Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-09 14:12
Ik heb net mijn PC vervangen door een nieuwe, mijn oude PC wil ik nu gaan verplaatsen naar de bioscoop kamer om hem aan te sluiten op mijn beamer. Ik zit er nu heel sterk aan te denken om er ook een HTC Vive op aan te gaan sluiten. In deze kamer heb ik een vrije ruimte van ongeveer 3 bij 3 en hoge kasten (waar mijn DVD's in staan) om de lighthouses in te plaatsen, lijkt dus een goede omgeving.

2 vragen:
- moeten de lighthouses echt "omlaag" kijken of kun je ze ook gewoon plaatsen op een horizontale plank?
- ik heb nu een i5 4670 met een GTX770 in mijn oude PC zitten. De videokaart zal ik gaan vervangen om hem VR ready te maken, de i5 is voldoet nog wel?? En qua videokaart, is een gtx 1060 voldoende (zou het wel moeten zijn volgens de requirements) of kun je vanwege wat headroom toch beter een gtx 1070 aanschaffen?

[ Voor 4% gewijzigd door breagor op 05-08-2016 22:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarthSjaak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 02:23
(jarig!)
breagor schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 22:53:

- moeten de lighthouses echt "omlaag" kijken of kun je ze ook gewoon plaatsen op een horizontale plank?
Moet niet, maar is wel veel beter. Als ze horizontaal liggen heb je alleen goede tracking in het midden van de kamer en niet aan de zijkanten. Bovendien heb je kans dat ze gaan wandelen als je ze op een plank legt.

Gewoon in de kast schroeven, het zijn maar twee kleine gaatjes per lighthouse.

[ Voor 12% gewijzigd door DarthSjaak op 06-08-2016 10:44 ]

Pac Man Battle Royale Replica, Fix It Felix Jr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breagor
ok de kogel is door de kerk, de HTC Vive is besteld samen met een GTX 1070 en nog een el cheapo monitortje om zo niet elke keer de beamer aan te hoeven doen als ik even snel wil VR-en. Zal mij benieuwen!

Ik heb waar ik de monitor heb gekocht ook heel even de Samsung Gear VR op gehad en dat vond ik eigenlijk best wel al indrukwkkend, als de Vive nog beter is gaat het leuk worden :-)

Nu nog even bij Steam wat games uitzoeken.
Natuurlijk wat freebies zoals The Lab en Trials of tatooine
Qua aanschaf zat ik verder te denken aan in ieder geval de vanishing realms, legends of Luca en Raw data.
En wellicht 5089: the action RPG en Quar: battle for gate 18.

Nog wellicht andere titels die een must have zijn? (Audio shield en hover junkies hoor ik veel voorbij komen, maar niet zeker of mij dit ligt (hou totaal niet van muziek games en hover junkers is multiplayer only...ook niet echt mijn ding).
Zoek wat games die het VR gedeelte goed laten overkomen.
Moet wel zeggen dat voor dit soort kleine games er best wel aardige bedragen worden gevraagd........mmmhh waarschijnlijk gevolg van de kleine afzet markt....hopelijk verandert dat snel, kan niet wachten op een echte AAA titel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flumble
  • Registratie: April 2016
  • Niet online
breagor schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 17:26:
en nog een el cheapo monitortje om zo niet elke keer de beamer aan te hoeven doen als ik even snel wil VR-en.
Het komt over alsof je geld te over hebt voor een extra monitor, maar heb je ook stilgestaan bij een remote-desktopoplossing?
Mijn desktop is nu alleen aangesloten op LAN en de linkbox van de vive (en natuurlijk de verdeeldoos), en alle interactie gaat via RDP (of teamviewer) vanaf een laptop, tablet, telefoon of wat dan ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
dat was zeker ook een optie geweest, maar ik heb toch liever een rechtstreekse oplossing, en een goedkope monitor is tegenwoordig nog geen 100 euro, dat valt nog wel te overzien...en tja geld over....nu in ieder geval niet meer LOL, afgelopen week voor zo'n 4 a 5K onze tech geupgrade :-) Ach onze laatste spending spree was alweer een tijdje geleden en je leeft maar een keer, en ik heb het geluk er ook niets voor te hoeven laten....:-)
Maar idd remote desktop had het ook opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
ok, nadat ik van alles heb gelezen kom ik toch nog een lijstje met extra's die voor de Vive volgens mij wel handig zijn. Mocht iemand iets zien wat niet geschikt is in onderstaande lijst dan graag even roepen:

Ik zit er aan te denken het volgende aan te schaffen (sommige zaken alleen als het blijkt nodig te zijn):

- 2 verlengsnoeren voor de stroom aansluiting van de lighthouses (die schijnen nogal kort te zijn), ik denk aan dezen: https://www.allekabels.nl...4/ac-dc-verlengkabel.html

- een display poort naar hdmi adapter (omdat de hdmi van mijn PC als bezet is): ik zit te denken aan deze: https://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=512796
Deze zal gebruiken worden voor de aansluiting richting beamer/monitor en de Vive zal rechtstreeks via de HDMI gaan

- wellicht een usb pci kaart (Vive schijnt nogal problemen te hebben met sommige USB poorten, vooral bij Asus moederborden (wat ik heb), deze wordt aangeraden: https://www.amazon.co.uk/...s-1x-20-Pin/dp/B00E59W1G8
Maar die ga ik alleen halen als er een probleem met mijn USB is.

Nog meer zaken die ik eventueel nodig kan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
(jarig!)
breagor schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 08:38:

- 2 verlengsnoeren voor de stroom aansluiting van de lighthouses (die schijnen nogal kort te zijn), ik denk aan dezen: https://www.allekabels.nl...4/ac-dc-verlengkabel.html

- wellicht een usb pci kaart (Vive schijnt nogal problemen te hebben met sommige USB poorten, vooral bij Asus moederborden (wat ik heb), deze wordt aangeraden: https://www.amazon.co.uk/...s-1x-20-Pin/dp/B00E59W1G8
Maar die ga ik alleen halen als er een probleem met mijn USB is.
Ik vond de stroomaansluitingen van de lighthouses lang genoeg, stopcontact zit meestal in de hoek van een kamer en daar komen de lighthouses ook te hangen.

Vive heeft een probleem met USB 3 poorten, dus USB 2 is geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
DarthSjaak schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 08:43:
[...]

Ik vond de stroomaansluitingen van de lighthouses lang genoeg, stopcontact zit meestal in de hoek van een kamer en daar komen de lighthouses ook te hangen.

Vive heeft een probleem met USB 3 poorten, dus USB 2 is geen enkel probleem.
Ik heb begrepen dat de stroomkabels 2,5m zijn, aangezien de lighthouses al op 2 m hoogte ofzo komen te hangen wordt het bij mij erg krap. Ik heb gemeten en als ik ze ook nog een beetje wil wegwerken heb ik toch wel meer lengte nodig.
Maar ik ga ze idd nog niet aanschaffen, ik kijk eerst of het inderdaad niet past....anders eerst maar provisorisch met stekkerdozen totdat deze verlengsnoeren bestelt zijn :-)

Dus voorlopig alleen de displaypoort naar hdmi adapter aanschaffen, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:44
Laatste 2 games zijn ook getest:

Yon Paradox: een puzzelgame waarbij je (tot nu toe) vrij simpele puzzels moet oplossen en als je dat niet binnen 120 seconde doet dan ga je terug in de tijd en loopt je "ghost" ook rond de puzzels op te lossen (die jij dus al gedaan hebt). Je ghost mag jou niet zien, andersom mag wel. Het principe klinkt leuk maar de graphics zijn niet geweldig en doordat je rondloopt met een controller ipv teleporteren werd ik er ook wel een beetje misselijk van. Voor die €1,49 ga ik hem niet refunden, ik hoop op nog wat meer uitdaging bij de latere levels (en wellicht wat minder misselijkheid :p )

Elite:Dangerous: Space-sim waarbij ik al op verschillende plekken gelezen had dat de Vive versie er blijkbaar een stuk minder uitziet dan de Rift versie. Daar kan ik me tot nu toe wel bij aansluiten, de teksten zijn slecht leesbaar en de aliasing is goed te zien. Afgezien daarvan... Wat een immersie! Rondvliegen in de ruimte is met een Vive op je hoofd echt geweldig. Ik heb ondertussen ook al wat tips gevonden die het er beter zouden moeten laten uitzien (rendermultiplier die ook in dit topic al genoemd was en de tekst/hud groen maken). Die tweaks moet ik nog uitproberen maar ik denk dat wel vast staat dat dit het spel wordt dat de meeste (re)playability heeft van alle VR games die ik nu heb.

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArmEagle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-07 07:24

ArmEagle

Duzz.

breagor schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 08:38:

- een display poort naar hdmi adapter (omdat de hdmi van mijn PC als bezet is): ik zit te denken aan deze: https://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=512796
Deze zal gebruiken worden voor de aansluiting richting beamer/monitor en de Vive zal rechtstreeks via de HDMI gaan
- Die verlengsnoeren moeten inderdaad geen probleem zijn. Even een extra opmerking; Daarmee kan je derde adapter (van het basisstation) niet verlengen. Die heeft wat afwijkende afmetingen. Met 1.5m vind ik die kabel zelf te kort. Maar daar heb ik al genoeg over gezegd in dit topic.
- Je kunt de DP ook gewoon in het basisstation steken, als je even een DP naar mini-DP converter bij je kabel doet. Dan kan er normale HDMI naar je beamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
yes, hij is verstuurt, hopelijk morgen binnen......mijn oude pc maar vast even een reset naar factory gegeven zodat ik straks de nieuwe videokaart en vive in een mooie schone omgeving kan installeren.

Iemand trouwens ervaring met de foam inlays van vrcover? die zien er op zich wel redelijk uit met die nepleren omhulsels, lijken mij prettiger dan de originelen.....wellicht maar een setje bestellen? (kan volgens mij ook geen kwaad een paar reserve te hebben, of is de originele wel stevig?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
BSTNjitRam schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 09:41:

Elite:Dangerous: Space-sim waarbij ik al op verschillende plekken gelezen had dat de Vive versie er blijkbaar een stuk minder uitziet dan de Rift versie. Daar kan ik me tot nu toe wel bij aansluiten, de teksten zijn slecht leesbaar en de aliasing is goed te zien.
Om de leesbaarheid wat omhoog te krijgen kan je supersample vanuit de steam directory wat omhoog gooien (link); hierdoor is het nog redelijk te doen (het is verre van perfect, maar het gaat er wel iets op vooruit).

