[MMO] Het grote World of Tanks topic - Deel 52 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 114 Laatste
Acties:
  • 360.951 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:15

Rianata

Have you played Atari today?

janvanduschoten schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 12:42:
Ik vind het op de Xbox makkelijker qua bediening dat op de PC, vooral het inzoomen werkt nogal zenuwachtig op de PC vind ik (in vergelijking tot uiteraard)
Grappig, over het algemeen hoor ik vaker het omgekeerder, dat spelers het op de PC makkelijker vinden, maar die zijn ook ooit begonnen op de PC en om dan naar een XBox of PS4 te gaan is toch een behoorlijke gewenning.

Mbt het inzoomen, ik gebruik maar vaak twee standen, normale view van vlak achter je tank(turret) vandaan en mijn standaard sniperview, die ik met linkershift toets trigger.

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
p0st schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 12:29:

Ik weet in ieder geval dat ik de komende tijd hoofdzakelijk mediums blijf spelen :+
Ik moet juist de komende tijd wat meer TD's gaan spelen, om TD15.1 te halen. En ik zit ook te denken om iig één hogere tier TD te halen, puur voor de missies. Ik kan alleen niet echt beslissen welke dat dan moet worden. Ik blijf switchen van USA naar German naar UK. :+

En nadat ik TD15.1 gehaald heb wordt het helemaal feest, dan kan ik me gaan storten op de LT missies. Als ik ergens slecht in ben is het wel scouten, dus dat gaat een "interessante leerervaring" worden. :'( :P

En zodra dát is afgerond, kan ik weer meer mediums en heavies gaan spelen en de missies daarvan meepikken. Hoewel ik eigenlijk niet puur op de missies wil spelen, laat ik erg veel credits liggen als ik het niet doe. Plus dat de eerste set missies natuurlijk gewoon goed te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Laatst online: 19:17

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Rianata schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 12:45:
[...]

Grappig, over het algemeen hoor ik vaker het omgekeerder, dat spelers het op de PC makkelijker vinden, maar die zijn ook ooit begonnen op de PC en om dan naar een XBox of PS4 te gaan is toch een behoorlijke gewenning.

Mbt het inzoomen, ik gebruik maar vaak twee standen, normale view van vlak achter je tank(turret) vandaan en mijn standaard sniperview, die ik met linkershift toets trigger.
Misschien is het nog even wennen en/of wat instellen. Ik vond het wat zenuwachtig overkomen, ik kreeg het "gewone"beeld en het ingezoomde niet lekker. Werd een paar keer afgeknald omdat ik m'n zicht niet goed kreeg en dus niet kon zien wat& hoe.
Op de Xbox speel ik op de TV als scherm, dat is ook wel relaxed moet ik zeggen :Y

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 01:06:
Ik begin nu toch te twijfelen waaraan ik mijn free XP moet uitgeven. Eigenlijk wilde ik de St. Emil skippen (die schijnt verschrikkelijk te zijn), maar het is toch zeer verleidelijk om de autolader op de Skoda te zetten... Bovendien moet ik nog opschieten met die lijn ook, want ik hoorde dat volgende patch de tijd tussen schoten van de Skoda's alweer generfd wordt :'(
Ik vond de St. Emil wel meevallen, maar het duurt gruwelijk lang voordat je de topgun hebt. Ik heb de Top Gun gefree-xp'd. Daarna is het best te doen. Dat ding heeft zo'n enorme gun depression dat je sneaky over een heuveltje kan schieten zonder veel van je tank te laten zien.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

janvanduschoten schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 12:57:
[...]

Misschien is het nog even wennen en/of wat instellen. Ik vond het wat zenuwachtig overkomen, ik kreeg het "gewone"beeld en het ingezoomde niet lekker. Werd een paar keer afgeknald omdat ik m'n zicht niet goed kreeg en dus niet kon zien wat& hoe.
Inzoomen met Mouse Wheel is juist heel prettig. Shift gebruik ik eigenlijk nooit (tenzij SPG... oh, wait). Mijn G502 heeft een vrij rollend wieltje, waardoor zoomen iig niet schokkerig voelt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jantje 2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:21
gotfurrr schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 12:39:
[...]

Ik denk dat de meta altijd al ongeveer hetzelfde is geweest, wellicht met wat nuance verschillen, maar ik denk dat de nadruk altijd al heeft gelegen op mobiele, hoge dpm tanks = meestal meds.

Ik vermoed dat dit deels komt omdat je met deze tanks in elke game fase impact kan hebben, probeer maar eens met een e100 de laatste 4 low hp tanks te killen die het laatst gespot zijn all over the map :)
Ik heb het wel het gevoel dat de meta op veel maps veel veranderd. Vaak zie je unicums iets doen op een map, en na enkele maanden zie je steeds meer spelers dezelfde dingen proberen, waarna iedereen het probeert. Ook door de missies zie je dat mensen op malinovka en phrovoka ineens de spotting bushes kennen, en dan ook de oranje en gele spelers.

Cliff is ook een goed voorbeeld, sinds die rework is de map echt een stuk minder leuk geworden. Door die weg te openen in het midden( wat eigenlijk al open was ) is hij veel minder tactisch en ben je overgeleverd aan je spread van het team. Het midden van de map is gewoon niet sterk meer zoals dit vroeger was. Daarnaast merk je dat mensen door te veel keuze ook niet weten wat er gedaan moet worden waardoor iedereen te verspreid is en het moeilijk inschatten wordt op welke manier je het beste kan spelen.

De meta is heel de tijd aan het veranderen alleen gaat dat wel traag en geleidelijk waardoor het soms ook gewoon weg niet op valt.

Ik wil niet zeggen dat mediums de best to go class is, voor high level players is dit wel het geval maar voor de mid-skilled players is een heavy tank of een armored TD, e4/jagd e100/ 183 ( de meta td's atm ) wel echt de class to pick. Deze zijn op dit moment erg sterk om te spelen en je zult zeker over de mid-skilled meds domineren.

Ik heb heel veel games in mijn 268 ( pre- pre accuacry nerf ed. ) en deze was altijd heel leuk en goed om te spelen. Sinds de maps aangepast zijn, verwijderd en de tank dood generfed is, merk je dat camoed td's eigenlijk niet meer de plaats hebben die ze vroeger hadden.

Je merkt dat de game heel erg gedraaid is van tactisch slowpaced gameplay naar snellere actie door middel van de brawl spots op de map. En dan is het vaak het team met de meeste heavies wint. Onder andere deze maps hebben daar last van scared valley, ell halluf, redshire, mountain pass, westfield en swamp gedeeltelijk.

Wil natuurlijk niet zeggen da bovenstaande 100% op gaat aangezien arty en skill level ook invloed heeft. Maar equal skilled team zonder arty zal het team met de meeste heavies bijna altijd winnen. Dit kom omdat de belangrijkste gevechten daar geleverd worden.

EDIT : ook die nieuwe spotting circle heeft game drastisch veranderd, ik merk steeds vaker dat ik ineens geraakt wordt of een tank kan schieten die ik voorheen niet kan schieten. Je kan nu namelijk in sommige gevallen verder kijken dan vroeger het geval was. Dit is echt irritant, omdat ik niet met die circle speel dus ik geen idee heb wanneer ik weer "onverwachts" geraakt wordt.

Goede voorbeelden

- Phrokovoka middle, de hill kan nu het midden van het midden ( snap je hem nog ) schieten terwijl voorheen ze alleen de zijkant van het spoor konden raken.

