Was de levertijd toevallig 1 tot 4 werkdagen? Want in dat geval zou MM morgen of dinsdag nog kunnen bezorgen (als je woensdag de 27e niet als werkdag meerekent) en dan zouden ze alsnog binnen de gestelde tijd leveren. Gewoon geduldig afwachten dusmaniak schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 19:43:
Duurt wel lang hoor.. 27e om 19:00 Sonos Sub besteld (toen nog status voorradig) en nu staat die nog op "Bestelling verzonden naar magazijn"..
Heb de Mediamarkt gisteren (na 40 minuten in de wachtrij hebben gestaan) kunnen bereiken, de levertijd van mijn bestellingen (woensdagavond besteld) is uitgesteld van 1 tot 4 werkdagen naar 1 tot 7 werkdagen. Nog even wachten dus....
Misschien is dit ook bij jullie het geval?
Misschien is dit ook bij jullie het geval?
Achja.. heb geduld.. nouja.. niet echtJorick schreef op zondag 31 januari 2016 @ 11:39:
[...]
Was de levertijd toevallig 1 tot 4 werkdagen? Want in dat geval zou MM morgen of dinsdag nog kunnen bezorgen (als je woensdag de 27e niet als werkdag meerekent) en dan zouden ze alsnog binnen de gestelde tijd leveren. Gewoon geduldig afwachten dus.
Bedankt voor de tip! Nog effe een QUANTIS Interactieve CI+ 1.3 Module (€38,35) en een LG LAS160B soundbar (€62,81) besteld. De soundbar kan mooi bij mijn huidige tv die naar de slaapkamer gaat.HaTe schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 22:44:
Ook heel goedkoop zijn CI+ modules in de outlet. Op Marktplaats kan je ze niet veel goedkoper vinden!
Totaal nu €1653,46 uitgegeven aan deze BTW actie
Nu nog een paar daagjes wachten op de bezorgingen en dan ik genieten van mijn grote nieuwe spulletjes
In Leeuwarden stonden er donderdagavond nog een stuk of 20!enigmafan schreef op zondag 31 januari 2016 @ 11:14:
[...]
Helaas niet mee leverbaar via de MM webstore, de BCC matcht de prijs van 83 euro ook al niet...
Anoniem: 146055
Kassa met een item over de Mediamarkt.
http://www.npo.nl/kassa/30-01-2016/VARA_101377680
kan het ff niet kijken, waar gaat het dan precies over?Anoniem: 146055 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 12:57:
Dat de actie stemmingmakerij is en mensen voelen zich bedonderd.Palomar schreef op zondag 31 januari 2016 @ 12:58:
[...]
kan het ff niet kijken, waar gaat het dan precies over?
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 146055 op 31-01-2016 12:59 ]
Ik had dit toevallig gisteren gezien, maar ze geven bar weinig informatie.Anoniem: 146055 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 12:57:
Alleen dat je gewoon altijd prijzen moet vergelijken met die van andere (web)winkels, ook al zijn het "aanbiedingen".
Daarnaast waren er ook voorbeelden te zien van mensen die hadden gewacht op de btw-actie om het product voor een lagere prijs te kunnen kopen, maar dat het product uiteindelijk niet goedkoper bleek te zijn.
Zoals gewoonlijk geeft Kassa geen nieuwe informatie, maar ze geven wel duidelijk aan waar men op moet letten.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Aan de andere kant begrijp ik de Mediamarkt ook wel, ze doen wettelijk gezien niks verkeerds. De communicatie kan echt beter. Ontwetende medewerkers geven adviezen aan klanten door wat uiteindelijk nadeligere gevolgen kan hebben.Onbekend schreef op zondag 31 januari 2016 @ 13:01:
[...]
Ik had dit toevallig gisteren gezien, maar ze geven bar weinig informatie.
Alleen dat je gewoon altijd prijzen moet vergelijken met die van andere (web)winkels, ook al zijn het "aanbiedingen".
Daarnaast waren er ook voorbeelden te zien van mensen die hadden gewacht op de btw-actie om het product voor een lagere prijs te kunnen kopen, maar dat het product uiteindelijk niet goedkoper bleek te zijn.
Zoals gewoonlijk geeft Kassa geen nieuwe informatie, maar ze geven wel duidelijk aan waar men op moet letten.
Aangeven dat men het beste de aankoop zou kunnen uitstellen, tot de actie daadwerkelijk plaatsvind, blijkt in veel gevallen (door de dagelijkse prijsverandering) nadeliger te zijn. En de slogan 21% procent btw korting is ook een vorm van misleiding. Het valt allemaal op het randje.
En ik kan mij voorstellen dat erin het geheim prijsafspraken worden gemaakt. Maar zolang dat niet bewezen is blijft het speculeren.
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 146055 op 31-01-2016 13:12 ]
Iedereen bedankt voor het delen van jullie ervaring, heb de koelkast besteld zonder extra bezorgservice en heb een steekwagentje geregeld. Toch 100 euro bespaard op een koelkast (+15 euro voor het geen gebruik maken van de bezorgservice, en +12 euro cashbackXL), is in het verleden nog nooit zo goedkoop geweest dus ik ben zeer tevreden, bedankt tweakers voor de pricewatchRoos79 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 00:17:
[...]
Hier was dezelfde situatie en ze zouden ook de deur wijzigen (dus van kant) maar helaas niet gebeurt en wel meer betaald ervoor.
Maar zonder die 15 euro is het per persoon die komt afleveren verschillend de ene zal niet moeilijk doen en de andere wel.
[...]
Ikzelf heb deze gekozen,
pricewatch: Medion Akoya P6659 (30019783)
Is het gebruikelijk bij Mediamarkt dat er rond de vakantiegeld periode een flinke kortingsactie is? Ik kan het niet echt vinden en heb eigenlijk rond die periode een nieuwe tv + 5.1 set nodig.
Vraagje: ik heb woensdag om 18:40u een Denon AVR-X2200W (versterker) en Magimix M105 (Nespresso-apparaat) gekocht en betaald, waren toen nog op voorraad. Daarna 3 dagen lang de status van de bestelling: "verzonden naar magazijn", weer terug naar "aangemaakt" etc. Echter, na nog steeds niets ontvangen te hebben gisteren toch maar Mediamarkt gebeld en die vertelden mij dat de producten helaas niet meer op voorraad waren, en dat ze ging uitzoeken wanneer ze weer op voorraad kwamen, kwamen ze nog op terug per mail. Echter, ik kijk net en zie dat de producten nu ook van de website af zijn gehaald, dus ik voel de bui al hangen... Weet iemand of ze wettelijk wel verplicht zijn om mij die producten uit te leveren (whenever ze ook maar weer op voorraad komen), of kunnen ze vanuit hun kant gewoon mijn order annuleren met de mededeling "excuses, jammer, maar helaas"?
Nu voor dat bedrag maar normaal tegen de 600 aanJumpman schreef op zondag 31 januari 2016 @ 09:04:
Dit is naar mijn mening de beste laptop te vinden voor het budget:
Asus X555LA-SM1872T voor € 495,75 euro.
Link: http://www.mediamarkt.nl/...55la-dm1872t-1422218.html
Nu niet op voorraad, maar hij komt regelmatig terug en in de winkel nog te vinden.
Geen wifi AC zoals de andere wel hadden die hier genoemd werden en glimmend scherm
Sloeg kant nog walAnoniem: 146055 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 12:57:
Dit ook
Nickname does not reflect reality
Jammer dat de Canon G7x niet terug komt in de webshop.
Ik had hem willen bestellen, maar moest er nog over nadenken en nu is ie weg.
Ik had hem willen bestellen, maar moest er nog over nadenken en nu is ie weg.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Ook al kunnen wij op tweakers niet zonder functionele glazen bol of magische 8bal in de toekomst kijken, het zit er dik in dat er tijdens het EK weer aanbiedingen zijn rond TV's. Ze zullen balen dat Nl niet geplaatst is en toch stiekum wel een grotere verkoop ingecalculeerd hebben.PLAE schreef op zondag 31 januari 2016 @ 13:16:
Is het gebruikelijk bij Mediamarkt dat er rond de vakantiegeld periode een flinke kortingsactie is? Ik kan het niet echt vinden en heb eigenlijk rond die periode een nieuwe tv + 5.1 set nodig.
Verder kan je met een beetje zoekwerk op dit forum wel zien dat er ook een "platte tv dagen" actie is ergens in de eerste helft van het jaar, zou zomaar wel eens tijdens de vakantiegeld periode kunnen zijn.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Hier ben ik ook wel benieuwd naar... Heb zelf ook een product wat pas leverbaar is in 5-6 dagen.sjdjong schreef op zondag 31 januari 2016 @ 13:20:
Vraagje: ik heb woensdag om 18:40u een Denon AVR-X2200W (versterker) en Magimix M105 (Nespresso-apparaat) gekocht en betaald, waren toen nog op voorraad. Daarna 3 dagen lang de status van de bestelling: "verzonden naar magazijn", weer terug naar "aangemaakt" etc. Echter, na nog steeds niets ontvangen te hebben gisteren toch maar Mediamarkt gebeld en die vertelden mij dat de producten helaas niet meer op voorraad waren, en dat ze ging uitzoeken wanneer ze weer op voorraad kwamen, kwamen ze nog op terug per mail. Echter, ik kijk net en zie dat de producten nu ook van de website af zijn gehaald, dus ik voel de bui al hangen... Weet iemand of ze wettelijk wel verplicht zijn om mij die producten uit te leveren (whenever ze ook maar weer op voorraad komen), of kunnen ze vanuit hun kant gewoon mijn order annuleren met de mededeling "excuses, jammer, maar helaas"?
Mocht het niet te leveren zijn in die periode, vervalt dan automatisch de btw korting op het artikelen en is het inderdaad jammer maar helaas en hier heb je je geld terug?
Tsjah er gebeuren een heleboel rare dingen rond de 21% btw dagen. Voorbeelden uit eigen ervaring:Anoniem: 146055 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 13:07:
[...]
Aan de andere kant begrijp ik de Mediamarkt ook wel, ze doen wettelijk gezien niks verkeerds. De communicatie kan echt beter. Ontwetende medewerkers geven adviezen aan klanten door wat uiteindelijk nadeligere gevolgen kan hebben.
Aangeven dat men het beste de aankoop zou kunnen uitstellen, tot de actie daadwerkelijk plaatsvind, blijkt in veel gevallen (door de dagelijkse prijsverandering) nadeliger te zijn. En de slogan 21% procent btw korting is ook een vorm van misleiding. Het valt allemaal op het randje.
En ik kan mij voorstellen dat erin het geheim prijsafspraken worden gemaakt. Maar zolang dat niet bewezen is blijft het speculeren.
- Surface 3 4GB/128GB was afgelopen dinsdag 659 euro (wat op zichzelf al een prijsverhoging was t.o.v. begin januari, toen was hij 599), woensdagavond was hij ineens 742 euro. Raar verhaal van de medewerker over live prijzen enzo.
- Bij de buurman (bcc) was het nog vreemder, die hadden zowel de Surface 3 2GB als de 4GB niet op voorraad, en die konden ook niet besteld worden want ze gingen eruit (niets over Surface 3 eol te vinden op inet, maar goed). Volgende dag (donderdag) teruggegaan naar bcc, waren alle surface tablets, inclusief de 4 pro, weggehaald: zij stopten met de surface. Wtf?
- Naja, ik weer naar de mm: de surface 3 2GB was er niet meer. 4GB had effectief geen korting door prijsverhoging. Dus ik heb toen toch maar wat meer geld uitgegeven en ben voor de surface 4 pro m3 gegaan, wat wel voordelig was.
Kortom, het kan wel, maar je moet je echt eerst verdiept hebben in alle prijzen en prijsverloop om voordelig uit te zijn. Gewoon blind erheen gaan en iets kopen zal geregeld niet echt voordeliger blijken dan pricewatch alternatieven (of zelfs bij mm zelf voor of na btw dagen).
Vaag, want via de cache links uit google kun je hem gewoon bestellen, betalen en afhalenBartjuh schreef op zondag 31 januari 2016 @ 14:30:
[...]
Tsjah er gebeuren een heleboel rare dingen rond de 21% btw dagen. Voorbeelden uit eigen ervaring:
- Surface 3 4GB/128GB was afgelopen dinsdag 659 euro (wat op zichzelf al een prijsverhoging was t.o.v. begin januari, toen was hij 599), woensdagavond was hij ineens 742 euro. Raar verhaal van de medewerker over live prijzen enzo.
- Bij de buurman (bcc) was het nog vreemder, die hadden zowel de Surface 3 2GB als de 4GB niet op voorraad, en die konden ook niet besteld worden want ze gingen eruit (niets over Surface 3 eol te vinden op inet, maar goed). Volgende dag (donderdag) teruggegaan naar bcc, waren alle surface tablets, inclusief de 4 pro, weggehaald: zij stopten met de surface. Wtf?
- Naja, ik weer naar de mm: de surface 3 2GB was er niet meer. 4GB had effectief geen korting door prijsverhoging. Dus ik heb toen toch maar wat meer geld uitgegeven en ben voor de surface 4 pro m3 gegaan, wat wel voordelig was.
Kortom, het kan wel, maar je moet je echt eerst verdiept hebben in alle prijzen en prijsverloop om voordelig uit te zijn. Gewoon blind erheen gaan en iets kopen zal geregeld niet echt voordeliger blijken dan pricewatch alternatieven (of zelfs bij mm zelf voor of na btw dagen).

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Uiteindelijk toch besloten om een Lenovo Yoga 14 touch full HD, I3-5005u, 128GB SSD te bestellen in de actie. Deze wordt volgens mij speciaal voor MM gemaakt. Prima als laptop naast mijn Lenovo werkpaardje X230. Zat eerst nog te twijfelen voor over een T430 maar liever heb ik toch een full HD scherm en touch want ik vond de S440 touch die ik eerder had een heel fijn werkend apparaat en zeker met de touch. ga wel kijken of deze bevalt. Er is ook nog een 500GB met 1366x768 versie dus let op. Ik hoop dat deze versie wel toetsenbordverlichting heeft en anders is er nog wel mee te leven als deze versie het niet heeft.
Daarnaast ook met de Samsung S6 32G zwart nog leuk voordeel gehaald en scheelde toch bijna € 100.
Daarnaast ook met de Samsung S6 32G zwart nog leuk voordeel gehaald en scheelde toch bijna € 100.
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
Werkt de korting ook via de webshop? Want ik krijg bij geen enkel product 21% korting.
Even voor de duidelijkheid.... er is dus 1x Btw/jaar?
Voor de Ek verwacht ik lauwe aanbiedingen op Tv-gebied, ze wisten al per Oktober dat we niet gaan, dan heb je nog geen pallets Tv's besteld.
Kassa vond ik ook weinig informatief, en ze hadden best wel 1 persoon mogen doen, die zeer blij was, omdat die wel een actie had gezien die niet duurder was geworden, en daarop had toegeslagen.
Voor de Ek verwacht ik lauwe aanbiedingen op Tv-gebied, ze wisten al per Oktober dat we niet gaan, dan heb je nog geen pallets Tv's besteld.
Kassa vond ik ook weinig informatief, en ze hadden best wel 1 persoon mogen doen, die zeer blij was, omdat die wel een actie had gezien die niet duurder was geworden, en daarop had toegeslagen.
Vanochtend ging mijn scheerapparaat kapoet. Snel nog even langs de MM gereden voor een nieuwe. Toch op die manier een leuke korting mee kunnen pakken!
Misschien moet jij je eens verdiepen in de live prijskaartjes, de Media Markt heeft zich gewoon overal netjes aan gehouden. Dat de Nederlandse pers/consumenteb zich nergens in verdiepen en zomaar wat schreeuwen, daar irriteer ik me vooral aan.Bartjuh schreef op zondag 31 januari 2016 @ 14:30:
[...]
Tsjah er gebeuren een heleboel rare dingen rond de 21% btw dagen. Voorbeelden uit eigen ervaring:
Korting zit al in de prijs verwerkt, korting is overigens geen 21 maar 17,36%Pixarr schreef op zondag 31 januari 2016 @ 14:56:
Werkt de korting ook via de webshop? Want ik krijg bij geen enkel product 21% korting.
Bedankt, vandaag hier ook mijn TV besteld, vanavond wordt ie bezorgd! Ligt op de route voor naar huis👍touzani schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 11:50:
Voor de mensen die nog op zoek zijn naar een samsung tv en deze goedkoper willen hebben dan wat ie nu bij de mediamarkt kost met de BTW actie. Wie is nu gek, ik in ieder geval niet.![]()
UE55JS8000 = €1799,- cashback €200,- netto €1599,-
Prijzen afkomstig van electroplace rotterdam http://electroplace.nl
Wanneer ik nu een tablet bestel voor mijn vader, maar deze is niet op voorraad, kunnen ze zich dan herroepen op de aanbiedingsprijs?
Het gaat om de Samsung Galaxy Tab S2 9,7. Deze is nu bij de mediamarkt €377,57 maar niet direct leverbaar.
Het gaat om de Samsung Galaxy Tab S2 9,7. Deze is nu bij de mediamarkt €377,57 maar niet direct leverbaar.
Steam ID = Ackerfiets
BCC heeft hem wel voor die prijs.Family Guy schreef op zondag 31 januari 2016 @ 15:27:
Wanneer ik nu een tablet bestel voor mijn vader, maar deze is niet op voorraad, kunnen ze zich dan herroepen op de aanbiedingsprijs?
[ Voor 1% gewijzigd door enigmafan op 31-01-2016 15:33 . Reden: Verduidelijking ]
Mijn Sinterklaasspel voor de kids
Wat heb je betaald als ik vragen mag? Staat momenteel niet meer op vooraad namelijk :-)Roos79 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 00:17:
[...]
[...]
Ikzelf heb deze gekozen,
pricewatch: Medion Akoya P6659 (30019783)
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Ik zal van de week, na de btw actie, eens langs gaan bij hun filiaal in Hengelo. Als ze er dan gewoon weer liggen...paQ schreef op zondag 31 januari 2016 @ 14:44:
[...]
Vaag, want via de cache links uit google kun je hem gewoon bestellen, betalen en afhalen(bij BCC)
Zojuist bij MM in Duiven een Envy 5644 opgehaald, staat nog voldoende op voorraadPepper92 schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 22:35:
Volgens mij ook al eerder gepost, maar nu zelf ook met succes uitgevoerd: HP Envy 5644 printer, normaal €100, nu €83, en €30 cashback via HP. Prima prijs voor zuinige printer bij weinig gebruik (volgens Consumentenbond)!

http://h41201.www4.hp.com/AdLanding/nl/nl/1/
HP heeft wel vaker van vage fouten op hun website. Even later kan het ineens wel weer werken.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Ben je soms medewerker van de MediaMarkt ofzo, dat je zo in de verdediging schiet?NotSoSteady schreef op zondag 31 januari 2016 @ 15:04:
[...]
Misschien moet jij je eens verdiepen in de live prijskaartjes, de Media Markt heeft zich gewoon overal netjes aan gehouden. Dat de Nederlandse pers/consumenteb zich nergens in verdiepen en zomaar wat schreeuwen, daar irriteer ik me vooral aan.
Het is heel simpel: heel veel producten zijn voorafgaand aan de BTW-aktie opeens in prijs omhoog geschoten. Kun je zeggen wat je wil, maar het is gewoon een manier voor de MediaMarkt om de kortingsbedragen te beperken.
Ja, de MediaMarkt heeft zich aan de wet gehouden, want het staat ze vrij om voor producten te vragen wat ze willen. Maar dat betekent niet dat het gewoonweg moreel gezien nergens op slaat wat ze doen.
[ Voor 13% gewijzigd door Wildfire op 31-01-2016 16:31 ]
Maak je geen zorgen, aankoop uiterlijk 31 januari, uiterlijke datum dat ze gegevens binnen moeten hebben is eind maart geloof ik.sh4dow schreef op zondag 31 januari 2016 @ 15:51:
[...]
Zojuist bij MM in Duiven een Envy 5644 opgehaald, staat nog voldoende op voorraad. Maar de cashback website van HP werkt niet
. Actie loopt tot en MET vandaag stond er in de winkel.
http://h41201.www4.hp.com/AdLanding/nl/nl/1/
Edit: voorwaarden zijn wel te lezen, klik
[ Voor 16% gewijzigd door Pepper92 op 31-01-2016 16:37 ]
MM doet wat elk bedrijf doet, geld verdienen. Dat er legio mensen zijn die zonder vooronderzoek blindelings dingen koopt moeten ze niet achteraf zeuren. Er is zoveel prijs informatie te vinden op het Internet dat niemand meer een excuus heeft om achteraf te zeuren...Wildfire schreef op zondag 31 januari 2016 @ 16:05:
[...]
Ben je soms medewerker van de MediaMarkt ofzo, dat je zo in de verdediging schiet?
Het is heel simpel: heel veel producten zijn voorafgaand aan de BTW-aktie opeens in prijs omhoog geschoten. Kun je zeggen wat je wil, maar het is gewoon een manier voor de MediaMarkt om de kortingsbedragen te beperken.
Ja, de MediaMarkt heeft zich aan de wet gehouden, want het staat ze vrij om voor producten te vragen wat ze willen. Maar dat betekent niet dat het gewoonweg moreel gezien nergens op slaat wat ze doen.
Nee, maar irriteer me wel aan het klootjesvolk dat hier elke keer komt klagen over de BTW-actie. Het is heel simpel, wanneer een winkel een prijs aanpast dan gaat de Media Markt automatisch mee, zowel omhoog als omlaag. Ik snap niet wat hier zo moeilijk aan te begrijpen is, want alles staat duidelijk omschreven op de site. Net als die vrouw met haar wasdroger die 'ineens' 100 euro duurder was, terwijl de prijs bij de concurrent gewoon omhoog was gegaan, waarna de Media Markt dus automatisch meegaat. Ze houden zich niet alleen aan de wet, maar ook nog eens aan hun laagste prijs garantie + BTW-korting.Wildfire schreef op zondag 31 januari 2016 @ 16:05:
[...]
Ben je soms medewerker van de MediaMarkt ofzo, dat je zo in de verdediging schiet?
[ Voor 4% gewijzigd door NotSoSteady op 31-01-2016 16:52 ]
Dit, plus de topic warning, dat de prijsdiscussie niet hoeft.NotSoSteady schreef op zondag 31 januari 2016 @ 16:50:
Nee, maar irriteer me wel aan het klootjesvolk dat hier elke keer komt klagen over de BTW-actie. Het is heel simpel, wanneer een winkel een prijs aanpast dan gaat de Media Markt automatisch mee, zowel omhoog als omlaag. Ik snap niet wat hier zo moeilijk aan te begrijpen is, want alles staat duidelijk omschreven op de site.
Ik snap best de frustraties, maar is gewoon ongewenst hier.Ook geen herhaald klagen over prijsverhogingen etc.
[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 31-01-2016 16:58 ]
Toch wel vreemd dan, nietwaar, dat opeens toch veel producten in prijs omhoog zijn gegaan. Zeker zo vlak voor de aktiedagen. Kan me niet heugen dat we zulke stijgingen in de loop van het jaar ook hebben gehad.NotSoSteady schreef op zondag 31 januari 2016 @ 16:50:
[...]
Nee, maar irriteer me wel aan het klootjesvolk dat hier elke keer komt klagen over de BTW-actie. Het is heel simpel, wanneer een winkel een prijs aanpast dan gaat de Media Markt automatisch mee, zowel omhoog als omlaag. Ik snap niet wat hier zo moeilijk aan te begrijpen is, want alles staat duidelijk omschreven op de site. Net als die vrouw met haar wasdroger die 'ineens' 100 euro duurder was, terwijl de prijs bij de concurrent gewoon omhoog was gegaan, waarna de Media Markt dus automatisch meegaat. Ze houden zich niet alleen aan de wet, maar ook nog eens aan hun laagste prijs garantie + BTW-korting.
Ik had al een tijdje een nieuwe kruimeldief nodig en een 2in1 combi model leek me wel wat.
Wat reviews gelezen en bekeken op youtube, je kent het wel, je gaat opzoek naar de beste koop en je weet van te voren eigenlijk al wat de uitkomst gaat worden. In dit geval dus een Dyson V6 Fluffy, voor de BTW actie bij de meeste zaken rond de 350 euro.
Gelukkig zei een collega van mij dat de BTW actie van de MM er weer aan zat te komen, en ja hoor volgens deze thread zou de actie eind januari weer van start gaan, 1,5 maand wachten op de actie geen probleem.
Ik was van plan om woensdag avond gelijk langs te gaan, ik dacht dat het wel mee zou vallen met de drukte en de mega wachtrijen...
Hier nu geen spannende ontknoping over de bare tocht door een drukke MM waar elke bocht geblokkeerd wordt door een gigantische doos inclusief escorte van vader en zoon. Waar hele gezinnen gedesillusioneerd naar een leeg schap staan te staren waar één week geleden nog een Zanussi condensdroger had gestaan. Waar je opzij moet springen voor moeders met Bugaboo's die opzoek zijn naar de nieuwste WMF melkopschuimer.
Nee, niks van dit alles ik zag woensdag ochtend namelijk op de BCC site de aangepaste prijzen al staan. De Dyson deed ook mee €287 euro en morgen in huis, gelijk besteld natuurlijk. Want wie gaat er nou in de avond, als het buiten oud hollands baggerweer is naar een uitgestorven winkelcentrum voor een f*cking stofzuiger.
Anyway, vrijdag ook nog via de MM site een Toshiba Chromebook besteld, ik kwam er namelijk achter dat de cadeaubonnen ook online te verzilveren zijn. Ook de volgende dag geleverd. Korte review, beide producten zijn super, beste stofzuiger en laptop ever 11 sterren.
Snap al het gebitch en geklaag ook niet, respect voor de MM medewerkers die al het gezeik keer op keer aan moeten horen.
Wat reviews gelezen en bekeken op youtube, je kent het wel, je gaat opzoek naar de beste koop en je weet van te voren eigenlijk al wat de uitkomst gaat worden. In dit geval dus een Dyson V6 Fluffy, voor de BTW actie bij de meeste zaken rond de 350 euro.
Gelukkig zei een collega van mij dat de BTW actie van de MM er weer aan zat te komen, en ja hoor volgens deze thread zou de actie eind januari weer van start gaan, 1,5 maand wachten op de actie geen probleem.
Ik was van plan om woensdag avond gelijk langs te gaan, ik dacht dat het wel mee zou vallen met de drukte en de mega wachtrijen...
Hier nu geen spannende ontknoping over de bare tocht door een drukke MM waar elke bocht geblokkeerd wordt door een gigantische doos inclusief escorte van vader en zoon. Waar hele gezinnen gedesillusioneerd naar een leeg schap staan te staren waar één week geleden nog een Zanussi condensdroger had gestaan. Waar je opzij moet springen voor moeders met Bugaboo's die opzoek zijn naar de nieuwste WMF melkopschuimer.
Nee, niks van dit alles ik zag woensdag ochtend namelijk op de BCC site de aangepaste prijzen al staan. De Dyson deed ook mee €287 euro en morgen in huis, gelijk besteld natuurlijk. Want wie gaat er nou in de avond, als het buiten oud hollands baggerweer is naar een uitgestorven winkelcentrum voor een f*cking stofzuiger.
Anyway, vrijdag ook nog via de MM site een Toshiba Chromebook besteld, ik kwam er namelijk achter dat de cadeaubonnen ook online te verzilveren zijn. Ook de volgende dag geleverd. Korte review, beide producten zijn super, beste stofzuiger en laptop ever 11 sterren.
Snap al het gebitch en geklaag ook niet, respect voor de MM medewerkers die al het gezeik keer op keer aan moeten horen.
[ Voor 3% gewijzigd door Deacon op 31-01-2016 17:08 ]
Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?
Tja, zo raar is dat niet. MM heeft deze actie vaker en elke keer komt dit voorbij. Punt is dat dit gewoon mag en alles is volgens het boekje. BCC doet ook gewoon mee met dergelijke acties, want ook zij bieden een laagste prijs garantie bij mijn weten. De bedrijven volgen elkaar qua prijsstellingen, niks mis mee toch?Wildfire schreef op zondag 31 januari 2016 @ 16:56:
Toch wel vreemd dan, nietwaar, dat opeens toch veel producten in prijs omhoog zijn gegaan. Zeker zo vlak voor de aktiedagen. Kan me niet heugen dat we zulke stijgingen in de loop van het jaar ook hebben gehad.
Valt mij ook op dat er heel veel series er 'uit' zijn of prijsverhogingen hebben gehad. Zo met de feestdagen had de BCC een leuke aanbieding met een Panasonic. Daar had je meer aan dan met dit...Sjah schreef op zondag 31 januari 2016 @ 14:58:
Even voor de duidelijkheid.... er is dus 1x Btw/jaar?
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ja, deze hele week is de Sony 50W755C in de aanbieding bij Expert en in de buurt (binnen 15 km op voorraad) link, maar ik kon hem echt niet voor minder meekrijgen hoor! Had er dinsdag om gevraagd, maar dat was dus niet mogelijk, want woensdag zou hij wel goedkoper zijn en je kon maar 1x laagste prijs garantie hebben.. ofzo...Hummed schreef op zondag 31 januari 2016 @ 11:03:
[...]
Was de tv vóór de actie goedkoper geprijsd? Zo ja, heb je bewijs geleverd?
Als ik op een of andere manier alsnog kan bewijzen dat ze dit verplicht zijn, wil ik dat graag zien, dan ga ik vanavond nog even langs!
[ Voor 10% gewijzigd door HaTe op 31-01-2016 17:02 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
* Kortingsacties uitgesloten.HaTe schreef op zondag 31 januari 2016 @ 17:00:
[...]
Ja, deze hele week is de Sony 50W755C in de aanbieding bij Expert en in de buurt (binnen 15 km op voorraad) link, maar ik kon hem echt niet voor minder meekrijgen hoor! Had er dinsdag om gevraagd, maar dat was dus niet mogelijk, want woensdag zou hij wel goedkoper zijn en je kon maar 1x laagste prijs garantie hebben.. ofzo...
Als ik op een of andere manier alsnog kan bewijzen dat ze dit verplicht zijn, wil ik dat graag zien, dan ga ik vanavond nog even langs!
Ik heb een hele andere ervaring met de prijsstijgingen, of beter gezegd: het uitblijven ervan. Ik ben vanaf december de prijzen van de producten die ik op het oog had gaan volgen. Alles mooi in een excelletje om te prijzen bij te houden. Voor een serieuze aanschaf heb ik een wasmachine, wasdroger en koel-vriescombinatie gevolgd, voor een 'misschien' een TV en een kruimeldief. De wasmachine en de koel-vriescombinatie waren een ieder een tientje gestegen, de rest geen cent. Toen de actie woensdag begon moest ik exact hetzelfde bedrag (op de cent nauwkeurig!) aftikken als wat ik berekend had. Het witgoed heb ik uiteindelijk aangeschaft, maar de TV was ook nog steeds net zo duur.
Ik moest wat moeite doen om de wasdroger te krijgen. Bij de BCC was deze niet in de collectie (dus ook geen prijs) en bij S&F kostte hij een whopping €899, terwijl hij bij de MM zonder btw-korting al €769 was (€635 met korting).
Het is denk ik een kwestie van geluk hebben met de artikelen die je wil hebben. Ik heb 5 artikelen gehad die niet (noemenswaardig) in prijs waren gestegen en dus met een mooie korting nieuw witgoed heeft kunnen bemachtigen.
Ik moest wat moeite doen om de wasdroger te krijgen. Bij de BCC was deze niet in de collectie (dus ook geen prijs) en bij S&F kostte hij een whopping €899, terwijl hij bij de MM zonder btw-korting al €769 was (€635 met korting).
Het is denk ik een kwestie van geluk hebben met de artikelen die je wil hebben. Ik heb 5 artikelen gehad die niet (noemenswaardig) in prijs waren gestegen en dus met een mooie korting nieuw witgoed heeft kunnen bemachtigen.
The ramblings of an idiot
Waarom niet de Sony 50w805c kopen bij de Mediamarkt? Tijdens de BTW actie is deze voor 660 euro te krijgen. Hiervoor heb je dezelfde televisie als de 50w755c met 3D-functionaliteit voor een lagere prijs dan bij Expert. Wel snel zijn wil je nog van de actie gebruik maken.F!sher schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 09:58:
[...]
Afgelopen zaterdag ook geweest voor dezelfde tv. Verkoper gaf inderdaad aan dat je BTW terug kon krijgen. Toen niet aangeschaft. Gisteren in MM Zwolle geweest (wat een chaos trouwens) bleek de TV alleen nog maar via internet verkocht te worden. Terug naar huis, op internet, uitverkocht
.
Nu maar ophalen bij Expert waar hij voor 699 te verkrijgen is. Hoe bevalt de TV overigens?
Haha, ik heb die ook gehaald (18:15 eerste dah via de site).GodDamage schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 19:27:
Lang getwijfeld maar vanmiddag toch maar een beamer gekocht. Het is de Optoma HD26 geworden omdat ik voor de w1070 mijn steun op het plafond moet verplaatsen en hij was €60 goedkoper. De beamers zijn niet verkrijgbaar via de site maar in de zaak zelf stonden ze nog wel.
Ga hem morgen uitproberen!
Die TV is toch ook overal uitverkocht? Was die uberhaupt wel te krijgen bij MM?k-eviin schreef op zondag 31 januari 2016 @ 17:48:
[...]
Waarom niet de Sony 50w805c kopen bij de Mediamarkt? Tijdens de BTW actie is deze voor 660 euro te krijgen. Hiervoor heb je dezelfde televisie als de 50w755c met 3D-functionaliteit voor een lagere prijs dan bij Expert. Wel snel zijn wil je nog van de actie gebruik maken.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
De 807c 50 inch is er nog wel, maarja die kost 701, daar gaat je voordeel, echter heeft die tov de 755c wel 3d, en hij is zilver dat moet je maar net willen.
[ Voor 17% gewijzigd door Sjah op 31-01-2016 18:32 ]
Was er net voor een uurtje.. Nu uitverkocht weer.. Ben benieuwd wat alle prijzen gaan doen na dit weekend..HaTe schreef op zondag 31 januari 2016 @ 18:25:
[...]
Die TV is toch ook overal uitverkocht? Was die uberhaupt wel te krijgen bij MM?
Correct, ik heb de 805c een uur geleden aangeschaft.test_slang_776 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 18:31:
[...]
Was er net voor een uurtje.. Nu uitverkocht weer.. Ben benieuwd wat alle prijzen gaan doen na dit weekend..
Deze ochtend was ie op voorraad, daarna uitverkocht. Wellicht interessant om het in de gaten blijven houden mocht je interesse hebben in dit model.
Hoop stiekem dat er nog een 50w755 opduikt...k-eviin schreef op zondag 31 januari 2016 @ 18:37:
[...]
Correct, ik heb de 805c een uur geleden aangeschaft.
Deze ochtend was ie op voorraad, daarna uitverkocht. Wellicht interessant om het in de gaten blijven houden mocht je interesse hebben in dit model.
Ik kon toch de knoop niet doorhakken voor de CX710 of de J7000 van samsung. de Samsung TV was echt heel scherp geprijsd, maar was er alleen als 48 of 65" versie. Ik wilde 50 of 55.
De CX710: tja, ik kan de CX700 van panasonic ook bij andere kopen. De Samsung was zoals gezegd echt goed geprijsd, maar ik vond het voordeel nog wel te minimaal om de knoop te moeten doorhakken. Ik heb geen haast voor een nieuwe tv en de keuze is eindeloos.
De CX710: tja, ik kan de CX700 van panasonic ook bij andere kopen. De Samsung was zoals gezegd echt goed geprijsd, maar ik vond het voordeel nog wel te minimaal om de knoop te moeten doorhakken. Ik heb geen haast voor een nieuwe tv en de keuze is eindeloos.
Waarom niet de 8505C van Sony? Prachtig toestel.Hann1BaL schreef op zondag 31 januari 2016 @ 18:42:
Ik kon toch de knoop niet doorhakken voor de CX710 of de J7000 van samsung. de Samsung TV was echt heel scherp geprijsd, maar was er alleen als 48 of 65" versie. Ik wilde 50 of 55.
Die was een stuk duurder en ook klagen heel wat mensen over de software. Veel van de Sony toestellen waren overigens niet meer beschikbaar bij de MM in Leidsche Rijn.NotSoSteady schreef op zondag 31 januari 2016 @ 18:46:
[...]
Waarom niet de 8505C van Sony? Prachtig toestel.
Daarnaast is de prijs bij de mediamarkt met de BTW korting nog hoger dan andere winkels. Dan is her dus geen reden om snel te beslissen
[ Voor 16% gewijzigd door Hann1BaL op 31-01-2016 19:12 ]
Wij hebben dit jaar een dertigtal populaire producten gevolgd. Uit ons onderzoek bleek dat de prijzen in de weken voor de actie nauwelijks stegen.McBoom schreef op zondag 31 januari 2016 @ 17:15:
Ik heb een hele andere ervaring met de prijsstijgingen, of beter gezegd: het uitblijven ervan. Ik ben vanaf december de prijzen van de producten die ik op het oog had gaan volgen. Alles mooi in een excelletje om te prijzen bij te houden. Voor een serieuze aanschaf heb ik een wasmachine, wasdroger en koel-vriescombinatie gevolgd, voor een 'misschien' een TV en een kruimeldief. De wasmachine en de koel-vriescombinatie waren een ieder een tientje gestegen, de rest geen cent. Toen de actie woensdag begon moest ik exact hetzelfde bedrag (op de cent nauwkeurig!) aftikken als wat ik berekend had. Het witgoed heb ik uiteindelijk aangeschaft, maar de TV was ook nog steeds net zo duur.
Daarom heeft Sandor, manager van de PW onderstaande tabel voor jullie gemaakt.
Daarin worden alleen de prijzen (zowel inclusief BTW als exclusief BTW) van 11 januari meegenomen. Die datum, ruim voor de actie, hebben we gebruikt als peildatum.
Deze data is naast de prijzen van tijdens de actie gezet zodat je snel het prijsverschil kunt zien. Om het nog iets makkelijker te maken heeft Sandor ook het procentuele verschil meegenomen. In theorie zou dit dus iets van 17,35% moeten zijn. Het meeste is gewoon netjes omgerekend online te vinden. Er zijn een aantal negatieve en ook een aantal positieve uitschieters.
Conclusie die we kunnen maken is dat Media Markt levert wat ze beloven met de BTW dagen. Natuurlijk zullen er altijd producten zijn die verhoogd worden rond deze periode maar dat kunnen natuurlijk ook de gangbare prijsverhogingen zijn.
