Ik probeer mijn verwachtingen ook laag te houden gezien de Amerikanen toch altijd een beetje overdreven reageren. Goed om te horen dat sommige games echt een indruk maken!LongBowNL schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 19:53:
Ik had tot nu toe een beetje 'mèh' gevoel over de Vive, totdat ik vandaag DCS opstartte. Ik denk dat dogfighting nog niet echt gaat (extreme richtingsveranderingen) maar die cockpit ziet er geweldig uit en het uitzicht is ook best goed.
Wow dat is gewoon precies wat ik nodig heb.
Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.
Ik was erg onder de indruk van Final Approach. Het geeft toch wel een heel apart gevoel als je ineens midden in een stad staat en helikopters en vliegtuigen om je heen ziet vliegen. En als je dan bukt en op de straat ineens allemaal mensjes en autotjes ziet.
Ik verheug me vooral ook op photogrammetry achtige dingen. virtuele museums met voorwerpen in die stijl gemaakt en dergelijke. zoals die berg Vesper Peak. (in The Lab geloof ik?)
[ Voor 3% gewijzigd door 16K op 16-04-2016 14:59 ]
Ik moest de settings laag zetten, anders was de view aan het stuiteren. Nog ff kijken of ik de piloot aan kan zetten en de center joystick en throttle matchend krijg met de cockpit positie, want het voelt raar als je armen buiten de cockpit steken. Cockpits zullen een redesign nodig hebben, want de instrumenten zitten in één 2D vlak, waardoor het een beetje aanvoelt als speelgoed (waar je dan wel in zit). Wel goed dat alle schakelaars 3D zijn.LongBowNL schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 19:53:
Ik had tot nu toe een beetje 'mèh' gevoel over de Vive, totdat ik vandaag DCS opstartte. Ik denk dat dogfighting nog niet echt gaat (extreme richtingsveranderingen) maar die cockpit ziet er geweldig uit en het uitzicht is ook best goed.
Het fijnste, voor een relaxte ervaring, vind ik Luminous Abyss (1vd3 The Blu locaties).
Yep, de "postcards". Voor meer van dit moeten we even bij Realities langs http://realities.io (ook op Steam?).migimigi schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 14:57: zoals die berg Vesper Peak. (in The Lab geloof ik?)
cool! http://store.steampowered.com/app/452710/TNJ schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 15:05:
[...]
Yep, de "postcards". Voor meer van dit moeten we even bij Realities langs http://realities.io (ook op Steam?).
Ziet er mooi uit bedankt!
Ik krijg de Vive helaas pas in mei geleverd dus moet nog even wachten.
[ Voor 3% gewijzigd door 16K op 16-04-2016 15:15 ]
Gameplay beelden van pananormal acitivity: YouTube: How Scary is the Paranormal Activity VR Game?
Bevat natuurlijk spoilers
Bevat natuurlijk spoilers
Voor degene met een Nvidia videokaart hebben jullie geupdate naar de laatste versie (momenteel 364.96) , want er gaan nogal verhalen rond over kaarten die kapot gaan met de laatste updates en je hebt ze wss wel nodig voor de beste experience van VR.
Heb zelf 364.72 volgens de site geforce.com is dat de laatste.
Is de 364.96 beta driver?
Is de 364.96 beta driver?
De 3d cockpit was het eerste wow gedeelte. Je bent zo gewend dat die gewoon 2D is. Verder waren mijn instellingen ook nog niet goed. Ik werd er een beetje misselijk van en er was een extreme hoeveelheid tearing. Ik heb nu in de instellingen aangezet dat ik een melding krijg als er frames gemist worden. Dan kan ik lekker prutsen om het goed te krijgen.TNJ schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 15:01:
[...]
Ik moest de settings laag zetten, anders was de view aan het stuiteren. Nog ff kijken of ik de piloot aan kan zetten en de center joystick en throttle matchend krijg met de cockpit positie, want het voelt raar als je armen buiten de cockpit steken. Cockpits zullen een redesign nodig hebben, want de instrumenten zitten in één 2D vlak, waardoor het een beetje aanvoelt als speelgoed (waar je dan wel in zit). Wel goed dat alle schakelaars 3D zijn.
Kan je in DCS ook uit de cockpit stappen zoals in War Thunder?
http://i.imgur.com/4mTvr9k.webm/
[ Voor 7% gewijzigd door Phehistyr op 16-04-2016 17:14 ]
Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo
In Elite : Dangerous moet je ED eerst gewoon opstarten, BTW. In de graphics settings moet jet dan de 3D quality omzetten naar HMD Headphones.
Rondlopen om je vliegtuig? Nog niet getest. Ik hoop dat je in pCARS straks in je garage om je auto heen kunt lopen. Zou zeker uren toevoegen aan pCARS,
[EDIT] Je kan uit je stoel opstaan in ED en rondlopen in je schip. Alleen ligt het dek van je schip iets lager dan de vloer van je kamer.
Rondlopen om je vliegtuig? Nog niet getest. Ik hoop dat je in pCARS straks in je garage om je auto heen kunt lopen. Zou zeker uren toevoegen aan pCARS,
[EDIT] Je kan uit je stoel opstaan in ED en rondlopen in je schip. Alleen ligt het dek van je schip iets lager dan de vloer van je kamer.
[ Voor 19% gewijzigd door TNJ op 16-04-2016 21:31 . Reden: ED walkaround ]
OK, toch een waarschuwing bij deze gratis app: Buggy! Ten eerste de schok van de verwisseling van L/R in het start scherm met de wereldbol. Een oog dichtgeknepen, uitgezoomd (beide triggers inhouden en de controllers uit elkaar) en een locatie gekozen. In de gekozen locatie was het L/R probleem opgelost. Met de knop boven de touchpad kun je terug bij de wereldbol, waar deze nu ook gewoon goed weergegeven werd.migimigi schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 15:08:
[...]
cool! http://store.steampowered.com/app/452710/
Ziet er mooi uit bedankt!
Ik krijg de Vive helaas pas in mei geleverd dus moet nog even wachten.
Volgende problemen waren overlappende (oude?) texturen en reflecties (sanitarium), lage framerates (kathedraal) en andere misselijkmakende problemen..
Grotendeels opgelost, door een integrity check uit te voeren.
[ Voor 4% gewijzigd door TNJ op 20-04-2016 22:36 . Reden: Integrity check fixed it ]
Heb het even getest. Dat kan idd.Phehistyr schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 17:14:
Kan je in DCS ook uit de cockpit stappen zoals in War Thunder?
[EDIT] Spellfighter VR heeft bij mij het probleem, dat de bodem 5 a 10cm lager ligt dan de in room-setup geijkte vloer. Als je een wapen laat vallen, ligt deze buiten bereik van je controllers.
[ Voor 35% gewijzigd door TNJ op 17-04-2016 16:22 ]
Heb ondertussen al wat dingetjes geprobeerd voor mijn probleem met de te lage resolutie (zelfs videokaart fysiek losgemaakt en opnieuw aangesloten) geheel van de stroom af etc. etc. helaas nog steeds geen resultaat.
Zijn er hier nog mensen met idëen / links naar mogelijke oplossingen? Mijn Vive ligt nog altijd te verstoffen hierdoor
Zijn er hier nog mensen met idëen / links naar mogelijke oplossingen? Mijn Vive ligt nog altijd te verstoffen hierdoor

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93
Heb je je monitor aangesloten via deze mini dispaypoort, dus via je Link box?jimz93 schreef op zondag 17 april 2016 @ 21:20:
Heb ondertussen al wat dingetjes geprobeerd voor mijn probleem met de te lage resolutie (zelfs videokaart fysiek losgemaakt en opnieuw aangesloten) geheel van de stroom af etc. etc. helaas nog steeds geen resultaat.
Zijn er hier nog mensen met idëen / links naar mogelijke oplossingen? Mijn Vive ligt nog altijd te verstoffen hierdoor![]()
http://static.tweakers.ne...J8hV89BW5XYH4em6/full.jpg
Dus niet rechtstreeks vanaf je videokaart he..
Vandaag uur of 8 bezig geweest met van alles en nog wat, steeds korte sessies met veel ruimte ertussen. Helaas bij de meeste games/ervaringen binnen enkele minuten al motion sickness, vooral de wat meer bewegende dingen. InMind VR bijvoorbeeld moest ik echt na een seconden of 30 al stoppen. De demo van Budget Cuts is wel echt héél vet en dat kon ik ook langere tijd spelen zonder duizelig te worden. Op een gegeven moment zit je te springen en bijna opzij te duiken (tegen een muur aan) zo immersive is het. Misschien net iets te? Zag op sommige forums al wat verwondingen voorbij komen.
Ook even de Oculus game Lucky Tale's gespeeld dankzij LibreVR zowel ik als mij vriendin kunnen totaal niet tegen de manier waarop de camera werkt. Heel snel duizelig. Oculus Dreamdeck is wel aardig, gaat zonder problemen.
Andere hier dezelfde ervaring qua dizzyness? Overweeg 'm voor nu weer te verkopen. Ben wel echt overtuigd dat VR dé toekomst wordt van bepaalde games/genres maar het lijkt er helaas op dat de huidige generatie nog niet voor mij is.
Ook even de Oculus game Lucky Tale's gespeeld dankzij LibreVR zowel ik als mij vriendin kunnen totaal niet tegen de manier waarop de camera werkt. Heel snel duizelig. Oculus Dreamdeck is wel aardig, gaat zonder problemen.
Andere hier dezelfde ervaring qua dizzyness? Overweeg 'm voor nu weer te verkopen. Ben wel echt overtuigd dat VR dé toekomst wordt van bepaalde games/genres maar het lijkt er helaas op dat de huidige generatie nog niet voor mij is.
Wat een ongelofelijke pech zeg. ik hoop dat het maar tijdelijk is.. een soort gewenning ofzo? dat het beetje bij beetje minder word wellicht.Mmore schreef op zondag 17 april 2016 @ 22:44:
Vandaag uur of 8 bezig geweest met van alles en nog wat, steeds korte sessies met veel ruimte ertussen. Helaas bij de meeste games/ervaringen binnen enkele minuten al motion sickness, vooral de wat meer bewegende dingen. InMind VR bijvoorbeeld moest ik echt na een seconden of 30 al stoppen.
Zou kunnen, ik hoop het
Lees online niet heel veel klachten dus zou best kunnen dat het aan mij ligt. Het is wel dusdanig irritant dat ik 'm te koop ga aanbieden denk ik. Heb de Rift ook in pre-order staan maar denk dat ik die annuleer en op de volgende generatie wacht. Tweede probleem dat ik heb is het gewicht icm bril, drukt toch net wat te hard hoewel het beter is dan ik van te voren had gedacht. Denk dat een uur tot anderhalf uur het maximale is wat ik aan zou kunnen qua gewicht per avond.
Wat betreft het rondlopen, echt surreal gaaf. Ongelooflijk. Maar ik zie mijzelf nou ook weer niet regelmatig m'n woonkamer leegmaken etc. ervoor.
edit: overigens hebben mijn vriendin en een kennis die 't geprobeerd heeft nergens last van wat betreft motion sickness met dezelfde games.
Wat betreft het rondlopen, echt surreal gaaf. Ongelooflijk. Maar ik zie mijzelf nou ook weer niet regelmatig m'n woonkamer leegmaken etc. ervoor.
edit: overigens hebben mijn vriendin en een kennis die 't geprobeerd heeft nergens last van wat betreft motion sickness met dezelfde games.
[ Voor 9% gewijzigd door Mmore op 17-04-2016 23:14 ]
Erg jammer dat je zo'n slechte ervaring hebt.Mmore schreef op zondag 17 april 2016 @ 23:13:
Zou kunnen, ik hoop hetLees online niet heel veel klachten dus zou best kunnen dat het aan mij ligt. Het is wel dusdanig irritant dat ik 'm te koop ga aanbieden denk ik. Heb de Rift ook in pre-order staan maar denk dat ik die annuleer en op de volgende generatie wacht. Tweede probleem dat ik heb is het gewicht icm bril, drukt toch net wat te hard hoewel het beter is dan ik van te voren had gedacht. Denk dat een uur tot anderhalf uur het maximale is wat ik aan zou kunnen qua gewicht per avond.
Je pc voldoet wel aan de minimale systeemeisen?
Lage framerates kan zorgen voor meer motion sickness. Dit is waarom de Vive en Rift beelden op 90fps renderen om motion sickness zoveel mogelijk tegen te gaan.
Dat ie zo drukt is misschien een kwestie van beter afstellen. Heb je dat al geprobeerd met de straps aan de zijkant en bovenop?
Ik heb de volgende opstelling:migimigi schreef op zondag 17 april 2016 @ 22:36:
[...]
Heb je je monitor aangesloten via deze mini dispaypoort, dus via je Link box?
http://static.tweakers.ne...J8hV89BW5XYH4em6/full.jpg
Dus niet rechtstreeks vanaf je videokaart he..
monitor --> GPU (HDMI)
2e monitor/TV --> GPU (HDMI)
Vive --> Link box --> GPU (DP)
Probeer de roomscale spelletjes (Job Simulator, Fantastic Contraption, The Lab, Final Approach, Budget Cuts) en vermijd spellen waarbij je lichaam anders beweegt dan de "camera" (Hover Junkers, InMind, Lucky Tales). Dat zou moeten helpen met de misselijkheid.Mmore schreef op zondag 17 april 2016 @ 23:13:
Zou kunnen, ik hoop hetLees online niet heel veel klachten dus zou best kunnen dat het aan mij ligt. Het is wel dusdanig irritant dat ik 'm te koop ga aanbieden denk ik. Heb de Rift ook in pre-order staan maar denk dat ik die annuleer en op de volgende generatie wacht. Tweede probleem dat ik heb is het gewicht icm bril, drukt toch net wat te hard hoewel het beter is dan ik van te voren had gedacht. Denk dat een uur tot anderhalf uur het maximale is wat ik aan zou kunnen qua gewicht per avond.
Yes, ruim, FPS lijkt gelukkig ook oké te zijn!Toet3r schreef op maandag 18 april 2016 @ 00:13:
[...]
Je pc voldoet wel aan de minimale systeemeisen?
Lage framerates kan zorgen voor meer motion sickness. Dit is waarom de Vive en Rift beelden op 90fps renderen om motion sickness zoveel mogelijk tegen te gaan.
Zeker weten, de games in de eerste categorie kan ik een stuk langer uithouden dan die uit de tweede categorie. In The Lab heb je paar 'scenes' waar je op een berg of stuk land kan rondlopen en dat gaat wel goed. Maar daar ben je na 5m ook weer klaar meeDarthSjaak schreef op maandag 18 april 2016 @ 09:06:
[...]
Probeer de roomscale spelletjes (Job Simulator, Fantastic Contraption, The Lab, Final Approach, Budget Cuts) en vermijd spellen waarbij je lichaam anders beweegt dan de "camera" (Hover Junkers, InMind, Lucky Tales). Dat zou moeten helpen met de misselijkheid.
Blijkbaar kan je tolerantie tegen motion sickness tot op zekere hoogte trainen, maar het is dan wel erg belangrijk om meteen te stoppen als je je niet lekker gaat voelen en zeker niet door de misselijkheid heen proberen te drukken.
Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo
Voor de nausea zal er tezijnertijd wel een betere oplossing komen. Die ligt overigens niet alleen puur bij de hardware zelf. Ons brein moet een beetje in de maling genomen worden om misselijkheid te voorkomen. Met nieuwe technieken en slimme truuks kom je een heel eind zie ik al.
Zo ben ik wel benieuwd naar RIPmotion (Run-in-Place). Simpel maar het werkt.
For VR walking, forget treadmills—just stick a Vive wand down your pants
"RIPmotion" trick looks silly but works great, particularly in cutting out nausea.
Lijkt simpel, maar je moet er maar opkomen.
"RIPmotion" trick looks silly but works great, particularly in cutting out nausea.
TF2 GoT http://www.teamfortress.eu
Hmm, wat ik lees is niet zo positief hoor: https://www.reddit.com/r/...ion_sick_from_locomotion/CapTVK schreef op maandag 18 april 2016 @ 10:06:
Voor de nausea zal er tezijnertijd wel een betere oplossing komen. Die ligt overigens niet alleen puur bij de hardware zelf. Ons brein moet een beetje in de maling genomen worden om misselijkheid te voorkomen. Met nieuwe technieken en slimme truuks kom je een heel eind zie ik al.
Dat het voor iedereen een oplossing zou zijn lijkt me sterk. Maar er zijn nog meer mensen met een Vive. Wie een Vive heeft kan de demo zelf uitproberen.Isniedood schreef op maandag 18 april 2016 @ 10:50:
[...]
Hmm, wat ik lees is niet zo positief hoor: https://www.reddit.com/r/...ion_sick_from_locomotion/
Zelf vind ik het mooi om te zien met wat voor ideeën mensen aan komen als ze met VR aan de slag gaan. Hoe je met een simpel idee (plus de nodige humor) als dit, met de standaard controllers, toch in een beperkte ruimte kan "rondlopen".
En de maker van deze demo geeft zelf ook aan dat het niet voor alles een oplossing is.
TF2 GoT http://www.teamfortress.eu
Zolang het maar voor een heel klein deel werkt is het niet interessant om het zo te ontwikkelen. Neemt niet weg dat het inderdaad interessante ontwikkelingen zijn.CapTVK schreef op maandag 18 april 2016 @ 11:34:
[...]
Dat het voor iedereen een oplossing zou zijn lijkt met sterk. Maar er zijn nog meer mensen met een Vive. Wie een Vive heeft kan de demo zelf uitproberen.
Zelf vind ik het mooi om te zien met wat voor ideeën mensen aan komen als ze met VR aan de slag gaan. Hoe je met een simpel idee (plus de nodige humor) als dit, met de standaard controllers, toch in een beperkte ruimte kan "rondlopen".
En de maker van deze demo geeft zelf ook aan dat het niet voor alles een oplossing is.
Dan is dat de oorzaak van het probleem denk ik.jimz93 schreef op maandag 18 april 2016 @ 06:16:
[...]
Ik heb de volgende opstelling:
monitor --> GPU (HDMI)
2e monitor/TV --> GPU (HDMI)
Vive --> Link box --> GPU (DP)
Ik had begrepen dat je je monitor (en/of TV? weet ik niet zeker) nu via mini displaypoort van de Link Box moet doen. dan krijg je monitor/tv soort mirroring van je vive.
dus wat je moet doen is:
Vive --> Link Box --> GPU
Monitor --> minidisplay linkbox
Want hoop mensen op Reddit klaagde dat deze "minidisplay to hdmi" er niet bij werd geleverd.
[ Voor 18% gewijzigd door 16K op 18-04-2016 13:02 ]
Dit is de eerste keer dat ik heb gehoord dat je zowel de HMD als een monitor op de link box moet aansluiten en ik lees veel op Reddit over de Vive.
Ok dan heb ik het misschien mis. ik zal het proberen te vinden op Reddit.Phehistyr schreef op maandag 18 april 2016 @ 13:02:
Dit is de eerste keer dat ik heb gehoord dat je zowel de HMD als een monitor op de link box moet aansluiten en ik lees veel op Reddit over de Vive.
Wat dan wel weer kan is ook een Oculus Rift aansluiten via de linkbox. Als je die dus allebei zou hebben, dan geeft die linkbox je wat meer flexibiliteit.migimigi schreef op maandag 18 april 2016 @ 13:04:
[...]
Ok dan heb ik het misschien mis. ik zal het proberen te vinden op Reddit.
jimz93 ik kan het niet meer vinden, en als het Phehistyr sterk lijkt dan zal het wel niet kloppen wat ik zei. excuses.
Ik word snel motion sick maar totaal geen last van in lucky's tale. Lees dit veel van mensen met een Vive. Vraag me af of er niet toch een verschil is met de Rift daarin.Mmore schreef op zondag 17 april 2016 @ 22:44:
Vandaag uur of 8 bezig geweest met van alles en nog wat, steeds korte sessies met veel ruimte ertussen. Helaas bij de meeste games/ervaringen binnen enkele minuten al motion sickness, vooral de wat meer bewegende dingen. InMind VR bijvoorbeeld moest ik echt na een seconden of 30 al stoppen. De demo van Budget Cuts is wel echt héél vet en dat kon ik ook langere tijd spelen zonder duizelig te worden. Op een gegeven moment zit je te springen en bijna opzij te duiken (tegen een muur aan) zo immersive is het. Misschien net iets te? Zag op sommige forums al wat verwondingen voorbij komen.
Ik zou de Rift op zijn minst afwachten. Deze is iets lichter en veel vinden hem iets meer comfortabel. Zelf vrij weinig last van motion sickess in de rift. Je kunt hem altijd nog verkopen aan iemand anders (met winst zelfs). Hoe meer Rifts naar NL hoe beterMmore schreef op zondag 17 april 2016 @ 23:13:
Nu aan het wachten op de Vive voor een goede vergelijking.
[ Voor 4% gewijzigd door Mirved op 18-04-2016 14:44 ]
Misschien dat door dat truukje de framerate net een beetje omlaag gaat en dan wordt je (als je daar gevoelig voor bent) goed ziek.Mirved schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:41:
[...]
Ik word snel motion sick maar totaal geen last van in lucky's tale. Lees dit veel van mensen met een Vive. Vraag me af of er niet toch een verschil is met de Rift daarin.
Dat zal het inderdaad zijn. Bij Vive spellen heb ik 0,0 last. Bij Lucky's tale voel ik af en toe toch wel wat vreemde dingen, echt ziek niet gelukkig.DarthSjaak schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:44:
[...]
Misschien dat door dat truukje de framerate net een beetje omlaag gaat en dan wordt je (als je daar gevoelig voor bent) goed ziek.
Heel af en toe zie ik wel een framedrop, misschien dat er ook framedrops zijn die niet echt waarneembaar zijn, maar toch wel voorkomen waardoor je alsnog ziek wordt.
De Oculus Rift heeft Asynchronous Timewarp, dit kan FPS dipjes opvangen. De Vive heeft dit niet.
okémigimigi schreef op maandag 18 april 2016 @ 13:56:
jimz93 ik kan het niet meer vinden, en als het Phehistyr sterk lijkt dan zal het wel niet kloppen wat ik zei. excuses.
Wil denk ik een PC reinstall gaan doen, kijken waar dat me brengt.
Op deze manier kom ik ook nergens

hier al gekeken?jimz93 schreef op maandag 18 april 2016 @ 15:35:
[...]
oké
Wil denk ik een PC reinstall gaan doen, kijken waar dat me brengt.![]()
Op deze manier kom ik ook nergens![]()
misschien staat er wat bij wat kan helpen.
allang!Toet3r schreef op maandag 18 april 2016 @ 16:22:
[...]
hier al gekeken?
misschien staat er wat bij wat kan helpen.
Idd zijn er games die zich niet aan de regels houden en je laten draaien. In 1 frame 90 graden draaien werkt veel comfortabeler dan langzaam het beeld 'pannen'. Live For Speed werkt prima en hiermee kun je veel rondjes racen zonder misselijk te worden. Op zich zouden bij games (net als bij Rift) een comfort score erbij gezet moeten worden. Andere games hebben framerate problemen en dat zie/merk je meteen.Mmore schreef op zondag 17 april 2016 @ 22:44:
Vandaag uur of 8 bezig geweest met van alles en nog wat, steeds korte sessies met veel ruimte ertussen. Helaas bij de meeste games/ervaringen binnen enkele minuten al motion sickness, vooral de wat meer bewegende dingen.
Verwijderd
...However, due to the issues and challenges we’ve outlined here, ATW is not a silver bullet — VR applications will want to sustain high framerates to deliver the best quality of experience. In the worst cases, ATW’s artifacts can cause users to have an uncomfortable experience. Or stated differently: in the worst cases, ATW can’t prevent an experience from being uncomfortable.LongBowNL schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:49:
De Oculus Rift heeft Asynchronous Timewarp, dit kan FPS dipjes opvangen. De Vive heeft dit niet.
https://developer.oculus....ronous-timewarp-examined/
Het is geen ' silver bullet' waardoor je plots niet meer misselijk wordt. Het is een designkeuze die valve bewust niet heeft gemaakt. De gamedesigner kan het alsnog eenvoudig implementeren.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2016 00:06 ]
Heeft iemand hier de lighthouses met montagestrips opgehangen? Ik ben benieuwd naar de ervaring daarmee, aangezien ik bij mij niet echt in de muur kan boren.
Andere vraag, iemand al statieven die hoog genoeg zijn daarvoor gebruikt en tevreden? Ik verwacht mijn vive deze week en wil voorbereid zijn....
Ik heb hier 2 manfrotto autopoles klaar staan voor de lighthouses. Kost even wat, maar ziet er netjes uit en werkt perfect.
https://www.google.nl/sea...9#imgrc=aF8_06MDJFXR2M%3A
https://www.google.nl/sea...9#imgrc=aF8_06MDJFXR2M%3A
[ Voor 39% gewijzigd door MrJT op 19-04-2016 13:26 ]
Terug in dit topic Phehistyr in "[HTC Vive] Ervaringen & Discussie"Vinslo schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 01:04:
Andere vraag, iemand al statieven die hoog genoeg zijn daarvoor gebruikt en tevreden? Ik verwacht mijn vive deze week en wil voorbereid zijn....
> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing
De bevestiging is niet zo groot, dus dan komt er redelijk wat gewicht te hangen aan zo'n strip. Is het niet een optie om in een deurkozijn/raamkozijn/kast te boren?Overv schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 00:40:
Heeft iemand hier de lighthouses met montagestrips opgehangen? Ik ben benieuwd naar de ervaring daarmee, aangezien ik bij mij niet echt in de muur kan boren.
Volgens mij moet je echt niet willen dat zo'n ding naar beneden valt, want dan is het zeker kapot.
[ Voor 10% gewijzigd door DarthSjaak op 19-04-2016 09:32 ]
Ik heb het even geprobeerd met dubbelzijdige tape om te testen waar ik ze precies wilde hangen voordat ik gaten in m'n muren ging boren en het resultaat was niet zaligmakend. Heb d'r nu 1 opgeboord en de ander staat hoog en droog in m'n kamer.Overv schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 00:40:
I want to live forever, so far.. so good.
Op reddit wordt dit erg afgeraden. De trillingen die de lighthhouses produceren zou er toe kunnen leiden dat de strips uiteindelijk loslaten en de ligthhouses op de grond vallen. Nu zullen ze waarschijnlijk 1 val wel overleven maar het is toch beter om het te voorkomen.Overv schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 00:40:
Als je niet kan boren kan je ze beter op camerastandaard zetten, of met een klem op bijv. een plank van kast. zie hier
linkje naar reddit
[ Voor 5% gewijzigd door Toet3r op 19-04-2016 11:10 ]
Ik weet niet of ik het nog steeds kan aanraden. De lighthouses passen er wel op, maar dat soort statieven zijn bedoeld voor lampen en die hoeven niet per sé heel stabiel te staan. Plus een standaard lampstatief heeft nog niet de mogelijkheid om iets wat er bovenop staat te kantelen.glashio schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 09:10:
[...]
Terug in dit topic Phehistyr in "[HTC Vive] Ervaringen & Discussie"
[ Voor 11% gewijzigd door Phehistyr op 19-04-2016 11:20 ]
Gewoon statief is inderdaad stabieler doordat de poten hoger samenkomen. Ze kunnen alleen vaak minder hoog.Phehistyr schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 11:14:
[...]
Ik weet niet of ik het nog steeds kan aanraden. De lighthouses passen er wel op, maar dat soort statieven zijn bedoeld voor lampen en die hoeven niet per sé heel stabiel te staan.
Ik ga het ook met lampstatieven proberen omdat ik ze 7 meter uit elkaar zet en eerst wil weten of het werkt. Het langs de lampstatieven lopen zou de lighthouses al licht kunnen bewegen wat voor een misselijkmakende beweging zou kunnen zorgen.
Verwijderd
Ik heb gisteren twee lampatatieven gekocht. Werkt als een trein, helaas zit er geen roteerbare kop op, maar daar heb ik nog geen problemen van ondervonden
Welke heb je gekocht?Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 11:40:
Ik heb gisteren twee lampatatieven gekocht. Werkt als een trein, helaas zit er geen roteerbare kop op, maar daar heb ik nog geen problemen van ondervonden
WEBN & chill (@IBKR)
dubbelpost
[ Voor 98% gewijzigd door DeadKennedy op 19-04-2016 13:36 ]
WEBN & chill (@IBKR)
dubbelpost
[ Voor 94% gewijzigd door DeadKennedy op 19-04-2016 13:38 ]
WEBN & chill (@IBKR)
Verwijderd
2x FALCON EYES LAMPSTATIEF W806
Hebben jullie ook dat de lenzen beslaan? En wat doe je daar tegen?
Heb zelf geen last van lenzen die beslaan, maar een beetje speeksel helpt (doen duikers ook).Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:07:
[...]
Hebben jullie ook dat de lenzen beslaan? En wat doe je daar tegen?
Verwijderd
Hier zijn op reddit al meerdere berichten over geweest. Moraal van het verhaal: nooit doen!Overv schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 00:40:
De lighthouses zijn ronddraaiende lasers die trillen. Na verloop van tijd kom ze altijd naar beneden
Blijkbaar werken Project Cars en Defense Grid 2 nu ook op de Vive: https://www.reddit.com/r/..._grid_2_support_added_to/
Vooral project cars is geweldig nieuws! Defense Grid moet je speciaal de VR editie kopen in de Oculus store. In het ergste geval wordt deze hack onbruikbaar gemaakt en dan zit je met een spel dat je niet kan gebruiken. Project Cars zou zelfs werken zonder een install van de Oculus store.Racierox schreef op woensdag 20 april 2016 @ 09:11:
Blijkbaar werken Project Cars en Defense Grid 2 nu ook op de Vive: https://www.reddit.com/r/..._grid_2_support_added_to/
Ivg. met reddit zijn hier nog maar weinig enthousiaste reacties gekomen, is het omdat niemand hem al heeft, of omdat de ervaringen maar "meh" zijn voor jullie?
Ik heb wel een hoop enthousiaste reacties gezien, maar volgens mij hebben nog niet zoveel mensen 'm binnen. Of gewoon te druk met spelen...EthiC schreef op woensdag 20 april 2016 @ 12:45:
Ivg. met reddit zijn hier nog maar weinig enthousiaste reacties gekomen, is het omdat niemand hem al heeft, of omdat de ervaringen maar "meh" zijn voor jullie?
Inderdaad. Ik heb hem al meer dan een week binnen. Tot nu toe elke dag minstens een uur mee gespeeld en nog steeds zeer blij mee. Vooral actief rond springen in Holopoint en Space Pirate Trainer, genieten van m'n muziek in Audioshield en gewoon rondspelen in Modbox en Tiltbrush. Ik denk niet dat ik voorlopig nog spellen ga spelen op een normaal scherm
Qua content is het nog wel redelijk mager (alhoewel er nog genoeg op steam staat waar ik wat beter naar moet kijken), maar ik las dat Assetto Corsa vermoedelijk binnenkort Vive ondersteuning krijgt en de ontwikkelaar van Vorpx is er momenteel ook actief bezig met de Vive ondersteuning.
Qua content is het nog wel redelijk mager (alhoewel er nog genoeg op steam staat waar ik wat beter naar moet kijken), maar ik las dat Assetto Corsa vermoedelijk binnenkort Vive ondersteuning krijgt en de ontwikkelaar van Vorpx is er momenteel ook actief bezig met de Vive ondersteuning.
No animals were harmed in the making of this comment.
Verwijderd
Zijn jullie er echt zo enthousiast over?
Ik heb hem binnen 2 dagen doorverkocht en niet alleen omdat ik bijna €500 winst zou maken. Ik zal even opsommen wat naar mijn mening de grote nadelen waren die mij tot dit besluit hebben doen komen;
- De resolutie is nog steeds veel te laag, waardoor games er erg lelijk uit gaan zien. E.D. bijvoorbeeld, lijkt nergens op. Space stations zijn een 'big blurry mess', het heelal ziet eruit als een low-res wallpapertje.
- De headset is te zwaar
- De kabels zijn erg vervelend, zelfs voor iemand als ik, die een grote ruimte ter beschikking heeft en de kabels perfect had weggewerkt.
- Lens flare effect
- Slechte FoV
Begrijp me niet verkeerd, het is een super leuke ervaring, maar wat mij betreft niks anders dan een toffe gimmick, waar de nieuwigheid snel vanaf is. Eer je het weet, staat dat ding stof te verzamelen. Als je nog overweegt een aan te schaffen raad ik je dat ten zeerste af. We zijn er nog lang niet.
Ik heb hem binnen 2 dagen doorverkocht en niet alleen omdat ik bijna €500 winst zou maken. Ik zal even opsommen wat naar mijn mening de grote nadelen waren die mij tot dit besluit hebben doen komen;
- De resolutie is nog steeds veel te laag, waardoor games er erg lelijk uit gaan zien. E.D. bijvoorbeeld, lijkt nergens op. Space stations zijn een 'big blurry mess', het heelal ziet eruit als een low-res wallpapertje.
- De headset is te zwaar
- De kabels zijn erg vervelend, zelfs voor iemand als ik, die een grote ruimte ter beschikking heeft en de kabels perfect had weggewerkt.
- Lens flare effect
- Slechte FoV
Begrijp me niet verkeerd, het is een super leuke ervaring, maar wat mij betreft niks anders dan een toffe gimmick, waar de nieuwigheid snel vanaf is. Eer je het weet, staat dat ding stof te verzamelen. Als je nog overweegt een aan te schaffen raad ik je dat ten zeerste af. We zijn er nog lang niet.
Leuk dat je ED aanhaalt. Schijnt een bug te zijn voor de Vive waardoor het onscherp is.Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2016 @ 17:42:
- De headset is te zwaar
- Lens flare effect
- Slechte FoV
Wat betreft gewicht, heb je de tutorials gelezen hoe je hem het best op kan zetten? Schijnt nogal veel uit te maken. Standaard uit de doos is de bovenste band veel te kort. Die moet je flink verlengen.
Welke kabels vind je vervelend? Van de headset of de rest?
Verwijderd
Ik heb zo'n beetje elke tutorial online gezien - ik was erg gehypet.Isniedood schreef op woensdag 20 april 2016 @ 17:50:
[...]
Leuk dat je ED aanhaalt. Schijnt een bug te zijn voor de Vive waardoor het onscherp is.
Wat betreft gewicht, heb je de tutorials gelezen hoe je hem het best op kan zetten? Schijnt nogal veel uit te maken. Standaard uit de doos is de bovenste band veel te kort. Die moet je flink verlengen.
Welke kabels vind je vervelend? Van de headset of de rest?
De headset kabels, deze zitten altijd in de weg. E.D. was maar een voorbeeld, hoewel ik nu voor het eerst iets lees over een bug. Andere games en demo's zagen er ook niet uit.
Ik ben benieuwd wat je allemaal gespeeld hebt.Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2016 @ 17:42:
- De headset is te zwaar
- Lens flare effect
- Slechte FoV
Res is wat ie is. Daar kijk je doorheen of niet.
Ik weet niet hoe je de kabels kan wegwerken met roomscale aangezien je de hele tijd beweegt.
En ED heeft een bug met de vive op het moment.
Audioshield en space pirate trainer zijn naar mijn mening het al waard.
Mogelijk had je andere verwachtingen. Heb je voorheen al eens een dk2 geprobeerd? Zo ja dan begrijp ik je verbazing over de Resolutie en fov niet.
Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.
Verwijderd
Nee die heb ik inderdaad niet geprobeerd. Ik wist dat de resolutie laag was hoor, ik wist alleen niet dat ik me er zo erg aan zou storen.WillemAtHome schreef op woensdag 20 april 2016 @ 18:11:
[...]
Ik ben benieuwd wat je allemaal gespeeld hebt.
Res is wat ie is. Daar kijk je doorheen of niet.
Ik weet niet hoe je de kabels kan wegwerken met roomscale aangezien je de hele tijd beweegt.
Audioshield en space pirate trainer zijn naar mijn mening het al waard.
Mogelijk had je andere verwachtingen. Heb je voorheen al eens een dk2 geprobeerd? Zo ja dan begrijp ik je verbazing over de Resolutie en fov niet.
Maar goed, no harm done, ik heb er zelfs wat geld aan verdiend!
Klopt inderdaad, als je daar de Vive op beoordeeld dan is het inderdaad een tegenvaller. Het viel me trouwens op dat de cockpit er wel schitterend uitziet.WillemAtHome schreef op woensdag 20 april 2016 @ 18:11:
[...]
Precies en het is inderdaad lekker verdienenVerwijderd schreef op woensdag 20 april 2016 @ 18:14:
[...]
Nee die heb ik inderdaad niet geprobeerd. Ik wist dat de resolutie laag was hoor, ik wist alleen niet dat ik me er zo erg aan zou storen.
Maar goed, no harm done, ik heb er zelfs wat geld aan verdiend!
En dat je in je cockpit rond kunt lopen, (van dichtbij) uit het raam het station eens goed bekijken en de cockpit achter de stoel eens kunt bestuderen.DarthSjaak schreef op woensdag 20 april 2016 @ 20:25:
[...]
Klopt inderdaad, als je daar de Vive op beoordeeld dan is het inderdaad een tegenvaller. Het viel me trouwens op dat de cockpit er wel schitterend uitziet.
[verwijderd]
[ Voor 88% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:40 ]
Idd, deze ook meteen aan andere laten zien.Mar.tin schreef op woensdag 20 april 2016 @ 22:18:
Hier thuis waren ik en mijn ouders erg onder de indruk van TheBlu. en dan met name de Deep Water.
Realities.io : Mijn eerdere opmerking over dat deze buggy is, herroep ik grotendeels. Een integrity check heeft de grootste euvels verholpen. Ik heb nu nog slechts in de laatste zaal van Beelitz (groene ronde operatiezaal) last van texturen van vorige zalen, die als post-its ertussendoor zitten.
Heb nu de headset binnen, tof man, echt vette shit.
Hoe hebben jullie de gratis spellen per mail gekregen? Van HTC of? En wanneer?
Heb vandaag de Vive binnen gekregen maar nog geen mail over de spellen ofzo.
Je zou idd binnenkort een mail met de code moeten krijgen, maar dat schijnt nog wel eens mis te gaan.
The Lab al geprobeerd?kryptt schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 18:48:
Speaking of the devil: ik heb net de code voor de software binnen gekregen.
Ja heel vet, gisteren echt hele avond aan het klooien geweest
Hoe lang duurde dat bij jou?Phehistyr schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 19:50:
Speaking of the devil: ik heb net de code voor de software binnen gekregen.
Ik verwacht mijn Vive pas maandag ...
Ow hahaha en ik heb hem al maar de spellen niet
Heb net de Abbot's Book Demo geprobeerd. Echt enorm creepy
spoiler:
Dat moment dat je die trap helemaal afloopt en dat beest tot leven komt en op je afrent, ik schok me de pleuris.
De ondersteuning in ETS en ATS is 'experimental'. Hier de stappen, om het te proberen :
Meer info en tips van gebruikers hier : http://steamcommunity.com...4502/#c364039531218086082
Straks ff testen.The oculus branch for ETS2 and ATS was updated with experimental version supporting the Vive compositor. Please note that there are some issues mentioned bellow.
To enabled it you need to use the -openvr command line parameter and also it is likely a good idea to disable the "Desktop Game Theatre" for the game as the game is not marked as VR-compatible in Steam.
Currently there are several modes you might try to see which works best for you. They are controllerd by new config parameters o_openvr_independent_timewarp and o_openvr_interleaved_reproject
o_openvr_independent_timewarp set to 1, o_openvr_interleaved_reproject set to 0. This mode is the default one. It tries to do "poor man" asynchronous timewarp. Note that there is still some issue which I need to investigate so it might be crashing sometimes.
o_openvr_independent_timewarp set to 0, o_openvr_interleaved_reproject set to 0. Image is directly passed to the compositor. The compositor will try to run at 90fps and fallback to interleaved reprojection at 45fps when framerate goes low. If the game stops updating the screen for some time (e.g. during loading screen) the image will temporarily switch to the Vive room.
o_openvr_independent_timewarp set to 0, o_openvr_interleaved_reproject set to 1. Image is directly passed to the compositor. The compositor is forced to always use the interleaved reprojection. This is probably the mode to try if your system can consistently maintain more than 45fps. If the game stops updating the screen for some time (e.g. during loading screen) the image will temporarily switch to the Vive room.
Meer info en tips van gebruikers hier : http://steamcommunity.com...4502/#c364039531218086082
Wat is ats en ets?TNJ schreef op zondag 24 april 2016 @ 09:36:
De ondersteuning in ETS en ATS is 'experimental'. Hier de stappen, om het te proberen :
[...]
Straks ff testen.
Snel getest, maar moet nog settings lager zetten. De stappen die je moet doen:
In de properties de 2e checkbox uitvinken (Use Desktop Game Theatre while SteamVR is active)
Beta instellen op Oculus 1.3
Launch option toevoegen : -openvr
In de config.cfg in de map "C:\Users\ [naam] \Documents\Euro Truck Simulator 2 twee regels toevoegen zodat het begin eruit ziet als:
# prism3d variable config data
uset inst_flags "0"
uset inst_noupg "0"
uset o_openvr_independent_timewarp "0"
uset o_openvr_interleaved_reproject "1"
Iemand heeft een stukje software geschreven om te helpen met de plaatsing van de headset en het instellen van ipd. Kun je mooi controleren of er nog een stukje scherpte valt te winnen:
https://www.reddit.com/r/..._vive_placement_test_app/
Misschien interessant voor Topic start?
[ Voor 7% gewijzigd door Isniedood op 24-04-2016 16:44 ]
goed idee, zal het er straks in de ts verwerken.Isniedood schreef op zondag 24 april 2016 @ 16:44:
Iemand heeft een stukje software geschreven om te helpen met de plaatsing van de headset en het instellen van ipd. Kun je mooi controleren of er nog een stukje scherpte valt te winnen:
Dat vond ik heel erg onduidelijk geregeld; ik wilde toen ik mijn HMD eigenlijk meteen Tilt Brush uitproberen, maar het duurde uiteindelijk iets meer dan 24 uur voordat ik de codes voor de software van HTC binnen kreeg. Sommige mensen beweren dat de gratis spellen automatisch worden geactiveerd in Steam zodra je de HMD aansluit, maar bij mij was dat dus niet het geval.kryptt schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 18:48:
Ik heb dezelfde dag als shipment bevestiging nog de codes in de mail ontvangen. Deze heb ik op voorhand kunnen activeren in steam.oppie85 schreef op maandag 25 april 2016 @ 09:26:
[...]
Dat vond ik heel erg onduidelijk geregeld; ik wilde toen ik mijn HMD eigenlijk meteen Tilt Brush uitproberen, maar het duurde uiteindelijk iets meer dan 24 uur voordat ik de codes voor de software van HTC binnen kreeg. Sommige mensen beweren dat de gratis spellen automatisch worden geactiveerd in Steam zodra je de HMD aansluit, maar bij mij was dat dus niet het geval.
Mijn Vive uiteindelijk van de hand gedaan
De videokaart lijkt het probleem te zijn (AMD R9 290 Sapphire edt.)
Ondanks dat de kaart pas 2 jaar oud is denk ik dat de gebreken (low / niet default res) voortkomen omdat deze standaard overclocked was.
Gezien ik geen zin heb nog eens €400 te pompen in de PC na het aanschaffen van een 1K VR bril issie de deur uit gegaan. Heb er nog wel een leuke winst op kunnen maken

Ondanks dat de kaart pas 2 jaar oud is denk ik dat de gebreken (low / niet default res) voortkomen omdat deze standaard overclocked was.
Gezien ik geen zin heb nog eens €400 te pompen in de PC na het aanschaffen van een 1K VR bril issie de deur uit gegaan. Heb er nog wel een leuke winst op kunnen maken

Kan je met je winst een nieuwe bestellen en een videokaartjimz93 schreef op maandag 25 april 2016 @ 11:02:
Mijn Vive uiteindelijk van de hand gedaan![]()
![]()
Welke spellen zijn er nu voor de HTC Vive die ook echt leuk zijn om te spelen? Momenteel vermaak ik me met Space Pirate Trainer, Holopoint, Audioshield en de 3 gratis spellen die bijgeleverd zijn (Job Simulator, Tilt Brush en Fantastic Contraption). Ook de mini-games in The Lab zijn leuk gedaan maar houden de aandacht niet langer vast dan een paar uurtjes max.
Ik zie Hover Junkers, The Gallery – Episode 1: Call of the Starseed, Vanishing Realms en Budget Cuts (demo) vaak genoemd worden. Zijn er al tweakers die deze spellen gekocht hebben en aan kunnen geven of de games hun prijs waard zijn?
Voor mij persoonlijk is het wachten op Q3 2016 totdat Eve Valkyrie uitkomt. Dat lijkt me de eerste echte grote titel te worden voor VR en ze gaan ook voor Vive support
Ik zie Hover Junkers, The Gallery – Episode 1: Call of the Starseed, Vanishing Realms en Budget Cuts (demo) vaak genoemd worden. Zijn er al tweakers die deze spellen gekocht hebben en aan kunnen geven of de games hun prijs waard zijn?
Voor mij persoonlijk is het wachten op Q3 2016 totdat Eve Valkyrie uitkomt. Dat lijkt me de eerste echte grote titel te worden voor VR en ze gaan ook voor Vive support
I want to live forever, so far.. so good.
Budget cuts demo en brookhaven experiment demo zijn gratis en zou ik zeker proberen.Warbringer schreef op maandag 25 april 2016 @ 11:49:
Welke spellen zijn er nu voor de HTC Vive die ook echt leuk zijn om te spelen? Momenteel vermaak ik me met Space Pirate Trainer, Holopoint, Audioshield en de 3 gratis spellen die bijgeleverd zijn (Job Simulator, Tilt Brush en Fantastic Contraption). Ook de mini-games in The Lab zijn leuk gedaan maar houden de aandacht niet langer vast dan een paar uurtjes max.
Ik heb hover junkers gekocht, en heb vandaag de vive ontvangen. Ben heel benieuwd. Eve Valyrie interesseert me niet zo. Dat schijnt nog veel f2p-achtige ingame inkopen te hebben. Mensen vinden het een vet spel, omdat het gratis meegeleverd is met de Rift, maar ik heb meerdere malen gelezen dat het best schofterig is als je 60€ ervoor zou betalen. Ik keek er eerder ook naar uit, maar ben een stuk skeptischer geworden.
Wel bijzonder, ik heb exact dezelfde kaart. Zelfs in combinatie met een bejaarde CPU (i7 930) draait eigenlijk alles soepel bij mij. Echt boven verwachtingjimz93 schreef op maandag 25 april 2016 @ 11:02:
Mijn Vive uiteindelijk van de hand gedaan![]()
![]()
Tsja.. Ik had 'm met een 4th gen i7 huppeldepuppel K processorRacierox schreef op maandag 25 april 2016 @ 13:38:
[...]
Wel bijzonder, ik heb exact dezelfde kaart. Zelfs in combinatie met een bejaarde CPU (i7 930) draait eigenlijk alles soepel bij mij. Echt boven verwachting
Moet voor de meerderheid voldoende zijn.jimz93 schreef op maandag 25 april 2016 @ 14:09:
[...]
Tsja.. Ik had 'm met een 4th gen i7 huppeldepuppel K processor
Let op:
Alles rondom bestellingen en leveringen van de HTC Vive kan in dit topic:
[HTC Vive] Bestelling & Levering
Alles rondom bestellingen en leveringen van de HTC Vive kan in dit topic:
[HTC Vive] Bestelling & Levering