- Vanaf Himmelsdorf castle de scouts raken die helemaal aan de andere kant rijden van het spoor.

- Op Redshire kunnen ze vanaf de heavy kant heuvel de andere kant raken waar normaal de encounter cap is( deze is echt heel erg irritant al een paar keer door afgemaakt )

Zo zijn er nog veel meer voorbeelden, en dit heeft zeker impact op de games die gespeeld worden.

[ Voor 14% gewijzigd door jantje 2 op 12-01-2016 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-09 16:50
jantje 2 schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 13:47:
[...]

Wil natuurlijk niet zeggen da bovenstaande 100% op gaat aangezien arty en skill level ook invloed heeft. Maar equal skilled team zonder arty zal het team met de meeste heavies bijna altijd winnen. Dit kom omdat de belangrijkste gevechten daar geleverd worden.
Opzich horen de heavies ook het verloop van de game te bepalen toch? Mediums zijn supporting class en de TD class was ernstig OP pré nerf. Misschien dat ze iets aan de balance van de TD kunnen doen. Maar wat mij betreft gooien ze eerst Arty op de kop, dan Light en dan TD.

Ik ben wel van mening dat de MM ernstig broken is. Het kan niet zo zijn dat een team 4 meer heavies heeft dan het andere team. Ik ben ook voorstander van enigszins balance op skill. Neem dan bijvoorbeeld de Personal Rating en zeg dat deze bij elkaar opgeteld niet meer dan 20% van elkaar mag afwijken. Vaak zie ik teams dan denk ik: had twee spelers geswaped en je had een superleuk evenwichtig potje gehad!

[ Voor 23% gewijzigd door Razorbite op 12-01-2016 14:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Maar dan zou je ook moeten stoppen met platoons, want door in platoon samen te spelen met goede spelers, heb je ook veel meer invloed op het spel dan als je alleen speelt. Als ik het verschil zie tussen mijn winrate als ik alleen speel en in platoon met ander GOT spelers, dan is dat 50-60% vs 60-75%. Het komt de laatste tijd nog maar weinig voor dat mijn winrate in platoon onder de 60% valt over een avond (20-30 games). Als ik alleen speel heb ik soms ook een hoog win percentage, maar ook geregeld moeite om die boven de 50% te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:38
Razorbite schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 14:11:
[...]
Ik ben wel van mening dat de MM ernstig broken is. Het kan niet zo zijn dat een team 4 meer heavies heeft dan het andere team. Ik ben ook voorstander van enigszins balance op skill. Neem dan bijvoorbeeld de Personal Rating en zeg dat deze bij elkaar opgeteld niet meer dan 20% van elkaar mag afwijken. Vaak zie ik teams dan denk ik: had twee spelers geswaped en je had een superleuk evenwichtig potje gehad!
Het grote probleem hiermee is dat de PR hierdoor naar elkaar toe zal groeien (vooral de winrate) en dat er na een tijdje nog amper verschil zal zitten tussen een normale en een unicum. Een unicum zal nl. altijd een team tegen komen met een andere unicum erin met als resultaat dat beiden uiteindelijk een 50% winrate zullen krijgen. Precies hetzelfde zal ook voor een normale speler gebeuren en ook voor de damage done zal dit gelden. De unicum komt ten slotte betere spelers tegen en zal lastiger zijn damage kunnen doen dan een normale speler die veelal wat mindere spelers tegen komt.

Al met al is dit eigenlijk alleen fatsoenlijk op te lossen als je met een laddersysteem gaat werken.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweebus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-09 10:45
Nou, het is weer zo'n periode..
Niks anders dan oostblok teams. En dan kom je ook nog eens elke keer van die goldclickers tegen.
Wordt eens tijd dat ze de MM en de premium ammo aanpassen.
(Want ik neem aan dat ze de intelligentie van onze oostblok medemens niet omhoog gaan schroeven.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

Dweebus schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 14:58:
Nou, het is weer zo'n periode..
Niks anders dan oostblok teams. En dan kom je ook nog eens elke keer van die goldclickers tegen.
(Want ik neem aan dat ze de intelligentie van onze oostblok medemens niet omhoog gaan schroeven.)
De vooroordelen weer 8)7 op onze TeamSpeak hadden we het er dit weekend nog over dat eigenlijk iedere nationaliteit wel zijn eigen idioten voortbrengt, dus ook de verschillende Europese delen. Franse tomaten, Griekse idioten, Nederlandse onbenullen, Duitse schreeuwers, etc. 8)

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kreezjie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-05 16:03
Gelukkig hebben wij, Belgen, daar blijkbaar geen last van... :+ O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

kreezjie schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 15:20:
Gelukkig hebben wij, Belgen, daar blijkbaar geen last van... :+ O-)
Nee kreezjie, die benoemen we bewust niet meer. Dat is zoiets als het verzwijgen van het genante familiegeheim, waar niemand over wil/kan praten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
Rianata schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 15:26:
[...]

Nee kreezjie, die benoemen we bewust niet meer. Dat is zoiets als het verzwijgen van het genante familiegeheim, waar niemand over wil/kan praten ;)
Het is zelfs een begrip: Dé Belg. Weet iedereen genoeg. :X

[ Voor 3% gewijzigd door Razorbite op 12-01-2016 15:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Dweebus schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 14:58:
En dan kom je ook nog eens elke keer van die goldclickers tegen.
Waarom schiet je zelf dan ook niet met premium ammo ? Als je het spel een beetje kent en weet wanneer je het nodig hebt en wanneer niet kost dat amper iets extra. De extra kosten van premium shells verdien je normaal gesproken weer terug doordat je meer schade doet. Ik heb iig in elke tank wel een aantal premium shells bij :)

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kreezjie
Razorbite schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 15:29:
[...]

Het is zelfs een begrip: Dé Belg. Weet iedereen genoeg. :X
Nee, dat zie je mis.. IK ben dat begrip >:) (vraag maar aan noil)
Rianata schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 15:26:
[...]Nee kreezjie, die benoemen we bewust niet meer. Dat is zoiets als het verzwijgen van het genante familiegeheim, waar niemand over wil/kan praten ;)
d:)b :)B

[ Voor 35% gewijzigd door kreezjie op 12-01-2016 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
kreezjie schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 15:40:
[...]

Nee, dat zie je mis.. IK ben dat begrip >:) (vraag maar aan noil)
Hmm.. uitzonderingen bevestigen de regel. Maar in mijn vorige clan hadden we ook een vriendelijke zuiderbuur die met dat begrip werd aangeduid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

Razorbite schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 15:43:
[...]

Hmm.. uitzonderingen bevestigen de regel. Maar in mijn vorige clan hadden we ook een vriendelijke zuiderbuur die met dat begrip werd aangeduid!
Wij hebben er gelukkig meer dan één *O* gewoon gezellige gasten :)B

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Alleen sommige zuiderburen weten niet wanneer hun mond te houden >:)

[ Voor 66% gewijzigd door Quantor op 12-01-2016 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-cessive
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-08 14:09
Quantor schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 16:55:
Ken ook wel paar Nederlanders hoor.... :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:34

StarWing

Huh ?!?

Lol, zo denken we ook over jullie :evil:

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Edmin schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 13:18:
[...]

