Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

My 2 cents...

Wellicht wordt het tijd voor een apart "bestelling & levering" topic?
Ik denk dat voor vele kijkers hier in het topic de informatie over wanneer de vrachtwagen de straat in komt rijden en/of het pakketje ergens klaar ligt niet erg interessant is.

Persoonlijk kijk ik uit naar ervaringen over de Vive zelf en niet bij wie het wel dan niet de bestelling reeds onderweg is.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 18:32

Isniedood

nee, echt niet!

Chaperone wordt bij de release van touch officieel ondersteund voor de Rift. Valve gaat dit mogelijk maken.

Goed nieuws voor de Rifters en ook voor de Vivers. Meer support voor roomscale! Toch vraag ik mij af of HTC er echt blij mee gaat zien. Chaperone is een belangrijke USP die ze kwijt raken. Met de negatieve reviews wat betreft comfort (volgens sommige omdat ze hem niet goed om gedaan hebben) en ontbrekende koptelefoon wordt het wel moeilijke de Vive te verkopen wanneer de Touch uit is.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-09 17:02

Phehistyr

De Epische Lurker

Het is toch al tijden bekend dat het chaperone systeem in SteamVR zit gebakken en dat SteamVR support voor Oculus heeft?

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Phehistyr schreef op woensdag 06 april 2016 @ 11:30:
Het is toch al tijden bekend dat het chaperone systeem in SteamVR zit gebakken en dat SteamVR support voor Oculus heeft?
Ik had het even gemist en zag het net voorbij komen. Komt uit een presentatie van 23 februari inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-09 17:03
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2016 @ 11:02:
hoe groot is de kans dat alle CC-betalers geen shippingbericht hebben gehad, maar dat ie wel afgeleverd wordt vandaag? :-)
Klein :P Op Twitter zegt HTC dat CC orders wel gewoon de deur uit zijn gegaan, maar niemand heeft nog een shipping bevestiging gekregen en daarnaast heeft niemand die met CC heeft betaald hem daadwerkelijk ontvangen.

Ik las dat iemand in Zweden zijn bank had opgebeld, en die vertelde dat er dus een reservering op de kaart staat, en dat Digital River van plan is om 8 april het geld eraf te halen. Ik ben benieuwd. Ik lees nu al berichten van mensen waarvan de hold expired is en ik ben benieuwd hoe dat met die mensen af gaat lopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 12:35
Xymox schreef op woensdag 06 april 2016 @ 11:05:
My 2 cents...

Wellicht wordt het tijd voor een apart "bestelling & levering" topic?
Ik denk dat voor vele kijkers hier in het topic de informatie over wanneer de vrachtwagen de straat in komt rijden en/of het pakketje ergens klaar ligt niet erg interessant is.

Persoonlijk kijk ik uit naar ervaringen over de Vive zelf en niet bij wie het wel dan niet de bestelling reeds onderweg is.
Helemaal mee eens. Het is de bedoeling om dit topic te beperken tot ervaringen & discussie.

Ik ben daarom zo vrij geweest het topic [HTC Vive] Bestelling & Levering aan te maken :)

Ik heb de topicstart wel grotendeels gekopieerd, ik hoop dat dit oké is O-)

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1683417

[ Voor 9% gewijzigd door jimz93 op 06-04-2016 12:14 ]

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-09 12:06
jimz93 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 12:12:
[...]

Helemaal mee eens. Het is de bedoeling om dit topic te beperken tot ervaringen & discussie.

Ik ben daarom zo vrij geweest het topic [HTC Vive] Bestelling & Levering aan te maken :)

Top dankjewel! Misschien kan iemand de topic warning nog aanpassen met verwijzing naar dat topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjiron
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-07-2024
wat vinden jullie hiervan?
https://www.reddit.com/r/...air_htc_claiming_express/

ze hebben wel een punt. we betalen 70 euro voor shipping 1 april had DHL het pakket komt 6 april of later aan, dat is geen 1 a 2 day express shipping zoals op de site staat. waar betalen we dan voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Crap krijg Mail van DHL dat ze langs zijn geweest.
.

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:28
[...]

_/-\o_
Toet3r schreef op woensdag 06 april 2016 @ 12:34:
Crap krijg Mail van DHL dat ze langs zijn geweest.
.
Verkeerde topic!
[HTC Vive] Bestelling & Levering
:>

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therach
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:03
Helaas heb ik zelf momenteel geen budget/tijd/ruimte om een Vive aan te schaffen, maar om toch mijn enthousiasme voor alle VR hype te kunnen uitten ben ik een Nederlandstalige VR website begonnen. Aangezien de eerste bestellingen deze week geleverd worden zijn unboxing of review video's meer dan welkom mocht iemand dat leuk vinden!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DarthSjaak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 02:23
Afbeeldingslocatie: http://www.arcadeclassics.nl/unbox1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.arcadeclassics.nl/unbox2.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door DarthSjaak op 06-04-2016 13:29 ]

Pac Man Battle Royale Replica, Fix It Felix Jr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

[...]

Great. Thx

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:52
Wanneer kunnen we met z'n allen komen proberen? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nocturno
  • Laatst online: 04:59
die basestations maken wel lawaai en trillen een beetje, zit een laser in zo te zien, met koeling
2.5 amp voedingen per basestation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjiron
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-07-2024
Nocturno schreef op woensdag 06 april 2016 @ 15:30:
die basestations maken wel lawaai en trillen een beetje, zit een laser in zo te zien, met koeling
2.5 amp voedingen per basestation.
dat was de developer versie, nu zitten er stabilizers in dus zeker geen lawaai.

[ Voor 4% gewijzigd door Sjiron op 06-04-2016 15:47 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nocturno
ik heb ze net aangesloten, ze maken bij het starten wel een beetje lawaai, maar niet echt veel hoor, ik schrok er van toen ik de power aansloot

heb tot nu toe even de setup doorgelopen, basestations op wat boeken op de kast, lijkt al te werken, moet alleen het geluid nog over de headset krijgen, komt nu nog uit mijn gewone speakers, eerste indruk .. die tracking is fenomenaal, moet wel wennen dat je geen handen hebt, en ik werd een beetje duizelig , dat gaat vast wel beter as je er wat aan gewend bent. die setup alleen is al fenomenaal, echt geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
Ik heb 'm sinds vanmiddag. In eerste instantie wat problemen met de setup: uiteindelijk de Vive op een usb 2.0 i.p.v. 3.0 poort aangesloten. Vervolgens ging Windows automatisch drivers installeren, daarvoor dus nog niet. Daarna kreeg ik het geluid via de oordopjes niet werkend, via Reddit kwam ik erachter dat het wel werkt als je alle andere audio apparaten uitschakeld.

Ik heb zelf een oude i7 930 en een R9 290, beide stock. Tot nu toe helemaal geen problemen, alleen in the Lab Robot Repair wat flikkeringen, maar kan ook driver gerelateerd zijn. Performance is de hele dag al prima!
Heb onder andere de WearVR package gedownload met daarin theBlu walvis demo. Ook die draait prima!

Dit is trouwens mijn allereerste VR ervaring, ben blij dat ik gewacht heb.
Als degenen die nog moeten wachten, vragen hebben. Stel ze gerust :)

[ Voor 6% gewijzigd door Racierox op 06-04-2016 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Racierox schreef op woensdag 06 april 2016 @ 20:44:

Ik ben zelf vooral geinteresseerd in 'de ervaring'

Voldeed het aan je verwachting? Hoe was de immersie? En heb je veel last van de smalle fov?
Waar ik zelf een beetje bang voor ben is een kijkdoos ervaring. Is het daar me te vergelijken of valt dat mee?

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nocturno
voor je audio moet je in steamvr settings het htc vive hdmi device kiezen, die stond bij mij ook niet goed, dan hoef je de rest niet uit te zetten.

FOV is soms idd wat smal, soms is alles ook wat wazig, misschien een instelling , moet ik ook nog verder bekijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racierox
ChojinZ schreef op woensdag 06 april 2016 @ 20:59:
[...]

Ik ben zelf vooral geinteresseerd in 'de ervaring'

Voldeed het aan je verwachting? Hoe was de immersie? En heb je veel last van de smalle fov?
Waar ik zelf een beetje bang voor ben is een kijkdoos ervaring. Is het daar me te vergelijken of valt dat mee?
Eerste ervaring is supertof, Valve training die je eerst doet na het aansluiten zorgt er direct voor dat je echt in een andere wereld zit. Op dat punt boven verwachting. FOV is echt ruim zat, daar zou ik me helemaal geen zorgen om maken, totaal geen kijkdoos ervaring. Meer zoals het opzetten van een skibril zoals ik het eerder omschreven heb gezien. De randen zijn natuurlijk ook zwart, dus die vergeet je zo.

Gameplay en tracking is top. Resolutie is wel wat laag en fresnel lenzen (cirkels) zijn af en toe te zien, zeker bij donkere achtergronden met witte tekst of vlakken bijvoorbeeld. Tekst is hierdoor ook niet altijd goed leesbaar, je moet echt zorgen dat hij goed, strak op je hoofd zit om dit te minimaliseren. Al met al doet dit niks aan de ervaring af.
Wel zie ik hier een verbeterpunt voor komende generaties, al zullen we dan ook behoorlijk sterkere GPU's nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Racierox schreef op woensdag 06 april 2016 @ 21:06:
[...]

Op dat punt boven verwachting. FOV is echt ruim zat, daar zou ik me helemaal geen zorgen om maken, totaal geen kijkdoos ervaring. Meer zoals het opzetten van een skibril zoals ik het eerder omschreven heb gezien. De randen zijn natuurlijk ook zwart, dus die vergeet je zo.
tx! Dat wilde ik weten! Skibril view klinkt ook een stuk aantrekkelijker dan kijkdoos view. :+
Racierox schreef op woensdag 06 april 2016 @ 21:06:
[...]

Resolutie is wel wat laag en fresnel lenzen (cirkels) zijn af en toe te zien, zeker bij donkere achtergronden met witte tekst of vlakken bijvoorbeeld. Tekst is hierdoor ook niet altijd goed leesbaar, je moet echt zorgen dat hij goed, strak op je hoofd zit om dit te minimaliseren. Al met al doet dit niks aan de ervaring af.
Wel zie ik hier een verbeterpunt voor komende generaties, al zullen we dan ook behoorlijk sterkere GPU's nodig hebben.
Resolutie was ik al bang voor. Al vind ik een lage resolutie een stuk minder erg dan een te kleine fov.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nocturno
mooi omschreven, dat is wel ongeveer hoe ik het ook heb ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastafarian
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-03 19:09
Ik ben vooral benieuwd naar hoe lang het interessant en leuk blijft. Weinig zinnigs over te zeggen nu natuurlijk, maar dat blijft mijn belangrijkste overweging. Dat en de levertijd.

[ Voor 45% gewijzigd door Pastafarian op 06-04-2016 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

Racierox schreef op woensdag 06 april 2016 @ 20:44:
[...]

Ik heb zelf een oude i7 930 en een R9 290, beide stock. Tot nu toe helemaal geen problemen, alleen in the Lab Robot Repair wat flikkeringen, maar kan ook driver gerelateerd zijn. Performance is de hele dag al prima! Heb onder andere de WearVR package gedownload met daarin theBlu walvis demo. Ook die draait prima!

Welke score haal(de) je in de VR-benchmark als ik vragen mag? Ik zit zelf met een score van 3.8 gemiddeld. Lager als er andere dingen aan staan, rond de 3.9 als ik mn 2 extra displays ook uitschakel. (Triple-monitor setup normaal)

Ik moet zelf nog even wachten op mijn vive, maar heb zelf een GTX770 (overclocked, 4GB versie) en een i7-4770k. Mn CPU zit wel snor, maar zit te dubben of ik een tussenstap naar een GTX980(ti) kaart wil maken of ga wachten op de nieuwe Pascal serie.

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
Borgoth schreef op woensdag 06 april 2016 @ 21:57:
[...]

Welke score haal(de) je in de VR-benchmark als ik vragen mag? Ik zit zelf met een score van 3.8 gemiddeld. Lager als er andere dingen aan staan, rond de 3.9 als ik mn 2 extra displays ook uitschakel. (Triple-monitor setup normaal)

Ik moet zelf nog even wachten op mijn vive, maar heb zelf een GTX770 (overclocked, 4GB versie) en een i7-4770k. Mn CPU zit wel snor, maar zit te dubben of ik een tussenstap naar een GTX980(ti) kaart wil maken of ga wachten op de nieuwe Pascal serie.
Ik had een 6.2 of 6.3 volgens mij. Persoonlijk zou ik wachten of eerst een 2ehands 970 of R9 290 kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:08

Kiwi

Gadgetfreak

Ik krijg hier echt de neiging om hem nu al te kopen, maar ik ga denk ik toch even wachten tot Juli.

