Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-09 12:06
BSTNjitRam schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 09:39:
[...]

Ik heb Project Cars gisteren aangeschaft en met wat gedoe heb ik beeld gekregen in de Vive. Echter was dit enkel een "zwevend scherm" waarin in het menu van Project Cars kon zien. Was dit bij jou ook het geval?

Het spel zelf heb ik nog niet geprobeerd. Nadat ik beeld kreeg in de Vive heb ik mijn stuurtje aangesloten en vervolgens crasht Project Cars bij het opstarten. Vanavond maar eens stuurtje en het spel testen zonder de Vive, wellicht is de game gewoon niet happig op mijn stuur...
Het menu blijft inderdaad zwevend. De positie is gebaseerd op de kijkrichting op het moment van opstarten volgens mij. Je kunt bij VR-instellingen (uit m'n hoofd gezegd) instellen wanneer je kijkrichting gereset wordt.

Ik bedien het menu met de pijltjes toetsen of zet de Vive pas op als ik echt in game zit.
Via de control instellingen in Project Cars zelf kun je een knop instellen om je beeld te centreren (kan ook via steamVR met je Vive controller, maar dat is minder handig vind ik). Dat moet je bij elke race even doen.
Ik heb een knop op m'n G25 ingesteld, die kun je altijd makkelijk vinden. Probeer in game ook verschillende views, er zijn namelijk meerder cockpit views, de ene werkt beter dan de andere.

Wat voor stuur heb je? Je moet het wel voor opstarten van het spel aangesloten hebben, anders herkent Project Cars 'm niet.

Probeer het eerst eens zonder Vive zou ik zeggen, dat is sowieso handiger voor het instellen van je controls e.d.
Heb je alle instructies van Revive gevolgd? Bij mij werkte het allemaal in één keer namelijk.
Stel alle grafische instellingen laag in, die hebben namelijk alleen invloed op het beeld op je beeldscherm zover ik kan zien.

Succes ermee en als je vragen hebt hoor ik het wel, mag eventueel ook via PB als het teveel wordt voor dit topic :9

[ Voor 6% gewijzigd door Racierox op 04-05-2016 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-09 17:02

Phehistyr

De Epische Lurker

Voor de liefhebbers: War Thunder (f2p combat flight 'sim') heeft gisteren een update gekregen voor Oculus runtime 1.3. Met de ReVive mod werkt het ook goed met de Vive. Voorheen kon je wel aardig vliegen, maar er waren bijvoorbeeld helemaal geen markers voor vriend of vijand en ook helemaal geen HUD waardoor je belangrijke info alleen van instrumenten kon lezen. Door de lage resolutie en taalbarriere bij voornamelijk Russen en Japanners was dat geen pretje. Om deze update te gebruiken moet je de Work in Progress client gebruiken (vinkje rechts onder in de launcher).

Het mooie aan WT is dat die engine heel goed schaalt. Met mijn R290 werken de medium settings heel aardig. Het is wellicht niet zo'n goede sim als IL-2 of DCS, maar het is gratis te proberen en dus ook op niet extreme hardware in VR te spelen.

[ Voor 9% gewijzigd door Phehistyr op 04-05-2016 10:30 ]

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:18

BaRF

bijna kerst

Ik wil al een VR headset sinds ik in 1995 de VFX1 voorbij zag komen dus ben helemaal gehyped om een Vive te bestellen. Zat er alleen een beetje mee dat ik het eerst uit moet gaan leggen aan m'n vrouw dat ik een achterlijk grote uitgave ga doen voor zulk 'speelgoed'... Net toch maar voorzichtig eens aan begonnen, en ik krijg als antwoord een "leuk man, moet je doen!" ... vrouwen 8)7

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

BaRF schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 23:04:
Ik wil al een VR headset sinds ik in 1995 de VFX1 voorbij zag komen dus ben helemaal gehyped om een Vive te bestellen. Zat er alleen een beetje mee dat ik het eerst uit moet gaan leggen aan m'n vrouw dat ik een achterlijk grote uitgave ga doen voor zulk 'speelgoed'... Net toch maar voorzichtig eens aan begonnen, en ik krijg als antwoord een "leuk man, moet je doen!" ... vrouwen 8)7
Dan is het toch een topvrouw oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGoosex
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-09 14:56
Hallo mede Vive eigenaren,

ik heb vandaag mijn Vive ontvangen en alles werkt op zich goed alleen ik krijg elke een melding inloggen vive account failed .
Maar hij werkt voor de rest gewoon goed , is die htc account echt nodig , deze start nu automatisch met windows op of kan het alleen met een steam account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

RockGoosex schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 22:16:
Hallo mede Vive eigenaren,

ik heb vandaag mijn Vive ontvangen en alles werkt op zich goed alleen ik krijg elke een melding inloggen vive account failed .
Maar hij werkt voor de rest gewoon goed , is die htc account echt nodig , deze start nu automatisch met windows op of kan het alleen met een steam account.
Ik heb nooit iets van HTC geïnstalleerd. Het werkt allemaal prima als je alleen SteamVR hebt geïnstalleerd.

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:53

glashio

C64 > AMIGA > PC

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:16

TNJ

Frugalite

Dat je nu je controller en lighthouses kunt skinnen is een leuk detail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Op dit moment is het echter wel behelpen. Hopelijk komt Valve snel met de lighthouse dev kit. Deze zou na release van de Vive uitgebracht worden.

Bedoeling daarvan is dat je dan ook een soort button/puck met een IR Lighthouse sensor kunt gebruiken.

Je kan ze overigens zelf ook al maken. Alan Yates (de man achter de Lighthouse techniek bij Valve) heeft op zijn twitterfeed eerder een ontwerp van een prototype geplaatst.

[ Voor 16% gewijzigd door CapTVK op 08-05-2016 08:43 ]

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

CapTVK schreef op zondag 08 mei 2016 @ 08:41:
Je kan ze overigens zelf ook al maken. Alan Yates (de man achter de Lighthouse techniek bij Valve) heeft op zijn twitterfeed eerder een ontwerp van een prototype geplaatst.
Deze? https://mobile.twitter.co...16137353278939136/photo/1

En ik hoop dat meer devs ondersteuning inbouwen voor Sixense Stem en LEAP Motion. Je kunt nu alleen(?) in AltSpaceVR je handen zien met de LEAP.

[ Voor 21% gewijzigd door TNJ op 08-05-2016 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Dat is em. Wat mij wel verbaasd is dat we tot nu toe geen berichten/pics/filmpjes van hebben gehad van mensen die hun homemade Lighthouse sensors showen.

Blijkbaar is er toch iets extra's nodig (SDK Lighthouse)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

CapTVK schreef op zondag 08 mei 2016 @ 10:21:
[...]

Dat is em. Wat mij wel verbaasd is dat we tot nu toe geen berichten/pics/filmpjes van hebben gehad van mensen die hun homemade Lighthouse sensors showen.

Blijkbaar is er toch iets extra's nodig (SDK Lighthouse)?
Als je een stukje recenter kijkt naar zijn twitter zie je dat ze waarschijnlijk niet van plan zijn alles open scource te maken. Dus dan zal het voor de home-gamer een kwestie worden van wachten tot iemand een werkende firmware en driver comunication reverse-engeneered en aan elkaar knoopt. (Als je 2-3 reacties terug klikt ging het antwoord van Yates daar al over)

Heb er vorige week eindelijk een even snel mogen proberen. Wel de eerste dev versie, maar dat mocht de pret niet drukken! Wat een kicke ervaring zeg!

Het moment dat hij over mijn hoofd zakte om hem op te zetten en een glimpse kreeg van het scherm schrok ik even van het Screendoor-effect. Maar dat was ik een kwart seconden verder al weer vergeten, want plotssta je in een compleet andere wereld. Alles voelde zo enorm echt, geweldig hoe goed je brein te foppen is.

Was een beetje bang dat zo'n grote blinde aankoop tegen zou vallen toen ik hem pre-orderde. Maar na het proberen van de dev versie ben ik totaal verkocht, zeker als je meeneemt dat de consumer versie op een hoop punten ge-upgrade is.

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Ik had de vraag ena ntwoord van Yates op twitter al gezien. We moeten nog even afwachten. De officiele release is pas een maand oud.

Zelf mocht ik poosje terug ook de dev versie uittesten en ik ben zeker onder de indruk. Met name de vrijheid die je krijgt met twee controllers in je handen. Tilt Brush is voor mij de killer-app wat de mogelijkheden daarvan toont.

Zelf ben ik niet zo'n early adaptormaar ik kijk intussen rond wat er allemaal gebeurt op dit vlak. Wat mensen nu al uitproberen met de standaard Vive controller is al opmerkelijk genoeg. Hopelijk schieten ze op met de Lighthouse dev kit.

P.S.
Nog een ding...

"Maar na het proberen van de dev versie ben ik totaal omgekocht..."

autocorrectie hoop ik?;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenzy_LS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-08-2023
Pas op met "HoloBall" spelen jongens :F ;w
Veiligheids koordje is dus helemaal niet sterk!

Terug naar HTC ter reparatie waarschijnlijk. Kijken hoelang dat gaat duren :/

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DlzlRTKGmRqhSglflLl9JRbU/full.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Frenzy_LS op 08-05-2016 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Ouch, die bandjes zijn inderdaad veel te zwak en daarom heb ik Holoball nog maar niet aangeraakt. Blijkbaar zijn de bandjes die voor de Wii controllers zijn gemaakt wél geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Frenzy_LS schreef op zondag 08 mei 2016 @ 15:14:

[afbeelding]
Oe! Valt het onder garantie als zo'n touwtje breekt?

Zal inderdaad mijn wii-touwtjes alvast opzoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth

Borgoth

De botte lul.

Frenzy_LS schreef op zondag 08 mei 2016 @ 15:14:

[afbeelding]
Oef, dat ziet er niet best uit nee. :( Hopelijk vlot het RMA'en een beetje voor je.
CapTVK schreef op zondag 08 mei 2016 @ 14:54:
[...]
P.S.
Nog een ding...

"Maar na het proberen van de dev versie ben ik totaal omgekocht..."

autocorrectie hoop ik?;)
nee, mes op m'n keel en alles. :( :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:31
Gisteren op mijn uitgestelde verjaardag de Vive maar eens gedemo-ed aan familie en vrienden. Reacties waren zoals verwacht:p Overweldigend en een bizarre ervaring vonden de meesten het. Vooral Tilt Brush viel enorm in de smaak (terwijl ik hem zelf nog niet eens geprobeerd had). En heb zelfs mijn vader nog aan het gamen gekregen met Job Simulator. Hij had er de grootste lol in. Mooie was wel dat er vanalles op de grond gevallen was en toen mijn schoonzus het daarna mocht proberen is ze eerst alles gaan opruimen :D

Zelf vanochtend Project Cars geprobeerd met controller, aangezien het spel mijn stuur blijkbaar niet goedkeurt (Thrustmaster F430 ). Ik had ook weer dezelfde ervaring, de graphics vallen zwaar tegen, maar de immersie maakt dat meer dan goed. Wordt dus tijd om een nieuw stuurtje aan te gaan schaffen (T150RS of T300 met Ferrari stuur wss :P)

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiZas
  • Laatst online: 02-08 09:24
Gewoon nog even wachten, Project Cars komt eraan voor de Vive.

Ik heb me vandaag bezig gehouden met Lucky's Tale. Best wel een leuke platformer (vooral vanwege het diorama effect, voor de rest is het nogal gewoontjes). En een leuke manier om Facebook een trap te geven. Gratis download als je een oculus account maakt en perfect speelbaar met ReVive. Moest wel eventjes m'n room config opnieuw doen en 'em op "seated" zetten.

Beetje aan't prutsen geweest met VorpX, maar dat lijkt niet echt te lukken. Ik snap niet dat mensen willen gamen in een "virtual theater", met een kwart van de resolutie van een gewoon scherm. En in zuiver 3D modus wil het al helemaal niet lukken. Iemand betere ervaringen met deze? Welke games doen het goed?
Had het vooral voor Alien Isolation gekocht, maar dat bleek een ramp.

Met de nVidia 3D Vision ernaast (en de constante stroom patches van de modders) is dat toch nog steeds de betere oplossing voor non-native-VR games, me dunkt.

[ Voor 9% gewijzigd door KaiZas op 08-05-2016 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

KaiZas schreef op zondag 08 mei 2016 @ 18:43:
Ik heb me vandaag bezig gehouden met Lucky's Tale. Best wel een leuke platformer (vooral vanwege het diorama effect, voor de rest is het nogal gewoontjes). En een leuke manier om Facebook een trap te geven. Gratis download als je een oculus account maakt en perfect speelbaar met ReVive. Moest wel eventjes m'n room config opnieuw doen en 'em op "seated" zetten.
Ik kreeg behoorlijk last van duizeligheid en hoofdpijn van die camera die uit zichzelf gaat bewegen. Best grappig spel, maar ik heb na het eerste level moeten stoppen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 18:32

Isniedood

nee, echt niet!

Wat een rot weer... veel te warm voor VR...

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiZas
  • Laatst online: 02-08 09:24
Had er zelf gelukkig geen last van. Helemaal nog niks van gemerkt trouwens. Enkel een beetje "wazig" in m'n hoofd na een lange sessie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Ik heb wel aardig wat last gehad van de warmte, na één of twee levels van Final Approach (aanrader trouwens!) moest ik telkens toch echt een droogpauze nemen...

Helaas heeft mijn CPU ook al last van de warmte, de laatste paar dagen had ik erg slechte tracking. Na verschillende opties uit te hebben gesloten lijkt het er sterk op dat de throttling funest is voor VR. Daarom mijn overklok grotendeels terug geschroefd en het lijkt nu een stuk beter te gaan. Hopelijk gaat de zomer niet al te lang te heet worden. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinslo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:43
Iemand al ongelukken gehad met het "leunen" op tafels/(toon)banken etc die er niet zijn in het echt? Een aantal die het bij mij tot nu toe heeft geprobeerd (inclusief ikzelf) had op enig moment dit probleem wel :'). Teken van de geweldige immersie die VR heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Phehistyr schreef op zondag 08 mei 2016 @ 23:15:
Helaas heeft mijn CPU ook al last van de warmte, de laatste paar dagen had ik erg slechte tracking. Na verschillende opties uit te hebben gesloten lijkt het er sterk op dat de throttling funest is voor VR. Daarom mijn overklok grotendeels terug geschroefd en het lijkt nu een stuk beter te gaan. Hopelijk gaat de zomer niet al te lang te heet worden. :/
Toevallig net vandaag aan het OC-en geslagen. Alleen de GPU op dit moment, een R9 290. Testen welke invloed een OC heeft op de uitkomst van de Steam VR test :

Stock
Afbeeldingslocatie: http://www.imagehost.eu/small/kjFc.png

15% GPU / 10% Mem / 20% Power
Afbeeldingslocatie: http://www.imagehost.eu/small/ljFc.png

16% GPU / 10% Mem / 20% Power
Afbeeldingslocatie: http://www.imagehost.eu/small/mjFc.png

17% GPU / 10% Mem / 20% Power
Afbeeldingslocatie: http://www.imagehost.eu/small/pjFc.png

18% GPU / 12% Mem / 20% Power
Afbeeldingslocatie: http://www.imagehost.eu/small/qjFc.png

18% GPU / 16% Mem / 20% Power
Afbeeldingslocatie: http://www.imagehost.eu/small/rjFc.png

Na ook even in Project CARS te hebben getest, en bijbehorende crashes, de OC terug geschroefd naar :

16% GPU / 10% Mem / 10% Power
Afbeeldingslocatie: http://www.imagehost.eu/small/njFc.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Ivm de hitte gisteren even Lucky Tales gespeeld. Mooi spelletje met leuke sfeer, maar flinterdun qua gameplay en VR op die manier vind ik niet heel veel toevoegen. Het is leuk, maar ook gedoe. Af en toe voelde het raar, maar ik werd er niet misselijk van of iets dergelijks. Het kon me niet heel lang boeien, waar ik normaal door wil blijven gaan alleen mijn benen niet meer willen. WOW-factor is gewoon een stuk minder, maar het is nog steeds wel indrukwekkend.

Oja, ik heb het met een enkele lighthouse gedaan. Werkte flawless. alleen achterom kijken kan dan niet. Wordt ook mijn setup met racegames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesren
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:04
Mijn Vive is vandaag ook eindelijk geshipped, ik vroeg me alleen af wat iedereen voor oplossing gebruikt voor het neerzetten van hun basestations? Kan ik gewoon goedkope statieven gebruiken, ik las in dit topic iemand die lampstatieven had gebruikt. Ik hoor graag wat ervaringen van andere mensen, zodat ik kan bepalen wat te halen :)

Stay hungry, Stay foolish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:09
Ik heb 2 goedkope GoPro accesoires gekocht. Een soort klem die ik op allerlei verschillende plekken kan vast zetten en 1 gorillapod statiefje die ik kan neerzetten of om andere objecten heen kan buigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oppie85
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-05-2021
Isniedood schreef op maandag 09 mei 2016 @ 12:17:
Ivm de hitte gisteren even Lucky Tales gespeeld. Mooi spelletje met leuke sfeer, maar flinterdun qua gameplay en VR op die manier vind ik niet heel veel toevoegen. Het is leuk, maar ook gedoe. Af en toe voelde het raar, maar ik werd er niet misselijk van of iets dergelijks. Het kon me niet heel lang boeien, waar ik normaal door wil blijven gaan alleen mijn benen niet meer willen. WOW-factor is gewoon een stuk minder, maar het is nog steeds wel indrukwekkend.

Oja, ik heb het met een enkele lighthouse gedaan. Werkte flawless. alleen achterom kijken kan dan niet. Wordt ook mijn setup met racegames.
Voor mijn gevoel is dat ook waar Oculus de plank een beetje misslaat; wat ik gemerkt heb bij het demo-en van mijn Vive is dat de grootste kracht van VR juist is dat je kunt rondlopen en met de controllers op natuurlijke wijze interactie met de omgeving hebt. Iedereen heeft altijd de grootste lol met het oppakkeen en weggooien van voorwerpen in Job Simulator en de intuitieve manier van boogschieten in The Lab; zonder deze mogelijkheden is het veel lastiger om in te zien dat VR toch echt wel iets compleet nieuws toevoegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio

glashio

C64 > AMIGA > PC

vriesren schreef op maandag 09 mei 2016 @ 13:05:
... wat iedereen voor oplossing gebruikt voor het neerzetten van hun basestations?
Eerste week deze 2
glashio in "[HTC Vive] Ervaringen & Discussie" incombi met 2 van deze http://www.aliexpress.com...-Cameras/32266201016.html Werkte perfect (geen gewiebel). Zaterdag heb ik ze permanent in me woonkamer geschroefd :)

> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Mijn Vive is vandaag ook eindelijk geshipped, ik vroeg me alleen af wat iedereen voor oplossing gebruikt voor het neerzetten van hun basestations? Kan ik gewoon goedkope statieven gebruiken, ik las in dit topic iemand die lampstatieven had gebruikt. Ik hoor graag wat ervaringen van andere mensen, zodat ik kan bepalen wat te halen :)
Hou er rekening mee dat een lampstatief van zichzelf niet de mogelijkheid heeft om iets te kantelen. Daar zal je dan nog een opzetstukje voor willen hebben. Zelf heb ik een tijdje een dergelijk statief een beetje schuin op een kast gezet. Verre van ideaal, want er was altijd een risico dat hij verder om zou vallen en als ik tegen de kast stootte mocht ik de setup weer opnieuw doen. Maar anders dan dat werkte het prima. Nu hangen ze overigens gewoon tegen de muur met de meegeleverde mounts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
ik vroeg me alleen af wat iedereen voor oplossing gebruikt voor het neerzetten van hun basestations?
Ik heb de goedkoopste lamp statieven en ball heads besteld die ik kon vinden (helaas niet bij dezelfde winkel kunnen bestellen, maar de meeste ball heads zijn blijkbaar enorm duur terwijl voor de Vive een simpele volstaat).

Ik was 32 euro kwijt voor 2 statieven en 20 euro voor de 2 ball heads (beiden incl verzending).
Werkt perfect, aangezien ik 3 plekken heb waar ik VR wil kunnen doen is het enorm handig dat je ze makkelijk kunt verplaatsten.

Exacte info:
2 x Falcon Eyes I-2001 Lampstatief 82-200cm (2952041)
2x Mini Balhoofd Zwart MPH2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bendora
  • Laatst online: 09-09-2019
Dus wie heeft er ook al een Vive? Sind afgelopen vrijdag dobber ik met dit ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Bendora schreef op maandag 09 mei 2016 @ 15:35:
Dus wie heeft er ook al een Vive? Sind afgelopen vrijdag dobber ik met dit ding.
Dure dobber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bendora
  • Laatst online: 09-09-2019
Valt wel mee. Is een relatief iets duur zijn.

We zijn de test-generatie. De 2e en 3e VR-brillen gaan goedkoper en heel wat minder kabels hebben. Ventilatie opties moeten er ook nog komen. Zweet brillen als je zoveel mag bewegen.

Enfin ben dus opzoek naar meer Vivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Bendora schreef op maandag 09 mei 2016 @ 15:47:
Valt wel mee. Is een relatief iets duur zijn.

We zijn de test-generatie. De 2e en 3e VR-brillen gaan goedkoper en heel wat minder kabels hebben. Ventilatie opties moeten er ook nog komen. Zweet brillen als je zoveel mag bewegen.

Nou hopelijk kun je mij over een maandje toevoegen aan je lijstje 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Bendora schreef op maandag 09 mei 2016 @ 15:47:
Waarvoor? Er zijn er genoeg in dit topic dit topic, waaronder ondergetekende. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Ik snap ook niet helemaal wat je nu zoekt. Er staan genoeg verhalen van mede gelukkigen in dit topic. Daar ben ik er ook één van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

nieuws: HTC splitst bedrijfsonderdeel voor virtual reality af en boekt opnieu...

Vive Tech Corporation zal het wel beter doen dan HTC als geheel...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• glashio

glashio

C64 > AMIGA > PC

> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:28
Ben gejoined!

Alleen.... ben ik nou, naast de 3 admins, het enige lid?

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Niet online
ChojinZ schreef op maandag 09 mei 2016 @ 16:48:
[...]

Ben gejoined!

Is ook nog niet echt gepromoot hier in het topic voor zover ik heb gezien.
zal hem ook in de startpost zetten.

Er was nog iets dat ik er in zou zetten weet alleen niet meer wat :$

[ Voor 10% gewijzigd door Toet3r op 09-05-2016 16:54 ]

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glashio

glashio

C64 > AMIGA > PC

ChojinZ schreef op maandag 09 mei 2016 @ 16:48:
Lijkt me leuk om een keer een AltVR meeting te hebben met GoT'ers :)

> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Niet online
glashio schreef op maandag 09 mei 2016 @ 16:57:
[...]
AltVR is best leuk het werkt alleen wel nog maar matig. Ik pleur bijv. steeds door de vloer heen buiten het speelveld.

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Toet3r schreef op maandag 09 mei 2016 @ 16:52:
[...]

Is ook nog niet echt gepromoot hier in het topic voor zover ik heb gezien.
zal hem ook in de startpost zetten.

Er was nog iets dat ik er in zou zetten weet alleen niet meer wat :$
Dan gaan we dat toch vanaf nu gewoon promoten! Is kijken of we meer Tweakers weten te strikken voor ons VR clubje 8)
glashio schreef op maandag 09 mei 2016 @ 16:57:
[...]
Mij ook! Ben sowieso wel benieuwd naar AltVR. Maar.... de VR set zit nog in de doos (vandaag geleverd) dus ik moet eerst ff het eea testen.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glashio

glashio

C64 > AMIGA > PC

Toet3r schreef op maandag 09 mei 2016 @ 16:59:
Ik pleur bijv. steeds door de vloer heen buiten het speelveld.
Werkt perfect hier! Nog gekker heb met 3 andere Vive'ers een Controller toren gebouwd met 8 controllers! Hilarisch :D

> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGoosex
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-09 14:56
Ik heb 1 lampenstatief van 2,30 meter (25 euro) met daarop 1 mountingkit van de Vive opgeschroefd en 1 mini tripod (18 euro) op mijn kast .
Werkt Perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
Iemand de boel al verlengd met extra kabels?

Ik kom 3 meter te kort. Zou de boel graag verlengen met wat extra kabels. Vraag me alleen af of ik de boel langer kan maken zonder een extra signaal versterker er tussen te plaatsen.

Iemand hier ervaring mee? Meen te herinneren dat Phehistyr ook met zoiets bezig was...

Overigens gister mijn eerste Vive ervaring mogen ondervinden. Damn... wat is dat cool zeg!
Veel over gelezen en geprobeerd voor te stellen hoe de ervaring van VR zou zijn. Maar dit is toch wel boven mijn verwachtingen. Snap het gezeur over slechte kwalteit (low res) ook niet helemaal. Ik vond het persoonlijk erg meevallen en de immersie maakte de lage kwaliteit meer dan goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 02:23
ChojinZ schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 10:57:
Snap het gezeur over slechte kwalteit (low res) ook niet helemaal. Ik vond het persoonlijk erg meevallen en de immersie maakte de lage kwaliteit meer dan goed!
Helemaal mee eens. Volgens mij komen de klachten over de resolutie vooral van de mensen die het nog niet geprobeerd hebben.

Pac Man Battle Royale Replica, Fix It Felix Jr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

DarthSjaak schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 11:07:
[...]

Helemaal mee eens. Volgens mij komen de klachten over de resolutie vooral van de mensen die het nog niet geprobeerd hebben.
Hangt ook erg af van welk spel je doet en hoe goed iemand hem op zijn hoofd zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio

glashio

C64 > AMIGA > PC

En dat je niet met je ogen naar links of naar rechts draait :)

> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Isniedood schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 11:15:
[...]

Hangt ook erg af van welk spel je doet en hoe goed iemand hem op zijn hoofd zet.
Het hangt ook af van de afstand van objecten, waarop je je in een game op moet focussen. Als je dit op objecten veraf moet doen, valt het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
DarthSjaak schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 11:07:
[...]

Dat. Of mensen hebben te hoge verwachtingen. Of mijn verwachtingen waren gewoon te laag... :9
glashio schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 11:30:
En dat je niet met je ogen naar links of naar rechts draait :)
Hier verbaasde ik me wel over. Iedereen heeft het over FOV maar de sweetspot heeft volgens mij veel meer invloed op 'de ervaring'.
TNJ schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 12:03:
[...]

Het hangt ook af van de afstand van objecten, waarop je je in een game op moet focussen. Als je dit op objecten veraf moet doen, valt het op.
Voor mijn gevoel is het beeld scherper wanneer ik juist niet probeer te focussen. Wanneer ik wel focus op objecten lijken ze iets ondscherper te worden. Of ligt dat aan mij/zit dat tussen de oren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

ChojinZ schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 12:28:
Voor mijn gevoel is het beeld scherper wanneer ik juist niet probeer te focussen. Wanneer ik wel focus op objecten lijken ze iets ondscherper te worden. Of ligt dat aan mij/zit dat tussen de oren?
IMHO ligt dit er ook aan dat je je hoofd dan beter stil houdt. Hierdoor valt het SDE op en zie je de pixels. Als je een heel klein beetje beweegt, wordt het zwart tussen de pixels aangevuld met de verschoven pixel in het volgende frame. Maar het zit tussen je oren, want de hersenen maken van al die informatie één beeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

ChojinZ schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 10:57:
Iemand de boel al verlengd met extra kabels?

Ik kom 3 meter te kort. Zou de boel graag verlengen met wat extra kabels. Vraag me alleen af of ik de boel langer kan maken zonder een extra signaal versterker er tussen te plaatsen.

Iemand hier ervaring mee? Meen te herinneren dat Phehistyr ook met zoiets bezig was...
Ik heb het anders aangepakt. Ik heb effectief mijn systeemkast 10m verplaatst van mijn normale werkplek naar mijn VR ruimte. De Vive is nu met korte kabels verbonden.

De beeldkwaliteit is ok voor de made-for-vr games, maar in een spel als War Thunder valt het enorm op bij het aflezen van je instrumenten of het spotten en identificeren van vijanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Phehistyr schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 14:14:
[...]

Ik heb het anders aangepakt. Ik heb effectief mijn systeemkast 10m verplaatst van mijn normale werkplek naar mijn VR ruimte. De Vive is nu met korte kabels verbonden.
Helaas is dat voor mij geen optie. Zal toch moeten kijken voor kabels. Is kijken of ik daar wat over kan vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In plaats van alleen meelezen, zal ik ook eens pogen wat bij te dragen.

In het kader van goedkope statieven: aangezien het geen kerst is, had ik een ongebruikte kerstboomstandaard staan. Houten paal gehaald bij de Gamma, er in geklemd en lighthouse er op geschroefd. Ziet er niet sexy uit, maar wel functioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 14:52:
In plaats van alleen meelezen, zal ik ook eens pogen wat bij te dragen.

In het kader van goedkope statieven: aangezien het geen kerst is, had ik een ongebruikte kerstboomstandaard staan. Houten paal gehaald bij de Gamma, er in geklemd en lighthouse er op geschroefd. Ziet er niet sexy uit, maar wel functioneel.
Staat dat stabiel genoeg? Of is het een hele dikke paal? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmEagle
  • Laatst online: 22-07 07:24

ArmEagle

Duzz.

Ik heb nog geen Vive software geïnstalleerd. Is dat per sé nodig?
Wel heb ik Steam VR geïnstalleerd, natuurlijk.

Alles van de Room Setup gaat goed, totdat je de headset op mag zetten. Dan is bevindt het oranje vierkant zich aan de rand van het door mij afgebakende gebied (zo'n 2.6m bij 2.4m) en op zo'n 2 meter hoogte. De eerste instructie - naar de 'AI' toe lopen om chaperonne te initialiseren - lukt dus ook niet.

Nu maar eens rebooten en kijken of dat helpt.

Edit: Oh ja, Steam VR settings lijken ook niet op te slaan. Maar misschien moet ik daarvoor room setup eerst doorlopen. De base stations staan misschien net iets meer dan 5 meter van elkaar weg. Maar alle 5 elementen (headset, controllers, stations) zijn groen.

[ Voor 21% gewijzigd door ArmEagle op 10-05-2016 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

De room setup en tutorial zijn twee verschillende dingen. Maar als alles groen wordt aangegeven en je de hele setup hebt doorlopen zou het moeten werken lijkt me. Heb je al gecheckt of een firmware geupdate moet worden? De software van HTC is niet nodig voor normale werking.

[ Voor 11% gewijzigd door Phehistyr op 10-05-2016 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmEagle

ArmEagle

Duzz.

Phehistyr schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 20:55:
De room setup en tutorial zijn twee verschillende dingen. Maar als alles groen wordt aangegeven en je de hele setup hebt doorlopen zou het moeten werken lijkt me. Heb je al gecheckt of een firmware geupdate moet worden? De software van HTC is niet nodig voor normale werking.
Firmware is allemaal up to date. Ik hoefde alleen maar de controllers te updaten.

Ik heb al een metgezel gevonden. Maar nog geen oplossing.

https://steamcommunity.co...ons/0/357285562480372762/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Dan vermoed ik dat het doorlopen van de setup toch niet goed gaat. Heb je de controllers echt op de grond liggen terwijl je de calibrate knop indrukt? Staan de lighthouses goed en stevig opgesteld? Bij voorkeur vrij hoog, in tegenoverstaande hoeken en gericht op het midden van je speelveld. Eventuele spiegelende oppervlaktes afgedekt? Dat zijn zo de meest voorkomende valkuilen.

Ik heb wel één of twee keer gehad dat de vloer niet klopte bij de setup, maar een nog keertje de setup doorlopen heeft dat meteen opgelost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArmEagle

ArmEagle

Duzz.

Phehistyr schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 21:24:
Dan vermoed ik dat het doorlopen van de setup toch niet goed gaat. Heb je de controllers echt op de grond liggen terwijl je de calibrate knop indrukt? Staan de lighthouses goed en stevig opgesteld? Bij voorkeur vrij hoog, in tegenoverstaande hoeken en gericht op het midden van je speelveld. Eventuele spiegelende oppervlaktes afgedekt? Dat zijn zo de meest voorkomende valkuilen.

Ik heb wel één of twee keer gehad dat de vloer niet klopte bij de setup, maar een nog keertje de setup doorlopen heeft dat meteen opgelost.
Hmm, na wat aanpassingen werkt het nu wel; base stations iets anders gepositioneerd (ook al staat eentje nu net iets lager dan zou moeten). En dit keer heb ik met de klok mee (in plaats van tegenin) de ruimte afgetekend. En nu klopt de vloer wel.
Alleen liep het 'inklappen van de kamer' vast - rondkijken werkt nog steeds wel en alle componenten zijn groen en knipperen niet. We zijn er bijna! :)

Oh wacht ... en de Vive software installeren en dat Steam VR laten starten. Klein detail :)

[ Voor 4% gewijzigd door ArmEagle op 10-05-2016 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth

Borgoth

De botte lul.

Ik kan wel janken...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/A485rLpb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Nog een tip voor wanneer je Vive (zoals bij mij) wel erg op je wangen drukt: de stukjes schuimrand rond je neus een stukje naar beneden buigen. Het zit dan niet helemaal meer vast met klitteband, maar het is veel comfortabeler voor me. En als bonus kan het zweet van audioshield een beetje weglopen ipv dat het allemaal wordt geabsorbeerd. :p
Oh, dat is knap klote. Wat is er gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Gaar display? Zo geleverd of kapot gegaan tijdens gebruik?
Phehistyr schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 22:24:
En als bonus kan het zweet van audioshield een beetje weglopen ipv dat het allemaal wordt geabsorbeerd. :p
Pfff... sportschool abbo kan ik wel opzeggen nu ik Audioshield speel. Wat intens zeg... oOo

[ Voor 73% gewijzigd door ChojinZ op 10-05-2016 22:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Borgoth

Borgoth

De botte lul.

Hij kwam zo uit de doos. Na wat rommelen met de drivers had ik eindelijk beeld, geeft het rechter oog alleen puur groen weer. :(

Maar het is al opgelost! Gelukkig alleen een los kabeltje. Alles ge-reseat en het was weg.

* Borgoth haalt opgelucht adem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Ik zit dankzij Audioshield er serieus aan te denken om gewichtjes te kopen om aan mijn polsen vast te maken. Zeker als je je best doet om zo energiek mogelijk te spelen zou dat best een verschil kunnen maken. Het zal wel niet zo effectief zijn als een sportschool, maar het is tenminste leuk. :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rickiii
  • Laatst online: 13-12-2024
Phehistyr schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 22:34:
Ik zit dankzij Audioshield er serieus aan te denken om gewichtjes te kopen om aan mijn polsen vast te maken. Zeker als je je best doet om zo energiek mogelijk te spelen zou dat best een verschil kunnen maken. Het zal wel niet zo effectief zijn als een sportschool, maar het is tenminste leuk. :p
Ja net nog even gespeeld en dit komt ook weer op.
https://www.bol.com/nl/p/...g-zwart/9200000032884097/ + https://www.bol.com/nl/p/...g-blauw/9200000019401704/ = http://i.imgur.com/K5Pd9iM.png

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmEagle

ArmEagle

Duzz.

Ik heb voetenwerk nodig. Sta normaal bij muziek haast aan de grond genageld. Maar het lukt me met AudioShield een klein beetje om Schwung in mezelf te krijgen :).

Dat is een compleet andere manier van muziek beleven!
Wel mis ik soms wat FOV met mijn eigen bril eronder (wil de HMD niet te dicht op mijn bril zetten). Maar daar komt over een tijdje https://www.kickstarter.c...-virtual-reality-headsets (net succesvol gefinanced - hmm, duurt nog zo'n 2 maanden voordat ik het kan verwachten) voor...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borgoth

Borgoth

De botte lul.

Ok, dit is cool. Dit is zo, zo, cool!

Alleen AudioShield is de Vive aankoop het al waard, en m'n enkels zijn nog niet eens nat. Morgen maar eens verder dan alleen met m'n grote teen het water aftasten.

Verder nog even snel door wat games in The Lab gelopen, en tot nu toe lijkt m'n systeem alles vloeiend te spelen. Had alleen hier en daar wat schokjes tussen het laden door. Niet gelijk misselijk geworden, dus dat vooruitzicht is goed.

Enige wat stotterig was was cloudlands-golf, maar met rustig kijken is ook dat goed te doen. (dat de screen-tearing niet gelijk loopt is feitelijk het vervelendste)
ArmEagle schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 23:52:
[...]

Ik heb voetenwerk nodig. Sta normaal bij muziek haast aan de grond genageld. Maar het lukt me met AudioShield een klein beetje om Schwung in mezelf te krijgen :).
Ik moet juist van mijn voetenwerk af zien te komen. :( Ik denk niet dat de onderburen blij met me zullen zijn met meer dan een nummertje of 2 op dit moment.

[ Voor 26% gewijzigd door Borgoth op 11-05-2016 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmEagle

ArmEagle

Duzz.

Ik ben er nog niet helemaal achter hoe ik de andere achtergronden (uit de workshop) nou te zien krijg. Maar misschien lukt het morgen wel ineens.

Daarnaast ben ik erg benieuwd naar 360 graden videos kijken. Is daar een speciale (youtube?) (Vive) app/(Steam) game voor?

Edit: Oh. En ik krijg die kleine Steam VR app maar niet zover dat hij settings bewaard. Vooral het automatisch wisselen van audio devices lijkt me handig. Ook is de camera niet aan(gevinkt) na het herstarten.

[ Voor 28% gewijzigd door ArmEagle op 11-05-2016 00:11 . Reden: meer opmerkingen/vragen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Wat een lovende reacties over audioshield. Ga hem toch maar eens heroverwegen. Gisteren vanishing realms gedaan. Vond het wel leuk, maar was wat te gehypt. Zelfde geldt voor unseen diplomacy. Die game heeft eigenlijk helemaal geen puzzles. Zit weinig creativiteit in de opbouw. Zonde.

Holopoint gisteren ook voor het eerst gedaan. In 1 ruk naar level 20 gespeeld. Lamme armen, maar totally worth it. De beta wordt wel aangeraden en dan two handed spelen.

Denk wel dat ik SPT nog steeds leuker vind. Voor vanavond staat the gallery op het programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
Audioshield is bij mij ook het leukste spel tot nu toe. Heb me gisteren in het zweet gewerkt met verschillende metal nummers op Hard en Harder. Normal is te makkelijk, maar vanaf Hard zijn de snellere nummers echt genieten. Harder zorgt voornamelijk voor meer gespreide "noten" dus meer extreem links/rechts.

Wellicht leuk om een GoT lijstje van 10 nummers samen te stellen en daarop de competitie met elkaar aan te gaan? :P Zullen dan wel ingebouwde nummers moeten zijn, maar ik had DragonForce met Through the Fire and Flames al voorbij zien komen dus dat zou mijn 1e nominatie zijn, samen met iets van Avenged Sevenfold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:09

Kiwi

Gadgetfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Phehistyr schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 22:34:
Heb ik ook overwogen. Maar ik vind het opdoen van de bril, koptelefoon en controllers al een drama. Laat staan dat ik dan ook banden om mijn polsen en enkels moet gaan doen. Ik wacht jouw ervaringen wel af voordat ik zelf wat aanfschaf. :+
Isniedood schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 09:25:

Holopoint gisteren ook voor het eerst gedaan. In 1 ruk naar level 20 gespeeld. Lamme armen, maar totally worth it. De beta wordt wel aangeraden en dan two handed spelen.
Ook gespeeld. Werkt echt goed. Shooters met guns werkt naar mijn ervaring nog niet heel lekker, maar boogschieten is heel goed te doen!
Snap alleen niet hoe jij in 1 keer naar lvl 20 hebt gespeeld. Ik kom niet verder dan wave 1... (ben te traag) :(
BSTNjitRam schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:32:

Wellicht leuk om een GoT lijstje van 10 nummers samen te stellen en daarop de competitie met elkaar aan te gaan? :P Zullen dan wel ingebouwde nummers moeten zijn, maar ik had DragonForce met Through the Fire and Flames al voorbij zien komen dus dat zou mijn 1e nominatie zijn, samen met iets van Avenged Sevenfold.
Leuk idee! Zou de SteamGroup daarin niet iets kunnen faciliteren? bv. het bijhouden van de scores?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

ChojinZ schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 11:40:

Ook gespeeld. Werkt echt goed. Shooters met guns werkt naar mijn ervaring nog niet heel lekker, maar boogschieten is heel goed te doen!
Snap alleen niet hoe jij in 1 keer naar lvl 20 hebt gespeeld. Ik kom niet verder dan wave 1... (ben te traag) :(
Ik heb tijdelijk 4 x 3 m tot mijn beschikking misschien helpt dat. Kan gewoon rustig rondjes blijven lopen en dan word ik continu gemist.

Persoonlijk vind ik space pirate trainer prima schieten. Echter heb ik wel de grip angle in het menu ingesteld. Dat maakt het ineens veel makkelijker. Naar persoonlijke voorkeur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
[...]

Maar ik vind het opdoen van de bril, koptelefoon en controllers al een drama.

[...]
Ik leg de controllers op de grond en zet ze aan, koptelefoon ertussenin. Dan bril op, koptelefoon op (is makkelijk te vinden) en dan controllers oprapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Ik gebruik gewoon de meegeleverde oordopjes. Ik heb ze aan elke kant door de lus van de strap aan de zijkant gestoken. Daardoor zitten ze altijd in de buurt van het goede oor en kan ik ze gewoon tegelijk met de hmd van mijn hoofd af trekken.

Voor Audioshield moet je vooral eens The Pretender van de Foo Fighters proberen op harder. Behoorlijk intens en de bollen passen perfect bij de muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dust | zone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2024

dust | zone

don't ask...

ArmEagle schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 00:05:
Ik ben er nog niet helemaal achter hoe ik de andere achtergronden (uit de workshop) nou te zien krijg. Maar misschien lukt het morgen wel ineens.

.......
De bedoeling is om te abonneren op de workshop-items (wallpapers of skins voor controllers/lighthouses) en dan in VR via de settings (het tandwiel rechtsonder) de achtergrond in te stellen (de precieze locatie wisselde bij mij (beta setting aan)). Volgens mij zit het nu onder customize of environment.

Wat betreft Audioshield... Surfing with the alien van Joe Satriani vond ik erg leuk om te doen.
Wat betreft GoT VR Steam group.... aangemeld.

Zondag nog gelachen met mijn neefje die iets te gemakkelijk besloot om te leunen op een virtuele tafel. :D

Asus A7V266 | AMD Dondervogel 1400 | >200 GB aan schijfjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BSTNjitRam

Leuk idee! Zou de SteamGroup daarin niet iets kunnen faciliteren? bv. het bijhouden van de scores?
Ik heb op de SteamGroup een discussie gestart m.b.t. de Tweakers AudioShield Battle :P
Geïnteresseerden kunnen zich daarin melden, dan houden we dit topic daar nog wat van verschoond.
Phehistyr schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 12:07:
Voor Audioshield moet je vooral eens The Pretender van de Foo Fighters proberen op harder. Behoorlijk intens en de bollen passen perfect bij de muziek.
dust | zone schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 12:44:
[...]
Wat betreft Audioshield... Surfing with the alien van Joe Satriani vond ik erg leuk om te doen.
Ik ben zo vrij geweest om jullie alvast aan de lijst toe te voegen, samen met jullie voorgestelde nummers. Mochten jullie dat niet op prijs stellen, of je voorgestelde nummer nog willen wijzigen dan hoor ik het graag.

Iedereen die wil AudioShield Battlen staat het sowieso vrij om mij te adden op Steam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Isniedood schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 11:48:
[...]

Persoonlijk vind ik space pirate trainer prima schieten. Echter heb ik wel de grip angle in het menu ingesteld. Dat maakt het ineens veel makkelijker. Naar persoonlijke voorkeur
Gister enkel staand gespeeld. Wist eigenlijk niet dat je objecten kon dodgen... :X
Isniedood schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 11:48:
[...]

Nog geen ervaring mee. Wel Hover Junkers, maar dat vond ik dus niet zo lekker schieten.
DarthSjaak schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 12:00:
[...]

Ik leg de controllers op de grond en zet ze aan, koptelefoon ertussenin. Dan bril op, koptelefoon op (is makkelijk te vinden) en dan controllers oprapen.
Zo doe ik het ook, maar praktisch vind ik het niet. Heb ik alles op, valt het oordopje weer uit mijn oor, moet ik het oordopje weer op gevoel vinden.
Wil, na een intensief potje Audioshield, ff een slokje drinken nemen, moet de bril weer af. Zal je net zien, vallen die oordopjes tijdens het afzetten van de bril weer uit mijn oren. :(

Nu maakt de VR ervaring alles goed en ik snap dat dit 1st gen probleempjes zijn maar handig is anders.
BSTNjitRam schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 13:13:
[...]

Ik heb op de SteamGroup een discussie gestart m.b.t. de Tweakers AudioShield Battle :P
Geïnteresseerden kunnen zich daarin melden, dan houden we dit topic daar nog wat van verschoond.
top! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
ChojinZ schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 14:33:

Nu maakt de VR ervaring alles goed en ik snap dat dit 1st gen probleempjes zijn maar handig is anders.
Ik denk dat het drinkprobleem bij de 2gen en 3gen niet opgelost worden. Blijft lastig drinken met een hmd op je hoofd. :)

Update:
Met room view en een rietje kom je wel een heel eind.

[ Voor 8% gewijzigd door DarthSjaak op 11-05-2016 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Oe ik zie verkoop mogelijkheden voor de rietjesfabrikanten :P Of gewoon lekker een camelback op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Ik heb met mijn 2x HD7950 (waarvan er maar één gebruikt wordt) nog eigenlijk geen enkel probleem met stotteren gehad, behalve bij theBlu. Betekent dit dat mijn video settings waarschijnlijk lager zijn dan optimaal?

Final Approach is geweldig, maar het beeld wordt vaak wazig/vaag als ik naar beneden kijk. Blijkbaar gaat dat toch nog een stukje met oogbeweging ipv alleen het hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

ChojinZ schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 14:33:
[...]

Gister enkel staand gespeeld. Wist eigenlijk niet dat je objecten kon dodgen... :X

[...]

Nog geen ervaring mee. Wel Hover Junkers, maar dat vond ik dus niet zo lekker schieten.

[...]

Zo doe ik het ook, maar praktisch vind ik het niet. Heb ik alles op, valt het oordopje weer uit mijn oor, moet ik het oordopje weer op gevoel vinden.
Wil, na een intensief potje Audioshield, ff een slokje drinken nemen, moet de bril weer af. Zal je net zien, vallen die oordopjes tijdens het afzetten van de bril weer uit mijn oren. :(

[...]

top! d:)b
Uhh... het idee is dat wanneer je een blok raakt, daar een pijl uitkomt die naar je toe vliegt.. zonder te dodgen kan je inderdaad niet verder komen dan wave 1. Daarom is dit ook het zwaarste spel dat er is.

Wat betreft schieten moet je echt met aim down the sight werken. Achterste puntje tussen de 2 voorste puntje en op gelijke hoogte. Neemt niet weg dat hover junkers relatief raar schiet doordat de barrel aan de onderkant zit. Je moet dus iets hoger mikken dan je zou denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
DarthSjaak schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 14:54:
[...]

Ik denk dat het drinkprobleem bij de 2gen en 3gen niet opgelost worden. Blijft lastig drinken met een hmd op je hoofd. :)

Update:
Met room view en een rietje kom je wel een heel eind.
Een aantal zaken draadloos maken zou een hoop helpen. Al zal dat op korte termijn nog niet mogelijk zijn.
Isniedood schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 15:21:
[...]

Uhh... het idee is dat wanneer je een blok raakt, daar een pijl uitkomt die naar je toe vliegt.. zonder te dodgen kan je inderdaad niet verder komen dan wave 1. Daarom is dit ook het zwaarste spel dat er is.
Bij de eerste wave komt er, nadat je het blokje kapot schiet, een blok naar je toe die je ook kapot kan schieten. Dit moet je echter wel heel snel doen. En dat lukt mij niet (ben te traag). Maar dodgen is, zover ik het spel snapte, de eerste wave niet perse nodig. Je kan de blokken die op je afkomen, dus ook kapot schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

ChojinZ schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 15:31:
[...]

Een aantal zaken draadloos maken zou een hoop helpen. Al zal dat op korte termijn nog niet mogelijk zijn.

[...]

Bij de eerste wave komt er, nadat je het blokje kapot schiet, een blok naar je toe die je ook kapot kan schieten. Dit moet je echter wel heel snel doen. En dat lukt mij niet (ben te traag). Maar dodgen is, zover ik het spel snapte, de eerste wave niet nodig. Je kan de blokken die op je afkomen, dus ook kapot schieten.
Uhh die zijn dus niet bedoelt om stuk te schieten, die moet je ontwijken. Je schiet een groot stilstaand vierkant blok en als die ontploffen komt er soms/meestal een pijl uit die richting je hoofd gaat. Die moet je niet slopen maar ontwijken. Andere optie is dat die pijl op je af geschoten wordt nadat het vierkante blok rood geworden is. Dan ben je te laat geweest om het blok kapot te schieten (lees; geen punten), maar moet je alsnog de pijl ontwijken (niet schieten).

Ik geloof dat je even een youtube filmpje moet opzoeken van hoe het spel werkt. Die blokken die op je af komen zijn niet bedoelt om uit de lucht te knallen. zie ook : YouTube: Virtual Reality Workout - 197BPM Heartrate! Holopoint vs Hover Junkers vs Space Pirate Trainer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Isniedood schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 16:08:
[...]

Uhh die zijn dus niet bedoelt om stuk te schieten, die moet je ontwijken. Je schiet een groot stilstaand vierkant blok en als die ontploffen komt er soms/meestal een pijl uit die richting je hoofd gaat.
Waarom zit de mogelijkheid er dan in? Overigens heb ik geen pijl gezien. Ik zie enkel blokjes op me afschieten.

Ow, en 'uhh' is niet nodig... ;)

*edit*
Filmpje bekeken, speler doet dus precies hetzelfde wat ik uitleg. Echter, ook hem lukt het niet en schakelt uiteindelijk over naar dodgen. Maar je ziet em dus meerdere malen in wave 1 een 2e schot doen op het blokje wat op hem afkomt.
*edit*

[ Voor 21% gewijzigd door ChojinZ op 11-05-2016 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio

glashio

C64 > AMIGA > PC

> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EthiC
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09 16:31
Wanneer gaat tweakers eigenlijk met de Vive review afkomen, is nu toch al een tijdje sinds de Rift review en het leek dat ze toch ook al aardig wat met de Vive hadden zitten spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmEagle

ArmEagle

Duzz.

dust | zone schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 12:44:
[...]

De bedoeling is om te abonneren op de workshop-items (wallpapers of skins voor controllers/lighthouses) en dan in VR via de settings (het tandwiel rechtsonder) de achtergrond in te stellen (de precieze locatie wisselde bij mij (beta setting aan)). Volgens mij zit het nu onder customize of environment.
Bedankt. Die eerste stappen gingen wel, alleen zag ik de gekozen achtergrond (nog) nergens. Ik zal zo eens opnieuw proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

ArmEagle schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 19:29:
[...]

Bedankt. Die eerste stappen gingen wel, alleen zag ik de gekozen achtergrond (nog) nergens.
Workshop -> subscribe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArmEagle

ArmEagle

Duzz.

TNJ schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 19:34:
[...]

Workshop -> subscribe?
Ik had beter niet kunnen reageren en het eerst weer moeten proberen. Dat deel ging dus wel goed. :) Ook kreeg ik ergens wel een lijst van 'gesubscribed' achtergronden. Het is vast heel simpel :)

Helaas is er nog niemand met een reactie gekomen op het (bewaren) van de Steam VR (die kleine launcher) settings en het inschakelen van de camera / room view. Maar dat proberen we ook gewoon weer.
Edit: X-te maal is scheepsrecht. Nu blijft de instelling wel bewaard.
Edit2: Ik denk dat je gewoon niet teveel wijzigingen in één keer moet doen. Met kleine stapjes lijkt het beter te lukken.

[ Voor 15% gewijzigd door ArmEagle op 11-05-2016 20:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Borgoth

Borgoth

De botte lul.

Zo, heel halve woonkamer verbouwd. Wat een ruimte zeg!

Zit nu op de 3.2 bij 3 meter effective play area volgens SteamVR. O+ Echte ruimte die ik heb is nog een stuk groter zelfs, richting de 3.5 bij 5! Steam ziet tussen de haard en kast, en naast de tafel niet als bruikbaar, echter is die ruimte ingame d.m.v. de chaperone ook prima te gebruiken. :D

Wel maar even de boekenkast voor de glazen schuifdeur gezet. (binnendeur, enkel glas) Zie het al helemaal gebeuren dat ik in een vrolijke bui m'n polsen door snij omdat de chaperone 2 frames te laat is.
ArmEagle schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 19:39:
[...]
Ik had beter niet kunnen reageren en het eerst weer moeten proberen. Dat deel ging dus wel goed. :) Ook kreeg ik ergens wel een lijst van 'gesubscribed' achtergronden. Het is vast heel simpel :)
[..]
Je bent niet de enige, ik zat ook te kutten met de workshop wat niet leek te werken. Als je je op dingen subscribed in de workshop, moeten ze eerst nog gedownload worden... Logisch, maar wel verwarrend als ze zeggen "kijk maar in je lijst, daar staat hij", en hij staat er niet. Ik ben wel 4x in en uit het menu gegaan voor hij tevoorschijn kwam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Hmmm... Bij Robot Repair in The Lab toch ook last van m'n framerates. In oktober maar de Vega 10 aanschaffen, en tot die tijd vermaken met Minigolf, Audioshield en Final Approach.

Overigens was die Robot Repair echt gaaf als Portal fan, ik kijk uit naar Portal Stories: VR! :9~

Ik zit nu trouwens wel in de echte wereld met het gevoel alsof ik in VR zit :D

[ Voor 12% gewijzigd door Kiwi op 12-05-2016 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth

Borgoth

De botte lul.

Kiwi schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 00:08:
Hmmm... Bij Robot Repair in The Lab toch ook last van m'n framerates. In oktober maar de Vega 10 aanschaffen, en tot die tijd vermaken met Minigolf, Audioshield en Final Approach.

Overigens was die Robot Repair echt gaaf als Portal fan, ik kijk uit naar Portal Stories: VR! :9~

Ik zit nu trouwens wel in de echte wereld met het gevoel alsof ik in VR zit :D
Robot Repair is gaaf he! Alles is zo gedetailleerd! Dat mechanisme van die lever heeft me echt een solid 5 minuten gefascineerd, en GLaDoS is groot niet normaal. Immens groot, nooit bij stil gestaan in de originele 2 delen.

Edit:
Net dik een uur in AudioShield gezeten, en als ik nu mijn ogen sluit sta ik opnieuw in de arena. :P

[ Voor 7% gewijzigd door Borgoth op 12-05-2016 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
Ik heb me gisteren ook nog even moe gemaakt in AudioShield. Onder andere Foo Fighters met The Pretender gedaan op Harder, dat gaat inderdaad wel lekker. Dacht dat ik een degelijke score had (9.78 op de eerste poging) maar hoewel ik Prehistyr niet tussen mijn steam friends heb staan, kon ik op de National tab wel zien dat hij een belachelijke 9.96 had gehaald... nog maar even oefenen dus :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Lekker meeschreeuwen helpt :p

Pagina: 1 ... 12 ... 31 Laatste

Let op:
Alles rondom bestellingen en leveringen van de HTC Vive kan in dit topic:

[HTC Vive] Bestelling & Levering