Wie is... de Mol? 2016 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:41
Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2016 @ 10:45:
[...]
Ja maar het is elk seizoen wel heel duidelijk hoor. Zeker na 3-4 afleveringen dan weet je vaak wel wie de mol is. Behalve dat seizoen met Dennis, die was echt geniaal als mol.
Dan ben ik benieuwd wie jouw mol is over 2/3 weken en of dat ook daadwerkelijk de echte mol blijkt te zijn :)

Wat ik er nl. meestal uit haal is dat het aantal dat de mol kan zijn wel kleiner wordt maar dat pas richting de laatste aflevering er echt een mol naar voren komt. Het grootste probleem is normaal gesproken dat er een paar grote hints zijn die echter naar verschillende mensen wijzen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

redwing schreef op maandag 04 januari 2016 @ 11:03:
[...]

Dan ben ik benieuwd wie jouw mol is over 2/3 weken en of dat ook daadwerkelijk de echte mol blijkt te zijn :)

Wat ik er nl. meestal uit haal is dat het aantal dat de mol kan zijn wel kleiner wordt maar dat pas richting de laatste aflevering er echt een mol naar voren komt. Het grootste probleem is normaal gesproken dat er een paar grote hints zijn die echter naar verschillende mensen wijzen.
De grote hints zijn de titels van de afleveringen ;) De titels wijzen altijd naar de mol, dat is het enige wat je in de gaten hoeft te houden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:41
Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2016 @ 11:06:
[...]
De grote hints zijn de titels van de afleveringen ;) De titels wijzen altijd naar de mol, dat is het enige wat je in de gaten hoeft te houden :P
Klopt, maar toch zit iedereen er meestal weer naast :) Er zijn maar weinig jaargangen geweest waar de mol echt halverwege al duidelijk te voorspellen was. Het grootste probleem is dat er vaak meerdere uitleg mogelijk is van de hints/titels. Maar we zullen zien hoe het dit jaar gaat.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n2theb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-09 15:44

n2theb

Tweakers Abonnee

Mijn theorie voor dit jaar is gewoon dat het een man is en ik vind Klaas wel een hele goede mol voor dit jaar. Hij is overal goed in.. En is een chaoot en geeft aan dat die alles onder controle had. Verschillende kruisjes in de aflevering waar hij toevallig als een kruis bij de test zit.. (zal geen hint zijn) Ik heb dan ook in de App gewoon al mijn punten op hem ingezet en ik zie eind van het seizoen wel of het fout is. Zelfde geldt overigens toen der tijd voor Kees, waar mijn gevoel vanaf het begin toen al op ging.

Mij lijkt het persoonlijk iets te opzichtig als de ontbrekende naam bij de namen de mol is.. Ik denk dat ze dit vooral doen voor het misleiden. Juist omdat ze de laatste jaren de foute man altijd in de afleveringen naar voren haalde zal het dit jaar een keer andersom zijn.. zoals met de 2de opdracht waar de rollen opeens omgedraaid stonden.

[ Voor 13% gewijzigd door n2theb op 04-01-2016 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 20:27
M (-agnum) ijsjes die wel heel duidelijk in beeld gegeten werden...

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Delerium schreef op maandag 04 januari 2016 @ 10:58:
[...]

Bedankt voor de foto. Ik zag thuis al dat er slechts 9 namen waren maar ff uitzoeken welke ontbrak lukte me in de gauwigheid niet.

Maar dit is zoiets waaruit een mol blijkt. De ontbrekende naam... :P

* Delerium vindt een seizoen met onbekende Nederlanders wel weer leuk. :)
helaas is de redactie soms zo flauw om expres hints naar andere kandidaten dan de mol te doen... vind ik heel flauw, maar blijkbaar vinden ze dat nodig... daarom kun je als tv-kijker eigenlijk nooit echt weten wie de mol is, omdat de nep-hints ook net zo goed echte hints kunnen zijn... jammer... toch blijk ik het altijd wel kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Voor mij is het overduidelijk Annemieke. Misschien tunnelvisie maar zij trok ook niet aan het touw alleen werd dat echt 0,1 sec uitgezonden. En de hele 'regie' in ogenschouw nemend verdenk ik haar toch het meest.

Vorig seizoen vond ik met al die 'fake-hints' de charme van WIDM wel een beetje afgevlakt te zijn. In de beginseizoenen was dit (Althans voor mij persoonlijk) veel minder en kon je als je echt goed opgelet had het wel te weten komen.

Maarja dit jaar kijk ik toch maar weer :+

[ Voor 40% gewijzigd door RedHat op 04-01-2016 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cwookie
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-09 17:54
RedHat schreef op maandag 04 januari 2016 @ 22:11:
Voor mij is het overduidelijk Annemieke. Misschien tunnelvisie maar zij trok ook niet aan het touw alleen werd dat echt 0,1 sec uitgezonden. En de hele 'regie' in ogenschouw nemend verdenk ik haar toch het meest.

Vorig seizoen vond ik met al die 'fake-hints' de charme van WIDM wel een beetje afgevlakt te zijn. In de beginseizoenen was dit (Althans voor mij persoonlijk) veel minder en kon je als je echt goed opgelet had het wel te weten komen.

Maarja dit jaar kijk ik toch maar weer :+
Als editor zijnde vond ik de montage van de beelden van Annemieke ook het meest opvallen. Verder niet echt hints kunnen vinden wat Annemieke betreft. Alleen wanneer ze beelden laten zien van het Dominicaanse Republiek tijdens de opdracht laten 'toevallig' 3 lokale mensen duidelijk 2 vingers in beeld zien. Na de proef legt ze nog even extra duidelijk uit dat zij de 2e persoon was van die proef. Wellicht vergezocht, maar ja, wie doet het niet tijdens WIDM... Ik heb de koorts alweer te pakken |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
P.O. Box schreef op maandag 04 januari 2016 @ 17:43:
[...]
helaas is de redactie soms zo flauw om expres hints naar andere kandidaten dan de mol te doen... vind ik heel flauw, maar blijkbaar vinden ze dat nodig... daarom kun je als tv-kijker eigenlijk nooit echt weten wie de mol is, omdat de nep-hints ook net zo goed echte hints kunnen zijn... jammer... toch blijk ik het altijd wel kijken :)
De redactie bepaalt alles wat je te zien krijgt, oftewel niet alleen de hints naar andere kandidaten, maar ook de hints naar de echte mol.

Het zou geen hit zijn als ze geen hints naar de mol zouden tonen, maar als het enkel hints naar de echte mol zouden zijn dan zou ook iedereen na aflevering 2 of 3 afhaken, oftewel de hints naar andere kandidaten die horen gewoon bij het programma, zonder dat element zou er geen programma zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:10

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik denk ook dat ze een heleboel 'hints' er niet zelf in stoppen maar dat de kijkers zo 'paranoïde' zijn dat ze overal een hint zien :P

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:47

13art

Moderator Mobile
F.West98 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 00:36:
Ik denk ook dat ze een heleboel 'hints' er niet zelf in stoppen maar dat de kijkers zo 'paranoïde' zijn dat ze overal een hint zien :P
Dat weet ik wel zeker. Zoals mensen die allemaal links leggen tussen wolken en t-shirts die gedragen worden bijvoorbeeld. Anderzijds is dat ook wel weer de charme van wie is de mol.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n2theb

n2theb

Tweakers Abonnee

l3art schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 07:45:
[...]

Dat weet ik wel zeker. Zoals mensen die allemaal links leggen tussen wolken en t-shirts die gedragen worden bijvoorbeeld. Anderzijds is dat ook wel weer de charme van wie is de mol.
Dit is zo heerlijk altijd en herkenbaar. Moet je voor de grap op het forum van WIDM kijken en dan vooral de theorieën na een EERSTE aflevering.. haha!

Voorbeeld: Remy maakt altijd wijsjes op zijn harp. Wijsmaken is de titel?!

[ Voor 9% gewijzigd door n2theb op 05-01-2016 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

RedHat schreef op maandag 04 januari 2016 @ 22:11:
Ik sluit mij daarbij aan, ik heb alleen een andere hint.

Art sprak natuurlijk vooraf uitgebreid alles door met de Mol (met cappucion) en tegen de finale krijg je echt wel shots te zien vanuit een andere hoek. Ergo, de Mol zat daar dus ook echt verstopt. Wat mij opviel is dat Art best hoog keek, zowel als beide zaten als dat beide stonden. De Mol had dus wmb een hoge ooghoogte. Meestal is dat subtiel maar voor mij betekend dat zoiets als dat de Mol een vrij lang persoon moet zijn. En Annemiek valt mij op als opvallend lang.
De rest van de aflevering valt ze dan een beetje tussendoor op, zoals eigenlijk alle andere kandidaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik snap dan alleen niet waarom Annemieke zo'n moeite had met haar opdracht in de metro. Ze leek ook niet heel enthousiast. Als mol kun je daar heel erg je best doen, want je weet dat de kans groot is dat de kandidaat toch zegt dat je het niet gaat halen.

Bij veel andere kandidaten staat ze ook op het lijstje omdat ze openlijk niet heel enthousiast was met mensen ronselen. Dat is als mol een hele slechte start. Daarom heb ik haar van mijn lijstje afgestreept.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
n2theb schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 08:04:
[...]

Dit is zo heerlijk altijd en herkenbaar. Moet je voor de grap op het forum van WIDM kijken en dan vooral de theorieën na een EERSTE aflevering.. haha!

Voorbeeld: Remy maakt altijd wijsjes op zijn harp. Wijsmaken is de titel?!
Dat vind ik nou net géén vergezochte theorie. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:48

Mex

Wie kan me toevoegen aan de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:50

Pierre

Van nature lui!

Mex schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 16:42:
Wat is je naam op de app, of kan ik geen mensen van hier toevoegen aan de poule

[ Voor 14% gewijzigd door Pierre op 06-01-2016 17:08 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Net de eerste aflevering gekeken. Er is nog weinig over te zeggen.
Delerium schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 09:50:
[...]

Art sprak natuurlijk vooraf uitgebreid alles door met de Mol (met cappucion) en tegen de finale krijg je echt wel shots te zien vanuit een andere hoek. Ergo, de Mol zat daar dus ook echt verstopt. Wat mij opviel is dat Art best hoog keek, zowel als beide zaten als dat beide stonden. De Mol had dus wmb een hoge ooghoogte. Meestal is dat subtiel maar voor mij betekend dat zoiets als dat de Mol een vrij lang persoon moet zijn. En Annemiek valt mij op als opvallend lang.
De rest van de aflevering valt ze dan een beetje tussendoor op, zoals eigenlijk alle andere kandidaten.
En de mol had een kapsel dat misschien het meeste lijkt om dat van Tim Hofman (niet heel kort, geen krullen, maar misschien wel een pruik ;) ).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik ga dit jaar vooral proberen te letten op wat de kandidaten over elkaar zeggen, want de regie kan je alle kanten op sturen. Als ik nu op iemand mijn geld moet zetten is dat Airen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Wij hebben inmiddels ook gekeken, ons eerste seizoen. Moet er nog wel een beetje aan wennen, vooral de presentator is echt tenenkrommend slecht. Probeert het een beetje spannend te brengen maar dat mislukt volledig.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:30

burgt

Starbass

Topicstarter
Mex schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 16:42:
Ik, staat in de eerste post ;) Stuur me een DM met je naam

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Delerium schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 09:50:
[...]

Maar volgens mij is Art ook niet groter dan 1.80m. Tim, Klaas en Remy zijn volgens mij ook vrij lang. Ongeveer net zo lang als Annemieke. Zie foto TS.

[ Voor 3% gewijzigd door Mr. Awesome op 06-01-2016 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:02

The_Worst

Unox

Donstil schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 18:35:
Wij hebben inmiddels ook gekeken, ons eerste seizoen. Moet er nog wel een beetje aan wennen, vooral de presentator is echt tenenkrommend slecht. Probeert het een beetje spannend te brengen maar dat mislukt volledig.
Klopt. Ik heb 3 verschillende presentatoren meegemaakt en Art is hiervan veruit het slechts. Karel was veruit mijn favoriet en ik vind het echt jammer dat de Avro hem aan de kant heeft geschoven. :/

Ik heb verder nog geen idee wie de mol is. Marjolein die was erg apart aan de Topico aan het trekken, dat was het enige wat mij tot nu toe opviel en Annemieke die in een trein vol geen mensen van 36 kon vinden? Overigens weet de mol waarschijnlijk wel dat Klaas had gezegd dat de opdracht zou mislukken dus kon de mol met deze opdracht extra zijn best doen.

Overigens erger ik mij kapot aan Tim. Je kan zien dat hij bij BNN wegkomt, irritante popiejopie persoon.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:17

swv

The_Worst schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 00:57:
[...]

Klopt. Ik heb 3 verschillende presentatoren meegemaakt en Art is hiervan veruit het slechts. Karel was veruit mijn favoriet en ik vind het echt jammer dat de Avro hem aan de kant heeft geschoven. :/
Ik weet niet beter dan Art. Ik ben widm gaan kijken toen hij presentator werd. Misschien kijk ik er doorheen hoor maar is hij echt zo slecht? Van mij hoeft het geen Hollywood show te worden met eenzelfde presentatiestijl. Ik bedoel Art hoeft alleen even de opdracht uit te leggen, met geld te strooien en mensen naar huis te sturen. De fun komt toch van het spel zelf en mooie montages.
Overigens erger ik mij kapot aan Tim. Je kan zien dat hij bij BNN wegkomt, irritante popiejopie persoon.
...wat nou als Tim widm zou gaan presenteren. Dat wil je al helemaal niet :p Ik erger mij overigens ook kapot aan die gozer. Beidehandje. Maar als we onze mening over zijn persoonlijkheid even opzij schuiven is hij wellicht wel een interessante toevoeging voor de dynamiek in de groep.

Nog twee nachtjes slapen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:17
sww89 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 09:14:
[...]

Ik weet niet beter dan Art. Ik ben widm gaan kijken toen hij presentator werd. Misschien kijk ik er doorheen hoor maar is hij echt zo slecht? Van mij hoeft het geen Hollywood show te worden met eenzelfde presentatiestijl. Ik bedoel Art hoeft alleen even de opdracht uit te leggen, met geld te strooien en mensen naar huis te sturen. De fun komt toch van het spel zelf en mooie montages.
Ik kan je aanbevelen om eens een seizoen van Karel terug te kijken. Dat was juist nog veel minder hollywood en alles wat de presentator inderdaad moet doen (opdrachten uitleggen, met geld strooien en mensen naar huis sturen) kon Karel met zo'n mooie ijskoude blik en stem dat alleen dat al spanning en fun in de aflevering bracht.

Zo'n drama vind ik Art overigens niet hoor, maar vond alle vorige presentatoren op een of andere manier wel een stuk fijner/beter. Maar dat kan er ook mee te maken hebben dat de eerste 8 a 9 seizoenen naar mijn mening sowieso leuker waren

[ Voor 5% gewijzigd door Yankovic op 07-01-2016 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Yankovic schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 10:07:
[...]

Ik kan je aanbevelen om eens een seizoen van Karel terug te kijken. Dat was juist nog veel minder hollywood en alles wat de presentator inderdaad moet doen (opdrachten uitleggen, met geld strooien en mensen naar huis sturen) kon Karel met zo'n mooie ijskoude blik en stem dat alleen dat al spanning en fun in de aflevering bracht.

Zo'n drama vind ik Art overigens niet hoor, maar vond alle vorige presentatoren op een of andere manier wel een stuk fijner/beter. Maar dat kan er ook mee te maken hebben dat de eerste 8 a 9 seizoenen naar mijn mening sowieso leuker waren
Tja, ik vond Angela Groothuizen het eigenlijk ook goed doen. Ik begreep het toen al niet toen ze vervangen werd door Karel de Graaf. En een paar seizoenen later vonden ze hem toch te oud ofzo omdat hij weer vervangen moest worden (altijd op zoek naar verjonging die omroepen).

Maar zo erg vind ik Art inderdaad ook niet. Hij heeft ook al veel ervaring met het programma (heeft het gewonnen als kandidaat en heeft een aantal gelijksoortige programma's gepresenteerd).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Het mooie van Art vind ik juist dat hij altijd een beetje een arrogante en soms zelfs cynisch toontje heeft. Hij laat duidelijk merken dat hij als 'spelleider' boven de kandidaten staat en heeft ook altijd een 'ik weet dingen die jullie niet weten'-blik dat er voor zorgt dat kandidaten scherp blijven en motiveert om het volgende spel nog beter hun best te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

hyptonize schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:03:
Het mooie van Art vind ik juist dat hij altijd een beetje een arrogante en soms zelfs cynisch toontje heeft. Hij laat duidelijk merken dat hij als 'spelleider' boven de kandidaten staat en heeft ook altijd een 'ik weet dingen die jullie niet weten'-blik dat er voor zorgt dat kandidaten scherp blijven en motiveert om het volgende spel nog beter hun best te doen.
Ja, past imho prima bij het programma. Geen vriendjes maken met de kandidaten maar ze altijd met een geniepige blik aankijken. Top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

[...]

Juist de presentator van WIDM moet juist meer doen dan alleen uitleggen. Hij moet ook de mysterie uitdragen en toevoegen maar Art acteert alles. Zie de introductie van dit seizoen: hij probeert het spannend en mysterieus te brengen maar het komt mij komt het allemaal nep over.

Karel met zijn ijzige blik, bijna monotone stem en hoed had al een soort van mysterieusheid om zich heen hangen. Hij had deze scène veel beter gedaan.
...wat nou als Tim widm zou gaan presenteren. Dat wil je al helemaal niet :p Ik erger mij overigens ook kapot aan die gozer. Beidehandje. Maar als we onze mening over zijn persoonlijkheid even opzij schuiven is hij wellicht wel een interessante toevoeging voor de dynamiek in de groep.
Gelukkig zit hij bij een andere omroep. Wellicht gaat het nog leuke dynamiek brengen. Tygo vorig jaar, ook een apart figuur, was
erg leuk maar Tim was deze aflevering alleen maar aan het dwarsliggen.
Yankovic schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 10:07:
[...]

Dat dus inderdaad. Karel bracht zelf al een sfeer mee en voegde daarbij echt wat toe.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik vind Art ook prima. Enige wat ik bij hem altijd heb is de associatie met Kuifje en Suske :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrikkert
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 02-09 05:59
Krijg zojuist een e-mail van AvroTros. Wegens de storing in de WIDM app begint iedereen met 200 punten. (Ook al had ik dat al) maar wel zo eerlijk voor degenen voor wie de app tot dusver onbereikbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

The_Worst schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 00:57:
Ik had toch echt een zwak voor Angela. In die begin jare nwas het allemaal nog veel onschuldiger... in mijn optiek is iedereen echt veel te veel bezig met mollen zodat de echte mol niet meer opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

The_Worst schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:47:
[...]
Juist de presentator van WIDM moet juist meer doen dan alleen uitleggen. Hij moet ook de mysterie uitdragen en toevoegen maar Art acteert alles. Zie de introductie van dit seizoen: hij probeert het spannend en mysterieus te brengen maar het komt mij komt het allemaal nep over.
Zit daar nou juist niet dat subtiele verschil in? In een programma als widm zoek jij eigenlijk geen presentator maar iemand met acteertalent. Ik heb daar nog nooit bij stil gestaan omdat Art maar <5% van de tijd in beeld is en ik vooral in de opdrachten zelf opga. Maar het kan inderdaad wel wat toevoegen aan de sfeer als je als presentator net wat meer doet dan alleen een tekst uit je hoofd oplezen en op spannende momenten gescript je mond voor 10 seconden houden met dramatisch deuntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Over Art gesproken:

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-09 23:19
iAmRenzo schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 13:29:
[...]
Ik had toch echt een zwak voor Angela. In die begin jare nwas het allemaal nog veel onschuldiger... in mijn optiek is iedereen echt veel te veel bezig met mollen zodat de echte mol niet meer opvalt.
De eerste series hadden daarbij wel het voordeel dat het "onbekende" mensen waren, niet alleen voor het gemiddelde publiek, maar ook voor de deelnemers onderling. => Juist dan kan je heel erg een "persoonlijkheid" spelen, maar nu het allemaal (in meer of mindere mate) bekende nederlanders zijn, wordt dat lastiger en is het ook nodig dat iedereen Molt, anders is het te eenvoudig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

jbdeiman schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 14:16:
De eerste series hadden daarbij wel het voordeel dat het "onbekende" mensen waren, niet alleen voor het gemiddelde publiek, maar ook voor de deelnemers onderling. => Juist dan kan je heel erg een "persoonlijkheid" spelen, maar nu het allemaal (in meer of mindere mate) bekende nederlanders zijn, wordt dat lastiger en is het ook nodig dat iedereen Molt, anders is het te eenvoudig.
Dat bedoel ik ook met het onschuldige. Iedereen let nu op alles. Je moet het wel veel beter voorbereiden omdat je anders door de mand valt. Zit er een fout waardoor de mol ontmaskerd is dan heb je echt een probleem.
Overigens was het geld vaak ook belangrijker voor de onbekende Nederlanders.

Ik zou zo graag eens meegaan met de productie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

sww89 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 13:51:
[...]

Zit daar nou juist niet dat subtiele verschil in? In een programma als widm zoek jij eigenlijk geen presentator maar iemand met acteertalent. Ik heb daar nog nooit bij stil gestaan omdat Art maar <5% van de tijd in beeld is en ik vooral in de opdrachten zelf opga. Maar het kan inderdaad wel wat toevoegen aan de sfeer als je als presentator net wat meer doet dan alleen een tekst uit je hoofd oplezen en op spannende momenten gescript je mond voor 10 seconden houden met dramatisch deuntje.
Waarschijnlijk inderdaad.

Begrijp mij overigens niet verkeerd hoor, ik kijk met enorm veel plezier naar WIDM maar het stukje presentator kan net dat extra stukje beleving geven. Zoals je zegt, Art is minder dan 5% van de tijd in beeld en de meeste sfeer komt uit de groep, opdrachten en sfeerbeelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt

burgt

Starbass

Topicstarter
Allemaal al je punten ingevuld? Straks kan het waaschijnlijk niet meer vanwegen de drukte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:50

Pierre

Van nature lui!

Yep alleen naar de bioscoop toe, dus ik kijk niet meer hier straks en morgen

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 14:04
Zou iemand mij nog kunnen toevoegen aan de poule, Superkneus in de app ☺

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt

burgt

Starbass

Topicstarter
SuperKneus schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 20:06:
Zou iemand mij nog kunnen toevoegen aan de poule, Superkneus in de app ☺
Done.We zitten dan ondertussen op 34 personen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:47

mrc4nl

Procrastinatie expert

De efficientie tijdens de opdracht is in ieder geval ver te zoeken _O-

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cwookie
  • Registratie: Maart 2013
burgt schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 20:26:
[...]

Done.We zitten dan ondertussen op 34 personen :D
Voeg Cwookie ook maar toe!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:27
Etherdiscipline, en dat betekond:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

banaan met dure schoenen... ok :+

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n2theb

n2theb

Tweakers Abonnee

Is Ellie nou zo blond door te zoeken naar vrijstellingen of iets dergelijks? Zal wel weer gemonteerd zijn .. haha

Slimme zet overigens van Rob over vakverdeling ipv rijverdeling. Gegarandeerd dat er dan fouten komen haha!

[ Voor 32% gewijzigd door n2theb op 09-01-2016 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob558
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:36
Echt, die Ellie. Zit zo wijs te doen over d'r werk steeds. Komt echt heel saai over en weet over alles wel wat te zeggen.. Bah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Ellie zit bij het ontbijt met een gezicht "shit ik heb een hoop gemist".. Er wordt flink gehamerd op "het spel verandert achter je rug", dus er komt ws iets terug uit een eerdere opdracht? Sowieso werd gezegd dat het geld belangrijker is dan het lijkt, logisch met het mozaiek, en let op je molboekje?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Ellie staat m.i. in de top 10 meest vervelende kandidaten...brrr

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Remy had dus letterlijk het laatste woord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels j
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-08 11:37
Remy is voor mij vanaf nu ook hoofdverdachte.

In het introductiefilmpje van de series is bij het voorstellen bij Annemieke te horen: "achter je, achter je". In de groepsfoto die daarna wordt getoond staat Remy achter Annemieke.

Titel van 2e aflevering: het laatste woord, letterlijk. Remy is als laatste kandidaat en krijgt als laatste advies van oud-mol: Ga van niemand anders uit dan van jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualite
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 18:40
Zowel na week 1 als 2 blijf ik op Remy zitten. Vooral in week 2 een aantal hints waarvan ik denk dat er meer achter zit.

Het masker bij zijn intro die later ook in de tempel bij de 5 mollen is te zien.

Ook het laatste woord was van hem. Zowel na de stemming als in het "volgende week" fragment. Zo was de titel ook van afl. 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• virtualite
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 18:40
Deveon schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 18:06:
Ik ga dit jaar vooral proberen te letten op wat de kandidaten over elkaar zeggen, want de regie kan je alle kanten op sturen. Als ik nu op iemand mijn geld moet zetten is dat Airen.
Hoop dat je je geld nergens op hebt gezet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Vind Annemieke, Rop en Remy momenteel wel verdacht. Annemieke houdt zich goed op de achtergrond, Rop is 1 groot raadsel, plus was als een debiel bezig in de meeste opdrachten (en bovendien zei hij bij de "trap" opdracht dat ze in vakken moesten denken; mooie kans om te mollen omdat hij dan wel zou weten dat het in lijnen werd gecontroleerd).

Remy kan ik ook moeilijk peilen. Ellie zou wel een mooie zijn maar doet altijd goed mee maar is niet te onopvallend of juist te opvallend. Goed, ik kan iedereen wel verdenken, maar eigenlijk denk ik dat Marjolijn en Taeke het niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:14
vhal schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 21:21:
Ellie staat m.i. in de top 10 meest vervelende kandidaten...brrr
Zo inderdaad zeg, mag de volgende wel zijn om eruit te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ellie is juist mijn #1 mol, Ik denk dat ze dat ze haar politietrol teveel acteerd. al heb ik nog niet veel mol-acties van haar gezien.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Lijkt me eerlijk gezegd sterk, ik weet niet hoe de mol wordt gekozen, maar als ik de mol uit alle kandidaten zou moeten kiezen zou ik haar niet kiezen, denk niet dat ze die rol goed kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik denk bijna dat ze het niet zou mogen van haar werkgever.

Maar dat kan nu juist ook weer een geweldige dekmantel zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Hooglander1 schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 23:18:
Ik denk bijna dat ze het niet zou mogen van haar werkgever.

Maar dat kan nu juist ook weer een geweldige dekmantel zijn...
Dat wel inderdaad, maar ik zie nu geen reden dat ze mol is, buiten dat het wel geinig en overwacht zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:35

jpiwf

licenced pepernootaddict

Dat laat de politie nooit toe. Las ook ergens in een interview dat ze er lang over nagedacht hebben omdat ze een autoriteitsrol heeft als politiewoordvoerder, maar dat omdat Rik vorig jaar ook meedeed ze toch maar toezegden.

ik neig ook naar Remy of Annemieke, maar meer Remy. Bij moltalk hadden ze al uitgevogeld dat bij de trapopdracht Ellie geen fout gemaakt had, dus dat de fout bij Remy of Annemieke moest zitten omdat alle rijen van het middelste blok fout waren

[ Voor 35% gewijzigd door jpiwf op 10-01-2016 00:06 ]

member of Los Alcoholicos ban dhmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Taeke/Tim/Annemieke (is de nieuwe Anniek :9~): duidelijk de fanatiekste van het stel. En hoe ging de aanwijzing? Een opvallende mol is geen mol? Als in: die blijft op de achtergrond?
Klaas: we spreken elkaar weer in de finale, ik geloof niet dat ze de mol meteen apart nemen, doet verder goed zijn best.
Marjolein: is de nieuwe Nadja O+ en daarom geen molverdachte meer voor mij.
Cecile: let goed op verdachte dingen, checkt andermans reactie bij executies.
Ellie: als je zo gefocust bent op vrijstellingen vinden zoals William deed in IJsland op de brug, maar dan in een klooster zonder te reageren op de teksten van de vijf oud-mollen. Eerst de complete omgeving verkennen lijkt me voordat je als politievrouwe je specifiek richt op het minutieus afzoeken van afzonderlijke delen?

Blijven over:Rop en Remy. Rarara, de mol begint iig met een R. Zoveel is mij nu duidelijk.
Remy die klungelig zout morst, letterlijk het laatste woord heeft van alle kandidaten, de muzikant die niet gevonden hoefde te worden. Verwijzingen naar muziek in shots.

Of Rop, die in de ruine is it me? roept, binnen het genootschap der mollen? Qua doen en laten en uiterlijk echt Jon jr is. Gevoelsmatig blijf ik bij Remy, maar het is wellicht verstandiger om Rop goed in het vizier te houden B) Net zolang wachten totdat zoals Ellie zegt een van beide een fout maakt :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 26-08 23:07

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Ik beken en doe aan tunnelvisie en ik blijf op Remy zitten.
Hij heeft voor mij al zijn fout gemaakt. In de eerste aflevering zie je pagina's uit de mollenboekjes, hier schrijft hij "Aflevering 1". Als kandidaat zijn zou ik het bijhouden in dagen, tenzij ik voorkennis heb gekregen en afleveringen belangrijk zijn. Tevens wordt hij steeds vergeten en weggeknipt. Een kruiwagen lopen is lastig en kan kiepen, maar ook een makkelijke molactie. Ik had het gevoel dat de 5 mollen verkapte aanwijzingen voor de mol gaven ipv voor de kandidaat. Remy had het laatste woord, letterlijk. Alleen alle aanwijzigen met het spel veranderd achter je rug kan ik nog niet plaatsen.

Ellie vind ik juist geweldig. Die speelt Wie is de mol alsof het een recherche zaak is. Zo van ik heb de afleveringen bestudeerd en er moeten vrijstellingen liggen in het klooster. Ze was ook echt teleurgesteld. Gerommel met de portofoon wil ze ook voorkomen. Ze doet alles met 'de pet' op. Meer verdieping, hoe beter je haar snapt, hoe leuker ze is.

[ Voor 3% gewijzigd door Pjotrik op 10-01-2016 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

als ik de zoutopdracht bekijk heeft Ellie heel weinig gedaan, ze was uitgebreid bezig met ether-regels ipv echt te helpen, ze probeerde nog wel een bruggetje te maken voor de kruiwagen (echt :') )

Vind dat klaas de meeste mol acties op zn naam heeft staan bij de zout opdrcht hij komt met de verkeerde kar, schept "per ongelijk" het verkeerde zout.

De acties van remy zijn weliswaar klungelig, maar naar mijn inzien te opvallend voor een mol actie, en niet heel direct gericht op het weghouden van geld, bij de opdracht met zout had je veel beter kunnen mollen met die grote karretjes.De 3 die de gevulde kar naar de eindstreep duwden zijn denk ik geen mollen.

Als ik Tim iedere keer zie in zo'n interview zou ik aan zijn uitdrukkingen zeggen, jij praat als een mol.

[ Voor 7% gewijzigd door mrc4nl op 10-01-2016 00:45 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

mrc4nl schreef op zondag 10 januari 2016 @ 00:40:
als ik de zoutopdracht bekijk heeft Ellie heel weinig gedaan, ze was uitgebreid bezig met ether-regels ipv echt te helpen, ze probeerde nog wel een bruggetje te maken voor de kruiwagen (echt :') )

Vind dat klaas de meeste mol acties op zn naam heeft staan bij de zout opdrcht hij komt met de verkeerde kar, schept "per ongelijk" het verkeerde zout.

De acties van remy zijn weliswaar klungelig, maar naar mijn inzien te opvallend voor een mol actie, en niet heel direct gericht op het weghouden van geld, bij de opdracht met zout had je veel beter kunnen mollen met die grote karretjes.De 3 die de gevulde kar naar de eindstreep duwden zijn denk ik geen mollen.
Vond dat Ellie juist wel dingen deed in de zout opdracht; orde in de chaos scheppen, en bezig met die verdomde kruiwagen. Klaas was daar wel erg dom bezig (maar ik vond het wel heel opzichtig), vond het ook verdacht dat Tim een heel stuk verder liep, dan kun je je wel van de domme houden maar het zou zomaar een mol actie kunnen zijn. Tim staat op zich ook wel op mijn lijst, maar Annemieke is voor wie ik zou kiezen als ik 1 naam moest noemen.

Trouwens, kan iemand me toevoegen in de poule? Ben net pas begonnen, had aflevering 1 gemist en tijdens aflevering 2 teruggekeken (daarna gelijk aflevering 2 gekeken :) ), dus sta (nog) op 200 punten. Naam is ThomasXIV

[ Voor 7% gewijzigd door Thomas op 10-01-2016 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 05:36
In aflevering 2 werd door iemand (aiden?) van iedereen verteld welke rol diegene in de groep had, ook hier werd Remy niet genoemd. Aan de ene kant verdacht, aan de andere kant vermoed ik dat de regie je heel erg zijn kant op wil sturen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Remy ligt er inderdaad te dik bovenop deze aflevering. Ik blijf zitten op Klaas en Marjolein als hoofdverdachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik hou het op Remy en Annemieke. Overigens vind ik Ellie echt bloedirritant, gespeeld of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Laatst online: 10-09 10:37
Wie heeft er wel eens met een kruiwagen gereden? Dan weet je dat een kruiwagen gaat kantelen als de inhoud niet goed verdeeld is en dus meer naar een kant ligt. In de kruiwagen met zout die Remy karde was het zout netjes verdeeld.. Hoe kan die kruiwagen dan ineens omkiepen?? Precies, Remy die dat achter je rug eigenhandig veroorzaakt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Tristan schreef op zondag 10 januari 2016 @ 11:16:
Wie heeft er wel eens met een kruiwagen gereden? Dan weet je dat een kruiwagen gaat kantelen als de inhoud niet goed verdeeld is en dus meer naar een kant ligt. In de kruiwagen met zout die Remy karde was het zout netjes verdeeld.. Hoe kan die kruiwagen dan ineens omkiepen?? Precies, Remy die dat achter je rug eigenhandig veroorzaakt!

[video]
Maar de grond is natuurlijk ook niet volledig vlak, en met een kruiwagen met 50-75kg zout heb je maar een klein hobbeltje nodig om evenwicht te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Zeker als je nooit met kruiwagens rijdt kan dat in deze omstandigheden zo gebeuren. Zitten inderdaad tientallen kilo's zout in dat ding dus dat is geen kattenpis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Toen ik het zag riep ik ook direct dat hij het expres deed, er zat een vrij onnatuurlijke beweging in als het per ongeluk gegaan zou zijn. Maar goed, je weet het maar nooit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Het ziet er inderdaad wel uit alsof hij het expres doet, maar ik kan me niet voorstellen dat een echte mol zo duidelijk aan het mollen is. Ik verdenk Remy op zich nog wel maar vind dit hoe dan ook een hele gekke actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

ThomasXIV schreef op zondag 10 januari 2016 @ 12:04:
Het ziet er inderdaad wel uit alsof hij het expres doet, maar ik kan me niet voorstellen dat een echte mol zo duidelijk aan het mollen is. Ik verdenk Remy op zich nog wel maar vind dit hoe dan ook een hele gekke actie.
Hij ging ook plots zijn veters strikken in aflevering 1 weet je nog. Toen had ik precies dezelfde reactie als nu met de kruiwagen. Als hij echt de mol is dan is het een slechte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Even de aflevering terug gekeken op uitzending gemist. Die Remy is ook wel een sukkel met die kruiwagen :F
En dan de hele uitleg over de portofoon... Haha, niemand zat er eigenlijk op te wachten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:21
sww89 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 12:21:
[...]

Hij ging ook plots zijn veters strikken in aflevering 1 weet je nog. Toen had ik precies dezelfde reactie als nu met de kruiwagen. Als hij echt de mol is dan is het een slechte :P
Toen hij z'n veters ging strikken stond het blok op een geldvak en probeerde men hem er uit te trekken. Juist geen molactie

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Iemand deze al voorbij zien komen? Het gaat over de titel van de aflevering "het laatste woord, letterlijk". Een best sterke aanwijzing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

ph4ge schreef op zondag 10 januari 2016 @ 12:32:
[...]

Toen hij z'n veters ging strikken stond het blok op een geldvak en probeerde men hem er uit te trekken. Juist geen molactie
Tja ligt er aan wat zijn bedoelingen waren. Ik vond, los van of hij de mol is, veters strikken en kruiwagen laten omkieperen er heel gespeeld of in ieder geval lomp uitzien. De mol heeft er natuurlijk baat bij dat er zo weinig mogelijk geld in de pot beland. Bij de opdracht met dat blok echter konden alle schermen vrijgespeeld worden. Uiteindelijk heeft iedereen aflevering 2 gehaald. Heeft de mol daar dan wel baat bij? Ik kan mij best voorstellen dat je als mol medespelers geen vrijstellingen gunt. Elke blijvende deelnemer kan immers voor meer geld zorgen in de pot.

Maargoed door op deze manier te redeneren kan je met alle winden meewaaien :P Toch wel grappig hoe de focus wordt gelegd per aflevering. Iemand die Klaas nog wantrouwt ;)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Bee.nl schreef op zondag 10 januari 2016 @ 12:51:
Iemand deze al voorbij zien komen? Het gaat over de titel van de aflevering "het laatste woord, letterlijk". Een best sterke aanwijzing.
Kan het niet controleren, ik zou dat nog wel eens terug willen zien. Als die woorden kloppen dan is dat inderdaad een sterke aanwijzing zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvdVeer
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-07 19:32
Voeg mij ook maar toe aan de T.net poule! 8) Username: janvanderveer
Zit zelf ook sinds aflevering 1 op Remy, maar merk dat ik erg verval in een tunnelvisie. Vandaag de aflevering nog maar een keer terugkijken dus.

wel heel irritant dat 1080p DiFFERENT releases van WIDM nergens te vinden zijn ;(
mocht iemand een tip hebben hoor ik dat graag

[ Voor 5% gewijzigd door JanvdVeer op 10-01-2016 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-09 17:56
In de intro met de deelnemers is er voordat Annemieke in beeld komt onder andere een Wilhelm Scream te horen, iemand anders dat opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:26

Pinobigbird

doesn't share food!

Dat lijkt inderdaad een sterke aanwijzing, maar het is toch nét even anders dan in dat plaatje staat. Maar because reasons in spoilertags, hier hoe het echt zit.
spoiler:
De volgorde is net even wat anders:
Laatste woordKandidaat in beeld
oordeeLCécile
molboeKKlaas
legendACécile
contrAKlaas
focuSCécile

Desalniettemin op z'n minst opmerkelijk.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
Ik zat rustig wat foto's van Ellie te bekijken O+ maar toen stuitte ik in een keer hierop;
Afbeeldingslocatie: https://triangle1.net/uploads/ellie.jpg
Lijkt mij echt een hele sterke hint??

Maar het is dus echt Klaas, let maar op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Denk dat het Klaas niet is hoor, volgens mij is dat gewoon puur toeval :P.

Kan iemand me trouwens nog even toevoegen in de T.net poule? ThomasXIV is de naam. Heb zelf nu vooral punten op Annemieke ingezet, verder nog wat op Rop, Remy en Tim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt

burgt

Starbass

Topicstarter
JanvdVeer en ThomasXIV zijn ook toegevoegd aan de poule

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
Kan je mij ook toevoegen, username is Maks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Misschien maar wat minder spreiden trouwens. 2 verdachten lijkt me wel genoeg, alleen maar meer kans om punten te verliezen op deze manier :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
ThomasXIV schreef op zondag 10 januari 2016 @ 16:08:
Misschien maar wat minder spreiden trouwens. 2 verdachten lijkt me wel genoeg, alleen maar meer kans om punten te verliezen op deze manier :P.
Klopt, daarnaast kan je net zo goed inzetten op kandidaten waarvan je verwacht dat ze ver gaan komen. Of krijg je uiteindelijk ook extra punten voor de inzet op de daadwerkelijke mol? Vorig jaar was dat niet zo in ieder geval dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:35

jpiwf

licenced pepernootaddict

Nee, maar in de laatste aflevering krijg je alleen punten voor de mol, niet voor de winnaar of verliezer.

Voeg mij ook maar toe trouwens,
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 24% gewijzigd door jpiwf op 10-01-2016 16:30 ]

member of Los Alcoholicos ban dhmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
ThomasXIV schreef op zondag 10 januari 2016 @ 16:08:
Ooh ik heb al mijn punten (200 nog) op 1 iemand ingezet :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 04:13

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Ja er is een verschil tussen 'voor de lol meedoen' en de poule willen winnen. In dat laatste geval moet je vanaf het begin alles op 1 persoon zetten want op het eind zijn er meerdere mensen met de 100% score. Spreiden doe je niet om te winnen, maar om niet te verliezen. :7

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Donstil schreef op zondag 10 januari 2016 @ 16:35:
[...]

Ooh ik heb al mijn punten (200 nog) op 1 iemand ingezet :)
Zit hier ook op 200 punten, pas na aflevering 2 begonnen, heb namelijk beide afleveringen gisteren gekeken, 1 tijdens de uitzending van 2, en toen direct aflevering 2 via m'n decoder. Ga denk ik de helft op Annemieke en de helft op Remy inzetten, in het ergste geval zit ik op 200 punten na de volgende aflevering. Overigens, zat Remy niet met Airen in de kamer? Kan me herinneren dat hij zich zorgen maakte aan het einde van de aflevering, omdat hij dezelfde mensen verdacht als haar... Zou kunnen dat hij haar stiekem als mol op een dwaalspoor heeft gezet en er uit heeft gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
In de app heb ik 200 op Remy en 200 op Rop. Kan ik mooi spreiden en mocht een van beide toch eerder afvallen, ben ik niet alles kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:03

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Wat mij gisteren opviel aan Taeke bij de ruine, was dat het hem niet uitmaakte wie er naar binnen ging.
Het kwam bij mij over ofg hij het al wist wat er zou zijn. Iets te obvious aanwijzing misschien. :?

Ellie heeft wel erg veel beroepsdeformatie met haar zoektocht naar vrijstellingen en haar etherprotocol _O-

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Maks schreef op zondag 10 januari 2016 @ 15:02:
Ik zat rustig wat foto's van Ellie te bekijken O+ maar toen stuitte ik in een keer hierop;
[afbeelding]
Lijkt mij echt een hele sterke hint??

Maar het is dus echt Klaas, let maar op
Waar ben je dit tegen gekomen? Ik kan me niet indenken dat de productie het zo duidelijk weggeeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Tristan schreef op zondag 10 januari 2016 @ 21:07:
[...]

Waar ben je dit tegen gekomen? Ik kan me niet indenken dat de productie het zo duidelijk weggeeft..
Heeft hij zelf in elkaar gezet. Google vind het origineel wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-09 17:56
Sepp14 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 19:55:
Wat mij gisteren opviel aan Taeke bij de ruine, was dat het hem niet uitmaakte wie er naar binnen ging.
Het kwam bij mij over of hij het al wist wat er zou zijn. Iets te obvious aanwijzing misschien. :?
Bij moltalk werd dit ook al even benoemd, waarschijnlijk komt dat vanwege zijn achtergrond als sporter. Het zou nou eenmaal de meeste "winst" geven als één iemand naar binnen zou gaan, die informatie delen en de jokers dan delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 10:56

Wailing_Banshee

You're Next

Ja, ik zag de titel en heb het laatste woord gehoord dat een kandidaat zei.

spoiler:
Het laatste woord dat niet door Art of Airen gezegd is was "zelf". En dit is gezegd door Remy.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 04:56

Geckoo

Good news, everyone!

Mag ik ook in de poule? username = geckoo ;)

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Wailing_Banshee schreef op maandag 11 januari 2016 @ 07:51:
[...]

Ja, ik zag de titel en heb het laatste woord gehoord dat een kandidaat zei.

spoiler:
Het laatste woord dat niet door Art of Airen gezegd is was "zelf". En dit is gezegd door Remy.
De aflevering (net heel snel teruggekeken) eindigt met :

spoiler:
Remy die als laatste zegt: "Succes molletje"

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:26
Sepp14 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 19:55:
Het kwam bij mij over ofg hij het al wist wat er zou zijn. Iets te obvious aanwijzing misschien. :?
De mogelijke uitleg daarvan bij Moltalk was wat mij betreft best logisch.
Taeke is als sporter gewend om als het collectief te denken (zie overigens ook zijn opmerking tijdens de topito opdracht (Mensen zijn belangrijker dan geld)) en zal misschien om die reden dat gezegd hebben.
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste