-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //
Goeie keuze gemaakt! veel succes ermee, hoop dat je hem snel binnen hebt.Intruder schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 12:42:
[...]
Nou ik ben over hoor, zojuist de vive besteld en betaald.
Hoop em snel te krijgen
Als ik het leveringen topic moet geloven worden ze nu binnen 2 weken geleverd. Das best snel!
Ondertussen heb ik nog niets gehoord over de levering van mijn Rift die ik ergens in maart al heb besteld...
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Verwijderd
De rift is voor europa nog niet eens door de first hour preorders heen. Verwacht em ook maar niet al te snel helaas.ChojinZ schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 13:13:
[...]
Als ik het leveringen topic moet geloven worden ze nu binnen 2 weken geleverd. Das best snel!
Ondertussen heb ik nog niets gehoord over de levering van mijn Rift die ik ergens in maart al heb besteld...

http://imgur.com/a/dtd8b
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2016 13:55 ]
Ik neem em sowieso niet meer. Heb alleen nog niet de moeite genomen om te cancelen. Waarom een Rift nemen als ik de Vive heb?Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 13:54:
[...]
De rift is voor europa nog niet eens door de first hour preorders heen. Verwacht em ook maar niet al te snel helaas.
[afbeelding]
http://imgur.com/a/dtd8b
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Verwijderd
Ik zou inderdaad ook niet cancelen! Je kunt er zo nog even 300 euro winst op maken via de vele marktplaatsenChojinZ schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 14:32:
[...]
Ik neem em sowieso niet meer. Heb alleen nog niet de moeite genomen om te cancelen. Waarom een Rift nemen als ik de Vive heb?
Heerlijk, werken met absolutepositiecontrollers! Ik heb het te doen met mensen die alleen maar "VR"-ervaring hebben zonder.
De meest bijzondere ervaring –naast boogschieten– was dat iedereen die m'n vive gisteren heeft geprobeerd enthousiaster was dan ik.
3.5 meter is wel erg hoog...Flumble schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 16:00:
Gisteren hebben we de vive geïnstalleerd voor de Culturele Zondag. Het plaatsen van de laserdoosjes heeft ongeveer een uur geduurd en we weten nog steeds niet waarom de uiteindelijke opstellen wél werkt en de rest niet. Eerst hingen beide doosjes aan een rail op ~3,5m hoogte en ~5m van elkaar en hadden ze (als het goed is) zowel zicht op elkaar als op de bril, maar de bril werd alleen op hele specifieke posities en oriëntaties gevonden. Uiteindelijk een van de doosjes naar ooghoogte gebracht en plotseling werkte alles.
Heerlijk, werken met absolutepositiecontrollers! Ik heb het te doen met mensen die alleen maar "VR"-ervaring hebben zonder.
De meest bijzondere ervaring –naast boogschieten– was dat iedereen die m'n vive gisteren heeft geprobeerd enthousiaster was dan ik.
Jamaar, de ander hangt nog steeds op die hoogte...

Sorry voor de offtopic - ik heb de DHL shipping notification binnen, 2 dagen na order. Wow, da's rap zeg. Nog geen bezorgdag, maar it's happening.__Tripps__ schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 12:56:
Heb m'n Rift preorder gecancelled en een Vive besteld.
Fuck Oculus & Facebook, ze zijn voor de US preorders al bij eind juni en ik zit nog steeds te wachten.
M'n cancellation confirmation had ik dan wel weer binnen 10 minuten.
[ Voor 5% gewijzigd door __Tripps__ op 04-06-2016 11:07 ]
Minimaal was 1.50 bij 2.00 meter nodig toch?
Nou mijn kamer is 1.80 bij 2.20 haha, denk dan dat ik ongeveer 1 bij 1 aan daadwerkelijke ruimte heb om te bewegen, is dat niet een beetje killing voor de ervaring?
Het wordt natuurlijk wel leuker en meer immersive als je een beetje kan rondlopen en je niet de hele tijd zorgen moet maken of je iets om gaat stoten.
Ik heb net vanochtend geïnstalleerd. Mijn fysieke speelruimte is ongeveer 2,20 bij 2,20, waarbij ik in de breedte nog wel een meter extra zou kunnen aangeven.Intruder schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 13:00:
Iemand ervaring met de minimale afmetingen voor roomscale?
Minimaal was 1.50 bij 2.00 meter nodig toch?
Nou mijn kamer is 1.80 bij 2.20 haha, denk dan dat ik ongeveer 1 bij 1 aan daadwerkelijke ruimte heb om te bewegen, is dat niet een beetje killing voor de ervaring?
Ik merk dat je heel snel de blauwe grid ziet verschijnen wanneer je in deze ruimte wat stappen zet. Ik schat zo in dat je voor roomscale met 1x1 veel te weinig ruimte hebt,
Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3
Mijn bericht komt verkeerd over zie ik al. Ik heb 1.80 bij 2.20 vrij, maar omdat je bij het afzetten van een grid niet die complete ruimte kan gebruiken zal dit minder worden.Reinhard schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 13:15:
[...]
Ik heb net vanochtend geïnstalleerd. Mijn fysieke speelruimte is ongeveer 2,20 bij 2,20, waarbij ik in de breedte nog wel een meter extra zou kunnen aangeven.
Ik merk dat je heel snel de blauwe grid ziet verschijnen wanneer je in deze ruimte wat stappen zet. Ik schat zo in dat je voor roomscale met 1x1 veel te weinig ruimte hebt,
Verder is de eerste indruk overdonderend. Ik had wat zorgen als brildrager met rare afwijking ( -2 en -6 ) en aan beide ogen staaroperatie ( dat krijg je als je oud wordt ) gehad, dus scherpstellen met je oog kan niet meer, maar ik merk dat ik de bril helemaal niet nodig heb.Ik hoefde eigenlijk ook niks in te stellen qua afstand of breedte. Mijn aarzeling om hem aan te schaffen was dus ongegrond.
Naar de zijkanten is het beeld wat minder scherp. Omdat te voorkomen moet je dus meer met je hoofd draaien zodat je teksten in het midden hebt. Je ziet inderdaad wel beeldpuntjes, waarbij je de kwaliteit zou kunnen vergelijken met een CRT tv waar je op zo'n halve meter afstand naar kijkt. De ervaring van ruimte is echter veel groter zodat je dat al heel snel niet meer in de gaten hebt.
Als er brildragers in deze regio ( Barneveld ) zijn die nog twijfelen, die kunnen gerust een keertje contact opnemen om eens uit te testen.
Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3
1,80 bij 2,20 kan wel, maar is niet ideaal. Chaperone vind ik je best wel uit de ervaring halen. Dingen als Pool VR is echt een geklooi met weinig ruimte, omdat je over de tafel moet leunen. Zeker als de bal ver op de tafel ligt is een redelijke ruimte prettig. Spellen als Holopoint en space pirate trainer worden véél makkelijk bij meer ruimte.Intruder schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 13:20:
[...]
Mijn bericht komt verkeerd over zie ik al. Ik heb 1.80 bij 2.20 vrij, maar omdat je bij het afzetten van een grid niet die complete ruimte kan gebruiken zal dit minder worden.
Daartegenover staan spellen als hover junkers. Daarbij heb je er totaal geen last als je een schip in het formaat van je kamer neemt. Dan is het einde van je hover ook het einde van je speelruimte.
Het hangt dus puur van het spel af wat mij betreft. Het blijft gaaf, en als je niet weet wat je mist van een grotere ruimte weet ik niet of je het echt gaat missen, maar het meeste wordt wel een redelijk stilstaande ervaring verwacht ik. Zelf speel ik met 2,8 bij 2,5. Een keer 4 x 3 gedaan, man dat was fijn.
De minimum eis is 1,5 bij 2,0m. Dat is, an sich, voor veel spellen prima te doen, echter kijk je wel snel tegen je boundries aan. Het is persoonlijk of je hier last van gaat krijgen of eroverheen kijkt. Ik vind ze zelf niet heel storend, ik heb zelf wat met de instellingen zitten knutselen zodat ze nog wel zichtbaar zijn, maar niet erg opvallen.Intruder schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 13:20:
[...]
Mijn bericht komt verkeerd over zie ik al. Ik heb 1.80 bij 2.20 vrij, maar omdat je bij het afzetten van een grid niet die complete ruimte kan gebruiken zal dit minder worden.
Ikzelf zit nu met 1,5 bij 3. We krijgen redelijk veel mensen die een kijkje willen nemen, en hebben het een halve meter kleiner gemaakt zodat ze niet direct tegen de muur lopen als ze nét even buiten de chaperone bounds komen.
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Ik heb 2.0 bij 2.2 (ongeveer hetzelfde dus) en dat is prima te doen. Tenzij je een absurd grote speelruimte hebt (5x5 meter ofzo) zul je in de praktijk toch veel moeten teleporteren. Dan is het al genoeg om een paar stappen in alle richtingen te kunnen zetten. De enige game die ik niet kan spelen is Unseen Diplomacy (die heeft minimaal 3x4 nodig...). Budget Cuts, Hover Junkers, Space Pirate Trainer, etc. gaan allemaal goedIntruder schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 13:20:
[...]
Ehhh wat?
Verwijderd
Als je toch bezig bent: steam workshop vindt je enorm mooie 'rooms'. Ik heb zelf een desert achtergrond met de startrek arch uit de holodeck. Echt tof.
Ik ben zelf erg gecharmeerd van de 'buitenstebinnen wereldbol' als achtergrond. Dat is meestal ook het eerste waar mensen 'wauw' door zeggen als ze VR proberen.Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 21:07:
Als je toch bezig bent: steam workshop vindt je enorm mooie 'rooms'. Ik heb zelf een desert achtergrond met de startrek arch uit de holodeck. Echt tof.
Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo
Steam Workshop is zeker een aanrader! Zit echt coole mods tussen. Ook voor je controllers en lighthouses.Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 21:07:
ChojinZ schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 13:13:
[...]
Ik heb hem zaterdag 26 mei besteld en afgelopen donderdag was hij binnenIntruder schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 12:42:
[...]
Nou ik ben over hoor, zojuist de vive besteld en betaald.
Hoop em snel te krijgen
XBO Gamertag: BeerkeeperNL
Zijn er mensen die Pool Nation VR spelen? Bevalt het? Heb je iets van een tafel in je play space gezet? Dat spel staat wel hoog op m'n lijstje voor als ik m'n Vive heb. Lijkt me wel relaxt om 's avonds nog even een paar potjes pool te doen tegen iemand online.
Bevalt wel! Graphics zijn degelijk, game loopt soepel en het poolen werkt bijzonder goed en accuraat. Mijn roomscale afmetingen zijn ongeveer 1.80 bij 2.20 en dat speelt redelijk goed.Bakko schreef op zondag 05 juni 2016 @ 10:03:
Zijn er mensen die Pool Nation VR spelen? Bevalt het? Heb je iets van een tafel in je play space gezet? Dat spel staat wel hoog op m'n lijstje voor als ik m'n Vive heb. Lijkt me wel relaxt om 's avonds nog even een paar potjes pool te doen tegen iemand online.
Enige 2 nadelen, al zijn ze niet heel groot, is het missen van een fysieke tafel (voorover leunen gaat niet) en de manier waarop je door de Vive moet kijken. Omdat je ietwat voorover staat gebukt kijk je meer door het bovenste gedeelte van de lenzen en vaak net boven de sweetspot.
Gelukkig is dit op te lossen door de bril iets te verschuiven.
Ik vond het die 2 tientjes wel waard. De game kwam in ieder geval verzorgd en 'af' over. Had niet het idee dat ik weer de zoveelste demo speelde.
Ik ben zelf nogal gecharmeerd van audioshield, hover junkers en tilt brush. Echter zijn deze games voor "indie games" nog vrij prijzig.
Ik denk dat ik vrij snel Holopoint ga kopen, die is ook wat redelijker geprijsd. Verder wil ik voor een aantal games nog even wachten wat je Steam Summer Sale gaat doen. Hopelijk iets van 20% korting op een aantal van die games die ongeveer 20 euro kosten is toch mooi meegenomen.
Er zijn ook een hoop demo's te proberen op steam: Budget Cuts, Mingolf, Brookhaven. Of gratis spellen zoals Waltz of the Wizard. En ik denk dat ik ook veel Minecraft (vivecraft) ga doen.
Je moet er wel rekening mee houden dat die Indie devs ook nog iets willen verdienen op een markt van minder dan 100.000 potentiële klanten dus de prijs van de gemiddelde game zal wat hoger liggen. Maar er is dus ook genoeg te doen voor weinig tot geen geld in VR.
Krijg je die er standaard bij of is dat een tijdelijke actie? Ik heb namelijk de Vive al een maand maar heb niets gehoord over gratis software..Bakko schreef op maandag 06 juni 2016 @ 13:48:
Tilt Brush, Fantastic Contraption en Job Simulator zitten erbij. Ik wacht nog op m'n vive maar de codes heb ik al binnen.
Ik dacht inderdaad ergens te hebben gelezen dat deze alleen voor de pre-orders warenChojinZ schreef op maandag 06 juni 2016 @ 13:54:
[...]
Krijg je die er standaard bij of is dat een tijdelijke actie? Ik heb namelijk de Vive al een maand maar heb niets gehoord over gratis software..
Oh dat is vervelendChojinZ schreef op maandag 06 juni 2016 @ 13:54:
[...]
Krijg je die er standaard bij of is dat een tijdelijke actie? Ik heb namelijk de Vive al een maand maar heb niets gehoord over gratis software..

Anders zou ik even de live chat proberen op htcvive.com. Dat is een beetje hit or miss maar soms krijg je iemand te pakken die je ook echt kan helpen.
Edit: Dit staat er op de bestelpagina:
Pre-orders will start shipping June 2016
Available for shipment to the Netherlands
..
Includes the Vive headset, two wireless controllers, two base stations, link box, earbuds, Vive accessories, safety guide and warranty card.
Limited Offer Free Content Bundle: Job Simulator, Fantastic Contraption and Tilt Brush by Google.
[ Voor 21% gewijzigd door Bakko op 06-06-2016 14:09 ]
Ik heb een pre-order gedaan maar niets gehoord.Intruder schreef op maandag 06 juni 2016 @ 14:05:
[...]
Ik dacht inderdaad ergens te hebben gelezen dat deze alleen voor de pre-orders waren
Ik zal idd ff via de chat contact met ze zoeken. Zou toch leuk zijn als ik nog wat gratis software eruit weet te slepen.Bakko schreef op maandag 06 juni 2016 @ 14:07:
[...]
Oh dat is vervelend. Ik dacht dat dat vanaf het begin altijd al was. Ze noemen het wel 'limited offer' maar het staat nog steeds op de website. Je hebt het gewoon op htcvive.com gekocht neem ik aan? Ik weet niet of dat tussen de pre-order tijd en nu nog is veranderd, maar ik heb de codes dus al.
Anders zou ik even de live chat proberen op htcvive.com. Dat is een beetje hit or miss maar soms krijg je iemand te pakken die je ook echt kan helpen.
Edit: Dit staat er op de bestelpagina:
Pre-orders will start shipping June 2016
Available for shipment to the Netherlands
..
Includes the Vive headset, two wireless controllers, two base stations, link box, earbuds, Vive accessories, safety guide and warranty card.
Limited Offer Free Content Bundle: Job Simulator, Fantastic Contraption and Tilt Brush by Google.
Er zijn veel reports van mensen die de code niet kregen terwijl ze er wel recht op hadden. Alle pre-orders kregen er één. Heb je je spam gecheckt? Het gaat om de mail die bij HTC geregistreerd staat.ChojinZ schreef op maandag 06 juni 2016 @ 14:13:
[...]
Ik heb een pre-order gedaan maar niets gehoord.
[...]
Ik zal idd ff via de chat contact met ze zoeken. Zou toch leuk zijn als ik nog wat gratis software eruit weet te slepen.
Hilarisch spel dat poolnation, maar nog een paar nadelen:ChojinZ schreef op zondag 05 juni 2016 @ 10:12:
[...]
Enige 2 nadelen, al zijn ze niet heel groot, is het missen van een fysieke tafel (voorover leunen gaat niet) en de manier waarop je door de Vive moet kijken. Omdat je ietwat voorover staat gebukt kijk je meer door het bovenste gedeelte van de lenzen en vaak net boven de sweetspot.
Gelukkig is dit op te lossen door de bril iets te verschuiven.
- Als je wat minder serieuze mensen laat spelen staat zo de tafel vol met bierflesjes die aan diggelen gaan of zelfs de jukebox ligt er bovenop
- Je maakt vaak een achterwaardse beweging met de keu, oppassen dat je daar dan weer niet mee tegen de muur beukt.. guidelines achter je zie je niet.
Afgezien daarvan het geld wel waard.
Gespoilerd voor mensen die (net als ik) zonder enige kennis het spel wil ontdekken met kennissen:
Het tekenen van spreuken is een leuke bezigheid, hoewel wat simpel uitgevoerd omdat er maar 2 spreuken zijn waarvoor je iets moet tekenen. Helaas is er geen indicator over waarom een spreuk soms niet beschikbaar is. En het spammen van golems
De positie waarop je je controller houdt luistert soms wel heel nauw (zoals wanneer je iets probeert op te pakken van de grond of een spreuk probeert te maken) en soms juist niet (zoals wanneer je een wapen op de grond wil gooien i.p.v. in je inventory). Hopelijk wordt daar nog aan gesleuteld, net als de positie van wapens in je inventory. Leuk dat ze een 'fysieke' plek hebben i.t.t. normale rugzakken, maar een musket op schouderhoogte zit toch wat in de weg.
Verder is de motion planning bij het teleporteren wat brak (zo zijn we de toren niet opgekomen, want na een paar treden denkt de planner dat je naar de grond onder de trap wil lopen). Maar het is duizendveel beter dan bewegen met de trackpad, want daar moet je maar net tegen kunnen. Er is geen enkele polygoon in beeld die zegt "kijk, je beweegt niet echt, we verschuiven gewoon de wereld" en je hebt een hele hoge (instant) snelheid en ooghoogte die het terrein volgt, waardoor je enorme versnellingen krijgt. Ik werd er binnen 2 seconden al duizelig van, dus snel uitgezet.
De maker claimt dat je er binnen een half uur doorheen kan komen, maar we zijn met z'n tweeën toch een uur of 2 bezig geweest en niet verder gekomen dan het stuk met de laserschedel —wat ook een unicum is in de VR-wereld (voor zover ik weet): 2 items combineren door ze allebei vast te houden.
Je krijgt de hele kooi toch te zien wanneer iets (waaronder de controller) in de buurt van de rand komt?CopyCatz schreef op maandag 06 juni 2016 @ 15:18:
- Je maakt vaak een achterwaardse beweging met de keu, oppassen dat je daar dan weer niet mee tegen de muur beukt.. guidelines achter je zie je niet.
Ik heb zelf vaak ervaren dat de chaperone lijnen wat aan de laten kant verschijnen als je naar achter loopt. Wanneer de lijnen verschijnen is het ook nog eens moeilijker inschatten hoe dicht je op de muur zit omdat de lijnen van de muur die je bijna raakt achter je zit in plaats van voor je. 1 keertje zacht wat achter me geraakt omdat ik het toch net te laat door had. Bij een spel waar je bewegingen naar achteren maakt moet je toch een heel klein beetje meer opletten dan vooruit.Flumble schreef op maandag 06 juni 2016 @ 15:21:
Je krijgt de hele kooi toch te zien wanneer iets (waaronder de controller) in de buurt van de rand komt?
Ik kreeg meteen jeuk aan mijn creditcard. Ik begin echter binnenkort aan mijn scriptie dus die eerst maar even afronden lijkt me een strak plan voordat ik een nieuwe timesink aanschaf.
Ik woon zelf in een huurhuis en mag niet zomaar in de muren boren. M'n pc staat ook in de woonkamer, waar alle muren/plafonds wit zijn, dus ik weet niet of ik wel 2 zo'n zwarte bakken permanent ergens omhoog wil hangen ...
Zijn er mensen die de lighthouses eerder op ooghoogte of zelfs nog lager hebben staan? Volgens wat ik lees moeten de 2 lighthouses elkaar kunnen zien, dus wat gebeurt er dan concreet als je door hun line of sight loopt?
Kom je er ook mee weg als de lighthouses 90° uit elkaar staan ipv 180°?
Kan je de boel ook als een Rift gebruiken en dus gewoon 1 lighthouse op je bureau neerplempen en gaan? (voor Project Cars bv). Moet die dan recht voor je staan, of kan dat ook opzij, of zelfs langs achter? Of heeft de Vive achteraan geen tracking?
En aangezien ik dat lighthouse geregeld zal verplaatsen op m'n bureau, hoe vlot gaat de hercalibratie als ik terug wil gaan gamen?
Kan je de 2 lighthouses in 2 tegenovergestelde hoeken van je woonkamer zetten/hangen, maar slechts 1 helft van je woonkamer als speelruimte gebruiken? Dus dat de speelruimte ten opzichte van 1 van de lighthouses pas begint na een meter of 4 (tussen bank & TV bijvoorbeeld), en dat verste lighthouse dus een viertal meter achter de bank op een kast staat en "over" de bank heen kijkt bv.
Advies is om ze hoog te hangen, dus ik zou een statief regelen (er zijn al wat voorbeelden voorbij gekomen).Buzz_Fuzz schreef op maandag 06 juni 2016 @ 18:25:
Ik had graag wat ervaringen gelezen en/of foto's van setups gezien van mensen die hun lighthouses NIET aan de muur of aan het plafond hebben gehangen. Hoe pakken jullie dat aan?
Ik woon zelf in een huurhuis en mag niet zomaar in de muren boren. M'n pc staat ook in de woonkamer, waar alle muren/plafonds wit zijn, dus ik weet niet of ik wel 2 zo'n zwarte bakken permanent ergens omhoog wil hangen ...
Zijn er mensen die de lighthouses eerder op ooghoogte of zelfs nog lager hebben staan? Volgens wat ik lees moeten de 2 lighthouses elkaar kunnen zien, dus wat gebeurt er dan concreet als je door hun line of sight loopt?
Kan je de boel ook als een Rift gebruiken en dus gewoon 1 lighthouse op je bureau neerplempen en gaan? (voor Project Cars bv). Moet die dan recht voor je staan, of kan dat ook opzij, of zelfs langs achter? Of heeft de Vive achteraan geen tracking?
En aangezien ik dat lighthouse geregeld zal verplaatsen op m'n bureau, hoe vlot gaat de hercalibratie als ik terug wil gaan gamen?
Kan je de 2 lighthouses in 2 tegenovergestelde hoeken van je woonkamer zetten/hangen, maar slechts 1 helft van je woonkamer als speelruimte gebruiken? Dus dat de speelruimte ten opzichte van 1 van de lighthouses pas begint na een meter of 4 (tussen bank & TV bijvoorbeeld), en dat verste lighthouse dus een viertal meter achter de bank op een kast staat en "over" de bank heen kijkt bv.
Maar als je ze lager hangt, zul je af en toe tracking heel even verliezen (beeld wordt wit, of je controllers vliegen weg).
De lighthouses zijn altijd recht tegenover elkaar, er is geen 90 of 180 graden. Maar ik begrijp wat je bedoelt. Als ze in 2 aaneengrenzende hoeken van de kamer staan, dan heb je grotendeels tracking, maar als je met je rug naar beide gaat staan, verlies je die mogelijk.
Als ik seated speel, dan zet ik maar 1 lighthouse schuin tegenover me aan, dat is perfect om Elite te spelen.
Calibratie duurt max 2 minuten.
Mijn lighthouses staan bijna 8 meter uit elkaar en de speelruimte begint pas na 1,5 meter, dus dat is geen probleem.
http://steamcommunity.com...detail/604986229488631824
MEER LONGBOW!!!!!
[ Voor 16% gewijzigd door DarthSjaak op 06-06-2016 20:01 ]
Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo
Verwijderd
Ik heb deze gekocht en ze werken perfect:Buzz_Fuzz schreef op maandag 06 juni 2016 @ 18:25:
Ik had graag wat ervaringen gelezen en/of foto's van setups gezien van mensen die hun lighthouses NIET aan de muur of aan het plafond hebben gehangen. Hoe pakken jullie dat aan?
http://www.dx.com/p/swive...amera-115906#.V1XJQpBXerU
Ja, ze moeten elkaar kunnen zien als je ze alleen op stroom wil aansluiten. Er zit ook een erg lange 'sync' kabel bij. Volgens mij hoeven ze elkaar dan niet meer te zien. Zie Manual hoe deze aan te sluiten.
Wat ik er van begrijp moet je gewoon zichtbaar zijn voor 1 lighthouse om tracking te hebben. Mijn basestations staan meer dan 5 meter uit elkaar en dat merk ik af en toe (echt zelden). Ik sta dan met men rug naar een basestation en heb slechts 1 basestation aan het tracken. Ik loop dan net uit het bereik van die basestation (dus bijvoorbeeld achteruit lopen, 5 meter van die basestation, in een hoek).
Dus, ja. Ik denk dat je prima 180 graden op kunt zetten als je maar accepteerd dat je geen 360 tracking hebt. Je houdt eigenlijk een soort rift ervaring over (die tracked ook slecht wanneer je omdraait wat ik begrijp). De Vive heeft geen sensors achter op je hoofd dus als je maar niet helemaal omkijkt (wat je nek niet eens kan) moet het kunnen.
Ik heb op reddit ook gelezen dat sommige mensen een extra basestation kopen voor hun seated ervaring. Dus 2x basestation in hun normale speelveld en 1x basestation op de monitor voor als ze zitten. 3x basestation in hetzelfde speelveld kan (nog) niet. Software is daar nog niet geschikt voor.
Reddit staat trouwens vol met draadjes over dit onderwerp. Maak even een account en zoek daar óók even:
https://www.reddit.com/r/...ns_work_amazing_at_lower/
TL;DR tracking van de basestations werkt enorm goed in minder ideale omstandigheden. En maak een reddit account aan
Meer Longbow en Xortex!DarthSjaak schreef op maandag 06 juni 2016 @ 20:01:
Update voor The Lab:
http://steamcommunity.com...detail/604986229488631824
MEER LONGBOW!!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
Ik doe beide regelmatig en iedere keer vond ik het jammer dat het zo kort was.
Kan niet wachten tot ik thuis ben!!!
Zelf moet ik nog even een boormachine halen om ze goed te bevestigen, voorlopig liggen ze horizontaal op 2 kasten. De ene vrij hoog, de andere aan de lage kant, een zeldzaam keertje loop ik door het beeld van de 2 heen als ik te dicht bij de lage sta en dat is soms wel te merken. Je zult ze moeten verbinden met de sync kabel als je ze echt te laag plaatst waardoor je lichaam het zicht kan hinderen. In de manual staat wel dat je ze met synckabel zelfs op de grond kan plaatsen als je echt geen mogelijkheid hebt ze hoog te plaatsen.Buzz_Fuzz schreef op maandag 06 juni 2016 @ 18:25:
Als ik te dicht naar de hoog geplaatste lighthouse loop merk ik dat horizontaal plaatsen ook niet optimaal is en verlies ik soms de tracking, maar verder werkt dat ook gewoon en moet echt dichtbij staan om buiten het gebied te vallen.
Naar wat ik begrepen had kan je er ook gewoon 1 (en anders doe je beide) op je bureau plaatsen Oculus Rift stijl.
Uiteindelijk moet ik soms opnieuw kalibreren omdat los op een paar kasten gewoon niet optimaal is, maar het werkt wel en het kalibreren gaat snel genoeg dat ik voorlopig nog te lui ben geweest een boormachine te kopen.
Wageningen is wel lekker dichtbijPhehistyr schreef op maandag 06 juni 2016 @ 20:58:
Is Wageningen in de buurt genoeg? Al is de warmte op dit moment wel behoorlijk vervelend met zo'n bril op je kop.
Ik heb de lighthouses niet meteen aan de muur/het plafond bevestigd, om zeker te zijn dat de hoek/afstand te halen was. Daarvoor heb ik de voetjes op (een dubbel - om genoeg diepte voor de schroef te krijgen) plankje hout geschroefd. Met houtklemmen (en tweede plankje aan de 'achterkant') heb ik de boel aan de bovenkant van een kast en een tussenmuurtje (open keuken) vast gezet.Buzz_Fuzz schreef op maandag 06 juni 2016 @ 18:25:
Dat bevalt me op zich wel. Bovendien verwacht ik deze combo ook makkelijk op andere plekken te kunnen gebruiken wanneer ik een demo ga geven (bijvoorbeeld op het werk). Totdat ik de houtklemmen nodig heb..
Zoals wellicht vele van ons heb ik een preorder gedaan, vorige week maandag kreeg het mailtje dat de set was opgestuurd, je zult vast begrijpen dat ik in mijn stoel zat te dansen, direct paar dagen vrij geregeld van werk.
Dinsdagochtend stond de koerier vrij vroeg voor de deur, ik was net een klein kind toen ik het pakket in mijn huiskamer had staan.
4 uur later, device werkt nog steeds niet, SteamVR lijkt de headset niet te kunnen vinden.
Na uren googlen en vele vele acties later, geen werkende Vive, contact opgezocht met HTC, chat/telefoon helpdesk kon eigenlijk niks, moest maar een mailtje sturen.
Mijn gehele verhaal gedaan (wat ik heb geprobeerd ect), kreeg toen een simpel e-mailtje met een linkje voor een trucje.
Je snapt wel, was hier niet al te blij mee, maar er was geen enkele manier om contact met iemand te krijgen. Die avond heb ik alles nogmaals geprobeerd (diverse PC's), maar helaas. Mijn ticket heb continue aangevuld met informatie.
De volgende dag heb ik zelf in de middag weer moeten bellen voor een reactie, wederom kreeg ik de melding dat ik maar een mail moest sturen. Gelukkig was ik zo "slim" om in de mail mijn mobiele nummer te vermelden (had geen zin in gepingpong van mail over probeersels).
Uiteindelijk werd ik door HTC gebeld en na 10 minuten was er een simpele conclusie, headset is waarschijnlijk defect.
Omruilen voor een nieuw product doen ze niet aan, ze hebben geen nieuwe modellen, enige optie een repair. Hoewel ik hier niet al te vrolijk van werd, so be it. Er zou die dag (woensdag) anders de volgende dag (donderdag) gebeld worden door TNT om een afspraak te maken om het device op te halen.
Ondertussen is het nu dinsdag (week later), nog steeds staat het kapotte device bij mij in de woonkamer.
Vele malen contact gehad met HTC, enige wat ik krijg te horen, we snappen de frustratie, er gaat iets fout bij de reparatie organisatie of koerier, we weten niet wat, u hoort nog van ons.
Ik begin bijna spijt te krijgen van de aankoop.
Ik weet ook niet echt meer wat ik kan doen...
PSN: MaxxusNL
En als uiterste: Kan je geen aanspraak doen op wkoa?
Vervelend man, hoop dat het snel wordt opgelost. Misschien een idee om je te beroepen op de wet koop op afstand? Als je het echt helemaal zat bent...
Kleiner leed: Holopoint is gewoon 2x zo duur geworden!
Uiteraard, op de chat krijg ik eigenlijk direct de reactie dat ze niet kunnen helpen, mailtje sturen.ChojinZ schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 18:00:
Heb je het via de chat geprobeerd?
Bedankt voor de 2 tips.
Ik geef ze tot morgen de tijd, dan is het exact een week sinds repair aanmelding, krijg ik geen goed antwoord of reactie, ga ik voor mijn geld terug.
Ik doe het liever niet, kijk ernorm uit naar de VR experience.
Maar deze situatie heeft wel wel enorm verpest.
PSN: MaxxusNL
Eerlijkerwijs dient er gezegd te worden dat er inmiddels ook wel 2x zoveel content in zitBakko schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 18:00:
[...]
Kleiner leed: Holopoint is gewoon 2x zo duur geworden!Van 8 naar 15 euro. Die dev dacht zeker als Space Pirate Trainer 15 euro is kan ik dat ook. Dan ga ik laatstgenoemde denk ik maar nemen als m'n eerste aanschaf, want voor pijl en boog actie hebben we The Lab nog.
Vervelend? Ja. Maar het was misschien ook wel de game met de beste prijs/kwaliteit verhouding.
Google VR, met... Vive controllers
> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing
"TNT POST, NL Delivered"TNJ schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 20:48:
Eindelijk zijn de VR Covers voor de Vive nu ook op de post.
Maar goed ook. Want ik ga vrijdag op het werk een demo geven.
Ik ben van plan om een HTC Vive te kopen. Ik zit nu nog even in het buitenland, dus kan uitzoeken wat ik er allemaal aan extra's bij moet kopen. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen om onderstaande lijst aan te vullen met tips / ervaringen:
Boodschappenlijst::
Essentials::
- HTC Vive
- PC die het aankan.
- HDMI / DP verloopjes.
Break-out box Vive:

Hoe aan te sluiten
Mijn videokaart heeft Dual Link DVI-I, HDMI 2.0, full-size DisplayPort 1.2 poorten.
Mini Displayport -> Displayport kabel
Indien mini-DP op videokaart: een verloopje naar fullsize-DP en bovenstaande kabel of een mini-DP<>mini-DP kabel.
Of ik gebruik gewoon HDMI
- Magnetische micro USB kabels, om de controllers op te laden
Voorbeeld 1
Voorbeeld 2
- Andere wrist straps (de bijgeleverde zijn ruk schijnt)
Bijvoorbeeld Wii wrist straps (waar kan ik die kopen in Nederland/Europa?)
Of deze
- Verlengkabels om de kabel naar de HMD te verlengen?
(oftwel na de break-out box (3-in-1 kabel) of ervoor)
Me nog niet verdiept hierin en misschien is het ook niet nodig? (mijn play area zal zo'n 4x4 zijn).
- Koptelefoon ipv oordopjes? Hebben jullie hier ervaring mee?
- Foampads: dit wordt nog wel een dingetje. Het meegeleverde schuim schijnt lastig schoon te maken te zijn? Ook schijnt dunner foam een grotere FOV te geven?
Bijvoorbeeld VR Covers < maar lange levertijd?
Dit lijkt me ook aardig. Maar duur en out-of-stock
Voor de ruimte:
- Vloer (zodat mijn onderburen me minder horen stampen, het bakent de play area mooi af en is fijn voor de voetjes):
Sportschool-puzzelstukjes-vloer (prijzig):
Voorbeeld
Of tapijttegels.
- Ventilator, om op een afstandje te zetten. Koelt af en schijnt een soort directional richtpunt te zijn, zodat je onbewust weet waar je IRL je bevindt.
- Ophangsysteem voor de HMD en controllers, bijvoorbeeld een gitaarhaak.
Voorbeeld
Voor de HMD nog iets bedenken (stof- en zonlicht-vrij).
- Lighthouse verlengkabels
Voorbeeld
- Lighthouse schakelaars, om ze 'hard' uit te kunnen zetten
Voorbeeld
- Verduistering (gordijnen)
- De Lighthouses kan ik monteren door de brackets op de muur te schroeven, dus ik heb geen stands ofzo nodig.
Valve raad anders dit aan.
In combinatie met dit.
Is bovenstaande compleet?
Vergeet ik iets?
Graag hoor ik jullie tips en ervaring
[ Voor 24% gewijzigd door Twhomp op 08-06-2016 11:18 ]
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
Een verlengkabel voor de 3-in-1 lijkt me niet nodig, mits de breakout box dicht bij je speelruimte is. En dan zou ik zelf liever wat langere kabels gebruiken tussen pc en die box.
Hoe je je Vive op je videokaart aansluit hangt er vanaf van wat je beschikbaar hebt. Er is een HDMI kabel meegeleverd en er zit een extra mini-dp aansluiting op de breakout box. Daar zou je een DP -> mini-DP kabel voor kunnen kopen als dat beter uitkomt.
Twhomp schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 07:03:
- HDMI / DP verloopjes. Welke heb ik nodig?
- Mini Displayport -> Displayport
- wrist straps hier op mijn Vive, krijg ze niet kapot getrokken met veel kracht. (En ik kan het weten 1 controller is stuk geweest door de meegeleverde straps)
- 2 maal verlengkabels voor de lighthouses
> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing
Ik update mijn lijstje en ga Glashio's linkjes bekijken/bestellen.
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
Snap ik. Kan me voorstellen dat je flink baalt. En anders gewoon je geld terug claimen en een nieuwe bestellen?Maxxus schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 18:04:
[...]
Ik doe het liever niet, kijk ernorm uit naar de VR experience.
Maar deze situatie heeft wel wel enorm verpest.
Je moet of je HDMI of je displaypoort aansluiting gebruiken.Twhomp schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 07:03:
Misschien is een apart topic handiger voor dit?
Ik ben van plan om een HTC Vive te kopen. Ik zit nu nog even in het buitenland, dus kan uitzoeken wat ik er allemaal aan extra's bij moet kopen. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen om onderstaande lijst aan te vullen met tips / ervaringen:
Boodschappenlijst::
Essentials::
- HTC Vive
- PC die het aankan.
- HDMI / DP verloopjes. Welke heb ik nodig?
De videokaart heeft Dual Link DVI-I, HDMI 2.0, DisplayPort 1.2 poorten.
Welke kan ik het beste gebruiken voor de Vive?
- Magnetische micro USB kabels, om de controllers op te laden
Voorbeeld 1
Voorbeeld 2
Bijvoorbeeld Wii wrist straps (waar kan ik die kopen in Nederland/Europa?)
- Verlengkabels om de 3-in-1 kabel te verlengen?
Me nog niet verdiept hierin en misschien is het ook niet nodig? (mijn play area zal zo'n 4x4 zijn).
- Koptelefoon ipv oordopjes? Hebben jullie hier ervaring mee?
- Foampads: dit wordt nog wel een dingetje. Het meegeleverde schuim schijnt lastig schoon te maken te zijn? Ook schijnt dunner foam een grotere FOV te geven?
Bijvoorbeeld VR Covers < maar lange levertijd?
Dit lijkt me ook aardig. Maar duur en out-of-stock
Voor de ruimte:
- Vloer, zo'n sportschool-puzzelstukjes-vloer (zodat mijn onderburen me minder horen stampen, het bakent de play area mooi af en is fijn voor de voetjes).
Voorbeeld
- Ventilator, om op een afstandje te zetten. Koelt af en schijnt een soort directional richtpunt te zijn, zodat je onbewust weet waar je IRL je bevindt.
- Ophangsysteem voor de HMD en controllers, bijvoorbeeld een gitaarhaak.
Voorbeeld
- Verduistering (gordijnen)
- De Lighthouses kan ik monteren door de brackets op de muur te schroeven, dus ik heb geen stands ofzo nodig.
Is bovenstaande compleet?
Vergeet ik iets?
Graag hoor ik jullie tips en ervaring
een HDMI kabel is meegeleverd. Voor de mini displayport is geen kabel mee geleverd.
de 3 in 1 kabel kan je niet verlengen, dus dat wordt verlengstuk voor USB, HDMI/DP en een standaard stopcontact verlengsnoer als je echt veel lengte nodig hebt. Zelf heb ik zo ongeveer 4x3 aan ruimte en heb verlengen niet nodig, al zit mijn PC wel toevallig in het midden van het brede gedeelte van mijn ruimte.
Die magnetische USB kabels zijn wel een leuk luxe item. Zelf vind ik het een beetje duur voor een erg kleine moeite, maar ziet er wel interessant uit.
Met de wrist straps heb ik zelf geen problemen. Zitten goed en ik vertrouw er best op dat het mijn controller weet te houden. Maar ik zal ook niet zo snel echt met mijn controller werpen zelfs wanneer ik virtueel iets aan het werpen ben.
De meegeleverde oortjes zijn goed en heeft lekker korte draadjes. Als je oortjes fijn vind hoef je niets los te kopen. Ik hou zelf totaal niet van oortjes in mijn oor dus ik gebruik zelf een koptelefoon. Ik denk dat de varianten over je oren het beste is, het sluit je af van omgevingsgeluiden en blijven waarschijnlijk beter zitten tijdens het actief bewegen. Nadeel is wel dat je vrienden die meekijken slecht kan verstaan.
Extra faompads of een cover is misschien best een goed idee, al helemaal wanneer je demos aan vrienden geeft op warme dagen. Ze kunnen best bezweet raken.
Geluidisolatie voor de vloer lijkt me ook niet zo heel extreem nodig. Vrij veel VR games ben je vrij relaxed met beweging of kan je maar beperkt rondlopen. Je moet wel een heel gehorige vloer hebben of voornamelijk games doen die snelle bewegingen vereisen voordat het een echt probleem wordt.
Afkoeling is wel fijn, maar voor positiebepaling in je kamer heb je het meestal niet nodig. Je leert vrij snel in de games waar je in je echte kamer bevind. Hoe vaker je in VR zit hoe bewuster je er van wordt. Noord blijft namelijk noord, heb je eenmaal 1 referentiepunt in de game gevonden dan blijf je dat punt houden zelf na het herstarten van de game. Je kan het ook voelen aan de kabel en dankzij het chaperone systeem zie je de vorm van je afgebakende ruimte. Ook zijn veel games gericht op de positie die je gekalibreerd hebt. Tijdens het kaliberen wordt er om de positie van je monitor gevraagd, de gebruikte positie is dan het tegenovergestelde. Zo hangt de kabel vaker achter je dan voor je.
Gordijnen zijn ook niet perse nodig, er komt bij mij wel wat licht tussen gleuven bij mijn neus, maar tijdens de games zie je hier niks van omdat je ogen toch op de sweetspot van de lens zit. Een enkel keertje kan het zelfs erg fijn zijn omdat je door de gleuf net aan kan zien of je kabel gedraaid zit zodat je weet dat je een paar rondjes de andere kant op moet draaien.
Er zijn echt heel veel voorbeelden van mensen die Holoball speelde waarbij de controller uit de hand gleed en de wrist strap brak. Het kost geen drol om een paar Wii wrist straps te kopen en je controllers veilig te stellen. Bij mij is het ook nog nooit gebeurd, maar het hoeft maar 1 x fout te gaan. Ik ga dat risico niet lopen. De kabel van mijn nieuwe wrist straps zijn letterlijk 3 x zo dik.Musical-Memoirs schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 10:35:
[...]
Met de wrist straps heb ik zelf geen problemen. Zitten goed en ik vertrouw er best op dat het mijn controller weet te houden. Maar ik zal ook niet zo snel echt met mijn controller werpen zelfs wanneer ik virtueel iets aan het werpen ben.
Zie bovenTwhomp schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 07:03:
Misschien is een apart topic handiger voor deze post?
1 Verlengkabels om de kabel naar de HMD te verlengen?
(oftwel na de break-out box (3-in-1 kabel) of ervoor)
Mijn pc staat op een afstandje van mijn speelgebied. Ik heb voor de break-out box verlengd naar 3 meter. Voor de break-out box verlengen is aan te raden omdat je na de break-out box actieve kabels nodig gaat hebben. Voor de break-out box kan je een vervangende hdmi en usb kabel van ik meen max 3 meter kopen. Alleen de stroomkabel heeft een andere aansluiting dan die van de lighthouses. Ik heb daarvoor een verlengstekker gebruikt
2 Koptelefoon ipv oordopjes? Hebben jullie hier ervaring mee?
Ik vind oordopjes het fijnst, maar de meegeleverde ruk. Dat is wel heel persoonlijk, bij mij blijven ze niet eens zitten.
3 Ophangsysteem voor de HMD en controllers, bijvoorbeeld een gitaarhaak.
Voorbeeld
Ik zou een doos opbergsysteem bedenken. Dit is heel stoffig en gevaarlijk voor de lenzen. Bovendien mag er geen zonlicht invallen, dat brand in op het scherm. Zo'n ophangsysteem kan alleen op een donkere stofvrije plek.
4 Verduistering (gordijnen)
Mijn tracking werkt bij direct zonlicht niet zonder gordijnen. Maar je kan dat ook uitproberen zonder gelijk gordijnen aan te schaffen. Zijn best duur en niet bij iedereen nodig..
[ Voor 3% gewijzigd door Isniedood op 08-06-2016 10:48 ]
Wat voor verlengkabel heb je voor stroom voor de break-out gebruikt? Ik heb ergens in een Nederlandse webshop voor huis-alarm onderdelen een 3.5x1.35mm verlengkabel gevonden. Alleen paste de plug van mijn adapter daar niet in. Die bleek namelijk een buitendiameter van 3.8mm te hebben. Met een beetje een ruime female plug zou dat geen probleem hoeven zijn. Dus misschien kun je naar de door jouw gevonden kabel linken?
Ik heb contact gezocht met HTC en ze zijn nog intern aan het overleggen/onderzoeken.
Ik had precies hetzelfde probleem. Ik ben voor deze lelijke oplossing gegaan: https://www.allekabels.nl...09/euro-verlengkabel.htmlArmEagle schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 11:38:
[...]
Wat voor verlengkabel heb je voor stroom voor de break-out gebruikt? Ik heb ergens in een Nederlandse webshop voor huis-alarm onderdelen een 3.5x1.35mm verlengkabel gevonden. Alleen paste de plug van mijn adapter daar niet in. Die bleek namelijk een buitendiameter van 3.8mm te hebben. Met een beetje een ruime female plug zou dat geen probleem hoeven zijn. Dus misschien kun je naar de door jouw gevonden kabel linken?
Ik heb contact gezocht met HTC en ze zijn nog intern aan het overleggen/onderzoeken.
Mocht je een verlengkabel vinden, hou ons op de hoogte.
Oh ja. Dat kan ook (/had ik denk ik al eerder gezien). Ik ga niet op zoek naar een andere verlengkabel (3.5mm). Maar ik zal zeker een eventueel antwoord van HTC doorgeven.Isniedood schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 11:46:
[...]
Ik had precies hetzelfde probleem. Ik ben voor deze lelijke oplossing gegaan: https://www.allekabels.nl...09/euro-verlengkabel.html
Mocht je een verlengkabel vinden, hou ons op de hoogte.
Vraag me ook af wat grafische instellingen zijn bij iemand met een nvidia 970.
realityalways start as a dream
Ik had em. 11/2 gespeeld en vervolgens een refund gevraagd.DFC-Neo schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 14:09:
Heeft iemand hier Project Cars met Vive? Probeer de FPS counter aan de krijgen met Steam maar lukt momenteel niet.
Vraag me ook af wat grafische instellingen zijn bij iemand met een nvidia 970.
Draaide niet echt soepel op mijn 980TI. Moest de settings wat lager zetten. Maar op high vond ik het er niet heel geweldig uitzien dus toen ik terug moest naar medium zag het er helemaal niet meer uit.
Performance van pCars icm de Vive is best wel slecht dus waarschijnlijk zal je de instellingen flink terug moeten schroeven.
Ik heb wel gehoord dat Assetto Corsa goed werkt met VR.ChojinZ schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 14:47:
[...]
Ik had em. 11/2 gespeeld en vervolgens een refund gevraagd.
Draaide niet echt soepel op mijn 980TI. Moest de settings wat lager zetten. Maar op high vond ik het er niet heel geweldig uitzien dus toen ik terug moest naar medium zag het er helemaal niet meer uit.
Performance van pCars icm de Vive is best wel slecht dus waarschijnlijk zal je de instellingen flink terug moeten schroeven.
Voor mij is het zelfs zo dat ik geen Vive koop, omdat ik momenteel veel Project Cars speel. Ik heb weinig trek om van een 980ti naar een 1080 te gaan. De snelheidswinst is er wel zeker, maar niet groot genoeg. Voor mij is de drijfveer voornamelijk games. Wanneer ik uitgekeken ben op Project Cars kijk ik wel weer.
Heb ik ook gehoord en wil ik nog naar kijken. Maar ik verwacht er eerlijk gezegd niet heel veel van. Games waarbij objecten heel ver weg staan zien er slecht uit op de Vive en ik vermoed dat dat met Assetto niet anders is.Pastafarian schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 14:52:
[...]
Ik heb wel gehoord dat Assetto Corsa goed werkt met VR.
Iemand al The Solus Project gespeeld? Ziet er wel stoer uit! Ben opzoek naar ervaringen.
[ Voor 6% gewijzigd door ChojinZ op 08-06-2016 15:38 ]
Je moet een beetje door de onscherpte heenkijken. Qua beleving voegt het veel toe. Ik doe geen racegames meer zonder VR-bril. Heb sindsdien Dirt Rally niet meer aangeraakt, speel enkel nog Assetto Corsa. Van Project Cars werd ik niet gelukkig met mijn 970 GTX. Bij Assetto is het wel echt nog duidelijk in beta. Je moet telkens switchen tussen monitor voor het menu en je bril voor ingame.ChojinZ schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 15:37:
[...]
Heb ik ook gehoord en wil ik nog naar kijken. Maar ik verwacht er eerlijk gezegd niet heel veel van. Games waarbij objecten heel ver weg staan zien er slecht uit op de Vive en ik vermoed dat dat met Assetto niet anders is.
Iemand al The Solus Project gespeeld? Ziet er wel stoer uit! Ben opzoek naar ervaringen.
Iets anders: Cosmic Trip is beschikbaar op steam. Wel in Early Access, maar op reddit vind men het geweldig. Qua content nog vrij beperkt. Moeilijkheidsgraad moet nog getweakt worden schijnt, maar qua graphics en vooral qua polish geniaal. Ga hem zelf hopelijk vanavond kunnen proberen. Check ook het filmpje op de steam store page: http://store.steampowered.com/app/427240
Lijkt me een mooie game die ik zeker in de gate ga houden, maar ik denk dit ik nog de updates afwacht. Uit een review te lezen is het momenteel meer een seated controller based VR game dan gemaakt voor Tracked controllers roomscale van de Vive. Ze ondersteunen het wel, maar het is nog niet perfect. Ze hebben momenteel de 'full release' gedaan al staat er nog dat sommige VR onderdelen (waarschijnlijk die specifiek voor de Vive) in ontwikkeling zijn. Dus het enige waar ze nu op hoeven te focussen is het VR deel af maken en mogelijke bugfixes. Dan hoef ik waarschijnlijk niet lang te wachten.ChojinZ schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 15:37:
Is dit standaard geactiveerd of kan dit komen doordat ik de oculus heb gepre-orderd op het zelfde e-mail adres?
Ik had hetzelfde en kreeg het idee dat het kwam door de pre-order.Intruder schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 11:17:
Ik heb gisteren oculus home geinstalleerd en het viel me op dat lucky's tale op mijn account geactiveerd is.
Is dit standaard geactiveerd of kan dit komen doordat ik de oculus heb gepre-orderd op het zelfde e-mail adres?
Overigens heb ik een irritant probleem met Oculus Home. Ik wilde kijken naar de bril setup icm met de Vive. Nu werkt dat natuurlijk niet, maar oculus start niet meer op naar de shop. Zodra ik Oculus opstart kom ik direct in de configuratie wizard voor de bril. En die blijft daar dus hangen (duh).
Ik heb al een herinstall gedaan, maar blijf tegen hetzelfde probleem aan lopen. Ook na de herinstall start Oculus meteen de config wizard op.
Iemand een oplossing?
Ik ben wel van plan om het te kopen. Maar kun je het ook alleen spelen of tegen een computer tegenstander?Bakko schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 13:35:
Ik heb net Pool Nation VR gekocht. Leuk spel! Het poolen voelt erg realistisch en het is makkelijk te besturen. Zijn hier mensen die het ook hebben en af en toe een potje multiplayer willen doen? Voeg me maar toe: http://steamcommunity.com/id/bakko/ Ik zit ook in de GoTVR group.
Ik heb zojuist een review gelezen er over, je kan ook gewoon tegen de computer spelen.DarthSjaak schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 14:01:
[...]
Ik ben wel van plan om het te kopen. Maar kun je het ook alleen spelen of tegen een computer tegenstander?
Zal binnenkort ff een invite sturen. Steamnaam is PPS JD en ook ik zit in de GoT groep.Bakko schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 13:35:
Ik heb net Pool Nation VR gekocht. Leuk spel! Het poolen voelt erg realistisch en het is makkelijk te besturen. Zijn hier mensen die het ook hebben en af en toe een potje multiplayer willen doen? Voeg me maar toe: http://steamcommunity.com/id/bakko/ Ik zit ook in de GoTVR group.
Je hebt free play (in je eentje), tegen AI en tegen echte spelers. Vooral echte spelers is leuk. Het tempo bij poolen ligt wat lager en daardoor hou je meer tijd over om slap te ouwehoeren. Paar keer gedaan en dan krijg je meteen een 'kroeg' gevoel.DarthSjaak schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 14:01:
[...]
Ik ben wel van plan om het te kopen. Maar kun je het ook alleen spelen of tegen een computer tegenstander?
Gameplay en physics zijn trouwens erg goed!
Je kunt tegen de computer op verschillende moeilijkheidsniveaus, quick match tegen een willekeurig iemand online, en tegen vrienden online. Ik vraag het dus even hier want met willekeurige mensen online heb je vaak dat ze hun mic niet gebruiken of geen Engels praten bijvoorbeeld. Of alleen maar aan het klooien zijn met bierflesjes en dartpijltjesDarthSjaak schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 14:01:
[...]

Ik hoorde ook al dat ze de hele jukebox op de tafel smijtenBakko schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 16:57:
[...]
Je kunt tegen de computer op verschillende moeilijkheidsniveaus, quick match tegen een willekeurig iemand online, en tegen vrienden online. Ik vraag het dus even hier want met willekeurige mensen online heb je vaak dat ze hun mic niet gebruiken of geen Engels praten bijvoorbeeld. Of alleen maar aan het klooien zijn met bierflesjes en dartpijltjes

Dus dan kun je inderdaad beter met medetweakers spelen.
De ballen blijven netjes liggen hoor. En met een simpele knop veeg je de tafel schoon.DarthSjaak schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 16:58:
[...]
Ik hoorde ook al dat ze de hele jukebox op de tafel smijten
95% van de spelers weet zich gelukkig te gedragen. Maar af en toe kom je weleens een trolletje tegen.DarthSjaak schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 16:58:
[...]
Ik hoorde ook al dat ze de hele jukebox op de tafel smijten
Heb wel het gevoel dat mensen zich beter 'gedragen' dan in andere games. Wellicht door de kleine community en het feit dat je met een echt persoon in een kamer staat.
Voor het eerst in mijn leven het gevoel dat ik echt met iemand aan het spelen ben. Geen houterige poppetjes, slechte animatie's enzo, nee een echt persoon met een hoofd en 2 handen!
heb echter 1 probleempje, mijn vriendin kan de hoge helderheid niet aan en kan geen manier vinden om deze omlaag te doen zoals bij de gear vr.
iemand ervaring hiermee? ik heb een nvidia kaart btw, kan ik iets in mijn video kaart instellingen?
Ik vond het volgende:Intruder schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 20:35:
ik heb hem binnen en aangesloten, wat gaaf!
heb echter 1 probleempje, mijn vriendin kan de hoge helderheid niet aan en kan geen manier vinden om deze omlaag te doen zoals bij de gear vr.
iemand ervaring hiermee? ik heb een nvidia kaart btw, kan ik iets in mijn video kaart instellingen?
Bron: https://forums.frontier.c...ad.php?t=244296&p=3828661[...]
It appears that setting the Vive up to not be in Direct Mode temporarily means the video adapter can see it as an additional monitor, and therefore you can alter the brightness / contrast etc. Once done, putting the Vive back into Direct Mode retains these settings going forward, so then when you launch ED it will use these custom settings.
So, to turn Direct Mode on you open SteamVR, then from the pulldown next to SteamVR on the top left of the windows that appears, choose Devices > Direct Mode. As a default that is ticked, so selecting it again removes the tick and then you are warned the headset needs to reboot. Once done, you can open your video adapter's settings (in my case nVidia Control Panel), and the Vive was seen as another monitor and I could change the sliders for it under Adjust Desktop Colour Settings. Once I'd clicked Apply (I just dropped Contrast and Brightness to 20% rather than 50%), I then went back into SteamVR and choose Devices > Direct Mode so it was ticked again and SteamVR restarted.
I then opened ED and the god-ray effects were lessened because the display was a little dimmer. I haven't found my optimal settings for the Vive yet, but it's a start. I've no idea if the Oculus Runtime allows this, as this might help with god-rays on that too. Views anyone?
[ Voor 11% gewijzigd door LongBowNL op 09-06-2016 20:46 ]
Ik heb een kast in één hoek van mijn woonkamer en in de hoek daartegenover twee verwarmingsbuizen naar het plafond toe. Wel is er een uitsparing in de kamer (55 cm diep, 2 meter over de lengte) en wil ik daar precies aan het uiteinde een base station ophangen. Het kan zijn dat ik in een hoek van de kamer wat tracking verlies, maar volgens mij gaat dat wel meevallen.
Hoe dan ook: ik huur en hoewel de huurbaas niet zoveel problemen heeft met boren dacht ik netjes te zijn door wat klemmen e.d. op te zoeken. Volgens Reddit en de aanbevelingen in het Vive boekje moet je '1/4 20' schroefdraad hebben. Ik neem aan dat wanneer webshops '1/4 male' aangeven het in principe '1/4 20' is.
Ik denk er aan om voor het volgende te gaan. Zien jullie daar problemen? Heeft iemand andere suggesties?
Falcon Eyes Buisklem + Balhoofd CL-35S (buis); Falcon Eyes Veerklem + Flex Arm + Spigot CLG-30S (boekenkast).
[ Voor 7% gewijzigd door Pastafarian op 10-06-2016 02:02 ]
[ Voor 6% gewijzigd door Gizz op 10-06-2016 08:49 ]
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Wat Gizz al zegt: Die flexarm gaat het waarschijnlijk niet redden door de trillingen. Je kan dan beter kijken naar:Pastafarian schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 01:59:
Vandaag toch maar besteld. Ben benieuwd!
Ik heb een kast in één hoek van mijn woonkamer en in de hoek daartegenover twee verwarmingsbuizen naar het plafond toe. Wel is er een uitsparing in de kamer (55 cm diep, 2 meter over de lengte) en wil ik daar precies aan het uiteinde een base station ophangen. Het kan zijn dat ik in een hoek van de kamer wat tracking verlies, maar volgens mij gaat dat wel meevallen.
Hoe dan ook: ik huur en hoewel de huurbaas niet zoveel problemen heeft met boren dacht ik netjes te zijn door wat klemmen e.d. op te zoeken. Volgens Reddit en de aanbevelingen in het Vive boekje moet je '1/4 20' schroefdraad hebben. Ik neem aan dat wanneer webshops '1/4 male' aangeven het in principe '1/4 20' is.
Ik denk er aan om voor het volgende te gaan. Zien jullie daar problemen? Heeft iemand andere suggesties?
Falcon Eyes Buisklem + Balhoofd CL-35S (buis); Falcon Eyes Veerklem + Flex Arm + Spigot CLG-30S (boekenkast).
http://www.dx.com/p/swive...amera-115906#.V1p352d8RaR
Ervaringen kan je opvragen bij Dycell!
http://joby.com/action-clamp-gorillapod-arm
De GorillaPod Arm is nu makkelijk stevig genoeg om de lighthouse op z'n plek te houden, maar geen idee of dat na honderden keren verbuigen zo blijft.
De klem is van plastic en voelt bij het aandraaien niet heel stevig, maar eenmaal vast zat het wel goed vast. Past nog net op de Ikea Lack planken (5cm) en alles wat dunner is.
Wat zou het voordeel van de 'Gorilla Arm' zijn t.o.v. de 'Locking Arm' (link)? De laatste ziet er iets steviger uit.
Met een beetje geluk past die clamp in de spotjes (i.p.v. een lamp uiteraard) die ik in het plafond heb hangen (4,5 cm diameter). Dan hangen ze wat hoger en hoef ik de kast / verwarmingsbuizen ook niet te gebruiken. Zou helemaal mooi zijn.
Ik denk stabiliteit. Houd er rekening mee dat de base stations niet licht zijn en trillen. Als ze ook maar 1 mm kantelen of schuiven, dan klopt er niets meer van je tracking. En als het tijdens het spelen gebeurt heb je kans dat je omvalt (of in ieder geval dat gevoel hebt).Pastafarian schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 11:33:
Goede tips. Dank je!
Wat zou het voordeel van de 'Gorilla Arm' zijn t.o.v. de 'Locking Arm' (link)? De laatste ziet er iets steviger uit.
Goed punt. Dan lijkt de Gorilla Arm inderdaad iets beter. Ik denk dat ik het gewoon ga proberen. Bedankt.DarthSjaak schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 11:37:
[...]
Ik denk stabiliteit. Houd er rekening mee dat de base stations niet licht zijn en trillen. Als ze ook maar 1 mm kantelen of schuiven, dan klopt er niets meer van je tracking. En als het tijdens het spelen gebeurt heb je kans dat je omvalt (of in ieder geval dat gevoel hebt).
De Swivel clamp kan ook wel en is goedkoop, maar moet ingevlogen worden uit China wat 1,5 week duurt minimaal. De Vive schijnt nu relatief snel verscheept te worden... Update: hij is inderdaad nu al verstuurd (na 1 werkdag).
Ik twijfel nog even. Anders schroef ik de stations gewoon in spaanplaat. Huurbaas maakt het allemaal niet zoveel uit, tenzij het gatenkaas wordt. Wel even spelen met een goede locatie, want verplaatsen is een stukje lastiger.
[ Voor 30% gewijzigd door Pastafarian op 10-06-2016 21:00 ]
helemaal top! werkt perfect en mn vriendin en ik hebben er al de nodige vive uurtjes op zitten.LongBowNL schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 20:45:
[...]
Ik vond het volgende:
[...]
Bron: https://forums.frontier.c...ad.php?t=244296&p=3828661
ik merk meteen dat ik de juiste keuze heb gemaakt met de vive. heb ook even luckys tale gespeeld maar zittend met controller is de ervaring een stuk minder dan met de touch controllers.
wel merk ik dat mn kamer eigenlijk net iets te klein is voor room scale, zou eigenlijk de hele setup in een andere kamer moeten zetten maar dat zit er helaas niet in op het moment.
heeft iemand nog aanraders qua games? ik zie poolnation vr vaak langs komen maar zie ook dat een kleine kamer wel een belemering is. holopoint lijkt me ook gaaf. hover junkers vind ik nog iets te duur
Audio Shield: seated, maar dan staand (dus je loopt niet rond)Intruder schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 21:38:
[...]
heeft iemand nog aanraders qua games? ik zie poolnation vr vaak langs komen maar zie ook dat een kleine kamer wel een belemering is. holopoint lijkt me ook gaaf. hover junkers vind ik nog iets te duur
Pool Nation: je kunt prima om de tafel heen teleporteren, maar je moet wel 1 arm naar achter kunnen bewegen
Uiteindelijk kwam ik er achter dat ik in het begin Steam(/VR) eens als administrator had gestart en ik als gewone gebruiker de instellingen (bestanden) niet kon overschrijven. Ik heb ondertussen de config directory wel aangepast (naar onder mijn user dir). Maar alleen met Steam VR als administrator gestart werd daarin weggeschreven. Ik moet dus nog steeds regelen dat mijn instellingen volledig gereset worden en ik als gewone user Steam VR kan starten en instellingen kan aanpassen.
Ik besefte me ook dus toen pas dat het thuis opnieuw draaien van Room setup meerdere keren niets uithaalde en de vloer telkens te hoog stond (lighthouses had ik iets bijgedraaid).
Is iemand anders dit ook voorgekomen en heb je een tip?
[ Voor 1% gewijzigd door ArmEagle op 11-06-2016 12:10 . Reden: kleine verduidelijking ]
Jezelf rechten geven op de config directory?ArmEagle schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 12:09:
Ik heb gisteren een demo gegeven op het werk. Het duurde erg lang voordat ik de room setup goed ingesteld kreeg. Na het instellen bleef ik (met de Vive op) mijn oude boundaries en vloer zien, terwijl settings->developer->room overview wel de nieuwe setup toonde (totdat ik Steam VR herstartte).
Uiteindelijk kwam ik er achter dat ik in het begin Steam(/VR) eens als administrator had gestart en ik als gewone gebruiker de instellingen (bestanden) niet kon overschrijven. Ik heb ondertussen de config directory wel aangepast (naar onder mijn user dir). Maar alleen met Steam VR als administrator gestart werd daarin weggeschreven. Ik moet dus nog steeds regelen dat mijn instellingen volledig gereset worden en ik als gewone user Steam VR kan starten en instellingen kan aanpassen.
Ik besefte me ook dus toen pas dat het thuis opnieuw draaien van Room setup meerdere keren niets uithaalde en de vloer telkens te hoog stond (lighthouses had ik iets bijgedraaid).
Is iemand anders dit ook voorgekomen en heb je een tip?
Ja dat had ik ook gedaan, totdat het bezoek tot tweemaal toe vol met de controller tegen een plank ik de boekenkast aan slaat... Gelukkig kunnen de controllers best eat hebben, maar lullig is het wel als ze toch kapot zouden gaan.Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 21:07:
Als je een beetje aan je speelruimte gewend bent kun je de chaperonne bound naar advanced zetten (of helemaal uit). Ook de transparency is eenvoudig aan te passen.
Ik had trouwens erg veel storingen toen ik de vive via displayport had aangesloten, oa dat de bril niet gevonden werd, game crashes, steamvr wilde niet opstarten etc. Ook geluid werkte niet zo goed. Uiteindelijk weer teruggegaan naar hdmi en de tv maar via een dp->hdmi kabel aangesloten.
Ik blijf trouwens het probleem houden dat de lighthouses in standby gaan terwijl ik aan het spelen ben, heb nu de bluetoothconnectie maar uit gezet en met de hand de stekker van lighthouse b er in en eruit.
[ Voor 32% gewijzigd door SpiceWorm op 11-06-2016 14:40 ]
Verwijderd
Minimaal anderhalve maand ervaring: hangen nog steeds primaChojinZ schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 10:20:
[...]
Wat Gizz al zegt: Die flexarm gaat het waarschijnlijk niet redden door de trillingen. Je kan dan beter kijken naar:
http://www.dx.com/p/swive...amera-115906#.V1p352d8RaR
Ervaringen kan je opvragen bij Dycell!
Persoonlijk is dit ook een beetje boven mijn eigen verwachtingen. Met dat China spul weet je het nooit, haha.
Ik ook, het lijkt elke keer na de eerste boot van m'n pc te gebeuren. Dan herstart ik steamvr en dan blijft het meestal wel werken voor de rest van de dag. Vervelend zeker, maar elke keer de stekkers eruit halen is ook niet handig. Ik hoop dat het snel wordt opgelost want het moet wel een software probleem zijn.SpiceWorm schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 14:29:
[...]
Ik blijf trouwens het probleem houden dat de lighthouses in standby gaan terwijl ik aan het spelen ben, heb nu de bluetoothconnectie maar uit gezet en met de hand de stekker van lighthouse b er in en eruit.
Verwijderd
Gewoon een gok: zet powermanagement eens op 'high performance' of schakel de powermanagement functies uit van je Bluetooth adapter (of hoe dat ding zich noemt in de devicemanager).Bakko schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 22:00:
[...]
Ik ook, het lijkt elke keer na de eerste boot van m'n pc te gebeuren. Dan herstart ik steamvr en dan blijft het meestal wel werken voor de rest van de dag. Vervelend zeker, maar elke keer de stekkers eruit halen is ook niet handig. Ik hoop dat het snel wordt opgelost want het moet wel een software probleem zijn.
Sinds ik nu op de normale branch zit geen problemen met gehad, lighthouses gaan netjes uit en aan en het probleem met de controllers ook niet meer gehad. Best bizar.
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Dat is toch ook het idee van een betaSacreBleu schreef op zondag 12 juni 2016 @ 15:51:
Best bizar.
Alles rondom bestellingen en leveringen van de HTC Vive kan in dit topic:
[HTC Vive] Bestelling & Levering