Misschien is het trouwens leuk om een lijst aan de topicstart toe te voegen met Tweakers die demo's willen geven (en bijbehorende regio)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
Ik wil hem graag eerst zelf opgehad hebben voordat ik hem koop. Persoonlijk wil ik het ook gebruiken om films te kijken en daar maak ik me nu zorgen over met zo'n lage resolutie. Met mijn DK1 was het niet te doen, hooguit grappig om eens te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdm88
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-12-2024
Als je films kijkt met de vive moet je rekenen op ongeveer 720p, aan de hoeveelheid pixels die je ziet
Echter bij een VR scherm heb je los van de pixels op t scherm ook meer informatie als je je scherm/hoofd subtiel beweegt (wat altijd gebeurd, tenzij je je hoofd in een bankschroef stopt)
Film kijken is best goed te doen met een vive! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
Film kijken heb ik nog niet geprobeerd, daar heb ik VR desktop voor nodig toch of zijn er andere opties?
Als ik via SteamVR naar m'n desktop ga, is de resolutie wel aan de lage kant. Geen 720P in ieder geval, tenminste dat gevoel heb ik.

Mijn specs zijn natuurlijk niet super (i7 930, R9 290), weet iemand of alles automatisch gedownscaled wordt hierdoor? Alles draait eigenlijk gewoon soepel en ik heb nergens wat in moeten stellen tot nu toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarthSjaak
Na een eerste dag spelen met de Vive hier mijn eerste indrukken:

Installatie:

De installatie kost even wat tijd ivm de lightboxes ophangen en alle kabels aansluiten, maar daarna werkt ook alles meteen. Geen gedoe met drivers, alleen even de kamer calibreren (grootte en hoogte van de vloer). De software is daarbij zeer behulpzaam. Toen ik de lighthouses iets te ver van elkaar had staan, werd ik daar meteen op gewezen.

Gebruik/Comfort:

Het is de eerste keer even wennen om alles op te zetten maar het is na een paar keer goed alleen te doen. De headset zit comfortabel en na een tijdje vergeet je dat je iets op je hoofd hebt zitten. Ik heb de bijgeleverde oordopjes nog niet geprobeerd, maar meteen een koptelefoon gebruikt.

Headset:

De headset ziet er keurig afgewerkt uit en is lichter dan je zou verwachten. FOV is prima en geeft je echt het gevoel dat je in een andere wereld bent. Screendoor effect heb ik niets van gezien, het beeld is haarscherp. Teksten in de games/demos die ik heb gedaan zijn perfect leesbaar, mede dankzij het feit dat de ontwikkelaars er rekening mee hebben gehouden dat piepkleine letters niet leesbaar zijn. In game menu's zweven meestal voor je in de lucht en je kunt er gewoon naartoe lopen.

Controllers:

Kan ik kort over zijn: tracking is ongelovelijk goed, liggen goed in de hand.

Game/Demos:

The Lab

Ik heb tot nu toe een aantal demos van The Lab gespeeld. Allemaal keurig verzorgd met oog voor detail (je kunt zelfs schrijven op het whiteboard in the lab). Zeker de moeite waard.

Job Simulator

Leuk spel met een hoop humor. Mooi uitgewerkt en een hoop te zien/ontdekken.

Audio Shield

Waanzinnig spel, de youtube video's zien er niet erg indrukwekkend uit, maar dat verandert als je er middenin staat.

Steam VR Software

Hier moet ik nog veel meer mee spelen. De bediening is heel intuitief, je kunt wisselen van spel zonder de bril af te zetten, films kijken en zelfs je windows desktop bedienen (wat verrassend makkelijk gaat). Heel mooi is dat je tijdens het wisselen tussen games nooit in een zwarte leegte terecht komt, er is altijd iets te zien.

Intergratie met telefoon:

Nog niet geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-08 10:53
Mijn God, hebben mensen de Rock Paper Shotgun review van de Vive gelezen (https://www.rockpapershot.../06/htc-vive-vr-problems/)? Deze reviewer is niet bepaald positief over de ervaring. Voor mensen zoals ik, die nog niet zeker weten of ze voor een Vive of Rift gaan (of überhaupt voor deze generatie VR-devices) wordt het kiezen niet makkelijker gemaakt. Kotaku en met name Tom's Hardware zijn juist weer een stuk enthousiaster. Voor 900 euro kan ik echter ook een mooie G-Sync monitor kopen en vaarwel zeggen tegen tearing... Maar is dat net zo cool als Elite in VR met een HOTAS spelen??

Wat vinden jullie de beste reviews van het device (en de Rift) die jullie gelezen hebben? Daarnaast blijf ik dit topic volgen voor gebruikersimpressies.

Ik ben erg bang dat het moeten staan me binnen een half uur al tegen gaat staan. Daarnaast kom ik sowieso denk ik net niet aan de 1,5 bij 2 meter, of ik moet spullen wegdoen en in een eenpersoonsbed gaan liggen.

Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
Die review is complete onzin. Iemand die er geen ruimte voor heeft probeert op de meest onhandige manier toch room scale te gebruiken en klaagt dat het niet werkt.

Tijdens de setup kun je namelijk ook gewoon aangeven dat je zittend speelt. Verder staat er ook niets inhoudelijks in de review.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Arrahant schreef op donderdag 07 april 2016 @ 10:02:
Mijn God, hebben mensen de Rock Paper Shotgun review van de Vive gelezen (https://www.rockpapershot.../06/htc-vive-vr-problems/)? Deze reviewer is niet bepaald positief over de ervaring.
De eerste alinea's van die 'review' hebben vooral als effect dat de reviewer over komt als een ontzettend verwend klein kind en zorgen ervoor dat ik afhaak. Ik maak me wel een beetje zorgen of de ruimte die ik heb afdoende gaat zijn voor de spellen die ik wil spelen, maar dat gaan we vanzelf zien.

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
Arrahant schreef op donderdag 07 april 2016 @ 10:02:
Mijn God, hebben mensen de Rock Paper Shotgun review van de Vive gelezen (https://www.rockpapershot.../06/htc-vive-vr-problems/)? Deze reviewer is niet bepaald positief over de ervaring. Voor mensen zoals ik, die nog niet zeker weten of ze voor een Vive of Rift gaan (of überhaupt voor deze generatie VR-devices) wordt het kiezen niet makkelijker gemaakt. Kotaku en met name Tom's Hardware zijn juist weer een stuk enthousiaster. Voor 900 euro kan ik echter ook een mooie G-Sync monitor kopen en vaarwel zeggen tegen tearing... Maar is dat net zo cool als Elite in VR met een HOTAS spelen??

Wat vinden jullie de beste reviews van het device (en de Rift) die jullie gelezen hebben? Daarnaast blijf ik dit topic volgen voor gebruikersimpressies.

Ik ben erg bang dat het moeten staan me binnen een half uur al tegen gaat staan. Daarnaast kom ik sowieso denk ik net niet aan de 1,5 bij 2 meter, of ik moet spullen wegdoen en in een eenpersoonsbed gaan liggen.
Als ik dat zo lees, loopt hij vooral heel erg tegen de roomscale problemen en setup aan.
Mijn kamer heeft twee schuine daken, beide lighthouses heb ik aan een houten balk gemonteerd. Ik houd nu ongeveer 2 x 2 meter over met wat uitloop in de hoeken, het gaat richting 2,5 x 2,5 meter.
De ervaring nu is al heel tof, maar iets meer vrijheid zou de ervaring nog gaver maken. Dat geef ik zeker toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Wat is jullie opstelling? Ik ben van plan om de lighthouses aan de muur op te hangen ter hoogte van 2,5m. Tegelijk ligt het speelveld van 2x2 ( op schaalbaar naar 4 x 3 als ik de bank wegschuif) op een halve meter tot 1 meter van deze lighthouse. Is dat te dichtbij?

Idealiter hang ik de andere lighthouse op 7m afstand. Ik hoop dat dat werkt en dat ik geen synckabel nodig ga hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
Isniedood schreef op donderdag 07 april 2016 @ 10:30:
Wat is jullie opstelling? Ik ben van plan om de lighthouses aan de muur op te hangen ter hoogte van 2,5m. Tegelijk ligt het speelveld van 2x2 ( op schaalbaar naar 4 x 3 als ik de bank wegschuif) op een halve meter tot 1 meter van deze lighthouse. Is dat te dichtbij?

Idealiter hang ik de andere lighthouse op 7m afstand. Ik hoop dat dat werkt en dat ik geen synckabel nodig ga hebben.
Hoogte is ruim zat, die van mij hangen wat lager, denk een krappe 2 meter. Je blokkeert toch niet snel, omdat je zelden je handen echt boven je hoofd hebt.

De lighthouse moet onder een hoek van 30 tot 45 graden naar beneden hangen. Met een FOV van 120 graden is het bereik direct vanaf de lighthouse (op de grond) al goed. Mijn 'play area' begint maar een centimeter of 20 vanaf de lighhouses.

Synckabel schijnt niet nodig te zijn, Node had volgens mij ook een play area van 7 x 7 m zonder problemen. Sync kabel heb je volgens mij alleen nodig als de lighthouses elkaar niet kunnen zien, doordat ze bijvoorbeeld te laag gemonteerd zijn. Ik las op Reddit dat het voor lange afstanden inderdaad ook nodig kan zijn.

Edit: Video van 8,2m: YouTube: Lighthouse Shenanigans

[ Voor 7% gewijzigd door Racierox op 07-04-2016 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
Isniedood schreef op donderdag 07 april 2016 @ 10:30:

Ik heb nu gespeeld op 2.5m x 3m. Lighthouse hangt op ongeveer 2m.

Tijdens de installatie kreeg ik een waarchuwing dat de lighthouses 5.74m uit elkaar hingen en dat dat max 5.5 meter mag zijn. Dus ik denk dat 7m lastig wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toet3r
  • Niet online
Kiwi schreef op woensdag 06 april 2016 @ 22:40:
Ik krijg hier echt de neiging om hem nu al te kopen, maar ik ga denk ik toch even wachten tot Juli.

Misschien is het trouwens leuk om een lijst aan de topicstart toe te voegen met Tweakers die demo's willen geven (en bijbehorende regio)?
Leuk idee, bij deze toegevoegd :)

Mensen die hun Vive beschikbaar willen stellen om anderen een keer te laten proberen kunnen zich via DM melden. Dan zet ik dat in de topicstart. Vermeld er ook bij waar je woont.

mocht je een afspraak willen maken met iemand doe dit dan via mail/dm enz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 21:21
--- never mind ---

[ Voor 88% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 07-04-2016 10:51 ]

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
5.74m, er werd geadviseerd om ze op max. 5,5m te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 21:21
Thx, had het net gelezen, sorry ;)

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

DarthSjaak schreef op donderdag 07 april 2016 @ 10:37:
[...]

Ik heb nu gespeeld op 2.5m x 3m. Lighthouse hangt op ongeveer 2m.

Tijdens de installatie kreeg ik een waarchuwing dat de lighthouses 5.74m uit elkaar hingen en dat dat max 5.5 meter mag zijn. Dus ik denk dat 7m lastig wordt.
Ze zijn vrij conservatief in die melding. Zie ook dit filmpje YouTube: Lighthouse Shenanigans
Daar staan ze ver uit elkaar, alleen hebben ze het er niet over hoe accuraat de controllers nog tracken.
Racierox schreef op donderdag 07 april 2016 @ 10:36:
[...]

Hoogte is ruim zat, die van mij hangen wat lager, denk een krappe 2 meter. Je blokkeert toch niet snel, omdat je zelden je handen echt boven je hoofd hebt.

De lighthouse moet onder een hoek van 30 tot 45 graden naar beneden hangen. Met een FOV van 120 graden is het bereik direct vanaf de lighthouse (op de grond) al goed. Mijn 'play area' begint maar een centimeter of 20 vanaf de lighhouses.

Synckabel schijnt niet nodig te zijn, Node had volgens mij ook een play area van 7 x 7 m zonder problemen. Sync kabel heb je volgens mij alleen nodig als de lighthouses elkaar niet kunnen zien, doordat ze bijvoorbeeld te laag gemonteerd zijn. Ik las op Reddit dat het voor lange afstanden inderdaad ook nodig kan zijn.

Edit: Video van 8,2m: YouTube: Lighthouse Shenanigans
Oke duidelijk verhaal. Ben zeer optimistisch dat het allemaal gaat werken dan. Dat filmpje van Node ken ik, alleen gaat dat niet zozeer over hoe goed de controller tracking blijft. Enkel de headset is niet zo moeilijk, maar we gaan het zien. Eerst maar op statieven proberen en later evt. ophangen.

[ Voor 50% gewijzigd door Isniedood op 07-04-2016 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 13:09

Comgenie

Soms heb je dat

Inmiddels mijn DHL Shipment notification binnen gekregen (:02, betaald met creditcard) :)

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
Comgenie schreef op donderdag 07 april 2016 @ 14:36:
Inmiddels mijn DHL Shipment notification binnen gekregen (:02, betaald met creditcard) :)
Ander topic: [HTC Vive] Bestelling & Levering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 13:09

Comgenie

Soms heb je dat

Excuus. had niet door dat het (inmiddels) afgesplitst was :P. Kan dat linkje niet hieronder in de waarschuwingen-vak komen?

[ Voor 10% gewijzigd door Comgenie op 07-04-2016 14:42 ]

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Niet online
Comgenie schreef op donderdag 07 april 2016 @ 14:41:
[...]

Excuus. had niet door dat het (inmiddels) afgesplitst was :P. Kan dat linkje niet hieronder in de waarschuwingen-vak komen?
Is al aangevraagd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn22
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-08 23:04
Het zou mooi zijn als er in winkels zoals Mediamarkt demo set ups komen waar de headsets uitgeprobeerd kunnen worden. Heeft iemand al enige indicatie dat dit gaat gebeuren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Niet online
Jorn22 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 16:49:
Het zou mooi zijn als er in winkels zoals Mediamarkt demo set ups komen waar de headsets uitgeprobeerd kunnen worden. Heeft iemand al enige indicatie dat dit gaat gebeuren ?
Geen idee maar er zijn hier wel tweakers die een demo willen geven.
Staat in de topicstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn22
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-08 23:04
Toet3r schreef op donderdag 07 april 2016 @ 17:02:
[...]

Geen idee maar er zijn hier wel tweakers die een demo willen geven.
Staat in de topicstart.
Ik zag het idd, helaas allemaal te ver weg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Gaaf hoor allemaal. Ik wil er ook 1 :D Hoe groot is de kans dat er volgend jaar een nieuwere betere versie is? (had ik toen met de iPad 1).

En ik lees nergens meer over misselijkheid? Is dat opgelost door 90fps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Tennisbal schreef op donderdag 07 april 2016 @ 17:38:
Gaaf hoor allemaal. Ik wil er ook 1 :D Hoe groot is de kans dat er volgend jaar een nieuwere betere versie is? (had ik toen met de iPad 1).

Het blijft natuurlijk enorm koffiedik kijken, maar over het algemeen verwacht men de volgende generatie op zijn vroegst over een jaar of twee. Misselijkheid lijkt vrijwel opgelost, mits de software goed ontworpen is en de hardware het allemaal aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Ik kwam er net achter dat de kabels van de adapters 2,5m zijn. Deze zijn echter wel eenvoudig te verlengen. Keek zelf hiernaar.

De hdmi kabel en usb kabel van pc naar de brake-out box is 1 meter begreep ik. Klopt het dat je deze met max 5 meter lange passieve kabels kan vervangen? Voor langer heb je een actieve usb kabel nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarthSjaak

Ik weet niet of het door 90fps komt of door de erg snelle tracking, maar ik heb gisteren 3 uur lang van alles gespeeld en niet ziek geworden. En normaal wordt ik als ik naar een boot kijk al misselijk.

Het belangrijkste is dat je in vr nooit moet bewegen terwijl je irl stil staat. Room tracking icm het blink systeem (teleporteren) zorgt er voor dat je dus niet ziek wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
DarthSjaak schreef op donderdag 07 april 2016 @ 09:24:
het beeld is haarscherp. Teksten in de games/demos die ik heb gedaan zijn perfect leesbaar, mede dankzij het feit dat de ontwikkelaars er rekening mee hebben gehouden dat piepkleine letters niet leesbaar zijn. In game menu's zweven meestal voor je in de lucht en je kunt er gewoon naartoe lopen.
Bij haarscherp moet oa. ik denken aan een hoge resolutie. Maar lees juist overal dat die wat tegenvalt.
Hoe moet ik jouw haarscherp interpreteren?

Ow, en welke tweaker held hier doet de eerste poging om dat ding over te clocken? 2 Schermpjes op 120hz lijkt mij wel prettig! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Niet online
Zijn er meer mensen die last hebben van dat SteamVR regelmatig vastloopt bij afsluiten. Alleen geforceerd afsluiten via taskmanage helpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:23
Mijn Vive crashte bij het openen van het menu. Dat kwam doordat ik hem had aangesloten op USB 3.0. Dus check even of hij in een USB 2.0 poort zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Die kans is heel groot, net zoals met tv's, telefoons, tablets, laptops, computers, alles eigenlijk. Als je niet wilt dat je spullen binnen enkele jaren verouderen, moet je geen technologie kopen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Laatst online: 18-09 10:13

glashio

C64 > AMIGA > PC

https://www.kickstarter.c...-virtual-reality-headsets Lenzen voor brildragers of transparante lenzen om je tegen krassen te beschermen op je fresnel lenzen van The Vive :)

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
ChojinZ schreef op donderdag 07 april 2016 @ 20:29:
[...]

Bij haarscherp moet oa. ik denken aan een hoge resolutie. Maar lees juist overal dat die wat tegenvalt.
Hoe moet ik jouw haarscherp interpreteren?
De mensen die een vive hebben weten dit al, maar je moet geen resolutie's vergelijken. Een normaal hd scherm is iets heel anders dan 2 "hd" schermen in een bril. Het beeld in de bril is net zo scherp als de monitor waar je nu naar kijkt. Je ziet geen pixels.

En als je in vr iets in je handen hebt wat je wilt lezen, dan hou je het op een prettige leesafstand zoals je in het echt ook zou doen.

Resolutie vergelijken is iets wat je niet moet doen met vr. Vroeger op oude tv's (met die grote glazen beeldbuizen) had ik ook niet het idee dat ik naar pixels keek, maar zag ik gewoon "The A-team".

Gewoon uitproberen en je zult het ook zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:32
Ok, ik heb een vraagje, maar dat komt vooral omdat ik nog geen enkele VR headset heb geprobeerd.

Wanneer ik mijn iPhone 3cm van mijn ogen houdt kan ik niets lezen op het scherm (alles is wazig), mijn ogen stellen dat niet scherp op dat moment. Dat is pas vanaf ongeveer 20cm.

Krijg je dan geen last met die VR schermen die zo dicht op je ogen zitten?

Again: ik ben echt een totale VR n00b en misschien wordt het duidelijk zodra ik een keer zo'n ding geprobeerd heb hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
sorted.bits schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 08:49:
Ok, ik heb een vraagje, maar dat komt vooral omdat ik nog geen enkele VR headset heb geprobeerd.

Wanneer ik mijn iPhone 3cm van mijn ogen houdt kan ik niets lezen op het scherm (alles is wazig), mijn ogen stellen dat niet scherp op dat moment. Dat is pas vanaf ongeveer 20cm.

Again: ik ben echt een totale VR n00b en misschien wordt het duidelijk zodra ik een keer zo'n ding geprobeerd heb hoor.
Daarom zitten er ook lenzen tussen je ogen en het scherm. Dus nee, heb je geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

De lenzen die in de headset zitten verhelpen dat probleem. Net als dat je met een vergrootglas van heel dichtbij scherp kan stellen. Dat is 1 van de redenen dat screen door effect optreed. Dat je ruimtes tussen de pixels ziet.

De lenzen zorgen ervoor dat het brandpunt opschuift.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racierox

Zojuist getest en nee op 3 cm afstand kan ik ook niet scherpstellen. Weinig mensen die dat kunnen volgens mij. Gisterenavond heb ik wat verder getest en door de Vive echt goed strak op te zetten en door vooral goed te centreren op wat je wilt lezen (de hoeken zijn wat waziger) is tekst goed te lezen.

Ook Fantastic Contraption voor het eerst geprobeerd, is toch wel heel leuk in roomscale! M'n vrouw vond het ook heel tof terwijl ze normaal niet echt van gamen houdt. TheBlu vind ze nog wat te eng, ze houd er niet van als dingen op haar af komen en ze voor haar gevoel niet weg kan, de immersie werkt goed dus :)

Ook voor het eerst Live for Speed geprobeerd, werkt echt verrassend goed. Eigenlijk geen last van misselijkheid, alleen als je tijdens een drift ver opzij/achterom kijkt een beetje een raar gevoel. Ben benieuwd naar ondersteuning van Assetto Corsa, Project Cars & Dirt Rally.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
DarthSjaak schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 08:42:
[...]

De mensen die een vive hebben weten dit al, maar je moet geen resolutie's vergelijken. Een normaal hd scherm is iets heel anders dan 2 "hd" schermen in een bril. Het beeld in de bril is net zo scherp als de monitor waar je nu naar kijkt. Je ziet geen pixels.

En als je in vr iets in je handen hebt wat je wilt lezen, dan hou je het op een prettige leesafstand zoals je in het echt ook zou doen.

Resolutie vergelijken is iets wat je niet moet doen met vr. Vroeger op oude tv's (met die grote glazen beeldbuizen) had ik ook niet het idee dat ik naar pixels keek, maar zag ik gewoon "The A-team".

Gewoon uitproberen en je zult het ook zien.
Maar nu weet ik nog steeds niet wat jij bedoelt met 'haarscherp'. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
ChojinZ schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 09:05:
[...]

Maar nu weet ik nog steeds niet wat jij bedoelt met 'haarscherp'. ;)
Ja, was een (te) lang verhaal. Zo scherp als een hd lcd scherm.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik een GTX980 heb, dus dat AA heel hoog zal staan.
Racierox schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 08:58:
[...]

Ook Fantastic Contraption voor het eerst geprobeerd, is toch wel heel leuk in roomscale!
Gisteren ook Fantastic Contraption gespeeld en ik vond het een schitterend spel. Vooral de kleine details maken het helemaal af (dat kleine mannetje met dat vr brilletje op de mini map was erg lachen).

[ Voor 38% gewijzigd door DarthSjaak op 08-04-2016 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
DarthSjaak schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 09:22:
[...]

Ja, was een (te) lang verhaal. Zo scherp als een hd lcd scherm.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik een GTX980 heb, dus dat AA heel hoog zal staan.
Dit vroeg ik me dus af, bepaalt SteamVR (of elk games afzonderlijk) automatisch je video instellingen? Met een i7 930 en een R9 290 draait alles soepel bij mij maar blijkbaar ten koste van wat scherpte. Heb je een bron/linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
Racierox schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 09:24:
[...]

Dit vroeg ik me dus af, bepaalt SteamVR (of elk games afzonderlijk) automatisch je video instellingen? Met een i7 930 en een R9 290 draait alles soepel bij mij maar blijkbaar ten koste van wat scherpte. Heb je een bron/linkje?
Nee, alleen een vermoeden. Heb je de draaiknoppen aan de zijkant al geprobeerd om de schermafstand te verstellen en heb je de pupil afstand goed ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
DarthSjaak schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 09:28:
[...]

Nee, alleen een vermoeden. Heb je de draaiknoppen aan de zijkant al geprobeerd om de schermafstand te verstellen en heb je de pupil afstand goed ingesteld?
Staat bij mij zo dichtbij mogelijk, dus de grootste FOV maar wellicht iets meer SDE.
Pupil afstand heb ik mee gespeeld, lijkt niet heel veel uit te maken (behalve als ik hem heel hoog zet). Ik probeer vooral te zorgen dat de twee beelden mooi overvloeien, als ik de IPD opschroef krijg ik op den duur in het midden een zwart vlak.
Ik moet mijn IPD nog eens op (laten) meten, want nu is het meer gokken. Weet jij precies wat jouw IPD is en maakt het veel verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Zo meet je het:
  1. Stand in front of a mirror and hold a ruler up to your nose, such that the measuring edge runs directly underneath both your pupils.
  2. Close your right eye and look directly at your left eye. Move the ruler such that the “0” mark appears directly underneath the center of your left pupil. Try to keep the ruler still for the next step.
  3. Close your left eye and look directly at your right eye. The mark directly underneath the center of your right pupil is your inter-pupillary distance.
http://doc-ok.org/?p=898

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Niet online
Gister unseen diplomacy gespeeld, wat een gave game is dat zeg. Je moet er toch wel een flinke ruimte voor hebben. Minimaal 3 bij 4 meter. Ben toch wel een paar keer tegen dingen aan gebotst. Moet Room setup nog keer beter doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
Thanks! :) Als ik het goed herinner gaat de Vive in stapjes van 0,4mm, vrij nauwkeurig dus. Zo kan ik waarschijnlijk wel in de buurt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Niet online
Racierox schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 09:56:
[...]

Thanks! :) Als ik het goed herinner gaat de Vive in stapjes van 0,4mm, vrij nauwkeurig dus. Zo kan ik waarschijnlijk wel in de buurt komen.
Als je aan de knop van ipd draait krijg je op scherm de afstand te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Kan je de bril ook goed gebruiken in een kamer van 2 bij 2 ? Of bv 3 bij 3? 5 haal ik helaas niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-09 17:50
Tennisbal schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 10:23:
Kan je de bril ook goed gebruiken in een kamer van 2 bij 2 ? Of bv 3 bij 3? 5 haal ik helaas niet
Minimaal heb je 1,5 x 2.0m nodig.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Van de ontwikkelaar van budget cuts (verheug ik mij het meeste op):
Depends a bit on the game, but, from our FAQ on Budget Cuts:
• 1.5m - Risk of hitting reality. May be hard to reach items.
• 2m - Minimum recommended space for the experience we want to give players.
• 2.5m - Pretty much no risk of hitting things by accident.
• 3m - Ideal size. Almost no risk of even activating the chaperone grid.
• 3m+ - Will most likely be worse, as the cable won't be long enough to allow free movement.
3m x 3m. lijkt dus optimaal, ik denk dat ik zonder banken te vershuiven rond 2,5 bij 2m ga komen. met verschuiven maybe 4x3 (unseen diplomacy)

[ Voor 8% gewijzigd door Isniedood op 08-04-2016 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
Isniedood schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 10:31:
[...]

[...]
Er is al een speelbare demo van Budget Cuts :)

http://store.steampowered.com/app/459860/

[ Voor 8% gewijzigd door DarthSjaak op 08-04-2016 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Isniedood schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 10:31:
[...]

[...]

