Wie is... de Mol? 2016 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Als ik mol zou zijn zou ik het liefst hebben dat de mensen die mij verdenken naar huis gaan.

Dus ja, ik zou wel invloed willen hebben op jokers en vrijstellingen.

[ Voor 28% gewijzigd door BreadFan op 15-02-2016 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:21
Wceend schreef op maandag 15 februari 2016 @ 16:18:
[...]
Draai het om wat heeft een kandidaat er aan?
Waarom zou je het omdraaien ? De vraag is toch echt wat de mol aan een zwarte vrijstelling heeft en dat is simpelweg totaal niets. Er gaat toch altijd iemand uit en of dat nu Jantje of Pietje is maakt de mol niets uit.
Alleen als je zeker weet wie het is en denkt een test beter te kunnen maken dan je mede kandidaten heeft het zin. Anders kun je beter voor de vrijstelling gaan of de jokers die bieden je meer garantie als kandidaat.
Vanuit de kandidaat heeft de zwarte vrijstelling nut als je denkt het beter te weten of als je weet dat de anderen een groene vrijstelling en/of jokers hebben.
[...]
Maar een kandidaat heeft meer baat bij een joker of een groene vrijstelling. Als je dus 100% kandidaat bent en je hebt een pak af dan ga je voor jokers of een groene en niet voor de zwarte vrijstelling.
Dat lijkt me logisch, maar je kunt natuurlijk niet zomaar kiezen wat je gaat krijgen. Dus je gaat als eerste spelen voor de groene vrijstelling, daarna voor de jokers en als dat ook niet lukt ga je voor de zwarte vrijstelling. Alles heeft zijn waarde en gedurende het spel zie je pas wat je mogelijk kunt pakken.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 09:54
redwing schreef op maandag 15 februari 2016 @ 16:31:
[...]

Waarom zou je het omdraaien ? De vraag is toch echt wat de mol aan een zwarte vrijstelling heeft en dat is simpelweg totaal niets. Er gaat toch altijd iemand uit en of dat nu Jantje of Pietje is maakt de mol niets uit.

[...]
de mol heeft net zo weinig aan een groene of aan jokers. Als het om vrijstellingen of joker gaat is het van belang hoe kan je zoveel mogelijk kandidaten raken en dat is met de zwarte.
Vanuit de kandidaat heeft de zwarte vrijstelling nut als je denkt het beter te weten of als je weet dat de anderen een groene vrijstelling en/of jokers hebben.
alleen als groen en jokers al weg zijn heeft zwart nut anders niet.
[...]

Dat lijkt me logisch, maar je kunt natuurlijk niet zomaar kiezen wat je gaat krijgen. Dus je gaat als eerste spelen voor de groene vrijstelling, daarna voor de jokers en als dat ook niet lukt ga je voor de zwarte vrijstelling. Alles heeft zijn waarde en gedurende het spel zie je pas wat je mogelijk kunt pakken.
Klaas speelde bewust voor de pak af om zo de zwarte te kunnen pakken. De pak af was ook de sleutel in het spel om iets naar je hand te zetten. Ik denk dat een mol focust op de sleutel van het spel niet op het geluk om iets te krijgen. Vandaar dat ik denk dat de persoon die de pak af het beste uitspeelt de mol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 10:30

burgt

Starbass

Topicstarter
BreadFan schreef op maandag 15 februari 2016 @ 16:27:
Als ik mol zou zijn zou ik het liefst hebben dat de mensen die mij verdenken naar huis gaan.

Dus ja, ik zou wel invloed willen hebben op jokers en vrijstellingen.
Dat dus.

Zwarte vrijstelling is natuurlijk het aller belangerijkste voor de speler die zelf geen vrijstellingen of jokers heeft om zelf ook een gelijke kans te krijgen, of controle te hebben als je zelf goedies hebt;
Als je de groene en de zwarte vrijstelling hebt is het helemaal feest. We weten trouwens niet wat Annemiek deze keer heeft ingezet toch? Ik verwacht eigenlijk de jokers (en die is ze dus kwijt). Ze trok overigens wel een zuur gezicht toen ze hoorde dat de zwarte vrijstelling ingezet was.

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n2theb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-09 09:08

n2theb

Tweakers Abonnee

burgt schreef op maandag 15 februari 2016 @ 16:40:
[...]

Dat dus.

Zwarte vrijstelling is natuurlijk het aller belangerijkste voor de speler die zelf geen vrijstellingen of jokers heeft om zelf ook een gelijke kans te krijgen, of controle te hebben als je zelf goedies hebt;
Als je de groene en de zwarte vrijstelling hebt is het helemaal feest. We weten trouwens niet wat Annemiek deze keer heeft ingezet toch? Ik verwacht eigenlijk de jokers (en die is ze dus kwijt). Ze trok overigens wel een zuur gezicht toen ze hoorde dat de zwarte vrijstelling ingezet was.
Ze had haar jokers ingezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Wceend schreef op maandag 15 februari 2016 @ 16:36:
[...]
de mol heeft net zo weinig aan een groene of aan jokers. Als het om vrijstellingen of joker gaat is het van belang hoe kan je zoveel mogelijk kandidaten raken en dat is met de zwarte.
Precies wat ik oorspronkelijk ook zei, voor de mol is het in dit spel alleen van belang dat de mingetallen gepakt worden. Alle andere dingen voegen voor hem niets toe.
[...]
alleen als groen en jokers al weg zijn heeft zwart nut anders niet.
Je moet natuurlijk wel het goede rijtje kunnen vullen en dan zul je ook geluk mee moeten hebben, je kunt ten slotte niet zomaar willekeurig kiezen welk rijtje je gaat pakken. Als je dus een steen voor de zwarte vrijstelling pakt maar er geen voor de groene krijgt kun je dus alleen maar voor de zwarte gaan.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Als het NIET Klaas is zou het meer ten zeerste verbazen. Sta nu tweede in de poule omdat iedereen iemand anders op het oog had, maar ik zie mezelf zo nog eerste worden. Spannend >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:48

swv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Hmm, is dat het eerste mol-koppel? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:57

Wailing_Banshee

You're Next

BreadFan schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 12:56:
Hmm, is dat het eerste mol-koppel? :P
De relatie is voorbij als Taeke de mol blijkt te zijn?

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:48

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

M'n vriendin en ik zitten voor de volle 100% op taeke. Hij heeft daarbij nog nooit gezegd in 't stukje waar gestemd wordt van; '.... is mijn mol'. Daarnaast lacht ie altijd raar als er iemand uit gaat. Hij heeft iets over zich waarvan het gewoon moet dat hij de mol is.

Nog eventjes en dan weten we het ;)

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op zondag 07 februari 2016 @ 05:50:
[tunnelvisie]
Bij het maken van de test noemt Tim de eerste opdracht de "Zoek geen verschillen"-opdracht. Tja, de mol zoekt natuurlijk niet naar de verschillen!

Eerder zei hij in de biecht na de woordjes-leren test: "Als ik er had gestaan hadden we genoeg gehad.". Hij zegt niet ""Als ik er had gestaan hadden we er genoeg gehad.". En wat wil het zeggen als je "genoeg hebt gehad"? Dat je ermee kapt, dat je geen antwoorden meer geeft!

En wanneer ze Ellie Lust van karton ophalen had hij het over "ethordiscipline", zo stond het letterlijk in de ondertiteling. Oftewel eet-tor discipline!

[...]

Het is overduidelijk![/molloot]

Volgende week zit ik waarschijnlijk weer op Taeke. :+
Beetje late reactie maar de 'ethor' slaat gewoon op het accentje van Ellie. Hetzelfde wat b.v. Robert ten Brink ook heeft met zijn 'kijkon' en 'genieton'

Desalniettemin ben ik wel onder de indruk van je theorie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:06
Ik geef Taeke geen ongelijk ;)

Als Klaas trouwens niet de mol is dan hebben we sinds een aantal jaren wel weer echt een goede mol i.m.o.
Tim en Annemieke spelen het kandidaat zijn namelijk erg goed als zij de mol zouden zijn. En Taeke lijkt veel te passief en afwezig om de mol te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
NeFoRcE schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 13:13:
M'n vriendin en ik zitten voor de volle 100% op taeke. Hij heeft daarbij nog nooit gezegd in 't stukje waar gestemd wordt van; '.... is mijn mol'. Daarnaast lacht ie altijd raar als er iemand uit gaat. Hij heeft iets over zich waarvan het gewoon moet dat hij de mol is.

Nog eventjes en dan weten we het ;)
Ik zit ook op Taeke. Vooral omdat ik hem niet echt fanatiek vind voor een topsporter. Mijn ervaring daarmee is dat die gewoon altijd willen winnen en dat mis ik een beetje bij hem. Bovendien vind ik veel dingen die de andere 3 doen te opvallend weergegeven worden.

Als tweede keus zit ik op Annemieke, die vind ik toch wel erg verdacht handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Er is trouwens nog een goede hint dat het Annemieke is, uit aflevering één. Waar de toch aardig Spaans sprekende Annemieke, in de tram opdracht, slechts twee mensen moest vinden van haar eigen leeftijd.
En het zou best wel bold van het productie team zijn om Klaas, de mol, direct zo'n bepalende rol te geven bij die eerste opdracht.

Ik zit desondanks nog steeds op Klaas, want het zou goed voor mij ego zijn als het Klaas is omdat ik al sinds aflevering 1 op hem zit. Juist omdat zo'n type Klaas er normaal in de eerste aflevering uit gaat.

Nu moet ik in seizoen 14 (2014) wel zeggen dat ik ook op Jan-Willem Roodbeen zat en die ook bij de polls toen bovenaan stond. En toen ging hij er opeens uit. Toen zat iedereen meteen op Susan Visser.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Fleximex schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 13:45:
Ik zit desondanks nog steeds op Klaas, want het zou goed voor mij ego zijn als het Klaas is omdat ik al sinds aflevering 1 op hem zit. Juist omdat zo'n type Klaas er normaal in de eerste aflevering uit gaat.
Ik vind juist Taeke zo'n type die er normaal al in de eerste of tweede aflevering eruit ligt...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Wailing_Banshee schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 14:33:
[...]

Ik vind juist Taeke zo'n type die er normaal al in de eerste of tweede aflevering eruit ligt...
Eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:09

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Waarom? Taeke is net als Daniel Boissevain en Tygo Gernardt iemand die vol voor het spel gaat. Die komen meestal best ver is mijn idee. (Tygo afvaller 7; Daniel afvaller 6)

[ Voor 8% gewijzigd door Jorgen op 16-02-2016 15:58 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Jorgen schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 15:52:
Waarom? Taeke is net als Daniel Boissevain en Tygo Gernardt iemand die vol voor het spel gaat. Die komen meestal best ver is mijn idee. (Tygo afvaller 7; Daniel afvaller 6)
Vol voor het spel gaan betekend niet automatisch dat je ver komt. Je moet een goed gevoel voor detail hebben, een goed geheugen is ook belangrijk. En soms natuurlijk dom geluk... Of je bent de mol :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:50
Goed bezig die Taeke!

http://www.nu.nl/achterkl...ekema-hebben-relatie.html

Ik voorzie een nieuw spelonderdeel; "wie heeft er een relatie met de mol".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-dj
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-09 22:18
CopyCatz schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 16:07:
Goed bezig die Taeke!

http://www.nu.nl/achterkl...ekema-hebben-relatie.html

Ik voorzie een nieuw spelonderdeel; "wie heeft er een relatie met de mol".
Of Taeke is de enige echte winnaar van Wie is de Mol 2016! Hij is niet voor de "Pot" gegaan! (Geintje Ellie, kom op ;) )

PSN: IS_DJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Hoi!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

W3ird_N3rd schreef op zondag 14 februari 2016 @ 05:46:
[...]

