Dat leren ze snel genoeg af:P
Voorlopig hou ik 'm gewoon. Tis een unieke en snelle auto. Gisteren de 340.000 overigens aangetikt. Das 60k in bijna 2 jaar sinds dat ik 'm heb.Juke! schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 12:17:
[...]
Ben je nog aan het rondkijken voor wat anders of hou je de rs4 voorlopig nog wel?

Gisteren na bezoek restaurant m'n bankpas verloren geraakt. Vermoedelijk toen ik m'n telefoon op straat eruit trok, dat de pas meegeglipt is ofzo. Ik had 50 euro nog opzak, tientje voor parkeerkaartje en 40 euro voor brandstof om vanuit Leiden naar het oosten te rijden. De hele terugreis op CC gereden met een snelheid van ongeveer 80 tot 90kmph. En eureka, ik kwam met iets meer dan een halve tank thuis

Auto kan wel zuinig zijn ... Je moet alleen leren leven met dat de rit een stuk langer duurt, en je soms medeweggebruikers dood gaat irriteren op een tweebaansweg waar je rechts als een vrachtwagen rijdt.
Morgen de versterker inleveren, en als alles in orde is krijg ik een nieuwe. Kan ik eindelijk de sub aansluiten. Alles ligt nu los achterin en dat is geen porum.
Moet je nagaan, als je dat wat vaker doet, hoeveel geld je in je zak houdt:)
Gaat wel ten koste van de lol:( dat dan weer wel:(.
Zijn ook maar aan het rondkijken, willen liefst een Audi, budget zo rond de 20k, aanbod is ruim wat de keuze niet eenvoudiger maakt:P.
Moet wel wat power hebben want rij alleen maar autobahn(Berlin-Brandenburg omgeving) eigenlijk. Wil je toch mee kunnen komen met de rest van het verkeer.
Zijn ook maar aan het rondkijken, willen liefst een Audi, budget zo rond de 20k, aanbod is ruim wat de keuze niet eenvoudiger maakt:P.
Moet wel wat power hebben want rij alleen maar autobahn(Berlin-Brandenburg omgeving) eigenlijk. Wil je toch mee kunnen komen met de rest van het verkeer.
Was ff door Zmeer gereden ofzo; had je zo een meier kunnen lenenVerwijderd schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 12:44:
[...]
...vanuit Leiden naar het oosten te rijden...
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Ja dat dacht ik ook. De rit duurde tergend lang ook. Ik heb daar soms het geduld gewoon echt niet voor.Juke! schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 12:59:
Moet je nagaan, als je dat wat vaker doet, hoeveel geld je in je zak houdt:)
Een mooie RS4 niet wat voor jou? Qua vebruik iets minder gunstiger dan die van mij bijv, maar wel een sportieve auto, dat zeker met alles en iedereen de moeder mee kan komen.Zijn ook maar aan het rondkijken, willen liefst een Audi, budget zo rond de 20k, aanbod is ruim wat de keuze niet eenvoudiger maakt:P.
Nee, in zo'n geval heb ik ook gewoon ANWB achter de hand. Volkomen begrijpelijke situatie ook. Al zouden ze 10 liter benzine komen brengen is dat altijd goedkoper dan de auto afslepen, vervangend vervoer enz. Het is me ook nooit overkomen dat ik zonder brandstof kwam te staan, alleen met pech in een paar uitzonderlijke situaties. wel aardigMAX3400 schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 13:01:
[...]
Was ff door Zmeer gereden ofzo; had je zo een meier kunnen lenen
Ach ja. Heb het overleefd. De laatste 8km wel even volgas staan vlammen op een lege snelweg.
S3 uit NL?Juke! schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 12:59:
A5 Coupe uit DE?
http://ww3.autoscout24.de/classified/276256505?asrc=st|as niet slecht, moet ik nader bekijken:) Dank je wel.
A5/RS4 staan zeker op ons lijstje, ben ook al langs de "lokale" Audi dealer geweest om even rond te neuzen.
Is meer een punt van, zodra we doel van spaarpotje bereikt hebben moeten we gewoon de knoop doorhakken.
Zitten nu zonder auto maar mis het wel ookal werkt hier in tegenstelling tot Nederland het openbaar vervoer wel:P
Nog 1, 2 tips waar je op moet letten bij de rs4 van die bouwjaren?
Bij voorbaat dank voor alle info:)
A5/RS4 staan zeker op ons lijstje, ben ook al langs de "lokale" Audi dealer geweest om even rond te neuzen.
Is meer een punt van, zodra we doel van spaarpotje bereikt hebben moeten we gewoon de knoop doorhakken.
Zitten nu zonder auto maar mis het wel ookal werkt hier in tegenstelling tot Nederland het openbaar vervoer wel:P
Nog 1, 2 tips waar je op moet letten bij de rs4 van die bouwjaren?
Bij voorbaat dank voor alle info:)
Onderhoudshistorie. Alles moet op papier staan. Zit dat er niet bij ver van weglopen.
En dan niet een half bonnetje wat bij de eerste eigenaar dealer onderhouden is en erna alles ontbreekt.
En dan niet een half bonnetje wat bij de eerste eigenaar dealer onderhouden is en erna alles ontbreekt.
Zorgen dat je elk jaar weer zo'n spaarpotje hebt voor onderhoud en gebreken? 
Is het stil staan langs de snelweg zonder brandstof niet "strafbaar"? Meen me zoiets te herinneren.
Als in, je zou er een boete voor kunnen krijgen.
Is het stil staan langs de snelweg zonder brandstof niet "strafbaar"? Meen me zoiets te herinneren.
Ach, anders kan je ook op budget rijden hoor...NeutraleTeun schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 13:57:

Understood.Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 13:51:
Onderhoudshistorie. Alles moet op papier staan. Zit dat er niet bij ver van weglopen.
Zou hier niet zo moeilijk moeten zijn, meeste duitsers hier laten alles doen door de dealer.
Heb nog genoeg werk voor de boeg blijkt maar weer. Al dat research en proefrijden is ook geen straf^^
Ook nog bedenken wat voor een kenteken ik neem. Keuze keuzes!
Dat is in duitsland ja. Ik weet niet hoe dat in nederland exact is geregeld. Ik heb het nog nooit gehad gelukkig.NeutraleTeun schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 13:57:
In duitsland ligt de norm qua onderhoud aan auto's wat hoger onder de mensen. Ik moest daar ooit 1 keer zijn voor het vast laten zetten van m'n uitlaat. Kerel is 15 minuten bezig, rekent me iets van 12 euro ...Juke! schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 14:02:
[...]
Understood.
Zou hier niet zo moeilijk moeten zijn, meeste duitsers hier laten alles doen door de dealer.
Fucking goedkoop. Soms gewoon jaloers op duitsers.
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2016 14:05 ]
In 2015 was de sanctie 280 Euro boete voor het stilvallen vanwege een gebrek aan brandstof. Ongeacht of dit op de linkerbaan van de snelweg gebeurt of ergens in een woonwijk.Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 14:03:
[...]
Dat is in duitsland ja. Ik weet niet hoe dat in nederland exact is geregeld. Ik heb het nog nooit gehad gelukkig.
Ja dat is eigenlijk mijn grootste "zorg". We hebben besloten toch zo'n 3k per jaar in potje te houden voor onderhoud, daarnaast nog altijd de mogelijkheid behouden grotere posten ook nog te kunnen betalen als het nodig blijkt. Daarom heeft het ook wat langer geduurd, wil gewoon niet voor de situatie staan dat auto kapot is en er geen geld voor reparatie is.NeutraleTeun schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 13:57:
Hehe ja sommige dingen kloppen absoluut wanneer je het over Duitsers hebt.Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 14:03:
[...]
In duitsland ligt de norm qua onderhoud aan auto's wat hoger onder de mensen. Ik moest daar ooit 1 keer zijn voor het vast laten zetten van m'n uitlaat. Kerel is 15 minuten bezig, rekent me iets van 12 euro ...![]()
Het leven is hier zoveel goedkoper als in Nederland, ok lonen zijn ook wat minder(in het oosten dan, zuiden niet maar goed, Bayern hoort niet bij Duitsland(oude duitse grap) maar toch, alles is net wat beter betaalbaar.
A6 3.0 vs. D60 D6 -> dat gaat heeeel erg gelijk op als je allebei tot aan de vloer intrapt. Audi loopt ietsjes weg maar het is marginaal; denk dat je tot voorbij de 160km/h niet kan invoegen voor de ander.
* MAX3400 moet sparen voor
* MAX3400 moet sparen voor

Wat vinden jullie van de nieuwe A5? Zoals verwacht lijkt hij heel sterk op de nieuwe A4, maar ik vind hem eigenlijk echt wel mooi
Veel vinden hem te sterk lijken op de vorige generatie maar ik (als Audi fan) vind dat ze toch genoeg verschillen van elkaar. Interieur is zelfde als A4 maar vind met name dat de achterkant mooi is fris getrokken 

Nu nog wachten op de sportback, die ik persoonlijk toch altijd nog stukje mooier vind

