Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo
Kan juist een reden zijn om wel te kiezen voor de OculusPhehistyr schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 20:47:
[...]
Ik probeerde vooral te vertellen waarom je wel voor Oculus zou kiezen.
Misschien een tip voor de mensen die graag de kabel van de lighthouses netjes willen afwerken, ik heb bij de bouwmarkt (Hornbach in mijn geval) van die kabelgoten gekocht die je tegen de muur kan plakken. Daar kan je de kabel indoen en dat ziet er een stuk netter uit, hier het resultaat:

Zo'n gootje kost iets minder dan een tientje dacht ik, maar dat vind ik het wel waard. Ziet er een heel stuk netter uit dan een losse kabel die maar in het zicht hangt.
[ Voor 11% gewijzigd door bjorntju op 09-04-2016 01:17 ]
Kunnen jullie hier je resultaat van de Steam VR Performance Test posten?
Met daarbij melding van je CPU en GPU configuratie?
Ik ben benieuwd wat de experience is onder de verschillende systemen.
Ikzelf heb een MSI GT72 QDE laptop met i7-4710HQ en GTX980m (8Gb).
Mijn resultaat is 6.0 (VR Ready). Net in het groen op het randje tussen geel en groen in.
Ik neem aan dat mijn specs voldoende zijn om de meeste VR goed te kunnen gebruiken.
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Geen idee, niemand die daar op dit moment iets zinnigs over kan zeggen ben ik bang, daarvoor is het allemaal nog veel te nieuwTennisbal schreef op donderdag 07 april 2016 @ 17:38:
Gaaf hoor allemaal. Ik wil er ook 1Hoe groot is de kans dat er volgend jaar een nieuwere betere versie is? (had ik toen met de iPad 1).
En ik lees nergens meer over misselijkheid? Is dat opgelost door 90fps?
Persoonlijk hoop ik dat ze nog een jaar of 2 wachten zodat een opvolger daadwerkelijk veel verschil meebrengt t.o.v. de 1e generatie. Ik moet wel bekennen dat dit een erg goed product is, zeker voor een 1e CV. enige minpunt dat ik kan noemen is dat tracking soms niet lekker werkt (kwijtraken vd headset of controllers) maar dit valt met updates wellicht nog te verbeteren. Verder is de bril echt heel erg goed, pixels zien heb je (of ig ik) geen last van gehad
Geen last van gehad, enige momenten waarop je enigzins duizelig / "van 't padje" raakt is wanneer de tracking even van slag is en de headset begint te verspringen.
Heb al een man of 10 laten proberen en geen enkele klacht van misselijkheid gekregen.
Enige waar men last van heeft gehad is dat ze bij het afzetten na 10min + speeltijd even moesten wennen aan de "real reality" omdat de ogen weer moesten gaan scherpstellen bij het kijken naar verschillende dieptes. Dit gebeurd normaal gesproken continue tijdens het rondkijken maar omdat de schermen niet van afstand van je ogen veranderen blijven je ogen op 1 afstand gefocused waar ze daarna weer continue moeten scherpstellen
[ Voor 22% gewijzigd door jimz93 op 09-04-2016 08:56 ]
PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93
Ik heb hier nog geen enkel probleem met tracking gehad. Hangen de lighthouses niet te ver uit elkaar en hangen ze hoog genoeg en kijken ze in een hoek omlaag? Kunnen de lighthouses de headset en de controllers altijd zien of staat er iets voor? Spiegels en ramen?jimz93 schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 08:53:
[...]
enige minpunt dat ik kan noemen is dat tracking soms niet lekker werkt (kwijtraken vd headset of controllers)
Dat tooltje van Oculus controleert gewoon jouw systeem met een een lijst van hardware waarbij ze garanderen dat het werkt. Genoeg hardware die net zo goed presteert, maar volgens Oculus buiten de boot valt omdat het niet op de lijst staat. De SteamVR test voert echt een benchmark uit. Dus daarbij maakt het niet uit hoe de hardware heet, zo lang het maar de juiste prestaties levert.Trevor schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 08:39:
Grappig, ik heb hem gedownload en haal een 10.2. Gisteren had ik die van de oculus rift gedaan en die zei dat mijn systeem niet geschikt was (processor - I5 4460). Verschillen die systemen echt zoveel? Ik dacht dat ze ongeveer dezelfde eisen en prestaties hadden. Waarbij de een dit en de ander dat wat beter deed.
Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo
Zoals ik de indruk heb hangen ze op de ideale locatie.DarthSjaak schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 09:02:
[...]
Ik heb hier nog geen enkel probleem met tracking gehad. Hangen de lighthouses niet te ver uit elkaar en hangen ze hoog genoeg en kijken ze in een hoek omlaag? Kunnen de lighthouses de headset en de controllers altijd zien of staat er iets voor? Spiegels en ramen?
Heb ze gisteren wel even anders gehangen (wallmount i.p.v. weggeknutseld
Perfecte omstandigheden zou ik zeggen?
Klinkt helemaal goed.jimz93 schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 09:56:
[...]
Zoals ik de indruk heb hangen ze op de ideale locatie.
Heb ze gisteren wel even anders gehangen (wallmount i.p.v. weggeknutseld). Het probleem is nu stevig minder maar nog wel aanwezig. De lighthouses hangen zo'n 4,5m uit elkaar en 10cm onder het plafond in een hoek naar het midden op de grond van het speelveld
Perfecte omstandigheden zou ik zeggen?
Stomme vraag, maar heb je de beschermplasticjes van de lighthouse afgehaald? En ik neem aan dat ze rond de 2 meter hoog of iets hoger hangen.
Het is behoorlijk overweldigend imhoWebgnome schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 09:31:
Ben best gecharmeerd van dit apparaat maar ik vroeg mij af hoever de promo filmpjes (Vooral die met het green screen) van de werkelijkheid af zitten. Is het echt zo overweldigend als men wil doen laten vermoeden of valt dat wel mee?
Louter enthousiaste reacties van degenen die hem bij mij geprobeerd hebben (10+ man ondertussen). Het geheel is gewoonweg gigantisch immersief door de volgende zaken;
- Je hebt geen bezel meer in je zichtveld waardoor je de indruk krijgt dat je niet naar een scherm zit te kijken maar meer zoals "normaal". Op een gegeven moment ziet je oog simpelweg niet verder, draai je je hoofd vervolgens gaat het beeld vrolijk mee, precies zoals dat in het echt ook gebeurd.
- Je hebt handen in de digitale wereld
- je kan fysiek rondlopen in de digitale wereld
- bukken / liggen / kruipen etc zorgt ervoor dat je beeld ook daadwerkelijk lager wordt weergegeven, dit levert een ander aangezicht op (je kan bijv onder een digitaal bureau kijken om maar iets te noemen) zoals dit het ook in het echt zou doen.
Het geheel zorgt ervoor dat je daadwerkelijk het idee hebt jezelf ergens anders te bevinden dan thuis.
Mocht je hier niet genoeg beschrijving aan hebben, mijn Vive staat ter beschikking voor try-outs voor de enthousiastelingen onder ons. Je moet daarvoor wel bereid zijn om naar Eindhoven (10min vanaf het station) te reizen. Daarnaast is het handig om me een PM te sturen voor het maken van een "date"
1 zeker, de andere weet ik niet zeker eigenlijkDarthSjaak schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 10:01:
[...]
Klinkt helemaal goed.
Stomme vraag, maar heb je de beschermplasticjes van de lighthouse afgehaald? En ik neem aan dat ze rond de 2 meter hoog of iets hoger hangen.
Ze hangen zo'n 2,2m hoog als ik moet gokken.
Ik woon niet in een hobbit hut

Een aardige vergelijking: normaal gamen is alsof je door een raam naar een tuin kijkt. VR is alsof je in de tuin staat en alles kan aanraken.
Heb nu The Lab gespeeld met die Apature Robot Repair en dat was echt gigantisch indrukwekkend. Ik heb robot repair wel eens op wat filmpjes gezien, en toen dacht ik altijd van méh, zo indrukwekkend ziet het er niet uit. Maar als je daadwerkelijk de Vive op hebt, Atlas uit die deur komt en naar je toe loopt, just wow... Het lijkt echt alsof je er naast staat.
Had mijn moeder het ook even laten proberen met Vesper Peak en de Robot Repair demo en ook zij was echt blown away met hoe echt het is. Mijn moeder is echt totaal geen gamer, heeft volgens mij nog nooit een game aangeraakt, maar ze zei meteen van "dit moet ik echt vaker proberen!".
[edit]
Heeft iemand ook problemen met het in stand-by krijgen van de Lighthouses? Bij mij werkt het echt heel afwisselend. Als ik SteamVR afsluit schakelen de lighthouses zich zoms wel en soms niet uit. Heel erg irritant... In de instellingen staat alles goed en de bluetooth drivers heb ik ook geïnstalleerd.
[ Voor 13% gewijzigd door bjorntju op 09-04-2016 12:12 ]
Ik bedoel dus de nieuwe GTA 6. Die zal ongetwijfeld wel werken met native VR? En waarom zou je dan misselijk worden? Kan me voorstellen dat je niet met gamepad of keyboard (als dat mogelijk is) speelt?Phehistyr schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 10:51:
GTA is niet gemaakt voor VR, dus dat mag je met een gamepad doen waarbij er een grote kans is dat je er misselijk van wordt. De meeste made for VR spellen maken gebruik van een vorm van teleportatie.
Het is nog koffiedik kijken wat de markt voor VR gaat doen. Vooralsnog is de markt te klein om ondersteuning van AAA studio's te verwachten. Misselijkheid komt doordat je visuele informatie niet overeen komt met wat je evenwichtsorgaan registreert. Een oplossing is dus teleportatie of altijd een referentie in beeld hebben zoals een cockpit of het interieur van een auto. Een Virtuix Omni oid zou ook moeten helpen, maar de markt daarvoor is nog maar een fractie van de toch al kleine VR markt. Brede ondersteuning daarvoor zal ook onwaarschijnlijk zijn.Tennisbal schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 12:16:
[...]
Ik bedoel dus de nieuwe GTA 6. Die zal ongetwijfeld wel werken met native VR? En waarom zou je dan misselijk worden? Kan me voorstellen dat je niet met gamepad of keyboard (als dat mogelijk is) speelt?
Het begon bij het bestellen - ik had een typo gemaakt in mijn adres. Eigen schuld, maar ik verwachtte dat het een fluitje van een cent zou zijn om het op te lossen. Niet dus. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd en niemand weet waar je nou écht moet zijn. Uiteindelijk via de vijfde live chat iemand te pakken gehad die een terugbel afspraak zou maken voor de sales afdeling.
Máár, helaas, die konden niets doen. Terwijl ik op Reddit wel verhalen las van mensen die vrolijk hun gegevens konden aanpassen. Wat moet je dan? Annuleren en achteraan aansluiten. Dus de mijne komt in maart. Daar heb ik, in eerste instantie, vrede mee gesloten.
Echter, je ziet dat het HTC nu ook niet lukt om bepaalde orders op de verwachtte tijd af te leveren, dat is begrijpelijk, aan de ene kant, maar dan krijg ik hem óók later. Dan spreken we nog niet over de creditcard authorizaties die mislukken en dergelijke.
Nu las ik gisteren een post van iemand die een DOA Vive had, en hem werd verteld het apparaat - op eigen kosten - te retourneren en dan konden ze hem repareren, niet swappen.
Misschien ben ik verwend, in Nederland zijn genoeg winkels waar je bizar goede service krijgt, maar dit lijkt écht beneden pijl. Hoe langer ik wacht, hoe meer verhalen ik lees op Reddit, hoe minder enthousiast ik word. Ik lees ook verhalen dat de minimale roomscale eis ook tegenvalt. Iemand die daar tegenaan is gelopen, of hebben de meeste mensen hier een (veel) groter gebeid tot hun beschikking?
Ik denk dat ik maximaal de 2x3m ga halen, en dan voorkom ik nét problemen met ergens tegenaan slaan.
Nog meer mensen die langzaam twijfelen of stel ik me een beetje aan?
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Ik dacht dat dit juist een nieuwe impuls is voor de game industrie. Lijkt me sterk dat AAA titels niet allang bezig zijn met ondersteuning inbouwen voor nieuwe games. Beetje gemiste kans als je concurrent het wel heeft.Phehistyr schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 12:21:
[...]
Het is nog koffiedik kijken wat de markt voor VR gaat doen. Vooralsnog is de markt te klein om ondersteuning van AAA studio's te verwachten. Misselijkheid komt doordat je visuele informatie niet overeen komt met wat je evenwichtsorgaan registreert. Een oplossing is dus teleportatie of altijd een referentie in beeld hebben zoals een cockpit of het interieur van een auto. Een Virtuix Omni oid zou ook moeten helpen, maar de markt daarvoor is nog maar een fractie van de toch al kleine VR markt. Brede ondersteuning daarvoor zal ook onwaarschijnlijk zijn.
Als het echt waar is wat je zegt dan koop ik voorlopig geen Vive, wil wel beetje normale games ook kunnen spelen? (of zie ik het nu verkeerd?
Mét de Vive kun je toch ook 'normale' spellen spelen? Het idee is, je kan niet gemakkelijk VR implementeren, dus die kostenpot moet wel gedekt worden. En op dit moment is er nog geen grote markt voor VR. Er is hype, maar dat was er ook voor 3D en toen flopte dat.Tennisbal schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 12:34:
[...]
Ik dacht dat dit juist een nieuwe impuls is voor de game industrie. Lijkt me sterk dat AAA titels niet allang bezig zijn met ondersteuning inbouwen voor nieuwe games. Beetje gemiste kans als je concurrent het wel heeft.
Als het echt waar is wat je zegt dan koop ik voorlopig geen Vive, wil wel beetje normale games ook kunnen spelen? (of zie ik het nu verkeerd?
Er zullen heus wel bedrijven zijn die prototypes hebben en dergelijke, maar om nu te verwachten dat de nieuwe GTA, Battelfield of Call of Duty gebruik gaan maken van VR is, waarschijnlijk, te veel van het goede. Daarnaast leent niet elk spel zich goed voor VR, sommige dingen werken fantastisch en andere dingen weer totaal niet.
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Maar wat zijn dan ' normale' spellen? Die mini games die je kunt spelen (wat ik hierboven lees)? of de normale games met de Vorpx oplossing?SacreBleu schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 12:38:
[...]
Mét de Vive kun je toch ook 'normale' spellen spelen? Het idee is, je kan niet gemakkelijk VR implementeren, dus die kostenpot moet wel gedekt worden. En op dit moment is er nog geen grote markt voor VR. Er is hype, maar dat was er ook voor 3D en toen flopte dat.
Er zullen heus wel bedrijven zijn die prototypes hebben en dergelijke, maar om nu te verwachten dat de nieuwe GTA, Battelfield of Call of Duty gebruik gaan maken van VR is, waarschijnlijk, te veel van het goede. Daarnaast leent niet elk spel zich goed voor VR, sommige dingen werken fantastisch en andere dingen weer totaal niet.
Dat ^ En daarnaast zijn er nu al behoorlijk wat spellen die de moeite waard zijn beschikbaar bij launch en er zijn blijkbaar nog meer spellen onderweg. Het leuke aan VR is nu juist dat de hele industrie een reset heeft gekregen omdat er weer heel veel wielen uitgevonden moeten worden. Daarom zie je nu allemaal indie titels omdat kleine studio's sneller kunnen werken en meer risico's kunnen nemen.SacreBleu schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 12:38:
[...]
Mét de Vive kun je toch ook 'normale' spellen spelen? Het idee is, je kan niet gemakkelijk VR implementeren, dus die kostenpot moet wel gedekt worden. En op dit moment is er nog geen grote markt voor VR. Er is hype, maar dat was er ook voor 3D en toen flopte dat.
Huh? Jij kwam zelf met de term 'normale' spellen. En nu vraag je aan mij wat het is? Geen idee, dat heb je net zelf verzonnen in je vorige post.Tennisbal schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 12:41:
[...]
Maar wat zijn dan ' normale' spellen? Die mini games die je kunt spelen (wat ik hierboven lees)? of de normale games met de Vorpx oplossing?
Door een Vive te kopen sluit je het een niet uit aan het ander. Je kan doen wat je wil. Wil je 'normale' spellen spelen - wat jij daar dan ook mee bedoeld - zal dat gewoon nog gaan.Tennisbal schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 12:34:
[...]
Als het echt waar is wat je zegt dan koop ik voorlopig geen Vive, wil wel beetje normale games ook kunnen spelen?
Als je VorpX bedoeld, dat ligt aan VorpX en het spel - en of deze zich wel leent aan VR - niet aan de HMD dat is - basaal genomen - een scherm met motion tracking.
PAC-MAN met VorpX zal niet veel voor je doen, bijvoorbeeld, en ik verwacht ook niet dat Call of Duty met VorpX iets bijzonders is.
Ik denk dat we het over hetzelfde hebbenSacreBleu schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 12:51:
Huh? Jij kwam zelf met de term 'normale' spellen. En nu vraag je aan mij wat het is? Geen idee, dat heb je net zelf verzonnen in je vorige post.Ik ging ervanuit dat je spellen via een monitor bedoelde.
Ik hoef niet de hele tijd een robot repair game te spelen of een space station te bekijken (lijkt me overigens ook erg tof). Gewoon combi van beiden.
Racespellen en flight sims zullen de 'traditionele' genres zijn waar VR snel standaard zal worden ondersteund. De gameplay hoeft nauwelijks of niet aangepast te worden en VR voegt ook echt wat toe.Tennisbal schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 12:55:
[...]
Ik denk dat we het over hetzelfde hebbenIk bedoel bijvoorbeeld dat ik shooters/GTA/race spellen (Dirt) en bestaande traditionele games ook gewoon kan spelen. Al dan niet met een virtueel scherm voor je geprojecteerd en via die Vorpx oplossing wel om je heen kan kijken.
Ik hoef niet de hele tijd een robot repair game te spelen of een space station te bekijken (lijkt me overigens ook erg tof). Gewoon combi van beiden.
Een geprojecteerd virtueel scherm gaat niets voor je betekenen, je levert dan een hoop resolutie en rekenkracht in om in een virtuele kamer te kunnen zitten. Met VorpX kan het wel, maar zoals voorheen aangehaald niet alles werkt goed in VR.Tennisbal schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 12:55:
[...]
Ik denk dat we het over hetzelfde hebbenIk bedoel bijvoorbeeld dat ik shooters/GTA/race spellen (Dirt) en bestaande traditionele games ook gewoon kan spelen. Al dan niet met een virtueel scherm voor je geprojecteerd en via die Vorpx oplossing wel om je heen kan kijken.
snel eens uitproberen en vooral testen of ik niet ziek ofzo word
Er zijn een aantal games die VR ondersteunen, gisteren zag ik bijvoorbeeld Dirt daarbij staan.Tennisbal schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 12:55:
[...]
