Gisteren de nieuwe lading games maar eens uitgeprobeerd met wisselend succes.
Begonnen met
Windlands en meteen bij de start van het spel stond ik al te wiebelen op mijn benen. Als dit spel 1 ding duidelijk maakt dan is het wel waarom de meeste spellen kiezen voor teleporteren als verplaatsing. Het was daarintegen wel leuk om je op die manier door het level te bewegen en het zwieren aan je grappling gun kabels is geweldig. Wellicht dat ik het de volgende keer wel zittend ga proberen maar het was in ieder geval vrij snel duidelijk dat het een keeper was.
Daarna is
Space Pirate Trainer opgestart. Een tijdje verbaasd naar het scherm gestaard met geen idee hoe je een menu-optie moest selecteren. Daarna er achter gekomen dat je achter je rug een schild kon pakken en daar een poosje mee gekloot voordat ik op het briljante idee kwam om het schild weer weg te stoppen. En waarempel, daar verscheen een geweer waarmee ik op de menu-opties kon schieten.
Het spel zelf speelt heerlijk weg, een echt arcadegevoel. Het is lastig, maar leuk lastig en na een tijdje had ik eindelijk de score van Maxxus verbeterd (de enige in mijn friends list die ook dit spel had dus die moest en zou ik verbeteren

) Duidelijk geen refund nodig !
HoloDance was aan de beurt, mijn impulsaankoop rhythm game. Het rondkijken liep niet echt soepel maar bij het spel zelf hoef je niet veel rond te kijken dus ik had er weinig last van. Het is een soort AudioShield waarbij een draak ballen op je afschiet die je op het ritme van de muziek moet aantikken. Best grappig, maar de muziek staat me totaal niet aan (beetje zweverig terwijl ik meer van rock en metal hou) Daarnaast zijn er pas 2 levels af. Deze heb ik dan ook gerefund.
Laatste spel van de avond was
BattleDome. Het principe was vrij snel duidelijk, verf de grond, teleporteer en schiet op de tegenstander. Echter had ik ook het 'probleem' dat sommige wapens niets leken te doen terwijl een simpel pistool mij wel altijd direct dood had. Nu had ik ook het nadeel dat ik 2x in ondertal moest spelen (1vs2 en 2vs3) waarbij de tegenstanders altijd veel beter waren, maar het hele spel beviel me ook niet echt. Deze ook gerefund dus.
Elite:Dangerous en Yon Paradox moet ik nog testen, maar nu al blij met de eerste 2 aankopen.
Trouwens ook nog een vraagje voor de Space Pirate Trainer spelers hier. De ene keer heb ik een gun die een burst kan schieten en de andere keer een gun die maar 1 schot per keer doet. Heeft iemand enig idee hoe je aan een bepaalde gun komt? Want ik kon er gisteren geen patroon in ontdekken.