Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:16

TNJ

Frugalite

Nice! Net heeft pCARS een update gehad en je kunt met je Vive racen! _/-\o_

Net enkele rondjes Donnington en Nordschleife gedaan. Nordschleife is nu een heel ander circuit. Met 3D heb je véél meer een idee hoe erg stijl de flanken van de heuvels zijn. :9~

Alleen krijg ik de non-VR versie niet meer fullscreen op 3 schermen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenzy_LS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-08-2023
TNJ schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 19:09:

Net enkele rondjes Donnington en Nordschleife gedaan. Nordschleife is nu een heel ander circuit. Met 3D heb je véél meer een idee hoe erg stijl de flanken van de heuvels zijn. :9~

Moet je nu een 'game of the year' editie ;of alle downloadable content hebben hiervoor? Ik zag echt dat er verschrikkelijk veel DLC is uitgebracht in de tussentijd. De vanilla Pcars er na 2 uur weer van m'n schijf gemietert. (re)Vive compatibility ga ik het wel weer proberen.

Weet iemand hoe je de pre-order bonus spellen in je Steam library krijgt? Ik zie ze in m'n "vive home" maar dat gebruik ik niet als primairy interface.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:18

BaRF

bijna kerst

TNJ schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 19:09:

Lol, net de Vive review gezien op de FP hier, en daar wordt nog genoemd dat het zo jammer is dat je pCars moet 'ReViven' :P Hebben ze snel opgepikt daar :+

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Frenzy_LS schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 03:45:
[...]

Moet je nu een 'game of the year' editie ;of alle downloadable content hebben hiervoor? Ik zag echt dat er verschrikkelijk veel DLC is uitgebracht in de tussentijd. De vanilla Pcars er na 2 uur weer van m'n schijf gemietert. (re)Vive compatibility ga ik het wel weer proberen.

Weet iemand hoe je de pre-order bonus spellen in je Steam library krijgt? Ik zie ze in m'n "vive home" maar dat gebruik ik niet als primairy interface.
Je hoeft geen DLC te hebben om de Nordschleife (voorheen Eifelwald?) te kunnen racen of de Vive te kunnen gebruiken. Enkel de gecombineerde Nordschleife+Nürburgring GP circuit is in de laatste DLC.

Je krijgt een mail met code, zodat je de pre-order VR games kunt activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zone
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 09-02-2021
Iemand in de buurt van Zaandijk met een HTC Vive? :s

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:28
En? Al mensen een beetje Vive moe?

Ik moet zeggen, het waren 4 hele intense avonden. Kan niet zeggen dat ik de afgelopen week goed heb geslapen. Ik ben gewoon toe aan wat rust.

Enerzijds kan ik niet wachten totdat ik thuis en weer kan spelen. Maar een avondje lekker met een filmpje op de bank trekt mij nu ook wel...

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-09 13:27

Mitchell

Ondertitel

Is er toevallig iemand in Enschede die een Vive heeft? Wil hem heel graag uitproberen, maar als studentje is het een duur iets om te kopen. :P

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-09 17:02

Phehistyr

De Epische Lurker

ChojinZ schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 12:46:
En? Al mensen een beetje Vive moe?

Ik moet zeggen, het waren 4 hele intense avonden. Kan niet zeggen dat ik de afgelopen week goed heb geslapen. Ik ben gewoon toe aan wat rust.

Enerzijds kan ik niet wachten totdat ik thuis en weer kan spelen. Maar een avondje lekker met een filmpje op de bank trekt mij nu ook wel...
Het weer zit me momenteel nog een beetje tegen in mijn appartementje op de bovenste verdieping met een plat dak. Daardoor kan ik weinig doen voordat het een zweterige boel gaat worden. Maar ik geloof dat het weer vanaf morgen beter gaat worden. :+

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davografie
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-01-2023
BSTNjitRam schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:32:
Audioshield is bij mij ook het leukste spel tot nu toe. Heb me gisteren in het zweet gewerkt met verschillende metal nummers op Hard en Harder. Normal is te makkelijk, maar vanaf Hard zijn de snellere nummers echt genieten. Harder zorgt voornamelijk voor meer gespreide "noten" dus meer extreem links/rechts.

Wellicht leuk om een GoT lijstje van 10 nummers samen te stellen en daarop de competitie met elkaar aan te gaan? :P Zullen dan wel ingebouwde nummers moeten zijn, maar ik had DragonForce met Through the Fire and Flames al voorbij zien komen dus dat zou mijn 1e nominatie zijn, samen met iets van Avenged Sevenfold.
Je zou deze mod moeten proberen. Die verandert de Easy mode in de Hardest mode:
https://www.reddit.com/r/..._was_to_easy_i_created_a/

Als we dan zo'n score ding doen dat zouden we die mod moeten proberen.. Die maakt het wel uitdagend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Zone schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 11:42:
Iemand in de buurt van Zaandijk met een HTC Vive? :s
Mitch377 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 13:36:
Is er toevallig iemand in Enschede die een Vive heeft? Wil hem heel graag uitproberen, maar als studentje is het een duur iets om te kopen. :P
Woon in Houten net onder Utrecht, naast het station. Is niet helemaal in de buurt maar je bent welkom om langs te komen.

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrParanoid
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-01-2022
Wamel hier (vlak onder Tiel) wil best een demo'en zolang het niet te gek / druk word :) ruimte van 2.5+ bij 4 meter, gtx970 en tot nu draait alles soepel :) PMétje kan gestuurd worden, en speciaalbiertje word gewaardeerd al ruil maar hoeft niet :P

/edit: is aan mij om te weigeren of niet natuurlijk, maar sta er voor open :>

[ Voor 14% gewijzigd door DrParanoid op 13-05-2016 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell

Mitchell

Ondertitel

Wamel en Houten zijn redelijk ver weg, dus weet nog niet of dat wat wordt, maar natuurlijk neem ik wel compensatie mee. Das wel zo netjes hé?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

De toekomst is hier.

YouTube: Virtual reality festival

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmEagle
  • Laatst online: 22-07 07:24

ArmEagle

Duzz.

Als ik nou een tapijtje had...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
Phehistyr schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 14:17:
[...]

Het weer zit me momenteel nog een beetje tegen in mijn appartementje op de bovenste verdieping met een plat dak. Daardoor kan ik weinig doen voordat het een zweterige boel gaat worden. Maar ik geloof dat het weer vanaf morgen beter gaat worden. :+
Hier is het al een stuk frisser en dat maakt Audioshield een stuk aangenamer! 8)

Net even Brookhaven demo gespeelt. Pfff... das toch wel beangstigend. Een paar keer letterlijk ineen gedoken wanneer ik aangevallen werd...

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmEagle

ArmEagle

Duzz.

Ik heb bij Audioshield te weinig FOV. Te vaak zie ik iets ver aan de zijkant niet aankomen als ik op de andere kant gefocussed ben. Iemand anders daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-09 16:09

Kiwi

Gadgetfreak

ArmEagle schreef op zondag 15 mei 2016 @ 03:15:
Ik heb bij Audioshield te weinig FOV. Te vaak zie ik iets ver aan de zijkant niet aankomen als ik op de andere kant gefocussed ben. Iemand anders daar ook last van?
Heel soms, maar ik kijk meestal ver vooruit naar wat er aan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 02:23
Ik denk ook dat dat bij het spel hoort, zodat je altijd een beetje om je heen moet kijken en in beweging moet blijven.

Pac Man Battle Royale Replica, Fix It Felix Jr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinslo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:43
Ik heb er ook "last" van, maar dat maakt deels de uitdaging in de game. Volgens mij juist zo ontworpen dus. :)

Oh en btw, nu Project Cars fatsoenlijk werkt... :9~ :9~ _/-\o_

Ook één van de weinige games waarbij de headset natuurlijk aanvoelt (het voelt rondom je ogen als een integraalhelm bijna). Jammer van de lage resolutie, maar neemt niets weg over de monsterlijke immersie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Vinslo schreef op zondag 15 mei 2016 @ 12:40:
[...]Ook één van de weinige games waarbij de headset natuurlijk aanvoelt (het voelt rondom je ogen als een integraalhelm bijna). Jammer van de lage resolutie, maar neemt niets weg over de monsterlijke immersie :D
Heb jij ook de ervaring, dat hoogte-verschillen nu kwadratisch meer indruk maken? Eau Rouge, Laguna Seca corkscrew, de hellingen van de Nordschleife? Ze doemen dreigender op en duiken meer in de diepte dan op je scherm(en), heb ik iig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EthiC
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09 16:31
Vannacht ook voor de eerste keer de Vive kunnen uitproberen.

Draagcomfort en co.:
Eerste keer had ik de headset niet goed op en 50% van men gezichtsveld was wazig, je moet eigenlijk echt de tijd krijgen om dat ding deftig aan te doen (2de keer had ik hem beter op en was het al pakken beter). Maar ondertussen zit je ook nog wat te prullen met de koptelefoon om die aan te krijgen en wil je in principe nog de wriststraps bevestigen van de controllers. Dat gedoe was wel wat ambetant, maar kan je wel gewend aan worden door bv. een goede volgore aan te nemen. Qua gewicht vond ik het wel wat zwaarder dan verwacht en het voelt ook alsof je het ding echt moet toesnoeren rond je hoofd.
De draad werkt ook echt tegen, ik heb een paar keer in de plaats van bv. naar links, naar rechts gedraaid omdat de kabel anders ging tegenwerken (eigenlijk moest hij ook eens zwaar ontward worden).
Een van de Vives is eens moeten gereset worden, want hij vond de headset niet meer en ik heb ook eens last gehad van een controller die verdwenen was, de knoppen deden wel iets maar de controller was onzichtbaar.

Spellen:
Eerste game was direct "Hover Junkers": veel moeilijke controls om te leren kennen, reloaden is van alle guns verschillend en je moet maar zien te raden in game hoe het moet :-). Met de boot varen had ik gelukkig al gelezen hoe dat moest, maar ik stond toch te waggelen op men benen als ik aan het "varen/vliegen" was. Viel wel direct op dat dingen proberen in de verte te zien, zoals de andere spelers, echt moeilijk was en dat je zeker geen lange afstands battles zal moeten doen. Het was al bij al wel een leuke ervaring want wilde het toch opnieuw spelen, vooral om er beter en minder onhandig in te worden.

Daarna heb ik eens "The Lab" geprobeerd, was veel noob-friendly'er en veel aangenamer om in rond te kijken. Direct dan maar de boogschiet demo, die is echt wel vét. De graphics daar zorgen trouwens voor veel meer immersie, had daar nooit het gevoel dat ik op pixels zat te kijken. De boog was redelijk natuurlijk, maar doordat ik geen echte kracht moest leveren, begon ik de boog op rare manieren te gebruiken waardoor men accuracy wel slecht werd :-) (kwam ook vast doordat de druk begon op te lopen door de aanstormende ventjes).
Xortex ook ff vlug geprobeerd, ook daar de graphics heel goed. Was een hele goede proof of concept, is wel wat wennen met dat je echt 360° gevaar hebt.
Tenslotte de Portal demo, wederom de graphics daar prachtig, rondkijken in wat echt wel een heel grote omgeving is, machtig. Gladeos zoals anderen al aanhaalden, is fkn BIG. :-)

Halve conclusie:
Ik ben niet meer zo overtuigd als ik ervoor was, denk dat ik té gehyped was. Had het veel liever in een rustigere omgeving kunnen testen, stond nu half op een fuif en de begeleidende crew was niet zo behulpzaam (kon ze niet goed horen door het lawaai). Kan jammer genoeg nog altijd de knoop niet doorhakken of ik nu een order zal plaatsen of niet. De prijs lijkt mij gewoon nog iets te duur voor the hassle.

PS: heel kort de Rift CV opgehad, iets makkelijker om op te zetten, beeld iets beter maar tekst lezen ook nog altijd moeilijk. Zonder getrackte controllers lijk je wel echt geblinddoekt.

Sorry for zeh Wall of text.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

Ik heb al gemerkt dat een demo geven echt een vak apart is. Merk dat veel mensen met een slechte/matige eerste keer niet enthousiast zijn puur omdat ze gelijk in het diepe gegooid zijn zonder hulp.

HoverJunkers is een onwijs tof spel, maar de controls zijn niet intuïtief en voor het eerst gas geven met je junker is best misselijk makend als je het niet verwacht. (ik sloeg bijna steil achterover iig) Ik zou het mijn gasten niet als eerste indruk geven om te spelen.

Heb gister zelf mijn eerste demo ge-host voor een maat van me, wat een overweldigend succes was. Gelijk wat dingetjes genoteerd voor mezelf wat wel en wat niet te doen als host. Voornamelijk achter de schermen om beter voorbereid te zijn en het allemaal vloeiender te laten verlopen, want de overall setup was uitstekend.

Als ik van de week ff tijd heb en nog 2-3 mensen heb ge-demo'd zal ik kijken of ik een beetje uitgebreide guide kan schijven voor mensen die een demo willen hosten.

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Hover Junkers is inderdaad waardeloos voor je allereerste indruk.

Wat ervaringen van mij:
- Altijd zonder schoenen omdat je dan de kabel beter voelt en minder snel kapot loopt
- Altijd de armbandjes om
- Als het even mogelijk is zonder bril spelen
- Ik start altijd met de SteamVR tutorial om mensen bekend te maken met Chaperone en de basisfuncties van de controller
- Het is het handigst om zelf spellen voor de mensen in VR te starten via Steam
- Het vervolg is afhankelijk wat aanslaat en of mensen al eerder spellen hebben gespeeld

- Een passieve ervaring als The Blu is goed geschikt voor mensen die helemaal niets gewend zijn qua gamen
- Job Sim is een goed begin om mensen rustig vertrouwd te maken met de controls in VR
- Budget Cuts is een goed spel om de potentie aan 'echte gamers' te laten zien
- Longbow is een universeel succesnummer
- Audioshield is ook altijd een succes, mits de muziek leuk wordt gevonden en erbij past. En natuurlijk alleen maar als je het niet erg vindt wat zweet te delen :p

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenzy_LS
Dat zijn goede punten. Binnenkort ook van plan een "VR-house party" te organiseren en was aan het bedenken hoe dit het beste aantepakken.

Ik heb verschillende vrienden m'n samsung Gear VR laten ervaren. Ik heb gezien dat zelfs VR enthosiaste non-gamers met de verkeerde content al gelijk 'klaar mee" zijn na de 1e keer. De "attention curve" is erg kort van de huidige jongere generatie helaas. Als het niet gelijk geweldig is, krijg je maar lastig een 2e kans bij ze.

Het is aan ons de taak om de leek te begeleiden in VR. De suggesties van Phehistyr / Borgoth had ik ook in gedachte. Lijkt me goed dat we elkaar op de hoogte houden met tips&tricks mbt het geven van demo's.
De eventuele guide zou ook goed zijn om op te nemen in de topic-start :)

edit: Tiltbrush hoort ook zeker in het rijtje van demo's thuis

[ Voor 7% gewijzigd door Frenzy_LS op 16-05-2016 06:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Mensen die bij je langs willen komen, kun je vragen om eigen oordopjes mee te nemen en evt. bij een opticien hun IPD op laten meten.

IMHO zou dit een goeie volgorde zijn, ivm opbouw interactie en activiteit:

The Blu : Luminous Abyss
Steam Lab : Postcards (De berg)
Steam Lab : Robot repair
Steam Lab : Slingshot
Tiltbrush
Job Sim
Space Pilot Trainer
Budget Cuts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
TNJ schreef op maandag 16 mei 2016 @ 15:21:
Mensen die bij je langs willen komen, kun je vragen om eigen oordopjes mee te nemen en evt. bij een opticien hun IPD op laten meten.

Tiltbrush
Job Sim
Space Pilot Trainer
Budget Cuts
Ik zou Longbow ipv Slingshot doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmEagle

ArmEagle

Duzz.

Afsluiten met Holopoint is misschien ook erg aardig. Dat spel geeft nog even een flinke workout (voor mij een stuk meer dan AudioShield - die erg leuk is, maar wel buggy - hoop dat ze het op gaan pakken of iemand anders een betere maakt). En als je de demo geeft aan meerdere mensen kun je mooi de scores vergelijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Portal Stories: VR is beschikbaar :D

http://store.steampowered...6750/?snr=1_620_4_1401_45

Morgen maar meteen proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinslo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:43
TNJ schreef op zondag 15 mei 2016 @ 13:02:
[...]

Heb jij ook de ervaring, dat hoogte-verschillen nu kwadratisch meer indruk maken? Eau Rouge, Laguna Seca corkscrew, de hellingen van de Nordschleife? Ze doemen dreigender op en duiken meer in de diepte dan op je scherm(en), heb ik iig.
Absoluut! Vond zelf Bathurst ook heel indrukwekkend (en indrukwekkend moeilijk!). Deed daar een leuke race waar ik tweede werd.

Stiekem heb ik de Vive gekocht in het vertrouwen dat er fatsoenlijke race games compatible mee zouden worden. Vooralsnog kan ik met Project Cars mijn lol op! Man, man, wat is dit een ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Niet online
Net gespeeld, hieronder in spoiler tags mijn bevindingen.
spoiler:
Het zijn helaas maar 10 korte simpele puzzels. Het teleporten werkt ook heel anders dan je gewend bent in portal en portal stories:mel. Ken iemand die aan portal stories heeft meegewerkt en zij zei dat dit komt omdat echte portals niet werkt in Unreal en portals ook niet goed werkt in VR. Hierdoor is het vind ik helaas niet echt te vergelijken met portal stories:mel

[ Voor 6% gewijzigd door Toet3r op 17-05-2016 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:09
TNJ schreef op maandag 16 mei 2016 @ 15:21:

Tiltbrush
Job Sim
Space Pilot Trainer
Budget Cuts
Ik heb nu een stuk of 4x gedemo'd

The blu - walvis
The lab- Longbow
Job sim
Tilt brush
SPT
Budget Cuts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Elite Dangerous gespeelt met de Vive maar dat is in veel gevallen toch wel pixelshooten. Ik vond persoonlijk de resolutie net iets te laag om lekker te kunnen spelen.

Heb je dat ook met Pcars? Dat je achter wat pixels aan raced?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
ChojinZ schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 10:22:
Elite Dangerous gespeelt met de Vive maar dat is in veel gevallen toch wel pixelshooten. Ik vond persoonlijk de resolutie net iets te laag om lekker te kunnen spelen.

Heb je dat ook met Pcars? Dat je achter wat pixels aan raced?
Volgens mij komt dat nog steeds door een bekende bug in Elite. Cockpit ziet er fantastisch uit (leuk ook om doorheen te lopen), maar zodra je uit het raam kijkt gaat het mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Toet3r schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 00:45:
[...]

Net gespeeld, hieronder in spoiler tags mijn bevindingen.
spoiler:
Het zijn helaas maar 10 korte simpele puzzels. Het teleporten werkt ook heel anders dan je gewend bent in portal en portal stories:mel. Ken iemand die aan portal stories heeft meegewerkt en zij zei dat dit komt omdat echte portals niet werkt in Unreal en portals ook niet goed werkt in VR. Hierdoor is het vind ik helaas niet echt te vergelijken met portal stories:mel
spoiler:
Inderdaad erg kort, vond het qua spel vrij weinig bijzonder (het is dan ook gratis), maar de ervaring was toch wel even leuk. Jammer dat GLaDOS niet langs kwam :P

Overigens toeval dat de localization error in het Nederlands is? :+

[ Voor 4% gewijzigd door Kiwi op 17-05-2016 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Kiwi schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 12:08:
[...]

spoiler:
Inderdaad erg kort, vond het qua spel vrij weinig bijzonder (het is dan ook gratis), maar de ervaring was toch wel even leuk. Jammer dat GLaDOS niet langs kwam :P

Overigens toeval dat de localization error in het Nederlands is? :+
spoiler:
Nee? :P

De afdaling zorgde wel voor zin in HL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Je gaat toch niet vertellen dat je pCARS of andere race titels speelt met een console controller of muis? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TNJ schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 23:31:
[...]

Je gaat toch niet vertellen dat je pCARS of andere race titels speelt met een console controller of muis? :P
Ik ben niet echt een racesim fan.. Maar door VR begin ik hier nu wel echt anders over te denken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Toevallig gister gespeeld. Maar ik vond het tegenvallen. Net zoals Elite Dangerous vond ik ook dit weer pixel jagen.

En dat merk ik keer op keer met de Vive. Alles in een straal van ongeveer 5 meter ziet er goed uit. Maar naarmate objecten verder weg staan, word de kwaliteit snel slechter. Hierdoor werken sommige spellen erg goed, en sommige games totaal niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Laatst online: 21:53

glashio

C64 > AMIGA > PC

ChojinZ schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 09:58:
En dat merk ik keer op keer met de Vive. Alles in een straal van ongeveer 5 meter ziet er goed uit. Maar naarmate objecten verder weg staan, word de kwaliteit snel slechter. Hierdoor werken sommige spellen erg goed, en sommige games totaal niet...
Wat een waanzinnige resolutie hebben onze ogen :) Daarom nieuws: AMD streeft naar resolutie van 16k bij 144Hz voor virtual reality

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
ChojinZ schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 09:58:
[...]

Toevallig gister gespeeld. Maar ik vond het tegenvallen. Net zoals Elite Dangerous vond ik ook dit weer pixel jagen.

Wat mij wel opvalt is dat bij spelletjes die ontworpen zijn voor VR zoals bijv. Longbow, Fantastic Contraption en Job Simulator de kwaliteit van tekst en objecten die ver weg zijn wel prima is.

Het lijkt erop dat bij Elite en PCars het idee van VR pas later is toegevoegd en dat er niet vanaf het begin rekening mee is gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Ik hoor toch redelijk veel meldingen over de resolutie.
Lastige is dat als je naar de vele demo's en try-outs op YouTube kijkt, de beelden reten strak zijn en je het idee krijgt dat wat je op YouTube ziet ook daadwerkelijk te zien krijgt als je live in VR wereld stapt.

Ik vraag mij af of het niet mogelijk is om een filmpje te maken waarbij rekening gehouden wordt met het werkelijke beeld. Dus waarbij de onscherpte, pixelation screendoor effect, vervormingen door de lenzen etc wellicht softwarematig wordt gesimuleerd om een realistischer beeld te krijgen van de werkelijke ervaring.

Ik heb 0,0 ervaring met VR, maar wat ik zie aan filmpjes lijkt mij niet te stroken met de werkelijke ervaring zodra je de bril opzet aan de reacties te zien.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Laatst online: 21:53

glashio

C64 > AMIGA > PC

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarthSjaak
Xymox schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 10:29:
Lastige is dat als je naar de vele demo's en try-outs op YouTube kijkt, de beelden reten strak zijn en je het idee krijgt dat wat je op YouTube ziet ook daadwerkelijk te zien krijgt als je live in VR wereld stapt.

Ik vraag mij af of het niet mogelijk is om een filmpje te maken waarbij rekening gehouden wordt met het werkelijke beeld. Dus waarbij de onscherpte, pixelation screendoor effect, vervormingen door de lenzen etc wellicht softwarematig wordt gesimuleerd om een realistischer beeld te krijgen van de werkelijke ervaring.

Ik heb 0,0 ervaring met VR, maar wat ik zie aan filmpjes lijkt mij niet te stroken met de werkelijke ervaring zodra je de bril opzet aan de reacties te zien.
De beelden op youtube zijn meestal vanaf een beeldscherm op genomen. Je kunt het het beste zelf proberen, de games die echt specifiek voor VR zijn, zien er prima uit. Games waar het naderhand aan toegevoegd is, zien er minder goed uit, maar dat is meestal de schuld van de ontwikkelaars (bijv. de bug in Elite Dangerous).

Maar mijn advies blijft, eerst zelf proberen voordat je de verhalen over slechte resolutie gelooft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Xymox schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 10:29:

Ja, de filmpjes geven naar mijn mening ook niet echt de werkelijkheid weer. Screendoor effect is bijvoorbeeld ook echt wel aanwezig. Mijn eerste reactie was dan ook teleurstelling maar na 10 minuten zie je het meer.

Zoals hierboven word aangeven moet je gewoon eens proberen. Heb niet te hoge verwachtingen en ga op in de beleving in plaats van te concentreren op specs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
DarthSjaak schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 10:28:
[...]

Wat mij wel opvalt is dat bij spelletjes die ontworpen zijn voor VR zoals bijv. Longbow, Fantastic Contraption en Job Simulator de kwaliteit van tekst en objecten die ver weg zijn wel prima is.

Het lijkt erop dat bij Elite en PCars het idee van VR pas later is toegevoegd en dat er niet vanaf het begin rekening mee is gehouden.
Longbow heeft er idd totaal geen last van en ziet er echt goed uit. En dat geldt eigenlijk voor de gehele The Lab. Maar in The Brookhaven project zie ik het weer wel en in Audioshield zijn de bollen veraf ook niet rond maar vierkant. De Apollo 11 demo heeft er soms ook last van.

Vraag me dan ook af hoe EVE: Valkery gaat worden. Objecten wel ver weg maar een game speciaal voor VR gemaakt.

[ Voor 7% gewijzigd door ChojinZ op 18-05-2016 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
ChojinZ schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 10:50:
[...]

Longbow heeft er idd totaal geen last van en ziet er echt goed uit. En dat geldt eigenlijk voor de gehele The Lab. Maar in The Brookhaven project zie ik het weer wel en in Audioshield zijn de bollen veraf ook niet rond maar vierkant. De Apollo 11 demo heeft er soms ook last van.
Wat helpt als je GPU het aankan is spelen met AA en sampling. Resultaat verschilt per spel, maar bij mij ziet ED er al beter uit dan met de standaard instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
DarthSjaak schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 10:52:
[...]

Wat helpt als je GPU het aankan is spelen met AA en sampling. Resultaat verschilt per spel, maar bij mij ziet ED er al beter uit dan met de standaard instellingen.
Heb ik mee zitten spelen maar helaas zie ik niet heel veel verbetering. De cockpit ziet er wel schitterend uit maar objecten bestaan echt uit een handje vol pixels. Hier kan je volgens mij niet heel veel aan veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArmEagle

ArmEagle

Duzz.

Mooi.

Ik vind het nu wel jammer dat de stroomkabels bij de adapters (voor basis unit en stations) vast zitten aan de adapters. Ik had graag de langere kabel van een station voor de basis unit gebruikt. Het formaat van de connector is een beetje een buitenbeentje met 3.5mmx1.35mm. Daar zijn wel verlengkabels voor te vinden. Maar toch een stuk lastiger dan de meer gangbate 5.5mm (die ze volgens mij in de VS hebben).

Omwisselen van de adapters 'kan' ook niet aangezien die voor de base stations 2.5A zijn, tegenover 1.5A voor de base unit.

Ook een beetje onzinnig om twee USB chargers te gebruiken, waar een enkele (power)charger met 2 USB connectors ook zou werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:12
ChojinZ schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 10:50:
[...]

Vraag me dan ook af hoe EVE: Valkery gaat worden. Objecten wel ver weg maar een game speciaal voor VR gemaakt.
Ik ben ook benieuwd naar Valkyrie. Heb als Eve speler een demo gehad op Evesterdam vorig jaar op een Rift DK2. Veel uitleg gehad over de belevingsaspecten in een VR game waar ze veel aandacht aan besteden; CCP vond dat er veel meer kleinere objecten in space moesten omdat de doorsnee Eve schepen al zo groot zijn dat er dan geen referentie-objecten meer zouden voorkomen waar je je als mens visueel mee kan meten. Ook de snelheid van de fighter is teruggeschroefd aangezien je anders niks meer mee zou krijgen. Ik vond het grafisch al erg acceptabel al gaf men aan dat de DK2 qua resolutie niet handig was voor bijvoorbeeld een name tag boven de vijand. Dit kon niet meer dan drie letters zijn op die kwaliteit aangezien je meer niet zou kunnen lezen. Hoewel het een actiespel is ben ik meteen afgebogen en eens rustig om een dreadnought heen gaan vliegen waar ik normaal op veel grotere schaal tegenaan zit te kijken :) Het wordt sowieso een verplichte aanschaf voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
CopyCatz schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:52:
[...]

Ik ben ook benieuwd naar Valkyrie. Heb als Eve speler een demo gehad op Evesterdam vorig jaar op een Rift DK2. Veel uitleg gehad over de belevingsaspecten in een VR game waar ze veel aandacht aan besteden; CCP vond dat er veel meer kleinere objecten in space moesten omdat de doorsnee Eve schepen al zo groot zijn dat er dan geen referentie-objecten meer zouden voorkomen waar je je als mens visueel mee kan meten. Ook de snelheid van de fighter is teruggeschroefd aangezien je anders niks meer mee zou krijgen. Ik vond het grafisch al erg acceptabel al gaf men aan dat de DK2 qua resolutie niet handig was voor bijvoorbeeld een name tag boven de vijand. Dit kon niet meer dan drie letters zijn op die kwaliteit aangezien je meer niet zou kunnen lezen. Hoewel het een actiespel is ben ik meteen afgebogen en eens rustig om een dreadnought heen gaan vliegen waar ik normaal op veel grotere schaal tegenaan zit te kijken :) Het wordt sowieso een verplichte aanschaf voor me.
Voor mij is het ook wel 1 van de games waar ik erg naar uitkijk. Tijd lang EVE gespeeld en het EVE universum spreekt mij erg aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Ik heb zojuist even Assetto Corsa gespeeld met behulp van ReVive, en dat werkt echt stukken beter dan Project Cars! Hier kan ik mij de komende tijd wel mee vermaken!

https://www.reddit.com/r/..._corsa_works_with_revive/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Kiwi schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:49:
Ik heb zojuist even Assetto Corsa gespeeld met behulp van ReVive, en dat werkt echt stukken beter dan Project Cars! Hier kan ik mij de komende tijd wel mee vermaken!

https://www.reddit.com/r/..._corsa_works_with_revive/
Wat werkt precies beter?

Ik heb zelf pCARS ge-refund. Vond het geen succes op de Vive. Teveel pixel jagen maar ik kreeg ook snel last van motion sickness. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

ChojinZ schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:53:
[...]

Wat werkt precies beter?

Ik heb zelf pCARS ge-refund. Vond het geen succes op de Vive. Teveel pixel jagen maar ik kreeg ook snel last van motion sickness. :(
Ik kreeg de positie van mijn hoofd niet juist ingesteld, graphics zagen er voor geen meter uit, had gewoon geen zin om het te spelen. Bij Assetto Corsa heb ik dat juist niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Kiwi schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 14:06:
[...]

Ik kreeg de positie van mijn hoofd niet juist ingesteld, graphics zagen er voor geen meter uit, had gewoon geen zin om het te spelen. Bij Assetto Corsa heb ik dat juist niet.
Graphics beter? hmmm... klinkt interessant. Ik ga eens kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kryptt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-10-2022
Kiwi schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 14:06:
[...]

Had ik ook last van dat positie van hoofd niet goed zat maar je hebt een optie in settings for VR in Pcars die elke keer wanneer je een race start hij je position overnieuw gecentered, of als je altijd op dezelfde positie zit het éénmaal doet bij starten race en die voortaan behoud.

De graphics vond ik ook wel tegenvallen dus heb getest om alles van low naar medium te zetten maar dat gaf stotter dus snel maar weer terug gezet. Kan me voorstellen dat je met een 980TI de settings wel hoger kan zetten. (heb zelf een 970)

[ Voor 17% gewijzigd door kryptt op 19-05-2016 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kryptt
Zijn er trouwens mensen in zijn om een keer een potje Golf te spelen online?
Heb namelijk Cloudlands : VR Minigolf maar er zijn geen lobby's. Zelf ook één gemaakt maar niemand....
Het is echt een tof spel, al een hele avond met paar maten thuis gedaan. Biertje erbij....geniaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
kryptt schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 16:13:
[...]

Had ik ook last van dat positie van hoofd niet goed zat maar je hebt een optie in settings for VR in Pcars die elke keer wanneer je een race start hij je position overnieuw gecentered, of als je altijd op dezelfde positie zit het éénmaal doet bij starten race en die voortaan behoud.

De graphics vond ik ook wel tegenvallen dus heb getest om alles van low naar medium te zetten maar dat gaf stotter dus snel maar weer terug gezet. Kan me voorstellen dat je met een 980TI de settings wel hoger kan zetten. (heb zelf een 970)
Ik heb een 980TI en had de settings hoger gezet. Maar echt beter werd het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kryptt
Ik heb een 980TI en had de settings hoger gezet. Maar echt beter werd het niet...
[/quote]

Is er een duidelijk verschil dan met Assetto Corsa? Zo ja wat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
kryptt schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 16:19:

Ik zou het niet weten...
ChojinZ schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 14:17:
[...]

Graphics beter? hmmm... klinkt interessant. Ik ga eens kijken...
Ik heb het spel nog niet en ga vanavond ff kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth

Borgoth

De botte lul.

Had gister enorme spierpijn, dus in plaats van Holopoint'en maar mijn 3d-modeling-muscles weer eens wezen flexen.

Ik denk dat het algemeen bekend is dat de tijd in VR veel sneller gaat dan in het echt, maar nu kan je nog een stap verder met je eigen Hyperbolic Time chamber als environment! :D
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BCc96iXb.jpg
[klikbaar voor de workshop link!]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 18:32

Isniedood

nee, echt niet!

kryptt schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 16:19:
[/quote]

Ik ga hem vanavond doen. Ben heel benieuwd.

Voor anderen die hem gaan proberen. Schijnt dat postprocessing uitgezet moet worden en AA ook om het beste beeld te krijgen. PP uit gaat wel wat ten koste van het gevoel voor snelheid. Dat heb je dan minder dan bij Project Cars. Schijnt.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenzy_LS
Isniedood schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 13:58:
[...]

Ik ga hem vanavond doen. Ben heel benieuwd.

Voor anderen die hem gaan proberen. Schijnt dat postprocessing uitgezet moet worden en AA ook om het beste beeld te krijgen. PP uit gaat wel wat ten koste van het gevoel voor snelheid. Dat heb je dan minder dan bij Project Cars. Schijnt.
Holy crap, AC is echt vet in VR nu _/-\o_ ! PC kon ik niet echt blij van worden..
AC is zeker nog wel pixelig in de verte, maar te doen in mijn optiek.

Post Processes idd uit zetten, geeft een wazig beeld anders.

Tip: Control + spatiebalk , re-center je hoofd

[ Voor 3% gewijzigd door Frenzy_LS op 20-05-2016 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Shit, ik heb me een kras op 1 van de lenzen van mn vive... ik heb echt geen idee hoe dat kan. iedere keer in de doos opgeborgen. Echt een massive kras....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmEagle

ArmEagle

Duzz.

Isniedood schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 18:49:
Shit, ik heb me een kras op 1 van de lenzen van mn vive... ik heb echt geen idee hoe dat kan. iedere keer in de doos opgeborgen. Echt een massive kras....
Ik heb gisteren ook een paar vlekjes op de linker lens ontdekt. Gelukkig niet in het midden, maar er ook niet erg ver vandaan. Ben brildragend en heb waarschijnlijk de vive te dichtbij gezet. Het probleem is dat je niet door hebt wat voor afstand er nog over is.
Wel flink balen.

Binnenkort toch eens m'n daglenzen proberen en kijken hoe het er dan allemaal uit ziet. Maar ik kan niet wachten op m'n gekickstarte VR lenzen. Nog een kleine twee maanden voorzichtig doen. Daarna hoef ik m'n bril niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

ArmEagle schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 20:10:
[...]

Ik heb gisteren ook een paar vlekjes op de linker lens ontdekt. Gelukkig niet in het midden, maar er ook niet erg ver vandaan. Ben brildragend en heb waarschijnlijk de vive te dichtbij gezet. Het probleem is dat je niet door hebt wat voor afstand er nog over is.
Wel flink balen.

Binnenkort toch eens m'n daglenzen proberen en kijken hoe het er dan allemaal uit ziet. Maar ik kan niet wachten op m'n gekickstarte VR lenzen. Nog een kleine twee maanden voorzichtig doen. Daarna hoef ik m'n bril niet meer op.
Vr lenzen? As in fresnels op starkte ofzo? :P

Wel balen van die beschadigingen zeg! Ik hou mn vriendin maar ff in de gaten straks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmEagle

ArmEagle

Duzz.

Revive nu dood?
"Oculus DRM Kills Hack that Ports Games to Competing Headsets" http://motherboard.vice.c...oculus-drm-cross-platform

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

ArmEagle schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 20:15:
Revive nu dood?
"Oculus DRM Kills Hack that Ports Games to Competing Headsets" http://motherboard.vice.c...oculus-drm-cross-platform
Ze hebben door dat de Vive beter ontvangen wordt, dus meteen moeilijk doen :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArmEagle

ArmEagle

Duzz.

BaRF schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 20:14:
[...]

Vr lenzen? As in fresnels op starkte ofzo? :P

Wel balen van die beschadigingen zeg! Ik hou mn vriendin maar ff in de gaten straks...
Ik had het volgens mij al eerder genoemd, maar het gaat op dit project: https://www.kickstarter.c...-virtual-reality-headsets

De basis van het project zijn kunststof 'monturen' met lenzen (zonder sterkte) om de fresnellenzen te beschermen. Maar binnenkort kunnen we oogmetingen doorgeven (en extra bij betalen) om de lenzen op sterkte te krijgen.

Het project is gelieerd aan een fabrikant van (bril)lenzen waardoor ze deze voor een scherpe prijs kunnen leveren en alle kennis in huis hebben om de lenzen in de monturen te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

ArmEagle schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 20:20:
[...]

Ik had het volgens mij al eerder genoemd, maar het gaat op dit project: https://www.kickstarter.c...-virtual-reality-headsets
Yup en hun meest recente update was
"Beginning of June you will be able to order prescription lenses, additional adapters and more from us and we ship them along with your Kickstarter rewards. So your adapters will arrive ready to use."
Morgen even bij de opti langs gaan.

(of zoals een leraar frans ooit grapte; Café "in de kleine hond")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
BaRF schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 20:18:
[...]

Ze hebben door dat de Vive beter ontvangen wordt, dus meteen moeilijk doen :p
Beter ontvangen weet ik niet, maar de Vive is een groter succes dan ze waarschijnlijk hadden verwacht.

En ik vind het best knap wat HTC en Steam hebben gedaan. Oculus is de afgelopen jaren toch het gezicht geweest van het nieuwe VR. En dan out of the blue, is daar ineens de Vive, een VR bril die gewoon gelijkwaardig is aan de Rift.

Reken maar dat Oculus de hete adem in de nek voelt. :P

[ Voor 5% gewijzigd door ChojinZ op 20-05-2016 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Frenzy_LS schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 17:06:
[...]

Holy crap, AC is echt vet in VR nu _/-\o_ ! PC kon ik niet echt blij van worden..
AC is zeker nog wel pixelig in de verte, maar te doen in mijn optiek.

Post Processes idd uit zetten, geeft een wazig beeld anders.

Tip: Control + spatiebalk , re-center je hoofd
Ik heb zelf wel post-processing aanstaan, geeft inderdaad blur in de verte, maar ziet er wel prettiger uit vind ik persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasmanm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 21:13
De meegeleverede in ear oortjes klinken goed, maar ik ben op zoek naar een over ear oplossing. Zeker omdat veel verschillende mensen het setje willen uittesten, is dat wel zo hygienisch.

waar hij aan moet voldoen
Zeer laag in gewicht. Dit is belangrijk, want de vive is al niet echt licht te noemen.
Het liefst een korte of vervangbare kabel.
Pasvorm moet goed over de vive headset passen en blijven zitten bij bewegingen.
Geen vertraging in geluidsproductie.
Goede geluidsbalans

Zelf heb ik een lichte bluetooth headset (wp350), maar het geluid loopt zeker 1 seconde achter.

Hebben jullie een over ear oplossing icm met de vive waar je tevreden over bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
pasmanm schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 08:09:
De meegeleverede in ear oortjes klinken goed, maar ik ben op zoek naar een over ear oplossing. Zeker omdat veel verschillende mensen het setje willen uittesten, is dat wel zo hygienisch.

waar hij aan moet voldoen
Zeer laag in gewicht. Dit is belangrijk, want de vive is al niet echt licht te noemen.
Het liefst een korte of vervangbare kabel.
Pasvorm moet goed over de vive headset passen en blijven zitten bij bewegingen.
Geen vertraging in geluidsproductie.
Goede geluidsbalans

Zelf heb ik een lichte bluetooth headset (wp350), maar het geluid loopt zeker 1 seconde achter.

Hebben jullie een over ear oplossing icm met de vive waar je tevreden over bent?
Ik gebruik een Sennheiser Momentum, niet te zwaar, verwisselbare kabel, past goed geen vertraging ;) en super geluid.

En omdat de koptelefoon het meeste geluid van buiten weghoudt, wordt je ook niet gestoord tijdens het vr-en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oculus heeft een update uitgevoert opdat de Oculus Rift games niet meer werken op de Vive :(
nieuws: Oculus Rift-app-update maakt einde aan onofficiële HTC Vive-ondersteu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Laatst online: 22-09 20:20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Gister een uur lang Vanishing Realms gespeeld en voor elke RPG liefhebber een echte aanrader!

Game kwam verzorgd over en de gameplay/mechanics werkte erg lekker. De mix van puzzelen en vechten vond ik ook erg goed gebalanceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, zag geen post erover na het bericht of FP maar ik had me niet gerealiseerd dat het natuurlijk ook daarvoor al bekend was :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:26

kaanmijo

Picobello B.V.

Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 13:10:
Oculus heeft een update uitgevoert opdat de Oculus Rift games niet meer werken op de Vive :(
nieuws: Oculus Rift-app-update maakt einde aan onofficiële HTC Vive-ondersteu...
Ondertussen is de update al gekraakt en werkt ReVive weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:51

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Hoeveel last hebben jullie van onderbrekingen in de headtracking (volgens mij wordt dit judder genoemd)?

Na o.a. veel lezen op Reddit heb ik de basestations steviger neergezet, maar het probleem blijft. Het lijkt erg afhankelijk van de game, betekent dit dat een game slecht in elkaar zit of dat mijn pc het niet trekt? Het is duidelijk iets anders dan framedrops.

Voorbeelden waar ik het nooit merk:
SPT
Job Simulator
The Lab in-game
Budget Cuts

Duidelijk wel judder of andere misselijkmakende zaken:
Final Approach, zowel tijdens het spelen als tijdens het kiezen van een missie in de hangar (daar lijkt het erger).
Loading screens van The Lab (regelmatig draait de wereld een paar graden heel kort, waardoor je om lijkt te vallen).
Audioshield, echter stopt het altijd als je op start drukt en echt aan de slag gaat.

Hoe zorg je er nou voor dat het overal goed gaat? :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmEagle

ArmEagle

Duzz.

Gizz schreef op zondag 22 mei 2016 @ 12:47:
Hoeveel last hebben jullie van onderbrekingen in de headtracking (volgens mij wordt dit judder genoemd)?

Na o.a. veel lezen op Reddit heb ik de basestations steviger neergezet, maar het probleem blijft. Het lijkt erg afhankelijk van de game, betekent dit dat een game slecht in elkaar zit of dat mijn pc het niet trekt? Het is duidelijk iets anders dan framedrops.

SPT
Job Simulator
The Lab in-game
Budget Cuts

Final Approach, zowel tijdens het spelen als tijdens het kiezen van een missie in de hangar (daar lijkt het erger).
Loading screens van The Lab (regelmatig draait de wereld een paar graden heel kort, waardoor je om lijkt te vallen).
Audioshield, echter stopt het altijd als je op start drukt en echt aan de slag gaat.

Ik heb bij de laadschermen van The Lab alleen last van lage FPS (Radeon 280X). Daar heb ik nog niet gehad dat tracking een eigen leven ging leiden.
Bij AudioShield heb ik sowieso nog geen tracking problemen gehad.

Misschien staan je base stations niet helemaal lekker (iets te ver weg / niet hoog genoeg zodat je LOS blokkeert)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• okmer
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09-2024
Duck Hunt VR (HTC Vive):

Ben voor de lol Unity 3D aan het leren in mijn hobby uurtjes.

Bij deze een eerste extreem Alpha 01 release van het resultaat van afgelopen week: YouTube: Duck Hunt VR Alpha 01 oOo

Okmer™

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

ArmEagle schreef op zondag 22 mei 2016 @ 13:01:
[...]
Misschien staan je base stations niet helemaal lekker (iets te ver weg / niet hoog genoeg zodat je LOS blokkeert)?
Ik heb meerdere opstellingen geprobeerd. Basestations echt tegen het plafond, juist lager, op statief of juist op een stevige kast, dichtbij en ver weg (melding dat ze verder dan 5,5m van elkaar stonden). Lijkt niet zoveel uit te maken allemaal.

Over Duck Hunt: tof project! Ik zie wel dat er meerdere versies zijn tegenwoordig, proberen de ontwikkelaars elkaars producten nog te verbeteren of werkt iedereen los van elkaar? :P Paar maanden terug heb ik op een Vive Pre ook DH gespeeld, maar die versie kan ik niet echt terugvinden. Hij lijkt een beetje op deze, maar de hut waarin je begint is toch anders.

[ Voor 31% gewijzigd door Gizz op 22-05-2016 13:13 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flumble
  • Registratie: April 2016
  • Niet online
Heeft iemand hier al ervaringen met de vive gebruiken onder linux? De Grote Zoekmachine geeft alleen dit resultaat en dat klinkt niet zo veelbelovend (zowel gamen als ontwikkelen voor VR).
Nu is mijn hoofdsysteem ook nog steeds windows, maar grijp vaak naar een VM omdat de tooling gewoon fijner in elkaar steekt en minder log is. Voor een nieuwe computer zou ik het graag omdraaien.
Mitch377 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 13:36:
Beetje late reactie, maar ik heb vanaf morgen een Vive in huis (op de campus). Alleen nog geen computer, dus heb jij toevallig een goed bakbeest dat je even kan meenemen? :P

En over computer gesproken: er is nog geen BBG toegespitst op een VR-systeem, maar is het gewoon een kwestie van de aanbevolen systeemeisen aanhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-09 15:55
Gizz schreef op zondag 22 mei 2016 @ 13:11:
[...]
Ik heb meerdere opstellingen geprobeerd. Basestations echt tegen het plafond, juist lager, op statief of juist op een stevige kast, dichtbij en ver weg (melding dat ze verder dan 5,5m van elkaar stonden). Lijkt niet zoveel uit te maken allemaal.
Probeer ook even een andere usb poort (usb2 ipv usb3 zelfs) en zet je camera uit. Dat scheelt soms ook enorm in hoe goed je tracking werkt.

Ik heb ze hier net iets meer dan 5m uit elkaar hangen en ik vind het echt verbaasingwekkend goed werken. Zelfs met mijn gtx 770 werken Job simulator en tilt brush perfect. Alleen in the lab heb ik hele wisselende performance inclusief een oog wat met zwarte schermen er tussendoor knippert. Alles al uitgezet op de achtergrond en geprobeerd en het enige wat vaak lijkt te helpen is de complete headset rebooten. Maar ook dat is niet een guaranteed fix.
Iemand nog ideeën of moet ik echt even wachten tot ik een 1080 kan bestellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toet3r
  • Niet online
In steamVR Beta kan je nu naast andere achtergrond ook de skins van de basestations, controllers en environment veranderen. Heb als basestations nu een portal security cam en voor controllers een banaan :P

Verder is er ook nog een 'knock knock' functie toegevoegd waarmee toeschouwers de aandacht kunnen vragen van de speler door f1 knop op toetsenbord te drukken. De speler krijgt dan een melding op de hmd.

Tot slot hebben ze het maken van screenshot toegevoegd door de trigger ingedrukt te houden en dan de system button in te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell

Mitchell

Ondertitel

Flumble schreef op zondag 22 mei 2016 @ 13:26:
Beetje late reactie, maar ik heb vanaf morgen een Vive in huis (op de campus). Alleen nog geen computer, dus heb jij toevallig een goed bakbeest dat je even kan meenemen? :P

En over computer gesproken: er is nog geen BBG toegespitst op een VR-systeem, maar is het gewoon een kwestie van de aanbevolen systeemeisen aanhouden?
Ah de campus van UT Twente? Das wel lekker dichtbij, maar helaas, ik heb alleen een 2 jaar oude laptop met een Nvidia GT650M. Dat gaat hem niet worden den ik zo.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmEagle

ArmEagle

Duzz.

Net heel even weer Elite gespeeld. Zoals ik al had verwacht (valt met Steam VR spellen nog mee) trekt mijn Radeon 280X dat niet fatsoenlijk. Ook moet Frontier nog wat doen aan beeld kwaliteit.

Maar dat kan met een nieuwe videokaart wel weer erg leuk worden!

Erg belangrijk; onder Controls de "HMD position reset" (o.i.d.) binden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Toet3r schreef op zondag 22 mei 2016 @ 13:45:
In steamVR Beta kan je nu naast andere achtergrond ook de skins van de basestations, controllers en environment veranderen. Heb als basestations nu een portal security cam en voor controllers een banaan :P

Verder is er ook nog een 'knock knock' functie toegevoegd waarmee toeschouwers de aandacht kunnen vragen van de speler door f1 knop op toetsenbord te drukken. De speler krijgt dan een melding op de hmd.

Tot slot hebben ze het maken van screenshot toegevoegd door de trigger ingedrukt te houden en dan de system button in te drukken.
Die eerste functies zitten al vrij lang in de beta, in ieder geval al sinds ik m'n Vive heb. Environments zijn dan wel weer pas geleden toegevoegd. Ik heb overigens zelf een reskin gemaakt van de originele controllers, geeft toch net weer een persoonlijke touch :)

Die knock knock functie heb ik zelf nog niet werkend gekregen, ik krijg niks te zien/te horen als ik dat doe.

Screenshots is een erg welkome functionaliteit, dat miste ik toch wel erg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth

Borgoth

De botte lul.

Nog leukere feature van de nieuwe screenshot functie is dat ze ook echt in 3D zijn!

Als je in de gewone steam-client zit zijn de plaatjes gewoon plat, maar zodra je ze bekijkt in SteamVR krijgen ze diepte. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
Kiwi schreef op zondag 22 mei 2016 @ 23:46:
[...]

Die knock knock functie heb ik zelf nog niet werkend gekregen, ik krijg niks te zien/te horen als ik dat doe.
Je krijgt alleen een popup te zien, zwevend in de ruimte, net onderin je blikveld. Net als de meldingen van je telefoon enzo.

Het is de bedoeling dat het niet te storend is en beter dan iemand die je ineens bij je schouder pakt als je een zombie shooter aan het spelen bent.

Je moet het trouwens wel eerst aanzetten (rechts klikken op het groene hmd icoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Gizz schreef op zondag 22 mei 2016 @ 12:47:

SPT
Job Simulator
The Lab in-game
Budget Cuts

Heb je grote raampartijen waar de zon vol op schijnt? Die van mij staan op 7,3m en lijken nu stabiel. Ik draai op de SteamVR beta en heb de lighthouses wat verder naar beneden gekanteld, dan eerst. Ik heb de salontafel even bedekt met een kleed. Belangrijkste is dat ik mijn gordijnen dicht doe wanneer de zon schijnt. De zon vern**kt mijn tracking volledig. Een grote spiegel of evt grote televisie kan ook voor te zware reflecties zorgen. Eventueel zelfs een extreem glimmende vloer.

edit:

Probeer ze ook eens in de andere hoeken te zetten. Heb je wel dezelfde afstand maar wellicht andere reflecties.

[ Voor 4% gewijzigd door Isniedood op 23-05-2016 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Isniedood schreef op maandag 23 mei 2016 @ 09:33:
[...]

Heb je grote raampartijen waar de zon vol op schijnt? Die van mij staan op 7,3m en lijken nu stabiel. Ik draai op de SteamVR beta en heb de lighthouses wat verder naar beneden gekanteld, dan eerst. Ik heb de salontafel even bedekt met een kleed. Belangrijkste is dat ik mijn gordijnen dicht doe wanneer de zon schijnt. De zon vern**kt mijn tracking volledig. Een grote spiegel of evt grote televisie kan ook voor te zware reflecties zorgen. Eventueel zelfs een extreem glimmende vloer.

edit:

Probeer ze ook eens in de andere hoeken te zetten. Heb je wel dezelfde afstand maar wellicht andere reflecties.
Ik weet dat reflectie's funest zijn voor de tracking maar mijn setup staat in een kamer met 3 glazen deuren, een spiegel van 60*180 en een hele grote glazen wand (kamer zelf is 2 bij 3). Toch heb ik nooit problemen met de tracking. Ook niet als de zon schijnt.

Ik geloof dat ik gewoon geluk heb dat het werkt... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Ik heb zelf het idee dat de judder wordt veroorzaakt als je pc het allemaal net niet trekt. Zelf zit ik aan de onderkant van de aanbevolen specs (R290 en 3570k) en heb er vooral met het warme weer van de laatste tijd last van gehad. Paradoxaal genoeg leek een overklok de problemen te verergeren, waarschijnlijk omdat er wat throttling actief werd. Dit was ook goed te testen in Out of Ammo. In dit spel kan je de grafische opties aanpassen en er is een bekend probleem met de prestaties met AMD GPUs. Op de meeste instellingen in er erge judder, als ik alles bijna op het laagst zet werkt het vloeiend

Ik heb nu twee keer gehad dat de tracking niet werkte omdat de base stations contact verloren, maar het effect daarvan was dat het beeld direct grijs werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Isniedood schreef op maandag 23 mei 2016 @ 09:33:
[...]

Heb je grote raampartijen waar de zon vol op schijnt?
Ik speel in een kamer met raam op het noorden, dus dat valt mee. Met gordijnen open of dicht merk ik geen verschil.
Een grote spiegel of evt grote televisie kan ook voor te zware reflecties zorgen.
Dat zou nog wel eens iets kunnen zijn! Recht voor het speelveld heb ik een glimmende 50" plasma-tv staan, zal er eens een doek overheen gooien.

Gisteren voor het eerst judder in SPT, zelfs als er geen drones vlogen. Spel opnieuw opgestart en het was weg. Een aantal uur later (tussendoor andere games gespeeld) gebeurde het weer. Wederom SPT opnieuw gestart en weg was het. Heel vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Gizz schreef op maandag 23 mei 2016 @ 12:32:
[...]

Ik speel in een kamer met raam op het noorden, dus dat valt mee. Met gordijnen open of dicht merk ik geen verschil.

[...]

Dat zou nog wel eens iets kunnen zijn! Recht voor het speelveld heb ik een glimmende 50" plasma-tv staan, zal er eens een doek overheen gooien.

Gisteren voor het eerst judder in SPT, zelfs als er geen drones vlogen. Spel opnieuw opgestart en het was weg. Een aantal uur later (tussendoor andere games gespeeld) gebeurde het weer. Wederom SPT opnieuw gestart en weg was het. Heel vaag.
Op wat voor een usb poort heb je hem aangesloten? 3.0 wordt sterk afgeraden. Sowieso kan het geen kwaad een andere re proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

DarthSjaak schreef op maandag 23 mei 2016 @ 08:31:
[...]

Je krijgt alleen een popup te zien, zwevend in de ruimte, net onderin je blikveld. Net als de meldingen van je telefoon enzo.

Het is de bedoeling dat het niet te storend is en beter dan iemand die je ineens bij je schouder pakt als je een zombie shooter aan het spelen bent.

Je moet het trouwens wel eerst aanzetten (rechts klikken op het groene hmd icoon)
Ik heb het wel aanstaan, maar als ik op de knop druk (of f1) dan gebeurt er niks op mijn HMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmEagle

ArmEagle

Duzz.

grumble. Wil zo een korte demo geven, weigert de SteamVR settings om de veranderingen in de audio settings op te slaan. Ik sluit na wijzigen redelijk snel VR af, omdat ik verwacht dat hij anders nu niet wisselt, om hem daarna meteen weer op te starten.

Niet de beta versie van Steam VR btw.

[ Voor 7% gewijzigd door ArmEagle op 23-05-2016 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGoosex
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-09 14:56
Hoeveel van jullie laten de lighthouses 24/7 aan staan (net als ik).
Je kunt ze met bluetooth wel uit laten schakelen , maar ik lees in meerdere fora dat er toch wel problemen zijn met bluetooth.
Pagina: 1 ... 13 ... 31 Laatste

Let op:
Alles rondom bestellingen en leveringen van de HTC Vive kan in dit topic:

[HTC Vive] Bestelling & Levering