CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 133 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 59.956 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
nVidia durft wel het risico te nemen. Ze hebben het geld om een dergelijk risico te nemen. AMD daarentegen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64119

madmaxnl schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 18:19:
nVidia durft wel het risico te nemen. Ze hebben het geld om een dergelijk risico te nemen. AMD daarentegen :'(
Ik snap nog steeds niet waar je op doelt......?

AMD besteed nu al extra tijd en geld aan het verbreden en uitbouwen van de Embedded markt door hun embedded portfolio actief te slijten aan mogelijk geintresseerden. Daar zit altijd een stukje risico aan.
Wanneer je bedenkt dat die Embedded producten bijna of-the-shelf kant & klaar spul betreft dan is het niet bepaald zo dat AMD zich enorm kan vertillen wanneer er een aantal gesprekken met de auto industrie op niets uitlopen....... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-06 16:32
Anoniem: 64119 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 18:26:
[...]

Ik snap nog steeds niet waar je op doelt......?

AMD besteed nu al extra tijd en geld aan het verbreden en uitbouwen van de Embedded markt door hun embedded portfolio actief te slijten aan mogelijk geintresseerden. Daar zit altijd een stukje risico aan.
Wanneer je bedenkt dat die Embedded producten bijna of-the-shelf kant & klaar spul betreft dan is het niet bepaald zo dat AMD zich enorm kan vertillen wanneer er een aantal gesprekken met de auto industrie op niets uitlopen....... :?
Ik denk dat hij bedoeld dat Nvidia de Drive PX 2 heeft aangekondigd in tegenstelling tot AMD die niet direct de vlag hebben buiten hangen voor de wagens zover ik weet.
(nieuws: Nvidia voorziet systeem voor autonome auto's van Tegra-socs en Pascal...)

In mijn ogen dienen ze dit ook niet te doen trouwens. Besteed het geld maar om de cpu architectuur verder te verbeteren. Dat is hun core business namelijk in combinatie met GPU's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-06 13:26
Het heeft niets te maken met risico nemen, het heeft meer te maken met waar ze geld uit kunnen halen. De auto industrie valt daar niet onder volgens mij. De meeste fabrikanten in die industrie willen te veel besparen op de verkeerde punten en ik weet ook niet of Nvidia wel echt een voet aan de grond krijgt daar.

Vergeet niet dat het de industrie is waar Windows CE erg lang een hele grote rol heeft gespeeld (en dan heb ik het over het recente verleden) en waar de gebruikte hardware trager is dan die van een gemiddelde smartwatch, ook al vragen ze voor hun "geweldige" systemen makkelijk 5 keer zo veel als een smartwatch ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Werelds op 19-01-2016 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Werelds schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 21:06:
Het heeft niets te maken met risico nemen, het heeft meer te maken met waar ze geld uit kunnen halen. De auto industrie valt daar niet onder volgens mij. De meeste fabrikanten in die industrie willen te veel besparen op de verkeerde punten en ik weet ook niet of Nvidia wel echt een voet aan de grond krijgt daar.

Vergeet niet dat het de industrie is waar Windows CE erg lang een hele grote rol heeft gespeeld (en dan heb ik het over het recente verleden) en waar de gebruikte hardware trager is dan die van een gemiddelde smartwatch, ook al vragen ze voor hun "geweldige" systemen makkelijk 5 keer zo veel als een smartwatch ;)
Kuch, dan zit er iig genoeg marge op....... :+

Las net even wat over die neurale cpu van nvidia. Dat zou wel anders zijn qua ontwerp maar het blijft een gegevens verwerkende eenheid waarvan AMD er (in andere vorm) vele tientallen kant en klaar kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Vergeet ook niet dat de Nvidia oplossing een knap idioot energieverbruik heeft. Hoe wil je dat koelen, hoe wil je dat ding van energie voorzien? Denk dat weinig fabrikanten een zwaardere alternator op hun blok willen zetten puur omdat ze Nvidia erin douwen.

Kost namelijk weer flink wat extra geld, gaat ten koste van het vermogen van de motor, hele elektrische systeem van de auto moet er op berekend worden etc etc.

Vergeet ook niet dat dat spul extreem betrouwbaar moet zijn, het moet 10+ jaar lang meegaan zonder problemen, juist een nieuwe speler kiezen is dan erg riskant.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RobinHood schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 23:06:
Vergeet ook niet dat de Nvidia oplossing een knap idioot energieverbruik heeft. Hoe wil je dat koelen, hoe wil je dat ding van energie voorzien? Denk dat weinig fabrikanten een zwaardere alternator op hun blok willen zetten puur omdat ze Nvidia erin douwen.

Kost namelijk weer flink wat extra geld, gaat ten koste van het vermogen van de motor, hele elektrische systeem van de auto moet er op berekend worden etc etc.

Vergeet ook niet dat dat spul extreem betrouwbaar moet zijn, het moet 10+ jaar lang meegaan zonder problemen, juist een nieuwe speler kiezen is dan erg riskant.
Geen idee of die neurale cpu al ergens word toegepast en wat voor verbruik die heeft, maar ik doel uiteraard op het standaard soc werk dat van nvidia meen ik gewoon in de tesla zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Anoniem: 64119 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 21:12:
Kuch, dan zit er iig genoeg marge op....... :+
Voor de auto en audio fabrikanten ja, niet voor Nvidia of AMD ;)

Nvidia's deal met Tesla is een andere zaak, Tesla pakt dingen heel anders aan.

In alle andere gevallen zit de marge echter niet bij de hardware leveranciers. Een gemiddelde aftermarket autoradio met navigatie kost al gauw 600-700 euro. Ga je voor een fabriekssysteem mag je dat gerust verdubbelen. Dan krijg je een low-level chipje van een paar honderd MHz, een capacitief touchscreen en een grafische interface waar ik nachtmerries van krijg. Die prijs volgt niet uit de productiekosten; Pioneer laat dat heel goed zien met hun systemen. Een SPH-DA120 (AppRadio) kost zo'n 400 euro tegenover hun duurdere systemen en daar zit meer hardware in dan in die systemen. Tuurlijk, je betaalt ook voor de kaarten voor de navigatie, maar dat is geen 300 euro. En zelfs de productie kosten van een SPH-DA120 zijn waarschijnlijk nog niet de helft van wat de consument betaalt.

Vergelijk je dat vervolgens met een fabriekssysteem wordt het geheel nog schever, want die dingen hebben vaak minder features dan een aftermarket systeem, maar kosten het dubbele.

En dan kijk ik nu ook nog voornamelijk naar Pioneer, een van de weinige fabrikanten waar de prijzen nog enigszins in lijn liggen met wat je krijgt; het zijn in elk geval degelijke apparaten die hun werk doen. Als ik dan kijk naar bijvoorbeeld Alpine, betaal je nog eens 25%-50% meer voor kwalitatief waardeloos spul. Bij deze dus ook een tip voor diegenen die een autoradio kopen: vermijd Alpine als de pest. 15 jaar geleden was dat goed spul, maar tegenwoordig verkopen ze gewoon Chinees spul. Ik gebruik al jaren Pioneer en heb nooit ergens problemen mee gehad (behalve de prijzen :D). Maar een simpele 1-DIN radio van Alpine met BT+USB kost al meteen 180 euro en dan moet je maar hopen dat hij het blijft doen. Vooral hun USB implementatie is zwaar ruk; in mijn naaste familie heb ik inmiddels 3 van die dingen binnen enkele maanden zien sterven. Sowieso moet je al geluk hebben dat je stick geaccepteerd wordt door de radio. En voor 40 euro minder heb je een Pioneer die dan ook nog eens een SD slot heeft ;)

JVC/Kenwood is hetzelfde verhaal, kwalitatief gewoon waardeloos geworden. Sony's duurdere modellen zijn wel nog in orde, maar de goedkopere modellen zijn een stuk minder qua geluidskwaliteit.

Nee, ik geloof niet dat in die industrie veel te halen valt voor een chip fabrikant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is heel simpel computers in auto's is een stevige groeimarkt, of je het nu hebt over entertainment Radio of Video (kids) etc. Navigatie of toekomstige systemen zoals de nogal uitgebreide middenconsole in de Tesla.

Daar helemaal niet op anticiperen zou niet slim zijn.

De motor elektronica computer en later de zelfrijdende computers zijn nu nog een ander verhaal maar ik verwacht dat er op termijn maar 1 Computer per auto komt. Hopelijk met een standaard back-up en goede vervangbaarheid + upgrade mogelijkheid. De auto kan dan 20 jaar meegaan terwijl je in de tijd de auto PC meerdere keren kan vervangen evt inclusief schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:49
RobinHood schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 23:06:

In een auto is wat stroom en koeling geen enkel probleem.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-06 01:19
haarbal schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 12:51:
[...]

In een auto is wat stroom en koeling geen enkel probleem.
Ik heb liever niet iets in mijn auto wat nog eens 250 extra Watt gaat gebruiken :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Als je zelfrijdende auto's in de binnenstad wilt moet je nu eenmaal zoiets verstoken om de camerabeelden te verwerken. Op de snelweg zal het wel met minder kunnen.

[ Voor 16% gewijzigd door haarbal op 20-01-2016 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Anoniem: 64119 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 11:42:
Het is heel simpel computers in auto's is een stevige groeimarkt, of je het nu hebt over entertainment Radio of Video (kids) etc. Navigatie of toekomstige systemen zoals de nogal uitgebreide middenconsole in de Tesla.

De motor elektronica computer en later de zelfrijdende computers zijn nu nog een ander verhaal maar ik verwacht dat er op termijn maar 1 Computer per auto komt. Hopelijk met een standaard back-up en goede vervangbaarheid + upgrade mogelijkheid. De auto kan dan 20 jaar meegaan terwijl je in de tijd de auto PC meerdere keren kan vervangen evt inclusief schermen.
Werelds geeft toch net de situatie aan. Hoe duur denk je dat het is om een gecertificeerde boordcomputer te vervangen voor een andere gecertificeerde boordcomputer???

Je moest eens weten hoe duur een onboard entertainment systeem is in een vliegtuig. Daar word je pas echt misselijk van. Terwijl je je passagiers veel beter gewoon een tablet in hun handen kunt duwen. Sneller, beter en heel erg veel goedkoper.

Ironische hierbij is dat die tablets niet gecertificeerd hoeven te worden. Dat onboard entertainment systeem, dat tevens relatief zwaar is, wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-06 23:05
Dus lekker zelf blijven rijden anders is je actieradius helemaal een drama ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Anoniem: 64119 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 11:42:

Niks van dat alles vergt een uitzonderlijk krachtige chip en dat is dan ook niet waar Nvidia zich op richt met Drive PX/CX. Dat is specifiek gericht op autonoom rijden, beeld verwerking bij park assist, enzovoort. Dat draait meer om software dan om hardware. Tuurlijk, er is redelijk wat rekenkracht nodig om al het materiaal te verwerken, maar het is niet alsof AMD daar niets voor heeft. Sterker nog, zij zijn wellicht beter uitgerust voor dat doel dan Nvidia. Een APU is toch nog net even iets flexibeler dan een ARM SoC, laat staan een GPU. Net als met physics zijn er ook in de verwerking van dit soort data dingen die sneller met een paar x86 instructies te doen zijn. En qua stroom verbruik ligt dat op hetzelfde niveau als Nvidia's huidige oplossingen. Ik hoop dat je beseft dat de "nieuwe" versies maar liefst 250W kunnen verbruiken? :)

Het is juist de software waar Nvidia mee bezig is en waar ze in investeren. AMD heeft geen grote software tak, dus dat zou een gigantische investering zijn. Dat kunnen ze zich niet veroorloven en als puntje bij paaltje komt zijn vrijwel alle grote auto families (dan heb ik het dus over GM, VAG i.p.v. de individuele merken) hier al mee bezig. Het is dus een risico dat zich wellicht niet terug betaalt.

Zoals ik al zei weet ik niet of Nvidia er goed aan doet. Ik weet wel dat het voor AMD op dit moment geen goede zet zou zijn. De hardware hebben ze wel, de software niet.

Wel zou AMD zich inderdaad kunnen profileren als drijfveer voor de grafische systemen zoals Tesla die heeft. Als er tenminste een fabrikant buiten Tesla was die bereid was dat fatsoenlijk te bouwen :P
Droom maar lekker verder, dat laat die maffia niet toe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Werelds schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 21:02:
[...]
Niks van dat alles vergt een uitzonderlijk krachtige chip en dat is dan ook niet waar Nvidia zich op richt met Drive PX/CX. Dat is specifiek gericht op autonoom rijden, beeld verwerking bij park assist, enzovoort. Dat draait meer om software dan om hardware. Tuurlijk, er is redelijk wat rekenkracht nodig om al het materiaal te verwerken, maar het is niet alsof AMD daar niets voor heeft. Sterker nog, zij zijn wellicht beter uitgerust voor dat doel dan Nvidia. Een APU is toch nog net even iets flexibeler dan een ARM SoC, laat staan een GPU. Net als met physics zijn er ook in de verwerking van dit soort data dingen die sneller met een paar x86 instructies te doen zijn. En qua stroom verbruik ligt dat op hetzelfde niveau als Nvidia's huidige oplossingen. Ik hoop dat je beseft dat de "nieuwe" versies maar liefst 250W kunnen verbruiken? :)

Het is juist de software waar Nvidia mee bezig is en waar ze in investeren. AMD heeft geen grote software tak, dus dat zou een gigantische investering zijn. Dat kunnen ze zich niet veroorloven en als puntje bij paaltje komt zijn vrijwel alle grote auto families (dan heb ik het dus over GM, VAG i.p.v. de individuele merken) hier al mee bezig. Het is dus een risico dat zich wellicht niet terug betaalt.

Zoals ik al zei weet ik niet of Nvidia er goed aan doet. Ik weet wel dat het voor AMD op dit moment geen goede zet zou zijn. De hardware hebben ze wel, de software niet.

Wel zou AMD zich inderdaad kunnen profileren als drijfveer voor de grafische systemen zoals Tesla die heeft. Als er tenminste een fabrikant buiten Tesla was die bereid was dat fatsoenlijk te bouwen :P

[...]

Droom maar lekker verder, dat laat die maffia niet toe :P
Ik hoop dat je beseft dat die waarde van 250watt hierboven letterlijk al vermeld was en ik kan lezen |:(
Droom zelf ook maar lekker verder over alle onmogelijkheden die je ziet.
Voorlopig is het nvidia al gelukt dus is er geen enkele aanwijzing dat AMD / Intel / Via niet kunnen volgen.
Old money krijgt linksom en rechtsom te maken met nieuwe initiatieven als Tesla of ze dat nou leuk vinden of niet. Daar liggen dus kansen die bedrijven (wo AMD) kunnen laten liggen of aangrijpen.
madmaxnl schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 19:36:
[...]
Werelds geeft toch net de situatie aan. Hoe duur denk je dat het is om een gecertificeerde boordcomputer te vervangen voor een andere gecertificeerde boordcomputer???

Je moest eens weten hoe duur een onboard entertainment systeem is in een vliegtuig. Daar word je pas echt misselijk van. Terwijl je je passagiers veel beter gewoon een tablet in hun handen kunt duwen. Sneller, beter en heel erg veel goedkoper.

Ironische hierbij is dat die tablets niet gecertificeerd hoeven te worden. Dat onboard entertainment systeem, dat tevens relatief zwaar is, wel.
Humor, een luchtvaartmaatschappij die tablets gaat uitlenen onder passagiers word echt een epic fail......
Denk daar eerst maar eens goed over na....hoeveel denk je dat er per vlucht kapot gaan en verdwijnen ?
Ik zie het al voor me: ""wil niemand het toestel verlaten omdat er nog 5 tablets ontbreken, de luchthaven politie komt dadelijk aan boord om iedereen te fouilleren en de handbagage te doorzoeken. Onze excuses voor het ongemak en de vertraging.......""

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 64119 op 20-01-2016 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-06 13:31

SG

SG surft naar info hardewaren

My lijkt vermogen geen probleem vroeger of bij kleine benz otto motoren is een 50 amp dynamo en 44Ah accu voldoende.
Moderene Euro 5 en hoger diesels.
Zijn 120 A 150 A dynamo ook gewoontjes.
Die gloeibougies zijn tegen woordig niet alleen puur voor starten en warmloop maar hebben ook taak bij reguliere motor loop.
Dus gloeibougie stuk is het niet alleen moeilijk starten. Maar ook mindere motor loop ook als die al op temp is.

Ik denk dat de autobranch zelf afdelingen heeft die software ontwikkelen voor hun hardware.
Integraal met hun canbus systemen. Drivers tja dat is wat AMD en nV en etc leveren.
Maar dit zijn geen upgrade systemen dit is onderdeel van auto en dus fixed.
Dat lijkt mij geen zware belasting voor driver team het heeft solide driver nodig die dan veel langer toegepast wordt. In embedded branch wordt hardware veel langer gebruikt. Zolang specifiek model of reeks geproduceerd wordt.

Daarnaast is het betreden van groei markten van belang je spreid risiko.
3Dfx is voorbeeld van totale afhankelijkheid van de retail markt en gamer producten. Waar matrox bleef bestaan als in de pro markt multihead oplossingen.

Wat groot driver team meebrengt is extreem oplossingen over de top innovatie die brug te ver zijn.
Voorbeelden daarvan zijn IA64 itanium. Larabee zware investeringen in hardware maar ook software kant. Het uiteindelijke resultaat kan groot sucses zijn maar ook kapitaal vernietiging.
INtel richt zich op mobiel. PC is krimpende markt. Dus die breid hun markten ook uit.
Dus voor AMD is embedded ook van belang.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:23
Benchmarks dan maar weer. Fallout 4 Beta Patch 1.3 doet het best wel goed op AMD kaarten. De Nano verslaat de (stock) 980 Ti gewoon. Het zou me niet verbazen dat het een open testbench is, zodat de Nano niet terug klokt.
Russisch: http://gamegpu.ru/rpg/rol...a-patch-1-3-test-gpu.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Laatst online: 00:45
Lijken alleen nog geen crossfire profiles voor te zijn. Aangezien CF fury gelijk presteert aan een enkele fury X. Al dacht ik dat dat gefixed kon worden door het skyrim profiel te nemen.

Maar goed, ziet er toch wel prima uit voor AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
De prestaties van Kepler zijn weer passend. De 280x is sneller(/evensnel als) dan een GTX780Ti. Blijkbaar vinden Nvidia gebruikers dit normaal :+.
Voordat een site zoals TPU of Anandtech het nog een keer test kan je hier weinig conclussie uit trekken.

offtopic:
Zonder toevoeging nogal trollerig O-).

[ Voor 37% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 21-01-2016 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LongBowNL schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 11:29:
Benchmarks dan maar weer. Fallout 4 Beta Patch 1.3 doet het best wel goed op AMD kaarten. De Nano verslaat de (stock) 980 Ti gewoon. Het zou me niet verbazen dat het een open testbench is, zodat de Nano niet terug klokt.
Russisch: http://gamegpu.ru/rpg/rol...a-patch-1-3-test-gpu.html
De Radeon Nano heeft een TDP beperking, de koeling is gewoon prima. Een Radeon Fury X staat er dan ook gewoon nog dik boven.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Sp3ci3s8472 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 12:07:
De prestaties van Kepler zijn weer passend. De 280x is sneller(/evensnel als) dan een GTX780Ti. Blijkbaar vinden Nvidia gebruikers dit normaal :+.
Want één bench van een Russische site zegt alles. :+

En natuurlijk gaan we voorbij aan de berichten van gebruikers die melden dat ze last hebben van stutters en framedrops op AMD kaarten. :o

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
Jeroenneman schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 13:51:
[...]

En natuurlijk gaan we voorbij aan de berichten van gebruikers die melden dat ze last hebben van stutters en framedrops op AMD kaarten. :o
Klopt, voordat bijv. TPU het nog een keertje test kan je geen conclussies trekken.

Geen last van, maar ik speel ook geen Fallout 4 :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Het kan oneindig veel redenen hebben waarom er evt framedrops kunnen ontstaan wat niet aan de videokaart of driver hoeft te liggen, mochten die berichten al legitiem, authentiek en grootschalig genoeg zijn.....

De combinatie van een goed en stabiel systeem, met ruim voldoende vrije bronnen, voorzien van een AMD kaart + freesync monitor zou deze problemen iig niet meer mogen hebben. Haperende draadloze verbindingen is een goede kanshebber om roet in het eten te gooien, net als torrents etc. Je zal ze kost moeten geven.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Anoniem: 64119 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 15:14:
[...]

Het kan oneindig veel redenen hebben waarom er evt framedrops kunnen ontstaan wat niet aan de videokaart of driver hoeft te liggen, mochten die berichten al legitiem, authentiek en grootschalig genoeg zijn.....

De combinatie van een goed en stabiel systeem, met ruim voldoende vrije bronnen, voorzien van een AMD kaart + freesync monitor zou deze problemen iig niet meer mogen hebben. Haperende draadloze verbindingen is een goede kanshebber om roet in het eten te gooien, net als torrents etc. Je zal ze kost moeten geven.... :X
Hey, N=1 VS N=1 toch?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

......

EDIT:

AMD & VR Foundation gaan exclusief samenwerken:

""Advanced Micro Devices, Inc. (NASDAQ:AMD) [Trend Analysis] moved up in early session on Thursday as Virtual Reality Foundation released that tech innovator AMD will be the Premier Sponsor for all 2016 events, comprising the sold-out VRLA Winter Expo this Saturday, January 23. That refers as a more robust calendar for VR enthusiasts, comprising VRLA expos in both winter and summer, VRLA school series of lectures and master classes, and third yearly Proto Awards, which honor the best in immersive media.

AMD Corporate Vice President, Content & Alliances, Roy Taylor stated that the VRLA Expo has become defining event for all involved in this emerging medium. Bringing industry leaders, directors, creators, the game industry, producers, and entertainment together with passionate fans; it is the premier VR event.""

http://senecaglobe.com/ad...r-virtual-reality/312108/

[ Voor 75% gewijzigd door Anoniem: 64119 op 21-01-2016 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Voor de LoL fans: http://www.fnatic.com/con...natic-lol-amd-join-forces
Today we’re happy to announce that Fnatic League of Legends will be teaming up with AMD to take our performance to the next level in the EU LCS and beyond.

At Fnatic, we’re always looking to collaborate with world-leading brands, and AMD is no exception. AMD has been a strong supporter of eSports and online gaming for years, and we believe their desire to put effective, robust and cost-effective components within the reach of all gamers will help make eSports more accessible.

AMD will become the power behind Fnatic League of Legends as our official processor sponsor. Our guys need robust hardware that they can trust, so AMD will be kitting out our Berlin gaming house with 6 top of the line PCs with AMD APUs at their hearts. AMD’s powerful tech will give our players the extra edge they need to stream their solo queue and practice antics for you, so be sure to follow our players on Twitch to see when they go live!

We’ll also be teaming up with AMD to bring you more news in the coming months, so stay tuned to our social media channels for more details.

Welcome on-board AMD - after our strong start in the EU LCS Spring Split last week, we’re looking forward to more great League of Legends achievements together this year!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluebear
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
[...]
Geen last van met een 280X.
Ik denk dat je voor alle kaarten, AMD zowel als Nvidia, mensen kunt vinden die iets negatiefs te zeggen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColinZ
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-03 13:30
Goede zet van AMD. De eSports markt is echt booming, en met fnatic hebben ze meteen een van populairste westerse teams aan zichzelf verbonden.

Alleen waarom APU's? LoL is nou niet bepaald resource heavy, maar de engine is behoorlijk single threaded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59888

Er werd hier recent over gepraat dat de marketing van AMD wel het een en ander te wensen over laat *kuch*. De partnership met VR en het sponsoren van een e-sports team maken dat natuurlijk niet goed, maar het is allebei wel een goede zet. Ik hoop dat we dat soort dingen in de toekomst vaker gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
ColinZ schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 22:05:
[...]

Goede zet van AMD. De eSports markt is echt booming, en met fnatic hebben ze meteen een van populairste westerse teams aan zichzelf verbonden.

Alleen waarom APU's? LoL is nou niet bepaald resource heavy, maar de engine is behoorlijk single threaded.
Dat vroeg ik me ook al af. Wellicht hebben ze wat meer moeite in optimalisaties gestoken? Wellicht doet dual-graphics het wel heel goed? De game op zichzelf zal meer dan snel genoeg zijn, maar met streamen erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-05 09:20
madmaxnl schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 01:43:
[...]

Dat vroeg ik me ook al af. Wellicht hebben ze wat meer moeite in optimalisaties gestoken? Wellicht doet dual-graphics het wel heel goed? De game op zichzelf zal meer dan snel genoeg zijn, maar met streamen erbij?
Misschien dat het met het oog op Polaris is:
We can do HEVC encode and decode at 4K on this chip. It’ll be great for game streaming at high resolution, which gamers absolutely love. It takes no cycles away from games. You can record gameplay and still have an awesome frame rate. It’ll be available in mid-2016.
Bron: http://venturebeat.com/20...rsion-with-16k-screens/2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Anoniem: 59888 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 00:11:
Er werd hier recent over gepraat dat de marketing van AMD wel het een en ander te wensen over laat *kuch*. De partnership met VR en het sponsoren van een e-sports team maken dat natuurlijk niet goed, maar het is allebei wel een goede zet. Ik hoop dat we dat soort dingen in de toekomst vaker gaan zien.
Ik vind eigenlijk dat ze dat het laatste jaar best wel aardig op een Snowden achtige manier aan het inlopen zijn.

Toch wel regelmatig nieuwtjes/berichtjes om te laten merken dat ze aanwezig zijn en effectief de suggestie/vertrouwen wekken dat er nog meer aankomt.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColinZ
madmaxnl schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 01:43:
[...]

Dat is dus ook wat ik mezelf afvraag. Ik neem aan dat de meeste pro's ook op hoge refresh monitoren (120/144Hz) spelen.

Naar mijn mening hadden ze beter het marketingtechnisch sterkere Radeon merk als sponsor moeten gebruiken.
AMD's CPU's hebben op het moment niet zo'n beste status. Kijk voor de gein eens naar de reacties op /r/leagueoflegends bijvoorbeeld. :P
enchion schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 15:23:
[...]

Ik vind eigenlijk dat ze dat het laatste jaar best wel aardig op een Snowden achtige manier aan het inlopen zijn.

Toch wel regelmatig nieuwtjes/berichtjes om te laten merken dat ze aanwezig zijn en effectief de suggestie/vertrouwen wekken dat er nog meer aankomt.
Hmm er zit wel een beetje een stijgende lijn in inderdaad, maar de achterstand die ze hebben op hun directe rivalen is behoorlijk groot. Zo zie je veel vaker Intel/Nvidia logo's voorbij vliegen op bijvoorbeeld youtube/twitch kanalen.

Iemand had het hier een tijd geleden over het aantal "schapen" tussen de Nvidia kopers. Het probleem is alleen dat het aantal schapen veel groter is dat het aantal tweakers, en dus veel aantrekkelijker is om te marketen.

[ Voor 37% gewijzigd door ColinZ op 22-01-2016 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Tja, dan gaan mensen Radeon on AMD weer los zien waardoor iedereen weer gaat denken dat AMD de graphics-tak gaat afstoten etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColinZ
AMD is zelf bezig om de graphics divisie meer te scheiden van het grotere geheel. Zie bijvoorbeeld de recent opgerichte Radeon Rechnologies Group.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RobinHood schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 15:41:
Tja, dan gaan mensen Radeon on AMD weer los zien waardoor iedereen weer gaat denken dat AMD de graphics-tak gaat afstoten etc etc.
Niet per se, ATI had ook gewoon als aparte merknaam kunnen blijven bestaan na de overname
Dat was imho veel verstandiger geweest dan alles naar de AMD merknaam te verkassen.
Tzt had ik de ATI merknaam wel enigzins aangepast naar bv A2T oid.
ATI heeft zelfs bij mij als fanboy nooit erg lekker geklonken..... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:35
Hoe spreek je het dan uit? Per letter of als één woord? Ik heb het altijd per letter uitgesproken en dan is er niets mis mee (of je het nou op z'n Nederlands of Engels uitspreekt).

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

ATI heb ik altijd aan elkaar uitgesproken, dus aatie, AMD per letter. En Intel en Nvidia gewoon zoals het hoort :+

Aa Tee Ie klinkt imo nog minder lekker dan Aatie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Mja, ik heb een tante die Atie heet, dus dat klinkt mij niet goed in de oren als bedrijfsnaam :P

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NitroX infinity schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 19:21:
Mja, ik heb een tante die Atie heet, dus dat klinkt mij niet goed in de oren als bedrijfsnaam :P
Daar heb je het al...... :X

Alleen al het feit dat je ATI op ten minste twee manieren kan uitspreken is al onhandig voor een merknaam.
Een beetje marketing afdeling weet dat te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
D`Amati

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-06 23:05
Gezien het beide afkortingen zijn, Array Technology Industry & Advanced Micro Devices hoort het denk ik om het als 3 letters uit te spreken. AA TEE IE en AA EM DEE. Atie gebruik ik persoonlijk. EJ TIE AI in het engels :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Who cares, we praten niet hier, we typen ! Zoveel komen we niet buiten, toch ? :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve
  • Laatst online: 13-06 18:03

Trygve

Redacteur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
De Fury x2 duikt weer eens op bij een VR expo in LA.
http://techfrag.com/2016/...owering-htc-vive-headset/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Werd al verwacht ivm AMD & VR Foundation exclusieve samenwerking:

""Advanced Micro Devices, Inc. (NASDAQ:AMD) [Trend Analysis] moved up in early session on Thursday as Virtual Reality Foundation released that tech innovator AMD will be the Premier Sponsor for all 2016 events, comprising the sold-out VRLA Winter Expo this Saturday, January 23. That refers as a more robust calendar for VR enthusiasts, comprising VRLA expos in both winter and summer, VRLA school series of lectures and master classes, and third yearly Proto Awards, which honor the best in immersive media.

AMD Corporate Vice President, Content & Alliances, Roy Taylor stated that the VRLA Expo has become defining event for all involved in this emerging medium. Bringing industry leaders, directors, creators, the game industry, producers, and entertainment together with passionate fans; it is the premier VR event.""

http://senecaglobe.com/ad...r-virtual-reality/312108/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LongBowNL
Het GPUOpen initiatief is nu gelanceerd!
http://gpuopen.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
Zitten veel interessante tools tussen! Ik hoop serieus voor AMD dat de industrie dit oppakt.

Edit:

Eindelijk? :D

[ Voor 13% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 28-01-2016 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Jammer, Industrie lijkt nog zieker dan ik tot nu toe dacht

Topic op Guru3D over prestatie problemen mbt Rise of the Tomb Raider.

http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=405497
Van de 11e post.
the actual pc version doesn't have any DX12 as of now, and while the Xbox did have AsyncCompute, the pc doesn't. However, they did contact Square Enix and they said, that the game will support DX12_1 features that as of now are only supported by nVidia Maxwell gpus.

So.. a console version already supports asynccompute that works really good on AMD cards and works kinda meh on nvidia..but..they are gonna use something else instead that doesn't even work on amd atm....

It's worth noting that TressFX works great on both nvidia & amd unlike nvidia's hair...
Let ook op reviews met HBAO+ en Depth of Field aan, zal wel een onevenredige\schrikbarende jump in FPS opleveren als die uitgezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Op de pc heb je dx12 nodig voor async compute. Het lijkt me waarschijnlijker dat nixxes geen zin had een buggy dx12 implementatie uit te brengen dan dat ze door nvidia zijn omgekocht.

Het is pas verdacht als er straks een dx12 patch komt waar async compute ook niet in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
haarbal schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 19:26:
Op de pc heb je dx12 nodig voor async compute. Het lijkt me waarschijnlijker dat nixxes geen zin had een buggy dx12 implementatie uit te brengen dan dat ze door nvidia zijn omgekocht.

Het is pas verdacht als er straks een dx12 patch komt waar async compute ook niet in zit.
Op de pc heb je DX12 of de LiquidVR SDK nodig voor Async Compute dacht ik.

Misschien kunnen we het .oisyn vragen? Kijken of die de zaak kan ophelderen, zou zonde zijn als crapworks de zaak verpest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

enchion schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 19:05:
Jammer, Industrie lijkt nog zieker dan ik tot nu toe dacht

Topic op Guru3D over prestatie problemen mbt Rise of the Tomb Raider.

http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=405497

the actual pc version doesn't have any DX12 as of now, and while the Xbox did have AsyncCompute, the pc doesn't.
Dit zag ik helaas van ver aankomen :X : Phuncz in "CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 132"
Phuncz schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 22:18:
Dit is toch wel heel erg opvallend, maar het lijkt wel de richting uit te gaan waarvoor ik al vreesde, dat Nvidia's issues met DX12 de implementatie van DX12 in games gaat tegenhouden.
Een mooi voorbeeld waarom een balans in marktaandeel van groot belang voor de consument is. Zolang Nvidia niet klaar is met hun gebrekkige DX12 support op te lossen, en er lijkt geen haast te zijn, zullen er weinig games er ondersteuning voor bieden. Async Compute was leuk geweest voor AMD om concurrentieel te blijven maar we moeten genoegen nemen met alweer wat proprietary tech, want "dat is goed voor iedereen".

Geen tientallen procenten gratis performance, maar extra mooi zwiepend haar... Of toch als je een GTX 970 of beter hebt.

[ Voor 8% gewijzigd door Phuncz op 29-01-2016 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
haarbal schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 19:26:

Ja joh, is helemaal niet verdacht dat ze een versie specifiek zonder async compute bouwen als ze al een werkende versie met hebben; en tegelijkertijd ook nog even VXAO voorbereiden ;)

Het enige buggy aan DX12 momenteel is het feit dat Nvidia's driver de ontwikkelaars voor de gek houdt. De driver geeft aan dat sommige dingen ondersteund worden terwijl dat helemaal niet zo is, met als gevolg dat je performance verliest.

Gelukkig ziet het er wel naar uit dat ze TressFX 3.0 hebben behouden in de PC versie. Dat ziet er (IMO; dat "zweverige" van HW ziet er gewoon slecht uit) beter uit dan HairWorks en draait een stuk soepeler.

[ Voor 11% gewijzigd door Werelds op 29-01-2016 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Werelds schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 20:06:
Ja joh, is helemaal niet verdacht dat ze een versie specifiek zonder async compute bouwen als ze al een werkende versie met hebben
Battlefront heeft ook async compute op de consoles, en daar is ook geen dx12 op de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
haarbal schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 20:29:
[...]

Battlefront heeft ook async compute op de consoles, en daar is ook geen dx12 op de pc.
Dat is omdat Frostbite op de consoles Mantle gebruikt, niet DX12. En dat werkt op de PC ook gewoon. Overigens noemen ze het daar Async Shaders, niet Compute. In dit geval hebben ze (Square) specifiek Async Compute gemeld, naast het feit dat er 12_1 features "komen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Werelds schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 20:37:
Dat is omdat Frostbite op de consoles Mantle gebruikt
Sinds wanneer is er mantle op de consoles?
Werelds schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 20:37:
En dat werkt op de PC ook gewoon.
Als ik daar naar zoek zie ik dat je het bij battlefront met console commands aan kan zetten, maar dat het al crasht in het hoofdmenu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Ik ben er een tijdje uit geweest qua videokaarten, maar mijn videokaart heeft het vanavond begeven dus moet er nu echt aan geloven. Sinds de laatste keer dat ik keek zijn de prijzen van de Fury X modellen flink gezakt t.o.v. de 980ti, zeker als ik zie dat 144hz ips freesync goedkoper is . Maar ik zit wel met wat vragen.

Hoe zit het met de huidige drivers en het performance verschil met de 980ti?
Is het geluid van de pomp opgelost?
Is het al mogelijk de kaart fatsoenlijk te overclocken?
Zijn er modellen met third-party koelers, of mag dat nog steeds niet van AMD?

edit: ik denk dat hij toch afvalt want de MG279Q doet geen 144hz met Freesync.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 29-01-2016 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de eerste vraag zie de eerste pagina van dit topic.

Wat betreft het laatste, FreeSync en G-Sync voegt op 144 Hertz ook heel weinig toe, dat is nuttig voor lagere frames.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Je hebt nog een eizo
pricewatch: Eizo Foris FS2735 Zwart

niet goedkoper dan helaas.

Ik zou eerder een 390 halen als een fury(x), zo veel sneller zijn die niet.

[ Voor 18% gewijzigd door haarbal op 29-01-2016 23:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Werelds
haarbal schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 20:57:
Sinds wanneer is er mantle op de consoles?
Sorry, had "Mantle" moeten zeggen :P

Bear with me, zal het even uitleggen. Frostbite 3 is een heel aparte engine qua multi-platform aanpak. Op de PS3 gebruiken ze LibGCM, op de PS4 GNM en op de Xbox One DirectX 11.X. LibGCM en GNM zijn echte low-level API's, 11.X ligt er aan hoe je het gebruikt. Je kunt het gebruiken zoals D3D11, maar tegelijkertijd zit er veel in wat nu in D3D12 zit. Het gaat niet zo ver als D3D12, maar juist dingen als async shaders zitten er wel al in. Overigens heb je op de PS3 ook PSGL (OpenGL-achtig, met stukjes van Nvidia Cg) en op de PS4 GNMX (lijkt verdomd veel op D3D11) als high-level API's. De Xbox 360 is een apart geval, je hebt daar alleen DirectX 9.0c in bijna ongewijzigde vorm, met daarnaast wat extra functies specifiek gericht op het EDRAM en dergelijke, maar niets dat echt op Xenos zelf gericht is.

Enfin, GNM en 11.X hebben allebei async compute mogelijkheden. En laat de manier waarop dat er in zit nou verdacht veel op Mantle lijken. Snap je al waar ik naar toe ga?

Het is niet minder dan logisch dat beide consoles een low-level API hebben die dit soort features heeft. Het is immers één van de pilaren van GCN en zo'n API kan alleen maar ontwikkeld worden in samenwerking met de betrokken GPU fabrikant. Tegelijkertijd verklaart het ook waarom AMD met Mantle is gekomen; ze hebben gezien hoe veel potentieel er in zit en dus gebruiken ze de ervaring van die API's om Mantle uit te brengen.

Dus je hebt gelijk, het is niet Mantle. Echter zijn juist dit soort dingen wél vrijwel identiek aan Mantle; of wellicht moet ik zeggen dat Mantle hier identiek is aan de consoles. Ik had wel GNM/11.X willen zeggen, maar ik denk dat de meesten niet zouden weten wat ik daarmee bedoel (met name GNM; 11.X is met een beetje logisch nadenken wel te begrijpen :P).

Punt is echter dat Frostbite code paths heeft die het meeste uit een platform trekken. Waarom dan geen DX12? Juist omdat dat meer werk is en EA dat gegarandeerd niet toe liet. Mantle hebben ze in BF4 gestopt omdat ze de kans kregen dat met AMD te ontwikkelen. DX12 zouden ze nu best kunnen doen (hebben ze intern al :P), maar dan moeten ze alsnog een geheel nieuwe render backend ontwikkelen. In tegenstelling tot 11.X heb je in D3D12 namelijk echt veel minder high-level spul, dus het is niet zo dat ze het 11.X path kunnen toepassen op D3D12 (11.X heeft delen van 12; 12 mist veel van 11.X ;)). Het "oude" Mantle path kopiëren is ook makkelijker gezegd dan gedaan, want hoewel 12 in veel opzichten hetzelfde lijkt, blijft het wel D3D en moet je een andere semantiek toepassen.
Als ik daar naar zoek zie ik dat je het bij battlefront met console commands aan kan zetten, maar dat het al crasht in het hoofdmenu.
Kan best dat Mantle niet werkt in Battlefront, heb dat spel eerlijk gezegd vermeden als de pest (het is geen Battlefront voor mij..en qua SW games wacht ik nog steeds op een nieuwe JO/JA :() en ik weet er weinig van af. In BF4 werkt Mantle echter wel, met GCN 1.0 + 1.1 kaarten; GCN 1.2 kun je beter D3D11 gebruiken, omdat AMD hun Mantle driver niet meer bijgewerkt heeft voor die dingen. En de Async Compute features hoef je dan ook niet aan te zetten, die staan standaard aan. Je merkt er in principe niet zo veel van, totdat je een hoop particles op het scherm krijgt. Dan merk je dat je framerate er veel minder last van heeft :)

De implementatie in BF4 is dus beperkt, maar hij is er wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sele
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 28-05 03:57
Kan mij iemand even snel uitleggen wat het verschil is tussen de asus rog en de asus strix?ze verkopen alle 2 video kaarten.op de volgende generatie kaarten is het nog even wachten als ik dit goed begrijp,iemand die ongeveer weet rond welke maand ze de nieuwe modellen voorstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298195

Hoe zit het eigenlijk met de tesselation op Polaris, is het te verwachten dat ze hier ook meer op gaan leunen net als Nvidia ? (Al vind ik dat hedendaags meer misbruik van gemaakt wordt door "over tesselation").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Werelds schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 00:08:
[...]

Sorry, had "Mantle" moeten zeggen :P

Bear with me, zal het even uitleggen. Frostbite 3 is een heel aparte engine qua multi-platform aanpak. Op de PS3 gebruiken ze LibGCM, op de PS4 GNM en op de Xbox One DirectX 11.X. LibGCM en GNM zijn echte low-level API's, 11.X ligt er aan hoe je het gebruikt. Je kunt het gebruiken zoals D3D11, maar tegelijkertijd zit er veel in wat nu in D3D12 zit. Het gaat niet zo ver als D3D12, maar juist dingen als async shaders zitten er wel al in. Overigens heb je op de PS3 ook PSGL (OpenGL-achtig, met stukjes van Nvidia Cg) en op de PS4 GNMX (lijkt verdomd veel op D3D11) als high-level API's. De Xbox 360 is een apart geval, je hebt daar alleen DirectX 9.0c in bijna ongewijzigde vorm, met daarnaast wat extra functies specifiek gericht op het EDRAM en dergelijke, maar niets dat echt op Xenos zelf gericht is.

Enfin, GNM en 11.X hebben allebei async compute mogelijkheden. En laat de manier waarop dat er in zit nou verdacht veel op Mantle lijken. Snap je al waar ik naar toe ga?

Het is niet minder dan logisch dat beide consoles een low-level API hebben die dit soort features heeft. Het is immers één van de pilaren van GCN en zo'n API kan alleen maar ontwikkeld worden in samenwerking met de betrokken GPU fabrikant. Tegelijkertijd verklaart het ook waarom AMD met Mantle is gekomen; ze hebben gezien hoe veel potentieel er in zit en dus gebruiken ze de ervaring van die API's om Mantle uit te brengen.

Dus je hebt gelijk, het is niet Mantle. Echter zijn juist dit soort dingen wél vrijwel identiek aan Mantle; of wellicht moet ik zeggen dat Mantle hier identiek is aan de consoles. Ik had wel GNM/11.X willen zeggen, maar ik denk dat de meesten niet zouden weten wat ik daarmee bedoel (met name GNM; 11.X is met een beetje logisch nadenken wel te begrijpen :P).

Punt is echter dat Frostbite code paths heeft die het meeste uit een platform trekken. Waarom dan geen DX12? Juist omdat dat meer werk is en EA dat gegarandeerd niet toe liet. Mantle hebben ze in BF4 gestopt omdat ze de kans kregen dat met AMD te ontwikkelen. DX12 zouden ze nu best kunnen doen (hebben ze intern al :P), maar dan moeten ze alsnog een geheel nieuwe render backend ontwikkelen. In tegenstelling tot 11.X heb je in D3D12 namelijk echt veel minder high-level spul, dus het is niet zo dat ze het 11.X path kunnen toepassen op D3D12 (11.X heeft delen van 12; 12 mist veel van 11.X ;)). Het "oude" Mantle path kopiëren is ook makkelijker gezegd dan gedaan, want hoewel 12 in veel opzichten hetzelfde lijkt, blijft het wel D3D en moet je een andere semantiek toepassen.

[...]

Kan best dat Mantle niet werkt in Battlefront, heb dat spel eerlijk gezegd vermeden als de pest (het is geen Battlefront voor mij..en qua SW games wacht ik nog steeds op een nieuwe JO/JA :() en ik weet er weinig van af. In BF4 werkt Mantle echter wel, met GCN 1.0 + 1.1 kaarten; GCN 1.2 kun je beter D3D11 gebruiken, omdat AMD hun Mantle driver niet meer bijgewerkt heeft voor die dingen. En de Async Compute features hoef je dan ook niet aan te zetten, die staan standaard aan. Je merkt er in principe niet zo veel van, totdat je een hoop particles op het scherm krijgt. Dan merk je dat je framerate er veel minder last van heeft :)

De implementatie in BF4 is dus beperkt, maar hij is er wel :P
Allemachtig wat een lange post. Maar waarom is het nou verdacht dat tombraider geen dx12 heeft? Tot nu toe heeft alleen ashes het, en dat is early acces beta spul. Ik had eigenlijk verwacht dat battlefront wel dx12 zou hebben vanwege de ervaring met mantle, maar helaas.

Had ook liever een jedi knight gezien, maar aangezien dice het maakt is het beter dat het multiplayer only is, een jedi knight was misschien geflopt en dan had EA gelijk de IP gekilled :) . Misschien kan bioware er een maken als ze klaar zijn met de volgende mass effect.

Vorige week win10 geinstalleerd, ben toen ook op zoek gegaan naar dx12 techdemo's, maar ik vond alleen de unreal elemental demo, dat is gewoon iemand die de unreal engine heeft gedownload en op exporteren heeft geklikt. Niet echt iets waar dx12 nou goed uit de verf komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

haarbal schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 02:35:
[...]

Allemachtig wat een lange post.
Tip: quote hem dan niet in zijn geheel :P
Maar waarom is het nou verdacht dat tombraider geen dx12 heeft? Tot nu toe heeft alleen ashes
het, en dat is early acces beta spul. Ik had eigenlijk verwacht dat battlefront wel dx12 zou hebben vanwege de ervaring met mantle, maar helaas.
Rise of the Tomb Raider (2015) omdat het meer dan een half jaar na de launch van DX12 is en nog véél langer na het beschikbaar gesteld worden van de DX12 development tools. Tomb Raider (2013) had bv. TressFX (HairWorks maar dan ook leuk voor meer dan een paar specifieke GPUs) en was een AMD Gaming Evolved game, wat in mijn ogen hoopvol was om de DX12 Async Compute functie te voorzien die al in de engine blijkt te zitten.
Vorige week win10 geinstalleerd, ben toen ook op zoek gegaan naar dx12 techdemo's, maar ik vond alleen de unreal elemental demo, dat is gewoon iemand die de unreal engine heeft gedownload en op exporteren heeft geklikt. Niet echt iets waar dx12 nou goed uit de verf komt.
Dat is juist het hele punt: de industrie wacht totdat Nvidia klaar is met zijn DX12 features softwarematig op te lossen voor iets waar je hardwarematige ondersteuning nodig hebt. Ik durf er geld op te zetten dat het DX12 support zelfs niet komt voordat Pascal uitkomt. Men zou maar eens gratis performance krijgen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColinZ
GTX 980 Ti vs R9 Fury X SLI/CrossFire Face-Off

Interessante video. CrossFire heeft betere scaling, maar bij SLI is de frametime veel consistenter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Werelds
haarbal schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 02:35:
Allemachtig wat een lange post. Maar waarom is het nou verdacht dat tombraider geen dx12 heeft? Tot nu toe heeft alleen ashes het, en dat is early acces beta spul.
Omdat ze het wel al hebben over VXAO en 12_1. Ze hebben duidelijk al een pipeline via D3D12 aan de praat, waarom zouden ze die niet meteen al gebruiken?

De engine is er ook klaar voor, ze leunen immers "zwaar" op AC (hun eigen woorden) op de Xbox One. Het is niet zo dat je een D3D12 renderer in je engine stopt en je ineens een hoop voordeel krijgt. Je krijgt wel iets, maar pas als je dingen als AC gaat gebruiken zie je écht de voordelen. En dat vereist op sommige punten een iets andere aanpak dan je met een synchrone API doet.

Het kan zeker zo zijn dat ze er gewoon nog niet klaar voor zijn. Het is alleen wel erg toevallig dat TR'13 draaide zoals je mocht verwachten: een 7970 en 680 gelijk aan elkaar, met TressFX op volle toeren viel Nvidia iets terug vanwege het gebrek aan GPGPU capaciteit (pre-patch viel Nvidia echt op de knieën, post-patch was het meer als Hairworks op low, probleemloos te doen dus). Nu krijgt de opvolger een TWIMTBP label en wordt er meteen gepraat over 12_1 features die alleen Nvidia heeft en draait de game ruk op AMD. In beide gevallen geport door Nixxes, die niet alleen veel ervaring hebben met porten, maar het ook nog eens verrekte goed doen; en als klap op de vuurpijl zijn ze meer dan bekend met Mantle. Het is gewoon te veel van het goede.
Ik had eigenlijk verwacht dat battlefront wel dx12 zou hebben vanwege de ervaring met mantle, maar helaas.
Dat had ik eerlijk gezegd ook verwacht. Vooral ook omdat Andersson Frostbite eind dit jaar al met D3D12 als "minimum" spec wil hebben draaien, dat heeft hij begin vorig jaar gezegd. Maar zoals ik al zei ligt dat waarschijnlijk gewoon bij EA, die het spel op de markt wilden hebben.
Had ook liever een jedi knight gezien, maar aangezien dice het maakt is het beter dat het multiplayer only is, een jedi knight was misschien geflopt en dan had EA gelijk de IP gekilled :) . Misschien kan bioware er een maken als ze klaar zijn met de volgende mass effect.
Een echte JK game krijgen we nooit meer. Dat past niet in de huidige markt. Nee, we krijgen eerder zooi zoals Force Unleashed :(

En niet Bioware asjeblieft, ME2 en ME3 waren slappe aftreksels van de originele game, Bioware is het kwijt geraakt :P

Als je nou Rocksteady had gezegd...
Klopt, ik snap ook niet waarom er niet meer tech demo's zijn. Epic snap ik wel, dat is enerzijds de link met Nvidia, anderzijds de matige optimalisatie in UE. Daar hoeft niemand zich illusies over te maken, UE heeft heel wat meer werk nodig om iets uit D3D12 te halen dan sommige andere engines. En ja, als ze dan toch bezig zijn, willen ze ook Nvidia's spul er in verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Werelds schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 12:22:
En niet Bioware asjeblieft, ME2 en ME3 waren slappe aftreksels van de originele game, Bioware is het kwijt geraakt :P
Ja, maar mass effect 2 lijkt behoorlijk op jedi academy, kiezen naar welke planeet je gaat, dan met behulp van de force, euhm, biotics de vijand vermorzelen. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Werelds schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 12:22:
[...]

Omdat ze het wel al hebben over VXAO en 12_1. Ze hebben duidelijk al een pipeline via D3D12 aan de praat, waarom zouden ze die niet meteen al gebruiken?

[...]
Feature level 12_1 zit toch ook gewoon in DX11.2? Maar ik denk wel dat je gelijk hebt, dat er al een D3D12 pad bestaat.

EDIT
Nog een driver update voor HD5000, HD6000 en HD7000 tot/met HD7600 (Non-GCN).
http://support.amd.com/en...oducts-Release-Notes.aspx

[ Voor 20% gewijzigd door LongBowNL op 30-01-2016 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LongBowNL schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 12:56:
EDIT
Nog een driver update voor HD5000, HD6000 en HD7000 tot/met HD7600 (Non-GCN).
http://support.amd.com/en...oducts-Release-Notes.aspx
Die crimson driver lost hier iig een hardnekkig groen scherm op binnen embedded players, youtube etc......
(W7 A8-3870K) Dus dank daarvoor........ _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Werelds
haarbal schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 12:33:
Ja, maar mass effect 2 lijkt behoorlijk op jedi academy, kiezen naar welke planeet je gaat, dan met behulp van de force, euhm, biotics de vijand vermorzelen. etc.
Ja, maar dan zonder de heerlijke gameplay :(

Anyways, beetje off-topic :P
LongBowNL schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 12:56:
Feature level 12_1 zit toch ook gewoon in DX11.2? Maar ik denk wel dat je gelijk hebt, dat er al een D3D12 pad bestaat.
11.3, net als D3D12 alleen op Win10 beschikbaar vanwege de vereiste voor WDDM 2.0 drivers. Kleine recap: 12_1 bestaat uit Conservative Rasterization en Rasterizer Order Views. CR kan onder de juiste omstandigheden wel baat bij AC hebben, maar het is en blijft een relatief langzame operatie, vandaar dat er nu dus een hardware component voor komt. Niet dat dit zo relevant is, aangezien Nvidia's implementatie slechts Tier 1 omvat en nauwelijks sneller is dan hetzelfde via direct via de shaders te doen. ROVs zijn echter juist wel een perfecte match voor AC. Tijdens het renderen moet er bepaald worden wat er wel of niet zichtbaar is; met ROVs geef je aan dat de volgorde waarin je dingen richting de GPU stuurt ook de volgorde is waarin ze elkaar overlappen.

Klinkt ingewikkeld, is het niet.

Ter illustratie, een afbeelding die je overal als voorbeeld krijgt als je gaat uitzoeken wat ROVs doen:

Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/3F2O0O250x3q1p2S0n2W/Image%202016-01-30%20at%208.47.21%20pm.png

Hier heb je 2 triangles (veel in 3D gebeurt via driehoekjes :P) die elkaar overlappen. Een GPU zal beide triangles tegelijkertijd renderen. Om ze echter te laten overlappen zul je ze zelf naar het correcte Render Target moeten schrijven. Het gevolg is dat je tijdlijn er zo uit ziet:

code:
1
2
Rode Shader Rekent -> Resultaat uitlezen -> RT
Blauwe Shader Rekent -> Resultaat uitlezen -> Wachten tot rood in RT zit -> RT

Dit is heel normaal, en hoewel dit inefficiënt lijkt, is het dat niet.

Dit wordt pas irritant als je met UAV (Unordered Access View). Het hoe en wat hierachter ga ik je niet mee vervelen, ik laat hieronder wel een linkje achter als je wat inzicht in de gemiddelde pipeline wil krijgen. UAVs komen ook aan bod (hoewel dat D3D9-11 is; ze zijn niet écht Unordered daar, in D3D12 wel..*kuch*hint*kuch* ;)). Enfin, met een UAV weet je niet zeker wanneer je toegang tot een UAV hebt (unordered) en kan het dus zomaar zijn dat je een zogenaamde "race" condition krijgt waarbij de beide shaders elkaar zitten te overschrijven.

code:
1
2
Submit Rode Shader -> Leest UAV -> Rekent -> Schrijft UAV
Submit Blauw Shader -> Leest UAV -> Rekent -> Schrijft UAV

Je weet nu niet zeker of rood of blauw als laatste naar de UAV heeft geschreven. Stap 1 wordt immers tegelijkertijd uitgevoerd voor beide shaders en de volgende stappen dus ook!

Met ROVs los je dit op door de blauwe een tik later naar de GPU te sturen.

code:
1
2
Submit Rode Shader -> Leest UAV -> Rekent -> Schrijft UAV
Wacht -> Submit Blauw Shader -> Leest UAV -> Rekent -> Schrijft UAV

De GPU voert dit vervolgens zo uit:

code:
1
Rood leest UAV -> Rekent -> Schrijft UAV -> Blauw Leest UAV -> Rekent -> Schrijft UAV

Als je een beetje multi-threaded programmeer ervaring hebt, dit zou je normaal gesproken met een mutex oplossen; wat in verhouding erg traag is. Waar is dit nu nuttig voor? Dingen als Order Independent Transparency (OIT), om bijvoorbeeld rook te renderen. In plaats van dat je een hoop zit te wachten zodat alles in de goede volgorde komt, laat je de GPU dit nu meteen zelf uitvogelen. Het bespaart drawcalls en roundtrips, en dus een hoop latency. En hier zit de grote clou: juist dit hele verhaal is bij uitstek geschikt om sterk asynchroon uit te voeren.

Als je wat leuk leesvoer wil hebben: https://fgiesen.wordpress...hics-pipeline-2011-index/

Inmiddels op sommige punten achterhaald, maar nog steeds een aardig inzicht.

Disclaimer: als er iemand is die het bovenstaande aan kan vullen of corrigeren, by all means. Heb dit snel even in een paar minuten samen proberen te vatten dus wellicht heeft er iemand een duidelijkere uitleg of wat afbeeldingen bij de hand?

Ik moet echt eens een verzameling van links aan gaan leggen zodat ik gewoon kan linken naar een veel betere uitleg van dit soort dingen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Werelds:

Kan je niet helpen aan link of info, videokaart programmeren en dan in het bijzonder de efficiency is niet echt my cup of tea. Maar indien niet ergens op het web vindbaar kun je overwegen om jouw info in een Tnet blog te plaatsen dan hoef je maar 1 keer te schrijven en kun je voortaan (makkelijk vindbaar) ernaar linken.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Dat zou ik wel willen doen, maar ik ben zelf geen 3D programmeur. Ik heb er wel als hobby wat mee gespeeld en ik lees (te? :P) veel, maar een echte expert ben ik ook niet. Ik heb meer dan eens fouten gemaakt in m'n posts hier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Die paar fouten staat nog steeds laag in verhouding met de inhoudelijke en interessante posts die je maakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Werelds schreef op zondag 31 januari 2016 @ 13:28:
Dat zou ik wel willen doen, maar ik ben zelf geen 3D programmeur. Ik heb er wel als hobby wat mee gespeeld en ik lees (te? :P) veel, maar een echte expert ben ik ook niet. Ik heb meer dan eens fouten gemaakt in m'n posts hier :P
We maken allemaal fouten, (inclusief tweakers personeel) dat maakt ons gelukkig menselijk.
Het word imho pas een probleem wanneer mensen expres onwaarheden gaan verkondigen.
Daarvan zijn er ook op tweakers wel voorbeelden geweest, ook in de 2 AMD draadjes en het nieuws.

Waar de meerwaarde in zit voor het posten of maken van Blogs of Reviews zit hem in het feit dat iemand meer kennis of ervaring heeft dan andere deelnemers of geintresseerden. Dan hoeft het echt niet allemaal in 1 keer perfect te zijn. Wanneer ergens hiaten in zitten dan komt er vanzelf wel aanvullend commentaar.

Wanneer ik mijn eigen reviews bijvoorbeeld vergelijk met die gast die de 200 pagina tellende Dell monitoren reviews heeft geschreven dan zou mijn conclusie kunnen zijn dat ik maar beter kan stoppen. Toch hebben zelfs beperkte of korte reviews/blogs meerwaarde voor mensen die op zoek zijn naar meer info dan de fabrikant opgeeft in een marketing babbel......

Eventueel is het samen (co-author) maken van een blog of review ook nog een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Volgende hotfix 16.1.1! http://support.amd.com/en...Hotfix-Release-Notes.aspx
Highlights
  • Performance/Quality improvements and an AMD Crossfire™ profile is available for Rise of the Tomb Raider™
  • An AMD Crossfire™ profile is available for Fallout 4
Resolved Issues
  • [81915] Assassin's Creed Syndicate - Building textures may be missing on some AMD Freesync™ displays with VSync enabled
  • [82892] Display corruption may occur on systems with multiple display systems when they have been left idle for some time
  • [82926] Mordheim: City of the Damned – some loading screens may be very dark
  • [83032] Star Wars™: Battlefront – The sky rendering may be corrupted in some situations
  • [83832] Radeon Settings – AMD OverDrive™ Power setting changes on the secondary GPU are not immediately displayed. This is seen only on dual GPU graphics cards, such as the AMD Radeon™ HD 7990 and Radeon™ R9 295x2
  • [83833] Radeon Settings - AMD OverDrive™ clock gauge needles for the secondary GPU may be in wrong position when the system is idle and the secondary GPU is inactive
  • [83839] Some games may experience brightness flickering with AMD FreeSync™ enabled
  • [83940] AMD Radeon Additional Settings window will close if the help button is pressed on Japanese/Korean language setups
  • [83948] Corruption seen in video playback for M2TS format files via Windows® 10 Movie & TV application
  • [84199] Flickering textures experienced in Dota 2 when accessing the "Heroes" menu
  • [84428] Battlefield Hardline – A crash may occur when changing graphics settings from "Ultra" to "High" during gameplay
  • [85030] The screen may turn dark and colors may be corrupted after installing the driver on some AMD Crossfire™ setups
  • [85099] Custom game profiles are reset to defaults after system is restarted
  • [85142] HDMI audio lost when monitor enters sleep mode and are woken up
  • [85299] Black line corruption seen all along the edges of characters and menus in Game of Thrones™
Known Issues
  • [59349] Far Cry 4 – Stuttering may be observed when launching the game with AMD Freesync™ and AMD Crossfire™ enabled. A temporary workaround is to disable either feature
  • [78168] Flickering may be observed while task switching with AMD Freesync™ enabled
  • [82213] Star Wars™: Battlefront - Some users may experience minor flickering or corruption at different game location or while viewing the in-game cinematics
  • [82387] A few game titles may fail to launch or crash if the Gaming Evolved overlay is enabled. A temporary workaround is to disable the AMD Gaming Evolved "In Game Overlay"
  • [83031] Star Wars™: Battlefront – Corrupted ground textures may be observed in the Survival of Hoth mission
  • [83287] Game stuttering may be experienced when running two AMD Radeon™ R9 295X2 graphics cards in AMD CrossFire™ mode
  • [83840] Assassin's Creed Syndicate – Corruption may be experienced if game is launched with AMD Freesync™ enabled. A temporary workaround is to disable AMD Freesync™
  • [85136] Fallout 4 – Foliage/water may ripple/stutter when game is launched in High/Ultra settings mode
  • [85263] Clock speeds may be seen to fluctuate during gaming on some AMD R9 Fury series products leading to poor performance and/or screen corruption
  • [85404] Just Cause 3 – Frame rates may be forced below 60 fps when VSync is enabled. A temporary workaround is to disable VSync for this game.
  • [85410] The AMD Overdrive™ memory clock slider does not show original clock values if memory speeds are overclocked
  • [85412] Fallout 4 –Thumbnails may flicker or disappear while scrolling the Perk levels page
  • [85559] Rise of the Tomb Raider™ – Game may intermittently crash or hang when launched with very high settings and AA is set to SMAA at 4K resolution
  • [85518]/[85693] Rise of the Tomb Raider™ – Flickering may be experienced at various game locations when the game is left idle in AMD Crossfire™ mode under Windows 7. A temporary workaround is to restart the game or disable AMD Crossfire™
  • [85647] Star Wars™: Battlefront - Flickering seen on the textured bar on battle/tutorial loading screen
[EDIT]
En in server space: nieuws: AMD kondigt FirePro S-Series voor multiuser-gebruik aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:42
Heeft iemand Rise of the Tomb Raider werkend met Crossfire? Ik heb nog altijd dezelfde performance als met 1 kaart en MSI Afterburner toont dat mijn tweede kaart voor 0% gebruikt wordt :P

Oftewel Crossfire werkt hier gewoon niet. Ik speel op 4K met twee R9 290's.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
LongBowNL schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 11:21:
Volgende hotfix 16.1.1! http://support.amd.com/en...Hotfix-Release-Notes.aspx

Performance/Quality improvements and an AMD Crossfire™ profile is available for Rise of the Tomb Raider™
[...]

[EDIT]
En in server space: nieuws: AMD kondigt FirePro S-Series voor multiuser-gebruik aan
Ga er dus heel simpel vanuit dat je de laatste driver niet hebt?

Overigens is dit geen hulp topic, je kan beter een eigen topic maken en daar je vraag stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Ik wil hier even een brainfart neerplanten die sinds kort in mijn kop rondspookt.

In plaats van dat AMD meer streamprocessors toevoegd in Polaris, gooien ze de kloksnelheden omhoog naar 2GHz of zelfs meer. Dus in de low-end zullen we kaarten met 1024sp's zien (of zelfs minder) en in de high-end 4096.

Kaarten met HBM zullen misschien wel meer streamprocessors krijgen om een hogere prijs te rechtvaardigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op een nieuw productieproces? En hoe wil je dan een goede performance per watt halen? Dat gaat sowieso niet gebeuren.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
in het algemeen geven je meer streamprocessors op een lagere performance je meer performance per $ dan de snelheid ophogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Hogere snelheden zorgen sowieso voor een hoger minimum fps terwijl meer streamprocessors op dezelfde frequentie dat niet per sé doen (afhankelijk van hoeveel elementen er in een scene gerenderd moeten worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-05 17:33

Racing_Reporter

Contentmaker

Als je meer sp's invoegt, moeten de yields wel goed blijven. Risicootje met een nieuw proces. Ik verwacht een lichte tot redelijke toename van sp's, clocks ongeveer hetzelfde, architecturale verbeteringen. Minder lekstroom als ze het proces goed op orde hebben. Daaruit betere perf/watt.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Er is weer een nieuwe driver update, onder dezelfde noemer als de vorige 16.1.1 Hotfix. Er is dan ook maar 1 ding veranderd.
Resolved Issues

[86690] Fallout 4 - Flickering may be experienced at various game locations with the v1.3 game update and with AMD Crossfire™ enabled. The AMD Radeon™ Software Crimson Edition 16.1.1 Hotfix driver has been updated. Please download this driver once again and reinstall it to address this issue.
Volledige release notes: http://support.amd.com/en...Hotfix-Release-Notes.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:44

Nox

Noxiuz

Heeft die nieuwe hotfix 16.1.1 nog nut om te installeren als je tomb raider niet speelt? Zojuist 15.12 maar geinstalleerd, maar als die 16.1.1 nog wat toevoegt op een HD7950 pak ik die ook ff mee. Lijkt me niet maar zie iedereen er erg enthousiast over doen... :P

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

De 16.1.1 hotfix van vrijdag voegt enkel de fix toe van die post boven je. De 16.1.1 hotfix van dinsdag (ja verwarrend) doet een hele resem aan fixes, een driver uitgebracht voor de performance te verbeteren van de nieuwe Tomb Raider. Maar bij de eerstgenoemde hotfix zitten die aanpassingen natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Ergens eind-Februari/begin-Maart zal wel weer een WHQL uitkomen lijkt me, dus algemeen geziengeen noodzaak om nu te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD_Aero
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-06 09:05

Dure AMD Polaris GPU van 1600 dollar gespot?

Voor de niet - lezers van HWI misschien interessant.
Als het geen single gpu is en het heeft alle laatste features + state of the art technologie.
Zie ik het nog wel verkopen. Jammer dat HWI er geen bron heeft bijgezet.

Kan natuurlijk ookal een FirePro kaart zijn.

https://erazerbrecht.wordpress.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

De bron: http://www.3dcenter.org/n...mit-einer-1500-euro-karte
Teveel conclusies worden er getrokken uit te weinig concrete gegevens. So dacht men ook dat Nvidia Pascal al klaar had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve
  • Laatst online: 13-06 18:03

Trygve

Redacteur
Hier ook nog een overzicht met eerdere shippings: http://wccftech.com/amd-flagship-polaris-spotted/
Deze nieuwe kaart heeft in de beschrijving niet "for personal computer" zoals de meeste eerdere shippings, mocht dat nog iets betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Daarnaast zegt de prijs helemaal niets. Een engineering sample is niet representatief (qua prijs) voor het consumentenproduct.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Robert Hallock: GPUOpen is AMD’s Long-Term Open Source Strategy

Last week AMD completed a major step in its initiative to open things up to the public under GPUOpen — a collection of tools for graphics, high performance compute and heterogeneous computing – as open source under the MIT license model. So when a company does something out of the ordinary, especially one with a large indirect influence in the mobile community, it’s worth looking further into it. I recently had the opportunity to speak with Robert Hallock, AMD’s Head of Global Technical Marketing, and ask a few questions about what this all means.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AMD_Aero schreef op zondag 07 februari 2016 @ 19:35:
Voor de niet - lezers van HWI misschien interessant.
Mooi zo laten, bespaart je mooi wat onzin, wat een slecht artikel weer. 8)7

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Anandtech: Micron Reports on GDDR5X Dev Progress - Volume Production This Summer

Source: https://www.micron.com/ab...bruary/gddr5x-has-arrived

Voor laat Q3 begin Q4 hoeven we denk ik geen GDDR5X kaarten te verwachten.

Blijft dus over HBM.............

[ Voor 79% gewijzigd door Help!!!! op 09-02-2016 19:05 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De eerste Polaris chip is toch geen high-end chip, maar iets tussen low-end en mainstream. Een logische keuze voor het geheugen van zo'n chip is dan ook GDDR5 en geen GDDR5X en zeker geen HBM. Zoals al meerdere malen aan gegeven de eerste GPU's gaan geen high-end exemplaren worden dat is gewoon niet mogelijk, waarbij dit weer een extra bevestiging is.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Of het gebrek aan GDDR5X en HBM2 beschikbaarheid is de reden dat de high-end kaarten pas later dit jaar komen en men zich nu focused op low-end en mid-range kaarten voor midden 2016.

[ Voor 24% gewijzigd door Phuncz op 10-02-2016 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Ik zie niet in waarom nVidia of AMD na z'n lange stilstand op productie procedé zo een groot risico met een nieuw productie procedé zouden nemen. De stap is te groot om meteen een joekel van een complexe chip te produceren en dat succesvol te doen.

Niet voor niets lijkt het erop dat AMD i.i.g. eerst klein begint. Daarnaast is de "vertraging" van Gemini een indicatie dat AMD niet rond diezelfde tijd met een potente Polaris videokaart komt. Dat drukt elkaar waarschijnlijk de markt uit. Gemini zou daarmee alleen interessant zijn als je maar ruimte hebt voor een dikke videokaart.

En ik maar hopen dat AMD Fiji snel naar 14nm heeft gebracht en we die chip op Gemini terug gaan zien :Z :+

• haarbal
madmaxnl schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 11:38:
Ik zie niet in waarom nVidia of AMD na z'n lange stilstand op productie procedé zo een groot risico met een nieuw productie procedé zouden nemen.
Nvidia maakt misschien een grote chip om stand te kunnen houden op de HPC markt.

[ Voor 3% gewijzigd door haarbal op 11-02-2016 00:02 ]

• NitroX infinity
Over Polaris; de chip die vergeleken werd met de GTX 950, die heeft volgens mij 1024 streamprocessors.

Waarom? Omdat de GTX 950 rond het niveau van de R9 270X presteerd en die heeft 1280 sp's van de eerste generatie GCN. De vierde generatie GCN zal ongetwijfeld beter presteren, en met hogere frequenties voor de gpu en het geheugen durf ik met zekerheid te stellen dat Polaris 10, 1024 sp's heeft, misschien zelfs nog minder.

En met wat AMD beweert over de prestaties van hun toekomstige APU's denk ik dan ook dat dit de 'sloomste' GCN4 gpu wordt voor op een videokaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-05 17:33

Racing_Reporter

Contentmaker

NitroX infinity schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 00:50:
Over Polaris; de chip die vergeleken werd met de GTX 950, die heeft volgens mij 1024 streamprocessors.

Waarom? Omdat de GTX 950 rond het niveau van de R9 270X presteerd en die heeft 1280 sp's van de eerste generatie GCN. De vierde generatie GCN zal ongetwijfeld beter presteren, en met hogere frequenties voor de gpu en het geheugen durf ik met zekerheid te stellen dat Polaris 10, 1024 sp's heeft, misschien zelfs nog minder.

En met wat AMD beweert over de prestaties van hun toekomstige APU's denk ik dan ook dat dit de 'sloomste' GCN4 gpu wordt voor op een videokaart.
Hmm.. 25 procent performance vinden op kloksnelheden en efficiëntie, als je het aantal SP's met 20% vermindert. Het moet in principe wel mogelijk zijn. Zou ook een mooie instapkaart zijn die niet waanzinnig moeilijk te maken is, een beetje zoals de HD4770 dat toen in zijn tijd deed: de eerste op een nieuw proces, meer performance per watt en toch respectabele prestaties voor z'n specs.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.