No Hands schreef op zondag 16 maart 2025 @ 14:55:
Onze kunststof kozijnen leverancier komt ineens met een vervelende melding namelijk: alle woningen van voor 1994 waar zij aan het werk zijn moet er verplicht een asbestinventarisatie zijn.
Zij verwijzen hierbij naar de voorwaarden van de VKG waarbij zij zijn aangesloten:
https://vkgkeurmerk.nl/pa...ng-kozijnen/?gad_source=1
Ik heb hun leveringsvoorwaarden bekeken en daar wordt het ook in vermeld, echter het is nooit eerder besproken. Niet in de showroom, niet bij bezoeken aan huis, niet bij het inmeten, etc. terwijl wij al een half jaar in een offerte traject zitten. Nu ineens wordt er gebeld met de mededeling dat ze een vervelend bericht hebben maar dat ze door verscherpte controles boetes hebben gehad en nu van alle klanten verwachten dat er een asbest inventarisatie a 475 euro wordt uitgevoerd.
Hebben anderen vergelijkbare ervaringen met hun leveranciers en kunnen ze dit achteraf zo vragen. Hadden ze, omdat het eige
nlijk verplichte kosten zijn, dit niet vantevoren moeten meenemen en in de offerte moeten verwerken?
Wij zijn niet gebeld maar kregen het te lezen op een bericht op Facebook van onze leverancier, middels een blog. Ook niets vermeld in offertetraject, niet tijdens het hele lange bezoek in de showroom en ook niet 'actief' benaderd dus vanwege een al lopende offerte inclusief eerste aanbetaling.
Wij hebben onze contactpersoon zelf maar benaderd. Schijnbaar zijn ze op de vingers getikt door de inspectie eind vorig jaar, waardoor ze nu strikt de regels gaan volgen.
Er is bij ons telefonisch aangegeven dat er intern is besloten dat voor reeds lopende offertes, ze op eigen risico zullen gaan plaatsen. Maar zwart op wit wil men dit niet bevestigen. Volgens de contactpersoon kan alles dus doorgaan, maar ik ben er niet gerust op. Ik blijf toch scenario's zien dat na inmeten de werkvoorbereider mee zal delen niet te starten omdat de asbest-inventarisatie ontbreekt en men opeens van alles wil zien wat nooit eerder besproken is of waar nooit om gevraagd is.
Die 475 euro op het totaal maakt me niet eens zoveel uit. Het kostenplaatje wordt anders als ze wel iets van asbest vinden dan, laat staan hoe je huis dan wss op zijn kop staat. Dat vooraf wetende hadden we dan eerst andere keuzes gemaakt voor onze nieuwe woning en dit op de iets langere baan geschoven. We wachten af of ze woord houden (ma
nlief heeft meer vertrouwen dan ik)
(Geen Belisol overigens)
[
Voor 5% gewijzigd door
WendyW1 op 17-03-2025 00:41
]