Bij de Media Markt is nu vanwege het 18-jarig bestaan een aantrekkelijke korting (18%) op verschillende producten, waaronder
Tado. Wij overwegen een smart thermostaat omdat we nu totaal geen inzicht hebben in de temperatuur in huis en we ook graag schema's willen programmeren. Beiden hebben we geen verstand van verwarming, thermostaten, ketels, etc. Echte leken op dit gebied dus
Onze situatie:
- Rijwoning met stadsverwarming
- Geen kamerthermostaat aanwezig, dus niet bedraad en ook niet draadloos
- Losse radiatoren door de hele woning (3 verdiepingen) met 'simpele' draaiknoppen, standen 1 t/m 5
In hoeverre ik het begrijp is er in ons geval eigenlijk niet veel anders mogelijk dan
Tado of Honey Evohome bijv. Dan zou ik dus uitkomen op de starterskit met radiator knoppen. Deze zien er bij
Tado een stuk beter uit dan die van WoonVeilig of Evohome vinden we in ieder geval. Van
Tado is verder op het web en op Youtube niet heel veel te vinden helaas.
De negatieve punten/kritiek hier in dit topic baart me wel enigszins zorgen. Het moet natuurlijk wel allemaal stabiel zijn, op tijd software updates, goede support, etc. Ook het feit dat het systeem niet echt offline is te gebruiken lijkt me onhandig eigenlijk. En aangezien het nog een vrij nieuw merk is hoop ik na aanschaf natuurlijk wel dat het over een paar jaar geen einde verhaal is, of dat de ondersteuning stopt.
Toch nog enkele vragen voor de kenners:
- In hoeverre voegt de thermostaat in ons geval iets toe? Alleen om de radiatoren beneden te 'groupen' en de thermostaat de temperatuur laten regelen? Want afzonderlijk kunnen de knoppen dit toch ook?
- Zouden jullie in ons geval de draadloze kamerthermostaat (indien mogelijk) aanschaffen?
- Is de verbinding altijd stabiel? Ook als je bijvoorbeeld een knop boven/op zolder aansluit?
Alvast dank! Mocht het me wat duidelijker zijn willen we het systeem wellicht dit weekend (met korting) aanschaffen.