[MMO] Het grote World of Tanks topic - Deel 52 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 79 ... 114 Laatste
Acties:
  • 361.086 views

• nvidia666
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-10 13:18
kreezjie schreef op maandag 13 februari 2017 @ 15:23:
[...]

Volgens de laatste geruchten zou dit begin maart gaan gebeuren.
Hoe later hoe beter :)
Het is niet dat ik 50K per dag grind :)
Moet dan minder free XP gebruiken.
Tiger P was echt awful voor 75k meteen naar VK A gegaan :)
Die is gelukkig beter speelbaar.
VK B zal wss nog leuker worden :)

Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)

• Dreekenkorin
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-06-2024
Ik vind de VK A echt geen goede tank. Je hebt eigenlijk zo goed als geen armour en je gun weerhoudt niemand om je gewoon te komen doodmeppen...
Maar ik ben hem dus ook aan het grinden naar de VK B toe.

• nvidia666
Dreekenkorin schreef op maandag 13 februari 2017 @ 15:39:
Ik vind de VK A echt geen goede tank. Je hebt eigenlijk zo goed als geen armour en je gun weerhoudt niemand om je gewoon te komen doodmeppen...
Maar ik ben hem dus ook aan het grinden naar de VK B toe.
Bwa
Tiger P was 10 keer erger :p
Van zijn armor moet je het idd niet hebben maar kan wel nog bouncy zijn op de juiste momenten :)
Vooral peek en hide spelen en gebruik maken van je goeie viewrange waardoor je assisted damage krijgt omdat andere heavy's geen viewrange hebben :)
453 viewrange lijkt mij niet slecht voor een heavy tank :) (still counting :) )

Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Goed, gisteren eerste pot van de dag: Panther 88 op Murovanka. Het is niet de beste premium, maar om de één of andere reden vind ik het best een comfortabele tank om te spelen. Anyway, de matchmaker dacht dat het wel grappig zou zijn om een 3 man IS-3 platoon tegen een team te zetten zonder top tier heavies. Dus ik dacht dat ik toen maar wat credits ging farmen voor zolang als het kon. Maar echt pushen deden ze niet. Dus dat werden uiteindelijk een mooie 85k credits en een Ace in de Panther 88, waar ik 'm nog niet in had gehaald. :)

Afgezien daarvan, wat een gruwelijke graftank is die Firefly zeg. Het hok is traag, je hebt geen pantser, je hebt geen gun depression, de gun heeft een goede pen voor tier 6, maar je mag niets raken. Er zijn maar weinig tanks waar de gemoedstoestand van happy naar triggered zo snel kan omslaan als de Firefly. :+

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:25
Gaius schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 08:14:
...
Afgezien daarvan, wat een gruwelijke graftank is die Firefly zeg. Het hok is traag, je hebt geen pantser, je hebt geen gun depression, de gun heeft een goede pen voor tier 6, maar je mag niets raken. Er zijn maar weinig tanks waar de gemoedstoestand van happy naar triggered zo snel kan omslaan als de Firefly. :+
Ik heb vernomen van iemand hier dat de Kranvagn zoiets ook voor elkaar kan krijgen :+

WoT stats

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-10 19:21

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Wut? Wat voor premiums koop jij nou? :?

• Gaius
  • Niet online
Edmin schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 08:38:
[...]

Wut? Wat voor premiums koop jij nou? :?
Firefly is geen premium. Panther 88 heb ik al sinds introductie. Sexy sexy tank. O+
En als je denkt "maar jij haat de Panther toch?", dat is vooral vanwege de m.i. te lage alpha. En dat probleem heeft de Panther 88 niet. :)

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ah, ik was in de war met de Fury
Panther 88 heb ik al sinds introductie. Sexy sexy tank. O+
En als je denkt "maar jij haat de Panther toch?", dat is vooral vanwege de m.i. te lage alpha. En dat probleem heeft de Panther 88 niet. :)
En de Panther2? Want die verschilt niet veel van de 8.8.

• Gaius
  • Niet online
Edmin schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 08:45:
[...]

Ah, ik was in de war met de Fury
[...]
Heb ik ook al sinds introductie hoor. Leuke comfortabele tank. Moet ik ook nog steeds de Ace op halen. :P
En de Panther2? Want die verschilt niet veel van de 8.8.
Zeker niet de beste tier 8 medium, maar ik heb er geen problemen mee. Panther 88 voelt net wat fijner aan wegens betere mobiliteit en gun handling. Het is helaas wel één van de tanks waarbij de matchmaker heeft besloten mijn winrate te compenseren. Zit na bijna 50 battles nu op krap 42% winrate.

• 2crashandburn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-10 00:04
Gaius schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 08:14:
Goed, gisteren eerste pot van de dag: Panther 88 op Murovanka. Het is niet de beste premium, maar om de één of andere reden vind ik het best een comfortabele tank om te spelen. Anyway, de matchmaker dacht dat het wel grappig zou zijn om een 3 man IS-3 platoon tegen een team te zetten zonder top tier heavies. Dus ik dacht dat ik toen maar wat credits ging farmen voor zolang als het kon. Maar echt pushen deden ze niet. Dus dat werden uiteindelijk een mooie 85k credits en een Ace in de Panther 88, waar ik 'm nog niet in had gehaald. :)

De Firefly is een fantastische tank. Hoge dpm, goede pen met AP, geweldige pen met APCR. Accuracy valt idd wat tegen, maar anders zou hij ook behoorlijk OP zijn. Let wel, je hebt misschien een medium icoon bovven je hoofd, maar je bent gewoon een td hoor. ;)

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:31

Rianata

Have you played Atari today?

Voor de grinders in hun German heavy tanks... patch news!

0.9.17.1 Release Date

According to information from reliable sources, the release of the 0.9.17.1 patch is scheduled on 22 February 2017 (in the night from Tuesday to Wednesday). On EU/NA it should come a day later.

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

• nvidia666
Rianata schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 14:10:
Voor de grinders in hun German heavy tanks... patch news!

0.9.17.1 Release Date

According to information from reliable sources, the release of the 0.9.17.1 patch is scheduled on 22 February 2017 (in the night from Tuesday to Wednesday). On EU/NA it should come a day later.
425K XP grinden in 8 dagen
Challenge accepted :/ :/ :/

Toch bedankt voor te melden _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door nvidia666 op 14-02-2017 15:57 ]

• jantje 2
  • Registratie: Februari 2012
nvidia666 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 15:55:
[...]

425K XP grinden in 8 dagen
Challenge accepted :/ :/ :/

Toch bedankt voor te melden _/-\o_
gl dat is 50k per dag gemiddeld.. met een 100% xp booster en gemiddelde XP van 1k is dat ongeveer 25 games per dag. Uitgaande van 6 minuten per game is ongeveer 2,5 uur per dag spelen :+

• Blue Boon
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09-2020

Blue Boon

tanks for the fish

Ach die VK-B is prima in een weekend te grinden, van stock naar Maus. :+

Krijg je de Pzkfw VII als je de maus onderzocht hebt, of moet je die bij elkaar gaan sparen met de VK-B?

All that matters has no mass

• nvidia666
jantje 2 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 16:16:
[...]

gl dat is 50k per dag gemiddeld.. met een 100% xp booster en gemiddelde XP van 1k is dat ongeveer 25 games per dag. Uitgaande van 6 minuten per game is ongeveer 2,5 uur per dag spelen :+
We zullen zien , heb nog 200K free xp :)
Had graag ergens begin maart gezien , zodat ik een stuk minder free xp moet gebruiken :)

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

jantje 2 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 16:16:
[...]

1K XP per game? Als je alles wint, ja...

Ik heb vandaag met het haar op mijn tanden net aan 40% WR gehaald (en dan gemiddeld 25K WN8, wat voor mij veel is). 28 games, 20K XP. :/

Was wel weer een herinnering dat mediums deze game ownen. Ik kan brawlen wat ik wil, maar die 30km/u gaat me niet helpen wanneer de andere flank valt. :(

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:25
Edmin schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 16:31:
[...]
(en dan gemiddeld 25K WN8, wat voor mij veel is).
25K WN8 is voor iedereen veel :+ :>

WoT stats

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

ElPaco schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 16:34:
[...]

25K WN8 is voor iedereen veel :+ :>
Daar ging een komma in staking... :P

• GJP80
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-10 13:25
404 team not found... soms moet je alles zelf doen...

Victory
Tundra
Type 59
Experience received:2.789 Credits earned 130.950
Battle achievements Top Gun, High Caliber, Steel Wall, Radley-Walters's Medal, Mastery Badge: "Ace Tanker"

9 kills :+

http://wotlabs.net/eu/player/GJP

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Gisteren een bezopen avond: met de obj 704 en t-10 ging ik even snel voor de triple. 8 potjes later was dat dan eindelijk gelukt. Nodeloos te zeggen dat ik volstrekt niks mocht raken en door iedereen en zijn moeder gepend, ge-artied, door mijn team beschoten en weet ik wat werd.
Vervolgens de t-54 een kans gegeven: 2 aces en 3 1st class medailles later was ik toch best gelukkig met deze sessie :+ Daar mocht werkelijk alles mee. Als bonus ook nog 3 missies voor de t-55a gehaald :) Vanavond sla ik maar over... de rng kan nu alleen nog maar tegen mij werken...

If you can see, look. If you can look, observe

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-10 23:30
Paar dagen geleden even op een accountje van een maat met z'n Lowe een rondje gedaan voor wat geld (hij trok de type95 grind niet meer, en aangezien ik hem de O-i Exp had aangeraden dacht ik doe ik het wel :D ).

150k in een loss ...een loss die makkelijk voorkomen had kunnen worden als de arty in m'n team in 3 minuten tijd 3 perfectly visible tanks zelfs maar had geschampt. Maar nee, geen schot gelost en daarna ook nog boos worden als ik hem adviseer niet meer in een arty te spelen :D

• Kepro
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:14
majic schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 07:30:
Paar dagen geleden even op een accountje van een maat met z'n Lowe een rondje gedaan voor wat geld (hij trok de type95 grind niet meer, en aangezien ik hem de O-i Exp had aangeraden dacht ik doe ik het wel :D ).

150k in een loss ...een loss die makkelijk voorkomen had kunnen worden als de arty in m'n team in 3 minuten tijd 3 perfectly visible tanks zelfs maar had geschampt. Maar nee, geen schot gelost en daarna ook nog boos worden als ik hem adviseer niet meer in een arty te spelen :D
Hoe kan je die heavy lijn nou aanraden 8)7

Twitch kanaal Kepro_ - wot stats

• GJP80
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-10 13:25
Kepro schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 08:26:
[...]

De aankomende HE buff van de high tiers gezien? 8)7 Die krengen gaan gewoon gepantserde deathstars worden.... :'(

http://wotlabs.net/eu/player/GJP

• majic
Kepro schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 08:26:
[...]

de O-i Exp is gewoon een erg leuk tankje, de O-i zelf ook wel aardig. Daarna heb ik er geen affiniteit mee :) Gewoon een fun dingetje om mee te rammen, kamikazes te halen en wat te derpen :D

• Rianata

Rianata

majic schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 08:34:
[...]

de O-i Exp is gewoon een erg leuk tankje, de O-i zelf ook wel aardig. Daarna heb ik er geen affiniteit mee :) Gewoon een fun dingetje om mee te rammen, kamikazes te halen en wat te derpen :D
De tier V en VI zijn gewoon leuke heavy tanks, de tier VII en VIII zijn pijnlijk underpowered, alleen als top tier zijn ze wel OK'ish. Ik denk dat ik na de aankomende patch de grind van de tier IX op ga pakken >:)

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:23
Voor mijn gevoel is de O-I sterker dan de O-I exp, vooral omdat de armor ineens dubbel zo dik wordt terwijl je maar 1 tier omhoog gaat.

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:10

TTLCrazy

Listen to Frankie

Rianata schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 09:25:
[...]

De tier V en VI zijn gewoon leuke heavy tanks, de tier VII en VIII zijn pijnlijk underpowered, alleen als top tier zijn ze wel OK'ish. Ik denk dat ik na de aankomende patch de grind van de tier IX op ga pakken >:)
De type 4 heavy is op dit moment gewoon geen leuke tank om te spelen, ook omdat iedereen en z'n oma dat ding pent. Na de volgende patch word de t9 en zeker de t10 type 5 heavy eindelijk leuk om te spelen.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

• majic
Edit : Zo...na 15 potjes loss na loss is het wel duidelijk : Compensation morning has started. Je weet het ook meteen omdat je opeens in bijna elke pot wel iemand hebt die roept "not an other fail team" of "5x loss in a row". Dan ook meteen pot na pot teams die niet gaan waar ze moeten gaan, en wél gaan waar ze zeker weten afgemaakt worden. Even een snelle blik op de stats werpen bevestigd dan ook weer: een team vol loosers, vaak nog vervolmaakt met compleet absurde matchmaking.

Ik begrijp niet dat er nog mensen zijn die denken dat het "maar zo lijkt". Compensation/punishment matchmaking is gewoon een feit en erg makkelijk te herkennen. Jij en anderen in je team worden bij elkaar gezet tegen een superieur team qua layout of skills om er zeker van te zijn dat de winkans voor die pot nihiel is. Redenaties van WG : Geen idee.

Gisteren ging het juist omgekeerd : Ik kreeg continue teams vol met unicums en alle heavies/ubertankjes, steamroll na steamroll zonder dat ik eigenlijk tijd had iets nuttigs te doen in de match. En vandaag is het omgekeerd, ondanks dat ik kills maak, damage doe, het team aanspoor om naar de juiste plekken te gaan. It just doesn't matter. Erg jammer, want nog nooit in een multiplayer spel is matchfixing zo duidelijk, en de consequenties voor je spelplezier zo dramatisch. Zonder dit soort gare matchmaking zou World of Tanks een spelletje zijn waar ik nog wel eens wat geld in zou stoppen, ipv de helft van de tijd op het punt staan het te deinstalleren. Bah!
TheBrut3 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 09:33:
Voor mijn gevoel is de O-I sterker dan de O-I exp, vooral omdat de armor ineens dubbel zo dik wordt terwijl je maar 1 tier omhoog gaat.
Ja en nee. De O-i Exp krijgt veel betere matchmaking, zit 75% van de tijd in tier 5-6en maar weinig in Tier7. Maar dan nog, tier 7 tanks kan je prima mee overweg met 150 pen (premium). En 130 is goed voor 90% van alle tier 6!

De O-i moet je echt mazzel hebben met je matchmaking want als je in een tier 8 battle komt kan je bar weinig aanrichten - je bent groot, traag, je hebt niet voldoende armor om tier 8's te bouncen. Arty pakt je genadeloos, en je totale gebrek aan snelheid maakt je eigenlijk gewoon een doelwit voor het hele enemy team. Wat niet erg is in tier 6, maar daar zit ik bijna nooit voor m'n gevoel.

De Exp echter....gaat super snel met goede crew en engine, is eigenlijjk meer een medium :+ De armor is minder maar je out-dps't veel tegenstanders gemakkelijk en je grote alpha tov tier helpt enorm om mensen 'met ne grote bek' een toontje lager te laten zingen. Al met al veel makkelijker om van invloed te zijn in matchens, door superieure flanking/relocating en het op de beste plekjes kunnen komen voor anderen er zijn. Om niet te spreken over uitstekende penetration en dps+alpha met goede hitpoints om 1v1 slugging tegen enemy heavies te winnen. Ik win dan ook veel meer Exp potjes dan O-i potjes, eigenlijk omdat ik bij de O-i slechts 1x per 3-4 matches een pot krijg waar alles mee werkt (niet te veel arty, niet te grote/open map, geen high tier enemies).

[ Voor 31% gewijzigd door majic op 15-02-2017 11:34 ]

• Rianata

Rianata

majic schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 10:35:

Ik begrijp niet dat er nog mensen zijn die denken dat het "maar zo lijkt". Compensation/punishment matchmaking is gewoon een feit en erg makkelijk te herkennen. Jij en anderen in je team worden bij elkaar gezet tegen een superieur team qua layout of skills om er zeker van te zijn dat de winkans voor die pot nihiel is. Redenaties van WG : Geen idee.

Gisteren ging het juist omgekeerd : Ik kreeg continue teams vol met unicums en alle heavies/ubertankjes, steamroll na steamroll zonder dat ik eigenlijk tijd had iets nuttigs te doen in de match. En vandaag is het omgekeerd, ondanks dat ik kills maak, damage doe, het team aanspoor om naar de juiste plekken te gaan. It just doesn't matter.
De aanname die jij hier dus gemakkelijk maakt is dat WG bewust op dagbasis bepaalt hoe je RNG&MM was en dat dan ook op dagbasis compenseert... los van het feit dat WG hier helemaal niets mee wint / verliest, men waarschijnlijk ook geen resources wil verspillen aan het bijhouden van dergelijke statistieken op spelersniveau is het ook nog eens zo dat je met enig wetenschappelijk benul zult moeten begrijpen dat je nooit op dat niveau een goede steekproef kunt loslaten en er ook nog eens representatieve resultaten uit haalt! Alleen al het feit dat de ene speler 5 games op een dag speelt en de ander 50, de ene speler alleen maar tier 4 en 5 speelt en de ander tier 3 t/m 10, de ene speler alleen maar arty speelt (ja die zijn er :r ) en de ander zweert bij alleen maar light tanks.... hoe kan dan überhaupt op een zinnige manier dergelijke compensatie/punishment toegepast worden 8)7

[...]
Ja en nee. De O-i Exp krijgt veel betere matchmaking, zit 75% van de tijd in tier 5-6en maar weinig in Tier7. Maar dan nog, tier 7 tanks kan je prima mee overweg met 150 pen (premium). En 130 is goed voor 90% van alle tier 6!

