Wie is... de Mol? 2016 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:44
Niet kijken als je niet van spoilers houdt, maar Buzzcapture doet al enige jaren een analyse van social media en nieuwsberichten tijdens de opnameperiode om zo te voorspellen wie er voortijdig uit gaat. Ze hadden Airen in ieder geval al goed voorspeld.

http://www.buzzcapture.co...rs-widm-op-spoiler-alert/

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 20:48
The_Fes schreef op maandag 11 januari 2016 @ 10:29:
Niet kijken als je niet van spoilers houdt, maar Buzzcapture doet al enige jaren een analyse van social media en nieuwsberichten tijdens de opnameperiode om zo te voorspellen wie er voortijdig uit gaat. Ze hadden Airen in ieder geval al goed voorspeld.

http://www.buzzcapture.co...rs-widm-op-spoiler-alert/
Vorig jaar zaten ze ook redelijk goed met wie wanneer ongeveer zou afvallen, dit jaar zijn er alleen kandidaten die gewoon door zijn gegaan met sociale media waardoor het minder opvalt of ze eruit zijn gegaan of niet. Bij sommigen was het overduidelijk dat ze vervroegd eruit gaan door het sociale media gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
Tof, een topic over Wie is de Mol :)

Dit wordt mijn 13e Wie is Mol seizoen dat ik actief volg. Ik kende dit jaar al bijna alle deelnemers iig van gezicht. Tot nu toe vind ik de deelnemers wel leuk, het is een goede mix. Ellie vinden veel mensen irritant lees ik, ik vind het wel vermakelijk wat ze allemaal doet.

Ik heb tot nu toe niet echt een Mol, als ik iemand zou moeten zeggen denk ik Rop, maar voor mij zijn Klaas en Annemieke op dit moment ook verdacht. Van veel kandidaten denk ik dat ze het niet zijn, Taeke of Remy bijvoorbeeld. Ik vind dat gewoon geen personen die een Mol kunnen spelen/zijn. Meestal zijn het toch wel acteurs of actrices of redelijke gebekte personen.

De eerste paar afleveringen wordt er door de regie vaak enkele personen verdacht gemaakt (dit jaar Remy en Marjolein) om de kijkers vanaf het begin op het verkeerde spoor te zetten. Vaak kun je aan het begin nog niet echt iemand aanwijzen als de Mol. Na een paar afleveringen is het meestal wel duidelijker wie het minste geld in de pot speelt/uithaalt.
Ik ga in ieder geval niet op aanwijzingen letten, want daar kom je echt niets verder mee. Aanwijzingen zijn er altijd voor meerdere personen en ze gooien er vaak een paar in ter misleiding. Sinds Jan-Willem met een zaklamp het woord MOL scheen in de aflevering '"schijnbeweging" (seizoen 2014) en erg veel T-Shirts droeg die de tekst MOL leken te bevatten, ga ik definitief niet meer laten afleiden door aanwijzingen :P Wel is het natuurlijk leuk om al die complottheorieën te lezen. Dat is ook de charme van dit programma.

In oudere seizoenen waren er nog wel eens aanwijzingen, waardoor je soms echt zeker wist wie de Mol was. Inge die bijvoorbeeld in gebarentaal "Inge de Mol" maakt op de groepsfoto's. Zulke dingen verspreiden zich nu veel sneller via social media en sws kijken er steeds veel meer mensen. Zulke obvious dingen gaan ze echt niet meer doen, of ze doen het voor minstens drie deelnemers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 10:56

Wailing_Banshee

You're Next

Sjurm schreef op maandag 11 januari 2016 @ 14:56:
Tof, een topic over Wie is de Mol :)

Dit wordt mijn 13e Wie is Mol seizoen dat ik actief volg. Ik kende dit jaar al bijna alle deelnemers iig van gezicht. Tot nu toe vind ik de deelnemers wel leuk, het is een goede mix. Ellie vinden veel mensen irritant lees ik, ik vind het wel vermakelijk wat ze allemaal doet.

Ik heb tot nu toe niet echt een Mol, als ik iemand zou moeten zeggen denk ik Rop, maar voor mij zijn Klaas en Annemieke op dit moment ook verdacht. Van veel kandidaten denk ik dat ze het niet zijn, Taeke of Remy bijvoorbeeld. Ik vind dat gewoon geen personen die een Mol kunnen spelen/zijn. Meestal zijn het toch wel acteurs of actrices of redelijke gebekte personen.

De eerste paar afleveringen wordt er door de regie vaak enkele personen verdacht gemaakt (dit jaar Remy en Marjolein) om de kijkers vanaf het begin op het verkeerde spoor te zetten. Vaak kun je aan het begin nog niet echt iemand aanwijzen als de Mol. Na een paar afleveringen is het meestal wel duidelijker wie het minste geld in de pot speelt/uithaalt.
Ik ga in ieder geval niet op aanwijzingen letten, want daar kom je echt niets verder mee. Aanwijzingen zijn er altijd voor meerdere personen en ze gooien er vaak een paar in ter misleiding. Sinds Jan-Willem met een zaklamp het woord MOL scheen in de aflevering '"schijnbeweging" (seizoen 2014) en erg veel T-Shirts droeg die de tekst MOL leken te bevatten, ga ik definitief niet meer laten afleiden door aanwijzingen :P Wel is het natuurlijk leuk om al die complottheorieën te lezen. Dat is ook de charme van dit programma.
Ah, maar misschien maakt de regie Remy express verdacht omdat mensen dan denken dat hij het niet kan zijn omdat de regie hem verdacht laat lijken...

En dat ze allemaal goed "gebekt" zijn, klopt ook niet. Mijn beste mol blijft toch George, van aflevering 3. Hij was altijd juist erg terug getrokken en ik vroeg me elke keer weer af hoe hij door die toetsen heen kwam (duh! achteraf...) Dat vind ik trouwens wel het grootste probleem van nu, dat ze "bekende" personen gebruiken (niet dat ik er een van ken, maar toch).

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:03
Ik heb het nog nooit gevolgd in zijn geheel, kom er altijd te laat achter dat het weer begonnen is.

Ik heb afgelopen 2 jaar wel beetje gekeken bij laatste 4-5 afleveringen. En ik heb toen alleen gelet op micro expressions als de kandidaten het scherm krijgen en had het toen 2 keer goed voorspeld.

Dit jaar dan maar eens komende week beginnen te kijken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
Wailing_Banshee schreef op maandag 11 januari 2016 @ 15:11:
[...]

Ah, maar misschien maakt de regie Remy express verdacht omdat mensen dan denken dat hij het niet kan zijn omdat de regie hem verdacht laat lijken...

En dat ze allemaal goed "gebekt" zijn, klopt ook niet. Mijn beste mol blijft toch George, van aflevering 3. Hij was altijd juist erg terug getrokken en ik vroeg me elke keer weer af hoe hij door die toetsen heen kwam (duh! achteraf...) Dat vind ik trouwens wel het grootste probleem van nu, dat ze "bekende" personen gebruiken (niet dat ik er een van ken, maar toch).
Ja precies, 'niets is wat het lijkt' ;)
George klopt idd, maar voor de seizoenen met BN'ers gaat he wel op. Al ken ik Remy verder niet echt, hij is niet veel op tv. Ik denk gewoon niet dat hij het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Even een vraagje voor de Pro's:

Mede door een strakke regie, en mol-streken door andere deelnemers is het als kijker nóg lastiger om actief mee te kunnen doen.

de Vraag:

van de afgelopen seizoenen weten we natuurlijk wie de Mol is, en dankzij de openbaringen die ze achteraf laten zien ( daadwerkelijke Mol-acties ) kom je iets meer te weten over zijn/haar werkwijze, maar...
die shots met openbaringen zie je uiteraard in de werkelijke afleveringen ( totaal ) niet.

Maar toch rijst mij de vraag of je met grote zekerheid zou kunnen zeggen, dat als je wist wie de mol was, je ook zijn/haar acties zou kunnen terugzien in de uitzendingen? Of worden deze acties 'strak geregisseerd'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:26

13art

Moderator Mobile
Albinoraptor schreef op maandag 11 januari 2016 @ 15:23:
Ik heb het nog nooit gevolgd in zijn geheel, kom er altijd te laat achter dat het weer begonnen is.

Ik heb afgelopen 2 jaar wel beetje gekeken bij laatste 4-5 afleveringen. En ik heb toen alleen gelet op micro expressions als de kandidaten het scherm krijgen en had het toen 2 keer goed voorspeld.

Dit jaar dan maar eens komende week beginnen te kijken. :P
En wat voor een dingen vallen je dan op? Daar ben ik dan wel benieuwd naar.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:24
HyperTrophy schreef op maandag 11 januari 2016 @ 15:30:
van de afgelopen seizoenen weten we natuurlijk wie de Mol is, en dankzij de openbaringen die ze achteraf laten zien ( daadwerkelijke Mol-acties ) kom je iets meer te weten over zijn/haar werkwijze, maar...
die shots met openbaringen zie je uiteraard in de werkelijke afleveringen ( totaal ) niet.
Dat viel mij ook al op, 95% van de Mol acties die ze uitlichten worden gewoon niet op TV getoond tijdens de uitzendingen waardoor het voor mij ook niet meer leuk is om actief op zoek te gaan naar de Mol.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:48
Heeft er iemand een idee wat het laatste woord in de dikke Van Dale is?
Misschien is dat wel letterlijk het laatste woord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:47

mrc4nl

Procrastinatie expert

Shifty47 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 16:11:
Heeft er iemand een idee wat het laatste woord in de dikke Van Dale is?
Misschien is dat wel letterlijk het laatste woord.
Dat lijkt mij vergezocht. het laatste woord zal denk ik gewoon op iets of iemand uit de serie slaan.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
Bij de zout opdracht gingen ze op zoek naar bordjes met woorden, vond Taeke niet het laatste woord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
l3art schreef op maandag 11 januari 2016 @ 15:55:
[...]

En wat voor een dingen vallen je dan op? Daar ben ik dan wel benieuwd naar.
Nou, het zien van een groen scherm voor de mol, komt niet als een verwachting. Voor de deelnemers wel, ik let dus echt alleen maar op de minimale gezichtuitdrukkingen.

Een deelnemer die op zo'n moment acteert zal toch altijd onbewuste gezichtuitdrukkingen van opluchting hebben. En de mol zal deze niet hebben, vaak valse expressie om mensen te foppen, alleen duren deze langer dan een onbewuste gezichtuitdrukking.

Het is denk ik heel moeilijk om precies uit te leggen wat ik zie, ik heb mezelf dit beetje aangeleerd.
Ben ik ooit mee begonnen door serie "Lie To Me", ben toen ook boeken gaan lezen en op gegeven moment ook programma (dacht dat FBI het ook gebruikt) gevonden om jezelf te testen.

Weet nog dat 2 jaar geleden ik een vriend aan het kijken die altijd met hele familie een spel er van maakt, ik kwam toen op laatst van een aflevering eens binnen lopen en waren bezig met schermscene en toen zei ik direct, Suzan is de Mol. Het was zo duidelijk voor mij. :)

Ik ga zaterdag dus ook eens kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:56

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

mercapto schreef op maandag 11 januari 2016 @ 16:21:
Bij de zout opdracht gingen ze op zoek naar bordjes met woorden, vond Taeke niet het laatste woord?
Ik dacht dat we moesten letten op iemand die het woord; 'letterlijk' zou zeggen. Gezien de zin van de aflevering ('het laatste woord, letterlijk').

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Albinoraptor schreef op maandag 11 januari 2016 @ 17:10:
[...]

Nou, het zien van een groen scherm voor de mol, komt niet als een verwachting. Voor de deelnemers wel, ik let dus echt alleen maar op de minimale gezichtuitdrukkingen.

Een deelnemer die op zo'n moment acteert zal toch altijd onbewuste gezichtuitdrukkingen van opluchting hebben. En de mol zal deze niet hebben, vaak valse expressie om mensen te foppen, alleen duren deze langer dan een onbewuste gezichtuitdrukking.

Het is denk ik heel moeilijk om precies uit te leggen wat ik zie, ik heb mezelf dit beetje aangeleerd.
Ben ik ooit mee begonnen door serie "Lie To Me", ben toen ook boeken gaan lezen en op gegeven moment ook programma (dacht dat FBI het ook gebruikt) gevonden om jezelf te testen.

Weet nog dat 2 jaar geleden ik een vriend aan het kijken die altijd met hele familie een spel er van maakt, ik kwam toen op laatst van een aflevering eens binnen lopen en waren bezig met schermscene en toen zei ik direct, Suzan is de Mol. Het was zo duidelijk voor mij. :)

Zou best kunnen werken, alleen hebben we nog maar heel weinig schermen gezien.
In aflevering 1 waren het er maar 3, en de afgelopen aflevering zelfs maar 2, waarvan dus de tweede rood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
NeFoRcE schreef op maandag 11 januari 2016 @ 17:15:
[...]

Ik dacht dat we moesten letten op iemand die het woord; 'letterlijk' zou zeggen. Gezien de zin van de aflevering ('het laatste woord, letterlijk').
Het laatste woord in de aflevering of wie 'letterlijk' als laatst zegt ligt er zo dik bovenop, 90% van de kijkers duikt daar direct bovenop. Dan kun je de aflevering net zo goed "De mol draagt een rood T-shirt" noemen.
Toch? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
NeFoRcE schreef op maandag 11 januari 2016 @ 17:15:
[...]

Dat zou te makkelijk zijn. De titels zijn meestal behoorlijk cryptisch. Daarbij het laatste woord. Waar het laatste woord? Bij een spel, aan het einde van die aflevering? Je kan er alle kanten mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Het kon ook het laatste woord zijn bij wie besliste dat ze naar binnen gingen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Precies, het is zo vaag hoe je het nou moet interpreteren. En maar goed ook. Als het te makkelijk zou zijn zou het ook niet leuk meer zijn om te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 26-08 23:07

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

[...]

Exact hetzelfde hier. :) Suzan betrapte ik toen ook op een leugen. Echter vorig jaar zat ik er naast toen zat ik op Marlijn, en heb Margriet niet goed kunnen peilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n2theb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-09 15:44

n2theb

Tweakers Abonnee

Pjotrik schreef op maandag 11 januari 2016 @ 21:29:
[...]

Exact hetzelfde hier. :) Suzan betrapte ik toen ook op een leugen. Echter vorig jaar zat ik er naast toen zat ik op Marlijn, en heb Margriet niet goed kunnen peilen.
Vorig jaar vond ik het ook lastig om Margriet te peilen, ze speelde het best goed. Laatste afleveringen weet je uiteindelijk wel dat ze het is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 08:42

Saffie_time

Why use this? 42!

Hmm mijn tactiek die het de laatste 2 jaar goed werkte zou dit jaar Marjolein als mol aanwijzen.
Welke tactiek is dat dan?

Nou dat is dood simpel, de kandidaat die je vanaf aflevering 1 hoopt dat eruit gaat omdat je die persoon niets vind toevoegen en enkel alleen maar irritant aanwezig is, dat is de mol. Elke week weer hopen dat de mol er nu echt eindelijk een keer uit gaat en dan in de laatste aflevering geconfronteerd worden met het feit dat het de mol is.
Eens kijken of dat dit jaar weer lukt :+

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 20:27
De productie heeft dit jaar een drone meegenomen. (over-) duidelijk te zien.
Levert wel weer een hoop mooie shots op :)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@ Saffie_time: Dan is het Cécile. Wat een raar mens is dat zeg. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Jorgen op 12-01-2016 11:58 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
Ben ik nou gek of zegt Remy gewoon letterlijk in dit filmpje: "ik lieg best wel goed in de groep"?

http://wieisdemol.avrotro...ng-2-wie-wordt-de-leider/
rond 0.55 min

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyUtd4Life
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:13
Dat is wel heel erg zoeken hoor, ik hoor gewoon "ik lig" :P

FIFA Benelux Administrator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

Jorgen schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 11:58:
@ Saffie_time: Dan is het Cécile. Wat een raar mens is dat zeg. ;)
Dat is inderdaad een heel goede tweede ja :)

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Lieg kan ik in dat filmpje niet vinden, hij zegt duidelijk lig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:02

The_Worst

Unox

Chillz schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 11:38:
De productie heeft dit jaar een drone meegenomen. (over-) duidelijk te zien.
Levert wel weer een hoop mooie shots op :)
Was vorig jaar sowieso ook al het geval. :)

Leuke aflevering. Ellie vind ik dan wel weer een leuke kandidate omdat ze juist alles zo strak probeert te regisseren tot op het overdrevene aan toe.

Remy was te opvallend aanwezig. Vorige week met het veter strikken, nu met het laatste woord hebben. Over het algemeen worden molacties door de regie weggemonteerd, maar afgelopen aflevering was hij te opvallend aanwezig.

Klaas en Rop zijn bijvoorbeeld veel minder in beeld.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n2theb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-09 15:44

n2theb

Tweakers Abonnee

The_Worst schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 21:15:
[...]

Klaas en Rop zijn bijvoorbeeld veel minder in beeld.
En mijn voorgevoel zegt dit jaar toch echt Klaas, dus ben blij dat jij hetzelfde opmerkte. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
[...]

Ik heb alle seizoenen de mol goed geraden. Hoe...gewoon zo'n 3de instinct he, moeilijk om uit te leggen. Heb ik al vanaf me geboorte. Maar het was elke keer heel duidelijk voor me...de rest keek me ook aan hoe kom je erbij.
...............................

Heerlijk zo'n forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Misschien moet je eerst eens wat lezen over hoe en wat microexpressies zijn ipv iemand meteen proberen belachelijk te maken.

Maar goed dat is het heerlijke van zo'n forum, lekker je oordeel vellen achter je schermpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrikkert
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 02-09 05:59
Volgens mij zit de mol hier op het forum.

Edit: ZELFS IN DIT TOPIC!

[ Voor 27% gewijzigd door rrikkert op 14-01-2016 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:39
Albinoraptor schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 16:00:
Misschien moet je eerst eens wat lezen over hoe en wat microexpressies zijn ipv iemand meteen proberen belachelijk te maken.

Maar goed dat is het heerlijke van zo'n forum, lekker je oordeel vellen achter je schermpje.
Je kunt dit natuurlijk heel makkelijk laten zien door na zaterdag je mol hier te posten en dan weten we over een aantal weken wel of het klopt of niet :)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrikkert
Volgens mij ben jij de mol redwing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79

Waarom zou ik iets nalezen over microexpressies als jij me het allemaal kan uitleggen zaterdag als je dan verteld wie je Mol is zoals Redwing aangeeft.Wij kunnen dan gewoon nog eens de uitzending gemist erbij pakken en dan heb je mij achter mijn schermpje overtuigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:39
rrikkert schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 16:23:
Volgens mij ben jij de mol redwing!
Ik ga voor Albinoraptor ! ;)

Maarre misschien hebben ze inderdaad wel mensen van de mol rondlopen die her en der verkeerde verdenkingen rondstrooien om het spannender te maken :P

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrikkert
redwing schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 16:58:
[...]

Ik ga voor Albinoraptor ! ;)

Maarre misschien hebben ze inderdaad wel mensen van de mol rondlopen die her en der verkeerde verdenkingen rondstrooien om het spannender te maken :P
Dat zou wel grappig zijn. Ook dat ze dan op fora theorieën bedenken die plausibel zijn om iedereen het verkeerde pad op te sturen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is na de mol in Afrika niet meer zo tof geweest, imo.

China was aardig, stomme onderbreking van de Putin-spelen, dan die verknipte aap met zijn balletjespistool die mol-avond verziekte (nooit meer loslaten die gek) vorig jaar was de mol een zuurpuim en de opdrachten niet zo heel spannend en dit jaar begon erg tam (treinopdracht…gaappp :O ), ik hoop dat er weer een beetje 'peper' in komt, net als met dat bungy-jumpen en van die rots in het water springen, heli erbij met de lasergun…en veel manipulatie dingetjes, ronde tafels met schijven weggraaien etc. :P
Echt van die sneaky mol-trucjes…ik vond E01 en E02 2016 niet echt het puntje van mijn stoel-effect.

Ik heb het gevoel dat de Mol een beetje over zijn piek heen is. Zijn er meer die er zo over denken, of ben ik de enige tamme molkijker?

De groepen zijn ook een beetje minder aan het woorden, het lijkt wel alsof de echte BN'ers op zijn ofzo :')
(die Elly die ging zoeken in dat fort…OMG- hoe hang ik de tinus-profi politie-chick uit?)
Normaliter let je idd een beetje op degene die uit de toon valt, niks toevoegt en er voor je gevoel veel te lang in zit, dat is de mol. Dit jaar zijn dat 8 van 10 mensen :') Bij elkaar geraapt zooitje!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2016 04:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Bekende Nederlanders moeten er toch genoeg zijn, lijkt me. Toch zijn er sinds ik de Mol kijk (5e of 6e jaar nu) steeds meer lui die ik totaal niet ken.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Jorgen schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 12:01:
Bekende Nederlanders moeten er toch genoeg zijn, lijkt me. Toch zijn er sinds ik de Mol kijk (5e of 6e jaar nu) steeds meer lui die ik totaal niet ken.
Niet elke BN'er is bereid of beschikbaar om mee te doen, natuurlijk. Ik zelf heb besloten om er mijn levensdoel van te maken om een BN'er te worden, puur en alleen zodat ik ooit eens uitgenodigd wordt om mee te doen aan Wie is de mol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Jorgen schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 12:01:
Dit inderdaad. Vind het dit jaar ook een beetje mager wat dat betreft, vond vorig jaar wel leuk met Chris en Rik, die kent bijna iedereen. Vind dit seizoen tot nu toe ook een beetje saai... Maar goed, vanavond weer een kans :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hyptonize schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 13:32:
[...]
Niet elke BN'er is bereid of beschikbaar om mee te doen, natuurlijk. Ik zelf heb besloten om er mijn levensdoel van te maken om een BN'er te worden, puur en alleen zodat ik ooit eens uitgenodigd wordt om mee te doen aan Wie is de mol?
Moet je er niet gelijk na afl. 1 uitliggen… :')
je levenswerk verprutst

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2016 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Tim en Klaas hebben er wel een handje van om weg te lopen. Weg van het "speelveld"

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie theorie bij Moltalk: gaat over het geld en er is iets mee aan de hand, Tim zegt tijdens de biecht: "Ik weet niet wat er mee is, maar 'I'm on it'…" Dat zou wel een behoorlijk spoiler-hint zijn dat hij idd de mol is. (Gelet dat de foto in matrix/raster-patroon op alle biljetten tezamen de mol weergeeft.)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2016 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvdVeer
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-07 19:32
Zucht, wederom een seizoen in de tunnelvisie beland. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:36
Sowieso moet ik nog een Mol seizoen gaan meemaken dat er dicht naar de 100% geld verdiend wordt om uberhaupt die foto puzzel te kunnen gaan maken... Leuke gimmick die ze in de laatste aflevering ff kunnen laten zien maar je hebt er verder niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CopyCatz schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 21:51:
Sowieso moet ik nog een Mol seizoen gaan meemaken dat er dicht naar de 100% geld verdiend wordt om uberhaupt die foto puzzel te kunnen gaan maken... Leuke gimmick die ze in de laatste aflevering ff kunnen laten zien maar je hebt er verder niks aan.
Je hoeft een legpuzzel toch ook niet 100% te voltooien, om te zien wat erop staat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Nou dat had ik niet zien aankomen, had helaas de helft van m'n geld op Remy staan. Verdenk Annemieke nog steeds, Rop is ook een idioot maar iets te obvious IMO, een echte mol gaat denk ik slinkser te werk. Ellie denk ik niet dat het is, Tim lijkt me ook onwaarschijnlijk, en ik denk ook niet dat Marjolijn het is. De rest vind ik moeilijk te peilen, maar er zijn zo veel mensen die best op de achtergrond blijven dat het gewoon heel moeilijk is om een gefundeerde beslissing te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft de mol €2345 ingevuld bij de laatste opdracht? 2345 is een postcode in Leiden en Klaas van Kruistum heeft iets met Leiden…woont hij daar misschien?

http://www.tuxx.nl/nationaal/postcodegebieden/
http://www.klaasvankruistum.nl/media?mediaId=21275803

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2016 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Vind ik een beetje ver gezocht. Wie weet heeft de mol dat trouwens helemaal niet opgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThomasXIV schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 22:32:
Vind ik een beetje ver gezocht. Wie weet heeft de mol dat trouwens helemaal niet opgeschreven.
Ik vind het aardig slopend voor de pot…en een mooie hint? (Wellicht te obvious ook, dat dan weer wel.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
De mol zal toch gewoon de maximale inzet gedaan hebben... Hij wilt er zo veel mogelijk uit, dus die 2345 zal niet van de mol komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Was het bedrag niet 2340? En wie, naast de Mol, zet zo belachelijk veel geld in?

En dan Annemiek op het plein met de centen naast haar oor om de telefoon goed te horen. En daarbij haar kaartje "De Mol" duidelijk zichtbaar naast haar oor.

[ Voor 12% gewijzigd door Delerium op 16-01-2016 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 22:34:
[...]

Ik vind het aardig slopend voor de pot…en een mooie hint? (Wellicht te obvious ook, dat dan weer wel.)
Het zou inderdaad wel kunnen dat de Mol dat getal heeft gegeven, maar ik vind die link naar Klaas dan wel heel vergezocht, denk eerder dat het iets anders betekent, maar wat, dat weet ik dan weer niet :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:26
Zie @ 48:32:
http://wieisdemol.avrotros.nl/aflevering/aflevering-3/
Er is afgerond wegens het gebrek aan €5 biljetten :)
En wie, naast de Mol, zet zo belachelijk veel geld in?
Er van uitgaande dat de mol de totale pot inzet.. (duhh >:))
Zou je met de inleg van €1 (of €2, gezien er mogelijk anderen ook zo denken) minder dan de €4150 die 5 vragen weg mogen strepen..
Dan is €2345 nog een vrij bescheiden bedragje voor dit voordeel. :+

[ Voor 6% gewijzigd door SmiGueL op 17-01-2016 00:27 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
He gadsie ik had al mijn app punten op Rémy 8)7

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThomasXIV schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 22:57:
[...]
Het zou inderdaad wel kunnen dat de Mol dat getal heeft gegeven, maar ik vind die link naar Klaas dan wel heel vergezocht, denk eerder dat het iets anders betekent, maar wat, dat weet ik dan weer niet :P.
Foutje, ik had een stukje gemist- het ging om het één na hoogste bod ipv het hoogste bod 8)7
Schreef die Taeke niet iets van 410…op? Verdacht. Ook dat hij in afl. 1 die topito niet naar zijn naam doortrok (maar half over de streep) en niet in het 'geld-vak' liet staan (dus niks gewonnen en zijn naam niet vrijgepleit.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Valt me op dat nog niemand hier over de titel van deze aflevering is begonnen; Wie schrijft die blijft.

Even dacht ik dat het te maken had met het spelen op de harp elke ochtend (muziek schrijven) maar goed dat is het dus definitief niet.

Wat me ook opviel, was dat ze op een gegeven moment aan tafel met het geld bezig waren om er bijzonderheden aan te ontdekken. Toen zag je heel even een shot (ongeveer 1 seconde denk ik) waarin, terwijl iedereen aan het discussieren was een hand/arm aantekeningen maken, zonder dat direct duidelijk was van wie die arm was (is vast met terug kijken wel te achterhalen aan de hand van de hand, kleur mouw oid). Dus misschien dat de titel dan daar op sloeg?

Wat betreft het geld uit de pot halen bij de laatste opdracht. Ik vermoed dat de mol bij één van de laatste mensen zat (moet even terug kijken wie dat waren). Dan kan de mol van de mensen achter de schermen horen wat het hoogste bedrag is tot nu toe en daar dan zelf net iets onder gaan zitten. Als de mol als één van de eerste zou gaan dan gaat dat niet lukken natuurlijk. De mol moet dus bijna wel als één de laatste mensen het bedrag op geschreven hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotrik

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Ik moet de afleveringen weer napluizen. Remy was het dus niet. Lastig te zien die micro-expressies op SD formaat. :P

De laatste opdracht was simpel voor de mol. Het gaat om het 1 na hoogste bedrag, dus zet je anoniem alles in. Wanneer het bedrag wordt ingevuld maakt dan niet uit. Tenzij.. de mol de enveloppen naloopt, de bedragen bekijkt en zelf wat lager gaat zitten om wat vragen weg te laten strepen. Was zeker van Remy omdat hij als laatste schreef... hmpf..

De titel hints kunnen dit jaar ook wijzen wie de kandidaten zijn ipv wie de mol is?

[ Voor 8% gewijzigd door Pjotrik op 17-01-2016 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Het kan natuurlijk dat er in de montage is gerommeld met de volgorde van kandidaten bij de schrijfopdracht.
Uit mijn hoofd zie je alleen Tim vertrekken uit de groep. De laatste kandidaten alleen solo.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cwookie
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-09 17:54
Tim kan het naar mijn idee niet zijn. Stel hij is de mol, dan weet hij dat zijn portret achterop die biljetten staat en daarvoor dus op moet passen. Waarom zou hij dan zelf tegen Klaas zeggen: "Klaas, we hebben nieuw geld. En ik wil het zien. Heel graag" om vervolgens samen met de rest die biljetten nog eens af te speuren naar aanwijzingen.

[ Voor 8% gewijzigd door Cwookie op 17-01-2016 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:10

F.West98

Alweer 16 jaar hier

l3art schreef op zondag 17 januari 2016 @ 12:45:
Valt me op dat nog niemand hier over de titel van deze aflevering is begonnen; Wie schrijft die blijft.

Even dacht ik dat het te maken had met het spelen op de harp elke ochtend (muziek schrijven) maar goed dat is het dus definitief niet.

Wat me ook opviel, was dat ze op een gegeven moment aan tafel met het geld bezig waren om er bijzonderheden aan te ontdekken. Toen zag je heel even een shot (ongeveer 1 seconde denk ik) waarin, terwijl iedereen aan het discussieren was een hand/arm aantekeningen maken, zonder dat direct duidelijk was van wie die arm was (is vast met terug kijken wel te achterhalen aan de hand van de hand, kleur mouw oid). Dus misschien dat de titel dan daar op sloeg?

Wat betreft het geld uit de pot halen bij de laatste opdracht. Ik vermoed dat de mol bij één van de laatste mensen zat (moet even terug kijken wie dat waren). Dan kan de mol van de mensen achter de schermen horen wat het hoogste bedrag is tot nu toe en daar dan zelf net iets onder gaan zitten. Als de mol als één van de eerste zou gaan dan gaat dat niet lukken natuurlijk. De mol moet dus bijna wel als één de laatste mensen het bedrag op geschreven hebben.
De mol maakt het niet uit welke vragen er weggestreept worden, alleen dat er zo veel mogelijk geld uit de pot gaat. Door gewoon maximaal te bieden weet je zeker dat er het meest mogelijke uit gaat (namelijk het hoogste bod van alle andere kandidaten).

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cwookie
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-09 17:54
l3art schreef op zondag 17 januari 2016 @ 12:45:
Dat was Annemieke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Trouwens, Annemieke heeft dus een radioshow en spreekt elke zondag met de afvaller. Zij heeft dus "het laatste woord" :P. Misschien een hint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
F.West98 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 14:27:
[...]

De mol maakt het niet uit welke vragen er weggestreept worden, alleen dat er zo veel mogelijk geld uit de pot gaat. Door gewoon maximaal te bieden weet je zeker dat er het meest mogelijke uit gaat (namelijk het hoogste bod van alle andere kandidaten).
Leuk bedacht, alleen ging het niet om het hoogste bod wat er uit zou gaan, maar het één na hoogste bod. Als mol zijnde wil je natuurlijk dat dit bedrag dan zo hoog mogelijk is. Het hoogste bieden heeft weinig zin aangezien de mol ook afhankelijk is van de andere kandidaten wat die inzetten.

Dat die 5 vragen geschrapt worden zal de mol een zorg zijn er gaat toch wel iemand uit inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
l3art schreef op zondag 17 januari 2016 @ 15:18:
[...]

Leuk bedacht, alleen ging het niet om het hoogste bod wat er uit zou gaan, maar het één na hoogste bod. Als mol zijnde wil je natuurlijk dat dit bedrag dan zo hoog mogelijk is. Het hoogste bieden heeft weinig zin aangezien de mol ook afhankelijk is van de andere kandidaten wat die inzetten.

Dat die 5 vragen geschrapt worden zal de mol een zorg zijn er gaat toch wel iemand uit inderdaad.
Dus zet je als mol het grootst mogelijke bedrag in, want je wil altijd boven het hoogste bod van alle andere kandidaten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Preau schreef op zondag 17 januari 2016 @ 15:23:
[...]
Dus zet je als mol het grootst mogelijke bedrag in, want je wil altijd boven het hoogste bod van alle andere kandidaten zitten.
Ja precies- daarom is ook voor deze constructie gekozen, lijkt mij. Het hoogste bod vd kandidaten treedt dan in werking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2016 @ 16:29:
[...]

Ja precies- daarom is ook voor deze constructie gekozen, lijkt mij. Het hoogste bod vd kandidaten treedt dan in werking.
Hmm ja dat is waar. Eigenlijk heel simpel dus... Zit hier toch een partij moeilijk te denken ;) Zou bijna denken dat het te eenvoudig is zo. De mol hoeft gewoon niks te doen. Alweer niet 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Voor het eerst dat ik een mol had (dacht ik) welke er (vroegtijdig) uit ging: Remy. Scheelt me nu 200 punten, vierde in de poule vd zes..beetje jammer. Had echt het idee dat hij wel eens de mol zou kunnen zijn.

Nu maar verder op Klaas, mijn tweede vermoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:34
Wat betreft aflevering twee had ik een andere theorie over de titel "Het laatste woord, letterlijk".

Bij de kloosteropdracht werd door een van de oud-mollen gezegd: het spel verandert niet voor je ogen, maar achter je rug". Deze zin werd een keer of wat herhaald, en zelfs Art zei het nog een keer bij de nabeschouwing van die opdracht. Het laatste woord uit die zin is dan "rug".

Eén kandidaat heeft het eerder in de aflevering over zijn rug: Klaas, tijdens de zoutkarrenopdracht.

YouTube: Wie Is De Mol? 2016 | Seizoen 16 - Aflevering 2 - Deel 1 "Het Laatste Woord, Letterlijk" 09/01/2016

"Ik voel hem nu nog in m'n rug"

Vergezocht? :)

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79

En zat de mol al tussen op basis van je microexpressie of mogen we deze 3 wegstrepen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Alle deelnemers die in Aflevering 3 een scherm te zien kregen hadden of grote of middelgrote pupillen.
Ik hoop hier aan af te kunnen lezen (als er bijvoorbeeld één iemand is met kleine pupillen) wie de mol is :+

(Ja ik ben serieus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:54
RedHat schreef op zondag 17 januari 2016 @ 23:02:
Alle deelnemers die in Aflevering 3 een scherm te zien kregen hadden of grote of middelgrote pupillen.
Ik hoop hier aan af te kunnen lezen (als er bijvoorbeeld één iemand is met kleine pupillen) wie de mol is :+

(Ja ik ben serieus).
Heeft dat niet meer te maken hoe licht de omgeving is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotrik

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

RedHat schreef op zondag 17 januari 2016 @ 23:02:

(Ja ik ben serieus).
Daar zit ik net ook serieus naar te kijken. Op deze manier schat ik in dat het niet zijn: Marjolein, Ellie, Taeke en Tim.
Op deze manier dacht ik wel dat Remy een mol zou zijn, maar hij kreeg rood.. Nu de rest nog een test resultaat.
Rop zat wel steeds zijn gezicht te verbergen en deed dat in ep2 ook. Dus.. het blijft gewoon een gok. M'n nieuw mol is Rop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:52
Rop is te overduidelijk aan het mollen. Elke keer zie je dat ze het er in de biecht over hebben.. Ik vraag het me daarom sterk af of hij het wel is.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:08

Laguna

Connaisseur

Precies en bovendien heb ik sterk het vermoeden dat Remy op Rop zat (door dat gedoe met die pleinen) en die ging er vervolgens uit.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Laguna schreef op maandag 18 januari 2016 @ 00:14:
Precies en bovendien heb ik sterk het vermoeden dat Remy op Rop zat (door dat gedoe met die pleinen) en die ging er vervolgens uit.
Dat wil natuurlijk ook niet altijd iets zeggen. Zeker niet met zo'n test als zaterdag. Degene met de meeste fouten gaat eruit. En dat kan heel lullig zijn als jij net die vraag goed hebt die eruit is gegaan..

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

Ik moet het nog eens terugkijken maar volgens mij was het Tim die 2345 euro 'geboden' had om 5 vragen te mogen schrappen.
Er staat iets me iets bij omdat dit zo'n leuk nummer was... Of zoiets niet heel erg logisch.
Natuurlijk heeft de mol hier de complete pot ingezet om ervoor te zorgen dat het meest hoge bod van de kandidaten ook daadwerkelijk uit de pot zou gaan. Het zou niet erg logisch zijn voor de mol om hier minder dan de hele pot in te zetten.
Wel jammer dat dit meer dan de helft is van het bij elkaar geharkte bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Saffie_time schreef op maandag 18 januari 2016 @ 08:16:
Ik moet het nog eens terugkijken maar volgens mij was het Tim die 2345 euro 'geboden' had om 5 vragen te mogen schrappen.
Er staat iets me iets bij omdat dit zo'n leuk nummer was... Of zoiets niet heel erg logisch.
Natuurlijk heeft de mol hier de complete pot ingezet om ervoor te zorgen dat het meest hoge bod van de kandidaten ook daadwerkelijk uit de pot zou gaan. Het zou niet erg logisch zijn voor de mol om hier minder dan de hele pot in te zetten.
Wel jammer dat dit meer dan de helft is van het bij elkaar geharkte bedrag.
Ik meende dat dat Cécile was...

Iets wat bij mij thuis opgemerkt was: alleen bij Taeke stond de naam op de envelop. Annemieke (geloof ik dat het was) was ook duidelijk zichtbaar dat ze de envelop in die doos deed, maar er stond geen naam op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 11:52
Toen ik zag dat Remy geen bod deed, dacht ik meteen: die gaat eruit.
Omdat de aflevering: wie schrijft, die blijft heette.
Is het misschien zo dat de naam van de aflevering hint naar degene die er die week uitgaat misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
de mol had ook net zo goed op de andere briefjes kunnen kijken, uit het doosje, en kunnen concluderen dat er al genoeg hoge bedragen ( meer dan de helft ) aanwezig waren, en besluiten niets te doen, of lager inzetten, en de reeds aanwezige molacties hartelijk bedanken :) :)

dus het is aannemelijk dat de mol de volle pot inzet, maar het hoefde duidelijk niet ( daar er in ieder geval 1 bod was van 2345 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk wel dat de mol zoveel mogelijk zou inzetten, want alleen het bedrag van de nummer twee wordt bekent en iedereen gaat zich lekker bezig houden wie zoveel geld heeft gespendeerd.

Wat mij op viel is dat cecile eerst een handbeweging maakt van het begin van een 4, dan zie je even wat anders en dan lijkt het alsof ze drie negens opschrijft. Meer bieden dan er in de pot zit... Het zal wel niet zo zijn, want dan was het er door de regie wel uit geknipt, maar ik vond hetgeen zij opschreef toch echt op 4999 lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb toch echt gehoord dat het om het op een na hoogste unieke bod zou winnen. Als Taeke niet de mol is, hij inderdaad de hele pot geboden heeft, en de mol heel netjes ook het maximale bedrag heeft geboden (ipv een paar euro minder ;)), dan is er daarnaast nog iemand geweest die hoger dan €2345 heeft geboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
Remy in het AD trouwens:
'De Mol heeft mij een enorme streek geleverd'
Het AD spreekt wekelijks met de afvaller van Wie is de Mol? Harpist Remy van Kesteren moest het spel als tweede verlaten.
ELINE KRAMP
Doodsangsten stond Van Kesteren uit, op het moment dat presentator Art Rooijakkers hem aankeek voordat hij zijn scherm onthulde. ,,Er gaat zoveel adrenaline door je lijf als Art je naam roept.'' En toen verscheen dat beruchte rode scherm en moest Van Kesteren (foto) na een kleine week al naar huis.
,,Ik moest toen ondergedoken blijven, anders gaan mensen terugrekenen.'' Voor de 26-jarige harpist de ideale tijd om aan zijn nieuwe album te werken, maar ook om na te denken wat hij fout heeft gedaan.
Want wat ging er nou fout? Onder de indruk vertelt hij: ,,De Mol heeft me een enorme streek geleverd.'' Hij legt uit: ,,Ik probeerde te achterhalen wie de kandidaten waren. De dag voor de executie had ik een hoofdverdachte. De Mol heeft toen een meesterzet gedaan, waardoor ik die persoon vervolgens als kandidaat heb opgeschreven. Maar dat was dus de Mol." Voor de fanatiekelingen: die streek was niet voor kijkers thuis te zien.
Zelf gedroeg Van Kesteren zich ook weleens verdacht. Zo kwam zijn klunzigheid regelmatig naar boven tijdens cruciale momenten in opdrachten. Hij ging zijn veters strikken toen de tijd bijna op was en liet 'per ongeluk' een kruiwagen vol zout omvallen.
,,Ik had dat nooit gedaan als ik niet in Wie is de Mol? had gezeten. Ik heb mijn onhandigheid iets uitvergroot, het kan nooit kwaad om verdacht te zijn.''
Hoewel Van Kesteren als tweede naar huis moest, kijkt hij er met een goed gevoel op terug. ,,Het is een soort idiote schoolreis met mensen die je niet kent, maar waar je in een hele korte tijd naar toe groeit. Het waren zulke gave mensen! We hebben tot op de dag van vandaag nog contact met elkaar.''
Best interessante opmerking. Ben wel benieuwd wat die 'meesterzet is geweest' al krijgen we hem waarschijnlijk niet te zien

[ Voor 32% gewijzigd door Bartske op 18-01-2016 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Het lijkt me sowieso dat de mol het hele bedrag biedt. Die wil immers dat er zoveel mogelijk geld uit de pot gaat. Dan gaat het erom dat het op een na hoogste (dus van de kandidaten) unieke bod.
Kan dus best dat er 2 kandidaten 3000 geboden hebben. Maar het eerste unieke bod was 2350 (en wie weet was dat wel het laagste)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
Bartske schreef op maandag 18 januari 2016 @ 10:15:
Remy in het AD trouwens:

Best interessante opmerking. Ben wel benieuwd wat die 'meesterzet is geweest' al krijgen we hem waarschijnlijk niet te zien
Weet hij ondertussen dan wie de Mol is? Ik dacht dat de afvallers naar huis gaan en het ook pas horen als het op TV bekend is.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

ph4ge schreef op maandag 18 januari 2016 @ 10:45:
[...]

Weet hij ondertussen dan wie de Mol is? Ik dacht dat de afvallers naar huis gaan en het ook pas horen als het op TV bekend is.
Als het goed is wel... Maar als je eerst iemand verdenkt, dan toch niet en dan afvalt, ga je misschien nog eens goed terug denken... Plus dat zij natuurlijk veel meer zien en meemaken dan dat wij op tv zien :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
Wailing_Banshee schreef op maandag 18 januari 2016 @ 10:47:
Als het goed is wel... Maar als je eerst iemand verdenkt, dan toch niet en dan afvalt, ga je misschien nog eens goed terug denken... Plus dat zij natuurlijk veel meer zien en meemaken dan dat wij op tv zien :p
Tja, je kan nog eens goed nadenken, maar dan blijven er nog 5 andere kandidaten over waar hij uit kan kiezen en weet hij het dus nog steeds niet zeker. Er zijn mensen die de finale halen zonder ooit de Mol doorgehad te hebben en mensen afgevallen die de Mol wel door hadden.

Als hij het weet, omdat het hem verteld is, zou het een hint kunnen zijn. Anders kunnen we niks met dit soort uitspraken.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
ph4ge schreef op maandag 18 januari 2016 @ 10:50:
[...]

Tja, je kan nog eens goed nadenken, maar dan blijven er nog 5 andere kandidaten over waar hij uit kan kiezen en weet hij het dus nog steeds niet zeker. Er zijn mensen die de finale halen zonder ooit de Mol doorgehad te hebben en mensen afgevallen die de Mol wel door hadden.

Als hij het weet, omdat het hem verteld is, zou het een hint kunnen zijn. Anders kunnen we niks met dit soort uitspraken.
Waarschijnlijk hebben de kandidaten onderling ook nog wel contact, en weet hij in ieder geval welke 3 het tot de finale redden. Wellicht dat hij daaruit zijn conclusie heeft kunnen trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:52
Er zijn geen briefjes van 5 in het spel. Iedereen weet dit. Grote kans dat de mol denkt dat niemand daarom dat bedrag kiest en hij dat dus doet. Voor hem is het ideaal: hij kiest de vragen die het meest voor de hand liggen en zijn identiteit aantonen en hij haalt een flink bedrag uit de pot.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

LED-Maniak schreef op maandag 18 januari 2016 @ 11:01:
Er zijn geen briefjes van 5 in het spel. Iedereen weet dit. Grote kans dat de mol denkt dat niemand daarom dat bedrag kiest en hij dat dus doet. Voor hem is het ideaal: hij kiest de vragen die het meest voor de hand liggen en zijn identiteit aantonen en hij haalt een flink bedrag uit de pot.
Dan ga je ervan uit dat de mol als laatste is gegaan en de bedragen van de anderen weet. Dat laatste zal wel, dat eerst is natuurlijk niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

Of omdat de mol zo veel mogelijk (aantal) briefjes uit het spel wil hebben die de mol kunnen identificeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
DarkSide schreef op maandag 18 januari 2016 @ 10:16:
Het lijkt me sowieso dat de mol het hele bedrag biedt. Die wil immers dat er zoveel mogelijk geld uit de pot gaat. Dan gaat het erom dat het op een na hoogste (dus van de kandidaten) unieke bod.
Kan dus best dat er 2 kandidaten 3000 geboden hebben. Maar het eerste unieke bod was 2350 (en wie weet was dat wel het laagste)
Nou, als ze het een na hoogste {unieke bod} willen hebben, dan is in jouw voorbeeld 2350 het hoogste {unieke bod}. Zo had ik het geinterpreteerd :+. Dwz, alle niet-unieke biedingen tellen helemaal niet mee in de rangorde.
LED-Maniak schreef op maandag 18 januari 2016 @ 11:01:
Zei Art niet dat er nog geen briefjes van vijf in het spel zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
Weet iemand wie er op dat briefje van 1000 staat afgebeeld?
Dat briefje hing onder de grond en er is natuurlijk geen plek waar de mol liever is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/xDviwBhJEGM4j9P0nnjFnL7f/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:30
Grappig, negatieve briefjes.
-50
-100
-250.

Kan er zelf niet uit halen wie nu die van 1000 is. :P
Nvm,

Ellie

[ Voor 9% gewijzigd door Arunia op 18-01-2016 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
Dankjewel HyperTrophy, zou dus kunnen betekenen dat Ellie de mol is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 20:27
10 - Klaas van Kruistum
20 - Tim Hofman
50 - Airen Mylene
100 - Cécile Narinx
250 - Taeke Taekema
500 - Annemieke Schollaardt
1000 - Ellie Lust

-50 - Remy van Kesteren
-100 - Rop Verheijen
-250 - Marjolein Keuning
Shifty47 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 13:25:
Dankjewel HyperTrophy, zou dus kunnen betekenen dat Ellie de mol is
Mja.....
Of je zou kunnen redeneren dat het Marjolein moet zijn, omdat de Mol er baat bij heeft zo veel mogelijk geld uit de pot te halen, dus het hoogste min-bedrag.

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Chillz schreef op maandag 18 januari 2016 @ 13:28:
[...]

Mja.....
Of je zou kunnen redeneren dat het Marjolein moet zijn, omdat de Mol er baat bij heeft zo veel mogelijk geld uit de pot te halen, dus het hoogste min-bedrag.
En toch zouden zulke hints veel te obvious zijn en een veel te groot risico inhouden. Het zou mij daarom enorm sterk verbazen als ze zoiets zouden gebruiken. Het feit dat het gezicht er als mozaiek op staat is al erg genoeg gok ik. Twee gimmicks met dat geld acht ik niet waarschijnlijk.

De opmerking van Tim: "I'm on it" vind ik dan wel weer sterk :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste