gotfurrr schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 12:39:
[...]
Ik denk dat de meta altijd al ongeveer hetzelfde is geweest, wellicht met wat nuance verschillen, maar ik denk dat de nadruk altijd al heeft gelegen op mobiele, hoge dpm tanks = meestal meds.
Ik vermoed dat dit deels komt omdat je met deze tanks in elke game fase impact kan hebben, probeer maar eens met een e100 de laatste 4 low hp tanks te killen die het laatst gespot zijn all over the map

Ik heb het wel het gevoel dat de meta op veel maps veel veranderd. Vaak zie je unicums iets doen op een map, en na enkele maanden zie je steeds meer spelers dezelfde dingen proberen, waarna iedereen het probeert. Ook door de missies zie je dat mensen op malinovka en phrovoka ineens de spotting bushes kennen, en dan ook de oranje en gele spelers.
Cliff is ook een goed voorbeeld, sinds die rework is de map echt een stuk minder leuk geworden. Door die weg te openen in het midden( wat eigenlijk al open was ) is hij veel minder tactisch en ben je overgeleverd aan je spread van het team. Het midden van de map is gewoon niet sterk meer zoals dit vroeger was. Daarnaast merk je dat mensen door te veel keuze ook niet weten wat er gedaan moet worden waardoor iedereen te verspreid is en het moeilijk inschatten wordt op welke manier je het beste kan spelen.
De meta is heel de tijd aan het veranderen alleen gaat dat wel traag en geleidelijk waardoor het soms ook gewoon weg niet op valt.
Ik wil niet zeggen dat mediums de best to go class is, voor high level players is dit wel het geval maar voor de mid-skilled players is een heavy tank of een armored TD, e4/jagd e100/ 183 ( de meta td's atm ) wel echt de class to pick. Deze zijn op dit moment erg sterk om te spelen en je zult zeker over de mid-skilled meds domineren.
Ik heb heel veel games in mijn 268 ( pre- pre accuacry nerf ed. ) en deze was altijd heel leuk en goed om te spelen. Sinds de maps aangepast zijn, verwijderd en de tank dood generfed is, merk je dat camoed td's eigenlijk niet meer de plaats hebben die ze vroeger hadden.
Je merkt dat de game heel erg gedraaid is van tactisch slowpaced gameplay naar snellere actie door middel van de brawl spots op de map. En dan is het vaak het team met de meeste heavies wint. Onder andere deze maps hebben daar last van scared valley, ell halluf, redshire, mountain pass, westfield en swamp gedeeltelijk.
Wil natuurlijk niet zeggen da bovenstaande 100% op gaat aangezien arty en skill level ook invloed heeft. Maar equal skilled team zonder arty zal het team met de meeste heavies bijna altijd winnen. Dit kom omdat de belangrijkste gevechten daar geleverd worden.
EDIT : ook die nieuwe spotting circle heeft game drastisch veranderd, ik merk steeds vaker dat ik ineens geraakt wordt of een tank kan schieten die ik voorheen niet kan schieten. Je kan nu namelijk in sommige gevallen verder kijken dan vroeger het geval was. Dit is echt irritant, omdat ik niet met die circle speel dus ik geen idee heb wanneer ik weer "onverwachts" geraakt wordt.
Goede voorbeelden
- Phrokovoka middle, de hill kan nu het midden van het midden ( snap je hem nog ) schieten terwijl voorheen ze alleen de zijkant van het spoor konden raken.
- Vanaf Himmelsdorf castle de scouts raken die helemaal aan de andere kant rijden van het spoor.
- Op Redshire kunnen ze vanaf de heavy kant heuvel de andere kant raken waar normaal de encounter cap is( deze is echt heel erg irritant al een paar keer door afgemaakt )
Zo zijn er nog veel meer voorbeelden, en dit heeft zeker impact op de games die gespeeld worden.
[
Voor 14% gewijzigd door
jantje 2 op 12-01-2016 13:55
]