Hopelijk heb je er iets aan. :)

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

• breagor
Gisteren de HTC Vive binnen gekregen.
In 1ste instantie ging het allemaal goed, Lighthouses netjes opgehangen en op groen, setup draaien, echter op een gegeven moment in de setup, zodra je de break-out box op de headset en de computer aansluit horen er drivers voor de headset geïnstalleerd te worden, en dit gebeurt dus niet.
Lijkt wel of de computer de headset helemaal niet ziet.
SteamVR geeft dan ook error 108 en het rode lichtje knippert op de headset.:-(

Vervolgens van alles geprobeerd:
- alle USB poorten geprobeerd
- ik heb de Inateck USB PCIexpress kaart, die volgens HTC goed zou moeten werken, geprobeerd
- nieuwe windows installatie
- rebooten PC, headset, breakout-box etc.
- alle kabels (ook die in de headset) diverse malen geunplugged en weer geplugged
- diverse malen setup opnieuw gedraaid, steamVR gede-installeerd etc.
- Videokaart driver /USB drivers vernieuwd
- de Headset zonder de breakout-box rechtstreeks op de PC aangesloten
- USB poorten gereset met USBDeview en vanuit SteamVR
- en dit alles ook op een 2e andere PC geprobeerd

Niets mag baten, ik krijg de drivers niet geladen, en dus blijft de headset onzichtbaar (of ze worden niet geladen omdat de headset onzichtbaar is).

Ik heb maar contact opgenomen met de verkoper (gelukkig niet bij HTC zelf gekocht maar bij Azerty, precies ivm dit soort risico's) om te kijken hoe verder......maar ben er wel even helemaal klaar mee......misschien maar gebruik maken van wet koop op afstand, en dan later de rift maar proberen of Sony VR.......maar ik wacht even af wat er vanuit verkoper gebeurt, wellicht hebben zij nog briljante ideeën.

Ik zal vandaag zelf nog even een nieuwe USB kabel proberen, de installatie opnieuw met alle firewalls uit (lees net dat dit ook een issue kan zijn) en voor de zekerheid nog een 3e computer (hoewel die niet VR capable is kan ik in ieder geval kijken of de headset gezien wordt)......maar geen goed begin.

Als iemand nog briljante ideeën heeft houd ik me natuurlijk aanbevolen.

PC's die ik geprobeerd heb:
1) Gigabyte B150M-H3D moederbord met i5 6600 en Gigabyte Windforce OC GTX1070 en 16G Hyperfury ram
2) Asus H87M-Plus moederbord met i5 4670 en Gigabyte Windforce OC GTX1070 en 16G Crucial Ballistix
videokaart driver versie is 368.81 volgens mij de nieuwste, windows versie is windows 10.

[ Voor 4% gewijzigd door breagor op 11-08-2016 07:54 ]

• ArmEagle

ArmEagle

Duzz.

breagor schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 07:31:
...
...
Ik zou zeggen dat dit een erg goede handleiding is om te doorlopen bij problemen als deze.

Maar ik heb nog even gegoogled. Hier staan twee tips (comments van mikehildo en jashan): http://steamcommunity.com...ons/0/530647080137664744/

Daarnaast , hoewel het me onwaarschijnlijk lijkt - omdat het vaak genoeg wel werkt, rechtstreeks op een USB poort aansluiten werkt mogelijk niet omdat die niet genoeg vermogen kan leveren. Een powered usb hub zou dan kunnen helpen.

Maar misschien zit er gewoon een steekje los.

Succes!

• Musical-Memoirs
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 02-06 19:41
misschien maar gebruik maken van wet koop op afstand, en dan later de rift maar proberen of Sony VR.......
Ik hoop dat je het nog voor elkaar krijgt...
Bij een ruimte van 3x3 is roomscale echt geweldig.

Maar het klinkt inderdaad alsof de computer niet eens door heeft dat er ook maar iets aangesloten is.
Uit mijn hoofd gezegd hoort het lampje van de Vive ook niet te knipperen maar constant te branden. Ik denk niet dat jij iets verkeerd heb gedaan, maar dat je helaas een defecte Vive hebt ontvangen. Ik zou nog even kijken of anderen vergelijkbare problemen hebben gehad, wachten op reactie van Azerty en misschien een berichtje naar HTC sturen.
Daarna terug sturen omdat hij defect is en een nieuwe kopen. Zolang je volledig voldoet aan alle specs en hij werkt niet heb je gewoon met garantie maken, niet eens met koop op afstand bescherming. Doet degene erna weer niet (dus toch problemen met jouw computer, wat ik me nouwelijks kan voorstellen met wat je al geprobeerd hebt), dan gebruik je op de 2e de bescherming van koop op afstand

• BSTNjitRam
Drumatiko schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 17:24:
[...]

Om de leesbaarheid wat omhoog te krijgen kan je supersample vanuit de steam directory wat omhoog gooien (link); hierdoor is het nog redelijk te doen (het is verre van perfect, maar het gaat er wel iets op vooruit).

Hopelijk heb je er iets aan. :)
Supersampling was bekend bij mij (zie even verderop in mijn bericht: Die renderTargetMultiplier is hetgeen dat voor de supersampling zorgt ;) ) maar helaas is mijn 970 niet sterk genoeg om renderTargetMultiplier 1.2 ook maar aan te kunnen. Gisteren getest en daarna weer zonder supersampling verder gespeeld, de groene HUD maakt het ook al een stuk beter leesbaar moet ik zeggen. Enige echte nadeel vind ik het linkerpaneel, die klapt automatisch open als je naar links kijkt maar om alles goed te kunnen lezen moet je een beetje rondkijken. En dat rondkijken zorgt er voor dat het scherm zich weer wegklapt omdat je rondkijkt door je hoofd te bewegen ipv enkel je ogen. Als je enkel je ogen beweegt dan blijft het scherm uiteraard er wel staan, maar dan kijk je niet naar de sweetspot van de Vive en is alles dus redelijk blurry.

Maar zelfs met deze nadeeltjes blijft het het spel met de meeste replayability voor mij. Gisteren lukten de missies ook al een stuk beter wat ook een hoop aan het plezier meedraagt uiteraard :P De eerste trade data salvage missie was een beetje blind rondvliegen, maar ondertussen heb ik het scannen van nav beacons en daaruit de volgende plek halen al redelijk onder de knie :D

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Gisteren de HTC Vive binnen gekregen.
In 1ste instantie ging het allemaal goed, Lighthouses netjes opgehangen en op groen, setup draaien, echter op een gegeven moment in de setup, zodra je de break-out box op de headset en de computer aansluit horen er drivers voor de headset geïnstalleerd te worden, en dit gebeurt dus niet.

Vervolgens van alles geprobeerd:
- alle USB poorten geprobeerd
- ik heb de Inateck USB PCIexpress kaart, die volgens HTC goed zou moeten werken, geprobeerd
- nieuwe windows installatie
- rebooten PC, headset, breakout-box etc.
- alle kabels (ook die in de headset) diverse malen geunplugged en weer geplugged
- diverse malen setup opnieuw gedraaid, steamVR gede-installeerd etc.
- Videokaart driver /USB drivers vernieuwd
- de Headset zonder de breakout-box rechtstreeks op de PC aangesloten
- USB poorten gereset met USBDeview en vanuit SteamVR
- en dit alles ook op een 2e andere PC geprobeerd

Niets mag baten, ik krijg de drivers niet geladen, en dus blijft de headset onzichtbaar (of ze worden niet geladen omdat de headset onzichtbaar is).

Ik heb maar contact opgenomen met de verkoper (gelukkig niet bij HTC zelf gekocht maar bij Azerty, precies ivm dit soort risico's) om te kijken hoe verder......maar ben er wel even helemaal klaar mee......misschien maar gebruik maken van wet koop op afstand, en dan later de rift maar proberen of Sony VR.......maar ik wacht even af wat er vanuit verkoper gebeurt, wellicht hebben zij nog briljante ideeën.

Ik zal vandaag zelf nog even een nieuwe USB kabel proberen, de installatie opnieuw met alle firewalls uit (lees net dat dit ook een issue kan zijn) en voor de zekerheid nog een 3e computer (hoewel die niet VR capable is kan ik in ieder geval kijken of de headset gezien wordt)......maar geen goed begin.

Als iemand nog briljante ideeën heeft houd ik me natuurlijk aanbevolen.

PC's die ik geprobeerd heb:
1) Gigabyte B150M-H3D moederbord met i5 6600 en Gigabyte Windforce OC GTX1070 en 16G Hyperfury ram
2) Asus H87M-Plus moederbord met i5 4670 en Gigabyte Windforce OC GTX1070 en 16G Crucial Ballistix
videokaart driver versie is 368.81 volgens mij de nieuwste, windows versie is windows 10.
Dat is vervelend zeg. Waarschijnlijk heb je onderstaande al gedaan maar voor de zekerheid zou ik de volgende dingen proberen/checken:

1. Systeem herstel naar het punt vóórdat je de vive ging installeren, vervolgens éérst de linkbox aansluiten, wachten, en daarna pas de vive.
2. Is je Windows helemaal up to date? Zelf had ik het probleem dat Windows niet update 1511 had binnengehaald, waardoor de drivers van de GPU niet geïnstalleerd konden worden. Wellicht dat iets soortgelijks invloed kan hebben op de vive-drivers?
3. Heb je de vive aangesloten op een usb 2.0 port? usb 3.0 schijnt soms nog eens problemen te geven.
4. Heb je exact de volgorde aangehouden van deze site: HTC Vive Pre: Installation Guide?
5. Je sluit niet de vive direct aan op de pc, maar via het meegeleverde kastje? De vive vervolgens aansluiten op de orange poortjes, de andere zijde met de pc verbinden (eerst de pc aansluiten, daarna de vive).

Ik hoop dat het een van bovenstaande punten is, maar ik vrees van niet -O-

Valve schrijft zelf het volgende over de headset bugs:
Error 108 (Headset not found) may be a USB / driver issue. Please follow the steps below to remedy:

First, quit SteamVR.
Unplug the Link Box from the PC and power (USB, HDMI, Power).
Wait a few seconds, then plug it all back in. You may see more drivers install, wait for this to finish.
Launch SteamVR.
You may need to repeat the steps above more than once. You can try plugging into the same USB port as well as different USB ports.

Error 208 (HMD detected over USB, but monitor not found) is a generic HMD error message. This error can have a number of solutions, so please work from the list below to make sure you've attempted all available solutions:

Make sure all cables are connected firmly. The power cord on the HMD itself can become loose from usage. To check this remove cable panel on top of the HMD by pushing it forward.
Make sure your Link Box is installed in the correct direction. The orange tipped cables from the Headset should be connected to the orange ports on the Link Box.
Check to make sure you have the latest video drivers.

