Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10:53
Als het goed is schakelen de lighthouse sensoren de lasers en motoren uit wanneer steamVR niet draait. Stroomverbruik is dan nog minimaal dus wellicht is het niet nodig voor je? Volgens mij is dit ergens een optie bij de bluetooth settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:56
[verwijderd]

[ Voor 97% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
  • Laatst online: 10:53
Mar.tin schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 16:04:
[...]

Ah wauw, dat verklaart wel een foutmelding.. (iets over de bluetooth die niet helemaal lekker werkt).

Vanavond maar eens even koekeloeren of ik dat kan fiksen.

Had het nog niet voor elkaar gekregen dat ook de lighthouses uit gingen in mijn beleving... Remotes en Bril wel keurig indd. (Hele verademing tov de dev-kit. Waarvan de lighthouses ook nog eens bergen herrie maakten, de remotes accu slurpten en de bril aan bleef)
Kan zijn dat je de optie nog aan moet zetten dan, of even wat langer wachten. Soms duurt het een minuutje ofzo voordat ze stand-by gaan. Maar bij mij werkt dit inmiddels feilloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 11:05

glashio

C64 > AMIGA > PC

Virtual Reality schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 16:07:
[...]
Maar bij mij werkt dit inmiddels feilloos.
Idd na hoop SteamVR updates en firmware updates werkt het nu elke keer perfect :) Nu nog de vloer calibratie die telkens verspringt bij aan en uit zetten van SteamVR.

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Er is op Steam een korte VR film uitgebracht: INVASION!

"The Power of the Bunny"
http://steamcommunity.com...detail/606123866411482824

Baobab Studios is the team behind INVASION!, a top performing VR animation narrated by Ethan Hawke that has drawn accolades from film festivals globally including Tribeca Film Festival, Toronto Film Festival, and the prestigious Cannes Next Marche du Film.

Eric Darnell, Baobab Studios’ co-founder and Chief Creative Officer, is known for his director and screenwriter talents on all four films in the DreamWorks Madagascar franchise. He also held top creative roles for The Penguins of Madagascar and Antz, DreamWorks’ first animated

En gratis :)

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Ik zal hier ook nog even melden dat de Valve dev days zijn begonnen.

Verwacht geen vuurwerk maar nog wel wat kleine verrassingen:

http://www.phoronix.com/s...x=Steam-Dev-VR-Linux-Demo

Update: voor wie het nieuws wil volgen zie

https://steamdb.info/blog/steam-dev-days-2016-day-one/

[ Voor 19% gewijzigd door CapTVK op 12-10-2016 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
http://uploadvr.com/valve...eave-anyone-disappointed/ Valve heeft ook gezegd dat ze volgend jaar met een VR project gaan kopen die niet gaat tegen vallen. Even geduld nog.

en dit http://uploadvr.com/valve...prototype-steam-dev-days/

[ Voor 18% gewijzigd door Nieuwevolger op 12-10-2016 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een tip voor Onward (en spellen met vergelijkbare controls)
Lopen op je plaats, binnen no time nergens meer last van/niet meer nodig om te lopen op je plaats, waarschijnlijk iets met dat je brein meerdere signalen heeft dat je niet echt loopt ofzo, heeft mij in ieder geval in iets van 10 minuutjes van alle onwennigheid af geholpen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-09 13:16

TNJ

Frugalite

Nieuwevolger schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 20:33:
http://uploadvr.com/valve...eave-anyone-disappointed/ Valve heeft ook gezegd dat ze volgend jaar met een VR project gaan kopen die niet gaat tegen vallen. Even geduld nog.
#HalfLife3VR confirmed! Hype! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TNJ schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 00:13:
[...]
Half-Life 3 word geen vr only titel (meerdere valve medewerkers hebben dit de afgelopen tijd gezegd)

Half-Life VR word al een tijd over 'gelekt' (ie; marketing gevoerd)

Kan trouwens niet wachten, die 'The Lab' is wel echt een van de betere VR titels, dus iets in die trant (reken maar op physics puzzles enzo) lijkt me geweldig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-09 11:55
Ik ben nu op de Steam Dev Days: zometeen (binnen 5 minuten) heb ik deze bad boys uitgeprobeerd:

Valve's nieuwe prototype VR input.

Prototype controller photo 1

Prototype controller photo 2

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
BaT schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 02:00:

Valve's nieuwe prototype VR input.
Dit is nieuws, hoe zijn deze hand-controllers tov de huidige controllers? En kan je ze ook gewoon loslaten? Ik zie een wriststrap?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaT
CapTVK schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 07:29:
[...]

Dit is nieuws, hoe zijn deze hand-controllers tov de huidige controllers? En kan je ze ook gewoon loslaten? Ik zie een wriststrap?
Dit is idd zeker nieuws ;) We hebben korte recap van de eerste Steam Dev Days dag gemaakt - halverwege het filmpje lichten we ook onze ervaring m.b.t. bovenstaande prototype toe:

Product Owner - Connec2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:49
BaT schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 07:38:
[...]

Dit is idd zeker nieuws ;) We hebben korte recap van de eerste Steam Dev Days dag gemaakt - halverwege het filmpje lichten we ook onze ervaring m.b.t. bovenstaande prototype toe:

[video]
Zeker nieuws d:)b
nieuws: Valve werkt aan vr-controllers die gebruikers objecten laat vastpakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 15:15
CapTVK schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 09:41:
[...]

Daar zit een hoop werk in. Heb je voor het sketchen een model van de Titanic geïmporteerd als basis of alles uit de losse hand?
Heb wat foto's gebruikt. Model werkte toch niet handig ivm voortdurend scalen. Te veel gedoe om het dan allemaal weer netjes te krijgen

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 00:37:
[...]

Half-Life 3 word geen vr only titel (meerdere valve medewerkers hebben dit de afgelopen tijd gezegd)

Half-Life VR word al een tijd over 'gelekt' (ie; marketing gevoerd)

Kan trouwens niet wachten, die 'The Lab' is wel echt een van de betere VR titels, dus iets in die trant (reken maar op physics puzzles enzo) lijkt me geweldig
Misschien dat hl3 een vr mode krijgt als resident evil 7 of een vr only dlc. Maar het kan ook om portal gaan of iets nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwevolger schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 09:24:
[...]
Misschien dat hl3 een vr mode krijgt als resident evil 7 of een vr only dlc. Maar het kan ook om portal gaan of iets nieuws.
Dat zou ook kunnen natuurlijk, dat ze het zo gaan maken dat je de game zowel met als zonder VR kunt spelen, zou betekenen dat de eerdere opmerkingen (over hl3 geen vr only) nog steeds correct zijn.
BaT schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 07:38:
[...]
Tof, dank voor fotos & filmpje :)

Edit: kom net nog deze fotos tegen:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cumpi1AUMAAPnkB.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cumpi1CVUAEWLwY.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cumpi9mVMAEX91t.jpg

Persoonlijk hoop ik dat jullie/we morgen toch nog iets gaan zien als dit, waarmee je feitelijk geen controllers meer nodig zou hebben, dat zou me echt super tof lijken, volledige hand tracking.

Deze nieuwe controllers zijn wel cool, maar denk dat ik toch liever m'n huidige (de standaard) controllers blijf gebruiken, leuk dat ze Oculus wederom een spaak in het wiel gaan steken, maar dat er bijvoorbeeld geen trigger is valt me dan weer erg tegen

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2016 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-09 23:39
Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 15:29:
[...]
maar dat er bijvoorbeeld geen trigger is valt me dan weer erg tegen
Op je 2de plaatje is toch wel een trigger te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Owja, huh, dan snap ik de beschrijving van BaT niet zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Het frontpage nieuwsbericht op nu.nl had het over een ring van LEDs, maar het zijn gewoon de optische sensoren?

[EDIT] http://www.nu.nl/games/43...euwe-vive-controller.html

[ Voor 44% gewijzigd door TNJ op 13-10-2016 16:37 . Reden: Link ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 12:49
TNJ schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 00:13:
[...]

HL3VR fijn, maar persoonlijk ben ik meer hyped als portal VR er komt.
De community versie van Portal VR is al episch (trouwens gemaakt door Nederlanders), volgens mij kunnen ze bij Valve Portal echt episch maken :D

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Ikke_Niels schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 16:50:
[...]

HL3VR fijn, maar persoonlijk ben ik meer hyped als portal VR er komt.
De community versie van Portal VR is al episch (trouwens gemaakt door Nederlanders), volgens mij kunnen ze bij Valve Portal echt episch maken :D
Maar ik hoop wel dat iedereen ziet dat het een post met knipoog was... Hashtag funny.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaT
Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 16:34:
Owja, huh, dan snap ik de beschrijving van BaT niet zo
Voor de demo die we deden gebruikte je de trigger niet (ook al zit er een op): de controller reageerde (bij deze demo) enkel op de niet zichtbare sensoren die onder je vingers zitten (wanneer de controller vastpakt).

Hoop dat dit wat meer duidelijkheid schept.

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duidelijk, dank voor de toelichting :)

Edit: trouwens, iedereen; installeer 'Rec Room', een hele leuke game (allerlij minigames, waaronder bijv pictionary, maar ook ctf, ping pong, etc) voor iets wat gewoon gratis is

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2016 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha nice filmpje, vraag me alleen wel af of t echt is, komt wel erg over als in scene gezet.

Ik ben sta ondertussen op het punt om over te gaan van GTX 970 SLI naar een enkele GTX 1080, op zich zit er echt wel genoeg power in die 970's voor VR, maar met sommige van die early access titels met erg slechte optimalisatie (unity personal edition zooi) en uberhaupt geen SLI ondersteuning merk je wel dat de performance af en toe te wensen over laat, dus uiteindelijk toch maar besloten er nog meer geld tegen aan te gooien, als ik het doe, dan ook goed.

Ik zal dat 970 setje waarschijnlijk morgen op Pricewatch zetten, €350 voor 2, lijkt me een heel schappelijke prijs. (reden dat ik het hier noem, als iemand nou denkt 'DIE MOET IK HEBBUH' pm me dan ff, zet ik em gelijk op gereserveerd, de meeste VR games kun je er echt wel goed mee spelen, en als ik een mede VR enthousiast kan helpen is dat alleen maar mooi mee genomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:28
Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 16:42:
(reden dat ik het hier noem, als iemand nou denkt 'DIE MOET IK HEBBUH' pm me dan ff, zet ik em gelijk op gereserveerd, de meeste VR games kun je er echt wel goed mee spelen, en als ik een mede VR enthousiast kan helpen is dat alleen maar mooi mee genomen)
Die kans is in het Vive topic natuurlijk erg klein. Geen enkele Vive gebruiker is opzoek naar een SLI setup. Precies om de reden waarom jij ze weg doet. :P

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je weet maar nooit :P

Hoe dan ook, terug ontopic, iemand nog tips voor leuke multiplayer VR games? ik vind multiplayer in VR erg leuk, maar ik heb momenteel eigenlijk maar 2 echte multiplayer games ('Rec Room' en 'Onward')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Laatst online: 24-09 22:44
Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 20:12:

Hoe dan ook, terug ontopic, iemand nog tips voor leuke multiplayer VR games? ik vind multiplayer in VR erg leuk, maar ik heb momenteel eigenlijk maar 2 echte multiplayer games ('Rec Room' en 'Onward')
Ik weet niet of Hover Junkers veel wordt gespeeld, is misschien ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 20:12:

Persoonlijk vind ik Pool Nation VR de leukste multiplayer game. De snelheid van het spel is vrij laag waardoor er veel tijd over blijft voor gesprekken. Net zoals in een echte kroeg kan je in Pool Nation lekker gezellig slap ouwehoeren maar dan met mensen van over de hele wereld.

Als je wat meer actie zoekt kan je kijken naar Battle Dome
De graphics zijn niet heel geweldig maar de gameplay is erg goed. Persoonlijk vind ik de game leuker dan Onward. Onward is mij iets te tactisch en Battle Dome is wat meer arcade, iets wat ik persoonlijk leuker vind.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tips allebei, ik ga ze bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:28
Ik ben aan het kijken naar de Vive waar het probleem hier is dat we in de meeste kamers niet de plek hebben om de room scaling te gebruiken.

Nu kan dit wel in de bijkeuken waar plek genoeg is (3x3m2 min.) maar ik kan de lighthouse station daar niet tegen het plafond/muur schroeven (glazen dak en aluminium constructie waar ik liever niet in boor ivm garantie ed.), nu las ik dat je hier ook een statief voor kunt gebruiken, maar ik zie door de bomen het bos niet meer, misschien dat iemand hier een suggestie heeft of er zelf ook gebruikt?

Wat betreft ramen, hoeveel invloed heeft dit (het blijven laserstralen)? Base station 1 zal geen ramen zien want die wijst naar het keukenblock, maar de andere zal schuin naar een raam kijken van ongeveer 2 meter afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 22:35
jimmy87 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 21:21:
Ik ben aan het kijken naar de Vive waar het probleem hier is dat we in de meeste kamers niet de plek hebben om de room scaling te gebruiken.

Nu kan dit wel in de bijkeuken waar plek genoeg is (3x3m2 min.) maar ik kan de lighthouse station daar niet tegen het plafond/muur schroeven (glazen dak en aluminium constructie waar ik liever niet in boor ivm garantie ed.), nu las ik dat je hier ook een statief voor kunt gebruiken, maar ik zie door de bomen het bos niet meer, misschien dat iemand hier een suggestie heeft of er zelf ook gebruikt?

Wat betreft ramen, hoeveel invloed heeft dit (het blijven laserstralen)? Base station 1 zal geen ramen zien want die wijst naar het keukenblock, maar de andere zal schuin naar een raam kijken van ongeveer 2 meter afstand.
Zelf heb ik 2x de Falcon Eyes I-2001 en 2x de Falcon Eyes Mini Balhoofd besteld. Werkt prima hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:36
Als het het goedkoop wil doen....

2 houten balken in de hoeken klemmen door ze op maat te zagen.... En daar de lighthouses op schroeven.

De vive gaat hier denk ik maar in de verkoop. Geen tot weinig tijd ervoor nu er een kleine is. En dan kan ik er nu nog wat leuks voor krijgen. Tegen de tijd dat ik er meer tijd voor krijg is die waarschijnlijk een stuk minder waard.

[ Voor 46% gewijzigd door Waah op 18-10-2016 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDekkers
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 05-09 12:53
Beste Tweaker VR enthousiastelingen,

In overleg met de lokale/Spielerij crew mocht ik hier een bericht plaatsen voor een afstudeer onderzoek van de TU Delft. Ik ben momenteel aan het afstuderen als SPD (Strategic Product Design) student aan de faculteit Industrieel Ontwerpen en ben op dit moment op zoek naar mensen die momenteel thuis een VR systeem bezitten.

Early adopters kunnen met hun ervaringen veel bijdragen aan het verder ontwikkelen van VR/VR accessoires en vandaar dat ik even wat simpele vragen wil stellen aan jullie. Deze vragen gaan over zowel de positive als negative ervaringen met betrekking tot het bezitten van een VR systeem. De antwoorden zullen anoniem worden gebruikt en het is belangrijk om te weten dat het vooral gaat om je mening, wat betekent dat er geen foute antwoorden zijn op mijn vragen.

Zijn er op dit forum wellicht mensen die mij willen helpen met dit korte (15 min) onderzoek? Indien je interesse hebt kun je me een bericht verzenden zodat we even iets af kunnen spreken voor een interview per tel, Skype, WhatsApp, e-mail of een ander medium. Alvast heel erg bedankt!

Groeten, Tim Dekkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Zijn de VR games gewoon goed speelbaar met een i5 en een GTX 970 of moet je echt minstens een 980 of 1070?

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
YoshiBignose schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 19:31:
Zijn de VR games gewoon goed speelbaar met een i5 en een GTX 970 of moet je echt minstens een 980 of 1070?
In de minimale eisen staat een 970. Dus je kunt ervan uitgaan dat het wel lukt daarmee. Soms zul je misschien was instellingen moeten terugschroeven, maar in het grootste deel van de tijd zal het geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
YoshiBignose schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 19:31:
Eigenlijk is het verhaal precies hetzelfde als met standaard pc gaming: het verschilt per game. Je zal alles wel kunnen draaien maar niet alles op de hoogste settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Maar heb ook een 1070 en alles werkt prima... zie verder weinig settings in de meeste games om graphics te verbeteren ofzo? Het is ook allemaal niet supermooi, dus zal wel jammer zijn als het nog lelijker wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenzy_LS
  • Registratie: Januari 2002
TimDekkers schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 15:20:
Beste Tweaker VR enthousiastelingen,

...
Groeten, Tim Dekkers
Zie PM.

Ik woon/werk in China, en heb naast m'n normale werk hier nu een VR ervarings studio met 4 Vive's en 2 Rifts (en 1 Gear VR voor mensen die wachten).
Binnenkort ook de PS VR.

In Shanghai is VR wel redelijke rage en wordt zelfs door de overheid gepushed voor adoptie in onderwijs etc.

[ Voor 13% gewijzigd door Frenzy_LS op 19-10-2016 04:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
YoshiBignose schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 20:58:
Maar heb ook een 1070 en alles werkt prima... zie verder weinig settings in de meeste games om graphics te verbeteren ofzo? Het is ook allemaal niet supermooi, dus zal wel jammer zijn als het nog lelijker wordt.
Settings worden vaak automagisch ingesteld. Helaas heeft niet elke game de mogelijkheid om in-game de settings aan te passen. Je zou nog kunnen spelen met Super Sampling . Geeft soms een flinke graphics boost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
http://store.steampowered...=58051b0b1aa2926d0d8b456c

OOOOOH SERIEUZE SAM 8) :D iemand al gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmEagle
  • Laatst online: 22-07 07:24

ArmEagle

Duzz.

Gisteren gekocht. Zojuist even gespeeld. Typisch Serious Sam (hoewel ik het 'vroeger' eigenlijk niet eens zo heel veel gespeeld heb) in 'verhaal'. Wel een wave shooter. Maar toch best grappig. Soms best lastig. Gewoon knallen!
Interface is niet heel bijzonder. Werkt gewoon. Heeft wel een wapen-hoek (ten opzichte van de controller) instelling. Dat is mooi om te hebben, hoewel ik het niet nodig had.

Draaide goed op mijn AMD 280X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Je bedoelt dat je niet eens kan lopen? Stom....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmEagle

ArmEagle

Duzz.

YoshiBignose schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 19:49:
Je bedoelt dat je niet eens kan lopen? Stom....
Voor zover ik weet niet nee. Dat blijft toch een dingetje met shooters. Maar blijkbaar is projectielen ontwijken toch wel een ding (alsof dat iets uithaalt met de massa wat er op je afkomt).

Ik moet eens zien hoe Vanishing Realms is veranderd. Daar teleporteer je volgens mij nog steeds. Maar een groot punt was dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
ArmEagle schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 20:59:
[...]

