Wie is... de Mol? 2016 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:29

swv

Hier een leuke samenvatting waarom Ellie de Mol zou kunnen zijn (via het officiële WIDM forum):
Het begint al bij art die de mol instrueert en met alle dossiers (introductie in NL)
(politie werk ook veel dossiers)
Ze draagt elke aflevering het Ankh Symbool wat in het egyptisch onsterfelijk betekent
De mol is dat natuurlijk ook
In aflevering 2 na de executie zie je art op de achtergrond weglopen en wat in zijn achterste broekzak lijkt op handboeien)
In het dagboek van de mol van aflevering 2 wordt er gesproken over vertrouwelijke informatie
(ook een term die vaak bij de politie wordt gebruikt)
In aflevering 3 heeft ze in de 1e opdracht geen richtingsgevoel en Rop en zij lopen naar het verkeerde plein
(tijdrekken en deed verder niks in de opdracht behalve op Rop letten)
Het laatste gedeelte van de 1000 zit onder de grond
En wie staat afgebeeld op het briefje juist Ellie.
In de laser opdracht wel de verdubbelaar aangeraakt maar ze kreeg het niet van de paal?
vreemd.
In aflevering 2 werd ook gemeld dat de mol soms juist geld binnen brengt omdat die weet dat het later er weer uit kan gaan
Opdracht 2 aflevering 3 Ellie pakt 500 even later bij test en executie gaat er 2340 eruit.
En dan vind ik zelf nog het zoeken naar vrijstellingen erg vreemd (aflevering 2) om het vervolgens aanwijzingen van oud mollen te missen en Marjolein met twee jokers er vandoor te laten gaan. Maar als Ellie de Mol is boeit dat niet natuurlijk.

En dan hebben we natuurlijk ook nog het erg graag penningmeester willen zijn (aflevering 1). Of eerder verdedigen met 'waarom zou ik niet een goede penningmeester kunnen zijn?' refererende naar haar werk bij de politie als excuus.

Ellie is vanwege haar achtergrond al voor dat de afleveringen begonnen waren onderwerp van gesprek geweest. En met die reden ligt zij natuurlijk onder een vergrootglas en zou het te gevaarlijk kunnen zijn om haar de Mol te laten zijn. Maarrr, als ik kijk naar wat zij bijdraagt in de groep dan is dat bijzonder magertjes. Daar komt bij dat het toch wel een vrouw is met een pokerface en je kunt weinig aan haar gezicht aflezen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Cwookie schreef op zondag 17 januari 2016 @ 13:55:
Tim kan het naar mijn idee niet zijn. Stel hij is de mol, dan weet hij dat zijn portret achterop die biljetten staat en daarvoor dus op moet passen. Waarom zou hij dan zelf tegen Klaas zeggen: "Klaas, we hebben nieuw geld. En ik wil het zien. Heel graag" om vervolgens samen met de rest die biljetten nog eens af te speuren naar aanwijzingen.
Ik denk dat Chris het goed verwoord in de Moltalk, Tim verdenkt Klaas als mol en is hem aan het schaduwen, zoals Rik dat dus bij Chris gedaan heeft (en Art bij Patrick). Hij lijkt daardoor te mollen maar is eigenlijk aan het kijken hoe Klaas reageert.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [object Object]
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 12:25
Wat mij overigens opviel in afgelopen uitzending was dat Rop als tweede in beeld kwam bij het opschrijven van de bedragen maar als laatste is gefilmd. Je kon aan de hoeveelheid lege briefjes op het tafeltje zien hoeveel er nog over waren, en Rop had de laatste. Waarom zou je hem dan toch als tweede in de aflevering monteren? Ik vind 't verdacht! :o

In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
sww89 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 13:50:
Hier een leuke samenvatting waarom Ellie de Mol zou kunnen zijn (via het officiële WIDM forum):

[...]

En dan vind ik zelf nog het zoeken naar vrijstellingen erg vreemd (aflevering 2) om het vervolgens aanwijzingen van oud mollen te missen en Marjolein met twee jokers er vandoor te laten gaan. Maar als Ellie de Mol is boeit dat niet natuurlijk.

En dan hebben we natuurlijk ook nog het erg graag penningmeester willen zijn (aflevering 1). Of eerder verdedigen met 'waarom zou ik niet een goede penningmeester kunnen zijn?' refererende naar haar werk bij de politie als excuus.

Ellie is vanwege haar achtergrond al voor dat de afleveringen begonnen waren onderwerp van gesprek geweest. En met die reden ligt zij natuurlijk onder een vergrootglas en zou het te gevaarlijk kunnen zijn om haar de Mol te laten zijn. Maarrr, als ik kijk naar wat zij bijdraagt in de groep dan is dat bijzonder magertjes. Daar komt bij dat het toch wel een vrouw is met een pokerface en je kunt weinig aan haar gezicht aflezen :+
Toch vind ik die aanwijzingen net wat te omslachtig om daaruit te kunnen concluderen dat Ellie de mol is. Als je de vorige seizoenen bekijkt zie je dat de mol vaak zelf helemaal niet molt. Die tactiek is sinds Dennis Weening altijd gebruikt, want je krijgt dan dat de andere spelers juist gaan mollen en dat is wat je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:43
Jullie weten dat *de*de hint van dit jaar al gevonden is en dat nagenoeg al duidelijk is wie de mol is?

[ Voor 27% gewijzigd door Brammos85 op 18-01-2016 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:00
Brammos85 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 19:23:
Jullie weten dat *de*de hint van dit jaar al gevonden is en dat nagenoeg al duidelijk is wie de mol is?

Het is een best goede hint inderdaad. Maar het kan toeval of geen toeval en ze zetten je bewust op het verkeerde been. Heb ik al eens eerder gezegd, maar twee jaar terug schreef Jan-Willem duidelijk met een zaklamp het woord MOL in de aflevering 'schijnbeweging'. Dat was ook een neppe aanwijzing uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
Sjurm schreef op maandag 18 januari 2016 @ 19:58:
[...]

Het is een best goede hint inderdaad. Maar het kan toeval of geen toeval en ze zetten je bewust op het verkeerde been. Heb ik al eens eerder gezegd, maar twee jaar terug schreef Jan-Willem duidelijk met een zaklamp het woord MOL in de aflevering 'schijnbeweging'. Dat was ook een neppe aanwijzing uiteindelijk.
De letters *mol* vooraan alle laatst gesproken woorden van oud mollen en de letters van de voornaam van de kandidaat achteraan de laatst gesproken woorden in een aflevering die 'het laatste woord, letterlijk' heet vind jij vergelijkbaar met iemand die met een zaklamp een beweging maakt?

