NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Meer mensen ervaring met een GTX 660/670 en een Vive?
Ik zou het niet doen voordat je je videokaart kan upgraden. Ik heb een GTX970, wat ze als minimum noemen, en dat merk je dan ook. Ik kan de meeste spellen prima spelen hoor, en sommige zijn beter geoptimaliseerd dan anderen. Maar je merkt bijvoorbeeld bij Pool Nation VR dat als je dan net te weinig frames hebt je het ook meteen voelt. Het hoeft af een toe maar een klein stottertje te zijn en dat voelt het al een beetje misselijkmakend. Als dat dan gebeurt als je echt een actief spel doet is het helemaal vervelend.Stofbal schreef op zondag 12 juni 2016 @ 22:20:
Ik twijfel nog of ik een HTC Vive zal aanschaffen. Heb namelijk een GTX 670. Lees wel op internet dat het soepel draait maar omdat de FPS onder de 90 is, dat je misschien misselijkheid kan ervaren? Klopt dat?
Als je een goedkope upgrade zoekt misschien zoeken naar een tweedehands 970 van iemand die net is geupgrade naar een 1070/1080? Of kijken wat de Radeon 480 gaat doen? Die wordt waarschijnlijk rond de 200-250 euro.
Eerst dacht ik dat de glazen schuif pui en/of glazen markboard de lazers verstoorden. Het bord afgeplakt en de pui delen weggeschoven, onderkant lampkappen in plafond bedekt voor de zekeheid. De lighhouses van stands op 2meter hoogte naar 1.5 meter, van de stands af op boekenplank en kast. Lighthouses verschillende locaties in de kamer (~3x3). Alles stapsgewijs gedaan en getest, maar mocht allemaal niet baten. Continue "headset not tracking" of binnen 3 seconden met de Vive schoof de hele wereld schuin weg en was de tracking lost.
Een nieuwe ruimte toegewezen gekregen in de kelder die als ingangs lobby diende. Hier had ik absoluut geen problemen en was alles in 10 minuten opgezet. Zelfs tijdens de event zelf met redelijk wat drukte van mensen bij de lighthouses weinig problemen met tracking gehad. Stuk of 30 mensen de Vive kunnen laten ervaren. (theBlu-whale encounter is erg praktisch als eerste demo. Kort en krachtig. Reef migration en deep sea duren veel te lang voordat er wat "gebeurd". 2e demo is Tiltbrush, 3e Longbow.)
Wat me nu dus dwars zit is dat ik niet begrijp waarom er geen tracking was in die ene kamer. In de toekomst zal ik vaker gevraagd worden om langs te komen met een mobiele setup en het is een beetje lullig als het weer gebeurd en ik geen andere locatie kan krijgen. Bovendien geeft het een erg slechte indruk over de prestaties van dit prachtige product.
Het is een "Code-bunker" dus er stond veel electrisch aparatuur in de buurt (servers en sterke Wifi etc). Zou het kunnen dat iets anders verstoord ?
Een andere gedachte was misschien dat een bepaalde verf ook misschien reflecterend is in infrarood spectrum. Alhoewel de muren normaal wit waren, en de 2e locatie geen problemen had.
Sorry voor de kleine muur met tekst, maar iemand een idee?
http://www.gamespot.com/a...s-announced/1100-6440743/
https://www.reddit.com/r/..._4_on_the_vive_announced/
Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo
Klinkt logisch. Een bestaande AA titel geschikt maken voor VR kost maar een fractie van het ontwikkelen van een heel nieuw spel. En ze weten ook dat de VR eigenaren (over het algemeen) het geld ervoor hebben. Dus dan is het een simpele rekensom.Phehistyr schreef op maandag 13 juni 2016 @ 05:56:
Het lijkt erop dat Fallout 4 Vive support gaat krijgen in 2017!
Het is nog maar afwachten of het zo makkelijk is om te zetten. De engine van Bethesda staat nou niet bekend als licht. Het zou dus kunnen betekenen dat ze veel werk in optimalisatie moeten steken. En als de optimalisaties niet ver genoeg kunnen gaan dan zou het betekenen dat alleen de krachtigste hardware het zou kunnen draaien waardoor je de potentiële markt nog verder verkleint. Daarom wil ik eigenlijk nog wel wachten op de eerste echte ervaringen voordat ik begin te juichen.DarthSjaak schreef op maandag 13 juni 2016 @ 09:13:
[...]
Klinkt logisch. Een bestaande AA titel geschikt maken voor VR kost maar een fractie van het ontwikkelen van een heel nieuw spel. En ze weten ook dat de VR eigenaren (over het algemeen) het geld ervoor hebben. Dus dan is het een simpele rekensom.
Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo
Wat ik kan indenken, is een lamp/plafoniere/ventilator aan het plafond.Deze hoeft niet direct tussen de LH-units te staan, maar kan de sync ertussen wel beïnvloeden.Frenzy_LS schreef op maandag 13 juni 2016 @ 05:17:
Sorry voor de kleine muur met tekst, maar iemand een idee?![]()
Fallout 4 gaat geen eenvoudige omzetting zijn. Die physics engine gaat al helemaal om zeep zodra je FPS hoger dan 60 zijn, en voor VR is min. 90 FPS nodig. Alleen daar moeten ze dus de hele boel al voor omgooien.DarthSjaak schreef op maandag 13 juni 2016 @ 09:13:
[...]
Klinkt logisch. Een bestaande AA titel geschikt maken voor VR kost maar een fractie van het ontwikkelen van een heel nieuw spel. En ze weten ook dat de VR eigenaren (over het algemeen) het geld ervoor hebben. Dus dan is het een simpele rekensom.
Gravity is a habit that is hard to shake off.
Ik heb zelf een GTX 680 en merk toch dat ie het regelmatig moeilijk heeft om goede fps te halen. Het ligt ook erg aan welk spel je speelt, The Lab heeft ie vaak toch moeite mee terwijl audioshield prima gaat. Als je een Vive gaat kopen zou ik toch aanraden een betere GPU aan te schaffen.Stofbal schreef op zondag 12 juni 2016 @ 22:20:
Ik twijfel nog of ik een HTC Vive zal aanschaffen. Heb namelijk een GTX 670. Lees wel op internet dat het soepel draait maar omdat de FPS onder de 90 is, dat je misschien misselijkheid kan ervaren? Klopt dat?
Die 90fps is heel belangrijk voor de update van je view, dus je X,Y,Z, en je Rx, Ry en Rz.Bullettooth schreef op maandag 13 juni 2016 @ 13:36:
[...]
Fallout 4 gaat geen eenvoudige omzetting zijn. Die physics engine gaat al helemaal om zeep zodra je FPS hoger dan 60 zijn, en voor VR is min. 90 FPS nodig. Alleen daar moeten ze dus de hele boel al voor omgooien.
Het moet echter geen probleem zijn om de physics, AI-updates en beweging animaties op bijv. 45fps te laten lopen.
Toevallig is het dus bij deze engine, waarmee ze o.a. skyrim en FO4 gemaakt hebben,wel een probleem omdat ze alles aan de FPS gekoppeld hebben op één of andere manier. Die physics gaan all over the place als je hoger dan 60 FPS haalt.TNJ schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:53:
[...]
Die 90fps is heel belangrijk voor de update van je view, dus je X,Y,Z, en je Rx, Ry en Rz.
Het moet echter geen probleem zijn om de physics, AI-updates en beweging animaties op bijv. 45fps te laten lopen.
Voor de volledigheid:
http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=2962166
[ Voor 12% gewijzigd door Bullettooth op 13-06-2016 15:57 ]
Gravity is a habit that is hard to shake off.
Dat zuigt idd. Zou voor een engine welke in VR gebruikt gaat worden geen verkeerde oplossing zijn om meer performance te behalen, door berekeningen en animaties op een lager pitje te kunnen laten draaien.Bullettooth schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:56:
[...]
... omdat ze alles aan de FPS gekoppeld hebben op één of andere manier. Die physics gaan all over the place als je hoger dan 60 FPS haalt.
Phehistyr schreef op maandag 13 juni 2016 @ 05:56:
Het lijkt erop dat Fallout 4 Vive support gaat krijgen in 2017!

Nog voordat Fallout 4 ook maar uit was en ik nog in de veronderstelling was dat ik een Rift zou kopen, was dit al een grote wens: FO4 in VR.
Nu maar hopen dat de uitwerking goed is. Maak me toch een beetje zorgen om de engine icm de daaraan gekoppelde framerate. Vingers kruisen maar..
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Ja, de kans is groot dat dit de titel gaat worden om volgend jaar mijn 290 voor te upgraden.ChojinZ schreef op maandag 13 juni 2016 @ 19:31:
[...]
![]()
Nog voordat Fallout 4 ook maar uit was en ik nog in de veronderstelling was dat ik een Rift zou kopen, was dit al een grote wens: FO4 in VR.
Nu maar hopen dat de uitwerking goed is. Maak me toch een beetje zorgen om de engine icm de daaraan gekoppelde framerate. Vingers kruisen maar..
‘Fallout 4’ on the HTC Vive is Like a Small Taste of Triple-A VR Gaming
Zou ik me geen zorgen over maken, als er een vr versie komt, dan zorgen ze wel dat het ook echt met vr werkt. Anders koopt niemand het. Hardware eisen zullen wel flink zijn.ChojinZ schreef op maandag 13 juni 2016 @ 19:31:
[...]
Installatie ging vlekkeloos. En ik heb net The Lab allemaal gedaan.
Mijn eerste reacties:
- Wauw, vet. Ik trap er gewoon in.
- FOV mwoah. Resolutie mwoah. Maar dat boeit gelukkig niet.
- Wat een zweetapparaat
Genoeg geluld, ik ga weer verder spelen
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
Wacht maar tot je audioshield gaat spelen (of fantastic contraption), dan ga je pas zweten. Maar over een tijdje zie je wel verschil tussen de Vive en Oculus gebruikersTwhomp schreef op maandag 13 juni 2016 @ 22:15:
Nou, vandaag kwam de Vive binnen op mijn werk. Meteen morgen vrij genomen
Installatie ging vlekkeloos. En ik heb net The Lab allemaal gedaan.
Mijn eerste reacties:
- Wauw, vet. Ik trap er gewoon in.
- FOV mwoah. Resolutie mwoah. Maar dat boeit gelukkig niet.
- Wat een zweetapparaat
Genoeg geluld, ik ga weer verder spelen
Ik ben zeker 4 uur bezig geweest om het werkend te krijgen, maar nu het staat is het daarmee hopelijk klaar. Desalniettemin vind ik het nu de moeite waard geweest. Ik kan de bril zelfs aardig zonder bril gebruiken (-2.25 of 2.75 & -3.25 met behoorlijke cilinderafwijking). Niet alles is perfect scherp, maar meer dan goed genoeg - zeker als ik niet moe ben.
De tutorial is indrukwekkend en ik heb mij een uurtje vermaakt met job simulator. Vanavond weer. Misschien dan Project Cars maar eens proberen. Ik heb een 980ti, maar hoop dat het een beetje redelijk werkt.
Ik zou ze graag bestellen in een Nederlandse (web)shop. Iemand ervaring met een bepaald artikel?
Project Cars gaat zeker goed werken. Ik speel hem op een GTX970 en dat is goed te doen. Heb zelfs de graphics iets op kunnen schalen vanaf de 'default' settings, en dan nog loopt het vloeiend.Pastafarian schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 11:23:
Gisteren heb ik de Vive binnengekregen. De setup ging niet goed. Al mijn usb poorten werkte niet, behalve eentje achterop de pc (usb 2.0). Tracking werkte niet goed, alles constant zitten te rebooten etc. Ik kan niet door de setup van HTC komen. Wanneer SteamVR opgestart moet worden crasht de boel (zonder foutcode). Gelukkig lijkt toch het nodige geïnstalleerd te zijn want na veel gedoe en de base stations X keer op nieuw aan en uit gedaan te hebben werkt het nu goed. De camera heb ik op 30 fps moeten zetten, maar zelfs Bluetooth lijkt te werken (de base stations slapen nu).
Ik ben zeker 4 uur bezig geweest om het werkend te krijgen, maar nu het staat is het daarmee hopelijk klaar. Desalniettemin vind ik het nu de moeite waard geweest. Ik kan de bril zelfs aardig zonder bril gebruiken (-2.25 of 2.75 & -3.25 met behoorlijke cilinderafwijking). Niet alles is perfect scherp, maar meer dan goed genoeg - zeker als ik niet moe ben.
De tutorial is indrukwekkend en ik heb mij een uurtje vermaakt met job simulator. Vanavond weer. Misschien dan Project Cars maar eens proberen. Ik heb een 980ti, maar hoop dat het een beetje redelijk werkt.
Ik zie mensen hier veel klagen over objecten in de verte bij Project Cars, maar ik vind het ERG GOED te doen. Ik denk niet dat ik nog snel race games op een monitor ga spelen
Ah, dat is mooi om te horen! Ben benieuwd. Ik hoop dat ik niet veel trager ga rijden dan voorheen (of zelfs sneller). Zal wel even wennen zijn.Sartsj schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:19:
[...]
Project Cars gaat zeker goed werken. Ik speel hem op een GTX970 en dat is goed te doen. Heb zelfs de graphics iets op kunnen schalen vanaf de 'default' settings, en dan nog loopt het vloeiend.
Ik zie mensen hier veel klagen over objecten in de verte bij Project Cars, maar ik vind het ERG GOED te doen. Ik denk niet dat ik nog snel race games op een monitor ga spelenHeb er zelfs een stuurtje voor gekocht.
Ik heb trouwens uiteindelijk de base stations aan spaanplaat geschroefd met de meegeleverde brackets i.p.v. een oplossing via een sta-arm o.i.d. De FOV van die dingen is bijzonder goed.
"De ontwikkelaars gaven destijds al aan dat elke gamer die vaker met een vr-bril had gespeeld, uiteindelijk sneller was met een vr-bril dan zonder, en tot die conclusie kwamen we de afgelopen weken zelf ook."Pastafarian schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:12:
Ah, dat is mooi om te horen! Ben benieuwd. Ik hoop dat ik niet veel trager ga rijden dan voorheen (of zelfs sneller). Zal wel even wennen zijn.
In de Tweakers review van de Oculus Rift staat dat je er waarschijnlijk sneller door gaat rijden.
Dat zal dus niets anders zijn bij de HTC Vive.
Ik moet eerst nog racestuurtjes uitkiezen voor ik Project Cars aan ga schaffen.
Nou, net inderdaad Audioshield, heel even Holopoint (moet nog wennen aan het pijlen pakken) en heel even Budget Cuts (eerste keer met mijn controller tegen het plafondDarthSjaak schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 10:52:
[...]
Wacht maar tot je audioshield gaat spelen (of fantastic contraption), dan ga je pas zweten. Maar over een tijdje zie je wel verschil tussen de Vive en Oculus gebruikers
VR = zweet
Dat is de conclusie die ik kan trekken. Ik hoop dat er snel wisselbaar schuim op de markt is
Je kan ook een smaller gezicht proberen te krijgen, dan kan je de meegeleverde foam gebruikenTwhomp schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 15:21:
[...]
VR = zweet
Dat is de conclusie die ik kan trekken. Ik hoop dat er snel wisselbaar schuim op de markt is
Goed, voor mij momenteel geen prioriteit. Ik heb een grote airco in mijn woonkamer en gordijnen zodat mijn buren mij niet in onderbroek + Vive zien zwaaien...
http://www.vrcover.comTwhomp schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 15:21:
[...]
Nou, net inderdaad Audioshield, heel even Holopoint (moet nog wennen aan het pijlen pakken) en heel even Budget Cuts (eerste keer met mijn controller tegen het plafond) gespeeld.
VR = zweet
Hoe bevallen ze jou toeter? Ik vind die leren vrij beroerd passen, en die katoenen een stuk prettiger. Die leren blijft een gepiel, maar doet wel zijn werk.
Heb ze nog niet geprobeerd, laatste paar weken sowieso weinig op de Vive gespeeld, ben nogal druk met school. Over een paar weken ben ik klaar met school dan denk ik ze uitgebreid te kunnen gaan proberen.Isniedood schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 15:47:
[...]
Hoe bevallen ze jou toeter? Ik vind die leren vrij beroerd passen, en die katoenen een stuk prettiger. Die leren blijft een gepiel, maar doet wel zijn werk.
Na een tijdje Project Cars gedaan te hebben, kwam de ondersteuning voor Assetto Corsa. Dat werkt echt 10 keer beter en soepeler! Echt een aanrader. Beide games had ik al voor mijn Vive, maar nu met de Vive kies ik uitsluitend voor Assetto Corsa. Je kunt online ook enorm veel auto's en circuits downloaden, waaronder zelfs F1.Pastafarian schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 11:23:
Gisteren heb ik de Vive binnengekregen. De setup ging niet goed. Al mijn usb poorten werkte niet, behalve eentje achterop de pc (usb 2.0). Tracking werkte niet goed, alles constant zitten te rebooten etc. Ik kan niet door de setup van HTC komen. Wanneer SteamVR opgestart moet worden crasht de boel (zonder foutcode). Gelukkig lijkt toch het nodige geïnstalleerd te zijn want na veel gedoe en de base stations X keer op nieuw aan en uit gedaan te hebben werkt het nu goed. De camera heb ik op 30 fps moeten zetten, maar zelfs Bluetooth lijkt te werken (de base stations slapen nu).
Wat is precies beter?Racierox schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 16:08:
[...]
Na een tijdje Project Cars gedaan te hebben, kwam de ondersteuning voor Assetto Corsa. Dat werkt echt 10 keer beter en soepeler! Echt een aanrader. Beide games had ik al voor mijn Vive, maar nu met de Vive kies ik uitsluitend voor Assetto Corsa. Je kunt online ook enorm veel auto's en circuits downloaden, waaronder zelfs F1.
Heb pCARS gerefund omdat het niet lekker werkte maar ik ben nog steeds op zoek naar een goede race game. Dus... vertel!
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Project Cars kreeg ik niet echt heel soepel, zeker racen tegen anderen was bijna niet te doen (vooral bij de start). De tegenstanders zagen er ook niet uit, alsof het een PSX game was.
Bij Assetto Corsa zijn de cockpits en zeker ook de tegenstanders veel mooier in VR.
Verder nog wat persoonlijkere voorkeuren:
- Het voelt realistischer en meer als racen (gepiep van banden o.a.).
- Er zijn online volop auto's en circuits te vinden om te downloaden.
- Downloaden van setups e.d. en daarmee hotlappen is heel tof.
Ik ben om. Zal vanavond is kijken (als ik mijzelf van die virtuele pooltafel weet los te trekkenRacierox schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 16:30:
De framerate is een stuk hoger (ik heb een R9 290), waardoor headtracking enorm soepel is. Het voelt daarom vloeiender en de immersie is een stuk hoger.
Project Cars kreeg ik niet echt heel soepel, zeker racen tegen anderen was bijna niet te doen (vooral bij de start). De tegenstanders zagen er ook niet uit, alsof het een PSX game was.
Bij Assetto Corsa zijn de cockpits en zeker ook de tegenstanders veel mooier in VR.
Verder nog wat persoonlijkere voorkeuren:
- Het voelt realistischer en meer als racen (gepiep van banden o.a.).
- Er zijn online volop auto's en circuits te vinden om te downloaden.
- Downloaden van setups e.d. en daarmee hotlappen is heel tof.
HahaChojinZ schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 16:32:
[...]
Ik ben om. Zal vanavond is kijken (als ik mijzelf van die virtuele pooltafel weet los te trekken)
Hoe was jou ervaring met Project Cars? Draaide het wel soepel en welke GPU heb je?
edit: en dit moet ik nog uitproberen:
Make sure you disable antialiasing and postprocessing in assetto corsa. Also in the oculus.ini file in your Documents\Assetto Corsa\cfg folder set PIXEL_PER_DISPLAY to 1.5 or higher.
[ Voor 23% gewijzigd door Isniedood op 14-06-2016 16:51 ]
Bagger!Racierox schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 16:44:
[...]
Haha![]()
Hoe was jou ervaring met Project Cars? Draaide het wel soepel en welke GPU heb je?
Draaide niet lekker (980TI@1400mhz, 4670k@4.6ghz, 16gb mem) en zag er niet uit. Vooral ver weg was het te pixelated.
Ben benieuwd naar je ervaring met Assetto Corsa. Alleen ver weg zal altijd wel pixelated blijven, daar is de resolutie van de Vive gewoon nog wat te laag voor. Maar persoonlijk vind ik het zelfs dan prima speelbaar!ChojinZ schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 17:32:
[...]
Bagger!![]()
Draaide niet lekker (980TI@1400mhz, 4670k@4.6ghz, 16gb mem) en zag er niet uit. Vooral ver weg was het te pixelated.
Ik heb mijn pc een upgrade gegeven en nu start hij niet op als de vive nog aangesloten is via HDMI (monitoren hangen beide aan displayport).
Ik vermoed dat hij probeert de 'defaulten' naar hdmi en dat niet lukt. De oude pc leek hetzelfde te doen, daarmee had ik tot in windows geen beeld als de vive aangesloten was, maar dan startte hij in ieder geval wel op
#firstworldproblems
En als je de Vive pas van stroom voorziet wanneer de pc al aanstaat? Klinkt misschien omslachtig, maar je Vive continu op het stroom zetten (ook al is dat in standby mode) is ook niet verstandig.Sartsj schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 00:02:
Weet iemand toevallig of je op de een of andere manier de prioriteiten van video outputs (op videokaart/mobo) kan veranderen?
Ik heb mijn pc een upgrade gegeven en nu start hij niet op als de vive nog aangesloten is via HDMI (monitoren hangen beide aan displayport).
Ik vermoed dat hij probeert de 'defaulten' naar hdmi en dat niet lukt. De oude pc leek hetzelfde te doen, daarmee had ik tot in windows geen beeld als de vive aangesloten was, maar dan startte hij in ieder geval wel op
#firstworldproblems
Ik ga dat vanaf nu ook maar doen. Ik deed de Vive atijd in een lade maar met alle kabels nog aangesloten. Maar ook als ik er niks mee doe wordt de HMD best warm. Kan niet goed zijn voor de electronica.ChojinZ schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 11:12:
[...]
En als je de Vive pas van stroom voorziet wanneer de pc al aanstaat? Klinkt misschien omslachtig, maar je Vive continu op het stroom zetten (ook al is dat in standby mode) is ook niet verstandig.
Waarschijnlijk zal dat wel werken, echter is dat nog steeds omslachting, net als de hdmi kabel er even uit halen.ChojinZ schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 11:12:
[...]
En als je de Vive pas van stroom voorziet wanneer de pc al aanstaat? Klinkt misschien omslachtig, maar je Vive continu op het stroom zetten (ook al is dat in standby mode) is ook niet verstandig.
Waar baseer je op dat het niet goed zou zijn om hem in standby te laten?
Dat viel mij ook direct op. Pc uit, bril op standby maar toch warm worden. Uit voorzorg trek ik de stekker er maar uit.Bakko schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 12:58:
[...]
Ik ga dat vanaf nu ook maar doen. Ik deed de Vive atijd in een lade maar met alle kabels nog aangesloten. Maar ook als ik er niks mee doe wordt de HMD best warm. Kan niet goed zijn voor de electronica.
Waarschijnlijk snap ik je niet, maar wat is daar omslachtig aan? Kwestie van de stekker uit het stopcontact halen en klaar?Sartsj schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 13:11:
[...]
Waarschijnlijk zal dat wel werken, echter is dat nog steeds omslachting, net als de hdmi kabel er even uit halen.
Het apparaat word warm in standby. Warmer dan een uurtje spelen. Moet de bril in principe kunnen hebben, maar voorkomen is beter dan genezen.Sartsj schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 13:11:
[...]
Zowel de hdmi als de stroom er af halen zou ik doen door de kabel in de linkbox er uit te halen. Dit is omslachtig omdat deze op de grond ligt, en ik er niet aan denk dit al te doen na het stoppen van SteamVR.ChojinZ schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 13:22:
Waarschijnlijk snap ik je niet, maar wat is daar omslachtig aan? Kwestie van de stekker uit het stopcontact halen en klaar?
Ik kom er dus pas achter als mijn pc niet op wil starten.
Veel werk, nee. Omslachtig wel.
Overigens heb ik antwoord van EVGA op mijn vraag, DVI > HDMI > DP is de prioriteit min of meer, en dat is niet aan te passen helaas.
Games zijn gekoppeld aan je steamaccount, niet aan een specifieke computer.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Hoop te doen om de exclusives. Gaben heeft nu al drie keer met een mailtje op de front page van r/vive gestaan, en nu het nieuws dat Valve vr devs een voorschot kan geven op hun steam verkopen. Behalve Superhot heb ik nog steeds niet het idee dat 'we' echt iets missen, en dan nog is het timed exclusive.
Zowel in Vive als Rift en dan komt er een open source bril uit en die heeft wel echte lenzen en scherper beeld. Bril is niet extreem groot ineens.
Helaas heeft die bril weer andere nadelen.
Niet onoplosbaar trouwens.
Hopelijk gaan zebij een v2 versie van Vive ook echte lenzen gaan gebruiken zodat je oa teksten dan wel goed kun lezen.
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Dat stukje over Fresnel klopt nog steeds, dat betekent, alleen wel dat de 'sweetspot' kleiner is. Er zijn nu ook al mensen die het gewicht te hoog vinden om comfortabel te zijn.ErikRo schreef op zondag 19 juni 2016 @ 15:50:
Grappig er werd altijd gezegd we moeten fresnal lenzen gebruiken vanwege grootte en gewicht met als gevolg onscherper beeld.
Zowel in Vive als Rift en dan komt er een open source bril uit en die heeft wel echte lenzen en scherper beeld. Bril is niet extreem groot ineens.
Hopelijk gaan zebij een v2 versie van Vive ook echte lenzen gaan gebruiken zodat je oa teksten dan wel goed kun lezen.
Alles is, natuurlijk, op te lossen, maar het moet nog wel betaalbaar blijven. Als de Vive €1.200+ had gekost had ik hem nu thuis niet liggen. Zelfs niet voor 4k met glazen lenzen.
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Al andere tweakers aan de slag gegaan met Battle Dome? Gezien de reacties op o.a. Reddit lijkt dit de meest populaire multiplayer shooter te zijn.
Zelf ook al 2 uur gespeeld, bevalt goed. Het spel is lelijk en er zitten nog veel bugs in, toch is het erg leuk. Voor het teleporteren is een logische variant bedacht zodat niet iedereen in 1x door het hele level stuitert: je moet eerst de grond verven in de kleur van je team.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Ga daar maar niet vanuit. 'echte' Lensen (ik neem aan dat je van glas bedoelt) zijn een stuk zwaarder en een stuk duurder om te maken. Maar de Vive 2 zullen ze ongetwijfeld goedkoper EN lichter willen maken. Ik zie het bij de volgende versie dus nog niet gebeuren.ErikRo schreef op zondag 19 juni 2016 @ 15:50:
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Fresnel is veel goedkoper, simpelweg omdat het productie proces veel makkelijk is dan het slijpen van glazen lensen. Daarnaast bestaat de bril natuurlijk uit veel meer dan alleen glas.ErikRo schreef op zondag 19 juni 2016 @ 18:15:
Duurder vraag me af de opensource versie doet $399 zonder controllers niet meteen heel veel duurder. Toch heb ik liever scherpte en iets meer gewicht dan fresnel die ik nog ken uit jaren 80 om mbv TV te projecteren op muur. Met van die grote plastic ringen
Maar laten we eerst maar de reviews afwachten. 1 van de redenen om fresnel te gebruiken was minimalisatie van SDE. Best kans dus dat bij OSVR (neem aan dat we het daar over hebben) een stuk meer aanwezig is.
Mijn ervaring is redelijk gelijk aan de meeste verhalen die ik lees, echt een wauw gevoel.
Ben gisteren aan Vanishing Realms begonnen, best gaaf!
Topper blijft momenteel The Lab, super leuk om te spelen.
Ik heb helaas wel veel last van crashes, als ik aan het spelen ben wordt mijn beeld wit, als ik de headset af doe zie ik dat mijn headset wel connected is maar niet getracked word, vervolgens knipperen de lighthouses en vallen ze weg... paar seconden later krijg ik een driver_irql_not_less_or_equal(asbxhci.sys) bluescreen.
Iemand toevallig ervaring met deze melding (draai Windows 10, redelijk verse installatie).
PSN: MaxxusNL
Wow, een BSOD, heftig. Ik ken het probleem zelf niet maar in de opties van SteamVR (volgens mij bij developer options) zitten knoppen om de USB drivers opnieuw te installeren. Dat zou je eens kunnen proberen aangezien het zo te zien met drivers te maken heeft. Zelfde voor Bluetooth drivers, daar is ook een knop voor in SteamVR. En je kan ook proberen of de SteamVR Beta versie wel werkt, of juist de Stable versie proberen als je al Beta draait.Maxxus schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:25:
Ik heb helaas wel veel last van crashes, als ik aan het spelen ben wordt mijn beeld wit, als ik de headset af doe zie ik dat mijn headset wel connected is maar niet getracked word, vervolgens knipperen de lighthouses en vallen ze weg... paar seconden later krijg ik een driver_irql_not_less_or_equal(asbxhci.sys) bluescreen.
Iemand toevallig ervaring met deze melding (draai Windows 10, redelijk verse installatie).
We mogen toch hopen dat we over een aantal iteraties lightfield-schermen krijgen. Weg met lenzen en focussen op oneindig!ErikRo schreef op zondag 19 juni 2016 @ 15:50:
Grappig er werd altijd gezegd we moeten fresnal lenzen gebruiken vanwege grootte en gewicht met als gevolg onscherper beeld.
Goed, dat is misschien een beetje toekomstmuziek omdat je veel meer dan 50 miljoen lichtpunten (zoals je hebt voor plat beeld met 4K per oog) nodig hebt voor een degelijk vlak beeld (tja, de meeste interfaces zijn vlak in VR). Daar staat natuurlijk tegenover dat je geen lenzen (en geen enkele bril!) en draaiknopjes nodig hebt en focusdiepte krijgt naast parallax.
Ik speel voornamelijk Project Cars. Ik heb het gewoon geprobeerd en het werkt op een mix van high / medium / low en DS2X prima. Af en toe wat geschok, maar niet storend en nooit langer dan een paar tellen, zelfs in de regen met +20 auto's. (Ik heb een 5820k + 980ti, beiden zonder overclock.) Ik geef direct toe dat het niet het beste spel is voor VR, maar ik vind het toch indrukwekkend om in een intens gevecht te zitten met anderen. De auto's zien er nog altijd mooi uit. Andere racegames moet ik nog proberen. Wel is de HUD nauwelijks leesbaar en is het behoorlijk buggy / niet goed uitgedacht. Zo is er geen manier om het beeld opnieuw te centreren tenzij je in een raceauto zit. Het menu is dus behoorlijk lastig te navigeren als de headset toevallig verkeerd om ligt als je het spel start. Ook zijn er gekke dingen zoals dat voor mij 'time remaining' in de pit niet zichtbaar is (zijn zwarte blokken) en dat op sommige circuits de 'pit view' ergens 2 km verderop is en op 20 meter hoogte.
Ik wacht op de Summer sale om spellen zoals Hover Junkers te kopen. Tot dan vermaak ik mij prima met Project Cars + The Lab + demo's. Windlands is ook wel grappig, alsmede The Solus Project. De meest indrukwekkende (wel kort) demo's zijn voor mij Abbot's Book en Irrational Exuberance. Wel heeft Abbot's Book behoorlijk 'last' van het mura effect. Voor mij niet storend ('s nachts zie ik zelf ook niet perfect), maar als je van egale schermen houdt moet je aan de slag met contrast / brightness - wat momenteel in bijna geen enkele game in te stellen is zonder veel moeite te doen.
Overigens is het meest irritante voor mij dat de vloerhoogte soms niet klopt in spellen (terwijl het wel klopt in SteamVR zelf). O.a. The Cubicle zit er helemaal naast (of strikt gezien onder). Geen idee waardoor dat komt, want de vloer is goed afgesteld. Andere spellen laten je al snel tegen de HMD aanslaan (o.a. Skeet met herladen en mikken). Weer andere spellen houden geen rekening met de lengte van Nederlanders. Als je als een reus wil voelen, speel dan Abbot's Book. Ik liep geregeld door plafonds heen en de ogen van een zekere NPC zaten helemaal bovenin hun oogkas.
Het meest verrassende voor mij is dat ik prima kan spelen zonder bril / lenzen in met -2.25 en -3.25 met behoorlijke cilinderafwijking. Met lenzen in is het wel een stukje scherper uiteraard, maar het verschil is verwaarloosbaar, zelfs in menu's.
Nog geen Fantastic Contraption gespeeld? Is de moeite waard als je wat ruimte hebt.Pastafarian schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 02:18:
Ik heb de Vive nu iets meer dan een week. Bevalt zeer goed.
Ik speel voornamelijk Project Cars. Ik heb het gewoon geprobeerd en het werkt op een mix van high / medium / low en DS2X prima. Af en toe wat geschok, maar niet storend en nooit langer dan een paar tellen, zelfs in de regen met +20 auto's. (Ik heb een 5820k + 980ti, beiden zonder overclock.) Ik geef direct toe dat het niet het beste spel is voor VR, maar ik vind het toch indrukwekkend om in een intens gevecht te zitten met anderen. De auto's zien er nog altijd mooi uit. Andere racegames moet ik nog proberen. Wel is de HUD nauwelijks leesbaar en is het behoorlijk buggy / niet goed uitgedacht. Zo is er geen manier om het beeld opnieuw te centreren tenzij je in een raceauto zit. Het menu is dus behoorlijk lastig te navigeren als de headset toevallig verkeerd om ligt als je het spel start. Ook zijn er gekke dingen zoals dat voor mij 'time remaining' in de pit niet zichtbaar is (zijn zwarte blokken) en dat op sommige circuits de 'pit view' ergens 2 km verderop is en op 20 meter hoogte.
Ik wacht op de Summer sale om spellen zoals Hover Junkers te kopen. Tot dan vermaak ik mij prima met Project Cars + The Lab + demo's. Windlands is ook wel grappig, alsmede The Solus Project. De meest indrukwekkende (wel kort) demo's zijn voor mij Abbot's Book en Irrational Exuberance. Wel heeft Abbot's Book behoorlijk 'last' van het mura effect. Voor mij niet storend ('s nachts zie ik zelf ook niet perfect), maar als je van egale schermen houdt moet je aan de slag met contrast / brightness - wat momenteel in bijna geen enkele game in te stellen is zonder veel moeite te doen.
Overigens is het meest irritante voor mij dat de vloerhoogte soms niet klopt in spellen (terwijl het wel klopt in SteamVR zelf). O.a. The Cubicle zit er helemaal naast (of strikt gezien onder). Geen idee waardoor dat komt, want de vloer is goed afgesteld. Andere spellen laten je al snel tegen de HMD aanslaan (o.a. Skeet met herladen en mikken). Weer andere spellen houden geen rekening met de lengte van Nederlanders. Als je als een reus wil voelen, speel dan Abbot's Book. Ik liep geregeld door plafonds heen en de ogen van een zekere NPC zaten helemaal bovenin hun oogkas.
Het meest verrassende voor mij is dat ik prima kan spelen zonder bril / lenzen in met -2.25 en -3.25 met behoorlijke cilinderafwijking. Met lenzen in is het wel een stukje scherper uiteraard, maar het verschil is verwaarloosbaar, zelfs in menu's.
Ook gespeeld, maar niet echt lang. Ik zal het nog een keer proberen - bedankt voor de tip. Ik heb een aardige play space gelukkig.DarthSjaak schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:42:
[...]
Nog geen Fantastic Contraption gespeeld? Is de moeite waard als je wat ruimte hebt.
SDE komt door een lage Pixel Fill Factor.ChojinZ schreef op zondag 19 juni 2016 @ 19:01:
[...]
Fresnel is veel goedkoper, simpelweg omdat het productie proces veel makkelijk is dan het slijpen van glazen lensen. Daarnaast bestaat de bril natuurlijk uit veel meer dan alleen glas.
Maar laten we eerst maar de reviews afwachten. 1 van de redenen om fresnel te gebruiken was minimalisatie van SDE. Best kans dus dat bij OSVR (neem aan dat we het daar over hebben) een stuk meer aanwezig is.
Plaatje van een sensor, maar in omgekeerde richting is het van toepassing voor displays:

Fresnell kan IMHO geen invloed hebben op SDE. De PFF kan gecamoufleerd worden met microlenzen per sub-pixel, of door een laag die het licht van de pixel over een iets groter oppervlak spreiden.

Een hogere res zou ook de impressie van SDE verlagen.
Laten we hopen op een combinatie van beide in de nabije toekomst.
'Fresnel lenses also produce optical diffusion, which helps minimize the screen-door effect. 'TNJ schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 15:36:
[...]
SDE komt door een lage Pixel Fill Factor.
Plaatje van een sensor, maar in omgekeerde richting is het van toepassing voor displays:
[afbeelding]
Fresnell kan IMHO geen invloed hebben op SDE. De PFF kan gecamoufleerd worden met microlenzen per sub-pixel, of door een laag die het licht van de pixel over een iets groter oppervlak spreiden.
[afbeelding]
Een hogere res zou ook de impressie van SDE verlagen.
Laten we hopen op een combinatie van beide in de nabije toekomst.
http://www.tomshardware.c...rison,review-33556-3.html
Lol, het is ook helemaal niet mijn taak of doel om je te overtuigen.... Ik laat je enkel zien waar ik het (oa, er zijn nog wel meer bronnen) heb gelezen. Wat jij er mee doet moet je lekker zelf weten!TNJ schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 16:26:
Yup, ik ben overtuigd. Maar niet heus.

Ik geloof het wel. De lens maakt het beeld een klein beetje onscherper en daardoor zie je de kleine zwarte lijntjes minder. Simpel....ChojinZ schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 18:00:
[...]
Lol, het is ook helemaal niet mijn taak of doel om je te overtuigen.... Ik laat je enkel zien waar ik het (oa, er zijn nog wel meer bronnen) heb gelezen. Wat jij er mee doet moet je lekker zelf weten!![]()
Overigens zie ik het SDE helemaal niet als ik aan het spelen ben.
Summer sale!!!
Oculus Home:
Chronos $49.99 $39.99
Adr1ft $19.99 $13.99
AirMech: Command $39.99 $29.99
Project CARS – Game of the Year Edition $49.99 $39.99
Defense Grid 2: Enhanced VR Edition $29.99 $19.99
Apollo 11 VR $14.99 $9.74
Hitman GO : VR Edition $9.99 $5.99
Elite Dangerous $59.99 $39.99
Into the Dead $9.99 $4.49
BlazeRush $9.99 $4.99
Crystal Rift $9.99 $4.99
EVE: GUNJACK $9.99 $4.99
Herobound: Spirit Champion $9.99 $4.99
Omega Agent $14.99 $7.49
The Grand Canyon VR Experience $4.99 $2.49
Subnautica $19.99 $11.99
Rooms: The Unsolvable Puzzle $14.99 $9.74
Dead Secret $14.99 $9.89
Keep Talking and Nobody Explodes $14.99 $9.89
VR Karts $14.99 $9.99
The Vanishing of Ethan Carter $29.99 $19.99
Time Machine VR $29.99 $19.99
Bazaar $4.99 $3.49
Darknet $9.99 $6.99
Dreadhalls $9.99 $6.99
FATED : The Silent Oath $19.99 $13.99
Smashing the Battle $19.99 $13.99
Kismet $6.99 $4.99
TECHNOLUST $19.99 $14.99
Kittypocalypse $29.99 $22.49
Please, Don’t Touch Anything $14.99 $11.49
Windlands $19.99 $15.99
Radial-G : Racing Revolved $24.99 $19.99
Titans of Space 2.0 $7.99 $6.79
Albino Lullaby $9.99 $8.49
iOmoon $14.99 $13.49
Steam:
'n Verlore Verstand -30%
3D Mark -80%
4080 -70%
5089 -20%
A Legend of Luca -25%
A-10 VR -50%
Andromedum -50%
Annie Amber -10%
Armed against the undead -25%
Assetto Corsa is -50%
Astral Domine -25%
Astroderps -20%
Audioshield -25%
Babel: Tower of Gods -25%
Battle Dome -10% <--- !!!!
Brookheaven Experiment -25%
Call of the Starseed -20%*
Carpe Lucem -15%
Catlateral Damage -50%
Chunks -50%
City Z -50%
Cloudlands: VR Minigolf -50%
Cloudrift -20%
Crashed Lander -66%
Crystal Rift -50%
Cyberpong VR -33%
Descent: Underground -25%
Diorama N.1 -30%
Diorama N.3 -30%
Dolphin Defense -34%
Dungeon Hero -60%
Elite Dangerous -33% Season Pass is also -33%
Euclidean -20%
Fated: The Silent Oath -30%
Final Approach -30%
Final Strike -15%
Garage Drummer VR -20%
Gumball Drift -40%
Gunjack -50%
Heaven Island -50%
Holoball -35%
Holodaze -50%
Hoops VR -15%
HordeZ -25%
House of the Dying sun -10%
Hover Junkers -30% <--!!
Hyper Bowling VR -33%
Insane decay of mind -50%
iOMoon -10%
Jeeboman -50%
Kodon -15%
Kumoon -60%
L U N E -10%
Left Hand Path -10%
Light repair team -33%
Mind Unleashed -50%
Mind: Path to Thalamus -80%
Minigame Party VR -15%
Minigolf VR -50%
MyDream Swift -34%
Observatory: a VR variety pack -10%
Paintey -35%
Pong Waves -15%
Pool Nation VR -15%
Project Cars -50% <--!
Proton Pulse -50%
Quar -25%
Sayonara Umiwara Kawase -35%
Sculptr VR -20%
SelfieTennis -50%
Sky Tower -33%
Space Pirate trainer -15% <--!!
Spells 'n Stuff -50%
Subnautica VR <--!!
Tabletop Simulator -50% <--!!
The Grand Canyon VR -50%
The Solus Project -20%
The Vanishing of Ethan Carter VR -25%
Theme Park studio -34%
Universe Sandbox 2 -20%
Valiant -33%
Vanishing Realms -20%
Volo Airsport -33%
Vroom: Aerie -25%
Waterbears VR -20%
Windlands -20% <--!!
World of Diving -40%
Xcavalypse -15%
Yon Paradox -50%
Zero-G VR -40%
Zelf vanmiddag 5 VR games gescoord in de sale: Vanishing Realms, Final Approach, Light Repair Team, HoloBall en Battle Dome.Frenzy_LS schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 03:04:
Schaamteloze copy/paste van Oculus thread, maar.......
Summer sale!!!
[...]
Nog niet heel veel tijd gehad om alles te testen/spelen verder. Even kort HoloBall opgestart, maar denk niet dat ik het een topper ga vinden. Ga hem niet re-funden voor die 6 euro, het vult de library wat en wellicht dat gasten er meer lol in zien dan ik.
Light Repair Team #4 ook even een korte run gegeven en daar gelijk helemaal in de gameplay op gegaan.
Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!
Misschien is het meer voor de oudjes, omdat Holoball de VR versie van Pong is, zoals Space Pirate Trainer de VR versie van Space Invaders is.Borgoth schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 00:14:
[...]
Even kort HoloBall opgestart, maar denk niet dat ik het een topper ga vinden. Ga hem niet re-funden voor die 6 euro, het vult de library wat en wellicht dat gasten er meer lol in zien dan ik.
Hoewel de draadjes net te kort zijn, net...
Ik ben er trouwens nog niet over uit of de Vive nou uiteindelijk beter of slechter is voor mijn hoogtevrees
Ik kan niet wachten tot ze eindelijk losse lighthouses en sensors gaan verkopen.
Ik heb er niet uitgebreid muziek op geluisterd maar naar mijn mening zijn ze te vergelijken met je doorsnee in ear dopjes die bijvoorbeeld bij je telefoon zitten.steenbok schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 18:52:
Welke kwaliteit hebben de meegeleverde oordopjes van de vive. Zijn deze goed of is een aparte koptelefoon beter.
Het grote voordeel van oortjes is natuurlijk wel dat ze los kunnen bungelen terwijl je je HMD opzet/afdoet, wat ook niet onbelangrijk is.
[edit]
Heeft iemand Ruckus Ridge al gespeeld? Het is een van de weinige spellen waarbij je met meerdere mensen kan spelen terwijl er maar 1 iemand een VR-bril heeft.
[ Voor 27% gewijzigd door Flumble op 26-06-2016 16:11 ]
Edit:
Nee dank jejimz93 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 11:04:
Daarover gesproken, ik heb nog 2 stuks lederen replacements liggen, interesse?
[ Voor 52% gewijzigd door glashio op 27-06-2016 11:30 ]
> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing
Daarover gesproken, ik heb nog 2 stuks lederen replacements liggen, interesse?glashio schreef op maandag 27 juni 2016 @ 10:51:
Nice!!! VRCover heeft nu ook foam replacementshttps://vrcover.com/product/htc-vive-foam-replacement-6mm/
PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Hier een linkje naar het album, misschien zie je jezelf nog terug
How to:
- go to your steam install path for me this is C:\Games\Steam for many it will be C:\Program Files(x86)\Steam
- Enter the config directory
- Open steamvr.vrsettings in notepad or your preferred text editor(sublime etc not word)
- Under "steamvr" add "renderTargetMultiplier": 2.5 (with a multiplier of your choice)
IMPORTANT: between each item there should be a , EXCEPT for the last one(so Python programmers beware)
Ik heb het op 2 gezet (GTX 1080) en het ziet er echt een heel stuk beter uit
[ Voor 4% gewijzigd door VERINGTENTJE op 27-06-2016 20:16 ]
Dit komt nooit meer goed. Kale macaroni for life. ®Jaapio Verwijderd69
Dat maakt een enorm verschil bij Elite. Steam multiplier op 2, Elite multiplier op 1.VERINGTENTJE schreef op maandag 27 juni 2016 @ 20:15:
Zojuist heb ik dit geprobeerd, en ik moet zeggen, dat ziet er een stuk beter/scherper uit.
How to:
- go to your steam install path for me this is C:\Games\Steam for many it will be C:\Program Files(x86)\Steam
- Enter the config directory
- Open steamvr.vrsettings in notepad or your preferred text editor(sublime etc not word)
- Under "steamvr" add "renderTargetMultiplier": 2.5 (with a multiplier of your choice)
IMPORTANT: between each item there should be a , EXCEPT for the last one(so Python programmers beware)
Nice! Net m'n GTX 1080 binnen. Vanavond proberen.VERINGTENTJE schreef op maandag 27 juni 2016 @ 20:15:
Zojuist heb ik dit geprobeerd, en ik moet zeggen, dat ziet er een stuk beter/scherper uit.
............................
http://www.roadtovr.com/h...ling-pixel-density-tweak/
Op road to vr zetten ze'm op "2.5" met GTX1080. Vraag me af wat de sweet spot is.
Game tip:
Gister met Battle Dome begonnen, ik was gelijk verslaafd. Zoals vele comments al aangeven, simpel in opzet en graphics, maar fantastische gameplay. De multiplayer shooter game op dit moment. Vermaak met zelfs meer dan Hoverjunkers
[ Voor 11% gewijzigd door Frenzy_LS op 28-06-2016 04:17 ]
Er is niet echt een sweet spot, 1.4 is standaard, 2 is VEEL beter, 2.5 is waarschijnlijk overkill.
Verschilt ook per applicatie. Sommige applicaties doen dit al standaard en worden alleen langzamer.
Het grote voordeel hiervan is dat het een groot probleem bij Elite Dangerous oplost. ED ondersteund geen AA, dus dit is voorlopig de enige manier om het grafisch ok te maken.ErikRo schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 18:34:
Oftewel terug naar de eerste vorm van Anti Aliasing. Kost veel te veel performance, zou pas echt winnen bij modernere vormen van AA als MSAA of zo.
De meeste andere spelen zien er ook zonder deze truuk al best goed uit. En dan heb je dit dus ook niet nodig.
Is trouwens dat probleem van die Rift exclusives nu opgelost nu ze dat controle mechanisme hebben weggehaald?
Revive werkt nu 'sowieso', omdat Oculus/Rift geen DRM check meer doet.
Maar Oculus doet nog wel exclusives en die worden dus uiteraard niet gegarandeerd op de Vive.
Dus spelen kopen @ Oculus Home op eigen risico.
* Twhomp zal geen Oculus spellen kopen met een Vive: Steam of niks. Jammer dan van de exclusives

[ Voor 8% gewijzigd door Kaenargh op 28-06-2016 22:56 ]
Het nadeel is dat je nog enkel naar de winkel in Herentals kan gaan. Ik ben van plan om zaterdag te gaan.
Ik zit ook al enige tijd topic's over de vive te volgen, maar blijf ook het gevoel hebben dat ik het eerst eens geprobeerd wil hebben
Trouwens, zijn er hier die al ervaring hebben met vorpx op de vive?
Ik heb ook heel lang getwijfeld maar uiteindelijk gekocht zonder eerst getest te hebben. ik heb behoorlijk slechte ogen ( -2 en -6 ), kan er ook niet goed mee focussen dus ik had best wel twijfel.orionis1000 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 09:01:
Het enige "event" dat ik gevonden heb, is deze.
Het nadeel is dat je nog enkel naar de winkel in Herentals kan gaan. Ik ben van plan om zaterdag te gaan.
Ik zit ook al enige tijd topic's over de vive te volgen, maar blijf ook het gevoel hebben dat ik het eerst eens geprobeerd wil hebben
De Vive bleek echter alleszins mee te vallen. Je ziet inderdaad pixels, wat je kunt vergelijken met dicht op een ouderwetse tv te zitten. Teksten zijn soms niet altijd goed te lezen als het om kleine lettertjes/instrumenten gaat maar de programma's die specifiek zijn ontworpen voor de Vive hebben daar minder last van. Je merkt het bijvoorbeeld wél wanneer je je bureaublad in de Vive oproept. Dat werkt niet echt handig vind ik.
Door de immersie en de ervaring van ruimte om je heen valt de onscherpte echter snel weg en merk je er niet veel meer van wanneer je een tijdje bezig bent. Je moet wel veel meer je hoofd bewegen in de richting waar je naar kijkt, wil je de boel redelijk scherp houden. Naar de randen van de lens wordt het beeld duidelijk minder scherp, maar dit los je dus op door het bewegen van je hoofd.
Omlaag kijken vind ik nog het meest lastig, omdat het gewicht van de kabel dan aan je hoofd gaat trekken.
Misschien zou je de kabel met elastiek aan het plafond kunnen bevestigen, daar zit ik aan te denken.
De Vive en ook de Oculus hebben in alles nog een beetje het idee van de eerste T-Ford, maar de ervaring is zó geweldig dat ik dat voor lief neem. In de toekomst voorzie ik dat het meer richting Gear VR gaat, dus alles via de mobiel met evt losse controllers. Geen kabels meer en vrij bewegen. Maar dan zijn we weer een paar jaar verder.
Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3
Dat hebben meer mensen bedacht (kabel aan plafond) en in de praktijk bleek dat een heel slecht idee. Zodra je je omdraait (naar de kabel toe), hangt de kabel in de weg van de controllers.Reinhard schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 09:24:
[...]
Omlaag kijken vind ik nog het meest lastig, omdat het gewicht van de kabel dan aan je hoofd gaat trekken.
Misschien zou je de kabel met elastiek aan het plafond kunnen bevestigen, daar zit ik aan te denken.
Kabel met een klemmetje achter aan je broek/riem vastmaken werkt misschien beter.
Inderdaad, nu je het zegt, niet aan gedacht.Ik poog met mijn controllers ook al geregeld de lamp van het plafond te rammen, daar moet dus niet nog een extra kabel bijkomen. Dan de hele kabelbrij maar tussen mijn billen klemmen ( en ik heb daar beeld bijDarthSjaak schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 09:58:
[...]
Dat hebben meer mensen bedacht (kabel aan plafond) en in de praktijk bleek dat een heel slecht idee. Zodra je je omdraait (naar de kabel toe), hangt de kabel in de weg van de controllers.
Kabel met een klemmetje achter aan je broek/riem vastmaken werkt misschien beter.
Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3
Ah bedankt! Dat is redelijk in de buurt dus ik denk dat ik daar ook eens binnenspringorionis1000 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 09:01:
Het enige "event" dat ik gevonden heb, is deze.
Trouwens, zijn er hier die al ervaring hebben met vorpx op de vive?
Doe het niet... Gaat je geld kostenKaenargh schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 12:00:
[...]
Ah bedankt! Dat is redelijk in de buurt dus ik denk dat ik daar ook eens binnenspring
Inmiddels heb ik ook al een paar honderd euro aan Vive spellen...
[ Voor 11% gewijzigd door Isniedood op 29-06-2016 12:23 ]
En wat zijn je beste Vive spellen tot nu toe? Die ook een beetje veel inhoud hebben?Isniedood schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 12:23:
[...]
Doe het niet... Gaat je geld kosten
Inmiddels heb ik ook al een paar honderd euro aan Vive spellen...
pricewatch: HTC Vive
Had 899 euro verwacht, maar ze zijn nu de eerste he, dus nog even extra winst op maken..
Volgens mij is de Vive bijna 950 euro (incl. verzendkosten).migimigi schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 18:48:
De Vive staat sinds vandaag in de Pricewatch. 999 euro via Azerty.
pricewatch: HTC Vive
Had 899 euro verwacht, maar ze zijn nu de eerste he, dus nog even extra winst op maken..
Ja zoiets he.DarthSjaak schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 09:58:
[...]
Volgens mij is de Vive bijna 950 euro (incl. verzendkosten).
899 euro plus 66 euro verzendkosten momenteel (op htcvive.com)
Graag gedaan

Het is alleen raar dat ie de koppeling naar Max ICT pakt ie nog niet.
Verder: HTC's accessoire winkel is live gegaan (verwacht niet te veel

Alles rondom bestellingen en leveringen van de HTC Vive kan in dit topic:
[HTC Vive] Bestelling & Levering