Hier een leuke samenvatting waarom Ellie de Mol zou kunnen zijn (via het officiële WIDM forum):
En dan hebben we natuurlijk ook nog het erg graag penningmeester willen zijn (aflevering 1). Of eerder verdedigen met 'waarom zou ik niet een goede penningmeester kunnen zijn?' refererende naar haar werk bij de politie als excuus.
Ellie is vanwege haar achtergrond al voor dat de afleveringen begonnen waren onderwerp van gesprek geweest. En met die reden ligt zij natuurlijk onder een vergrootglas en zou het te gevaarlijk kunnen zijn om haar de Mol te laten zijn. Maarrr, als ik kijk naar wat zij bijdraagt in de groep dan is dat bijzonder magertjes. Daar komt bij dat het toch wel een vrouw is met een pokerface en je kunt weinig aan haar gezicht aflezen
En dan vind ik zelf nog het zoeken naar vrijstellingen erg vreemd (aflevering 2) om het vervolgens aanwijzingen van oud mollen te missen en Marjolein met twee jokers er vandoor te laten gaan. Maar als Ellie de Mol is boeit dat niet natuurlijk.Het begint al bij art die de mol instrueert en met alle dossiers (introductie in NL)
(politie werk ook veel dossiers)
Ze draagt elke aflevering het Ankh Symbool wat in het egyptisch onsterfelijk betekent
De mol is dat natuurlijk ook
In aflevering 2 na de executie zie je art op de achtergrond weglopen en wat in zijn achterste broekzak lijkt op handboeien)
In het dagboek van de mol van aflevering 2 wordt er gesproken over vertrouwelijke informatie
(ook een term die vaak bij de politie wordt gebruikt)
In aflevering 3 heeft ze in de 1e opdracht geen richtingsgevoel en Rop en zij lopen naar het verkeerde plein
(tijdrekken en deed verder niks in de opdracht behalve op Rop letten)
Het laatste gedeelte van de 1000 zit onder de grond
En wie staat afgebeeld op het briefje juist Ellie.
In de laser opdracht wel de verdubbelaar aangeraakt maar ze kreeg het niet van de paal?
vreemd.
In aflevering 2 werd ook gemeld dat de mol soms juist geld binnen brengt omdat die weet dat het later er weer uit kan gaan
Opdracht 2 aflevering 3 Ellie pakt 500 even later bij test en executie gaat er 2340 eruit.
En dan hebben we natuurlijk ook nog het erg graag penningmeester willen zijn (aflevering 1). Of eerder verdedigen met 'waarom zou ik niet een goede penningmeester kunnen zijn?' refererende naar haar werk bij de politie als excuus.
Ellie is vanwege haar achtergrond al voor dat de afleveringen begonnen waren onderwerp van gesprek geweest. En met die reden ligt zij natuurlijk onder een vergrootglas en zou het te gevaarlijk kunnen zijn om haar de Mol te laten zijn. Maarrr, als ik kijk naar wat zij bijdraagt in de groep dan is dat bijzonder magertjes. Daar komt bij dat het toch wel een vrouw is met een pokerface en je kunt weinig aan haar gezicht aflezen