hmm als ik op mijn laatst aangekochte A6000 kijk staat versie 2.00 er bij al op kan dat kloppen?Balance schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:04:
Firmware update!
A6000 & A7 improvements over version 2.00:Waarschijnlijk bedoelen ze met Phase-detection AF dat het nu ook werkt met lenzen van andere merken, net zoals op de A7R II en A7 II. Dat zou een fantastische verbetering zijn
- New lenses are supported.
- Phase-detection AF is supported
- The lens name will be correctly recorded in the EXIF
- The AF can be used in movie recording mode with the Sony FE 85 mm F1.4 GM
.
Ik heb er zelf niks aan gedaan namelijk.
Verder heb ik wat vragen waarvan ik niet weet of die ik hier moet stellen of juist in het algemene forum.
Vandaar dat ik het eerst maar hier eens probeer:
Zoals jullie hebben kunnen lezen heb ik dus laatst een A6000 met de 16-50 kitlens aangeschaft.
Nu zit ik zelf steeds vaker in het Foto & Video media gedeelte te kijken naar die prachtige foto's die iedereen daar plaatst
en dat zou deze camera ook prima moeten kunnen.. alleen ik zelf helaas nog niet..
Dit is mijn eerste niet compact camera en ben dus een echte een beginner op dit gebied.
Ik heb wel aardig wat gelezen ondertussen maar of ik het nu echt allemaal begrijp...

Nu is mijn vraag wat is nu de goede stap(of volgorde) die ik moet nemen?
Zelf zat ik aan een stappenplan zoals dit te denken:
1: Eerst kijken welke interesses mij leuk lijken om te fotograferen.
2: Veel boeken of op internet lezen over fotografie.
3: Daarvoor de "betere" lenzen aanschaffen.
4: Cursussen volgen via bedrijven of personen.
5: Lightroom o.i.d. kopen en daar een dag cursusje mee doen.
Dit kan ik al wel een beetje toelichten:
punt 1: Landschapfotografie trekt me wel heel erg merk ik (ook omdat ik deze camera een beetje heb gekocht voor mijn zomervakantie naar Thailand) maar ook met sport daar zou ik wat mee willen (autosport)
2: Dit moet ik sowieso blijven doen om fotografie beter te begrijpen.
3: Ik ben al aardig aan het rondkijken voor lenzen maar omdat ik nog twijfel wat ik nodig heb (en niet de verkeerde keuze wil maken) wil ik hier nog even mee wachten.
4:aankomend weekend is er de zuiderzeerally en daar kan je een cursus volgen(maar ik weet nog niet of dat nut heeft voor mij als ik de basis misschien nog niet snap en of de kitlens daar al voldoende voor is..
5: ik heb nu een trial versie van lightroom CC maar heb er nog niet heel veel tijd in gestoken helaas.
Hopelijk kunnen jullie me hier mee adviseren en alle andere tips zijn welkom.
Alvast bedankt allemaal
p.s. Als ik deze vraag in het algemene topic moet plaatsen laat het me weten dan verplaats ik deze.
In progress: VW kever