Mediamarkt incl. BTW | Mediamarkt excl. BTW | Mediamarkt Aktieprijs | % verschil | % verschil | |||
Productgroep | Product | EAN | 11/01/16 | 11/01/16 | 29/01/16 | incl BTW | excl BTW |
Smartphones | Samsung Galaxy S6 32GB Zwart | 8806086855631 | € 503,25 | € 415,91 | € 413,11 | -17,91% | -0,67% |
Smartphones | Huawei P8 Lite Zwart | 6901443059157 | € 234,00 | € 193,39 | € 194,11 | -17,05% | 0,37% |
Smartphones | Huawei Nexus 6P 32GB Zwart | 6901443077342 | € 649,00 | € 536,36 | € 537,07 | -17,25% | 0,13% |
Smartphones | Sony Xperia Z5 Zwart | 7311271541974 | € 629,00 | € 519,83 | NIET MM | ||
Laptops | Apple MacBook Pro 13,3" Retina (2015) 2,7GHz 128GB | 0885909937271 | € 1.373,00 | € 1.373,00 | € 1.373,00 | Apple doet niet mee aan de actie | |
Laptops | HP Envy 13-d010nd (N9Q76EA) | 0889894356246 | € 799,00 | € 660,33 | € 661,03 | -17,27% | 0,11% |
Laptops | Asus R556LA-XX2436T | 4712900243468 | € 499,00 | € 412,40 | NIET MM | ||
Laptops | Toshiba Satellite C55-C-1GR | 4051528219067 | € 499,00 | € 412,40 | € 437,90 | -12,24% | 6,18% |
Laptops | Asus ROG G751JT-T7218T | 4712900154726 | € 1.480,00 | € 1.223,14 | NIET MM | ||
Televisies | Philips 55PUK6400 Zwart | 8718863002360 | € 848,00 | € 700,83 | € 610,71 | -27,98% | -12,86% |
Televisies | Sony Bravia KDL-50W805C Zwart | 4548736002722 | € 769,00 | € 635,54 | NIET MM | ||
Televisies | Samsung UE55JU6000W Zwart | 8806086781909 | € 969,05 | € 800,87 | € 800,78 | -17,36% | -0,01% |
Televisies | Samsung UE55JS8000L Zilver | 8806088063621 | € 2.299,00 | € 1.900,00 | NIET MM | ||
Televisies | LG 55EG910V Wit | 8806087495775 | € 2.299,00 | € 1.900,00 | € 1.900,00 | -17,36% | 0,00% |
Televisies | LG 65UF850V Zwart | 8806087143515 | € 1.777,00 | € 1.468,60 | € 1.569,33 | -11,69% | 6,86% |
Televisies | Panasonic Viera TX-50CX800 Zwart | 5025232811861 | € 1.549,00 | € 1.280,17 | NIET MM | ||
Monitoren | LG 29UM57-P Zwart | 8806087184617 | € 269,00 | € 222,31 | € 214,04 | -20,43% | -3,72% |
Monitoren | Asus Republic Of Gamers Swift PG279Q Zwart | 4712900143683 | € 849,00 | € 701,65 | € 701,61 | -17,36% | -0,01% |
Monitoren | Philips BDM4065UC Zwart | 8712581727543 | € 699,00 | € 577,69 | NIET MM | ||
Tablet | Asus ZenPad S 8.0 (Z580CA) Atom Z3560, 2GB ram, 32GB opslag Wit | 4712900090055 | € 249,00 | € 205,79 | NIET MM | ||
Tablet | Samsung Galaxy Tab S2 9,7" WiFi Zwart | 8806088040882 | € 469,00 | € 387,60 | € 377,57 | -19,49% | -2,59% |
Wearables | Samsung Gear S2 Zwart | 8806086888073 | € 349,00 | € 288,43 | € 288,41 | -17,36% | -0,01% |
Wearables | Asus Zenwatch 2 (leren band) (Blauw) | 4712900159158 | € 169,00 | € 139,67 | NIET MM | ||
Wearables | Sony SmartWatch 3 (rubberen band) Zwart | 7311271479062 | € 223,00 | € 184,30 | € 180,98 | -18,84% | -1,80% |
Actioncam | GoPro HERO4 Black Edition Zwart | 0818279013054 | € 399,00 | € 329,75 | NIET MM | ||
Actioncam | TomTom Bandit Premium Pack Wit | 0636926073479 | € 499,00 | € 412,40 | NIET MM | ||
Portable Speaker | Sonos Play:5 (gen2) Zwart | 8717755773036 | € 579,00 | € 478,51 | € 478,48 | -17,36% | -0,01% |
Portable Speaker | JBL Charge2+ Zwart | 6925281906763 | € 166,00 | € 137,19 | € 137,18 | -17,36% | -0,01% |
Iemand die weet wat ik kan doen als de BTW korting niet wordt meegerekend in de Outlet Store?
De actie duurde tot 19:00.
Hij zat al om 18.00 in de winkelwagen.McBoom schreef op zondag 31 januari 2016 @ 19:02:
En de actie is tot 24:00
Bestel je producten online van woensdag 18:00 uur tot zondag 24.00 uur
http://www.mediamarkt.nl/nl/shop/btw.html#wanneer
[ Voor 31% gewijzigd door tweegroenethee op 31-01-2016 19:05 ]
Op de site staat tot 2400!McBoom schreef op zondag 31 januari 2016 @ 19:02:
Geintje jongens... Hij postte het om 19:01 
Is het wel een artikel wat meedoet? Ik ga er vanuit dat de outlet hetzelfde uitsluit als de reguliere winkel. En hoe zie je dat de BTW-korting er niet af gaat? Die is er al af (mits het product meedoet natuurlijk)
Is het wel een artikel wat meedoet? Ik ga er vanuit dat de outlet hetzelfde uitsluit als de reguliere winkel. En hoe zie je dat de BTW-korting er niet af gaat? Die is er al af (mits het product meedoet natuurlijk)
Ja, in de normale webshop gaat de BTW er gewoon van af. Ik zie het door het simpelweg te berekenen. Er gaat alleen de 20% outlet korting af..McBoom schreef op zondag 31 januari 2016 @ 19:09:
Geintje jongens... Hij postte het om 19:01
Klanten service is nu ook dicht.. Balen

[ Voor 4% gewijzigd door tweegroenethee op 31-01-2016 19:12 ]
In de normal webshop is de BTW-korting er al vanaf. De prijs die je ziet bij het product is ook de prijs die je ziet in het winkelwagentje.Daan87423 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 19:10:
[...]
Ja, in de normale webshop gaat de BTW er gewoon van af. Ik zie het door het simpelweg te berekenen. Er gaat alleen de 20% outlet korting af..
Klanten service is nu ook dicht.. Balen
Ik bedoel dat het artikel gewoon met de BTW actie mee doet omdat er in de 'normale' webshop gewoon de BTW-korting van af gaat. In het artikel in de Outlet Store gaat alleen de 20% outlet korting af, niet de geadverteerde 21+20 actie.McBoom schreef op zondag 31 januari 2016 @ 19:13:
[...]
In de normal webshop is de BTW-korting er al vanaf. De prijs die je ziet bij het product is ook de prijs die je ziet in het winkelwagentje.
Wat wel opvalt is dat er geen Dubbelop sticker zoals hier: https://outlet.mediamarkt...8_84_1182&product_id=2984
Zouden ze het met opzet doen omdat ze anders teveel verlies hebben?
[ Voor 18% gewijzigd door tweegroenethee op 31-01-2016 19:23 ]
Eigenlijk vrij simpel te bereken die prijs min de btw natuurlijkKecin schreef op zondag 31 januari 2016 @ 15:36:
[...]
Wat heb je betaald als ik vragen mag? Staat momenteel niet meer op vooraad namelijk :-)
Niet vlak voor de actie dagen hoor die prijs van bv die was machine was na de aanbiedingen week alweer gestegen zag je in de Price watch ook gewoon terug.Wildfire schreef op zondag 31 januari 2016 @ 16:56:
[...]
Toch wel vreemd dan, nietwaar, dat opeens toch veel producten in prijs omhoog zijn gegaan. Zeker zo vlak voor de aktiedagen. Kan me niet heugen dat we zulke stijgingen in de loop van het jaar ook hebben gehad.
De Sony Xperia Z5 Zwart (volgens het Tweakers onderzoekje eerst € 629,00 incl. BTW) heb ik 2 dagen voor de BTW-actie gekocht voor €599 en op vrijdag het verschil van €104 gekregen. Netto dus €495 betaald, vond het wel een mooie deal.
Was al een tijdje aan het loeren naar 40-43 inch tv's van Samsung en had voor de actie op hun eigen site een vergelijking aangemaakt:

Toen wist ik overigens nog niet eens dat die actie bestond of kwam en dacht ik vooral aan de UE43J5500 (PQI400) en in de winkel adviseerden ze me de UE40J6200 wegens 100Hz panel (PQI600), en toen kwam ineens de actie en hee:

Alle 4 wel degelijk de correcte korting en geen enkele prijs verhoging tussendoor
en dus wordt de UE40J6300 (PQI800) morgen geleverd

Toen wist ik overigens nog niet eens dat die actie bestond of kwam en dacht ik vooral aan de UE43J5500 (PQI400) en in de winkel adviseerden ze me de UE40J6200 wegens 100Hz panel (PQI600), en toen kwam ineens de actie en hee:

Alle 4 wel degelijk de correcte korting en geen enkele prijs verhoging tussendoor
en dus wordt de UE40J6300 (PQI800) morgen geleverd
Mooi onderzoekjezeef schreef op zondag 31 januari 2016 @ 18:51:
[...]
Conclusie die we kunnen maken is dat Media Markt levert wat ze beloven met de BTW dagen. Natuurlijk zullen er altijd producten zijn die verhoogd worden rond deze periode maar dat kunnen natuurlijk ook de gangbare prijsverhogingen zijn.
Een goede grap mag vrienden kosten.
Zou wel moeten, ze hebben het in hun algemene voorwaarden staan dus hier komen ze niet onderuit. Je zou een gok kunnen wagen en hem bestellen in de hoop het geld terug te krijgen? Anders stuur je hem later lekker terug, kost ze ook een handje vol geld.Daan87423 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 19:15:
[...]
Ik bedoel dat het artikel gewoon met de BTW actie mee doet omdat er in de 'normale' webshop gewoon de BTW-korting van af gaat. In het artikel in de Outlet Store gaat alleen de 20% outlet korting af, niet de geadverteerde 21+20 actie.
Wat wel opvalt is dat er geen Dubbelop sticker zoals hier: https://outlet.mediamarkt...8_84_1182&product_id=2984
Zouden ze het met opzet doen omdat ze anders teveel verlies hebben?
En zoals al eerder besproken is jullie actie vrij zinloos aangezien jullie de prijzen noteren van de site en niet langsgaan in de winkel.zeef schreef op zondag 31 januari 2016 @ 18:51:
[...]
En daarnaast moet je al in december beginnen als je een goed beeld wilt krijgen.
Met de prijs aanpassingen beginnen ze niet pas 2 weken van te voren maar al pakweg een maand van te voren.
Dus dit schouderklopje wat jullie jezelf zitten te geven vind ik nogal triest.
http://www.ad.nl/ad/nl/10...ro-verhoogd-mag-dat.dhtml
[ Voor 11% gewijzigd door Deadsy op 31-01-2016 20:26 ]
Inmiddels heb ik toch de Optoma weer terug gebracht. Vond het verschil met mijn Acer beamer te klein om de aankoop te rechtvaardigen. Toen heb ik toch maar de BenQ w1070 meegenomen die er gelukkig nog steeds stond in het filiaal Leeuwarden voor €618. De BenQ is toch een stuk beter moet ik zeggen. Vooral de kleuren zijn veel beter en de herrie van de ventilator is een stuk minder. Vooral het steeds veranderende toerental is storend bij de Optoma. Hopelijk heb jij er meer geluk mee. Die ik mee had was een showmodel en er stonden al 51 uren op. De BenQ was ook een showmodel maar had maar 2 uren gedraaid.maurits82 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 18:24:
[...]
Haha, ik heb die ook gehaald (18:15 eerste dah via de site).
Ga hem morgen uitproberen!
Het is veel te klein inderdaad. Plus als je er 30 kiest, waarom dan 11 van die 30 die "NIET MM" als waarde hebben? Nu lijkt het alsof er maar 2 van de 30 verhoogd zijn, terwijl het 2 van de 19 is.Tomatoman schreef op zondag 31 januari 2016 @ 19:56:
[...]
Mooi onderzoekje. Het is natuurlijk te klein om als sluitend bewijs te dienen, maar het geeft wel aan dat er geen sprake is van stelselmatige prijsverhogingen vlak voor de BTW-dagen.
En het is ook nog onhandig gekozen, want je kunt beter de populairste artikelen pakken. MM is er natuurlijk meer bij gebaat om de producten te verhogen die het populairst zijn.
Het is ook geen hogere wetenschap. We zien hetzelfde patroon als vorig jaar en dat is dat grosso modo de prijzen voor de actie niet worden verhoogd. Uiteraard zijn er altijd uitzonderingen.dhhdante schreef op zondag 31 januari 2016 @ 20:27:
[...]
Het is veel te klein inderdaad. Plus als je er 30 kiest, waarom dan 11 van die 30 die "NIET MM" als waarde hebben? Nu lijkt het alsof er maar 2 van de 30 verhoogd zijn, terwijl het 2 van de 19 is.
En het is ook nog onhandig gekozen, want je kunt beter de populairste artikelen pakken. MM is er natuurlijk meer bij gebaat om de producten te verhogen die het populairst zijn.
De producten zijn onder Tweakers blijkbaar populair, we hebben gekozen voor de populairste producten in de PW. Gebaseerd op jullie klikgedrag.
Je kiest de producten die nu populair zijn, niet die toen populair waren. MM kan moeilijker de prijzen verhogen die in de toekomst populair zijn.zeef schreef op zondag 31 januari 2016 @ 20:30:
[...]
Het is ook geen hogere wetenschap. We zien hetzelfde patroon als vorig jaar en dat is dat grosso modo de prijzen voor de actie niet worden verhoogd. Uiteraard zijn er altijd uitzonderingen.
De producten zijn onder Tweakers blijkbaar populair, we hebben gekozen voor de populairste producten in de PW. Gebaseerd op jullie klikgedrag.
Voor de anderen waar Dynalogic niet geweest is, staat er bij jullie ook het volgende onder Transport?
''Gepland - wachten op binnenkomst goederen''
Lijkt er eigenlijk gewoon op dat MediaMarkt de spullen daar nog niet gedropt heeft, of ze het nog niet opgehaald hebben..
''Gepland - wachten op binnenkomst goederen''
Lijkt er eigenlijk gewoon op dat MediaMarkt de spullen daar nog niet gedropt heeft, of ze het nog niet opgehaald hebben..
En T.Net heeft geen glazen bol om dan te zien welke dingen nu populair zijndhhdante schreef op zondag 31 januari 2016 @ 20:37:
[...]
Je kiest de producten die nu populair zijn, niet die toen populair waren. MM kan moeilijker de prijzen verhogen die in de toekomst populair zijn.
Ik geloof niet dat in de pak 'm beet 3 weken tussen 11 jan en nu er veel verschil is opgetreden.dhhdante schreef op zondag 31 januari 2016 @ 20:37:
[...]
Je kiest de producten die nu populair zijn, niet die toen populair waren. MM kan moeilijker de prijzen verhogen die in de toekomst populair zijn.
Heb het er maar op gegokt, ben benieuwd wat ze ermee doen. Bedankt voor het adviesJordymt schreef op zondag 31 januari 2016 @ 20:16:
[...]
Zou wel moeten, ze hebben het in hun algemene voorwaarden staan dus hier komen ze niet onderuit. Je zou een gok kunnen wagen en hem bestellen in de hoop het geld terug te krijgen? Anders stuur je hem later lekker terug, kost ze ook een handje vol geld.
Wel bij de TV's. Degene die ik volgde waren toen populair en sommige waren bijna direct uitverkocht bij MM en zijn sindsdien dus duidelijk gedaald hier in de PW.zeef schreef op zondag 31 januari 2016 @ 20:57:
[...]
Ik geloof niet dat in de pak 'm beet 3 weken tussen 11 jan en nu er veel verschil is opgetreden.
Ik heb hier al eens een bericht hierover geplaatst, vlak voor de BTW actie ging ik kijken naar de populaire TV's en iets van 40% van die TV's waren de gemiddelde prijzen (blauwe lijn in de PW) op het eind verhoogd. Terwijl dit fenomeen (bijna) niet voorkomt in een heel jaar.
Ik kan er geen harde conclusies uit halen, daarvoor heb ik te weinig data. Maar hoe jij hier steeds met beperkte data probeert iets de kop in te drukken vind ik vrij frappant. Dat schema met "Niet MM" vind ik vrij pover, waarom laat je die dan niet weg en kies dan 1 waar je wel prijzen van hebt? En dan komt wederom mijn punt dat je het VOOR de BTW actie moet doen, toen MM de prijzen had verhoogd. Nu zijn die zgn "uitverkocht" bij de MM en dan zeg je hier "Niet MM". Onhandig en tevens opmerkelijk, alsof je iets wilt verbloemen.
Je begrijpt denk ik niet wat ik bedoel over te brengen.McBoom schreef op zondag 31 januari 2016 @ 20:50:
[...]
En T.Net heeft geen glazen bol om dan te zien welke dingen nu populair zijn
Stel dat MM de prijzen verhoogt, dan doen ze dat ws bij de artikelen die het populairst zijn. Dat zullen ze ws op hun eigen website bijhouden i.c.m. voorraad en alreeds verkochte artikelen in de afgelopen 14 dagen. Want voor die artikelen moeten ze geld terug betalen.
Even er van uitgaan dat de PW representatief is voor wat populair is bij MM, dan is het handig om die artikelen te volgen en te analyseren.
En dus niet wat er nu gebeurt, dat is m.i. onhandig. En dan het onderzoek onder laten sneeuwen met zinloze data is mij echt een compleet raadsel.
dhhdante schreef op zondag 31 januari 2016 @ 21:17:
[...]
Wel bij de TV's. Degene die ik volgde waren toen populair en sommige waren bijna direct uitverkocht bij MM en zijn sindsdien dus duidelijk gedaald hier in de PW.
Ik heb hier al eens een bericht hierover geplaatst, vlak voor de BTW actie ging ik kijken naar de populaire TV's en iets van 40% van die TV's waren de gemiddelde prijzen (blauwe lijn in de PW) op het eind verhoogd. Terwijl dit fenomeen (bijna) niet voorkomt in een heel jaar.
Ik kan er geen harde conclusies uit halen, daarvoor heb ik te weinig data. Maar hoe jij hier steeds met beperkte data probeert iets de kop in te drukken vind ik vrij frappant. Dat schema met "Niet MM" vind ik vrij pover, waarom laat je die dan niet weg en kies dan 1 waar je wel prijzen van hebt? En dan komt wederom mijn punt dat je het VOOR de BTW actie moet doen, toen MM de prijzen had verhoogd. Nu zijn die zgn "uitverkocht" bij de MM en dan zeg je hier "Niet MM". Onhandig en tevens opmerkelijk, alsof je iets wilt verbloemen.
Wat mij wel interessant lijkt is om eens te kijken of we een volgende keer samen met de community data ter plekke kunnen verzamelen. Dan maken we het plaatje nog completer.
Ik geloof niet dat MM met smeergeld probeert om via T.net moderators hun al dan niet dubieuze prijspraktijken te verhullen

Het overzicht dat zeef gepost heeft mag wat mij betreft ook zeker uitgebreider volgend jaar, en dat is iets waar de community inderdaad kan bijspringen. Maar hee, iets is beter dan niets! De data zoals gepost laat bijvoorbeeld al wel zien dat de korting niet uniform OudePrijs/1.21 is, waarbij vooral de kleine verschillen (eurootje bij bijv. de HP Envy 13) opvallen. Waar ontstaan dat soort verschillen?
Zelf geloof ik niet dat MM bewust prijzen ophoogt, al sluit ik niet uit dat ze de (beschikbare) voorraad van populaire artikelen bewust beperken.
Het overzicht dat zeef gepost heeft mag wat mij betreft ook zeker uitgebreider volgend jaar, en dat is iets waar de community inderdaad kan bijspringen. Maar hee, iets is beter dan niets! De data zoals gepost laat bijvoorbeeld al wel zien dat de korting niet uniform OudePrijs/1.21 is, waarbij vooral de kleine verschillen (eurootje bij bijv. de HP Envy 13) opvallen. Waar ontstaan dat soort verschillen?
Zelf geloof ik niet dat MM bewust prijzen ophoogt, al sluit ik niet uit dat ze de (beschikbare) voorraad van populaire artikelen bewust beperken.
I've got a feeling...
Nog drie twee die er voor de adviesprijs op staan: de TomTom, GoPro en LG 910 OLED dus dan moet je goed je best doen om die nog te verhogendhhdante schreef op zondag 31 januari 2016 @ 20:27:
[...]
Het is veel te klein inderdaad. Plus als je er 30 kiest, waarom dan 11 van die 30 die "NIET MM" als waarde hebben? Nu lijkt het alsof er maar 2 van de 30 verhoogd zijn, terwijl het 2 van de 19 is.

De GoPro kostte overigens €354,53 dus die was verhoogd naar de adviesprijs van €429. En de Z5 was idd €495,75 zoals iemand opmerkte.
[ Voor 10% gewijzigd door apis29 op 31-01-2016 22:34 ]
Voor iedereen die in complottheorieën gelooft: alu hoedjes zijn nog anderhalf uur met korting te bestellen ... als je er tenminste op durft te vertrouwen dat de prijs in januari niet verhoogd is.
Een goede grap mag vrienden kosten.
Precies, veel prijsverhogingen zijn gewoon in de filialen, niet op site. Voor onderzoek moet je de filialen binnen stappen, niet achter je pc blijven zitten. Site zegt niet veel, daar doen de meeste 'gewone' mensen niets mee. Surface 3 128GB was van dinsdag op woensdag +83 euro, terwijl op site nu wel correct. Volgende keer neem ik foto's. Maar ook gewoon producten ineens weghalen in filialen, of niet op voorraad/verkrijgbaar/eol achtige argumenten.Deadsy schreef op zondag 31 januari 2016 @ 20:25:
[...]
En zoals al eerder besproken is jullie actie vrij zinloos aangezien jullie de prijzen noteren van de site en niet langsgaan in de winkel.
En daarnaast moet je al in december beginnen als je een goed beeld wilt krijgen.
Met de prijs aanpassingen beginnen ze niet pas 2 weken van te voren maar al pakweg een maand van te voren.
Dus dit schouderklopje wat jullie jezelf zitten te geven vind ik nogal triest.
Uiteraard zijn er goede deals te maken, heb ik ook gedaan, maar je moet wel blijven opletten en een paar dagen van tevoren op zijn minst prijzen checken en pricewatch (ik hield ze al een paar maanden in de gaten van de surfaces, dus ik spot prijs-anomalies direct).
[ Voor 10% gewijzigd door Bartjuh op 31-01-2016 22:39 ]
Ik nodig iedereen graag uit om mee te denken over hoe we dit kunnen aanpakken. Want de data die ik nu krijg is 100% betrouwbaar. Als we mensen in het and vragen om feedback, dan wil ik wel zeker weten dat 't klopt. Het is onmogelijk om als Tweakers zelf naar alle filialen te gaan. Laten we hiervoor een apart topic openen. Maar wat mij betreft: doen!
Anoniem: 633773
Ik vraag me altijd af waarom het zo belangrijk is om je gelijk te halen terwijl je het overduidelijk niet hebt. Geen probleem uiteraard want dan ligt het altijd aan oncontroleerbare factoren of erger nog een complot.
Inderdaad. Mensen beginnen dan over aluhoedjes maar het zijn gewoon feiten. Zoals de AD link die ik poste en zoals ik zelf jaren geleden al ervaren heb.Bartjuh schreef op zondag 31 januari 2016 @ 22:36:
[...]
Precies, veel prijsverhogingen zijn gewoon in de filialen, niet op site. Voor onderzoek moet je de filialen binnen stappen, niet achter je pc blijven zitten. Site zegt niet veel, daar doen de meeste 'gewone' mensen niets mee. Surface 3 128GB was van dinsdag op woensdag +83 euro, terwijl op site nu wel correct. Volgende keer neem ik foto's. Maar ook gewoon producten ineens weghalen in filialen, of niet op voorraad/verkrijgbaar/eol achtige argumenten.
Uiteraard zijn er goede deals te maken, heb ik ook gedaan, maar je moet wel blijven opletten en een paar dagen van tevoren op zijn minst prijzen checken en pricewatch (ik hield ze al een paar maanden in de gaten van de surfaces, dus ik spot prijs-anomalies direct).
Een dergelijk onderzoek is gewoon kansloos als je puur naar de webshop kijkt en dan ook pas 2 weken voor de actie begint met de prijzen.
Dat deze actie kwam wisten de meeste mensen hier al in december.
Denkt men soms dat wanneer al volop bekend is dat de actie komt men nog flink gaat sleutelen aan de prijzen?
Wat ik dan kansloos vind is dat volgens Tweakers onderzoek geen bewijs te zien is van prijsverhogingen en dat ze daardoor ook niet plaatsvinden.
De verhalen (met foto's) die het tegendeel bewijzen zijn dan uitzonderingen.
@Tweakers.
Doe het de volgende keer goed of doe het gewoon niet, want zoals jullie het onderzoek doen dat is gewoon kansloos.
Minimaal 4 weken voordat de actie begint moet je al beginnen met het onderzoek. Op welke dag het zal zijn weet niemand maar dat het er zal zijn weten we allemaal en dat zal waarschijnlijk weer eind januari zijn.
Begin dan met prijzen bij te houden van vóór de intocht van Sinterklaas.
We weten namelijk allemaal dat rond de feestdagen de prijzen ook worden verhoogd, dus om een schone startprijs te krijgen hebben we prijzen van voor de feestperiode nodig.
We weten namelijk allemaal dat rond de feestdagen de prijzen ook worden verhoogd, dus om een schone startprijs te krijgen hebben we prijzen van voor de feestperiode nodig.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Aah complot.... tja ik denk dat we beetje zijn doorgeslagen als dat complotten nooit gebeuren, volgens mij bestaan ze soms wel. [/einde waaghalspoging mezelf bloot te stellen aan complotdenker-sticker te krijgen, terwijl ik dat niet ben]Anoniem: 633773 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 22:50:
Ik vraag me altijd af waarom het zo belangrijk is om je gelijk te halen terwijl je het overduidelijk niet hebt. Geen probleem uiteraard want dan ligt het altijd aan oncontroleerbare factoren of erger nog een complot.
Inderdaad, het niveau hier op Tweakers is hier helaas erngstig gedaald. Meerdere keren hebben hier mensen uitgelegd waarom de prijzen bij de Media Markt sterk kunnen fluctueren, maar een bepaalde groep lijkt het niet te kunnen/willen begrijpen. Daarnaast zijn de digitale prijskaartje zelfs gekoppeld aan de prijzen van de webshop.Tomatoman schreef op zondag 31 januari 2016 @ 22:29:
Voor iedereen die in complottheorieën gelooft: alu hoedjes zijn nog anderhalf uur met korting te bestellen ... als je er tenminste op durft te vertrouwen dat de prijs in januari niet verhoogd is.
[ Voor 7% gewijzigd door NotSoSteady op 31-01-2016 23:10 ]
Daarom was de prijs voor de LG 910v OLED op de webshop 1900 en in R'dam 1650 en A'dam 1735 (of 1753) zeker? De MM koopt helemaal niet landelijk in, daar zijn de vestigingen/franchisers zelf verantwoordelijk voor. Misschien dat er tijdens deze dagen iets van landelijke coordinatie is maar aan dit voorbeeld te zien lijkt het geen verplichting. (maar misschien is dit alweer achterhaald sinds de intro van de digitale prijskaartjes)NotSoSteady schreef op zondag 31 januari 2016 @ 23:08:
[...]
Inderdaad, het niveau hier op Tweakers is hier helaas erngstig gedaald. Meerdere keren hebben hier mensen uitgelegd waarom de prijzen bij de Media Markt sterk kunnen fluctueren, maar een bepaalde groep lijkt het niet te kunnen/willen begrijpen. Daarnaast zijn de digitale prijskaartje zelfs gekoppeld aan de prijzen van de webshop.
Weer niet zeker of December wel de juiste maand is om de prijzen te gaan bijhouden, daarin wordt ook genoeg gestunt en niet alleen verhoogd.
Maar dan nog, er wordt vooral geklaagd dat de korting niet zo groot is als verwacht. Dat de prijzen lager zijn dan vrijwel de rest van het hele jaar wordt voor het gemak even terzijde gelaten
[ Voor 27% gewijzigd door apis29 op 01-02-2016 00:24 ]
Buiten het feit dat dit: "het niveau hier op Tweakers is hier helaas erngstig gedaald." een beetje erg overdreven is en de spot met anderen aandrijft, hebben beide "partijen" een kern van waarheid te pakken. Het is meermaals bewezen dat prijzen stijgen, maar er is ook meermaals bewezen dat dit lang niet bij ieder product gebeurd.NotSoSteady schreef op zondag 31 januari 2016 @ 23:08:
[...]
Inderdaad, het niveau hier op Tweakers is hier helaas erngstig gedaald. Meerdere keren hebben hier mensen uitgelegd waarom de prijzen bij de Media Markt sterk kunnen fluctueren, maar een bepaalde groep lijkt het niet te kunnen/willen begrijpen. Daarnaast zijn de digitale prijskaartje zelfs gekoppeld aan de prijzen van de webshop.
Ik ga zelf nu al op mijn agenda zetten om op 1 december de MM binnen te wandelen en van een stuk of 20-30 producten een foto te maken waarvan ik denk dat ze het wel tot eind januari uithouden. Als hier nu een apart topic voor wordt geopend kan iedereen zijn eigen testmethoden toepassen en komen we als het goed is volgend jaar tot een van deze 2 conclusies:
- MM sjoemelt met prijzen tijdens BTW dagen
- MM sjoemelt niet met prijzen tijdens BTW dagen
Simple as that.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Ik snap de heisa niet helemaal, want stel nou dat we kunnen concluderen dat de MM veel prijzen verhoogt van populaire artikelen. ... Wat dan? Wat gaan we dan doen? Wat bereiken we er mee? Zeggen we "foei"? Zij gaan dan net zo reageren als dat ze op de berichten van afgelopen week hebben gedaan: "We kijken naar 25 concurrenten en passen de prijzen automatisch aan..."
Ik denk dat we er niets mee bereiken en dat een ieder zelf moet beslissen of hij/zij gebruik maakt van de actie. Ik heb bijv. voor een andere TV gekozen, die minder in prijs was verhoogd dan degene die ik eerst wilde.
Mijn mening is dat het niet zou mogen, maar om dat aan te pakken heb je bewijs nodig van prijs afspraken en dergelijke. Dat gaat niet lukken, ook niet met een grootscheepse aanpak m.b.v. tweakers die in de winkels gaan kijken.
Ik denk dat we er niets mee bereiken en dat een ieder zelf moet beslissen of hij/zij gebruik maakt van de actie. Ik heb bijv. voor een andere TV gekozen, die minder in prijs was verhoogd dan degene die ik eerst wilde.
Mijn mening is dat het niet zou mogen, maar om dat aan te pakken heb je bewijs nodig van prijs afspraken en dergelijke. Dat gaat niet lukken, ook niet met een grootscheepse aanpak m.b.v. tweakers die in de winkels gaan kijken.
Ga je dan ook screenshots maken van de pricewatch, kieskeurig en andere vergelijkers? Anders heeft het maken van foto's niet veel zin.. Houd dan ook per week de aanbiedingen bij van MM en de concurrenten..kuusj98 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 00:20:
[...]
Buiten het feit dat dit: "het niveau hier op Tweakers is hier helaas erngstig gedaald." een beetje erg overdreven is en de spot met anderen aandrijft, hebben beide "partijen" een kern van waarheid te pakken. Het is meermaals bewezen dat prijzen stijgen, maar er is ook meermaals bewezen dat dit lang niet bij ieder product gebeurd.
Ik ga zelf nu al op mijn agenda zetten om op 1 december de MM binnen te wandelen en van een stuk of 20-30 producten een foto te maken waarvan ik denk dat ze het wel tot eind januari uithouden. Als hier nu een apart topic voor wordt geopend kan iedereen zijn eigen testmethoden toepassen en komen we als het goed is volgend jaar tot een van deze 2 conclusies:
Simple as that.
It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.
De prijzen stijgen of dalen wanneer een andere webshop zijn prijzen ook aanpast. Dat is het hele principe van de digitale prijskaartjes, kom met voorbeelden, want tot op heden heb ik er nog geen 1 gezien.kuusj98 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 00:20:
[...]
Buiten het feit dat dit: "het niveau hier op Tweakers is hier helaas erngstig gedaald." een beetje erg overdreven is en de spot met anderen aandrijft, hebben beide "partijen" een kern van waarheid te pakken. Het is meermaals bewezen dat prijzen stijgen, maar er is ook meermaals bewezen dat dit lang niet bij ieder product gebeurd.
Simple as that.
Zie hier de warmtepopdroger die van 579 naar 679 is gegaan.
Een simpele zoekopdracht in kieskeurig laat zien dat de prijs bij de concurrentie inderdaad 679 is, waarop het systeem van de Media Markt automatisch een wijziging doorvoert.
http://www.kieskeurig.nl/...msung-dv70f5e2hgw/prijzen
Het heeft dus geen zin om foto's te maken van prijskaartjes aan het begin van de maand, want dezelfde dag kan de prijs nog anders zijn. Het gaat allemaal automatisch, de Media Markt leest gewoon de feeds van de concurrenten en past zijn prijs daarop aan, iets wat zowel negatief als positief kan uitpakken.
[ Voor 24% gewijzigd door NotSoSteady op 01-02-2016 00:52 ]
Helemaal mee oneens om alles te gaan bijhouden. Er wordt nu dus alleen naar de mediamarkt gekeken, maar als je producten koopt kijk je toch gewoon naar de beste prijs, service en andere zaken. Dat er bij de mediamarkt een actie is, is leuk maar je moet niet met oogkleppen op alleen naar de Mediamarkt kijken voor producten. Er zullen gerust veel producten zijn die echt het goedkoopste zijn tijdens de btwdagen, alleen vraag ik me af wat het uit maakt of de MM haar prijzen verhoogd? Ja mensen die dachten te besparen komen bedrogen uit, alleen is het gewoon een commercieel bedrijf dat streeft naar winstmaximalisatie en ze houden zich gewoon aan de wet. Kijk waar het het goedkoopste is tijdens de btw dagen en accepteer het gewoon als je product in prijs verhoogd is, het is geen verplichting van de MM om overal korting op te geven. Het lijkt hier soms wel op het mosterd na de maaltijd niveau van kassa (dat was een werkelijk tenenkrommend dom item).
Verder werk ik niet voor de mediamarkt ofzo als iemand dat denkt, ik vermijdt die winkel zelfs wegens slechte service en vervelend personeel..
Verder werk ik niet voor de mediamarkt ofzo als iemand dat denkt, ik vermijdt die winkel zelfs wegens slechte service en vervelend personeel..
We geven allemaal wel de MM de schuld voor de prijsverhogingen, maar is het niet de concurrent die juist zijn prijzen verhoogd? Als de concurrenten gezamelijk afspreken om alle prijzen tijdens de btw dagen te verhogen, vallen de kortingen minder uit dan door ieder verwacht.
De consument geirriteerd over de MM, terwijl de concurrenten heel
blij zijn met alle negatieve reclame over de MM...
De consument geirriteerd over de MM, terwijl de concurrenten heel
blij zijn met alle negatieve reclame over de MM...
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet de plaats voor shopreviews. Daar hebben we de ... shopreview voor.
. Klik hier om een shopreview over de MediaMarkt achter te laten.ACTIEVOORWAARDEN 2016 MEDIAMARKT
Deze actie is geldig van 02/03/2016 t.e.m. 06/03/2016, op de productgroepen:
Media Markt compenseert je het BTW bedrag van het (de) betrokken product(en) terug onder de vorm van een directe kassakorting. D.w.z. dat het BTW-voordeel rechtstreeks aan de kassa verrekend wordt. Voor online aankopen zijn de afgebeelde prijzen inclusief het BTW-voordeel. Het BTW-voordeel is een korting ten bedrage van 17,36%. Per klant geldt een maximum aankoop van hetzelfde product (max. 2 stuks). Actie niet van toepassing op de BTW van wettelijke verplichte taksen en/of bijkomende kosten of dienstverleningen. De actie is geldig vanaf woensdag 02/03/2016 tot en met zondag 06/03/2016. Enkel van toepassing op aanwezige (niet op bestelling) deelnemende producten en merken in onze Media Markt winkels en in de webshop zolang de voorraad strekt. Deze actie is niet cumuleerbaar met andere promoties en kortingen. Niet-particuliere aankopen worden uitgesloten van deelname aan deze actie. Alle deelnemende artikelen in onze vestigingen en in onze webshop zijn geprijsd inclusief BTW voordeel. De korting is 17,36% op de reguliere verkoopprijs inclusief BTW. Rekenvoorbeeld: Een LED-TV kost € 1210,- (incl. BTW) ; Berekening ‘BTW WEG ERMEE’-actie: € 1210 / 1,21 = € 1000 (incl. BTW). Aan de kassa ontvang je € 210,- voordeel (=17,36%).
Uiteraard geldt het aanbod voor onze winkels én webshop.
UITZONDERINGEN
Indien een deelnemend artikel is uitverkocht kan er geen reservering gedaan worden, op=op
Wat kan ik doen als ik een artikel net voor de BTW-actie gekocht heb en de korting ben misgelopen?
Als je een artikel bij Media Markt hebt gekocht, maximaal 14 dagen voor de BTW-actie, kan je je met de factuur of kassabon melden bij de informatiebalie van een Media Markt-winkel.
Veel gestelde vragen: Actiesite.
Dit topic is niet de plaats voor shopreviews. Daar hebben we de ... shopreview voor.
ACTIEVOORWAARDEN 2016 MEDIAMARKT
BELGIË 
Deze actie is geldig van 02/03/2016 t.e.m. 06/03/2016, op de productgroepen:- TV
- computer
- telecom
- hifi
- navigatie
- car-hifi
- portable audio
- huishoudelektro
- foto & video
- Blu-ray-spelers
- DVD-spelers
Media Markt compenseert je het BTW bedrag van het (de) betrokken product(en) terug onder de vorm van een directe kassakorting. D.w.z. dat het BTW-voordeel rechtstreeks aan de kassa verrekend wordt. Voor online aankopen zijn de afgebeelde prijzen inclusief het BTW-voordeel. Het BTW-voordeel is een korting ten bedrage van 17,36%. Per klant geldt een maximum aankoop van hetzelfde product (max. 2 stuks). Actie niet van toepassing op de BTW van wettelijke verplichte taksen en/of bijkomende kosten of dienstverleningen. De actie is geldig vanaf woensdag 02/03/2016 tot en met zondag 06/03/2016. Enkel van toepassing op aanwezige (niet op bestelling) deelnemende producten en merken in onze Media Markt winkels en in de webshop zolang de voorraad strekt. Deze actie is niet cumuleerbaar met andere promoties en kortingen. Niet-particuliere aankopen worden uitgesloten van deelname aan deze actie. Alle deelnemende artikelen in onze vestigingen en in onze webshop zijn geprijsd inclusief BTW voordeel. De korting is 17,36% op de reguliere verkoopprijs inclusief BTW. Rekenvoorbeeld: Een LED-TV kost € 1210,- (incl. BTW) ; Berekening ‘BTW WEG ERMEE’-actie: € 1210 / 1,21 = € 1000 (incl. BTW). Aan de kassa ontvang je € 210,- voordeel (=17,36%).
Uiteraard geldt het aanbod voor onze winkels én webshop.
UITZONDERINGEN
- Alle accessoires (zoals verlichting, batterijen, gsm & computer accessoires, domotica, beveiliging, rookmelders, harde schijven, NAS, netwerk, etc.)
- Gaming accessoires
- Console Hardware
- Software & games
- CD/DVD/Blu-ray/LP
- Speelgoed, boeken & spellen
- Prepaid kaarten en abonnementen
- Power Service, garantieuitbreidingen en verzekeringen
- Geschenkkaarten en tegoedkaarten
- Alle producten die niet voorzien zijn van een aanduiding “BTW-WEG-ERMEE!”
Indien een deelnemend artikel is uitverkocht kan er geen reservering gedaan worden, op=op
Wat kan ik doen als ik een artikel net voor de BTW-actie gekocht heb en de korting ben misgelopen?
Als je een artikel bij Media Markt hebt gekocht, maximaal 14 dagen voor de BTW-actie, kan je je met de factuur of kassabon melden bij de informatiebalie van een Media Markt-winkel.
Veel gestelde vragen: Actiesite.