Headset not detected

Make sure the headset is properly plugged in:
The end of your Headset's tether has three orange tipped cords (USB, HDMI, and Power). Plug all three of these into the side of the Link Box with orange ports.
If you have a first generation Vive Development Kit, do not mix and match the parts. They are not compatible.
Plug the power cord into the Link Box, and plug it into a power outlet.
Use the included USB cable to connect the Link Box to an available USB port on your PC. (Vive supports USB 2.0 or greater, but we have encountered issues with certain USB 3.0 ports. If you continue to have issues, try a USB 2.0 port.)
Use the included HDMI cable to connect the Link Box to your PC. Make sure to plug it into your computer's graphics card.

Afbeeldingslocatie: https://developer.valvesoftware.com/w/images/8/8e/Headset_Cables.png
zie origineel artikel voor volledige weergave figuur,.. bovenstaand is USB niet weergegeven

Headset LED States

White: Ready
Slowly blinking white: Standby mode. Moving your headset or starting a VR application will wake it up.
Red or blinking red: Cable or driver error. See the instructions above to fix.
Off: Not plugged in
bron: https://developer.valvesoftware.com/wiki/SteamVR/Troubleshooting
Deel 2
BSTNjitRam schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 09:40:
[...]

Supersampling was bekend bij mij (zie even verderop in mijn bericht: Die renderTargetMultiplier is hetgeen dat voor de supersampling zorgt ;) ) maar helaas is mijn 970 niet sterk genoeg om renderTargetMultiplier 1.2 ook maar aan te kunnen. Gisteren getest en daarna weer zonder supersampling verder gespeeld, de groene HUD maakt het ook al een stuk beter leesbaar moet ik zeggen. Enige echte nadeel vind ik het linkerpaneel, die klapt automatisch open als je naar links kijkt maar om alles goed te kunnen lezen moet je een beetje rondkijken. En dat rondkijken zorgt er voor dat het scherm zich weer wegklapt omdat je rondkijkt door je hoofd te bewegen ipv enkel je ogen. Als je enkel je ogen beweegt dan blijft het scherm uiteraard er wel staan, maar dan kijk je niet naar de sweetspot van de Vive en is alles dus redelijk blurry.

Maar zelfs met deze nadeeltjes blijft het het spel met de meeste replayability voor mij. Gisteren lukten de missies ook al een stuk beter wat ook een hoop aan het plezier meedraagt uiteraard :P De eerste trade data salvage missie was een beetje blind rondvliegen, maar ondertussen heb ik het scannen van nav beacons en daaruit de volgende plek halen al redelijk onder de knie :D
Sorry daar had ik overheen gelezen. Het schijnt dat je het meeste effect rond de 1,5 merkt, je kan overwegen om je grafics iets omlaag te halen om toch een hogere multiplier te krijgen als je er erg veel last van hebt.

Elite zelf is trouwens echt een goed spel voor VR (al schijnt de vive het daar iets minder te doen dan de rift, maar dat wordt in de toekomst gefixt). Met name het rondrijden in die SRV (buggy) op de planeet is heel erg indrukwekkend; een sprong over de rand van een canyon is een geweldige ervaring. Om de menu's goed te lezen moet ik af en toe ook even wat in de richting van het menu leunen, maar dat voegt ook wel wat toe aan de ervaring :D.

[ Voor 14% gewijzigd door Drumatiko op 11-08-2016 10:33 ]

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarthSjaak
(jarig!)

Ik zou 'm zeker omruilen want het lijkt wel een defecte bril, maar probeer dan gewoon een andere. Met Rift en Sony ben je roomscale kwijt en dat zou echt zonde zijn.

• breagor
ArmEagle schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 07:45:
[...]

Ik zou zeggen dat dit een erg goede handleiding is om te doorlopen bij problemen als deze.

Maar ik heb nog even gegoogled. Hier staan twee tips (comments van mikehildo en jashan): http://steamcommunity.com...ons/0/530647080137664744/

Daarnaast , hoewel het me onwaarschijnlijk lijkt - omdat het vaak genoeg wel werkt, rechtstreeks op een USB poort aansluiten werkt mogelijk niet omdat die niet genoeg vermogen kan leveren. Een powered usb hub zou dan kunnen helpen.

Maar misschien zit er gewoon een steekje los.

Succes!
De zaken die daar genoemd worden ook geprobeerd, maar helaas :-(
ik heb helaas geen powered usb hub, wel een gewone, maar dat werkte helaas ook niet.
De USB PCI-Express kaart die ik heb aangeschaft krijgt eigen stroom van de voeding, dus ik vermoed dat die wel genoeg moet kunnen leveren, tevens beginnen al die kleine zaken toch op te lopen (USB kaart, verlengsnoeren, USB kabel etc.) en wacht ik nu eerst even af waar Azerty mee komt voordat ik weer een aanschaf ga doen

Nog het volgende extra geprobeerd:
- met usb hub er tussen
- alle firewalls (windows en avg) uit en opnieuw installeren
- de HDMI en USB kabel vervangen

Echter dus nog geen succes.

Ik heb Azerty laten weten dat ik hem graag wil omruilen. Ben wel eerlijk geweest over de termijn ivm wet koop op afstand, speel graag open kaart.
Tevens geef ik ze natuurlijk ook nog de mogelijkheid om het technisch op te lossen, zolang de termijn maar niet in gevaar komt. Maar gezien wat ik allemaal al geprobeerd heb vermoed ik dat dit geen soelaas biedt.

We hebben nog een 3e PC in huis, die ga ik morgen nog even proberen. Echter mocht het een USB probleem zijn (denk het niet aangezien de PCIexpress kaart ook niet werkt) dan zal dit niet helpen daar die hetzelfde moederbord heeft als de mijne.
Verder zal ik nog eens de displayport ipv hdmi proberen....maar ik heb sterk het vermoeden dat het de USB connectie is die problemen geeft aangezien windows geen nieuwe usb apparaten ziet als ik hem aansluit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:28

.misschien maar gebruik maken van wet koop op afstand, en dan later de rift maar proberen of Sony VR.......
Klinkt nogal impulsief. Ik snap dat het niet leuk is als je pas geleverde hardware stuk is. Maar om dan maar meteen voor een totaal ander platform te gaan lijkt me wat drastisch.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
ChojinZ schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 11:27:
[...]

Klinkt nogal impulsief. Ik snap dat het niet leuk is als je pas geleverde hardware stuk is. Maar om dan maar meteen voor een totaal ander platform te gaan lijkt me wat drastisch.
Begrijp me niet verkeerd, als het een defecte unit is dan blijf ik zeker bij de Vive, maar als het compatibiliteits problemen zijn met mijn PC's dan heb ik weinig keus lijkt me.....heb net een nieuwe PC, dus ik ga niet nogmaals dik investeren om de PC compatible te krijgen. Een kleine investering waarvan ik zeker weet dat het helpt is echter natuurlijk geen issue.
Ik wacht even af wat de leverancier er van denkt......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
breagor schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 13:03:
[...]

Begrijp me niet verkeerd, als het een defecte unit is dan blijf ik zeker bij de Vive, maar als het compatibiliteits problemen zijn met mijn PC's dan heb ik weinig keus lijkt me.....heb net een nieuwe PC, dus ik ga niet nogmaals dik investeren om de PC compatible te krijgen. Een kleine investering waarvan ik zeker weet dat het helpt is echter natuurlijk geen issue.
Ik wacht even af wat de leverancier er van denkt......
Snap ik. Maar ik verwacht eigenlijk niet dat het een compatibility probleem is. De Vive is niet heel kieskeurig wat hardware betreft. En als het op 2 pc's al niet werkt ga ik er eigenlijk vanuit dat het een DOA is.
In ieder geval veel suc6 met omruilen! :)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
Inmiddels ook de 3e pc geprobeerd, zelfde resultaat.
Tot slot nog geprobeerd met andere USB en HDMI rechtstreeks vanaf de headset, zowel via de breakout-box als rechtstreeks op PC maar ook geen succes.
Hij is inmiddels retour leverancier, hopelijk snel reponse.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:44
Als je nu een HTC Vive koopt, krijg je een andere bundel games.
http://blog.htcvive.com/u...-new-vive-content-bundle/
Tilt Brush, Fantastic Contraption and Job Simulator have been hugely popular with fans, but we like to keep things interesting and fresh. We’re happy to announce that there will be an update to the SteamVR content bundle that comes with each Vive purchase, so customers buying Vive today have something new to check out on day one.

Now, you’ll receive a free* Steam code for The Gallery – Episode 1: Call of the Starseed, Zombie Training Simulator and Tilt Brush when you purchase a Vive system.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDocta
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21-05 07:48
breagor schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 11:27:
Inmiddels ook de 3e pc geprobeerd, zelfde resultaat.
Tot slot nog geprobeerd met andere USB en HDMI rechtstreeks vanaf de headset, zowel via de breakout-box als rechtstreeks op PC maar ook geen succes.
Hij is inmiddels retour leverancier, hopelijk snel reponse.....
Ik heb ergens gelezen dat er een manier is om de headset een hard reset te geven. Google even, dan vind je het wel. Als ik me niet vergis moest je de power toevoer uittrekken, daarna de knop op de headset indrukken en inhouden, daarna power terug aansluiten en even later knop op heaset loslaten.

Edit, gevonden:
"If none of that works, then a recovery boot it is. First, quit SteamVR and any other Vive/VR apps running on your PC. Then unplug the power cable from the side of the link box that's feeding into the headset. Now hold down the button on the left side of the Vive headset, and continue to hold it down as you plug the cable back into the link box – keep holding the button for up to 15 seconds after plugging that cable back in. After releasing the button, the Vive should get snapped out of its semi-bricked state. After that, install any available firmware updates."

Link: http://newatlas.com/htc-vive-tips-2016/42750/

[ Voor 32% gewijzigd door ThaDocta op 13-08-2016 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
ThaDocta schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 14:25:
[...]

Ik heb ergens gelezen dat er een manier is om de headset een hard reset te geven. Google even, dan vind je het wel. Als ik me niet vergis moest je de power toevoer uittrekken, daarna de knop op de headset indrukken en inhouden, daarna power terug aansluiten en even later knop op heaset loslaten.

Edit, gevonden:
"If none of that works, then a recovery boot it is. First, quit SteamVR and any other Vive/VR apps running on your PC. Then unplug the power cable from the side of the link box that's feeding into the headset. Now hold down the button on the left side of the Vive headset, and continue to hold it down as you plug the cable back into the link box – keep holding the button for up to 15 seconds after plugging that cable back in. After releasing the button, the Vive should get snapped out of its semi-bricked state. After that, install any available firmware updates."

Link: http://newatlas.com/htc-vive-tips-2016/42750/
Mhh deze had ik nog niet gevonden. Helaas is hij al op de post terug naar de leverancier, dus kan het helaas niet meer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flumble
  • Niet online
Kan iemand mij vertellen of Anno 2070 in theatermodus werkt? Of dat het überhaupt nog werkt? (Ik weet het, de vive heeft een erbarmelijke resolutie, maar een fysiek scherm is momenteel geen optie en ik heb anno-jeuk sinds m'n nieuwe computer er is.)

[edit]Ik heb even een piratenversie geïnstalleerd, maar die wordt niet herkend door de theatermodus. Heeft iemand een op steam geactiveerde installatie? Heeft die wel de optie "start in theater"?

[ Voor 28% gewijzigd door Flumble op 13-08-2016 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orionis1000
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20:30
Heb het ooit een hele tijd geleden tijdens een steamsale gekocht... maar nooit gespeeld :)
Dus juist speciaal geïnstalleerd en hier werkt het wel via BigScreen Beta

De optie "start in theater" zie je staan in steam VR. In desktop steam blijft er gewoon "play" staan,
maar wordt die toch ook gewoon via "theater" gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmoustache
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-08 13:27
Ik heb een aantal maanden geleden een VR prototype gemaakt. Het betreft een muziek video test die voor de VIVE gemaakt is. Een kleine test om een aantal dingen te testen. Zou ik hier een link kunnen posten met het project, of moet dit in een andere topic? Welke website raden jullie aan om een zip file op te plaatsen om hier te sharen?

[ Voor 13% gewijzigd door mrmoustache op 17-08-2016 17:13 ]

• TNJ
  • Laatst online: 24-09 13:16

TNJ

Frugalite

Ik heb lange tijd MediaFire gebruikt, maar ik weet niet of er betere alternatieven zijn.

• DarthSjaak
(jarig!)
mrmoustache schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 17:07:
Ik heb een aantal maanden geleden een VR prototype gemaakt. Het betreft een muziek video test die voor de VIVE gemaakt is. Een kleine test om een aantal dingen te testen. Zou ik hier een link kunnen posten met het project, of moet dit in een andere topic? Welke website raden jullie aan om een zip file op te plaatsen om hier te sharen?
Dropbox?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrmoustache
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-08 13:27
Oké thanks!

Dus HIER kan je het prototype downloaden.
Het is een stand-up experience, en met P of de trigger van de VIVE controller kan je de muziek starten.

Ik raad wel aan om multisampling aan te zetten omdat het nu er erg "jagged" eruit ziet, ik weet niet hoe dit komt aangezien ik in de UE4 engine zelf (als ik het preview) zonder de erge "jagged" randjes kan bekijken. Er zit dus iets fout in de build zelf.

Laat maar weten wat jullie ervan vinden, het is een kort prototype die ong. 1 minuut en 30 seconden duurt, heb het in de late avonduurtjes gemaakt in een kleine week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
Nog even een update over de situatie rond mijn Vive, hij is door de leverancier inderdaad defect verklaart.
Hij is naar Dynafix gestuurd ter reparatie. Verwachting is dat het minimaal 2 weken ging duren voordat zij hier een reactie op konden geven.
Uitgelegd dat dit voor mij geen goede optie is, ik heb dan ook een verzoek gedaan op het "recht kopen op afstand" voor de Vive en de videokaart die ik ervoor had gekocht.

Zodra het geld weer binnen is ga ik me beraden of ik nog een keer een poging waag met de Vive, of toch nog even aankijk wat de nabije toekomst brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
(jarig!)
breagor schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 11:36:
Nog even een update over de situatie rond mijn Vive, hij is door de leverancier inderdaad defect verklaart.
Hij is naar Dynafix gestuurd ter reparatie. Verwachting is dat het minimaal 2 weken ging duren voordat zij hier een reactie op konden geven.
Uitgelegd dat dit voor mij geen goede optie is, ik heb dan ook een verzoek gedaan op het "recht kopen op afstand" voor de Vive en de videokaart die ik ervoor had gekocht.

Zodra het geld weer binnen is ga ik me beraden of ik nog een keer een poging waag met de Vive, of toch nog even aankijk wat de nabije toekomst brengt.
Dat is balen, maar je kunt zodra je je geld terug hebt gewoon een nieuwe bestellen.

Had je de Vive al wel een keer geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
DarthSjaak schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 12:12:
[...]

Had je de Vive al wel een keer geprobeerd?
Nee heb er nog geen ervaring mee, heb wel even de Samsung Gear VR op gehad en dat vond ik al super, dus de Vive VR lijkt me wel geweldig....denk dus dat er inderdaad straks gewoon een nieuwe wordt bestelt (ook omdat ik al een aantal games en accessoires ervoor in huis heb, anders heb ik daar ook niets aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musical-Memoirs
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 02-06 19:41
Dacht al dat hij defect moest zijn...

Als je de GearVR al super vond, dan is de HTC Vive weer een hele nieuwe wereld!
Als je nog geen VR ervaring had dan zou ik zeggen doe eerst wat ervaring op om te zien of je het echt waard gaat vinden. Nu zeg ik, bestel een nieuwe! Vooral nu je al games en accessoires in bezit hebt!
(Al kan je als je je toch bedenkt via Steam een refund voor de games aanvragen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmEagle

ArmEagle

Duzz.

breagor schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 11:36:

Zwak van de winkel / je had om een nieuwe Vive kunnen vragen; Deze is stuk, ik wil een nieuwe. Behalve natuurlijk als de winkel er geen meer heeft liggen en reparatie toch sneller is. Dan kun je inderdaad nog steeds de koop ontbinden. Ik had persoonlijk de videokaart dan weer wel gehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
ArmEagle schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 08:17:
[...]

Zwak van de winkel / je had om een nieuwe Vive kunnen vragen; Deze is stuk, ik wil een nieuwe. Behalve natuurlijk als de winkel er geen meer heeft liggen en reparatie toch sneller is. Dan kun je inderdaad nog steeds de koop ontbinden. Ik had persoonlijk de videokaart dan weer wel gehouden
Een nieuwe leveren deden ze helaas niet, ander had ik dat idd gedaan.

De videokaart was om mijn oude PC een boost te geven richting VR, ik heb echter tevens nog een nieuwe PC waar ook een reeds een 1070 in zit.
Daar de koop op afstand van die 2e kaart ook afliep leek het me handiger deze ook in te leveren zodat ik weer een schone keuze heb.
Ik zit er nu namelijk aan te denken mijn nieuwe PC de VR PC te maken omdat de CPU van de oude ook op het randje qua specs zit, en dan deze te voorzien van een 1080 of Titan ipv een 1070 omdat dit toch redelijk schijnt uit te maken ivm supersampling , de 1070 gaat dan richting mijn oude......en dan wordt dus de nieuwe PC de VR computer en de oude mijn normale PC.

Maar goed keuzes keuzes :-) ach vind het wel leuk hier over te puzzelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Dit lijkt me veelbelovend voor de toekomst:

https://www.youtube.com/watch?v=QL3GONMPxPk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmEagle

ArmEagle

Duzz.

TNJ schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 16:48:
Dit lijkt me veelbelovend voor de toekomst:
Hmm. We krijgen het eindresultaat daar niet eens te zien. Leuk getweak hoor. Maar wel heel veel moeite om de drievoudige kabel te vervangen door één kleinere.

Dan zijn de rugzak-pc's wel een stuk handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Daar hadden ze het bij de afgelopen WAN-show ook over. En er komt dus een pt.2 van deze aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

En hier is deel 2 al :

• ArmEagle

ArmEagle

Duzz.

Ok. Mooi proof of concept (I irriteer me alleen aan hem/de productie). Maar natuurlijk compleet onrealistisch.

Kortom: eigenlijk moeten alle PC's gewoon ondersteuning voor Thunderbolt hebben. Dan kan er ook nog wel een dun stroomkabeltje bij om de Vive te laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

ArmEagle schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 22:48:
[...]

Ok. Mooi proof of concept (I irriteer me alleen aan hem/de productie). Maar natuurlijk compleet onrealistisch.

Kortom: eigenlijk moeten alle PC's gewoon ondersteuning voor Thunderbolt hebben. Dan kan er ook nog wel een dun stroomkabeltje bij om de Vive te laten draaien.
IDD, als die ook erg dun en licht kan zijn. Maar het zou geen straf zijn om met een beter bedachte rugzak met batterijen aan een ≥10m optische kabel verbonden te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmEagle

ArmEagle

Duzz.

TNJ schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 00:26:
[...]

IDD, als die ook erg dun en licht kan zijn. Maar het zou geen straf zijn om met een beter bedachte rugzak met batterijen aan een ≥10m optische kabel verbonden te zijn.
Behalve dat die kabel toch een stuk duurder zal zijn. De tracking met de Vive houdt binnen die afstand bovendien al wel op.

Ik heb geen super groot probleem met de huidige kabel (en blijkbaar wordt er nu soms al een dunnere /enkele/ meegeleverd). Maar het kan inderdaad wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

ArmEagle schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 01:13:
[...]

Behalve dat die kabel toch een stuk duurder zal zijn. De tracking met de Vive houdt binnen die afstand bovendien al wel op.
Die 10m is niet om een `playspace` van 10x10 te hebben, maar om de kabel slap op de grond te hebben liggen en de ´playspace´ wat verder van de PC te kunnen gebruiken, zonder dat de PC tot aan de rand van de ´playspace´ te schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:52

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Sinds 2 dagen overgestapt van mijn oude game-pc (intel i7 uit 2010, AMD R290 uit 2014) naar een dedicated VR-pc met moderne i5 en Geforce GTX 1080.

Een wereld van verschil. Niet alleen qua framerate en beeldkwaliteit, ik ben ook van veel rare foutjes af. Bij het paintballen (Rec Room) had ik regelmatig dat het beeld zwart werd, ik terug kwam in de Vive omgeving en ik 5 seconden later met veel geknipper van het beeld weer verder kon paintballen. Bij andere games lijk ik ook geen last meer te hebben van dit soort zaken. Ik gaf meestal de schuld aan de games met bijbehorende bugs.

Blijkbaar kan een pc die het net niet trekt bij VR meer problemen opleveren dan alleen een lagere framerate.
Een stuk comfortabeler dit. Mijn vriendin vindt VR nu ook niet meer vermoeiend, zij was erg gevoelig voor reprojection en geknipper.

[ Voor 7% gewijzigd door Gizz op 26-08-2016 17:04 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-09 02:19
Heb tot zover de vr boot een beetje afgehouden aangezien ik een absurd hoge ipd heb van 76mm. :( Heb een fat shark dominator v2 fpv bril die officieel tot 72mm of zo gaat en die werkt met wat moeite wel. Ideaal is dat niet maar ik kan er mee werken.

Las nu dat de vive tot iets van 74-75 mm gaat, zou dat mogelijk gaan werken op mijn hoofd? Zijn er in het noorden (woon in Groningen) ook plekken om dat te gaan testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmEagle

ArmEagle

Duzz.

warcow schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 10:57:
Heb tot zover de vr boot een beetje afgehouden aangezien ik een absurd hoge ipd heb van 76mm. :( Heb een fat shark dominator v2 fpv bril die officieel tot 72mm of zo gaat en die werkt met wat moeite wel. Ideaal is dat niet maar ik kan er mee werken.

Las nu dat de vive tot iets van 74-75 mm gaat, zou dat mogelijk gaan werken op mijn hoofd? Zijn er in het noorden (woon in Groningen) ook plekken om dat te gaan testen?
Je mag binnenkort wel een keer bij mij langskomen. Kunnen we hier via Myreact onderling berichten sturen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warcow
Berichten sturen kan normaal via DM maar zo te zien heb je dat niet aan staan(?) Probeerde net een bericht naar je te sturen maar dat lukte niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flumble
  • Niet online
orionis1000 schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 21:37:
Heb het ooit een hele tijd geleden tijdens een steamsale gekocht... maar nooit gespeeld :)
Dus juist speciaal geïnstalleerd en hier werkt het wel via BigScreen Beta

De optie "start in theater" zie je staan in steam VR. In desktop steam blijft er gewoon "play" staan,
maar wordt die toch ook gewoon via "theater" gestart.
(beetje late reactie van mij) Bedankt, dan ga ik het binnenkort nog even testen met BigScreen en daarna maar eens kopen. :D

Hebben hier nog meer mensen zostraks spam gekregen van trivο? Ik heb bij mailchimp aangegeven dat ik geen idee heb hoe mijn mailadres in hun lijst is gekomen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmEagle

ArmEagle

Duzz.

warcow schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 19:47:
Berichten sturen kan normaal via DM maar zo te zien heb je dat niet aan staan(?) Probeerde net een bericht naar je te sturen maar dat lukte niet.
Probeer eens opnieuw? Anders vind je me onder deze naam ook wel op Steam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenzy_LS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-08-2023
warcow schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 10:57:

Mijn ervaring is dat het met de Vive en Oculus niet zo nauw luisterd. Ik ben niet bekend met de fatshark maar zo aan de plaatjes te zien zijn de lenzen een heel stuk kleiner. De "sweet spot" zal met die fatshark erg beperkt zijn. Op de Vive heb ik m'n IPD op 66mm normaal gesproken, maar als ik flink heen en weer schuif zeg +/- 3 mm merk ik geen verschil. Alleen bij het uiterste +70 merk ik dat het minder scherp word.

Met de Vive op z'n max ~74mm geloof dat je alles nog best ok kan zien. Even ergens testen is natuurlijk de beste optie, maar ik zou iig niet zo'n zorgen maken. Ik denk dat de fatshark ervaring je afgeschrikt heeft.
Op de Vive is de IPD traploos te verstellen. Met de Oculus heb je 4 standen geloof ik. Geeft iig aan dat paar mm links of recht van je ipd niet zo'n punt is.

Hoop dat het helpt. En c u in VR 8) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crovax_be
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-09 12:31
Hey Tweakers,

Wij zijn opzoek naar een paar Beta testers voor onze nieuwe game welke binnenkort beschikbaar zal staan op steam.

Momenteel zitten we in de laatste fase en we hadden graag wat mensen die onze game willen testen en feedback willen geven.

De game noemt Candy Kingdom en meer info is hier te vinden :

https://crovaxstudios.wor...ndy-land-we-have-cookies/

Hebben jullie interesse om dit te testen? Stuur even een pm en je krijgt een steambeta key. Na de beta krijgen jullie uiteraard een full release key!

( sorry als dit verkeerd gepost werd of niet mag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:02
Na een deal (nou ja, ook 800 euro is nog veel geld) een HTC Vive besteld tijdens de iBOOD hunt. Dus ik zal hier komende tijd ook hopelijk veel rondhangen. Heb een ruimte van 3x1.5m ongeveer (schuin dak op zolder, dus de ruimte dat ik omhoog kan slaan zonder iets te raken)

1 vraagje: ik gebruik de hmdi op mijn gtx1070 al voor mijn receiver. En wisselen zie ik niet zitten. Zat er nu ook displayport op? Zoiets dacht ik te lezen. Ook dat dat niet helemaal lekker werkte?

Ik heb helaas alleen een hdmi naar mini displayportkabel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Laatst online: 22:44
Klopt, er zit een display port op de breakout box.
Afbeeldingslocatie: https://images.eurogamer.net/2015/articles/a/1/8/2/3/2/4/4/breakout_box.png/EG11/resize/600x-1/quality/80/format/jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmEagle

ArmEagle

Duzz.

@waah je zult er alleen wel een displayport->mini (via DP->mini converter, of gewoon volledige kabel) kabel los bij moeten kopen. Er zit alleen een HDMI kabel in het pakket.

Maar verder werkt dat voor mij zonder problemen. Want ook hier heb ik de TV via HDMI aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Zag die vive voor 850 op de ibood hunt voorbij komen en zat al wat te twijfelen. Misschien maar goed dat ik die van 800 heb gemist, lijkt mij toch wel handig het eerst eens te proberen. :)

En daarna goed nadenken, mijn 7950 trekt het vast ook niet lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

warcow schreef op maandag 05 september 2016 @ 00:40:
Vrijwel alles zal onspeelbaar zijn. Heel misschien dat Tiltbrush net te doen is.
Mijn r290 van eind 2014 zat met veel games op het randje van speelbaarheid. Volgens mij is de 7950 2 jaar ouder.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Gizz schreef op maandag 05 september 2016 @ 11:02:
[...]

Vrijwel alles zal onspeelbaar zijn. Heel misschien dat Tiltbrush net te doen is.
Mijn r290 van eind 2014 zat met veel games op het randje van speelbaarheid. Volgens mij is de 7950 2 jaar ouder.
Die 7950 is meer een r280 dus idd nog trager dan die 290. Dan wordt het even doorsparen tot ik er ook direct een mooie graka bij kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
ArmEagle schreef op zondag 04 september 2016 @ 11:18:
@waah je zult er alleen wel een displayport->mini (via DP->mini converter, of gewoon volledige kabel) kabel los bij moeten kopen. Er zit alleen een HDMI kabel in het pakket.

Maar verder werkt dat voor mij zonder problemen. Want ook hier heb ik de TV via HDMI aangesloten.
Thnx. Zal even een kabeltje zien te scoren. Morgen komt die binnen dus dan maar eens kijken of ik het direct aan de praat krijg. Op zich kan via HDMI eerst wel, maar ga niet constant tussen beamer en Vive wisselen.
warcow schreef op maandag 05 september 2016 @ 00:40:
Zag die vive voor 850 op de ibood hunt voorbij komen en zat al wat te twijfelen. Misschien maar goed dat ik die van 800 heb gemist, lijkt mij toch wel handig het eerst eens te proberen. :)

Dat heb ik ook, gevoel om eerst te testen. Maar met de 14 dagen zichttermijn tegenwoordig durf ik het wel aan. en anders V&A/Marktplaats. Heb niet echt iemand in de buurt om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Waah schreef op maandag 05 september 2016 @ 15:17:
[...]

Heb niet echt iemand in de buurt om te testen.
Hier al een verzoekje geplaatst? Zat tweakers hier die wel een demo-tje willen geven. Moet je natuurlijk wel eerst vertellen waar je woont. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Iemand ervaring met het verlengen van de HDMI en USB?

Ik wil de Vive in de woonkamer gebruiken (ivm roomscale en geen bewegingsruimte in computerruimte naast woonkamer.)

Ik heb een 5m USB3 verlengkabel die goed lijkt te werken maar wil eigenlijk een meter of 2 meer.
Een extra USB verleng van 2m ertussen werkt helaas niet. Een >= 7meter USB zou perfect zijn.

Iets meer van belang is de HDMI. De 3 meter kabel die ik gelijk bij de Vive gekocht heb werkt wel maar is eigenlijk te kort. Ik heb een 10m kabel besteld maar daarmee krijg ik geen beeld. Aan 5m HDMI heb ik waarschijnlijk net voldoende maar ook hier liever >= 7meter.

Daarnaast zoek ik ook een mooie manier om de lighthouses in de computerruimte op te kunnen hangen en zo tussen twee ruimtes te kunnen wisselen. Zou dan een kwestie hoeven zijn van lighthouses loskoppelen in woonkamer, aanschroeven in computerkamer en script uitvoeren dat de config van SteamVR wisselt.

Eigenlijk dus een zelfde soort bevestiging als die standaard al bij de Vive zit. Ik begrijp dat dit redelijk gangbaar zou moeten zijn maar gebruik schijnbaar niet de goede zoektermen (speakermontage, tripod)
Via Amazon/Ebay genoeg te vinden maar ik probeer iets te vinden binnen NL.

Mensen die de Vive willen komen uitproberen in Enschede; stuur maar een DM. Een vergoeding voor het openstellen van mijn woning en mijn tijd wordt dan wel zeer gewaardeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
ChojinZ schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 18:44:
[...]

Hier al een verzoekje geplaatst? Zat tweakers hier die wel een demo-tje willen geven. Moet je natuurlijk wel eerst vertellen waar je woont. ;)
Te laat. Ben net klaar met 3 uur spelen :+
The Lab, VR Fun House, TheBlu en Zombie Training Simulator.

Denk niet dat ik hem snel weg doe. Alleen jammer dat ik op zolder maar 1,6x2,2 meter heb. En zelfs nu heb ik al 2x het plafond geraakt :X

Helaas geen andere ruimte ervoor. Misschien eentje met 2x3 meter maar daar zijn de muren ook echt "muren". Op zolder kan ik gewoon door de muren heen slaan/wijzen wat toch wel een voordeel is. Alleen schuin omhoog kan dan niet :+

Ik merk trouwens wel dat de "desktop mode" een beetje een afwijking heeft. Waardoor iets opstarten van de desktop best onhandig is. Waar kan dat aan liggen?

[ Voor 9% gewijzigd door Waah op 06-09-2016 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:29
Vanavond heb ik ook maar een HTC Vive besteld, geen iBood hunt voor mij, gewoon zakelijke aanschaf ;)

Morgen wordt hij bezorgd, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney11
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:26
Afgelopen weekend kunnen spelen in VR met een OR. Ben vooral geinteresseerd in het zittend kunnen spelen van DCS (DigitalCombatSimulator) military flightsim. Man man man, wat een genot. Het echte dieptebeleving is in een simulator een gamechanger hoor.

Zijn hier meer mensen die de Vive in deze context gebruiken? Ik ben zelf brildrager dus ben benieuwd hoe andere brildragers de Vive, eventueel t.o.v. de OR vinden. Ik heb twee keer gehad dat de OR niet lekker in combinatie met mijn bril op m'n hoofd stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Looney11 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 22:58:
Afgelopen weekend kunnen spelen in VR met een OR. Ben vooral geinteresseerd in het zittend kunnen spelen van DCS (DigitalCombatSimulator) military flightsim. Man man man, wat een genot. Het echte dieptebeleving is in een simulator een gamechanger hoor.

Zijn hier meer mensen die de Vive in deze context gebruiken? Ik ben zelf brildrager dus ben benieuwd hoe andere brildragers de Vive, eventueel t.o.v. de OR vinden. Ik heb twee keer gehad dat de OR niet lekker in combinatie met mijn bril op m'n hoofd stond.
Ik speel momenteel veel Elite Dangerous en gebruik de Vive voornamelijk voor combat-missies. Vooral in schepen met een open canopy is het heerlijk om makkelijk om je heen te kunnen kijken en targets te kunnen volgen.
Op zich was mijn bril geen probleem, die paste goed in de Vive, alleen op en af zetten is wat onhandig, dus heb ik via VR Lens Lab een paar lenzen op sterkte aangeschaft.
Dat bevalt een stuk beter, hoewel het nu wat lastiger is om mijn scherm te lezen als ik de bril even af zet, maar dat zal afhangen van de sterkte die je hebt.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah

Ik weet dat je de afstand tot het scherm kan afstellen met de HTC Vive. Dus als je bril niet standaard past kan je het scherm verder weg zetten.

Zelf past mijn bril er prima in zonder dat ik het scherm verder moet zetten... maar ymmv.

Lees net dat je geen surround set kan gebruiken voor de Vive. Op zich wel logisch als je naar de techniek kijkt.... maar vind het wel jammer. Is toch wel ideaal als je zowel surround geluid hebt, alswel je nog iemand kan horen roepen. :+

Ik heb trouwens het plafond al een aantal keer geraakt... en heb ook al geprobeerd mijn "gun" op een virtuele tafel neer te leggen... gelukkig deed de wrist-strap zijn werk. Lees wel dat ze niet zo sterk zijn dus zal mijn Wii-straps maar even installeren vanavond. :+

[ Voor 23% gewijzigd door Waah op 07-09-2016 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
(jarig!)
Waah schreef op woensdag 07 september 2016 @ 10:03:
[...]

Lees net dat je geen surround set kan gebruiken voor de Vive. Op zich wel logisch als je naar de techniek kijkt.... maar vind het wel jammer. Is toch wel ideaal als je zowel surround geluid hebt, alswel je nog iemand kan horen roepen. :+
Het geluid van de Vive is al surround. Als je een geluid van rechts hoort en je draait een half rondje komt hetzelfde geluid van links. Of bedoel je iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
DarthSjaak schreef op woensdag 07 september 2016 @ 13:57:
[...]

Het geluid van de Vive is al surround. Als je een geluid van rechts hoort en je draait een half rondje komt hetzelfde geluid van links. Of bedoel je iets anders?
Ik bedoel wat anders sorry :z Via de koptelefoon heb je inderdaad stereo/surround.
Echter heb ik om de plek waar ik sta een volledige 7.1 surround set met speakers staan. Het probleem (zo lijkt het iig, volgens interwebs) is dat je speakers niet "meedraaien".
Als jij je omdraait, dan draait je koptelefoon (met speakers) ook mee. Waardoor het geluid nog klopt.

Echter met staande speakers heb je een niet-meedraaiende speaker.
als je recht vooruit staat en geluid moet van rechts komen, dan hoor je het van rechts.
Draai je je alleen om, dan komt het geluid dus van links volgens de game. Dus stuurt die het geluid naar de linker speaker.
Maar de linker speakers staat nu niet meer links van je... maar rechts van je. Daarom hoor je het geluid dus nog steeds van rechts komen...

Hopelijk maakt dat het wat duidelijker. Heb het zelf nog niet kunnen testen want er is geen fysieke winkel die Mini-displayport naar displayport kabels verkoopt hier voor een normale prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
(jarig!)
Waah schreef op woensdag 07 september 2016 @ 14:06:
[...]

Ik bedoel wat anders sorry :z Via de koptelefoon heb je inderdaad stereo/surround.
Echter heb ik om de plek waar ik sta een volledige 7.1 surround set met speakers staan. Het probleem (zo lijkt het iig, volgens interwebs) is dat je speakers niet "meedraaien".
Als jij je omdraait, dan draait je koptelefoon (met speakers) ook mee. Waardoor het geluid nog klopt.

Echter met staande speakers heb je een niet-meedraaiende speaker.
als je recht vooruit staat en geluid moet van rechts komen, dan hoor je het van rechts.
Draai je je alleen om, dan komt het geluid dus van links volgens de game. Dus stuurt die het geluid naar de linker speaker.
Maar de linker speakers staat nu niet meer links van je... maar rechts van je. Daarom hoor je het geluid dus nog steeds van rechts komen...

Hopelijk maakt dat het wat duidelijker. Heb het zelf nog niet kunnen testen want er is geen fysieke winkel die Mini-displayport naar displayport kabels verkoopt hier voor een normale prijs.
Ik snap wat je bedoelt. Technisch zou het wel mogelijk kunnen zijn want de pc weet naar welke kant je kijkt en kan dan het geluid naar de goede speakers kunnen sturen. Maar wel een software uitdaging.

En dan nog zouden geluiden van beneden en boven niet optimaal zijn.

Voordeel van een koptelefoon is wel dat je de mensen om je heen niet hoort lachen als je als een idioot in de rondte staat te zwaaien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ared
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-09 09:38

Zijn hier meer mensen die de Vive in deze context gebruiken?
Ik heb het zelf even een paar minuten gespeeld toen ik 'm net had, maar ik had veel meer last van duizeligheid dan met Project Cars (wat ook de eerste keer best heftig was). Denk dat het wel zou wennen als ik het vaker zou doen, in PC heb ik er nu helemaal geen last meer van, met uitzondering van tijdens heftige spins - dan verwacht mijn lijf toch echt meer beweging dan ik krijg. Aan de andere kant, in PC staat de horizon ehm.. horizontaal. Bij flight sims is dat toch minder.

Maar het grootste probleem had ik tijdens de tutorial met de bediening van het toetsenbord... ik kan een klein beetje blind typen, maar dingen als Right Alt + Home en Rctrl + ; kan ik echt niet blind vinden. Benieuwd hoe andere mensen dat doen, zal toch bij Elite enzo ook wel een issue zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
(jarig!)
ared schreef op woensdag 07 september 2016 @ 14:16:
[...]

Benieuwd hoe andere mensen dat doen, zal toch bij Elite enzo ook wel een issue zijn :?
Elite is goed te spelen met een HOTAS (met 50 knopjes). Het enige wat in VR slecht werkt is de galaxy map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Niet online

Zer0

DarthSjaak schreef op woensdag 07 september 2016 @ 14:26:
[...]

Elite is goed te spelen met een HOTAS (met 50 knopjes). Het enige wat in VR slecht werkt is de galaxy map.
Dat, maar in plaats van 50 knopjes Voice attack met een HCS voicepack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmEagle

ArmEagle

Duzz.

Zer0 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 08:50:
[...]

Ik speel momenteel veel Elite Dangerous en gebruik de Vive voornamelijk voor combat-missies. Vooral in schepen met een open canopy is het heerlijk om makkelijk om je heen te kunnen kijken en targets te kunnen volgen.
Welke videokaart heb je? Min AMD 280X trekt het helaas (in VR) bij lange na niet. Maar een 480 gaat het waarschijnlijk ook niet echt redden (zeker niet gezien je eigenlijk hogere super sampling wilt gebruiken).
Maar ik wil eigenlijk niet aan de Nvidia (1070).

En mijn vr-lenzen zijn ook (eindelijk) onderweg. Ik had op zich geen last van mijn bril. Maar de glazen werden bij het opzetten al snel vettig van mijn wimpers. Dus ik kan niet wachten tot ik die vr-lenzen binnen heb.

Edit: Alsnog gaat een 480 (zelfs stock) de performance voor de wat simpelere spellen wel een stuk verbeteren. Nu hapert het soms wat. Dus ik zit wel aan een tijdelijke upgrade naar een 480 te denken. En dan hopen dat Vega vroeg volgende jaar iets ergs moois laat zien.

[ Voor 14% gewijzigd door ArmEagle op 08-09-2016 00:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
Vandaag m'n Vive uitgepakt en aangesloten. Base stations staan zo'n 5,5 - 6m uit elkaar. Hij was slechts 1x heel even een paar seconde een sync kwijt (zo leek het tenminste) in 2 uur tijd, verder ging alles perfect.

Maar wat een ervaring zeg, ongelooflijk goed. Ik heb alleen nog maar de tutorial en bijna 2 uur in het lab rondgezworven. Tutorial was al een hele beleving :) Dubbel en dwars z'n geld waard. En nog een goede workout gehad ook als boogschutter, na wave 26 gaf ik het op :)

De zittende modus met Elite Dangerous en War Thunder moet ik nog proberen, maar ik denk dat ik m'n Track IR setje maar op marktplaats ga gooien, die verwacht ik niet meer gebruiken...

• Zer0
  • Niet online

Zer0

ArmEagle schreef op woensdag 07 september 2016 @ 20:50:
[...]

Welke videokaart heb je? Min AMD 280X trekt het helaas (in VR) bij lange na niet. Maar een 480 gaat het waarschijnlijk ook niet echt redden (zeker niet gezien je eigenlijk hogere super sampling wilt gebruiken).
Maar ik wil eigenlijk niet aan de Nvidia (1070).
Ik gebruik een 1070 :*)

• Waah
Tot nu toe vermaak ik mij het beste met The Lab, Zombie training simulator en Final Approach. Boogschieten is gewoon erg leuk! Idem met zombie's schieten.

Vriendin gisteren even TheBlu laten doen. Maar even vergeten dat ze bang is voor grote vissen. Dus ze vond de roggen al groot, maar toen de walvis kwam heeft ze de bril snel afgezet. Erg grappig dat ze het zoveel realistischer en intenser beleeft dan ikzelf. Misschien omdat ze geen idee heeft hoe de techniek werkt en minder gewend is aan games/3D.

Enige waar ik nog mee zit is de Chaperone. Ik heb weinig ruimte (1,5x 2,2) waar ik echt vrij kan bewegen, waardoor je constant de Chaperone ziet. Alleen eigenlijk heb ik veel meer ruimte dan dat. Enkel door het scheve dak kan ik daar dus niet "omhoog" reiken.

Weet iemand of het mogelijk is om de Chaperone later te laten zien? Dus pas als je echt vlakbij de muur bent, ipv als je er nog op meer dan armlengte vanaf zit? Voor TheBlu zet ik het gewoon uit, maar voor andere ervaringen is het best handig. Ik merk nu ook dat ik regelmatig gewoon voorbij de Chaperone loop omdat ik weet dat het veilig is, zolang ik mijn armen maar niet omhoog strek. Maar het haalt je toch uit de ervaring. Als je de Chaperone later zou zien zou dat voor mij een goede werkbare oplossing zijn. Dan geeft de Chaperone niet de harde limiet aan, maar meer de hoogtelimiet

• BSTNjitRam
Waah schreef op donderdag 08 september 2016 @ 10:49:

Weet iemand of het mogelijk is om de Chaperone later te laten zien? Dus pas als je echt vlakbij de muur bent, ipv als je er nog op meer dan armlengte vanaf zit?
Als je er kan lopen dan kan je toch bij het tracen van de ruimte tot daar tracen?
Klinkt nu alsof je veel te krap getraced hebt.

• Waah
BSTNjitRam schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:17:
[...]

Als je er kan lopen dan kan je toch bij het tracen van de ruimte tot daar tracen?
Klinkt nu alsof je veel te krap getraced hebt.
Dat is een oplossing, maar dan sla ik dus sneller tegen het plafond. En dat zijn gipsplaten dus daar sla ik liever niet tevaak tegenaan. Als ik verder trace kan ik verder lopen ja. Maar omdat het dak schuin afloopt sla ik dan snel tegen het plafond.
Eigenlijk gebruik ik de Chaperone als reminder dat ik daarbinnen gewoon gek kan doen. Als ik er even buiten moet om iets op te pakken (Everest) dan kan dat gewoon, zolang ik maar niet omhoog mep.

Helaas is er geen andere handige plek (woonkamer staat een aquarium met 250 liter water, geen goed idee, en 2e grote slaapkamer wordt over 6 weken ingenomen door een kleine) dus ik moet het er maar mee doen denk ik. Maar ik zag ook al dat je de hoogte van de chaperone-muren kan aanpassen... dus hoopte eigenlijk dat het moment wanneer ze opdoemen ook aangepast kon worden.

[ Voor 21% gewijzigd door Waah op 08-09-2016 11:24 ]

• BSTNjitRam
Waah schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:23:
[...]

Dat is een oplossing, maar dan sla ik dus sneller tegen het plafond. En dat zijn gipsplaten dus daar sla ik liever niet tevaak tegenaan. Als ik verder trace kan ik verder lopen ja. Maar omdat het dak schuin afloopt sla ik dan snel tegen het plafond.
Eigenlijk gebruik ik de Chaperone als reminder dat ik daarbinnen gewoon gek kan doen. Als ik er even buiten moet om iets op te pakken (Everest) dan kan dat gewoon, zolang ik maar niet omhoog mep.

Helaas is er geen andere handige plek (woonkamer staat een aquarium met 250 liter water, geen goed idee, en 2e grote slaapkamer wordt over 6 weken ingenomen door een kleine) dus ik moet het er maar mee doen denk ik. Maar ik zag ook al dat je de hoogte van de chaperone-muren kan aanpassen... dus hoopte eigenlijk dat het moment wanneer ze opdoemen ook aangepast kon worden.
Ik snap het niet meer... Je wil de chaperone pas later laten zien omdat je verder kan lopen, maar je wil de chaperone niet later zien omdat je dan niet meer veilig je armen kan strekken? :P

De Vive "ziet" jouw muren niet he, hij weet alleen dat het getracete deel veilig is (vandaar dat ze ook zeggen dat het deel dat je tracet van vloer tot plafond leeg moet zijn). Dus het wordt lastig/onmogelijk om de Vive te laten registreren wanneer jij in de buurt van je schuine dak komt.

• Waah
BSTNjitRam schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:48:
[...]

Ik snap het niet meer... Je wil de chaperone pas later laten zien omdat je verder kan lopen, maar je wil de chaperone niet later zien omdat je dan niet meer veilig je armen kan strekken? :P

De Vive "ziet" jouw muren niet he, hij weet alleen dat het getracete deel veilig is (vandaar dat ze ook zeggen dat het deel dat je tracet van vloer tot plafond leeg moet zijn). Dus het wordt lastig/onmogelijk om de Vive te laten registreren wanneer jij in de buurt van je schuine dak komt.
je snapt mij inderdaad niet... :+
Ik wil de chaperone wel zien, maar pas vlak voor dat ik er tegenaan loop. Nu zie ik hem constant, ook al ben ik nog meer dan een halve meter verwijderd van de virtuele muur.
Een settings/ini-aanpassing waarbij de chaperone pas verschijnt op bijvoorbeeld 20cm zou voor mij een ideale oplossing zijn. Zo wordt je niet snel uit je ervaring gehaald, maar heb je toch een safe zone. Als ik door de safe-zone sla zit ik wel veilig namelijk. Pas als ik op de muur sta en omhoog sla zou ik het plafond kunnen raken.

De virtuele muren verschijnen sowieso vrij vroeg IMHO. Voor iemand van 2 meter met bijbehorende armlengte zal eerder tegen een muur aan slaan dan iemand van 1,50.

[ Voor 4% gewijzigd door Waah op 08-09-2016 12:00 ]

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Maar even vergeten dat ze bang is voor grote vissen. Dus ze vond de roggen al groot, maar toen de walvis kwam heeft ze de bril snel afgezet.
Kon ze de scene niet alsnog afkijken, nadat jullie nogmaals hebben vastgesteld op wikipedia dat een walvis geen vis is? :P

Maar dat enge herken ik wel, terwijl ik daar met regulier gamen nooit last van heb. Af en toe probeer ik Brookhaven of Raw Data weer een aantal minuten, maar ik stop weer snel omdat ik niet echt kan wennen aan de schrikmomenten. Hetzelfde heb ik nu een beetje met Island 359. Terwijl ik juist een fan ben van horrorfilms en altijd moet lachen als mijn vriendin soms niet durft te kijken.

Praktisch al mijn vrienden hebben hetzelfde overigens, terwijl ik ons niet zou bestempelen als watjes. We houden van horrorfilms, rijden (waar het mag) keihard met onze auto's, springen uit vliegtuigen, paragilden, bungeejumpen, beklimmen bergen, durven te spreken voor groepen van honderden mensen. Maar level 2 van Raw Data? No way :)

Zijn er trucs om toch te wennen aan schrikken in VR? Ik heb al geprobeerd om stil te staan en me helemaal af te laten maken door zombies en robots (exposure therapy?), maar het blijft eng.

[ Voor 8% gewijzigd door Gizz op 08-09-2016 12:19 ]

• ChojinZ

Weet iemand of het mogelijk is om de Chaperone later te laten zien? Dus pas als je echt vlakbij de muur bent, ipv als je er nog op meer dan armlengte vanaf zit? Voor TheBlu zet ik het gewoon uit, maar voor andere ervaringen is het best handig. Ik merk nu ook dat ik regelmatig gewoon voorbij de Chaperone loop omdat ik weet dat het veilig is, zolang ik mijn armen maar niet omhoog strek. Maar het haalt je toch uit de ervaring. Als je de Chaperone later zou zien zou dat voor mij een goede werkbare oplossing zijn. Dan geeft de Chaperone niet de harde limiet aan, maar meer de hoogtelimiet
Zover ik weet is dit niet mogelijk. Ergens ook wel logisch. Bij slag bewegingen moet je voortijdig weten waar je limiet zit. Als dit te laat word aangegeven bestaat de kans dat je de slag beweging niet snel genoeg kan afremmen en dus met je controller tegen de muur komt.

Zeker met spellen zoals Raw Data, Racket en Vanish Realms is dat risico heel groot.

• Waah
Gizz schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:16:
Zijn er trucs om toch te wennen aan schrikken in VR? Ik heb al geprobeerd om stil te staan en me helemaal af te laten maken door zombies en robots (exposure therapy?), maar het blijft eng.
Get good :+ don't die :+
ChojinZ schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:33:
[...]

Zover ik weet is dit niet mogelijk. Ergens ook wel logisch. Bij slag bewegingen moet je voortijdig weten waar je limiet zit. Als dit te laat word aangegeven bestaat de kans dat je de slag beweging niet snel genoeg kan afremmen en dus met je controller tegen de muur komt.

Zeker met spellen zoals Raw Data, Racket en Vanish Realms is dat risico heel groot.
Was er al bang voor. hoopte via een truukje het te kunnen doen (zoals het aanpassen van de hoogte van de Chaperone bijvoorbeeld ook een truukje is). Ik snap de reden waarom het zo is, maar voor mijn geval zou het best handig zijn. Maar inderdaad verzekeringstechnisch en aansprakelijktechnisch is het geen handige optie :D

• ChojinZ
Waah schreef op donderdag 08 september 2016 @ 15:22:
[...]

Was er al bang voor. hoopte via een truukje het te kunnen doen (zoals het aanpassen van de hoogte van de Chaperone bijvoorbeeld ook een truukje is). Ik snap de reden waarom het zo is, maar voor mijn geval zou het best handig zijn. Maar inderdaad verzekeringstechnisch en aansprakelijktechnisch is het geen handige optie :D
Heb je al gespeeld met de kleuren en transparency? Helemaal weg krijg je het niet, maar wellicht dat je met wat instelling de Chaperone grenzen wat subtieler kan maken.
Gizz schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:16:
[...]
Maar level 2 van Raw Data? No way :)
The Brookhaven Project nog niet gespeeld? Dan weet je pas wat bang zijn is.... 8)
Elke gast die hier heeft mogen spelen heeft op zijn minst als een klein meisje gegild. Maar ik heb ook vrienden gehad die (met bril op) angstig ineen doken en de foetushouding aannamen. :X

[ Voor 26% gewijzigd door ChojinZ op 08-09-2016 17:47 ]

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Waarom is het zo moeilijk om crossfire te implementeren in de VR brillen? Ik heb een R290 en wil een Vive maar ik lees overal dat het eigenlijk net te traag is. Leek me wel handig om er een 2e bij te prikken maar dat kan dus niet :(

• Waah
ChojinZ schreef op donderdag 08 september 2016 @ 17:41:
[...]

Heb je al gespeeld met de kleuren en transparency? Helemaal weg krijg je het niet, maar wellicht dat je met wat instelling de Chaperone grenzen wat subtieler kan maken.

[...]

The Brookhaven Project nog niet gespeeld? Dan weet je pas wat bang zijn is.... 8)
Elke gast die hier heeft mogen spelen heeft op zijn minst als een klein meisje gegild. Maar ik heb ook vrienden gehad die (met bril op) angstig ineen doken en de foetushouding aannamen. :X
Wel geprobeert ja. Transparancy al verlaagt en al iets beter.

Net met Paintball in Rec Room een granaat gooien naar iemand. En daarna diegene ingame 2 passen zien maken, bukken en geraakt worden.

Daarna was game over. Dame vraagt: Who threw that grenade.
Well i did why.
Well i instinctively ran into my wall en fell down.

Misachien is de volgende stap maar vr zoals in Sword Art Online. Motoriek irl uitschakelen :+

Maar brookhaven ook maar eens testen. La heb ik een hekel aan horror.

• Toet3r
  • Niet online
nieuws: Duitse Media Markt-site lekt prijs en releasedate Oculus Touch

de Oculus touch controllers gaan waarschijnlijk € 199 euro kosten.
Hiermee komen de Vive en de Rift vrijwel op de zelfde prijs uit. Dit was ook wel voorspeld.

De Vive blijft naar mijn idee toch de beste keuze van de twee.

[ Voor 8% gewijzigd door Toet3r op 08-09-2016 22:54 ]

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

ChojinZ schreef op donderdag 08 september 2016 @ 17:41:
Jawel, echter alleen de demo. Noemde hem ook als 'niet leuk om te spelen, want te eng' in mijn post :P Gizz in "[HTC Vive] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Toet3r schreef op donderdag 08 september 2016 @ 22:54:
nieuws: Duitse Media Markt-site lekt prijs en releasedate Oculus Touch

de Oculus touch controllers gaan waarschijnlijk € 199 euro kosten.
Hiermee komen de Vive en de Rift vrijwel op de zelfde prijs uit. Dit was ook wel voorspeld.

De Vive blijft naar mijn idee toch de beste keuze van de twee.
Dat is nogal een aanname natuurlijk. Als ik dit verhaal lees denk ik er toch anders over:
BaT in 'nieuws: Duitse Media Markt-site lekt prijs en releasedate Oculus Touch'

Het voordeel dat je later instapt, en dus kan afkijken en verbeteren. Op zich niet heel erg, want met de trigger kan je ook prima dingetjes oppakken. Maar je vingers kunnen gebruiken is toch een leuke extra toevoeging.

Al zou ik altijd Vive kiezen. Al is het maar omdat de Vive developers steunt zonder exclusive-tegenprestatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Niet online
Waah schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 09:31:
[...]

Dat is nogal een aanname natuurlijk. Als ik dit verhaal lees denk ik er toch anders over:

Het voordeel dat je later instapt, en dus kan afkijken en verbeteren. Op zich niet heel erg, want met de trigger kan je ook prima dingetjes oppakken. Maar je vingers kunnen gebruiken is toch een leuke extra toevoeging.

Al zou ik altijd Vive kiezen. Al is het maar omdat de Vive developers steunt zonder exclusive-tegenprestatie.
Ik bedoelde dan ook de Vive in zijn geheel en niet alleen de controllers.
De meerwaarde van roomscale en zoals je ook al noemt het meer open karakter van steamvr.

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Toet3r schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 10:29:
[...]

Ik bedoelde dan ook de Vive in zijn geheel en niet alleen de controllers.
De meerwaarde van roomscale en zoals je ook al noemt het meer open karakter van steamvr.
Roomscale lijkt ook naar de Oculus te komen. Volgens mij alleen maar goed, want meer games die het ondersteunen. Hoe dichter de fabrikanten naar elkaar groeien, hoe beter voor de consument volgens mij. Ik hoop dat Oculus nog gaat afstappen van hun eigen platform, of dit samen met Steam gaan voegen voor een makkelijkere bediening.

Wat ik zelf nog mis is een plek om shortcuts neer te gooien. Zoals je bureaublad zeg maar. Via de desktopmodus heb ik nu al zovaak een kopie gemaakt ipv een snelkoppeling geopend.... dat werkt toch niet zo lekker imho.

Gewoon je eigen non-steam snelkoppelingen toevoegen zou erg fijn zijn. Zeker als je dan extra parameters kon toevoegen zoals supersampling opties ed.

Ander dingetje. Gisteren met Rec Room had ik veel last van een soort stottering tijdens het gamen. Mijn blik ging dan een stukje terug en daarna weer goed. Een beetje als lag. Best vervelend en het speelde niet zo heel fijn. Is dit gewoon lag? want als ik naar het instellingen-menu ging en ik keek rond/draaide rondjes/liep door de kamer gebeurde het namelijk niet meer.

[ Voor 15% gewijzigd door Waah op 09-09-2016 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Waah schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 09:31:
[...]

De vraag is alleen in hoeverre dit allemaal klopt. Niets persoonlijks maar ik vind de poster niet echt objectief over komen. Het valt mij al een tijdje op dat de poster nogal pro Oculus is. De voordelen van de Oculus worden nogal aangedikt, terwijl de voordelen van de Vive soms wat gebagatalliseerd worden.

Het zal vast een aardig gast zijn, en nogmaals, het is niets persoonlijks, maar ik neem zijn posts wel met een korrel zout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Waah schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 10:37:
Ander dingetje. Gisteren met Rec Room had ik veel last van een soort stottering tijdens het gamen. Mijn blik ging dan een stukje terug en daarna weer goed. Een beetje als lag. Best vervelend en het speelde niet zo heel fijn. Is dit gewoon lag? want als ik naar het instellingen-menu ging en ik keek rond/draaide rondjes/liep door de kamer gebeurde het namelijk niet meer.
In mijn geval lag dit zeer waarschijnlijk aan de processor. Met de framerate was niks mis, maar ik had precies dezelfde problemen als jij. Alsof hij alles niet op tijd kan berekenen en de boel eruit klapt / gereset wordt om het weer opnieuw te proberen totdat het weer mis gaat.

Geupgrade van een Core i7-960 uit 2009 naar een Core I5-6500 en het probleem was weg. Ok, tegelijkertijd ook overgestapt van een AMD R9 290 naar een Geforce 1080GTX, maar aangezien de framerate in Rec Room altijd prima in orde was verdenk ik alleen de processor.

[ Voor 7% gewijzigd door Gizz op 09-09-2016 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Gizz schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 17:48:
[...]

In mijn geval lag dit zeer waarschijnlijk aan de processor. Met de framerate was niks mis, maar ik had precies dezelfde problemen als jij. Alsof hij alles niet op tijd kan berekenen en de boel eruit klapt / gereset wordt om het weer opnieuw te proberen totdat het weer mis gaat.

Geupgrade van een Core i7-960 uit 2009 naar een Core I5-6500 en het probleem was weg. Ok, tegelijkertijd ook overgestapt van een AMD R9 290 naar een Geforce 1080GTX, maar aangezien de framerate in Rec Room altijd prima in orde was verdenk ik alleen de processor.
Hmm zou kunnen, al heb ik een overgeclockte i7 2600K. Volgens mij niet echt een te langzame processor. Daarnaast had ik de vorige dagen geen last, en nu opeens wel. Ook enkel bij het paintballen met Rec Room. Andere (zwaardere) games nog geen problemen mee gehad. De grafische kwaliteit verlagen had ook geen effect in Rec Room.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarthSjaak
(jarig!)
Afbeeldingslocatie: http://cdn.akamai.steamstatic.com/steam/apps/490840/ss_4a9f1a3f1298220ea2f95d818840265836564dcc.600x338.jpg?t=1473465999

Korte demo, maar heel mooi om te zien.

Gnomes & Goblins (preview)

• glashio
  • Laatst online: 24-09 11:05

glashio

C64 > AMIGA > PC

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

• ChojinZ
Beter!

Je kan ze nu ook al bestellen bij HTC maar dan zijn ze rete duur. Ik hoop al een tijdje op een goedkoper alternatief. Dit klinkt veel belovend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Vandaag heb ik even een hololens uit mogen proberen, maar die viel echt tegen vergeleken bij de Vive. Je field of view is alsof je door een A4tje kijkt wat je met je armen volledig gestrekt van je af je houdt. Ik was erop voorbereid dat de fov beperkt zou zijn, maar dit was wel erg minimaal.

Wel zat hij prettiger op m'n hoofd, en je hebt natuurlijk geen kabels achter je. Je kan dus gewoon vrij rondlopen en de hologrammen blijven fixed in de ruimte hangen, dat hebben ze wel aardig gedaan. Room-mapping is nog niet optimaal, hij detecteert sowieso niks na 3,5 meter en een vlakke muur wordt niet altijd als vlakke muur herkent. Ook de touch interactie was niet prettig, je moet de cursor met je ogen sturen en dan een klik beweging maken met je vinger..... een vive controller werkt 100 keer fijner. Daarnaast kan hij maximaal 65000 polygonen aan, maar hij hoeft geen wereld te renderen, dat scheelt.

Alles bij elkaar ben ik blij dat ik hem een keer opgehad heb, want nu hoef ik er niet meer naar uit te kijken :) Ik blijf lekker bij de VR wereld met fatsoenlijke fov :) Ach wie weet over 5 jaar...

[ Voor 5% gewijzigd door pirke op 13-09-2016 02:00 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 31 Laatste

Let op:
Alles rondom bestellingen en leveringen van de HTC Vive kan in dit topic:

[HTC Vive] Bestelling & Levering