De zin heeft 28 letters en het woord is 35 letters, dus blijven er 7 over. Ik heb ze niet allemaal handmatig weggestreept, dus zou niet kunnen zeggen welke letter er overblijven. Maar het lijkt iig of de zin gemaakt kan worden.Laguna schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 14:20:
Even de proef op de som genomen en volgens mij klopt het niet, ik hou namelijk 9 letters over. Uit meervoudigepersoonlijkheidsstoornis -> OSOORS en uit Rop Verheijen is de kundigste mol -> HDE. Het woord is wel 35 letters ipv 38 maar om er 7 over te houden is er toch een iets andere tekst nodig. Al kan je de namen van Taeke, Klaas en Tim ook gebruiken met een bepaalde tekst, dus ik heb zo mijn twijfels bij deze vondst.
Ik heb ze net even weg zitten strepen en het lijkt erop dat de volgende letters overblijven: OSISOORSjurm schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 14:38:
[...]
De zin heeft 28 letters en het woord is 35 letters, dus blijven er 7 over. Ik heb ze niet allemaal handmatig weggestreept, dus zou niet kunnen zeggen welke letter er overblijven. Maar het lijkt iig of de zin gemaakt kan worden.
Dat zijn dus inderdaad 7 letters die overblijven. Erg goed gevonden deze hint (ook als het geen echte hint blijkt te zijn..
[ Voor 12% gewijzigd door ruurd v. op 04-02-2016 15:04 ]
We hebben nog 1 deelnemer waarvan de achternaam uit 7 letters bestaat.. Taeke Taekema.ruurd v. schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 15:02:
[...]
Ik heb ze net even weg zitten strepen en het lijkt erop dat de volgende letters overblijven: OSISOOR
Dat zijn dus inderdaad 7 letters die overblijven. Erg goed gevonden deze hint (ook als het geen echte hint blijkt te zijn..)
Wat ik een sterke aanwijzing vind is dat "meervoudigepersoonlijkheidsstoornis" inderdaad niet 38 maar 35 letter bevat, en dat het verschil van 3 voorkomt in de titel van de aflevering "3 al weg, 7 over". Ik denk inderdaad dat we hier een echte aanwijzing hebben.
Het zoeken naar de "7 over" zal inderdaad het meest logisch gezocht moeten worden in een anagram van "meervoudigepersoonlijkheidsstoornis" minus 7 letters.
Ik vind in de zin "Rop Verheijen is de kundigste mol" het woord "kundigste" een beetje gezocht. Er zijn meer anagrammen te bedenken, waarbij je "7 over" houdt. Ik kom bijvoorbeeld op
Maar ook dit blijft een beetje gekunsteld.
Het zoeken naar de "7 over" zal inderdaad het meest logisch gezocht moeten worden in een anagram van "meervoudigepersoonlijkheidsstoornis" minus 7 letters.
Ik vind in de zin "Rop Verheijen is de kundigste mol" het woord "kundigste" een beetje gezocht. Er zijn meer anagrammen te bedenken, waarbij je "7 over" houdt. Ik kom bijvoorbeeld op
Rop Verheijen is nu de grootse mol +[diikoss]
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
"trust nobody" wordt er gefluisterd. Dat heb ik niet eerder gehoord?
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
In de intro? (Ergens aan het einde)LED-Maniak schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 20:33:
"trust nobody" wordt er gefluisterd. Dat heb ik niet eerder gehoord?
Volgens mij elke week het zelfde.
[ Voor 10% gewijzigd door SmiGueL op 06-02-2016 20:36 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Oja? Waar?Ryan_ schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 20:47:
Exit foto schijnt al gelekt te zijn vanmiddagvanmiddag door de avro.
Wat is die Tim een grote troll bij deze vertalingsopdracht. Portofoons lukken al niet bij hem en dat is bij telefonie niet anders.
Rop: "Mentirozo"
Tim: "Mentirosso"?
Cecile staat langs Tim: "Mentirozo"
Nu sprak Art het trouwens wel uit als Mentirosso.
Lol. En ook met zijn cUU. Nee cUC!
Rop: "Mentirozo"
Cecile staat langs Tim: "Mentirozo"
Nu sprak Art het trouwens wel uit als Mentirosso.
Lol. En ook met zijn cUU. Nee cUC!
[ Voor 9% gewijzigd door Fleximex op 06-02-2016 21:01 ]
Zet het antwoord op deze vraag dan graag nog effe in spoiler tags.Qosmic schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 21:04:
Wie was het dan?
Beetje raar dat het tot stand komen van die groepsfoto in de "vind je zelf" opdracht echt maar 10 seconden getoond wordt. Want dat is het moment dat je kan mollen.
[ Voor 29% gewijzigd door Fleximex op 06-02-2016 21:19 ]
Ik kom er nu pas achter maar het zou om Cecile gaan.Fleximex schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 21:05:
[...]
Zet het antwoord op deze vraag dan graag nog effe in spoiler tags.
Beetje raar dat het tot stand komen van die groepsfoto in de "vind je zelf" opdracht echt maar 10 seconden getoond wordt. Want dat is het moment dat je kan mollen.
Klopt. Had al een DM verstuurd maar wat een blunder van de avro. Gelukkig is het niet ver naar buiten gekomen.
Gezien Ceciles Twitter activiteiten en vooral haar actieve uren was het sowieso al duidelijk dat zij er rond deze tijd een keer uit moest.
Ze vertrouwde Klaas niet voor een bondje en vervolgens vliegt ze er uit, Klaas toch niet de mol?
Ze vertrouwde Klaas niet voor een bondje en vervolgens vliegt ze er uit, Klaas toch niet de mol?
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Wat deed het woord cabarete opeens links onder in beeld even voor ze de test gingen doen?
Als Rob de mol is, dan is hij door op het hoogste punt te staan wel 'misplaatst'
Als Rob de mol is, dan is hij door op het hoogste punt te staan wel 'misplaatst'
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Misplaatst kan ook simpelweg slaan op de eerste opdracht.
