En een installatiemonteurIsniedood schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 11:42:
[...]
Ik verwacht dat het met een prive chauffeur bezorgd wordt
Maar inderdaad, ik verwacht hem ook a.s. dinsdag
[ Voor 11% gewijzigd door MkGrnd op 01-04-2016 11:47 ]
En een installatiemonteurIsniedood schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 11:42:
[...]
[ Voor 11% gewijzigd door MkGrnd op 01-04-2016 11:47 ]
Mag eigenlijk wel voor die prijs jaIsniedood schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 11:42:
[...]
Haha, die zou ik naar huis sturen. Serieus al mensen uitgenodigd voor mn unbox partyMkGrnd schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 11:46:
[...]
En een installatiemonteur
Maar inderdaad, ik verwacht hem ook a.s. dinsdag
[ Voor 3% gewijzigd door Isniedood op 01-04-2016 12:00 ]
[ Voor 8% gewijzigd door Overv op 01-04-2016 12:56 ]
Ja bij mij ook, ik denk op het moment dat ze daadwerkelijk de deur uitgaan de betaling definitief maken.Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 12:44:
Bij mij is het een 'reservering' zie ik nu. 't Is nog niet echt afgeschreven.
[ Voor 78% gewijzigd door Online JJ op 01-04-2016 14:00 ]
Wat is de reden waarom de afschrijving is geweigerd door de Rabobank? Ik zit in wave 2 en ook via de Rabo, wil dit graag voorkomen.Online JJ schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 14:09:
Ik ben niet de enige volgens Reddit...
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Hoog bedrag i.c.m. buitenland, zoiets zal het zijn. Normaal heb ik nooit problemen en ik gebruik mijn card best vaak. Je kunt een vooraankondiging doen als je een betaling verwacht, maar dat is beperkt tot 2 weken (in geval van Rabocard).in2duhCore schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 14:15:
[...]
Wat is de reden waarom de afschrijving is geweigerd door de Rabobank? Ik zit in wave 2 en ook via de Rabo, wil dit graag voorkomen.
Goed om te weten, ik denk dat ik ook maar even bel met de bank.Online JJ schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 14:35:
[...]
Hoog bedrag i.c.m. buitenland, zoiets zal het zijn. Normaal heb ik nooit problemen en ik gebruik mijn card best vaak. Je kunt een vooraankondiging doen als je een betaling verwacht, maar dat is beperkt tot 2 weken (in geval van Rabocard).
HTC doet de betaling niet, dat is Digital River.Isniedood schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 14:43:
Pijnlijk zeg voor HTC en Oculus dat ze elektronica legaal hebben verkocht en vervolgens hun geldt niet kunnen innen. Misschien slaan de alarmbellen ook wel aan omdat ze heel veel betalingen in 1 x binnen krijgen van een enkele partij. Al zou je verwachten dat HTC gewhitelist is.
Even ABN creditcard services gebeld hoe dat zit, maar zij gaven aan dat je niet van te voren een bedrijf kan vrijstellen. Volledig geautomatiseerd. Met mijn creditcard gebruik verwacht hij geen moeilijkheden verder, maar dat zou ik ook zeggenOnline JJ schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 14:58:
[...]
HTC doet de betaling niet, dat is Digital River.
Hier nog niksRacierox schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 15:34:
Ik heb net mijn DHL e-mail binnen met de verzending. Hij wordt vanuit Praag verzonden. Leverdatum kan ik zo snel niet vinden.
[ Voor 22% gewijzigd door bjorntju op 01-04-2016 15:52 ]
Die mail heb ik ook gehad, Wordt verwezen naar de Tsjechische site van de DHL alleen mijn Tsjechisch is niet meer wat het geweest isRacierox schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 15:34:
Ik heb net mijn DHL e-mail binnen met de verzending. Hij wordt vanuit Praag verzonden. Leverdatum kan ik zo snel niet vinden.
[ Voor 28% gewijzigd door Toet3r op 01-04-2016 16:37 ]
[ Voor 4% gewijzigd door bjorntju op 01-04-2016 16:45 ]
Eerste golf met PayPal maar ook nog geen mail.bjorntju schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 16:41:
Lijkt erop dat ze Paypal orders nu aan het uitleveren zijn. Ik zie geen orders uitgeleverd worden die zijn betaald met creditcard.
Naja, hopelijk vandaag nog een mailtje van DHL
Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.
Ah oke, ben benieuwd. Ze zullen wel in waves uitgaan vandaag en misschien morgen. Ben benieuwdWillemAtHome schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 17:02:
[...]
Eerste golf met PayPal maar ook nog geen mail.
Hoe heb je precies HTC en Digital River gecontacteerd?Online JJ schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 13:12:
Ik zit in de eerste wave, maar op mijn CC van de Rabobank nog niets gezien...
EDIT: gebeld met de bank. Betaling inderdaad geblokkeerd. Twee keer geprobeerd door Digital River. Nu dus niets betaald en ga ik maar proberen contact te krijgen met HTC / Digital River...
EDIT2: Ik heb HTC geïnformeerd en die gaan het bij de juiste afdeling wegleggen. Now we wait.
EDIT3: Ook maar even Digital River een mail gestuurd.
HTC via chat en DR via mail uit order pagina.Overv schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 18:21:
[...]
Hoe heb je precies HTC en Digital River gecontacteerd?
Support van HTC schijnt wel vaker met tegenstrijdige berichten te komen.bjorntju schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 19:34:
Tot en met 15 april? Lekker dan... Hoop dat ik niet zo lang moet wachtenHad er wel op gerekend hem ergens volgende week in huis te hebben...
Lees ook op Reddit ook een reactie van iemand die contact had opgenomen met HTC en die vertelde hetzelfde. Maar ook weer iemand anders die vandaag contact opgenomen had en die zei weer dat het tussen 4 a 6 april verzonden wordt. Lekker verwarrend weer
[ Voor 16% gewijzigd door bjorntju op 01-04-2016 19:51 ]
[ Voor 6% gewijzigd door Phehistyr op 01-04-2016 20:38 ]
Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo
je kunt ook natuurlijk thunderbolt gebruiken hiervoorPhehistyr schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 14:52:
Is er iets bekend over hoe lang de kabels tussen link box en pc kunnen zijn? Mijn bureau en pc staan nu effectief 10m (kabellengte) van mijn VR ruimte. Ik heb twee opties: of mijn pc verplaatsen en mijn werkplek op dezelfde plek houden dmv lange kabels, of de Vive met lange kabels aansluiten. De laatste optie heeft de voorkeur aangezien dat waarschijnlijk het goedkoopst uitpakt, maar dan moet het natuurlijk wel werken.
Hoe? Volgens mij ondersteunt geen van mijn apparaten thunderbolt.Helza schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 20:49:
[...]
je kunt ook natuurlijk thunderbolt gebruiken hiervoor
Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo
er zijn thunderbolt hubs/kastjes die je kunt kopen om grote afstanden te overbruggen, en aan die hub sluit je vervolgens je kabels/hdmi weer aan.Phehistyr schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 20:51:
[...]
Hoe? Volgens mij ondersteunt geen van mijn apparaten thunderbolt.
[ Voor 6% gewijzigd door Helza op 01-04-2016 21:32 ]
Aha, klinkt als een dure oplossing.Helza schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 21:30:
[...]
er zijn thunderbolt hubs/kastjes die je kunt kopen om grote afstanden te overbruggen, en aan die hub sluit je vervolgens je kabels/hdmi weer aan.
Pretty muchPhehistyr schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 20:37:
Dus kortom: de Rift heeft problemen door een gebrek aan communicatie en de Vive door verwarrende communicatie.
[ Voor 15% gewijzigd door Overv op 02-04-2016 02:59 ]
Schijnbaar gebruikt dhl economy Shipping ipv Express, waar we voor betaald hadden...Nocturno schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 09:36:
Hier ook paypal bestelling ,een mail van dhl gehad.
Einde dag 6 april verwachte afleverdatum.
Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.
Denk het niet, in de mail staat : SENDER : DHL Express (CzechRepublic) s.r.o.WillemAtHome schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 09:38:
[...]
Schijnbaar gebruikt dhl economy Shipping ipv Express, waar we voor betaald hadden...
Het is wel DHL Express. Maar er van vrijdagmiddag tot woensdagmiddag over doen om een pakketje van Praag naar hier te brengen noem ik niet echt express.Nocturno schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 09:41:
[...]
Denk het niet, in de mail staat : SENDER : DHL Express (CzechRepublic) s.r.o.
En de track&trace pagina is ook van Dhl Express
Er was een Belg op reddit die had 11 april als ETA en economy. Maar reddit.....Toet3r schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 09:49:
[...]
Het is wel DHL Express. Maar er van vrijdagmiddag tot woensdagmiddag over doen om een pakketje van Praag naar hier te brengen noem ik niet echt express.
Heb je ook de Rabobank ingelicht??tonsleegers schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 10:26:
Even mijn ervaringen delen met het betalingsfiasco.
Direct een pre order geplaatst en zo mijn bestelling zat in wave 1. Vrijdag morgen wordt ik gebeld dat mijn creditcard card van de rabobank geblokkeerd is. Direct met HTC, HTC Vive en digital river contact gezocht. HTC zou de informatie doorgeven aan HTC vive en ik zou gebeld worden. Bij de HTC vive live support wordt gezegd dat ik mijn order moet cancellen en opnieuw moet plaatsen. Het contact formulier van HTC vive stuurt direct een mail dat de issues resolved is en als dat niet zo is kun je een reply sturen waarop je direct weer een mail krijgt dat je issue resolved is. Van digital river alleen een mail gehad dat er contact opgenomen gaat worden. Vanacht een mail gekregen van HTC vive dat er iets mis is gegaan met de betaling en dat ik mijn CC gegevens moet controleren of met PayPal moet betalen. Dus overal gezocht om mijn betalingsmethode te wijzigen maar niet kunnen vinden. Om vervolgens om 10 uur een mail te krijgen dat mijn order geannuleerd is.
Ja, hebben mijn CC weer geactiveerd. Helaas kan deze controle niet uitgeschakeld worden om dit in de toekomst te voorkomen.
[ Voor 35% gewijzigd door RaCio op 18-04-2016 18:51 ]
Ja betalingen aan digital river zijn gewhitelist. Maar mocht ik ooit andere hardware o.i.d. kopen dan kan dit weer voorkomen.RaCio schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 11:25:
Rabobank vertelde mij dat de betaling voor de toekomst gewhitelist is. Ze vertelden ook dat HTC/Digital River geen extra poging hebben gedaan. De mail die vertelde dat ze het opnieuw gingen proberen klopt dus niet en het ziet er dus naar uit dat dit een flinke fout van digital river is.
Had ik destijds genoeg ruimte op mijn CC had ik dat ook gedaan.Online JJ schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 11:26:
Als je nu bestelt, komt ie in juli. Kleine tip: gebruik PayPal.
Deze fout komt schijnbaar omdat Digital River een foutieve aanvraag deed en de volgende aanvraag er onmiddellijk achteraan gooide. Daardoor is Digital River geflagged.tonsleegers schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 11:34:
[...]
Ja betalingen aan digital river zijn gewhitelist. Maar mocht ik ooit andere hardware o.i.d. kopen dan kan dit weer voorkomen.
[ Voor 25% gewijzigd door RaCio op 18-04-2016 18:49 ]
[ Voor 44% gewijzigd door Online JJ op 02-04-2016 12:17 ]
bedoel je dit?Online JJ schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 12:04:
Ik lees op Reddit dat er kennelijk een 'speciale link' is waar men opnieuw kan orderen zonder je positie in de wachtrij op te geven.... Kan alleen de link niet vinden.
EDIT: Ook HTC NL nog even gebeld, die sturen alles door naar het Vive team. Die gaan hopelijk contact opnemen. Ik lees wel steeds meer berichten op Reddit dat er nieuwe orders aangemaakt worden die gekoppeld worden aan de oude, zodat men de wachtrij in tact houdt.
Heb je een idee wanneer je de Vive gaat ontvangen?Overv schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 14:27:
Ik heb uiteindelijk maar gewoon opnieuw besteld en met Paypal betaald. Ik verwacht dat het opnieuw proberen te betalen met creditcard alleen maar meer problemen veroorzaakt.
[ Voor 26% gewijzigd door in2duhCore op 02-04-2016 14:40 ]
Als je order gecanceld is en je besteld nu opnieuw en betaald dan met paypal krijg je je Vive alsnog in april, lijkt me toch juist goed.in2duhCore schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 14:38:
Het lijkt erop dat alle gecancelde preorders (wave 1) nu worden vergeven aan nieuwe bestellingen. Volgens een flink aantal gebruikers op reddit zitten ze meteen in Wave 1 als ze bestellen en is het bedrag meteen op de creditcard afgeschreven, het moet niet gekker worden.
https://www.reddit.com/r/...w_orders_say_april_again/
edit: ff gechecked en een nieuwe pre-order zit volgens de pre-order site van HTC inderdaad in de April maand\
https://store.htcvivecart...924.1741213638.1456864999\
Het cancelen wordt voor je gedaanToet3r schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 14:44:
[...]
Als je order gecanceld is en je besteld nu opnieuw en betaald dan met paypal krijg je je Vive alsnog in april, lijkt me toch juist goed.