Ik moet eens zien hoe Vanishing Realms is veranderd. Daar teleporteer je volgens mij nog steeds. Maar een groot punt was dat niet.
Ik heb sowieso weinig moeite met teleporten, in welke game dan ook. Liever dat dan doodziek worden zoals in Onward. Ben nog bezig met de anti-motion sickness training maar langer dan een 20 minuten hou ik het nog steeds niet uit. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Onward voelde ik niet veel van, Windlands daarentegen stond ik wel ff te trillen op m'n benen. Ik werd niet misselijk maar gewoon bang om te springen haha... en dat is aan de ene kant natuurlijk heel tof, maar aan de andere kant heb ik niet echt veel zin om het spel meer op te starten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmEagle

ArmEagle

Duzz.

YoshiBignose schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 22:05:
Onward voelde ik niet veel van, Windlands daarentegen stond ik wel ff te trillen op m'n benen. Ik werd niet misselijk maar gewoon bang om te springen haha... en dat is aan de ene kant natuurlijk heel tof, maar aan de andere kant heb ik niet echt veel zin om het spel meer op te starten :P
In Windlands had ik weinig problemen met het slingeren. Maar het 'lopen' met de trackpad was echt wiebelen op m'n benen. Bovendien vond ik het niet echt een leuk spel. Die heb ik dus maar gerefund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmEagle

ArmEagle

Duzz.

De Sapphire Nitro 4G (RX 480) lijkt snel genoeg te zijn voor Elite Dangerous op de Vive, waar mijn 280X nog flink stotterde. Er zijn nog steeds verbeteringen mogelijk in Elite. Maar ik heb me al even goed vermaakt. Nu het spel opnieuw leren spelen na er maanden uit te zijn geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:28
Ik vraag mij af of je in plaats van een licht stafief wat toch redelijk wat ruimte inneemt je ook zoiets kunt gebruiken:
https://www.amazon.co.uk/...ain-Tension/dp/B00L43HT2E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmEagle

ArmEagle

Duzz.

jimmy87 schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 21:10:
Ik vraag mij af of je in plaats van een licht stafief wat toch redelijk wat ruimte inneemt je ook zoiets kunt gebruiken:
https://www.amazon.co.uk/...ain-Tension/dp/B00L43HT2E
Als het maar lang genoeg is krijg je die denk ik wel stevig genoeg vast. Veel weegt een lighthouse niet. Je moet wel met wat trilling rekening houden (dat de stang dan niet losschiet). Ik denk dat dat wel moet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
ArmEagle schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 22:25:
[...]

In Windlands had ik weinig problemen met het slingeren. Maar het 'lopen' met de trackpad was echt wiebelen op m'n benen. Bovendien vond ik het niet echt een leuk spel. Die heb ik dus maar gerefund.
Maar het is leuk om de Vive te demonstreren aan mensen die langskomen. Ze geloven namelijk niet dat ze ook echt lopen te wiebelen. Nou... in 30 sec. hebben ze zwetende handjes. Wat me tot nu toe wel opvalt is dat jongere mensen er minder gevoelig voor zijn. Misschien een beetje dezelfde reden waarom je misselijker wordt in kermisattracties als je ouder wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-07 23:28

Ad-

Wow! Serious Sam is te gek. Eindelijk de BFG in m'n klauwen :-) :+

Het kan me niet schelen dat ik een lemming ben.... ik -- ga -- niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ad- schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 19:25:
Wow! Serious Sam is te gek. Eindelijk de BFG in m'n klauwen :-) :+
Zeker weten, een van de leukste VR ervaringen tot noch toe (zeker met die miniguns :P)

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de vive net binnen, gekocht samen met ;

https://www.msi.com/Lapto...o.html.html#hero-overview

Wat een fantastische ervaring! Roomscale voegt veel toe. Serious Sam en Raw data zijn erg gaaf om te spelen.

Helaas ook een minpuntje; ik heb (te) veel missing frames. Ik heb voor mijn gevoel alle software wel goed zitten ( bloatware verwijderd, nieuwste drivers ) maar de 1060GTX in de laptop lijkt het niet te trekken. ls ik de cpu/ gpu monitor dan worden die niet volledig belast, het enige wat max gebruikt wordt is het geheugen van de GPU.

Mijn steam performancetest score is 7.1

Heeft iemand hier een goeie tip?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2016 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Heb je toevallig iets van f.lux lopen? Uitzetten.

Daarnaast heb je in Windows 10 dat de XBox App automatisch record. Kan je ook uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:17:
Ik heb de vive net binnen, gekocht samen met ;

https://www.msi.com/Lapto...o.html.html#hero-overview

Wat een fantastische ervaring! Roomscale voegt veel toe. Serious Sam en Raw data zijn erg gaaf om te spelen.

Helaas ook een minpuntje; ik heb (te) veel missing frames. Ik heb voor mijn gevoel alle software wel goed zitten ( bloatware verwijderd, nieuwste drivers ) maar de 1060GTX in de laptop lijkt het niet te trekken. ls ik de cpu/ gpu monitor dan worden die niet volledig belast, het enige wat max gebruikt wordt is het geheugen van de GPU.

Mijn steam performancetest score is 7.1

Heeft iemand hier een goeie tip?
Vreemd want 6gb zou meer dan genoeg moeten zijn. Ik heb zelf ook een 6gb kaart en loop nooit tegen memory problemen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LongBowNL schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:49:
Heb je toevallig iets van f.lux lopen? Uitzetten.

Daarnaast heb je in Windows 10 dat de XBox App automatisch record. Kan je ook uitzetten.
Daar lees ik meer over, ik heb geen idee wat het is ( en zie het niet in mijn processen ).
ChojinZ schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:53:
[...]

Vreemd want 6gb zou meer dan genoeg moeten zijn. Ik heb zelf ook een 6gb kaart en loop nooit tegen memory problemen aan.
Ik vraag me ook af of het echt in de hardware zit, het lijkt ook wel alsof de games gewoon nog niet zo goed overweg kunnen met deze relatief nieuwe chipset.

Ik moet het wel snel weten, als deze laptop niet geschikt is voor de vive; dan moet ik hem terug sturen. Ik heb net even 3dmark timespy 1.0 gedraaid; 3651 is de score. ( min req voor vive= 3362 dus daar zit ik maar heel marginaal overheen )

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2016 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 14:31
Heb van t weekend voor t eerst Minecraft geprobeerd met de Vivecraft mod samen met een maar van me. Werkt echt verbazend goed! Lijkt wel alsof Minecraft gemaakt is voor de Vive en zijn controllers, echt supertoffe ervaring. Vooral het exploren van caves is een stuk enger omdat het opeens toch wel heel donker is :D. Als je Minecraft hebt / leuk vind zou ik deze zeker proberen!
Link:
http://www.vivecraft.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Wat vinden jullie: Overdreven of wel degelijk een probleem in VR?

http://www.ad.nl/digitaal...ual-realitygame~a85bc6a3/

Ik persoonlijk vind het wat overtrokken. Ik ben zelf ook een paar keer 'aangerand' in VR maar had daar weinig tot geen problemen mee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmEagle

ArmEagle

Duzz.

ChojinZ schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 17:14:

Ik persoonlijk vind het wat overtrokken. Ik ben zelf ook een paar keer 'aangerand' in VR maar had daar weinig tot geen problemen mee....
"Een probleem in VR" al bij één geval. Tsja. Op zich wel ja. Maar niet een probleem van VR. Die persoon moet gewoon van Steam geblokkeerd worden.

Maar dit gebeurt toch ook al jaren in MMO's en andere (niet VR) online spellen, wanneer men doorheeft dat een andere speler van het vrouwelijke geslacht is? In VR 'voel' je het vast wel mee.

Maar in de basis dus simpelweg een probleem in de gamewereld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ared
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-09 09:38
"Aangerand" vind ik een beetje een sterk woord als er geen fysiek contact is, maar ik kan me voorstellen dat het strontirritant is. En voor iemand die al eerder in de echte wereld een trauma heeft opgelopen nog een tandje erger. Inderdaad direct van Steam af gooien dat soort figuren.

Ik vind de instelbare personal bubble waarin handen van een ander op een bepaalde afstand verdwijnen trouwens een even simpele als briljante oplossing.

Behalve voor VR Boxing, of andere games met brawl/melee combat uiteraard :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Laatst online: 16-09 18:32

Isniedood

nee, echt niet!

Mijn vriendin speelde laatst voor mij RecRoom en had haar poppetje gepimpt naar een dame. Toen ik ging spelen had ik dat niet verandert bleek en werd ik ook 'aangerand'. Ook al was ik een kerel in een vrouwenpoppetjes, toch vond ik het nogal vervelend. Als je dan ook nog eens een verleden hebt waarbij je aangerand bent IRL dan kan ik me voorstellen dat het hele slechte herinneringen oproept en het traumatiserend kan zijn.

Helemaal als ik kijk naar hoe immersed sommige mensen zijn in VR. Mijn zus is bijvoorbeeld bang voor vissen en die had ik in de TheBlu gezet. Ik was vergeten dat ze bang was voor vissen..... Ze raakte in paniek ging op haar knieen zitten met haar handen op haar hoofd.

Vergeet niet hoe realistisch VR is en hoeveel verder dat zich door gaat ontwikkelen. Ik hoop dat de normen en waarden van real life de normen en waarden van VR gaan worden. Ik ben alleen bang dat er een tokkie meekomt van gaming.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastafarian
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-03 19:09

Ik vind het idee van digitale aanranding in deze context complete onzin.

1) Je kan het spel verlaten. 2) Je wordt niet daadwerkelijk aangeraakt. 3) Je kan de microfoon uitzetten of het geluid vervormen. Je kan ook jouw avatar veranderen. 4) Het is makkelijk op te lossen met een moderatiesysteem (bijv. de mogelijkheid om iemand te 'reporten'). 5) Je kan het negeren.

Als je ooit echt aangerand bent, zoals heel veel mannen en vrouwen helaas overkomt, dan snap ik dat het niet fijn is om ermee geconfronteerd te worden, maar je kan dit uit de weg gaan: zie punt 3 of speel helemaal niet. We gaan ook auto's niet verbieden omdat deze sommige mensen ernstige ongelukken herleven zodra ze een auto zien, of alcohol omdat sommige mensen alcoholist zijn en wanneer ze met alcohol in aanraking komen weer gaan drinken... of games, omdat sommige mensen game-verslaafd zijn. En we verbannen ook niet gewelddadige games voor iedereen, of bijv. Tweede Wereldoorlog films/games/boeken (flashbacks?).

Desalniettemin is aanranding en is seksuele intimidatie een groot probleem. Besef je wel dat dit ook mannen overkomt en vrouwen net zo goed, ook in games, (seksuele) intimidatie gebruiken. Wel is het zo dat het internet (en de 'echte wereld') vol zit met overgevoelige en veelal hypocriete moraalridders die bewust of onbewust een extremistische agenda ondersteunen (anti-man voornamelijk in de vorm van hyper-feminisme).

[ Voor 4% gewijzigd door Pastafarian op 28-10-2016 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Laatst online: 20-09 00:17

Twhomp

Stayin' Alive

Isniedood schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 08:45:
Vergeet niet hoe realistisch VR is en hoeveel verder dat zich door gaat ontwikkelen. Ik hoop dat de normen en waarden van real life de normen en waarden van VR gaan worden. Ik ben alleen bang dat er een tokkie meekomt van gaming.
Als je ziet hoe realistisch VR nu al is (resolutie en beeld-echtheid is nu mwoah, maar dat gaat echt wel omhoog. Tracking en snelheid is nu al indrukwekkend!), dan komt er een moment dat VR = echt, in ieder geval voor je brein.

En VR zal ook meer mainstream worden. Dus meer tuig.

Zag je al in Rec Room bijvoorbeeld: in het begin was de Vive nog te duur/nieuw om je kinderen mee te laten spelen. Nu stikt het van de kleine piepende dreumessen die irritant lopen te doen.

We zullen zien hoe het zich ontwikkeld...

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Isniedood
  • Laatst online: 16-09 18:32

Isniedood

nee, echt niet!

Pastafarian schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:01:
[...]

1) Je kan het spel verlaten. 2) Je wordt niet daadwerkelijk aangeraakt. 3) Je kan de microfoon uitzetten of het geluid vervormen. Je kan ook jouw avatar veranderen. 4) Het is makkelijk op te lossen met een moderatiesysteem (bijv. de mogelijkheid om iemand te 'reporten'). 5) Je kan het negeren.
Hier kan ik dus echt niet tegen hè. Dan is het net alsof je het probleem neerlegt bij diegene die digitaal wordt lastig gevallen. Wordt je lastig gevallen, dan is het jouw probleem en moet jij maar wegwezen? De wereld op zijn kop.

Je hebt respect te hebben voor iemand anders, of het nou online is offline. Doet iemand vervelend dan moet die oprotten niet diegene die lastig gevallen wordt. Oplossingen als stemmen vervormen en avatar veranderen is feitelijk zeggen dat iemand zichzelf dan maar gewoon niet moet zijn, omdat anderen het recht moeten hebben om seksueel getinte handelingen in een virtuele omgeving te verrichten?

Wij moeten accepteren dat VR veel persoonlijker is dan het conventionele 2D-gamen en dat daar omgangsvormen bij horen die dichter bij real-life aanliggen dan bij 2d-gaming. Zeker omdat het alleen maar meer real-life wordt. Het duurt al niet lang meer totdat je controllers heb waarbij je daadwerkelijk voelt als je iets vast pakt.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ared
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-09 09:38
Hoppa, aanranding niet aanstootgevend genoeg? Dan maken we er in de volgende headline toch gewoon verkrachting van!

http://www.ad.nl/nieuws/virtuele-verkrachting-is-wel-degelijk-strafbaar~aae90efa/

Zouden er serieus mensen zo naïef zijn dat ze met een aanraakgevoelig pak een openbare VR ruimte in zouden lopen? Ik bedoel... mensen moeten nog steeds met hun poten van je afblijven, maar je wéét dat er rotte appels bestaan. Dan wil je toch niet zo kwetsbaar zijn in een ruimte waar je geen controle hebt over wie er nog meer zijn?
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastafarian
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-03 19:09
Isniedood schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:19:
[...]

Hier kan ik dus echt niet tegen hè.
Dan lees je dit forum toch niet? :+ (Voor de duidelijkheid: dit is een grap.)

Je hebt helemaal gelijk dat de kern van het probleem is dat rotte appels niet (genoeg) respect hebben voor anderen. Wat wil je doen om dit helemaal op te lossen? Het wettelijk regelen? Ik denk niet dat dit wenselijk is of werkt. Je kan uiteraard aandacht besteden aan online gedrag in scholen e.d. Wat je verder kan doen is de omgevingen op bepaalde manieren ontwikkelen om 'misbruik' moeilijker te maken. En inderdaad, dat is ook wat de makers van RecRoom gedaan hebben. Derhalve lost het zichzelf op.

Moeten de personen die nu met het vervelende gedrag geconfronteerd zijn in staat gesteld worden om de 'daders' aan te klagen? Nee, als je het aan mij vraagt, omdat dit makkelijk tot heksenjachten leidt, het volgens mij niet ernstig genoeg is om betekenisvolle straffen op te leveren en, inderdaad, ook de verantwoordelijkheid van de gebruiker is waaraan hij zichzelf of haarzelf blootstelt. Is het een fundamenteel recht om beschermd te worden tegen negatieve ervaringen/gevoelens/interacties van dergelijke diensten? Ik vind van niet. Daarbij wordt er al bij dergelijke diensten/games in de TOS gewaarschuwd dat de makers niet alle online interacties in de hand hebben. De meeste online omgevingen vereisen ook dat je minstens 13/18 of wat dan ook bent, deels met het idee dat je tegen die tijd wel een ruggengraat ontwikkeld hebt en zaken in perspectief kan plaatsen. Verder moet je niet té gevoelig worden. Moet racistisch materiaal altijd illegaal zijn? Seksistische dingen dan? Wat is racistisch en wat is seksistisch? Is porno seksistisch? Wie bepaalt wat mag en niet?

Laten we duidelijk zijn: het is in een dergelijk geval verschrikkelijk dat X of Y eerder de persoon overkomen is. Dat betekent echter niet dat virtueel iets symbolisch vergelijkbaars doen hetzelfde is als de echte daad.

Je hebt een balans nodig, en dergelijke zaken zijn ondanks een sterke feministische lobby toch echt niet belangrijk genoeg om rechtsgang nodig te hebben. Voor mij is het zelfs een verspilling van de tijd. Er zijn rotte appels die vervelende dingen doen. Wat erg zeg... maar wat is het probleem nou? Wat wil je doen om dit op te lossen? Is er überhaupt een probleem? Volgens mij is er geen probleem, want iedere spelwereld waar dit vaak gebeurt zal een reputatie ontwikkelen en vermeden worden. En een reputatie wordt niet gemaakt door een paar gevallen... Als je daadwerkelijk blijvende emotionele schade oploopt omdat er een virtuele hand door je bil gaat en je niet de kracht kan vinden om het spel te verlaten, dan werkt een psycholoog/psychiater misschien beter dan rechtsgang, of je kan jezelf beter maar niet in deze situaties plaatsen.

[ Voor 32% gewijzigd door Pastafarian op 28-10-2016 19:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Ik heb de 'full game', maar voor diegene die even in één van de Pagani's wil zitten, kan de gratis demo/teaser van pCARS uitproberen : http://store.steampowered.com/app/429180/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 08:43
Mijn huidige monitor heeft zijn beste tijd gehad. Daarom kijk ik nu naar een nieuwe monitor en ben geinteresseerd in 21:9 schermen. Nu zie ik ook af en toe filmpjes voorbijkomen van mensen die Virtual Desktop draaien met een Vive en dat ziet er ook erg cool uit. Je hebt dan als ik het goed begrijp elk formaat scherm dat je zou willen plus natuurlijk al het leuks dat een Vive biedt. Heeft iemand ervaring hiermee? Zoja, werkt het zo goed dat het (alleen voor spellen) vergelijkbaar of beter werkt dan een goede 21:9 monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randomg
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 22:55
michielvz schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 15:57:
Mijn huidige monitor heeft zijn beste tijd gehad. Daarom kijk ik nu naar een nieuwe monitor en ben geinteresseerd in 21:9 schermen. Nu zie ik ook af en toe filmpjes voorbijkomen van mensen die Virtual Desktop draaien met een Vive en dat ziet er ook erg cool uit. Je hebt dan als ik het goed begrijp elk formaat scherm dat je zou willen plus natuurlijk al het leuks dat een Vive biedt. Heeft iemand ervaring hiermee? Zoja, werkt het zo goed dat het (alleen voor spellen) vergelijkbaar of beter werkt dan een goede 21:9 monitor?
Ik heb Virtual Desktop en een 1440p 21:9 scherm. Wat is je vraag precies? Virtual desktop projecteert mijn 21:9 scherm maar dit is natuurlijk veel minder scherp, letters zijn moeilijk te lezen. Virtual Desktop heeft zo z'n andere voordelen :+ (360 graden & 3d side-by-side videos bijv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 02:23
(jarig!)
michielvz schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 15:57:
Een Vive is geen vervanging voor een echt beeldscherm. Tekst lezen wordt lastig. Wat wel heel goed kan is een film kijken in 1 van de nieuwe bioscoopzalen van Big Screen.