Ik heb zelf echter geen stuurwiel waardoor de ervaring tig keer minder zal zijn
There you go!grote_oever schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 13:36:
Ik had hier toch echt wat meer unpacking foto's verwacht
HTC Vive HTC Vive VR headset | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
[ Voor 4% gewijzigd door jimz93 op 09-04-2016 14:02 ]
Waar? In Steam betekent 'VR support' helemaal niets meer, aangezien dat ook vaak spellen zijn die alleen een oude Oculus runtime ondersteunen. Je wil zoeken op specifiek 'Vive support'. Voor zover ik weet is Live For Speed het enige racespel wat de Vive nu ondersteunt.jimz93 schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 13:43:
[...]
Er zijn een aantal games die VR ondersteunen, gisteren zag ik bijvoorbeeld Dirt daarbij staan.
Ik heb zelf echter geen stuurwiel waardoor de ervaring tig keer minder zal zijn
Ik geloof dat ik in de store gesorteerd had op VR.Phehistyr schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 14:01:
[...]
Waar? In Steam betekent 'VR support' helemaal niets meer, aangezien dat ook vaak spellen zijn die alleen een oude Oculus runtime ondersteunen. Je wil zoeken op specifiek 'Vive support'. Voor zover ik weet is Live For Speed het enige racespel wat de Vive nu ondersteunt.
Weet niet zeker of ik daarbij ook de oculus weg heb gevinkt zodat alleen de vive overbleef
https://www.reddit.com/r/Vive/wiki/systemsXymox schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 07:49:
Kunnen jullie hier je resultaat van de Steam VR Performance Test posten?
Met daarbij melding van je CPU en GPU configuratie?
Ik las dat Star Wars: Battlefront exclusief op Playstation VR komt, dus dan zou dit ook best voor andere Battlefield titels kunnen gebeuren.SacreBleu schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 12:38:
[...]
Wat ik me trouwens ook afvraag... krijg je ook echt het gevoel van hoogte en diepte en dergelijke? En krijg je als je bijvoorbeeld naar beneden valt ook echt zo'n gevoel van vallen in je maag?
[ Voor 10% gewijzigd door jagermeister op 09-04-2016 15:24 ]
- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER
Ik wil niet al te pessimistisch zijn, maar ik zie dit meer als een manier om dit spel te redden dan om Playstation VR te promoten. Het is mijn mening, maar Battlefronts is echt een bagger spel en VR gaat dat echt niet veranderen.jagermeister schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 15:17:
[...]
Ik las dat Star Wars: Battlefront exclusief op Playstation VR komt, dus dan zou dit ook best voor andere Battlefield titels kunnen gebeuren.
Wat ik me trouwens ook afvraag... krijg je ook echt het gevoel van hoogte en diepte en dergelijke? En krijg je als je bijvoorbeeld naar beneden valt ook echt zo'n gevoel van vallen in je maag?
Diepteverschil ligt aan of er een 'offset' is. Het linkergedeeldte moet net iets meer naar links staan en rechts moet weer iets meer naar rechts staan. Dan werkt het het beste. Of je je maag voelt draaien als je valt is weer per persoon verschillende, de ene ervaring lukt het wel de andere niet.
Ik heb één keer in een virtuele attractie gezeten waar het leek alsof ik erin zat. Maar met andere rollercoasters heb ik dat niet meer gehad.
[ Voor 24% gewijzigd door SacreBleu op 09-04-2016 15:35 ]
Niet gespeeld, dus ik kan er niet over oordelen. Is het echt zo slecht ja?SacreBleu schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 15:28:
[...]
Ik wil niet al te pessimistisch zijn, maar ik zie dit meer als een manier om dit spel te redden dan om Playstation VR te promoten. Het is mijn mening, maar Battlefronts is echt een bagger spel en VR gaat dat echt niet veranderen.
Diepteverschil ligt aan of er een 'offset' is. Het linkergedeeldte moet net iets meer naar links staan en rechts moet weer iets meer naar rechts staan. Dan werkt het het beste. Of je je maag voelt draaien als je valt is weer per persoon verschillende, de ene ervaring lukt het wel de andere niet.
Ik heb één keer in een virtuele attractie gezeten waar het leek alsof ik erin zat. Maar met andere rollercoasters heb ik dat niet meer gehad.
Ah, ok. Dat valt dus nog wel wat tegen dus. Had wel het idee dat rollercoasters en dat soort dingen wel echt voor dat gevoel zouden zorgen. Varieert dus per game/demo.
[ Voor 8% gewijzigd door jagermeister op 09-04-2016 15:42 ]
In mijn mening zijn de levels niet zo heel interessant, de wapens hebben ook geen recoil, dus het lijkt meer op Call of Duty: Star Wars dan een BF spel. Het hele idee van voertuigen gaat via power-ups die je op het speelveld vindt dan een voertuig waar je instapt. Ik heb zelf alleen de DK2, en daar werken shooters niet echt lekker op, je wordt al snel misselijk. Dus ik vraag me ook af of Battlefronts zich goed gaat vertalen naar VR, dat is even afwachten.jagermeister schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 15:40:
[...]
Niet gespeeld, dus ik kan er niet over oordelen. Is het echt zo slecht ja?
Wat ik, eigenlijk, bedoelde is dat je nog niet in je handen moet knijpen dat Battlefront naar VR komt, vooral omdat dat spel niet is gemaakt met VR in gedachten, dus ik verwacht/ben bang, dat je gewoon alleen rond kan kijken met je hoofd. En, tjah, dan kun je veel betere dingen gaan doen met je tijd.
Qua VR kijk ik voorlopig de kat nog wel even uit de boom.
Als je kijkt naar PSVR zou ik dat zeker even doen. Sony heeft wel vaker grootse ideeën, om vervolgens de support van externe developers af te laten hangen die eerst grote verkopen willen zien. En die komen er niet als er geen content is. Dat is overigens, net zo goed, mijn mening. Ik heb meer het idee dat Sony als een van de eerst op de markt voor VR wilde gaan staan, terwijl de console daar niet helemaal voor is geschikt.jagermeister schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 15:46:
Ok, duidelijk
Qua VR kijk ik voorlopig de kat nog wel even uit de boom.
Er zijn nu al verhalen dat de Move controllers té oud zijn voor goede motion controls. Is dat waar? Geen idee, maar de PSVR is de enige VR-oplossing waar ik aanraad om te wachten op reviews.
Meh.. ik heb geen Playstation. Als ik ooit voor VR ga dan wordt het sowieso voor de PC.SacreBleu schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 15:54:
[...]
Als je kijkt naar PSVR zou ik dat zeker even doen. Sony heeft wel vaker grootse ideeën, om vervolgens de support van externe developers af te laten hangen die eerst grote verkopen willen zien. En die komen er niet als er geen content is. Dat is overigens, net zo goed, mijn mening. Ik heb meer het idee dat Sony als een van de eerst op de markt voor VR wilde gaan staan, terwijl de console daar niet helemaal voor is geschikt.
Er zijn nu al verhalen dat de Move controllers té oud zijn voor goede motion controls. Is dat waar? Geen idee, maar de PSVR is de enige VR-oplossing waar ik aanraad om te wachten op reviews.
Om even op je vraag over de Move controllers aan te haken. Heb ze voor de Ps3 gehad. En als er een ding is dat ze bijna onbruikbaar maakt is zonlicht. De move controllers (althans van de ps3) hadden de camera nodig en de gekleurde bollen werden dan door de software getracked. Asl je dus veel omgevingslicht hebt (en dat is vaak in de zomer/lente) dan werken die dingen dus voor geen meter. Geen idee of dat nu nog zo is..SacreBleu schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 15:54:
[...]
Als je kijkt naar PSVR zou ik dat zeker even doen. Sony heeft wel vaker grootse ideeën, om vervolgens de support van externe developers af te laten hangen die eerst grote verkopen willen zien. En die komen er niet als er geen content is. Dat is overigens, net zo goed, mijn mening. Ik heb meer het idee dat Sony als een van de eerst op de markt voor VR wilde gaan staan, terwijl de console daar niet helemaal voor is geschikt.
[ Voor 10% gewijzigd door Tennisbal op 09-04-2016 18:46 ]
- Doos/Installatie: Heel veel zakjes en onderdelen, maar goed verpakt en alles is eenvoudig in elkaar te zetten. Had na de installatie wel het probleem dat 1 controller niet wou pairen. Met een usb kabel kon ik de firmware updaten via SteamVR en daarna werkte het wel goed.
- The Lab is grappig alleen wel kort. De minigames zijn leuk
- Audioshield is een must voor als je van muziek/ritme games houdt. Ook zeer intensief. Heeft van zichzelf al redelijk wat muziek, maar je kan ook je eigen muziek selecteren.
- AltspaceVR: Hier werd ik echt immersed door. Ik heb met meerdere mensen kunnen praten via de Vive microfoon. Rond lopen/teleporten werkt ook prima. Zitten nog wel wat bugs in en je merkt goed dat het nog echt moet groeien maar heeft veel potentie.
- SteamVR zelf: Het zien van je steam chats of je desktop gaat snel en kan gewoon in het midden van een game. Je kan ook typen met behulp van de 2 touch pads op de controllers. Aan het begin lastig, maar het lijkt snel te wennen.
- Fantastic Contraption/Job Simulator: Leuk en eenvoudig.
Verder vooral een enorme verbetering ten opzichte van de Oculus DK2 die ik al had. Rond lopen en dingen kunnen oppakken en gooien voegt veel toe. Er zijn meerdere momenten geweest dat ik even geheel 'immersed' was. Zeker na een tijd ben je geheel gewend aan hoe alles eruit ziet. Mijn speelruimte is 2.0x2.5 meter en ik heb niet het idee gehad dat dit te klein was. Ook heb ik geen last gehad van de kabel.
Voor mij zeker het geld waard geweest
No animals were harmed in the making of this comment.
PCGamer
http://www.pcgamer.com/ht.../?utm_content=buffer9b6c2
EuroGamer
http://www.eurogamer.net/...ndry-2016-htc-vive-review
[ Voor 6% gewijzigd door 16K op 10-04-2016 16:32 ]
iv.m. 1 monitor & 1 TV op HDMI wil ik graag de DPP gebruiken maar op een of andere manier ziet de vive dan het scherm niet --> geen beeld
Heb hier een Vive op DPP, 4k monitor op DVI-D, TV op HDMI, gaat zonder problemenjimz93 schreef op zondag 10 april 2016 @ 16:43:
Zijn er hier mensen die de Vive op displayport hebben aangesloten?
iv.m. 1 monitor & 1 TV op HDMI wil ik graag de DPP gebruiken maar op een of andere manier ziet de vive dan het scherm niet --> geen beeld
Hoe heb je dat dan opgelost... xDToet3r schreef op zondag 10 april 2016 @ 17:33:
Ja ik heb de vive op displayport aangesloten. Had in begin ff dat steamvr me headset niet zag maar werkt nu perfect.
Bij mij wil hij ondanks meerdere malen rebooted headset/steam VR de bril maar niet zien via DPP
Ik had hem dus niet goed op zoals daar beschreven werd. Nu heb ik hem wat hoger op mijn gezicht geplaatst en hij zit echt een heel stuk comfortabeler en daarnaast is het beeld ook een stuk helderder geworden. In eerste instantie had ik last van blur in de hoeken van het beeld maar dat is nu ook een heel stuk minder geworden. Ik had al het vermoeden dat ik hem misschien niet helemaal goed op had, omdat de achterste band niet onder mijn schedel zat maar meer erop. Nu toch wat "getweakt" en hij zit echt een heel stuk beter en ook nog eens beter beeld!
Verwijderd
Volgens de Vive website:Verwijderd schreef op maandag 11 april 2016 @ 19:50:
Welke games/software krijg je eigenlijk bij de HTC Vive? Dan ga ik vanavond alvast wat games kopen en downloaden :-)
Dat geldt overigens voorlopig alleen voor de pre-orders.Limited Offer Free Content Bundle: Job Simulator, Fantastic Contraption and Tilt Brush by Google.
Zit er ook 1 onderop?
JaStampVoet schreef op maandag 11 april 2016 @ 22:16:
Ik heb ook de Vive besteld (wave 2) en ook een tweetal statieven voor de lighthouses. Nu is het probleem dat ik alleen aan de achterkant in alle referentiemateriaal een schroefgat zie.
Zit er ook 1 onderop?
Verwijderd
Check ook de reddit Vive sub:bjorntju schreef op maandag 11 april 2016 @ 23:46:
Gebruiken jullie die Vive vooral met een koptelefoon of earbuds? In eerste instantie gebruikte ik gewoon mijn eigen koptelefoon, deze heeft een verwisselbare 3.5mm aansluiting, dus had ik een 0,5m 3.5mm male to male kabeltje eraan gehangen zodat de kabel niet in de weg zit. Maar ik wilde eens de meegeleverde earbuds proberen en ik moet zeggen dat ik dat wel veel fijner vind. Geluidskwaliteit van die earbuds is meer dan prima, en ook een stuk comfortabeler om te dragen. Daarnaast vind ik ze wat makkelijker indoen bij het opzetten van de headset omdat ik ze er gewoon aan kan laten hangen.
https://www.reddit.com/r/...our_included_earbuds_pic/
Ik heb alles geprobeerd uit dat topic van reddit en nog een andere van reddit maar ik krijg hem maar niet comfortabel op mijn hoofd. Het is bij mij zo dat het bot in mijn neus boven vrij groot is. Mijn 'sweet' spot zit ook lager dus als ik de vive opzet zoals beschreven in dat topic zie ik helemaal niks, ik moet hem dus lager op mijn hoofd zetten maar dan zit mijn neus weer in de wegbjorntju schreef op maandag 11 april 2016 @ 19:30:
Hebben jullie dit al geprobeerd? (Of misschien hadden jullie hem wel goed op, dat kan natuurlijk ook): https://www.reddit.com/r/...dset_wrong_and_i_think_a/
Ik had hem dus niet goed op zoals daar beschreven werd. Nu heb ik hem wat hoger op mijn gezicht geplaatst en hij zit echt een heel stuk comfortabeler en daarnaast is het beeld ook een stuk helderder geworden. In eerste instantie had ik last van blur in de hoeken van het beeld maar dat is nu ook een heel stuk minder geworden. Ik had al het vermoeden dat ik hem misschien niet helemaal goed op had, omdat de achterste band niet onder mijn schedel zat maar meer erop. Nu toch wat "getweakt" en hij zit echt een heel stuk beter en ook nog eens beter beeld!

P.S. heeft iemand al de brookhaven experiment geprobeerd? Ik krijg de demo niet gestart, er staat 'shoot to start' maar ik kan niet schieten? Langs de gun staat gebruik de knop aan de zijkant om te reloaden maar ook dat doet helemaal niks.
In mijn voorbereiding op de Vive ben ik alle topics aan het verzamelen. Misschien kan jij er ook watmee:RoeZ schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 08:37:
[...]
Ik heb alles geprobeerd uit dat topic van reddit en nog een andere van reddit maar ik krijg hem maar niet comfortabel op mijn hoofd. Het is bij mij zo dat het bot in mijn neus boven vrij groot is. Mijn 'sweet' spot zit ook lager dus als ik de vive opzet zoals beschreven in dat topic zie ik helemaal niks, ik moet hem dus lager op mijn hoofd zetten maar dan zit mijn neus weer in de wegDenk dat ik maar een afspraak moet maken bij de plastisch chirurg
![]()
P.S. heeft iemand al de brookhaven experiment geprobeerd? Ik krijg de demo niet gestart, er staat 'shoot to start' maar ik kan niet schieten? Langs de gun staat gebruik de knop aan de zijkant om te reloaden maar ook dat doet helemaal niks.
- https://www.reddit.com/r/...ect_fit_for_the_htc_vive/
- https://www.reddit.com/r/...dset_wrong_and_i_think_a/
- https://www.reddit.com/r/..._guide_to_fixing_comfort/
en nog een kleine mic mod :
- https://www.reddit.com/r/...nds_great_details_inside/
Vraagje: de hoe lang is de kabel van de power adapter van de break-out box. Eerder las ik 3 meter maar het laatste bericht was 1 meter
volgens mij is deze idd maar een meter wat ik me kan herinnerenIsniedood schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 09:12:
Vraagje: de hoe lang is de kabel van de power adapter van de break-out box. Eerder las ik 3 meter maar het laatste bericht was 1 meter
Ik dacht dat dat alleen voor de USB en HDMI kabel geldt, maar of een eigenaar van de vive wil bevestigen dat het 1 meter is, dan ga ik als een malle op zoek naar verlengkabels (Weet iemand ze te vinden voor zowel de lighthouses als de power adapter?).RoeZ schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 09:22:
[...]
volgens mij is deze idd maar een meter wat ik me kan herinneren
Ik ben nu niet thuis dus kan hem niet opmeten, maar hij zal inderdaad niet langer dan een meter zijn.Isniedood schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 09:25:
[...]
Ik dacht dat dat alleen voor de USB en HDMI kabel geldt, maar of een eigenaar van de vive wil bevestigen dat het 1 meter is, dan ga ik als een malle op zoek naar verlengkabels (Weet iemand ze te vinden voor zowel de lighthouses als de power adapter?).
De break-out box ligt op mijn bureau, op de grond ligt een stekkerdoos en dat is al krap, met een bureauhoogte van 70-80 cm, zal een meter aardig kloppen.
Je krijgt een e-mail vlak voor je levering met een code voor Steam. Daarmee krijg je de drie pre order games.Verwijderd schreef op maandag 11 april 2016 @ 19:50:
Welke games/software krijg je eigenlijk bij de HTC Vive? Dan ga ik vanavond alvast wat games kopen en downloaden :-)
Verder is Valves eigen 'The Lab' ook gratis.
Verder zijn er nog een aantal gratis games en demos: http://store.steampowered..._ASC&vrsupport=101&page=1
Ook de Live for Speed demo is gratis (staat niet op steam): https://www.lfs.net/
Heb het net opgemeten, de stroomkabel van de box is ongeveer 122cm. De lighthouse-kabels zijn zo'n 3 meterIsniedood schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 09:25:
[...]
Ik dacht dat dat alleen voor de USB en HDMI kabel geldt, maar of een eigenaar van de vive wil bevestigen dat het 1 meter is, dan ga ik als een malle op zoek naar verlengkabels (Weet iemand ze te vinden voor zowel de lighthouses als de power adapter?).
Verwijderd
Dan zijn de lighthouse kabels een halve meter langer dan wat ik eerder gelezen heb. Bedankt anyways!GeneLipa schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 10:24:
[...]
Heb het net opgemeten, de stroomkabel van de box is ongeveer 122cm. De lighthouse-kabels zijn zo'n 3 meter
Voor een half metertje extra lighthousekabel zou ik dan deze kunnen gebruiken: http://www.allekabels.nl/...9/ac-dc-verlengkabel.html
2 meter extra adapter kabel is dan deze:
http://www.allekabels.nl/...4/ac-dc-verlengkabel.html
Dan nog een nieuwe 3 meter lange hdmi kabel (1.4?) en USB kabel (2.0) en dan staat de break-out box met 3 meter kabel precies aan de rand van mijn speelveld.
Dank voor alle reacties!
Edit:
Voor de mensen die nog een mooie manier voor de oordopjes zoeken:

[ Voor 8% gewijzigd door Isniedood op 12-04-2016 11:36 ]
Hier een instructie video, misschien heb je er nog wat aan:RoeZ schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 08:37:
[...]
Ik heb alles geprobeerd uit dat topic van reddit en nog een andere van reddit maar ik krijg hem maar niet comfortabel op mijn hoofd. Het is bij mij zo dat het bot in mijn neus boven vrij groot is. Mijn 'sweet' spot zit ook lager dus als ik de vive opzet zoals beschreven in dat topic zie ik helemaal niks, ik moet hem dus lager op mijn hoofd zetten maar dan zit mijn neus weer in de wegDenk dat ik maar een afspraak moet maken bij de plastisch chirurg
Video showing how to properly fit your Vive to your head
https://www.reddit.com/r/...roperly_fit_your_vive_to/
Ook die heb ik al gezien, het probleem zit hem echt in de bobbel op mijn neus. Als ik hem hoger opzet zoals in de video is alles blurry, zet ik hem lager is het heel scherp maar rust hij op de bobbel op mijn neus, wat na een tijdje pijnlijk is en gewoon niet comfortabel.migimigi schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 14:21:
[...]
Hier een instructie video, misschien heb je er nog wat aan:
Video showing how to properly fit your Vive to your head
https://www.reddit.com/r/...roperly_fit_your_vive_to/
Ik las ergens dat de 'nose gasket' los te halen is en dat voor sommige met bobbel neuzen een stuk fijner is. Ik hoop dat dat werkt en er dan geen extra licht naar binnen komt. Ik ga het morgen proberen, hopelijk lost dat het probleem op.
Oh inderdaad, hier: http://www.htcvive.com/us/support/howto/720431.htmlRoeZ schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 15:32:
[...]
Ook die heb ik al gezien, het probleem zit hem echt in de bobbel op mijn neus. Als ik hem hoger opzet zoals in de video is alles blurry, zet ik hem lager is het heel scherp maar rust hij op de bobbel op mijn neus, wat na een tijdje pijnlijk is en gewoon niet comfortabel.
Ik las ergens dat de 'nose gasket' los te halen is en dat voor sommige met bobbel neuzen een stuk fijner is. Ik hoop dat dat werkt en er dan geen extra licht naar binnen komt. Ik ga het morgen proberen, hopelijk lost dat het probleem op.
Succes, ik hoop dat je het kan oplossen.
Ik denk dan aan: meerdere levels, andere kastelen, meer vallen (niet alleen tnt en olie), misschien ook teleporteren naar verschillende torens op het kasteel en ook andere vijanden (mannetjes met een stormram).
Zeer zeker! Het ziet er goed uit en speelt lekker. Heb alleen deze korte versie al een keer of 10 gespeeld.DarthSjaak schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:24:
Wie heeft Longbow (in The Lab) al gespeeld en vindt dat dit een full game zou moeten worden?
Ik denk dan aan: meerdere levels, andere kastelen, meer vallen (niet alleen tnt en olie), misschien ook teleporteren naar verschillende torens op het kasteel en ook andere vijanden (mannetjes met een stormram).
Heb Holopoint gisteren gekocht, ook heel vermakelijk. Maar werkt net niet zo lekker als de versie van the Lab vind ik.
Van de week ook Audioshield gekocht, normaal ben ik niet zo van de 'muziekgames' en apps, maar dit is toch wel heel tof. Zeker een aanrader.
Net ook de Cloudlandss : VR Minigolf demo gespeeld. Bij de 1e hole had ik de 2e keer hole in one.
Bij de 2e hole 11 boven par

PuckStar schreef op woensdag 13 april 2016 @ 20:16:
Allen: de Tweakers Virtual Reality Community sheet heeft nu een formulier om het in te vullen.
Als je vervolgens de Edit link (na submitten) bewaard kun je in de toekomst je input weer wijzigen.
Wie er al op stond blijf in het 2e tabblad staan maar kan zich opnieuw registreren voor de Main sheet.
Het formulier: http://goo.gl/forms/3k7J8yZebu
De resultaten: https://docs.google.com/s...iPsLg-8ZC_TzgkCD734cgSdp8
[ Voor 10% gewijzigd door Toet3r op 13-04-2016 20:47 ]
Ok, dat is wel erg snel gegaan. Blijkbaar heeft men het nu al voor elkaar om Oculus titels op OpenVR te draaien. Gebruiken op eigen risico, het zou me niets verbazen als Oculus met de banhamer gaat zwaaien. Ik zou voorlopig sowieso niets kopen in de Oculus Store, tenzij er een officiele verklaring komt dat het gedoogd gaat worden.
[ Voor 50% gewijzigd door Phehistyr op 13-04-2016 22:06 ]
Het breekt de ervaring echt extreem en heb om deze reden de bril nog maar amper gebruikt
Heb de videodrivers al wel geüpdatete maar kan verder maar weinig ontdekken...
@ google ontdek ik overigens ook niets
Verwijderd
Is dat niet iets wat je in je bios in kunt stellen? Bij mij pakt de computer ook alleen de displayports van de videokaart. De HDMI van m'n mobo werkt ook niet.jimz93 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 23:06:
Heeft íemand een idee hoe ik mijn resolutieprobleem op zou kunnen lossen?
Verwijderd
Het helpt als je bij zo'n vraag even linkt naar je oorspronkelijke postjimz93 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 23:06:
Heeft íemand een idee hoe ik mijn resolutieprobleem op zou kunnen lossen?
Het breekt de ervaring echt extreem en heb om deze reden de bril nog maar amper gebruikt
Heb de videodrivers al wel geüpdatete maar kan verder maar weinig ontdekken...
@ google ontdek ik overigens ook niets
Is het geen kwestie van je videokaart die geen drie schermen tegelijk wil aansturen op de manier zoals jij de boel hebt aangesloten? Soms zijn er specifieke combinaties van aansluiten nodig om de boel aan de praat te krijgen, zoals bijvoorbeeld twee identieke schermen via DVI en het laatste scherm via HDMI bij sommige kaarten.
Precies dat. Ben heel benieuwd wat er gaat gebeuren. Laten ze dit aansudderen met de gedachte dat maar een kleine groep er gebruik van gaat maken?bjorntju schreef op donderdag 14 april 2016 @ 09:49:
Lucky's Tale krijg je gratis als je een Oculus account aanmaakt. Vanavond maar eens proberenZal ook graag wat andere Oculus games willen uitproberen, maar ik ga echt geen geld op die store uitgeven als ik niet zeker weet dat het ook daadwerkelijk blijft werken.
Zullen ze het nu open stellen dat we meer games kunnen kopen?
Of gaan ze het volledig blocken?
Ik heb een R9 290 met 2x HDMI en 1 x DPP.Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2016 @ 04:47:
[...]
Het helpt als je bij zo'n vraag even linkt naar je oorspronkelijke post
Is het geen kwestie van je videokaart die geen drie schermen tegelijk wil aansturen op de manier zoals jij de boel hebt aangesloten? Soms zijn er specifieke combinaties van aansluiten nodig om de boel aan de praat te krijgen, zoals bijvoorbeeld twee identieke schermen via DVI en het laatste scherm via HDMI bij sommige kaarten.
Op dit moment gebruik ik een monitor 1080p & een TV op 1080p.
Waneer ik de Vive wil gebruiken zet ik de HDMI aansluiting van de monitor op de Vive, dit zou dus an sich geen problemen moeten leveren.
Wat me wel opgevallen is is dat de PC de vive niet lijkt te herkennen als zijnde "beeldscherm" zoals bij reguliere beeldschermen het geval is. In het begin is de resolutie vaak goed maar na enige speeltijd 15-30min is het ineens dramatisch / gehalveerd. Soms heb ik hier al van het begin last van, de headset gaat dan ook direct af omdat het gewoonweg niet werkbaar is..
Dat zou kunnen komen doordat de software automatisch de resolutie aanpast als de frame rate te laag wordt.jimz93 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 16:36:
[...]
Ik heb een R9 290 met 2x HDMI en 1 x DPP.
Op dit moment gebruik ik een monitor 1080p & een TV op 1080p.
Waneer ik de Vive wil gebruiken zet ik de HDMI aansluiting van de monitor op de Vive, dit zou dus an sich geen problemen moeten leveren.
Wat me wel opgevallen is is dat de PC de vive niet lijkt te herkennen als zijnde "beeldscherm" zoals bij reguliere beeldschermen het geval is. In het begin is de resolutie vaak goed maar na enige speeltijd 15-30min is het ineens dramatisch / gehalveerd. Soms heb ik hier al van het begin last van, de headset gaat dan ook direct af omdat het gewoonweg niet werkbaar is..
Zijn daar instellingen voor in de software dan?DarthSjaak schreef op donderdag 14 april 2016 @ 16:41:
[...]
Dat zou kunnen komen doordat de software automatisch de resolutie aanpast als de frame rate te laag wordt.
Heb zelf nooit last gehad van dergelijke bij andere games die grafisch zwaar zijn
Geen instellingen, ik kreeg ineens een popup van SteamVR dat de framerate al een tijdje te laag was en dat daar automatisch iets aan gedaan zou worden.jimz93 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 16:45:
[...]
Zijn daar instellingen voor in de software dan?
Heb zelf nooit last gehad van dergelijke bij andere games die grafisch zwaar zijn
Ik was per ongeluk ook wel 2 erg zware dingen tegelijk aan het doen.
Heb zelf nooit een dergelijke pop-up gehad eigenlijk..DarthSjaak schreef op donderdag 14 april 2016 @ 16:49:
[...]
Geen instellingen, ik kreeg ineens een popup van SteamVR dat de framerate al een tijdje te laag was en dat daar automatisch iets aan gedaan zou worden.
Ik was per ongeluk ook wel 2 erg zware dingen tegelijk aan het doen.
Ook niets anders open staan dan steamVR + willekeurige VR app (bijv the lab)
Reactie van OculusIsniedood schreef op donderdag 14 april 2016 @ 11:13:
[...]
Precies dat. Ben heel benieuwd wat er gaat gebeuren. Laten ze dit aansudderen met de gedachte dat maar een kleine groep er gebruik van gaat maken? Zullen ze het nu open stellen dat we meer games kunnen kopen? Of gaan ze het volledig blocken?
Hier de reactie van de ontwikkelaar van de hackUpdate, 4/14 3:05 p.m. EDT: Oculus has since reached out to Ars Technica with a response to our report: "This is a hack, and we don’t condone it. Users should expect that hacked games won’t work indefinitely, as regular software updates to games, apps, and our platform are likely to break hacked software."
https://www.reddit.com/r/...done_it_oculus_on/d2384jc
Seems like a perfectly fine reaction to me. Ofcourse they can't condone it, that would mean they'd have to actively support the Revive project, which is completely outside of their control. But from that reaction it doesn't seem they'll actively try to prohibit it either.
They're worried people may buy games expecting them to work on the Vive and they may get disappointed. Especially if I can't keep feature parity with the Oculus SDK, which is what the comment about future updates is about.
This is exactly the reason why, for the first version of Revive, I chose to only actively support two games you could get for free in the Oculus Store. Since I don't want people spending money only to find out that the game they want to play is not yet supported.
Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg
Supergaaf!
Audioshield, Hoverjunker en Space pirate trainer vind ik super.
Nu zit het er wel in dat ik mijn desktop wat vaker naar beneden ga tillen, heeft iemand nog tips voor beter tillbare cases dan mijn gigantische Coolermaster?
Alles voelt heel solide alleen zat ik nog te klooien met IPD isntellen en mogelijk moet ik wat de lenzen wat verder van mijn ogen schuiven.
Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.
Mocht je een Mini-ITX hebben. http://www.corsair.com/en...0t-portable-mini-itx-caseWillemAtHome schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 09:54:
heeft iemand nog tips voor beter tillbare cases dan mijn gigantische Coolermaster?
> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing
https://www.reddit.com/r/...ing_vive_tips_and_tricks/
[ Voor 39% gewijzigd door Toet3r op 15-04-2016 13:02 ]
Helaas ATX, wel gave case.glashio schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 10:01:
[...]
Mocht je een Mini-ITX hebben. http://www.corsair.com/en...0t-portable-mini-itx-case
mogelijk kan ik iets DIY doen.
Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.
https://www.google.com/search?q=geargripWillemAtHome schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 14:56:
mogelijk kan ik iets DIY doen.
> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing
Alles rondom bestellingen en leveringen van de HTC Vive kan in dit topic:
[HTC Vive] Bestelling & Levering