Nee, als je nu nieuwe pre-order doet zit je meteen in Wave 1. Dat is niet echt eerlijk met de mensen die meteen een pre-order hebben geplaatst in februari/maart die in Wave 2 of in de mei wave zitten.Toet3r schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 14:44:
[...]
Als je order gecanceld is en je besteld nu opnieuw en betaald dan met paypal krijg je je Vive alsnog in april, lijkt me toch juist goed.
[ Voor 29% gewijzigd door in2duhCore op 02-04-2016 14:49 ]
Voor hun is het niet eerlijk nee. Maar ik bedoelde voor de mensen met gecancelde orders uit wave 1 die volgende week geleverd zouden krijgen is het wel mooi meegenomen.in2duhCore schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 14:47:
[...]
[...]
Nee, als je nu nieuwe pre-order doet zit je meteen in Wave 1. Dat is niet echt eerlijk met de mensen die meteen een pre-order hebben geplaatst in februari/maart die in Wave 2 of in de mei wave zitten.
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2016 15:22 ]
Uitleg staat in de startpost.Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 15:21:
Allereerst: Bedankt iedereen voor de informatie. Ik zat in de Mei wave en heb onmiddellijk mijn paypal account opnieuw geactiveerd (met crediet). Zojuist een nieuwe order geplaatst met inderdaad shipping in april. Ik neem aan dat het wave 2 wordt maar iedere 2 weken die er af kan halen is enorm fijn voor mij.
Ik weet dat niet iedereen dit kan waarderen dus sorry... Ik wil hier niemand van zijn positie af te storen maar ik ben blij dat jullie dit nieuws delen....Ik heb ook mijn eerste bestelling op CC gedaan (Rabobank) en die zullen er straks ook wel weer een zootje van maken...
@Online JJ, hoe weet je dat in de 2e wave zit? Heb je deze status opgevraagd via de contact link?
Verwijderd
Check, bedankt voor de info.Online JJ schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 15:40:
[...]
Nu heb ik:
Order Date: 02 April 2016
Product Name: VIVE Kit - April Shipment - Netherlands - Part 2
En betaald met PayPal, geen enkel issue tot nu toe.
Hopelijk neemt er nog iemand contact op om mijn tweede bestelling om te zetten naar de eerste, maar dat zal wel niet.
Verwijderd
Ik vertrouw de creditcard maatschappijen niet meer na alle klachten op reddit:RockGoosex schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 15:59:
Ik zit in de mei order en heb net even met Visa gebeld en konden niet 100% garanderen dat de betaling geaccepteerd wordt , maar ze dachten wss wel.(heb meerdere mensen aan de lijn gehad)
Ze hebben wel een notitie gemaakt en mocht het de eerste keer niet lukken dat zou er iets in het systeem veranderd worden zodat het de 2e keer wel lukt.
Ben benieuwd
> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing
Ik heb ook betaald via Rabo MasterCard en zit in wave 2, ik hoop ook op een vlekkeloos verloop. Ik zie echter wel reacties van mensen die in wave 1 zitten en waarvan de afschrijving door de Rabobank is geblokkeerd, dat maakt mij wat huiverig.glashio schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 16:33:
Ik heb besteld (Wave 2) met een Rabo Mastercard. Ik heb net de Rabo helpdesk gesproken... Zolang je genoeg bestedingsruimte hebt (actuele stand kan je opzoeken bij Rabo telebankieren) word er geen enkele betaling geblokeeerd door de Rabobank. Werd me letterlijk zo verteldFingers crossed
No animals were harmed in the making of this comment.
ING is voor mij altijd redelijk triggerhappy geweest. Ze hebben ook wel eens m'n rekening geblokkeerd toen ik Bitcoins probeerde te kopen (ook ver voordat ransomware populair werd).Comgenie schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 16:44:
ING doet volgensmij ook niet moeilijk. Bij mij ging het zonder problemen er vanaf ondanks dat ik normaal veel kleinere bedragen betaal.
Here is a starting point for Lighthouse experimentation. It isn't quite the production sensor, but close enough.
I figure there will be a lot more base stations out there next week, so you will need a sensor design to start hacking with.
The first stage alone is handy for just looking at IR signals with an oscilloscope. Reduce both 8K2 to decrease the gain & improve BW.
Nothing is too critical, you can use lots of different transistors and comparators. Have fun!
TF2 GoT http://www.teamfortress.eu
https://www.reddit.com/r/...rder_cancelled_read_this/I just got off the phone with HTC (for the third time) and this time, "Brian" from ecommerce was a little more helpful. As a disclaimer, I'm not 100% sure if this applies to customers outside the US or not, but either way, reading so many "WTF" posts warrants some sort of explanation. Note, I'm a pre-order customer just like all of you, so I'm equally pissed off...but at least there's some formal direction going on.
Order Cancelled? Apparently this happened to everyone who had a fraudulent or declined CC charge. This was an automatic email sent out by HTC, and although it appears that you lost your spot in the queue, HTC assured me that's not true. Apparently, there's an email being sent TODAY to everyone who is dealing with this issue (again, US only? Not sure) @ 4pm EDT (perform your time zone calc here) with a way to re-submit payment. Personally, I'm on the fence on using Paypal or my same credit card, though since I told my CC company, I may just try the exact same again.
Anyway, the email will allow you to re-try to pay, but the original order number will remain, and your spot will NOT be lost in the queue.
Hope this was helpful.
Ja, deze ga ik sowieso halen wanneer ik mijn Vive binnen krijg. Die interactie met wapens is zo goed gedaanHyraclyon schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 18:07:
Dit is zo gaaf:
[video]
Een volledig functionerende shooting range in VR met de Vive controllers. Kan niet wachten tot ik hiermee aan de slag kan.
[ Voor 4% gewijzigd door bjorntju op 02-04-2016 18:15 ]
People who book through the website now and get and happen to get an April shipping date are in for a nasty surprise - those orders are going to be bumped to May, only orders flagged by the Vive team will ship early and jump the queue
[ Voor 59% gewijzigd door bjorntju op 02-04-2016 21:20 ]
Misschien dan wel verstandig om even contact op te nemen met HTC. Ik denk niet dat ze dat automatisch zullen doen.Overv schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 22:59:
Ik hoop dat de nieuwe order die ik geplaatst heb dan nog verhuist kan worden naar mijn oude plek in de lijst...
We zullen zien. Wat als iemand op dat tijdstip bestelde zonder voorkennis, april als belofte kreeg en nu ineens door een screw up van HTC naar mei wordt gestuurd? En daarbij moeten ze dan al die orders afgaan. Ik betwijfel het eerlijk gezegd.quote:
People who book through the website now and get and happen to get an April shipping date are in for a nasty surprise - those orders are going to be bumped to May, only orders flagged by the Vive team will ship early and jump the queue
Verwijderd
HerkenbaarlVerwijderd schreef op zondag 03 april 2016 @ 06:32:
Nee daar zit ik met smart op te wachten! Ik verschil deze week echt 25 jaar met m'n werkelijke leeftijd!
[ Voor 13% gewijzigd door WillemAtHome op 03-04-2016 09:02 ]
Okmer™
Heb deze mail vrijdagmiddag gehad. Levering 6 april einde van de dag.Sjiron schreef op zondag 03 april 2016 @ 03:16:
ik heb van DHL shipping confirmation gekregen, een paar andere NLers die in batch 1 van april zaten nog niet, heeft iemand van jullie al een mail van DHL?
Ook nog niet. April 1st batch. CC via ING.Sjiron schreef op zondag 03 april 2016 @ 03:16:
ik heb van DHL shipping confirmation gekregen, een paar andere NLers die in batch 1 van april zaten nog niet, heeft iemand van jullie al een mail van DHL?
https://www.reddit.com/r/...megathread_euukch/d1p3o2mJust got off the phone with HTC Denmark. They said an email will be going out later today with information on delivery schedules, updates etc so we should have more info shortly.
Probeer de chat hier te bereiken en vraag of ze de order opnieuw kunnen aanmaken:Online JJ schreef op maandag 04 april 2016 @ 11:29:
Het zou beter zijn als HTC eens met een oplossing komt voor de orders die geannuleerd zijn.
De chat support is al sinds zaterdag offline.bjorntju schreef op maandag 04 april 2016 @ 11:40:
[...]
Probeer de chat hier te bereiken en vraag of ze de order opnieuw kunnen aanmaken:
https://www.htcvive.com/eu/support/contactus/
Grote kans dat ze zeggen dat je teruggebeld wordt, maar heel veel meer kan je niet doen.
Je kan ook nog proberen met UK support te chatten, die kunnen schijnbaar meer voor je doen: https://www.htcvive.com/uk/support/contactus/
Hier werkt hij gewoon hoorOnline JJ schreef op maandag 04 april 2016 @ 11:45:
[...]
De chat support is al sinds zaterdag offline.
Ok, dan ga ik weer eens een poging doen, thanks.bjorntju schreef op maandag 04 april 2016 @ 11:46:
[...]
Hier werkt hij gewoon hoorZowel UK als EU.
[ Voor 5% gewijzigd door Online JJ op 04-04-2016 12:03 ]
PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq