Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-09 16:09

Kiwi

Gadgetfreak

RockGoosex schreef op maandag 23 mei 2016 @ 21:14:
Hoeveel van jullie laten de lighthouses 24/7 aan staan (net als ik).
Je kunt ze met bluetooth wel uit laten schakelen , maar ik lees in meerdere fora dat er toch wel problemen zijn met bluetooth.
Ik schakel ze uit met domotica, ze staan momenteel op mijn slaapkamer, dan is het geluid en licht niet erg prettig. Overigens kan ik me voorstellen dat het niet heel goed is voor de levensduur om ze 24/7 aan te laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenzy_LS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-08-2023
Je kunt ze met bluetooth wel uit laten schakelen , maar ik lees in meerdere fora dat er toch wel problemen zijn met bluetooth.
Ik zet ze telkens uit na een sessie via een schaklaar op m'n stekkerdoos. Bluetooth krijg ik ze wel uit, maar niet meer aan. Begreep dat dit in bekend probleem was, vandaar maar via stekkerdoos.

M'n gedachte is dat 24/7 niet echt goed is ivm met roterende delen i.e slijtende lagers. Je kunt de lighthouses licht voelen trilllen en warm worden. Je wil zeker niet dat de trillingen toenemen vanwege sltijtage, en zo weer de tracking beinvloed. Afgezien van dit, zet ik ze ook uit omdat ze licht piepen, wat irritant is in een stille kamer.

HTC had trouwens wel wat meer info omtrent het gebruik van de lighthouses kunnen geven. Met dit ontwerp lijkt het iig wel dat 24/7 gewoon kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-09 20:20
Kiwi schreef op maandag 23 mei 2016 @ 13:52:
[...]

Ik heb het wel aanstaan, maar als ik op de knop druk (of f1) dan gebeurt er niks op mijn HMD.
Het lijkt dat hij pas met de laatste update werkt, of je had de Beta moeten hebben.
http://store.steampowered...ements/255955672072227856
SteamVR has been updated with the following changes. This is the same build that was released as a Beta on Friday May 20th.

General:
  • Force disable AFR on NVidia hardware for VR applications that forgot to.
  • Added 'Calibrate Controller Trackpad' wizard
  • Added dismissible warning when user runs Windows 8.0, which is not supported. Windows 7, Windows 8.1, and Windows 10 are all supported.
  • Added skinning and workshop uploads for background geometry in the compositor.
  • Added support for skinning controller and base station (or camera) models. Skins can be downloaded from the workshop. They will work in the dashboard and in any application that uses the default controller models.
  • Fixed regression crash in camera settings.
  • Implemented Knock Knock, a dialog that people outside of VR can use to notify the person in VR.
  • Removed 400MB of unnecessary files from the SteamVR install.
  • Fix incompatibility with certain keyboards and other USB devices.
VR Dashboard:
  • VR Dashboard will now restart automatically if it exits unexpectedly.
  • Fixed case where the dashboard would not start up successfully when SteamVR starts up.
  • Made VR settings menu more accessible using a gamepad.
Render Models:
  • Additional protection against malformed obj files (e.g. meshes with no texture coordinates) and error logging.
AMD LiquidVR:
  • Fix for hot plugging headset on AMD hardware.
  • Better support for dealing with multiple adapters.
Vive Headset Firmware:
  • Added automatic firmware recovery for failed headset watchman updates.
  • Fixed an issue causing loss of tracking and triggering endless firmware updates.
  • Fixed audio quality issues with the built-in microphone.
Lighthouse:
  • Added automatic firmware recovery for controllers and wireless receivers. Recovery will initiate when SteamVR starts and detects a malfunctioning device connected over USB.
  • Fixed bug that prevented controller pairing operation from working.
  • More accurate left and right hand controller assignment.
  • Including vivelink 1.0.43 for Bluetooth communication

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:28
Ik zet ze altijd direct uit. Wil de slijtage zoveel mogelijk beperken.

PC en de usb/hdmi versterker zet ik ook netjes uit en van het stroom af.

In eerste instantie liet ik deze aan staan maar dan staat je bril continu in standby. Paar keer aan de bril gevoeld maar ook in standby mode blijft deze warm. Bij een 1st gen product ben ik dan toch wat voorzichtiger en zet gewoon de stroom uit.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:09
Geluid die de lighthouses maken vind ik ook irritant als je hem niet gebruikt dus zet ze altijd uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-09 19:18

BaRF

bijna kerst

Kiwi schreef op maandag 23 mei 2016 @ 22:30:
[...]

Ik schakel ze uit met domotica, ze staan momenteel op mijn slaapkamer, dan is het geluid en licht niet erg prettig. Overigens kan ik me voorstellen dat het niet heel goed is voor de levensduur om ze 24/7 aan te laten.
Oe dat is wel een mooie inderdaad, even al die stekkers in een klik-aan-klik-uit setje, kan ik hier ook alles tegelijk via de Pi schakelen samen met het licht :D Thanks voor de tip!

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Musical-Memoirs
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 02-06 19:41
[https://www.indiegala.com/vrbundle

Een tip voor iedereen.
Op Indiegala is er een VR bundle momenteel die nog ongeveer 1 dag geldig is.
Meeste games zijn helaas voor Oculus, al zie ik in de discussies dat sommige developers plannen hebben de Vive ook te gaan ondersteunen. De meeste games in de bundel zijn niet heel bijzonder, maar voor het lage bedrag is het een leuke start.

De 2 Vive games zijn:
Nighttime Terror VR: Dessert Defender
Spells 'n' Stuff

Ik heb ze zelf nog niet kunnen uitproberen, mijn HTC Vive is nog niet binnen.
Hopelijk hebben jullie hier wat aan.

Bundel is niet meer geldig.

[ Voor 4% gewijzigd door Musical-Memoirs op 25-05-2016 12:38 . Reden: Bundel is niet meer geldig. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jefboy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-03-2024
Ik zou de lighthouses uitzetten als je de Vive niet gebruikt. De lasers hebben maar een beperkte levensduur. Is allemaal niet zo dramatisch maar beter voorkomen dan genezen :)

Bron: Post van een Valve medewerker aan SteamVR op reddit:
Can't promise anything, especially for a first of its kind technology, but the lasers will probably fail before the motors. The lasers have an automatic power control system that keeps their brightness constant as they age, but eventually it will run out of compliance and they will start getting dim. It is temperature dependent so it is hard to predict their exact life, at least 2 years at ambient temperatures around 50 C, you wouldn't want to live in that! They shouldn't fail catastrophically, just gently lose range. Most lasers approximately double in life for every 10 C cooler they run. The LEDs have similar derating curves, they should outlast the lasers. I doubt many units will fail before the next generation (or two) has replaced them, but the bathtub curve is non-zero everywhere, and even extremely small failure rates times huge numbers of units can be significant. Failure from misadventure often outnumbers everything else. They are as tough as we could make them, but they aren't unbreakable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-09 16:09

Kiwi

Gadgetfreak

LongBowNL schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 11:03:
[...]

Het lijkt dat hij pas met de laatste update werkt, of je had de Beta moeten hebben.
http://store.steampowered...ements/255955672072227856

[...]
Zonder beta had ik het natuurlijk ook niet aan kunnen zetten. Ik kan er verder niets over vinden, dus ik ga maar even contact met Valve opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 02:23
Kiwi schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 14:03:
[...]

Zonder beta had ik het natuurlijk ook niet aan kunnen zetten. Ik kan er verder niets over vinden, dus ik ga maar even contact met Valve opnemen.
Heb je telefoon notificaties wel aanstaan? Ik weet niet of dat uitmaakt, maar zou kunnen.

Pac Man Battle Royale Replica, Fix It Felix Jr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Heeft iemand al een werkende framecounter in zijn bril? Fraps werkt niet en geeft soms zelfs problemen. Vind het toch handig om een framerate te zien.

En is het mogelijk om profielen mbt je roomsetup (de roomscale/standing setup wizard) op te slaan?
Ik verplaatst de vuurtorens regelmatig en moet dan telkens opnieuw de wizard doorlopen. Het zou handig zijn als ik gewoon een config kan laden.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
ChojinZ schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 15:24:
En is het mogelijk om profielen mbt je roomsetup (de roomscale/standing setup wizard) op te slaan?
Ik verplaatst de vuurtorens regelmatig en moet dan telkens opnieuw de wizard doorlopen. Het zou handig zijn als ik gewoon een config kan laden.
Ik denk niet dat dat mogelijk is, tenzij je ze exact op dezelfde plek en in dezelfde hoek kunt ophangen. Een beetje schuiner naar beneden, naar links of rechts en je oude configuratie werkt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musical-Memoirs
Heeft iemand al een werkende framecounter in zijn bril? Fraps werkt niet en geeft soms zelfs problemen. Vind het toch handig om een framerate te zien.

Naar wat ik begrepen had is dat niet mogelijk vanwege de werking van de Vive (Oculus doet het zelfde, maar als het goed is iets efficienter).
In weze zal je altijd op 90FPS zitten, als je daar onder zou raken wordt het spel naar 45FPS verlaagd. Maar het beeld blijft nog wel 90FPS, er wordt namelijk 2x het zelfde beeld getoont met als enige verandering de beweging van je hoofd. Zo zou je minder snel door moeten hebben dat je game niet op de volledige 90FPS draait op zo een moment.
Als je een counter werkende zou krijgen dan zal je alleen 90 en 45 te zien krijgen. Je weet dus enkelt dat je onder de 90 zit maar je weet niet hoe ver er onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
DarthSjaak schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 15:58:
[...]

Ik denk niet dat dat mogelijk is, tenzij je ze exact op dezelfde plek en in dezelfde hoek kunt ophangen. Een beetje schuiner naar beneden, naar links of rechts en je oude configuratie werkt niet meer.
Ik heb gaten in mijn muren geboord en de mee geleverde beugels vast gemaakt. En voor die setup wilde ik een profiel maken.

Voor de 'op-reis' setup met statieven maken tijdens elke sessie een nieuw profiel aan.
Musical-Memoirs schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 16:27:
[...]

Naar wat ik begrepen had is dat niet mogelijk vanwege de werking van de Vive (Oculus doet het zelfde, maar als het goed is iets efficienter).
In weze zal je altijd op 90FPS zitten, als je daar onder zou raken wordt het spel naar 45FPS verlaagd. Maar het beeld blijft nog wel 90FPS, er wordt namelijk 2x het zelfde beeld getoont met als enige verandering de beweging van je hoofd. Zo zou je minder snel door moeten hebben dat je game niet op de volledige 90FPS draait op zo een moment.
Als je een counter werkende zou krijgen dan zal je alleen 90 en 45 te zien krijgen. Je weet dus enkelt dat je onder de 90 zit maar je weet niet hoe ver er onder.
Op mijn monitor worden in sommige gevallen wel netjes de frames weergegeven. Maarja, kijken naar je monitor tijdens een Vive sessie is weer zo lastig. :+
Leek me dus handig om dat gewoon in je bril te zien. Maar dat heeft dus geen zin?! Jammer...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phehistyr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-09 17:02

Phehistyr

De Epische Lurker

ChojinZ schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 17:24:
[...]

Ik heb gaten in mijn muren geboord en de mee geleverde beugels vast gemaakt. En voor die setup wilde ik een profiel maken.

Voor de 'op-reis' setup met statieven maken tijdens elke sessie een nieuw profiel aan.
Tenzij je het voor elkaar krijgt om de kastjes op precies dezelfde locatie en positie te krijgen mag je telkens opnieuw kalibreren. En aangezien het om milimeterwerk gaat en de bevestiging van die wallmount zie ik het somber in voor je.

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Phehistyr schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 17:29:
[...]

Tenzij je het voor elkaar krijgt om de kastjes op precies dezelfde locatie en positie te krijgen mag je telkens opnieuw kalibreren. En aangezien het om milimeterwerk gaat en de bevestiging van die wallmount zie ik het somber in voor je.
Das wel balen. Andere optie is een 2e set vuurtorens. Maar dat is nogal prijzig... :(

Dan maar hopen dat er binnenkort DIY instructie's voor vuurtorens komt (mits mogelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGoosex
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-09 14:56
BaRF schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 12:46:
[...]

Oe dat is wel een mooie inderdaad, even al die stekkers in een klik-aan-klik-uit setje, kan ik hier ook alles tegelijk via de Pi schakelen samen met het licht :D Thanks voor de tip!
Dat is inderdaad een mooie oplossing , maar ik heb 2 kabels met schakelaar besteld om er tussen te doen. :)

Nu even wat anders , vandaag is er een nieuwe firmware voor de headset uitgekomen , zijn er al mensen die de update uitgevoerd hebben?
Ikzelf wacht altijd een week of zo om reacties van andere mensen af te wachten .
Nu las ik al dat de headset bij sommige mensen het niet meer doet na de update , dus nu ben ik helemaal wat huiverig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-09 17:02

Phehistyr

De Epische Lurker

RockGoosex schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 20:56:
[...]
Nu even wat anders , vandaag is er een nieuwe firmware voor de headset uitgekomen , zijn er al mensen die de update uitgevoerd hebben?
Ikzelf wacht altijd een week of zo om reacties van andere mensen af te wachten .
Nu las ik al dat de headset bij sommige mensen het niet meer doet na de update , dus nu ben ik helemaal wat huiverig.
Verdomme :( Bij mij is het dus inderdaad zo dat de headset geen beeld meer geeft na de firmware update, terwijl SteamVR wel aangeeft dat hij zou moeten werken. Is er al iets van een fix bekend hiervoor? Niet updaten is dus aan te raden! :( :( :(

Edit: mijn pc rebooten werkte niet. Maar de pc volledig uitzetten en de stekker uit de linkbox halen zorgde ervoor dat het weer werkte. Dat is wel een opluchting.

[ Voor 10% gewijzigd door Phehistyr op 24-05-2016 21:15 ]

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RockGoosex
Phehistyr schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 21:07:
[...]

Verdomme :( Bij mij is het dus inderdaad zo dat de headset geen beeld meer geeft na de firmware update, terwijl SteamVR wel aangeeft dat hij zou moeten werken. Is er al iets van een fix bekend hiervoor? Niet updaten is dus aan te raden! :( :( :(
Nee , een echte fix is nog niet bekend , maar de headset is wel werkend te krijgen door alles los te koppelen en weer opnieuw te koppelen en dan zou er weer beeld moeten zijn , maar wel gestotter en rode puntjes in het beeld.

edit ; oh je was al zover .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Phehistyr schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 21:07:
[...]

Edit: mijn pc rebooten werkte niet. Maar de pc volledig uitzetten en de stekker uit de linkbox halen zorgde ervoor dat het weer werkte. Dat is wel een opluchting.
Kan me voorstellen dat je jezelf te pletter schrikt. Ik behandel die van mij dan ook met fluwelen handschoenen.

Vandaag gereleased:
http://store.steampowered...7130/?snr=1_7_7_230_150_1

Eerste VR Music video? Of is hier meer van (al zijn sommige software demo's ook net music video's 8) )?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenzy_LS

Ik heb wel de CPU/GPU resource graph in m'n headset werked gehad. Je moet naar je controller kijken en onder een hoek houden, dan popt er een schermpje vanaf en kun jeje framedrops grafiek bekijken. Je frame rate kan je niet zien, maar ik vind het wel handig om te zien soms of ik frames drop heb tijdens een sessie met m'n 970gtx, omdan eventueel de graphics wat terug te schroeven zover dat kan.

Mbt roomsetup en profielen, dat moet je ook niet willen. Ik heb het idee dat met een paar milimeter verschuiving de hele setup toch al niet meer valide is. Ik 'her calibreer' regelmatig de setup, vind het irritant als ik de controlers op de echte vloer leg ze net onder de virtuele grond komen en 'verdwijnen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmEagle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-07 07:24

ArmEagle

Duzz.

Ik was aan het zoeken naar een (stroom)verlengkabel voor de base unit. Dat leek een connector van 3.5mm/1.35mm te zijn. Dus ergens heb ik een webshop gevonden die verlengkabels voor die maat levert. Helaas klopt de maatvoering van de verlengkabel, of van de Vive (wat ik verwacht) niet.

Ik heb een aantal dagen geleden al een vraag hierover uitgezet bij support; welke maatvoering ze gebruiken. Ik kon geen maatvoering van een zoveelste inch vinden die overeen moet komen met 3-3.5mm. Dus ik ben bang dat verschillende fabrikanten net iets verschillende maten gebruiken.

De verlengkabel lijkt wel goed in de base unit te passen (niet te klein, er zal wat ruimte over zijn). Maar de kabel van de adapter past niet in de verlengkabel.

Ik zie nu trouwens pas dat de base stations het meer gangbare formaat van 5.5mm hebben.

Heeft iemand hier meer ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 18:32

Isniedood

nee, echt niet!

ArmEagle schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 08:12:
Ik was aan het zoeken naar een (stroom)verlengkabel voor de base unit. Dat leek een connector van 3.5mm/1.35mm te zijn. Dus ergens heb ik een webshop gevonden die verlengkabels voor die maat levert. Helaas klopt de maatvoering van de verlengkabel, of van de Vive (wat ik verwacht) niet.

Ik heb een aantal dagen geleden al een vraag hierover uitgezet bij support; welke maatvoering ze gebruiken. Ik kon geen maatvoering van een zoveelste inch vinden die overeen moet komen met 3-3.5mm. Dus ik ben bang dat verschillende fabrikanten net iets verschillende maten gebruiken.

De verlengkabel lijkt wel goed in de base unit te passen (niet te klein, er zal wat ruimte over zijn). Maar de kabel van de adapter past niet in de verlengkabel.

Ik zie nu trouwens pas dat de base stations het meer gangbare formaat van 5.5mm hebben.

Heeft iemand hier meer ervaring mee?
Ik had precies hetzelfde probleem. Gevolg is dat ik deze voor de linkbox gekocht heb: https://www.allekabels.nl...09/euro-verlengkabel.html

en deze voor de linkboxen: https://www.allekabels.nl...9/ac-dc-verlengkabel.html

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 15:15
Met mijn Vive in aantocht moet ik de halve kamer verbouwen en daarom de volgende vraag:
Maakt de opstelling van de Lighthouses nog uit wanneer je afwisselend Roomscale of zittend wil spelen? Of moet je dan elke keer de hoogte/hoek nog aanpassen.
Ik wil de instelling eigenlijk standaard op een redelijke ruimte van 3 bij 3 zetten, maar lang niet altijd staand actief zijn en ook gewoon achter mijn bureau kunnen zitten.

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Reinhard schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 09:21:
Met mijn Vive in aantocht moet ik de halve kamer verbouwen en daarom de volgende vraag:
Maakt de opstelling van de Lighthouses nog uit wanneer je afwisselend Roomscale of zittend wil spelen? Of moet je dan elke keer de hoogte/hoek nog aanpassen.
Ik wil de instelling eigenlijk standaard op een redelijke ruimte van 3 bij 3 zetten, maar lang niet altijd staand actief zijn en ook gewoon achter mijn bureau kunnen zitten.
mijn lighthouses staan 7,3m uit elkaar. In 1 hoek heb ik mijn roomscalegebied van 3 bij 2,5m. In de andere hoek, daarbuiten, staat mijn bureau met racestuur. Daar doe ik het zittende gamewerk. Ik hoef daarvoor niet te hercalibreren, het is gewoon pick-up and play. Enige wat ik me voor kan stellen is dat je de chaperone bounderies ziet wanneer je aan de rand van je roomscale gebied zittend speelt. Ik heb daar geen last van omdat ik er ver buiten zit. Geen idee of dat in de praktijk inderdaad een probleem is.

HEt is dus 1 x goed neerzetten en in principe kan je dan alles doen. Met zittend gamen gebruik ik trouwens vaker de camera, omdat je dan met niet getrackde controllers zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Frenzy_LS schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 03:45:
[...]

Ik heb wel de CPU/GPU resource graph in m'n headset werked gehad. Je moet naar je controller kijken en onder een hoek houden, dan popt er een schermpje vanaf en kun jeje framedrops grafiek bekijken. Je frame rate kan je niet zien, maar ik vind het wel handig om te zien soms of ik frames drop heb tijdens een sessie met m'n 970gtx, omdan eventueel de graphics wat terug te schroeven zover dat kan.
Tx! Kan ik wel wat mee. Ga ik ff naar kijken...
Frenzy_LS schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 03:45:
[...]

Mbt roomsetup en profielen, dat moet je ook niet willen. Ik heb het idee dat met een paar milimeter verschuiving de hele setup toch al niet meer valide is. Ik 'her calibreer' regelmatig de setup, vind het irritant als ik de controlers op de echte vloer leg ze net onder de virtuele grond komen en 'verdwijnen'.
Ben aan het overwegen om een 3e lighthouse te kopen. Dan zou meerdere profielen wel handig zijn. 1 Lighthouse zal dan altijd een vaste positie krijgen dus dat zou dan geen problemen moeten opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
Gisteren las ik een topic op R/Vive van een gast die met 50 feet verleng kabels de Vive werkende had gekregen. Waren wel enkele prijzige onderdelen maar ben het wel aan het overwegen. Mijn computer staat in mijn kleine studeerkamer en als ik roomscale wil doen moet ik die loskoppelen naar de woonkamer ernaast slepen en dan weer alles insteken en als ik klaar ben weer iedere keer opruimen. Met dit verlengkabel systeem zou ik de computer kunnen laten staan en hoef ik enkel nog de lighthouses iedere keer op te zetten. Wat ik vrij snel voor elkaar heb.

[ Voor 4% gewijzigd door Mirved op 25-05-2016 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmEagle

ArmEagle

Duzz.

In navolging op m'n eigen post over de afmetingen van de stroomkabeltjes;

Ik heb vanmiddag maar een schuifmaat gekocht. De buiten maat van de connector (kabel stroom adapter voor de breakout box) lijkt 19/128 inch (zo'n 3.8mm) te zijn. Vreemd genoeg is de plug van de HMD die in de breakout box gaat wél 3.5mm.

Ik ben benieuwd of Vive me nog gaat antwoorden. Het schept geen vertrouwen dat je op de support site je ingezonden issues niet eens kunt lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

In de steamVR settings kun je dropped frames opties aanzetten bij de dev opties. Geeft je in ieder geval een indicatie dat is iets mis is. Hier kun je ook roomscale settings snel wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenzy_LS
ChojinZ schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:31:
[...]

Ben aan het overwegen om een 3e lighthouse te kopen. Dan zou meerdere profielen wel handig zijn. 1 Lighthouse zal dan altijd een vaste positie krijgen dus dat zou dan geen problemen moeten opleveren.
Staat me bij gelezen te hebben dat de Vive alleen 2 lighthouses kan tracken, maar in een toekomstige update 2+ gaat ondersteunen. Dus vooralsnog alleen 2 lighhouses in een kamer, zelfs als je met meerdere vive's aan de slag gaat.

Maar ik kan een setup met 3e en 4e lighthouses testen vanavond !!, Heb een complete 2e Vive ongeopend* in doos thuis liggen :9

*Ok, half geopend al, er een controller uit gesnoept omdat zoals geschreven m'n 1e controller hollobal niet overleefd heeft. HTC service is trouwens belabberd, nogsteeds in discussie.

[ Voor 15% gewijzigd door Frenzy_LS op 26-05-2016 03:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Laatst online: 21:53

glashio

C64 > AMIGA > PC

Frenzy_LS schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 03:24:
HTC service is trouwens belabberd, nogsteeds in discussie.
Ook mijn controller ligt ter reparatie bij Dynafix. (Holoball idd :o) Maar ik had binnen 2 uur al een repairticket via HTC. Ging erg vlotjes.

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
[...]

Dus vooralsnog alleen 2 lighhouses in een kamer, zelfs als je met meerdere vive's aan de slag gaat.
Met 2 vive's in dezelfde ruimte is vragen om ongelukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenzy_LS
glashio schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 08:46:
[...]
Ook mijn controller ligt ter reparatie bij Dynafix. (Holoball idd :o) Maar ik had binnen 2 uur al een repairticket via HTC. Ging erg vlotjes.
In NL misschien makkelijker, maar woon in China/Shanghai. Hier zegt HTC dat de koordjes alleen ter bescherming dienen voor het uit je handen vallen, het is geen 'werp bescherming'. Verder zeggen ze geen reparatie service hebben of vervanging kan kopen (Maar dit is alweer een tijd geleden, zie dat je binnenkort wel losse kunt kopen). Heb een case gemaakt met foto's, maar vlotten doet het iig niet. Moet ook via via omdat ik geen chinees kan
DarthSjaak schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 09:17:
[...]

Met 2 vive's in dezelfde ruimte is vragen om ongelukken ;)
De boundries mogen natuurlijk niet kruisen. Met genoeg ruimte zou het geen probleem moeten zijn.
Ik las dat de dev's van Hover Junkers zelfs met een man of 6 tegelijk in 1 ruimte zaten te Vive'en

[ Voor 4% gewijzigd door Frenzy_LS op 26-05-2016 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
[...]

Staat me bij gelezen te hebben dat de Vive alleen 2 lighthouses kan tracken, maar in een toekomstige update 2+ gaat ondersteunen. Dus vooralsnog alleen 2 lighhouses in een kamer, zelfs als je met meerdere vive's aan de slag gaat.

Maar ik kan een setup met 3e en 4e lighthouses testen vanavond !!, Heb een complete 2e Vive ongeopend* in doos thuis liggen :9

*Ok, half geopend al, er een controller uit gesnoept omdat zoals geschreven m'n 1e controller hollobal niet overleefd heeft. HTC service is trouwens belabberd, nogsteeds in discussie.
De 3e lighthouse is voor de 2e ruimte zodat ik de andere 2 lighthouses niet telkens hoef los te koppelen. Ik ben dus niet van plan om ze alle 3 tegelijk te gebruiken. 1 Ruimte is voor roomscale, die andere is voor de zittende ervaring. Daar heb je in princiepe maar 1 lighthouse voor nodig.
[...]
Netjes! Maar ze doen dus zaken met Dynafix? Das dan weer minder... :(

[ Voor 14% gewijzigd door ChojinZ op 26-05-2016 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-07 14:10
Hi, in steamVR blijft de clockspeed van mijn videokaart zo'n 450 mhz. Het is een AMD kaart (r7 370), ik weet dat hij niet snel genoeg is maar ik moet nog een paar dagen wachten op een nieuwe videokaart. Het probleem treed op bij de twee meest recente versies van de crimson driver. Als ik bijv. furmark start gaat de clockspeed wel omhoog naar 1050 mhz. Iemand een idee? De settings van AMD overdrive hebben allemaal geen effect (zelfs niet op de fan speed).
Is er trouwens consensus of je beter AMD of Nvidia kan kopen voor de HTC games?

@Frenzy_LS, en wat zijn je resultaten?

[ Voor 3% gewijzigd door SpiceWorm op 26-05-2016 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio

glashio

C64 > AMIGA > PC

Ik heb deze Wrist Straps binnengekregen. Deze zijn degelijk! Krijg draadje en verbinding naar Strap niet gebroken :D
Isniedood schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:07:
Hoe coulant zijn ze ? Schade door vallen gok ik.

Krijg jij ook een rekening van +-€170,- zoals sommigen op reddit?
Vorige week donderdag via postnl verstuurd. Vanmorgen pas ontvangstbevestiging gekregen van Dynafix. Dus hoelang/hoeveel/garantie... ik weet nog niks. Ik zal het hier melden zodra hij afgehandeld is. (Ik heb hem zelf niet opengemaakt dus hoop garantie, en anders de WA verzekering van diegene die hem stuk heeft gemaakt ;))

[ Voor 51% gewijzigd door glashio op 26-05-2016 11:10 ]

> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

[...]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frenzy_LS
3e (of 4e) basestation werkt duidelijk nog niet:

"Too many basestations"

BaseStationNo.3_01

de 3e zie je dan wel weer wel weergegeven

BaseStationNo.3_02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastafarian
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-03 19:09
Nu veel mensen hier de Vive toch al een tijdje hebben: ben je nog steeds even enthousiast als toen je hem net ontving? Is het de moeite (en het geld) waard? Welke games speel je het meest? Wat voor speelruimte heb je en is dat genoeg?

Antwoorden op sommige van mijn vragen staan waarschijnlijk al eerder in de thread. Ik hoop dat jullie geen problemen hebben dat ik het zo vraag. Ik twijfel nog steeds of ik er eentje moet bestellen. De levertijd is dan waarschijnlijk eind juni, wat prima zou zijn.

Geld is niet zo'n probleem voor mij en ik heb een aardige pc (5820k, 980ti). Als speelruimte heb ik nu 3 bij 2.3m, hoewel ik 3 bij 2.7 ongeveer zou moeten kunnen redden als ik de bank laat verdwijnen. 3 bij 3 kan als ik de hele woonkamer verbouw, hoewel het waarschijnlijk iets minder wordt als ik met ruime veiligheidsmarges werk.

Kwa spellen valt het aanbod mij nog steeds een beetje tegen. Hoewel geld niet zo'n probleem is, geef ik liever niet honderden euro's uit aan kleine, gimmick-achtige spellen. Ik speel bijvoorbeeld wel Project Cars, maar daarbij hoor ik weer dat het grafisch met de Rift / Vive erg tegenvalt. Of heeft iemand hier daarmee andere ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Pastafarian schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 18:47:
Nu veel mensen hier de Vive toch al een tijdje hebben: ben je nog steeds even enthousiast als toen je hem net ontving? Is het de moeite (en het geld) waard? Welke games speel je het meest? Wat voor speelruimte heb je en is dat genoeg?

Antwoorden op sommige van mijn vragen staan waarschijnlijk al eerder in de thread. Ik hoop dat jullie geen problemen hebben dat ik het zo vraag. Ik twijfel nog steeds of ik er eentje moet bestellen. De levertijd is dan waarschijnlijk eind juni, wat prima zou zijn.

Geld is niet zo'n probleem voor mij en ik heb een aardige pc (5820k, 980ti). Als speelruimte heb ik nu 3 bij 2.3m, hoewel ik 3 bij 2.7 ongeveer zou moeten kunnen redden als ik de bank laat verdwijnen. 3 bij 3 kan als ik de hele woonkamer verbouw, hoewel het waarschijnlijk iets minder wordt als ik met ruime veiligheidsmarges werk.

Kwa spellen valt het aanbod mij nog steeds een beetje tegen. Hoewel geld niet zo'n probleem is, geef ik liever niet honderden euro's uit aan kleine, gimmick-achtige spellen. Ik speel bijvoorbeeld wel Project Cars, maar daarbij hoor ik weer dat het grafisch met de Rift / Vive erg tegenvalt. Of heeft iemand hier daarmee andere ervaringen?
Lijkt me heel logisch dat je dit vraagt :) Ik heb zelf nog geen antwoord aangezien die van mij vanmiddag pas bezorgt is - net op de dag dat ik voor het eerst in 6 maanden een avonddienst @ werk heb :X

Ik denk dat het in elk geval enorm verschilt per persoon. Ik weet van mezelf dat ik me met games als out-of-ammo en SPT etc prima een hele lange tijd kan vermaken (Minecraft schijnt ook helemaal super te zijn in VR) maar een ander is waarschijnlijk weer sneller uitgekeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem nu iets meer dan een maand dus hier komt ie:
ben je nog steeds even enthousiast als toen je hem net ontving?
Ja, maar ik had bewust mijn enthousiasme laag gehouden. Ik ben nog steeds overtuigt dat dit echt een toekomst vast apparaat is. Vooral de community (op reddit, sorry tweakers) houdt me erg bezig. Iedere week is er wel weer iets nieuws te vinden en ik ben nog lang niet door alles heen. Voorbeeld:
https://www.reddit.com/r/..._this_week_19_may_26_may/

Is het de moeite (en het geld) waard?
Ja, maar dit hangt erg van de persoon en omgeving af. Alles staat al 4 maand in mijn woonkamer en ieder weekend komen er mensenover de vloer. De reacties zijn even mooi als VR zelf (en erg wisselend). Over een paar weken gaat hij richting de zolder waar ik ook zittende games wil gaan spelen (racing,etc)

Welke games speel je het meest?
Audioshield,audioshield en audioshield ;)
Muziek genoeg en je valt altijd wel terug op een paar favorieten.
SPT en de Lab zijn ook terugkomers en nu ben ik aan het experimenteren met video wat echt cool is. Wanneer je een enorme bios hebt vallen de pixels niet op. Ga binnenkort een keer een hele film kijken en 3D uitproberen. Minecraft wil ik ook nog eens naar kijken gezien de enorm goede reacties.

Wat voor speelruimte heb je en is dat genoeg?
Ongeveer 3,7 x 3,5M. En nee, het is nooit genoeg. Iedere halve meter is meer speelveld :>
Straks op zolder heb ik nog minder maar ik ga binnenkort verbouwen.

Kwa spellen valt het aanbod mij nog steeds een beetje tegen.
Klopt. Maar iedere week is er wel iets nieuws te beleven. Ik heb nauwelijks nog iets aangeschaft en alleen de gratis demo's zijn al genoeg voor een hele avond demo-en. TheBlu en SPT zijn zeker de moeite waard. The gallery heb ik laten refunden. Ik probeer iedere week (wanneer er tijd) is iets nieuws om het fris te houden.

Hoewel geld niet zo'n probleem is, geef ik liever niet honderden euro's uit aan kleine, gimmick-achtige spellen.
Veel games zijn kort maar sommige dingen haal je veel uit (audioshield :*)). Deze zijn dan ook niet duur. Niet leuk? -> refunden.

Ik speel bijvoorbeeld wel Project Cars, maar daarbij hoor ik weer dat het grafisch met de Rift / Vive erg tegenvalt. Of heeft iemand hier daarmee andere ervaringen?
Ik heb even LFS gespeeld (gratis) en dit is leuk. Ik ben geen racegame fan maar met een stuurtje moet dit enorm lachen zijn (controllers suck, looking at you rift). Alles in de verte is niet echt tof vanwege de pixels maar daar ben je niet al te druk mee tijdens het rijden. Ik ben waarschijnlijk straks meer deze gast:
YouTube: Jammin' too hard (Project CARS VR)

Tl;DR
De Vive is voor mij nog steeds erg cool en interesseer me erg in de ontwikkeling. Zit je ook zo in elkaar dan heb je een goede koop. Speel je geen spel uit, verwacht je dat het een systeem is dat volledig is uitgewerkt en is je aandachtsspan niet zo groot dan doe je waarschijnlijk een miskoop.

Puur een persoonlijke mening. Ik hoop volgende maand bij de VR meeting wat meer ervaringen te horen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmEagle

ArmEagle

Duzz.

glashio schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:04:
Ik heb deze Wrist Straps binnengekregen. Deze zijn degelijk! Krijg draadje en verbinding naar Strap niet gebroken :D
Die draadjes lijken niet veel steviger dan die van de Vive zelf. Maar misschien zit het beter vast in het plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGoosex
ArmEagle schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 20:43:
[...]

Die draadjes lijken niet veel steviger dan die van de Vive zelf. Maar misschien zit het beter vast in het plastic.
Ik heb 2 wii bandjes besteld en deze zijn stukken beter dan de vive bandjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChojinZ

Yup! Nog even enthousiast!

De potentie spat van het apparaat af. Al na 5 minuten kom je tot de conclusie dat hier heel veel mee mogelijk is en dat dit een toekomst heeft mits het apparaat door wordt ontwikkeld.

Maar je merkt ook meteen dat dit nog echt een 1st gen product is. En dat is meteen ook het grootste minpunt is.
Ik kan een hele waslijst maken met zaken die slecht zijn en beter kunnen. Beeldkwaliteit, gewicht, comfort, bedrading, etc, eigenlijk is het allemaal maar matig tot slecht geregeld.
Het enige wat mij elke keer doet terug komen is de immersie. Die is zo indrukwekkend goed dat je meteen alle minpunten vergeet.

Een ander groot nadeel is het aanbod van content. Maar dat weet je van te voren (nieuw platform) en uiteindelijk zal dat wel goed komen.

Mocht geld geen probleem zijn, dan zeg ik: Kopen, kan bijna niet fout gaan! Is je budget wat kleiner, kijk dan even of je hem ergens kan testen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mirved
Content is mijn grootste issue. De eerste maand heb je veel plezier. Maar nu zit ik toch wel een beetje te wachten op een grote aankondiging van een nieuw spel en niet de zoveelste wave shooter.

Dit komt mede omdat ik niet zo into arcade games ben en racen/vliegen is ook niet zo mijn ding. Spellen met diepgang en verhaal is waar ik het meeste plezier uithaal en daar is helaas nog niet zoveel van.

Als je arcade en racen/vliegen leuk vind kun je hier nu al maanden plezier uithalen. De ervaring is daarmee onovertroffen.

[ Voor 48% gewijzigd door Mirved op 27-05-2016 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Niet online
nieuws: HTC kondigt eerste eigen game aan voor vr-headset Vive

Ben benieuwd wat dit gaat worden. Zeker als Valve er bij betrokken wordt zal het denk wel goedkomen.

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-09 15:15
Toet3r schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 17:06:
nieuws: HTC kondigt eerste eigen game aan voor vr-headset Vive

Ben benieuwd wat dit gaat worden. Zeker als Valve er bij betrokken wordt zal het denk wel goedkomen.
Volgens mij heeft Valve hier geen vinger in de pap. HTC heeft een aantal kleine studios en ontwikkelaars onder zichzelf geschaard. Op die manier zouden ze (beter) kunnen communiceren en zou dat tot succes moeten leiden. Volgens mij is de aangekondige game een van de producten die deze 'community' heeft opgeleverd.
Wat nog steeds spannend is, omdat de naam van HTC wel gekoppeld is aan de game.

Ik ben benieuwd wat Valve zelf nog verder in petto heeft, ze hebben nog niets aangekondigd - zover ik weet - en lijken nu nog vooral te sleutelen aan de software die de Vive laat werken. Met The Lab hebben ze wel goed aangegeven dat ze zelf aan het experimenteren zijn, en dat smaakt naar meer!

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pastafarian
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-03 19:09
Bedankt voor de reacties, Mirved, ChojinZ, dycell en BaRF!

Wat jij zegt, Mirved, was ik al een beetje bang voor. Desalniettemin is het schijnbaar niet voor iedereen een probleem. Ik vind Project Cars geweldig, maar heb eigenlijk al erg veel plezier met een enkel 25" 1440p scherm. Ik denk dat ik toch even wacht, ook omdat ik niet verbaasd zou zijn als de Vive aan het eind van de zomer bij een Mediamarkt o.i.d. te koop is. Daarnaast kan er zo maar een Vive zomerbundel komen via Steam (waarom niet?).

Ik speel verder ook behoorlijk wat spellen die in VR niet aantrekkelijk/mogelijk zijn. (E.g. Arma 3, wat in multiplayer een kotsfestijn wordt, Rimworld, Exanima, Rocket League.)

Nogmaals bedankt.

[ Voor 14% gewijzigd door Pastafarian op 27-05-2016 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
Inmiddels is de DRM helemaal omzeilt met ReVive 0.6. Oculus Video wordt nu ook ondersteund.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Holy crap. Heb er nu een avondje opzitten met wat testen en klooien met demo's en games...

Het is gewoon ECHT waar: als vent van 35jaar, 100kg en een baard heb ik toch nogbehoorlijk gegild bij Brookhaven Experiment. Niet te geloven hoe je hoofd dat accepteerd als echte dreiging! Fantastisch...

Overigens loopt het allemaal prima op een 280x :) desalniettemin ben ik benieuwd wat de 1080 straks tevoorschijn kan toveren :y)

[ Voor 1% gewijzigd door BaRF op 28-05-2016 09:46 . Reden: Brookhaven inderdaad ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
BaRF schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 00:08:
Holy crap. Heb er nu een avondje opzitten met wat testen en klooien met demo's en games...

Het is gewoon ECHT waar: als vent van 35jaar, 100kg en een baard heb ik toch nogbehoorlijk gegild bij Holbrook Experiment. Niet te geloven hoe je hoofd dat accepteerd als echte dreiging! Fantastisch...

Overigens loopt het allemaal prima op een 280x :) desalniettemin ben ik benieuwd wat de 1080 straks tevoorschijn kan toveren :y)
Bedoel je niet The Brookhaven Experiment? Same here, gegild als een 13 jarig meisje! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

ChojinZ schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 00:48:
[...]

Bedoel je niet The Brookhaven Experiment? Same here, gegild als een 13 jarig meisje! :+
Haha ja om de een of andere reden zeg ik dat steeds verkeerd :P Een aantal vrienden hebben al aangegeven "daar ben ik niet gevoelig voor dus bring it on". Gaat gebeuren. Inclusief videocamera.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarthSjaak
Pastafarian schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 20:06:
Bedankt voor de reacties, Mirved, ChojinZ, dycell en BaRF!

Wat jij zegt, Mirved, was ik al een beetje bang voor. Desalniettemin is het schijnbaar niet voor iedereen een probleem. Ik vind Project Cars geweldig, maar heb eigenlijk al erg veel plezier met een enkel 25" 1440p scherm. Ik denk dat ik toch even wacht, ook omdat ik niet verbaasd zou zijn als de Vive aan het eind van de zomer bij een Mediamarkt o.i.d. te koop is. Daarnaast kan er zo maar een Vive zomerbundel komen via Steam (waarom niet?).

Ik speel verder ook behoorlijk wat spellen die in VR niet aantrekkelijk/mogelijk zijn. (E.g. Arma 3, wat in multiplayer een kotsfestijn wordt, Rimworld, Exanima, Rocket League.)

Nogmaals bedankt.
Project Cars op een scherm (hoe groot ook) is niet te vergelijken met vr.

Ik heb mijn Vive nu bijna twee maanden en speel er dagelijks mee. Het geld meer dan waard. Dus als geld geen probleem is en je pc het aankan, zou ik er zeker voor gaan.

En ik zou er niet op rekenen dat de Vive bij de mediamarkt komt te liggen en als dat al gebeurt zeker niet voor minder geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenzy_LS
Ars technica.uk heeft een zeer uitgebreide ervarings review van Vive vs Rift geplaatst.
M.i worden de goede en slechtere punten van beide sets erg duidelijk aangehaald .
Vond het iig erg de moeite van het lezen waard.

http://arstechnica.co.uk/...arly-vr-race-in-my-house/

Ondertussen wacht ik nogsteeds op m'n rift (eind july nogsteeds), maar niet met smart, vermaak me prima met de Vive :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-09 18:16

TNJ

Frugalite

Een 4k display voor VR van Samsung :
http://uploadvr.com/samsung-showcases-4k-uhd-display-vr/

Nog afwachten of de resolutie en de fill factor bij deze je het SDE niet bemerkt.

[ Voor 31% gewijzigd door TNJ op 30-05-2016 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio

glashio

C64 > AMIGA > PC

Isniedood schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:07:

Op de repareerbon: Contact gesoldeerd, gerepareerd. Probleem is er nog steeds :( *&$*$#$#$) Dynafix :( Morgen in rage mode HTC support bellen/mailen/chat'en/fax'en.... 2 weken kwijt geweest :(

> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

glashio schreef op maandag 30 mei 2016 @ 22:43:
[...]
Op de repareerbon: Contact gesoldeerd, gerepareerd. Probleem is er nog steeds :( *&$*$#$#$) Dynafix :( Morgen in rage mode HTC support bellen/mailen/chat'en/fax'en.... 2 weken kwijt geweest :(
ook nog eens een rekening ontvangen? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio

glashio

C64 > AMIGA > PC

Isniedood schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 09:15:
ook nog eens een rekening ontvangen? :(
Nope betaald door HTC. Ik heb net me hele verhaal weer gedaan bij HTC Vive Livechat. Ik word teruggebeld over de slechte reparatie bij Dynafix. #sadstory

> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

glashio schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 10:05:
[...]
Nope betaald door HTC. Ik heb net me hele verhaal weer gedaan bij HTC Vive Livechat. Ik word teruggebeld over de slechte reparatie bij Dynafix. #sadstory
Dat wel gelukkig. Dat is prima.

Ik blijf het verder een mooi apparaat vinden. Assetto Corsa is geniaal met de vive. Stukken geschikter dan Project Cars wat mij betreft! Draai het volle bak, super smooth met een 970 gtx.

Gisteren voor het eerst The Blu geprobeerd. Bijzonder mooi gemaakt, maar wel veel geld voor een 15 min plezier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarthSjaak
Waltz of the Wizard staat op Steam:

http://store.steampowered.com/app/436820/

Update:
Gratis spel, ik heb het even gespeeld en ziet er schitterend uit. Nu nog alle spreuken vinden...

[ Voor 51% gewijzigd door DarthSjaak op 01-06-2016 05:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-09 12:06
Isniedood schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 11:19:
[...]

Ik blijf het verder een mooi apparaat vinden. Assetto Corsa is geniaal met de vive. Stukken geschikter dan Project Cars wat mij betreft! Draai het volle bak, super smooth met een 970 gtx.

Gisteren voor het eerst The Blu geprobeerd. Bijzonder mooi gemaakt, maar wel veel geld voor een 15 min plezier.
Helemaal mee eens, Project Cars draait echt voor geen meter vergeleken met Assetto Corsa (op een R9 290).
Eerst vond ik Project Cars wel tof, maar na de eerste keer Assetto Corsa in VR, heb ik project Cars niet meer aangeraakt. Het spel draait gewoon zo soepel.
Ter info, beide spellen heb ik sinds release en voordat de Vive er was al vele uren in gestopt.

Terugkomend op de vraag of de Vive nog steeds leuk is na langere tijd. Jazeker, ik heb 'm sinds 6 april, dus bijna 2 maanden. Om eerlijk te zijn speel ik niet elke dag, ook vanwege tijdgebrek. Maar als ik game, dan is het uitsluitend in VR. Met name Assetto Corsa (i.c.m. m'n oude G25) is supertof.

Keep talking and nobody explodes is ook zeer zeker een aanrader met vrienden of familie. Alleen jammer dat er (nog?) geen Vive controller support is, dus alleen met een xbox controller te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

[...]

Voor mn vrouw is TheBlu het geld waard, die vraagt elke avond of ze nog even onder water mag zitten :+

Waltz of the Wizard is trouwens ook een geweldige ervaring :D

En Zombie Training Simulator! Ge Wel Dig!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
[...]

Vond ik ook. Hetzelfde geld voor Apollo 11.

Surge is trouwens ook een echte aanrader. Duurt maar 5 minuten maar is wel gratis. Hoop echt dat ze meer van zulk soort video clips gaan maken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielk
  • Laatst online: 22-09 12:48
Gister de Vive voor het eerst getest op een GTX 960 (ik wacht nog op de GTX 1070). Op deze kaart draaide alles vloeiend zonder haperingen. Zelfs in de Valve Lab, dat grafisch toch wel een van de betere games is, heb ik geen vertragingen ondervonden.

Maar wat een ervaring is dit zeg. De indruk dat je in een andere wereld staat is echt verbluffend. Een object wat groot moet lijken ziet er ook echt groot uit. De tracking van de controllers is echt ontzettend goed en voelt zeer natuurlijk aan. Ik heb geen moment last gehad van het gewicht van de Vive en ik vergat tijdens het gamen dan ook dat ik de headset op had.

Het SDE effect vond ik niet storend maar de resolutie kan in de toekomst nog wel flink verbeterd worden. Dit valt vooral op wanneer je wat verder weg wilt kijken. Alles is daar dan wazig en dan lijkt het net alsof je slechte ogen hebt. Wanneer een game zich in kleine virtuele ruimte afspeelt is de resolutie ruim voldoende.

Is het de 960 euro waard? Voor mij wel, het is een compleet nieuwe game ervaring dat veel potentie heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Musical-Memoirs
Ik heb de HTC Vive nu een week en ik vind het geweldig!
Er zijn nog vele gebreken van VR, maar die doen er grotendeels niet toe als ik in VR bezig ben.
Ik heb nog niet heel veel games gedaan en vooral eerst wat gratis games. Maar zelfs met die gratis games ben ik uren mee zoet.

Games waar ik momenteel ervaring mee heb:

The Lab

Geweldige verzameling van minigames en ervaringen.
Longbow: 1 van mijn favorieten. Ik hoop echt dat er een volledige game hier van zal komen.
Slingshot: Erg leuk voor even, maar ik doe het niet vaak. Een vriend van me vond het juist de leukste game.
Xortex: Retrogaming met een futuristische twist. Ik hou van deze bullet hell game. Het is wel even wennen dat je eigen lichaam er totaal niet toe doet bij de eerste keer.
Postcards: Dit is echt prachtig! Komt vaak voor dat ik gewoon op de grond ga zitten en lekker geniet van de omgeving. Hier zit ook een secret in waar je 2 test ruimtes van de HTC Vive prototypes kan bekijken.
Robot Repair: Helaas heb ik te veel videos bekeken, ik wist precies wat er ging gebeuren. Maar toch was dit een geweldige ervaring. Perfect als demo voor iemand die voor het eerst in VR stapt.
De 3 andere heb ik nog niet gedaan.
En klooien in het lab zelf is ook leuk.

Fantastic Contraption
Goed doordachte game die perfect werkt in VR. Het geeft een geweldig gevoel als jouw machine precies doet wat je hoopt dat die doet. Ik vind het een erg leuke game, maar denk dat het nog leuker zal zijn samen met vrienden. Om en om de headset op en op de bank mee discuseieren over de constructie.

Job Simulator
De 4 jobs zijn zeker leuk om een keer te doen, maar het heeft niet een hele hoge replay waarde.
Ook kan je hier beter geen gameplay video's van bekijken, het is veel leuker om zelf alles te ontdekken. Helaas heb ik eigenlijk al te veel gezien van de game.
Ik denk wel dat deze game leuk zal blijven om vrienden te laten doen en lachen om hun reacties.

Tilt Brush
Ik hou van kunst en het leek mij een perfecte tool om iets leuks te maken. Het is alleen niet zo heel makkelijk om iets moois te maken. Maar je wordt geen goede kunstenaar zonder te oefenen. Kan niet wachten tot ik hier goed in wordt. Een paar van de voorbeelden die er in zitten zijn prachtig om te bekijken, vooral omdat je in high speed het voor je neus getekend ziet worden.

The FOO show
Een interview in VR mee maken is een best wel geweldige ervaring. Het voelde aan alsof ik gewoon mee kon praten. Ook werkt de virtuele wereld waar je dingen mee kan oppakken goed bij mee.

BigScreen
Heb een 3D film gekeken in BigScreen. Bioscopen mogen zich zorgen gaan maken over de toekomst van VR. Voorlopig zal het niet direct de markt afpakken, maar wanneer VR headset stukken lichter worden, betere resolutie en lenzen krijgen en goed betaalbaar wordt zal VR daadwerkelijk de bioscoopmarkt in gevaar brengen. Ik had een super groot scherm voor mijn neus met een nog redelijke resolutie vergeleken mijn 1080p passieve 3D TV. Hogere resolutie en scherpere lenzen zal de ervaring een heel stuk beter maken. Echter is het grootste probleem comfort. Een 3D brilletje heb ik totaal geen last van, ik vergeet heel snel dat die op mijn neus zit. Een VR bril is gewoon niet comfortabel. Geen probleem voor een korte film of wanneer je toch al fysiek actief een game zit te doen. Maar wanneer je lekker relaxed een film wilt kijken van meer dan 2 uur is een VR bril eigenlijk te zwaar (al had een pauze tussendoor misschien geholpen).
Mijn voornaamste reden om naar een bioscoop te gaan is gezelligheid. Samen met vrienden een film kijken en achteraf de ervaring bespreken. Dit kan gelukkig in bigscreen. Ik heb het nog niet uitgeprobeerd, maar in BigScreen kan je samen met je vrienden online in VR zitten. Daarbij stream je het scherm van de andere mee. Dus hoeft maar 1 persoon de film af te spelen op een groot virtueel scherm en iedereen kan in VR mee genieten. De potentie van VR is achterlijk groot!

Minecraft (Minecrift Vive mod)
Deze 1.7.10 mod is oorspronkelijk gemaakt voor Oculus Rift, maar nu is er ook een versie voor de HTC Vive. Het voelt aan alsof het gemaakt is voor de Vive. Beter gezegt, het voelt zelfs alsof Minecraft zelfs gemaakt is voor de Vive. De mod brengt geweldig goede VR ondersteuning. Je hebt de keuze of je wilt teleporteren of met je controller rond lopen en er is roomscale ondersteuning. De controller ondersteuning is ook erg goed en voelt intuïtief aan. Alleen is de mod klein beetje buggy (SteamVR scherm verschijnt soms voor een seconde in beeld, soms valt even kort de tracking weg en soms krijg je met ondergronds teleporteren suffocation schade), maar daar valt mee om te gaan. Ook is minecraft extreem zwaar voor de CPU en dat is SteamVR ook. Helaas moet je de beeld instellingen laag houden om prettig te gamen.

Budget Cuts demo
Ik kan niet wachten tot de volledige game hiervan uit komt. Het is duidelijk dat teleporteren samen met roomscale rond kunnen lopen ideaal is voor VR. Maar Budget Cuts heeft het teleporteren geperfectioneerd. De spanning van het rondsluipen. De angst wanneer je ontdekt word. Het geweldige gevoel wanneer je succevol een robot neer haalt. Kom maar op met de volledige game!!!

Chamber 19
Ik hoopte dat er een uitgebreide game kwam van Xortex uit The Lab. En die is er in de vorm van Chamber 19. Helaas is de game veel minder mooi als je het vergelijkt met de geweldige stijl van Xortex. Maar als je Xortex erg leuk vind dan kan je misschien ook wel genieten van Chamber 19. Momenteel met een kleine korting op Steam -15% van 14,99 naar 12,74 tot 4 juni.
De game is nog in early acces, hopelijk wordt het in de toekomst beter.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:12
Ik had door een vrij kleine computerkamer eerst het idee om alleen de seated experience te doen. Maar dan merk je dat er nog weinig games zijn op dat vlak (waar blijft valkyrie..). dus maar de hele kamer verbouwd en leeggegooid en met moeite 1,5x2 meter vrij gemaakt zodat ik naar roomscale kon switchen. Dan gaat er dus echt letterlijk een wereld voor je open en wordt de ervaring echt zoveel beter dat ik nu niemand meer zou aanraden om een vive voor alleen seated te kopen.

[ Voor 4% gewijzigd door CopyCatz op 01-06-2016 13:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
CopyCatz schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 13:26:
Ik had door een vrij kleine computerkamer eerst het idee om alleen de seated experience te doen. Maar dan merk je dat er nog weinig games zijn op dat vlak (waar blijft valkyrie..). dus maar de hele kamer verbouwd en leeggegooid en met moeite 1,5x2 meter vrij gemaakt zodat ik naar roomscale kon switchen. Dan gaat er dus echt letterlijk een wereld voor je open en wordt de ervaring echt zoveel beter dat ik nu niemand meer zou aanraden om een vive voor alleen seated te kopen.
Volgens de butthurt Rift eigenaren is roomscale overrated... :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarthSjaak
ChojinZ schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 14:45:
[...]

Volgens de butthurt Rift eigenaren is roomscale overrated... :+
Haha, en de Vive controllers zeker ook.

Hoe spelen zij Fantastic Contraption dan? Met een X-Box controller? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGoosex
Lightblade VR is uit , een trainingssimulatie met lightsabers, ik vind het super tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
...

niet goed gekeken... 8)7

[ Voor 86% gewijzigd door ChojinZ op 01-06-2016 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flumble
  • Registratie: April 2016
  • Niet online
Voor de mensen in/rond Enschede: komende zondag is m'n vive aanwezig bij de Culturele Zondag (dit keer aan het wilminkplein), dus je kan gewoon langskomen en dat ding op je hoofd zetten wanneer je wil. :)
Ik ben er i.i.g. bij! (dan kan ik eindelijk een vive uitproberen)
Keep talking and nobody explodes is ook zeer zeker een aanrader met vrienden of familie.
Zeker, maar dat is al het geval op een traditioneel beeldscherm. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
  • Laatst online: 22-09 21:44
Flumble schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 20:14:
Voor de mensen in/rond Enschede: komende zondag is m'n vive aanwezig bij de Culturele Zondag (dit keer aan het wilminkplein), dus je kan gewoon langskomen en dat ding op je hoofd zetten wanneer je wil. :)
Ik ben er i.i.g. bij! (dan kan ik eindelijk een vive uitproberen)

[...]

Zeker, maar dat is al het geval op een traditioneel beeldscherm. :9
Gaaf! Helaas net verhuist en daardoor niet in staat om langs te komen :(.

Ik ben trouwens serieus aan het overwegen om mijn pre-order van de oculus te cancelen. Moet sowieso nog tot eind juli wachten op mn rift (pre-order van midden januari) en vind ik houd niet van hun houding. Ook had ik nooit de ruimte voor een VR room, maar heb nu een eigen game room waar ik de light boxes makkelijk kwijt zou kunnen.

Twijfels twijfels haha, als ik 1 deze dagen mijn pre-order cancel en de vive bestel dan kan ik hem met een paar weken nog binnen hebben of heb ik dat mis?

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
Intruder schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 07:37:
[...]

Twijfels twijfels haha, als ik 1 deze dagen mijn pre-order cancel en de vive bestel dan kan ik hem met een paar weken nog binnen hebben of heb ik dat mis?
Ik zou denken dat de Oculus nu steeds sneller leverbaar wordt (nu de grootste bulk verzonden is). Dus gewoon cancelen, dan kun je ook even de reviews van de controllers afwachten (zo rond december ;) )

En waarom zou je nog een Oculus willen hebben als je al een Vive hebt? De Oculus games zijn straks gewoon speelbaar op de Vive en de Vive is ook prima seated te gebruiken (met maar 1 lighthouse).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
DarthSjaak schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 09:38:
[...]

Ik zou denken dat de Oculus nu steeds sneller leverbaar wordt (nu de grootste bulk verzonden is). Dus gewoon cancelen, dan kun je ook even de reviews van de controllers afwachten (zo rond december ;) )

En waarom zou je nog een Oculus willen hebben als je al een Vive hebt? De Oculus games zijn straks gewoon speelbaar op de Vive en de Vive is ook prima seated te gebruiken (met maar 1 lighthouse).
Ah, misschien dat mijn comment iets verkeerd over kwam, ik zit te twijfelen een vive te bestellen en oculus te cancelen ;). Op het moment heb ik alleen een gear VR (zonder galaxy telefoon, maar dat terzijde haha).

Enige waar ik bang voor ben als ik switch van rift naar de vive is het game aanbod. Als ik vive games opzoek krijg ik met name arcade achtige games, terwijl ik meer zou gaan voor A titels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flumble
  • Registratie: April 2016
  • Niet online
De levertijd is nog maar een week volgens het draadje op reddit. Hebben ze goed voor elkaar bij HTC. :o

Let wel op dat je 200 euro duurder uit bent met een vive hè. Aan de andere kant krijg je er wel 2 fancy controllers voor terug en je naait oculus/facebook ermee (ten koste van het steunen van valve; ik weet zelf nog niet of ik daar blij mee ben, maar ja, er is nog geen degelijke derde partij).

[edit]
Enige waar ik bang voor ben als ik switch van rift naar de vive is het game aanbod. Als ik vive games opzoek krijg ik met name arcade achtige games, terwijl ik meer zou gaan voor A titels.
Zolang ReVive geüpdatet wordt staat het je vrij om oculusspellen te kopen en te spelen met een vive.

[ Voor 19% gewijzigd door Flumble op 02-06-2016 10:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarthSjaak
Flumble schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 10:02:
[...]

Let wel op dat je 200 euro duurder uit bent met een vive hè.
Als de oculus controllers minder dan 200 euro gaan kosten (incl. verzendkosten). Dus ik denk dat het prijsverschil wel mee gaat vallen. En je moet natuurlijk ook nog een tweede tracker hebben $$$$$.

@Intruder

Ik zou een Vive doen, heb die van mij nu 2 maanden en speel niets anders meer. Alle games van Oculus kun je op de vive spelen en je hebt alles in 1 keer compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
DarthSjaak schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 10:10:
[...]

Als de oculus controllers minder dan 200 euro gaan kosten (incl. verzendkosten). Dus ik denk dat het prijsverschil wel mee gaat vallen. En je moet natuurlijk ook nog een tweede tracker hebben $$$$$.

@Intruder

Ik zou een Vive doen, heb die van mij nu 2 maanden en speel niets anders meer. Alle games van Oculus kun je op de vive spelen en je hebt alles in 1 keer compleet.
Moet je alle games dan wel aanschaffen en heb je dan ook eventueel oculus home?
Games als lucky tales leken me bijvoorbeeld geweldig, echter 50 euro + het risico dat ze revive weer gaan blocken is het mij dan het niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
Intruder schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 10:20:
[...]

Moet je alle games dan wel aanschaffen en heb je dan ook eventueel oculus home?
Games als lucky tales leken me bijvoorbeeld geweldig, echter 50 euro + het risico dat ze revive weer gaan blocken is het mij dan het niet waard.
Ja, je moet de games wel kopen.

Wat ik bedoel is dat game makers steeds minder exclusieve content voor Oculus gaan maken (omdat ze ook wel zien dat ze twee keer zoveel geld kunnen verdienen als ze voor beide brillen games maken).

Dus exclusieve oculus content gaat langzaam verdwijnen. Eve krijgt Vive ondersteuning, ADR1FT ook.

Revive zullen ze ongetwijfeld weer proberen te blocken, maar dan heb je een dag later een nieuwe revive.Maar binnen nu en een paar maanden heb je helemaal geen Revive meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Intruder schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 09:56:
[...]

Valt wel mee hoor. Eigenlijk is het aanbod van content op beide platformen erg mager. Nu een keuze maken op basis van de bestaande content maken is niet slim. Dan kan je beter nog een jaar wachten.

Maar heel kort door de bocht komt het hier op neer: Kies je van Valve/HTC of voor Facebook?
Ik zie namelijk steeds meer de bedrijfsfilosofie afstralen op het product. Valve is enthousiast, investeert veel in een open omgeving en probeert zoveel mogelijk VR in het algemeen te promoten.
Facebook is erg gesloten, schermt zoveel mogelijk af en heeft zich al meerdere malen niet aan zijn woord gehouden.

Als je een beetje bekend met beide bedrijven, dan is de keuze vrij voor de hand liggend. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
ChojinZ schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 10:33:
[...]

Valt wel mee hoor. Eigenlijk is het aanbod van content op beide platformen erg mager. Nu een keuze maken op basis van de bestaande content maken is niet slim. Dan kan je beter nog een jaar wachten.

Maar heel kort door de bocht komt het hier op neer: Kies je van Valve/HTC of voor Facebook?
Ik zie namelijk steeds meer de bedrijfsfilosofie afstralen op het product. Valve is enthousiast, investeert veel in een open omgeving en probeert zoveel mogelijk VR in het algemeen te promoten.
Facebook is erg gesloten, schermt zoveel mogelijk af en heeft zich al meerdere malen niet aan zijn woord gehouden.

Als je een beetje bekend met beide bedrijven, dan is de keuze vrij voor de hand liggend. ;)
Echter, uiteindelijk gaat het toch om het product zelf en voor veel mensen niet welk bedrijf erachter zit. Als je kijkt wat Microsoft in het verleden allemaal heeft veroorzaakt zou dat bedrijf er niet meer zijn als mensen echt een rooie cent geven om wat een bedrijf doet en wat niet.

Het is beter om voor het product te gaan wat je écht wil, zij het een Vive of een Oculus. Het open en gesloten verhaal moet nog maar eerst een zijn vruchten afwerpen. Het is een moeilijke keuze, maar wat je vaker hoort/leest is dat Oculus de betere headset is en comfortabler maar dat de Vive dé ervaring brengt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinhard
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 15:15
[...]

Gaaf! Helaas net verhuist en daardoor niet in staat om langs te komen :(.

Ik ben trouwens serieus aan het overwegen om mijn pre-order van de oculus te cancelen. Moet sowieso nog tot eind juli wachten op mn rift (pre-order van midden januari) en vind ik houd niet van hun houding. Ook had ik nooit de ruimte voor een VR room, maar heb nu een eigen game room waar ik de light boxes makkelijk kwijt zou kunnen.

Ik heb vorig week dinsdag de Vive besteld. Gistermorgen kwam hij binnen. Krap 8 dagen dus.

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musical-Memoirs

Als je ook maar een beetje ruimte hebt om te bewegen zou ik niet eens twijfelen en de Vive nemen. Natuurlijk is elk beetje extra ruimte erg fijn, maar zelfs met een kleine ruimte is het een geweldige belevenis om die bewegingsvrijheid te hebben.

De HTC Vive leveringen gaan steeds sneller en sneller. Die van mij kwam al ver voor de verwachte leverdatum en en het leveringstopic zie ik dat men ondertussen nog vele malen sneller hun Vive ontvangen. Dus annuleren en een Vive aanschaffen is waarschijnlijk stukken sneller dan wachten op je Rift.

En het bedrijfsfilosofie van Oculus ben ik zelf ook vel tegen, vooral bij een nieuwe markt waar al zo veel mensen sceptisch over zijn. Ze waren niet eerlijk over de prijs, ze wisten al lang dat hun eerder genoemde prijsschattingen niet haalbaar waren. Ze zijn absoluut niet transparant met hun echte intenties, eerst roepen ze het ene, dan het anderen, je kan alleen hun intenties nog uit hun acties ophalen. Het is ondertussen duidelijk dat ze een monopoly proberen op te eisen met hun gesloten systeem. Iets wat absoluut niet gaat lukken, maar wel de markt beschadigd door een poging te wagen. Ze leveren een incompleet product en zeggen dat met de huidige status van VR een zittende ervaring beter is, terwijl ze wel bezig zijn aan tracked controllers en extra cameras. Ze willen gewoon niet toegeven dat de Vive de wedstrijd heeft gewonnen en hopen dat zo min mogelijk mensen het door hebben tot ze zelf op redelijk niveau zijn. Behalve dat het weer een dure extra aanschaf voor de gebruiker is wanneer de controllers en extra camera er is.

Ze hebben nu nog het geluk dat ze hun naamsbekendheid hebben, maar de HTC Vive is nu heel hard die naamsbekendheid in aan het halen. Het helpt Oculus ook niet door hun eigen naam te vervuilen met Facebook, onduidelijkheid en het azen op een monopoly. Bij het content deel hebben ze het voordeel dat de developer kits zo achterlijk lang beschikbaar waren en veel game developers de Vive zelf nog maar vrij recent hebben. Ik verwacht dat veel Oculus games officiële Vive versies gaan krijgen en daar waar geen officiële ondersteuning voor komt zal ReVive misschien een oplossing voor kunnen bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
Ik begin steeds meer te neigen naar de vive. Ik zit echter nog met 1 puntje, een maat van me heeft een oculus en het idee is uiteindelijk om ook multiplayer te gaan spelen. Ik ben een beetje bang dat we straks een xbox/playstation idee krijgen waarbij cross platform niet gaat werken.

Ik snap ook wel dat dit hele gedoe komt door oculus en vind ze eigenlijk hufters (terwijl ik in het begin erg veel sympathie had voor oculus). Dit neemt echter niet weg dat het lijkt alsnog zij het betere aanbod gaan krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
SacreBleu schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 11:27:
[...]

Echter, uiteindelijk gaat het toch om het product zelf en voor veel mensen niet welk bedrijf erachter zit. Als je kijkt wat Microsoft in het verleden allemaal heeft veroorzaakt zou dat bedrijf er niet meer zijn als mensen echt een rooie cent geven om wat een bedrijf doet en wat niet.

Het is beter om voor het product te gaan wat je écht wil, zij het een Vive of een Oculus. Het open en gesloten verhaal moet nog maar eerst een zijn vruchten afwerpen. Het is een moeilijke keuze, maar wat je vaker hoort/leest is dat Oculus de betere headset is en comfortabler maar dat de Vive dé ervaring brengt.
Bij de 2e gen misschien wel, maar op dit moment zijn de verschillen tussen de Vive en de Rift zo klein je eigenlijk wel kan stellen dat de brillen gelijk aan elkaar zijn. De betere beeldkwaliteit en de lichtere headset merk je nauwelijks in de praktijk.
Ik heb de Vive en redelijk wat ervaring met de Rift maar om de verschillen echt goed te kunnen merken zal je om en om de bril moeten opzetten en testen. Het enige grote hardware verschil op dit moment zijn de controllers.

Ik heb het al vaker gezegd, dus ik val in herhaling maar het grote verschil zit em op dit moment niet in de hardware. Het verschil zit em in de software en bedrijfsfilosofie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
ChojinZ schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 12:27:
[...]

Bij de 2e gen misschien wel, maar op dit moment zijn de verschillen tussen de Vive en de Rift zo klein je eigenlijk wel kan stellen dat de brillen gelijk aan elkaar zijn. De betere beeldkwaliteit en de lichtere headset merk je nauwelijks in de praktijk.
Ik heb de Vive en redelijk wat ervaring met de Rift maar om de verschillen echt goed te kunnen merken zal je om en om de bril moeten opzetten en testen. Het enige grote hardware verschil op dit moment zijn de controllers.

Ik heb het al vaker gezegd, dus ik val in herhaling maar het grote verschil zit em niet in de hardware. Het verschil zit em in de software en bedrijfsfilosofie.
Het gaat ook niet om 'grote' verschillen. Het kleinste verschil kan al verschil maken. Zo is Comfort is belangrijk en zolang er verhalen blijven ronddraaien over beter comfort en een beter scherm met minder sde, kan dat verschil belangrijker zijn voor iemand dan dat Facebook achter Oculus staat. Vandaar dat je, ook al is het gen 1, de headset moet kiezen die het beste bij je past of je het meest aanspreekt. Ongeacht de generatie. En of iemand het verschil merkt is nog altijd persoonlijk. Ik vond de Oculus een behoorlijk stuk beter zitten dan de Vive. Het scherm kon me weinig interesseren. Op de Vive merk ik de SDE nauwelijks en na een jaar lang een DK2 te hebben gebruikt ben ik er enigszins niet meer vatbaar voor.

Desalniettemin ligt er bij mij toch een Vive thuis en geen Oculus, puur om het feit dat ik room-scale en controllers direct wilde gebruiken, en niet hoefde te wachten tot de tweede helft van 2016.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• __Tripps__
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-04 22:02
Heb m'n Rift preorder gecancelled en een Vive besteld.

Fuck Oculus & Facebook, ze zijn voor de US preorders al bij eind juni en ik zit nog steeds te wachten.

M'n cancellation confirmation had ik dan wel weer binnen 10 minuten. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
SacreBleu schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 12:44:
[...]

Het gaat ook niet om 'grote' verschillen. Het kleinste verschil kan al verschil maken. Zo is Comfort is belangrijk en zolang er verhalen blijven ronddraaien over beter comfort en een beter scherm met minder sde, kan dat verschil belangrijker zijn voor iemand dan dat Facebook achter Oculus staat. Vandaar dat je, ook al is het gen 1, de headset moet kiezen die het beste bij je past of je het meest aanspreekt. Ongeacht de generatie. En of iemand het verschil merkt is nog altijd persoonlijk. Ik vond de Oculus een behoorlijk stuk beter zitten dan de Vive. Het scherm kon me weinig interesseren. Op de Vive merk ik de SDE nauwelijks en na een jaar lang een DK2 te hebben gebruikt ben ik er enigszins niet meer vatbaar voor.

Desalniettemin ligt er bij mij toch een Vive thuis en geen Oculus, puur om het feit dat ik room-scale en controllers direct wilde gebruiken, en niet hoefde te wachten tot de tweede helft van 2016.
Het kleinste verschil kan al een verschil maken, ben ik met je eens. Maar dat wil nog niet zeggen dat de keuze die gemaakt is, de juiste keuze is vanwege dat verschil.

Je ziet nu ook mensen keuzes maken op basis van de verhalen die rond gaan. Maar een groot deel van die keuzes is gemaakt aan de hand van verkeerde of vertekende info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
ChojinZ schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 12:59:
[...]

Maar een groot deel van die keuzes is gemaakt aan de hand van verkeerde of vertekende info.
Klopt, er gaat een hoop vertekende info rond. Bijvoorbeeld alle verhalen over het screendoor effect.Ik heb het idee dat de meeste mensen niet eens weten wat het screendooreffect is.

Ik merk vaak dat mensen die het nog helemaal niet geprobeerd hebben, roepen dat het screendoor effect zo erg is. Maar de mensen die de bril op hebben, gaan binnen een paar tellen zo op in de immersie dat ze niet eens meer doorhebben dat ze naar een scherm kijken.

Als ik een demo geef, hoor ik nooit "Wat een lage resolutie" of "Wat een lelijk screendoor effect", maar wat ik wel zie is dat mensen om voorwerpen op de grond heen lopen en voorzichtig lopen om niet op het hondje in The Lab te gaan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
ChojinZ schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 12:59:
[...]

Het kleinste verschil kan al een verschil maken, ben ik met je eens. Maar dat wil nog niet zeggen dat de keuze die gemaakt is, de juiste keuze is vanwege dat verschil.
En dat is de reden waarom je niet, zomaar, flapuit kan zeggen: "De keuze is eigenlijk heel makkelijk" puur om het feit dat jij ervoor kiest om de bedrijven en hun filosofie tegen elkaar te zetten. De keuze zou namelijk helemaal niet daarop gebaseerd moeten zijn, maar zo presenteer je hem wel. Vandaar dat ik Microsoft aanhield.

Niet iedereen is even onder de indruk over openheid en investeringen. Sommige zijn juist te spreken over de gesloten houding van Oculus. (Waarom? Geen idee, maar ze zijn er).

Vandaar mijn verhaal dat je de keuze vooral moet maken op basis van je ervaring van de hardware. "Maar die is er bijna niet!" maakt niet uit, er is verschil. Als is het maar dat het ene er mooier, stoerder of beter uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musical-Memoirs
Intruder schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 12:16:
Ik begin steeds meer te neigen naar de vive. Ik zit echter nog met 1 puntje, een maat van me heeft een oculus en het idee is uiteindelijk om ook multiplayer te gaan spelen. Ik ben een beetje bang dat we straks een xbox/playstation idee krijgen waarbij cross platform niet gaat werken.

Ik snap ook wel dat dit hele gedoe komt door oculus en vind ze eigenlijk hufters (terwijl ik in het begin erg veel sympathie had voor oculus). Dit neemt echter niet weg dat het lijkt alsnog zij het betere aanbod gaan krijgen.
Maak je geen zorgen. De multiplayergames die meerdere PC VR headsets ondersteunen zullen vrijwel allemaal crossplatform multiplayer krijgen. Ik heb best vaak dat soort berichten gelezen. Het is ook niet moeilijk om dat te doen, het is allemaal gewoon PC. Grootste verschil zit alleen in de imput en output, maar de game zelf kan verder grotendeels het zelfde blijven, vooral als de game via open platformen gemaakt worden. Vandaar dat het ook zo makkelijk is om met ReVive Oculus games op de Vive te doen, er is vrij weinig verschil tussen de 2.

Om even een paar voorbeelden te geven. Project Cars is multiplayer speelbaar met de Vive, Rift en ouderwets 2D op PC samen. EVE Valkyrie zal een Vive en een Playstation VR versie krijgen die zelfs met alle 3 crossplatform multiplayer te doen zijn. AltSpaceVR (geen game maar een sociale app) heeft het nog uitgebreider aangezien je samen met Vive, Oculus (CV1/DK2), GearVR en 2D Windows/OSX samen kan zijn.

Ik hoop eigenlijk dat Oculus een succes wordt, zolang het succes van de rest maar stukken hoger ligt. Het zal alleen maar slecht voor de VR markt worden als Oculus, de starter van de VR hype en een hele bekende naam hard onderuit gaat. Het zal het vertrouwen in VR enorm verlagen als zo een bedrijf er uit ligt. Wie weet zullen ze dan op termijn in zien dat ze hun werkwijze weer moeten verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
SacreBleu schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 13:09:
[...]

En dat is de reden waarom je niet, zomaar, flapuit kan zeggen: "De keuze is eigenlijk heel makkelijk" puur om het feit dat jij ervoor kiest om de bedrijven en hun filosofie tegen elkaar te zetten. De keuze zou namelijk helemaal niet daarop gebaseerd moeten zijn, maar zo presenteer je hem wel. Vandaar dat ik Microsoft aanhield.
Dat vind jij. Ik vind dat, wanneer beide brillen zo dicht bij elkaar liggen, je moet gaan kijken naar randzaken (bedrijfs filosofie, openheid van het platform)

Overigens presenteer ik mijn mening. Wat ik hier verkondig is absoluut geen feit. Laat dat even duidelijk wezen. :)
SacreBleu schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 13:09:
[...]

Niet iedereen is even onder de indruk over openheid en investeringen. Sommige zijn juist te spreken over de gesloten houding van Oculus. (Waarom? Geen idee, maar ze zijn er).

Vandaar mijn verhaal dat je de keuze vooral moet maken op basis van je ervaring van de hardware. "Maar die is er bijna niet!" maakt niet uit, er is verschil. Als is het maar dat het ene er mooier, stoerder of beter uit ziet.
Vind ik dus niet. Zie mijn eerste reactie. Denk ook dat wij hier niet gaan uitkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
ChojinZ schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 15:15:
[...]

Dat vind jij. Ik vind dat, wanneer beide brillen zo dicht bij elkaar liggen, je moet gaan kijken naar randzaken (bedrijfs filosofie, openheid van het platform)
Op dit moment liggen de Vive en Rift alleen op papier dicht bij elkaar. Technisch zijn de HMD's bijna gelijk, maar bij de Rift ontbreken de motion controllers en de tweede tracker voor room scale.

Als dat er eenmaal is, wordt de keuze een stuk lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
DarthSjaak schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 15:39:
[...]

Op dit moment liggen de Vive en Rift alleen op papier dicht bij elkaar. Technisch zijn de HMD's bijna gelijk, maar bij de Rift ontbreken de motion controllers en de tweede tracker voor room scale.

Hier ligt ook voor mij het probleem, ik wacht al 4 maand op mn oculus haha, nog 6 maand wachten op de touch controllers wordt me te gek.

Ik weet ondertussen voor 90% zeker dat ik voor de vive ga, die laatste 10% moet ik nog even een paar nachtjes over slapen haha.

Thx voor de input hier allemaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
DarthSjaak schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 15:39:
[...]

Zeker waar. De controllers maken nu nog verschil. :)
Kan niet wachten totdat 3rd party controllers uitkomen. Lijkt me cool om zulk soort spellen met een replica geweer te spelen!
Pistolen komen over het algemeen wel realistisch over. Maar zodra je een virtuel geweer in je handen hebt, is het wel wat behelpen met de Vive controllers.

[ Voor 35% gewijzigd door ChojinZ op 02-06-2016 17:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een techneut die altijd wel voor het meest technologisch beste product gaat maar voor mij was het vanaf dag 1 al een no-brainer. De motion controllers en software van valve (steam,chaperonne) zijn zo veel beter dan de concurrent dat ik direct besteld heb. Vooral uit de reacties van andere mensen die nog nooit VR hebben meegemaakt is het wel duidelijk: de Vive is absoluut de beste keuze.
Dan neem ik dat minimale extra sweetspot en headset comfort wel voor lief. Alle drama rond Oculus was vreselijk en ik was zo blij dat ik daar geen last van had. Het volgende minidrama rond de touch controllers komt nu al boven drijven... Slechte tracking met los of tracking bij de knieën, de halve maan is te klein voor mensen met grote handen (lang leve Nederlanders), slechte 360 tracking waardoor developers zich richten op 180 graden, de gigantische wachtrij straks voor de levering...brrrr, moet er niet aan denken.

Alle grote websites zijn er ook redelijk anoniem over: ga voor de Vive.
Vraag is of je zo veel geld wil neerleggen om een early adopter te zijn.

Trouwens 1 op de 1000 steam users heeft een Vive:
https://www.reddit.com/r/...e_steam_users_has_vive_i/

Welkom in de toekomst trouwens :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2016 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

Kan iemand wat voor me checken in AudioShield? Of ik > Boargoth regionaal op de 1ste plaats sta bij het nummer Caravan Palace - Lone Digger. (of dat ik er al weer De-Throned ben..)

Ik lijk elke keer dat ik een nr1 plaats haal met een nummer (regional EN/OF global) van de leaderboards te verdwijnen. :( En dat zijn geen grappen meer.

Edit: Ik blijk niet de enige te zijn.

In ander nieuws. Net mijn eerste 30 minuten durende mix achter de rug. Holy shit wat is dat intens! :o Ik ben nooit iemand die echt veel zweet, maar mijn shirt was doorweekt en de vloer ook zeikes nat. Goed, had daarvoor al bijna een uur in audioshield achter de rug, dus kwam niet alleen door die laatste mix, maar zo aan een stuk door is toch wel een hele uitdaging. Wel voor herhaling vatbaar, dat zeker! Goed voor de cardio. >:)

[ Voor 8% gewijzigd door Borgoth op 03-06-2016 00:21 ]

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 16K
  • Laatst online: 07-08 22:49

16K

Intruder schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 15:42:
[...]

Hier ligt ook voor mij het probleem, ik wacht al 4 maand op mn oculus haha, nog 6 maand wachten op de touch controllers wordt me te gek.
Hier een review over de Touch controllers van de Rift, schijnt toch niet zo goed te werken als je deze man mag geloven:

YouTube: Vlog - Oculus Touch controllers tank at Pax East

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielk
  • Laatst online: 22-09 12:48
Ik heb een probleempje met de Vive. Zwart is in het linker scherm van de Vive een meer donker grijze tint dan echt zwart. In het rechter scherm is zwart echt pik zwart. Het valt alleen op in donkere scenes bijvoorbeeld in het spel theBlu en Apollo 11. Het is best irritant waardoor het lijkt alsof je scheel gaat kijken.

Blijkbaar ben ik niet de enige: https://www.reddit.com/r/..._brighter_is_this_normal/

Heeft hier iemand anders dit ook ervaren? En wat was dan de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

danielk schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 11:33:
Ik heb een probleempje met de Vive. Zwart is in het linker scherm van de Vive een meer donker grijze tint dan echt zwart. In het rechter scherm is zwart echt pik zwart. Het valt alleen op in donkere scenes bijvoorbeeld in het spel theBlu en Apollo 11. Het is best irritant waardoor het lijkt alsof je scheel gaat kijken.

Blijkbaar ben ik niet de enige: https://www.reddit.com/r/..._brighter_is_this_normal/

Heeft hier iemand anders dit ook ervaren? En wat was dan de oplossing?
Ik had ongeveer hetzelfde, maar dan met het rechter scherm een groene waas.

Voor mij was het opgelost door alle kabels los te halen en opnieuw er in te doen. Aan de pc kant, bijde kanten breakout-box en in de headset zelf. (heb ik gedaan met de PC uit voor de zekerheid.)

Maar aangezien je dat reddit topic linkt gok ik dat je dat al geprobeert hebt. Dus ik vrees toch dat het een gevalletje RMA word voor je. :(

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

Pagina: 1 ... 14 ... 31 Laatste

Let op:
Alles rondom bestellingen en leveringen van de HTC Vive kan in dit topic:

[HTC Vive] Bestelling & Levering