Inzoomen met Mouse Wheel is juist heel prettig. Shift gebruik ik eigenlijk nooit (tenzij SPG... oh, wait). Mijn G502 heeft een vrij rollend wieltje, waardoor zoomen iig niet schokkerig voelt.
Shift vind ik veel sneller werken dan scrollen.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 07:22
Ik vind shift ook veel fijner, zelf gebruik ik een mod dat je via shift altijd in 2x zoom start ipv laatste zoomlevel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweebus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-09 10:45
Rianata schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 15:18:
[...]

De vooroordelen weer 8)7 op onze TeamSpeak hadden we het er dit weekend nog over dat eigenlijk iedere nationaliteit wel zijn eigen idioten voortbrengt, dus ook de verschillende Europese delen. Franse tomaten, Griekse idioten, Nederlandse onbenullen, Duitse schreeuwers, etc. 8)
Oh, dat geloof ik graag dat er van alle nationaliteiten wel een paar amoeben tussen zitten. Wellicht een vooroordeel inderdaad, maar hij lijkt elke keer wel bevestigd te worden :p
redwing schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 15:29:
[...]

Waarom schiet je zelf dan ook niet met premium ammo ? Als je het spel een beetje kent en weet wanneer je het nodig hebt en wanneer niet kost dat amper iets extra. De extra kosten van premium shells verdien je normaal gesproken weer terug doordat je meer schade doet. Ik heb iig in elke tank wel een aantal premium shells bij :)
Mijn armour wordt er niet beter van als ik premium shells gebruik ;)
Ik heb meestal ongeveer 5 premium shells per tank, maar gebruik ze amper, alleen in echte noodgevallen.

Zoals vanmiddag stond ik met mijn KV-4 tegenover een andere KV-4. Tegenstander blijft gewoon stil staan terwijl ik probeer te anglen en mijn hull achter een rots te plaatsen. Ik raak hem wel in zijn hatch/mini-gun, terwijl hij geen moeite doet, alleen maar click-click-click met zijn premium shells.
Ja, dat is dan best wel frustrerend.

Zou mooi zijn als die premium shells wat minder DMG deden. Lijkt me een stuk eerlijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kreezjie
Ja inderdaad, die Fransen toch hé :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
Dweebus schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 19:51:
[...]

Oh, dat geloof ik graag dat er van alle nationaliteiten wel een paar amoeben tussen zitten. Wellicht een vooroordeel inderdaad, maar hij lijkt elke keer wel bevestigd te worden :p

[...]

Mijn armour wordt er niet beter van als ik premium shells gebruik ;)
Ik heb meestal ongeveer 5 premium shells per tank, maar gebruik ze amper, alleen in echte noodgevallen.

Zoals vanmiddag stond ik met mijn KV-4 tegenover een andere KV-4. Tegenstander blijft gewoon stil staan terwijl ik probeer te anglen en mijn hull achter een rots te plaatsen. Ik raak hem wel in zijn hatch/mini-gun, terwijl hij geen moeite doet, alleen maar click-click-click met zijn premium shells.

Zou mooi zijn als die premium shells wat minder DMG deden. Lijkt me een stuk eerlijker.
Als prem ammo minder dmg doet dan denk ik dat de prem spam niet minder wordt, in sommige situaties is goldammo nou eenmaal veel beter dan normale ammo. Wellicht dat je het juist moet omdraaien, goldammo met minder pen maar significant meer dmg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRR
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-09 11:04

PRR

Ik denk dat als premium shells alleen échte goldshells worden, het toch anders wordt. Nu schiet ik er ook vaak genoeg enkele weg omdat dit ten koste van mijn credits gaat. Als dat ten koste van mijn gold/geld gaat, dan is het een ander verhaal.

Tuurlijk krijg je dan een pay-to-win systeem. Maar daar is WOT op gebouwd. Om daar moeilijk over te gaan lopen doen is dan je eigen insteek. WOT kan namelijk niet zonder Goldspammers of premium tanks overleven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
PRR schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 00:05:
Ik denk dat als premium shells alleen échte goldshells worden, het toch anders wordt. Nu schiet ik er ook vaak genoeg enkele weg omdat dit ten koste van mijn credits gaat. Als dat ten koste van mijn gold/geld gaat, dan is het een ander verhaal.

Tuurlijk krijg je dan een pay-to-win systeem. Maar daar is WOT op gebouwd. Om daar moeilijk over te gaan lopen doen is dan je eigen insteek. WOT kan namelijk niet zonder Goldspammers of premium tanks overleven...
Ik zou eerder willen zeggen dat WoT nu pay-to-progress is dan pay-to-win. Er zijn natuurlijk wel een aantal premium tanks die érg goed zijn, maar de gemiddelde premium tank is toch minder dan zijn elite reguliere tegenhanger op dezelfde tier. En met genoeg credit-farm-potjes op tier 5 kun je ook zonder premium account op tier 10 gold spammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Heel apart... ik mis 10 battles in mijn stats. Gisteronchtend sloot ik af met de in-game melding dat ik 10K battles heb gespeeld, maar volgens Wotlabs en noobmeter heb ik er 9990 achter de kiezen. Hoe zou dat komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-09 12:22

p0st

Dutch Reefer

Edmin schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 07:54:
Heel apart... ik mis 10 battles in mijn stats. Gisteronchtend sloot ik af met de in-game melding dat ik 10K battles heb gespeeld, maar volgens Wotlabs en noobmeter heb ik er 9990 achter de kiezen. Hoe zou dat komen?
Probeer het eens via http://www.wotstats.org/stats/eu/ ?

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
PRR schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 00:05:
Zo was het vroeger en wat je toen zag was dat de betalende spelers duidelijk een voordeel hadden. Gelukkig hebben ze dat verandert naar zoals het nu is. Nu heb je zelf de keuze wat je doet.
Juist niet, wat je nu hebt is dat je door te betalen sneller door de trees heen gaat, maar je gaat er geen gevechten mee winnen. Bijna alle premium tanks zijn toch net wat minder dan hun normale tegenhanger (uitzonderingen als de type 59 bevestigen de regel ;) ) Het is niet voor niets dat er laatst zo'n ophef was over de exta bonussen op emblemen e.d.
Dweebus schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 19:51:
[...]
Sowieso moet je zelfs met premium shells nog wel mikken op een andere KV-4, daarnaast is er niets wat je er van weerhoudt om hetzelfde terug te doen. Het kost je dan wat credits maar dat is een keuze die je maakt.

Naar mijn idee zou premium ammo trouwens compleet moeten verdwijnen, maar aangezien we er toch mee opgescheept zitten vind ik de huidige implementatie wel de beste.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Zelfde aantal. 9990 games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:27
Volgens mij zijn de stat sites een beetje van de leg af:
Past 24 Hours - Battles: 1782 8)7 Da kannie!

Overigens merk ik zelf wel eens dat het soms 1 tot 2 dagen kan duren voor de cijfers worden geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Misschien moet er een refresh overheen?
redwing schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 08:08:
[...]

Zo was het vroeger en wat je toen zag was dat de betalende spelers duidelijk een voordeel hadden. Gelukkig hebben ze dat verandert naar zoals het nu is. Nu heb je zelf de keuze wat je doet.
Dat hebben ze sinds de laatst major patch in World of Warplanes mooi weer geïntroduceerd :(
Standard shells zijn gratis. Enhanced tegen credits en de incendiary en high explosive incendiary tegen alleen Gold.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kreezjie
Of zou het kunnen dat je 10 SH battles hebt meegedaan? Die worden namelijk niet meegenomen in die stats sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

kreezjie schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 10:22:
[...]

Of zou het kunnen dat je 10 SH battles hebt meegedaan? Die worden namelijk niet meegenomen in die stats sites.
Ah... dat was ik vergeten... thx voor de verduidelijking :)

TheBrut3 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 09:23:
Volgens mij zijn de stat sites een beetje van de leg af:
Past 24 Hours - Battles: 1782 8)7 Da kannie!
Op welke site? Ik zie dat soort extremen niet terug...
Overigens merk ik zelf wel eens dat het soms 1 tot 2 dagen kan duren voor de cijfers worden geupdate.
Wotlabs is over het algemeen binnen een minuut na het afsluiten van je client up-to-date. Zo heb ik vanochtend 13 battles gespeeld en na afsluiten zag ik daar direct de teller van 9990 naar 10003 gaan. Klopt als een zwerende vinger. :)

[ Voor 51% gewijzigd door Edmin op 13-01-2016 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
gotfurrr schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 21:32:
[...]

Als prem ammo minder dmg doet dan denk ik dat de prem spam niet minder wordt, in sommige situaties is goldammo nou eenmaal veel beter dan normale ammo. Wellicht dat je het juist moet omdraaien, goldammo met minder pen maar significant meer dmg
Yes please! lekker full prem spammen om insane damage te doen. ( ARL 44 + SU 100Y ftw ) dit is misschien wel het meest geniale ooit. De pen heb je vaak toch niet nodig en meer damage doen is gewoon veel leuker :)

Persoonlijk heb ik niet zoveel problemen met prem shells zolang ze niet excessive worden gebruikt en niet letterlijk autoaimed worden. Prem shells op weakpoints om je RNG te verminderen is ook gewoon zoals ik ze gebruik. Hadden ze die RNG maar niet 25% moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
PcDealer schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 09:26:
[...]

Misschien moet er een refresh overheen?

[...]

Dat hebben ze sinds de laatst major patch in World of Warplanes mooi weer geïntroduceerd :(
Standard shells zijn gratis. Enhanced tegen credits en de incendiary en high explosive incendiary tegen alleen Gold.
Het is niet voor niets dat World of Warplanes steeds verder onderuit gaat. Ik schat dat ze dit hebben gedaan om er nog wat geld uit te slepen voordat de stekker er uit gaat.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik speelde het vroeger regelmatig, maar nu met die vervelende bots, wordt mijn spelervaring vergald. Ze blijven aan mij "plakken" en de tegenstander is te goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
PcDealer schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 10:43:
Ik speelde het vroeger regelmatig, maar nu met die vervelende bots, wordt mijn spelervaring vergald. Ze blijven aan mij "plakken" en de tegenstander is te goed.
Ik vond daar sowieso weinig aan. Zodra je in een echte dogfight komt boort de lagere tier zich 9/10 keer in de hogere tier en storten ze beide neer. Dat zou net zoiets zijn als dat je in Pz3 een Maus tegenkomt, hem ramt en dan beide dood bent :+

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Edmin schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 10:25:
Dat was bij mijn WoTLabs, maar die gebruik ik normaal nooit. Wat ik wel zie als ik mezelf op noobmeter opzoek is de volgende zin:
"Inconsistent snapshot received from WarGaming: 6,648 battles in tank results, but 6,651 battles in summary results (difference 3 battles). Calculated ratings may be imprecise."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:15
jantje 2 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 10:36:
[...]

Yes please! lekker full prem spammen om insane damage te doen. ( ARL 44 + SU 100Y ftw ) dit is misschien wel het meest geniale ooit. De pen heb je vaak toch niet nodig en meer damage doen is gewoon veel leuker :)

Persoonlijk heb ik niet zoveel problemen met prem shells zolang ze niet excessive worden gebruikt en niet letterlijk autoaimed worden. Prem shells op weakpoints om je RNG te verminderen is ook gewoon zoals ik ze gebruik. Hadden ze die RNG maar niet 25% moeten maken.
ISU-130 FTW! Alleen heb je daar de pen wél nodig. -O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-08 19:20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Op 1:33 zeg je 'outline', maar je bedoelt 'aim circle' :P

En ja, dat is behoorlijk irritant :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 09:04
Edmin schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 10:25:
[...]

Ah... dat was ik vergeten... thx voor de verduidelijking :)

[...]

[...]

Wotlabs is over het algemeen binnen een minuut na het afsluiten van je client up-to-date. Zo heb ik vanochtend 13 battles gespeeld en na afsluiten zag ik daar direct de teller van 9990 naar 10003 gaan. Klopt als een zwerende vinger. :)
Ik had dit gisteravond voor de eerste keer niet. Ik miste ook een hoop battles, een uur later, na een nieuwe update, kwamen deze er pas bij. Ik denk dat er gisteren iets niet helemaal lekker is gegaan met de stats.

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
ik vermoed dat je de crosshair wel ziet bij de replays van kepro als je de serverside crosshair aanzet. volgens mij gebruikte hij die mod waarbij de serverside crosshair wordt geintergreerd met de normale crosshair. (dus als je server cross uit hebt staan, zie je de normale zooi ook niet meer vermoed ik).

verder: _/-\o_ lekkere pot hoor! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poderosoo
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:32
Mooie pot. Maar als de game nog 5 a 10 seconden langer had geduurd had die waffle hem natuurlijk gewoon weggeclipt aangezien die 5 shells had en Kepro one-shot was. Desalniettemin is het natuurlijk knap zoveel damage te doen. _/-\o_

Wot-stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
poderosoo schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 12:14:
[...]

Mooie pot. Maar als de game nog 5 a 10 seconden langer had geduurd had die waffle hem natuurlijk gewoon weggeclipt aangezien die 5 shells had en Kepro one-shot was. Desalniettemin is het natuurlijk knap zoveel damage te doen. _/-\o_
sterker nog, als ik het goed zie dan is de shell van de waffle al onderweg naar kepro :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:09

jdh009

FP ProMod
gotfurrr schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 12:30:
[...]

sterker nog, als ik het goed zie dan is de shell van de waffle al onderweg naar kepro :D
Daar lijkt het wel op ja :P

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 13:08
Gaius schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 12:47:
[...]

En nadat ik TD15.1 gehaald heb wordt het helemaal feest, dan kan ik me gaan storten op de LT missies. Als ik ergens slecht in ben is het wel scouten, dus dat gaat een "interessante leerervaring" worden. :'( :P
BULLDOG!! Niks scouten (ja ok, een leuke bush in het begin wellicht), gewoon op het juiste moment vol erin vliegen en je 10shot clip legen :p heb de eerste 2 LT15 missies al gehaald met dit juweeltje :)

[ Voor 4% gewijzigd door _Anvil_ op 13-01-2016 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
_Anvil_ schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 13:30:
[...]

BULLDOG!! Niks scouten, gewoon op het juiste moment vol erin vliegen en je 10shot clip legen :p heb de eerste 2 LT15 missies al gehaald met dit juweeltje :)
Haha, thanks, ben onderweg. Zit nu in de T37. Hoorde al dat ik die wellicht meer als medium moet spelen dan als light, dus dat zou dan ook goed moeten komen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik moest bij het passief scouten vooral letten op mijn zware triggerfinger. Ik heb te vaak de neiging om te schieten op een sappige target om dan tot de ontdekking te komen dat ik word gespot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
PcDealer schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 13:59:
Ik moest bij het passief scouten vooral letten op mijn zware triggerfinger. Ik heb te vaak de neiging om et schieten op een sappige target om dan tot de ontdekking te komen dat ik word gespot.
Dat is dus ook de reden dat ik geen zin in scout-missies heb. Ik klik veel te snel. :P
Voor de 260 moet je met een bepaalde missie top XP hebben én mag je totaal geen schade ontvangen. Ik vind uberhaupt overleven al een uitdaging. :P :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Ik vond voor de actievere missies de AMX 13 90 wel makkelijk, omdat je toch een redelijke damage eruit kan pompen in 1 clip. De passieve zijn goed te doen met een ELC AMX, die is in een bosje met camo gewoon onzichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
Gaius schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 13:31:
[...]

Haha, thanks, ben onderweg. Zit nu in de T37. Hoorde al dat ik die wellicht meer als medium moet spelen dan als light, dus dat zou dan ook goed moeten komen. :P
Ik heb LT15.1 ook gehaald met de Bulldog. Nu nog een keer met overleven, ik dacht dat ik m nog niet had en werd helaas afgeknald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Lol, dat had ik met LT15.2... stond in een bosje op el Haluf in mn bulldog (want tier 10 match) en ging veel te vroeg yolo om wat tier 10 tanks te flanken. Ik verveelde me namelijk :) Mn platoonmaatje riiep nog "niet doen!"

Vervolgens laat een E75 zich van een klif glijden om mij onder zich af te kunnen maken (zelfmoord, want mn team snipte hem direct kapot) en ik was dood.

De pot werd snel gewonnen en in de results zag ik dat ik toch dik over de 5500 benodigde damage was... maar zonder secondary, want niet overleefd grrrrr

(vervolgens binnen een dag op Murovanka alsnog met honours gehaald, wederom in de bulldog. Had ik niet verwacht op die map, maar was vrij agressief alles aan t spotten)

De grap is ook dat ik de T49 speciaal voor deze missies had gekocht (want ziet hogere tiers, met grotere spotting dmg hitpool) en alles dus met die bulldog lukt.

Nu de T49 toch doorgrinden richting de t57 hvy.. net de 152mm er op, hoop dat ie daarmee leuk wordt.. want tis anders een heeeeeeeeeeeele lange grind tot ik bij de t9 autolader med die voor de T57 komt ben.

[ Voor 8% gewijzigd door _Anvil_ op 13-01-2016 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O_A_B
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-02-2023
Een recruitment vraagje

Ik heb sinds anderhalve week een recruit. Hij heeft ondertussen ca70 battles gespeeld, maar ik zie hiervan niets in de progress overview (XP pool). Hij moet toch gewoon alleen kunnen spelen om de XP pool te kunnen vullen of moeten we peleton spelen? Weet dat samen spelen de pool sneller kan vullen, maar hebben redelijk verschillende agenda's dus dat lukt zeer weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,
Ik heb sinds kort een probleem. Heel mijn HUD is weg, teams, minimap, ammo tank, score. Alles behalve mijn aim cirkel in het midden. Ik heb al van alles geprobeerd, eerst heel wat keys ingedrukt, M en V en daarna toetsenbord gesmasht ook met shift en ctrl combinaties. Helaas niet geholpen. Mod verwijderd, nee helpt ook niet. Reinstall, helemaal clean -> nope ;(. Heeft iemand hier een oplossing voor? Heb gekeken, heb een ticket gestuurd maar die zeggen dat ik mn mods moet verwijderen wat ik dus gedaan en gezegd had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O_A_B schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 15:59:
Een recruitment vraagje

Ik heb sinds anderhalve week een recruit. Hij heeft ondertussen ca70 battles gespeeld, maar ik zie hiervan niets in de progress overview (XP pool). Hij moet toch gewoon alleen kunnen spelen om de XP pool te kunnen vullen of moeten we peleton spelen? Weet dat samen spelen de pool sneller kan vullen, maar hebben redelijk verschillende agenda's dus dat lukt zeer weinig.
Om de T95E2 te halen zijn er 2 mogelijkheden: óf je recruit haalt 1 miljoen XP terwijl hij met jou in peleton zit óf hij haalt een tier 10 tank. Je kunt de XP pool dus niet vullen als je recruit solo speelt.

Het is inderdaad zo dat je met dit recruitment programme een mooie XP bonus krijgt als je met je recruit in peleton speelt. Nadat ik 2 jaar niet gespeeld had nodigde een vriend (Noobmodecule) me uit en grinden ging nog nooit zo snel! Jammer dat de periode van XP-bonussen zo snel voorbij was ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2016 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O_A_B
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-02-2023
Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 16:16:
[...]

Om de T95E2 te halen zijn er 2 mogelijkheden: óf je recruit haalt 1 miljoen XP terwijl hij met jou in peleton zit óf hij haalt een tier 10 tank. Je kunt de XP pool dus niet vullen als je recruit solo speelt.

Het is inderdaad zo dat je met dit recruitment programme een mooie XP bonus krijgt als je met je recruit in peleton speelt. Nadat ik 2 jaar niet gespeeld had nodigde een vriend (Noobmodecule) me uit en grinden ging nog nooit zo snel! Jammer dat de periode van XP-bonussen zo snel voorbij was ;)
THX.

Dus voor de 1 milj. credit bonus moeten we dan de 100k XP bij elkaar peletonnen. Dat wordt dan toch een dagje plannen om flink te grinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Jullie ook last van lag op dit moment EU2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
PcDealer schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 17:34:
Jullie ook last van lag op dit moment EU2?
Nee, wel van hele rare losses/teams. 36% WR over 25 potjes vanmiddag. Het mocht gewoon niet. Heel bizar allemaal, de kunstjes zijn hetzelfde als de afgelopen 2 weken (~75% WR), maar de game besluit gewoon voor je dat het ineens niet meer mag. Zelfs platoonen mocht niet baten, bijna elke game kansloos verloren. En dan sta je eindelijk op een win, gaat de tegenstander full cap en verlies je alsnog. Leuk man, een game winnen met je E-100 met 0 dmg doen en 30 cappunten. F*cking randmongolen online vandaag ;w

[ Voor 5% gewijzigd door Mr_Size op 13-01-2016 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O_A_B schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 17:13:
[...]

THX.

Dus voor de 1 milj. credit bonus moeten we dan de 100k XP bij elkaar peletonnen. Dat wordt dan toch een dagje plannen om flink te grinden.
Jep! Maar indien jullie samen nog niet in peleton gespeeld hebben krijg je voor de eerste 24 uur 3x zoveel XP als jullie winnen en beiden in de top 10 staan (die bonus gaat in zodra jullie voor het eerst peletonnen), dus met een beetje geluk kan dat best snel gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Mr_Size schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 18:08:
[...]

Nee, wel van hele rare losses/teams. 36% WR over 25 potjes vanmiddag. Het mocht gewoon niet. Heel bizar allemaal, de kunstjes zijn hetzelfde als de afgelopen 2 weken (~75% WR), maar de game besluit gewoon voor je dat het ineens niet meer mag. Zelfs platoonen mocht niet baten, bijna elke game kansloos verloren. En dan sta je eindelijk op een win, gaat de tegenstander full cap en verlies je alsnog. Leuk man, een game winnen met je E-100 met 0 dmg doen en 30 cappunten. F*cking randmongolen online vandaag ;w
Ah, als jij vandaag aan de beurt bent, durf ik wel weer even wat potjes te doen zometeen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pns333
  • Laatst online: 10-09 23:40
Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 18:26:
[...]

Jep! Maar indien jullie samen nog niet in peleton gespeeld hebben krijg je voor de eerste 24 uur 3x zoveel XP als jullie winnen en beiden in de top 10 staan (die bonus gaat in zodra jullie voor het eerst peletonnen), dus met een beetje geluk kan dat best snel gaan.
peloton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanaLover
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-09 07:39
Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2016 @ 17:16:
[...]

Ben nu ook eindelijk toe aan HT 15 voor de Stug. M'n beste heavy's zijn de FCM en de T29. 6000 damage doen in de FCM gaat lastig worden want van blocking zul je het daarin niet moeten hebben. Zal het moeten hebben van de T29 in een tier 9 match met hulldown en bouncen maar.
Ik heb de HT15 missie met mn T29 gehaald op de map Steppe idd met hull down in een tier 8 game. Fantastische tank. Ik had later die missie ook kunnen halen met mn KV1 in een tier 6 game. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
Mr_Size schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 18:08:
[...]

het hielp ook niet dat ik 3 games achter elkaar 800 dmg doe in een tier X game ipv 3k+ |:( |:( |:( O-)

ik yolo gewoon teveel in platoons denk ik -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

Hebben jullie nog tips voor de t28 proto?

Heb hem gisteren naar veel grinden aan geschaft, maar het enige wat ik er zo'n beetje mee doe is onderweg naar een goede plek sterven, zelfs met engine upgrade is dat ding niet voor uit te krijgen.
Rest is allemaal nog stock, crew zit op 90% (100% met commander bonus)
Op AP rounds is hij trouwens redelijk bouncy, maar merk dat ze tier VIII en hoger lekker veel premium rounds er doorheen jagen

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dick53
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-08 07:26
brid schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 21:14:
Hebben jullie nog tips voor de t28 proto?

Heb hem gisteren naar veel grinden aan geschaft, maar het enige wat ik er zo'n beetje mee doe is onderweg naar een goede plek sterven, zelfs met engine upgrade is dat ding niet voor uit te krijgen.
Rest is allemaal nog stock, crew zit op 90% (100% met commander bonus)
Op AP rounds is hij trouwens redelijk bouncy, maar merk dat ze tier VIII en hoger lekker veel premium rounds er doorheen jagen
Ik gebruikte binocs, gun drive and vents. Met het Tx gun schakel je makkelijk een tegenstander uit. Ja hij is traag, hou afstand, zoek een hoog punt uiten raak schieten. Op T8 niveau is sixth sence voor je commandant wel erg prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dick53
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-08 07:26
Net drie rondjes gespeeld. De eerste keer had ik een winrate van 32 %, daarna 25% en daarna 38%. XVM cijfers. Hoe kom ik uit zo,n programmeerloop bij die matchmaker van WOT ?? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
gotfurrr schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 20:41:
het hielp ook niet dat ik 3 games achter elkaar 800 dmg doe in een tier X game ipv 3k+ |:( |:( |:( O-)

ik yolo gewoon teveel in platoons denk ik -O-
Oh, het lag dus aan mijn platoonmaten :P

Vanavond met p0st en Kepro geplatooned: 88% WR en 4,3K WN8. Gelukkig faith weer een beetje restored ;) Misschien moet ik stoppen met 's middags spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-07 11:54
dick53 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 21:28:
Net drie rondjes gespeeld. De eerste keer had ik een winrate van 32 %, daarna 25% en daarna 38%. XVM cijfers. Hoe kom ik uit zo,n programmeerloop bij die matchmaker van WOT ?? 8)7
Door een config te zoeken die de winchance niet aan heeft staan.

Wil je dat niet dan heb ik nog een tip... Kijk niet naar de winchance want dat is bullshit.

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-09 12:22

p0st

Dutch Reefer

Mr_Size schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 21:38:
[...]

Vanavond met p0st en Kepro geplatooned: 88% WR en 4,3K WN8. Gelukkig faith weer een beetje restored ;) Misschien moet ik stoppen met 's middags spelen...
Stronk pluton confirmed :9
Wins/Battles: 14/15 (93.3%) WN8 2.772

Dat bevestigt overigens wel een eerder gemaakte comment dat spelen in platoon nog veel meer invloed op de uitkomst heeft dan gold ammo of artillery of wat dan ook. Tuurlijk heb je wel eens mindere dagen in platoon, maar ik durf toch wel te zeggen dat ik solo gemiddeld 55% WR haal en in platoon makkelijk 65% average.

Dit was trouwens onze laatste pot, bizarre matchmaking op Ruinberg... Gelukkig wel gewonnen omdat we eerst het dorpje opgeruimd hadden en daarna konden decappen. De eer was in deze pot overigens wel aan Size, die op 99% wist te decappen :9

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4z68ihP.png

[ Voor 44% gewijzigd door p0st op 13-01-2016 21:50 ]

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Yay, net nog een heerlijke laatste battle van de avond in de IS-6 gedaan. Top Gun, High Caliber, weer geen ace, én beschuldigd van cheaten wegens het gebruik van een auto-aim bot. Blijkbaar mocht ik geen stilstaande Borsig van 20 meter afstand al rijdend executeren. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
Mr_Size schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 21:38:
[...]

Het lag iig aan mij ;) volgende keer moet je maar ff schreeuwen dat ik een tomaat ben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVictor
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-07-2021
Ik zie hier een aantal reacties op het spel die ik herken uit eigen ervaring;

Je ervaart een hele string aan verliezen zonder dat jijzelf of je tank iets te verwijten valt.. dit voelt onrechtmatig
aan en kan frustraties geven. Wat is er aan de hand?

Ik speel WoT sinds 2011 en ervaar telkens een golvend effect in winnen en verliezen maar kon er niet precies mijn vinger op leggen, ook in de de chat en op fora klagen vele spelers steeds vaker over ''fixing'' en ''rigging'' van de resultaten door WG.

Ik heb nu de uitgebreide analyse van een WoT speler gezien en voor mij vielen plots de kwartjes op hun plek;

Waarschijnlijk heeft WarGames een algoritme in de software van WoT gebouwd waardoor je bij 50%, 55% en 65% (ongeveer) MatchMaking krijgt die zeer ongunstig is en zelfs de RNG ten nadele van jou bijstelt.
je krijgt plots alleen ongunstige maps voor je klasse, startpositie is ongunstig, alle artillerie komt opeens op je neer geregend en zoals gezegd meer penetraties tegen je en afketsers van je eigen schoten. etc.
Net zolang totdat je weer op de ondergrens van de bandbreedte bent aangekomen en je weer winreeksen kunt gaan scoren(tot je weer tegen de bovengrens aankomt)

Ik wil graag deze analyse met jullie delen en nodig je uit om het aandachtig te bestuderen;

http://lightquick.co.uk/w...er-rigged.html?Itemid=252

Het is geschreven in het engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Session Statistics:

Wins/Battles: 6 (8) (75.0%)
Free Exp: 498

Kills: 13 (1.6)
Deaths: 5 (62.5%)

Efficiency/WN8: 1.529 / 2.648
Eindelijk weer eens zoals het hoort :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• User
Hatemachines schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 08:19:

Je ervaart een hele string aan verliezen zonder dat jijzelf of je tank iets te verwijten valt.. dit voelt onrechtmatig

Ik speel WoT sinds 2011 en ervaar telkens een golvend effect in winnen en verliezen maar kon er niet precies mijn vinger op leggen, ook in de de chat en op fora klagen vele spelers steeds vaker over ''fixing'' en ''rigging'' van de resultaten door WG.