3m x 3m. lijkt dus optimaal, ik denk dat ik zonder banken te vershuiven rond 2,5 bij 2m ga komen. met verschuiven maybe 4x3 (unseen diplomacy)
Ik neem aan dat het 3 bij 3 is? Of 3m2?

Lijkt me echt supertof om er 1 te kopen, heb een r290 wellicht nog 1 290 erbij kopen voor betere resultaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Ik denk 3x3 meter inderdaad. Je moet ook niet veel groter gaan, want dan staan de twee Lighthouse kastjes meer dan 5 meter uit elkaar. 3x3 heeft een schuine afstand van 4,24 m. De maximale grootte is dan ook 3,5x3,5m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

LongBowNL schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 10:42:
Ik denk 3x3 meter inderdaad. Je moet ook niet veel groter gaan, want dan staan de twee Lighthouse kastjes meer dan 5 meter uit elkaar. 3x3 heeft een schuine afstand van 4,24 m. De maximale grootte is dan ook 3,5x3,5m.
Inderdaad 3 x 3. Ik heb overigens nog niks gelezen over de werkelijke maximale afstand. Officieel aanbevolen is max 5m, maar in de praktijk zijn er al mensen die ruim over de 6 meter zijn en nog geen tracking problemen hebben. Ik ga het op iets meer dan 7m proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:08

Kiwi

Gadgetfreak

Ja roomscale wordt voor mij ook een klein probleem...
Ik heb net aan een ruimte van 1,5m x 2m beschikbaar op mijn slaapkamer. Inn de woonkamer haal ik die 3x3 met gemak, maar ik woon nog thuis dus ik weet niet of de rest het daar ook mee eens is :P.
Overigens zou ik dan ook vrij lange kabels moeten regelen, want de pc elke keer verplaatsen is weer net iets te veel moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
Toet3r schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 09:59:
[...]

Als je aan de knop van ipd draait krijg je op scherm de afstand te zien.
Klopt, zo kwam ik er ook achter dat het stapjes van 0,4mm waren ;)
Jazeker, in m'n eerste poging had ik 2,0 x 2,0 m, tweede poging 2,1 x 2,3 m. Het is absoluut geen probleem, met enige regelmaat zul je wel de chaperone zien (afhankelijk van het spel). Ik ga de setup nog eens in de woonkamer proberen, want ik kan me wel voorstellen dat groter nog beter is.
DarthSjaak schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 10:36:
[...]

Heel tof, maar wel aan de korte kant. Achja, ben al blij dat er een demo is. Hier had ik me van tevoren erg op verheugd. Ik had al wat gameplay filpmjes zitten kijken, ben erg benieuwd wat anderen er van vinden voor wie het helemaal nieuw is.
Tennisbal schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 10:37:
[...]

Ik neem aan dat het 3 bij 3 is? Of 3m2?

Lijkt me echt supertof om er 1 te kopen, heb een r290 wellicht nog 1 290 erbij kopen voor betere resultaten :)
Ik heb momenteel ook een R9 290 en een waardeloze CPU. Eigenlijk draait alles zonder problemen, ik zou dus eerst met één R9 290 testen. Verder wordt crossfire en SLI zover ik weet nog weinig ondersteund door games en apps. Voor de Vive heb je er dus voorlopig weinig aan. Je zou natuurlijk ook je R9 290 kunnen verkopen en kijken naar een 2ehands GTX 980(Ti).
LongBowNL schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 10:42:
Op Reddit kom ik verscheidene reacties tegen met grotere afstanden. Het schijnt prima te werken, al dan niet met synckabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

[b]Racierox schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 10:56:

Op Reddit kom ik verscheidene reacties tegen met grotere afstanden. Het schijnt prima te werken, al dan niet met synckabel.
Heb jij al ergens gelezen dat de afstand zo groot was dat er een synckabel nodig was? Daar ga ik niet aan beginnen namelijk.
DarthSjaak schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 10:36:
[...]

I know, maar nog geen Vive :P Bovendien lijkt het me leuker om te wachten totdat hij echt uit is, ook al duurt dat nog lang. Weet ook niet of ik dat vol ga houden.

[ Voor 32% gewijzigd door Isniedood op 08-04-2016 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Kiwi schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 10:55:
Ja roomscale wordt voor mij ook een klein probleem...
Ik heb net aan een ruimte van 1,5m x 2m beschikbaar op mijn slaapkamer. Inn de woonkamer haal ik die 3x3 met gemak, maar ik woon nog thuis dus ik weet niet of de rest het daar ook mee eens is :P.
Overigens zou ik dan ook vrij lange kabels moeten regelen, want de pc elke keer verplaatsen is weer net iets te veel moeite.
Die lange kabels zijn wel een probleem, je kan namelijk niet oneindig verlengen. Slechts 4 meter zonder dat je aan actieve kabels moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Ik ging er vanuit dat ik mijn pc kon verplaatsen naar mijn woonkamer (10 meter effectief), terwijl ik mijn huidige werkplek zou behouden. Alleen blijkt juist mijn hoofdmonitor het niet fijn te vinden om met zulke lange kabels te werken. |:( Tenzij ik hem aansluit op de HDMI van mijn moederbord, want blijkbaar geeft die een sterker signaal af. Maar dan heb ik natuurlijk weer niets aan mijn R290 voor niet-vr spellen, wat ook geen optie is. Nu hard gaan nadenken hoe we dat gaan oplossen. Gelukkig heb ik de tijd daarvoor. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio

glashio

C64 > AMIGA > PC

Phehistyr schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 11:13:
Ik ging er vanuit dat ik mijn pc kon verplaatsen naar mijn woonkamer (10 meter effectief), terwijl ik mijn huidige werkplek zou behouden. Alleen blijkt juist mijn hoofdmonitor het niet fijn te vinden om met zulke lange kabels te werken. |:( Tenzij ik hem aansluit op de HDMI van mijn moederbord, want blijkbaar geeft die een sterker signaal af.
Ik heb een http://www.informatique.n...playport-displayport.html thuisliggen om via DisplayPort me Vive aan te sluiten via de I/O Box. Zodat ik met DVI me beeldscherm behoud en HDMI kan gebruiken naar me TV (Fantastic Contraption demo ;))
Gelukkig heb ik de tijd daarvoor. :/
Ik wacht met je mee :/

> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

glashio schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 11:40:
[...]
Ik heb een http://www.informatique.n...playport-displayport.html thuisliggen om via DisplayPort me Vive aan te sluiten via de I/O Box. Zodat ik met DVI me beeldscherm behoud en HDMI kan gebruiken naar me TV (Fantastic Contraption demo ;))
Ik heb een dergelijk kabeltje ook, maar ik verwachtte die te kunnen gebruiken door mijn systeemkast op een andere plek te zetten (daar waar ik de ruimte voor VR heb). Op zich heb ik precies genoeg poorten op mijn videokaart om alles op aan te sluiten. Alleen om alle kabels weg te werken zou ik de apparaten op mijn huidige werkplek met kabels van 10m moeten aansluiten. Juist mijn hoofdmonitor heeft daar geen zin in. Zowel met een HDMI- als met een DVI-kabel krijgt hij blijkbaar een te zwak signaal door, terwijl mijn tv en crappy secundaire monitor het geen probleem vinden. Als ik mijn hoofdmonitor via 10m HDMI op mijn moederbord aansluit is het signaal wel sterk genoeg, maar werkt mijn 290 natuurlijk weer niet voor spellen op die monitor.

Ik ben bang dat ik nu een 'oplossing' moet gaan gebruiken waarbij kabels dwars door mijn kamer lopen. Maar misschien heb ik mazzel en heeft de Vive geen probleem met HDMI over 10m en hoef ik mijn pc helemaal niet te verplaatsen. Fingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio

glashio

C64 > AMIGA > PC

Phehistyr schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 12:22:Als ik mijn hoofdmonitor via 10m HDMI op mijn moederbord aansluit is het signaal wel sterk genoeg, maar werkt mijn 290 natuurlijk weer niet voor spellen op die monitor.
Op de zaak hadden we daar ook last van met de beamer... een aktieve kabel was toen voor ons de oplossing http://www.informatique.n...0ma-actieve-cl2-hdmi.html

> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
Ik heb zelf er een aantal keren last van gehad dat de resolutie van de bril aangepast leek te worden. Hierdoor werd het beeld ineens heel korrelig (Low res). Zijn er anderen die ditzelfde probleem hebben ervaren?

Een PC reboot verholp dit voor een uurtje ong, daarna kwam het weer terug. :|

Verder mis ik op dit moment een aantal vette games die het waardt zijn om aan te schaffen, de demo's etc. zijn voor 2-3 dagen leuk maar daarna (voor mij nu dus) ben je echt toe aan iets beters waar je jezelf mee kan vermaken..

iemand tips? :)

edit: kopenj vind ik niet erg maar dan moet er wel een fatsoenlijke speelduur zijn :9

de meeste die ik zie zijn €20/€30 met 1-2 uur speelplezier en dat is me toch echt te gortig..

[ Voor 14% gewijzigd door jimz93 op 08-04-2016 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Hoe tof is het om games die officieel geen VR ondersteunen te spelen met Vorpx software? Krijg je koppijn of andere vervelende zaken?

En zijn er ondertussen nieuwe tweakers hier die wel koppijn misselijk worden met de nieuwe Vive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
Fantastic Contraption en Final Approach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
DarthSjaak schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 17:55:
[...]

Fantastic Contraption en Final Approach
blijft final approach lang leuk?

Eenzelfde spel op de smartphone gehad maar dat bleef niet erg lang interessant en was 1/10 vd prijs :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Ik hoor zeer goede verhalen over Hover Junkers, Audioshield en Space Pirate Trainer en die heb ik maar alvast gekocht. Final Approach ben ik zelf ook erg benieuwd naar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarthSjaak
jimz93 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 18:44:
[...]

blijft final approach lang leuk?
Het blijft wel hetzelfde, maar je speelt steeds in andere omgevingen (eiland, vliegveld, stad, en verder ben ik nog niet) en tussendoor allerlei mini mini games (blussen, dingen repareren, etc.)

En later nog levels met vliegdekschepen, ufo's straaljagers.

Gaat in ieder geval langer meer dan 2 uur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Iemand al de Minecrift mod voor Vive geprobeerd? Ik ben erg nieuwsgierig hoe de performance gaat zijn op mijn pc (3570k op 4GHz en R290).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Ik lees op diverse review sites dat de kabels soms in de weg liggen. Kan je deze niet gewoon via een haak aan het plafond hangen? Of haal je het dan niet met aantal meters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Je bent verre van de eerste die aan iets dergelijks denkt. Maar het blijkt dat je dan alleen maar in de knoop raakt met je motion controllers. Het is even wennen, maar ik hoor van de meeste mensen dat je er vanzelf mee om leert gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Phehistyr schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 20:28:
Je bent verre van de eerste die aan iets dergelijks denkt. Maar het blijkt dat je dan alleen maar in de knoop raakt met je motion controllers. Het is even wennen, maar ik hoor van de meeste mensen dat je er vanzelf mee om leert gaan.
ok mooi! Ik snap eigenlijk niet waarom je nog voor de rift zou gaan? Na het lezen van de reviews zou alleen de prijs nog uitmaken, maar dat wordt goedgemaakt doordat de rift ook controllers gaat uitbrengen...

Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Tennisbal schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 20:31:
[...]
ok mooi! Ik snap eigenlijk niet waarom je nog voor de rift zou gaan? Na het lezen van de reviews zou alleen de prijs nog uitmaken, maar dat wordt goedgemaakt doordat de rift ook controllers gaat uitbrengen...

Zie ik iets over het hoofd?
Dit is het verkeerde topic om het in te vragen, maar ik zal het proberen te antwoorden. Ergonomisch schijnt de Rift beter te zijn. Het is comfortabeler te dragen op je hoofd en de geintegreerde audio betekent dat je niet hoeft te hannessen met een losse koptelefoon. Verder zouden beide systemen vrijwel hetzelfde moeten kunnen als Touch straks uit komt. Verder zou software op Steam ook op de Rift moeten kunnen draaien, maar draaien de titels van de Oculus Store niet op de Vive. Veel software voor de Rift is lang in ontwikkeling omdat Oculus studio's actief heeft gesteund en al een paar jaar devkits heeft geleverd. Asynchronous Timewarp is een feature die voordelen kan geven als jouw systeem een spel eigenlijk net niet aan kan, al zou Valve iets soortgelijks moeten hebben. En verder schijnt de hele ervaring bij de Rift een stukje beter gepolijst te zijn.

Ik kies zelf voor de Vive omdat ik vanaf het begin motion controls wil en het is maar afwachten hoe duur Touch gaat worden. De Vive focust toch meer op het hele room scale gebeuren en ik verwacht dat het Lighthouse systeem om te tracken je meer bewegingsvrijheid geeft. Verder spreken de meeste Oculus exclusive titels me toch niet zo aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
Je vergeet nog het hele gedoe met de privacy concerns van de Rift.. een Amerikaanse senator heeft er zelfs een brief naar Facebook om gestuurd. (bron: http://www.engadget.com/2...ulus-over-vr-data-mining/ )
Pagina: 1 ... 8 ... 31 Laatste

Let op:
Alles rondom bestellingen en leveringen van de HTC Vive kan in dit topic:

[HTC Vive] Bestelling & Levering