Nu nog wachten op de sportback, die ik persoonlijk toch altijd nog stukje mooier vind
Ik vind het juist een verschrikkelijk saai model, dit kan je ook geen nieuw model noemen, meer een facelift
Gewoon het front van de A4 erop drukken en roepen dat je een nieuwe A5 hebt ontwikkeld
Gewoon het front van de A4 erop drukken en roepen dat je een nieuwe A5 hebt ontwikkeld
Ik vind de achterkant wel mooi, maar de voorkant trekt mij totaal niet, het 'booskijkende' is ervanaf, waar ik juist zo van hou bij Audi.
@Fabian, tja alle audi's hebben het, Mercedes is het door aan het trekken en BMW is ook aardig op weg, ze lijken allemaal op elkaar en veranderen nog marginaal. Het heeft wat maar ook weer niet.
Maar ik zie bijvoorbeeld het verschil tussen de nieuwe C, E en S klasse echt niet meer, zelfde bij Audi het verschil tussen een a4 en a6, ik moet gewoon 3 keer kijken..
@Fabian, tja alle audi's hebben het, Mercedes is het door aan het trekken en BMW is ook aardig op weg, ze lijken allemaal op elkaar en veranderen nog marginaal. Het heeft wat maar ook weer niet.
Maar ik zie bijvoorbeeld het verschil tussen de nieuwe C, E en S klasse echt niet meer, zelfde bij Audi het verschil tussen een a4 en a6, ik moet gewoon 3 keer kijken..
Sorry maar ik vind die A5 een volledig nutteloos design in de betreffende foto's. Het lijkt wel een A3 (bij gebrek aan afmeting/ruimte referentie) met een beetje anabolen in zijn reet. En persoonlijk vind ik de zilverkleurige louvres in de grille sowieso al een foute optie/accesoire.
In ander "kijk naar de auto"; gister in de file...

En wat dacht je? Ik heb lekker een cylinder extraMAX3400 schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 11:54:
[afbeelding]
[ Voor 31% gewijzigd door MisteRMeesteR op 03-06-2016 12:19 ]
www.google.nl
Ga in Duitsland voor een serieuze reparatie naar een officieel Audi Service Punkt en je betaalt lachendhuilend wat wij hier ook betalen hoor.Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 14:03:
In duitsland ligt de norm qua onderhoud aan auto's wat hoger onder de mensen. Ik moest daar ooit 1 keer zijn voor het vast laten zetten van m'n uitlaat. Kerel is 15 minuten bezig, rekent me iets van 12 euro ...![]()
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Van de nieuwe A5 ben ik ook meer enthousiast over de achterkant dan de voorkant.
Dat agressieve lijkt die kwijt te zijn, dat is nou juist wat ik zo mooi vind.
Alvast ruimte ingecalculeerd voor face-lift? De nieuwe is mooi, maar echt bijzonder, nee.
Vind wel dat de nieuwe A5 eleganter oogt. Misschien leuk geweest als ze bij Audi een "back"-lift hadden gedaan op de huidige A5 FL model
Dat agressieve lijkt die kwijt te zijn, dat is nou juist wat ik zo mooi vind.
Alvast ruimte ingecalculeerd voor face-lift? De nieuwe is mooi, maar echt bijzonder, nee.
Vind wel dat de nieuwe A5 eleganter oogt. Misschien leuk geweest als ze bij Audi een "back"-lift hadden gedaan op de huidige A5 FL model
Moet even wennen aan de nieuwe A5. Rijdt zelf in de vorige (pre-facelift) maar vind het verschil op foto niet enorm schokkend. Vooral het gedeelte rond de B en C stijl is vrijwel gelijk. Zelfs het vinnetje op het dak is 1-op-1 overgenomen.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Vind de nieuwe a5 wel mooi, maar lijkt erop dat de brede neus zit er niet meer in zit.
http://www.autoblog.nl/ni...i-a5-versus-de-oude-87791
http://www.autoblog.nl/ni...i-a5-versus-de-oude-87791
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Jammer, de oude A5 vind ik een prachtig tijdloos model, de nieuwe is bijna saai te noemen. Zal fantastisch rijden, prachtig afgewerkt etc, maar mijn hart gaat er niet sneller van kloppen, ook niet van de S5,
Voor dat wiellager links achter, persen, uitlijnen, materiaal, om en nabij de 500 euro kwijtgeweest in oost-duitsland.Gonadan schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 13:09:
[...]
Ga in Duitsland voor een serieuze reparatie naar een officieel Audi Service Punkt en je betaalt lachendhuilend wat wij hier ook betalen hoor.
Ik denk dat ik voor 500 euro net materiaal had voor een grote beurt bij de audi dealer hier.
Die S4 van een vriend van mij was jaren in polen onderhouden. Ging die gewoon een midweek daar zitten in een hotel, terwijl z'n auto bij de dealer stond. Grote beurten, distributieriem wissel, de hele shit voor amper 400 euro per keer. Ook geen verkeerd idee. Officieel dealer onderhouden
Poll: Wat vinden we van de nieuwe A5?
• Mooie wagen; die wil ik!
• Ben geen fan van de 5-serie van Audi.
• Gedrocht; Audi is verkeerd bezig.
• Doe mij maar een M5 of SL55

Ook een poll maken? Klik hier
• Mooie wagen; die wil ik!
• Ben geen fan van de 5-serie van Audi.
• Gedrocht; Audi is verkeerd bezig.
• Doe mij maar een M5 of SL55
Ook een poll maken? Klik hier
Ook weer zo'n los scherm op het dashboard

Signatures zijn voor boomers.
Daar heb ik moeite mee dat te geloven.Gonadan schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 13:09:
[...]
Ga in Duitsland voor een serieuze reparatie naar een officieel Audi Service Punkt en je betaalt lachendhuilend wat wij hier ook betalen hoor.
Er is simpelweg een te groot onderscheid tussen Oost en West, zeker wat prijzen betreft.
Ik ookTristan schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 15:02:
Ik vind hem wel mooi die nieuwe a5!
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Zal eens kijken of dat wat is voor mijn papegaai; als ze in de auto zit, verrekt ze zowat haar nek om rond te kijken. Nog nooit geprobeerd om haar op het display te posteren.
Ik vind 'm wel netjes, oké het is geen super drastische wijziging maar voor mij toch genoeg om het verschil tussen de oude en nieuwe A5 te kunnen ontdekken zonder al teveel moeite.
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
De S3 is wel erg goedkoop. 7 jaar oud, 65k km.
Dat kan toch niet. Er staat niks bij van een schadebak oid.
Vergelijkbare modellen met veel meer km's zijn rond de 21k-22k.
2-3 weken terug de A4 goed gewassen en de motorkap gepolijst. Het was een zonnige dag dus daarom alleen de motorkap. Ik moet ergens binnen kunnen staan om alles te polijsten, dat komt een andere keer wel.
En alles in de wax gezet. Dak, motorkap en achterklep met Collinite 845 en de deurpanelen met Meguiar's spray on wax. Vandaag de auto weer eens gewassen omdat er een berg stuifmeel op lag en alles plakte.
Filmpje gemaakt van voor en er na. De ramen zaten ook helemaal onder de plakzooi. Rain repellent zal het nu ook weer wat beter doen
YouTube: Audi A4 before and after washing, wax Collinite 845, waters heeting
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Ah maar dan moet je niet Duitsland met Nederland vergelijken, dan is het eerder Polen en Nederland, of Oost Duitsland met West Duitsland. Deze kant van Duitsland is gewoon net zo duur als Nederland.Juke! schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 15:24:
Daar heb ik moeite mee dat te geloven.
Er is simpelweg een te groot onderscheid tussen Oost en West, zeker wat prijzen betreft.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Probeer de Soft99 Fusso wax eens. Echt een super wax! Lekkere diepe glans met extreme beading/sheeting.PM_Petrol schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 15:45:
[...]
De S3 is wel erg goedkoop. 7 jaar oud, 65k km.
Dat kan toch niet. Er staat niks bij van een schadebak oid.
Vergelijkbare modellen met veel meer km's zijn rond de 21k-22k.
2-3 weken terug de A4 goed gewassen en de motorkap gepolijst. Het was een zonnige dag dus daarom alleen de motorkap. Ik moet ergens binnen kunnen staan om alles te polijsten, dat komt een andere keer wel.
En alles in de wax gezet. Dak, motorkap en achterklep met Collinite 845 en de deurpanelen met Meguiar's spray on wax. Vandaag de auto weer eens gewassen omdat er een berg stuifmeel op lag en alles plakte.
Filmpje gemaakt van voor en er na. De ramen zaten ook helemaal onder de plakzooi. Rain repellent zal het nu ook weer wat beter doen![]()
YouTube: Audi A4 before and after washing, wax Collinite 845, waters heeting
Ja daar heb ik ook al het een en ander over gelezen en gezien.Rainesh schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 16:35:
[...]
Probeer de Soft99 Fusso wax eens. Echt een super wax! Lekkere diepe glans met extreme beading/sheeting.
Ik heb nog een Dodo Juice home brew kit staan, dus voorlopig genoeg wax
En verschillende spray on waxes die ik als sample heb gehad. Maar daar ben ik niet zo van, doe het liever met de hand zoals met de Collinite of andere vloeibare waxen.
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Wie heeft er gestemd dat Audi verkeerd bezig is? Waarom?
IkTristan schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 19:29:
spoiler:
heb niet gestemd
Jeeej, lekke band... Het staat wel ERRUG stom zo'n thuiskomertje onder een A6. En morgen moet ik weg met de Fiesta dus hopelijk kan mijn garagehouder een nieuwe Conti regelen in maatje best wel groot & duur.
Lekker begin van het weekend
Lekker begin van het weekend
Dikke week geleden even mogen rijden in een Audi RS3. 5-cylinder

Daarnaast ook die dag nog in een knal oranje (Porsche kleur!) Golf R en Touareg V6 TDI mogen rijden, die laatste reed maar zo-zo. Vreemde stuur instellingen. Golf R was dikke prima, en de RS3 is een bommetje op wielen, wow!

Stap je aan het einde van de week weer in je eigen, denk je toch wel: waar is dat vermogen gebleven? Maar geeft nog wel mooie plaatjes:

Daarnaast ook die dag nog in een knal oranje (Porsche kleur!) Golf R en Touareg V6 TDI mogen rijden, die laatste reed maar zo-zo. Vreemde stuur instellingen. Golf R was dikke prima, en de RS3 is een bommetje op wielen, wow!

Stap je aan het einde van de week weer in je eigen, denk je toch wel: waar is dat vermogen gebleven? Maar geeft nog wel mooie plaatjes:

www.youtube.com/DerOllie
Hele hele hele vette foto's! Ja, tis altijd jammer als je even mag proeven aan meer maar ik denk dat je eigen autootje altijd het fijnste rijdt!
Yup, is kaput...
Pffffffff | ||
![]() | ![]() |
Yup, is kaput...
Imho totaal geen vooruitgang.. Er zit ook geen "eenheid" meer in het ontwerp vind ik.Matsooh schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 11:34:
Wat vinden jullie van de nieuwe A5? Zoals verwacht lijkt hij heel sterk op de nieuwe A4, maar ik vind hem eigenlijk echt wel mooiVeel vinden hem te sterk lijken op de vorige generatie maar ik (als Audi fan) vind dat ze toch genoeg verschillen van elkaar. Interieur is zelfde als A4 maar vind met name dat de achterkant mooi is fris getrokken
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit klopt gewoon.
Je weet dondersgoed dat pimpen over je rijstijl of illegale (straat)racen niet toegestaan zijn op GoT en dat die op z'n minst nogal wat discussie oproepen. Plaats dus ook geen filmpjes over rokende remmen...
Deepbass909
En omdat we een paar weken terug de auto gekleid hadden en met een sealant hebben behandeld, heeft het water nog steeds geen grip. Super spul! Hoef 'm alleen af te spoelen en that's it. Vanaf heden bij een standaard beurt dus.
Maar wel mooi. Een Golf 6 GTI met ~ 340 PK en DSG legt het gewoon af tegen mijn auto. Het is onvoorstelbaar hoeveel power en de juiste ratio's op versnellingen een RS4 B5 heeft.
Deepbass909
En omdat we een paar weken terug de auto gekleid hadden en met een sealant hebben behandeld, heeft het water nog steeds geen grip. Super spul! Hoef 'm alleen af te spoelen en that's it. Vanaf heden bij een standaard beurt dus.
Maar wel mooi. Een Golf 6 GTI met ~ 340 PK en DSG legt het gewoon af tegen mijn auto. Het is onvoorstelbaar hoeveel power en de juiste ratio's op versnellingen een RS4 B5 heeft.
[ Voor 43% gewijzigd door deepbass909 op 06-06-2016 17:08 ]
Dat was natuurlijk ook een makkelijke voorspelling, OOOO kennendeAbbadon schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 08:59:
[...]
En wat de A5 betreft, ik ga ervan uit dat die heel erg veel op de huidge gaat lijken (beetje bijscherpen, nieuw interieur en klaar). Wat ik helemaal niet erg zou vinden want imo een meesterwerk van de'Silva.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
@jism, was je vandaag in de buurt van schijndel (den bosch) ? Zoja wat een heerlijk geluid
Als het goed is krijg ik morgen een erg leuke/mooie mod voor de a4 binnen! Zodra ik het binnen heb en gemonteerd heb zal ik gelijk wat foto's posten
Saai/ongeïnspireerd/meer van het zelfde, daarom.Tristan schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 19:29:
*knip*
[ Voor 51% gewijzigd door deepbass909 op 06-06-2016 17:20 ]
Preview:
De A6 vandaag ook weer aangepakt, de swirls eruit gepolijst en in de Poorboys EX Sealant gezet.

Oja, samen met een hoop andere Audi-fielen

¯\_(ツ)_/¯
Oostenrijkse import
Andere bumper dus? Ziet er mooi uit op dat plaatje, ben benieuwd naar je eigen foto's.
Audi poetsmeeting nice.BoltYes schreef op zondag 05 juni 2016 @ 22:59:
De A6 vandaag ook weer aangepakt, de swirls eruit gepolijst en in de Poorboys EX Sealant gezet.
[afbeelding]
Binnen polijsten met dit weer is wel een must.
Waarom verdelen ze die pijpjes nou niet?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
2.0tdi en 1.8tfsi hebben pijpjes links en 2.0tfsi en 2.7/3 tdi's hebben links en rechts. Ik vind 2x links wel netjes uitzien. Vooral met sierstukjes erop
*knip*
Jism,
weet jij nog welke sealant je gebruikt hebt?
Jism,
[ Voor 61% gewijzigd door deepbass909 op 06-06-2016 17:22 ]
Doe dat nou niet....
Downpipes trouwens besteld. 3.5inch met wat slim zoeken. Ook de rubbers in aantocht, powerflex verkoopt het zelf niet, je moet een 'dealer' daarvoor vinden.
Nee, nog steeds niet. Flacon koste 40 euro, kwam bij de garage weg. Met wat klei vooraf gereinigd, erna met sealant ingesmeerd. Het fucking werkt, en hoe. Tegenwoordig standaard bij elke beurt als ik m'n auto weer langsbreng.Rainesh schreef op zondag 05 juni 2016 @ 23:46:
heren....relax
ipv geblaat over kinderachtig gedrag/flamen blablablapost liever iets leuks/Audi-stuff.iedere keer gezeik op Jism over van alles en nog wat begint irritant te worden.
Jism,
Downpipes trouwens besteld. 3.5inch met wat slim zoeken. Ook de rubbers in aantocht, powerflex verkoopt het zelf niet, je moet een 'dealer' daarvoor vinden.
[ Voor 13% gewijzigd door deepbass909 op 06-06-2016 17:23 ]
Sierstukjes zouden verplicht moeten zijn. Maar ik ben wat meer van het symmetrische. Twee aan één kant voelt alsof ze alleen optisch twee pijpjes doen en het te duur of niet nodig vinden om twee uitlaten aan te leggen. Doe er dan gewoon één.Rainesh schreef op zondag 05 juni 2016 @ 23:21:
2.0tdi en 1.8tfsi hebben pijpjes links en 2.0tfsi en 2.7/3 tdi's hebben links en rechts. Ik vind 2x links wel netjes uitzien. Vooral met sierstukjes erop
Ik gok dat bij de meesten hier de baas hem betaalt en ze zelf wat afdragen aan de belastingdienst.fsfikke schreef op zondag 05 juni 2016 @ 23:34:
ik gok dat de meesten hier met een eigen auto die ook zelf betalen
* Gonadan rent *
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Niet helemaal waar. Ik heb de 1.8 TFSI met links en rechts een pijp.Rainesh schreef op zondag 05 juni 2016 @ 23:21:
[...]
Het verschil (wat ik mij heb laten vertellen) zit in de coupe/sportback.
De SB heeft links en rechts bij de 1.8TFSI. De coupe heeft dit pas vanaf de 2.0 TFSI.
Correct me if I'm wrong.
Is er hier iemand met een A4 diesel vanaf ongeveer 2010? Ik ben benieuwd naar het verbruik, ik zie op spritmonitor ongeveer 1:15. klopt dit?
Wat voor motor? 3.0? 2.0? automaat/handbak etc etc..
2.0 automaat. Zit ook te kijken naar 2.7, deze zit volgens mij rond de 1:14. Echter weet ik niet of deze veel meer onderhoud nodig heeft.
Ik reed met de a4 uit 2012 een 1:16. Dat was een 2.0 120pk handbak.
2.7 rijder hier, weliswaar een 2007 model. Verbruik ligt bij mij op 1 op 13.53(gecombineerd).maxoss schreef op maandag 06 juni 2016 @ 11:44:
2.0 automaat. Zit ook te kijken naar 2.7, deze zit volgens mij rond de 1:14. Echter weet ik niet of deze veel meer onderhoud nodig heeft.
Ik denk niet dat je bij een 2.7 veel meer onderhoud moet doen dan bij een 2.0. Er is wel één maar, koop alleen een 2.7 waar de ketting en geleiders al van vervangen zijn. De originele ketting en geleiders zijn namelijk troep en krijgt zeer snel speling met een kostenpost van +- €1500. (dit was bij de B7 zo, ik weet niet hoe dit bij een 2010 model geregeld is)
[ Voor 6% gewijzigd door InFamous op 06-06-2016 12:00 ]
Formerly known as Ragdoll
A4, 2.0tdi, handbak, bouwjaar 2010 met S-line onderstel en s-line wielen (245-40-18). Gemiddeld verbruik: 1:16 a 17. Ik rij wel aardig door op de snelweg, maar verbruik kan wel beter als ik gewoon netjes rij.maxoss schreef op maandag 06 juni 2016 @ 11:27:
Is er hier iemand met een A4 diesel vanaf ongeveer 2010? Ik ben benieuwd naar het verbruik, ik zie op spritmonitor ongeveer 1:15. klopt dit?
wat betreft automaat, dat is wel af te raden want multitronic heeft aardig wat problemen. S-tronic daar in tegen weer niet.
De 2.7/3.0 hebben kettingproblemen, kan flink in de kosten oplopen.
2L tdi (common rail) is vrij probleemloos.
[ Voor 20% gewijzigd door Rainesh op 06-06-2016 12:43 ]
Daarom zei ik mensen met een eigen auto, als ie van de baas is is het geen eigen autoGonadan schreef op maandag 06 juni 2016 @ 08:53:
[...]
Ik gok dat bij de meesten hier de baas hem betaalt en ze zelf wat afdragen aan de belastingdienst.
* Gonadan rent *
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Bedankt alle voor de nuttige info.
Hoe herken ik het verschil tussen multitronic en S-tronic. Is dat vanaf een bepaald bouwjaar?
Hoe herken ik het verschil tussen multitronic en S-tronic. Is dat vanaf een bepaald bouwjaar?
S-tronic is volgens mij alleen bij de 2.7 en 3.0 tdi's leverbaar geweest.maxoss schreef op maandag 06 juni 2016 @ 13:01:
Bedankt alle voor de nuttige info.
Multitronic bij de 2L tdi / 1.8tfsi
Multitronic werd in de B7 en B8 geleverd. Quattro's hebben altijd S-tronic, en alle 3.0 TDI's behalve de 204 pk hebben S-tronic.
De rest heeft allemaal multitronic, dus een 2.0 TDI automaat is altijd multitronic.
De rest heeft allemaal multitronic, dus een 2.0 TDI automaat is altijd multitronic.
Pff balen.. Diffuser zou vandaag binnenkomen maar wordt nu donderdag. Kon geen geschikte doos vinden
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Ik heb in mijn 2.7 FWD anders ook een S-tronic bak.Maasluip schreef op maandag 06 juni 2016 @ 13:31:
Multitronic werd in de B7 en B8 geleverd. Quattro's hebben altijd S-tronic, en alle 3.0 TDI's behalve de 204 pk hebben S-tronic.
FWD = Four Wheel Drive?
Maar goed, I stand corrected. Ik dacht dat alle diesels tot 400 Nm de multitronic hadden.
Maar goed, I stand corrected. Ik dacht dat alle diesels tot 400 Nm de multitronic hadden.
Was het maar een quattroMaasluip schreef op maandag 06 juni 2016 @ 18:36:
FWD = Four Wheel Drive?![]()
Het oude type Quattro heeft iets heel lomps.. als je ooit je linker of rechter as (Dus de aandrijving naar het wiel toe) breekt dan werkt heel je aandrijving niet meer. Het schijnt dat het open differentieel op dat moment alle beschikbare power naar de as probeert te sturen waar de minste weerstand op zit.
Gevolg is dat je stilstaat met je fancy quattro en nergens tractie meer hebt
Assen kunnen breken ja. Vooral wanneer ze ashoes ontbreekt en olie weglekt. Binnen korte duur loopt alles droog aan, heet en breekt als gevolg.
Doorgaans wordt je wel goed gewaarschuwd door het getikt van de assen voordat ze breken, dan heb je er een aardige tijd mee doorgeredenVerwijderd schreef op maandag 06 juni 2016 @ 19:00:
[...]
Het oude type Quattro heeft iets heel lomps.. als je ooit je linker of rechter as (Dus de aandrijving naar het wiel toe) breekt dan werkt heel je aandrijving niet meer. Het schijnt dat het open differentieel op dat moment alle beschikbare power naar de as probeert te sturen waar de minste weerstand op zit.
Gevolg is dat je stilstaat met je fancy quattro en nergens tractie meer hebt
Assen kunnen breken ja. Vooral wanneer ze ashoes ontbreekt en olie weglekt. Binnen korte duur loopt alles droog aan, heet en breekt als gevolg.
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
1.8 TFSI met links en rechts een pijpje 

A5 update van ik meen 2011.
Bij de Audi's met AdBlue heb je ook alleen links 1 of 2 pijpjes omdat een pijp rechts niet past.
Oh en de A4 B9 heeft alleen S-Tronic met 7 traps DSG of 8 traps Tiptronic. Geen multitronic meer.
Bij de Audi's met AdBlue heb je ook alleen links 1 of 2 pijpjes omdat een pijp rechts niet past.
Oh en de A4 B9 heeft alleen S-Tronic met 7 traps DSG of 8 traps Tiptronic. Geen multitronic meer.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Zeer blij dat ze van de multitrauma bakken zijn afgestapt, ik vind persoonlijk CVT echt niet leuk rijen, het zou comfort ten goede moeten komen, maar ik denk dat de huidige normale automatische transmissies echt wel comfortabel genoeg zijn, en veel fijner om te rijden. Om dan nog maar te zwijgen van alle problemen. Geef mij dan maar handgeschakelde, of S-Tronic natuurlijk
I stand corrected, 1.8tfsi ook links/rechts
Maar alleen bij de SB en niet bij de coupe (heb ik begrepen).Rainesh schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 09:59:
[...]
I stand corrected, 1.8tfsi ook links/rechtsMaar hoe rijdt de a5 tov de a3?
Hij rijd niet fijner, het sturen is zweverig. Maar hij is wel een stukje stiller, sneller, comfortabeler
Wanneer je in Den Haag bent, kom dan maar even langsTylen schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:28:
[...]
Maar alleen bij de SB en niet bij de coupe (heb ik begrepen).
Hij rijd niet fijner, het sturen is zweverig. Maar hij is wel een stukje stiller, sneller, comfortabeler
komende week zou ik de auto in ontvangs moeten nemen en toevallig moet ik ook naar Amsterdam:)
als ik hem dan heb is het goed dat ik even langskom Rainesh ?
Geen probleem, stuur maar een PM dan.runner83 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:36:
komende week zou ik de auto in ontvangs moeten nemen en toevallig moet ik ook naar Amsterdam:)
Had jij nou voor+achter parkeersensoren genomen of alleen achter?
yes voor en achterRainesh schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:41:
[...]
Geen probleem, stuur maar een PM dan.
Had jij nou voor+achter parkeersensoren genomen of alleen achter?

[ Voor 24% gewijzigd door runner83 op 07-06-2016 11:52 ]
edit: mooie opties erop zeg! Ben benieuwd
Ah ok, dan is bij jou het volgende te doen:
- dagrijverlichting achteren ook aan
- Dagrijverlichting via mmi in/uit te schakelen
- needlesweep
- laptimer
- kantelen van zijspiegel bij parkeren
- rain close
- Melding uitzetten dat motor draait bij bestuurdersdeur open
- Bochtverlichting via mistlampen

Ik kan niet wachten totdat ik diffuser binnen heb. Daarna sparen voor de sideskirts, komen die er er ook op dan heb ik een semi s-line exterieur
- needlesweep
- laptimer
- rain close
Ik kan niet wachten totdat ik diffuser binnen heb. Daarna sparen voor de sideskirts, komen die er er ook op dan heb ik een semi s-line exterieur
[ Voor 4% gewijzigd door Rainesh op 07-06-2016 12:34 ]
Needle sweep...

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Op de a5 modellen standaard
Kan nu echt niet meer wachten hahaRainesh schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:53:
edit: mooie opties erop zeg! Ben benieuwd
- needlesweep
- laptimer
- rain close
Ik heb me ook altijd afgevraagd wat daar nu zo geweldig aan moet zijn.
Verwijderd
Hebben nieuwe audi's ook het probleem dat je de cruise control maar kan inschakelen tot 160km/h?
Ik kwam er afgelopen weekend achter dat je bij een nieuwe Passat dus maar tot 160 de cruisecontrol kunt gebruiken, een slechte ontwikkeling wat mij betreft
Of is dit bij de VAG groep dan ook weer anders te programmeren? (Rainesh
)
Ik kwam er afgelopen weekend achter dat je bij een nieuwe Passat dus maar tot 160 de cruisecontrol kunt gebruiken, een slechte ontwikkeling wat mij betreft
Of is dit bij de VAG groep dan ook weer anders te programmeren? (Rainesh
Vind je?
Ik vind bij zulke snelheden dat je wel iets meer alert mag zijn en zelf de controle over het voertuig hebt.
Ik vind bij zulke snelheden dat je wel iets meer alert mag zijn en zelf de controle over het voertuig hebt.
Volgens mij doet CC het ook bij snelheden boven de 160.....Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 13:44:
Hebben nieuwe audi's ook het probleem dat je de cruise control maar kan inschakelen tot 160km/h?
Ik kwam er afgelopen weekend achter dat je bij een nieuwe Passat dus maar tot 160 de cruisecontrol kunt gebruiken, een slechte ontwikkeling wat mij betreft![]()
Of is dit bij de VAG groep dan ook weer anders te programmeren? (Rainesh)
CC doet het tot heeeeel hard 
@Rainesh: Kan start stop ook standaard uit? En dat de handrem er vanzelf afgaat ook al heb je je gordel niet om?
@Rainesh: Kan start stop ook standaard uit? En dat de handrem er vanzelf afgaat ook al heb je je gordel niet om?
Verwijderd
Als ik een grote afstand moet afleggen op regelmatige basis, in de zeer rustige uren, is het wel lekker de (daarvoor bedoelde) cruisecontrol te gebruiken.Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 13:45:
Vind je?
Ok, dan zal het wel een VW only thing zijn... Betreft een 2016 Passat 2.0TDI BM trouwens. Doe eens in jou software kijken of dat veranderd kan worden?Rainesh schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 13:48:
[...]
Volgens mij doet CC het ook bij snelheden boven de 160.....

Start/stop uitzetten gaat met VCP, maar raad ik ook altijd af. Dealers kunnen flink over zeiken. Handrem eraf zonder gordel is geen probleemTylen schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 13:51:
CC doet het tot heeeeel hard
Dan zul je een keer langs moeten komen:) Kan ik gelijk nog meer dingen aanzetten, zoals je CH/LH via je lichtsensor, rainclose, needle sweepVerwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 13:54:
Ok, dan zal het wel een VW only thing zijn... Betreft een 2016 Passat 2.0TDI BM trouwens. Doe eens in jou software kijken of dat veranderd kan worden?![]()
Ik snap niet waarom iedereen van start/stop afwil? Ik vind het best fijn dat als je aan het licht staat en het even rustig stil wordt, moet je aan het licht snel weg dan laat je hem in zijn 1, of zorg je mbhv je rem dat hij niet uitgaat (in automaat) of zet je gewoon even startstop uit? Je kan toch altijd als je weet dat het groen wordt de motor terug laten aangaan met rem of koppeling
In een Automaat duurt het best lang voor mijn gevoel voor het ding start en weg kan rijden. Daarom heb ik hem ook uit laten schakelen.
Daarnaast, een 2.0 Tdi met Start/Stop, dat is alsof je Jism het nieuwe rijden gaat voordoen
Daarnaast, een 2.0 Tdi met Start/Stop, dat is alsof je Jism het nieuwe rijden gaat voordoen
K to the KillaZ
Oh, ik weet wat het het is hoor. Ik snap alleen het nut niet of waarom dit zo supercool zou zijn om te moeten hebben.
Let op:
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.