Clavat schreef op maandag 22 februari 2016 @ 18:43:
Ook zou ik graag de optie willen zien dat je constant de temperatuur op de tado kan laten zien zonder dat deze uitspringt.
Dit omdat de oppasser niet kan zien hoe warm het is en we niet aangeleerd krijgen om die hoger te zetten.
Ook voor in de nacht is dat dan ideaal.
En natuurlijk dat je de optie ook weer uit kan zetten.
Dit gaat er helaas nooit komen omdat de tado batterijgestuurd is en de batterijen zeer vaak vervangen moeten worden als het display continu aan staat. Het is een led matrix display waar 10x19 ledjes in zitten. Bij elkaar verbruikt het helaas aardig wat energie. Ik zou toch echt proberen om haar te leren om af en toe te kijken door op de knop te drukken.
Anders misschien gewoon toevoegen met de smartphone ? Geolocation uitzetten en dan kan ze manueel de temperatuur aanpassen. Of anders een ipad in huis laten waar ze de temperatuur op kan aanpassen ?
Ik denk dat als je er echt een geijkte sensor naast gaat hangen dat de tado er natuurlijk naast gaat zitten. De prijsklasse van die sensoren is natuurlijk compleet anders. Gelukkig is er een ijk-optie via my.tado.com zodat iedereen zijn eigen tado kan ijken.
Maverick271280 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 14:41:
Ik gebruik nu 2 winters de Tado en ben er erg tevreden over. Moet wel zeggen dat sinds de nieuwe iOS versie het lijkt alsof ik meer overshoot in temperatuur heb, soms wel meer dan 0,5 graden, waar dat voorheen 0,2 of 0,3 was.
Vandaag bedacht ik ineens dat het wel omslachtig is om de Tado uit te zetten. Waar je in de vorige versie nog via de instellingen een knop "Off" had, kan ik hem nu nergens terugvinden. Is het dan de bedoeling om de Tado via manual control uit te zetten?
Dat zou wat mij betreft iets beter zichtbaar kunnen zijn.
De nieuwe app heeft gelukkig geen enkele invloed op eventuele overshoot. Als u een mailtje stuurt naar support@tado.com dan zullen wij bekijken of we er iets aan kunnen doen.
Het is inderdaad de bedoeling om tado via de manuele modus uit te zetten. Dit heeft te maken met het feit dat er nu 3 verschillende opties zijn voor de manuele modus (timer, until ended by user en until next mode change). We werken nog aan de bewoording om het iets duidelijker te maken. De OFF modus is niets anders dan de vorstbeveiliging wat weer niets anders is dan 5 graden set-point. Helaas blijkt dit niet voor iedereen even duidelijk.
Destralak schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:20:
Hoi allen,
Ik ben aan het overwegen om binnenkort de Tado aan te schaffen, en vroeg me het volgende af.
Ik heb op de benedenverdieping vloerverwarming (daar hangt een Remeha iSense thermostaat) en op de 1e verdieping radiatoren. Nu merk ik vaak dat als het onder nog warm is, boven de temperatuur sneller lager wordt. Logisch natuurlijk, aangezien de vloerverwarming een groter oppervlak heeft. Maar dan slaat de verwarming niet meer aan.
- Zou ik met de Tado mijn werkkamer op de 1e verdieping als aparte zone kunnen inregelen?
- Zo ja, is het slim om daarvoor een additionele Tado thermostaat te nemen, of de slimme radiatorknop?
- Hoe zorg ik ervoor dat als deze zone is geregeld, de vloerverwarming onder niet aanslaat? De verdeler met draaiknop (niet thermostaat) +pompschakelaar hangen in de kelder.
Wellicht kan de Tado adviseur op dit forum ook inzicht geven
Alvast bedankt!
toon volledige bericht
Ik begrijp dat u op dit moment maar 1 thermostaat heeft ?
Dit is de allermooiste oplossing:
U installeert een regelklep op de vloerverwarming. Deze zal met 1 tado thermostaat aangestuurd worden.
Op de bovenverdieping heeft u de keuze uit de slimme radiatorknoppen of een additionele slimme thermostaat die met een klep aan die hele zone zit verbonden.
Een extensiekit komt naast de ketel om die aan te sturen.
Beide zones kunnen nu om warmte vragen van de ketel. Beide zones kunnen ook hun eigen zone dichtknijpen zodra er genoeg warmte is.
Er zijn nog andere oplossingen mogelijk maar dat kunnen we misschien een keer via de telefoon bespreken:
+31 20 8084430
Dit klinkt apart, zou je een mail kunnen sturen naar onze support ?
De meerwaarde voor moderne combi-ketels is vrijwel nihil omdat er maar een heel klein volume water op temperatuur gehouden zal worden.
kacee schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 21:15:
Net zoals anderen in dit topic was ik aan het overwegen om een Nest aan te schaffen. Mooi ding, maar na wat zoeken blijkt het gebruiksgemak (ontbreken van modulatie) toch niet zo goed te zijn. Inmiddels ben ik ongeveer een week in het bezit van de Tado thermostaat en ben zeer tevreden. De statistieken/grafiekjes zijn wel wat mager dus ik kijk uit naar een update waar dit wordt verholpen.
Het 'hands-off' idee van de thermostaat is prettig. Je stelt in het programma in wanneer je slaapt en welke temperaturen je de rest van de dag wilt hebben. Wanneer je niet thuis bent dat gaat de verwarming automatisch uit. Simpel maar heel praktisch!
Bedankt voor de feedback. Ik hoop dat de
API en de nieuwe visualisatie waar we aan werken meer inzicht zullen geven.
FireFly3k schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 10:40:
Hebben jullie ook dat de LEDs een beetje flikkeren als je het display aan staat?
Ik heb hem net gekocht en het is niet echt mooi. Het scherm zal misschien niet vaak aan staan, maar ik vind het toch wel jammer voor een apparaat van ruim 200 euro.
Dit is normaal tijdens de beginfase. Dit komt door het feit dat er op de achtergrond een firmwareupdate aan het lopen is. Dit kost iets meer vermogen van de batterijen en dat is te merken aan het display. Normaal gezien is het voorbij na de 1e paar dagen. (Of zoals al aangegeven kan het komen omdat er kabeltjes in de verkeerde poortjes zitten)
[
Voor 71% gewijzigd door
tado op 25-02-2016 16:27
]