Tim zei dat als hij in de andere gondel had gezeten ze er meer goed hadden gehad, oftewel, hij was misplaatst. Maar die titel kan op zoveel dingen van toepassing zijn..Fleximex schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 21:45:
Die tekst achterop hebben ze het helemaal niet meer over gehad. Laatste woord weten we ook niet toch?
[ Voor 3% gewijzigd door LED-Maniak op 06-02-2016 21:51 ]
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Of: Tim had het Spaanse woordenboek dat in een eerdere opdracht gepakt had kunnen worden, en dat misschien voor de vertaalopdracht van pas had kunnen komen, teruggeplaatst (misplaatst) in de mand.
Wie verzint de volgende
Wie verzint de volgende
Wat doet Klaas hier? https://twitter.com/TimVe...s/696066303476502528?s=09
Cabarete was de plaats waar ze warenl3art schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 21:42:
Wat deed het woord cabarete opeens links onder in beeld even voor ze de test gingen doen?
You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.
Kan op veel dingen slaan inderdaad. Was ook gewoon een gedachte zoals er zoveel zijn.Fleximex schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 21:45:
Man, ik hoop zo dat hij het niet is. Het is zo pijnlijk duidelijk, bovendien verdenkt zo'n beetje iedere kandidaat hem. Zou echt de zwakste mol allertijden zijn..
Dat heb ik eigenlijk ook bij Rop. Tim daarentegen is ook verdacht, maar bij hem zou het minder erg zijn als hij de mol was.
Ik zit op Klaas. Hoop sowieso niet op Rop omdat hij zo'n cliché mol zou zijn. Ik hoop op Taeke en Annemieke omdat die het dan allebei erg goed gespeeld zouden hebben.
Ik zit op Klaas. Hoop sowieso niet op Rop omdat hij zo'n cliché mol zou zijn. Ik hoop op Taeke en Annemieke omdat die het dan allebei erg goed gespeeld zouden hebben.
[tunnelvisie]
Bij het maken van de test noemt Tim de eerste opdracht de "Zoek geen verschillen"-opdracht. Tja, de mol zoekt natuurlijk niet naar de verschillen!
Eerder zei hij in de biecht na de woordjes-leren test: "Als ik er had gestaan hadden we genoeg gehad.". Hij zegt niet ""Als ik er had gestaan hadden we er genoeg gehad.". En wat wil het zeggen als je "genoeg hebt gehad"? Dat je ermee kapt, dat je geen antwoorden meer geeft!
En wanneer ze Ellie Lust van karton ophalen had hij het over "ethordiscipline", zo stond het letterlijk in de ondertiteling. Oftewel eet-tor discipline!
Volgende week zit ik waarschijnlijk weer op Taeke.
Bij het maken van de test noemt Tim de eerste opdracht de "Zoek geen verschillen"-opdracht. Tja, de mol zoekt natuurlijk niet naar de verschillen!
Eerder zei hij in de biecht na de woordjes-leren test: "Als ik er had gestaan hadden we genoeg gehad.". Hij zegt niet ""Als ik er had gestaan hadden we er genoeg gehad.". En wat wil het zeggen als je "genoeg hebt gehad"? Dat je ermee kapt, dat je geen antwoorden meer geeft!
En wanneer ze Ellie Lust van karton ophalen had hij het over "ethordiscipline", zo stond het letterlijk in de ondertiteling. Oftewel eet-tor discipline!
Het is overduidelijk![/molloot]A mole's diet is mostly insects and other invertebrates, including earthworms, centipedes, millipedes, snails, slugs, grubs, ants, sowbugs, termites, beetles, and crickets.
Verstuurd vanaf mijn Computer®
idd... maar jammere is dat deze actie wel echt is omdat hij de mol is vrees ik... de echte mol molt het liefst ongezien, terwijl een kandidaat die molt juist wil dat andere kandidaten zijn molactie zien zodat ze hem/haar gaan verdenken... de tafelactie van Klaas lijkt mij duidelijk niet gezien en ook bedoelt als niet te zien door de anderen...Brammos85 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 22:08:
[...]
Man, ik hoop zo dat hij het niet is. Het is zo pijnlijk duidelijk, bovendien verdenkt zo'n beetje iedere kandidaat hem. Zou echt de zwakste mol allertijden zijn..
Verwijderd
Zou wel slecht montagewerk zijn dan, meestal zie je op t eind alle molacties toch? Waarom zenden ze dit uit als klaas de mol is? Je zou juist verwachten dat de échte molacties pas bij de laatste aflevering worden getoondP.O. Box schreef op zondag 07 februari 2016 @ 08:56:
[...]
idd... maar jammere is dat deze actie wel echt is omdat hij de mol is vrees ik... de echte mol molt het liefst ongezien, terwijl een kandidaat die molt juist wil dat andere kandidaten zijn molactie zien zodat ze hem/haar gaan verdenken... de tafelactie van Klaas lijkt mij duidelijk niet gezien en ook bedoelt als niet te zien door de anderen...
Interessant om te weten is dat er dit jaar een vrij nieuw team aan het programma werkt. Dit lijkt goed te merken te zijn. Dat gecombineerd met het feit dat Moltalk alle enorme Klaas hints niet benoemd geeft wel aan dat we nu met 95% zekerheid kunnen zeggen wie het is.
Tunnelvisie zit bij mij ook volledig om Tim. De biecht verklapte dat hij toch veel wist (terwijl hij overduidelijk molde).W3ird_N3rd schreef op zondag 07 februari 2016 @ 05:50:
[tunnelvisie]
[...]
Het is overduidelijk![/molloot]
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Hoe kom je daarbij? Volgens mij verdenkt juist zowat iedere kandidaat Tim?Brammos85 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 22:08:
[...]
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Bijna iedereen zegt Tim en Klaas te verdenken. En dan komt het er dus net maar op neer hoe ze de vragen verdelen over de 2.
Hoop eerlijk gezegd echt dat Taeke de mol blijkt te zijn, maar alles lijkt toch wel heel erg richting Klaas te wijzen.
Grote kans dat Tim met Annemiek dan de finale halen, Tim wint, Annemieke verbaast naar klaas kijkt en Klaas een beetje schaapachtig staat te lachen.
Hoop eerlijk gezegd echt dat Taeke de mol blijkt te zijn, maar alles lijkt toch wel heel erg richting Klaas te wijzen.
Grote kans dat Tim met Annemiek dan de finale halen, Tim wint, Annemieke verbaast naar klaas kijkt en Klaas een beetje schaapachtig staat te lachen.
D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl
Aan de andere kant; Cecile vertrouwde Klaas niet voor een verbondje, wellicht was hij een verdachte en nu is ze eruit... Dan zou Klaas het toch niet zijn...
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Misschien hoopte Klaas dat dat schuiven van de tafel geluid zou maken en argwaan zou wekken? Hij kan zo testen of iemand scherp als fanatieke kandidaat reageert.
Kan me niet voorstellen dat dit een mislukte molactie was (mislukt want niet gezien/benoemd als verschil door Art) dan zou het de uitzending niet in komen.
Kan me niet voorstellen dat dit een mislukte molactie was (mislukt want niet gezien/benoemd als verschil door Art) dan zou het de uitzending niet in komen.
I served in a company of heroes.
Deze aflevering heet iets in niets. Dan blijft de n over
ora et labora
Annemiek noemde het restaurant molina terwijl het molino heet, vrouwelijke vervoeging = zij is de mol?
Annemiek had met de koffer-opdracht geen meter hoeven lopen en bij die opdracht is ook geen geld opgehaald. Een echte Mol wordt natuurlijk niet moe.
En zo niet, met de vrijstelling die Annemiek nu heeft haalt ze dus de finale. En Rop goes home.
En zo niet, met de vrijstelling die Annemiek nu heeft haalt ze dus de finale. En Rop goes home.
Denk veel te ver gezocht maar viel me toch op: Op het petje van Taeke stond Doe maar lekker: Eerste rij van alle letters DML.
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
En annemiek zit dus al zes afleveringen vol op Klaas. Zal me niks verbazen als taeke er dus nog uit gaat.
Mensen die nu nog niet op Klaas zitten kunnen beter een ander programma gaan kijken
Zelf heb ik klaas wel op mijn lijstje staan maar je moet altijd een open visie houden mocht hij het niet zijn. Dat heb ik bij Kees ook altijd gehad toen het na 1 aflevering eigenlijk al duidelijk was dat hij de mol was. Het is natuurlijk ook een beetje de charme van het programma om wat theorieen te bedenken bij alles. Een tunnelvisie tijdens zo'n programma, ook al heb je misschien gelijk neemt voor mij altijd een beetje het plezier weg.
[ Voor 33% gewijzigd door jdh009 op 13-02-2016 22:12 ]
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Het is wel vreemd dat een kandidaat een joker weggeeft zonder er iets voor terug te krijgen.
Maar toch Klaas is voor mij al vanaf aflevering 1 de mol.
Ze had niets aan die joker. Er waren nog 2 testen, waarvan 1 test, waarschijnlijk de eerste, een zwarte vrijstelling zou opleveren. Op de ene test 5 jokers inzetten en de ander de vrijstelling, je bent dan altijd automatisch door als de zwarte vrijstelling niet wordt ingezet. Als je het met 5 jokers in 1 test niet redt, heb je niks in de finale te zoeken.ik222 schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 22:34:
Het is wel vreemd dat een kandidaat een joker weggeeft zonder er iets voor terug te krijgen.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ik kan in de poule toch niet winnen van degenen die de hele tijd al op klaas zitten, dit ga lekker eigenwijs voor TimBrammos85 schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 21:59:
Mensen die nu nog niet op Klaas zitten kunnen beter een ander programma gaan kijken
ora et labora
Annemieke geeft een joker aan Rop (die deze test verder geen nut had door de zwarte vrijstelling) -> Rop gaat naar huis. Hadden we niet een paar jaar terug een mol waarbij iedere kandidaat die een kamer deelde met de mol direct daarna naar huis ging omdat ze de mol daar volledig gingen vertrouwen?ik222 schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 22:34:
Annemieke zei "Ik wil ook gewoon terugkijken, op de bank naar de TV en niet constant naar het beeld schreeuwen: "egoïstisch naar mens!". Waarom zou je dat constant schreeuwen? Tenzij...!
Annemieke ging niet eens lopen bij de koffer-opdracht, maar bleef lekker in haar holletje (control room) zitten. En ze had de titels van de vensters niet gezien waar ze drie kwartier naar had zitten turen, maarja, een mol ziet natuurlijk niet zo goed.
"Iets is niets": Annemieke had een vrijstelling en jokers gewonnen, dus "iets".. Maar als mol heb je daar natuurlijk niets aan.
Bij datzelfde spel zei ze "O, jee, een spel met tact en onthouden. Daar ben ik dus gewoon niet goed in.". En vervolgens loopt ze weg met de hoofdprijs. De mol weet natuurlijk wat waar ligt.
Annemieke had "ergens wel vertrouwen in deze test". Ja, logisch?
Vorige week vond ik Tim wel verdacht, dus ik heb echt geen idee.
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Uit het dagboek van de mol.Van mij mag iedereen zijn koffers pakken. Ik blijf hoe dan ook in het spel.
Er is er maar eentje die in de controlroom blijft en van wie iedereen de koffers mag pakken.
Annemiek bleef achter
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ik zit vanaf de 1e aflevering vol op Annemieke. Maar begin nu licht te twijfelen aan Klaas. Ik vond de opdracht met dat terras echt een leuke opdracht, waarbij Annemieke niet veel in beeld kwam. Daarom denk ik ook dat ze daar wel heeft proberen te mollen maar dat ze het er gewoon uitgeknipt hebben. Ik denk aan prijzen goedkoper maken, geld proberen weg te houden. Dit vond ik de leukste opdracht van dit seizoen.RedHat schreef op maandag 04 januari 2016 @ 22:11:
Voor mij is het overduidelijk Annemieke. Misschien tunnelvisie maar zij trok ook niet aan het touw alleen werd dat echt 0,1 sec uitgezonden. En de hele 'regie' in ogenschouw nemend verdenk ik haar toch het meest.
Vorig seizoen vond ik met al die 'fake-hints' de charme van WIDM wel een beetje afgevlakt te zijn. In de beginseizoenen was dit (Althans voor mij persoonlijk) veel minder en kon je als je echt goed opgelet had het wel te weten komen.
Maarja dit jaar kijk ik toch maar weer
[ Voor 5% gewijzigd door RedHat op 14-02-2016 10:52 ]
Wel mooi om te zien dat dat hele gedoe met die letters waar dan en zin uit zou komen over dat Rob de mol is, dus ook gewoon keihard iets is dat als je iets wil zien, je het ook wel kan vinden.
Ik nomineer dit voor open deur van de dag! Bij iedere kandidaat worden er van dit soort aanwijzingen 'gevonden' dus het is ook logisch dat een groot gedeelte daarvan niet klopt.l3art schreef op zondag 14 februari 2016 @ 10:52:
Wel mooi om te zien dat dat hele gedoe met die letters waar dan en zin uit zou komen over dat Rob de mol is, dus ook gewoon keihard iets is dat als je iets wil zien, je het ook wel kan vinden.
Voor mij was Rop de mol al niet meer toen hij in een aflevering opperde dat de achterkant van het molgeld wel eens een mozaïek kon zijn. Een mol zal dat nooit doen.
Dat vond ik ook een erg leuke opdracht! Het probleem is dat iedereen hier heel makkelijk kon mollen omdat iedereen wel alleen was en makkelijk wat geld minder had kunnen vragen als ober, meer fooi geven als koerier etc.RedHat schreef op zondag 14 februari 2016 @ 10:48:
[...]
Ik zit vanaf de 1e aflevering vol op Annemieke. Maar begin nu licht te twijfelen aan Klaas. Ik vond de opdracht met dat terras echt een leuke opdracht, waarbij Annemieke niet veel in beeld kwam. Daarom denk ik ook dat ze daar wel heeft proberen te mollen maar dat ze het er gewoon uitgeknipt hebben. Ik denk aan prijzen goedkoper maken, geld proberen weg te houden. Dit vond ik de leukste opdracht van dit seizoen.
[ Voor 36% gewijzigd door Bartske op 14-02-2016 11:22 ]
Klopt dat is ook zo, alleen deze ging wel heel ver naar mijn idee. Vandaar dat ik die nog even aanhaalde.Bartske schreef op zondag 14 februari 2016 @ 11:21:
[...]
Ik nomineer dit voor open deur van de dag! Bij iedere kandidaat worden er van dit soort aanwijzingen 'gevonden' dus het is ook logisch dat een groot gedeelte daarvan niet klopt.
Voor mij was Rop de mol al niet meer toen hij in een aflevering opperde dat de achterkant van het molgeld wel eens een mozaïek kon zijn. Een mol zal dat nooit doen.
Zelf heb ik ook van alles en nog wat gedacht bij Rop, als je het wil zien zie je het ook. De bekende tunnelvisie.
De keuze van Taeke in het 4-op-een-rij-spel was wat mij betreft nogal vreemd. Hij had de zwarte vrijstelling afgepakt van Annemieke en kon vervolgens eenvoudig voorkomen dat hij hem weer ging kwijtraken, door in het nieuwe rijtje pak-af's de rode kaart te spelen die hij duidelijk nog in zijn hand had.
Ik blijf overigens op Annemieke, de hints en verdachtmakingen richting Klaas liggen me er veel te dik op.
Ik blijf overigens op Annemieke, de hints en verdachtmakingen richting Klaas liggen me er veel te dik op.
Sowieso maakt het in dat 4-op-een-rij-spel niet echt uit of de Mol wist waar een bepaalde kaart wel of niet lag, aangezien hij/zij geen enkele invloed had op het pakgedrag van de anderen. Het beïnvloeden van het neerleggen van de kaarten kan ook maar tot op een bepaald niveau, aangezien je uiteindelijk dus afhankelijk bent van wat de rest pakt en hoe zij het spel zelf willen spelen. Het kan dus puur geluk zijn dat Annemieke zo met de hoofdprijs aan de haal ging. Als er komende week nog een pak-af, zwarte vrijstelling, of ander geintje voorbij komt, is ze niet eens zeker van de finale. De kans dat Annemieke nu daadwerkelijk 1 van de 3 finalisten wordt, is natuurlijk wel ontzettend groot.
Your Friendly Neighborhood Moderator
inderdaad, dat viel mij ook op.... heel dom als hij niet de mol is... ook zette iemand een rode blokkering in op een set die sowieso nooit meer een serie van 4 kon worden (aangenomen dat er van iedere soort x maal 4 stuks in het spel waren)SandaX schreef op zondag 14 februari 2016 @ 11:31:
De keuze van Taeke in het 4-op-een-rij-spel was wat mij betreft nogal vreemd. Hij had de zwarte vrijstelling afgepakt van Annemieke en kon vervolgens eenvoudig voorkomen dat hij hem weer ging kwijtraken, door in het nieuwe rijtje pak-af's de rode kaart te spelen die hij duidelijk nog in zijn hand had.
[ Voor 15% gewijzigd door P.O. Box op 14-02-2016 13:26 ]
Zouden de kandidaten van te voren ook weten wat voor schoeisel/kleding ze moeten aantrekken?
Het viel mij op dat Annemiek bij het 4-op-een-rij-spel gewoon slippers droeg. Dus niet echt een action spel waar je veel moet bewegen. Als je bijvoorbeeld die koffer opdracht had, lijkt mij niet dat je dat op slippers gaat doen, aangezien dat niet makkelijk rent.
Dus kort gezegd, Annemiek wist dat deze opdracht kwam en doet slippers aan, omdat ze toch niet veel hoeft te bewegen.
Het viel mij op dat Annemiek bij het 4-op-een-rij-spel gewoon slippers droeg. Dus niet echt een action spel waar je veel moet bewegen. Als je bijvoorbeeld die koffer opdracht had, lijkt mij niet dat je dat op slippers gaat doen, aangezien dat niet makkelijk rent.
Dus kort gezegd, Annemiek wist dat deze opdracht kwam en doet slippers aan, omdat ze toch niet veel hoeft te bewegen.
Het verbaasde me gisteren dat ze, na het klimmen in hun zomerkloffie, weer rondrenden tussen glasscherven en ander puin zonder enige bescherming. Lijkt er dus op dat ze van niets weten.Reverb_ schreef op zondag 14 februari 2016 @ 15:24:
Zouden de kandidaten van te voren ook weten wat voor schoeisel/kleding ze moeten aantrekken?
[..]
Ze krijgen wel enige info over kleding volgensmij, ik meen dat ze wel zeggen dat je dichte schoenen aan moet doen etc of zwemkleding. Maar ik denk dat die info best summier blijft.Reverb_ schreef op zondag 14 februari 2016 @ 15:24:
Je zou toch inderdaad wel mogen aannemen dat de productie wel zorgt dat iedereen een beetje veilig blijft. Zo'n opdracht als het bergklimmen zou je echt niet op slippers of sandalen moeten doen. In korte kleding tot daar aan toe.
Tim is het volgens mij niet, die molt te opvallend (zoals vorige week C-U-U-C). Die probeert zichzelf verdacht te maken zodat anderen op hem stemmen en zo afvallen.
Annemieke vertelde nog op het einde dat ze de nummers wel had gezien (http://www.npo.nl/wie-is-de-mol/13-02-2016/AT_2049571, @18:50), ze had het ook helemaal kunnen verzwijgen. Wat betreft haar schoeisel, Klaad droeg ook slippers (@21:15).
Ik hou het bij Taeke. @23:50 en @24:10 is te zien dat hij een blokkeerkaart heeft. Vervolgens heeft hij een paar keer de kans gehad om mingeld te blokkeren (zoals b.v. @26:15 - er ligt 3x -250 en 3x -500), maar in plaats daarvan pakt hij zelfs juist min 750 euro.
Annemieke vertelde nog op het einde dat ze de nummers wel had gezien (http://www.npo.nl/wie-is-de-mol/13-02-2016/AT_2049571, @18:50), ze had het ook helemaal kunnen verzwijgen. Wat betreft haar schoeisel, Klaad droeg ook slippers (@21:15).
Ik hou het bij Taeke. @23:50 en @24:10 is te zien dat hij een blokkeerkaart heeft. Vervolgens heeft hij een paar keer de kans gehad om mingeld te blokkeren (zoals b.v. @26:15 - er ligt 3x -250 en 3x -500), maar in plaats daarvan pakt hij zelfs juist min 750 euro.
More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs
Ik verwacht bij de laatste aflevering met molacties een Klaas die naar de kokkin gebaart dat het lekker rustig aan kan.
I served in a company of heroes.
Ik heb die fascinatie voor Klaas als de mol nog altijd niet begrepen.Brammos85 schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 21:59:
Zit al vanaf het begin op de combinatie Tim/Annemieke, maar neig toch meer naar Annemieke op dit moment.
(Vraag me trouwens af of de mensen die samen met mij nog op maximale punten in de app staan en altijd op Klaas hebben ingezet dit komende aflevering ook gaan doen?
Hier zat ik ook aan te denken inderdaad, Tim kan dit evengoed gedaan hebben natuurlijk, maar ik verwacht inderdaad zo'n soort actie. Taeke vond ik hier ook verdacht omdat die ineens de fiets van Klaas meenamVuvuzela schreef op maandag 15 februari 2016 @ 01:33:
Ik verwacht bij de laatste aflevering met molacties een Klaas die naar de kokkin gebaart dat het lekker rustig aan kan.
Ik heb nog maximale punten en zet vanaf aflevering 3 alles op Klaas, echter acht ik de kans groot dat Annemiek doorgaat naar de finale (want vrijstelling).Hogader schreef op maandag 15 februari 2016 @ 09:11:
[...]
(Vraag me trouwens af of de mensen die samen met mij nog op maximale punten in de app staan en altijd op Klaas hebben ingezet dit komende aflevering ook gaan doen?)
Ik heb nu alles op Klaas ingezet. Maar als er tijdens de aflevering geen zwarte vrijstelling in het spel komt overweeg ik toch om alles op Annemiek in te zetten omdat ze dan toch zeker naar de finale gaat (en ik dan tenminste m'n punten hou tot de finale).
Achja let's see.
Ik zit ook op Klaas, maar ook Annemieke wordt steeds verdachter, aangezien het er bij Klaas wat te dik bovenop ligt.
Tim is het niet. Tim zit namelijk best fanatiek in het spel en maakt erg veel meters, alsof hij oprecht gewoon maximale pot wil hebben. Maar belangrijker, Tim zit bijna nooit in de hoek waar je een logische mol zou verwachten. Met dat koffer-zoeken doe je wat Annemiek deed, niet wat Tim deed. Idem voor dat 4 op een rij, Tim had best lege handen.
Tim valt me ook vaak op omdat hij net voor elkaar weet te krijgen wat een mol niet zou lukken. Bij het restaurant heeft hij dus met onderhandelen wel krediet weten los te peuteren bij de uitbater, een mol zou juist falen.
Dat restaurant was een enorm leuke opdracht en ik vermoed dat de Mol het wel best vond. Zoveel mogelijkheden om te mollen en dan toch de opdracht halen met 1500 euro in de pot. De Mol heeft die opdracht gewoon zo gelaten; iedereen had de opdracht kunnen slopen.
Tim valt me ook vaak op omdat hij net voor elkaar weet te krijgen wat een mol niet zou lukken. Bij het restaurant heeft hij dus met onderhandelen wel krediet weten los te peuteren bij de uitbater, een mol zou juist falen.
Dat restaurant was een enorm leuke opdracht en ik vermoed dat de Mol het wel best vond. Zoveel mogelijkheden om te mollen en dan toch de opdracht halen met 1500 euro in de pot. De Mol heeft die opdracht gewoon zo gelaten; iedereen had de opdracht kunnen slopen.
Blijf er nog steeds bij dat Annemieke het is. Rop zat juist niet op haar en ligt er uit, + dat ik haar gewoon de meest verdachte zooi vind uithalen.
Tot nu toe sinds aflevering 1 bezig met alle punten op Klaas en ik ga dit doorzetten, omdat ik bijna 100% zeker weet dat hij de mol is.
spoiler:
Taeke gaat er zo goed als uit deze week. Hij zat samen met Rop grotendeel op Tim. Zij hadden waarschijnlijk zelfde aantal fout en daardoor Rop qua tijd eruit. Daarbij is er ook iets als social media gedrag en daar is uit te leiden dat Taeke eerder terug was.
Tim -> Annemieke en Klaas
Klaas -> Annemieke
Annemieke -> Klaas
Ik vermoed dat de mol bij de restaurant opdracht een koerier was en daar gewoon even aangegeven doe rustig aan. Mijn reden dat Klaas het is en niet Annemieke. Dit jaar is een man aan de beurt als mol en voor mij was het gewoon meteen Klaas. Ik zie allemaal kleine dingen waar uit ik het leid. Alleen door de social media wordt het voor ons als kijker makkelijk om de mol sneller te vinden.
Tim -> Annemieke en Klaas
Klaas -> Annemieke
Annemieke -> Klaas
Ik vermoed dat de mol bij de restaurant opdracht een koerier was en daar gewoon even aangegeven doe rustig aan. Mijn reden dat Klaas het is en niet Annemieke. Dit jaar is een man aan de beurt als mol en voor mij was het gewoon meteen Klaas. Ik zie allemaal kleine dingen waar uit ik het leid. Alleen door de social media wordt het voor ons als kijker makkelijk om de mol sneller te vinden.
[ Voor 9% gewijzigd door n2theb op 15-02-2016 10:40 ]
Ik zit ook op Klaas, maar vind een aantal zaken wel raar. Taeke die idd de fiets meeneemt, maar Klaas die zonder kip (alleen patat) de boel terugbrengt. Als mol had je dan toch kunnen zeggen 'de kip is nog niet klaar'?
Als je dit stukje tekst ook letterlijk neemt (uit het mol dagboek) dan is Annemieke de mol. In deze zin slaat het woord zijn op een mannelijk persoon. Dus dat als je de zin iets anders formuleerd dan krijg je:l3art schreef op zondag 14 februari 2016 @ 09:08:
[...]
Uit het dagboek van de mol.
Er is er maar eentje die in de controlroom blijft en van wie iedereen de koffers mag pakken.
Van mij mogen alle mannen hun koffer pakken.
Dit is namelijk precies wat Annemieke heeft gedaan deze aflevering.
Ik vond Tim bij deze opdracht juist wel op een sleutel positie zitten. Hij bleef samen met Annemieke als laatste in de Control Room en kon vrij de 4 beweegbare camera's besturen. Dit is als Mol natuurlijk perfect om een beetje te saboteren. Tevens had hij precies kunnen zien waar de koffer moest staan omdat Taeke en Klaas er letterlijk voor hebben gestaan. Toch laat hij zich maar wat graag door Annemieke naar de eerste verdieping sturen. Maar ondanks dat heeft hij wel zijn koffer binnen gehaald. Wat dan weer niet zo slim was als Mol. Dna had hij beter in die laatste seconde's onderuit kunnen gaan en net te laat te komen.
Bij de 4 op een rij opdracht kun je als Mol weinig doen behalve geld uit de pot spelen. Dit kun je doen door met de rode bordjes andere dingen weg te spelen (jokers en vrije stellingen) ipv geld en daardoor moet iemand wel 4 op een rij maken met min geld.
Wat mij opviel bij Annemieke dat ze het duidelijk had over Mollina's als restaurantnaam, terwijl het toch duidelijk Mollino's was.
Vrouwelijke mol = Mollina?
Vrouwelijke mol = Mollina?
Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black
Precies, aangezien haar spaans ook goed is was dit voor mij overduidelijk dat zij de mol moet zijn, heb wel lang op Tim en Klaas gezeten (waarbij ik twijfelde of Tim de mol was of gewoon raar is
)
[ Voor 19% gewijzigd door FotW op 15-02-2016 11:53 ]
Ik denk dat we in de laatste aflevering bij alle molacties Klaas wel 10x voorbij zijn eigen koffer zien lopen. 
Die was veeel te lang weg.
/Klaastunnel
Die was veeel te lang weg.
/Klaastunnel
Interessant:
In de laatste alinea van het molboek staat: "En voor de rest? Lang zal ze leven." Met de rest bedoeld de mol misschien wel de kandidaten. En dan lang zal ze leven. Dat slaat op het filmpje dat ze hebben gemaakt voor Cecile. Als de kandidaten het filmpje nog een keer GOED hadden BEKEKEN (staat ook in het molboekje: allemaal niet zo goed kunnen zien) dan kun je zien dat Annemieke eigenlijk helemaal niet Hoera! zingt, maar iets heel anders! Ik kan best wel goed liplezen en volgens mij zegt ze: Ik ben de mol! Kijk zelf maar terug. Jij bent nu mijn mol Annemieke!!!
Zeker, al zit ik hiervoor al veel te diep in mn klaas tunnel. Iemand een youtube linkje?
edit: het is vanaf ong 20 minuten in de aflevering. Het zou nog best wel kunnen maar daar kan ik niet goed genoeg voor liplezen
[ Voor 22% gewijzigd door Bartske op 15-02-2016 12:18 ]
https://twitter.com/adore...65409?ref_src=twsrc%5EtfwBartske schreef op maandag 15 februari 2016 @ 12:14:
[...]
Zeker, al zit ik hiervoor al veel te diep in mn klaas tunnel. Iemand een youtube linkje?
Dat mingeld zegt helemaal niets aangezien het in zo'n spel toch gaat om de jokers en vrijstellingen en totaal niet over het geld. Ook als gewone deelnemer zul je hierbij het mingeld lekker laten voor wat het is en voor de rest van de dingen spelen.Robtimus schreef op zondag 14 februari 2016 @ 15:48:
[removed]
Ik zit zelf op Klaas maar nu ik dit alles lees vind ik Annemieke toch ook vrij verdacht met alles.
Wat ik dan weer opvallend vond is dat Annemieke iets van 5 jokers inzette.. terwijl er nog een ronde te gaan is. Ze wist indirect toch wel dat Klaas die zwarte vrijstelling zou inzetten en dat als ze als mol toch niets aan die jokers heeft. Maar ik had als kandidaat misschien 2 a 3 jokers ingezet en die andere 2 bewaard.
Wat ik dan weer opvallend vond is dat Annemieke iets van 5 jokers inzette.. terwijl er nog een ronde te gaan is. Ze wist indirect toch wel dat Klaas die zwarte vrijstelling zou inzetten en dat als ze als mol toch niets aan die jokers heeft. Maar ik had als kandidaat misschien 2 a 3 jokers ingezet en die andere 2 bewaard.
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Ze heeft ook nog een vrijstelling he, die zet ze volgende keer in.Frostbite schreef op maandag 15 februari 2016 @ 12:55:
Ik zit zelf op Klaas maar nu ik dit alles lees vind ik Annemieke toch ook vrij verdacht met alles.
Heb het hieperdepiep filmpje nog even een stuk of 20 keer bekeken, en denk toch dat het niks is. Vooral om dat de rest ook niet 'hoera' zingt maar iets van 'hoooooo'. En het is vooral de 'O' beweging met haar mond die opvalt.
De eerste twee keer lijkt het er op dat ze toch wel iets met een L klank doet.Bartske schreef op maandag 15 februari 2016 @ 12:58:
[...]
Ze heeft ook nog een vrijstelling he, die zet ze volgende keer in.
Heb het hieperdepiep filmpje nog even een stuk of 20 keer bekeken, en denk toch dat het niks is. Vooral om dat de rest ook niet 'hoera' zingt maar iets van 'hoooooo'. En het is vooral de 'O' beweging met haar mond die opvalt.
Beter filmpje:
Vind het moeilijk om te zeggen of het Klaas of Annemieke is (ik denk wel 1 van die 2, trouwens) aan de hand van acties. Ze hebben allebei lopen mollen, maar Annemieke vertrouw ik ook gewoon voor geen cent. Ze blijft een stuk meer op de achtergrond dan Klaas, en gedraagt zich ook gewoon heel gek. Klaas zou ik nog wel kunnen zien als iemand die heeft spelletje doorheeft en het gewoon heel goed doet, maar Annemieke veel minder.
Komt denk ik ook omdat de regie veel minder laat zien van Annemieke. Klaas wordt teveel naar de voorgrond gehaald.ThomasXIV schreef op maandag 15 februari 2016 @ 13:31:
Vind het moeilijk om te zeggen of het Klaas of Annemieke is (ik denk wel 1 van die 2, trouwens) aan de hand van acties. Ze hebben allebei lopen mollen, maar Annemieke vertrouw ik ook gewoon voor geen cent. Ze blijft een stuk meer op de achtergrond dan Klaas, en gedraagt zich ook gewoon heel gek. Klaas zou ik nog wel kunnen zien als iemand die heeft spelletje doorheeft en het gewoon heel goed doet, maar Annemieke veel minder.
Als je een vrijstelling en 5 jokers hebt met 2 testen te gaan zet je 1 van de keren alle jokers in en de andere keer de vrijstelling. Ze had dus deze keer de vrijstelling in kunnen zetten of de 5 jokers. Aangezien het het meest logisch is dat de zwarte vrijstelling gelijk zou worden ingezet is het de meest logische keuze om nu de 5 jokers en de volgende keer de vrijstelling te spelen.Frostbite schreef op maandag 15 februari 2016 @ 12:55:
[removed]
Dat fietsen met die antwoord enveloppen blijft maar in mijn hoofd zitten, toen Taeke voorop ging om te verkennen. Die moet toch gewoon enveloppen hebben weggegooid?
De regie zit heel erg op Klaas te focussen (de tafel, hij lacht soms als iemand een rood scherm krijgt, hij doet zich misschien te veel voor als mol);
Annemieke is weinig in beeld (bewust?), als laatste in de camera control room, hmmm;
Tim doet wel verdachte dingen, maar wat mij betreft net wat te opvallend.
De regie zit heel erg op Klaas te focussen (de tafel, hij lacht soms als iemand een rood scherm krijgt, hij doet zich misschien te veel voor als mol);
Annemieke is weinig in beeld (bewust?), als laatste in de camera control room, hmmm;
Tim doet wel verdachte dingen, maar wat mij betreft net wat te opvallend.
[ Voor 48% gewijzigd door Jumpman op 15-02-2016 14:19 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
die zwarte vrijstelling werd bij "vier-op-een-rij" ook niet geblokkeerd, terwijl er volgens mij wel die kaarten 'in het spel' gespeeld konden worden = molstreek?
Er zaten meerdere zwarte vrijstellingen in, twee werden er wel geblokkeerd (in ieder geval 1 keer door Rop)HyperTrophy schreef op maandag 15 februari 2016 @ 14:37:
die zwarte vrijstelling werd bij "vier-op-een-rij" ook niet geblokkeerd, terwijl er volgens mij wel die kaarten 'in het spel' gespeeld konden worden = molstreek?
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Van alles waren er 8 blokjes in het spel en konden ze dus 2x vol worden gemaakt. (hoeveel rode weet ik zo niet).Wailing_Banshee schreef op maandag 15 februari 2016 @ 14:38:
[...]
Er zaten meerdere zwarte vrijstellingen in, twee werden er wel geblokkeerd (in ieder geval 1 keer door Rop)
De zwarte is iig zovere geblokkeerd dat hij maar 1x is gepakt.
De mol maakt het op zich geen bal uit wie die vrijstellingen krijgt. Iemand gaat er toch iedere test uit en wie dat is maakt natuurlijk weinig uit. Het enige dat de mol niet gaat doen is die min-getallen blokkeren omdat er daarmee geld uit de pot gaat en dat is iets dat de mol wel wil dat er gebeurt.HyperTrophy schreef op maandag 15 februari 2016 @ 14:37:
[removed]
De mol maakt het wel uit die heeft belang bij de zwarte vrijstelling.redwing schreef op maandag 15 februari 2016 @ 15:20:
[...]
De mol maakt het op zich geen bal uit wie die vrijstellingen krijgt. Iemand gaat er toch iedere test uit en wie dat is maakt natuurlijk weinig uit. Het enige dat de mol niet gaat doen is die min-getallen blokkeren omdat er daarmee geld uit de pot gaat en dat is iets dat de mol wel wil dat er gebeurt.
Een kandidaat wil de groene vrijstelling of jokers en de zwarte is mooi meegenomen maar die geeft je geen voordeel ten opzichte van de rest.
Alleen de mol heeft belang bij een zwarte vrijstelling en Klaas is de enige die zich volledig op de zwarte vrijstelling heeft gericht.
Wat heeft de mol aan de zwarte vrijstelling?Wceend schreef op maandag 15 februari 2016 @ 15:32:
[...]
De mol maakt het wel uit die heeft belang bij de zwarte vrijstelling.
Een kandidaat wil de groene vrijstelling of jokers en de zwarte is mooi meegenomen maar die geeft je geen voordeel ten opzichte van de rest.
Alleen de mol heeft belang bij een zwarte vrijstelling en Klaas is de enige die zich volledig op de zwarte vrijstelling heeft gericht.
I disagree.Wceend schreef op maandag 15 februari 2016 @ 15:32:
[...]
De mol maakt het wel uit die heeft belang bij de zwarte vrijstelling.
Een kandidaat heeft ook veel baat bij de zwarte vrijstelling. Immers kan hij/zij daarmee ervoro zorgen dat de winsten van de andere kandidaten nutteloos zijn en eventueel (wat bijv Klaas probeerde bij Annemieke) er nog een slaatje uit slaan door jokers in ruil voor info te vragen.
Ik vind het wel leuk dit seizoen dat (voor mij tenminste) het nog onduidelijk is wie de mol is. Zowel Klaas als Annemieke zouden het heel goed kunnen zijn. Klaas omdat daar meer aanwijzingen en molacties naar te herleiden zijn en Annemieke omdat ze zowel weinig geld heeft ingebracht, als veel uit de pot heeft gehaald. Ze doet wel erg nonchalant over het mingeld elke keer.
Volgens mij heeft de mol alleen belangstelling voor dat min geld. Die zwarte vrijstelling is natuurlijk wel leuk, als mol, om de kandidaten te pesten. En dat is natuurlijk wel een taak van de mol...
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Neem aan dat de mol het ook geen ene hol kan schelen wie die zwarte vrijstelling heeft. Annemieke was in ieder geval wel zeker van haar zaak, het boeide haar niks of Klaas hem inzette of niet. Ze heeft wel lekker mingeld gepakt en met die groene vrijstelling (mits er de volgende aflevering geen zwarte meer in het spel komt) is alleen maar een vrijbrief om haar niet te verdenken. Iedereen denk "oh, zij heeft nog een vrijstelling dus ze gaat sowieso naar de finale" terwijl ze net zo goed de mol kan zijn. Ik blijf bij Annemieke, Klaas zou het ook kunnen zijn inderdaad, heb geen reden verder om Tim of Taeke te verdenken.
Draai het om wat heeft een kandidaat er aan?Joostje123 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 15:34:
[...]
Wat heeft de mol aan de zwarte vrijstelling?
Alleen als je zeker weet wie het is en denkt een test beter te kunnen maken dan je mede kandidaten heeft het zin. Anders kun je beter voor de vrijstelling gaan of de jokers die bieden je meer garantie als kandidaat.
Maar een kandidaat heeft meer baat bij een joker of een groene vrijstelling. Als je dus 100% kandidaat bent en je hebt een pak af dan ga je voor jokers of een groene en niet voor de zwarte vrijstelling.Hogader schreef op maandag 15 februari 2016 @ 15:35:
[...]
I disagree.
Een kandidaat heeft ook veel baat bij de zwarte vrijstelling. Immers kan hij/zij daarmee ervoro zorgen dat de winsten van de andere kandidaten nutteloos zijn en eventueel (wat bijv Klaas probeerde bij Annemieke) er nog een slaatje uit slaan door jokers in ruil voor info te vragen.
[ Voor 41% gewijzigd door Wceend op 15-02-2016 16:19 ]
En als Annemiek vooraf heeft kunnen oefenen op dat 4-op-een-rij? Dat zou ook verklaren dat ze met de pot+extra naar huis gaat.