Annemieke geeft een joker aan Rop (die deze test verder geen nut had door de zwarte vrijstelling) -> Rop gaat naar huis. Hadden we niet een paar jaar terug een mol waarbij iedere kandidaat die een kamer deelde met de mol direct daarna naar huis ging omdat ze de mol daar volledig gingen vertrouwen?
De aflevering daarvoor deelde Klaas met Cécile een kamer en toen ging Cécile eruit ;)
Annemieke ging niet eens lopen bij de koffer-opdracht, maar bleef lekker in haar holletje (control room) zitten. En ze had de titels van de vensters niet gezien waar ze drie kwartier naar had zitten turen, maarja, een mol ziet natuurlijk niet zo goed.
Achja Rik en Chris hadden vorig jaar de envelop bij het uitstappen uit het vliegtuig beide niet gezien.
"Iets is niets": Annemieke had een vrijstelling en jokers gewonnen, dus "iets".. Maar als mol heb je daar natuurlijk niets aan.
De kandidaten hadden allemaal iets maar doordat Klaas de zwarte vrijstelling inzette werd dat niets.
Bij datzelfde spel zei ze "O, jee, een spel met tact en onthouden. Daar ben ik dus gewoon niet goed in.". En vervolgens loopt ze weg met de hoofdprijs. De mol weet natuurlijk wat waar ligt.
Wat moet een mol met jokers en een vrijstelling, het is inderdaad de hoofdprijs maar voor een kandidaat niet voor de mol.
Vorige week vond ik Tim wel verdacht, dus ik heb echt geen idee. :) Als ik na iedere aflevering op een ander ga zitten heb ik het toch minstens één keer goed. :+
Tip, ga na de volgende aflevering op Klaas zitten ;)
Jumpman schreef op maandag 15 februari 2016 @ 14:16:
Dat fietsen met die antwoord enveloppen blijft maar in mijn hoofd zitten, toen Taeke voorop ging om te verkennen. Die moet toch gewoon enveloppen hebben weggegooid?
Ja eens blijft een vreemd verhaal..
De regie zit heel erg op Klaas te focussen (de tafel, hij lacht soms als iemand een rood scherm krijgt, hij doet zich misschien te veel voor als mol);
Annemieke is weinig in beeld (bewust?), als laatste in de camera control room, hmmm;
Tim doet wel verdachte dingen, maar wat mij betreft net wat te opvallend.
Of jij zit je heel erg op Klaas te focussen waardoor dit je opvalt :+

Ik heb zelf namelijk niet het idee dat de regie zich erg op Klaas focust. De molacties van Tim daarentegen..
Taeke blijft een vreemde eend in de bijt. Annemieke zie ik als winnaar.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Laguna schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 15:48:
Wat moet een mol met jokers en een vrijstelling, het is inderdaad de hoofdprijs maar voor een kandidaat niet voor de mol.
Maar de mol moet natuurlijk bovenal ook kandidaat spelen. Als je als mol nooit voor jokers of vrijstellingen gaat is dat natuurlijk ook verdacht. Dus ook als mol heb je wel degelijk iets aan jokers en vrijstellingen, namelijk het ophouden van de schijn dat je gewoon een kandidaat bent.

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:30
icemotion schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 16:42:
[...]

Maar de mol moet natuurlijk bovenal ook kandidaat spelen. Als je als mol nooit voor jokers of vrijstellingen gaat is dat natuurlijk ook verdacht. Dus ook als mol heb je wel degelijk iets aan jokers en vrijstellingen, namelijk het ophouden van de schijn dat je gewoon een kandidaat bent.
Precies en de mol moet natuurlijk zorgen dat er zo min mogelijk geld in de pot komt.

Kijkend naar dat opzicht had Annemieke zowel als kandidaat, maar ook als mol een goede jackpot. Rustig wat geld uit de pot (-250) en vol gegaan voor kandidaten prijzen.

Ja Taeke had -750, maar dat is gelijk een stukken groter bedrag en dus ook gelijk een stuk verdachter.

• Laguna
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

icemotion schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 16:42:
[...]

Vanzelfsprekend, maar er is ook niemand met lege handen komen te staan. Annemieke is in mijn ogen niets meer dan een fanatieke kandidaat.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:43
Blijf het bizar vinden dat er mensen zijn die Klaas *niet* als mol zien. Hoe duidelijk wil je het precies hebben?

Begrijp me niet verkeerd : ik *hoop* ook van harte dat hij het niet is, maar dat is inmiddels al lang tegen beter weten in.

• PeterPanda
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-05 16:21
Brammos85 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 21:36:
Blijf het bizar vinden dat er mensen zijn die Klaas *niet* als mol zien. Hoe duidelijk wil je het precies hebben?

Begrijp me niet verkeerd : ik *hoop* ook van harte dat hij het niet is, maar dat is inmiddels al lang tegen beter weten in.
Inderdaad en dat al de tweede aflevering, wel jammer.

Mijn naam is niet Peter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05

De aanwijzingen naar Klaas zijn zeker heel erg aanwezig. Dit is voor mij juist de reden dat ik denk (of eigenlijk hoop) dat hij het niet is.

Mocht hij het wel zijn dan denk ik dat de regie wel wat steken heeft laten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
Precies wat hierboven al vermeld is. Ik vind de aanwijzingen richting Klaas er veel te dik bovenop liggen. Dat is voor mij juist reden om hem niet te verdenken.

En dus zit ik al sinds de 2e aflevering op een combinatie van Annemieke en Tim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Waarom lijken zoveel mensen het woord 'deductie' te zijn vergeten?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

Hoe komen mensen bij uitspraken als dat er zoveel aanwijzingen richting Klaas lopen? Want qua beelden valt het echt wel mee in mijn optiek, in aflevering 6 bijvoorbeeld was het voornamelijk Tim die zichtbaar zat te mollen. Taeke en Annemieke hebben ook allebei wel verdachte acties.

Ik zit ook op Klaas daar niet van, maar toch volgens mij baseren jullie dit voornamelijk op wat er momenteel geroepen wordt.

[ Voor 18% gewijzigd door Laguna op 19-02-2016 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:37
Laguna schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 11:13:
Hoe komen mensen bij uitspraken als dat er zoveel aanwijzingen richting Klaas lopen? Want qua beelden valt het echt wel mee in mijn optiek, in aflevering 6 bijvoorbeeld was het voornamelijk Tim die zichtbaar zat te mollen. Taeke en Annemieke hebben ook allebei wel verdachte acties.

Ik zit ook op Klaas daar niet van, maar toch volgens mij baseren jullie dit voornamelijk op wat er momenteel geroepen wordt.
Het gaat daarbij niet om de dingen die van de kandidaten in de afleveringen te zien zijn, maar om de 'verborgen' hints.
De laatste woorden van de oud-mollen die tot KLAAS CF MOL leiden, de achterkanten van het molgeld die preices passen op de foto van Klaas (zie ook https://twitter.com/RatZoektMol), de vele kruizen die in beeld komen tijdens de afleveringen. En dat zijn alleen de echt grote dingen, er zijn nog veel meer kleine dingetjes (bijvoorbeeld dat Klaas zo staat dat het woord Control op de muur als MOL gelezen kan worden).

Het is pas mijn derde seizoen wat ik kijk, maar ik vind het wel overdreven veel grote hints naar Klaas. Ik neig voorlopig naar Annemieke of Tim.
Ik hoop ergens dat Klaas zaterdag nog afvalt :)

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:33
The_Fes schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 11:21:
Dat zou de boel wel even lekker opschudden :)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Laguna schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 15:48:
[...]

De aflevering daarvoor deelde Klaas met Cécile een kamer en toen ging Cécile eruit ;)

[...]

Achja Rik en Chris hadden vorig jaar de envelop bij het uitstappen uit het vliegtuig beide niet gezien.

[...]

De kandidaten hadden allemaal iets maar doordat Klaas de zwarte vrijstelling inzette werd dat niets.

[...]

Wel om de schijn op te houden, met jokers en vrijstellingen is het niet verdacht als je er nooit uitgaat. Verder kan je inderdaad de meeste dingen op meer manieren uitleggen. :)
[...]

Tip, ga na de volgende aflevering op Klaas zitten ;)
Nee! Ik kijk al een jaar of 10 naar de mol en ik heb het IIRC maar één keer bij het juiste eind gehad. Dus als ik op Klaas ga zitten is er 90% kans dat hij de mol niet is! Wil je dat? :P

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:13
Tegen beter weten in hoop ik nog steeds dat ipv KLAAS CF MOL, het iets is al LOKAAS LMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

The_Fes schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 11:21:
[...]

Het gaat daarbij niet om de dingen die van de kandidaten in de afleveringen te zien zijn, maar om de 'verborgen' hints.
De laatste woorden van de oud-mollen die tot KLAAS CF MOL leiden, de achterkanten van het molgeld die preices passen op de foto van Klaas (zie ook https://twitter.com/RatZoektMol), de vele kruizen die in beeld komen tijdens de afleveringen. En dat zijn alleen de echt grote dingen, er zijn nog veel meer kleine dingetjes (bijvoorbeeld dat Klaas zo staat dat het woord Control op de muur als MOL gelezen kan worden).

Het is pas mijn derde seizoen wat ik kijk, maar ik vind het wel overdreven veel grote hints naar Klaas. Ik neig voorlopig naar Annemieke of Tim.
Dat is dus precies waar ik op doelde, de zogenaamde verborgen hints oftewel wat molloten verzinnen. Mensen laten zich daardoor leiden maar dat hoeft niks te zeggen. Het is maar net wat je wilt zien.
Als je alleen de afleveringen kijkt en niet leest wat er allemaal op internet wordt geschreven betwijfel ik of er dan ook zoveel mensen zouden denken dat het Klaas is.
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 11:41:
[...]

Nee! Ik kijk al een jaar of 10 naar de mol en ik heb het IIRC maar één keer bij het juiste eind gehad. Dus als ik op Klaas ga zitten is er 90% kans dat hij de mol niet is! Wil je dat? :P
Haha ja ik heb het ook nog niet goed gehad in de paar jaar dat ik nu kijk, ik dacht: Art, Hadewych, Carolien, Sofie en Rik. Dus best mogelijk dat ik er ook weer naast zit met Klaas ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NSURLSession
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-09 21:52
Door aflevering 2 ben ik er vrijwel zeker van dat Klaas het is. De laatste woorden van de 5 mollen waren duidelijk woorden die gekozen waren vanwege de 1e en laatste letter. De woorden vielen op in de zinnen waarin ze stonden.

Als Klaas de mol niet is, worden we opzettelijk op het verkeerde spoor gezet door de regie van het programma. Dan vind ik het persoonlijk niet meer leuk en kan je het toch nooit raden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:33
Maurice_vB schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 14:50:
Als Klaas de mol niet is, worden we opzettelijk op het verkeerde spoor gezet door de regie van het programma. Dan vind ik het persoonlijk niet meer leuk en kan je het toch nooit raden..
Dat de regie je opzettelijk op andere sporen probeert te zetten is toch al jaren zo...
Gedurende het programma zitten soms hele duidelijke hints naar iemand, soms wat minder opvallend. Die persoon blijkt dan vaak niet te mol te zijn.

Het gaat er natuurlijk ook voornamelijk om dat de kandidaten raden wie de mol is.
Als de hints voor de kijker te duidelijk zijn, dan kunnen ze net zo goed gelijk de molacties in beeld laten zien. Maar ja, dan weet iedereen vanaf aflevering 1 al wie de mol is... en zou je dan de rest van het seizoen nog wel gaan kijken?? :)

Ik zit er persoonlijk niet mee dat ze het zo doen en ook een beetje hinten naar anderen, met aanwijzingen die er eigenlijk helemaal niet zijn.
Dan moet je er zelf de juiste hints maar uit zien te filteren.
En dan blijft het wel leuk tot het eind

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Maurice_vB schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 14:50:
Door aflevering 2 ben ik er vrijwel zeker van dat Klaas het is. De laatste woorden van de 5 mollen waren duidelijk woorden die gekozen waren vanwege de 1e en laatste letter. De woorden vielen op in de zinnen waarin ze stonden.

Ik ga van het tweede uit, en dat de regie dit programma bepaald is ook al jaren zo. Door socialmedia is dat wel extremer geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSURLSession
Chillz schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 15:09:
[...]

Dat de regie je opzettelijk op andere sporen probeert te zetten is toch al jaren zo...
Gedurende het programma zitten soms hele duidelijke hints naar iemand, soms wat minder opvallend. Die persoon blijkt dan vaak niet te mol te zijn.

Het gaat er natuurlijk ook voornamelijk om dat de kandidaten raden wie de mol is.
Als de hints voor de kijker te duidelijk zijn, dan kunnen ze net zo goed gelijk de molacties in beeld laten zien. Maar ja, dan weet iedereen vanaf aflevering 1 al wie de mol is... en zou je dan de rest van het seizoen nog wel gaan kijken?? :)

Ik zit er persoonlijk niet mee dat ze het zo doen en ook een beetje hinten naar anderen, met aanwijzingen die er eigenlijk helemaal niet zijn.
Dan moet je er zelf de juiste hints maar uit zien te filteren.
En dan blijft het wel leuk tot het eind
Ik snap dat ze de molacties niet laten zien, maar op een dwaalspoor zetten vind ik niet oké. Dit is het 2e seizoen dat ik kijk (1e seizoen dat ik keek is jaren geleden), maar als dit echt is wat ze doen, kijk ik niet meer. Als ze dingen gaan aanpassen zodat "Klaas is de Mol" eruit komt terwijl dit niet zo is, vind ik dat echt belachelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hogader
Maurice_vB schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 16:08:
[...]

Ik snap dat ze de molacties niet laten zien, maar op een dwaalspoor zetten vind ik niet oké. Dit is het 2e seizoen dat ik kijk (1e seizoen dat ik keek is jaren geleden), maar als dit echt is wat ze doen, kijk ik niet meer. Als ze dingen gaan aanpassen zodat "Klaas is de Mol" eruit komt terwijl dit niet zo is, vind ik dat echt belachelijk.
Het is al jaren zo dat de regie je de mogelijkheid geeft om zelf vol overtuiging op een dwaalspoor terecht te komen.

Het is niet dat de regie bewust ergens "... is de mol" neerzet in verschillende letters, echter kan jij als kijker dat wel lezen. Het is net wat je wilt zien dat er in dat geval in die letters staat.

Voor iemand die niet op ... zit zijn het gewoon wat onzinnige letters en kan juist een letter volgorde ergens anders in de serie de 100% juiste aanwijzing zijn.

Kortom wat je ook hier zit is het met veel dingen zo dat er hints worden gezien in alledaagse dingen of hints op 100 manieren te interpreteren zijn. Uiteindelijk bepaald de tunnel waar jij in zit op wie de hints effect hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

[...]

Is al gebeurd doordat je van meervoudigepersoonlijkheidsstoornis, "Rop Verheijen is de kundigste mol" kon maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:37
[...]

Er kwam niet "Klaas is de mol" uit, maar "KLAAS CF MOL". Als Klaas niet de mol blijkt te zijn, zal dat met die CF te maken hebben.

Wikipedia: CF.

CF betekent dus zo veel als 'vergelijk, wat zowel op gelijkenis als tegenstelling kan duiden

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSURLSession
The_Fes schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 16:29:
[...]

Er kwam niet "Klaas is de mol" uit, maar "KLAAS CF MOL". Als Klaas niet de mol blijkt te zijn, zal dat met die CF te maken hebben.

CF betekent dus zo veel als 'vergelijk, wat zowel op gelijkenis als tegenstelling kan duiden
Klopt.. dat het ook kan betekenen dat hij het juist niet is, had ik nog niet door.. Ik ben benieuwd!

Overigens vond ik het verschuiven van de tafel nog een reden om Klaas nog meer als mol te zien. Iemand die niet de mol is en een molstreek uithaalt, wilt wel dat iemand het ziet. Dat was bij het schuiven van de tafel niet het geval. Alleen de kijker zag het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

Maurice_vB schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 16:43:
[...]

Klopt.. dat het ook kan betekenen dat hij het juist niet is, had ik nog niet door.. Ik ben benieuwd!

Overigens vond ik het verschuiven van de tafel nog een reden om Klaas nog meer als mol te zien. Iemand die niet de mol is en een molstreek uithaalt, wilt wel dat iemand het ziet. Dat was bij het schuiven van de tafel niet het geval. Alleen de kijker zag het.
Klopt, en dan kan je je weer afvragen waarom de regie dat erin heeft laten zitten, was het echt een actie van de mol of proberen ze je daarmee op het verkeerde been te zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Laguna schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 16:21:
[...]

Is al gebeurd doordat je van meervoudigepersoonlijkheidsstoornis, "Rop Verheijen is de kundigste mol" kon maken :+
Het klopt nog ook. :D

"Hoi, gok: snode Tim is dure pesos verloren." kan ook. ;)
The_Fes schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 16:29:
[...]

molbo[b]EK[/b]
oord[b]E[/b]el
legend[b]A[/b]
 con[b]T[/b]ra
  focus

Taeke!
oordeel
molboek
legenda
 contr[b]A[/b]
  focu[b]S[/b]

Annemieke Schollaardt fcl(?) molka!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klaas is de mol idd #spoiler #tunnelvisie

Geniepige Checkpoint mannetje die boel even lekker vernakt... :D

Ik hoop niet dat het Teake is ofzo...echt een saaie mol, net als die muts van vorig jaar, Margriet.
Echt een grumpy figuur was dat, niks aan. Kees Tol in Afrika was nog de beste, die gaf er nog het meeste 'jus' aan, zeg maar. Ik zie Teake toch wel als een mol enigszins, want hij doet gewoon dingetjes die haast niet opvallen, maar als je erover nadenkt...dat begon al met die topito net niet over de streep trekken in E01.
Dan was hij veilig, nu niet en er was ook geen geld...raar. ;) De mol heeft die veiligheid niet nodig...

Annemieke heeft toch al een paar keer flink wat in de pot gebracht, echt on-mols...Tim is geen mol imo, die speelt alleen het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 19:26:

Annemieke heeft toch al een paar keer flink wat in de pot gebracht, echt on-mols...Tim is geen mol imo, die speelt alleen het spel.
Uhh Annemieke een paar keer flink wat in de pot gebracht? Volgens mij heeft ze zowat net zoveel geld als mingeld binnengehaald. Taeke heeft nog het meeste de pot gespekt. Klaas en Tim ongeveer gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
De aflevering eindelijk terug kunnen zien. Ik blijf bij mijn mol en dat is toch echt Klaas. Als mol weet je dat je ongeacht de fouten van de test blijft en je speelt heel makkelijk andere weg door de zwarte vrijstelling in te zetten, alle ingezette Jokers etc. zijn weg en iedereen begint weer met niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:10
Vriendin had nog wel een leuke: De pet van Taeke, hier staat 'Doe maar lekker'. DML is De Mol?

Edit: Is al eerder gezegd, zie ik op Twitter.

[ Voor 21% gewijzigd door Jumpman op 20-02-2016 20:53 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:09
Ze halen wel lekker veel geld binnen deze aflevering. Met name dankzij Taeke. Maar hij is sws niet de mol denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lonestander
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-04 14:22
Heb net nog terug geluisterd maar volgens mij zei Art net al, dat iemand Z'n rood scherm zou zien.

Annemiek heeft natuurlijk nog de vrijstelling. Maar kan ook versproken hebben nu dat zij de mol is, omdat de mol nooit een roodscherm zal zien?

PSN: Lonestander, Steam: Lonestander / Lone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Annemiek heeft nu lekker de macht. Verkeerde woorden opschrijven en het kost je geld.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Klaas reageerde wel heel nep toen hij zijn groene scherm zag. Annemieke pakte nu 1000 euro in die laatste opdracht, terwijl ze heel makkelijk veel minder had kunnen pakken. Denk nu wel dat Klaas het is. Tim iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Laatst online: 09-09 17:16
LED-Maniak schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 21:03:
Annemiek heeft nu lekker de macht. Verkeerde woorden opschrijven en het kost je geld.
Is Annemieke penningmeester? Zou mij niets verbazen als ze 1000 euro uit de pot gepakt heeft en vrolijk aan komt lopen met jaaa 1000 euro verdient.

Je zag toen ook niet de pot doen oplopen, wat normaal wel gebeurd na een opdracht.

We hebben ook niet gezoen wat goed of fout was. Kortom: vaag.

[ Voor 16% gewijzigd door RedHat op 20-02-2016 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:39

Rhapsody

In Metal We Trust

Klaas probeerde ook tot twee keer toe Tim te verwijten dat ie geen enkel scherm had gevonden in die schuur. Maar zelf 'vond' hij ook niets, op dat ene scherm na met mingeld, waar Tim toen ook bij stond.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:00

mrc4nl

Procrastinatie expert

Rhapsody schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 21:25:
Klaas probeerde ook tot twee keer toe Tim te verwijten dat ie geen enkel scherm had gevonden in die schuur. Maar zelf 'vond' hij ook niets, op dat ene scherm na met mingeld, waar Tim toen ook bij stond.
Tim heeft er wel vaker een handje in om doelloos rond te lopen.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Zit nog steeds op Annemieke. Taeke er uit zat er wel aan te komen imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Annemiek de Mol?
De Mol is nooit in beeld en wie werd hier couch-potatoe? Tunnelvisie FTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
ThomasXIV schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 21:30:
Zit nog steeds op Annemieke. Taeke er uit zat er wel aan te komen imo.
Ik hoop dat Annemieke het is, ze heeft weinig geld binnengebracht, op deze aflevering na dan. Tenzij wat RedHat zegt, ze het gewoon uit de bestaande pot heeft gehaald. Zou wel mooi zijn.

Vrees alleen dat Klaas het is.

EDIT: ze hebben Susan weer uitgenodigd bij Moltalk en haar de instructies gegeven om vol Tim te verdenken, zodat ze haar verspreking van Klaas in een eerdere moltalk goed kan
maken :p

[ Voor 18% gewijzigd door Sjurm op 20-02-2016 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:27

jdh009

FP ProMod
Teake vond 1 la die dicht was die op de foto open leek. Zou de mol er nog even langs gelopen zijn om de la dicht te doen?

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:57
Leuke in dat moltalk

Getallen

100
900
700
600

Schenen in die volgorde te staan de eerste cijfers schijnen het geboorte jaar van Klaas te zijn

[ Voor 47% gewijzigd door Wognummer op 20-02-2016 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laguna schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 20:07:
[...]
Uhh Annemieke een paar keer flink wat in de pot gebracht? Volgens mij heeft ze zowat net zoveel geld als mingeld binnengehaald. Taeke heeft nog het meeste de pot gespekt. Klaas en Tim ongeveer gelijk.
Dat heeft zij deze keer dan hersteld! :)

Het is wel redelijk duidelijk dat Klaas de mol van 2016 is...imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

De groepsdruk is erg hoog, ik wil proberen niet te bezwijken door ook voor Klaas gaan

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:57
mrc4nl schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 21:56:
De groepsdruk is erg hoog, ik wil proberen niet te bezwijken door ook voor Klaas gaan
Klaas kan alles :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:43
Kansloze mol, kansloos seizoen..

Tim Hofman is wel een baas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:53

Pinobigbird

doesn't share food!

With ^^

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is gewoon "wisdom of the crowd"... ;) niks groepsdruk, daar ben ik allergisch voor

Klaas is niet dom, maar hij is niet 'eager' genoeg om tot zover als kandidaat te komen imo- Tim en Annemieke zijn veel meer gebrand op het spel, Klaas lummelt maar een beetje mee en valt niet echt op. Als Klaas kandidaat was geweest, was hij er omstreeks Cecile of Elly ongeveer uitgegaan, naar mijn idee- tussen die twee zat hij ongeveer als level-player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Verwijderd schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 22:17:
[...]

Dat is gewoon "wisdom of the crowd"... ;) niks groepsdruk, daar ben ik allergisch voor

Klaas is niet dom, maar hij is niet 'eager' genoeg om tot zover als kandidaat te komen imo- Tim en Annemieke zijn veel meer gebrand op het spel, Klaas lummelt maar een beetje mee en valt niet echt op. Als Klaas kandidaat was geweest, was hij er omstreeks Cecile of Elly ongeveer uitgegaan, naar mijn idee- tussen die twee zat hij ongeveer als level-player.
Eigenlijk maakt het niet meer uit. de topscores uit de poule hebben 25600 punten te verdelen, ik maar 6400.
Als zij hun punten gaan spreiden hebben zij 8500 punten per kandidaat. Dus wat ik ook invul, ik heb al verloren.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Sja, vind het ook moeilijk om er niet in mee te gaan maar Annemieke heb ik vanaf het begin al op het oog. Niet omdat zij nou overduidelijk molt, maar omdat ze overduidelijk vrijwel niks toevoegt en veel minder in de "spotlights" staat dan de andere kandidaten, ze is relatief weinig aan het woord geweest, er is relatief weinig van haar getoond.

Vind die vrijstelling nog steeds verdacht, juist doordat zij sowieso doorging naar de finale is ze IMO verdacht. Voor de rest idd de theorie dat ze gewoon 1000 uit de pot heeft gehaald, en het feit dat ze echt een oelewapper is geweest gedurende het hele spel. Op vandaag na heeft ze het eigenlijk nooit goed gedaan en is ze altijd op de achtergrond gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Klaas is de mol helaas, ik gun het Annemieke om te winnen. Heerlijk die fanatiekheid, Tim erbij voor de komische noot!

[ Voor 4% gewijzigd door Joosie200 op 20-02-2016 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Klaas is de mol. Die zit al heel vaak op mensen waarmee hij er al lang uit had moeten liggen. Als je denkt dat Annemieke De Mol is dan had Klaas er al lang uit gelegen want die zit vol op Tim. En liegen in de biecht doe je alleen als je De Mol bent.
Tenzij Tim de mol is natuurlijk. Maar dat lijkt zo onwaarschijnlijk. Het enige wat hij echt fout heeft gedaan is met de porto's. Voor de rest loopt hij ook vaak wat aan te klungelen, maar heeft dat nooit direct invloed op de opdracht gehad.

Ik hoop trouwens nog wel dat het Tim of Annemieke zou zijn en dat we dan bij de eindaflevering allemaal dingen zien die zij uit het zicht van de camera hebben lopen verkloten. Vorig jaar was dat zo teleurstellend. Margriet had echt maar heel weinig gemold en was gewoon echt een saaie slechte mol. De deelnemers waren toen ook echt matig.

Ik vind het overigens raar dat mensen nu al zeggen dat De Mol slecht is. Dat weet je meestal de laatste aflevering toch pas. Daarom vindt bijna iedereen Dennis Weening de beste mol. Omdat je achteraf zag wat hij allemaal wel niet uitgespookt had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2016 @ 00:47:
Laat ik eens negatief zijn: wie is de mol niet?
Waarom wordt er veel belastinggeld uitgegeven aan deze onzin?
We zijn allemaal de mol niet, dank u, volgende!
Iemand is de mol hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

Annemieke zit op Klaas, Tim zit op Klaas en Klaas zit op Tim.

Bij deze een voorspelling voor de finale:
- Klaas is de mol (voor mij sinds de verspreking van Susan in Moltalk)
- Annemieke is de winnaar
- Tim is de verliezer

En mocht Klaas inderdaad de mol zijn dan ben ik heel benieuwd of die verspreking van Susan nog een staartje gaat krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
*knip* niet happen op trolls

[ Voor 89% gewijzigd door gambieter op 23-02-2016 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

*knip* niet happen op trolls

Mijn hoofd zegt dat Klaas de mol is, vooral door alle dingen op internet. In mijn hart hoop ik dat het Tim is. :P
RedHat schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 21:24:
[...]

Is Annemieke penningmeester? Zou mij niets verbazen als ze 1000 euro uit de pot gepakt heeft en vrolijk aan komt lopen met jaaa 1000 euro verdient.

Je zag toen ook niet de pot doen oplopen, wat normaal wel gebeurd na een opdracht.

Wel vaag, maar de pot met die €1000 erbij was gewoon in beeld hoor.

[ Voor 20% gewijzigd door gambieter op 23-02-2016 00:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
Dat doen we de hele tijd al. Iig een stuk zinvoller dan zomaar wat te lopen zeiken in een topic waar je geen interesse in hebt :)

[ Voor 10% gewijzigd door gambieter op 23-02-2016 00:07 ]

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:52

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

RedHat schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 21:24:
[...]

Verder niemand die dit zo apart vond? Voor een kandidaat zou dit niets toevoegen, voor de mol (ik verwacht Annemieke) wel. Ze maakt zichzelf minder verdacht door zogenaamd geld binnen te halen (wat je nergens bevestigd krijgt, geen beelden van uitbetalen, goede antwoorden, of de pot die oploopt) en het heeft per saldo €0 opgeleverd voor de pot.
Annemieke is mijn mol.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op zondag 21 februari 2016 @ 04:55:
Wel vaag, maar de pot met die €1000 erbij was gewoon in beeld hoor.
Ja dacht ik ook. Ze liet de duizend euro zien en er kwam in beeld dat ze nu 12duizend zoveel hebben.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

janvanduschoten schreef op zondag 21 februari 2016 @ 10:52:
[...]

Verder niemand die dit zo apart vond? Voor een kandidaat zou dit niets toevoegen, voor de mol (ik verwacht Annemieke) wel. Ze maakt zichzelf minder verdacht door zogenaamd geld binnen te halen (wat je nergens bevestigd krijgt, geen beelden van uitbetalen, goede antwoorden, of de pot die oploopt) en het heeft per saldo €0 opgeleverd voor de pot.
Annemieke is mijn mol.
Toch wat beter kijken ;) pot loopt wel degelijk op van €11.370 naar €12.370. Maar inderdaad wel apart dat de ontmoeting met Art niet werd getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:54
Laguna schreef op zondag 21 februari 2016 @ 11:22:
[...]

Toch wat beter kijken ;) pot loopt wel degelijk op van €11.370 naar €12.370. Maar inderdaad wel apart dat de ontmoeting met Art niet werd getoond.
Denk dat ze dat hebben gedaan omdat annemiek het voor de andere kandidaten ook spannend hield door het geld in het molboekje te verstoppen en ze dat ook wilden overbrengen op de kijker. Maar het zou idd wel geniaal zijn als ze dat geld gewoon uit de pot gehaald had ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

janvanduschoten schreef op zondag 21 februari 2016 @ 10:52:
[...]

Annemieke is mijn mol.
Je kan het gewoon terug zien op 44:15 dat er wel degelijk 1.000 bij komt in de pot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:52

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

emnich schreef op zondag 21 februari 2016 @ 12:14:
[...]

Je kan het gewoon terug zien op 44:15 dat er wel degelijk 1.000 bij komt in de pot.
Hmm, nog maar eens een keer kijken dan. Maar dan nog geen bewijs dat het geld van Art kwam. Aangezien Annemieke de pot beheert (ze kan dus zo bij het geld) zou het een leuke mollenstreek zijn.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

emnich schreef op zondag 21 februari 2016 @ 12:14:
[...]

Dat kan ook nog misleiding zijn door de regie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

janvanduschoten schreef op zondag 21 februari 2016 @ 12:32:
[...]

Hmm, nog maar eens een keer kijken dan. Maar dan nog geen bewijs dat het geld van Art kwam. Aangezien Annemieke de pot beheert (ze kan dus zo bij het geld) zou het een leuke mollenstreek zijn.
Exorcist schreef op zondag 21 februari 2016 @ 12:32:
[...]

Dat kan ook nog misleiding zijn door de regie.
Mooi hè, de mol.

Alles kan en je weet het nooit zeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Als die aanwijzing, het achterkant van het geld waarmee overduidelijk Klaas mee te maken is, klopt vind ik het wel heel zwak van het productie team. Een aanwijzing die als je wat tijd er in steekt best makkelijk te vinden is. Vorige aflevering benadrukte Art nog eens: "het spel verandert achter je rug" en draaide toen het geld om. Zo obvious dat ik hoop dat het niet Klaas is.
Ik hoop nog altijd dat die mozaïek achterkant gebaseerd is op een foto van Klaas met achter hem Tim of Annemieke ;)

Ik ben trouwens ook nog wel benieuwd naar het begin in aflevering 1. Daar sprak Art de mol toe, maar in één van de shots leek het toch wel duidelijk dat je dat lange haar van Annemieke zag...

[ Voor 16% gewijzigd door Fleximex op 21-02-2016 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Laatst online: 21:52

Robtimus

me Robtimus no like you

Na de 2e opdracht is de pot naar 11.370 gegaan, na de 3e opdracht naar 12.370. Annemieke heeft dus niet de boel belazerd door 1000 uit de pot te halen, tenzij de regie ons keihard zit voor te liegen.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:03
Robtimus schreef op zondag 21 februari 2016 @ 15:21:
Na de 2e opdracht is de pot naar 11.370 gegaan, na de 3e opdracht naar 12.370. Annemieke heeft dus niet de boel belazerd door 1000 uit de pot te halen, tenzij de regie ons keihard zit voor te liegen.
opzich zou de regie dat waarschijnlijk wel doen lijkt me. Maar sowieso lijkt het me sterk dat zij de mol is. Ze had makkelijk minder geld in kunnen brengen bij die opdracht bij de tv en nog steeds goed over kunnen komen.

Ik denk zelf Klaas de mol is, als sinds de eerste opdracht in de metro waarin hij als enige alleen was en, natuurlijk fout zat. Hij is ook acteur... ik denk dat hij het is... we zullen zien

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

peize9 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 18:49:
[...]

Ik denk zelf Klaas de mol is, als sinds de eerste opdracht in de metro waarin hij als enige alleen was en, natuurlijk fout zat. Hij is ook acteur... ik denk dat hij het is... we zullen zien
Hoe bedoel je fout zat? Hij had gezegd dat ze het niet zouden halen en ze hadden het niet gehaald oftewel ze hadden mede dankzij Klaas 1000 euro verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Laguna schreef op zondag 21 februari 2016 @ 19:32:
[...]

Hoe bedoel je fout zat? Hij had gezegd dat ze het niet zouden halen en ze hadden het niet gehaald oftewel ze hadden mede dankzij Klaas 1000 euro verdiend.
Waarbij ze ook nog eens zulke opdrachten zo goed als nooit halen en je als mol dus beter voor wel halen had kunnen stemmen als mol. Ik zou zeggen dat dat eerder een punt is waardoor je zou zeggen dat hij de mol niet is.
Fleximex schreef op zondag 21 februari 2016 @ 14:05:
Als die aanwijzing, het achterkant van het geld waarmee overduidelijk Klaas mee te maken is, klopt vind ik het wel heel zwak van het productie team.
Zo overduidelijk vind ik het niet eerlijk gezegd. Er zijn wat stukjes in een grote foto geplakt maar zo'n zelfde foto krijg ik met wat fotoshoppen ook wel voor b.v. Tim passend gemaakt. het zijn nl. wat vage stukjes met wat bolletjes die je al snel op een willekeurige foto geplakt krijgt. Op zich blijft het een sterke aanwijzing, maar 100% zekerheid geeft het toch niet.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:27

Vos

AFCA

En hoeveel biljetten heb je nodig om die 'mozaïek' foto kloppend te krijgen? Al het mogelijke geld dat er te winnen is? Dat is een mission impossible. En daarnaast moet je dan ook alle briefjes nog in de correcte volgorde leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
De @ikbendemol twitter tweet elke week een paar stukken achterkant van molgeld om mee te puzzelen, dat zijn dus geen 'vage' stukken met wat bolletjes.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CbRvMvNW4AAelYD.jpg:large

[ Voor 19% gewijzigd door Bartske op 21-02-2016 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:27

Vos

AFCA

Bartske schreef op zondag 21 februari 2016 @ 22:08:
De @ikbendemol twitter tweet elke week een paar stukken achterkant van molgeld om mee te puzzelen, dat zijn dus geen 'vage' stukken met wat bolletjes.

[afbeelding]
En wat heeft dit tot nu toe opgeleverd?

Googlen levert wat op mbt Klaas zie ik.

[ Voor 19% gewijzigd door Vos op 21-02-2016 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Vos schreef op zondag 21 februari 2016 @ 22:13:
[...]

En wat heeft dit tot nu toe opgeleverd?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Qrdy8v5.png

Met afbeelding van klaas erbij: http://i.imgur.com/Q2YpaZx.png

[ Voor 13% gewijzigd door Bartske op 21-02-2016 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Zelfs dit zegt niks, kan net zo goed anders zijn. Het merendeel is zo goed als zwart en als ik zo kijk zie ik nu al delen die aboluut niet op elkaar aansluiten. Zo heb je bij het haar delen waar het aan de zijkant enigszins lichter wordt, maar waar dan weer een pikzwart biljet tegenaan is geplakt. Met die kaarten kun je elke kandidaat wel maken.

Die foto van klaas in bolletjes is ook gewoon een shop dus wishful thinking i.c.m. tunnelvisie maakt het dan erg makkelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Thomas op 22-02-2016 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Robtimus schreef op zondag 21 februari 2016 @ 15:21:
Het zou niet de eerste keer zijn dat geld wat de mol stiekem weggegooid had (en dus niet door de candidaten is gemerkt) er pas bij het bekend maken van het bedrag efaf gehaald werd. Als Annemieke de mol is, dan gaat ze natuurlijk niet vertellen: ik mis 1000 euro! Want dan is zij natuurlijk verdachte nummer 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:39

Rhapsody

In Metal We Trust

het zou wel grappig zijn als Annemieke de mol blijkt te zijn. Zij beheert al een tijdje het geld en ondanks dat Art elke keer vraagt 'nog steeds penningmeester?' lijkt iedereen daar vrede mee te hebben.
Geniaal gespeeld, mocht het zo zijn. Alleen kan ik het gedrag van Klaas dan niet verklaren.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Bartske schreef op zondag 21 februari 2016 @ 22:08:

[afbeelding]
Mijn benoeming van 'vaag' komt van dat er een foto gepakt is en daarop deze plaatjes her en der worden geplakt. Laatste keer bij goed kijken viel het me trouwens op dat de foto zelf al een paar keer is aangepast om de nieuwe bolletjes weer goed overeen te laten komen. Dus zoals gezegd kun je dit met een foto van Tim ook vast wel passend krijgen.

Maar nogmaals, het blijft een hele grote hint maar aan de andere kant is er aan het begin al gemeld dat de foto van de mol op de achterkant stond. Dus op zich zou het raar zijn als je daar ook echt iets mee zou kunnen :+

Daarnaast roepen ze ook iedere keer dat het spel achter je rug verandert. Een rug is ook geld, dus het zou zomaar kunnen dat ze daar mee hebben zitten spelen ;)

[removed]

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste