Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:47
Als ik het goed is krijg ik van het weekend eindelijk mijn nieuwe HTC Vive, hopelijk doet hij het deze keer wel.

Ik heb hierover even een vraagje: gebruikt iemand ook een HOTAS bij bijv. Elite Dangerous? Is dat een beetje werkbaar bij VR? Ik vraag me dat af omdat je natuurlijk de knoppen etc. niet kunt zien met de VR bril op......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

breagor schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 07:38:
Ik heb hierover even een vraagje: gebruikt iemand ook een HOTAS bij bijv. Elite Dangerous? Is dat een beetje werkbaar bij VR? Ik vraag me dat af omdat je natuurlijk de knoppen etc. niet kunt zien met de VR bril op......
De knoppen bedien je gewoon op gevoel, alleen eventuele knoppen op de voet zijn wat lastiger, persoonlijk gebruik ik die ook vrijwel niet.
En: Zer0 in "[HTC Vive] Ervaringen & Discussie"

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDocta
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21-05 07:48
Is er al een Steam groep van Belgische/Nederlandse VR spelers? Misschien interessant om er één op te richten en samen te spelen. QuiVR, Raw Data, Rec Room, ... Zou leuk zijn om er ook eens gewoon Nederlands te kunnen spreken. :-)

[ Voor 28% gewijzigd door ThaDocta op 13-09-2016 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 11:05

glashio

C64 > AMIGA > PC

ThaDocta schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 10:22:
Is er al een Steam groep van Belgische/Nederlandse VR spelers?...
Yep http://steamcommunity.com/gid/103582791454235546

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Feit dat je ze zo op een mini breadboard kan prikken geeft stof om over na te denken. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.roadtovr.com/wp-content/uploads/2016/09/triad-ts3633-cm1.jpg

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

• ThaDocta
  • Laatst online: 21-05 07:48

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:12
Waah schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 17:53:
[...]

Hmm zou kunnen, al heb ik een overgeclockte i7 2600K. Volgens mij niet echt een te langzame processor. Daarnaast had ik de vorige dagen geen last, en nu opeens wel. Ook enkel bij het paintballen met Rec Room. Andere (zwaardere) games nog geen problemen mee gehad. De grafische kwaliteit verlagen had ook geen effect in Rec Room.
Als ik de games vanuit steam start gaat het mis. Dan mist die steeds frames. Vanuit de directe snelkoppeling geen problemen.
Probleem is dus soort van opgelost :+

Gisteren Elite Dangerous geprobeerd (de trainingmissies). Leek me een gaaf spel, maar achteraf toch niet echt mijn soort game. Lastig manoevreren enzo. Ben toch meer arcade-controls dan simulatie-controls. Al kan ik mij voorstellen dat als je van simulatie houd het wel gaaf is.

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:28
Waah schreef op donderdag 15 september 2016 @ 11:41:
[...]

Als ik de games vanuit steam start gaat het mis. Dan mist die steeds frames. Vanuit de directe snelkoppeling geen problemen.
Probleem is dus soort van opgelost :+

Gisteren Elite Dangerous geprobeerd (de trainingmissies). Leek me een gaaf spel, maar achteraf toch niet echt mijn soort game. Lastig manoevreren enzo. Ben toch meer arcade-controls dan simulatie-controls. Al kan ik mij voorstellen dat als je van simulatie houd het wel gaaf is.
Als je meer van arcade houd is dit misschien wel wat voor je:
http://store.steampowered.com/app/283160/?l=dutch

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Waah
ChojinZ schreef op donderdag 15 september 2016 @ 12:28:
[...]

Als je meer van arcade houd is dit misschien wel wat voor je:
http://store.steampowered.com/app/283160/?l=dutch
Daar gaat mijn avond :+ Mijn vriendin ziet me nooit weer :9

Tot nu toe zijn mijn favo games RecRoom (want leuk online) en Space Pirate Trainer.
Valt me ook op dat online met RecRoom allemaal heel relaxed en vriendelijk is. Heel anders dan CoD :+

• ChojinZ
Waah schreef op donderdag 15 september 2016 @ 13:47:
[...]

Valt me ook op dat online met RecRoom allemaal heel relaxed en vriendelijk is. Heel anders dan CoD :+
Yup!

Komt denk ik door 2 dingen: Community is nog lekker klein en dus gezelliger en de gemiddelde Vive eigenaar is wat ouder (een 12 jarige heeft meestal geen 2500 euro liggen voor een VR setup) en vaak ook wat relaxter.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-09 21:29
Waah schreef op donderdag 15 september 2016 @ 13:47:
[...]

Zekers, tijdens het paintballen zie ik andere mensen (incl tegenstanders) zonder geweer rondlopen, gaan naast je staan en zwaaien wat :)

• crovax_be
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-09 12:31
Hoi, ondertussen mezelf ook even toegevoegd als nieuw lid op de steam groep :)

Alvast bedankt aan diegene dat hebben applied voor de beta en feedback hebben gegeven voor Candy Kingdom. Sorry als we nog niet iedereen beantwoord hebben die ook graag deel van de beta hadden uitgemaakt, maar op gegeven moment konden we niet anders dan de beta even te stoppen door de zovele aanvragen.

De game staat voor release op woensdag 21 september

voor de mensen die interesse hebben : http://store.steampowered.com/app/525500 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Vandaag SPT en Audioshield aangeschaft op basis vd vele positieve reviews, heb er geen spijt van. Prima workout materiaal!

Het moet niet gekker worden, zometeen krijg ik nog conditie van een avondje gamen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 02:23
(jarig!)
pirke schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 02:22:
Het moet niet gekker worden, zometeen krijg ik nog conditie van een avondje gamen ;)
Probeer ook gratis Racket:Nx

Pac Man Battle Royale Replica, Fix It Felix Jr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Ik heb een ruimte van 2.40 - 2.00 (zou 2.40 - 2.40 kunnen worden). Werkt dit goed genoeg voor de Vive? Geen schuine muren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Tennisbal schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 13:15:
Ik heb een ruimte van 2.40 - 2.00 (zou 2.40 - 2.40 kunnen worden). Werkt dit goed genoeg voor de Vive? Geen schuine muren.
Ja (is in elk geval meer dan het minimum), ik heb zelf een ruimte van ongeveer 2x2m en dat bevalt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Ik red mezelf met 1,5 x 2,4m. En dan smokkel ik zelfs wat.....
En dat werkt voor de meeste games prima. Enkel met Everest had ik het probleem dat de ladder waar ik over moest lopen te lang was.... en dus het laatste stukje moest warpen. Lastig voor mensen die dat weinig gedaan hebben en angstig op een ladder boven een ravijn staan.

Voor de meeste games is het in ieder geval genoeg. Al zoek ik nog steeds naar een oplossing om meer ruimte te hebben. Helaas wordt buiten niet aangeraden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
ok klinkt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 08:34
wel een goudmijn zeg om de rift of vive te verhuren. Ik zocht voor een teamuitje voor 2 uur bij voorkeur een vive en rift om collega's hier kennis mee te laten maken. Dus puur opstellen van spul en 2 uur spelen. Ik kreeg een offerte van bijna 1000 euro.... Dat het een paar honderd euro moet kosten snap ik (opbouw, apparatuur reistijd enz) maar 1000 euro voor twee uur? Lekker verdienen. Uiteraard heb ik vriendelijk bedankt maar toch.

Nu op zoek naar andere opties

Dus voor mensen die willen bijverdienen, je kan altijd nog je vive of rift gaan verhuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
xxxMaverick schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:33:
wel een goudmijn zeg om de rift of vive te verhuren. Ik zocht voor een teamuitje voor 2 uur bij voorkeur een vive en rift om collega's hier kennis mee te laten maken. Dus puur opstellen van spul en 2 uur spelen. Ik kreeg een offerte van bijna 1000 euro.... Dat het een paar honderd euro moet kosten snap ik (opbouw, apparatuur reistijd enz) maar 1000 euro voor twee uur? Lekker verdienen. Uiteraard heb ik vriendelijk bedankt maar toch.

Dus voor mensen die willen bijverdienen, je kan altijd nog je vive of rift gaan verhuren ;)
Voor 750 euro ex btw (zakelijke factuur) kom ik je een vive brengen, incl opbouwen en 2 uur spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
(jarig!)
xxxMaverick schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:33:

Toch wel meer dan 1 vr bril voor die prijs of is het een heel klein team?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 15:15
Nog Tilt Brush gebruikers hier? Word er met de dag enthousiaster over. Misschien een idee om er een apart forum voor aan te maken of kijk ik daar volledig overheen? Hier een voorbeeldje van mijn werk. Vragen en tips welkom :-)

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
De game heeft mij bijna een controller gekost. Tijdens het gamen met 1 van de controllers tegen de muur geslagen waardoor een gedeelte van de behuizing los kwam te zitten. Gelukkig weer terug kunnen duwen. :)
De game zelf is best cool. Hoop alleen wel dat we een volwaardige versie krijgen. Het liefst met een MP optie.
Tennisbal schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 13:15:
Het verschilt per game (Sisters word lastig spelen) maar voor de meeste games is dit voldoende. In veel games is het ook een kwestie van een stap terug zetten en vervolgens opnieuw teleporteren/centeren.
Reinhard schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 17:19:
Nog Tilt Brush gebruikers hier? Word er met de dag enthousiaster over. Misschien een idee om er een apart forum voor aan te maken of kijk ik daar volledig overheen? Hier een voorbeeldje van mijn werk. Vragen en tips welkom :-)
[video]
Ik twijfel al heel lang over de aanschaf. Wat sommige mensen maken is absoluut cool. Alleen... ik heb de teken skills van een 4-jarige. Ben bang dat ik er niet veel mee kan... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Tilt Brush zat in de gratis bundle bij mij. Hij is grappig, vooral om de showcase eens te bekijken, maar ik hou toch meer van lekker knallen met 2 guns in m'n handen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
Vandaag mijn nieuwe Vive binnen gekregen, gelukkig doet hij het deze keer......:-)

Als verscheidende WOW momenten meegemaakt, maar ook al de eerste ergernissen.......
valt mij op dat hoe de bril zit erg veel uitmaakt, anders wordt alles best wazig, helaas ben ik er nog niet helemaal achter hoe ik hem het beste moet afstelllen, dus soms wat slecht zicht, zal ik me eens in verdiepen.

Ook vind ik dat chaperone erg snel ingrijpt, ik heb een ruimte van 3 bij 3, maar op een of andere manier wordt dat een playroom van 2.7*2.7 in de setup. Volgens mij grijpt chaperonne al in als je nog redelijk ver van de grenzen bent, wat er dus op neer komt dat je bij 1 of 2 stappen al weer de chaperonne muur ziet.
Vraag me echt af of je bij een nog kleinere ruimte (de minimale 2*1.5) niet constant de chaperonne muur ziet.
Ik ga eens onderzoeken of ik de afstand waarop hij reageert kan verkleinen, meen op reddit hier wat over gelezen te hebben.
Anders wellicht het huis maar een keer verbouwen om naar een grotere kamer te gaan :-)

Nu nog eens ff wat spellen uit zien te zoeken, ook al is daar niet heel veel budget meer voor :-) (wilde ook nog een HOTAS en racestuur/wheelstand, dus daar zit nu het geld in LOL
Denk eerst alleen maar even vanishing realms en wellicht een race en flight game (Elite en ???), en dan maar eerst weer even sparen.....

BTW: ik heb hem deze keer bij Coolblue bestelt, weet iemand wellicht hoe je dan aan die 3 gratis games kunt komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Racegame denk ik meteen aan project cars. Op de humble site is die nu volgens mij 10 euro ofzo.

De bundle games zit alleen erbij als je via htc besteld dacht ik..

En bij kleine ruimte zoals ik zie je inderdaad heel snel chaperone grenzen. Gelukkig kan je ze minder duidelijk maken in de instellingen. Maar 2 passen ben je ook vrij snel bij de muur. Zeker als je je arm strekt.

[ Voor 39% gewijzigd door Waah op 16-09-2016 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERINGTENTJE
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-09 01:59

VERINGTENTJE

BtC Hodler since '15

Geen idee hoeveel collega's je hebt, maar om een Vive (of een Occulus) te demonstreren, vind ik zelf 2 uur per persoon eigenlijk al kort.

[ Voor 5% gewijzigd door VERINGTENTJE op 16-09-2016 19:31 ]

Dit komt nooit meer goed. Kale macaroni for life. ®Jaapio Verwijderd69

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 08:34
DarthSjaak schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 16:42:
[...]

Toch wel meer dan 1 vr bril voor die prijs of is het een heel klein team?
Is klein team met mij erbij 7 leidinggevende. Maar scherp want ik was niet volledig: ik kreeg dan viveen en rit.

Excuus voor de verwarring

• breagor
voor degene die hem ook bij Coolbleu hebben bestelt/gaan bestellen:
Ik heb even contact opgenomen, en je krijgt de game bundel erbij, echter je moet nog wel even wachten op de codes, die moeten nog verstuurt worden door hun leverancier.

• glashio
  • Laatst online: 24-09 11:05

glashio

C64 > AMIGA > PC

FloorFix handig :9

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

• pirke
Tot nu toe heb ik altijd room VR gedaan, zojuist eens een zittende demo van een achtbaan (NoLimits 2 demo), maar na 10 seconde in de rit (het rustige stuk omhoog) voelde ik al misselijkheid opkomen, wat bij de weg naar beneden niet beter werd :) Echte achtbanen zijn nooit een probleem, en bij room VR heb ik ook nooit ergens last van gehad... weet iemand wat je hier aan kan doen? Het lijkt een klassiek voorbeeld van VR sickness te zijn: beweging zien en het niet voelen.

[ Voor 17% gewijzigd door pirke op 17-09-2016 20:15 ]

• Recklessnative
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17-09-2016
Enige tip die ik je kan geven Pirke is opbouwen :). VR legs bouw je met de weken op, probeer dus telkens je sessie te verlengen tot het punt dat je misselijk wordt. Je hersenen zijn momenteel nog te snel in de war.
ONWARD (fps shooter) pakt in game op zo'n goeie manier aan dat het voor mij één van de top-games op de VIVE is. Snel bewegen zonder te moeten teleporten en vooral zonder ziek te worden -> count me in!

Wie geïnteresseerd moest zijn, er is een Nederlandstalig Youtube kanaal dat zich focust op VR, we hebben onlangs The Brookhaven Experiment gereviewed. Spoiler: niet slecht, ook niet the best ever.
YouTube: EPISODE 1 - THE RETURN OF THE POOPY PANTS (The Brookhaven Experiment...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Ik had wellicht niet meteen met de achtbaan simulator moeten beginnen :) Vandaag zonder problemen Elite Dangerous gespeeld, en zelfs bij War Thunder voelde ik geen problemen, mits ik mijn hoofd stil hield terwijl ik in een rare manoeuvre zat, of ik moest me focussen op een vijand, dan was het ook geen probleem :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Dat deze nog niet genoemd is!

Sightline: the chair

Tot nu toe mijn favoriete demo voor VR. Je zet mensen op een stoel, start de ervaring voor ze en gaan. De wereld om je heen veranderd terwijl je niet "kijkt". Dus je ziet links een stel blokken, kijkt terug en opeens is er gras. Kijk je terug naar de blokken, dan is daar ook gras, en bomen. En zo veranderd er steeds meer. En je kan bepaalde events besturen met waar je naar kijkt.

Mijn ouders dit weekend laten kennis maken met VR... en die vonden dit nog de mooiste ervaring. Misschien ook omdat het de eerste was, maar het is gewoon een leuke ervaring. De korte versie duurt 5 minuutjes. Dus ook leuk voor demo's waar weinig tijd is. En nog gratis ook.

En best bijzonder hoe je een beweging in VR kunt voelen in je buik, terwijl je toch echt stil zit. :+

Wat me wel opvalt: Hoe meer je van de techniek weet/uitlegt, hoe nuchterder je in VR zit. En eigenlijk haal je dan een stuk beleving weg. Mijn vader is vrij nuchter en keek het echt als film. Mijn moeder heeft op het einde van Sightline de kamer bij elkaar gevloekt van schrik. En in TheBlu liep ze vissen te knuffelen en was ze als de dood voor de walvisstaart 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Laatst online: 20-09 00:17

Twhomp

Stayin' Alive

Hmm :(

Opeens lijken de trackpads super gevoelig en uit zichzelf te klikken. Rec Room of Battle Dome zijn nu onspeelbaar (rest niet eens geprobeerd).

En wisselen van controllers helpt niet: het blijft de (virtuele) linker controller. Alsof de trackpad uit zichzelf heel vaak klikt. Ook heb ik ze beiden ge-recalibrate en opnieuw gepaired.

Irritant. Hebben meerdere mensen dit (gehad)?

[ Voor 7% gewijzigd door Twhomp op 20-09-2016 15:50 ]

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 18:32

Isniedood

nee, echt niet!

Twhomp schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 15:48:

Opeens lijken de trackpads super gevoelig en uit zichzelf te klikken. Rec Room of Battle Dome zijn nu onspeelbaar (rest niet eens geprobeerd).

En wisselen van controllers helpt niet: het blijft de (virtuele) linker controller. Alsof de trackpad uit zichzelf heel vaak klikt. Ook heb ik ze beiden ge-recalibrate en opnieuw gepaired.

Nope maar je kan je trackpads calibreren. Even met de rechter muisknop op je vive controllers als ze connected zijn.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
Hier nog even een voorbeeldje van wat je met Tilt Brush voor elkaar kunt krijgen. Het bekijken lukt overigens het beste vanaf de PC; op mobiele devices wil de pagina nog wel eens vastlopen, vermoedelijk door de grootte van het bestand:
https://skfb.ly/T9oA

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-09 16:15
Reinhard schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 19:36:
Hier nog even een voorbeeldje van wat je met Tilt Brush voor elkaar kunt krijgen. Het bekijken lukt overigens het beste vanaf de PC; op mobiele devices wil de pagina nog wel eens vastlopen, vermoedelijk door de grootte van het bestand:
https://skfb.ly/T9oA
ziet er leuk uit!

Ben wel benieuwd naar hoe lang je hierover gedaan hebt.

wel vind ik het eigenlijk best bizar dat dit (op het oog relatief simpele) werkje maarliefst 550+ MB (!) in beslag neemt :/

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
(jarig!)
jimz93 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 19:47:
[...]
wel vind ik het eigenlijk best bizar dat dit (op het oog relatief simpele) werkje maarliefst 550+ MB (!) in beslag neemt :/
Zoom er maar eens op in, dan snap je het wel. Doordat je met de hand tekent is een rechte lijn vaak geen rechte lijn, maar een verzameling van korte lijnstukjes bij elkaar. Dus niet 2 keer een xyz, maar bijv. 60 keer een xyz.

Er er zit ook vrij veel detail in deze tekening. En (als ik me niet vergis), dan slaat tilt brush ook de volgorde van tekenen op, zodat je het later weer kunt afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
DarthSjaak schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 21:42:
[...]

Zoom er maar eens op in, dan snap je het wel. Doordat je met de hand tekent is een rechte lijn vaak geen rechte lijn, maar een verzameling van korte lijnstukjes bij elkaar. Dus niet 2 keer een xyz, maar bijv. 60 keer een xyz.
Dit stukje had ik me inderdaad ook bedacht, maar dan nog vind ik het wel een behoorlijk groot bestand :9

• ared
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-09 09:38
Twhomp schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 15:48:

Ik had een vergelijkbaar probleem. Oplossing was bij mij om de USB aansluiting van m'n racestuur er uit te trekken. Blijkbaar werd de input van het stuur verward met input van de controllers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zer0
  • Niet online

Zer0

ared schreef op woensdag 21 september 2016 @ 13:58:
[...]

Ik had een vergelijkbaar probleem. Oplossing was bij mij om de USB aansluiting van m'n racestuur er uit te trekken. Blijkbaar werd de input van het stuur verward met input van de controllers.
SteamVR heeft wel meer issues met andere USB controllers, zo moet ik de throttle van mij HOTAS op 50% zetten, anders kan ik het Steam menu in VR niet bedienen.

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Hmm, goeie tips. Morgen eens kijken.

Hoewel er niks veranderd is aan de config...

• pirke
Zer0 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 15:03:
[...]

SteamVR heeft wel meer issues met andere USB controllers, zo moet ik de throttle van mij HOTAS op 50% zetten, anders kan ik het Steam menu in VR niet bedienen.
Deze heb ik ook, zeer irritant!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Valve heeft een update voor Destinations. Nu met public lobbies en een paar nieuwe standaard sets. Including the Valve lobby.

https://steamcommunity.co...detail/608373761840216447

Afbeeldingslocatie: http://cdn.akamai.steamstatic.com/steamcommunity/public/images/clans/5519564/46cbd9494ced5b9796f1a4ebd8111e1c7c656b1e.png

Zien is geloven. 8)

[ Voor 30% gewijzigd door CapTVK op 22-09-2016 21:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArmEagle
  • Laatst online: 22-07 07:24

ArmEagle

Duzz.

Ik heb een paar dagen geleden mijn VR lenzen ( https://vr-lens-lab.com/ ) binnen gekregen. Ik heb sindsdien nog niet heel veel met de Vive gespeeld. Maar ik ben er erg blij mee.

Voornamelijk omdat voorheen bij het opzetten mijn bril tegen mijn hoofd drukte. Naast dat dat even onhandig is, gaven mijn wimpers af op de brillenglazen. Het opzetten is nu simpelweg makkelijker. Ook kan ik de headset nu even op mijn voorhoofd schuiven en (onscherp ziend) even iets via de monitor doen.

Wel wordt aan de randen van de lenzen het beeld wat vertekend. Maar ik vind het meevallen. Ik denk dat ik sowieso als brildrager gewend ben om meer mijn hoofd te bewegen om rond te kijken, dan met mijn ogen rondkijk. In spellen heb ik er nog geen last van gehad. Anderen die wel veel vertekening hadden hebben een nieuwe set lenzen gekregen en geven aan dat het een stuk beter is geworden.

De vertekening komt trouwens omdat de lenzen achterstevoren in de headset geplaatst worden. Dus met de bolling naar je ogen toe. Volgens mij compenseren ze daar wel wat voor bij het maken van de lenzen. Maar een deel blijft.

De lenzen zaten wel een klein beetje losjes in de Vive. Maar met een dun streepje tape gaat het al een stuk beter.

Kortom; ik ga niet meer terug!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Voor de hobbyisten& makers onder ons. De all-in-one lighthouse module (TS3633-CM1 SteamVR™ Tracking Module) is nu leverbaar.

Afbeeldingslocatie: https://www.triadsemi.com/wp-content/uploads/2016/09/ts3633-cm1-application-schematic.jpg

http://www.triadsemi.com/product/ts3633-cm1/
Product Description

Triad’s TS3633-CM1 is a rapid-prototyping solution for creating a SteamVR Tracked Object. The TS3633-CM1 is a complete Light-to-Digital Converter on an easy to solder castellated module. The CM1 contains all the circuitry necessary to convert SteamVR Tracking base station infrared light into a digital output that encodes the angle of the sensor from the base station.
TS3633-CM1 Castellated Module

The contents of the TS3633-CM1 include:

TS3633 Integrated Circuit
Photodiode
Resistors, Capacitors, Ferrite Bead
400mil x 500mil Printed Circuit Board
Castellated Pads on 100-mil centers for easy prototyping
Photodiode detects SteamVR Tracking base station modulated infrared light and outputs a digital envelope signal indicating when the sensor is exposed to IR light.
Only 3 connections required: Power, Ground, Envelope-Out

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Ik probeer de Vive te installeren maar krijg in Steam VR een error dat ik de Room Setup moet draaien maar er gebeurt niets. Als ik die dan met rechtermuis zelf start krijg ik een foutmelding. Op internet lees ik Steam als administrator starten maar dat helpt ook niet. Iemand anders een idee?

Oh fixed, moest het via aparte monitor draaien blijkbaar, deed het ff via Team Viewer. Welke games kan ik nu spelen?

[ Voor 17% gewijzigd door YoshiBignose op 28-09-2016 16:00 ]

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
YoshiBignose schreef op woensdag 28 september 2016 @ 15:37:

Oh fixed, moest het via aparte monitor draaien blijkbaar, deed het ff via Team Viewer. Welke games kan ik nu spelen?
Als je de room setup hebt doorlopen wordt elk spel aangepast op jouw speelruimte. Elk spel is vanaf dan dus speelbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
jimz93 schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 06:26:
[...]

Als je de room setup hebt doorlopen wordt elk spel aangepast op jouw speelruimte. Elk spel is vanaf dan dus speelbaar ;)
Niet elk spel.... er zijn games die de speelruimte aanpassen.
Maar bijvoorbeeld Everest doet dit niet. Erg vervelend als je over een ladder moet lopen, en je niet bij het einde kan komen omdat je tegen een muur loopt 8)7

Zelf merk ik dat ik nu na een aantal weken een stuk minder speel. Misschien ook omdat ik weet dat er een kleine op komst is :+ maar ik mis toch ook wel echt grote (schiet)games. Fallout 4 bijvoorbeeld zou veel goedmaken voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Ik wil ook een vive maar ben bang dat mijn r290 te traag is :( nog steeds geen crossfire support nu of in de toekomt? Zouden jullie hem kopen met deze kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Waah schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 10:14:
[...]
Zelf merk ik dat ik nu na een aantal weken een stuk minder speel. ... maar ik mis toch ook wel echt grote (schiet)games.
Hier ook: ik ben een beetje uitgekeken op de demo's, wave shooters (telkens meer van hetzelfde) en multiplayer zonder tegenstanders.

Ik wil een echte, volledige game :Y Met verhaal, missies, doelen, the works.

Wat zijn eigenlijk de meest gespeelde (multiplayer) spellen? Is daar data van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
Tennisbal schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 10:53:
Ik wil ook een vive maar ben bang dat mijn r290 te traag is :( nog steeds geen crossfire support nu of in de toekomt? Zouden jullie hem kopen met deze kaart?
Ik heb zelf de eerste batch van de Vive gedurende 3 weken thuis met deze kaart geprobeerd. in het begin ging dat goed. Echter was het bij mij zo dat de videokaart het toch niet meer leek aan te kunnen waardoor de resolutie een stuk werd teruggeschroefd wat zéér storend is. Ik kreeg dit probleem ook niet meer opgelost nadat het zich voor is gaan doen waardoor ik de Vive uiteindelijk van de hand heb gedaan. Het is dus (helaas) een gokje of dat dezelfde situatie zich bij jou voor zal doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
jimz93 schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 11:02:
[...]

Ik heb zelf de eerste batch van de Vive gedurende 3 weken thuis met deze kaart geprobeerd. in het begin ging dat goed. Echter was het bij mij zo dat de videokaart het toch niet meer leek aan te kunnen waardoor de resolutie een stuk werd teruggeschroefd wat zéér storend is. Ik kreeg dit probleem ook niet meer opgelost nadat het zich voor is gaan doen waardoor ik de Vive uiteindelijk van de hand heb gedaan. Het is dus (helaas) een gokje of dat dezelfde situatie zich bij jou voor zal doen.
hm dat klinkt niet heel hoopgevend. 2e reden waarom ik twijfel is dat ik wss binnen een jaar met een oudere versie van de vive zit (lijkt me dat er een versie 2 komt of valt dat mee)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
Tennisbal schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 11:08:
[...]
hm dat klinkt niet heel hoopgevend. 2e reden waarom ik twijfel is dat ik wss binnen een jaar met een oudere versie van de vive zit (lijkt me dat er een versie 2 komt of valt dat mee)?
Daar kunnen we vooralsnog enkel over speculeren helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
jimz93 schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 11:12:
[...]

Daar kunnen we vooralsnog enkel over speculeren helaas...
Met iPad 1 had ik dat toen ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
(jarig!)
Tennisbal schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 11:08:
[...]

Binnen een jaar een nieuwe Vive lijkt me heel onwaarschijnlijk. Hooguit een nieuwe kabel. De volgende Vive wordt waarschijnlijk een Vive met hogere resolutie en/of grotere beeldhoek en/of foveated rendering en/of andere lenzen, dat zijn de voorspelbare ontwikkelingen.

Maar dat hebben ze niet in een jaartje ontwikkeld.

Als je je aankopen gaat uitstellen omdat er volgend jaar misschien een nieuw model is, dan koop je nooit meer wat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimz93
DarthSjaak schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 13:32:
[...]

Binnen een jaar een nieuwe Vive lijkt me heel onwaarschijnlijk. Hooguit een nieuwe kabel. De volgende Vive wordt waarschijnlijk een Vive met hogere resolutie en/of grotere beeldhoek en/of foveated rendering, dat zijn de voorspelbare ontwikkelingen.

Maar dat hebben ze niet in een jaartje ontwikkeld.

Als je je aankopen gaat uitstellen omdat er volgend jaar misschien een nieuw model is, dan koop je nooit meer wat :)
Mwah, hogere resolutie lijkt me eigenlijk prima te doen evenals een grotere beeldhoek & betere lenzen.

Bij de PS4 verwachtte ik bij aanschaf tijdens de release ook het een jaartje of 6 vol te kunnen houden ermee. Over 1,5 maand ligt echter de PS4Pro in de schappen... :+

Ik ben het er overigens wel mee eens dat je met een dergelijke instelling kan blijven uitstellen... :9

[ Voor 6% gewijzigd door jimz93 op 30-09-2016 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
(jarig!)
jimz93 schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 13:53:
[...]

Mwah, hogere resolutie lijkt me eigenlijk prima te doen evenals een grotere beeldhoek & betere lenzen.

Bij de PS4 verwachtte ik bij aanschaf tijdens de release ook het een jaartje of 6 vol te kunnen houden ermee. Over 1,5 maand ligt echter de PS4Pro in de schappen... :+

Ik ben het er overigens wel mee eens dat je met een dergelijke instelling kan blijven uitstellen... :9
Grotere beeldhoek en hogere resolutie kan waarschijnlijk vrij snel zonder grote aanpassingen aan de bril, maar de dan moet NVidia ook opschieten met de volgende generatie videokaarten, want met een 1080 trek je het dan niet. Dus ik verwacht dat HTC gewoon wacht tot de 1080 een wat oudere kaart is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Ik zou het niet eens gek vinden dat htc en ocules eerst met een soort slim model komen. Die vooral zaken als een betere comfort aanpakken en degelijk. En dan pas daarna een nieuw model die zich ook op betere specs richt zoals de resolutie, dan maak je ook een veel grotere sprong in 1 keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
ik vermoed idd dat wat de poster hierboven zegt....ik gok dat er binnen nu en 6 maanden een model komt met betere ergonomics en verder dezelfde specs......
Moet zeggen dat dit op dit moment ook het grootste struikelblok is (voor mij), met de graphics kan ik prima leven maar na een uur ofzo wordt de bril gewoon echt oncomfortabel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Wat zijn nou echte leuke spellen dan? Ik heb Onward gekocht en kreeg een error. The Chair deed het ook niet. Is dat normaal dat er nog zoveel bugs in zitten? Nu zit ik de hele dag te boogschieten in The Lab :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
(jarig!)
YoshiBignose schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 10:09:
Wat zijn nou echte leuke spellen dan? Ik heb Onward gekocht en kreeg een error. The Chair deed het ook niet. Is dat normaal dat er nog zoveel bugs in zitten? Nu zit ik de hele dag te boogschieten in The Lab :P
Racket:NX (gratis)
Cyber Pong (gratis demo)
Pool Nation
Raw Data
Space Pirate Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
HTC heeft zijn eigen store officieel geopend met een 48-hour sale. Er is nog niet echt veel te vinden maar "the blue" , de VR onderwater demo, is voor 0,89€ een leuke aanschaf.

https://www.viveport.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Twhomp schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 10:59:
[...]

Hier ook: ik ben een beetje uitgekeken op de demo's, wave shooters (telkens meer van hetzelfde) en multiplayer zonder tegenstanders.

Ik wil een echte, volledige game :Y Met verhaal, missies, doelen, the works.
Het is een kip-ei verhaal. Met maar 150.000 Vive's in het wild valt er met een triple A game weinig tot geen geld te verdienen. De investering krijg je nooit terug. Daarentegen koopt niemand een Vive als er nauwelijks tot geen content is.

Persoonlijk hoop ik dat PSVR Virtual Reality weer een kleine boost geeft en dat ontwikkelaars (opnieuw?) inzien dat VR echt wel toekomst heeft, mits er geinvesteerd word.
Twhomp schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 10:59:
[...]

Wat zijn eigenlijk de meest gespeelde (multiplayer) spellen? Is daar data van?
Voor mij: Poolnation, Rec Room en Battle Dome. Vooral Pool Nation beleef ik veel plezier aan. Physics zijn erg goed en accuraat en de game geeft mij een echt 'kroeg' gevoel.
Nieuwevolger schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 14:22:
Ik zou het niet eens gek vinden dat htc en ocules eerst met een soort slim model komen. Die vooral zaken als een betere comfort aanpakken en degelijk. En dan pas daarna een nieuw model die zich ook op betere specs richt zoals de resolutie, dan maak je ook een veel grotere sprong in 1 keer.
Dat gerucht gaat toch al een tijdje rond? Vive zou met een 1.5 versie komen die vooral was gericht op ergonomie en gewicht van de bril. Hardware specs zouden wel hetzelfde blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Holy shit dat windlands... ik zat echt te wankelen op mn benen en met zwetende handjes hoor nadat ik 1x de afgrond in viel. Durfde echt bijna de sprong niet meer te maken. Bizar :D

Die andere games ga ik ff proberen. Tennis lijkt me hier ook wel goed mee werken maar zie alleen dat selfietennis en dat lijkt me niet zo leuk, en is duur :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
ChojinZ schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 12:24:
[...]

Het is een kip-ei verhaal. Met maar 150.000 Vive's in het wild valt er met een triple A game weinig tot geen geld te verdienen. De investering krijg je nooit terug. Daarentegen koopt niemand een Vive als er nauwelijks tot geen content is.

Persoonlijk hoop ik dat PSVR Virtual Reality weer een kleine boost geeft en dat ontwikkelaars (opnieuw?) inzien dat VR echt wel toekomst heeft, mits er geinvesteerd word.

[...]
In eerste instantie komt Sony met een hele boel exclusives voor z'n bril om hem sterk in de markt te zetten. Maar als ook straks de xbox scorpio VR gaat ondersteunen en tegen die tijd zullen ontwikkelaars die pas een jaartje geleden zijn begonnen met ontwikkelen hun games af hebben. Er zijn dan een beetje 2 soorten games die we kunnen verwachten, games als rigs en farpoint die echt bedoelt zijn in VR maar lang niet in de buurt komen van de grote AAA games maar zeker goeie games zijn voor VR en aangepaste games die werken met VR zoals resident evil 7 en fallout 4. Als er in de toekomst van dit soort games een gezonde combinatie komt mag je denk ik niet klagen over de content. Ik verwacht zelf (en hoop) dat ze bij valve bezig zijn om volwaardige games als farpoint te maken voor VR. Valve maakt toch meestal games die baanbrekend zijn en kan VR de boost geven die het nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Comfort vd Vive vind ik nog best aardig, een uurtje of 2 kan ik m prima ophebben. Ik merk wel dat het vermoeiender is voor m'n ogen vergeleken met een gewone monitor.

Meer pixels zijn wel welkom. Ik speel War Thunder al jaren alleen in simulatie mode met TrackIR. In VR is dit echt nog veel gaver, alleen kun je niet meer met goed fatsoen zien in welk vliegtuig iemand vliegt, waardoor je hele vriend/vijand detectie dus afwezig is zonder icoontjes. Of je moet heel dicht bij komen, want bij allies verschijnt er last minute alsnog een icoontje. Afstand inschatten is ook een stuk lastiger omdat je zo goed als geen detail ziet bij verre objecten. Überhaupt zien dat er een vliegtuig in de verte vliegt is dan wel weer makkelijker door de grote pixels...

En ik ben trouwens vd VR sickness af. De eerste zittende VR ervaring was een achtbaan (no limits demo), dat was geen succes. Na heel wat uurtjes Elite Dangerous en War Thunder nog een keer de achtbaan geprobeerd en ik heb nergens meer last van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Maar als je er eenmaal aan gewend bent, maakt het alles dan ook niet een stuk saaier? Feitelijk realiseert je lichaam dat het nep is... toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Het is altijd al nep geweest, het lichaam vindt het echter niet meer raar dat je beweging ziet maar niet voelt. Hierdoor treedt de "ik ben vergiftigd" reflex niet meer in werking.

Edit. Kleine aanvulling: zittende VR ervaring is altijd nep omdat je dus geen beweging voelt maar wel ziet. Room scale VR is niet nep: daar matcht je gevoel 100% bij wat je ziet :)

[ Voor 33% gewijzigd door pirke op 02-10-2016 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBE
  • Laatst online: 19-09 16:21
pirke schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 12:40:
Het is altijd al nep geweest, het lichaam vindt het echter niet meer raar dat je beweging ziet maar niet voelt. Hierdoor treedt de "ik ben vergiftigd" reflex niet meer in werking.

Edit. Kleine aanvulling: zittende VR ervaring is altijd nep omdat je dus geen beweging voelt maar wel ziet. Room scale VR is niet nep: daar matcht je gevoel 100% bij wat je ziet :)
Werkt dat ook bij wagenziekte? Ik denk dat ik een Vive ga aanschaffen om daar van af te geraken, eindelijk! :+

Maar ik ga waarschijnlijk toch nog een paar jaar wachten tot VR "mainstream" is en hopelijk zijn de prijzen dan al wat gedaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
(jarig!)
GoldenBE schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 22:55:
[...]

Werkt dat ook bij wagenziekte? Ik denk dat ik een Vive ga aanschaffen om daar van af te geraken, eindelijk! :+

Maar ik ga waarschijnlijk toch nog een paar jaar wachten tot VR "mainstream" is en hopelijk zijn de prijzen dan al wat gedaald.
Zou ook moeten helpen bij wagenziekte, maar ik heb het nog niet geprobeerd.

VR wordt vast wel mainstream, maar de nieuwste VR bril over een paar jaar is net zo duur als de huidige brillen. Kijk maar naar mobiele telefoons, de nieuwste modellen zijn nu net zo duur als de nieuwste modellen van 3 jaar geleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoldenBE
  • Laatst online: 19-09 16:21
DarthSjaak schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 10:35:
[...]
VR wordt vast wel mainstream, maar de nieuwste VR bril over een paar jaar is net zo duur als de huidige brillen. Kijk maar naar mobiele telefoons, de nieuwste modellen zijn nu net zo duur als de nieuwste modellen van 3 jaar geleden.
Net zo duur? Ik herinner me dat de duurste Samsung Galaxy S4 600 euro koste, de iPhone 7 en galaxy S7 zijn beide duurder.

De flagschip VR-brillen zullen even duur blijven maar ik vermoed dat support hetzelfde is en dat ik over een paar jaar gewoon een HTC vive 1 zal kunnen kopen voor veel minder geld. Zelfs als er geen 2 gereleased wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
DarthSjaak schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 10:35:
[...]

Zou ook moeten helpen bij wagenziekte, maar ik heb het nog niet geprobeerd.

Mobieltjes staan toch op eenzame hoogte wat dat betreft IMHO.
Consoles, games en PC's zijn niet echt veel duurder geworden voor dezelfde performance. High end is nog steeds even duur ongeveer als 5 jaar geleden.

De enige reden dat telefoons nog zo duur zijn, is omdat je via je abbonement kan afbetalen.... en het een statussymbool is geworden. Dat zie ik bij VR nog niet gebeuren. Ik verwacht dat de VR-sets steeds goedkoper zullen worden. De sweet-spot zit zeker niet op 960 euro + een game-pc. Dat is toch echt veel te veel geld voor 99%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Ik denk dat ze ook de strategie gebruiken om eerst de early adopters uit te buiten en daarna geleidelijk de prijs verlagen. En dan komen ze weer met een nieuw high end model. Ik denk dat de fabrikanten dan op een gegeven moment een premium en budget model in het assortiment hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
(jarig!)
Ik voel me niet uitgebuit... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
DarthSjaak schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 14:29:
[...]

Ik voel me niet uitgebuit... :)
Soms moet je ook een beetje overdrijven he ;) , alhoewel het wel een feit is dat de vive is amerika 100 dollar goedkoper is. Ben benieuwd hoeveel oculus en htc intotaal verdienen en wat de marges zijn op de brillen. Ze zullen denk ik wel grote marges maken, maar ze hebben ook hoge marketing kosten en het ontwikkelen heeft ook wat gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Nieuwevolger schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 14:52:
alhoewel het wel een feit is dat de vive is amerika 100 dollar goedkoper is.
Het is een feit dat US prijzen zonder sales tax (BTW) zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Zer0 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 15:21:
[...]

Het is een feit dat US prijzen zonder sales tax (BTW) zijn....
Ja en dat euro meer waard is dan de dollar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinhard
Hier weer een stukje Vive-huisvlijt met Tilt Brush.

De Sketchfab- 3D-versie ( alleen goed te openen op niet-mobiele devices ) is hier: https://skfb.ly/TPSr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Nieuwevolger schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 14:52:
[...]

Soms moet je ook een beetje overdrijven he ;) , alhoewel het wel een feit is dat de vive is amerika 100 dollar goedkoper is. Ben benieuwd hoeveel oculus en htc intotaal verdienen en wat de marges zijn op de brillen. Ze zullen denk ik wel grote marges maken, maar ze hebben ook hoge marketing kosten en het ontwikkelen heeft ook wat gekocht.
Die marges zijn minimaal, als er al zijn. Zo heeft OR al meerdere malen aangegeven dat ze geen winst maken op de bril. Als je dan gaat kijken wat je allemaal krijgt, dan zou dat zomaar waar kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Ik ga binnenkort ff zo'n telefoonvr ding kopen. Is dat wat? Wss niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
Tennisbal schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 21:23:
Het is vooral een leuk en goedkoop instappertje voor deVR-wereld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
(jarig!)
Tennisbal schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 21:23:
Zeker leuk en best indrukwekkend, maar dat wauw gevoel wat je hebt moet je keer 10 doen op het moment dat je een Vive opzet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RawChild
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-09 20:19

RawChild

PSN: Rawchild

Probeer wat meningen te vinden over VR gaming in verschillende topics. Maar lees veel over gebrek aan vette games. Voor alle brillen, ook de aanstaande VR bril van Sony waar ik eigenlijk voor wil gaan volgende week. Maar juis voor VR op PC zie ik op youtube zat filmpjes van bijvoorbeeld GTA 5 met de Vive controllers. kan je om hoekes van muren kijken in GTA 5 en zo.
Dus hoe kan er nou geklaagd worden over de content? Je kan bijna alle vette games wel in VR spelen zie ik. Is dat dan anders of zo? Heb zelfs de battlefield beta gespeeld zien worden met een VR bril op.Je hebt alleen wat extra software nodig...waarom ligt bij sommigen de VR bril dan stof te happen?

Als ik dit zie ben ik toch echt wel jaloers dat mijn budget niet verder kan gaan dan VR vor PS4:

PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capsaicin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
RawChild schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 09:52:
Probeer wat meningen te vinden over VR gaming in verschillende topics. Maar lees veel over gebrek aan vette games. Voor alle brillen, ook de aanstaande VR bril van Sony waar ik eigenlijk voor wil gaan volgende week. Maar juis voor VR op PC zie ik op youtube zat filmpjes van bijvoorbeeld GTA 5 met de Vive controllers. kan je om hoekes van muren kijken in GTA 5 en zo.
Dus hoe kan er nou geklaagd worden over de content? Je kan bijna alle vette games wel in VR spelen zie ik. Is dat dan anders of zo? Heb zelfs de battlefield beta gespeeld zien worden met een VR bril op.Je hebt alleen wat extra software nodig...waarom ligt bij sommigen de VR bril dan stof te happen?

Als ik dit zie ben ik toch echt wel jaloers dat mijn budget niet verder kan gaan dan VR vor PS4:

[video]
Hahaha, briljant! Ik wist helemaal niet dat je normale spellen als GTA V met de HTC Vive kon bespelen. Ik ga het gelijk proberen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Capsaicin schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 13:28:
[...]
Hahaha, briljant! Ik wist helemaal niet dat je normale spellen als GTA V met de HTC Vive kon bespelen. Ik ga het gelijk proberen. _/-\o_
Word je daar niet compleet misselijk van, gta speelt in first person al totaal niet fijn, met auto rijden in first person krijg ik al een beetje koppijn, omdat je totaal geen overzicht hebt. Ik hoor graag je ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds gisteravond eindelijk m'n Vive :D

Even snel alles opgezet en een ~2 uurtjes gespeeld, was geweldig (helemaal vergeleken met mn overige 'VR' ervaring, een bril van een paar jaar terug) maar wil het geheel aankomend weekend wel even goed op gaan zetten (had gewoon die lighthouse blokken op een kast en half achter/tussen een paar verwarmingspijpen gezet) dus ik zit te kijken naar statieven. (Ik huur en m'n verhuurder doet al moeilijk als er een punaise in de muur gaat, dus die wall-mounts ophangen is niet echt een optie)

Nou zie ik op meerdere sites dat er gelinkt word naar deze statieven en deze accesoires, maar ben niet echt overtuigd dat als er iets met die dingen mis zou zijn/gaan ik garantie heb, zowieso geen fan van Amazon, en heb ook echt geen zin in de douane die vast en zeker bedenkt 'in Nederland hebben we ook statieven, dus hier heb je een extra rekening'

Ik zat al beetje te kijken bij statiefshop.nl van Coolblue, maar daar zijn de meeste statieven behoorlijk prijzig, en dan vaak nog niet eens hoog genoeg (wil echt wel 2m+) dus ben benieuwd of iemand nog een goeie nederlandse web winkel weet waar ik vergelijkbare statieven als die in de amazon linkjes kan vinden?

Alle tips welkom!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 10:28:
Ik zat al beetje te kijken bij statiefshop.nl van Coolblue, maar daar zijn de meeste statieven behoorlijk prijzig, en dan vaak nog niet eens hoog genoeg (wil echt wel 2m+) dus ben benieuwd of iemand nog een goeie nederlandse web winkel weet waar ik vergelijkbare statieven als die in de amazon linkjes kan vinden?

Alle tips welkom!! :)
Niet naar foto- maar naar licht-statieven kijken :)
Zelf heb ik deze gekocht, 2 stuks voor 3 tientjes en 3 meter max hoogte.
Ze zijn wel wat lomp en zwaar, maar de voet is relatief klein te houden en er mee slepen doe ik toch niet echt.
De adapter heb ik zelf in elkaar geknutseld, maar wellicht dat ze die ook gewoon verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
(jarig!)
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 10:28:
Ik huur en m'n verhuurder doet al moeilijk als er een punaise in de muur gaat, dus die wall-mounts ophangen is niet echt een optie
Is dat echt geen optie? Zolang je de gaten maar opvult met muurvuller als je vertrekt is er geen enkel probleem. Stuk goedkoper dan statieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zer0 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:09:
[...]
Niet naar foto- maar naar licht-statieven kijken :)
Zelf heb ik deze gekocht, 2 stuks voor 3 tientjes en 3 meter max hoogte.
Ze zijn wel wat lomp en zwaar, maar de voet is relatief klein te houden en er mee slepen doe ik toch niet echt.
De adapter heb ik zelf in elkaar geknutseld, maar wellicht dat ze die ook gewoon verkopen.
Top, dank voor de tip :D
Over het in elkaar knutselen van de adapter, ik bedenk me net dat ik waarschijnlijk gewoon die wallmounts op deze statieven zou kunnen bevestigen, is dat wat jij ook hebt gedaan? of wat heb je precies geknutseld? fotos graag! :P (als mogelijk natuurlijk)
DarthSjaak schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:11:
[...]
Is dat echt geen optie? Zolang je de gaten maar opvult met muurvuller als je vertrekt is er geen enkel probleem. Stuk goedkoper dan statieven.
Waarschijnlijk kom ik er wel mee weg hoor, als ik het inderdaad maar opvul, maar heb al paar keer met die man in de clinch gelegen, dus liever niet nog een keer.
En met het setje wat Zer0 voorstelt kan het er wel vanaf, 30 euro voor 2 stuks vind ik een heel schappelijke prijs, zeker gezien de overige bedragen die ermee gemoeid zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:26:
[...]

Top, dank voor de tip :D
Over het in elkaar knutselen van de adapter, ik bedenk me net dat ik waarschijnlijk gewoon die wallmounts op deze statieven zou kunnen bevestigen, is dat wat jij ook hebt gedaan? of wat heb je precies geknutseld? fotos graag! :P (als mogelijk natuurlijk)
Ik heb inderdaad de wallmounts gebruikt, naast de nodige ty-wraps :)
Geen foto's bij de hand, maar het is momenteel een echte ghetto-oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha oke, ik hou em in het achterhoofd.
Hoe dan ook, dank voor de tips!

Edit: oke, heb die set van 2 gekocht, lekker makkelijk :P

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2016 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:23

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Zojuist een potje multiplayer VR achter de rug, met meerdere personen in dezelfde ruimte. Gedaan met dit systeem , Zero Latency genaamd.

Vergelijking met de Vive:

OSVR-bril kreeg ik met geen mogelijkheid scherp bij mijn linkeroog. Misschien beschadigd doordat zo'n bril zeer veel verschillende spelers te verduren krijgt. Werd wel na elk potje vakkundig schoongemaakt de hele set, ook de lenzen. Ook zat de bril minder lekker dan mijn Vive (sneed bij mijn neus).

De laptop op je rug voel je niet echt. Alleen zijn de graphics niet zo mooi en merk je dat het allemaal net niet lekker werkt. Duidelijke lag bij het draaien van mijn hoofd, iets wat ik bij de Vive compleet niet ervaar. Daardoor liep ik eigenlijk minder rond dan met een Vive. Als de boel een beetje lagt blijf je liever stilstaan dan dat je opeens 15 meter gaat wandelen.

Het voegt wat toe dat je echt tegen je medespelers op kan botsen als je niet oplet. Echter voegt het in de huidige setup net te weinig toe: er wordt gebruik gemaakt van een gesloten koptelefoon met microfoon. Je hoort dus iedereen even hard in je oor tetteren, of ze nou ver weg staan of niet. Daardoor voelde het eigenlijk net als multiplayer via internet.

De tracking van je wapen / arm is zeer slecht. Het richten gaat nog wel (minder nauwkeurig en natuurlijk dan de vive) maar de houding van de arm schoot steeds alle kanten op en regelmatig zweeft je gun opeens weg. Dit zie je ook bij je medespelers.

Is het tof? Ja. Zou ik dit met vrienden spelen als het in Nederland komt? Wel een keertje. Stap terug qua tracking / misselijkheid / kwaliteit / volwaardig product vergeleken met de Vive? Zeker.

Misschien dat het met betere hardware (laptop, bril, vive-controllers ipv Playstation bolletjes op je hoofd en gun) wel echt vet wordt :)

Uiteindelijk krijg je een overzicht met je scores gemaild. Een filmpje vanuit een overview hoe je als team hebt samengewerkt ontbreekt, wat ik eigenlijk een gemiste kans vind. Maar goed, dit is versie 1 van een dergelijk multiplayer VR-systeem.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Wl8S3u7mc7IjMvVuVQB9KVTO/full.png

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Reinhard schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 08:38:
Hier weer een stukje Vive-huisvlijt met Tilt Brush.
[video]
Daar zit een hoop werk in. Heb je voor het sketchen een model van de Titanic geïmporteerd als basis of alles uit de losse hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Capsaicin schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 13:28:
[...]
Dat kan ook niet :)
Nou ja, kan niet.... er zijn wat probeersels maar helaas verre van goed speelbaar.
Het instellen kost je veel moeite, vaak wordt gebruik gemaakt van VorpX dat veel hand- en uitzoekwerk kost (pov correcties etc) en het is géén 3D maar een spherische projectie.

Het werkt... maar een klein beetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb die licht-statieven ondertussen binnengekregen en opgezet (ik ben ook voor de tie-wraps gegaan hehe, heb die met de vive meegeleverde muur bevestigings brackets gewoon aan de bovenkant van de statieven vast gezet, werkt perfect, scheelt weer een of andere swivel heads kopen) en het bevalt zeer goed, heb de beide lighthouse sensors nu op precies dezelfde hoogte (ong. 1cm onder m'n plafon) en goed naar het midden van mn speelveld gericht, en kan ze nu ook beter positioneren (omdat die statieven precies in de hoeken kunnen staan) waardoor mn speelruimte van eerst ~3x4m naar nu ~4x5m is gegaan.

Wel was ik een beetje verbaast over de statieven, had ergens gedacht dat ze veel dunner zouden zijn, maar die stangen zijn iets van 3-4cm doorsnee, behoorlijk 'beefy' dus, maar alleen maar mooi meegenomen, maakt ze lekker stevig. Heb de poten van de statieven ook maar een heel klein beetje uitgeklapt, ze zitten nu iets van 10-15cm van elkaar, maar het geheel staat super stabiel.

Ik heb trouwens ook zitten kijken naar VorpX, iets wat ik van tevoren al soortvan had besloten te kopen (vooral hier voor) echter gisteren even wat reviews opgezocht en overal gaat het over dat het merendeel van de games niet werkt, en als het wel werkt is het een enorme stap terug van volledig VR, dus misschien in de toekomst, maar voorlopig blijf ik me wel even richten op echte VR games

Heb gisteren trouwens Onward geprobeerd en had daar voor het eerst 'last' van VR gekregen, in 'spellen' als the lab, tilt brush en job simulator (wat ik de eerste dag heb gespeeld) nergens last van gehad, maar zodra ik via de controller ging lopen in Onward viel ik steeds bijna om :P ook had ik even portal stories vr geprobeerd en ook daar een paar momenten gehad dat ik dacht 'shit ik val om', maar weer een stuk minder dan in Onward.

Zowieso lijkt Onward nog wat problemen te hebben, het begon al met dat ik een dll file moest whitelisten in mn AV, maar toen ik vervolgens een ~45 minuten had gespeeld ging de tracking van mn headset en controllers helemaal mis, zat mn rechterhand opeens een meter naar links in VR, rondkijken was vet stotterend, en ook toen ik de game had gesloten was SteamVR zelf helemaal van slag.

Dat is ook nog een dingetje waar ik benieuwd over ben, is het 'normaal' dat SteamVR en Steam zo veel crashen? heb in de 2 dagen dat ik de Vive heb al zeker 6x gehad dat Steam in zn geheel eruit klapt als ik een spelletje start of sluit, beetje schraal.

Al met al, nog steeds erg tof, nu met beter geplaatste lighthouse sensors zeker. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
(jarig!)
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 13:05:
Heb die licht-statieven ondertussen binnengekregen en opgezet (ik ben ook voor de tie-wraps gegaan hehe, heb die met de vive meegeleverde muur bevestigings brackets gewoon aan de bovenkant van de statieven vast gezet, werkt perfect, scheelt weer een of andere swivel heads kopen) en het bevalt zeer goed, heb de beide lighthouse sensors nu op precies dezelfde hoogte (ong. 1cm onder m'n plafon) en goed naar het midden van mn speelveld gericht, en kan ze nu ook beter positioneren (omdat die statieven precies in de hoeken kunnen staan) waardoor mn speelruimte van eerst ~3x4m naar nu ~4x5m is gegaan.

Wel was ik een beetje verbaast over de statieven, had ergens gedacht dat ze veel dunner zouden zijn, maar die stangen zijn iets van 3-4cm doorsnee, behoorlijk 'beefy' dus, maar alleen maar mooi meegenomen, maakt ze lekker stevig. Heb de poten van de statieven ook maar een heel klein beetje uitgeklapt, ze zitten nu iets van 10-15cm van elkaar, maar het geheel staat super stabiel.

Ik heb trouwens ook zitten kijken naar VorpX, iets wat ik van tevoren al soortvan had besloten te kopen (vooral hier voor) echter gisteren even wat reviews opgezocht en overal gaat het over dat het merendeel van de games niet werkt, en als het wel werkt is het een enorme stap terug van volledig VR, dus misschien in de toekomst, maar voorlopig blijf ik me wel even richten op echte VR games

Heb gisteren trouwens Onward geprobeerd en had daar voor het eerst 'last' van VR gekregen, in 'spellen' als the lab, tilt brush en job simulator (wat ik de eerste dag heb gespeeld) nergens last van gehad, maar zodra ik via de controller ging lopen in Onward viel ik steeds bijna om :P ook had ik even portal stories vr geprobeerd en ook daar een paar momenten gehad dat ik dacht 'shit ik val om', maar weer een stuk minder dan in Onward.

Zowieso lijkt Onward nog wat problemen te hebben, het begon al met dat ik een dll file moest whitelisten in mn AV, maar toen ik vervolgens een ~45 minuten had gespeeld ging de tracking van mn headset en controllers helemaal mis, zat mn rechterhand opeens een meter naar links in VR, rondkijken was vet stotterend, en ook toen ik de game had gesloten was SteamVR zelf helemaal van slag.

Dat is ook nog een dingetje waar ik benieuwd over ben, is het 'normaal' dat SteamVR en Steam zo veel crashen? heb in de 2 dagen dat ik de Vive heb al zeker 6x gehad dat Steam in zn geheel eruit klapt als ik een spelletje start of sluit, beetje schraal.

Al met al, nog steeds erg tof, nu met beter geplaatste lighthouse sensors zeker. :D
Bewegen terwijl je zelf stil staat is een goede manier om misselijk te worden. Veel mensen hebben daar last van, vandaar het teleporteren. Bij Onward schijnt het trouwens mee te vallen omdat je heel langzaam beweegt ipv dat je 30 km/h loopt zoals in de meeste fps.

Ik heb wel eens crashes, maar dat waarschijnlijk omdat ik de beta van SteamVR draai. Maar er zijn inderdaad spelletjes die Steam helemaal van slag maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
[verwijderd]

[ Voor 99% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:33 ]

Pagina: 1 ... 19 ... 31 Laatste

Let op:
Alles rondom bestellingen en leveringen van de HTC Vive kan in dit topic:

[HTC Vive] Bestelling & Levering