De O-i moet je echt mazzel hebben met je matchmaking want als je in een tier 8 battle komt kan je bar weinig aanrichten - je bent groot, traag, je hebt niet voldoende armor om tier 8's te bouncen. Arty pakt je genadeloos, en je totale gebrek aan snelheid maakt je eigenlijk gewoon een doelwit voor het hele enemy team. Wat niet erg is in tier 6, maar daar zit ik bijna nooit voor m'n gevoel.
Waar baseer je die MM van de O-I Exp. van 75% dan op? Is dat gewoon een uit de duim gezogen aanname? Dat ding heeft toch geen preferential MM... Ik denk dat je opmerking "maar daar zit ik bijna nooit voor m'n gevoel" juist helemaal de spijker op z'n kop slaat, het is en blijft allemaal op gevoel.

• patrickos85
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-10 19:31
Soms heb je het geluk dat alle snap shots raak zijn. Soms zijn zelfs de volledig geaimde schoten mis, omdat de shell ineens afdwaalt... Ik heb soms het idee dat je gelijk hebt, maar aan de andere kant, waarom zou zo iets geprogrammeerd zijn?

Zou een eerlijk gebalanceerde battle spelers laten stoppen met spelen van WoT? Of zouden de mindere/slechte spelers sneller stoppen omdat ze niet gedragen worden door meerdere sterke spelers?

vragen, vragen :)

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Het grote probleem is heel simpel dat je met 14 anderen tegen 15 anderen speelt. De kans is daarbij heel klein dat de teams ook echt goed gebalanceerd zijn. Daarmee is ook gelijk de kans heel groot dat je op een avond juist veel wint of veel verliest. Als WG echt aan balancen per speler zou doen zou het juist zo zijn dat de teams eerlijker verdeeld waren en de kans juist veel kleiner was om echte roll-overs te hebben.

En dit wordt dan ook nog eens gecombineerd met een hele grote random factor die standaard in het spel ingebakken zit (aimen, pennen, maar ook welke tanks worden er gespeeld etc.)

[removed]

• Rianata

Rianata

Het zal straks een heel stuk schelen wanneer ze de MM meer balancen door de samenstelling van type tanks tussen de twee teams gelijk(er) te trekken, zodat je niet met een team met bijna alleen maar medium tanks op Ensk tegen een team met alleen maar heavy tanks komt te staan. Dit is volgens mij beloofd en dat zou al een stuk moeten schelen. Haal arty er dan ook nog uit en iedereen is een stuk gelukkiger :-)

• redwing
  • Nu online
Rianata schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 15:25:
Haal arty er dan ook nog uit en iedereen is een stuk gelukkiger :-)
Als ze arty beter verdelen (0 of 15 per team ;) ) ben je ook van het probleem af en dan kun je de artyspelers ook tevreden houden.

[removed]

• patrickos85
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-10 19:31
redwing schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 15:17:
Het grote probleem is heel simpel dat je met 14 anderen tegen 15 anderen speelt. De kans is daarbij heel klein dat de teams ook echt goed gebalanceerd zijn. Daarmee is ook gelijk de kans heel groot dat je op een avond juist veel wint of veel verliest. Als WG echt aan balancen per speler zou doen zou het juist zo zijn dat de teams eerlijker verdeeld waren en de kans juist veel kleiner was om echte roll-overs te hebben.

En dit wordt dan ook nog eens gecombineerd met een hele grote random factor die standaard in het spel ingebakken zit (aimen, pennen, maar ook welke tanks worden er gespeeld etc.)
Doel je op spelen met spelers van je eigen niveau? Dus unicums vs unicums en tomaten vs tomaten? Geen idee waarom ze zoiets niet hebben geimplementeerd.

• majic
Rianata schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 14:20:
[...]

De aanname die jij hier dus gemakkelijk maakt is dat WG bewust op dagbasis bepaalt hoe je RNG&MM was en dat dan ook op dagbasis compenseert... los van het feit dat WG hier helemaal niets mee wint / verliest, men waarschijnlijk ook geen resources wil verspillen aan het bijhouden van dergelijke statistieken op spelersniveau is het ook nog eens zo dat je met enig wetenschappelijk benul zult moeten begrijpen dat je nooit op dat niveau een goede steekproef kunt loslaten en er ook nog eens representatieve resultaten uit haalt! Alleen al het feit dat de ene speler 5 games op een dag speelt en de ander 50, de ene speler alleen maar tier 4 en 5 speelt en de ander tier 3 t/m 10, de ene speler alleen maar arty speelt (ja die zijn er :r ) en de ander zweert bij alleen maar light tanks.... hoe kan dan überhaupt op een zinnige manier dergelijke compensatie/punishment toegepast worden 8)7

[...]
Kom, puur dat in honderden...duizenden battles ik nog nooit iemand in mijn team heb horen roepen "looser team #5" or "x losses in a row" terwij we winnen, maar het letterlijk _dagelijks_ zie als ik weer eens een 15+ potjes op een rij walkover losses heb dat is voor mij genoeg reden om niet alleen te vermoeden maar zeker te weten dat er aan "compensation matchmaking" wordt gedaan. Of punishment matchmaking, hoe je het ook wil noemen.

Ik speel zoals eerder gezegd m'n hele leven multiplayer games en ik heb echt nog nooit meegemaakt dat je match na match na match een heel dagdeel lang (uren, tientallen potjes) achter elkaar ongeacht je tankje alleen maar looser teams krijgt die complete walkovers zijn voor het enemy team, los van je eigen performance.

Om vervolgens op een ander tijdstip precies het omgekeerde te hebben - handenvol potjes waarbij je makkelijk wint van je tegenstander, zonder dat je daar zelf vaak iets aan bij hebt gedragen (meer zichtbaar in trage tankjes omdat je dus vaak niet eens de frontline berijkt hebt en t' spelletje is al over..).

Bij andere spellen zie je een veel meer willekeurige verdeling van winsten en verliezen. Dat ziet er een beetje zo uit:, als ik even hier mijn textdocumentje er bij pak :
Win - loss - loss - win - loss - win - win - win - loss - loss - win - loss - loss - loss - win - win - loss etc.

Ipv :
Loss - loss - loss - loss - loss - win - loss - loss - loss - loss - loss - loss - loss - loss - loss - loss - loss

Voegen we nog een 3de verfijning toe dan zie je dat bij de "punishment matchmaking" ik ook nog eens "walkover loss" ("LOSS") veel meer zie dan normaliter. Dus dan wordt het :

loss - LOSS - LOSS - loss - win - LOSS - LOSS - loss - LOSS - loss - loss - LOSS - LOSS - LOSS - loss - loss - LOSS

Die walkover losses komen op 'normale' dagen veel minder voor. Wat betreft sample size : Als ik dit elke dag netjes bij gehouden heb dan vind ik 10 x 20-30 potjes toch een redelijke indicator. En het is een patroon wat zich erg duidelijk herhaalt. Combineer dat met de toch wel erg merkwaardige opmerkingen van medespelers die roepen "zoveelste loss" "weer een idioten team" welke ik _exclusief_ hoor als ik achter elkaar potjes verlies, en heel zelden tot nooit hoor als ik gewoon reguliere dagen heb of 'winstavondjes'.

Je moet wel heel naief zijn of stekeblind als het gaat om patronen zien om niet te denken dat WG met de matchmaking aan het sjoemelen is. Verder is het ook wel duidelijk dat WG echt geen enkele scrupules heeft noch verstand van een fatsoenlijke matchmaking in het algemeen. Zaken die bij andere spellen netjes uitgebalanceerd zijn moeten ze bij WG echt nog het wiel én het vuur voor uitvinden. Problemen die al jaren of halve decennia door de community worden aangekaart worden pas na heel veel gedoe een beetje aangepakt. En ook bijv. hun houding en insteek mbt tot premium tanks laat gewoon zien dat spelplezier echt totaal ondergeschikt is bij WG en dat het alleen draait om grote bergen met geld binnen harken, zo snel mogelijk.

Verder is het overduidelijk dat statistieken op spelersniveau alreeds bijgehouden worden, als je kijkt hoe third party initiatieven al bestaande info kunnen gebruiken tot het maken van geavanceerde informatie en analyse dan kan je er natuurlijk donder op zeggen dat ze bij WG al 10 stappen verder kunnen zijn.

Overigens had ik de "compensatie/punishment cycles" niet ervaren bij mijn eerste world of tanks periode, enkele jaren geleden (erg actief). Ik bemerkte toen gewoon slechte matchmaking op een "per-game" basis, dus het ene rondje ruk, het andere rondje extreem in je voordeel en weer een rondje later gebalanceeerd. Maar van patronen van slechte of goede dagen heb ik echt niks gemerkt, laat staan spelers die in teamchat mopperden dat ze de zoveelste walkover achter elkaar hebben meegemaakt. Bij het opnieuw beginnen te spelen van het spel een tijdje terug viel het patroon me echter meteen op.

Ik blijf lekker mijn lijst met wins - walkover wins - walkoverlosses - losses bij houden. Ik moet echt wel heel erg goedgelovig zijn om niet overduidelijk te constateren dat er gewoon bewust aan matchfixing wordt gedaan. Motivaties kan ik niet veel over zeggen - financieel gewin ligt voor de hand maar een duidelijke link durf ik zo 123 niet te geven. Misschien dat mensen die meer verliezen sneller naar goud grijpen, sneller een premium tank kopen etc. Zo zit ik bijv. door de loss streaks continue op low credit en denk ik sneller "nouja maar even een paar gold gebruiken voor die free xp conversion, zo schiet dat grinden niet op" . Dat patroon is natuurlijk door een 5 jarig kind vast te stellen uit basis statistieken bij WG die ze écht wel bijhouden (Als ze het niet doen is het met voorsprong het domste bedrijf uit de geschiedenis, namelijk). Ze weten heel goed waarom en wanneer mensen meer geld uitgeven, of inzage hebben in een sequentie van oorzaken die gekoppeld kunnen worden aan een premium tank aanschaf bijvoorbeeld. Als ik er zou werken zou ik daar iig hard op in zetten. En zo slim ben ik verder niet.

• Rianata

Rianata

majic schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 15:38:
[...]
Ik blijf lekker mijn lijst met wins - walkover wins - walkoverlosses - losses bij houden. Ik moet echt wel heel erg goedgelovig zijn om niet overduidelijk te constateren dat er gewoon bewust aan matchfixing wordt gedaan. Motivaties kan ik niet veel over zeggen - financieel gewin ligt voor de hand maar een duidelijke link durf ik zo 123 niet te geven. Misschien dat mensen die meer verliezen sneller naar goud grijpen, sneller een premium tank kopen etc. Zo zit ik bijv. door de loss streaks continue op low credit en denk ik sneller "nouja maar even een paar gold gebruiken voor die free xp conversion, zo schiet dat grinden niet op" . Dat patroon is natuurlijk door een 5 jarig kind vast te stellen uit basis statistieken bij WG die ze écht wel bijhouden (Als ze het niet doen is het met voorsprong het domste bedrijf uit de geschiedenis, namelijk). Ze weten heel goed waarom en wanneer mensen meer geld uitgeven, of inzage hebben in een sequentie van oorzaken die gekoppeld kunnen worden aan een premium tank aanschaf bijvoorbeeld. Als ik er zou werken zou ik daar iig hard op in zetten. En zo slim ben ik verder niet.
Wat moet jij een ongelooflijk grote aluminium sombrero dragen zeg!!! :+

Ik snap echt niet dat jij denkt dat je door hebt hoe WG te werk gaat en jij jezelf ook nog als slachtoffer ziet, dat je dan toch nog steeds geld aan een dergelijk bedrijf blijft doneren, terwijl zij je telkens weer schandalig behandelen met hun doorgestoken kaart MM 8)7

Toch misschien wat vaker in de (denkbeeldige) spiegel kijken, analyseer je eigen spel en probeer de MM te beïnvloeden door meer te platonen.

Hoe verklaar je dan dat er spelers zijn die niet ervaren wat jij ervaart, wel winrates van 60% en meer halen over een tijd gemeten?

[ Voor 8% gewijzigd door Rianata op 15-02-2017 15:54 ]

• jantje 2
[...]

Heel verhaal....... en dan de beste quote EU # durf aan te passen

"En zo slim ben ik verder niet"
Overal winrate
Win Rate: 65.94%

Winrate most recent
58.33% (-0.00%)

Winrate 7 days
66.98% (+0.00%)

Winrate 30 days
71.10% (+0.16%)

Winrate last 30k battles
68.51% (+13.94%)

Als er match fixing is om iedereen rond een bepaald niveau te halen, waarom is het dan mogelijk om zulke winrates te halen? i leave it at this...

Edit : Voorruit ik zal een ding met je eens zijn... MM gebaseerd op tanks is soms inderdaad niet eerlijk en in het voordeel van een bepaald team. Dit heeft te maken met weighting van de tanks en de maximale afwijking. Hierdoor komen er soms rare MM's die op bepaalde maps een bepaald team flink voordeel geven. WG geeft aan bezig te zijn met een MM 2.0 waar dit probleem enigszins ondervangen moet worden, dus laten we het hopen dat het ook zo is.

Echter... heb ik nooit het gevoel dat ik altijd diegene ben die dan net dat verkeerde team krijg, ik heb vaak zat dat ik denk ohh.. dit wordt zo'n easy win door MM of wat een BS mm instant loss. Stats worden niet gebruikt door WG en kijken ze verder ook niet na.

[ Voor 118% gewijzigd door jantje 2 op 15-02-2017 15:57 ]

• majic
Rianata schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 15:52:
[...]

Wat moet jij een ongelooflijk grote aluminium sombrero dragen zeg!!! :+

Ik snap echt niet dat jij denkt dat je door hebt hoe WG te werk gaat en jij jezelf ook nog als slachtoffer ziet, dat je dan toch nog steeds geld aan een dergelijk bedrijf blijft doneren, terwijl zij je telkens weer schandalig behandelen met hun doorgestoken kaart MM 8)7
Ik heb echt al jaaaaaren geen cent uitgegeven aan World of tanks hoor ;) Clanwars heeft me genoeg goud gegegeven om een hoop leuks mee te kopen, en heb geloof ik ooit de e25 voor cash gekocht. Verder ben ik echt niet de enige die dit opmerkt, spreek dagelijks met mensen die los van mij tot dezelfde conclusie gekomen zijn. En ik spreek ook met mensen die het nooit hebben meegemaakt - als ik ze mijn win/loss dagdelen laat zien valt hun mond van verbazing open :+

Hoe dan ook, om maar meteen te denken dat ik mijzelf als slachtoffer zie alleen omdat ik gewoon met mn eigen bijgehouden statistieken een eerder louter onderbuikgevoel heb weten te rationaliseren is ook weer een beetje extreem. Verder moet je je eens in het bedrijf WG verdiepen als je wil weten wat voor vlees je in de kuip hebt, en zo veel positiefs is er zeg maar niet te zeggen. Hint : Ik woon op Cyprus, en waar heeft WG een hoofdkantoor? Juist. Waar kan je dus mensen die bij WG zelf werken ook eens spreken ? Juist gewoon in een bar in Nicosia. :>

• Gaius
  • Niet online
Rianata schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 15:52:
[...]

Hoe verklaar je dan dat er spelers zijn die niet ervaren wat jij ervaart, wel winrates van 60% en meer halen over een tijd gemeten?
Die worden betaald door WG om het spel te promoten. Zie ook de unicum-streamers.

• gotfurrr
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:21
jantje 2 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 15:53:
[...]

Overal winrate

Winrate most recent
58.33% (-0.00%)

Winrate 7 days
66.98% (+0.00%)

Winrate 30 days
71.10% (+0.16%)

Winrate last 30k battles
68.51% (+13.94%)

Als er match fixing is om iedereen rond een bepaald niveau te halen, waarom is het dan mogelijk om zulke winrates te halen? i leave it at this...
Omdat winrate de makkelijkst te padden stat is, neem een of twee goede platoonmaatjes mee en je hebt gegarandeerd een winrate van 60% op tier x. En dat is dan nog de lage variant. Meestal zit het rond de 75 en hoger.

Technisch is het helemaal niet zo moeilijk om spelers een grotere kans op een loss te geven, puur op basis van mm templates. De vraag is natuurlijk waarom wg dat zou willen.

Ik kan maar 1 reden bedenken en dat is dat je je casual playerbase wil behouden. De hele tijd verliezen is niet leuk, dus stop je zo iemand in een winning mm template. Zoiets. Ik vind het helemaal niet zo onwaarschijnlijk, maar denk ook niet dat het echt zo is

• majic
jantje 2 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 15:53:
[...]

Overal winrate

Winrate most recent
58.33% (-0.00%)

Winrate 7 days
66.98% (+0.00%)

Winrate 30 days
71.10% (+0.16%)

Winrate last 30k battles
68.51% (+13.94%)

Edit : Voorruit ik zal een ding met je eens zijn... MM gebaseerd op tanks is soms inderdaad niet eerlijk en in het voordeel van een bepaald team. Dit heeft te maken met weighting van de tanks en de maximale afwijking. Hierdoor komen er soms rare MM's die op bepaalde maps een bepaald team flink voordeel geven. WG geeft aan bezig te zijn met een MM 2.0 waar dit probleem enigszins ondervangen moet worden, dus laten we het hopen dat het ook zo is.

Echter... heb ik nooit het gevoel dat ik altijd diegene ben die dan net dat verkeerde team krijg, ik heb vaak zat dat ik denk ohh.. dit wordt zo'n easy win door MM of wat een BS mm instant loss. Stats worden niet gebruikt door WG en kijken ze verder ook niet na.
Die winrates zijn volgens mij nog wat rooskleurig, ik heb iig zo iets van 58% normaal gesproken afgelopen maanden. Echter gaat het mij niet om mijn overall winrate - maar dat ik een paar uur per dag extreme losses heb, en later op de dag weer juist hele sequences met wins. Ik zit op beide niet te wachten, ik wil gewoon gebalanceerdere potjes waarbij ik met betere tankverdelingen eerlijkere teams zie. En dat is echt niet zo moeilijk te ontwikkelen, maar blijkbaar totaal geen prioriteit (of zelfs het omgekeerde, dat ze dus bewust ongebalanceerde potjes interessant vinden om de één of andere reden).

• jantje 2
gotfurrr schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 16:00:
[...]

Omdat winrate de makkelijkst te padden stat is, neem een of twee goede platoonmaatjes mee en je hebt gegarandeerd een winrate van 60% op tier x. En dat is dan nog de lage variant. Meestal zit het rond de 75 en hoger.

Technisch is het helemaal niet zo moeilijk om spelers een grotere kans op een loss te geven, puur op basis van mm templates. De vraag is natuurlijk waarom wg dat zou willen.

Ik kan maar 1 reden bedenken en dat is dat je je casual playerbase wil behouden. De hele tijd verliezen is niet leuk, dus stop je zo iemand in een winning mm template. Zoiets. Ik vind het helemaal niet zo onwaarschijnlijk, maar denk ook niet dat het echt zo is
Solo speel ik meestal ook 65% ;) en ja met platoon padding in T10 tik ik inderdaad 70-80% aan.
majic schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 16:02:
[...]

Die winrates zijn volgens mij nog wat rooskleurig, ik heb iig zo iets van 58% normaal gesproken afgelopen maanden. Echter gaat het mij niet om mijn overall winrate - maar dat ik een paar uur per dag extreme losses heb, en later op de dag weer juist hele sequences met wins. Ik zit op beide niet te wachten, ik wil gewoon gebalanceerdere potjes waarbij ik met betere tankverdelingen eerlijkere teams zie. En dat is echt niet zo moeilijk te ontwikkelen, maar blijkbaar totaal geen prioriteit (of zelfs het omgekeerde, dat ze dus bewust ongebalanceerde potjes interessant vinden om de één of andere reden).
Dit zijn mijn recent winrates, zo van een statsite gekopieerd. Al ben ik denk ik niet een goede sample voor de average player 8)7

Ja ik ben het met je eens dat de MM soms drama is, en dat je te vaak 15-2 / 15-1 losses/wins hebt.

Maar dit ligt niet zozeer aan WG maar ook aan de playerbase. Deze is gewoon ongelooflijk slecht en als de MM dan ook nog eens verkeerd balanced en bepaalde keuzes maakt dan krijg je dit. Heb eig geen zin om een heel verhaal te schrijven. Maar ik heb niet het idee dat WG dit express tegen werkt want dan zou ik altijd klote MM's moeten hebben. Net zo goed als het voelt dat rode bots altijd RNG mee hebben.

Het is gewoon meer omdat jij beter bent dan een ander merk jij ook wanneer je geluk of pech hebt of wanneer een MM goed of slecht is. Toen je net begon had je dit nog niet zozeer door en lette je er ook niet op. Daarnaast was er toen nog geen XVM en waren er veel minder statistieken ingame zichtbaar.

Juist doordat we meer informatie hebben gekregen gaan bepaalde dingen ook opvallen en zijn sommige dingen onverklaarbaar. IK ben gisteren geragequit nadat ik 4 shells straight in de lfp van een jagd E100 bouncte op 80m afstand met 252 pen terwijl hij volgens tanks.gg in die angle max 235-240 kon hebben.

Wordt ik dan express door WG genaaid dat ik niet me average damage kan halen of is het BS pech. Ik weet het niet maar als WG me echt wil tegen zitten zal het elke game zo moeten zijn zodat ze me ook in lijn brengen met 50% winrate toch?

toch nog een verhaal geschreven :+

Ik hoop dat MM 2.0 dingen kan fixen die momenteel niet lekker werkt, zodat de MM qua tanks en maps beter werkt en niet van die 5 meds tegen 5 heavy setups meer komen. Dat zal bepaalde games al wat meer balance geven.

Daarnaast irriteer ik me nog vele malen erger aan arty en RNG dan aan de MM, op MM's kan je spelen maar arty en RNG bespeelt jou |:(

[ Voor 63% gewijzigd door jantje 2 op 15-02-2017 16:19 ]

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-10 21:49
Blijft leuk, WG die je een knopje geeft om de battles van iemand die je niet mag te riggen zodat ze alleen maar verliezen. 8)

• Rianata

Rianata

User schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 16:05:
Blijft leuk, WG die je een knopje geeft om de battles van iemand die je niet mag vind te riggen zodat ze alleen maar verliezen. 8)
Haha, User en ik zijn dikke vriendjes want mijn recent ligt op bijna 61% waarbij ik 50/50 solo en platoon speel. Overall 56,5%. Over bijna 44K battles is een goede steekproef en voor mij een bewijs dat hier geen sprake is van een complot van WG, die op een of andere manier de uitkomsten van battles middels (skill based) MM probeert te riggen.

• redwing
  • Nu online
patrickos85 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 15:28:
[...]

Doel je op spelen met spelers van je eigen niveau? Dus unicums vs unicums en tomaten vs tomaten? Geen idee waarom ze zoiets niet hebben geimplementeerd.
Dat bedoel ik ja, alleen krijg je dan het probleem dat iedereen richting de 50% winrate gaat. Als je dat echt wilt doen moet je met ladders gaan werken maar dat is iets dat WG gewoon niet wil.
[...]
Kom, puur dat in honderden...duizenden battles ik nog nooit iemand in mijn team heb horen roepen "looser team #5" or "x losses in a row" terwij we winnen, maar het letterlijk _dagelijks_ zie
Je speelt met 29 andere spelers, de kans dat er iemand tussen zit met minimaal 5 losses op een rij is boven de 50%.
Ik speel zoals eerder gezegd m'n hele leven multiplayer games en ik heb echt nog nooit meegemaakt dat je match na match na match een heel dagdeel lang (uren, tientallen potjes) achter elkaar ongeacht je tankje alleen maar looser teams krijgt die complete walkovers zijn voor het enemy team, los van je eigen performance.
Er zijn dan ook maar weinig spelen waarbij je afhankelijk bent van 29 anderen.
Combineer dat met de toch wel erg merkwaardige opmerkingen van medespelers die roepen "zoveelste loss" "weer een idioten team" welke ik _exclusief_ hoor als ik achter elkaar potjes verlies, en heel zelden tot nooit hoor als ik gewoon reguliere dagen heb of 'winstavondjes'.
Dat komt zeer waarschijnlijk doordat je dat soort opmerkingen veel beter onthoudt als je zelf net een loss-streak hebt gehad :)
Verder is het ook wel duidelijk dat WG echt geen enkele scrupules heeft noch verstand van een fatsoenlijke matchmaking in het algemeen.
Hier ga je de fout in, er zijn genoeg mogelijkheden om het anders te doen alleen heeft WG al vaker gezegd dat ze de huidige manier van matchmaken juist willen hebben. Ze willen dat iedereen tegen elkaar vecht en niet met b.v. ladders gaan werken. Het is dus niet of ze het wel/niet kunnen maar of ze het wel/niet willen. Gezien dat WoT na ruim 6 jaar nog steeds een grote speler is kun je moeilijk zeggen dat ze een slechte keuze hebben gemaakt.
Ik blijf lekker mijn lijst met wins - walkover wins - walkoverlosses - losses bij houden. Ik moet echt wel heel erg goedgelovig zijn om niet overduidelijk te constateren dat er gewoon bewust aan matchfixing wordt gedaan.
Hoe wil je die loss streak combineren met anderen die daardoor een winstreak hebben ? Uiteindelijk moet ten slotte zo'n 99% van de potjes wel door iemand worden gewonnen. Daarnaast vraag ik me ook als de fixing zo duidelijk is voor jou hoe het kan dat goede spelers alsnog betere winrates halen. Die winrates zouden ten slotte volledig bepaald moeten worden door de fixing. Unicums zouden daarmee verleden tijd zijn net als de rode tomaatjes.
majic schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 15:58:
[...]
Verder ben ik echt niet de enige die dit opmerkt, spreek dagelijks met mensen die los van mij tot dezelfde conclusie gekomen zijn. En ik spreek ook met mensen die het nooit hebben meegemaakt - als ik ze mijn win/loss dagdelen laat zien valt hun mond van verbazing open :+
Wel mooi dat dat precies is wat je zou verwachten met een volledig random matchmaking ;)
Hint : Ik woon op Cyprus, en waar heeft WG een hoofdkantoor? Juist. Waar kan je dus mensen die bij WG zelf werken ook eens spreken ? Juist gewoon in een bar in Nicosia. :>
Ik werk voor WG, telt dat ook ? :+

[removed]

• Rianata

Rianata

WG zou wel een aparte spelmodus kunnen implementeren zoals ze bij WoWS hebben gedaan, nl. de Ranked Battles (niet te verwarren met de Ranked Team Battles in WoT). Hoe hoger je komt hoe meer je spelers van gelijk(er) niveau tegenkomt totdat je aan je eigen plafond geraakt of de absolute top hebt bereikt :) Ze weten dus wel hoe het moet, maar gewoon niet geïmplementeerd voor WoT. Ze schermen heel vaak met wachttijden in de queue, maar bij WoWS is dat kennelijk geen argument...

[ Voor 5% gewijzigd door Rianata op 15-02-2017 17:30 ]

• jantje 2
Rianata schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 17:29:
WG zou wel een aparte spelmodus kunnen implementeren zoals ze bij WoWS hebben gedaan, nl. de Ranked Battles (niet te verwarren met de Ranked Team Battles in WoT). Hoe hoger je komt hoe meer je spelers van gelijk(er) niveau tegenkomt totdat je aan je eigen plafond geraakt of de absolute top hebt bereikt :) Ze weten dus wel hoe het moet, maar gewoon niet geïmplementeerd voor WoT. Ze schermen heel vaak met wachttijden in de queue, maar bij WoWS is dat kennelijk geen argument...
Zelfde waarom +2 MM nog bestaat onder andere de wachttijden zouden omhoog gaan. En dat tanks gebalanceerd zijn rond +2 MM...er zijn maar een paar tanks die met +1 MM missn te zijn. en ik kan er weinig bedenken...

• Kepro
TD. 12.4 is ook binnen, Waffle 4 voor alle Obj 260 missies _/-\o_

• wsLy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-10 19:46
Was dit al geplaatst of nog niet...?

Kwam de armour buff van de Type 5 tegen.. Sweet baby jesus... Tier 8's en 9's gaan echt serieuze problemen krijgen met dit ding.. misschien zelfs de tier 10's ook wel...
What about the armour changes, is Type 5 indestructible?

No, it’s not indestructible, but it’s close to it according to what I’ve seen. Let’s have a look at what is changing on Type 5 armour.

Front Lower Plate – 260mm to 270mm (+10mm)
Front Driver Plate – 260mm to 270mm (+10mm)
Front/Side Driver Plate – 210mm to 270mm (+60mm)
Front Turret – 260mm to 280mm (+20mm)
Changed from two areas with 260 and 280mm, to just one with 280mm.
Side Upper Plate – 140mm to 160mm (+20mm)
Side Lower Plate (Behind skirts) – 105mm to 140mm (+35mm)

Stichting Hobbyserver

• Kepro
wsLy schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 21:35:

Kwam de armour buff van de Type 5 tegen.. Sweet baby jesus... Tier 8's en 9's gaan echt serieuze problemen krijgen met dit ding.. misschien zelfs de tier 10's ook wel...

[...]

[video]
Des is geniaal _/-\o_

Ben ook benieuwd wat de nieuwe Duitse tier 8/9 HT gaan doen.

Wanneer komen de tier 10 LT? Toch niet al in aankomende patch?

[ Voor 6% gewijzigd door Kepro op 16-02-2017 08:52 ]

• Gaius
  • Niet online
Dat ze wat sterker gepantserd worden kan ik wel mee leven. Die HE guns vind ik wel fucked up. Kun je nog zo goed geangled, gesidescraped of hulldown staan, ze doen toch wel damage.

Heb dat al 's gehad in m'n Tiger II frontaal hulldown tegen twee O-I's. Dat werd een kort potje. Logisch eigenlijk, tegen twee bottom tier tanks in je top tier heavy. :/

• wsLy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-10 19:46
Gaius schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 09:04:
Dat ze wat sterker gepantserd worden kan ik wel mee leven. Die HE guns vind ik wel fucked up. Kun je nog zo goed geangled, gesidescraped of hulldown staan, ze doen toch wel damage.

Heb dat al 's gehad in m'n Tiger II frontaal hulldown tegen twee O-I's. Dat werd een kort potje. Logisch eigenlijk, tegen twee bottom tier tanks in je top tier heavy. :/
Wacht maar tot je ze tegen komt in een tier 8 tank...

Stichting Hobbyserver

• nvidia666
Gaius schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 09:04:

Verandert er iets aan de gunstats tegenover de lagere tiers ?

• Zaagmans
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10 00:28
Rianata schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 16:30:
[...]

Haha, User en ik zijn dikke vriendjes want mijn recent ligt op bijna 61% waarbij ik 50/50 solo en platoon speel. Overall 56,5%. Over bijna 44K battles is een goede steekproef en voor mij een bewijs dat hier geen sprake is van een complot van WG, die op een of andere manier de uitkomsten van battles middels (skill based) MM probeert te riggen.
Ja maar jij koopt gewoon de MM om...

- Ruud

• Kepro
wsLy schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 09:27:
[...]

Wacht maar tot je ze tegen komt in een tier 8 tank...
Mijn 263 kwam gisteren niet eens door de liberte heen. Laat staan deze tank...

Is de type nu niet beter gepantserd dan een Maus??

[ Voor 9% gewijzigd door Kepro op 16-02-2017 09:43 ]

• nvidia666
Kepro schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 09:42:
[...]

Mijn 263 kwam gisteren niet eens door de liberte heen. Laat staan deze tank...

Is de type nu niet beter gepantserd dan een Maus??
Ik heb zo vermoeden van wel gezien ik in mijn IS4 met heat door de turret cheeks kan van een Maus.
Ik zie nu frontaal heeft type 5 278 armor wat te penetreren is met heat van IS4 van 340.

Het was al een gold ammo sink en is nu nog erger.
Lager dan 275 pen frontaal tegen type 5 ? loop gewoon weg :)

• Kepro
Moet wat duidelijker zijn. De gebufde maus in de aankomende patc bedoel ik.

• jantje 2
wsLy schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 21:35:

[...]

[video]
Yep ik had het ook gezien, WG moet onze kwijlende heavy tank aapjes weer eens helpen want stel je voor dat je gepenned wordt in een heavy tank |:(

Momenteel is de Type 5 al een 50-50% met AP ammo en met premium shells is het een 75-25% verhaaltje. Gisteren full (c)heat in de kravagn tegen een Type 4 heavy... Cupola en turret cheeks no pen. Volgende patch kan ik net zo goed wegrijden omdat ik niets kan doen tegen een tank, gud mechanic ya 8)7

Want deze game draait zo om skill dat ze maar RNG tanks introduceren, het is een random loterij of je ze pent. oh 90* side armor op 2 meter afstand... nog steeds maar 50% kans om te pennen, cause spaced armor. En als je ze wil flanken schiet dat ding met HE op je in je med en wordt je of gepenned of gedetracked cause HE gud mechanic ya en dan heb je dus ook geen kans.

Ik speel momenteel ook 10x liever tegen een bot in een OP E5 dan tegen een bot in een Type 5 heavy.

Laten we ook niet vergeten dat de Maus hard gebuffed wordt volgende patch, en die zal net als de Type 5 heavy BS worden denk ik zo. Turret cheeks worden buffed, de enige "goede" frontal weakpoint van de maus als die niet goed speelt. Een goede maus kan tegen alles behlave T10 prem shells anglen.

• gotfurrr
Helemaal eens, aan de andere kant zijn tanks zoals de maus, type, e100 de meest makkelijke tanks om te 1v1'en.

Gisteren zes games gespeeld en had er gelijk weer even genoeg van (5k wn8 volgens wotlabs, maar de game (arta) verneukt gewoon zo hard het speelplezier, ik ga wel weer 1v1 for honor spelen voorlopig:))

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:08
gotfurrr schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 16:00:
[...]

Damned, toch maar eens een paar goede spelers zoeken om te platoonen, die WR mag wel wat omhoog bij mij. En dan mag ik deze maand niet klagen met 59% gewonnen over 270 potjes... mijn gemiddelde is nog steeds maar 49,69 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Arjant2 op 16-02-2017 12:30 ]

• majic
Voor allen die op mijn post hadden gereageerd over matchfixing : thanks voor je reacties :)
Heb ondertussen het spelletje gewoon gedeinstalleerd, we gaan eens kijken hoe het er voor staat bij MM2.0 na de nieuwe update.

M'n win/loss grafiek van de afgelopen week ziet er gewoon te absurd uit - netjes stijgende lijn, en opeens op een specifiek moment gewoon een merendeel harde losses. Enige keren dat ik win is als ik zelf de helft van het enemy team om zeep help, even geen zin meer in :)

Iedereen staat het vrij om skeptisch te zijn over matchfixing, echter hoef ik niets anders te doen dan naar win/loss ratios te kijken over afgelopen maand om te zien dat ik ondanks dat ik dezelfde tankjes speel, niks doms doe toch gewoon uren of dagen achter elkaar walkover teams krijg toebedeeld. Grafiek klimt omhoog, en vervolgens zakt ie als een baksteen in elkaar - zo variabel speel ik echt niet, en zo werkt random matchmaking ook niet over 40-50-60 potjes gezien.

Voor de vraag hoe het dan komt dat anderen er geen last van hebben : Geen idee, maar als we theoretiseren dat matchfixing een feit is dan zijn er natuurlijk allerlei factoren die wel of niet meegewogen worden in de 'punishment mm' . Misschien heb ik wel teveel gemopperd in bepaalde rondjes en ben ik daardoor gereport ---> bad matchmaking.

Misschien zijn mijn lifetime statistics wel te goed voor hoe ik nu speel (lang weggeweest) en probeert de MM mij op een realistischere winratio in te delen die past bij de huidige damage/kills die ik doe.

Of wellicht is het iets simpels als "majic heeft al in X periode geen goud/premium tank gekocht' en hopen ze dat door beroerde matchmaking je gemotiveerd wordt om meer geld uit te geven om je losses goed te maken.

Ik begrijp volledig de skeptische houding van spelers, maar ik kan niet anders concluderen kijkende naar gewoon m'n eigen harde statistieken die ik bij houdt dat er gedurende een dagdeel of soms paar dagen ik hele beroerde matchmaking krijg, afgewisseld door uitstekende of neutrale matchmaking. Van echte randomness is geen sprake meer als het tientallen potjes achter elkaar t' zelfde betreft, maar iedereen mag er het zijne van vinden :)

• jantje 2
majic schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 13:39:
Voor allen die op mijn post hadden gereageerd over matchfixing : thanks voor je reacties :)
Heb ondertussen het spelletje gewoon gedeinstalleerd, we gaan eens kijken hoe het er voor staat bij MM2.0 na de nieuwe update.

M'n win/loss grafiek van de afgelopen week ziet er gewoon te absurd uit - netjes stijgende lijn, en opeens Iedereen staat het vrij om skeptisch te zijn over matchfixing, echter hoef ik niets anders te doen dan naar win/loss ratios te kijken over afgelopen maand om te zien dat ik ondanks dat ik dezelfde tankjes speel, niks doms doe toch gewoon uren of dagen achter elkaar walkover teams krijg toebedeeld. Grafiek klimt omhoog, en vervolgens zakt ie als een baksteen in elkaar - zo variabel speel ik echt niet, en zo werkt random matchmaking ook niet over 40-50-60 potjes gezien.

Voor de vraag hoe het dan komt dat anderen er geen last van hebben : Geen idee, maar als we op een specifiek moment gewoon een merendeel harde losses. Enige keren dat ik win is als ik zelf de helft van het enemy team om zeep help, even geen zin meer in :)

theoretiseren dat matchfixing een feit is dan zijn er natuurlijk allerlei factoren die wel of niet meegewogen worden in de 'punishment mm' . Misschien heb ik wel teveel gemopperd in bepaalde rondjes en ben ik daardoor gereport ---> bad matchmaking.

Misschien zijn mijn lifetime statistics wel te goed voor hoe ik nu speel (lang weggeweest) en probeert de MM mij op een realistischere winratio in te delen die past bij de huidige damage/kills die ik doe.

Of wellicht is het iets simpels als "majic heeft al in X periode geen goud/premium tank gekocht' en hopen ze dat door beroerde matchmaking je gemotiveerd wordt om meer geld uit te geven om je losses goed te maken.

Ik begrijp volledig de skeptische houding van spelers, maar ik kan niet anders concluderen kijkende naar gewoon m'n eigen harde statistieken die ik bij houdt dat er gedurende een dagdeel of soms paar dagen ik hele beroerde matchmaking krijg, afgewisseld door uitstekende of neutrale matchmaking. Van echte randomness is geen sprake meer als het tientallen potjes achter elkaar t' zelfde betreft, maar iedereen mag er het zijne van vinden :)
Wil je zo vrij zijn om je account naam te delen? Dan kunnen we zelf een objectieve mening geven over jou statistieken van de afgelopen periode. Want diep van binnen weet je zelf ook dat je alu hoedje nog groter is geworden dan eigenlijk op je hoofd past :+ .

De argumenten die jij benoemd waarom jij slechte MM hebt zouden dan voor mij 2x zo erg moeten gelden. Ik chat onwijs veel ingame, ik koop haast geen prem maar ik merk niet dat ik vaak in slechtere teams wordt geplaatst. Op basis van je stats kunnen we eens beoordelen hoeveel nu daadwerkelijk klopt ;)

• Gaius
  • Niet online
majic schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 13:39:
Iedereen staat het vrij om skeptisch te zijn over matchfixing,
Ik begrijp je gedachtegang wel. Ik merk ook dat de ene sessie heerlijk gaat, terwijl er in de volgende sessie dan weer totaal niets mag lukken. Toch ben ik sceptisch over matchfixing.

1. Wat heeft WG hierbij te winnen?
2. Ik wil het niet geloven.
3. WG wordt vaak verweten dat ze hun eigen spel niet begrijpen (zie sandbox), maar een complexe matchmaker die automatisch spelers op individuele basis straft en beloond zou wel lukken?
4. WG heeft geen controle over hoe individuele spelers zich in de battle gedragen.
5. Confirmation Bias en de behoefte om de fout buiten jezelf te zoeken. Hier ben ik zelf heel goed in; RNG naait me, het spel is kut, alle anderen hebben geluk, etc etc. Vervolgens verlies ik m'n cool, ga ik triggered de volgende pot in en verneuk ik die ook door gehaast en geïrriteerd te spelen. Maar als ik zo'n replay terugkijk en eerlijk tegen mezelf ben, maak ik fout na fout die mede ervoor zorgt dat mijn team verliest. Om nog maar te zwijgen over het feit dat ik mezelf láát triggeren door een spel. Die fout ligt bij mij, niet bij WG.

Ik ben dus sceptisch. Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, maar ik wil er nog niet in geloven. Anyway, een break kan goed zijn. En als je geen fun hebt tijdens het spelen moet je het zeker niet doen. Ik hoop dat je de fun weer kunt terugvinden in WoT of andere games. :)

• gotfurrr
Gaius schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 14:04:
[...]

Ik begrijp je gedachtegang wel. Ik merk ook dat de ene sessie heerlijk gaat, terwijl er in de volgende sessie dan weer totaal niets mag lukken. Toch ben ik sceptisch over matchfixing.

1. Wat heeft WG hierbij te winnen?
2. Ik wil het niet geloven.
3. WG wordt vaak verweten dat ze hun eigen spel niet begrijpen (zie sandbox), maar een complexe matchmaker die automatisch spelers op individuele basis straft en beloond zou wel lukken?
4. WG heeft geen controle over hoe individuele spelers zich in de battle gedragen.
5. Confirmation Bias en de behoefte om de fout buiten jezelf te zoeken. Hier ben ik zelf heel goed in; RNG naait me, het spel is kut, alle anderen hebben geluk, etc etc. Vervolgens verlies ik m'n cool, ga ik triggered de volgende pot in en verneuk ik die ook door gehaast en geïrriteerd te spelen. Maar als ik zo'n replay terugkijk en eerlijk tegen mezelf ben, maak ik fout na fout die mede ervoor zorgt dat mijn team verliest. Om nog maar te zwijgen over het feit dat ik mezelf láát triggeren door een spel. Die fout ligt bij mij, niet bij WG.

Ik ben dus sceptisch. Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, maar ik wil er nog niet in geloven. Anyway, een break kan goed zijn. En als je geen fun hebt tijdens het spelen moet je het zeker niet doen. Ik hoop dat je de fun weer kunt terugvinden in WoT of andere games. :)
1. behoud van playerbase. en die gedachte is er wel degelijk bij wg, zie sandbox etc. Het is toch fijn om een speler die geld uit geeft niet al teveel te frustreren met losses? dus geef zo'n gast na 3 opeenvolgende losses een winning mm template en hoera, kans is groot dat er een win tussen zit.
2. ok, ik ook niet
3. technisch gezien is dit helemaal niet zo moeilijk, je moet alleen genoeg data hebben (hebben ze vast) om met enige vorm van zekerheid te kunnen zeggen dat mm template 1 tegen mm template 2 meestal wint. de mm geeft je al positieve MM na een lange break of als je de 1e keer een nieuwe tank speelt, dus een kleine uitbreiding daar van is helemaal niet zo heel erg moeilijk lijkt me.
4. het gaat om metadata, dus individuele performance maakt ze in zo'n geval niet uit
5. eens, we onthouden ook langer de hele slechte mm dan de hele goede :+

• Dweebus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-10 13:08
Ik geloof niet dat MM uitgaat van "punishment".
Het afstemmen van de teams o.b.v. het soort tank lijkt me een lastige. Je kunt zeggen 5 mediums in het ene team, dan ook 5 in het andere. Maar de ene medium is de andere niet natuurlijk. Lijkt me moeilijk of zelfs onmogelijk om dat af te stemmen.

Ik heb wel eens voorgesteld om een de servers via een soort ladder constructie op te stellen o.b.v. een rating van de spelers. Lage rating op server 1, medium op server 2 en hoge rating op server 3. Waarbij spelers dan automatisch tussen servers verplaatst worden o.b.v. hun rating.
En er moet vast wel een manier te vinden zijn zodat platoons met kwalitatief uiteenlopende spelers ergens samen aan de slag kunnen, bijv op de server van de speler met de hoogste rating.

Volgens mij heeft dit een veel betere impact op de MM.

Uiteraard werd dit voorstel volledig de grond in getrolled, want WOT forum...

Wellicht dat jullie zinniger reacties hebben :D

• jantje 2
gotfurrr schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 14:23:
[...]

1. behoud van playerbase. en die gedachte is er wel degelijk bij wg, zie sandbox etc. Het is toch fijn om een speler die geld uit geeft niet al teveel te frustreren met losses? dus geef zo'n gast na 3 opeenvolgende losses een winning mm template en hoera, kans is groot dat er een win tussen zit.
2. ok, ik ook niet
3. technisch gezien is dit helemaal niet zo moeilijk, je moet alleen genoeg data hebben (hebben ze vast) om met enige vorm van zekerheid te kunnen zeggen dat mm template 1 tegen mm template 2 meestal wint. de mm geeft je al positieve MM na een lange break of als je de 1e keer een nieuwe tank speelt, dus een kleine uitbreiding daar van is helemaal niet zo heel erg moeilijk lijkt me.
4. het gaat om metadata, dus individuele performance maakt ze in zo'n geval niet uit
5. eens, we onthouden ook langer de hele slechte mm dan de hele goede :+
Gisteren een winrate van 90% in platoon. Halverwege de avond nadat we al genoeg goede games hebben gehad krijgen we de motherload MM en Map Mines encounter als platoon top tier geen arty in een T62a. Ik sta mid klik klik klik 8k damage en 5 min later gewonnen.

Waar hebben wij het aan verdient om dan zo'n MM te krijgen als WG continue bezig is met het balancen van spelers. Of kijken ze op dag basis? Waarom ging mijn kravagn dan weer ulta ruk maar wilde T62a wel?

Er zijn zoveel factoren waarop dit spel gebaseerd is dat het haast onmogelijk lijkt om iemand te "nerfen" Op het moment dat je logisch nadenkt kan het haast niet zo zijn dat WG middelen inzet om je te trollen.

De enige manieren die eventueel zou kunnen is bijvoorbeeld T8 tank na X wins vaker +2 MM. Maar volgens mij is er een MM regel waarbij je nooit meer dan 3x achter elkaar bottom tier mag zijn. ( Die werkt alleen niet echt maar toch 8)7 )

@Dweebus

Ladders klinkt leuk in de theorie maar in de praktijk is dit lastig te balancen doordat je verschillende tiers ook hebt. In T5 kan ik ladder 3 zitten maar in T10 ladder 1 en dat kan per tier verschillen. en natuurlijk platoons die kunnen afwijken. Wat als je als unicum nu met een bot wil spelen.Daarnaast zal dit qua gameplay saai worden en 15 vs 15 unicums levert ook geen goede gameplay. Juist dat er niet naar stats wordt gekeken, WG kent geen stats.. naja WG rating :+

Uiteindelijk wordt je door ladders geforceerd om naar elkaar toe te werken waardoor je nooit in een hogere of lagere ladder uitkomt. Iedereen wordt 50%

[ Voor 22% gewijzigd door jantje 2 op 16-02-2017 15:59 ]

• gotfurrr
jantje 2 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 15:54:
[...]

Gisteren een winrate van 90% in platoon. Halverwege de avond nadat we al genoeg goede games hebben gehad krijgen we de motherload MM en Map Mines encounter als platoon top tier geen arty in een T62a. Ik sta mid klik klik klik 8k damage en 5 min later gewonnen.

Waar hebben wij het aan verdient om dan zo'n MM te krijgen als WG continue bezig is met het balancen van spelers. Of kijken ze op dag basis? Waarom ging mijn kravagn dan weer ulta ruk maar wilde T62a wel?

Er zijn zoveel factoren waarop dit spel gebaseerd is dat het haast onmogelijk lijkt om iemand te "nerfen" Op het moment dat je logisch nadenkt kan het haast niet zo zijn dat WG middelen inzet om je te trollen.

De enige manieren die eventueel zou kunnen is bijvoorbeeld T8 tank na X wins vaker +2 MM. Maar volgens mij is er een MM regel waarbij je nooit meer dan 3x achter elkaar bottom tier mag zijn. ( Die werkt alleen niet echt maar toch 8)7 )

@Dweebus

Ladders klinkt leuk in de theorie maar in de praktijk is dit lastig te balancen doordat je verschillende tiers ook hebt. In T5 kan ik ladder 3 zitten maar in T10 ladder 1 en dat kan per tier verschillen. en natuurlijk platoons die kunnen afwijken. Wat als je als unicum nu met een bot wil spelen.Daarnaast zal dit qua gameplay saai worden en 15 vs 15 unicums levert ook geen goede gameplay. Juist dat er niet naar stats wordt gekeken, WG kent geen stats.. naja WG rating :+

Uiteindelijk wordt je door ladders geforceerd om naar elkaar toe te werken waardoor je nooit in een hogere of lagere ladder uitkomt. Iedereen wordt 50%
ik zeg niet dat dit in de game zit, ik zeg alleen dat het perfect mogelijk is.sterker nog, het staat letterlijk in een patent van WG.

https://www.google.com/patents/US8425330

bijvoorbeeld:

Each battle session is assigned a battle level. Each battle level is used to limit participating vehicles to predefined tiers that are included in that battle session, thereby providing a unique method of creating a balanced battle session in an MMO game. As players progress and advance in experience, the player (or vehicle) will gradually be moved into higher battle levels based on the experience, attributes, and capabilities of each player's characters and/or vehicles.

According to an aspect, the average level of difficulty in each battle can be adjusted by changing the bounds of access ranges for specified vehicles types (e.g., battle level 9 implies a certain difficulty level, which can be made easier by increasing the values of the bounds for vehicles including Tier 3 SPG, Tier 4 Medium and Tank Destroyers, or increasing the value for the lower bound of Tier 6 Light vehicles. Likewise each level 9 battle session may be increased in difficulty by decreasing the ranges for Tier 6 SPG, Tier 7 Light, Tier 9 Heavy and Tank Destroyers, and decrease the values of the bounds for Tier 5 Medium and Tank Destroyers vehicles.

As indicated above, vehicles may be placed in a battle session having a particular battle level using a variety of techniques. In one aspect, a vehicle may be placed randomly into any battle level acceptable based on the battle level table 801. In another aspect, a vehicle may be placed sequentially in increasing battle levels based on table 801. For example, when a use acquires a new tier 4 light tank, the first time the user plays a game with that tier 4 light tank the matchmaking server might force the vehicle to be assigned to a battle session of battle level 4. When the player plays a second game session using the same tier 4 light tank, the matchmaking server might force the vehicle to be assigned to a battle session of battle level 5. The third game session, battle level 6, the fourth game session, battle level 7, and so forth until the seventh battle session where the vehicle is in battle level 10. After that, the matchmaking server might start over at battle level 4. Alternatively the sequence might proceed in decreasing battle level order, and/or might start in the middle of the applicable range of battle levels.

en:

According to another aspect, the matchmaking server may store a win/loss percentage for each user (or vehicle) at a given battle level. As the player's win/loss ratio decreases, the player becomes more likely to be placed in battles having battle levels at the lower end of the allowable range, whereas as the player's win/loss ration increases, the player becomes more likely to be placed in battles having battle levels at the upper end of the allowable range. Thus, when a player has been repeatedly put into too many difficult battles, the balancing is done in favor of easier battle sessions, thereby encouraging the player by providing an easier game environment. Similarly, when the player has been repeatedly put into too many easy battles, the balancing is done in favor of harder battle sessions, thereby keeping the player challenged instead of letting the player become bored with easy games. A first possible algorithm is to divide the permissible battle levels evenly across a range from zero (0) to two (2), and place the vehicle into the battle level corresponding to the win/loss ratio, where any ratio greater than two (2) automatically results in the vehicle being placed in the highest possible battle level. Another possible algorithm is to increase the battle level by one (within the permissible range) for a vehicle each time a player wins a battle with that vehicle, and decrease the battle level by one (within the permissible range) each time a player loses a battle with that vehicle. If the battle level is already at the upper end of the range and the player wins the battle, the battle level may remain constant. Similarly, if the battle level is already at the lower end of the range and the player loses the battle, the battle level may remain constant.

• Rianata

Rianata

Als dit het account van Magic is, dan is dit een hele typische ontwikkeling... en in eerste instantie zou ik zeggen dit is een gekocht / ebay account :+ Uiteraard is ook snel te zien dat je veel te weinig RU tanks speelt!!! Ik bedoel, come one, nog geen derde van alle games speel je in underpowered RU tanks, why not? You need to get punished more _O-

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/N3VD8Xx.png

http://www.noobmeter.com/player/eu/majic/500121441/

Maar even serieus, laat even weten waar we je echte stats kunnen vinden met wat meer toelichting. Er zijn andere factoren die kunnen meespelen waardoor je recentelijk minder goed presteert. Ik zie soms dat spelers op lagere tiers goed presteren, maar nadat ze langzaam door grinden in de hogere tiers terecht komen minder spelen omdat daar het spel toch anders gespeeld wordt, bijv. campen wordt niet/minder beloond, pace of the game ligt (vaak) hoger, etc.

• jantje 2
Rianata schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 16:07:
Als dit het account van Magic is, dan is dit een hele typische ontwikkeling... en in eerste instantie zou ik zeggen dit is een gekocht / ebay account :+ Uiteraard is ook snel te zien dat je veel te weinig RU tanks speelt!!! Ik bedoel, come one, nog geen derde van alle games speel je in underpowered RU tanks, why not? You need to get punished more _O-

[afbeelding]

Maar even serieus, laat even weten waar we je echte stats kunnen vinden met wat meer toelichting. Er zijn andere factoren die kunnen meespelen waardoor je recentelijk minder goed presteert. Ik zie soms dat spelers op lagere tiers goed presteren, maar nadat ze langzaam door grinden in de hogere tiers terecht komen minder spelen omdat daar het spel toch anders gespeeld wordt, bijv. campen wordt niet/minder beloond, pace of the game ligt (vaak) hoger, etc.
Bingo we hebben een winnaar, Ria onze analist :+ winrate 58% overal klopt, lang niet gespeeld klopt ( 2014 voor het laatst ) Sinds hij weer begonnen is tanks gespeeld die hij noemde in verhalen.

2 Löwe HT DE 8 145 64.83%
3 O-I Experimental HT JP 5 133 60.15%
4 T34 HT US 8 105 53.33%
5 KV-2 HT SU 6 73 60.27%

allemaal 60% winrate van zijn recent meest gespeelde tanks, hij speelt dus beter dan voorheen. Zijn overal winrate voor de afgelopen periode zit rond de 55% en is vergelijkbaar aan zijn overall winrate.

Je hebt sinds januari ongeveer 1,7k battles gespeeld maar je winrate over de afgelopen 6k games lag al rond de 56% die overige 4k battles van 3-4 jaar geleden was je dus eigenlijk al op een vergelijkbaar niveau als je nu bent.

Daar is niets geks te zien, WN8 wise is die wel behoorlijk gedropt. Maar ik zie veel arty en TD games tanks die juist een aanslag geven op je Wn8 wanneer je ze net rond average of below average speelt. Dit wordt ook door je average damage bevestigd. Voor een gemiddelde tier van 6,2. is het momenteel 800 wat aan de lage kant is. Maak je daar 1k-1,2k van dan zit je al aan je oude WN8 van 1.8k ipv van 1,3k

Het ligt dus niet zozeer aan de teams of je winrate, die is over 1,7k battles gezien steady 55% en je WN8 ligt vooral aan de tanks die je speelt en ook niet zozeer aan de teams.

Stiekem ook ff clan history bekeken, maar je hebt in 1 clan gezeten die voor mij totaal onbekend is.

[ Voor 16% gewijzigd door jantje 2 op 16-02-2017 16:32 ]

• jantje 2
Mijn kravagn grinds.... speel je heel de avond 4k+ damage... maar dan is altijd nog arty voor balance

https://clips.twitch.tv/bestofbest_/FamousCattleBuddhaBar

Uiteindelijk 2% lager geeindigd dan waar ik mee begon door 2 slechte games op 1 avond. Marking so much fun 8)7 |:(

[ Voor 37% gewijzigd door jantje 2 op 16-02-2017 22:16 ]

• User
De FHA, holy shit, dat is nog eens WoT nostalgie.

• jantje 2
User schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 22:27:
De FHA, holy shit, dat is nog eens WoT nostalgie.
Onze oude man veteraan kent het dus :+

[ Voor 3% gewijzigd door jantje 2 op 16-02-2017 22:54 ]

• majic
Rianata schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 16:07:

[afbeelding]

That's me (zonder G)..leek me ook wel obvious om op m'n account name te zoeken, sherlock holmes :+ Overigens heb ik dus het juist gehad over uren of dagdelen met slechte teams, en daarna goede. Stats per dag zeggen dan niet zoveel, heb ook vaak genoeg middagen of avonden gehad met veel kills, damage, walkovers enz. Over een hele dag gezien viel het allemaal wel mee, maar bijv. afgelopen paar dagen was het echt nonstop dramatisch en had ik ondanks goede positionering/strategie continue teams die overrun werden. Vaak afgwisseld met dramatische MM waarbij ik toch maar zelden dacht "HA! wij hebben alle heavies!" (ook dat hou ik netjes bij in lijstjes sinds een weekje...wordt er niet gelukkig van om eerlijk te zijn) . Als je dat dan tig battles na elkaar hebt dan ben je er wel even klaar mee. Mijn punt is ook niet "oh nee wargaming geeft mij alleen maar slechte battles" maar juist "ik krijg duidelijk aanwijsbare periodes van uren of langer die duidelijk afwijken qua teamskills/performance van eerdere of latere periodes. En ben echter niet uit op een avondje alles easy winnen, net zo min dat ik zit te wachten op uren achter elkaar hard verliezen. Dat is geen random matchmaking, punt.

Reden dat na account weer opstarten de boel er zo beroerd uit ziet is omdat ik zweedse tanks en japanse tanks ben gaan grinden (wat een nachtmerrie, beide...tot t5), scouts ben gaan spelen (mijn zwakte, veel 0 dmg battles door proberen missies te halen :'( :X ) en arty moest gaan doen om ook weer de missies af te ronden. Even los van een gewenperiode de eerste maand (en die eigenlijk nu een beetje begon af te lopen) waarbij alle maps anders bleken te zijn dan 'vroegah', nieuwe maps ontdekken, weak spots op tanks niet meer klopten, spotting systeem compleet anders is, opeens overal autoloaders (aha 1v1 gaat dus niet meer zoals ik gewend ben), phyiscs compleet omgegooid zijn - wtf is er met m'n T34 en T54 aan de hand, kan niet meer circlestrafen :? ;( enz enz. Dat kostte ff tijd om weer aan te leren.

Deze grafiek komt mooi overeen met mijn handmatige aantekingen - eerst een hele middag/avond van alles winnen, daarna continue, achter elkaar een hele zooi battles verliezen. Speelde dezelfde tanks, was in een opper best humeur, scherp en bij de les en ook na 5 losses nog steeds geen frustratie of irritatie en gewoon lekker door spelen en m'n best doen - maar helaas, mocht niet baten. Die sterk stijgende lijn wordt dus abrupt - maar dan ook echt heel erg abrupt - afgewisseld met een sterk dalende lijn, waar je een veel minder sterke stijging én daling zou verwachten bij truly random matchmaking met gebruik van dezelfde tanks (in dit geval Lowe, I-o Exp, I-o, S35CA, RHM, SU-100Y en E-25 met name)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Qs06JPe.png

Verder speel ik veel lagere tier (5-6-7) omdat ik die tanks véél leuker vind. Zijn minder fantasietanks te vinden, de speelstijl is vlotter en minder camp & flankpush, er is wat meer chaos en er zijn als klap op de vuurpijl ook nog wat extra maps te krijgen. Ik heb al m'n tier 10 en 9 tanks weggedaan behalve m'n T54, of ik nou wel of niet win...ik ben niet gek op al die autoloaders en de hele afwachtende, voorzichtige speelstijl die ik met clanwars assoscieer niet met relaxtere randoms. Wellicht overigens dat in lagere tiers de matchfixing duidelijker zichtbaar is dan in high tiers, ik roep maar wat ? (veel mensen hier lijken weinig <tier9 te spelen).

Enfin, m'n conclusie blijft het zelfde : Matchmaker is beroerd en er zijn naar mijn idee gewoon duidelijke "je krijgt goede teams" uren/dagdelen en "je krijgt slechte teams" uren/dagdelen. Mijn skills zijn niet optimaal meer en wellicht dat andere mensen hier met betere persoonlijke skills, mapkennis, platoons en/of tankkeuzes minder beinvloed worden door een slecht team en de battle weten te carrien. Ik ben er iig klaar mee om ondanks goed persoonlijk spelen (positionering, commuicatie met teamleden, shielden van teamgenoten, gaten opvullen, belangrijke kills maken enz) je toch loss na loss blijft houden door debiele teams die, vreemd genoeg, nog minder overall presteren dan 5 jaar geleden gemiddeld gezien. Uiteraard blijven negatieve periodes je beter bij dan positieve - maar daarom heb ik ook al weken m'n lijstje bijgehouden met wins/losses/walkover losses/walkover wins om gewoon eens zwart-wit op papier te zien of ik nou gek ben of niet. En ik zie daar gewoon een kristalhelder patroon.

Matchmakers horen random te zijn, en als ik gewoon naar m'n eigen bijgehouden statistieken kijk zie ik gewoon duidelijke patronen die NIET random zijn. Periodes met wins afgewisseld met periodes met losses, ipv veel meer random distributie zoals bij willekeurig welk ander multiplayer spel of, imho, zoals WOT in het verleden. My $0.01 :)

• Rianata

Rianata

majic schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 23:13:
[...]
Deze grafiek komt mooi overeen met mijn handmatige aantekingen - eerst een hele middag/avond van alles winnen, daarna continue, achter elkaar een hele zooi battles verliezen. Speelde dezelfde tanks, was in een opper best humeur, scherp en bij de les en ook na 5 losses nog steeds geen frustratie of irritatie en gewoon lekker door spelen en m'n best doen - maar helaas, mocht niet baten. Die sterk stijgende lijn wordt dus abrupt - maar dan ook echt heel erg abrupt - afgewisseld met een sterk dalende lijn, waar je een veel minder sterke stijging én daling zou verwachten bij truly random matchmaking met gebruik van dezelfde tanks (in dit geval Lowe, I-o Exp, I-o, S35CA, RHM, SU-100Y en E-25 met name)
Het blijft ook gewoon een gevoel dat jij eraan overhoudt... maar dat grafiekje zegt juist niets! Dat is zo'n media grafiekje waarvan de y-as zodanig is opgerekt waardoor het lijkt dat er een groot verloop te zijn, maar dat is dus helemaal niet zo, we hebben het over een schaal die loopt van 58,22 tot 58,34!!!!! 8)7

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik moet wel zeggen dat ik mij kan vinden in de bewering dat de matchmaker de laatste tijd flink aan de drugs zit wat betreft team samenstelling.

"Twee heavies in jou team en 8 heavies bij de vijand, op een city map? Ja, dat lijkt me wel een goede balans. Doe dan maar niet echt mediums in jou team, stel je voor dat je de heavies kan counteren met mobiliteit.... doe maar een paar mediums bij de tegenstander. Nee, jij krijgt verder een stuk of 6 TDs die achterin gaan hangen te campen tot de rest van het team dood is, en een paar lights die weinig uit kunnen halen ook al doen ze nog zo hun best. OK, en twee mediums dan, maar wel bottom tier. Zo, dat lijkt me goed geregeld dan, ciao!" -Matchmaking

• majic
Rianata schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 23:43:
[...]

Het blijft ook gewoon een gevoel dat jij eraan overhoudt... maar dat grafiekje zegt juist niets! Dat is zo'n media grafiekje waarvan de y-as zodanig is opgerekt waardoor het lijkt dat er een groot verloop te zijn, maar dat is dus helemaal niet zo, we hebben het over een schaal die loopt van 58,22 tot 58,34!!!!! 8)7
Even ter verduidelijking : Dat gaat om het effect van een aantal battles op 10,000 gespeelde games (lifetime victory rate). Kortom, de schaalverloop is zeer representatief (linker kant van de spike : 75% wins, rechterkant van de spike : 70% losses, beide gaat om 40-60 games). Als je op 10,000 battles een 0.1% verandering hebt is dat al heel wat na slechts een ochtendje spelen. En daarom des te indicatiever hoe irritant die matchfixing is, zeker de zeer sterke stijging gevolgd door een even zo sterke daling is gewoon _precies_ waar ik het de hele tijd over heb.

• User
majic schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 23:13:
[...]

That's me (zonder G)..leek me ook wel obvious om op m'n account name te zoeken, sherlock holmes :+ Overigens heb ik dus het juist gehad over uren of dagdelen met slechte teams, en daarna goede. Stats per dag zeggen dan niet zoveel, heb ook vaak genoeg middagen of avonden gehad met veel kills, damage, walkovers enz. Over een hele dag gezien viel het allemaal wel mee, maar bijv. afgelopen paar dagen was het echt nonstop dramatisch en had ik ondanks goede positionering/strategie continue teams die overrun werden. Vaak afgwisseld met dramatische MM waarbij ik toch maar zelden dacht "HA! wij hebben alle heavies!" (ook dat hou ik netjes bij in lijstjes sinds een weekje...wordt er niet gelukkig van om eerlijk te zijn) . Als je dat dan tig battles na elkaar hebt dan ben je er wel even klaar mee. Mijn punt is ook niet "oh nee wargaming geeft mij alleen maar slechte battles" maar juist "ik krijg duidelijk aanwijsbare periodes van uren of langer die duidelijk afwijken qua teamskills/performance van eerdere of latere periodes. En ben echter niet uit op een avondje alles easy winnen, net zo min dat ik zit te wachten op uren achter elkaar hard verliezen. Dat is geen random matchmaking, punt.

Reden dat na account weer opstarten de boel er zo beroerd uit ziet is omdat ik zweedse tanks en japanse tanks ben gaan grinden (wat een nachtmerrie, beide...tot t5), scouts ben gaan spelen (mijn zwakte, veel 0 dmg battles door proberen missies te halen :'( :X ) en arty moest gaan doen om ook weer de missies af te ronden. Even los van een gewenperiode de eerste maand (en die eigenlijk nu een beetje begon af te lopen) waarbij alle maps anders bleken te zijn dan 'vroegah', nieuwe maps ontdekken, weak spots op tanks niet meer klopten, spotting systeem compleet anders is, opeens overal autoloaders (aha 1v1 gaat dus niet meer zoals ik gewend ben), phyiscs compleet omgegooid zijn - wtf is er met m'n T34 en T54 aan de hand, kan niet meer circlestrafen :? ;( enz enz. Dat kostte ff tijd om weer aan te leren.

[afbeelding]

Verder speel ik veel lagere tier (5-6-7) omdat ik die tanks véél leuker vind. Zijn minder fantasietanks te vinden, de speelstijl is vlotter en minder camp & flankpush, er is wat meer chaos en er zijn als klap op de vuurpijl ook nog wat extra maps te krijgen. Ik heb al m'n tier 10 en 9 tanks weggedaan behalve m'n T54, of ik nou wel of niet win...ik ben niet gek op al die autoloaders en de hele afwachtende, voorzichtige speelstijl die ik met clanwars assoscieer niet met relaxtere randoms. Wellicht overigens dat in lagere tiers de matchfixing duidelijker zichtbaar is dan in high tiers, ik roep maar wat ? (veel mensen hier lijken weinig <tier9 te spelen).

Enfin, m'n conclusie blijft het zelfde : Matchmaker is beroerd en er zijn naar mijn idee gewoon duidelijke "je krijgt goede teams" uren/dagdelen en "je krijgt slechte teams" uren/dagdelen. Mijn skills zijn niet optimaal meer en wellicht dat andere mensen hier met betere persoonlijke skills, mapkennis, platoons en/of tankkeuzes minder beinvloed worden door een slecht team en de battle weten te carrien. Ik ben er iig klaar mee om ondanks goed persoonlijk spelen (positionering, commuicatie met teamleden, shielden van teamgenoten, gaten opvullen, belangrijke kills maken enz) je toch loss na loss blijft houden door debiele teams die, vreemd genoeg, nog minder overall presteren dan 5 jaar geleden gemiddeld gezien. Uiteraard blijven negatieve periodes je beter bij dan positieve - maar daarom heb ik ook al weken m'n lijstje bijgehouden met wins/losses/walkover losses/walkover wins om gewoon eens zwart-wit op papier te zien of ik nou gek ben of niet. En ik zie daar gewoon een kristalhelder patroon.

Matchmakers horen random te zijn, en als ik gewoon naar m'n eigen bijgehouden statistieken kijk zie ik gewoon duidelijke patronen die NIET random zijn. Periodes met wins afgewisseld met periodes met losses, ipv veel meer random distributie zoals bij willekeurig welk ander multiplayer spel of, imho, zoals WOT in het verleden. My $0.01 :)
Kijk hier de stats van iemand die jarenlang op zo'n beetje hetzelfde niveau speelt zonder grote breaks:
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/u6XYx/8e7d614ee7.png
Mooie curve, no? Je kan zelfs zien waar ik mijn winrate flink heb lopen padden met de Pz. B2 en Valentine II. Wat je dus weer niet kan zien is waar ik stopte met tryharden, dat was bij 60% winrate. Blijkbaar speelde ik van 8000 tot 17000 potjes zo constant op hetzelfde niveau dat Noobmeter er gewoon een rechte lijn van heeft gemaakt.

Vergelijken we even met jouw stats:
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/u6YeM/243ff7a718.png
Wat ons hier opvalt, wat ook bij mijn stats het geval is, is dat de WN8, average dmg, average XP en winrate min of meer hetzelfde gedrag vertonen. Als je WN8 zakt, zakt je WR mee. Stijgt je avg. dmg., stijgt je WR mee. Hoewel average dmg een slechtere indicator is omdat die sterk tier-afhankelijk is in tegenstelling tot WN8 en average XP. Als de MM daadwerkelijk rigged zou zijn, zou je bijvoorbeeld een losgekoppelde WN8 en WR curve verwachten. Je kan dan wel goed presteren maar omdat de MM rigged zou zijn verlies je alsnog, dus zal je WN8 stijgen en je WR zakken.
Ik zie twee plekken waar dat gebeurt. Rond ~5500 battles zakt je WN8 maar stijgt je WR en rond 7500-8000 stijgt je WN8 heel iets en maakt je WR een paar sprongen omhoog en omlaag. Ik durf te wedden dat dat precies is wanneer Noobmeter de grafieken accurater is gaan bijhouden. Inderdaad, op dat moment was Noobmeter de grafieken accurater aan het bijhouden met meer meetpunten. En als je naar kleine sample sizes gaat kijken zie je inderdaad ups and downs, wat super logisch is, jij speelt namelijk niet constant op hetzelfde niveau. Heb je een slechte dag gehad? Speel je slechter. Heb je een dag vrij gehad en kon je lekker uitslapen? Speel je beter. Heb je zorgen aan je hoofd? Speel je slechter. Etc.
Toen ik bezig was met een afstudeeropdracht speelde ik in een platoon gemiddeld op een WR van 65%. Toen ik klaar was met afstuderen speelde ik in dezelfde platoons ineens op een WR van 75+%, een sprong van (meer dan) 10%, wat in WoT nummertjes best wel veel is. En dat was puur omdat ik veel minder aan mijn hoofd had. De platoons en dergelijke waren hetzelfde. Zelfde tanks, zelfde personen, etc. Het enige wat verschilde was dat ik minder aan mijn hoofd had. En voila, +10% WR.

Met andere woorden, de MM is niet rigged, jij bent gewoon slechter geworden. :+ Je hebt een paar grote pauzes gehad en dan is het logisch dat je slechter gaat spelen als je weer begint. Je bent simpelweg een hoop informatie vergeten, het spel is veranderd, etc. Valt weinig aan te veranderen behalve het opnieuw leren van het spel.

Sorry Garand. :+

• majic
User schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 09:47:
[...]
Kijk hier de stats van iemand die jarenlang op zo'n beetje hetzelfde niveau speelt zonder grote breaks:
[afbeelding]
Mooie curve, no? Je kan zelfs zien waar ik mijn winrate flink heb lopen padden met de Pz. B2 en Valentine II. Wat je dus weer niet kan zien is waar ik stopte met tryharden, dat was bij 60% winrate. Blijkbaar speelde ik van 8000 tot 17000 potjes zo constant op hetzelfde niveau dat Noobmeter er gewoon een rechte lijn van heeft gemaakt.

Vergelijken we even met jouw stats:
[afbeelding]
Wat ons hier opvalt, wat ook bij mijn stats het geval is, is dat de WN8, average dmg, average XP en winrate min of meer hetzelfde gedrag vertonen. Als je WN8 zakt, zakt je WR mee. Stijgt je avg. dmg., stijgt je WR mee. Hoewel average dmg een slechtere indicator is omdat die sterk tier-afhankelijk is in tegenstelling tot WN8 en average XP. Als de MM daadwerkelijk rigged zou zijn, zou je bijvoorbeeld een losgekoppelde WN8 en WR curve verwachten. Je kan dan wel goed presteren maar omdat de MM rigged zou zijn verlies je alsnog, dus zal je WN8 stijgen en je WR zakken.
Ik zie twee plekken waar dat gebeurt. Rond ~5500 battles zakt je WN8 maar stijgt je WR en rond 7500-8000 stijgt je WN8 heel iets en maakt je WR een paar sprongen omhoog en omlaag. Ik durf te wedden dat dat precies is wanneer Noobmeter de grafieken accurater is gaan bijhouden. Inderdaad, op dat moment was Noobmeter de grafieken accurater aan het bijhouden met meer meetpunten. En als je naar kleine sample sizes gaat kijken zie je inderdaad ups and downs, wat super logisch is, jij speelt namelijk niet constant op hetzelfde niveau. Heb je een slechte dag gehad? Speel je slechter. Heb je een dag vrij gehad en kon je lekker uitslapen? Speel je beter. Heb je zorgen aan je hoofd? Speel je slechter. Etc.
Toen ik bezig was met een afstudeeropdracht speelde ik in een platoon gemiddeld op een WR van 65%. Toen ik klaar was met afstuderen speelde ik in dezelfde platoons ineens op een WR van 75+%, een sprong van (meer dan) 10%, wat in WoT nummertjes best wel veel is. En dat was puur omdat ik veel minder aan mijn hoofd had. De platoons en dergelijke waren hetzelfde. Zelfde tanks, zelfde personen, etc. Het enige wat verschilde was dat ik minder aan mijn hoofd had. En voila, +10% WR.

Met andere woorden, de MM is niet rigged, jij bent gewoon slechter geworden. :+ Je hebt een paar grote pauzes gehad en dan is het logisch dat je slechter gaat spelen als je weer begint. Je bent simpelweg een hoop informatie vergeten, het spel is veranderd, etc. Valt weinig aan te veranderen behalve het opnieuw leren van het spel.

Sorry Garand. :+
Bedankt voor je analyse, echter toch wat gaten in de conclusies (onvolledige informatie).
Ten eerste blijft staan dat ik in mijn eigen bijgehouden stats met wins/losses/walkovers/walkoverwins gewoon heel duidelijk periodes zie van uren of dagdelen waarbij ik of meer win of meer verlies. Netjes kruisjes gezet bij matches waar teammates ook klagen over veel verliezen --> positieve correlatie (gebeurt namelijk _nooit_ als ik winning streaks heb, maar _altijd_ als ik het idee heb veel achter elkaar te verliezen). Versterkt de suggestie dat ik & de anderen in mijn team de "slechte" matches krijgen toegewezen op z'n minst een hand vol rondes achter elkaar. Zou puur statistisch gezien ook moeten gebeuren als ik een groepje winnende potjes achter elkaar heb, maar is in 2 weken niet (0x) gebeurt. Lang leve zelf dingen bijhouden op een detailniveau dat Noobmeter dat niet kan doen.

Verder is het heel lastig om iets nuttigs te zeggen over m'n skills aan de hand van noobmeter aangezien ik tanks ben gaan grinden en missies ben gaan proberen te halen. Met name arty/scout zorgen voor een dramatische daling in damage dealt (arty grinden + missie halen tegelijk = nachtmerrie). Ook japanse en zweedse tot t5 grinden zonder freexp te gebruiken is niet zo leuk :+ De periodes waarin ik slecht presteer met zulke tanks klaag ik echter niet over.

Ik blijf het patroon wat ik in het plaatje zie toch echt gewoon duidelijk zijn : Periodes waarin het erg goed gaat (vreemd genoeg ook volledig los van hoe ik zelf presteer - walkover wins waar ik geen schot heb gelost) afgwisseld met teams/periodes waarin ik 3-5 kills maak en de rest van het team gewoon verdampt. Mijn eigen prestaties en instelling lijken dan ook weinig invloed te hebben op de ervaring dat er slechte of goede dagdelen zijn. Dit wordt versterkt door het platoonen met vrienden die zodra ze met mij in battle zitten opeens _ook_ nonstop rukmatches krijgen terwijl ze net daarvoor gewoon prima matchmaking hadden. Ze vragen me tegenwoordig zelfs al "are you having nice matches now?" voor ze een platoon invite naar me sturen 8) En dat zijn toch niet de minsten (ex-pirate players die grote hoeveelheden ESL matches gewonnen hebben enz).

Ik klaag dus nogmaals, niet over het totale aantal goede of slechte battles op een dag. Maar het patroon waarin die voorkomen is gewoon _niet_ random at all. Dan zou je een paar slechte, een paar goede matches moeten hebben (zoals ik mij dat gewoon van vroeger herinner) terwijl ik nu langere streaks van losses en wins krijg. Overigens ook niet elke dag - heb ook gewoon periodes gehad van een paar dagen waarin ik hele average teams had en waar zoals jij zelf aangeeft, mijn eigen falen meestal bijdroeg aan een verlies. Toch ondanks dat ik veel heb moeten wennen zijn het juist de matches waarin ik top tier ben dat ik toch meestal wel een win er uit weet te slepen, en de matches waarin ik low tier ben waarin ik vaker verlies (=minder invloed op team kan uitoefenen).

• User
majic schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 10:00:
[...]

Bedankt voor je analyse, echter toch wat gaten in de conclusies (onvolledige informatie).
Ten eerste blijft staan dat ik in mijn eigen bijgehouden stats met wins/losses/walkovers/walkoverwins gewoon heel duidelijk periodes zie van uren of dagdelen waarbij ik of meer win of meer verlies. Netjes kruisjes gezet bij matches waar teammates ook klagen over veel verliezen --> positieve correlatie (gebeurt namelijk _nooit_ als ik winning streaks heb, maar _altijd_ als ik het idee heb veel achter elkaar te verliezen). Versterkt de suggestie dat ik & de anderen in mijn team de "slechte" matches krijgen toegewezen op z'n minst een hand vol rondes achter elkaar. Zou puur statistisch gezien ook moeten gebeuren als ik een groepje winnende potjes achter elkaar heb, maar is in 2 weken niet (0x) gebeurt. Lang leve zelf dingen bijhouden op een detailniveau dat Noobmeter dat niet kan doen.
Het is statistisch niet correct om zulke opmerkingen mee te nemen he.
  • Je weet niet of ze de waarheid spreken
  • Je weet niet hoe groot hun loss streak is
  • Je hoort (bijna) niemand zeggen dat ie een winstreak heeft
Je neemt dus een enorme onbetrouwbare factor ('getuigenverklaringen') mee in je analyse. En je neemt niet eens de volledige onbetrouwbare factor mee, je neemt alleen maar de negatieve verklaringen mee. Van de twee mensen die in een potje lopen te klagen, kan het zijn dat er 1 een twee losses op een rij heeft en de ander helemaal geen loss streak heeft maar voelt dat hij er 1 heeft. Wat je ook niet hoort zijn de 3 anderen die een flinke win streak hebben. Ik hoor vaak zat mensen klagen dat ze veel verliezen, terwijl ik juist een dikke win streak heb. Maar dat hoor je mij niet zeggen.
Je neemt dus dingen mee die inherent onbetrouwbaar zijn én inherent biased én extreem gevoelig voor confirmation bias. Niet heel erg handig.
Wat je ook niet weet is hoe die lui op dat moment zijn. Hoe lang spelen ze al? Hebben ze een slechte dag gehad? Etc. Ik neem aan dat je geen interviews bij ze afneemt aan het einde van het potje? ;)

Vervolgens, wat zijn jouw parameters voor een "walk-over win", "walk-over loss" etc? Op basis waarvan bepaal je dat, en op basis waarvan heb jij bepaalt dat je gekozen parameters de correcte parameters zijn/
Neem je mee op welke mappen en spawns je speelt? Neem je mee wat voor tanks in de teams zitten? Sommige mappen zijn gewoon slecht voor stacked tank classes. Andersom kan ook. Zo zijn er vast nog wel meer parameters te bepalen.
Verder is het heel lastig om iets nuttigs te zeggen over m'n skills aan de hand van noobmeter aangezien ik tanks ben gaan grinden en missies ben gaan proberen te halen. Met name arty/scout zorgen voor een dramatische daling in damage dealt (arty grinden + missie halen tegelijk = nachtmerrie). Ook japanse en zweedse tot t5 grinden zonder freexp te gebruiken is niet zo leuk :+ De periodes waarin ik slecht presteer met zulke tanks klaag ik echter niet over.
Tsja dan neem je nog een enorm onbetrouwbare factor mee. No shit dat je minder invloed op een gevecht kan uitoefenen als je een stock tank speelt. Of arty. Of voor missies bezig bent, die min of meer kunnen vereisen dat je jouw team flink in de steek laat. Doe 1000 potjes in dezelfde tank, zonder een andere tank te spelen, en kijk dan maar eens weer. En upload die potjes dan direct naar VBAddict door gebruik te maken van de Active Dossier Uploader. Als je die gebruikt terwijl je speelt worden al je replays opgestuurd naar VBAddict en maakt die er mooie curves van. Die maakt stats voor survival time, hitratio, penratio, damageratio, damage per kill, etc. Je kan ze zelfs per tank bekijken. Die kan heel veel parameters veel betrouwbaarder analyseren dan jij dat kan. Het enige probleem wat VBAddict niet kan oplossen is het probleem tussen de stoel en het toetsenbord (nee, niet je bureau :+). Je zal zelf moeten opschrijven wat je gedaan hebt voordat je ging spelen, hoe je dag was, of je op je werk wat fout deed, of je in de file stond, of je eten niet smaakte, of je wel of niet uitgerust bent, of je goed in je vel zit of niet, etc. D'r zijn echt legio parameters te bedenken.
Ik blijf het patroon wat ik in het plaatje zie toch echt gewoon duidelijk zijn : Periodes waarin het erg goed gaat (vreemd genoeg ook volledig los van hoe ik zelf presteer - walkover wins waar ik geen schot heb gelost) afgwisseld met teams/periodes waarin ik 3-5 kills maak en de rest van het team gewoon verdampt. Mijn eigen prestaties en instelling lijken dan ook weinig invloed te hebben op de ervaring dat er slechte of goede dagdelen zijn. Dit wordt versterkt door het platoonen met vrienden die zodra ze met mij in battle zitten opeens _ook_ nonstop rukmatches krijgen terwijl ze net daarvoor gewoon prima matchmaking hadden. Ze vragen me tegenwoordig zelfs al "are you having nice matches now?" voor ze een platoon invite naar me sturen 8) En dat zijn toch niet de minsten (ex-pirate players die grote hoeveelheden ESL matches gewonnen hebben enz).
Ja klopt dat mensen slechter gaan spelen als er iemand aan hun hoofd loopt te klagen. Ik speel de laatste tijd weinig in platoons met gasten die lopen te klagen dat alles zo slecht gaat en dat alles rigged is. Puur omdat ik dan ook gefrustreerd raak en last krijg van confirmation bias als een schot mis gaat. Als iemand loopt te klagen dat alles mis gaan (sowieso al een rare uitspraak) en ik mis twee schoten op een rij dan ga ik al snel hetzelfde denken. Maar daarbij vergeet ik dat de 8 voorgaande schoten allemaal raak waren. Of dat ik voor een schot sowieso al wist dat ie een grote kans had om niet raak te gaan omdat het een snapshot was.
Je zegt het zelf ook al "mijn eigen prestaties en instelling lijken dan ook weinig invloed te hebben". Spoiler: Dat doen ze wel, alleen denk je van niet.
Als je gefrustreerd bent ga je alleen maar slechter spelen, waardoor je nog gefrustreerder raakt en nog slechter gaat spelen. No shit dat ze je vragen of het goed gaat, ze hebben stomweg geen zin om in platoon te spelen met iemand die loopt te klagen. Ik vraag hetzelfde, maar ik vraag het niet om te weten of de boel vandaag rigged is of niet, ik vraag het om te weten of mijn platoongenoot over de zeik is. Als ie over de zeik is ga ik niet met um spelen omdat het platoon dan simpelweg niet meer leuk is.
Ik klaag dus nogmaals, niet over het totale aantal goede of slechte battles op een dag. Maar het patroon waarin die voorkomen is gewoon _niet_ random at all. Dan zou je een paar slechte, een paar goede matches moeten hebben (zoals ik mij dat gewoon van vroeger herinner) terwijl ik nu langere streaks van losses en wins krijg. Overigens ook niet elke dag - heb ook gewoon periodes gehad van een paar dagen waarin ik hele average teams had en waar zoals jij zelf aangeeft, mijn eigen falen meestal bijdroeg aan een verlies. Toch ondanks dat ik veel heb moeten wennen zijn het juist de matches waarin ik top tier ben dat ik toch meestal wel een win er uit weet te slepen, en de matches waarin ik low tier ben waarin ik vaker verlies (=minder invloed op team kan uitoefenen).
Zoals ik net al zei, getuigenverklaringen zijn extreem onbetrouwbaar, helemaal als de herinneringen jaren oud zijn. In mijn herinnering was ik in 2011 even goed als nu, maar dat is gewoon aantoonbaar onjuist.
Ik durf bijna te wedden dat je patronen, als die er uberhaupt al zijn, overeenkomen met jouw gemoedstoestand.

Anyway, wat ik wil zeggen is dit: Als je met een bias gaat analyseren komt er ook een biased conclusie uit.
Garbage in, garbage out.

• Pas08
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:46
[...]
Even ter verduidelijking:

Je stelt in een eerdere post: "Even ter verduidelijking : Dat gaat om het effect van een aantal battles op 10,000 gespeelde games (lifetime victory rate). Kortom, de schaalverloop is zeer representatief (linker kant van de spike : 75% wins, rechterkant van de spike : 70% losses, beide gaat om 40-60 games). Als je op 10,000 battles een 0.1% verandering hebt is dat al heel wat na slechts een ochtendje spelen."

Die grafiek die jij er bijhaalt.
Betreft de X-as een datum?

als in 9 februari 2016, 12 februari 2016 enzovoort, of betreft het hier tijden op 1 dag?
Betreft deze grafiek alle gespeelde battles? Of alleen battles gespeeld in een sessie?

Want als het een effect van een aantal battles op alle battles betreft zegt deze grafiek helemaal niks!
Je schommelt binnen een aantal battles 0.1%, maar op het totaal aantal battles is dit effect niet eens zichtbaar. Ofwel in die aantal battles ben je gewoon constant rond 58% niks meer en niks minder.

Het kritieke punt in deze hele discussie is naar mijn inziens: Wat is random en wanneer is iets random.

Een speelsessie van zeg 25 potjes, kan inderdaad helemaal niet random aanvoelen.
Maar diezelfde speelsessie geplaatst in een serie van 10, 100 of 1000 speelsessie blijkt opeens wel geheel random.

Zo kun je een sessie hebben van 65% wr.
Een andere sessie van 45% wr.
Samen kom je wel uit op 55% average.

Als je naar het aantal tanks en battles kijkt waar jij mee hebt gespeeld zit je rond de 55-58% op al die tanks gemiddeld...Dit is al een indicator opzich...

Ik begrijp het gevoel dat je hebt volkomen. Ik heb datzelfde gevoel ook vaak zat, alleen maar bob teams met wot ratings van 4000 en 47% wr teammates. Maar al die keren dat ik in betere teams zit heb ik dat dan weer niet.

Dit kan het gevoel opwekken dat zoveel losses te wijden is aan de matchmaker, maar al die wins zijn een verdienste van jouwn eigen kunnen, terwijl dit natuurlijk niet zo is.
In beide scenarios''s draag jij evenveel bij aan de prestaties van je team.

In de slechte reeks blijft het bv bij 45% wr, omdat jij presteert zoals je dat doet.
[zou je zelf helemaal niks presteren was het wellicht 40% geweest en opeens vele malen beter spelen 50%]

In de goede reeks komt het neer op bv. 65% wr, omdat jij presteert zoals je presteert.
[Zou je nog beter spelen valt wr hoger uit, maar zou je slechter spelen valt wr lager uit]

Daarom kan Jantje ook solo average de 65% wr aantikken, ook over duizenden battles.
Daarom spelen jij, ik en zoveel andere rond de 55%.
Hij is gewoon heel wat beter dan ons en dat staaft zijn wr en alle andere stats die er zijn.

Punt is: speelsessie afzonderlijk zijn en voelen niet random.
Speelsessie in een geheel van andere sessies blijken dat toch wel te zijn.

Je hebt het over uren/dagdelen die zeggen niks op het geheel...
Ikzelf heb ook de illusie gehad dat als de matchmaker beter zou zijn (elk afzonderlijk potje random zou zijn) ik ook wel 60% plus solo kan spelen, maar de waarheid is dat ik daar gewon niet goed genoeg voor ben.

[ Voor 3% gewijzigd door Pas08 op 17-02-2017 10:43 ]

• gotfurrr
ik begrijp niet helemaal waarom mensen de mogelijkheid tot mm rigging min of meer belachelijk en ongeloofwaardig vinden. Het is helemaal niet moeilijk om dit technisch in te richten, zie ook het patent van WG zelf.

WG heeft ZELF al ooit bedacht dat het goed is om het spelers moeilijker te maken als ze te goed performen, WAAROM ZOU HET DAN ZO BELACHELIJK ZIJN OM TE DENKEN DAT ZE DIT OOK DAADWERKELIJK DOEN. CAPS. CAPS. YOLO. :9

Hoe zou je deze trend herkennen?

Ik zou een zaagtand verwachten in winrate, dat betekent dus een stijgende lijn en een dalende lijn. Bij een goede speler is de trend stijgend, bij een slechte speler dalend en bij een gemiddelde speler min of meer gelijk. Die zaagtand zie je niet als je over 100000000 games kijkt naar een grafiekje, die zou je ingezoomed altijd moeten herkennen

voor de gein ben ik even naar mijn eigen winrate grafiekje gaan kijken,

Afbeeldingslocatie: https://i.imgsafe.org/6c56e2b88c.jpg

nou zeg ik niet dat het rigged is, maar zo voelde de afgelopen weken wel degelijk. Sessies waarbij je opeens alleen maar in echte loosing mm templates gestopt wordt en de dag erna win je weer solo 80% en 22929292k wn8.

Nou is dit allemaal onderuit te halen met het argument, RNG random blabla dus RNG RNG je kan er niks uit afleiden het is allemaal random, als je een dobbelsteen gooit dan zou er ook een serie van 10x6 in moeten kunnen zitten etc etc etc.

op zich waar, en het tegendeel kan nu niet worden bewezen.

De enige manier om het aan te tonen is om een tank voor lange tijd te spelen en precies bij te houden welke mm shit je voorgeschoteld krijgt per game + datum/tijd en dat te mappen op je winrate + datum/tijd. als je consequent ziet dat je BS MM krijgt als er een stijgende winrate is en consequent LOLOL MM als je winrate daalt, dan kan je met een gerust hart zeggen dat de MM je naait.

Maar niemand gaat dat doen uiteraard, ik niet iig :+

oh ja, dan de vraag waarom WG zoiets zou willen -> ZIE HUN EIGEN FUCKING PATENT. caps. einde verhaal. nog vragen? :z :z :z

• User
Een patent zegt helemaal niets. Ik kan je genoeg patenten linken van dingen die werken, maar absoluut retarded zijn. Waarom ze er dan een patent van hebben gemaakt? Dan kan iemand anders het idee niet jatten, simpel als dat.

• gotfurrr
User schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 10:56:
Een patent zegt helemaal niets. Ik kan je genoeg patenten linken van dingen die werken, maar absoluut retarded zijn. Waarom ze er dan een patent van hebben gemaakt? Dan kan iemand anders het idee niet jatten, simpel als dat.
daar gaat het niet om, het gaat er om dat het idee wel degelijk bij WG is besproken en dat ze het goed genoeg vonden om er een patent op te vragen. Of ze het wel of niet hebben geimplementeerd is niet relevant, dit geeft alleen antwoord op de vraag "waarom zou WG dit willen doen". nou blijkbaar vonden ze het ooit een goed genoeg idee om te patenteren.

dus zo onwaarschijnlijk is het niet dat het zou gebeuren. (ik geloof er niet in, maar het idee als ongeloofwaardig/belachelijk beschrijven is ook niet juist imho)

[ Voor 10% gewijzigd door gotfurrr op 17-02-2017 11:00 ]

• majic
User schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 10:34:
[...]
Het is statistisch niet correct om zulke opmerkingen mee te nemen he.
  • Je weet niet of ze de waarheid spreken
  • Je weet niet hoe groot hun loss streak is
  • Je hoort (bijna) niemand zeggen dat ie een winstreak heeft
Je neemt dus een enorme onbetrouwbare factor ('getuigenverklaringen') mee in je analyse....Je neemt dus dingen mee die inherent onbetrouwbaar zijn én inherent biased én extreem gevoelig voor confirmation bias. Niet heel erg handig.
We kunnen lang of kort praten maar als ik in 2 weken nog nooit iemand heb horen klagen over "again a shit team" of "this is loss #5 in a row" wanneer ik duidelijk zie dat ik een "winning streak" heb maar het wél dagelijks meemaak als ik een loss streak constateer dan is dat gewoon op z'n minst 'erg merkwaardig'. Kan je nog zo veel proberen het weg te moffelen, maar puur statistisch gezien op 500-600 potjes hoor je ook bij momenten dat je géén shitochtend of avond hebt mensen in je team te krijgen die klagen over dat ze wéér verliezen voor de zoveelste keer. En dat is dus 0x gebeurt om precies te zijn 8)
Tsja dan neem je nog een enorm onbetrouwbare factor mee. No shit dat je minder invloed op een gevecht kan uitoefenen als je een stock tank speelt. Of arty. Of voor missies bezig bent, die min of meer kunnen vereisen dat je jouw team flink in de steek laat.
Ik heb juist aangegeven dat ik de periodes dat ik aan het grinden was of mij veel op missies richte _niet_ heb meegenomen in mijn statistieken. Uiteraard verlies je meer potjes als je stock tanks speelt of probeert quasi onmogelijke goals te halen voor missies. Ik schrijf het expliciet, maar nog zoek je een reden om het te gebruiken om te bewijzen dat ik vooral geen gelijk kan hebben...? :)
Ja klopt dat mensen slechter gaan spelen als er iemand aan hun hoofd loopt te klagen. Ik speel de laatste tijd weinig in platoons met gasten die lopen te klagen dat alles zo slecht gaat en dat alles rigged is. Puur omdat ik dan ook gefrustreerd raak en last krijg van confirmation bias als een schot mis gaat. Als iemand loopt te klagen dat alles mis gaan (sowieso al een rare uitspraak) en ik mis twee schoten op een rij dan ga ik al snel hetzelfde denken. Maar daarbij vergeet ik dat de 8 voorgaande schoten allemaal raak waren. Of dat ik voor een schot sowieso al wist dat ie een grote kans had om niet raak te gaan omdat het een snapshot was.
Je probeert wederom je mening te staven door dingen er bij te halen waar je geen weet van hebt (En waar je overigens ook flink naast zit). Ik ben juist altijd de persoon in het platoon die ondanks loss na loss vrolijk blijft, probeer m'n platoonmates een hart onder de riem te steken door ze te zeggen dat ze erg nuttig werk hebben verricht of dat we een erg leuke pot hebben gespeeld ondanks verlies. Ik ben nooit de persoon die gefrustreerd disconnect na loss #10 in a row, maar gewoon met een glimlach door blijft spelen - ik haal mijn plezier namelijk voor een groot deel ook uit 1v1 of 1v2-3 combat waar ik ondanks onmogelijke odds toch overleef en iets nuttigs kan doen voor het team. Speel een keer in een platoon met me en je merkt wel dat ik echt niet zo snel geirriteer of gefrustreerd raak en vooral _nooit_ klaag over slechte RNG (dus fully aimed en alles gaat er naast, of onmogelijke bounces in a row). Je gaat dus flink de mist in met je conclusie - dat ik hier bitch zegt niks over mijn houding in het spelletje zelf, dat is namelijk microschaal en ik ben gefrustreerd op macroschaal >:)
Als je gefrustreerd bent ga je alleen maar slechter spelen, waardoor je nog gefrustreerder raakt en nog slechter gaat spelen. No shit dat ze je vragen of het goed gaat, ze hebben stomweg geen zin om in platoon te spelen met iemand die loopt te klagen.
Uhm, nee. Sterker nog, ondanks dat het slecht gaat geven ze vaak aan het erg leuk te vinden om met mij te spelen alleen dat ze de matchmaking of teams klote vinden op dat moment. Komen ze na een uurtje terug en zeggen yo ik wil graag met JOU spelen maar hoop dat we wel betere games krijgen. Kortom, neen, mijn houding heeft weinig invloed op het spel van anderen (sterker nog, ik probeer juist éxtra positief te zijn in TS als het slecht gaat om zo de gemoedstoestand hoog te houden in het platoon).
Anyway, wat ik wil zeggen is dit: Als je met een bias gaat analyseren komt er ook een biased conclusie uit.
Garbage in, garbage out.
Ironisch genoeg precies wat je gedaan hebt - je bent er van uit gegaan dat ik het fout MOET hebben en dus dat alles wat ik zeg een bias is. Ook niet handig O-)

• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:23
gotfurrr schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 10:58:
[...]

daar gaat het niet om, het gaat er om dat het idee wel degelijk bij WG is besproken en dat ze het goed genoeg vonden om er een patent op te vragen. Of ze het wel of niet hebben geimplementeerd is niet relevant, dit geeft alleen antwoord op de vraag "waarom zou WG dit willen doen". nou blijkbaar vonden ze het ooit een goed genoeg idee om te patenteren.

dus zo onwaarschijnlijk is het niet dat het zou gebeuren. (ik geloof er niet in, maar het idee als ongeloofwaardig/belachelijk framen (lel) is ook niet juist imho)
Bewijs dat ze dit doen ondanks de vele statistieken die er zijn te vinden zoals op vbaddict zijn er gewoon niet en sowieso is de uitvoering lastig met de huidige matchmaking. Ze zouden jou als goede speler in een team met slechte moeten zetten om jou te doen verliezen, echter, die slechte spelers hebben juist recht op makkelijkere matchmaking volgens dit systeem terwijl ze dan juist weer meer kans hebben om te verliezen.

De enige manier om dit enigsinds uit te voeren is door met een soort van ladders te werken waar goed enkel vs goed speelt voor de extra uitdaging, dit is echter niet het geval.

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

• jantje 2
gotfurrr schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 10:50:
ik begrijp niet helemaal waarom mensen de mogelijkheid tot mm rigging min of meer belachelijk en ongeloofwaardig vinden. Het is helemaal niet moeilijk om dit technisch in te richten, zie ook het patent van WG zelf.

WG heeft ZELF al ooit bedacht dat het goed is om het spelers moeilijker te maken als ze te goed performen, WAAROM ZOU HET DAN ZO BELACHELIJK ZIJN OM TE DENKEN DAT ZE DIT OOK DAADWERKELIJK DOEN. CAPS. CAPS. YOLO. :9

Hoe zou je deze trend herkennen?

Ik zou een zaagtand verwachten in winrate, dat betekent dus een stijgende lijn en een dalende lijn. Bij een goede speler is de trend stijgend, bij een slechte speler dalend en bij een gemiddelde speler min of meer gelijk. Die zaagtand zie je niet als je over 100000000 games kijkt naar een grafiekje, die zou je ingezoomed altijd moeten herkennen

voor de gein ben ik even naar mijn eigen winrate grafiekje gaan kijken,

[afbeelding]

nou zeg ik niet dat het rigged is, maar zo voelde de afgelopen weken wel degelijk. Sessies waarbij je opeens alleen maar in echte loosing mm templates gestopt wordt en de dag erna win je weer solo 80% en 22929292k wn8.

Nou is dit allemaal onderuit te halen met het argument, RNG random blabla dus RNG RNG je kan er niks uit afleiden het is allemaal random, als je een dobbelsteen gooit dan zou er ook een serie van 10x6 in moeten kunnen zitten etc etc etc.

op zich waar, en het tegendeel kan nu niet worden bewezen.

De enige manier om het aan te tonen is om een tank voor lange tijd te spelen en precies bij te houden welke mm shit je voorgeschoteld krijgt per game + datum/tijd en dat te mappen op je winrate + datum/tijd. als je consequent ziet dat je BS MM krijgt als er een stijgende winrate is en consequent LOLOL MM als je winrate daalt, dan kan je met een gerust hart zeggen dat de MM je naait.

Maar niemand gaat dat doen uiteraard, ik niet iig :+

oh ja, dan de vraag waarom WG zoiets zou willen -> ZIE HUN EIGEN FUCKING PATENT. caps. einde verhaal. nog vragen? :z :z :z
MIjn avond gisteren

20 battles totaal

1 Kranvagn HT SE 10 14 42.86%
2 T62A MT SU 10 3 100.00%
3 WZ-111 HT CN 8 2 100.00%
4 Object 261 SPG SU 10 1 100.00%

Gemiddelde damage 3,142 en winrate 60.00% komt vooral door 3 games met kravagn ( even stream teruggekeken

In 11 games gemiddeld 4k damage geschoten en daarna 3 games achter elkaar gemiddeld 1k geschoten.
Wordt ik dan ineens balanced door WG omdat ik "te goed" speel? Laten we kijken wat er gebeurt.

1ste game artied voor al me HP --> RNG
2de game team is team te passive geen mogelijkheden --> misschien is dit een slechte MM template?
3de game beide teams spelen raar, ik ga erin met eig te weinig support --> MM beslist niet mijn acties

De drie games waar ik niets in heb gedaan alle drie verloren, de games waar ik damage in heb gedaan 50-50% gewonnen. Ook nog 3x T62a 1 game 1k damage gewonnen en 2 games 3,7k damage gewonnen.

Wat kan je hieruit concluderen? Ik persoonlijk helemaal niets. Ja ik verlies games waar ik niets in doe en dat zal vaker gebeuren dan normaal, maar ik win ook een game waar ik niets in doe? Het is beide T10. De games waar ik wel wat in doe heb ik meer kans om te winnen dan games waar ik niets in doe. Net zo goed als je bepaalde games hebt waar je 6k damage in doet en je verliest, en dat komt juist doordat het team slecht is.

Ja als ik gisteren en eergisteren kijk speelde ik 5k WN8 en haalde ik hogere damage, maar had ik ook ineens 2 slechte games in de kravagn waardoor mijn mark weer teniet was gedaan. Gisteren T62a gespeeld en haal ik 4k average damage en een winrate rond de 80%

Laat dat niet zien dat wanneer je zelf genoeg bijdraagt je meer games kan winnen?

Over dat patent trouwens, WG heeft aangegeven deze niet in gebruik te hebben, maarja ze kunnen zoveel zeggen.

Het is zo random dat je niet zomaar een patroon kan herkennen, over de algemene lijn ben ik de afgelopen periode niets veranderd en zit er een kleine stijgende lijn in mijn games ongeacht mijn goede en slechte dagen.

[ Voor 4% gewijzigd door jantje 2 op 17-02-2017 11:12 ]

• Pas08
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:46
Business wise gezien is het aannemelijk dat (in ieder geval deels) elementen van dat patent wel aanwezig zijn. Het business model van wargaming is in feite brilliant. Het basis model is freemium.

Ze bieden iedereen een service (de game) aan met alle elementen voor niks.
Tegen betaling krijg je toegang tot verbeterde elementen. [50% meer xp en credits, premium tanks etc].

In de game zelf zitten prikkels ingebouwd om klanten te verlokken om geld te besteden.

Zo heb je het trapsgewijze element van xp en credits die nodig zijn om hogere tiers te unlocken en spelen.
Je hebt meer xp en credits nodig om op hogere tiers te komen, wil je dit sneller doen is premium de uitkomst.

Premium tanks zijn in feite net zo goed als (laatste tijd beter dan) tanks van dezelfde tier met als bijkomstigheid dat ze meer credits verdienen en je er een crew van elke tank uit hetzelfde land en klasse in kan zetten.

En het is, puur naar mijn mening, logisch dat ze in het mm en wr verhaal eenzelfde prikkel hebben ingebouwd: Het gros van allle spelers zal tussen de 45% en 55% zitten en blijven. Verlies je veel te veel gaat het grinden van xp en credits veel langer duren en zal de prikkel tot aanschaf van premium minder zijn. win je veel te veel, zal het grinden van in ieder geval xp, maar tot op zekere hoogte ook credits, snel genoeg gaan en is de prikkel om premium aan te schaffen ook minder.

Als je spelers rond bv [random numbers flying out ass] rond de 45% en 55% poogt te houden zullen zij minder snel afhaken aan beide kanten van dit spectrum.

Maar kerel: hoe verklaar je dan dat sommige spelers wel gewoon die 65% halen?

Antwoord is in feite simpel: zij zijn gewoon (te) goed in het spel, maar gezien het feit dat dit een extreem laag percentage van spelers is, is dit acceptabel. Deze mechanic is er naar mijn inziens alle waarschijnlijkheid, het feit dat sommige spelers dit weten te omzeilen betekend niet dat die er niet is voor iedereen.

Zo was bv de oorspronkelijk opzet van blackjack een machine die twee (of 1) dekken kaarten schudt om spelers ervan te weerhouden om veel te winnen, totdat enkele spelers middels tellen en boodschappen leerden dat dit te omzeilen viel, zij konden, in tegenstelling tot de gemiddelde speler het systeem verslaan, maar het systeem was er des al niet te min voor iedereen.

Zo zie ik het in tanks ook, sommige spelers zijn beter dan het systeem, maar het gros is hier simpelweg niet goed genoeg voor. En gezien het feit dat het percentage spelers die dit weet te omzeilen verwaarloosbaar is wordt dit geaccepteerd.

Dit betekend echter wel dat: Voor iedereen hetzelfde geldt. Deze, laten we het, willekeurige randomness noemen is er voor iedereen. Het feit dat dit er voor iedereen is, is in zekere zin fair te noemen, iedereen moet met hetzelfde dealen --> de een kan en doet dit alleen beter dan de ander.

Maar ik zou er natuurlijk ook compleet naast kunnen zitten. Kern is in ieder geval: iedereen krijgt dezelfde kaarten geschud, wat je ermee doet verschilt per speler.

• User
majic schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 10:59:
Ik heb juist aangegeven dat ik de periodes dat ik aan het grinden was of mij veel op missies richte _niet_ heb meegenomen in mijn statistieken. Uiteraard verlies je meer potjes als je stock tanks speelt of probeert quasi onmogelijke goals te halen voor missies. Ik schrijf het expliciet, maar nog zoek je een reden om het te gebruiken om te bewijzen dat ik vooral geen gelijk kan hebben...? :)
Ah inderdaad, ik las het verkeerd, mijn excuses.
Ironisch genoeg precies wat je gedaan hebt - je bent er van uit gegaan dat ik het fout MOET hebben en dus dat alles wat ik zeg een bias is. Ook niet handig O-)
Nee, ik probeer te discussiëren dat je aanpak niet deugd. En als de aanpak niet klopt dan klopt het resultaat toch ook niet?

Maar hey, het kan best zijn dat als je wel fatsoenlijke parameters gebruikt en alles bijhoud wat je bij kan houden er alsnog bewijs voor een rigged MM is, en dan zal ik je geloven. Maar dit lijkt meer op een "MM is rigged en dat zal ik bewijzen!"-aanpak dan een "Is de MM rigged of niet?"-aanpak.
Je probeert wederom je mening te staven door dingen er bij te halen waar je geen weet van hebt (En waar je overigens ook flink naast zit). Ik ben juist altijd de persoon in het platoon die ondanks loss na loss vrolijk blijft, probeer m'n platoonmates een hart onder de riem te steken door ze te zeggen dat ze erg nuttig werk hebben verricht of dat we een erg leuke pot hebben gespeeld ondanks verlies. Ik ben nooit de persoon die gefrustreerd disconnect na loss #10 in a row, maar gewoon met een glimlach door blijft spelen - ik haal mijn plezier namelijk voor een groot deel ook uit 1v1 of 1v2-3 combat waar ik ondanks onmogelijke odds toch overleef en iets nuttigs kan doen voor het team. Speel een keer in een platoon met me en je merkt wel dat ik echt niet zo snel geirriteer of gefrustreerd raak en vooral _nooit_ klaag over slechte RNG (dus fully aimed en alles gaat er naast, of onmogelijke bounces in a row). Je gaat dus flink de mist in met je conclusie - dat ik hier bitch zegt niks over mijn houding in het spelletje zelf, dat is namelijk microschaal en ik ben gefrustreerd op macroschaal >:)
Gefeliciteerd, das wel chill dat je rustig kan blijven. Misschien moeten we een keer gaan platoonen. Ik wordt namelijk een beetje moe van gasten die om elk klein ding gaan ragen. :+

Anyway, tijdens en na mijn afstuderen voelde ik mij niet slechter, voor mijn gevoel was ik dezelfde persoon. En toch veranderden mijn stats drastisch nadat ik afgestudeerd was. Volgens jouw analyse heeft WoT beslist dat, op het moment dat ik klaar was met afstuderen, ik ineens meer moest winnen.

Blijkbaar heb ik een paar honderd van mijn E50 replays op VBAddict staan, die er mooie grafiekjes van kan maken:
Afbeeldingslocatie: http://www.vbaddict.net/wot/charts/9d0eb636ff820dd49aeaa2f1e04e95aa/9d0eb636ff820dd49aeaa2f1e04e95aa_t_1_40_efficiency_wn8_all.png
Afbeeldingslocatie: http://www.vbaddict.net/wot/charts/9d0eb636ff820dd49aeaa2f1e04e95aa/9d0eb636ff820dd49aeaa2f1e04e95aa_t_1_40_survived_all.png
Afbeeldingslocatie: http://www.vbaddict.net/wot/charts/9d0eb636ff820dd49aeaa2f1e04e95aa/9d0eb636ff820dd49aeaa2f1e04e95aa_t_1_40_won_lost_ratio_all.png
Afbeeldingslocatie: http://www.vbaddict.net/wot/charts/9d0eb636ff820dd49aeaa2f1e04e95aa/9d0eb636ff820dd49aeaa2f1e04e95aa_t_1_40_shot_hit_ratio_all.png
Afbeeldingslocatie: http://www.vbaddict.net/wot/charts/9d0eb636ff820dd49aeaa2f1e04e95aa/9d0eb636ff820dd49aeaa2f1e04e95aa_t_1_40_damage_dealt_all.png
Afbeeldingslocatie: http://www.vbaddict.net/wot/charts/9d0eb636ff820dd49aeaa2f1e04e95aa/9d0eb636ff820dd49aeaa2f1e04e95aa_t_1_40_damage_received_all.png
Afbeeldingslocatie: http://www.vbaddict.net/wot/charts/9d0eb636ff820dd49aeaa2f1e04e95aa/9d0eb636ff820dd49aeaa2f1e04e95aa_t_1_40_damage_ratio_all.png
Als MM rigged is, zou hier toch een flink verschil in moeten zitten?

• gotfurrr
Ik ben het volledig eens met het verhaal van pas8, als er rigging zou zijn dan kan het ook zo maar het geval zijn dat spelers te goed zijn en dus de rigging slopen.

Je hebt als voorbeeld ook de meest op tank uit de game als voorbeeld genomen, in de e50 heb je helemaal geen last van losing mm rigging, want je bent zelf een winning mm rigging machine :+

(Wat off topic maar de e50 krijgt next patch buffs in gun depr en 3300dpm met de 88. 3300dpm op een mobiele tier 9 met god armour vs tier 8 en 7. Heb het geprobeerd op de testserver, te op om te beschrijven lel)

[ Voor 23% gewijzigd door gotfurrr op 17-02-2017 13:16 ]

• User
gotfurrr schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 13:13:
Je hebt als voorbeeld ook de meest op tank uit de game als voorbeeld genomen, in de e50 heb je helemaal geen last van losing mm rigging, want je bent zelf een winning mm rigging machine :+
Ik wist dat ik van de E50 veel battles op VBAddict heb staan. Zat naar de tanks van Cold te kijken maar daar kan ik de all time stats niet zien om 1 of andere reden.

• Kepro
gotfurrr schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 13:13:
Ik ben het volledig eens met het verhaal van pas8, als er rigging zou zijn dan kan het ook zo maar het geval zijn dat spelers te goed zijn en dus de rigging slopen.

(Wat off topic maar de e50 krijgt next patch buffs in gun depr en 3300dpm met de 88. 3300dpm op een mobiele tier 9 met god armour vs tier 8 en 7. Heb het geprobeerd op de testserver, te op om te beschrijven lel)
Zonder rammer, vente en bia? Wat is de dpm van een rumed ook alweer?

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Propane schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 00:23:
Ik moet wel zeggen dat ik mij kan vinden in de bewering dat de matchmaker de laatste tijd flink aan de drugs zit wat betreft team samenstelling.

"Twee heavies in jou team en 8 heavies bij de vijand, op een city map? Ja, dat lijkt me wel een goede balans. Doe dan maar niet echt mediums in jou team, stel je voor dat je de heavies kan counteren met mobiliteit.... doe maar een paar mediums bij de tegenstander. Nee, jij krijgt verder een stuk of 6 TDs die achterin gaan hangen te campen tot de rest van het team dood is, en een paar lights die weinig uit kunnen halen ook al doen ze nog zo hun best. OK, en twee mediums dan, maar wel bottom tier. Zo, dat lijkt me goed geregeld dan, ciao!" -Matchmaking
Gisteren had ik ook een MM pareltje: El Haluf, met 1 heavy (ik in de IS-3), tegen 8 heavies inclusief top E75 platoon en een rits T34's. Verder hadden wij vooral diverse non-turreted td's en een stapeltje bottom tier mediums, die uiteraard allemaal of in full-basecamp of full-yolo modus gingen. Nodeloos te zeggen hoe dit afliep.

IIk speel de laatste tijd vooral veel de t-54 omdat je daarmee het minste last hebt van de grillen van de matchmaker. Je bent niet bij voorbaat veroordeeld tot een matige game als de team layout matig is. Ik heb zo'n vermoeden dat dat voor een hoop mensen hier geldt. Met mediums ben je gewoon veel flexibeler en minder afhankelijk.

If you can see, look. If you can look, observe

• gotfurrr
Kepro schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 13:52:
[...]

Zonder rammer, vente en bia? Wat is de dpm van een rumed ook alweer?
Is met rammer, vents, bia en food. Een obj140 heeft uit mn hoofd met dezelfde setup iets boven de 3600dpm

Alpha is dan maar 240, alleen schiet je dan wel elke 4,36 sec :+

[ Voor 10% gewijzigd door gotfurrr op 17-02-2017 15:29 ]

Verwijderd

gotfurrr schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 15:27:
[...]

Is met rammer, vents, bia en food. Een obj140 heeft uit mn hoofd met dezelfde setup iets boven de 3600dpm

Alpha is dan maar 240, alleen schiet je dan wel elke 4,36 sec :+
Alpha > dpm

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:10

TTLCrazy

Listen to Frankie

Skill > Alpha + dpm

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

• majic
Skill > Penetration > Alpha > dpm voor mij.

Ben gek op high alpha guns, maar zeker voor mediums zijn er genoeg situaties te bedenken dat dpm eigenlijk belangrijker is (slugging combat ipv peekaboo-en). Dat gezegd hebbende, ik denk nooit van een E50 "oh nee" terwijl men m' toch OP zegt te vinden. Vind een Emil II of Kranvagen dan een stuk vervelender...

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-08 19:20
majic schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 18:14:
Dat gezegd hebbende, ik denk nooit van een E50 "oh nee" terwijl men m' toch OP zegt te vinden. Vind een Emil II of Kranvagen dan een stuk vervelender...
Hangt er van af wie er achter de knoppen van een E50 zit ;) De zweedse heavies worden een stuk gevaarlijker zonder arty en op heuvelige maps, want dan hebben ze full hull down potential. Maar de meeste games heb je niet zo veel last van ze vind ik.

Mijn YT schema is wat anders deze week, vandaag een video ipv woensdag en dan als het goed is zondag weer 1 ipv zaterdag.

• Kepro
-Information appeared recently that the Bat Châtillon 25t will be finally transferred to HD in the next patch (0.9.17.1). HD renders will follow soon. 8) 8) 8)

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:45
Ik geloof niet zo in rigged MM enzo, maar toch. Heb een stuk of 7 tanks die ik graag wil dubbelen, zeker als er 3x is, nu, na 20 potjes en 4 wins (wr dus 20% (!)), geef ik het maar op.
M'n avg winrate is 56%, ik begin een battle eigenlijk altijd op dezelfde manier (kijken naar mijn team, kijken naar andere team, evt kijken waar mijn team heen gaat, etc), maar de meeste potjes zijn run overs, 15-4 of 15-5 misschien, bergen full aimed shots die niet eens de goede postcode weten te raken of magische bounces, het blijft vreemd dat soms een enorme rij potjes hebt waar niets in mag of kan, en soms precies omgekeerd (zie bijv. mr_size z'n video met de broken gun van laatst).

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Pagina: 1 ... 79 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is ook een console topic: ~~~~~~~[MMO] World of tanks topic (PS4 en XBOX).