Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 16K
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-08 22:49

16K

Ja schandalig de verzendkosten.

Ik wilde een set van 2 Face Cushions bestellen.

28.99 euro + 66.55 euro verzendkosten.
Totaal: 95.54 €

Een half uur later veranderde de verzendkosten trouwens wel enkele seconden naar iets van 15 euro maar daarna ging het meteen weer terug naar 66.55 euro. Hopelijk word dit nog gecorrigeerd want de hoogte van de verzendkosten zijn natuurlijk belachelijk voor twee van zo'n kussentjes.

Edit: Inmiddels zijn de verzendkosten 30.46 €

[ Voor 11% gewijzigd door 16K op 01-07-2016 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenzy_LS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-08-2023
Hebben jullie ook het probleem dat de "gratis Voucher verkregen games" (i.e Job Simulator / Fantastic Contraption). Wel is uit je steam library verdwijnen? Als je niet ingelogd bent in de Viveportal krijg je ze volgensmij niet in Steam te zien. (of je moet ze weer apart kopen).

Vive portal werkt wat buggy. Nu is de link tussen de Vive-Portal en Steam weg blijkbaar en krijg de games niet meer te zien. Tilt brush zie ik alleen nog wel vreemd genoeg. :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frenzy_LS
Mbt accesoires, zag dat op de Chinese versie van HTC veel meer items aangeboden staan!
Neem aan dat ze in de nabije toekomst ook in NL gekocht kunnen worden. Heb de Euro prijzen erbij gezet ter referentie.

Wegwerpbaar gezichts stuk is wel interessant, alleen wel een beetje prijzig voor alleen tijdelijk gebruik. Plak je die nu over de bestaande? is me niet helemaal duidelijk.

Alles wel redelijk premium prijs, met verzendkosten wel een duur grapje allemaal.

Heb met HTC gesproken op een VR-Tech beurs, ze vertelde me dat er ook een 10 meter kabel aan zit te komen.

Vive_acc_China_r2

[ Voor 21% gewijzigd door Frenzy_LS op 01-07-2016 04:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakko
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20:45
Oh dat is raar, ik zag het gister wel allemaal staan maar vandaag niet meer. De prijzen waren gelukkig wel 5-10 euro minder dan je daar hebt omgerekend gelukkig. Alleen die verzendkosten... Ze houden gewoon nog die 66 euro aan :F Voor de Vive zelf snap dat zo'n zwaar/groot pakket met DHL Express redelijk wat kost maar een paar kabeltjes.. Hopelijk komen ze daar snel genoeg achter want had op reddit begrepen dat Amerikanen wel gewoon schappelijke verzendkosten hebben.

Iig fijn om te weten dat als je zelf iets kapot maakt, een controller, een kabel, dat het los te vervangen is.

Edit: Oh de verzendkosten zijn nu 30 euro? Nog steeds veel maar zal wel weer uit Tsjechië moeten komen.

[ Voor 8% gewijzigd door Bakko op 01-07-2016 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmEagle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-07 07:24

ArmEagle

Duzz.

Na een maand wachten heb ik gisteren zelf maar eens een opmerking in mijn ticket geplaatst (over de rare diameter van de plug van de adapter die in de breakout box moet - welke 3.8mm is, in plaats van de standaard 3.5m).

Ik kreeg daarop al snel een antwoord; dat ze me daarmee niet kunnen helpen. Tsja. Als je een niet standaard component gebruikt in al je producten, dan zou ik het ook lastig vinden om de klant tegemoet te komen.

De kabel uit die adapter is dus niet (zomaar) te verlengen. Dus moet je voor de adapter zelf maar een simpele verlengkabel stoppen (was ook het advies van HTC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er toevallig iemand in de buurt van Rotterdam/Capelle of eventueel Dordrecht die bereid is mij een korte demo te geven van de Vive?

Wou hem deze week bestellen maar durf het toch niet aan voordat ik de beeldkwaliteit met eigen ogen gezien heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orionis1000
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20:30
Kaenargh schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 12:00:
[...]

Ah bedankt! Dat is redelijk in de buurt dus ik denk dat ik daar ook eens binnenspring :)
Best eerst naar de winkel bellen om zeker te zijn of het door gaat.
Ik ben vandaag gaan kijken en... demo in Herentals is waarschijnlijk pas voor volgende week.
Ze hebben doodleuk de data op hun website niet ge-update... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaenargh
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-07 22:58
orionis1000 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 20:19:
[...]

Best eerst naar de winkel bellen om zeker te zijn of het door gaat.
Ik ben vandaag gaan kijken en... demo in Herentals is waarschijnlijk pas voor volgende week.
Ze hebben doodleuk de data op hun website niet ge-update... 8)7
Het blijven natuurlijk Belgen hé.. |:(
Als ik die kant op ga bel ik wel even van te voren. Thnx voor de update! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 23:07
Wat vinden jullie eigenlijk van de kreet je moet minstens een kaart hebben die 90fps produceert anders is het te langzaam en wordt je misselijk. 30fps ooit de ondergrens zou niet genoeg zijn. En dan zou er weer een nog duurdere kaart bij moeten VR wordt wel duur zo :-)

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:25
ErikRo schreef op maandag 04 juli 2016 @ 00:40:
Wat vinden jullie eigenlijk van de kreet je moet minstens een kaart hebben die 90fps produceert anders is het te langzaam en wordt je misselijk. 30fps ooit de ondergrens zou niet genoeg zijn. En dan zou er weer een nog duurdere kaart bij moeten VR wordt wel duur zo :-)
Je kan ook een jaar of 2 wachten, je hoeft niet een Early Adopter te zijn. Tegen die tijd is ie hopelijk wel wat in prijs gezakt en of is er een verbeterde versie. Performance Demand zal voor een tijdje ook wel per jaar om hoog gaan.

Ook een van de redenen waarom ik nu de ruimte niet in wil ( Zal het ook nooit mee maken maar toch )
Technologisch zijn we er nog niet om van leefbare planeet naar andere leefbare planeet te kunnen reizen in acceptabele tijd. (ADHD)

VR zal wel wat sneller gaan, zou raar zijn als het niet zo is. Denk over 2/3 jaar dat MS en Sony mits niet een nieuwe generatie consoles dan PS4.9 en een Xb1. 7.8 zijn die VR met gemak aan kunnen zonder grootte issues.

Maar wel betaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenzy_LS
ArmEagle schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 20:11:
Na een maand wachten heb ik gisteren zelf maar eens een opmerking in mijn ticket geplaatst (over de rare diameter van de plug van de adapter die in de breakout box moet - welke 3.8mm is, in plaats van de standaard 3.5m).

Ik kreeg daarop al snel een antwoord; dat ze me daarmee niet kunnen helpen. Tsja. Als je een niet standaard component gebruikt in al je producten, dan zou ik het ook lastig vinden om de klant tegemoet te komen.

De kabel uit die adapter is dus niet (zomaar) te verlengen. Dus moet je voor de adapter zelf maar een simpele verlengkabel stoppen (was ook het advies van HTC).
Ik ben zelf ook aan het kijken om het e.a te verlengen. Tot nu toe alle HDMI kabels die ik heb geprobeerd maar headset geeft geen beeld. Kan hier alleen rommel kopen helaas, zal in europa goede kabels moeten kopen.
Volgens dit draadje op redit is het toch goed mogelijk, zelfs na de breakout box. HTC raad voor de breakout box aan:

https://www.reddit.com/r/...s_after_the_breakout_box/

Volgens de redit poster, zou deze kabel je breakoutbox power kunnen verlgengen:
https://www.amazon.com/dp...r_other_awd_WTxdxbG2WKX4D
Ik ben hier wel mee eens grotendeels. Je video kaart moet met name krachtig genoeg zijn om snelle bewegingen met je hoofd en eventueel in combinatie met veel content op het scherm op te kunnen opvangen. Gebeurt dit niet krijg je toch een 'ongemakkelijk' gevoel. Dit is als de frame drops niet zo duidelijk zijn. Als de video kaart het echt niet meer trekt (bijvoorbeeld als je een ster super-nova laat gaan in Universe Sandbox), dan voel ik me al onprettig na ~20 seconden.

Ik heb redelijke VR benen, en ben bovendien nooit wagen ziek. Twee keer ben ik tot nu toe misselijk geworden. 1e keer was een hill climb met Asetto Corsa, ~15 minuten slalomen met m'n Gtx 970 was iets te veel van het goede. 2e Keer was met een voetbal 360 video. De camera was boven het veld en tolde heen en weer en veranderde abrupt van richting, dat is echt niet relaxed in VR.

Maar het hangt van het spel ook af hoe 'demanding' die is. De simpelere VR geoptimaliseerde spellen (zoals in the Lab) werken volgens mij prima met bijvoorbeeld de komende AMD RX 480. Met name vlieg/space of race sims hebben een krachtigere kaart nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door Frenzy_LS op 04-07-2016 03:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:49

Phehistyr

De Epische Lurker

Ik heb zelf een 290 als videokaart. En hoewel dat het minimum aanbevolen is, zijn er de nodige spellen die hij niet goed aankan. Eén framedip valt nog wel mee, maar als het regelmatig terug komt wordt het toch erg oncomfortabel. Dus ja, een goede videokaart is voorlopig toch echt een vereiste en zorgt voor een nog hogere kostprijs.

Maar met een paar jaar zal vrijwel elke videokaart de huidige generatie VR aankunnen. Je zal waarschijnlijk een verschil krijgen tussen de high-end brillen die alleen op het hogere segment van videokaarten kan draaien en het lower-end spul dat met minder krachtige hardware af kan. Tenzij mobiele chips snel genoeg verbeteren om helemaal los van een pc een goede ervaring neer te zetten.

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:28
Phehistyr schreef op maandag 04 juli 2016 @ 10:01:
[...]

Ik heb zelf een 290 als videokaart. En hoewel dat het minimum aanbevolen is, zijn er de nodige spellen die hij niet goed aankan. Eén framedip valt nog wel mee, maar als het regelmatig terug komt wordt het toch erg oncomfortabel. Dus ja, een goede videokaart is voorlopig toch echt een vereiste en zorgt voor een nog hogere kostprijs.
Eens.

En niet alleen voor de framerate wil je een snelle kaart. Ik ben momenteel aan het spelen met de super sampling settings en er is nog flink wat graphics uit de Vive te halen mits je een snelle kaart hebt.

Ik speel nu met een overclockte 980TI. Maar met sommige SSAA settings is zelfs die niet snel genoeg. Het liefst zou ik meer power in huis halen (gtx 1080? :9 ) maarja, die geldboom is de afgelopen maanden flink leeg geplukt. :(

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Laatst online: 24-09 11:05

glashio

C64 > AMIGA > PC

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 20:04:
Is er toevallig iemand in de buurt van Rotterdam/Capelle of eventueel Dordrecht die bereid is mij een korte demo te geven van de Vive?
Je mag hem komen testen. Maar ik ben pas 25 juli terug van vakantie. Locatie Hoeksche Waard.

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Laatst online: 24-09 11:05

glashio

C64 > AMIGA > PC

troyk schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 10:50:
Voor de mensen die een mogelijkheid hebben om te verschepen vanuit de UK naar NL:

Een HTC vive kost 713 GBP is nu omgerekend 834 Eur , scheelt 113 Euro op de Europrijs (€ 947)
Dit is incl shipping.

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxxus
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-09-2022
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 20:04:

Wou hem deze week bestellen maar durf het toch niet aan voordat ik de beeldkwaliteit met eigen ogen gezien heb.
Ik kan eventueel een demo verzorgen, ik ben woon in Gorinchem.
Ik kan op de een of andere reden jou niet een DM sturen, maar mocht je nog geintereseerd zijn, laat het even weten.

PSN: MaxxusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-09 15:15
Hebben meer mensen last van frame drops in de "Orc Hunter VR Demo" en in "The Brookhaven Experiment"? Bij die eerste merk ik het wanneer ik naar de trap kijk en bij de tweede merk je het al in de campaign, wanneer je achter je kijkt.

Ik draai zelf met een:
i7 4790K
GTX980
16GB RAM

Met reprojection aan is het helemaal niet te doen. Geen nieuwe drivers beschikbaar en kan ook niets vinden over de drops in Orc Hunter.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maxxus schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 18:21:
[...]

Ik kan eventueel een demo verzorgen, ik ben woon in Gorinchem.
Ik kan op de een of andere reden jou niet een DM sturen, maar mocht je nog geintereseerd zijn, laat het even weten.
Heb de stap al genomen om hem aan te schaffen, toch bedankt jongens dat jullie zo genereus waren om een demotje aan te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERINGTENTJE
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-09 01:59

VERINGTENTJE

BtC Hodler since '15

Heb de stap al genomen om hem aan te schaffen, toch bedankt jongens dat jullie zo genereus waren om een demotje aan te bieden.
Ik denk dat je spijt gaat krijgen...dat je 'm niet veel eerder gekocht heb :+

Ik heb 'm nou ruim een maand, en nog steeds heb ik regelmatig een 'WOW-gevoel' als ik weer 'n nieuwe game of een stukje software download.

Van de week Rec Room geïnstalleerd...Ziet er zo simpel uit, maar het is echt zo ongelooflijk tof.

Dit komt nooit meer goed. Kale macaroni for life. ®Jaapio Verwijderd69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
SacreBleu schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 20:19:
Hebben meer mensen last van frame drops in de "Orc Hunter VR Demo" en in "The Brookhaven Experiment"? Bij die eerste merk ik het wanneer ik naar de trap kijk en bij de tweede merk je het al in de campaign, wanneer je achter je kijkt.

Ik draai zelf met een:
i7 4790K
GTX980
16GB RAM

Met reprojection aan is het helemaal niet te doen. Geen nieuwe drivers beschikbaar en kan ook niets vinden over de drops in Orc Hunter.
Orc Hunter speel ik niet maar in The Brookhaven project heb ik nergens last van. Ik heb weliswaar een 980TI maar ik krijg het gevoel dat TBP niet een heel zwaar spel is.

Heb je altijd al last gehad van drops of is dit sinds kort?

Zie net in mijn steamlijst dat de volledige game uit is. Net ff gespeeld, en ook ik heb last van framedrops. Nu had ik wel deze tweak draaien:
https://www.reddit.com/r/...the_htc_vive_has_arrived/

Vervolgens even gespeeld met de Super Sampling multiplier en dat zorgde er wel voor dat bij mij de drops verdwenen. De tweak heeft wel invloed op de graphics, maar het draait nu tenmiste wel stabiel.
Heb nu een multiplier draaien van 1.

[ Voor 23% gewijzigd door ChojinZ op 07-07-2016 21:40 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenzy_LS
Heb wat met de skins lopen spelen in Steam workshop. Grappig maar nog wat buggy. Het ging een paar dagen goed, totdat opeens m'n controllers niet meer te zien waren. Was erg irritant omdat ik net veel gasten had om te demo'en.
Pas in de avond kon ik onderzoeken wat er aan de hand was, bleek dat de skin niet geladen kon worden vanuit workshop, en dan niet de default geladen wordt ipv.

Ben nu weer terug bij default met alles (room/controllers/lighhouses).

Bovendien met de camera opties lopen spelen. Heb nu dat de camera aan gaat (Tron mode) mocht je uit de boundery gaan. Had te veel gasten die simpelweg de boundery negeren of te grof heen en weer lopen/springen/zwaaien. (1 gast echt keihard in de muur gelopen omdat hij met fantastic contraption perongeluk z'n contraption startte en terug wilde pakken |:( :F ) Dan maar wat minder immersie...

[ Voor 30% gewijzigd door Frenzy_LS op 08-07-2016 03:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
ChojinZ schreef op maandag 04 juli 2016 @ 10:46:
[...]

Eens.

En niet alleen voor de framerate wil je een snelle kaart. Ik ben momenteel aan het spelen met de super sampling settings en er is nog flink wat graphics uit de Vive te halen mits je een snelle kaart hebt.

Ik speel nu met een overclockte 980TI. Maar met sommige SSAA settings is zelfs die niet snel genoeg. Het liefst zou ik meer power in huis halen (gtx 1080? :9 ) maarja, die geldboom is de afgelopen maanden flink leeg geplukt. :(
Zou een rx480 genoeg zijn? Heb er eentje binnen en twijfel nog steeds over terug sturen en 1070 kopen. Want als ik hem later moet verkopen vang ik er misschien 200 voor is 70 verlies en dan weer 250 a 300 bijleggen.
Dan misschien beter nu 200 bijleggen is goedkoper.

Of is een 480 voldoende voor eventueel veel VR game plezier.
Moet eerst kijken of ik wel VR aan kan heb namelijk twee verschillende ogen min acht plus cilinder en andere oog min twee plus cilinder, draag dus 1 contactlens kan geen bril dragen erg ingewikkeld allemaal.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-09 16:15
ErikRo schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 19:47:
[...]

Zou een rx480 genoeg zijn? Heb er eentje binnen en twijfel nog steeds over terug sturen en 1070 kopen. Want als ik hem later moet verkopen vang ik er misschien 200 voor is 70 verlies en dan weer 250 a 300 bijleggen.
Dan misschien beter nu 200 bijleggen is goedkoper.

Moet eerst kijken of ik wel VR aan kan heb namelijk twee verschillende ogen min acht plus cilinder en andere oog min twee plus cilinder, draag dus 1 contactlens kan geen bril dragen erg ingewikkeld allemaal.
Denk 't wel, heb zelf gespeeld met een R9 290 en dat ging prima (totdat mijn kaart i.v.m. permanente overclock kuren ging vertonen iig... :+)

Mocht je over een jaar toch te weinig kracht hebben (of van mening zijn dat dat het geval is :9 ) kun je er altijd een 2e bij prikken :)

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
jimz93 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 21:22:
[...]

Denk 't wel, heb zelf gespeeld met een R9 290 en dat ging prima (totdat mijn kaart i.v.m. permanente overclock kuren ging vertonen iig... :+)

Mocht je over een jaar toch te weinig kracht hebben (of van mening zijn dat dat het geval is :9 ) kun je er altijd een 2e bij prikken :)
Nee zo'n ITX kastje onder mijn bureau ben al blij dat er net één in kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-09 16:15
ErikRo schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 21:29:
[...]
Nee zo'n ITX kastje onder mijn bureau ben al blij dat er net één in kan ;)
Ah tsja, dat is dan inderdaad een ander verhaal... :9

Wat dat betreft is het iets lastiger inderdaad.
Zelf zou ik ten eerste kijken naar je budget. Als dit meer toelaat dan een RX 480 zou ik meer uitgeven.

Echter denk ik dat je ook erg veel plezier van een 480 zal hebben voor een stuk minder geld. je kan dan op een later moment altijd nog ervoor kiezen de grafische kaart te upgraden en de rx 480 van de hand te doen ;)

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:52

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

ErikRo schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 19:47:
[...]
Ik zou zelf niet met een 480 aan de slag gaan. Hij wordt VR-ready genoemd omdat hij wat sneller is dan een R9 290, maar dat verschil is niet gigantisch. Een aantal spellen kun je nu al niet goed spelen met een 480, laat staan de grotere/mooiere games, waar langer en met meer budget aan gewerkt is, die het komende jaar uit gaan komen.

Ikzelf game nu met een R9 290 en voor de meeste games werkt dat net. Niet zo vreemd ook, want die kaart wordt ook vaak als minimum genoemd. Maar een aantal games hoef ik echt niet te proberen, ik word gewoon misselijk van de frame drops (o.a. Cloudland Minigolf, the Blu in drukke scènes). De 480 is niet echt veel sneller, dit soort sites zeggen maximaal 10% sneller, dus dat zet niet echt zoden aan de dijk.
Je kunt online 'brilglazen' bestellen die je in de Vive klikt. Niet alleen op sterkte, maar ook met cilinder: VR Lens Lab.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Gizz schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 12:31:
[...]

Ik zou zelf niet met een 480 aan de slag gaan. Hij wordt VR-ready genoemd omdat hij wat sneller is dan een R9 290, maar dat verschil is niet gigantisch. Een aantal spellen kun je nu al niet goed spelen met een 480, laat staan de grotere/mooiere games, waar langer en met meer budget aan gewerkt is, die het komende jaar uit gaan komen.
Ik was er al bang voor inderdaad denk dat ik.toch ga voor een 1070 en de 480 terugbrengen. Die extra kracht kan net verschil zijn tussen leuk en niet leuk. Alleen als ze die nieuwe 3d modes gaan ondersteunen zullen ze snel genoeg zijn maar dat is nu niet eens zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:23

kaanmijo

Picobello B.V.

Sinds gisteren is ook mijn Vive binnen, wat een fantastisch apparaat tot nu toe! Heeft iemand nog aanraders qua games/experiences? Ik heb tot nu toe The Lab, Job Sim, Fantastic Contraption en Tilt Brush geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 02:23
(jarig!)
kaanmijo schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 17:42:
Sinds gisteren is ook mijn Vive binnen, wat een fantastisch apparaat tot nu toe! Heeft iemand nog aanraders qua games/experiences? Ik heb tot nu toe The Lab, Job Sim, Fantastic Contraption en Tilt Brush geprobeerd.
Cyber Pong (zweten), Space Pirate Trainer (zweten), Pool Nation VR (minder zweten) en Audio Shield (nog meer zweten).

Qua GRATIS experiences The Blu (zit in WeVR Transport),

Pac Man Battle Royale Replica, Fix It Felix Jr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Laatst online: 20-09 00:17

Twhomp

Stayin' Alive

Ik zou zeker een Online Multiplayer spel proberen, mits je van FPS houdt?

- de obligate Battle Dome
- of Hover Junkers

Of Rec Room, maar dat is meer Community dan Multiplayer.

Zijn er trouwens nog meer Multiplayer spellen uit?

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Gizz schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 12:31:
[...]

Ik zou zelf niet met een 480 aan de slag gaan. Hij wordt VR-ready genoemd omdat hij wat sneller is dan een R9 290, maar dat verschil is niet gigantisch. Een aantal spellen kun je nu al niet goed spelen met een 480, laat staan de grotere/mooiere...
Jammer, ik zat te kijken naar een fatsoenlijke kaart die VR aan kan in de 200-300€ klasse. Toch maar de GTX 1060?

Of heeft iemand hier al praktijk ervaring met 480?

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
1070 geeft pas echt winst niet de 1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:23

kaanmijo

Picobello B.V.

Twhomp schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 20:30:

- of Hover Junkers

DarthSjaak schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 19:18:
[...]

Cyber Pong (zweten), Space Pirate Trainer (zweten), Pool Nation VR (minder zweten) en Audio Shield (nog meer zweten).

Qua GRATIS experiences The Blu (zit in WeVR Transport),
Bedankt! Heb gisteren Audioshield gekocht, erg vet! Alleen bij The Rec Room krijg ik steeds lege lobbies, die heb ik nog niet kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
(jarig!)
kaanmijo schreef op zondag 10 juli 2016 @ 15:03:
[...]

[...]

Bedankt! Heb gisteren Audioshield gekocht, erg vet! Alleen bij The Rec Room krijg ik steeds lege lobbies, die heb ik nog niet kunnen proberen.
Er is een gratis demo van Cyber Pong als je het wilt proberen en The Blu (Whale Encounter) is ook gratis als je WeVR Transport installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flumble
  • Registratie: April 2016
  • Niet online
Wie hier heeft Holodance gespeeld? Ik ben benieuwd of het nu al de 10 euro waard is die ervoor staat. (de beste reviews die ik kan vinden zijn nog van april, maar ondertussen zijn er al zo'n 10 levels en een boel gameplay-updates bijgekomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Isniedood schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 10:32:
[...]
Iets anders: Cosmic Trip is beschikbaar op steam. Wel in Early Access, maar op reddit vind men het geweldig. Qua content nog vrij beperkt. Moeilijkheidsgraad moet nog getweakt worden schijnt, maar qua graphics en vooral qua polish geniaal. Ga hem zelf hopelijk vanavond kunnen proberen. Check ook het filmpje op de steam store page: http://store.steampowered.com/app/427240
Na een maand toch maar aangeschaft, ook na de positieve reacties op reddit en Steam.

Leuk, maar uhm.. volgens mij was ik na 20 minuten door alle content heen. Ik heb 30 bots gebouwd, daarna mag ik niet meer bouwen omdat 30 de maximale hoeveelheid bots is. Alle soorten gebouwen zet je in de eerste 5 minuten neer, bij de rest staat 'coming soon'.

Nu snap ik dat dit 'early access' is, maar op Steam zie ik reviews van mensen die anderhalf tot zeven (!) uur hebben gespeeld. Terwijl ik na 20 minuten echt klaar was: honderden kristallen op mijn bankrekening, maar ik mocht geen nieuwe bots bouwen van het spel.

Mis ik nu iets, waarom kunnen anderen uren met dit spel zoet zijn? :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Ik snap wat je bedoelt: ik heb al mijn alpha/pre-release content een half uurtje per stuk gespeeld. Vanishing Realms wel uitgespeeld, dat was 2 uur. En een aantal uur in Battle Dome, want dat is multiplayer (helaas weinig servers en teams kunnen behoorlijk oneerlijk verdeeld zijn, dus ben daar zo langzamerhand wel klaar mee).

Maar goed: toen ik 18 (ofzo) was, zat ik zo 4 uur achter elkaar MoH:AA te spelen.

Ik zit echt te wachten op een AAA titel die me echt pakt.

Oh well... VR "bestaat" nog maar een maandje. Komt vast goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik kan best lang in een spel blijven hangen, ook zonder duidelijk doel (denk o.a. aan Sim City en andere sandbox-games). Dat moet mij in VR ook wel lukken denk ik. Echter, als een sandbox-game mij na 20 minuten vertelt dat ik niks meer mag bouwen, dan is de lol er snel af. Met Sim City is de lol er ook af als je na 20 minuten alleen mag kijken naar je stad, niets meer kunt bouwen :P

Verbaas mij vooral om het aantal uur dat anderen in Cosmic Trip hebben doorgebracht. Alsof ik ergens content over het hoofd zie. Andere spellen hebben misschien ook weinig content (bijvoorbeeld SPT), maar dan kun je tenminste nog je highscore proberen te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastafarian
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-03 19:09

- of Hover Junkers

Hover Junkers is geweldig. Ik heb het een paar uur gespeeld dusver. Wat ik wel merk is dat een tapijt handig is, als je een beetje in het spel komt te zitten. Met een harde vloer is het niet echt fijn te noemen. Wel een leuk spel, maar ik houd mezelf maar in >:).

Race games zijn ook altijd aanraders als je een stuurtje hebt liggen. Project Cars werkt prima, AC schijnt voor anderen te werken (niet voor mij). Met Project Cars kan je heel andere dingen doen dan andere spelers als je met een Vive opzit. Zo gaan gevechten een stuk makkelijker (reactie neemt gewoon toe als er een levensgrote auto links, rechts, voor of achter je opdoemt) en je kan bepaalde bochten de ruimte veel beter inschatten. Het rond kunnen kijken is al een hele openbaring. Je bent niet per se veel sneller (soms wel, soms niet), maar leuker is het zeker.

[ Voor 21% gewijzigd door Pastafarian op 11-07-2016 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
ErikRo schreef op zondag 10 juli 2016 @ 09:46:
1070 geeft pas echt winst niet de 1060
Deze is niet voor mezelf maar gaat in wat eenvoudigere PC met een 450W voeding met slechts een 6-pin PEG connector. Dat (en het budget) beperkt mijn keuze qua moderne kaarten geschikt voor VR.

edit: De collega's van HW info hebben wat nieuwtjes uit de reviewers guide voor de GTX 1060.

Er zitten ook een paar benchmarks bij met RX480. Zoals te verwachten scoort in deze guide van Nvidia* in alle punten hoger. Maar voor mij is vooral de Steam VR rating interessant 8,2 vs 6,6 van de RX480. Nu kan je algemene VR prestaties niet alleen daarop afrekenen maar het is wel ten voordele van de 1060.

2nd edit:
De oorspronkelijke bron met de reviewers guide. Wow! Nvidia weet wel precies welke doelgroep ze moet aanspreken. Geen kritische noot te vinden. Maar ik weet nu wel waar ze bij reviews de standaard illustraties vandaan halen.

En de nieuwe watermarks :+ ;)

Nu de echte reviews afwachten.
.

[ Voor 68% gewijzigd door CapTVK op 12-07-2016 18:39 . Reden: Meer info over GTX 1060 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbeJM
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-07-2021

Out of Ammo heeft sinds kort co-op. Wel nog wat bugs, maar verder verrassend leuk (stuk beter dan je zou denken als je het reclamefilmpje op de Steam pagina bekijkt). Toevallig andere mensen op het forum die dit wel eens spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenzy_LS
Niiiiice 8), Dirt rally nu met Revive te spelen : http://www.roadtovr.com/d...-vive-support-via-revive/

[ Voor 17% gewijzigd door Frenzy_LS op 14-07-2016 03:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Ik heb 'm dinsdag al even geprobeerd met m'n Vive, Playseat en Logitech G27: werkt super en is erg gaaf! Uiteraard jammer dat er (nog) geen officiële support is voor de Vive, maar zolang het op deze manier ook werkt hoor je mij niet klagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Laatst online: 16-09 18:32

Isniedood

nee, echt niet!

jeroen__online schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 08:18:
[...]

Ik heb 'm dinsdag al even geprobeerd met m'n Vive, Playseat en Logitech G27: werkt super en is erg gaaf! Uiteraard jammer dat er (nog) geen officiële support is voor de Vive, maar zolang het op deze manier ook werkt hoor je mij niet klagen!
Werkt inderdaad goed! Met de 970GTX draai ik het op de low presets. Water en weereffecten op high gezet. Weereffect op low in VR is buggy as hell...

Zweden, wat normaal voor geen meter, gaat won ik met 36 seconden voorsprong in een stage van 3,5 minuut (elite championship). Het is veel natuurlijker naar de apex insturen

Moet wel zeggen dat de onscherpte wel weer even schrikken was, maar ik werd er al snel weer ingezogen. Was ook lekker warm aan de hoofd, net als een echte helm :p

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sartsj
  • Laatst online: 12-09 13:06
Dirt Rally is echt supergaaf met de Vive! Ik heb ook een GTX 970 maar ik kan toch gewoon de medium preset aanzetten en dan nog draait het vooralsnog vloeiend.

Vond Project Cars al goed, maar dit is echt nog stukken beter! Komt ook wel omdat rally games me altijd al meer getrokken hebben dan het traditionelere 'circuit' racen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
RobbeJM schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 09:19:
[...]

Out of Ammo heeft sinds kort co-op. Wel nog wat bugs, maar verder verrassend leuk (stuk beter dan je zou denken als je het reclamefilmpje op de Steam pagina bekijkt). Toevallig andere mensen op het forum die dit wel eens spelen?
Ik speel hem nog heel af-en-toe, moet de nieuwe missies nog bekijken, en co-op heb ik nog niet geprobeerd. Ik heb niet zeveel vrienden die een Vive hebben (lees: 0). En de paar keer dat ik met iemand online speelde in Hover Junkers waren ze of aan het trollen of werd er niet gecommuniceerd.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Zag zojuist dat er een nieuwe interactieve, gratis VR demo beschikbaar is voor de Vive: NVIDIA's Funhouse (via Steam). Ziet er leuk uit, ik kan echter nog nergens vinden of dit ook werkt met een AMD-videokaart :P ik hoop niet dat nVidia zover gaat dat een eigen kaart verplicht is, vanavond eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-09 13:16

TNJ

Frugalite

jeroen__online schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 10:49:
Zag zojuist dat er een nieuwe interactieve, gratis VR demo beschikbaar is voor de Vive: NVIDIA's Funhouse (via Steam). Ziet er leuk uit, ik kan echter nog nergens vinden of dit ook werkt met een AMD-videokaart :P ik hoop niet dat nVidia zover gaat dat een eigen kaart verplicht is, vanavond eens proberen :)
Wat denk je zelf? Funhouse is gemaakt om PhysX in VR te laten zien, dus heb je eentje nodig. Hybrid PhysX zal ook wel niet werken, want vlgs mij zal deze demo de laatste versie nodig hebben, welke AFAIK nog niet gekraakt is om een nVidia kaart als physx-kaart te gebruiken naast een Radeon.

Laatste game waarbij ik hybrid-physx heb gebruikt, was Mafia 2. Planetside 2 werkte niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
ik heb een huis gekocht met een ruimte van 3 bij 3.56. Ik wil hier mijn studieruimte van maken met pc en de Vive kopen.

ik neem aan dat ik voldoende ruimte heb? (want er komt nog een lang bureau in die wss 2 muren dekt. Dan houd ik 2.5 bij 2 over denk ik (afhankelijk van kasten enzo). Ik las dat 1.5-2 minimaal is dus dan zou het moeten kunnen of is het niet genoeg en niet goed speelbaar?

2e vraag, is het aan te raden voor crossfire r290 te gaan of beter nieuwere kaart?

[ Voor 12% gewijzigd door Tennisbal op 15-07-2016 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 15:15
Tiltbrush vraag:

Ik probeer vanuit TiltBrush naar mijn YouTube Videokanaal te exporteren. Ik heb daarvoor de cfg. aangepast die in C: /Users/ Rein/Tiltbrush etc. staat

{
"Twitch": {
"Username": "TiltBrushStreamer",
"OAuth": "oauth:abcdefghijklmnopqrstuvwxyz0123",
"Channel": "#tiltbrushchannel",
},
"YouTube": {
"ChannelID": "rULUA3Cn7weYUQ--FNTg5g",
},
"Flags": {
"ShowWatermark": true,
},

Het YouTube Channel ID, hierboven in de demovariant, heb ik aangepast naar het mijne. Maar in TiltBrush wordt gevraagd of het kanaal wel actief is, terwijl dat wel het geval is. Heb ik iets vergeten aan te passen?

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:49

Phehistyr

De Epische Lurker

Tennisbal schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 16:04:
ik heb een huis gekocht met een ruimte van 3 bij 3.56. Ik wil hier mijn studieruimte van maken met pc en de Vive kopen.

ik neem aan dat ik voldoende ruimte heb? (want er komt nog een lang bureau in die wss 2 muren dekt. Dan houd ik 2.5 bij 2 over denk ik (afhankelijk van kasten enzo). Ik las dat 1.5-2 minimaal is dus dan zou het moeten kunnen of is het niet genoeg en niet goed speelbaar?

2e vraag, is het aan te raden voor crossfire r290 te gaan of beter nieuwere kaart?
Ik heb zelf ongeveer 2,5mx2,5m. Het werkt wel goed, maar chaperone komt al snel in beeld als ik een stap zet.

Voor zover ik weet wordt SLI/crossfire niet of nauwelijks ondersteund. Mijn R290 doet het heel aardig in made-for-VR games, maar bij veel spellen waarbij ondersteuning later is toegevoegd (bijv race- en flightsims) komt die toch wat tekort. Als je die 290s nu al hebt zou ik gewoon eens kijken of dat aan je eisen voldoet, je kan altijd nog upgraden. Een RX480 lijkt me geen enorme upgrade, een 1070 zou al een forse stap vooruit zijn. Wil je supersampling gebruiken zou een 1080 van pas kunnen komen.

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Phehistyr schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 17:55:
[...]

Ik heb zelf ongeveer 2,5mx2,5m. Het werkt wel goed, maar chaperone komt al snel in beeld als ik een stap zet.

Voor zover ik weet wordt SLI/crossfire niet of nauwelijks ondersteund. Mijn R290 doet het heel aardig in made-for-VR games, maar bij veel spellen waarbij ondersteuning later is toegevoegd (bijv race- en flightsims) komt die toch wat tekort. Als je die 290s nu al hebt zou ik gewoon eens kijken of dat aan je eisen voldoet, je kan altijd nog upgraden. Een RX480 lijkt me geen enorme upgrade, een 1070 zou al een forse stap vooruit zijn. Wil je supersampling gebruiken zou een 1080 van pas kunnen komen.
In mijn nieuwe huis wil ik een studie/game kamer maken. Deze is 3.00 bij 3.56 meter. Daar moeten nog bureau's en kasten in. Ik betwijfel eigenlijk of ik wel genoeg ruimte overhoud aangezien er ook nog spullen in moeten. Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steenbok
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-09 01:24
Draadloos zal nog beter zijn. Nu voel je die kabels toch op je rug hangen als je veel moet draaien zoals bij vanishing realms. Heb gisteren audioshield en holopoint gekocht, morgen is testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 11:26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Mwoah: eerst zien of de "Vive 1.1" (want het is geen nieuw model) daadwerkelijk dit jaar op de markt komt.

En zo te zien wordt alleen comfort aangepakt: je blijft de (lichtere?) kabel houden en belangrijker: het scherm (SDE) en FOV blijven hetzelfde.

Mocht je driekwart jaar willen wachten? Sure. Dan zou ik de nieuwere nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Laatst online: 18-06 08:40
Heeft iemand zowel de Vive als een Gear Vr opgehad? Ik ben erg benieuwd naar het verschil in beeldkwaliteit.

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Dat heb ik niet, maar je stelt wel een vraag die vergelijkbaar is met de vraag wat het verschil is tussen druivensap van appelsientje en druivensap van chateuneuf-du-pape ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RockGoosex
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-09 14:56
FireFoz schreef op zondag 17 juli 2016 @ 20:20:
Heeft iemand zowel de Vive als een Gear Vr opgehad? Ik ben erg benieuwd naar het verschil in beeldkwaliteit.
Ik heb zowel de Vive als de Samsung Gear Vr (met een Samsung S7 edge) en ik vind het verschil behoorlijk .
De Gear Vr is best indrukwekkend als je geen Vive of Oculus hebt geprobeerd , maar zodra je de Vive op heb gehad besef je dat de Gear leuk is om met Vr in aanraking te komen maar meer ook niet.
Het grote voordeel van de Gear vr is dat je geen kabels nodig hebt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenzy_LS
RockGoosex schreef op zondag 17 juli 2016 @ 22:12:
[...]

Ik heb zowel de Vive als de Samsung Gear Vr (met een Samsung S7 edge) en ik vind het verschil behoorlijk .
De Gear Vr is best indrukwekkend als je geen Vive of Oculus hebt geprobeerd , maar zodra je de Vive op heb gehad besef je dat de Gear leuk is om met Vr in aanraking te komen maar meer ook niet.
Het grote voordeel van de Gear vr is dat je geen kabels nodig hebt. :)
Kan precies hetzelfde beamen, heb ook een Gear VR met Samsung S7 edge & Vive.

Je bent met de Gear VR wat flexibeler waar je het bekijkt, en je kan wat meer 'relaxen'. Dus chillen op de bank of in bed. Of onderweg in de auto of i.d. (niet als bestuurder natuurlijk :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Star Wars: Trials on Tatooine was leuk maar erg, erg kort. Ik ken techdemo's die langer zijn :D
Maar gratis is niet duur:
http://store.steampowered.com/app/381940/

2.4 GB :X
Slechtste HDD-space vs Speeltijd ratio ooit :+

Het smaakt wel naar meer trouwens. Leuk om met een lightsaber rond te zwaaien :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Laatst online: 18-06 08:40
Bedankt voor de reactie m.b.t. het verschil tussen de Vive en de Gear VR. Op papier is de resolutie van de Gear VR met een S6/7 nog hoger dan die van de Vive, wat zien jullie daar in de praktijk van?

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Twhomp schreef op maandag 18 juli 2016 @ 22:43:
Star Wars: Trials on Tatooine was leuk maar erg, erg kort. Ik ken techdemo's die langer zijn :D
Maar gratis is niet duur:
http://store.steampowered.com/app/381940/

2.4 GB :X
Slechtste HDD-space vs Speeltijd ratio ooit :+

Het smaakt wel naar meer trouwens. Leuk om met een lightsaber rond te zwaaien :Y
Misschien is lightblade VR wat voor je dan. Kan je helemaal los met je lightsaber. Ik heb hem zelf niet geprobeerd verder. Raw Data is wel erg tof. Voor de mensen met geduld is het wel interessant om nog een paar versies te wachten.

Ik heb trouwens mijn 970GTX overgeclockt. Best de moeite waard voor VR. Zeker een aanrader. Haal nu scores van een 980 GTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGoosex
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-09 14:56
FireFoz schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 09:58:
Bedankt voor de reactie m.b.t. het verschil tussen de Vive en de Gear VR. Op papier is de resolutie van de Gear VR met een S6/7 nog hoger dan die van de Vive, wat zien jullie daar in de praktijk van?
Inderdaad op papier is de resolutie van de Gear VR hoger , maar in de praktijk niet .
Met de Vive is alles veel scherper en ziet er veel mooier uit.
Om een voorbeeld te noemen ik heb het spel Gunjack zowel op de Gear als de Vive en het verschil is behoorlijk .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flumble
  • Niet online
Veel belangrijker nog dan de resolutie: hoe precies is de tracking bij GearVR? De Vive, Rift en OSVR kunnen de absolute oriëntatie en positie bepalen om beweging te corrigeren (corrigeren, want i.i.g. de Vive heeft accelerometers aan boord voor abrupte bewegingen), maar de GearVR heeft geen vaste camera's of lasershows. Hoe erg verplaatst je oriëntatie/positie na een paar minuten met dat ding op je hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmEagle

ArmEagle

Duzz.

Flumble schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 16:31:
Veel belangrijker nog dan de resolutie: hoe precies is de tracking bij GearVR? De Vive, Rift en OSVR kunnen de absolute oriëntatie en positie bepalen om beweging te corrigeren (corrigeren, want i.i.g. de Vive heeft accelerometers aan boord voor abrupte bewegingen), maar de GearVR heeft geen vaste camera's of lasershows. Hoe erg verplaatst je oriëntatie/positie na een paar minuten met dat ding op je hoofd?
Ik neem aan dat er in zulke devices, naast accelerometers, ook magnetometers zitten.
Magnetische velden verschillen wel afhankelijk van waar je op aarde bent. Maar op een plek kun je daarop calibreren.

(De DIY ED Tracker ondersteunde dit op een gegeven moment ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Tennisbal schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 19:03:
[...]

In mijn nieuwe huis wil ik een studie/game kamer maken. Deze is 3.00 bij 3.56 meter. Daar moeten nog bureau's en kasten in. Ik betwijfel eigenlijk of ik wel genoeg ruimte overhoud aangezien er ook nog spullen in moeten. Wat denken jullie?
even een quote omdat ik benieuwd ben naar het antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenzy_LS
Tennisbal schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 19:03:
[...]

Ligt er een beetje aan hoeveel en groot de spullen zijn. Opzich moet het wel kunen, met niet al te grote kast en bureau blijft ~3 bij 2.5 over, dit zou prima zijn. Je moet de chaperone alleen niet strak tegen de muur zetten. Adviseer zo rond ~20 cm buffer te laten (vooral als je vrienden/gasten hebt spelen).

Minimum for roomscale is 1.5m bij 2.5 meter geloof ik. Om de meeste spellen goed te kunnen spelen is het praktisch minimum meer rond de ~2.5 bij ~2.5.
Je wil wel beide armen kunnen strekken en 360graden kunnen draaien zonder de chaperone te zien opdoemen. Zoals gezegd zul je wel de chaperone snel zien wanneer je een stap gaat zetten.

Ik speel 3.5 bij 3 meter. Alleen bij Unseen diplomacy raak ik in de problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orionis1000
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20:30
Ondertussen heb ik de vive demo meegemaakt (1,5 week geleden) en daarna onmiddellijk overtuigd en besteld (in de uk). Sinds vorige maandag heb ik hem thuis en ben heel tevreden.

Eerst vooral bezig geweest met de free VR demo's. TheBlu springt er dan tussen uit, maar ook 'Irrational Exuberance', 'Trails on Tatooine' en 'The Divergent Series' vond ik best wel toffe ervaringen, hoewel het game gehalte heel laag is, geven ze wel aan hoe goed de sfeer overgebracht kan worden.

Ik heb ook Elite Dangerous geprobeerd, maar heb hier wel last van het locomotion gevoel. Vooral bij het vliegen in en uit een station. Volgens sommige wen je hier wel aan.
Wat vooral opvalt bij elite is dat je met VR een beter gevoel krijgt van ruimte. Ik wist altijd wel dat mijn eigen ruimteship groot was, maar zo voelde het eigenlijk nooit aan, maar met VR... wooow.

Op dit moment speel ik vooral longbow van 'the lab'. De enige free game die ik
meer dan 1x keer gespeeld heb. Ondertussen heb ik ook 2 'echte' VR games gekocht, namelijk 'The solus project' en 'Audioshield'. Vooral bij 'The solus project' zit de sfeer en ruimte gevoel goed en kan ik langzaam proberen te wennen aan beweging met een gamepad. Ik probeer het teleporteren te vermijden, doordat het de sfeer toch wat breekt.

Ik denk er ook aan om vorpx te proberen en Dolphin VR staat ook op mn lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-09 09:01

Apache

amateur software devver

Kheb sinds deze week ook mijn vive, en het is vr weekend, dus heb meeting het grote pack gekocht en nog wat andere titels. Ik weet wat te doen de komende weken.

Kost wel wat geld maar is het absoluut waard. Het is een gigantsich verschil met de oculus dk2 die ik hiervoor had.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
Apache schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 10:43:
Kheb sinds deze week ook mijn vive, en het is vr weekend, dus heb meeting het grote pack gekocht en nog wat andere titels. Ik weet wat te doen de komende weken.

Kost wel wat geld maar is het absoluut waard. Het is een gigantsich verschil met de oculus dk2 die ik hiervoor had.
Wow, dat pakket is echt awesome, het meerendeel van die games heb ik al. Ik kan nog wel Raw Data aanraden als je van een leuke FPS houdt, zeker het geld en de moeite waard. Fruit Ninja is het geld ook wel waard maar daar moet je maar net van houden, met twee zwaarden in Zen mode is het toch een aardige workout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
(jarig!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-09 09:01

Apache

amateur software devver

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmEagle

ArmEagle

Duzz.

Een kort vervolg op mijn eerdere posts rondom het verlengen van de stroomkabel naar de breakout box. Daar gaat een plug met de vage 3.8mm diameter in gaat en waardoor je die niet met standaard kabels kunt verlengen.

Ik heb dit component besteld en standaard 3.5mm dc connectors bij een lokale elektronicazaak gehaald (want Sinuss verkoopt die per 10).
Daar tussenin heb ik een stroomkabeltje gezet en flink wat krimpkous gebruikt om de jack er een beetje fatsoenlijk uit te laten zien:
Verlengkabel Vive breakout box

Ik had eigenlijk een 3.9mm of 4mm jack moeten kopen, want het past nu allemaal net. Alleen zijn die ook niet makkelijk te vinden. Maar het werkt verder zonder problemen.

De verzendkosten van Sinuss vallen mee: €4,95. Toch heb ik maar meteen 3 van die jacks gekocht. Ik kan dus nog twee verlengkabeltjes maken voor geïnteresseerden. Alleen moet ik kijken wanneer ik daar tijd voor heb. Ik denk dat het zo'n €10 zou gaan kosten voor 1.5m. Of je besteld en maakt het natuurlijk zelf.

[ Voor 1% gewijzigd door ArmEagle op 30-07-2016 16:07 . Reden: extra tekst verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flumble
  • Niet online
Pfft, nu ik eindelijk de vive full-time kan gebruiken, heb ik 'm minder op dan tijdens 1 dag demoën.

Heeft een van jullie ook last van hoofdpijn door de HMD? (en dan niet misselijkheid door virtuele acceleratie of veel framedrops) Doe ik de straps te strak om m'n hoofd? Maakt de Leap het te zwaar? Is mijn hoofd ongeschikt voor HMD's?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Geen hoofdpijn bij mij. Ook niet bij vrienden / familie die mijn Vive uitgebreid getest hebben.

Ik heb wel het gevoel dat veel Vive-gebruikers alleen de straps aan de zijkant verstellen, terwijl de strap bovenop minstens zo belangrijk is voor het comfort. Kwam ik zelf ook pas na 2 weken achter. Door de bovenste strap goed te verstellen zit de Vive veel steviger op je hoofd, zonder dat alle druk op de zij-straps staat. Uitgangspunt is dat de strap achterop je hoofd zo laag mogelijk zit, zonder dat je oren last hebben van de zij-straps.

Als je dat goed instelt hoef je ook nooit meer de straps te veranderen als je de enige bent die speelt, omdat het heel makkelijk is om de Vive strak over je hoofd te trekken, alsof het een baseball pet is of iets dergelijks.

Filmpje met uitleg:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=yWgHlHBp5Yk&feature=youtu.be]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Flumble schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 23:38:
Pfft, nu ik eindelijk de vive full-time kan gebruiken, heb ik 'm minder op dan tijdens 1 dag demoën.

Heeft een van jullie ook last van hoofdpijn door de HMD? (en dan niet misselijkheid door virtuele acceleratie of veel framedrops) Doe ik de straps te strak om m'n hoofd? Maakt de Leap het te zwaar? Is mijn hoofd ongeschikt voor HMD's?
In het begin had ik na langere speelsessie's ook weleens hoofdpijn. Bij mij zaten de straps te strak wat de oorzaak was van de hoofdpijn. Losser gezet en nooit meer last van gehad.
Gizz schreef op zondag 31 juli 2016 @ 09:14:
Geen hoofdpijn bij mij. Ook niet bij vrienden / familie die mijn Vive uitgebreid getest hebben.

Ik heb wel het gevoel dat veel Vive-gebruikers alleen de straps aan de zijkant verstellen, terwijl de strap bovenop minstens zo belangrijk is voor het comfort. Kwam ik zelf ook pas na 2 weken achter. Door de bovenste strap goed te verstellen zit de Vive veel steviger op je hoofd, zonder dat alle druk op de zij-straps staat. Uitgangspunt is dat de strap achterop je hoofd zo laag mogelijk zit, zonder dat je oren last hebben van de zij-straps.

Als je dat goed instelt hoef je ook nooit meer de straps te veranderen als je de enige bent die speelt, omdat het heel makkelijk is om de Vive strak over je hoofd te trekken, alsof het een baseball pet is of iets dergelijks.

Filmpje met uitleg:
[video]
Ik heb de bril nu zo afgesteld dat de zijstraps nauwelijks meer nodig zijn. De bril hangt over mijn hoofd en de enige druk die ik voel komt van de bovenrand. De onderkant raakt nauwelijks mijn wangen.
Zit stukken beter waardoor je veel langere spelsessie kan doen. Bril beslaat ook minder snel omdat er meer luchtcirculatie is. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jefboy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-03-2024
Leuk filmpje van Terry Crews die VR ontdekt:
YouTube: Terry Crews using VR (Virtual Reality)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:44
Maar weer eens de beurs getrokken in het Steam VR weekend. Vanavond gaan we eens kijken wat mag blijven en wat gerefund wordt.

Aankopen:
- Space Pirate Trainer
Spel met de beste user reviews op Steam, dus dat kan bijna geen miskoop zijn.

- Elite: Dangerous
Wordt krap of mijn PC hem aan kan aangezien ik een 970 heb ipv de aangeraden 980, maar lijkt me sowieso wel een leuk spel dat ik desnoods buiten VR nog wel zal spelen.

- Battle Dome
Reviews waren lovend maar dit is 1 van de spellen waar ik sceptisch over ben.
Hover Junkers kon me ook niet echt grijpen, dus ik ben benieuwd hoe Battle Dome me gaat bevallen.

- Windlands
1 van de eerste spellen die ik op stream gezien heb bij Geek & Sundry, zag er lastig maar leuk uit. Veel zal er van afhangen of de lastigheid niet omslaat in frustratie :P

- Holodance
Weinig onderzoek naar gedaan, ik zag VR en rhythm game en dan is het meteen wel een instabuy :D
Valt ook mee dat het maar €6 kost

- Yon Paradox
Puzzelgame in VR. Voor €1.50 moet het heul hard tegenvallen wil ik deze gaan refunden.

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwolluf
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 13:06
BSTNjitRam schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 16:29:
- Elite: Dangerous
Wordt krap of mijn PC hem aan kan aangezien ik een 970 heb ipv de aangeraden 980, maar lijkt me sowieso wel een leuk spel dat ik desnoods buiten VR nog wel zal spelen.
Draait prima op mijn 970 met 4670k :)

Gamende vader of moeder? Kom eens kijken op de FoT Discord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

BSTNjitRam schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 16:29:
Maar weer eens de beurs getrokken in het Steam VR weekend. Vanavond gaan we eens kijken wat mag blijven en wat gerefund wordt.

Aankopen:
- Battle Dome
Reviews waren lovend maar dit is 1 van de spellen waar ik sceptisch over ben.
Hover Junkers kon me ook niet echt grijpen, dus ik ben benieuwd hoe Battle Dome me gaat bevallen.
Inmiddels heeft de freegame Recroom paintball gekregen. Ook een erg leuke om te doen. Battle Dome vond ik een beetje een miskoop wegens de graphics en de slome progressie dat het maakt. Mochten de graphics een flinke update krijgen, dan kan het nog een heel aardig spel worden. De potentie is er.

Recroom is een free to play game die niemand mag missen. Verder vind ik Raw data geniaal. Niet te vergelijken met de wave games die er momenteel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Paintball is leuk, alleen bij mij nauwelijks te spelen sinds de laatste updates. Het beeld knippert en ik vlieg steeds terug naar de Steam VR omgeving (hoe noem je die basisomgeving officieel?). Soms kan ik een stuk lopen en schieten, vervolgens knal ik weer 5 seconden terug naar Steam VR. Even wachten en met veel geknipper kan ik weer verder paintballen.

Ik heb dat in geen enkel ander spel. Komt dit bekent voor bij anderen?

Battle Dome vind ik na een paar uur minder leuk omdat (bijna) iedereen alleen de eerste map speelt. De graphics maken mij niet uit, maar één map ken je na een tijdje wel (inclusief het rushen naar de bovenste verdieping). Daarnaast ontbreken er wat basics (een duidelijke en permanente indicatie over de beschadiging van de core) en voelt het soms nogal vaag: een two-handed lasergun op iemand leegschieten en er gebeurt niets, twee keer zelf door de meeste simpele one-handed gun geraakt worden en je bent meteen dood. Alsof de hit-detectie niet echt klopt en er behoorlijk wat lag is.

Bij multiplayer-games merk je goed dat er nog weinig spelers zijn. Dat resulteert in een beperkt aantal servers/maps, tijdstippen waarop niemand online is/lijkt en een groot verschil in skills bij de spelers. Paintball is leuk, maar als je halve team vooral de controllers aan het uitvogelen is, op teamleden schiet en niet echt begrijpt dat er ook ergens nog een vlag verdedigd of juist gestolen moet worden dan levert dat vaak halfbakken potjes op :P

Met Raw Data heb ik 1x iemand gezien die wilde co-oppen, maar dat was dan een level waar ik zelf nog niet eens was geweest (L3).

[ Voor 4% gewijzigd door Gizz op 01-08-2016 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmEagle

ArmEagle

Duzz.

zwolluf schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 17:17:
[...]

Draait prima op mijn 970 met 4670k :)
... met VR of gewoon? Dat laatste trekt mijn AMD 280X ook wel. Maar VR absoluut niet. Ik weet alleen niet meer of ik met de instellingen heb zitten spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwolluf
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 13:06
ArmEagle schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 18:46:
[...]

... met VR of gewoon? Dat laatste trekt mijn AMD 280X ook wel. Maar VR absoluut niet. Ik weet alleen niet meer of ik met de instellingen heb zitten spelen.
Met VR uiteraard. VR settings op high zelfs. Heel af en toe een schokje in het starport services menu, maar verder prima.

Gamende vader of moeder? Kom eens kijken op de FoT Discord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmEagle

ArmEagle

Duzz.

zwolluf schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 20:22:
[...]

Met VR uiteraard. VR settings op high zelfs. Heel af en toe een schokje in het starport services menu, maar verder prima.
Hmm. Dat lijkt dus toch game plezier met Elite op een AMD 480X te beloven. Ik dacht dat ik (als ik per se bij AMD zou willen blijven) op de Vega zou moeten wachten.
Supersampling wordt het daarmee natuurlijk niet. Daarvoor moet ik dan wel op de Vega wachten. Maar ik zit er sterk aan te denken om een redelijek 480X als tijdelijke stap te nemen. Al is het alleen maar voor wat stabielere performance in sommige andere VR spellen waar het nu soms net wat hapert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
Gisteren de nieuwe lading games maar eens uitgeprobeerd met wisselend succes.

Begonnen met Windlands en meteen bij de start van het spel stond ik al te wiebelen op mijn benen. Als dit spel 1 ding duidelijk maakt dan is het wel waarom de meeste spellen kiezen voor teleporteren als verplaatsing. Het was daarintegen wel leuk om je op die manier door het level te bewegen en het zwieren aan je grappling gun kabels is geweldig. Wellicht dat ik het de volgende keer wel zittend ga proberen maar het was in ieder geval vrij snel duidelijk dat het een keeper was.

Daarna is Space Pirate Trainer opgestart. Een tijdje verbaasd naar het scherm gestaard met geen idee hoe je een menu-optie moest selecteren. Daarna er achter gekomen dat je achter je rug een schild kon pakken en daar een poosje mee gekloot voordat ik op het briljante idee kwam om het schild weer weg te stoppen. En waarempel, daar verscheen een geweer waarmee ik op de menu-opties kon schieten.
Het spel zelf speelt heerlijk weg, een echt arcadegevoel. Het is lastig, maar leuk lastig en na een tijdje had ik eindelijk de score van Maxxus verbeterd (de enige in mijn friends list die ook dit spel had dus die moest en zou ik verbeteren :P) Duidelijk geen refund nodig !

HoloDance was aan de beurt, mijn impulsaankoop rhythm game. Het rondkijken liep niet echt soepel maar bij het spel zelf hoef je niet veel rond te kijken dus ik had er weinig last van. Het is een soort AudioShield waarbij een draak ballen op je afschiet die je op het ritme van de muziek moet aantikken. Best grappig, maar de muziek staat me totaal niet aan (beetje zweverig terwijl ik meer van rock en metal hou) Daarnaast zijn er pas 2 levels af. Deze heb ik dan ook gerefund.

Laatste spel van de avond was BattleDome. Het principe was vrij snel duidelijk, verf de grond, teleporteer en schiet op de tegenstander. Echter had ik ook het 'probleem' dat sommige wapens niets leken te doen terwijl een simpel pistool mij wel altijd direct dood had. Nu had ik ook het nadeel dat ik 2x in ondertal moest spelen (1vs2 en 2vs3) waarbij de tegenstanders altijd veel beter waren, maar het hele spel beviel me ook niet echt. Deze ook gerefund dus.

Elite:Dangerous en Yon Paradox moet ik nog testen, maar nu al blij met de eerste 2 aankopen.

Trouwens ook nog een vraagje voor de Space Pirate Trainer spelers hier. De ene keer heb ik een gun die een burst kan schieten en de andere keer een gun die maar 1 schot per keer doet. Heeft iemand enig idee hoe je aan een bepaalde gun komt? Want ik kon er gisteren geen patroon in ontdekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarthSjaak
(jarig!)
BSTNjitRam schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 09:57:

Trouwens ook nog een vraagje voor de Space Pirate Trainer spelers hier. De ene keer heb ik een gun die een burst kan schieten en de andere keer een gun die maar 1 schot per keer doet. Heeft iemand enig idee hoe je aan een bepaalde gun komt? Want ik kon er gisteren geen patroon in ontdekken.
Knop (touchpad) onder je duim indrukken en dan kun je kiezen hoe het wapen moet schieten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BSTNjitRam
Thx DarthSjaak!

Gister weinig tijd gehad en dus alleen 20 minuutjes Space Pirate Trainer er weer bij gepakt. Deze keer er achter gekomen dat je met het schild ook "iets" kan afschieten waardoor de schoten van de bots afgebogen worden. Dat hielp ook wel aardig. Verder met de guns zitten spelen om te kijken welke nu het fijnste werkt. Voorlopig vind ik de dubbele straal gun het fijnste in het begin en switch ik naar shield + machinegun (3 kogel icoontje) op het moment dat het drukker wordt. Hiermee ook weer een nieuwe highscore gezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Zijn er eigenlijk ook applicaties voor de Vive waarbij je bijvoorbeeld een 3D-presentatie kan laten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
(jarig!)
FiXeR.nl schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:43:
Zijn er eigenlijk ook applicaties voor de Vive waarbij je bijvoorbeeld een 3D-presentatie kan laten zien?
Wat is een 3d presentatie? Een presentatie van een 3d model of powerpoint in 3d omgeving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
DarthSjaak schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:55:
[...]

Wat is een 3d presentatie? Een presentatie van een 3d model of powerpoint in 3d omgeving?
Dat laatste. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
(jarig!)
Met Big Screen kun je je desktop omgeving op grote schermen in een virtuele omgeving "projecteren".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Valve heeft de Steam VR tracking kit vrij gegeven voor developers. Men kan nu zelf allerlei accessoires voor de Vive (en lighthouse) ontwikkelen.

https://partner.steamgames.com/vrtracking

Verwacht een hoop leuke dingen voor de Vive komend jaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flumble
  • Niet online
CapTVK schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 22:24:
Valve heeft de Steam VR tracking kit vrij gegeven voor developers. Men kan nu zelf allerlei accessoires voor de Vive (en lighthouse) ontwikkelen.

https://partner.steamgames.com/vrtracking

Verwacht een hoop leuke dingen voor de Vive komend jaar. :)
GEWELDIG! EINDELIJK! *O*

Nu zit ik met het dilemma: zelf sensors kopen* en een tracked toetsenbord maken of wachten tot iemand het op de markt brengt?
Kan er een iemand/bedrijfje binnen een half jaar een (zelfbouwkit voor een) tracked toestenbord op de markt brengen?

Hopelijk gaan Manus en (een concurrent van) Sixense hier goed gebruik van maken, want het is zonde als zij hun eigen trackingsysteem moeten gebruiken. Toegegeven, lighthouse is niet extreem accuraat en heeft last van occlusion, maar het is verdomd goedkoop en uitbreidbaar. :D

*het is niet helemaal duidelijk of je licentienemer moet zijn (waar je een dure cursus voor moet volgen) om losse sensors te kopen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Flumble schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 23:34:
[...]

GEWELDIG! EINDELIJK! *O*

Nu zit ik met het dilemma: zelf sensors kopen* en een tracked toetsenbord maken of wachten tot iemand het op de markt brengt?
Kan er een iemand/bedrijfje binnen een half jaar een (zelfbouwkit voor een) tracked toestenbord op de markt brengen?

Hopelijk gaan Manus en (een concurrent van) Sixense hier goed gebruik van maken, want het is zonde als zij hun eigen trackingsysteem moeten gebruiken. Toegegeven, lighthouse is niet extreem accuraat en heeft last van occlusion, maar het is verdomd goedkoop en uitbreidbaar. :D

*het is niet helemaal duidelijk of je licentienemer moet zijn (waar je een dure cursus voor moet volgen) om losse sensors te kopen of niet.
Losse sensors kopen kan gewoon. Staat ook in de FAQ. Al zal dit meer voor grootverbruikers bedoeld zijn (bedrijfsleven).

http://steamcommunity.com...ons/0/360671247404603033/

Q. Where do I get sensors for tracked objects? How many can I buy?

A. You can get them from our ASIC partner Triad Semiconductor, and you can buy as many as you want. Email Triad at info@triadsemi.com for more
information.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flumble
  • Niet online
CapTVK schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 23:46:
[...]
Losse sensors kopen kan gewoon. Staat ook in de FAQ. Al zal dit meer voor grootverbruikers bedoeld zijn (bedrijfsleven).
Ik vond het op het eerste gezicht wat twijfelachtig of dat er los van staat omdat je voor alle andere onderdelen/aspecten wel licentienemer moet zijn. Maar meerdere mensen interpreteren het zo.
Misschien Triad maar even vragen wat de minimale oplage is. Voor €100 euro inclusief wil ik wel klooien hacken tweaken met wat sensors; kan de beaglebone weer eens uit de kast en de grijze massa leren hoe kalmanfilters en overbepaalde stelsels van vergelijkingen werken. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
(jarig!)
Flumble schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 23:34:
[...]

Toegegeven, lighthouse is niet extreem accuraat en heeft last van occlusion, maar het is verdomd goedkoop en uitbreidbaar. :D
Niet accuraat? Ken je iets wat nauwkeuriger is?
the SteamVR Tracking system uses simple trigonometry to find the location of each sensor to within a fraction of a millimeter. By combining multiple sensors, 2 basestations, as well as adding a high speed IMU (inertial measurement unit), SteamVR also calculates the tracked object's orientation, velocity, and angular velocity, all at an update rate of 1000Hz.

[ Voor 39% gewijzigd door DarthSjaak op 05-08-2016 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
DarthSjaak schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 08:53:
[...]

[...]
Ben ik ook wel benieuwd naar. Tracking van de headset is mijn minst grote probleem... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flumble
  • Niet online
DarthSjaak schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 08:53:
Die reactie was te verwachten. :)
Wanneer meer dan 4 sensors op een object beide lighthouses kunnen zien en de lighthouses stevig gemonteerd zijn, dan krijg je sub-millimeter (en minder dan een graad) absolute precisie. Daarentegen heb ik in mijn suboptimale opstelling vaak genoeg dat de controllers millimeters door elkaar komen of wegvliegen. (aan de rand van het speelveld natuurlijk, want in het midden zijn er genoeg lines of sight)
Geen idee of STEM net zo nauwkeurig is, maar die sensors hebben geen line-of-sight nodig. En het gaat net als bij lighthouses om een 'dom' basisstation, dus dat systeem kan net zo modulair zijn als lighhouses als ik het goed begrijp.

Dus nee, ik ken geen nauwkeuriger draadloos, 6-DoF, voor consumenten beschikbaar systeem wanneer er geen sprake is van occlusie. :P
Begrijp me niet verkeerd, ik vind lighthouse een bijzonder precies en geweldig systeem, maar het is een feit dat het beperkingen heeft en het zou jammer zijn als sixense z'n innovatie met magnetische velden (en andere bedrijven) links laat liggen nu lighthouse beschikbaar is.

Let trouwens op dat de 1KHz updatefrequentie alleen van de IMU is, waarbij steamvr dat beperkt tot 250Hz. De absolute positie kan met 60Hz (120Hz per richting interleaved; volgens doc-ok is dat equivalent aan 60Hz) gecorrigeerd worden. Zie dit artikel voor de sappige details. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
DarthSjaak schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 17:00:
[...]

Met Big Screen kun je je desktop omgeving op grote schermen in een virtuele omgeving "projecteren".
Dat is opzich wel een leuk idee. :) We willen een Vive inzetten voor een een beurs, maar wel ons verhaal vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
(jarig!)
FiXeR.nl schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 14:13:
[...]

Dat is opzich wel een leuk idee. :) We willen een Vive inzetten voor een een beurs, maar wel ons verhaal vertellen.
Voordeel is ook dat je iemand de bril kunt opzetten en vervolgens zelf op de desktop de presentatie kunt starten. Dat scheelt een hele hoop "en wijs nu met die blauwe lijn naar........en nu op de knop drukken....nee, de knop onder je wijsvinger....nee, dat is je duim....."

Pagina: 1 ... 17 ... 31 Laatste

Let op:
Alles rondom bestellingen en leveringen van de HTC Vive kan in dit topic:

[HTC Vive] Bestelling & Levering