Voeding advies en informatie topic - Deel 32 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 46.342 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiet Stiemer
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-09 10:15
Hoi, ik liep tegen een twijfel aan: pricewatch: Silverstone Strider Plus 700W (ST70F-PB)

Deze valt eigenlijk buiten het lijstje met C6/7 powerstate ondersteunende voedingen, want hij is net onder de 750 watt. Klopt het echt dat deze voeding die powerstates niet ondersteund? Bedankt!

Edit: De pricewatch: Silverstone Strider Plus 600W (ST60F-PB) staat wel in het lijstje... Dus lijkt me apart als die van 700 watt anders is?

[ Voor 24% gewijzigd door Kiet Stiemer op 18-01-2016 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
durotan schreef op maandag 18 januari 2016 @ 19:07:
Als eerst heel erg bedankt voor uw antwoord.

De m2.Ultra (sm951) heb ik er al in zitten met sli en dat werkt prima. snelheden enz kloppen.
Zal per game verschillen, meeste games zal het enkele procenten schelen. Maar een enkele game welke veel communicatie doet tussen de videokaarten en CPU kan het misschien wel oplopen tot 10% of meer. Maar bij veel games hoef je het idd niet te merken, maar echt ideaal is het niet hoe Asrock het heeft gedaan. Als ik Asrock was had ik de PCI Express lanes van de CPU alleen voor de PCI Express sloten gebruikt en de beide M.2 sloten elk 4 PCI Express 2.0 lanes van het chipset gegeven (dan hebben beide toch 2000MB/s beschikbaar), die heeft hier namelijk 8 van. Dan eventueel het mini PCI Express laten vervallen of de bandbreedte delen met één van de twee M.2 sloten eventueel via een extra bridge chip. Veel beter voor de prestaties bij drie of vier videokaarten en één of twee M.2 SSD's.
puur vanwege de 2x 4+4 pin voor de cpu die ik nodig heb op de asrock moederbord.
of zie ik het nou heel erg verkeerd?

ik zie namelijk 3x 6+2 gpu en daarboven 2x 4+4 cpu en 5x 6 pins voor de sata.
Ik had even over de 2 maal 8 pins EPS connector voor de CPU heen gelezen maar dat maakt niet uit. De voeding heeft gewoon twee 8 pins EPS connectors en 6 maal 6+2 pins PEG connectors en dit kan tegelijkertijd op de voeding worden aangesloten. De 3 PCI Express kabels hebben namelijk elk twee 6+2 pins PEG connectors waardoor je dus op een totaal van 6 uitkomt.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Kiet Stiemer schreef op maandag 18 januari 2016 @ 21:49:
Hoi, ik liep tegen een twijfel aan: pricewatch: Silverstone Strider Plus 700W (ST70F-PB)

Deze valt eigenlijk buiten het lijstje met C6/7 powerstate ondersteunende voedingen, want hij is net onder de 750 watt. Klopt het echt dat deze voeding die powerstates niet ondersteund? Bedankt!

Edit: De pricewatch: Silverstone Strider Plus 600W (ST60F-PB) staat wel in het lijstje... Dus lijkt me apart als die van 700 watt anders is?
In de TS worden de ST60F-PB en ST70F-PB beide niet genoemd en dat klopt ook. Ze gebruiken beide namelijk een double forward design met group regulation, dus zonder individuele spanningsregulatie en dus in theorie niet compatibel.

De ST60F-PS (met een S dus in plaats van een B ) staat wel genoemd in de TS en dat klopt ook dat is dan ook een veel moderner platform met LLC resonant converter en DC-DC voor een hoger rendement en betere prestaties. Door de DC-DC heb je individuele spanningsregulatie en doordat de 3,3V en 5V van de 12V wordt gehaald heb je bij het belasten van de 3,3V en 5V ook indirect belasting op de 12V. De 3,3V en 5V komt immers vanaf de 12V. Zo'n design is dus in theorie 100% compatibel met de C6 en C7 power states. Soms komt het namelijk voor dat een voeding het niet leuk vindt dat de 12V niet belast wordt, maar als de 3,3V en 5V vanaf de 12V komen belast je dus de 12V ook indirect.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiet Stiemer
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-09 10:15
-The_Mask- schreef op maandag 18 januari 2016 @ 22:42:
[...]

In de TS worden de ST60F-PB en ST70F-PB beide niet genoemd en dat klopt ook. Ze gebruiken beide namelijk een double forward design met group regulation, dus zonder individuele spanningsregulatie en dus in theorie niet compatibel.

De ST60F-PS (met een S dus in plaats van een B ) staat wel genoemd in de TS en dat klopt ook dat is dan ook een veel moderner platform met LLC resonant converter en DC-DC voor een hoger rendement en betere prestaties. Door de DC-DC heb je individuele spanningsregulatie en doordat de 3,3V en 5V van de 12V wordt gehaald heb je bij het belasten van de 3,3V en 5V ook indirect belasting op de 12V. De 3,3V en 5V komt immers vanaf de 12V. Zo'n design is dus in theorie 100% compatibel met de C6 en C7 power states. Soms komt het namelijk voor dat een voeding het niet leuk vindt dat de 12V niet belast wordt, maar als de 3,3V en 5V vanaf de 12V komen belast je dus de 12V ook indirect.
Aha, ik heb over de S heen gelezen.
Ik geloof dat ik snap wat je zegt, dus goede uitleg ;) Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een voeding slijt, dus ik heb meer vermogen nodig
Ook een veel terug komende mythe is dat een voeding extreem veel slijt, waardoor je een veel ruimere voeding moet nemen. Ik heb mensen zien beweren dat een voeding tientallen procenten per jaar aan vermogen kan verliezen. Dit wordt soms ook in combinatie gebruikt met het zogenaamde 'capacitor aging'.
Als ik dit goed begrijp uit de OP, hoef ik mijn 6 jaar oude Antec Earthwatts 650 watt (geproduceerd door Delta) nog niet te vervangen zolang deze goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2016 @ 23:46:
[...]

Als ik dit goed begrijp uit de OP, hoef ik mijn 6 jaar oude Antec Earthwatts 650 watt (geproduceerd door Delta) nog niet te vervangen zolang deze goed werkt?
Daar staat in principe niks over als je een oude willekeurige voeding nog kunt gebruiken. ;)

Maar als we het hebben over deze voeding: http://www.jonnyguru.com/...Reviews&op=Story&reid=110 dan zou ik zeggen ja die moet nog wel even mee gaan. Design is double forward met dual mag-amp en daardoor heb je individuele spanningsregulatie en hoogstwaarschijnlijk support voor de C6 en C7 power states. Prestaties zijn ook goed en de kwaliteit mankeert ook weinig aan, dus als het goed is moet die voeding nog wel een aantal jaartjes mee kunnen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is inderdaad mijn voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Nou prima dan dus nog, dan is het alleen de vraag of de voeding nog past bij de andere onderdelen. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 10:23:
[...]

Nou prima dan dus nog, dan is het alleen de vraag of de voeding nog past bij de andere onderdelen. ;)
Dat moet voorlopig wel lukken met die oude meuk: I7 860, GTX 760, een aantal harde schijven, een SSD en geheugen. Voorlopig ook geen upgradeplannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-12-2023
Ik zoek een?
PSU Desktop

Wat is je budget?
100-150 Euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
(Semi-)-modulair en voldoende SATA connectors (minimaal 6), voeding zit onderin mijn case.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Heb nu een Antec HGC 520W (is maar een bronze voeding) en ben bezig met een upgrade van diverse componenten en twijfel of deze voeding het allemaal aankan:
Dit wordt het:
- MSI moederbord (Z170A Gaming M7)
- i5-6600K (Skylake)
- 2x 8GB geheugen
- 1x Geforce GTX 970
- 2x 256GB SSD
- 3x HDDs
- 1x DVD/RW
- 1x extra netwerkkaart
- 3 USB devices
- 3 casefans

Op korte termijn komt er misschien nog een geluidskaart bij.

Volgens http://www.msi.com/power-supply-calculator kom ik met dit alles op 451W, en ik vrees dat dat teveel is voor mijn huidige voeding die niet heel efficient is (83%). Klopt mijn redenatie? Zo ja, hoe zwaar moet mijn nieuwe voeding worden (met mogelijk tot overklokken)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
PirE schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 12:05:
Ik zoek een?
Volgens http://www.msi.com/power-supply-calculator kom ik met dit alles op 451W, en ik vrees dat dat teveel is voor mijn huidige voeding die niet heel efficient is (83%). Klopt mijn redenatie? Zo ja, hoe zwaar moet mijn nieuwe voeding worden (met mogelijk tot overklokken)?
Nee zie de topicstart, de PC zal hooguit 300W piek verbruiken het het rendement/de efficiëntie heeft er niks mee te maken.

Voeding kan het gemakkelijk aan, maar als je de voeding nog niet hebt zou ik ook niet halen, is geen interessante voeding meer. Voeding heeft ook geen ondersteuning voor de C6 en C7 power states, zet dit dus even uit in UEFI, zie ook de topicstart.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durotan
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:37
@ the mask

Ik had er overheen gekeken dat 1 kabel 2 6+2 aansluitingen had.
Dat maakt het idd een stuk makkelijker.

Heel erg bedankt voor de oplossing en de voeding wordt vanavond besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-12-2023
-The_Mask- schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 13:10:
[...]

Nee zie de topicstart, de PC zal hooguit 300W piek verbruiken het het rendement/de efficiëntie heeft er niks mee te maken.

Voeding kan het gemakkelijk aan, maar als je de voeding nog niet hebt zou ik ook niet halen, is geen interessante voeding meer. Voeding heeft ook geen ondersteuning voor de C6 en C7 power states, zet dit dus even uit in UEFI, zie ook de topicstart.
Antec is mijn huidige voeding, dus die laat ik gewoon zitten.

Bedankt voor de tip/reminder voor de power states daar had ik niet aan gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZenMeister
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-05-2024
Hallo Tweakers,

Om mijn huidige PC wat meer kracht te geven om straks VR en 4k te kunnen gamen wilde ik graag een extra of andere videokaart erbij steken.
Op dit moment heb ik een Geforce GTX770 van MSI. Bij het vraag een aanbod gedeelte is het mogelijk om voor een leuke prijs een 2e aan te schaffen.

Echter, iets waar ik nooit wat van begrepen heb is het benodigde vermogen. Ik maakte altijd m`n vinger, stak hem in de lucht en kocht er een voeding bij.

Op dit moment zit er een Corsair 600 Watt voeding bij. Zal dit genoeg zijn om 2x een GTX770 aan te sturen?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Eelkon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
TheZenMeister schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 20:35:

Echter, iets waar ik nooit wat van begrepen heb is het benodigde vermogen. Ik maakte altijd m`n vinger, stak hem in de lucht en kocht er een voeding bij.
In de topic start staat het één en ander uitgelegd hierover.
Op dit moment zit er een Corsair 600 Watt voeding bij. Zal dit genoeg zijn om 2x een GTX770 aan te sturen?
Een goede 600W voeding is sowieso meer dan genoeg, echter heeft Corsair alleen maar matigen uitgebracht welke niet voldoen. Gaat om één van de drie CX600 voedingen of de CX600M neem ik aan?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZenMeister
Bedankt voor je reactie!

Ja, het gaat om de normale CX600. Dus het is verstandig om er aan andere voeding in te stoppen van hogere kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
De eerste versie zonder 80PLUS certificaat, dus ongeveer al weer 5 jaar oud?
Dus het is verstandig om er aan andere voeding in te stoppen van hogere kwaliteit?
En de juiste aansluitingen, één van de redenen dat de CX600 geen goede voeding is, is het gebrek aan aansluitingen. Een voedingen van 600W of meer hoort 4 PEG connectors te hebben zodat je twee mainstream of high-end videokaarten kunt aansluiten. 600W is daar meestal genoeg voor, maar als je 600W voeding dan maar twee heeft, waarom zou je dan 600W nodig hebben? Je kunt de voeding toch vaak niet als een 600W voeding belasten doordat je niet eens genoeg connectors hebt.

Als budget optie is de pricewatch: Cooler Master GM G650M een goede optie en als high-end voeding welke wel meer dan 10 jaar mee moet kunnen is de pricewatch: Corsair RM650x een goede optie.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZenMeister
De voeding is denk ik 3 tot 4 jaar oud.

Nogmaals bedankt voor het goede Advies!
Ik ga dan voor de 2e optie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05:12
Hi allen. Ik heb nu een Chieftec FI-02BC-U3 kastje, daarin zat oorspronkelijk een TFX voeding maar die heb ik eruit gehaald om er een picopsu in te zetten (150W, maar met een 120W adapter dacht ik). Deze voedt een i5-6500, ssd, 2.5" sata en slimline dvd rw. Dat doet hij in principe prima, nu heb ik er echter toch ook een low profile GTX 750 Ti videokaartje bijgeprikt. (Wil zo af en toe toch ook een spel spelen). Bij normaal gebruik werkt het prima, 1 of 2 spellen getest en hoewel het lijkt te werken vind ik het toch niet zo'n top plan.

Dus heb ik een Bequiet 300W TFX ( pricewatch: be quiet! TFX Power 2 300W Gold ) gekocht, wil een zo stil mogelijk systeem. Alleen komt deze tegen de videokaart aan (als in, tegen het koelblok, de fan erop is al helemaal een no go).

Nu dacht ik eraan om de kap van de voeding af te halen, om te zien of er dan genoeg ruimte is. Maar is dit uberhaupt een 'goed idee'? Of is het levensgevaarlijk en om allerlei andere redenen af te raden. Dan moet ik even verder zoeken en evt naar alternatieve kasten kijken.

Of ik kan de voeding buiten de kast stoppen, al is het om alleen even te meten hoeveel vermogen er getrokken wordt...

[ Voor 6% gewijzigd door m0ridin op 22-01-2016 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Met de wishlist voor nieuwe onderdelen komt mijn PC er zo uit te zien.

#Product
1Chieftec Mesh LCX-01 Zilver, Zwart (Kast)
1XFX PRO650W (Voeding)

#Randapparatuur
1Intel Core i7-6700K Boxed
1Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII RANGER
1Asus STRIX-GTX980TI-DC3OC-6GD5-GAMING
1Scythe Mugen 2 Rev. B
1be quiet! Dark Rock 3 (eventueel om de Scythe te vervangen)
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13R
1Samsung 850 EVO 1TB
1Samsung 850 EVO 250GB
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB
2Samsung Spinpoint F4 EG HD204UI, 2TB
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart
1Logitech G500
1Razer Hydra (Portal 2 bundle) Groen, Zwart, PC
1Saitek Pro Flight X-55 Rhino H.O.T.A.S. Zwart
1Oculus Rift

Ik zit eraan te denken om mijn oude voeding (XFX PRO Series 650W PSU 80+ Bronze) Fully Wired te behouden aangezien ik daar best tevreden over ben en ik niet echt redenen zie om deze te upgraden.

Deze heeft het de afgelopen 5 jaar goed gedaan in mn huidige PC, en past nu uitstekend in mijn huidige Chieftec Mesh LCX-01 kast. Maar ik weet niet of ik tegen nieuwe limeten ga lopen met de bovengenoemde meer moderne processoren en videokaarten.

Afgezien van de Gold vs Bronze certificering en Modulair vs Full Wired, kan ik niet makkelijk onderscheid maken wat nu de grote verschillen zijn tussen deze twee en vraag me af om welke reden ik eventueel nog meer zou willen upgraden. Geluidniveau is natuurlijk belangrijk, maar ik weet niet hoeveel het daadwerkelijk scheelt. Misschien dat ik nog iets anders over het hoofd zie.

Vragen
  1. Ziet iemand een reden waarom de bovengenoemde voeding maar beter niet in het nieuwe systeem kan blijven?
  2. Volgens deze specs is mijn voeding ATX12V 2.2 compliant, maar in the TS wordt gesproken over ATX12V 2.4. Is het verschil hiertussen erg belangrijk? Wikipedia is niet heel behulpzaam en om nou ellenlange documenten door te nemen is ook weer zo iets. De revision history word ik in elk geval niet wijzer uit.

[ Voor 5% gewijzigd door rickiii op 22-01-2016 20:02 ]

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
1. Voeding is degelijk en kun je prima (her)gebruiken.
2. Gaat om details wat betreft certificering etc, niets om je druk om te maken. Of een voeding goed is haal je uit reviews, niet of hij voldoet aan een bepaalde ATX spec.

Hij gaat zometeen waarschijnlijk wel het luidste onderdeel van je PC zijn (in ieder geval in idle), een andere reden zie ik niet om hem te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 21:59
Het enige wat ik me kan bedenken is de efficiency / geluid van de voeding en uiteraard een modulaire voeding zodat je de kabels die je niet gebruikt niet hoeft weg te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rickiii schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 19:10:
Met de wishlist voor nieuwe onderdelen komt mijn PC er zo uit te zien.

#Product
1Chieftec Mesh LCX-01 Zilver, Zwart (Kast)
1XFX PRO650W (Voeding)
Als je de C6 en C7 powerstates in het UEFI uitschakeld is de voeding prima te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 00:35:
[...]

Als je de C6 en C7 powerstates in het UEFI uitschakeld is de voeding prima te gebruiken.
Is als ik het goed begrijp niet eens nodig, maar de benamingen van de verschillende revisies zijn wat raar gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 00:35:
[...]

Hmm, waarom denk je dat? Ik zag de XFX PRO650W Core Edition nog wel staan in de lijst met voedingen welke compatibel zijn met de C6 en C7 power states.
mitsumark schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 00:38:
[...]
Is als ik het goed begrijp niet eens nodig, maar de benamingen van de verschillende revisies zijn wat raar gelopen.
Ja het kostte mij ook behoorlijk wat tijd om de juiste links bij elkaar te halen en zeker te zijn dat ik niet per ongeluk naar de TS of XXX versie verwees. Maar bedankt iedereen, ik blijf waarschijnlijk gewoon bij deze voedig. Scheelt weer :)

[ Voor 35% gewijzigd door rickiii op 23-01-2016 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rickiii schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 00:39:
[...]

Hmm, waarom denk je dat? Ik zag de XFX PRO650W Core Edition nog wel staan in de lijst met voedingen welke compatibel zijn met de C6 en C7 power states.

[...]

Ja het kostte mij ook behoorlijk wat tijd om de juiste links bij elkaar te halen en zeker te zijn dat ik niet per ongeluk naar de TS of XXX versie verwees. Maar bedankt iedereen, ik blijf waarschijnlijk gewoon bij deze voedig. Scheelt weer :)
Jou link is een TS bronze series en die staat er niet bij. Alleen TS gold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 00:41:
[...]
Jou link is een TS bronze series en die staat er niet bij. Alleen TS gold.
Ah je hebt gelijk. Ik heb toch naar de verkeerde op Tweakers gelinkt. Mijn versie staat niet meer in Pricewatch.... ik heb wel de juiste naam gegeven en link ook naar de product website.
Het gaat om PRO650W 80Plus Bronze (P1-650S-NLB9) en die staat hier vermeld als C6/C7 compatible.
P1-650S-NLB9 is trouwens exact dezelfde SKU als het product in Pricewatch waar ik naar linkte

[ Voor 34% gewijzigd door rickiii op 23-01-2016 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je links verwijzen naar verschillende types. De TS en de Pro. De TS ondersteunt niet, de PRO wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
XFX heeft er een rommeltje van gemaakt bij de namen van hun voedingen. Ze gaven totaal andere voedingen dezelfde naam, waarna besloten werd de oude series weer een andere naam te geven en meer van dat soort onzin.

Zijn voeding is dan ook gewoon compatibel en wordt ook genoemd in de topicstart "XFX Pro series Core Edition vanaf 650W" De voeding is overigens ook gewoon ATX 2.4, alleen dat bestond toen nog niet en daarom zie je dat ook nergens terug.

[ Voor 14% gewijzigd door -The_Mask- op 23-01-2016 11:19 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
m0ridin schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 16:07:
Hi allen. Ik heb nu een Chieftec FI-02BC-U3 kastje, daarin zat oorspronkelijk een TFX voeding maar die heb ik eruit gehaald om er een picopsu in te zetten (150W, maar met een 120W adapter dacht ik). Deze voedt een i5-6500, ssd, 2.5" sata en slimline dvd rw. Dat doet hij in principe prima, nu heb ik er echter toch ook een low profile GTX 750 Ti videokaartje bijgeprikt. (Wil zo af en toe toch ook een spel spelen). Bij normaal gebruik werkt het prima, 1 of 2 spellen getest en hoewel het lijkt te werken vind ik het toch niet zo'n top plan.
Ik ook niet, is niet echt slim want het verbruik kan wel degelijk over de 120W gaan en dat is meer dan dat de voeding kan leveren.
Dus heb ik een Bequiet 300W TFX ( pricewatch: be quiet! TFX Power 2 300W Gold ) gekocht, wil een zo stil mogelijk systeem. Alleen komt deze tegen de videokaart aan (als in, tegen het koelblok, de fan erop is al helemaal een no go).

Nu dacht ik eraan om de kap van de voeding af te halen, om te zien of er dan genoeg ruimte is. Maar is dit uberhaupt een 'goed idee'? Of is het levensgevaarlijk en om allerlei andere redenen af te raden. Dan moet ik even verder zoeken en evt naar alternatieve kasten kijken.
Idd niet slim, het is levensgevaarlijk, vooral als je je vingers erin steekt als er stroom op staat. :p Maar de behuizing dient er ook voor om elektronische stroringen binnen te houden en zorgt ook voor de juiste airflow, vooral dat laatste kun je helemaal vergeten zonder kap eromheen.

Heb je de oude voeding niet meer?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down-loader
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 00:03
Beste medetweakers,

Ik heb deze week via de V&A een Asus Strix 980 TI overgenomen, maar sinds ik deze in mijn PC heb gezet, start deze niet meer op. Is het mogelijk dat mijn voeding niet genoeg vermogen kan leveren en zichzelf daardoor uitschakelt?
Mijn systeem dat perfect draaide tot gisterenmiddag:

Processor: Intel Core I5 4570
Moederbord: MSI B85-G43 Gaming
Videokaart: Asus Strix GTX 970
Voeding: Be Quiet Dark Power Pro 10 550 Watt
Geheugen: Crucial Ballistix Tactical 16 GB
SSD: Crucial M550 256 GB & Crucial MX200 500 GB
En nog 2 HDD's, een geluidskaart en een DVD-drive.

Sinds ik de GTX 970 dus vervangen heb voor de GTX 980 TI start de PC niet meer op. Ik weet dat er officieel minimaal een 600 Watt voeding aangeraden word voor een 980 TI, maar hier op het forum word altijd aangegeven dat een goede 550 Watt voeding ook moet voldoen. Maar het grootste probleem op dit moment is dat de PC ook niet meer opstart als ik de GTX 970 er weer in zet. Ook zonder videokaart, met de monitor aangesloten op het moederbord start de PC niet meer op.

De tweaker waar ik de videokaart van heb overgenomen, zegt dat hij hetzelfde probleem heeft gehad met een 550 watt voeding in combinatie met de Asus Strix 980 TI, maar dat deze i.c.m. een 750 watt voeding wel perfect werkt. Desnoods bestel ik zelf ook een 750 watt voeding, maar onder normale omstandigheden zou dit toch behoorlijk overkill zijn voor dit systeem?

Kan iemand hier misschien meer duidelijk over geven? Alvast bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Down-loader schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 11:39:

Kan iemand hier misschien meer duidelijk over geven? Alvast bedankt voor het meedenken.
Het is niet de voeding.

Ten eerste omdat de voeding echt meer dan genoeg kan leveren voor de PC, de PC zal zelfs prima kunnen werken op een goede 400W voeding zoals bijvoorbeeld een be quiet! Straight Power 10 400W, met de GTX 980 Ti erin.

Ten tweede de PC verbruikt tijdens het starten sowieso niet veel stroom, veel minder dan tijdens maximale load, minder dan 200W bijvoorbeeld.

Ten derde, als de voeding het niet aan kon dan zou de PC met GTX 970 of via de IGP gewoon weer werken als je die terug plaatst.

Nu lijkt het er echt op dat of jij iets stuk hebt gemaakt tijdens het inbouwen of dat de videokaart goed stuk was en bijvoorbeeld nu het moederbord heeft stuk gemaakt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
De pricewatch: be quiet! Dark Power Pro 10 550W is een behoorlijke high-end voeding die met gemak elke single videokaart aan kan, je kan er zelfs een dubbele 970 GTX mee draaien aangezien er meer dan genoeg PCI-E PEG connectors worden meegeleverd. De voeding is van goede kwaliteit en kan dit met gemak aan; er wordt vaak een 600-700w voeding aangeraden omdat fabrikanten niet weten of je een A merk of B merk voeding in je PC hebt hangen.. Puur uit 'veiligheid' dus. Daarnaast is je i5 natuurlijk ook een erg zuinige CPU.

- In welk PCI-E slot stop je de videokaart? Dit zal echter waarschijnlijk niet de oorzaak zijn, aangezien je onboard ook geen succes hebt.

- Loop nog eens alle kabels goed na, ook de 8-pin CPU kabel en 24-pin moederbord voeding kabels. Wellicht is er bij het vervangen per ongeluk wat los geschoten

- Wellicht is je bios momenteel 'in de war' op de een of andere manier. Verwijder eens 1 minuut lang het batterijtje dat op je moederbord zit. Dit zal er voor zorgen dat je bios instellingen weer op standaard (fabrieksinstellingen) staat.

- Is er iets raars gebeurt bij het inbouwen van de videokaart? Het lijkt alsof je wellicht per ongeluk iets hebt gesloopt :o

Wat gebeurt er precies als je de PC aanzet? Gaat hij überhaupt aan of is hij echt morsdood? Draaien de fans? Hoor je piepjes?

[ Voor 4% gewijzigd door stin00 op 23-01-2016 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05:12
-The_Mask- schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 11:23:
[...]
Ik ook niet, is niet echt slim want het verbruik kan wel degelijk over de 120W gaan en dat is meer dan dat de voeding kan leveren.

[...]

Idd niet slim, het is levensgevaarlijk, vooral als je je vingers erin steekt als er stroom op staat. :p Maar de behuizing dient er ook voor om elektronische stroringen binnen te houden en zorgt ook voor de juiste airflow, vooral dat laatste kun je helemaal vergeten zonder kap eromheen.

Heb je de oude voeding niet meer?
Thanks voor de reactie.

Maar wat is het ergste wat kan gebeuren als het over de 120W heen gaat? (Behalve instabiel systeem en uitvallers). Ik weet dat de warmte ontwikkeling erg zal toenemen, dus eigenlijk vermoed ik het al... daadwerkelijke schade en eerdere defecten in voeding. Dat het verwijderen van de kap een gevaar op kan leveren snap ik idd, maar ook wat betreft de storingen en airflow is een goede... ugh.

En de oude voeding is eenzelfde formaat TFX (scheelt misschien 3mm in de hoogte, niet genoeg om het probleem op te lossen), het komt er op neer dat de case gewoon niet praktisch is qua videokaart helaas.

Misschien maar eens verder kijken naar een ander kastje dan maar :/

[ Voor 6% gewijzigd door m0ridin op 23-01-2016 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down-loader
- In welk PCI-E slot stop je de videokaart? Dit zal echter waarschijnlijk niet de oorzaak zijn, aangezien je onboard ook geen succes hebt.

Dit moederbord heeft maar een PCI-Express 3.0 x16 slot, waar ik de videokaart in plaats. Ik kan ook het andere PCI-E 2.0 slot nog even proberen.

- Loop nog eens alle kabels goed na, ook de 8-pin CPU kabel en 24-pin moederbord voeding kabels. Wellicht is er bij het vervangen per ongeluk wat los geschoten

Heb ik al gedaan, maar ik zal ze nog een keer bij langs lopen.

- Wellicht is je bios momenteel 'in de war' op de een of andere manier. Verwijder eens 1 minuut lang het batterijtje dat op je moederbord zit. Dit zal er voor zorgen dat je bios instellingen weer op standaard (fabrieksinstellingen) staat.

Ik heb al meerdere keren geprobeerd om de batterij te verwijderen en de CMOS te resetten, helaas zonder resultaat.

- Is er iets raars gebeurt bij het inbouwen van de videokaart? Het lijkt alsof je wellicht per ongeluk iets hebt gesloopt :o

Volgens mij niet.

Wat gebeurt er precies als je de PC aanzet? Gaat hij überhaupt aan of is hij echt morsdood? Draaien de fans? Hoor je piepjes?

Het enige wat aan gaat zijn de witte LED(S) op zowel de Strix 970 als de Strix 980 TI als deze erin zitten, maar verder draaien er geen fans, branden er geen andere LEDS en hoor ik ook geen piepjes. Er gebeurt dus eigenlijk niets.

Als het niet aan de voeding ligt, is het moederbord dan de meest waarschijnlijke oorzaak?

[ Voor 3% gewijzigd door Down-loader op 23-01-2016 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb recent mijn hele systeem geupgrade.

Momenteel heb ik de volgende hardware.

pricewatch: Asus Z170 PRO GAMING
pricewatch: Intel Core i7-6700K Boxed
pricewatch: MSI Radeon R9 390 8GB Gaming
pricewatch: Kingston HyperX Fury HX421C14FBK4/16
pricewatch: Noctua NH-U12S
pricewatch: Cooler Master Silencio 550 (zonder voeding)
pricewatch: Samsung 850 EVO 500GB
1 TB hardschijf 7200 rpm
1 5400 oude schijf
1 blue ray speler.

pricewatch: Corsair Builder CX750 Bronze
Ik heb daarbij een cx750watt gekocht met de gedachte dat ik meer wattage nodig had voor de r390.
Deze psu blijkt echter een flinke last te hebben van coilwhine, daarom wil ik deze retourneren.
pricewatch: be quiet! Pure Power L7 530W
Mij vraag is of mijn oude be quiet pure power 530watt (80 plus) dit systeem gewoon zou moeten trekken.
Gezien verschillende calculators kom er uit dat ik onder de 500 watt blijf in full load. Terwijl andere forum zeggen dat 600 watt echt wel nodig is voor een r9 390 systeem.

zo ja welke voeding raden jullie aan.
is het beter om voor een gold voeding te gaan?

bedankt alvast! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
m0ridin schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 12:02:

Maar wat is het ergste wat kan gebeuren als het over de 120W heen gaat? (Behalve instabiel systeem en uitvallers).
Het ergste lijkt mij een afgebrand huis, gelukkig is die kans zo goed als nul. :p
Misschien maar eens verder kijken naar een ander kastje dan maar :/
Denk dat dat het slimste is.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 14:15:
Ik heb recent mijn hele systeem geupgrade.

Momenteel heb ik de volgende hardware.

pricewatch: Asus Z170 PRO GAMING
pricewatch: Intel Core i7-6700K Boxed
pricewatch: MSI Radeon R9 390 8GB Gaming
pricewatch: Kingston HyperX Fury HX421C14FBK4/16
pricewatch: Noctua NH-U12S
pricewatch: Cooler Master Silencio 550 (zonder voeding)
pricewatch: Samsung 850 EVO 500GB
1 TB hardschijf 7200 rpm
1 5400 oude schijf
1 blue ray speler.

pricewatch: Corsair Builder CX750 Bronze
Ik heb daarbij een cx750watt gekocht met de gedachte dat ik meer wattage nodig had voor de r390.
Deze psu blijkt echter een flinke last te hebben van coilwhine, daarom wil ik deze retourneren.
pricewatch: be quiet! Pure Power L7 530W
Mij vraag is of mijn oude be quiet pure power 530watt (80 plus) dit systeem gewoon zou moeten trekken.
Gezien verschillende calculators kom er uit dat ik onder de 500 watt blijf in full load. Terwijl andere forum zeggen dat 600 watt echt wel nodig is voor een r9 390 systeem.

zo ja welke voeding raden jullie aan.
is het beter om voor een gold voeding te gaan?

bedankt alvast! _/-\o_
Het is niet echt duidelijk hoeveel die videokaart nu precies verbruikt. MSI heeft namelijk de R9 390X Gaming goed verprutst, als ze hetzelfde hebben gedaan met de R9 390 dan heeft die kaart een verbruik dat best wel extreem is.

Dit is bijvoorbeeld een review van de Sapphire R9 390 Nitro http://www.techpowerup.co...hire/R9_390_Nitro/21.html
En dit van de MSI R9 390X Gaming http://www.techpowerup.co...SI/R9_390X_Gaming/28.html

Vooral dat gemiddelde verbruik van de MSI R9 390X Gaming is met 344W extreem, dat is zo'n 75/100W meer dan wat normaal hoort te zijn.

Als het verbruik van jouw kaart ook zo extreem hoog is in vergelijking met andere R9 390 kaarten dan zou ik die niet op de be quiet! Pure Power L7 530W aansluiten, welke ook maar 408W op de 12V kan leveren, wat sowieso al niet veel is. Is de voeding zo'n 5 jaar nu dan zou ik hem ook vervangen, kwaliteit is niet al te hoog namelijk. Condensators in de voeding willen na zo'n tijd wel eens problemen geven. Ook ondersteunt de voeding trouwens niet de C6 en C7 power states, dat moet je dus sowieso uitschakelen in UEFI.

Is dus misschien wel slim om te upgraden. Met een voeding zoals de pricewatch: Corsair RM550x moet je de eerste 10 jaar sowieso wel goed zitten, komt ook met 7 jaar garantie. Is een kwalitatief erg goede voeding, met erg goede prestaties en een hele stille met een goede prijs.

Een high-end 550W moet ook in de toekomst gewoon genoeg leveren voor toekomstige high-end single GPU videokaarten. Meer dan zo'n 300W zal een videokaart namelijk niet zo maar verbruiken, met uitzondering van custom designs zoals de MSI R9 390X Gaming waarbij geprutst wordt natuurlijk. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 17:02:
[...]

Het is niet echt duidelijk hoeveel die videokaart nu precies verbruikt. MSI heeft namelijk de R9 390X Gaming goed verprutst, als ze hetzelfde hebben gedaan met de R9 390 dan heeft die kaart een verbruik dat best wel extreem is.

Dit is bijvoorbeeld een review van de Sapphire R9 390 Nitro http://www.techpowerup.co...hire/R9_390_Nitro/21.html
En dit van de MSI R9 390X Gaming http://www.techpowerup.co...SI/R9_390X_Gaming/28.html

Vooral dat gemiddelde verbruik van de MSI R9 390X Gaming is met 344W extreem, dat is zo'n 75/100W meer dan wat normaal hoort te zijn.

Als het verbruik van jouw kaart ook zo extreem hoog is in vergelijking met andere R9 390 kaarten dan zou ik die niet op de be quiet! Pure Power L7 530W aansluiten, welke ook maar 408W op de 12V kan leveren, wat sowieso al niet veel is. Is de voeding zo'n 5 jaar nu dan zou ik hem ook vervangen, kwaliteit is niet al te hoog namelijk. Condensators in de voeding willen na zo'n tijd wel eens problemen geven. Ook ondersteunt de voeding trouwens niet de C6 en C7 power states, dat moet je dus sowieso uitschakelen in UEFI.

Is dus misschien wel slim om te upgraden. Met een voeding zoals de pricewatch: Corsair RM550x moet je de eerste 10 jaar sowieso wel goed zitten, komt ook met 7 jaar garantie. Is een kwalitatief erg goede voeding, met erg goede prestaties en een hele stille met een goede prijs.

Een high-end 550W moet ook in de toekomst gewoon genoeg leveren voor toekomstige high-end single GPU videokaarten. Meer dan zo'n 300W zal een videokaart namelijk niet zo maar verbruiken, met uitzondering van custom designs zoals de MSI R9 390X Gaming waarbij geprutst wordt natuurlijk. ;)
Bedankt -The_Mask- voor je reactie. _/-\o_

Ik kon idd niet duidelijk vinden hoeveel die 390 verbruikt.
Over de be quiet power supply die is gekocht in 2012 dus 4 jaar oud dus inderdaad redelijk aan vervangen toe. De psupricewatch: Corsair RM550x ziet er inderdaad goed uit gezien de zelfde prijs klassen als de 750 cx die ik recent heb gekocht, deze kan ik hopelijk retourneren voor de pricewatch: Corsair RM550x
Ik was ook aan het kijken naar de pricewatch: EVGA SuperNOVA 550 G2
Ik twijfel momenteel welke ik moet kiezen.

Verder is het niet verstandig om de 650 watt versie te pakken gezien deze maar 7 euro duurder is of is dit overkill?

Ik ben zo stom geweest om die psu te kopen door op ratin sites te kijken, waar naderhand ik later reviews las dat deze psu onzettend slecht is. Dit bleek inderdaad ook te zijn wanneer ik deze gebruikte op intens gebruik van mijn gpu.

Nu dat ik ook weet wat C6 en C7 powerstate inhoud moet ik verder nog goed zitten.
Ik gebruik nog de cx750 momenteel, deze ondersteunt als goed is wel haswell+.
gezien deze lijst : http://www.corsair.com/en...th-corsair-power-supplies is deze safe.

Momenteel heb ik al een verzoek gedaan om mijn product te retournen gezien de webshop dicht is momenteel moet ik helaas nog het weekend door met deze psu.
Ik neem aan dat deze wel netjes kan retourneren als ik alles netjes terug breng in de orginele verpakking.

Verder is de vraag of zon psu nou slecht is voor mijn systeem gezien de vreselijke coilwhine wanneer hij gebruikt word onder hoge Wattage? 8)7

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2016 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 17:36:
[...]
Over de be quiet power supply die is gekocht in 2012 dus 4 jaar oud dus inderdaad redelijk aan vervangen toe. De psupricewatch: Corsair RM550x ziet er inderdaad goed uit gezien de zelfde prijs klassen als de 750 cx die ik recent heb gekocht, deze kan ik hopelijk retourneren voor de pricewatch: Corsair RM550x
Ik was ook aan het kijken naar de pricewatch: EVGA SuperNOVA 550 G2
Verschil qua prestaties en kwaliteit tussen beide is idd maar klein, maar de EVGA is vrij slecht leverbaar en de Corsair heeft een net wat betere fan en is net wat stiller.
Verder is het niet verstandig om de 650 watt versie te pakken gezien deze maar 7 euro duurder is of is dit overkill?
Heeft alleen nut als je ooit twee videokaarten/GPU's wil.
Ik ben zo stom geweest om die psu te kopen door op ratin sites te kijken, waar naderhand ik later reviews las dat deze psu onzettend slecht is. Dit bleek inderdaad ook te zijn wanneer ik deze gebruikte op intens gebruik van mijn gpu.
De voeding is niet ontzettend slecht, maar het is een budget voeding met de prijs van een mainstream tot high-end voeding.
Nu dat ik ook weet wat C6 en C7 powerstate inhoud moet ik verder nog goed zitten.
Ik gebruik nog de cx750 momenteel, deze ondersteunt als goed is wel haswell+.
gezien deze lijst : http://www.corsair.com/en...th-corsair-power-supplies is deze safe.
Ja klopt, zie ook de topicstart.
Momenteel heb ik al een verzoek gedaan om mijn product te retournen gezien de webshop dicht is momenteel moet ik helaas nog het weekend door met deze psu.
Ik neem aan dat deze wel netjes kan retourneren als ik alles netjes terug breng in de orginele verpakking.
Als die in perfecte staat is mag dat volgens de wet idd binnen 2 weken.
Verder is de vraag of zon psu nou slecht is voor mijn systeem gezien de vreselijke coilwhine wanneer hij gebruikt word onder hoge Wattage? 8)7
Als je last hebt van coil whine is dat gewoon pech, heeft weinig te maken met een slechte of goede voeding.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 19:17:
[...]

Verschil qua prestaties en kwaliteit tussen beide is idd maar klein, maar de EVGA is vrij slecht leverbaar en de Corsair heeft een net wat betere fan en is net wat stiller.

[...]
Heeft alleen nut als je ooit twee videokaarten/GPU's wil.

[...]
De voeding is niet ontzettend slecht, maar het is een budget voeding met de prijs van een mainstream tot high-end voeding.

[...]
Ja klopt, zie ook de topicstart.

[...]
Als die in perfecte staat is mag dat volgens de wet idd binnen 2 weken.

[...]

Als je last hebt van coil whine is dat gewoon pech, heeft weinig te maken met een slechte of goede voeding.
Helemaal duidelijk!
Bedankt, dan ga ik de RM550x maar bestellen en dan moet het helemaal goed komen! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, ik ben op zoek naar een voeding met zo weinig mogelijk loshangende kabels. En dat de kabels lang genoeg zijn om deze in mijn case te passen.

Ik zoek een?
Voeding voor mijn systeem

Wat is je budget?
niet boven de 45 euro.

maakt niet uit.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4400 Boxed€ 64,80€ 64,80
1MSI H110M PRO-VD€ 62,95€ 62,95
1MSI GeForce GTX 960 GAMING 2G€ 215,50€ 215,50
1Sharkoon VS4-W Window€ 34,-€ 34,-
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 42,25€ 42,25
1be quiet! System Power 8 400W€ 43,-€ 43,-
1Crucial BX200 240GB€ 66,95€ 66,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 529,45

Er zit al een voeding in die ik heb gekozen maar ik ben er niet zeker van of de wel lang genoeg gaat zijn voor de case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down-loader
stin00 schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 11:48:

-The_Mask- schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 11:47:

Het is niet de voeding.

Ten eerste omdat de voeding echt meer dan genoeg kan leveren voor de PC, de PC zal zelfs prima kunnen werken op een goede 400W voeding zoals bijvoorbeeld een be quiet! Straight Power 10 400W, met de GTX 980 Ti erin.
Jullie hadden inderdaad gelijk dat het niet aan het vermogen van de voeding lag. Er was namelijk een voedingskabel losgeraakt bij het vervangen van de videokaart. De 980 TI draait nu perfect in mijn systeem met de 550W voeding. Bedankt voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 23:30:
Hey, ik ben op zoek naar een voeding met zo weinig mogelijk loshangende kabels. En dat de kabels lang genoeg zijn om deze in mijn case te passen.

Ik zoek een?
Voeding voor mijn systeem

Wat is je budget?
niet boven de 45 euro.

maakt niet uit.

Er zit al een voeding in die ik heb gekozen maar ik ben er niet zeker van of de wel lang genoeg gaat zijn voor de case.
Voor 45 euro haal je op dit moment niet heel veel soeps, die be quiet! is dan waarschijnlijk nog de beste keuze voor jouw systeem bij gebrek aan beter in dat prijssegment. Maar de voeding heeft geen individuele spanningsregulatie en dus kun je beter niet gebruik maken van de C6 en C7 power states en moet je dit dus uitzetten in UEFI wil je geen stabiliteitsissues krijgen. Zie ook de topicstart voor meer informatie.

Overigens zou ik niet de GTX 960 2GB nemen, nVidia heeft namelijk veel problemen met meerdere 2GB kaarten in een aantal games onder Windows 10.

