Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo
Even een pro-tip voor de mensen die hem nog moeten ontvangen:
- als je de doos opent, begin gelijk met de controllers opladen, in de installatieprocedure komt dit te laat naar voren
- wanneer je steamvr hebt geinstalleerd hang je controllers aan je pc en update de firmware, dit loste bij mij de nodige problemen op.
- Staat de calibrate floor knop niet bij je roomscale setup, schakel dan over naar steamVR beta
- Andere onverklaarbare problemen, schakel ook over naar steamVR beta.
Mijn lighthouses staan nu op meer dan 7 meter. Syncen gaat goed. Tracking was niet perfect, maar moet ze misschien ook nog beter mikken. Ook trillen de lighthouses een beetje van het ronddraaien wat ik terug voelde in mijn statief. Denk dat dat ook niet ideaal was voor schommelen. Werd er verder niet misselijk van ofzo.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Job Simulator, Audioshield, Hover Junkers, Space Pirate Trainer, allemaal heel gaaf.
Eerste indruk: YouTube: Tim meets Vive
WEBN & chill (@IBKR)
Ze waren bij mij al grotendeels opgeladen.Isniedood schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 08:23:
- als je de doos opent, begin gelijk met de controllers opladen, in de installatieprocedure komt dit te laat naar voren
Een controller wilde niet tracker, maar een firmware update loste dat idd op.- wanneer je steamvr hebt geinstalleerd hang je controllers aan je pc en update de firmware, dit loste bij mij de nodige problemen op.
Na sommige aanpassingen (firmware) wil het ook nog wel eens helpen om je pc helemaal opnieuw op te starten. De camera stond bij mij standaard uit, het schijnt dat die nog wel eens problemen wil geven. Een mogelijke oplossing is een andere USB poort proberen of de refreshrate te verlagen naar 30fps.- Staat de calibrate floor knop niet bij je roomscale setup, schakel dan over naar steamVR beta
- Andere onverklaarbare problemen, schakel ook over naar steamVR beta.
Het lijkt er alleen op dat de mirroring van mijn audio niet lekker werkt. Hij zou het geluid van de headset ook via mijn normale speakers moeten sturen. Heeft iemand hier een suggestie voor? Sowieso ga ik zelf nog proberen om mijn TV ipv mijn speakers te gebruiken.
[ Voor 87% gewijzigd door Phehistyr op 26-04-2016 10:48 ]
Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo
Dat moet je aanzetten in het VR audio menu in Steam, dan werkt het. Inderdaad niet erg duidelijk aangegeven.Phehistyr schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 10:42:
Na sommige aanpassingen (firmware) wil het ook nog wel eens helpen om je pc helemaal opnieuw op te starten. De camera stond bij mij standaard uit, het schijnt dat die nog wel eens problemen wil geven. Een mogelijke oplossing is een andere USB poort proberen of de refreshrate te verlagen naar 30fps.
Het lijkt er alleen op dat de mirroring van mijn audio niet lekker werkt. Hij zou het geluid van de headset ook via mijn normale speakers moeten sturen. Heeft iemand hier een suggestie voor? Sowieso ga ik zelf nog proberen om mijn TV ipv mijn speakers te gebruiken.
Bij mij werkte alles gewoon direct out of the box perfect, ook de camera op 60fps, alleen het aanzetten van die camera in opties zorgde ervoor dat Steam crashte. Na een reboot was het prima.
WEBN & chill (@IBKR)
Het zou dus aan moeten staan, maar hij had er toch geen zin in. Vanmiddag maar eens wat prutsen om het werkend te krijgen. Ik heb ook de beta van SteamVR nog niet geprobeerd, dat is ook nog een optie.DeadKennedy schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 10:56:
[...]
Dat moet je aanzetten in het VR audio menu in Steam, dan werkt het. Inderdaad niet erg duidelijk aangegeven.
Edit: reflecterende oppervlaktes (en met name spiegels) willen nog wel eens problemen opgeven met de Lighthouse lasers. Als je tracking niet nauwkeurig of schokkerig is zou je eens kunnen proberen spiegelende oppervlaktes af te dekken. Gelukkig leveren mijn vitrinekastjes, tv en magnetron geen problemen op, al kan dat ook aan mijn schoonmaakgewoontes liggen.
[ Voor 29% gewijzigd door Phehistyr op 26-04-2016 11:10 ]
De prijs snap ik 100%, maar het aanbod in games?TommyGun schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 08:36:
Ik heb gisteren ook even gespeeld bij een collega, maar het is inderdaad vet! Ik weet niet hoe lang die wow-factor aanhoudt maar op het moment zeg ik; hebben hebben hebben. Helaas staat de prijs me nog steeds erg tegen, zeker i.c.m. aanbod in games.
Als ik op Steam op Vive support filter, komen er nu al 176 spellen naar voren, wat dus echt exponentieel aan het groeien is. En zit hier echt niks voor jou tussen?

WEBN & chill (@IBKR)
Jazeker wel, maar ik verwacht dat de replay waarde van een groot deel vrij laag ligt.DeadKennedy schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 11:22:
[...]
De prijs snap ik 100%, maar het aanbod in games?
Als ik op Steam op Vive support filter, komen er nu al 176 spellen naar voren, wat dus echt exponentieel aan het groeien is. En zit hier echt niks voor jou tussen?
[afbeelding]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Ik weet wel dat de Vive nog niet zo lang beschikbaar is voor ontwikkelaars, maar ergens had ik toch gehoopt dat er wat meer volwaardige games beschikbaar zouden zijn. 99% van wat er nu is betreft ofwel early access of is gewoon een showcase van enkele minuten.
Als je niet via je vr bril naar de settings gaat maar via je pc naar steamvr settings kan je playback device bij mirroring kiezen. En je camera aanzetten en bluetooth om automatisch de lighthouses uit te zettenPhehistyr schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 10:42:
Dat weet ik dus. Maar het maakt dus niet uit of het goed ingesteld staat of niet, dat is net het punt.Isniedood schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 12:43:
[...]
Als je niet via je vr bril naar de settings gaat maar via je pc naar steamvr settings kan je playback device bij mirroring kiezen. En je camera aanzetten en bluetooth om automatisch de lighthouses uit te zetten
Edit: als ik het geluid over mijn TV laat lopen dan werkt het wel gewoon. Een acceptabele oplossing.
[ Voor 10% gewijzigd door Phehistyr op 26-04-2016 14:19 ]
Heb zelf een een aantal nummers geprobeerd van het album Hurry Up, We're Dreaming van M83.
Vind het nummer van Ghostbusters en die van Pirates wel gaaf. Verder het nummer van Daftpunk (of remix geen idee). Deze staan allemaal bij de populaire nummers.Toet3r schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 14:23:
Wat zijn volgens jullie leuke nummers voor audioshield?
Heb zelf een een aantal nummers geprobeerd van het album Hurry Up, We're Dreaming van M83.
Verder kun je volgens mij je Soundcloud eraan koppelen, dan moet het helemaal goed komen
Muse - knights of CydoniaToet3r schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 14:23:
Flogging molly - Drunken lullabies
Guns and roses - paradise city
Soms zijn het de gekste liedjes die wel een goed patroon geven.
Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.
Daar zie ik holoball ineens staan met 40% korting. Gelijk gekocht, schijnt ge-ni-aal te zijn.DeadKennedy schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 11:22:
[...]
De prijs snap ik 100%, maar het aanbod in games?
