Heb die licht-statieven ondertussen binnengekregen en opgezet (ik ben ook voor de tie-wraps gegaan hehe, heb die met de vive meegeleverde muur bevestigings brackets gewoon aan de bovenkant van de statieven vast gezet, werkt perfect, scheelt weer een of andere swivel heads kopen) en het bevalt zeer goed, heb de beide lighthouse sensors nu op precies dezelfde hoogte (ong. 1cm onder m'n plafon) en goed naar het midden van mn speelveld gericht, en kan ze nu ook beter positioneren (omdat die statieven precies in de hoeken kunnen staan) waardoor mn speelruimte van eerst ~3x4m naar nu ~4x5m is gegaan.
Wel was ik een beetje verbaast over de statieven, had ergens gedacht dat ze veel dunner zouden zijn, maar die stangen zijn iets van 3-4cm doorsnee, behoorlijk 'beefy' dus, maar alleen maar mooi meegenomen, maakt ze lekker stevig. Heb de poten van de statieven ook maar een heel klein beetje uitgeklapt, ze zitten nu iets van 10-15cm van elkaar, maar het geheel staat super stabiel.
Ik heb trouwens ook zitten kijken naar VorpX, iets wat ik van tevoren al soortvan had besloten te kopen (vooral
hier voor) echter gisteren even wat reviews opgezocht en overal gaat het over dat het merendeel van de games niet werkt, en als het wel werkt is het een enorme stap terug van volledig VR, dus misschien in de toekomst, maar voorlopig blijf ik me wel even richten op echte VR games
Heb gisteren trouwens Onward geprobeerd en had daar voor het eerst 'last' van VR gekregen, in 'spellen' als the lab, tilt brush en job simulator (wat ik de eerste dag heb gespeeld) nergens last van gehad, maar zodra ik via de controller ging lopen in Onward viel ik steeds bijna om

ook had ik even portal stories vr geprobeerd en ook daar een paar momenten gehad dat ik dacht 'shit ik val om', maar weer een stuk minder dan in Onward.
Zowieso lijkt Onward nog wat problemen te hebben, het begon al met dat ik een dll file moest whitelisten in mn AV, maar toen ik vervolgens een ~45 minuten had gespeeld ging de tracking van mn headset en controllers helemaal mis, zat mn rechterhand opeens een meter naar links in VR, rondkijken was vet stotterend, en ook toen ik de game had gesloten was SteamVR zelf helemaal van slag.
Dat is ook nog een dingetje waar ik benieuwd over ben, is het 'normaal' dat SteamVR en Steam zo veel crashen? heb in de 2 dagen dat ik de Vive heb al zeker 6x gehad dat Steam in zn geheel eruit klapt als ik een spelletje start of sluit, beetje schraal.
Al met al, nog steeds erg tof, nu met beter geplaatste lighthouse sensors zeker.