Zo ook GTA V: http://www.techpowerup.co...SUS/R9_380X_Strix/13.html

Neem liever een R9 380 2GB of 4GB, doet het een stuk beter, overal sowieso ook de betere game kaart, ook zonder nVidia's problemen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royenroy
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-09 20:24
Sinds kort heb ik een probleem met m'n PC. Het gaat om deze build. Hij heeft het altijd goed gedaan, maar sinds kort valt de computer tijdens het gamen uit. Als ik de computer stresstest met Furmark of met Intel Extreme Tuning Utility, dan valt die niet uit. Met een stresstest voor PSU's (OCCT, ik kend hem nog niet) valt de computer wel binnen enkele secondes uit. De temperaturen van de componenten blijven bji alle tests binnen de perken. Ook tijdens het gamen komt de temperatuur van de CPU niet boven de 45 en van de GPU niet boven de 60, maar toch valt de PC binnen enkele minuten uit. Ik heb de PSU al een keer ontdaan van stof en de computer op een houten onderstel gezet om de ventilatie te verbeteren, maar ook dat hielp niet. Is het gewoon een slechte PSU? Of kan er ook nog iets anders de oorzaak zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royenroy
Eerste keer haalde die zowel het intro als de CPU test voordat die uitviel, de tweede keer viel die uit tegen het einde van het intro. CPU temps op 38 graden en GPU temps op 68 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopjeD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:32
Recent heb ik, met hulp van medetweakers, een nieuwe pc samengesteld:

1Intel Core i3-6100 Boxed€ 125,-€ 125,-
1Gigabyte GA-H170N-WIFI€ 125,95€ 125,95
1Sharkoon CA-I Zilver€ 42,-€ 42,-
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 38,95€ 38,95
1be quiet! System Power 7 300W€ 33,95€ 33,95
1Crucial BX100 250GB€ 79,99€ 79,99

Nu maakt de fan in de voeding toch een continu zoem geluid. Is er een mogelijkheid om de fanspeed bijv. te reduceren of om er een compleet nieuwe, minder rumoerige, fan in te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Royenroy schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 19:55:
[...]

Eerste keer haalde die zowel het intro als de CPU test voordat die uitviel, de tweede keer viel die uit tegen het einde van het intro. CPU temps op 38 graden en GPU temps op 68 graden.
Ben bang dat de voeding stuk is en dat die problemen heeft met snel wisselende loads. Het is niet zo zeer dat die niet kan omgaan met een zware constante load van bijvoorbeeld 500W, maar wel problemen geeft bij een minder zware snel wisselende load. Gebeurt wel eens vaker bij voeding en jou problemen duiden daar op. Furmark is bijvoorbeeld een vrij constante zware load en daar valt de PC niet bij uit, terwijl Catzilla een minder zware load is, maar wel één die snel wisselt van belasting.

Connectors maken wel allemaal goed contact? Je gebruikt namelijk allemaal kabelextensies en dat is natuurlijk niet echt aan te raden. Al die verlengstukjes zorgen voor extra weerstand en een extra punt waar iets mis kan gaan door slecht contact. Is dan ook slimmer om gewoon een volledig modulaire voeding te halen waarbij je de kabels zelf sleeved of speciale individueel gesleevde kabels koopt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royenroy
Ik zal morgen de kabelextensies er eens allemaal tussenuit halen en daarna alles opnieuw draaien, kijken of dat de boosdoener is. Mocht dat niet baten haal ik een nieuwe voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Royenroy schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 22:14:
Ik zal morgen de kabelextensies er eens allemaal tussenuit halen en daarna alles opnieuw draaien, kijken of dat de boosdoener is. Mocht dat niet baten haal ik een nieuwe voeding.
Als je een nieuwe voeding haalt, de Cooler Master V550 Semi-Modular is EOL en de volledig modulaire opvolger de pricewatch: Cooler Master V Series V550 - 80+ Gold is alleen net wat minder dan de pricewatch: Corsair RM550x welke ongeveer evenveel kost. Zou dus voor de Corsair RM550x gaan.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
DopjeD schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 21:16:

Nu maakt de fan in de voeding toch een continu zoem geluid. Is er een mogelijkheid om de fanspeed bijv. te reduceren of om er een compleet nieuwe, minder rumoerige, fan in te zetten?
Nee, de fan zal al op de laagst mogelijke snelheid draaien. Als je de spanning zou verlagen zal de fan waarschijnlijk niet beginnen met draaien doordat de start spanning te laag is.

Maar wat voor geluid hoor je precies? De fan zou namelijk zo goed of volledig onhoorbaar moeten zijn op een normale afstand van ongeveer 1 meter in een muisstille kamer.

Heb je al eens geprobeerd om de fan voorzichtig tegen te houden? Niet wild een schroevendraaier erin rammen dan kun je kortsluiting krijgen of één of meerdere fanbladen afbreken. :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopjeD
-The_Mask- schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 22:58:
[...]
Heb je al eens geprobeerd om de fan voorzichtig tegen te houden? Niet wild een schroevendraaier erin rammen dan kun je kortsluiting krijgen of één of meerdere fanbladen afbreken. :p
Ja, ik heb laatst de zijkant van mij kast losgehaald en toen de fan tegenhouden, dan is er geen geluid meer te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
DopjeD schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 06:56:
[...]

Ja, ik heb laatst de zijkant van mij kast losgehaald en toen de fan tegenhouden, dan is er geen geluid meer te horen.
Wat voor geluid is het? Is het een lager dat geluid maakt, bijvoorbeeld een tikkend of schurend geluid? Of is het een fan welke gewoon erg snel draait? Of iets anders?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:20

Trygve

Redacteur
Ik moet voor vrienden een huis-tuin-keuken pc kiezen, mag helaas geen zelfbouw zijn. Nu zit in een kandidaatsysteem de Fortron Source FSP350-60APN. Kan iemand mij iets zeggen over de kwaliteit van de componenten hierin? De pc heeft verder zuinige onderdelen, en moet 6 tot 8 jaar meegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royenroy
Ik heb er goede hoop in dat de kabelextensies het probleem waren. Catzilla maakt die nu wel af, en ook OCCT was geen probleem. Straks even gamen, kijken of die dat ook houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Royenroy schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 12:57:
Ik heb er goede hoop in dat de kabelextensies het probleem waren. Catzilla maakt die nu wel af, en ook OCCT was geen probleem. Straks even gamen, kijken of die dat ook houdt.
Je hebt ze er tussenuit gehaald nu?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
r100 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 12:19:
Ik moet voor vrienden een huis-tuin-keuken pc kiezen, mag helaas geen zelfbouw zijn. Nu zit in een kandidaatsysteem de Fortron Source FSP350-60APN. Kan iemand mij iets zeggen over de kwaliteit van de componenten hierin? De pc heeft verder zuinige onderdelen, en moet 6 tot 8 jaar meegaan.
8 jaar kan wel eens lastig worden voor die voeding, vooral als de PC veel gebruikt gaat worden in een beetje warme omgeving.

pricewatch: be quiet! System Power 7 300W is overigens vergelijkbaar, dat is alleen een FSP EPN, verschil tussen EPN en APN is dat APN 230V only is en EPN een universele ingangsspanning heeft van 100 t/m 240V. Ander nadeel is dat de condensators in de FSP APN minder zijn en toch redelijk wat werk moeten verrichten.

Waarom mag het geen zelfbouw zijn trouwens, dan weet je iig zeker dat je fatsoenlijke kwaliteit kan krijgen voor een fatsoenlijke prijs. Dat komt bij een vooral geassembleerd systeem zelden tot nooit voor. Is het niet mogelijk om het systeem door een winkel of webshop te assembleren? Dan kun je het systeem ook krijgen met 2 soms zelfs 3 jaar garantie op het geheel.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royenroy
-The_Mask- schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 13:04:
[...]

Je hebt ze er tussenuit gehaald nu?
Ja, tot nu toe blijft die stabiel. Inmiddels Catzilla meerdere keren gedraaid zonder problemen en nogsteeds blijft de PC stabiel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Royenroy schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 13:17:
[...]

Ja, tot nu toe blijft die stabiel. Inmiddels Catzilla meerdere keren gedraaid zonder problemen en nogsteeds blijft de PC stabiel. :)
Zijn er ook pinnen in de extensiekabels zwart geworden door slecht contact?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royenroy
-The_Mask- schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 13:19:
[...]

Zijn er ook pinnen in de extensiekabels zwart geworden door slecht contact?
Afbeeldingslocatie: http://cdn.overclock.net/d/da/da87333a_ATX24-1.jpeg
Pin 17 en 20 lijken een beetje goud/geel van kleur, al weet ik niet of dat de bedoeling is. Voor de rest is er geen verkleuring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royenroy
Te vroeg gejuicht, PC viel uit tijdens het kijken van een serie. Nu valt die ook uit wanneer ik Catzilla opstart. De voeding toch kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopjeD
-The_Mask- schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 10:36:
[...]
Wat voor geluid is het? Is het een lager dat geluid maakt, bijvoorbeeld een tikkend of schurend geluid? Of is het een fan welke gewoon erg snel draait? Of iets anders?
Ehm, het is een continu geluid, niet tikkend of schurend. Ook geen fan die snel draait, het is geen hoog geluid. Wat ik heb ontdekt is dat het minder wordt als ik de zijkant van mijn kast los maak. Lijkt erop alsof het roostertje in de kast het geluid versterkt. Stop ik er vervolgens een schroevendraai tussen dan is het echt helemaal verdwenen :) Denk dat ik er mee moet leren leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Resonantie dan? Als je de voeding buiten de PC legt is het dan wel weg?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik heb sinds vandaag een GTX 970 MSI GAMING 4G gekocht, en ben er tot mijn teleurstelling achtergekomen dat mijn voeding alleen 1 connector heeft voor PCI-e, mijn huidige voeding:
pricewatch: Techsolo TP-730

Ik moet nu dus een nieuwe kopen, alleen heb dus geen idee welke - al die pin connectors verwarren mij en weet dus niet welke zal werken met de GTX 970 (deze heeft een 8 en 6 pin nodig om te werken)
Enige hulp word gewaardeerd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 21:26:
Ik heb sinds vandaag een GTX 970 MSI GAMING 4G gekocht, en ben er tot mijn teleurstelling achtergekomen dat mijn voeding alleen 1 connector heeft voor PCI-e, mijn huidige voeding:
pricewatch: Techsolo TP-730
Je zou ook kunnen zeggen gelukkig, nu moet je hem vervangen en kan die voeding je systeem niet slopen. Dat is namelijk iets wat zo'n gare voeding doet. ;)

Maar waar bestaat de rest van je systeem uit?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry! Helemaal vergeten..
-AMD FX8320 @3.5Ghz
-1TB harddrive 7200rpm
-Coolermaster N300
-M5A97 R2.0
-Ledstrip
-DVD/CD ROM
Bedankt voor je snelle reactie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 21:56:
Sorry! Helemaal vergeten..
-AMD FX8320 @3.5Ghz
-1TB harddrive 7200rpm
-Coolermaster N300
-M5A97 R2.0
-Ledstrip
-DVD/CD ROM
Bedankt voor je snelle reactie!
pricewatch: Antec VPF Series 450W lijkt mij een prima voeding voor dat systeem.

Heb er ook nog een review over geschreven: productreview: Antec VPF Series 450W review door -The_Mask-

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 22:06:
[...]

pricewatch: Antec VPF Series 450W lijkt mij een prima voeding voor dat systeem.

Heb er ook nog een review over geschreven: productreview: Antec VPF Series 450W review door -The_Mask-
Dankjewel!
En deze voeding levert genoeg stroom om mijn gehele systeem (Incl. GTX970) van stroom te voorzien? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 13:50:
[...]

Dankjewel!
En deze voeding levert genoeg stroom om mijn gehele systeem (Incl. GTX970) van stroom te voorzien? :)
Ja gemakkelijk, PC neemt ongeveer 300W onder maximale load.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemm
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-11-2024
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 189,95€ 189,95
1Gigabyte GA-B150M-D3H€ 80,95€ 80,95
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 47,95€ 47,95
1BitFenix Comrade Zwart€ 30,95€ 30,95
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 38,95€ 38,95
1Samsung SH-224DB Zwart€ 14,42€ 14,42
1Cooler Master GM G550M€ 62,95€ 62,95
1Crucial BX100 250GB€ 78,95€ 78,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 545,07

De GPU in mijn systeem wordt een R9 290. Ik heb nu een G550M op het oog maar kan ook een Corsair CX500 krijgen voor minder geld. Volstaat die of kan ik beter voor de 550M gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
Hoeveel minder geld?
De CX500 volstaat, alleen geen CX500M nemen ivm slechtere kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemm
Ruim 20 euro. Het is geen CX500M maar een CX500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Kwaliteit van de CX500, CX500 V2 of CX500 Bronze is niet echt beter als de CX500M.

De CX500 is overigens ook al tussen de 4 en 5 jaar oud en heeft dan ook zijn beste tijd gehad.
De CX500 V2 is tussen de 3 en 4 jaar oud en zou ik ook niet meer nemen bij een nieuw systeem dat weer jaren mee moet gaan.
Dan blijft alleen nog de CX500 Bronze over die is vanaf 3 jaar geleden te koop tot heden.

Als het die is dan kun je hem nemen, maar bij goed nieuw systeem zou ik echt een betere voeding nemen i.p.v. zo'n budget voeding. Geen één versie is overigens compatibel met de C6 en C7 power states, dus die moet je sowieso uitzetten in UEFI mocht je de voeding nemen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemm
Bedankt voor het advies, het is een V2 dus dan koop ik gewoon een nieuwe :-)

Een G550M is prima voor bovengenoemd systeem neem ik aan?

[ Voor 28% gewijzigd door Jochemm op 28-01-2016 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momenteel heb ik:

i7 3770k
Radeon 6850 HD
2x 8GB ram
1 HD + 1 SSD
Corsair CX 430

De videokaart wil ik gaan vervangen voor waarschijnlijk een GTX 970.

Enig idee of deze voedig genoeg is om geen problemen te veroorzaken? (genoeg power, geen coil whine)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Jochemm schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 23:12:
Een G550M is prima voor bovengenoemd systeem neem ik aan?
Ja prima.
Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 23:24:

De videokaart wil ik gaan vervangen voor waarschijnlijk een GTX 970.

Enig idee of deze voedig genoeg is om geen problemen te veroorzaken?
Neem wel een GTX 970 met één PEG connector, de voeding heeft er ook maar één, de Asus GTX 970 Strix bijvoorbeeld.
(genoeg power, geen coil whine)
Coil whine kan altijd.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakmans
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 31-07 21:55
Hallo! Ik heb een domme fout gemaakt (of iets bijgeleerd, hangt ervan af hoe je het bekijkt). Met jullie advies had ik het onderstaande systeem samengesteld.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 194,80€ 194,80
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 91,50€ 91,50
1Corsair Carbide 200R Closed€ 61,50€ 61,50
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 41,50€ 41,50
1Seasonic G-series 360 watt€ 62,50€ 62,50
1Samsung 850 EVO 250GB€ 84,91€ 84,91
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 536,71

Omdat ik in de toekomst iets meer ruimte wilde voor uitbreidingen (meer dan 4 SATA-aansluitingen in verband met met oude HDD's die mee naar het nieuwe systeem gaan en ook de kans om later - eventueel - een videokaart met 6+2 pins toe te voegen), besloot ik voor een steviger broertje te gaan: de pricewatch: Seasonic S12G 450W. Helaas te enthousiast geweest en niet goed op de specificaties gelet, want toen ik het systeem vandaag wilde bouwen, merkte ik dat de voeding het verkeerde type aansluiting voor het moederbord had (Gigabyte vraagt ATX_12V_2x4).

De voeding is nog niet gebruikt en kan ik nog wel terugbrengen naar de winkel, maar mijn zoektocht naar een geschikt model gaat dus nog even door. Mijn vraag: Is de pricewatch: Seasonic G-series 450 watt een goede keuze? Of is er een beter alternatief? Het systeem zal bijna voortdurend draaien en staat op een plaats die in de zomer wel wat kan opwarmen, dus het mag wel een voeding van kwaliteit zijn.

Alvast bedankt voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Er is geen probleem, de voeding heeft één 4+4 pins EPS connector en die kan gewoon in het moederbord geplaatst worden als stroomvoorziening van de CPU.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakmans
-The_Mask- schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 01:01:
Er is geen probleem, de voeding heeft één 4+4 pins EPS connector en die kan gewoon in het moederbord geplaatst worden als stroomvoorziening van de CPU.
Vreemd, de uitsparingen van de connectors op het moederbord en de voeding komen niet overeen. Ter verduidelijking enkele plaatjes van het moederbord en de verkeerde (?) stekker die aan mijn voeding hangt.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DfCYabd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Tweakmans schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 11:47:
[...]

Vreemd, de uitsparingen van de connectors op het moederbord en de voeding komen niet overeen. Ter verduidelijking enkele plaatjes van het moederbord en de verkeerde (?) stekker die aan mijn voeding hangt.
Ik zie het probleem niet, lijkt mij ook heel sterk dat één van twee ook een niet passende aansluiting heeft.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakmans
-The_Mask- schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 12:02:
[...]

Ik zie het probleem niet, lijkt mij ook heel sterk dat één van twee ook een niet passende aansluiting heeft.
Ow, nu snap ik het. Een van die twee aansluitingen (12x2 of 2x4) is dus voldoende. Dacht even dat het moederbord - net als sommige videokaarten - twee stroomkabels vereiste. Ik zink even door de grond van schaamte... Bedankt voor de snelle reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Tweakmans schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 12:14:
[...]

Ow, nu snap ik het. Een van die twee aansluitingen (12x2 of 2x4) is dus voldoende. Dacht even dat het moederbord - net als sommige videokaarten - twee stroomkabels vereiste. Ik zink even door de grond van schaamte... Bedankt voor de snelle reactie.
In de topicstart staan ook alle connectors uitgelegd.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakmans
-The_Mask- schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 12:21:
[...]

In de topicstart staan ook alle connectors uitgelegd.
Ik heb het nog even gecheckt met de topicstart. De 24 pins ATX connector gaat naar m'n moederbord en die past perfect. Maar de 4+4 EPS connector aan de voeding past niet op de daarvoor voorziene aansluiting op het moederbord. Het aantal en de plaatsing van de "wel of niet afgeronde vierkante uitsparingen" op de stekker komt niet overeen. En zo hangt er maar één aan de voeding. De overige connectors zijn SATA, 6+2 PEGS en molex. Zie ik nu iets over het hoofd? De stekker op het bovenstaande plaatje past toch niet in de stroomvoorziening van de CPU? Het gaat, voor alle duidelijkheid, over de pricewatch: Seasonic S12G 450W

Edit2: Ik heb het net nog even geprobeerd en de aansluiting past wél inderdaad. Ik hoef me dus geen zorgen te maken dat dat de 'tekening' van de connectors niet precies overeenkomt? Ik dacht dat zoiets misschien gevaarlijk kon zijn...

[ Voor 26% gewijzigd door Tweakmans op 29-01-2016 13:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Het is voldoende voor die CPU, maar de 4+4 pins EPS connector past gewoon in de 8 pins EPS aansluiting op het moederbord. Het lijkt mij namelijk heel sterk dat er een niet passende aansluiting op is gezet.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakmans
-The_Mask- schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 13:12:
Het is voldoende voor die CPU, maar de 4+4 pins EPS connector past gewoon in de 8 pins EPS aansluiting op het moederbord. Het lijkt mij namelijk heel sterk dat er een niet passende aansluiting op is gezet.
Klopt, ik heb het net geprobeerd en het past. Ik begon te twijfelen omdat de connector een iets ander ontwerp had. Ik ken de juiste benaming niet, maar de stekker bevatte pins die soms afgeronde hoekjes hadden... die op een andere plaats stonden dan de connector op het moederbord. Maar ze sluiten niettemin gewoon aan op elkaar.

Bedankt voor de reacties en alle hulp, -The_Mask-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 19:43
Is een Antec VPF Series 450W genoeg voor mijn systeem:
i7 4790
Gigabyte GA-Z97P-D3
AMD 7970
2x4gb ddr3
1x 240gb ssd & 1x 1tb hdd
2x 80mm case fan 1x 120mm en Mugen 4.

Zat ook te kijken naar de Thermaltake London 550W maar hier vindt ik weinig over.
Modulair of niet maakt niet veel uit stop de kabels bovenin een 5.25 slot.
Wil alleen een met goeie componenten en dat schijnt de Antec wel te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
Als je niet gaat overklokken kan het prima, anders een tientje meer uitgeven voor de 550W versie.

Thermaltake london lijkt me zonde van het geld, er zijn goedkopere voedingen die even goed zijn of net iets duurdere voedingen die beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
mitsumark schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 22:56:
Als je niet gaat overklokken kan het prima, anders een tientje meer uitgeven voor de 550W versie.

Thermaltake london lijkt me zonde van het geld, er zijn goedkopere voedingen die even goed zijn of net iets duurdere voedingen die beter zijn.
Neig ook naar de Cooler Master GM G550M. Heeft wel weer mindere caps maar wel 5 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
De Thermaltake London is te duur, dat is een low-end 80PLUS Gold voeding, maar voor 80 euro haal je wel betere voedingen.

De Antec VPF 450W is prima, Super Flower Golden Green HX 450W is ook een prima keuze, vergelijkbare kwaliteit, maar hoger rendement.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
-The_Mask- schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 23:04:
De Thermaltake London is te duur, dat is een low-end 80PLUS Gold voeding, maar voor 80 euro haal je wel betere voedingen.

De Antec VPF 450W is prima, Super Flower Golden Green HX 450W is ook een prima keuze, vergelijkbare kwaliteit, maar hoger rendement.
Is de Cooler Master GM G550M een betere keus dan deze twee.
Als ik het goed begrijp heb je sowieso met een 550w voeding beter rendement dan 450w.
En de CM is wat stiller wat ik wel waardeer.
Nog een voordeel is dat ik het morgen kan ophalen in de buurt :).
Prijs verschil van de antec 450w en de CM is hierdoor ook maar €10(antec moet besteld worden).

[ Voor 7% gewijzigd door kadooosh op 29-01-2016 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
Een of andere Enermax miditower van 10-15 jaar oud :P wel met window maar dat ding zit diep onder mijn bureau verstopt.

Oh voeding is niet op voorraad in de winkel waar ik hem wou ophalen. Wordt dus toch bestellen :'(

[ Voor 30% gewijzigd door kadooosh op 30-01-2016 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
kadooosh schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 09:26:
[...]

Een of andere Enermax miditower van 10-15 jaar oud :P wel met window maar dat ding zit diep onder mijn bureau verstopt.

Oh voeding is niet op voorraad in de winkel waar ik hem wou ophalen. Wordt dus toch bestellen :'(
pricewatch: Antec VPF Series 450W
pricewatch: Cooler Master GM G450M

pricewatch: Super Flower Golden Green HX 450 watt
pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W

Zijn allemaal prima keuzes voor hun prijs. Je gaat niet overklokken neem ik aan?

Van de twee goedkoopste is de Antec van wat betere kwaliteit, maar heeft de Cooler Master een langere garantie, beter uiterlijk, wat stiller en die is semi-modular.

De Super Flower en be quiet! komen ook beide met 5 jaar garantie, maar de kwaliteit van de be quiet! is net wat beter en die is overigens ook stiller, al is de Super Flower ook een redelijk stille voeding welke waarschijnlijk minder geluid dan de andere onderdelen maakt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
-The_Mask- schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 10:54:
[...]

pricewatch: Antec VPF Series 450W
pricewatch: Cooler Master GM G450M

pricewatch: Super Flower Golden Green HX 450 watt
pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W

Zijn allemaal prima keuzes voor hun prijs. Je gaat niet overklokken neem ik aan?

Van de twee goedkoopste is de Antec van wat betere kwaliteit, maar heeft de Cooler Master een langere garantie, beter uiterlijk, wat stiller en die is semi-modular.

De Super Flower en be quiet! komen ook beide met 5 jaar garantie, maar de kwaliteit van de be quiet! is net wat beter en die is overigens ook stiller, al is de Super Flower ook een redelijk stille voeding welke waarschijnlijk minder geluid dan de andere onderdelen maakt.
Ik geef toch de voorkeur aan een 500w psu. Voor de toekomst wel handig.
Misschien in de toekomst ga ik ooit overklokken hoewel met deze non-k cpu dat niet echt kan.

En is het niet zo dat als je een 400w voeding hebt en 300w verbruikt deze meer gestressed(heter, meer herrie, minder efficiënt) wordt dan als je een 500w hebt en 300w verbruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
kadooosh schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 11:18:
[...]

Ik geef toch de voorkeur aan een 500w psu. Voor de toekomst wel handig.
Misschien in de toekomst ga ik ooit overklokken hoewel met deze non-k cpu dat niet echt kan.
Dan alleen als je gaat overklokken, anders blijft 450W prima voor een single GPU high-end videokaart.
En is het niet zo dat als je een 400w voeding hebt en 300w verbruikt deze meer gestressed(heter, meer herrie, minder efficiënt) wordt dan als je een 500w hebt en 300w verbruikt?
Nee, dat is volledig afhankelijk van de voeding zelf en kun je dus zo niet stellen.

pricewatch: Cooler Master GM G550M
pricewatch: Fractal Design Integra M 550W
pricewatch: Antec VPF Series 550W
pricewatch: XFX TS Series 550W PSU 80+ Gold
pricewatch: Corsair RM550x

[ Voor 3% gewijzigd door -The_Mask- op 30-01-2016 11:44 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
-The_Mask- schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 11:43:
[...]

Dan alleen als je gaat overklokken, anders blijft 450W prima voor een single GPU high-end videokaart.

[...]

Nee, dat is volledig afhankelijk van de voeding zelf en kun je dus zo niet stellen.

pricewatch: Cooler Master GM G550M
pricewatch: Fractal Design Integra M 550W
pricewatch: Antec VPF Series 550W
pricewatch: XFX TS Series 550W PSU 80+ Gold
pricewatch: Corsair RM550x
Het is de G550M geworden.
Vooral vanwege het feit dat ik deze op maandag geleverd kan krijgen. Meeste webshops leveren helaas niet op maandag.
Bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Neem wel een GTX 970 met één PEG connector, de voeding heeft er ook maar één, de Asus GTX 970 Strix bijvoorbeeld.
Als ik zoek naar de Asus 970 Strix lees ik dat deze 2 connectors heeft? (PCI-e 3.0 (2 slots))
Is dit een probleem met mijn Corsair CX 430?

1) kan deze aangesloten worden?
2) heeft deze genoeg power?
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.