Dit is helaas *Case is the mole* all over again, onbegrijpelijk dat de productie dit doet terwijl ze weten dat alle afleveringen online gespeld worden van voor naar achter. Ik twijfel er echter geen moment aan dat dit een directe hint naar de mol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Ik vind dat inderdaad vergelijkbaar, omdat de naam van de aflevering schijnbeweging heette. De uiteindelijke hint van die titel bleek achteraf ontzettend vaag.
Als productie kun je heel gemakkelijk allerlei hints verstoppen die wijzen naar verschillende deelnemers, waarvan achteraf er toevallig eentje blijkt te kloppen. Ik probeer iig niet meer op hints te letten, maar op gedrag en hoeveelheid geld die de deelnemers verdienen voor de pot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rips10
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-06 15:41
Die zaklamp dat is iets waar kandidaten invloed op hebben. Ze kunnen zelf bedenken om het woord te gaan schrijven met de zaklamp. De laatste woorden van de mollen kunnen de deelnemers totaal geen invloed op hebben, die zijn gewoon zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Pinobigbird

doesn't share food!

Wat ik nog bedacht na de hint "het spel verandert niet voor je ogen, maar achter je rug", een ander woord voor fl1000,- is een rug; en wie staat er op het briefje van €1000,-? Ellie

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjurm
Rips10 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 20:31:
Die zaklamp dat is iets waar kandidaten invloed op hebben. Ze kunnen zelf bedenken om het woord te gaan schrijven met de zaklamp. De laatste woorden van de mollen kunnen de deelnemers totaal geen invloed op hebben, die zijn gewoon zo.
Klopt. Titels zullen echter ook wel vaak later pas worden verzonnen. En vaak slaan ze op meerdere dingen, kijk maar hoeveel mensen Remy verdachten naar aanleiding van bepaalde laatste woorden in de aflevering. Maar neemt natuurlijk nog steeds niet weg dat dit van Klaas best een goede hint kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:42
Brammos85 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 19:23:

Vond het wel apart dat het officiele wie is de mol twitteraccount ook over deze aanwijzing twitterde.

https://twitter.com/WieIsDeMol/status/688772713645785088

[ Voor 6% gewijzigd door Bartske op 18-01-2016 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:18
Dan zou je bijna denken dat het niet waar kan zijn :)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:08

Laguna

Connaisseur

Ultra schreef op maandag 18 januari 2016 @ 09:24:
Ik heb toch echt gehoord dat het om het op een na hoogste unieke bod zou winnen. Als Taeke niet de mol is, hij inderdaad de hele pot geboden heeft, en de mol heel netjes ook het maximale bedrag heeft geboden (ipv een paar euro minder ;)), dan is er daarnaast nog iemand geweest die hoger dan €2345 heeft geboden.
Je interpreteert het verkeerd, "unieke" geldt alleen voor het een na hoogste bod, niet voor het hoogste.

Oftewel wanneer er 2x €4150 geboden zou worden en het eerstvolgende bod is €2345 dan geldt dat bod.

Overigens vond ik het redelijk schokkend dat bepaalde kandidaten zo onzeker zijn en zo graag de keuze willen hebben om 5 vragen te kunnen wegstrepen dat ze vervolgens een aanzienlijk bedrag uit de pot ervoor verspelen. De mol heeft hier weinig voor hoeven doen en zal gewoon het maximale bedrag hebben opgeschreven, om vervolgens achterover te gaan zitten en te bekijken hoeveel geld de kandidaten bereid zijn om in te zetten.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Laguna schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 12:00:
[...]

Je interpreteert het verkeerd, "unieke" geldt alleen voor het een na hoogste bod, niet voor het hogere.

Oftewel wanneer er 2x €4150 geboden zou worden en het eerstvolgende bod is €2345 dan geldt dat bod.

Overigens vond ik het redelijk schokkend dat bepaalde kandidaten zo onzeker zijn en zo graag de keuze willen hebben om 5 vragen te kunnen wegstrepen dat ze vervolgens een aanzienlijk bedrag uit de pot ervoor verspelen. De mol heeft hier weinig voor hoeven doen en zal gewoon het maximale bedrag hebben opgeschreven, om vervolgens achterover te gaan zitten en te bekijken hoeveel geld de kandidaten bereid zijn om in te zetten.
Het was natuurlijk in het nadeel van de kandidaten dat ze niks meer mochten zeggen zodat er geen biedingen besproken konden worden. Het is een psychologisch spel en iedereen verwacht (terecht) dat de Mol het maximale zal bieden. Dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn. Wellicht had de Mol er wel vertrouwen in dat de kandidaten zelf hoge bedragen uit de pot zouden bieden en heeft de Mol zelf gewoon een lollig bedrag geboden, te weten die €2-3-4-5. Ook in dit scenario is het inderdaad schokkend te noemen dat er sowieso met dit bedrag of zelfs hoger is geboden. Maar ik snap het ook wel. Ik zou ook denken: Als ik het niet doe doet een ander het :)

Hier valt verder niks uit af te leiden, maar geeft mooi aan wat een gekmakend spel het eigenlijk is })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Laguna schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 12:00:
[...]

Je interpreteert het verkeerd, "unieke" geldt alleen voor het een na hoogste bod, niet voor het hoogste.
Is dat ergens bevestigd/uitgelegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:39
sww89 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 12:11:
[...]
Het was natuurlijk in het nadeel van de kandidaten dat ze niks meer mochten zeggen zodat er geen biedingen besproken konden worden. Het is een psychologisch spel en iedereen verwacht (terecht) dat de Mol het maximale zal bieden. Dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn. Wellicht had de Mol er wel vertrouwen in dat de kandidaten zelf hoge bedragen uit de pot zouden bieden en heeft de Mol zelf gewoon een lollig bedrag geboden, te weten die €2-3-4-5. Ook in dit scenario is het inderdaad schokkend te noemen dat er sowieso met dit bedrag of zelfs hoger is geboden. Maar ik snap het ook wel. Ik zou ook denken: Als ik het niet doe doet een ander het :)

Hier valt verder niks uit af te leiden, maar geeft mooi aan wat een gekmakend spel het eigenlijk is })
Waarom zou de mol ooit iets anders dan het maximale inzetten ? Die wil ten slotte zoveel mogelijk geld uit de pot halen dus elk bod lager dan de max geeft de kans dat er minder uit de pot gaat.

Ik vond het trouwens wel grappig dat bij de moltalk alle oud-kandidaten aangeven dat ze met de kennis die ze hebben juist veel geld zouden bieden.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

redwing schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 12:19:
[...]

Waarom zou de mol ooit iets anders dan het maximale inzetten ? Die wil ten slotte zoveel mogelijk geld uit de pot halen dus elk bod lager dan de max geeft de kans dat er minder uit de pot gaat.
Misschien vanwege een bepaalde gunfactor of het moreel binnen de groep op peil te houden? Wat jij, ik en de kandidaten niet weten en de Mol wel is welke kansen zich in latere afleveringen nog voor zullen doen ;) Maar inderdaad, dit was nou niet echt een logische opdracht voor de mol om geld in de pot te brengen/houden.

Ik neem aan dat ze hier nog wel op ingaan in de allerlaatste aflevering. Dat vind ik toch wel een van de leukste dingen om te kijken hoor, de bekendmaking van de mol en de making of :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
redwing schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 12:19:
[...]

Ik vond het trouwens wel grappig dat bij de moltalk alle oud-kandidaten aangeven dat ze met de kennis die ze hebben juist veel geld zouden bieden.
het mystieke aan deze taak was dat je bijna zeker weet dat er flink geboden gaat worden, en iedereen beseft dat de mol onder hen heel hoog (al dan niet het hoogst) gaat bieden.

wat de oud-kandidaten daar trouwen mee willen zeggen is dat ze liever langer meespelen, en daarvoor best geld voor willen missen aan de eindstreep. (meedoen=ervaring is belangrijker dan het geld)

De mol daarentegen is al voorbereid op deze taak, en kent uiteraard het spel, waarvoor hij niet noodzakelijk het hoogste ( 4150 ) hoeft te bieden, er zijn genoeg mol-wannabees / finalist-wannabees aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
sww89 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 12:33:
[...]
Ik neem aan dat ze hier nog wel op ingaan in de allerlaatste aflevering. Dat vind ik toch wel een van de leukste dingen om te kijken hoor, de bekendmaking van de mol en de making of :)
Yup, mits de mol ten minste wat goede acties heeft gehad. In sommige seizoenen vond ik het nl. wel erg magertjes wat de mol uiteindelijk had gedaan.
HyperTrophy schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 13:04:
[...]
De mol daarentegen is al voorbereid op deze taak, en kent uiteraard het spel, waarvoor hij niet noodzakelijk het hoogste ( 4150 ) hoeft te bieden, er zijn genoeg mol-wannabees / finalist-wannabees aanwezig.
De mol heeft totaal geen belang aan de 5 vragen kunnen schrappen (er gaat toch een deelnemer uit, wie interessert hem niet), maar heeft er wel belang bij om zoveel mogelijk geld uit de pot te halen. De enige manier om dat te doen is simpelweg maximaal te bieden. De enige reden om dat niet te doen zou sympathie voor de groep kunnen zijn, maar daar zou een mol zich niet mee bezig moeten houden ;)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Ultra schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 12:19:
[...]

Is dat ergens bevestigd/uitgelegd?
Art zegt: "Het op één na hoogste, unieke bod, wordt geaccepteerd." Oftewel hij zegt niks over de rest.
HyperTrophy schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 13:04:
[...]

het mystieke aan deze taak was dat je bijna zeker weet dat er flink geboden gaat worden, en iedereen beseft dat de mol onder hen heel hoog (al dan niet het hoogst) gaat bieden.

wat de oud-kandidaten daar trouwen mee willen zeggen is dat ze liever langer meespelen, en daarvoor best geld voor willen missen aan de eindstreep. (meedoen=ervaring is belangrijker dan het geld)

Ja kandidaten zijn hier een makkelijke prooi. De mol biedt gewoon het maximale, waarom een kans laten liggen om zoveel mogelijk geld uit de pot te spelen. Ik geloof daar niet in.
redwing schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 13:34:
[...]

Yup, mits de mol ten minste wat goede acties heeft gehad. In sommige seizoenen vond ik het nl. wel erg magertjes wat de mol uiteindelijk had gedaan.
Eens. In de loop der jaren zijn kandidaten steeds meer mol gaan spelen dan kandidaat, oftewel de mol hoeft gewoon minder te doen. Als alle kandidaten echt kandidaat spelen wordt het voor de mol veel moeilijker om geld uit de pot te spelen. Maar ja je wilt natuurlijk ook graag als kandidaat, je mede-kandidaten op het verkeerde been zetten en die twee gaan moeilijk samen.

[ Voor 21% gewijzigd door Laguna op 19-01-2016 13:59 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 10:56

Wailing_Banshee

You're Next

Laguna schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 13:41:
[...]
Ja kandidaten zijn hier een makkelijke prooi. De mol biedt gewoon het maximale, waarom een kans laten liggen om zoveel mogelijk geld uit de pot te spelen. Ik geloof daar niet in.
Er is nog 1 andere mogelijkheid, maar dan moet de mol niet als eerste zijn geweest (het liefst ergens aan het eind, of zelfs helemaal als laatste).

Als 1 van de spelers alles had ingezet (wanna-be mol aktie), en de rest niets, dan moest de mol absoluut niet alles inzetten. Maar juist daar iets onder gaan zitten.

Maar zoals gezegd, dat is wel afhankelijk van behoorlijk wat factoren...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Wailing_Banshee schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 13:59:
[...]

Er is nog 1 andere mogelijkheid, maar dan moet de mol niet als eerste zijn geweest (het liefst ergens aan het eind, of zelfs helemaal als laatste).

Als 1 van de spelers alles had ingezet (wanna-be mol aktie), en de rest niets, dan moest de mol absoluut niet alles inzetten. Maar juist daar iets onder gaan zitten.

Maar zoals gezegd, dat is wel afhankelijk van behoorlijk wat factoren...
Ja en dat is sowieso niet het geval geweest, aangezien je al van Taeke zag dat ie 41 schreef en Tim met een 2 begon. Alleen van Remy weten we dat hij 0 heeft geboden. Oftewel die mogelijkheid is niet van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
ik laat het rusten tot de laatste aflevering, wellicht heeft de mol op de reeds ingeleverde briefjes gekeken, en de conclusie getrokken dat er twee biedingen tussen zaten ( 2345 én een hoger bod ) en heeft toen doodleuk € 41,50 ingevuld ;) ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 10:56

Wailing_Banshee

You're Next

HyperTrophy schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 14:02:
ik laat het rusten tot de laatste aflevering, wellicht heeft de mol op de reeds ingeleverde briefjes gekeken, en de conclusie getrokken dat er twee biedingen tussen zaten ( 2345 én een hoger bod ) en heeft toen doodleuk € 41,50 ingevuld ;) ;) ;)
Juis. We zagen dat Taeke met 41 begon, misschien kwam daar alleen nog een 0 achter. En die 2 kan ook 200 geworden zijn.

Het blijft gewoon leuk speculeren :D

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Laguna schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 13:41:
[...]

Art zegt: "Het op één na hoogste, unieke bod, wordt geaccepteerd." Oftewel hij zegt niks over de rest.

[...]
Ik heb zonder ondertiteling gekeken, dus die komma tussen hoogste en unieke wist ik niks van ;). Die uitleg zal wel bedoeld zijn, maar je kunt het anders interpreteren.

Zou wel grappig zijn als er 4150 en daarna 2x 2345 was geboden. Dan zou er geen bod bestaan dat zowel op één na hoogst als uniek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
redwing schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 13:34:
[...]

Dit valt inderdaad best vaak tegen. Meestal wordt er ook maar één molactie per aflevering (dus één actie per 2 à 3 opdrachten) gedaan. En soms zijn er van die acties, waarbij de mol superieure macht kreeg (op het op voorhand weten wat de opdrachten zijn na dan). Zoals Anne-Marie die een aftellende klok een uur verder zet of bij onderhandelingen in het Höfdihuis gewoon kon meeluisteren via een oortje. Daar kun je als deelnemer niks tegen doen en je kunt de mol ook niet echt betrappen.

Het leukst is wanneer ze zoals Dennis buiten beeld (ook van de deelnemers die niet opletten) gewoon geld weggooien of bij een opdracht gewoon helemaal niets uitvoeren, maar wel doen alsof (Kees die deed alsof hij hard meetrok aan een touw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Ultra schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 14:11:
[...]

Ik heb zonder ondertiteling gekeken, dus die komma tussen hoogste en unieke wist ik niks van ;). Die uitleg zal wel bedoeld zijn, maar je kunt het anders interpreteren.

Zou wel grappig zijn als er 4150 en daarna 2x 2345 was geboden. Dan zou er geen bod bestaan dat zowel op één na hoogst als uniek is.
Jawel dan zou het eerst volgende unieke bod onder de 2345 gelden (aangezien 2345 dan is geschrapt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
HyperTrophy schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 14:02:
Maar waarom zou hij dan geen 4150 invullen zodat dat hoger bod uit de pot gaat ? Hij kan hooguit een paar tientjes lager gaan zitten om een kandidaat die met 4149 de vragen denkt te kunnen winnen dwars te zitten.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:15

The_Worst

Unox

Aflevering net terug gekeken: leuk!

Als ik dat zo kan inschatten, ging Taeke een bedrag opschrijven van 3 cijfers. Qua grootte en ruimte die over was na 2 cijfers leek er nog ruimte over te zijn voor 1 cijfer. Of er moet nog een 4e cijfer achter gefrommeld zijn.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:30

burgt

Starbass

Topicstarter
als de mol trouwens wel controle heeft gehad over de vragen die niet meetelde heeft hij ook macht gehad over wie eruit zou gaan. Wie weet zat Remy er toch dichter bij dan hij dacht ;)

Maar ik denk ook dat de mol voor een hoog bedrag is gegaan.

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:20

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik ben echt heel benieuwd wie er deze keer uit het spel gaat. persoonlijk denk ik dat het een vrouw gaat worden. (Cécile Narinx)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
mrc4nl schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 19:16:
ik ben echt heel benieuwd wie er deze keer uit het spel gaat. persoonlijk denk ik dat het een vrouw gaat worden. (Cécile Narinx)
Ik ben ook heel benieuwd, ik denk Marjolein of Taeke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 20:58
Niet Ellie :(

Ik zit vanaf het begin op Klaas trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:42
Klaas is het ook voor mij. De groep zal het vertrek van Ellie wel merken, ze was 1 vd 2 superkandidaten (samen met taeke). Dat gaat de pot wel geld schelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 15:32
Klaas en Tim staan hoog bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Niet ellie :( Daar gaat mn poel klassering

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ellie waarom moet je die test nu weer verpesten? :N
Mijn mol zit nog in het spel en dat is en blijft klaas :Y

Moet wel zeggen dat Marjolein ook behoorlijk dom was met die kist :') Wordt nog gezegd, meerdere sloten die je open moest maken xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Annemieke heeft tot nu toe wel heel veel geld uit de pot gehaald. Ze doet het alleen te obvious. Klaas en Rop staan bij mij het hoogst op het verdachtenlijstje.

Heel jammer dat Ellie er uit is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Zit nog steeds op annemieke, vond t gek dat ze de jokers niet hield, kon ze mooi gebruiken om te onderhandelen ofzo, maar goed, dan zou ze zichzelf natuurlijk ook verdacht maken. Marjolijn is het ook niet denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Annemieke die heel stoer deed en dacht: ik klim wel even omhoog en dan bij het eerste deel al zegt nee toch niet. Dat vond ik wel verdacht, Marjolein is het niet om de reden dat ze vrij "dom" doet in verschillende opdrachten waaronder deze van de kist waarbij ze dus maar 1 slot probeerde met 4 sleutels terwijl er meerdere sloten hingen... Bijzonder... :')

Klaas steeg in mijn lijstje omdat hij van dat Geld af wilde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Omdat ik nog nooit een hint of aanwijzing in een aflevering heb gevonden (die ze na de finale tonen) ga ik veel meer naar de kandidaten als persoon kijken en hoe het programma ge-edit wordt.
Mijn redenatie waarom het Klaas is:
  • Annemieke: te obvious, te veel kandidaat en presenteert die radioshow
  • Cécile: te timide
  • Marjolein: Susan Visser 2.0, dus daarom niet
  • Rop: Kees Tol 2.0, dus ook niet en te vaak in beeld bij de 1 op 1 interviews (biecht)
  • Taeke: deelnemer en lijkt (of speelt ;)) niet het type voor een mol
  • Tim: de vlotte jongen en te obvious
Wat, trouwens, als niemand durfde bij die klimopdracht :+

Dat wat Annemieke doet, op het laatste moment niet naar boven, vind ik niet heel verdacht. Dat gebeurt wel vaker bij mensen die iets met hoogtes moeten doen. Annemieke lijkt me daarentegen wel zo'n BNN type zoals Tim die alle extreme sporten geweldig vinden. Hmm.

[ Voor 22% gewijzigd door Fleximex op 23-01-2016 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik zie mijzelf niet meer in de poule?
Wtf?

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:05

Rhapsody

In Metal We Trust

Mrjraider schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 21:41:
Annemieke die heel stoer deed en dacht: ik klim wel even omhoog en dan bij het eerste deel al zegt nee toch niet. Dat vond ik wel verdacht, Marjolein is het niet om de reden dat ze vrij "dom" doet in verschillende opdrachten waaronder deze van de kist waarbij ze dus maar 1 slot probeerde met 4 sleutels terwijl er meerdere sloten hingen... Bijzonder... :')

Klaas steeg in mijn lijstje omdat hij van dat Geld af wilde...
Ik verdenk Marjolein. Zij pakte weliswaar € 500,- maar ze heeft ook die € 1000,- in een mandje zien liggen. Volgens mij wist ze dat iemand anders die 3 jokers met € -500,- had gepakt.
Zo kon ze voor de groep geld verdienen, terwijl ze zelf al wist dat het nutteloos was.

(Maar ja, zoals ook hier in dit topic blijkt, je kunt alles twee kanten op redeneren)

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Het probleem bij mij is dat ik alle argumenten van elke kandidaat wel plausibel vind klinken over wie om welke reden de mol zou kunnen zijn. :'(

Zo ook bij Ellie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:15

The_Worst

Unox

Annemiek die niet naar boven gaat: maakt niks uit want haar vraag was fout. Ze antwoordden 96 op de domino vraag terwijl dit 28 had moeten zijn. Ze had dus gewoon omhoog gekund zonder dat dit geld opleverde.

Klaas staat nog steeds bovenaan want ook deze aflevering wederom niks van hem gezien.

Marjolein ook nog steeds lichtelijk verdacht voornamelijk vanwege de klimopdracht: de slot van de kist zelf maak je beneden open, de sloten van de ketting boven. Zij? Probeerde die van de kist zelf.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Nu online

Pinobigbird

doesn't share food!

Tim: Er waren twee sloten hè
Marjolein: Ik zag alleen maar het voorste slot

Als Marjolein alleen 1 slot heeft gezien, hoe weet ze dan dat dat het voorste slot was?? :/

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Pinobigbird schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 22:14:
Tim: Er waren twee slote hè
Marjolein: Ik zag alleen maar het voorste slot

Als Marjolein alleen 1 slot heeft gezien, hoe weet ze dan dat dat het voorste slot was?? :/
Omdat ze alleen een slot aan de voorkant heeft geprobeerd en niet achter de kist (hoewel beide sloten dus eigenlijk achter de kist aan de rotswand hingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Nu online

Pinobigbird

doesn't share food!

Fleximex schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 22:16:
[...]

Omdat ze alleen een slot aan de voorkant heeft geprobeerd en niet achter de kist (hoewel beide sloten dus eigenlijk achter de kist aan de rotswand hingen).
Dat weet ze dus (zogenaamd) niet. Als je ervan overtuigd bent dat er maar 1 slot is, dan antwoord je eerder iets van "het slot aan de klep", of "het hangslot" (je weet niet of er andere soorten sloten waren), of misschien dan "aan de voorkant". Je antwoord dan niet dat je de "voorste" hebt geprobeerd, want dat impliceert dat je weet dat er achter ook sloten waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Omdat Tim eerst zegt dat er twee zijn en dan bedenkt ze zich dat het enige slot die ze gecheckt had aan de voorkant zat en de andere waarschijnlijk aan de achterkant. Niet onlogisch dat ze meteen de aanname maakt 'voorste', terwijl ze op dat moment weet dat er twee sloten want dat zegt Tim.

[ Voor 8% gewijzigd door Fleximex op 23-01-2016 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Pinobigbird schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 22:24:
[...]

Dat weet ze dus (zogenaamd) niet. Als je ervan overtuigd bent dat er maar 1 slot is, dan antwoord je eerder iets van "het slot aan de klep", of "het hangslot" (je weet niet of er andere soorten sloten waren), of misschien dan "aan de voorkant". Je antwoord dan niet dat je de "voorste" hebt geprobeerd, want dat impliceert dat je weet dat er achter ook sloten waren.
Waar anders zouden sloten moeten zitten ? Ze heeft alleen aan de voorkant gekeken dus ongeacht waar de rest van de sloten zit heeft ze alleen de voorste geprobeert.

Ik zou trouwens in de tussentijd wel de definitieve mol hier verwachten van een paar mensen ? We hebben nu een aantal executies gehad dus het moet wel 100% duidelijk zijn wie het is voor hen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:44

13art

Moderator Mobile
Het zou mij ook niet verbazen als de mol boven is geweest maar verder helemaal geen sleutels geprobeerd heeft. Maar goed dat laten ze natuurlijk niet nu al zien. Dat zie je pas bij de terugblik. Als ik nu even terug denk aan de laatste aflevering dan zien we van Tim niet echt wat hij daar boven doet. Tim pakte ook het woordenboek om het vervolgens weer ergens anders in te leggen.

Ikzelf zit op Tim of Rob (al zou, zeker Rob, er wel weer dik bovenop liggen)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik zet in de app nu telkens al mijn punten 100% in op Take...
Misschien niet de mol, maar volgens mij gaat hij wel ver komen. Ondertussen nog steeds de maximale score haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 26-08 23:07

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Echt jammer dat Ellie weg is. Iemand al iets ontdekt in de rode/zwarte cijfers van de eerste opdracht? Ellie heeft niet veel gehad aan de tips.. En ze had een punt dat er niet veel geld zat in de kist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Mijns inziens zijn de twee personen (Rob en nog iemand, weet ff niet meer wie) die bij de mandjes-opdract niet binnen de tijd terug waren niet de mol of ze voerden een hele slechte mollenactie uit (die ik overigens wel typisch zou vinden... heb zo vaak in de laatste aflevering gehad dat de mol stoer een gna-gna-verhaal vertelt waarbij het eigenlijk geen mollen betrof maar gewoon niets doen of geluk). Een mol moet zorgen dat er zo min mogelijk geld in de pot zit, dat bereik je niet door je af te laten gaan.

Ik hoor en lees heel vaak de opmerking dat "de mol wel gehoord zal hebben dat kandidaat x zus en zo gedaan heeft tijdens het spel" (bijv. marjolein die 500 euro gepakt zou hebben omdat haar verteld zou zijn dat annemieke de -500 had gepakt.... wat overigens nog steeds dom zou zijn van een mol, want -500 is nog steeds minder geld dan 0)... het zou prettig zijn als de programmaleiding eens een keer aangeeft of de mol ook tijdens het programma aanwijzingen krijgt en/of zelfs tijdens de opdrachten aanwijzingen krijgt. De beginaflevering insinueert namelijk altijd dat de mol alleen voor de opnames wordt geïnstrueerd en daarna niet meer... daarna is de mol gewoon "kandidaat".... ik ga daar dus ook nog steeds van uit en negeer opmerkingen als "de mol zal wel gehoord hebben..." en probeer zelf ook niet in zo'n richting te denken, maar ik weet niet of dat nu wel terecht is....

[ Voor 8% gewijzigd door P.O. Box op 24-01-2016 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
P.O. Box schreef op zondag 24 januari 2016 @ 10:50:Ik hoor en lees heel vaak de opmerking dat "de mol wel gehoord zal hebben dat kandidaat x zus

het zou prettig zijn als de programmaleiding eens een keer aangeeft of de mol ook tijdens het programma aanwijzingen krijgt en/of zelfs tijdens de opdrachten aanwijzingen krijgt. De beginaflevering insinueert namelijk altijd dat de mol alleen voor de opnames wordt geïnstrueerd en daarna niet meer....
Als je de wie is de Mol special hebt gezien in december 2015 dan weet je hoe Patrick Stoof, Mol van seizoen 2011 met Art nog als deelnemer, dat hij on set nog een briefing kreeg via een kort briefje. Maar die verloor hij. Zodat kandidaten door zouden kunnen hebben dat hij de Mol is. Een productielid ging toen met zijn voet op dat briefje staan opdat kandidaten het niet konden gaan lezen.

Dus ja, mollen worden zeker wel tussentijds als nog ingelicht. Het is de pion van de productie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bah ik had best veel punten op Ellie staan, ik had niet echt het gevoel dat ze de mol was, maar wel een kandidaat die het ver ging schoppen. Ik begin Rob steeds meer te opvallend te vinden, maar who knows. Klaas kan in ieder geval wat puntjes verwachten komende week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brammos85
Klaas. Iedere andere discussie lijkt zinloos. Ook de cijfers bij de kajak opdracht verwezen weer naar hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rips10
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-06 15:41
Brammos85 schreef op zondag 24 januari 2016 @ 12:54:
Klaas. Iedere andere discussie lijkt zinloos. Ook de cijfers bij de kajak opdracht verwezen weer naar hem.
Dat heb ik gemist? Hoe verwijzen deze naar Klaas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Joosie200 schreef op zondag 24 januari 2016 @ 11:00:
[...]

Als je de wie is de Mol special hebt gezien in december 2015 dan weet je hoe Patrick Stoof, Mol van seizoen 2011 met Art nog als deelnemer, dat hij on set nog een briefing kreeg via een kort briefje. Maar die verloor hij. Zodat kandidaten door zouden kunnen hebben dat hij de Mol is. Een productielid ging toen met zijn voet op dat briefje staan opdat kandidaten het niet konden gaan lezen.

Dus ja, mollen worden zeker wel tussentijds als nog ingelicht. Het is de pion van de productie.
ok thanks... goed om te weten dus... ik zal die special nog eens terugzoeken (als die nog op uitzending gemist staat)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Brammos85 schreef op zondag 24 januari 2016 @ 12:54:
Vind de kandidaat was het toch? Contra-nog-iets. Nu is het te duidelijk al twee afleveringen klaas (dmv raadsels). Dus is het klaas niet. :+

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
Rips10 schreef op zondag 24 januari 2016 @ 12:59:
[...]

Dat heb ik gemist? Hoe verwijzen deze naar Klaas?
Afbeeldingslocatie: http://10enl.s3-eu-west-1.amazonaws.com/wp/wp-content/uploads/2016/01/23215924/nummers02-590x250.jpg

Afbeeldingslocatie: http://10enl.s3-eu-west-1.amazonaws.com/wp/wp-content/uploads/2016/01/23215918/klaas-590x332.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Op zich heel mooi gevonden, maar de vraagtekens die ik er bij heb, waarom die cijfers? Waarom niet iets met de rode cijfers? Die lijken ook redelijk random te staan. Als ze zoiets doen, waarom dan niet gewoon klaas ipv skaal...

Het lijkt heel sterk bewijs, maar om de één of andere reden ben ik nog niet overtuigd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traaymakers
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 16:41
iemand had het nog wat verder uitgewerkt dan Martine in haar recensie:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CZe01j4WAAENdHY.jpg

Maar je zou inderdaad ook wel iets met die rode cijfers verwachten. Of is dat om ons op een dwaalspoor te brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Weer een bijna verwijzing naar Klaas, maar wederom!! Klopt de volgorde niet om de naam Klaas te krijgen

Voorheen kwam er LKAAS uit bij " het laatste woord "

Toen waren de woorden: oordeel molboek legenda contra en focus te horen.

Dus zou dit opvallend noemen, en dus niet voor waar( Klaas is de mol ) aannemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:18
P.O. Box schreef op zondag 24 januari 2016 @ 10:50:

Ik hoor en lees heel vaak de opmerking dat "de mol wel gehoord zal hebben dat kandidaat x zus en zo gedaan heeft tijdens het spel" (bijv. marjolein die 500 euro gepakt zou hebben omdat haar verteld zou zijn dat annemieke de -500 had gepakt.... wat overigens nog steeds dom zou zijn van een mol, want -500 is nog steeds minder geld dan 0)... het zou prettig zijn als de programmaleiding eens een keer aangeeft of de mol ook tijdens het programma aanwijzingen krijgt en/of zelfs tijdens de opdrachten aanwijzingen krijgt. De beginaflevering insinueert namelijk altijd dat de mol alleen voor de opnames wordt geïnstrueerd en daarna niet meer... daarna is de mol gewoon "kandidaat".... ik ga daar dus ook nog steeds van uit en negeer opmerkingen als "de mol zal wel gehoord hebben..." en probeer zelf ook niet in zo'n richting te denken, maar ik weet niet of dat nu wel terecht is....
Daar is de biecht toch ook voor? Dan kan de mol weer instructies krijgen over de volgende opdracht.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
traaymakers schreef op zondag 24 januari 2016 @ 15:22:
iemand had het nog wat verder uitgewerkt dan Martine in haar recensie:
[afbeelding]

Maar je zou inderdaad ook wel iets met die rode cijfers verwachten. Of is dat om ons op een dwaalspoor te brengen?
Waar kan ik de verdere uitwerking lezen? Alleen de screenshot met de rondjes kom ik niet ver mee. En alleen op Twitter is er ook niet veel over te lezen of ik moet het over het hoofd zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traaymakers
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 16:41
Sorry, niet echt een uitwerking, hij heeft gewoon ff gezocht naar of hij 'de mol' eruit kon halen. Maar dan heeft hij nog steeds niet alles begincijfers gebruikt. Zal wel mooi zijn als het Klaas niet is, en om ons op het verkeerde been te zetten een 'case is de mol' ingezet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

l3art schreef op zondag 24 januari 2016 @ 09:27:
Het zou mij ook niet verbazen als de mol boven is geweest maar verder helemaal geen sleutels geprobeerd heeft. Maar goed dat laten ze natuurlijk niet nu al zien. Dat zie je pas bij de terugblik. Als ik nu even terug denk aan de laatste aflevering dan zien we van Tim niet echt wat hij daar boven doet. Tim pakte ook het woordenboek om het vervolgens weer ergens anders in te leggen.

Ikzelf zit op Tim of Rob (al zou, zeker Rob, er wel weer dik bovenop liggen)
Raadsel 1: was 100% oftewel fout beantwoordt en Tim kreeg dus verkeerde sleutels mee (irrelevant dus of hij wel of niet probeerde de sloten open te maken).
Raadsel 2: was 20 oftewel fout beantwoordt en Klaas kreeg dus verkeerde sleutels mee (opvallend dat Klaas zich totaal niet bemoeit met het antwoord).
Raadsel 3: was 2 minuten oftewel goed beantwoordt en Marjolein kreeg de juiste sleutels mee (gaat kansloos te werk en veel te obvious).
Raadsel 4: was C oftewel goed beantwoordt en Taeke kreeg de juiste sleutels mee (maakt 1 slot open).
Raadsel 5: was 28 oftewel fout beantwoordt en Annemieke kreeg de verkeerde sleutels mee (irrelevant dus dat ze niet naar boven durfde).
Raadsel 6: was D oftewel goed beantwoordt en Ellie kreeg de juiste sleutels mee (maakt het andere slot open en brengt de kist naar beneden).

Een mol speelt zoveel mogelijk kandidaat en kandidaten spelen regelmatig mol. Cécile (niet meedoen), Annemieke, Marjolein en Rop (verkeerde antwoorden) speelden hier mol. Taeke en Ellie hebben voor de 1500 gezorgd oftewel niet de mol. Klaas en Tim speelden kandidaat.
Daarnaast was het weggeven van het penningmeesterschap door Klaas een goede zet om zichzelf minder verdacht als mol te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Laguna schreef op zondag 24 januari 2016 @ 18:54:
[...]
Daarnaast was het weggeven van het penningmeesterschap door Klaas een goede zet om zichzelf minder verdacht als mol te maken.
Deze snap ik nooit. Wat maakt het nu voor verschil wie de penningmeester is ? Meer dan het geld bijhouden doe je niet. Ik neem aan dat re genoeg andere kandidaten wel bijhouden hoeveel er in de pot zit.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
redwing schreef op zondag 24 januari 2016 @ 18:57:
[...]

Deze snap ik nooit. Wat maakt het nu voor verschil wie de penningmeester is ? Meer dan het geld bijhouden doe je niet. Ik neem aan dat re genoeg andere kandidaten wel bijhouden hoeveel er in de pot zit.
Er is wel eens een complete pot verdwenen in het niets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

redwing schreef op zondag 24 januari 2016 @ 18:57:
[...]

Omdat Art de penningmeester soms een aanbod doet en men er over het algemeen van uitgaat dat de mol graag penningmeester is, net als Margriet vorig jaar. Maar de Mol weet natuurlijk ook welke opdrachten gaan komen en wanneer het handig is om dan penningmeester te zijn of juist niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Megamind schreef op zondag 24 januari 2016 @ 18:58:
[...]

Er is wel eens een complete pot verdwenen in het niets ;)
Ja, alleen was dat niet door de penningmeester :P
Laguna schreef op zondag 24 januari 2016 @ 19:41:
[...]
Omdat Art de penningmeester soms een aanbod doet en men er over het algemeen van uitgaat dat de mol graag penningmeester is, net als Margriet vorig jaar. Maar de Mol weet natuurlijk ook welke opdrachten gaan komen en wanneer het handig is om dan penningmeester te zijn of juist niet.
Ja, maar hij doet de andere kandidaten net zo goed wel eens een aanbod. Ik heb niet het idee dat dat bij de penningmeester meer is.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
redwing schreef op zondag 24 januari 2016 @ 20:11:
[...]

Ja, alleen was dat niet door de penningmeester :P
Dat klopt, maar dan is de penningmeester niet goed genoeg met het geld omgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

redwing schreef op zondag 24 januari 2016 @ 20:11:
[...]

Ja, maar hij doet de andere kandidaten net zo goed wel eens een aanbod. Ik heb niet het idee dat dat bij de penningmeester meer is.
Hoe bedoel je? De andere kandidaten kan hij wel een aanbod doen, maar zonder goedkeuring van de penningmeester krijgt diegene geen geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Laguna schreef op zondag 24 januari 2016 @ 20:32:
[...]
Hoe bedoel je? De andere kandidaten kan hij wel een aanbod doen, maar zonder goedkeuring van de penningmeester krijgt diegene geen geld.
Er is wel vaker een aanbod aangenomen waarbij bij de test werd gemeld dat er een x bedrag uit de pot zou gaan. Dan kan de penningmeester het er niet mee een zijn, maar dat geld zijn ze dan toch echt kwijt.
Megamind schreef op zondag 24 januari 2016 @ 20:26:
[...]
Dat klopt, maar dan is de penningmeester niet goed genoeg met het geld omgegaan.
Dat klopt natuurlijk, alleen dat heeft er weer weinig mee te maken of de mol de penningmeester is of niet.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

redwing schreef op zondag 24 januari 2016 @ 21:04:
[...]

Er is wel vaker een aanbod aangenomen waarbij bij de test werd gemeld dat er een x bedrag uit de pot zou gaan. Dan kan de penningmeester het er niet mee een zijn, maar dat geld zijn ze dan toch echt kwijt.
Staat mij niks van bij en zo zit het spel ook niet in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZinQ
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Is er niemand die denkt dat de mol' wellicht een soort 'loper' voor het kist slot mee had en boven geld eruit gestolen? (Dan zou er in de laatste aflevering stukje komen hoe de mol' training heeft gehad om slot te openen).

Het is wat far fetched, maar het was nog een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Laguna schreef op zondag 24 januari 2016 @ 21:33:
[...]
Staat mij niks van bij en zo zit het spel ook niet in elkaar.
Ik meen dat dat een aantal jaren geleden wel eens zo is geweest maar het kan best zijn dat ik dat verkeerd onhouden heb.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n2theb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-09 15:44

n2theb

Tweakers Abonnee

Viel jullie de sleutel in beeld nog op toen Ellie met de kist uit de bosjes kwam?

Wederom weer al mijn punten sinds aflevering 1 op Klaas gezet! Mijn instinct zegt vanaf het begin al dat hij het dit jaar is. We gaan het zien over een weekje of 6.

[ Voor 50% gewijzigd door n2theb op 24-01-2016 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cwookie
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-09 17:54
Ik blijf het afstaan van het penningmeesterschap een rare zet vinden als hij de mol zou zijn. Stel wanneer Klaas de mol is, dan:
1) Verdenkt niemand hem zolang er geen geld direct uit de pot verdwijnt (groot voordeel als mol zijnde)
2) Kan niemand puzzelen met het portret op de achterkant (erg groot voordeel als mol zijnde)

Die twee grote voordelen opgeven alleen om vervolgens te hopen dat de volgende penningmeester toevallig een keer slordig is met de pot zodat hij er misschien wat geld uit kan halen vind ik wel erg gewaagd en daarom ook zeer onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:30
n2theb schreef op zondag 24 januari 2016 @ 22:57:
Viel jullie de sleutel in beeld nog op toen Ellie met de kist uit de bosjes kwam?

Wederom weer al mijn punten sinds aflevering 1 op Klaas gezet! Mijn instinct zegt vanaf het begin al dat hij het dit jaar is. We gaan het zien over een weekje of 6.
Was dat niet die sleutel aan de boom? Die om de kist open te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n2theb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-09 15:44

n2theb

Tweakers Abonnee

Arunia schreef op maandag 25 januari 2016 @ 06:57:
[...]

Was dat niet die sleutel aan de boom? Die om de kist open te maken?
Ja die bedoel ik, maar ik heb waarschijnlijk niet goed opgelet. Waren er dus 3 sleutels nodig? 2 om het los te maken en 1 voor kist zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:30
n2theb schreef op maandag 25 januari 2016 @ 08:01:
[...]

Ja die bedoel ik, maar ik heb waarschijnlijk niet goed opgelet. Waren er dus 3 sleutels nodig? 2 om het los te maken en 1 voor kist zelf?
Dat klopt. Werd idd door Art tijdens de uitleg van de opdracht vertelt met een kort shot van de sleutel aan de boom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Cwookie schreef op maandag 25 januari 2016 @ 01:39:
Ik blijf het afstaan van het penningmeesterschap een rare zet vinden als hij de mol zou zijn. Stel wanneer Klaas de mol is, dan:
1) Verdenkt niemand hem zolang er geen geld direct uit de pot verdwijnt (groot voordeel als mol zijnde)
2) Kan niemand puzzelen met het portret op de achterkant (erg groot voordeel als mol zijnde)

Die twee grote voordelen opgeven alleen om vervolgens te hopen dat de volgende penningmeester toevallig een keer slordig is met de pot zodat hij er misschien wat geld uit kan halen vind ik wel erg gewaagd en daarom ook zeer onwaarschijnlijk.
Eens, maar je weet natuurlijk niet wat voor opdrachten er nog gaan komen. Mogelijk gaat Art de penningmeester een aanbod doen en wil hij dat een kandidaat dat aanbod krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:21
Ik kwam deze nog tegen op het widm.nl forum

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/dTtyfmMotZd8LE5q6Dzvmxya/full.png
whoops, plaatje was wat groot, even klikbaar gemaakt

Blijkbaar stond er in aflevering 2 een tekening die wat groter was als de rest. Ze hebben wel wat van elkaar weg.

Bron:
http://www.widm.nl/forum/...s-is-de-mol-omdat/19.html

[ Voor 20% gewijzigd door TheFes op 25-01-2016 11:04 ]

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrikkert
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 02-09 05:59
ZinQ schreef op zondag 24 januari 2016 @ 21:38:
Is er niemand die denkt dat de mol' wellicht een soort 'loper' voor het kist slot mee had en boven geld eruit gestolen? (Dan zou er in de laatste aflevering stukje komen hoe de mol' training heeft gehad om slot te openen).

Het is wat far fetched, maar het was nog een idee.
Zou goed kunnen, ik dacht je theorie onderuit te halen door op te zoeken of Art wel weet wie de Mol is (ik dacht namelijk dat Art het niet wist) maar in een interview met AVRO geeft hij aan dat hij bij het 'selecte' gezelschap van de crew hoort die het vanaf dag 1 weet. Dus je theorie zou kunnen kloppen en ik vond zelf de 1500 euro ook een matig bedrag voor de geleverde moeite (wat zou kunnen duiden op verdwenen geld uit de kist).

Aan de andere kant zou je kunnen zeggen dat er 3 opdrachten waren waarin geld kon worden verdient (er kon deze aflevering dus veel geld verdient worden alleen verzuimden de kandidaten dat zelf), dan is opdracht 1 + opdracht 2 + opdracht 3 (1500 euro) ineens wel veel geld wat er in 1 aflevering verdient kan worden, dan zou 1500 euro voor die moeite ineens wel weer logisch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrikkert
Iemand claimt het mozaiek op de achterkant van het briefgeld te hebben opgelost, ik vind hem goed gevonden en als ik mijn geld op iemand zou zetten zou ik dat aan de hand van deze hint zeker op diegene doen, dus vandaar in spoilertags de link naar de oplossing:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuddingNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-06 14:53
rrikkert schreef op maandag 25 januari 2016 @ 12:01:
Iemand claimt het mozaiek op de achterkant van het briefgeld te hebben opgelost, ik vind hem goed gevonden en als ik mijn geld op iemand zou zetten zou ik dat aan de hand van deze hint zeker op diegene doen, dus vandaar in spoilertags de link naar de oplossing:
Tjoow, die heeft echt tijd teveel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:08
Ik vind het wel een mooie hint. Ik probeer uit de ''Kokervisie'' te blijven, dus ik probeer op 3 personen te letten. Zal je altijd zien dat ze het alle 3 niet zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrikkert
Dubrillion schreef op maandag 25 januari 2016 @ 12:11:
Ik vind het wel een mooie hint. Ik probeer uit de ''Kokervisie'' te blijven, dus ik probeer op 3 personen te letten. Zal je altijd zien dat ze het alle 3 niet zijn :D
Ik heb juist moeite om in een kokervisie te komen, het lukt me zelf nooit om de echte Mol te herkennen. Meestal heb ik wel een idee, maar dan toch vlak voor de finale vliegt mijn Mol eruit (dus elke keer lijkt het alsof ik het bij het rechte eind heb maar blijkt het toch niet zo te zitten). Ik moet het dus wel een beetje van dit soort dingen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Volgens mij hoeft dit ook echt niet te kloppen :P. Waarschijnlijk kun je dit ook gemakkelijk met een ander gezicht doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Hoewel ik wel knap vind gedaan lijkt het mij sterk. Zoveel hebben we toch niet gezien van die biljetten en dan vooral van de achterzijde? Tenminste ik niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrikkert
Ik zelf heb er ook niet zo op gelet, daarom in mijn reactie ook alleen dat iemand "claimt" het mozaiek te hebben opgelost. Helemaal zeker is het natuurlijk niet, maar wel Te belangrijk om hier niet te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Mrjraider schreef op maandag 25 januari 2016 @ 12:25:
[...]

Hoewel ik wel knap vind gedaan lijkt het mij sterk. Zoveel hebben we toch niet gezien van die biljetten en dan vooral van de achterzijde? Tenminste ik niet.....
Komen van het Twitter account van de Mol: https://twitter.com/ikbendemol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Aha.. Maar dan nog lijkt het mij te weinig om daar echt een hele puzzel mee op te lossen. Desalniettemin toch erg knap gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Leuk bedacht maar lijkt me sterk.
Hoezo zouden biljetten opeens moeten overlappen? Lijkt me niet echt de bedoeling. Hoe weet je dat de verhouding zo is en dat de foto niet groter of kleiner moet zijn. Mooi bedacht hoor, maar er zijn in mijn ogen nog teveel variabelen waardoor je niet zomaar even een foto kan pakken en op gevoel wat biljetten er in passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Mrjraider schreef op maandag 25 januari 2016 @ 12:28:
[...]

Aha.. Maar dan nog lijkt het mij te weinig om daar echt een hele puzzel mee op te lossen. Desalniettemin toch erg knap gedaan ;)
Ze hebben dan ook niet de puzzel zelf opgelost maar gekeken of ze de stukken op de een of andere manier in een foto kunnen passen. En dat lukt dus goed. De vraag is alleen of je de gegeven puzzelstukken niet in zo'n beetje elke foto van iemand kan plakken.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Ze worden ook wel heel random ingeplakt. Je zou denken dat alle biljetten elk een eigen puzzelstukje zijn, maar dat is in zijn knip- en plakwerk niet het geval. Toch mooi gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 20:27
Bovenstaande gepuzzel met de foto van Klaas vind ik te ver gezocht.
Om te beginnen zijn ze uitgegaan van Klaas, om vervolgens te kijken of de biljetten zouden passen, waar dan ook op de foto. Ja, zo kun je het denk ik bij meerdere kandidaten wel pasbaar maken, zolang je maar wilt...

Maar dit doet mij wel denken:
Afbeeldingslocatie: http://10enl.s3-eu-west-1.amazonaws.com/wp/wp-content/uploads/2016/01/23215924/nummers02-590x250.jpg

Deze getallen lijken heel random getallen.
Maar niets is wat het lijkt... Maar misschien zijn dit wel de serienummers van de biljetten, in volgorde van neerleggen, om de juiste foto te gaan krijgen...
:)

dus dan komt natuurlijk de vraag of er wel serienummers op het geld staan...?

[ Voor 6% gewijzigd door Chillz op 25-01-2016 13:17 ]

Leeg - Sinds 20180907

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste