iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 98 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:00

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.got-racing.eu/wp/wp-content/uploads/GoT_Track_Day.png
GoT | Track Day 17S2-W908-05-17
Car(s)Track(s)
Formula Renault 2.0
Formula Renault 2.0
Fuel100 % (+/- 50 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Circuit Gilles-Villeneuve - Grand Prix
Circuit Gilles-Villeneuve - Grand Prix
Day or NightDay
Pit stalls44 / 60
Basic contentNo
Program (CET)
Heat 1
Free practice / Warm-up20:00 - 22:00 (120 min.)
QualificationUitslag vorige race / aparte qualificatie
Race22:00 - 22:00 (0 min.)
Start0
MC GridSingle Class
Grid orderQualification
CautionsLocal
Restart-
Fast Repairs255
Disqual. Inc's-
Weather
TemperatureHumidityFogWind speedWind directionSky
26° C55%0%3 Km/uNPartly Cloudy
Time of Day: Afternoon

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
Denniz0229 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 17:18:
na mijn eerdere klaagzang over de rookies series ben ik nu terug met goed nieuws;
ik ben geen rookie meer :*)
ik heb alle tips te harte genomen en 3 races later was ik ineens gepromoveerd.

verder had ik nog wel een noob vraag :+
- ik had een SR van 2.92 en kreeg na de race een bonus (+0.56) omdat je boven de 3.0 komt. echter werd ik meteen gepromoveerd naar class D. maar zoals ik het had gelezen moet je boven de 4.0 komen voor instant promotie. dus hoe kan het dan dat ik toch gepromoveerd ben?
iRacing will do away with the in season manual rookie promotions they have done previously and now let rookies fast track to a D license once they have met their minimum participation requirements and achieved a saftey rating of 3.0.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
BobvK schreef op zondag 7 mei 2017 @ 21:22:
Deze week rijdt de National Series op South Boston, en ondanks dat het altijd een wreckfest is blijft het een van mijn favoriete combo's in iracing. Gewoon zo'n logge nascarbak op een oval die eigenlijk net te klein is voor zo'n auto. Heerlijk :9

Een race gedaan vanmiddag. Kwalificatie verprutst waardoor ik ergens achteraan moest starten, maar uiteindelijk toch nog als 2de weten te finishen.

[video]
Blijft toch leuk, short-track racing. Het is nooit saai en je krijgt niet eens tijd om op je F3 scherm te kijken :*)
Ik wil toch weer snel eens met de late model gaan racen als ik dit zo zie, ik weet alleen niet of de setups die op het forum staan nog goed zijn.

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-08 17:05

knightvision

Hihihihi ik ben stout....

The_FrankO schreef op maandag 8 mei 2017 @ 17:36:
[...]

Blijft toch leuk, short-track racing. Het is nooit saai en je krijgt niet eens tijd om op je F3 scherm te kijken :*)
Ik wil toch weer snel eens met de late model gaan racen als ik dit zo zie, ik weet alleen niet of de setups die op het forum staan nog goed zijn.
Geef mij maar de lange Nascars, Talladegas, phoenix, daytona etc... :)

My Hardrocking iRacing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
Ik heb het gezien, ik ga eerst nog even oefenen. Met 4sec verschil heeft het geen nut atm :)

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickPost1972
green-tea schreef op maandag 8 mei 2017 @ 21:21:
Ik heb het gezien, ik ga eerst nog even oefenen. Met 4sec verschil heeft het geen nut atm :)
Aaron alle begin is moeilijk en de andere weten dondersgoed dat je langzamer bent. Maakt niks uit, het enige wat wel belangrijk is maak gebruik van Teamspeak.

1. Andere mensen kunnen je aanwijzingen geven, zeker waar je bij aanwezig was vanavond ;) ;) .
2. Het is ook voor de gezelligheid.

Als je deze link https://gathering.tweaker...3/0#communityfaciliteiten volgt staat het helemaal onderaan hoe je teamspeak kan instellen, installeer het krijg je geen spijt van.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
  • Laatst online: 27-06-2024
PatrickPost1972 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 21:48:
[...]

Aaron alle begin is moeilijk en de andere weten dondersgoed dat je langzamer bent. Maakt niks uit, het enige wat wel belangrijk is maak gebruik van Teamspeak.

1. Andere mensen kunnen je aanwijzingen geven, zeker waar je bij aanwezig was vanavond ;) ;) .
2. Het is ook voor de gezelligheid.

Als je deze link https://gathering.tweaker...3/0#communityfaciliteiten volgt staat het helemaal onderaan hoe je teamspeak kan instellen, installeer het krijg je geen spijt van.
Ja daar was ik inderdaad achter =] Komt goed, als het mee zit deze week nog de laatste onderdelen binnen dan kan ik mn rig afmaken.

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20:42
green-tea schreef op maandag 8 mei 2017 @ 21:21:
De maandagen dienen juist om te oefenen

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-10 11:07
En teamspeak helpt een hoop om uberhaupt tips te kunnen ontvangen ;)

spuit 11 zie ik...

[ Voor 26% gewijzigd door Alexji op 08-05-2017 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.got-racing.eu/wp/wp-content/uploads/GoT_Grand_Tour.png
GoT Grand Tour 17S2-W909-05-17
Car(s)Track(s)
Porsche 911 GT3 Cup (991)
Porsche 911 GT3 Cup (991)
Fuel100 % (+/- 100 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Oulton Park Circuit - Intl w/out Hislop (Heat 1)
Oulton Park Circuit - Intl w/out Hislop
Day or NightDay
Pit stalls27 / 40
Basic contentNo
Program (CET)
Heat 1
Free practice / Warm-up20:00 - 21:00 (60 min.)
Qualification21:00 - 21:10 (10 min.) (Lone: 4 Laps)
Race21:10 - 21:30 (20 min.)
StartStanding
MC GridSingle Class
Grid orderQualification
CautionsLocal
Restart-
Fast Repairs1
Disqual. Inc's-
Heat 2
Free practice / Warm-up21:40 - 21:50 (10 min.)
QualificationBased on Heat 1
Race21:50 - 22:20 (30 min.)
StartRolling
MC GridSingle Class
Grid orderSequential (inverted) (Previous race/heat)
CautionsLocal
Restart-
Fast Repairs1
Disqual. Inc's-
Weather
TemperatureHumidityFogWind speedWind directionSky
RealisticRealisticRealisticRealisticRealisticRealistic
Time of Day: Late Afternoon

Tot vanavond!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:21
Hoewel ik nog nooit op Oulton Park heb gereden, lijkt het me een mooie combinatie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-10 21:59
Beste auto, leuk circuit, vrije agenda vanavond.
Dit klinkt te goed om waar te zijn... maar ik ben er bij vanavond*.

* komt vast weer iets tussen

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Iedereen,

Ziezo :) Na het behalen van mijn D license even mezelf goed voorstellen. Mijn naam is Patrick, 32 jaar oud en woonachtig in Elsloo (Limburg, kent vast niemand :)). Ik ben werkzaam in de telecom branche maar in mijn vrije uurtjes spendeer ik graag wat tijd achter een race stuurtje, zowel virtueel als op de kartbaan.

Vorige week de knoop doorgehakt om met Iracing te beginnen aangezien het online racen in andere titels, voornamelijk project cars, een groot crash festijn is. Daar was ik ondertussen flink klaar mee.

Alvorens ik begon heb ik zoveel mogelijk informatie tot mij genomen via jullie site, de Iracing site en alle community sites. Er zullen in de komende weken vast en zeker nog vragen komen :)

Voor nu heb ik me aangemeld bij de GoT Iracing site en kunnen jullie mijn, totaal oninteressante Iracing profiel vinden in de signature.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:16

derx666

mecker ende blaet

Hey Patrick. Hier zitten wel meer Limbabnesen hoor :) Ik kom uit omgeving Venlo, en weet iig zeker dat Nick ook een limbo is. De rest weet ik zo even niet 123...

Maar welkom iig, en als je de rookies doorlopen hebt heb je het ergste crash festijn wel gehad. Helaas zitten er in elke serie wel wat prutsers die denken dat ze de reïncarnatie van Senna of Schumacher zijn, maar die leer je vanzelf ontwijken. Het beste is om de komende tijd te concentreren op 1 auto, daar veel km's in te maken en zo een hogere irating te krijgen. Hogere irating heeft als voordeel dat je in de zogenaamde topspits terechtkomt waar over het algemeen wat netter en vooral voorspelbaarder gereden wordt.

Als advies auto (ben wel bevooroordeeld) zou ik je de Skip barber aaraden. Goed om te leren, goede subcommunity om je te helpen, geen setup gedoe, bijna altijd races, en logische trackkeuzes per seizoen zodat je de kosten wat kunt spreiden. Helaas zal iracing nooit goedkoop worden, maar door goed gebruik te maken van aanbiedingen en kortingen door meerdere items tegelijk te kopen gaat het nog redelijk.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Marco,

Dankjewel voor het advies. Ik was inderdaad op zoek naar een "what to do next". Je kan natuurlijk die MX 5 cup blijven rijden maar ik wil eigenlijk wel verder. De Skip barber klinkt interessant en nu vind ik open wheel racen sowieso leuk.

Wat is aan te raden, de auto en meteen de gehele tracklist kopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 10:59:
...Wat is aan te raden, de auto en meteen de gehele tracklist kopen ?
De auto heb je wel nodig ja, als je de serie wilt gaan rijden ;)
Maar ik zou even de kat uit de boom kijken. We zitten nu in week 9 van 12. Over niet al te lange tijd wordt het schema van Seizoen 3 per klasse bekend gemaakt en dan weet je zeker wat je nodig hebt om een seizoen lang te rijden met de Skip.
Hier zijn ze bezig met de voorbereidingen daarvoor:
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3551623.page
en
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3545015.page

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickPost1972
Skip seizoen 3 en 4 wel een paar gave banen bij als zeg ik het zelf.

2017 Season 3

W1 - 13-JUN - Road Atlanta (Full)
W2 - 20-JUN - Lime Rock Park
W3 - 27-JUN - Phillip Island
W4 - 04-JUL - Suzuka (GP)
W5 - 11-JUL - Summit Point (Full)
W6 - 18-JUL - Interlagos
W7 - 25-JUL - Silverstone (GP)
W8 - 01-AUG - Road America
W9 - 08-AUG - Oulton Park (Intl Hislop)
W10 - 15-AUG - VIR (North)
W11 - 22-AUG - Oran Park (GP)
W12 - 29-AUG - Bathurst

2017 Season 4:

W1 - 12-SEP - Lime Rock Park
W2 - 19-SEP - Silverstone (GP)
W3 - 26-SEP - VIR (Full)
W4 - 03-OCT - Road Atlanta (Full)
W5 - 10-OCT - Suzuka (GP)
W6 - 17-OCT - Phillip Island
W7 - 24-OCT - Oran Park (GP)
W8 - 01-NOV - Montreal
W9 - 08-NOV - Okayama (Full)
W10 - 15-NOV - Brands Hatch (GP)
W11 - 22-NOV - Oulton Park (Intl no chicanes)
W12 - 29-NOV - Spa Francorchamps (Classic)

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:25
PatrickPost1972 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 12:31:
Skip seizoen 3 en 4 wel een paar gave banen bij als zeg ik het zelf.

2017 Season 3

W1 - 13-JUN - Road Atlanta (Full)
W2 - 20-JUN - Lime Rock Park
W3 - 27-JUN - Phillip Island
W4 - 04-JUL - Suzuka (GP)
W5 - 11-JUL - Summit Point (Full)
W6 - 18-JUL - Interlagos
W7 - 25-JUL - Silverstone (GP)
W8 - 01-AUG - Road America
W9 - 08-AUG - Oulton Park (Intl Hislop)
W10 - 15-AUG - VIR (North)
W11 - 22-AUG - Oran Park (GP)
W12 - 29-AUG - Bathurst

2017 Season 4:

W1 - 12-SEP - Lime Rock Park
W2 - 19-SEP - Silverstone (GP)
W3 - 26-SEP - VIR (Full)
W4 - 03-OCT - Road Atlanta (Full)
W5 - 10-OCT - Suzuka (GP)
W6 - 17-OCT - Phillip Island
W7 - 24-OCT - Oran Park (GP)
W8 - 01-NOV - Montreal
W9 - 08-NOV - Okayama (Full)
W10 - 15-NOV - Brands Hatch (GP)
W11 - 22-NOV - Oulton Park (Intl no chicanes)
W12 - 29-NOV - Spa Francorchamps (Classic)
Waar haal jij zo deze data vandaan? Kan het in het forum niet vinden? never mind

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
kom wel even langs om wat rondjes te rijden, maar moet om 21:00 wel aan het werk voor 30-60m :\

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
}:O }:O }:O

[ Voor 96% gewijzigd door PatrickPost1972 op 09-05-2017 13:00 ]

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
  • Laatst online: 06-10 19:14
Gisteren toch maar de Mazda uit de schuur gehaald en een race gedaan. Ik was nog wat voorzichtig, maar uiteindelijk toch 4de geworden. Rustig blijven rijden. Morgen maar eens wat sneller proberen te gaan. Kijken of deze tactiek ook werkt voor de Oval

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Nou gisteravond de GGT was niet zo succesvol voor mij.
Het begon goed met een goede pace in de vrije training en een mooie derde plek in de kwalificatie, 'slechts' een halve seconde achter Rudy.
Zoals al bijna gewoonlijk verprutste ik de start in heat 1 en ging 2 wide T1 in met Bas die even niet doorhad dat ik er noch wel was. Daarna steady op 5 gevolgd totdat ik en Bas in een race-incident bij de laatste bocht er beide afgingen en mijn auto toast was. Jammer maar helaas.
Heat 2 kreeg wilde de auto niet opschakelen naar de 2 bij de start en verloor ik flink wat plekken. In de hairpin zag ik Dennis door het gras schuiven en verwachtte dat hij door zou schieten en daarmee verloor ik de aansluiting met de rest van het veld. Overigens schoot Dennis niet door en had ik niet o hard hoeven remmen, maar ja beter voorkomen dan een klapper.
Meteen daarna sloeg het noodlot weer toe... De bandenstapel van de chicane :( Toen maar gestopt en wat anders gaan doen.
Oulton blijft een geweldige baan, maar inhalen en close race is er toch wel een grote uitdaging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

2 leuke races gehad gisteren. Snelheid was er net niet helemaal, maar kon redelijk met de top mee. Alleen Rudy en Nick waren echt een klap sneller. Denk dat ik de laatste tijd te weinig rij en daardoor feeling en vertrouwen mis.
1e race van p4 gestart, en aangezien Joep nogal belabberd startte kon ik meteen bij Nick en Rudy aansluiten. In het begin nog ff een leuk gevecht gehad met Bas die ietsjes sneller was, maar hij kon er nergens echt voorbij. Nadat hij samen met Joep eraf schoot een beetje in niemandsland gereden. Omdat Nick nog een foutje maakte uiteindelijk 2e geworden.
2e race had ik weer best een redelijke start, maar niet heel veel op kunnen schieten doordat ik vrij conservatief in T1 was. In de laatste bocht ging (volgens mij Leandro) vrij wijd en wilde ik binnendoor. Hoek het kan weet ik niet, maar blijkbaar drukte ik op de pitlimiter en kwam ik dus niet weg uit de bocht. Rudy zat vlak achter me, en die hield daar natuurlijk geen rekening mee, en raakte me (zonder gevolgen) op mn achterbumper. Nadat ik doorhad waarom de auto ineens niet vooruit kwam de pitlimiter weer uitgezet, en wer aangesloten. Volgens mij heb ik alleen Robbert ingehaald op de baan omdat hij ergens een fout maakte waarvan ik kon profiteren. Voor de rest niemand ingehaald, maar door fouten van anderen lag ik wel ondertussen 2e achter Bas. Daarna nog een leuk gevecht met Nick gehad waar we ongeveer de halve track naast elkaar zaten, en ik uiteindelijk net iets beter uitkwam in de hairpin volgens mij, en zo hem net voor kon blijven. Hierdoor was Bas wel aan de horizon verdwenen met dik 4s voorsprong. Tegen het einde kwam Rudy nog erg snel dichterbij en de laatste 2 rondes mocht ik geen fout meer maken, anders had hij zeker nog wel ergens een gaatje gevonden. Gelukkig reed ik clean zonder echte grote fouten, en kon ik Rudy net voorblijven op de streep.
2x 2e in de Porker viel me zeker niet tegen. Oulton blijft een geweldige baan om te rijden, het is alleen nagenoeg onmogelijk om iemand in te halen tenzij deze een flinke fout maakt, of überhaupt 2s per ronde trager is.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-10 16:08

DutchDevil79

I race, therfore I am

Voor mij ging het een stuk beter. In beide races een mooie 4de plek. In race 1 moest ik daarvoor wel Bas achter me houden maar dat lukte aardig. Had niet de pace van de voorste mannen maar door niet teveel foutjes te maken wel als 4de gefinisched.
Race 2 zelfs even 1ste gelegen alleen had ik nu wat meer moeite met de druk van achter. Paar kleine foutjes gemaakt waardoor o.a. Bas, Marco en Rudy er voorbij konden. Gelukkig nog wel p4 tegen Dennis kunnen verdedigen.

Oulton blijft een mooi baantje alleen wel lastig met close racen zoals Joep zegt. Er is gewoon weinig ruimte.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
Eerste race drama :+

Tweede race begonnen op pole en kon zelfs wat wegrijden.
Na een aantal ronden zat Nick achter me.
Zag hem tot m'n opluchting een foutje maken, maar snel daarna stond ik achterstevoren in de laatste bocht :(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

Leuke baan Oulton, maar de gekozen layout was niet mijn favo helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gtrNL
Toch nog best laat thuis, TeamSpeak die het niet wou doen, iRacing die niet wou opstarten... het zat weer niet mee. Maar ik was er bij.
En ondanks dat ik maar 4 rondjes kon oefenen kwalificeren en laatste starte kon ik race 1 wel aardig rond komen en achter het pack aan.

Helaas verprutste ik het in race 2 al vrij snel waardoor ik er uit lag. Hopelijk volgende week weer mee doen.

Ooh en ik zal me even inschrijven voor het karten. O-)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
gtrNL schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 12:20:....Ooh en ik zal me even inschrijven voor het karten. O-)
Goed idee!
We missen nog redelijk wat man.
Zou leuk zijn om ri. de 25 man uit te komen.
Ik zou het ook op prijs stellen dat iedereen die nog niet heeft ingeschreven dat zsm doet. Dan kan ik de voorlopige reserveringen doen voor de bbq, drank en koelwagen.

KLIK

[ Voor 9% gewijzigd door JoepW op 10-05-2017 13:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

JoepW schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 13:16:
[...]
Goed idee!
We missen nog redelijk wat man.
Zou leuk zijn om ri. de 25 man uit te komen.
Ik zou het ook op prijs stellen dat iedereen die nog niet heeft ingeschreven dat zsm doet. Dan kan ik de voorlopige reserveringen doen voor de bbq, drank en koelwagen.

KLIK
Jaaa... hie meer zielen hoe meer carnage op de baan... Wat dan ook weer leuk is voor de toeschouwers :)
Dus hup, niet zeuren, maar gewoon inschrijven. Hardstikke gezellig.
En voor de nieuwelingen hier, schroom niet om je in te schrijven, nogmaals hoe meer zielen hoe meer vreugd. Het is niet zo dat je al een tijd "lid" moet zijn om mee te mogen hoor. Gewoon lekker inschrijven dus, dan leer je ook die gasten eens kennen die de hele tijd lopen te blaten over de TS :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-10 16:08

DutchDevil79

I race, therfore I am

En vergeet niet dat als je wint je hier een jaar over kan opscheppen als Tweakers kart kampioen.

En natuurlijk ook een mooie kans om Heusinkveld spullen uit te proberen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
DutchDevil79 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 15:54:
En vergeet niet dat als je wint je hier een jaar over kan opscheppen als Tweakers kart kampioen.

En natuurlijk ook een mooie kans om Heusinkveld spullen uit te proberen.
En ook nog een prijs in de wacht kan slepen (die deze keer wel functioneert, hoor). De (bescheiden) prijs voor de kart winnaar zal afkomstig zijn van Tweakers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

hhmmzzz...niet zo netjes van Heusinkveld. Zowel per mail en bij de bestelling duidelijk gehad over angled brackets op de baseplate monteren, krijg ik ze binnen met straight brackets..pffff en nog erger de angled hebben ze vergeten erbij te leveren. Nu moet ik tot Vrijdag wachten grrrr... Slordig van zo,n dure aankoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
knightvision schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 16:49:
hhmmzzz...niet zo netjes van Heusinkveld. Zowel per mail en bij de bestelling duidelijk gehad over angled brackets op de baseplate monteren, krijg ik ze binnen met straight brackets..pffff en nog erger de angled hebben ze vergeten erbij te leveren. Nu moet ik tot Vrijdag wachten grrrr... Slordig van zo,n dure aankoop.
Nou Heusinkveld kennende zullen ze dat snel en netjes oplossen. Een foutje kan gemaakt worden. Veel belangrijker is hoe het opgelost wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Proxzor
  • Laatst online: 27-07-2020
Gisteren mijn eerste FR2.0 race gedaan, en ik moet zeggen dat was wel echt gaaf. Als de nr 12 kreeg ik het voor elkaar om op de 9e plek te beginnen. Montreal is wel een leuke track maar wat een stressvolle baan man, elke chicane moet je perfect nemen anders kost het je veel tijd. Helaas ben ik nog niet super snel, en sta ik ongeveer 2-3 seconde achter de aliens met een 1.36.0 beste tijd.

Eerste ronde was wel een beetje eng, mensen die proberen in te halen in een chicane met koude banden, wat natuurlijk oplevert dat je beide gewoon de chicane hard mist en maar dan moet hopen dat je geen grip verliest. Chicane daarna kwam dezelfde persoon mij divebomben en kon ik hem nog maar net ontwijken, een ronde later was hij uitgevallen dus dat zegt wel genoeg. Vervolgens leuke battles gehad en de overige 10 rondes als een Max Verstappen in de Russische GP de race uitgereden. Mensen voor me waren te snel om bij in de buurt te komen, en achter me te langzaam. Dus was het meer een race tegen mezelf en gelukkig wist ik hem mooi uit te rijden als 7e. Wel echt een super leuke baan maar echt heel lastig om op volle snelheid te rijden in een race. Je bent toch altijd wat voorzichtiger en zeker op een baan zoals Montreal waar je weinig speling heb en je heel gemakkelijk je auto kan slopen. Vanavond nog maar een race doen en kijken hoe die verloopt, het zal me niks verbazen als ik er deze week zelf ook nog wel af kegel want op de wat warme temperaturen voelt het net meer als schaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik ga vanavond me toch verder verdiepen in de mx-5 tbv zadag avond op suzuka.
Ik wil snappen wat ik anders moet doen met die auto....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxzor
Ik had ook niks moeten zeggen he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
JoepW schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 18:07:
Ik ga vanavond me toch verder verdiepen in de mx-5 tbv zadag avond op suzuka.
Ik wil snappen wat ik anders moet doen met die auto....
Hoe laat?

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Tussen 8 en 1/2 9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
aanwezig

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20:42
Proxzor schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 19:09:
Ik had ook niks moeten zeggen he

[video]
Shit happens, ik heb de laatste tijd ook weinig geluk. Maar dat is racen zeker.

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Kom wel ff meedoen

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
In de League is er een sessie met standaard weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-10 21:16
na een lekker weekendje racen had ik besloten dat het toch echt tijd was mijn stuur een update te geven.
dus opzoek naar een nieuwe, was er toevallig een 2e kans product bij coolblue, een t300 alcantra edititon.
uiteraard meteen besteld en gisteravond als een kind zo blij en meteen aan de slag. het was al laat, dus ik dacht het ligt aan mij. maar ik moet gewoon serieus weer helemaal opnieuw leren rijden merk ik, het gaat vandaag geen moer beter :+

gelukkig heb ik de laatste dagen ook mazel op de ovals, dus ga ik daar ook de rookies eindelijk uit :9

wat ik alleen niet helemaal begrijp is hoe de punten werken, want zoals ik het nu zie kan je onbeperkt races rijden en kan degene met de meeste tijd dus de meeste punten halen?

verder heb ik ook geen flauw idee wat ik moet gaan kopen/welke serie ik wil gaan rijden.
het maakt het vooral lastig dat je niet kan testen met wat je niet hebt gekocht :')
ik wil graag volgend seizoen meedoen aan een D klasse, alleen welke; ruf gt3-skip-global challenge-touring cup.
als ik naar dit seizoen kijk lijkt de ruf gt3 mij het interessants, gebaseerd op de circuits die er inzitten.
iemand nog goede adviezen?

moet wel zeggen dat het een erg verslavend spel is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ten eerste: het is een sim! ;)
Maar ik zou de skip doen.
Errug leuk!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JazzGreenway
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-10 20:15
Denniz0229 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 20:51:
wat ik alleen niet helemaal begrijp is hoe de punten werken, want zoals ik het nu zie kan je onbeperkt races rijden en kan degene met de meeste tijd dus de meeste punten halen?
Per 4 races telt alleen je beste race, en daarover wordt dan weer het gemiddelde genomen. Zie Sporting Code 4.6.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxzor
Denniz0229 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 20:51:
na een lekker weekendje racen had ik besloten dat het toch echt tijd was mijn stuur een update te geven.
dus opzoek naar een nieuwe, was er toevallig een 2e kans product bij coolblue, een t300 alcantra edititon.
uiteraard meteen besteld en gisteravond als een kind zo blij en meteen aan de slag. het was al laat, dus ik dacht het ligt aan mij. maar ik moet gewoon serieus weer helemaal opnieuw leren rijden merk ik, het gaat vandaag geen moer beter :+

gelukkig heb ik de laatste dagen ook mazel op de ovals, dus ga ik daar ook de rookies eindelijk uit :9

verder heb ik ook geen flauw idee wat ik moet gaan kopen/welke serie ik wil gaan rijden.
het maakt het vooral lastig dat je niet kan testen met wat je niet hebt gekocht :')
ik wil graag volgend seizoen meedoen aan een D klasse, alleen welke; ruf gt3-skip-global challenge-touring cup.
als ik naar dit seizoen kijk lijkt de ruf gt3 mij het interessants, gebaseerd op de circuits die er inzitten.
iemand nog goede adviezen?

moet wel zeggen dat het een erg verslavend spel is :D
De skip! De RUF is ook wel leuk, maar sinds de Porsche wat minder populair geworden. Skippies leer je ook echt heel veel van, al is het natuurlijk wel een Open Wheel. Ik heb uiteindelijk allebei gekocht, en merkte toch dat ik me in de RUF nog niet helemaal comfortabel voelde. Zeker omdat het anders rijdt dan normaal. Nou is het wel een hele leuke serie om te leren, maar als je na een paar fatsoenlijke races in de skippie de C klasse binnenkomt kan je beter voor de Porsche gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

JoepW schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 17:29:
[...]

Nou Heusinkveld kennende zullen ze dat snel en netjes oplossen. Een foutje kan gemaakt worden. Veel belangrijker is hoe het opgelost wordt.
Ja bij mij is dan al snel het glas half leeg hihihi ;) Toch baal ik er van.
Wat een zware rempedaal zeg hahaha ik kan hem amper indrukken. Ze zien er wel dik uit.
Ik heb nog geen wow gevoel want het blijft een pedaal indrukken. (dit komt wellicht dat ik hem amper heb kunnen testen door het missen van de angled brackets in mijn angled pedalplate rigg)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

knightvision schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 22:30:
[...]

Ja bij mij is dan al snel het glas half leeg hihihi ;) Toch baal ik er van.
Wat een zware rempedaal zeg hahaha ik kan hem amper indrukken. Ze zien er wel dik uit.
Ik heb nog geen wow gevoel want het blijft een pedaal indrukken. (dit komt wellicht dat ik hem amper heb kunnen testen door het missen van de angled brackets in mijn angled pedalplate rigg)
Heb ook een hele fijne ervaring met de heren. Ze willen niet enkel goede spullen verkopen, ze willen ook dat je er plezier aan hebt. Dus zeker als er iets mis gegaan is in de bestelling, lossen ze dit ongetwijfeld op.

Ik heb in m'n rempedaal de 3 groene rubbers zitten, dat maakt samen met m'n dd op degelijke FFB elke race een prima workout. Een half uurtje racen gisteren is gelijk aan 15 minuutjes hardlopen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:12

Niellie41

[object Object]

Ik kwam gisteravond dit filmpje tegen. Hier zie je een scan van een single seater. Eerst dacht ik dat het de McLaren was, maar de scan heeft niet dat stulpje op de neus.

Kan iemand deze auto herkennen?

[ Voor 18% gewijzigd door Niellie41 op 11-05-2017 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

geen idee. Gezien de achtervleugel is het geen 2017 want die is te hoog. Het is ook niet die oude BMW f1 want de neus klopt niet. En de mclaren heeft ook een andere neus. Vreemd

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

NESN heeft nog twee videos gemaakt:

derx666 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 07:39:
geen idee. Gezien de achtervleugel is het geen 2017 want die is te hoog. Het is ook niet die oude BMW f1 want de neus klopt niet. En de mclaren heeft ook een andere neus. Vreemd
@tim.w heeft volgens mij de oplossing: de McLaren uit 2015 voor hun update.
Afbeeldingslocatie: http://f1.imgci.com/PICTURES/CMS/29200/29299.3.jpg

[ Voor 63% gewijzigd door Niellie41 op 11-05-2017 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziezo inmiddels de Skip aangeschaft om in ieder geval uren te gaan maken in de auto. Veel oefenen en het viel me op dat je de set-up enigszins kan tweaken.

Sowieso lijkt het er op dat er voor de skip altijd wel een race te vinden is. In ieder geval in kortere intervallen dan andere series.

Nu ben ik wel nog even op zoek naar een aantal pointers omtrent de keuzes die je maakt/kan maken in Iracing. Stel nu dat het GT gedeelte me ook (of misschien meer) gaat interesseren dan de Open wheel races. Welk pad zou dat verstandig zijn om te volgen ? Welke GT series zijn leuk om aan mee te doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Zo. Ze hebben de Rookie Street Car wel wat aangepast. Waar je normaal op Charlotte gewoon vol gas over de Oval raast moet je je nu inhouden als je van bocht 3 naar 4 gaat...anders is het Whieeeeee en daar is de muur :9~

Zit daadwerkelijk een groot verschil in tussen overdag en 's avonds. Overdag is het veel gladder.

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-12-2024
Sorry mensen dat ik er niet bij was deze week maar ik voel me al enkele niet echt lekker, vorig weekend zelfs mijn ruf race op zolder niet gereden. Hopelijk ben ik volgende week weer van de partij.

iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 08:37:
Ziezo inmiddels de Skip aangeschaft om in ieder geval uren te gaan maken in de auto. Veel oefenen en het viel me op dat je de set-up enigszins kan tweaken.
Dat setup tweaken voor de Skip is meestal niet echt nodig aangezien de meeste mensen met nagenoeg dezelfde setup rijden:
Banden: 124kpa rondom
SPO: 5
ARB: 7
Rembalans 52-55
Rembalans verschilt wel redelijk per rijder, is meer een persoonlijke voorkeur. Als nieuwe rijder zou ik adviseren voor te beginnen met een iets hogere rembalans (55), en langzaam kijken of lager voor je werkt. Met een lagere rembalans creëer je iets meer stuur bij het aanremmen, maar met het risico dat de achterkant gaat glijden, en dan verlies je veel tijd.

De Skip is een balans auto. Je bent het snelst als je de auto in balans houdt. Dus geen bruuske stuurbewegingen, en met beleid remmen en gasgeven (dat wil niet zeggen langzaam, maar met gevoel, in 1x 100% gas of rem is niet ok, maar heel langzaam ook niet).
Verder is het in het begin denk ik beter/makkelijker om op tijd te remmen, en evt de laatste paar meter (als je te kort komt) de auto de bocht in laten rollen. Als de Skip rolt stuurt hij wat makkelijker.
Probeer de auto voor de apex al zo te hebben dat je vroeg op je gas kunt, en niet meer hoeft te liften. Als je moet liften ben je gewoon te vroeg op je gas gegaan, en moet je iets langer wachten de volgende keer.

Tijdens de trainingen op maandag valt het me wel op dat de nieuwere rijders vaak de baan niet helemaal gebruiken. Bv, een meter laten liggen op de apex, of bij het aanremmen niet helemaal aan de rand van de baan zitten, maar ook daar een meter laten liggen. Bij de Skip kan je dit al gauw 0.1 tot 0.2s per bocht schelen.

Hier zou je het komende half jaar wel mee vooruit moeten kunnen :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hele fijne uitleg ! Daar kan ik voorlopig zeker mee vooruit :)

Ik bemerkte al dat je tijdens het accelereren veel tijd kan winnen. Grootste uitdaging zit inderdaad wel in het aanremmen dus daar laat ik denk ik veel tijd liggen. Op Interlagos zit ik, tijdens de trainingen die ik gedaan heb, nu op een 1.51.6 wat nog steeds een flink eind af ligt van de echte top tijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Het is ook veel belangrijker om een goeie exit te hebben dan een goeie entry, zeker als de corner volgt op een lange straight wat zeker het geval is in de laatste turn op Interlagos. Daar kan je veel meer tijd verliezen door een slechte exit dan een slechte entry.
Ik heb geleerd om veel trager te zijn bij mijn entry om zeker te zijn van de apex en dat ik een goeie exit speed heb. De tijd die je verliest bij entry valt in het niets met de tijd die je wint op de straight.

Ik merk dat ik die fout nog veel maak. Als ik mijn data bekijk in VRS zie ik dat in corners waar ik het meeste tijd verlies, dat meestal komt omdat mijn entry speed hoger is dan die van het datapack. Daardoor mis ik apex en kan ik niet op tijd de throttle induwen en dus ook tijd verlies lang na de turn.

Het is een beetje tegenstrijdig maar soms ben je effectief sneller door trager te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
derx666 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 10:53:
[...]

Dat setup tweaken voor de Skip is meestal niet echt nodig aangezien de meeste mensen met nagenoeg dezelfde setup rijden:
Banden: 124kpa rondom
SPO: 5
ARB: 7
Rembalans 52-55
Ik rij zelf nu met ARB van 2. Vind de auto daardoor zoveel stabieler aanvoelen. Nagenoeg geen over/onderstuur. Wellicht iets langzamer in zijn algemeen, maar ben daardoor wel veel constanter.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Michaelg schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 11:55:
[...]

Ik rij zelf nu met ARB van 2. Vind de auto daardoor zoveel stabieler aanvoelen. Nagenoeg geen over/onderstuur. Wellicht iets langzamer in zijn algemeen, maar ben daardoor wel veel constanter.
ARB 2 is wel erg laag. Ik kom nooit onder de 6. Meestal 7 en als er veel grip is 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Michaelg schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 11:55:
[...]

Met ARB 2 zou je veel meer onderstuur moeten hebben omdat je het gewicht verder naar achteren verplaatst bij acceleratie. Aangezien de Skip al een onderstuurd kr*ng is rijdt bijna iedereen met 7 of 8 ARB om nog een beetje stuur te krijgen.

Als de auto stabieler wordt bij jou van ARB 2 dan ligt dat waarschijnlijk meer aan jouw rijstijl. Ik vermoed dat je te bruusk stuurt en of remt/gas geeft. Hierdoor krijg je onbalans, en wordt de auto dus onstabiel.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Als ik de ARB op 6 zet heb ik voornamelijk bij het aanremmen en insturen dat de auto voor de apex gaat oversturen waardoor ik de bocht nooit hetzelfde krijg. Nadat ik hem op 2 heb gezet is dit totaal geen probleem meer en heb ik ook geen last van onderstuur/overstuur meer. Is het per definitie langzamer om met ARB op 2 te rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Je zou de brake bias wat meer omhoog kunnen zetten, misschien dat dat al genoeg is om je probleem te verhelpen zonder stuur op de exit te verliezen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Wat ook kan zijn is dat je te abrupt je rem los laat terwijl je al aan het sturen bent, dan krijg je ook overstuur omdat het gewicht ineens van voor naar achteren gaat.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Oke thanks voor de tips. Zal eens proberen hiermee te spelen. Vooral benieuwd of ik dan wat sneller ben.
Zit nu op een iR van 1643 en val beetje tussen wal en schip. Top split ben ik te langzaam voor, en lagere splits kom ik bijna niet meer in 8)7. En als ik het geluk heb om in de tweede split te komen wordt ik wel weer van achteren geraakt (twee races op rij dat ik in de rondte getikt ben)

[ Voor 22% gewijzigd door Michaelg op 11-05-2017 13:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
derx666 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 12:42:
[...]

Met ARB 2 zou je veel meer onderstuur moeten hebben omdat je het gewicht verder naar achteren verplaatst bij acceleratie. Aangezien de Skip al een onderstuurd kr*ng is rijdt bijna iedereen met 7 of 8 ARB om nog een beetje stuur te krijgen.

Als de auto stabieler wordt bij jou van ARB 2 dan ligt dat waarschijnlijk meer aan jouw rijstijl. Ik vermoed dat je te bruusk stuurt en of remt/gas geeft. Hierdoor krijg je onbalans, en wordt de auto dus onstabiel.
Toch even een correctie/aanvulling.
Een anti roll bar (ARB) beïnvloed niet de gewichtsverplaatsing van voor naar achter of andersom, maar beïnvloed de gewichtsverplaatsing van links naar rechts of andersom (body roll).

Eigenlijk is een ARB een onderdeel van de auto waarmee je de wieldruk verschillen tussen links & rechts bij het nemen van een bocht veranderd. Door de manier waarop een ARB links en rechts met elkaar verbind heeft een ARB geen invloed op de gewichtsverplaatsing voor / achter.

Natuurlijk heeft de stevigheid van ARB wel invloed op de manier gewichtsverplaatsing plaatsvind bij insturen (en eventueel tegelijk remmen). Want dan is er gewichtsverplaatsing links <-> rechts.

Hier een wel leuk filmpje die het simpel uitlegt.
Michaelg schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:10:
Als ik de ARB op 6 zet heb ik voornamelijk bij het aanremmen en insturen dat de auto voor de apex gaat oversturen waardoor ik de bocht nooit hetzelfde krijg. Nadat ik hem op 2 heb gezet is dit totaal geen probleem meer en heb ik ook geen last van onderstuur/overstuur meer. Is het per definitie langzamer om met ARB op 2 te rijden?
Ik raad je net als Nick aan om de rembalans naar voren te zetten en wel met ARB 7 te rijden.
En zoals Marco zegt rustige inputs geven waardoor de auto in balans blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

mowa

u are what u is

In mijn beleving maakt de setup weinig uit, zal hooguit een paar tienden schelen.
Een poosje terug op Bathurst bleek mijn setup, om de 1 of andere reden, terug naar default gereset te zijn maar reed gewoon onder de 2:30. Op Oran park bleek hetzelfde en reed 1:14 hoog.
De basis setup voelt hooguit wat onderstuurd en "stroef" maar zal je niet moeten weerhouden van het rijden van redelijke tijden.

Moet van 't weekeinde sowieso ff 1 en ander nagaan, wellicht nieuwe install doen. Het spookt namelijk; reset van on-screen lap data van "session best lap" (wat ik prefereer) naar default "all-time best lap", geluid van chat wat ineens wegvalt en meer van dat soort gein.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Je hebt natuurlijk gelijk Joep, al zul je natuurlijk tijdens het loslaten van de rem tijdens het sturen ook meer verplaatsing van gewicht van voor naar achteren hebben als je ARB laag staat :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
derx666 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 14:48:
Je hebt natuurlijk gelijk Joep, al zul je natuurlijk tijdens het loslaten van de rem tijdens het sturen ook meer verplaatsing van gewicht van voor naar achteren hebben als je ARB laag staat :)
Dat is maar zeer beperkt en bijna verwaarloosbaar hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Het valt me toch op dat de Skip altijd wordt aangeraden en er nooit over de Spec Racer Ford wordt gesproken. Het is gratis content en echt een heel leuke en leerzame auto. Wat mij betreft zeer ondergewaardeerd! Ik heb er altijd leuk mee geracet.

Spec Racer heeft wel veel meer setup opties waardoor dat mischien weer afschrikt. Maar er is hier genoeg info over te vinden in het subforum op iRacing. Skip is één keer een balans vinden en nooit meer aanpassen. Wat ik eigenlijk bij iedere auto wel adviseer, iedereweek een andere setup van het web plukken leer je niets van en de auto reageert steeds weer anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Heb je recent nog met de srf gereden?
Hij is namelijk lang zo leuk niet meer vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Hm... het is inderdaad alweer bijna een jaar geleden.

Dat gerommel met dat bandenmodel bij iRacing maakt de beleving wat mij betreft niet leuker. De GT3's vind ik er in iedergeval niet leuker door geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De GT3 beleving lijkt me enorm aantrekkelijk. Heb er nog niet echt mee gereden maar wel al veel races van gezien en het feit dat er zoveel nevenevents zijn en de populariteit groot is, spreekt me wel aan.

Wat is er mis met het bandenmodel aan de GT3 dat het niet meer zo leuk maakt? Is het iets waar iRacing nog gaat aan werken of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik vond de GT3's met name de merc ontzettend opgeknapt door de laatste update van het bandenmodel.
@Verwijderd er worden geregeld veranderingen doorgevoerd. Al 6 jaar lang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Heb even rondje of twintig getest maar 1.ik ben echt stukken langzamer en 2. De auto doet gewoon niet precies wat ik wil dat ie doet. Met arb laag en bb op 53 vind ik hem heerlijk rijden. Aanremmen en insturen gaat zonder over en onderstuur, en ook het accelereren gaat vloeiend. Misschien is het ook kwestie van veel meer oefenen hoor. Binnenkort wat sessies bij phydomir plannen. Wellicht ziet hij wat ik beter kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoepW schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 20:39:
Ik vond de GT3's met name de merc ontzettend opgeknapt door de laatste update van het bandenmodel.
@Verwijderd er worden geregeld veranderingen doorgevoerd. Al 6 jaar lang ;)
Ik vind de neus wat log aanvoelen. Er was een beste rake en caster aanpassing nodig om de wagen 'pointy' te krijgen in de langzamere bochten. Nadeel daarvan is dat je op RA dan weer heel T1 soms op de TC door gleed.

De physics van iRacing zijn verre van perfect, als de banden dat wel zijn, dan merken we dat nauwlijks. 🙂

Ik weet nog wel hoe de McLaren (gt3) een jaar of anderhalf terug rond de 140 mph ineens alle downforce achter kwijt raakte. Daarnaast enorme onderstuur in langzame bochten en dodelijk op elke curb. Hij ging wel hard, zelf harder zonder draft dan andere wagens met volle draft 🙈.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 01:44:
[...]

Ik vind de neus wat log aanvoelen. Er was een beste rake en caster aanpassing nodig om de wagen 'pointy' te krijgen in de langzamere bochten. Nadeel daarvan is dat je op RA dan weer heel T1 soms op de TC door gleed.

De physics van iRacing zijn verre van perfect, als de banden dat wel zijn, dan merken we dat nauwlijks. 🙂

Ik weet nog wel hoe de McLaren (gt3) een jaar of anderhalf terug rond de 140 mph ineens alle downforce achter kwijt raakte. Daarnaast enorme onderstuur in langzame bochten en dodelijk op elke curb. Hij ging wel hard, zelf harder zonder draft dan andere wagens met volle draft 🙈.
Ow je hebt zeker gelijk. Perfect zijn de physics en ook de banden zeker niet. Ik wordt af en toe helemaal wanhopig als de banden oververhitten en daarna het lijkt alsof je op ijs beland bent.
Mijn opmerking over de GT3 is ook niet om te duiden dat deze nu perfect zijn (en ik rij enkel met de Mercedes) maar meer om aan te geven dat ze beter zijn dan een tijdje geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

JoepW schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 07:23:
[...]

Ik wordt af en toe helemaal wanhopig als de banden oververhitten en daarna het lijkt alsof je op ijs beland bent.
Dit is toch niet meer het geval voor de sports car wagens? Zeker niet bij de GT3 auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Niellie41 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 07:47:
[...]

Dit is toch niet meer het geval voor de sports car wagens? Zeker niet bij de GT3 auto's.
Idd is het bij de GT3s flink afgezwakt.
Pak bv de Corvette doe een flinke slide of burnout en weg is de grip. Super on-realistisch.

[ Voor 15% gewijzigd door JoepW op 12-05-2017 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

JoepW schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 07:58:
[...]

Idd is het bij de GT3s flink afgezwakt.
Pak bv de Corvette doe een flinke slide of burnout en weg is de grip. Super on-realistisch.
Ik heb het afgelopen half jaar in de Corvette gereden. ;)
Voor de update had deze auto er inderdaad heel erg last van. Na de update rijdt hij al een stuk beter.

Op Le Mans is de auto wel nog heel uitdagend, maar dat komt door de low downforce package voor die baan.
Dat is echt aero, want je kan makkelijk een slide opvangen en gewoon door gaan.

[ Voor 26% gewijzigd door Niellie41 op 12-05-2017 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Je gaat me toch niet proberen te overtuigen dat op lage snelheid na een mooie burnout de grip van de banden van de corvette zich realistisch gedragen?
Het is idd beter, maar nig niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Met de situatie die jij schetst heb ik geen ervaring. Tijdens een race maak ik geen burnouts. ;)
Misschien wel een slide her en der.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Dat snap ik ook wel Niel. Maar een Burnout (net als een flinke slide of blokkerend remmen) legt wel het probleem van de eigenaardige opwarming van de banden bloot. Maar blijkbaar zie jij het probleem niet. Prima...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:42

Arfman

Drome!

Tenzij de auto's het nieuwste bandenmodel hebben (zoals de 911 en de GT3's) is na een burnout of een flinke slide de achterkant niet meer te houden. Dat is al jaren zo en het is imo verschrikkelijk dat dit zo lang geduurd heeft om te fixen, en dan ook nog alleen maar omdat ze met Dirt bezig waren en er toen achterkwamen, terwijl op het forum al jaren steen en been geklaagd wordt.