Ik heb nu de uitgebreide analyse van een WoT speler gezien en voor mij vielen plots de kwartjes op hun plek;

Waarschijnlijk heeft WarGames een algoritme in de software van WoT gebouwd waardoor je bij 50%, 55% en 65% (ongeveer) MatchMaking krijgt die zeer ongunstig is en zelfs de RNG ten nadele van jou bijstelt.
je krijgt plots alleen ongunstige maps voor je klasse, startpositie is ongunstig, alle artillerie komt opeens op je neer geregend en zoals gezegd meer penetraties tegen je en afketsers van je eigen schoten. etc.
Net zolang totdat je weer op de ondergrens van de bandbreedte bent aangekomen en je weer winreeksen kunt gaan scoren(tot je weer tegen de bovengrens aankomt)

Ik wil graag deze analyse met jullie delen en nodig je uit om het aandachtig te bestuderen;

Zet je aluhoedje maar af hoor.
I could not account for this behaviour in my own mood swings
Op het moment dat je niet weet wat je eigen invloed op je kunnen is, is je hele onderzoek niets waard. Ik heb zelf op mijn recente WR gelet toen ik klaar was met afstuderen. Tijdens mijn afstudeeropdracht zat ik op ~62%, toen ik klaar was en een poosje vakantie had schoot ik naar ~72%. Ik ben nu weer druk bezig met een opdracht, en voila, ik ga weer richting een recente WR van ~62%. Ben ik ziek? Nope. Voel ik me slecht? Nope. Ben ik moe als ik thuiskom? Nope. Ben ik continue met de opdracht bezig als ik thuis ben? Nope. Speel ik WoT op andere tijden? Nope. Enige verschil is dat ik met een opdracht bezig ben, en dat ik toch wat verander in denken en doen. Maar als je precies wil weten hoe het zit zou ik even naar een psycholoog lopen.

Also, om te kijken of de MM rigged is, gaat hij speciaal op een slechte PC spelen zodat hij maar 20-25 fps krijgt. Right, gast, waar ben je mee bezig? Beetje bewust instabiele externe variabelen toevoegen. 8)7

Als WG voor iedere speler de WR op een willekeurig bepaalde waarde zet, waarom zou ik dan uberhaupt nog spelen? En kom alsjeblieft niet met "ik speel voor de fun". De hele maatschappij is sinds mensenheugenis al gebouwd op het idee "Des te beter je presteert, des te beter het is". Rara hoe kan dat.

Om dit te testen ben je een speler of machine nodig die bij machte is om een winrate te krijgen die ruim boven het gemiddelde ligt, zo'n 75% om er zeker van te zijn. Laat die machine op vaste dagen en vaste tijden spelen en je zal zien dat zijn WR een mooi recht lijntje zal zijn. Het is allemaal terug te brengen op 1 ding, en dat is de speler. Spelers denken altijd dat zij altijd even goed spelen en dat het niet aan hun ligt als ze ineens een avond veel verliezen. Dat is stomweg een arrogante gedachte. "De enige constante in een gevecht ben jij.", zeg ik geregeld als iemand zit te janken "dat hij altijd slechte teams krijgt".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

http://www.google.com/patents/US8425330
According to another aspect, the matchmaking server may store a win/loss percentage for each user (or vehicle) at a given battle level. As the player's win/loss ratio decreases, the player becomes more likely to be placed in battles having battle levels at the lower end of the allowable range, whereas as the player's win/loss ration increases, the player becomes more likely to be placed in battles having battle levels at the upper end of the allowable range. Thus, when a player has been repeatedly put into too many difficult battles, the balancing is done in favor of easier battle sessions, thereby encouraging the player by providing an easier game environment.
Dus ja, je krijgt moeilijker te winnen battles als je meer wint en v.v., waarbij Tier niet de enige factor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
En dan nu de hamvraag:

Wie zegt dat het patent daadwerkelijk gebruikt wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Is een mooie voor een nieuwe special ipv de 8 bit shizzle:

Afbeeldingslocatie: http://patentimages.storage.googleapis.com/US8425330B1/US08425330-20130423-D00007.png

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 09:04

Dit is toch algemeen bekend? Het is echter niet zo'n drama zoals daar omschreven wordt. Je krijgt moeilijkere tegenstanders maar je RNG veranderd echt niet. Wat ik zelf ook altijd merk is dat de eerste ~10 battles in een nieuwe tank erg makkelijk zijn en ik vrijwel altijd top tier ben, daarna wordt het snel moeilijker.

Verder slaan z'n grafieken nergens op, het gaat om verschillen tussen 0.1-0.2% winrate wat statistisch gezien totaal geen waarde heeft.

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

Het is natuurlijk niet zo gek dat MM hier rekening mee houd.

Natuurlijk lijk willen we allemaal een zo hoog mogelijke winrate, maar het moet wel uitdagend blijven.
En of je wint of verliest ligt natuurlijk niet alleen aan jou en je tank

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Team-RiNo schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 10:04:
[...]

*knip*
Wat ik zelf ook altijd merk is dat de eerste ~10 battles in een nieuwe tank erg makkelijk zijn en ik vrijwel altijd top tier ben, daarna wordt het snel moeilijker.
*knip*
Ik niet, gisterenavond Tier 6 tank voor het eerst gespeeld en werd de eerste 2 x direct gespot tussen andere tanks in en met 1 á 2 shots naar de eeuwige jachtvelden geknald :')
En maar weer door :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
janvanduschoten schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 10:10:
[...]

Ik niet, gisterenavond Tier 6 tank voor het eerst gespeeld en werd de eerste 2 x direct gespot tussen andere tanks in en met 1 á 2 shots naar de eeuwige jachtvelden geknald :')
En maar weer door :p
Alleen in het eerste potje in een tank ben je sowieso top tier. Daarna ben je tegenwoordig de sjaak. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

User schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 10:14:
[...]
Alleen in het eerste potje in een tank ben je sowieso top tier. Daarna ben je tegenwoordig de sjaak. :P
Daar was ik het eerste potje ook naar aan het kijken, viel me op dat ik nr1 was, ik hoor dat ze op mij aan het mikken zijn en weer enkeltje garage. Moest er erg om lachen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Heb het al vaker geroepen: lekker een avondje stronghold of ranked team battles gaan spelen, dan heb je alles in eigen hand.

Prima afwisseling, om later weer met frisse instelling de pubbies in te duiken, al dan niet in platoon met goede spelers :)

Ik herken dat op en neer springen tussen een bepaalde WR bandbreedte wel, maar niet te veel focussen op WR is sowieso een goede gewoonte. Lukt mij momenteel vrij aardig, als zal het lastiger zijn voor iemand die met een calimero complex onder de 50 zit, of perse superfanatiek de 60 wil halen oid.

Focus op WN8 is een stuk makkelijker om zelf in de hand te houden trouwens, werkt ook goed bij mensen die zich te veel ergeren aan hun WR merk ik in onze clan.

[ Voor 13% gewijzigd door _Anvil_ op 14-01-2016 10:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

Zoals User ook zegt, volgens mij ben je een beetje te paranoide. En het toekennen van alleen ongunstige maps is uberhaupt onmogelijk te regelen voor Wargaming, want:

a) er staan altijd maar een beperkt aantal maps actief op een server op een bepaald moment, dus Wargaming kan onmogelijk voor iedereen even de juiste ongunstige map inladen op het moment dat jij dat 'nodig zou moeten hebben';
b) Wargaming weet ook niet op voorhand op welke server jij je battle(s) gaat spelen, EU1 of EU2. Als ik jou was zou ik dan na ieder potje even van server wisselen om het 'Wargaming anti-succesvol systeem' te dissen :Y)

Overigens zou ik wel graag zien dat Wargaming toch nog eens serieus naar de maprotatie kijkt, want die is op een avond met 25-30 potjes niet bijster hoog! ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

alle artillerie komt opeens op je neer geregend en zoals gezegd meer penetraties tegen je en afketsers van je eigen schoten. etc.
Wut, Wargaming heeft zelfs in de hand op welke spelers de vijandelijke spg-speler zich richt!? OMG!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha eindelijk HT15 gehaald met de T29 nog wel. Niet eens gefocust op damage blocken maar gewoon lekker damage gedealed zelfs. Tevens m'n eerste Ace in de T29. Er had meer in het potje gezeten maar wou niet met zo'n lage HP Pool nog richting die T29 en de AMX.

http://wotreplays.com/sit...ain_pass-bramhetkanon-t29

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
PcDealer schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 11:08:
[...]

Wut, Wargaming heeft zelfs in de hand op welke spelers de vijandelijke spg-speler zich richt!? OMG!
Dus arty == bots/npc? Ik wist het! Laatst toen ik arty speelde deed mijn autoaim al zo raar...Ik wilde maar op die E100 richten maar hij ging de hele tijd naar ene Mr_size die rondreed in een light.

[ Voor 26% gewijzigd door jdh009 op 14-01-2016 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kliko
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-08 00:42
jdh009 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 11:11:
[...]

Dus arty == bots/npc? Ik wist het! Laatst toen ik arty speelde deed mijn autoaim al zo raar...Ik wilde maar op die E100 richten maar hij ging de hele tijd naar ene Mr_size die rondreed in een light.
Dus ik ben niet de enige? Pfieuw!
Ik was bang om dit te vertellen aan iedereen... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
User schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 09:34:
[...]

Om dit te testen ben je een speler of machine nodig die bij machte is om een winrate te krijgen die ruim boven het gemiddelde ligt, zo'n 75% om er zeker van te zijn. Laat die machine op vaste dagen en vaste tijden spelen en je zal zien dat zijn WR een mooi recht lijntje zal zijn. Het is allemaal terug te brengen op 1 ding, en dat is de speler. Spelers denken altijd dat zij altijd even goed spelen en dat het niet aan hun ligt als ze ineens een avond veel verliezen. Dat is stomweg een arrogante gedachte. "De enige constante in een gevecht ben jij.", zeg ik geregeld als iemand zit te janken "dat hij altijd slechte teams krijgt".
Naja, ik durf af en toe toch wel het team de schuld te geven van de loss. Uiteraard blijf je altijd voor een gedeelte afhankelijk van je team, het is niet voor niets een teamgame. Anders zouden er mensen met 100% winrate zijn. Zeker als bottom tier kan je gewoon minder uitbrengen en in sommige MM's ( heavies tegen meds in heavy friendly map ) is het gewoon erg lastig om de games te bepalen.

Daarnaast heb je nog RNG die hier invloed kan hebben, als je gewoon pech hebt en belangrijke schoten mist kan je daardoor ook games verliezen, en ook je rust :+ Alles heeft zo zijn nuance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kliko
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-08 00:42
Rianata schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 10:44:
[...]

[knip]
a) er staan altijd maar een beperkt aantal maps actief op een server op een bepaald moment, dus Wargaming kan onmogelijk voor iedereen even de juiste ongunstige map inladen op het moment dat jij dat 'nodig zou moeten hebben';
[knip]

Overigens zou ik wel graag zien dat Wargaming toch nog eens serieus naar de maprotatie kijkt, want die is op een avond met 25-30 potjes niet bijster hoog! ;(
Ik wist niet dat er altijd maar een selectief aantal maps actief was op de server!
Kunnen de servers niet alle maps tegelijk roteren? :'(
Ik vind de rotatie ook altijd tegenvallen. |:(

Mocht je switchen van server, krijg je dan wel een andere selectie aan maps? Of is dat op beide servers hetzelfde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jantje 2
mkliko schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 11:22:
[...]

Ik wist niet dat er altijd maar een selectief aantal maps actief was op de server!
Kunnen de servers niet alle maps tegelijk roteren? :'(
Ik vind de rotatie ook altijd tegenvallen. |:(

Mocht je switchen van server, krijg je dan wel een andere selectie aan maps? Of is dat op beide servers hetzelfde?
Yep, is een probleem van wargaming zijn progams, vaak speel je een X aantal maps heel vaak in een bepaald tijdvak. Als je switched van server zou je een andere map pool moeten hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brid

brid

jdh009 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 11:11:
[...]

Kijk dat verklaart waarom ik af en toe met arty op een heavy schiet en unspoted medium/light one-shot die 10m verder staat en soms sommige tanks 5x mis :+

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
jantje 2 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 11:21:
[...]
Daarnaast heb je nog RNG die hier invloed kan hebben, als je gewoon pech hebt en belangrijke schoten mist kan je daardoor ook games verliezen, en ook je rust :+ Alles heeft zo zijn nuance.
Vergeet het soms zo onvoorspelbare gedrag van sommige spelers niet. Platoons/spelers die gekke moves maken wat totaal niet goed voor ze is maar ze toch doen om maar damage te kunnen doen of een kill te maken. Komt nog best vaak voor dat spelers zich suiciden op me terwijl ze er niets mee bereiken of mij als low tier kapot maken terwijl het hen 3 top tiers kost.

[ Voor 5% gewijzigd door jdh009 op 14-01-2016 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel437
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 17:12
jdh009 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 11:40:
[...]

Vergeet het soms zo onvoorspelbare gedrag van sommige spelers niet. Platoons/spelers die gekke moves maken wat totaal niet goed voor ze is maar ze toch doen om maar damage te kunnen doen of een kill te maken. Komt nog best vaak voor dat spelers zich suiciden op me terwijl ze er niets mee bereiken of mij als low tier kapot maken terwijl het hen 3 top tiers kost.
Suiciden om een speler neer te halen kan best een goede tactiek zijn. Stel dat je een team hebt met 14 noobs en 1 iemand die wel iets kan... dan is die ene speler neerhalen zeer belangrijk voor het succes van het team. Maar dat zijn uitzonderlijke situaties :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
appel437 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 11:45:
[...]

Suiciden om een speler neer te halen kan best een goede tactiek zijn. Stel dat je een team hebt met 14 noobs en 1 iemand die wel iets kan... dan is die ene speler neerhalen zeer belangrijk voor het succes van het team. Maar dat zijn uitzonderlijke situaties :P
Niet echt om verschillende redenen :

1. Jouw invloed op de game is weg, je laat het dus in handen van je team
2. Je staat gelijk één tank achter en zeker als je top tier bent handicap je team
3. Jouw game is verpest en levert geen xp of credits op.

4. Als die andere speler bottom tier is zal hij niet zo'n invloed hebben en ben jij belangerijker.
5. Als hij in een slechte tank zit die geen invloed kan uitoefenen heeft het geen nut ( T28 anyone )
6. Je verpest het speelplezier van een ander door te suiciden
7. Een invloed van een goede speler rijkt alleen zo ver als het team voldoende doet. Hij heeft het team nodig om te kunnen presteren. Zijn tank is niet beter als iemand anders die dezelfde tank speelt.
Pagina: 1 2 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is ook een console topic: ~~~~~~~[MMO] World of tanks topic (PS4 en XBOX).