Pac Man Battle Royale Replica, Fix It Felix Jr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 08:43
Ik vraag me af of een vive een normaal beeldscherm van 21:9 kan vervangen voor het gamen. Voor alle andere taken heb ik een beeldscherm. Anders gezegd, wat is voor het gamen toffer/mooier/beter? Een monitor of virtual desktop. Ik speel met name battlefield 4 en 1.

[ Voor 32% gewijzigd door michielvz op 06-11-2016 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
(jarig!)
michielvz schreef op zondag 06 november 2016 @ 10:00:
Ik vraag me af of een vive een normaal beeldscherm van 21:9 kan vervangen voor het gamen. Voor alle andere taken heb ik een beeldscherm. Anders gezegd, wat is voor het gamen toffer/mooier/beter? Een monitor of virtual desktop. Ik speel met name battlefield 4 en 1.
Voor "normaal" gamen zou ik een monitor gebruiken, voor echt VR games (uiteraard) een VR bril

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randomg
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 22:55
michielvz schreef op zondag 06 november 2016 @ 10:00:
Virtual Desktop met "Cinema mode" is voor mij geen vervanging van een normale monitor, het is daar bij lange na niet scherp genoeg voor. Battlefield zou ik dan spelen met Vorpx maar dat heb ik niet geprobeerd. Zelf heb ik Tridef 3d wat ook voor sommige games werkt en side-by-side 3d simuleert. Toch denk ik dat t niet optimaal is voor games die niet VR-ready zijn.
edit: als je iets in de richting van Battlefield wil spelen in VR zou ik is naar Onward kijken, dat is momenteel een van de beste VR 'realistische' shooters.
YouTube: VR Realistic Military PVP - ONWARD

[ Voor 14% gewijzigd door randomg op 06-11-2016 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
Onward is echt vet! Tijd om de kamer goed in te richten zodat ik gewoon goed een rondje kan draaien.

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenzy_LS

Mijn mening is ook dat het wat overtrokken is. Je hebt geen lichaam in Quivr alleen maar een hoofd en zweevende handjes. Het nieuws is een beetje opgeblazen ook met de uitgebreide reactie van de maker etc.

De discussie op dit moment is dan wel weer goed. Zeker voor wat er komen gaat in VR.

"Aanranding" is eigenlijk aan de orde van de dag in de traditionele spellen. Zelf ook meerdere malen iemand ff "tea-baggen" na een kill bijvoorbeeld. Weet niet of je dit in Onward kan doen, maar strictgenomen ben je dan iemand aan het aanranden ja.
De immersie brengt als nadeel dat negatieve ervaring ook versterkt worden. Trollen/griefen zullen dus extra hard aankomen. Goed dat het nu aan de orde is gekomen, de content makers kunnen meer maatregelen nemen/verzinnen zodat het niet uit de hand loopt in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Volgens de laatste nieuwsbrief van HTC heb je geen verzendkosten als je de Vive online besteld:

Link newsletter

http://www.vive.com/eu/product/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Aanvullend daarop, Tilt Brush wordt niet meer meegeleverd bij aanschaf van de Vive. Jammer.

[ Voor 4% gewijzigd door CapTVK op 09-11-2016 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

Ik kwam hem vanmorgen tegen idd! Als de balance en de AI nog steeds hetzelfde zijn als het origineel, dan kan dit best een grote nostalgie hit worden. (Ik kan niet zo snel vinden wat nou inhoudelijk de "gameplay improvements" zijn van openRA)

Ben (persoonlijk) alleen geen fan van het "clipboard" aan je controller vast concept. Had liever iets gezien als een weapon-wheel zoals GTA of Saints Row. Eerst een kwadrantje klikken op het trackpad voor 1 van de 4 types, en dan een wheel voor de opties van dat sub-menu. Misschien iets mooier vorm gegeven ala Hoverjunkers, of als een soort scherm voor je zoals Cosmic Trip.

Of, als we echt wishful-thinking gaan doen, Leap-motion support! Word het net zo als de trailer van R.U.S.E Dan ga je echt de kant op van ouderwets Risk, met een hand vol poppetjes en kanonnen je tegenstander van het bord af vegen!

[ Voor 8% gewijzigd door Borgoth op 11-11-2016 00:19 ]

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frenzy_LS
http://uploadvr.com/htc-vive-wireless-kit/

ViveWireless

Woohoo! upgrade kit Wireless Vive.

Verbaasd dat ze hier nu al mee komen, geweldig.
Zal het bestellen, kijken hoe goed het daadwerkelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Hmmm, ca. 202€, dan nog S&H en 21% BTW, plus 10€ douane administratiekosten... Dan kom je in de buurt van 270-290.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ooooh wel nice. Dat vond ik tot nu toe het irritantste van de Vive :) Ben benieuwd wanneer het hier uit komt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Laatst online: 24-09 21:29
Frenzy_LS schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 05:35:
http://uploadvr.com/htc-vive-wireless-kit/

[afbeelding]

Woohoo! upgrade kit Wireless Vive.

Verbaasd dat ze hier nu al mee komen, geweldig.
Zal het bestellen, kijken hoe goed het daadwerkelijk is.
Ik ben benieuwd hoe ze het latency probleem hebben opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
(jarig!)
Latency wordt vooral veroorzaakt door encryptie en packet loss (veel hoger via wireless), waarschijnlijk is de packet loss veel minder omdat je de ontvanger en zender vlakbij elkaar hebt staan en gebruiken ze geen/simpele encryptie.

Ben benieuwd naar de eerste tests.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:47
Ik wacht even op de 1e reviews, maar als het echt werkt zal ik er meteen een aanschaffen :-)....die draad is toch wel een beetje irritant

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frenzy_LS
TNJ schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 08:44:
[...]

Hmmm, ca. 202€, dan nog S&H en 21% BTW, plus 10€ douane administratiekosten... Dan kom je in de buurt van 270-290.
Ik woon in China, en heb vroeg een Vive gekocht. Zal dus in de 1e groep zitten en dan relatief snel feedback kunnen geven. Ik zit hier redelijk dichtbij de VR community, zou eventueel Alvin nog kunnen vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Klinkt wel heel erg mooi om waar te zijn.

Maar misschien....Ik zie graag een serieuze review (van Frenzy_LS) tegemoet. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Wat ik mis bij de TPCast, is specs of de aanwezigheid van audio passthrough. Op dit moment lijkt het enkel video en 'positional data'.

In de video's dragen ze ook geen koptelefoon of headset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmEagle

ArmEagle

Duzz.

Is er een multiplayer/coop spel welke gebouwd is om het met 2 (of meer) setups in één ruimte (2 lighthouses) samen te spelen? Dat je elkaar ook in de spelwereld op dezelfde 'plek' als in de echte wereld ziet rondlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Laatst online: 24-09 21:29
Het nadeel van meerdere spelers in 1 ruimte is dat je het lighthouse signaal voor de ander kunt blokkeren. Dit zal de tracking en ervaring niet ten goede komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

ArmEagle schreef op zondag 13 november 2016 @ 01:48:
Is er een multiplayer/coop spel welke gebouwd is om het met 2 (of meer) setups in één ruimte (2 lighthouses) samen te spelen? Dat je elkaar ook in de spelwereld op dezelfde 'plek' als in de echte wereld ziet rondlopen?
Misschien iets waarmee Raw Data rekening mee heeft gehouden bij de ontwikkeling?

Hover Junker heeft ondersteuning voor 2 spelers in één kamer op één hover junker.

[ Voor 9% gewijzigd door TNJ op 13-11-2016 09:55 . Reden: Hover Junker ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmEagle

ArmEagle

Duzz.

TNJ schreef op zondag 13 november 2016 @ 09:50:
[...]

Misschien iets waarmee Raw Data rekening mee heeft gehouden bij de ontwikkeling?

Hover Junker heeft ondersteuning voor 2 spelers in één kamer op één hover junker.
Ah. Hover Junker heeft er volgens mij niet écht ondersteuning voor. Maar het werkt wel omdat de speelruimte overeenkomt met de ruimte in het spel:

YouTube: HTC VIVE Local Multiplayer VR: 2 Players in the same space! HOVER JU...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
(jarig!)
TNJ schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 22:05:
Wat ik mis bij de TPCast, is specs of de aanwezigheid van audio passthrough. Op dit moment lijkt het enkel video en 'positional data'.

In de video's dragen ze ook geen koptelefoon of headset.
Voor draadloze audio zijn al oplossingen hebben ze waarschijnlijk gedacht, maar was wel mooier geweest als het alles in één was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenzy_LS
ArmEagle schreef op zondag 13 november 2016 @ 01:48:
Goede vraag. Het zal soweiso niet werken als je binnen de VR wereld nog kunt teleporten, dus Rec-room, Out of Ammo, Dig 4 destruction (geweldig spel trouwens) e.d vallen af.
Denk aan Hover Junkers en Hordez. Ik heb vive’s naast elkaar ieder z’n eigen 2x3 veldje (tapijt), met 2 lighthouses. Ik heb eigenlijk nooit overwogen om mensen „samen te voegen“ in 1 speelveld.

Groot praktisch probleem is dat je niet om elkaar heen kan lopen zonder dat de kabels vestrikt raken. Mocht draadloos goed werken, zou ik het alsnog niet echt aanraden. Ik denk dat je elkaar makkelijk een knal met de controler kan verkopen in je enthosiasme Je FOV is wat beperkt, en de „lichamen“ zijn een benadering, alleen handen en hoofd zijn accuraat.
DarthSjaak schreef op zondag 13 november 2016 @ 15:24:
[...]

Voor draadloze audio zijn al oplossingen hebben ze waarschijnlijk gedacht, maar was wel mooier geweest als het alles in één was.
Ow, heb er 2 kunnen bestellen. Alleen video passthrough kan ik bijna niet geloven, dat zou wel erg ruk zijn. Heb nog wel een draadloze G930 liggen, maar die kun je dus mooi niet opzetten met die TPCast kast boven op je hoofd.

[ Voor 18% gewijzigd door Frenzy_LS op 14-11-2016 03:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 22:35
ben jaloers! :) Maar de audio zou eventueel ook via de wireless hdmi kunnen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
(jarig!)
Lizard schreef op maandag 14 november 2016 @ 22:39:
ben jaloers! :) Maar de audio zou eventueel ook via de wireless hdmi kunnen gaan?
Daar heb je waarschijnlijk wel gelijk, want dat gebeurt via de kabels ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:57

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

nieuws: HTC Vive krijgt Google Earth VR-app

Erg fijn :) Vergeet vooral niet 'Human scale' aan te zetten bij de settings. Daardoor heb je niet alleen een 'Madurodam' gevoel, maar schaalt alles goed mee als je op bijvoorbeeld een berg of wolkenkrabber gaat staan.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenzy_LS
Gizz schreef op woensdag 16 november 2016 @ 22:50:
nieuws: HTC Vive krijgt Google Earth VR-app

Erg fijn :) Vergeet vooral niet 'Human scale' aan te zetten bij de settings. Daardoor heb je niet alleen een 'Madurodam' gevoel, maar schaalt alles goed mee als je op bijvoorbeeld een berg of wolkenkrabber gaat staan.
Wow, echt veel leuker dan ik al dacht dat het zou zijn. M'n VPN draait over-uren dus heb nogal wat pop-ups/ins. Maar wat een leuke ervaring, soort sim-city / madurodam idee idd, maar dan van echte steden/omgevingen.

In Tokyo waande ik me ook een soort godzilla. Ik zit in het echt op de grond en "cruise" door de stad links, rechts en voor me beneden. New York soortgelijk tussen de gebouwen zweven.

Detail is nu al echt verbluffend. Zelfs individuele bomen. Kan me voorstellen dat in de nabije toekomst een google-street car met een laser scan gaat rondrijden, en streetview dan tot op de milimeter acccuraat is.
Trippy shit
Pagina: 1 ... 20 ... 31 Laatste

Let op:
Alles rondom bestellingen en leveringen van de HTC Vive kan in dit topic:

[HTC Vive] Bestelling & Levering