Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 16-10 20:44
Ik kopieer het met gewone kopiere acties vanuit verkenner/finder.

Ben het nu aan het converteren met VLC, 1 versie is al gelukt maar was zonder geluid, nu weer een poging.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Superdaantje
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 10:16

Superdaantje

Moderator Foto & Video

Alles op zijn tijd !!

* Sluit je de camera aan via USB kabel?
* Gebruik je SD slot van je computer
* gebruik je externe card reader

* Gebruik je de verkenner van Windows of MacOS. (als ik het zo lees MacOS)

Welke stappen doorloop je bij het importeren en in verdere process. Probeer zo volledig mogelijke te zijn. Want anders is het alleen maar gokken voor de gene die je willen helpen.

Benoem bijvoorbeeld ook gebruikte versie nummers etc...

Superdaantje wijzigde deze reactie 21-05-2018 11:03 (10%)

-_- Mijn plekje op het web -_- Workshops fotografie -_-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 16-10 20:44
Via USB, maar ook via SD slot lukt het kopieren niet. Via verkenner/finder. Zowel op PC als een macbook. Heb de file nu wel via vlc kunnen converteren....? Gek.

Blijft de vraag of het de sd kaart is of de file....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Unidentified
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

Unidentified

"...Terra Incognita..."

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• Spam
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 15-10 12:49
Ik ben al bijna 2 jaar een blije bezitter van een A6000. De laatste tijd doet het toestel echter vreemd; het opstarten gaat zeer traag, de eerste fotos zijn compleet overbelicht en bijna de hele tijd werken de knoppen niet meer. Zo kan ik niks meer instellen in het menu of uberhaupt foto's kijken. Aanvankelijk dacht ik even dat het aan de batterijen lag, want hij deed het minder als ze 100% waren, maar nieuwe batterijen leveren ook geen echt verschil op.

Wat kan dit probleem precies zijn?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

• Garyu
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 10:14
Tijd om hem terug te brengen naar de winkel? Die van mij gaf ook kort voor het einde van de garantietijd de geest...

• Magic
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Magic

Multi-OS

Ik zou even naar fabrieksinstellingen resetten en even de contactjes tussen de lens/camera schoonmaken. Als dat beide niet werkt idd als de bliksem garantie halen :/

Magic wijzigde deze reactie 18-07-2018 13:39 (3%)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz

• Unidentified
  • Niet online

Unidentified

"...Terra Incognita..."

@Spam Begin even met een firmware upgrade zou ik zeggen.

• Magic
  • Niet online

Magic

Multi-OS

quote:
Unidentified schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 14:17:
@Spam Begin even met een firmware upgrade zou ik zeggen.
Dat zou ik niet doen. Het risico dat ie echt dood gaat tijdens een firmware update is aanzienlijk. Dan heb je meteen 2 problemen en probeer dan het originele probleem maar eens uit te leggen om je garantie te claimen. :)

Daarnaast zijn dit geen problemen die een firmware update verhelpt. Stel de firmware is corrupt om wat voor reden dan ook, dan is nog steeds met een nieuwe firmware de reden dat het corrupt is geraakt niet verholpen.

Magic wijzigde deze reactie 18-07-2018 14:38 (21%)

• jayjey
  • Registratie: juli 2010
  • Niet online
Ik heb een vraagje over de creative modes. Ik had per ongeluk zonder het in de gaten te hebben een hele andere mode aanstaan dan normaal. Dus die fotos zou ik dan vanuit ARW moeten omwerken tot JPG als ik andere wil?

Ik heb meestal VIVID aanstaan en soms met saturatie -1 voor buiten of STD met saturatie +1
maar ik denk dat voor portretten dat niet ideaal is?
Is LANDSCAPE net zoiets als VIVID maar dan met alleen groen extra gesatureerd?
Wat ik probeer uit te vinden in een soort tabel vorm is hoe de creative styles zich verhouden tot elkaar?

Bijv. VIVID is dan contr +2, sat +2, scherpte +2 t.o.v. STD ??
NEUTRAL -2, -2, -2 tov STD???

jayjey wijzigde deze reactie 14-08-2018 12:43 (3%)

• jayjey
  • Niet online
quote:
Yargo schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:58:
Hey,

Bedankt jongens! Ik heb de test gedaan en het zal waarschijnlijk Fine zijn, tx!
Bij de A6300 is dat niet zo daar heb je ook nog extra fine

• Magic
  • Niet online

Magic

Multi-OS

quote:
jayjey schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:42:
Ik heb een vraagje over de creative modes. Ik had per ongeluk zonder het in de gaten te hebben een hele andere mode aanstaan dan normaal. Dus die fotos zou ik dan vanuit ARW moeten omwerken tot JPG als ik andere wil?
Ja, het makelijkst pak je daarvoor de Sony imaging edge software, daar kun je gewoon de settings selecteren zoals je die ook in de camera tegenkomt, en dan exporteer je ze van daaruit naar jpg.
quote:
Ik heb meestal VIVID aanstaan en soms met saturatie -1 voor buiten of STD met saturatie +1
maar ik denk dat voor portretten dat niet ideaal is?
Is LANDSCAPE net zoiets als VIVID maar dan met alleen groen extra gesatureerd?
Wat ik probeer uit te vinden in een soort tabel vorm is hoe de creative styles zich verhouden tot elkaar?

Bijv. VIVID is dan contr +2, sat +2, scherpte +2 t.o.v. STD ??
NEUTRAL -2, -2, -2 tov STD???
Dat is niet zo te noteren, ook gevoeligheid voor bepaalde kleuren, witbalans, lokaal contrast, ruisonderdrukking en dynamisch bereik worden daarmee aangepast. Het gaat dus niet enkel om de 3 controls die je later nog kunt aanpassen.

• jayjey
  • Niet online
Bedankt!

jayjey wijzigde deze reactie 16-08-2018 16:37 (99%)

• jayjey
  • Niet online
quote:
Magic schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 15:18:
[...]

Ja, het makelijkst pak je daarvoor de Sony imaging edge software, daar kun je gewoon de settings selecteren zoals je die ook in de camera tegenkomt, en dan exporteer je ze van daaruit naar jpg.

[...]

Dat is niet zo te noteren, ook gevoeligheid voor bepaalde kleuren, witbalans, lokaal contrast, ruisonderdrukking en dynamisch bereik worden daarmee aangepast. Het gaat dus niet enkel om de 3 controls die je later nog kunt aanpassen.
Dat is de opvolger van de Sony Image Data Converter zie ik. Een geluk dat ik in RAW+JPG heb opgenomen, want ik had per ongeluk NEUTRAL aanstaan maar ook nog SATURATION op +1. Als je ongemerkt de verkeerde settings aan hebt gevinkt kun je niet veel met Imaging Edge, je hebt daarvoor echt de ARW file nodig. Met Imaging Edge is met de ARW file de VIVID JPG zo te produceren, maar langzaam die software...

1) Ik moet nog uitvinden hoe ik de hele serie als batch kan doen. Is me nog niet gelukt.

2) Wat ik ook zie is dat als ik ipv NEUTRAL met SAT+1 een JPG met VIVID aanmaak dan gebeurt in het Information palette het volgende:

File name, File type, en Created worden aangepast, Image Quality RAW+JPEG komt er als entry bij, Echter de entries NEUTRAL en SATURATION +1 blijven beiden gewoon ongewijzigd staan in het Information Palette (is dat een vast deel van de EXIF?).

3) Ik vraag me ook af of de ARW conversie door Imaging Edge Edit 'beter' dan "in-camera" door de BIONZ processor wordt gedaan? Dat zou een reden kunnen zijn het in het vervolg vaker zo te doen... Ik zie het echter niet....dat zou toch wel moeten, of moet je dan kijken naar Capture One e.d.?

Ik heb ook Capture One nog geinstalleerd staan maar daar kan ik niet mee uit de voeten zo 123. Bovendien weet ik niet of je daarin zomaar een Creative Style van sony kunt aanvinken, wat natuurlijk wel kan bij Imaging Edge van Sony zelf.

Snap dat je het niet zo eenvoudig in een tabel de creative styles kunt weergeven want bijv. Landscape zal wel alleen de saturatie van groen verhogen en niet van alle kleuren.
Dit geeft wel een deel van het antwoord in grote lijnen:
http://docs.esupport.sony...ontents/TP0000301878.html
Zou er toch graag meer van willen weten. Met Imaging Edge kan je de stijlen wel veel beter met elkaar vergelijken.

De Imaging Edge Viewer -> View -> Information Palette laat netjes de in-camera (bij ARW+JPG stand) gekozen Creative Style zien en geeft SAT / CONTR / SCHERPTE t.o.v. de gekozen Style.

Bij het maken van een JPG in een andere Creative Style met Imaging Edge verandert de Creative Style vermelding in het Information Palette echter niet! :?

Het lijkt erop dat de Viewer de ARW file meteen laat zien in VIVID als dat ook voor de JPG in-Camera is gekozen, ook meteen de lenscorrectie al heeft toegepast, maar nog geen ruis onderdrukking en aanscherpen. Dus volgens mij zie ik de ARW file helemaal niet echt. Als ik met Windows Foto's kijk dan ziet de ARW file er heel anders uit, fletsere kleuren en vandaar naar de JPG file dan pas komt de lenscorrectie erbij., dus de Imaging Edge software laat niet echt de 'kale' ARW file zien, vreemd. :/

Een JPG maken met bijv. Standaard dat zie je dan niet terug in het Information Palette , daar staat nog gewoon VIVID.

Als ik een originele voorbeeldfile bekijk met Exiftool dan kom ik 2x (?) een entry tegen van Creative Style: Vivid. Maar als ik een nieuwe JPG aanmaak met Imaging Edge in de standaard stijl dan lees ik in de Exif daarvan toch nog Creative Style: Vivid! Dat terwijl er wel allerlei entries zijn veranderd, zijn toegevoegd, zoals Software: Imaging Edge. Ik snap dit niet? Moet ik nou die entries handmatig via Exiftool gaan zitten aanpassen? :(

jayjey wijzigde deze reactie 16-08-2018 22:22 (86%)

• FritsNEX5T
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 16-10 08:35
Leuk een forum gevonden te hebben over de Sony A6000. Even voortsellen: Ik ben Frits, woonachtig in het Noorden van ons land en heb sinds deze week een A6000.

Ooit begonnen met een Oympus OM10 met 50mm en 100-200mm zoom en een Metz staaf flitser in een mooie aluminium koffer. Inmiddels 30 jaar verder de Olympus al lang weg. Een een tijdje geleden de Nex5 van mjn zoon overgenomen met een 18-55mm. Daardoor is het weer gaan kriebelen. De Nex 5 vervangen voor een Nex5T en dan nu de A6000. Moet zeggen dat het wel zichtbaar en voelbaar is dat de 6000 wat groter is.

Reden van vervanging: De Nex5T met aparte flitser en viewfinder werkt niet zo praktisch en ik kon mijn 18-200mm zilvergrijze zoom goed inruilen bij de aanschaf van de 6000. Ik heb de 16-50mm kitlens en de 18-105mm zoom erbij. De laatste gebruik ik het meeste. De 5T, de 16-50mm kitlens en de viewfinder staan nu op MP om de uitgaven te compenseren, hoewel ik twijfel of het slim is om de kitlens weg te doen. Is lekker compact. Als de 5T geen nieuwe eigenaar krijgt hou ik die combinatie met de kitlens voor onderweg activiteiten.

Heb nu 2 vragen: Ik wilde gisteren de wifi connectie maken met mijn Iphone 8. Maar het cursortje bleef maar draaien op de camera zonder verbinding te maken. Kan de camera wel een verbinding maken met een Iphone 8?

Andere vraag: Ik zag na registratie bij Sony dat er een software update beschikbaar is die nieuwer is dan de versie op mijn camera. Ben daar meestal wat huiverig voor. Is dit zinvol en zonder issues te doen?

• Garyu
Ik heb nooit problemen gehad via wifi met een iPhone 7. Hoe heb je de camera ingesteld qua wifi? Niet via een apart access point?

• FritsNEX5T
Nee, via de wifi. Ik gebruik Playmemories app. De camera geeft een wifi connectie af, die ik dan op mijn Iphone zie. Wil dan verbinding maken, dat lijkt dan ook te lukken, maar de afbeelding wordt niet overgezet en en blijft een draaiende cursus op de camera staan. Ik kan dan op de camera alleen nog op Annuleren drukken.

FritsNEX5T wijzigde deze reactie 29-09-2018 11:17 (4%)

• Unidentified
  • Niet online

Unidentified

"...Terra Incognita..."

@FritsNEX5T Nieuwe firmware installeren stelt niks voor en is zeker aan te raden.

Voor de zekerheid nog een handige guide https://briansmith.com/gu...-camera-firmware-updates/

Wat betreft de 16-50 kitlens, hij brengt amper wat op, zo'n 100 max in de praktijk. Vooral voor TimeLapses vindt ik dit een prettige compacte setup.

Het hele Wifi gebeuren vindt ik zelf ook niet erg fijn werken. Soms wat problemen met koppelingen e.d. Het helpt op het certificaat op de iPhone even te verwijderen en weer helemaal opnieuw te koppelen met de camera, kwestie van paar keer proberen tot het werkt.

• Garyu
FritsNEX5T schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 11:14:
Nee, via de wifi. Ik gebruik Playmemories app. De camera geeft een wifi connectie af, die ik dan op mijn Iphone zie. Wil dan verbinding maken, dat lijkt dan ook te lukken, maar de afbeelding wordt niet overgezet en en blijft een draaiende cursus op de camera staan. Ik kan dan op de camera alleen nog op Annuleren drukken.
Op het moment dat je wifi verbonden is moet je de app op je telefoon inderdaad nog starten en dan zou de transfer automatisch moeten beginnen..

• FritsNEX5T
Unidentified schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 11:47:
@FritsNEX5T Nieuwe firmware installeren stelt niks voor en is zeker aan te raden.

Voor de zekerheid nog een handige guide https://briansmith.com/gu...-camera-firmware-updates/

Wat betreft de 16-50 kitlens, hij brengt amper wat op, zo'n 100 max in de praktijk. Vooral voor TimeLapses vindt ik dit een prettige compacte setup.

Het hele Wifi gebeuren vindt ik zelf ook niet erg fijn werken. Soms wat problemen met koppelingen e.d. Het helpt op het certificaat op de iPhone even te verwijderen en weer helemaal opnieuw te koppelen met de camera, kwestie van paar keer proberen tot het werkt.
Denk dat ik wifi maar laat voor wat het is. Het SD kaartje uitlezen op mijn netbook gaat makkelijk en net zo snel.Delen doe ik hoogstens via WA en dat staat daar ook op.

Dank voor de link. Moet wel via Win of Mac. Linux staat er helaas niet bij. Geeft de update echt een verbetering van de werking van de camera/lens?

• Unidentified
  • Niet online

Unidentified

"...Terra Incognita..."

@FritsNEX5T Is een beetje afhankelijk van op welke firmware je zit en of je daadwerkelijk het glas hebt natuurlijk.

Lees de release notes even door zou ik zeggen en het kan in ieder geval geen kwaad om op de laatste firmware te zitten.

https://www.sony.nl/elect...e-6000/downloads/Z0005415

• FritsNEX5T
Dank voor de link met release info over de update. Is meer voor video zie ik. Lens verbetering wordt ook genoemd voor lenzen na maart 2016, maar niet wat dan de verbetering is.

Opstarttijd versnellen is wel positief. Zal komend weekend eens kijken of ik de update via Win 10 voor elkaar ga krijgen.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True