[afbeelding]
https://www.ifixit.com/Teardown/HTC+Vive+Teardown/62213
Sjezus, dat is gewoon hard werken op de hogere moeilijkheidsgraden. Kom net uit de douche en sta nu weer te zwetenIsniedood schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 16:22:
[...]
Daar zie ik holoball ineens staan met 40% korting. Gelijk gekocht, schijnt ge-ni-aal te zijn.

I want to live forever, so far.. so good.
Heb The Blu, space pirate trainer, brookhaven experiment en audioshield gespeeld.
Ik ben zwaar onder de indruk, het is nog beter dan ik had verwacht. Ik had nog wel wat tracking issues en mijn kamer is net iets te klein voor roomscale, moet ik nog even wat op verzinnen.
Het gevoel dat je midden in de game/wereld staat is echt aanwezig, de controllers hebben ook lichte force feedback (soort van rumble pad als op de PS4-Xboxone controllers), dat wist ik niet eens, mooie verassing.
Na 2 uurtjes gespeeld te hebben kan ik tot nu toe zeggen dat ik er absoluut geen spijt van heb dat ik hier een kleine €1000,- voor heb neer moeten leggen.
Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg
Zonder breakout box zit je nog steeds met de stroomkabel van de vive headset die je via een stekker aan het stopcontact zal moeten verbinden.rickiii schreef op woensdag 27 april 2016 @ 12:24:
Ik heb nogal gebrek aan stopcontacten. Kan ik de Vive zonder breakout box gebruiken?
Zal je dus niet van je stopcontacten probleem afhelpen, een stekkerdoos wel.
Neemt niet weg dat je hem kan gebruiken zonder breakout box. Echter word je kabel dan ook een meter korter en mis je bluetooth functionaliteit. Dat schijnt in de break-out box te zitten. Al werkt het bij mij toch (nog) niet.
BT drivers nog eens herinstalleren? (Knop onder de check-box, waar je hem zet op "Enable bluetooth communication")Isniedood schreef op woensdag 27 april 2016 @ 12:54:
[...]Neemt niet weg dat je hem kan gebruiken zonder breakout box. Echter word je kabel dan ook een meter korter en mis je bluetooth functionaliteit. Dat schijnt in de break-out box te zitten. Al werkt het bij mij toch (nog) niet.
@Rickii : Echt geen apparaat, welk stopcontact je tijdelijk kan opofferen, zoals bijv. printer?
Het lijkt er trouwens op dat ik redelijk immuun ben voor motion sickness. Dankzij wat ramen waar ik de gordijnen van was vergeten te sluiten had mijn tracking nogal kuren. Het was verre van comfortabel, maar ik heb me geen moment misselijk gevoeld. Binnenkort maar eens een spel proberen waar ik met een gamepad rondloop.
Ik hoop dat dit mooie games gaat opleveren.
Iedereen is anders, maar er zijn natuurlijk ook verschillen in het soort ervaringen die spellen leveren. Enkele dropped frames zul je niet merken, maar als je spellen gaat doen met een experimentele VR implementatie (Eurotruck), dan zijn de trage updates van de beelden zo erg voor je hoofd, dat je niet verder gaat. Leuk om met trage hoofdbeweging de cabine eens te bekijken, maar geen ritje.Phehistyr schreef op woensdag 27 april 2016 @ 14:00:
Het lijkt er trouwens op dat ik redelijk immuun ben voor motion sickness.
Andere zijn erg voor je maag, omdat je evenwichtsorgaan via wat je ziet een impuls verwacht. Zoals een draai maken in game (Trackpad in Spell Fighter VR) die meteen je maag omdraait, of met een helicopter (Bijv. de DCS Huey) door de lucht dansen en een kriebeling in je maag krijgen als in een pretpark. Heel verschillend.
Maar verrotte tracking is toch wel één van de situaties die motion sickness erg uit zou lokken. Het was een tijdje heel erg, ook nadat ik stug nog wat probeerde na het verplaatsen van een base station. Alles voor de wetenschap.TNJ schreef op woensdag 27 april 2016 @ 15:36:
[...]
Iedereen is anders, maar er zijn natuurlijk ook verschillen in het soort ervaringen die spellen leveren. Enkele dropped frames zul je niet merken, maar als je spellen gaat doen met een experimentele VR implementatie (Eurotruck), dan zijn de trage updates van de beelden zo erg voor je hoofd, dat je niet verder gaat. Leuk om met trage hoofdbeweging de cabine eens te bekijken, maar geen ritje.
Andere zijn erg voor je maag, omdat je evenwichtsorgaan via wat je ziet een impuls verwacht. Zoals een draai maken in game (Trackpad in Spell Fighter VR) die meteen je maag omdraait, of met een helicopter (Bijv. de DCS Huey) door de lucht dansen en een kriebeling in je maag krijgen als in een pretpark. Heel verschillend.
Evt. nog enkele reflecterende oppervlakken afgedekt met doeken?Phehistyr schreef op woensdag 27 april 2016 @ 15:39:
[...]
Maar verrotte tracking is toch wel één van de situaties die motion sickness erg uit zou lokken. Het was een tijdje heel erg, ook nadat ik stug nog wat probeerde na het verplaatsen van een base station.
De tracking is normaal gesproken prima, ik had al uitgelegd dat het toen kwam doordat ik de gordijnen bij een groot raam was vergeten en op een ander moment een base station een beetje had verplaatst. Mijn TV, magnetron en vitrinekastjes leveren gelukkig geen problemen op.TNJ schreef op woensdag 27 april 2016 @ 15:44:
[...]
Evt. nog enkele reflecterende oppervlakken afgedekt met doeken?
[ Voor 8% gewijzigd door Phehistyr op 27-04-2016 16:06 ]
Geen idee hoe/hoezo/wat/waarom etc...
iemand anders dit ook gehad?
PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93
Zie longbowNL's post, 5 of 6 hierboven.jimz93 schreef op woensdag 27 april 2016 @ 16:40:
Wtf, Ik heb zojuist 28,57 gestort gekregen van HTC vanwege " Tax Note: Output VAT in Ship To Location Fee Total 0.00"
help m'n armen doen zeer tier:Toet3r schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 14:23:
noma brain power YouTube: NOMA - Brain Power
https://soundcloud.com/gabrielmunizz/noma-brain-power
wel relaxte ervaring tier:
https://soundcloud.com/oliverark/oliver-ark-takeferden
lekker bezig tier:
YouTube: Kavinsky - Nightcall (Robotaki Remix)
ja dit komt omdat wij 70 fokkin euros betaalde voor EXPRESS shipping, express shipping garandeerd dat een product binnen 2 dagen bij je is. ze hebben alleen normal shipping gedaan dus heb je teveel betaald. mensen hebben hier over geklaagd en nu hebben ze besloten iedereen terug te betalen.jimz93 schreef op woensdag 27 april 2016 @ 16:40:
Wtf, Ik heb zojuist 28,57 gestort gekregen van HTC vanwege " Tax Note: Output VAT in Ship To Location Fee Total 0.00"
(mijn vive was 2 april verzonden vanuit tsechie kreeg heb 6 april geen express shipping dus)
Ik heb nu een paar weken de Rift en heb sinds gisteren de Vive.... alleen pas vanavond de tijd gehad om die te installeren. In het begin baalde ik eigenlijk direct van de irritante elastiek die niet lekker om mn hoofd zit... ook niet na beter afstellen. Ik snapte direct wat mensen bedoelde met de Rift die comfortabel is. Ik zou er geen Virtual Desktop of TV Series in VRCinema willen doen.
Maarrrr, de tutorial gedaan en direct werd het duidelijk hoeveel controllers en 360 graden ervaring toevoegen. Ik heb zelfs geen roomscale, maar slechts een standing experience. Toch woooooow!! Eerst Tilt Brush. Wat een geniaal programma. Daarna The Lab, zo stoer om weer terug in Portal te zijn en erg grappig. Nog een aantal andere ervaringen, maar de klap op de vuurpijl is Audioshield.
Wat een supergame! Ik heb er gelijk 2 uur in doorgebracht. Meer dan ik de Rift tot nu toe heb doorgebracht in één keer. Ik vergat helemaal de tijd. Ik kan niet wachten om morgen nog meer nummers te doen en grotere uitdagingen.
Ik kan niet zeggen welke ik zou willen houden als ik moest kiezen, maar ik kan in elk geval zeggen dat ik hééél blij ben dat ik ze allebei heb gekocht want ik heb me hiermee nu ook kostelijk vermaakt.
Ik ben echt zwaar onder de indruk van het effect dat roomscale heeft op je ervaring. Installatie is veel vlotter verlopen dan ik aanvankelijk had gedacht. Wat me wel opvalt is dat ik echt heel vaak (minsens 3x in 24 uur) nieuwe firmware moest installeren voor mijn headset en controllers.
De controllers zijn gelukkig best stevig want bij mij zijn ze al een paar keer onzacht met de muur in aanraking gekomen toen ik met dolken aan het gooien was of met een zwaard liep te zwaaien in een game en even niet meer doorhad dat ik me op een paar centimeter van de muur bevond
Beste games die ik tot nu toe heb gekocht:
Vanishing Realms: Een leuke roleplaying game waar je wel even zoet mee bent
The Blu: Niet echt een game maar meer een 'experience' is erg mooi en rustgevend, maar een beetje kort.
Tegenvaller:
The vanishing of Ethan Carter VR: Dit spel is voor mij niet te spelen in normal mode. Ik word erg ongemakkelijk van het rondlopen met de controller. de aangepaste modus is beter te doen maar haalt veel van het ontdekken en de vrijheid uit het spel. Dus deze heb ik laten refunden.
Waarschijnlijk is dit een stuk beter te doen als je op een stoel zit maar daar heb ik geen zin in.
Blijkbaar kan je na het updaten van die firmware het beste je hele pc opnieuw opstarten. Als je dan zoekt naar een update zie je meteen de volgende versie. Wel erg raar dat ze niet gewoon meteen de meest recente versie erop kunnen zetten.Jefboy schreef op donderdag 28 april 2016 @ 08:57:
Wat me wel opvalt is dat ik echt heel vaak (minsens 3x in 24 uur) nieuwe firmware moest installeren voor mijn headset en controllers.
Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
Allereerst de setup. Op zich ging het vrij soepel behalve dat ik tracking issues krijg bij het enablen van de camera op 60hz. 30 hz werkt wel prima. Bekend probleem, zal ooit wel opgelost worden. Ook lijken de bluetooth drivers bij mij niet te werken. Als ik ze wil installeren zegt hij dat ze reeds al geinstalleerd zijn en vervolgens meldt SteamVR dat ze nog geinstalleerd moet worden.
Bij het starten van steamVR krijg ik altijd een crash van iets in de trant van htcphoneinit.exe oid. Geen idee wat het doet, maar de Vive werkt gewoon. Het nare van de lighthouses is dat ze een IR signaal rondsturen dat mijn communicatie van mijn harmony Hub volledig verstoord. In de huidige opstelling kan mijn vriendin niet zappen op de televisie. Ook had ik tracking issues toen de lampen voluit stonden. In principe zouden de lighthouses elkaar er langs moeten kunnen zien, maar blijkbaar stoorde de philips hues dan toch. Gedimd werkt het wel prima. Duurde alleen even totdat ik het euvel gevonden had.
Verder verhielp het starten van SteamVR beta de nodige problemen en moest ik ook een firmware update van de controllers forceren. Toen pas was het speelbaar.
Al met al werkt het nu prima. Ondanks dat ze 7.3m uit elkaar staan is de tracking prima. Ik heb het idee dat het wel nog wat stabieler zal zijn als ik ze aan de muur ophang ipv op 2.4m via een lampenstatief. Ik hoor ze trillen die statieven.
Qua comfort vind ik de vive eveneens niet optimaal. Sweetspot is lastig, en zodra ik naar beneden kijk schuift de hmd net genoeg om te zorgen dat er onscherpte komt. Gewicht heb ik geen moeite mee, alleen voelde ik bij Hoover Junker mijn nek na verloop van tijd. Was wel gelijk weg nadat ik stopte.
Beeldkwaliteit is een mixed bag. De halos en artifacts vallen mij reuze mee. ervaar ik niet als storend. Scherpte soms wel. zeker langs de randen wordt het onscherp en krijg je chromatische aberaties. Ik heb echt veel tijd geschonken aan het afstellen, maar beter dan dit krijg ik het (nog) niet. SDE heb ik eigenlijk geen last van. Alleen bij LFS viel het me een meer op. Daar was de onscherpte ook het meest storend. Toch is het ruimtelijke gevoel heel bijzonder.
Dan de ervaring zelf. Ondanks alle gebreken, want die zijn er weldegelijk, is het een fantastisch apparaat. Tracking is subliem, controllers zijn genieten. Roomscale is briljant en gamen is een hele nieuwe ervaring. Ik kon altijd een aardige potje counterstrike, maar daar heb ik niks aan in Hover Junkers. Zweet stond mij gister op de rug. Één keer kroop ik over de grond toen al mijn cover was weggeschoten en ik probeerde te voorkomen neergeknald te worden. Space pirate trainer is eveneens een geniaal spel en Budget cuts mag je ook niet missen. Fantastic contraption vond ik het mooiste afgewerkt. Ingenieuze game mechanics. Je kan letterlijk een drumstel bouwen. Één die werkt.
Verder is BLARP! op zijn minst een bijzondere ervaring. Zeker voor die 3 euro. The lab zit mooi in elkaar, maar ik vond Longbow wel echt te kort. Xortex voelt meer als een game voor mij. Hopen dat beide een volwaardige opvolger krijgen. Potentie zat. Brookhaven vond ik wel aardig, maar heb mijn twijfels of ik een volwaardig spel ervan ga kopen. Ik merkte wel een verhoogde hartslag en een paar schrikmomenten. Al ben ik met budget cuts heftiger geschrokken. Kippenvel stond op mijn armen. Mijn broer heeft verder nog aardig actief staan Holoballen, maar die heb ik zelf nog niet gedaan. Job simulator heb ik 5 minuten gedaan en toen moest ik stoppen. Wel mooi uitgewerkt en denk dat ik het vanavond serieus ga bekijken. Alleen tilt brush greep mij niet. Alle andere spellen maakten in meer of mindere mate indruk. Heb nog genoeg te ontdekken, maar heb het gevoel dat ik telkens te veel de neiging heb om Hover Junkers, Space Pirate trainer en Fantastic Contraption op te starten.
Ik vraag me af of games als Audioshield gewoon prima speelbaar zijn in zo'n ruimte.
Ik heb zelf bijna 2,5x2,5m dus een directe ervaring heb ik niet. Wel interessant om eens te proberen. Ik verwacht geen problemen met Audioshield, aangezien je in principe gewoon op dezelfde plek blijft staan. Wellicht komen de chaperone grenzen af en toe in beeld.Kiwi schreef op donderdag 28 april 2016 @ 11:08:
Zijn er eigenlijk ook al Tweakers die de Vive gebruiken in de minimale ruimte van 2x1,5m?
Ik vraag me af of games als Audioshield gewoon prima speelbaar zijn in zo'n ruimte.
Iets boven je staat een post van Kiwii die zelf Audioshield zonder roomscale speelt en dat gaat prima. Zolang er voor je voldoende ruimte is kun je Audioshield zonder problemen spelen.Kiwi schreef op donderdag 28 april 2016 @ 11:08:
Zijn er eigenlijk ook al Tweakers die de Vive gebruiken in de minimale ruimte van 2x1,5m?
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Toen ik maandag de Vive kreeg. Heb ik hem kort geprobeerd in mijn studeer kamer. Die is zo smal dat als ik mijn arme strek aan beide kanten de muren raak. 3/4 van de spellen starten dan al niet omdat ze voor roomscale zijn en de spellen die wel werken gaan niet echt lekker omdat je steeds tegen een muur zit. Ik denk dat alleen Audioshield te spelen zou zijn omdat daar alles van voren komt.Kiwi schreef op donderdag 28 april 2016 @ 11:08:
Nu heb ik gisteren de hele dag gespeeld in mijn woonkamer. De tafel opzij gezet en 2,5 bij 2,5 gecreëerd. Helaas is dat geen optie om iedere dag te doen.
Voor diegene die het interessant vind ik had een kleine Gorillapod gekocht en een soort klem voor een go pro. Hiermee kan ik zonder gaten te hoeven boren de Basestations makkelijk ophangen. Een met een klem aan een plafond lamp vast gezet en 1 aan de bovenstehendel van de balkondeur met de gorillapod. 5 meter zat er tussen
Let wel op dat die Gorrilapod (of vergelijkbare) statiefjes na een lange tijd het kunnen begeven.
Hoewel ze prima zijn in het stil houden van een camera, gaan de gorrillapods over een tijd van een paar weken/maanden zitten door de vibraties die de basestations genereren.
Als je ze op hangt met die dingen zorg dat er een tiewrap of touwtje is die de basestations opvangen mocht zo'n pod 4 maanden later 't om 3 uur snachts 't plots begeven.
Ik heb een ruimte van 1,5 bij iets meer dan 2 meter. Alleen vond de SteamVR setup van niet. Dus helaas niet op roomscale kunnen uitproberen.Kiwi schreef op donderdag 28 april 2016 @ 11:08:

Ik heb echt een minimale ruimte en doe dus alleen de standing experience.Kiwi schreef op donderdag 28 april 2016 @ 11:08:
Daarmee is Audioshield heel goed te doen.
> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing
Meer dan The Lab, Tiltbrush en Audioshield is dan ook niet mogelijk geloof ik? FC, Final Aproach etc wou niet eens starten bij mij in standing mode.rickiii schreef op donderdag 28 april 2016 @ 20:09:
[...]
Ik heb echt een minimale ruimte en doe dus alleen de standing experience.
Daarmee is Audioshield heel goed te doen.
Ik heb gisteren een uurtje Hover Junkers gedaan. Dat ging wel, zelfs tot het punt dat ik af en toe vergat dat ik weinig ruimte had, maar ik maakte me wel steeds zorgen dat ik zou botsen. Gelukkig niet gebeurd.Mirved schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 10:17:
[...]
Meer dan The Lab, Tiltbrush en Audioshield is dan ook niet mogelijk geloof ik? FC, Final Aproach etc wou niet eens starten bij mij in standing mode.
Ik had via reddit aan de ontwikkelaar de afmetingen van de hovers gevraagd. Dit kreeg ik terug:rickiii schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 10:28:
[...]
Ik heb gisteren een uurtje Hover Junkers gedaan. Dat ging wel, zelfs tot het punt dat ik af en toe vergat dat ik weinig ruimte had, maar ik maakte me wel steeds zorgen dat ik zou botsen. Gelukkig niet gebeurd.
Waarschijnlijk gaan ze die info ook ingame tonen binnenkort.Here are the measurements, I will add them to the display screen when selecting your ship:
balloon 1.5x1m
boot 1.5x2m
bumperjunker 2x1.5m
bus 2.75x3m
carton 1.5x1.7m
dredge 2.5x3.25m
dumpster 1.5x1m
floatboat 2x1.5m
frigate 2.5x2.5m
gopher 3x2.25m
grouper 2x1.5m
raft 2.75x3.5m
skiff 2x2.5m
sparrow 1.75x2m
tugboat 2.5x3m
viktor 2.25x2m
wasp 1.5x1.5m
NOTE Most of the larger ships are half decks with the control box in the middle so you can play them comfortably with half the space.
Datzelfde probleem had ik in The Lab; als ik te dicht bij de boundary kwam dan begon het beeld te knipperen (als een stoboscoop, gelukkig heb ik geen last van epilepsie). Nadat ik in de Vive settings 'Allow Reprojection' heb uitgezet lijkt het een stuk beter te gaan, alhoewel ik in The Lab nog steeds af en toe een soortgelijk knippergedrag zie in laadschermen. Erg storend, maar toegegeven, mijn PC voldoet niet helemaal aan de recommended specs, dus dit zal een gevalletje 'eigen schuld' zijn.Vinslo schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 12:01:
Ik had bij Hover Junkers last van dat de headset begon te knipperen en een lage fps kreeg als ik aan de rand van mijn play area kwam. Meer mensen last van? Op zich raar, want hoe kan de rand van de play area nu impact hebben op de framerate? Anders dan dat chaperone voor een performance loss zorgt (wat het in geen enkele andere app doet).
Wat zijn je steam instellingen? Heb je de camera aan staan? dat kan ook voor problemen zorgen. Zet die eens uit of anders op 30 hz. Ik krijg tracking issues bij 60hz.Vinslo schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 12:01:
Ik had bij Hover Junkers last van dat de headset begon te knipperen en een lage fps kreeg als ik aan de rand van mijn play area kwam. Meer mensen last van? Op zich raar, want hoe kan de rand van de play area nu impact hebben op de framerate? Anders dan dat chaperone voor een performance loss zorgt (wat het in geen enkele andere app doet).
Zelfde effect! Wellicht is dat dan ook de oplossing. Zal het eens proberenoppie85 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 12:10:
[...]
Datzelfde probleem had ik in The Lab; als ik te dicht bij de boundary kwam dan begon het beeld te knipperen (als een stoboscoop, gelukkig heb ik geen last van epilepsie). Nadat ik in de Vive settings 'Allow Reprojection' heb uitgezet lijkt het een stuk beter te gaan, alhoewel ik in The Lab nog steeds af en toe een soortgelijk knippergedrag zie in laadschermen. Erg storend, maar toegegeven, mijn PC voldoet niet helemaal aan de recommended specs, dus dit zal een gevalletje 'eigen schuld' zijn.
Ik heb het ook bij de laadschermen in The Lab. Dus heb steeds mijn ogen dicht tijdens het laden.
Heb de camera uitstaan. Toen ik die aan had staan gingen bepaalde dingen behoorlijk mis. Zo waren de videos in Apollo 11 ondersteboven.Isniedood schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 12:19:
[...]
Wat zijn je steam instellingen? Heb je de camera aan staan? dat kan ook voor problemen zorgen. Zet die eens uit of anders op 30 hz. Ik krijg tracking issues bij 60hz.

[ Voor 8% gewijzigd door Vinslo op 29-04-2016 12:28 ]
Heb je de vive aangesloten op usb 2.0? 3.0 werkt minder goed. Ik zou bluetooth ook uitzetten en een firmware update forceren. Steamvr-> devices -> firmware update. Kan zijn dat er niks up te daten valt. Als dat allemaal niet werkt steamvr beta proberen?Vinslo schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 12:28:
[...]
Zelfde effect! Wellicht is dat dan ook de oplossing. Zal het eens proberen
Ik heb het ook bij de laadschermen in The Lab. Dus heb steeds mijn ogen dicht tijdens het laden.
[...]
Heb de camera uitstaan. Toen ik die aan had staan gingen bepaalde dingen behoorlijk mis. Zo waren de videos in Apollo 11 ondersteboven.
Wat is je videokaart verder?
Ik heb hem wel aangesloten op USB 3.0, denkende dat dat hoe dan ook beter is. Zal hem even op een 2.0 port proberen volgende keer. Heb de controllers wel al geupdate, maar zal de headset ook nog eens proberen te updaten. Bluetooth had ik wel aanstaan, maar krijg 90% van de tijd mijn telefoon toch niet verbonden dus zal die ook uitzetten.Isniedood schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 12:30:
[...]
Heb je de vive aangesloten op usb 2.0? 3.0 werkt minder goed. Ik zou bluetooth ook uitzetten en een firmware update forceren. Steamvr-> devices -> firmware update. Kan zijn dat er niks up te daten valt. Als dat allemaal niet werkt steamvr beta proberen?
Wat is je videokaart verder?
V-kaart is GTX 780 Ti Dual Classified. Op zich een snelle kaart die zich met de 970 kan meten, maar wel maar 3GB geheugen.
USB 3.0 zorgt geregeld voor problemen. Geen idee waarom. Bluetooth bij mij niet, maar daar lees ik ook wel eens verhalen over.Vinslo schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 12:32:
[...]
Ik heb hem wel aangesloten op USB 3.0, denkende dat dat hoe dan ook beter is. Zal hem even op een 2.0 port proberen volgende keer. Heb de controllers wel al geupdate, maar zal de headset ook nog eens proberen te updaten. Bluetooth had ik wel aanstaan, maar krijg 90% van de tijd mijn telefoon toch niet verbonden dus zal die ook uitzetten.
V-kaart is GTX 780 Ti Dual Classified. Op zich een snelle kaart die zich met de 970 kan meten, maar wel maar 3GB geheugen.
Overigens is het zeker niet allemaal koek en ei. De resolutie is dusdanig laag dat de instrumenten in de cockpit alleen van heel dichtbij te lezen zijn. Ook het spotten en identificeren van doelwitten zal erg lastig zijn. En bovendien begon het wel erg oncomfortabel te worden. Hopelijk kan ik aan dat laatste nog wat doen door settings te tweaken en wat gewenning te kweken.
Een andere leuke ervaring vandaag: in Budget Cuts kwam ik bij wat extra messen en een doelwit wat op de muur was geschilderd. Ik wilde wat oefenen met het gooien van de messen en opeens was ik dood. Wat bleek: ik liet de trigger van mijn werphand per ongeluk te vroeg los, waardoor ik het mes in mijn hoofd gooide.
Eerste indruk: wauw. De immersie is ongelofelijk. Tijdens de tutorial met het ballonnen opblazen betrapte ik me er op dat ik een ballon naar beneden gooide en tussen mijn benen probeerde te vangen...
Tweede indruk: Beeld is wat wazig, tekst is slechter leesbaar en in desktop mode al helemaal onleesbaar.
Ik heb wat aan de draaiknoppen aan de zijkant en met de IPD zitten spelen, maar dat levert allemaal weinig resultaat op. Beeld is wel beter als ik de bril "hoog" op mijn gezicht zet. Iemand nog tips hiervoor om het beeld scherper te krijgen?
Ik heb het nog niet veel gebruikt, was meer even een proof of concept aangezien ik de lamp statieven nog niet binnen heb en nu de base stations maar even provisorisch op een boekenkast en op een stapen dozen op het bureau heb gezet. Ruimte is ook zwaar beperkt hier, ik speel met Standing Expierience maar heb het bureau en het raam al geraakt omdat ik toch wat ging lopen.
Morgen hopelijk verder mét statieven en in een grotere ruimte, want ik wil Audioshield wel eens gaan proberen
Wishlist Backpack Survivors op Steam !
Wat bedoel je precies met slecht te lezen? Resolutie te laag of is het wazig? In het laatste geval, heb je de sticker van de lenzen afgetrokken? Zijn ze niet een beetje vettig? En anders moet je nog even de "sweetspot" vinden.BSTNjitRam schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 00:05:
Ik heb me ook bij de gelukkige club van Vive bezitters gevoegd.
Eerste indruk: wauw. De immersie is ongelofelijk. Tijdens de tutorial met het ballonnen opblazen betrapte ik me er op dat ik een ballon naar beneden gooide en tussen mijn benen probeerde te vangen...
Tweede indruk: Beeld is wat wazig, tekst is slechter leesbaar en in desktop mode al helemaal onleesbaar.
Ik heb wat aan de draaiknoppen aan de zijkant en met de IPD zitten spelen, maar dat levert allemaal weinig resultaat op. Beeld is wel beter als ik de bril "hoog" op mijn gezicht zet. Iemand nog tips hiervoor om het beeld scherper te krijgen?
Ik heb het nog niet veel gebruikt, was meer even een proof of concept aangezien ik de lamp statieven nog niet binnen heb en nu de base stations maar even provisorisch op een boekenkast en op een stapen dozen op het bureau heb gezet. Ruimte is ook zwaar beperkt hier, ik speel met Standing Expierience maar heb het bureau en het raam al geraakt omdat ik toch wat ging lopen.
Morgen hopelijk verder mét statieven en in een grotere ruimte, want ik wil Audioshield wel eens gaan proberen
Audioshield kun je, trouwens, ook zonder statieven en dergelijke spelen, het is niet 'echt' een roomscale game. Althans, niet zozeer als Vaninshing Realms of the Lab.
Waar ik zelf moeite mee had wat het goed vastzetten van de HMD. De bovenste strap leek amper wat te doen en aan de zijkant zijn beide strips tot het uiterste aangetrokken. Dat is even priegelen geweest,
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Ik vind het ook wel slecht leesbaar hoor. Je kan alleen in de sweetspot goed lezen, die vrij klein is, en ook dat is veel minder dan je gewend bent. Ik speelde gisteren rocket league met bigscreen beta(aanrader! Gratis en geniaal) en dan is het eerste wat opvalt hoe erg je op teksten moet inzoomen om het goed te kunnen lezenSacreBleu schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 16:53:
[...]
Wat bedoel je precies met slecht te lezen? Resolutie te laag of is het wazig? In het laatste geval, heb je de sticker van de lenzen afgetrokken? Zijn ze niet een beetje vettig? En anders moet je nog even de "sweetspot" vinden.
Audioshield kun je, trouwens, ook zonder statieven en dergelijke spelen, het is niet 'echt' een roomscale game. Althans, niet zozeer als Vaninshing Realms of the Lab.
Waar ik zelf moeite mee had wat het goed vastzetten van de HMD. De bovenste strap leek amper wat te doen en aan de zijkant zijn beide strips tot het uiterste aangetrokken. Dat is even priegelen geweest,
Ja, prima. Maar wat is slecht leesbaar? Wazig of moet je inzoomen, dat is de vraag. Van wazigheid heb ik geen probleem. Toch even experimenteren met IPD en de headset goedzetten. Althans, in mijn geval.
Onscherp. Dat ik dichterbij moet zitten dan dat ik zou willen dat nodig is. Je mist voor tekst gewoon resolutieSacreBleu schreef op zondag 01 mei 2016 @ 12:44:
[...]
Ja, prima. Maar wat is slecht leesbaar? Wazig of moet je inzoomen, dat is de vraag. Van wazigheid heb ik geen probleem. Toch even experimenteren met IPD en de headset goedzetten. Althans, in mijn geval.
Verwijderd
Ik heb een aantal soorten desktop schermen serieus meegemaakt in mijn leven:
17 inch: 1280x1024 --> 96 ppi
19 inch: 1280x1024 --> 86 ppi
23 inch: 1650x1050 --> 85 ppi
23 inch: 1920x1080 --> 96 ppi
24 inch: 3840x2160 --> 184 ppi
De ~85 ppi ervaar ik als borderline met een zichtbaar pixelgrid, de ~96 ppi schermen als goed werkbaar en iets minder waarneembaar pixelgrid, de ~184 ppi schermen als haarscherp.
Is de Vive ervaring op een of andere manier te relateren aan monitor ervaringen?
Bigscreen Beta raad ik iedereen aan te proberen. Erg gaaf! Favoriete games blijven Hover Junkers, Budget Cuts demo, SPT en Holoball.
The Lab vind ik vooral leuke intro's, maar als games had ik er iets meer van verwacht. Simpelweg te weinig content. Sinds ik de vive heb, heb ik geen enkele keer meer gewoon gegamed. Enkel roomscale. Vrijdag was hier een vriend die geen gamer is en zeer gevoelig is voor misselijk worden. Of het nou wagenziek is of achtbanen, het maakt allemaal niet uit. Hij was helemaal immersed en niet te stoppen. Is uren in VR geweest. Met name Hover Junkers vond hij VET.
Overigens heb ik wel een heel vervelend probleem. Mijn Harmony Hub werkt totaal niet wanneer de lighthouses aan staan. Gamen en tv kijken gaan dus niet of nauwelijks samen. Wordt hier niet gewaardeerd.
De ervaring met de Vive is geweldig, ik heb sinds ik de Vive heb geen gewone games meer aangeraakt.Isniedood schreef op zondag 01 mei 2016 @ 23:15:
Wordt hier trouwens weinig over gamen gepraat. Hoe bevalt iedereen de headset nog? Ik moet zeggen dat comfort me reuze meevalt. Kan hem uren op hebben zonder dat het gaat irriteren. Enige vervelende blijft dat als ik naar beneden kijk, alles minder scherp wordt. De headset blijft dan niet goed genoeg op dezelfde plek zitten. Alles aansnoeren heb ik er niet voor over.
Bigscreen Beta raad ik iedereen aan te proberen. Erg gaaf! Favoriete games blijven Hover Junkers, Budget Cuts demo, SPT en Holoball.
The Lab vind ik vooral leuke intro's, maar als games had ik er iets meer van verwacht. Simpelweg te weinig content. Sinds ik de vive heb, heb ik geen enkele keer meer gewoon gegamed. Enkel roomscale. Vrijdag was hier een vriend die geen gamer is en zeer gevoelig is voor misselijk worden. Of het nou wagenziek is of achtbanen, het maakt allemaal niet uit. Hij was helemaal immersed en niet te stoppen. Is uren in VR geweest. Met name Hover Junkers vond hij VET.
Overigens heb ik wel een heel vervelend probleem. Mijn Harmony Hub werkt totaal niet wanneer de lighthouses aan staan. Gamen en tv kijken gaan dus niet of nauwelijks samen. Wordt hier niet gewaardeerd.
Wat ik wel begin te merken nu is dat ik de meeste "goede" VR games nu wel in mijn bezit heb en ik merk dat er nog te weinig goede VR content is. De meeste VR games zijn of niet af (early access) of erg beperkt ( Holo Ball, Holopoint, Audioshield). Wel leuke games maar nog weinig inhoud om me uren mee te vermaken. De meeste goede VR games hebben maar een paar uur aan content, the gallery: call of the starseed bijvoorbeeld, erg vermakelijk maar na 1,5 uur uitgespeeld en toch €20,- voor betaald.
VR is absoluut de toekomst maar er is helaas nog te weinig interessante content beschikbaar.
Audioshield lijkt mij te herhalend en heb ik niet gekocht. Vanishing realms en the gallery staan nog op mijn wishlist. Met name eerst genoemde laat ik eerst nog wat doorontwikkelen voordat ik het koop. Al schijnt de laatste patch het spel erg verbeterd te hebben.in2duhCore schreef op zondag 01 mei 2016 @ 23:23:
[...]
De ervaring met de Vive is geweldig, ik heb sinds ik de Vive heb geen gewone games meer aangeraakt.
Wat ik wel begin te merken nu is dat ik de meeste "goede" VR games nu wel in mijn bezit heb en ik merk dat er nog te weinig goede VR content is. De meeste VR games zijn of niet af (early access) of erg beperkt ( Holo Ball, Holopoint, Audioshield). Wel leuke games maar nog weinig inhoud om me uren mee te vermaken. De meeste goede VR games hebben maar een paar uur aan content, the gallery: call of the starseed bijvoorbeeld, erg vermakelijk maar na 1,5 uur uitgespeeld en toch €20,- voor betaald.
VR is absoluut de toekomst maar er is helaas nog te weinig interessante content beschikbaar.
Spellen krijgen langzaamaan meer content. Hover junkers krijgt binnenkort een nieuwe coop modus. Space pirate wordt ook flink aan gesleuteld. Die beide spellen houden me nog wel heel wat weekjes bezig. Maar of dat ze ook maanden lukt vraag ik mij af in de huidige vorm.
Als dirt rally er is zal ik nooit meer niet in VR gamen
Het doet me eerder denken aan 1366x768 op een 15 inch scherm. Vrij matig qua resolutie dus, maar eigenlijk stoort het me niet omdat de immersion zo goed is. Voor tekst moeten developers gewoon rekening houden met het feit dat letters niet te klein mogen zijn.Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2016 @ 23:14:
Als je de Vive beelden op een gewone monitor zou zetten, welke orde van grootte ppi zou dat hebben?
Ik heb een aantal soorten desktop schermen serieus meegemaakt in mijn leven:
17 inch: 1280x1024 --> 96 ppi
19 inch: 1280x1024 --> 86 ppi
23 inch: 1650x1050 --> 85 ppi
23 inch: 1920x1080 --> 96 ppi
24 inch: 3840x2160 --> 184 ppi
De ~85 ppi ervaar ik als borderline met een zichtbaar pixelgrid, de ~96 ppi schermen als goed werkbaar en iets minder waarneembaar pixelgrid, de ~184 ppi schermen als haarscherp.
Is de Vive ervaring op een of andere manier te relateren aan monitor ervaringen?
Android developer & dürüm-liefhebber
Kopen, proberen en als het niets is en je hebt minder dan een uur gespeeld krijg je gewoon je geld terug.Isniedood schreef op zondag 01 mei 2016 @ 23:50:
[...]
Audioshield lijkt mij te herhalend en heb ik niet gekocht.
Maar je gaat het zeker leuk vinden
Idd. Het doet mij denken aan de tijd van de TV voor LCD. Je mist niet veel (als je niet beter weet), Daarbij komt dat het vooral opvalt als je je hoofd niet beweegt. Omdat het 90fps is en als je je kijkrichting steeds een beetje verandert, wordt het zwarte raster van het SDE op je netvlies opgevuld door de fotonen van het volgende frame.Mavamaarten schreef op zondag 01 mei 2016 @ 23:58:
[...]
Het doet me eerder denken aan 1366x768 op een 15 inch scherm. Vrij matig qua resolutie dus, maar eigenlijk stoort het me niet omdat de immersion zo goed is. Voor tekst moeten developers gewoon rekening houden met het feit dat letters niet te klein mogen zijn.
Maar het blijft een object voor de gadgeteer en de early adopter. De gewone gamer moet een jaar of twee wachten tot de grafische kaart het aankan om de volgende generatie HMDs met 4k(?) schermpjes aan te sturen. Twijfelaars moeten een Vive (of Rift) ergens uit proberen, om tot een beslissing te komen.
Jep, inderdaad. Het krachtige van de Vive (en de Rift, neem ik aan, die heb ik niet) is net de hele ervaring die het biedt. Je let niet op de kwaliteit van het beeld want van zodra je langer dan 10 seconden de bril ophebt zit je in een andere wereld. En zeker bij de Vive, waarbij je ook nog eens realistisch kan rondlopen, is de ervaring echt wauw.TNJ schreef op maandag 02 mei 2016 @ 00:56:
[...]
Idd. Het doet mij denken aan de tijd van de TV voor LCD. Je mist niet veel (als je niet beter weet), Daarbij komt dat het vooral opvalt als je je hoofd niet beweegt. Omdat het 90fps is en als je je kijkrichting steeds een beetje verandert, wordt het zwarte raster van het SDE op je netvlies opgevuld door de fotonen van het volgende frame.
Maar het blijft een object voor de gadgeteer en de early adopter. De gewone gamer moet een jaar of twee wachten tot de grafische kaart het aankan om de volgende generatie HMDs met 4k(?) schermpjes aan te sturen. Twijfelaars moeten een Vive (of Rift) ergens uit proberen, om tot een beslissing te komen.
Android developer & dürüm-liefhebber
Yup, met 5 uur is het nu mijn meest gespeelde game met de Vive. Het werkt ook verrassend goed met veel rock en ik denk dat ik maar een klein aantal nummers heb herhaald.DarthSjaak schreef op maandag 02 mei 2016 @ 00:02:
[...]
Kopen, proberen en als het niets is en je hebt minder dan een uur gespeeld krijg je gewoon je geld terug.
Maar je gaat het zeker leuk vinden
Edit: Ik heb al een aantal keer moeten stoppen om weer op adem te komen en het zweet te laten drogen. Ik zit er serieus aan te denken om polsgewichtjes aan te schaffen, maar dan wil ik wel eerst mijn VR covers binnen hebben ...
[ Voor 20% gewijzigd door Phehistyr op 02-05-2016 07:37 ]
Qua tekst is het een combinatie van lage resolutie en wazigheid. Sticker is er af en heb de lenzen ook schoon gemaakt. Ben er daarna wel achter gekomen dat het met de sweetspot te maken heeft. Als ik de headset hoog op mijn gezicht zet en aandruk dan was het beeld scherper.. Echter kreeg ik dat alleen met mijn handen voor elkaar. Heb daarna nog wat met de straps zitten spelen maar daarmee krijg ik het niet net zo goed voor elkaar. Sowieso blijft de headset bij mij niet echt goed zitten als ik naar beneden kijk, dan verschuift hij wat en wordt het echt heel wazig.SacreBleu schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 16:53:
[...]
Wat bedoel je precies met slecht te lezen? Resolutie te laag of is het wazig? In het laatste geval, heb je de sticker van de lenzen afgetrokken? Zijn ze niet een beetje vettig? En anders moet je nog even de "sweetspot" vinden.
Dit weekend wel roomscale kunnen doen (fotostatieven binnen samen met wat balhoofden om de ligthhouses naar beneden te kunnen mikken).
- Audioshield: Zoals verwacht een spel dat helemaal in mijn straatje zit. In het begin vond ik het wel wat makkelijk en rustig gaan, maar het spelniveau naar hard en wat snellere nummers lossen dat probleem meteen op. Dragonforce met Through the Fire and Flames is ook hier weer genieten
- Holoball: Interessante en redelijk intensieve game. Ik heb er wel nog wat moeite mee om de bal de richting in te slaan die ik wil. Vaak bij mijn wat "extremere" swings heb ik het idee dat de bal maar wat doet, terwijl ik hem gewoon hard de hoek in probeer te slaan.
- Fantastic Contraption: Leuke puzzelgame waarbij je je fantasie kunt gebruiken om ongebruikelijke oplossingen te verzinnen. Gelukkig had ik hier al een let's play van gezien en wist ik dat je onderdelen van over je schouders kunt halen, dat maakt het nog net wat leuker.
Komende zaterdag demo met wat familie en vrienden. Ben benieuwd hoe het hun bevalt. Dan staat Keep talking and nobody explodes op de planning. En in de tussentijd nog wat leuke demo's zoeken om te laten zien
Mijn neefje van 5 vond het ook super: die heeft de Cloudlands Minigolf demo gedaan. Dat ging best aardig
Wat betreft Audioshield, normaal gesproken zijn dit niet mijn games, maar dit is toch wel heel gaaf en werkt prima. Ik betaal alles via Paypal, is het niks: dan een refund aanvragen.
Van het weekend nog een nieuwe game aangeschaft: Zombie Training Simulator. Echt boven verwachting tof, wel enigszins herhalend. Maar steeds hoger op de leaderboards proberen te komen werkt verslavend.
Tot nu toe een uurtje of 4 inzitten. Kan er zeker nog wel een uur of 4 instoppen en dan vind ik het de € 20 zeker wel waard. Ook een prima game om te demonstreren. Een grote verrassing voor mij, had er minder van verwacht.
Ja, erg grappig spel. Al is de hoeveelheid content wat mager. Maar de twee vrienden die ik het heb laten proberen werden binnen enkele minuten bloodfanatiek terwijl ze probeerden de highscore te verbeteren.Racierox schreef op maandag 02 mei 2016 @ 10:56:
Van het weekend nog een nieuwe game aangeschaft: Zombie Training Simulator. Echt boven verwachting tof, wel enigszins herhalend. Maar steeds hoger op de leaderboards proberen te komen werkt verslavend.
Tot nu toe een uurtje of 4 inzitten. Kan er zeker nog wel een uur of 4 instoppen en dan vind ik het de € 20 zeker wel waard. Ook een prima game om te demonstreren. Een grote verrassing voor mij, had er minder van verwacht.
Exact! Er zit meer strategie in dan op het eerste moment lijkt.Phehistyr schreef op maandag 02 mei 2016 @ 11:06:
[...]
Ja, erg grappig spel. Al is de hoeveelheid content wat mager. Maar de twee vrienden die ik het heb laten proberen werden binnen enkele minuten bloodfanatiek terwijl ze probeerden de highscore te verbeteren.En het voelt gewoon behoorlijk episch om zo'n jerrycan naar een groep zombies te gooien en het boven hun hoofden kapot te schieten met een mooie explosie tot gevolg.
Hardcore modus in het donker is ook leuk om te doen.
Zeker een aanrader om te proberen.
Ik snap alleen niet hoe je bovenaan het leaderboard komt in de eerste skill test (de rest gaat een stuk beter gelukkig). Je moet daar z.s.m. 4 zombies killen. Ik zit ergens rond de 1,2 seconden volgens mij en zit nog niet in de top 100. Wat doe ik fout of wat mis ik?
Ik wil graag een racegame in VR spelen, maar zie weinig wat mijn aandacht grijpt in de store.
Nu zou Project Cars moeten werken met ReVive, maar nu lees ik in de setup dat je daar ook Oculus Home voor moet installeren. Betekent dit ook dat ik de game in Oculus Home zou moeten kopen? (Dat lijkt me wel een flinke aderlating dan, want voor Steam is hij flink goedkoper te vinden).
De versie in de Oculus heeft wel alle dlc, dus dat verzacht de prijs wellicht wat. Verder kan je met de Oculus versie niet van de Steam multiplayer gebruik maken. Ik heb het zelf niet uitgeprobeerd, maar de Steam versie zou wel moeten werken. Zie de handleiding op deze pagina: https://github.com/LibreVR/ReviveBSTNjitRam schreef op maandag 02 mei 2016 @ 13:48:
Zijn er hier mensen met ervaring met ReVive?
Ik wil graag een racegame in VR spelen, maar zie weinig wat mijn aandacht grijpt in de store.
Nu zou Project Cars moeten werken met ReVive, maar nu lees ik in de setup dat je daar ook Oculus Home voor moet installeren. Betekent dit ook dat ik de game in Oculus Home zou moeten kopen? (Dat lijkt me wel een flinke aderlating dan, want voor Steam is hij flink goedkoper te vinden).
Die link stond inderdaad nog onder mijn CTRL-V en was ik vergeten toe te voegen aan mijn postPhehistyr schreef op maandag 02 mei 2016 @ 13:54:
[...]
...
Zie de handleiding op deze pagina: https://github.com/LibreVR/Revive
Ben niet van plan om iets op de Oculus store te gaan kopen, dus als het met de Steam versie niet werkt dan is het helaas...
Ben ook nog wat op zoek gegaan naar tips om de blurryness op te lossen en heb onder andere het volgende gevonden: https://www.reddit.com/r/...dset_wrong_and_i_think_a/
In dit topic nota bene, maar goed, is al een tijd geleden geplaatst.
Dus dat gaan we morgen maar eens proberen om te kijken of dat mijn problemen wat oplost.
Op die pagina staan specifieke instructies om de Steam versie aan de praat te krijgen. Dus ik denk wel dat het zou moeten werken.BSTNjitRam schreef op maandag 02 mei 2016 @ 14:02:
[...]
Die link stond inderdaad nog onder mijn CTRL-V en was ik vergeten toe te voegen aan mijn post
Ben niet van plan om iets op de Oculus store te gaan kopen, dus als het met de Steam versie niet werkt dan is het helaas...
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing
Ik weet zeker dat het werktPhehistyr schreef op maandag 02 mei 2016 @ 14:16:
[...]
Op die pagina staan specifieke instructies om de Steam versie aan de praat te krijgen. Dus ik denk wel dat het zou moeten werken.
Stel wel alles op z'n laagst in (voor je beeldscherm). Bij mij draait het dan aardig op een R9 290.
Ervaring is top, grafisch kan het allemaal nog wel wat beter.
Bedankt voor deze tip!Racierox schreef op maandag 02 mei 2016 @ 10:56:
Zweet! Haha, wat een toffe game.
Maar zweten gaat wel een probleem worden als je erg actief bent omdat de bril een groot deel van je gezicht afsluit waardoor de warmte daar niet weg kan.
Daarvoor zijn VR-covers onderweg, en pauzes om af te koelen.Phehistyr schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 14:36:
Maar zweten gaat wel een probleem worden...
Maar als je een ergotrainer hebt en er zijn software/games om mee te roeien of fietsen, dan vraag je je af of iemand hiervoor een VR game/ervaring maakt.
Beslaan de lensen weleens als je intensief hebt gespeeld?Phehistyr schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 14:36:
Gewoon Audioshield, Holoball, Selfietennis of soortgelijke spellen spelen!
Maar zweten gaat wel een probleem worden als je erg actief bent omdat de bril een groot deel van je gezicht afsluit waardoor de warmte daar niet weg kan.
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Bij mij in ieder geval nooit. En ik hij was echt zijknat gisterenChojinZ schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 15:23:
[...]
Beslaan bij jij de lensen weleens als je intensief hebt gespeeld?
Ik ben in mijn jeugd mijn rechteroog verloren. Denken jullie dat het immersie gevoel hetzelfde is als je maar een oog hebt? De FOV is natuurlijk kleiner, maar dat heb ik IRL ook.
Geen probleem, mijn vrouw ziet bijna niets met 1 oog en vond het geweldig. De immersie is belangrijker dan het diepte zien.spleethoven schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 16:17:
Ik heb een vraagje over vr brillen in het algemeen.
Ik ben in mijn jeugd mijn rechteroog verloren. Denken jullie dat het immersie gevoel hetzelfde is als je maar een oog hebt? De FOV is natuurlijk kleiner, maar dat heb ik IRL ook.
Beslagen lenzen heb ik nog niet gehad, wel vochtig schuim wat om je gezicht zit.ChojinZ schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 15:23:
[...]
Beslaan de lenzen weleens als je intensief hebt gespeeld?
Ik denk dat de head tracking al veel toevoegt. Aan de andere kant, ik heb op Reddit ook over iemand in een zelfde situatie gelezen die het helemaal niks vond. De reden daarvoor was dat het gebrek aan FoV extra merkbaar is als je maar in één oog zicht heb. Ik denk daarom dat je het vooral eens moet proberen of het voor jou toegevoegde waarde heeft.spleethoven schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 16:17:
Dus bij intensieve groepssessie's altijd als eerste de bril claimen?Phehistyr schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 16:43:
[...]
Beslagen lenzen heb ik nog niet gehad, wel vochtig schuim wat om je gezicht zit.
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Daar komt het ongeveer op neer.ChojinZ schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 16:58:
[...]
Dus bij intensieve groepssessie's altijd als eerste de bril claimen?
https://www.reddit.com/r/.../4i3o9d/thanks_holloball/ ben niet de enige lees ik
[ Voor 16% gewijzigd door glashio op 06-05-2016 09:22 ]
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing
Ik heb Project Cars gisteren aangeschaft en met wat gedoe heb ik beeld gekregen in de Vive. Echter was dit enkel een "zwevend scherm" waarin in het menu van Project Cars kon zien. Was dit bij jou ook het geval?Racierox schreef op maandag 02 mei 2016 @ 17:01:
[...]
Ik weet zeker dat het werkt
Stel wel alles op z'n laagst in (voor je beeldscherm). Bij mij draait het dan aardig op een R9 290.
Ervaring is top, grafisch kan het allemaal nog wel wat beter.
Het spel zelf heb ik nog niet geprobeerd. Nadat ik beeld kreeg in de Vive heb ik mijn stuurtje aangesloten en vervolgens crasht Project Cars bij het opstarten. Vanavond maar eens stuurtje en het spel testen zonder de Vive, wellicht is de game gewoon niet happig op mijn stuur...
Alles rondom bestellingen en leveringen van de HTC Vive kan in dit topic:
[HTC Vive] Bestelling & Levering