Toen ik nog actief was in de Radical community hebben we zelfs een keer geprobeerd om Dynamic Weather voor die serie uit te laten zetten, omdat die auto op elk ander weertype dan standaard compleet onbestuurbaar werd. Dus nee, perfect is het zeker niet.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik zeg ook niet dat het bandenmodel perfect is. Ik zeg alleen dat de situatie van JoepW niet herken. Ik heb het afgelopen half jaar in de Corvette gereden en na de update van het bandenmodel rijdt de auto al een stuk beter. We hebben 3/4 stints kunnen doen op een set banden, wasr bij de auto trickier wordt bij de 3e en 4e stint. De auto werd nooit onhandelbaar, nadat je iets te hard op het gas ging of je verremde. Daarvoor was dit natuurlijk wel het geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-07 13:27
Wij waren zelfs van plan om naar 6 stints op een setje banden te gaan in onze Corvette, maar onze crash heeft die strategie naar de prullenmand verwezen.

Ik had zelf ook geen last van banden die te snel oververhit geraakten, maar dat kan ook zijn omdat we al gewoon waren aan de auto. Je kan hem niet in de bochten smijten zoals je met de Aston kan/kon. We hadden wel last van de aero die niet echt gebalanceerd was op Le Mans. Is er na de NEO 24u eigenlijk niet weer een update geweest voor de Corvette?

edit: de week na de 24u is de auto inderdaad aangepast met een shift in aerobalans naar achter: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3535668.page

Geen idee hoe ie nu rijdt dus, ik heb dat kreng sindsdien niet meer aangeraakt :+

[ Voor 19% gewijzigd door ThiJor op 12-05-2017 14:23 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Laatst online: 08-10 14:56
Snel nog even terug 3 maand subscription genomen, wil nog snel de Blancpain Sprint meenemen om 22u, krijg ik bij het opstarten steevast "Error 40" te zien.

Ben hier alles aan het proberen, uninstall/reinstall, nieuwe Nvidea drivers etc. maar blijkt niet te helpen :(

Als ik een Test session start, doet hij het wel .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Zoek eens op het iracing forum op die fout, vooral in de problems sectie. Ik heb die daar wel eens voorbij zien komen, maar weet niet meer waardoor het veroorzaakt werd.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
http://www.edracing.com/edr/Sim-errors.php
Loading error 40 staff post by Randy C:
"40 means it couldn't load some piece of graphics needed by the sim's user interface. It might help to remove the file named version_system.txt in the sim's installation directory (by default, this is C:/Program Files (x86)/iRacing). Then, refresh your browser and the web site will tell you that you have required updates. Allow it to download and install the update. If that doesn't fix the issue, contact support@iracing.com."

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Proxzor
Vandaag maar voor het eerst een iRacing skin gemaakt, best goed gelukt denk ik :)

Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/vO7FB/9ed0e77c1c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet zeggen dat er toch wel een beetje frustratie inkruipt op het moment. In de pratice sessions op Interlagos met de Skip Barber kan ik vrij constant rondes draaien van 1.50.9 maar in een officiele race.....pfff

Lijkt wel alsof ik een andere auto rijd. Zoveel onderstuur. Soms verlies ik gewoon zoveel tijd en kan ik het niet plaatsen.

En dan in de race wordt het helemaal mooi. Uiteraard is het heel anders met zoveel auto's om je heen maar ik zie mensen onmogelijk laat remmen (en de bocht maar net aan halen) om de auto er maar naast te zetten. Probleem is dat je hele eigen entry hiermee ook naar de klote is en er zomaar 2,3 man voorbij razen op het rechte stuk.
*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Verwijderd schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 12:16:
Moet zeggen dat er toch wel een beetje frustratie inkruipt op het moment. In de pratice sessions op Interlagos met de Skip Barber kan ik vrij constant rondes draaien van 1.50.9 maar in een officiele race.....pfff
Heb je de weer settings van de practise sessies vergeleken met de race setting? Weersinvloeden zijn soms erg groot. En tijden fluctueren daardoor enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Ik vind het een prachtig spel. Maar nu weer door een of andere doldwaze idioot van de baan gereden. Hij rijd tegen de muur, komt terug maar mist snelheid. Daardoor blokt hij mij niet, nee hij ramt me gewoon van de baan. Meteen na de crash stopt hij het spel. Nu dus een complaint invullen, want dit slaat nergens op!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gtrNL
Proxzor schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 00:34:
Vandaag maar voor het eerst een iRacing skin gemaakt, best goed gelukt denk ik :)

[afbeelding]
Zeker goed gelukt, en je hebt niet de makkelijkste template gekozen om mee te beginnen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-10 08:44
Michaelg schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 21:03:
Heb even rondje of twintig getest maar 1.ik ben echt stukken langzamer en 2. De auto doet gewoon niet precies wat ik wil dat ie doet. Met arb laag en bb op 53 vind ik hem heerlijk rijden. Aanremmen en insturen gaat zonder over en onderstuur, en ook het accelereren gaat vloeiend. Misschien is het ook kwestie van veel meer oefenen hoor. Binnenkort wat sessies bij phydomir plannen. Wellicht ziet hij wat ik beter kan doen.
Als je ispeed of vrs hebt wil ik ook wel eens kijken hoor..

Ik speel eigenlijk altijd wel een beetje met de setup.. default is 52bb, 5 spo, 17.4 psi, 7 arb.. maar afhankelijk van circuit pas ik het een klein beetje aan..

Wil ik wat meer overstuur dan gaat of de bb omlaag of de arb omhoog, meer onderstuur dan andersom of bandenspanning voor 1 tikkie omhoog. Circuits met lange stukken wil ik nog wel gaan voor 18 of 19 psi.. mast in deze wijzigingen hebben we het over honderdsten en zeker geen tienden..

Een tiende verliezen in de skip is best veel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Kloever schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 16:33:
Ik vind het een prachtig spel. Maar nu weer door een of andere doldwaze idioot van de baan gereden. Hij rijd tegen de muur, komt terug maar mist snelheid. Daardoor blokt hij mij niet, nee hij ramt me gewoon van de baan. Meteen na de crash stopt hij het spel. Nu dus een complaint invullen, want dit slaat nergens op!
Waarschijnlijk was deze "doldwaze idioot" gefrustreerd. We zijn allemaal wel eens gefrustreerd en doen dan stomme dingen en uit frustratie alt+f4 drukken. Wat hier ook kan meespelen is dat zijn auto beschadigd was en daardoor de controle verloor. Ik trek het bewust doen hier dus in twijfel.

Uit je tekst kan ik natuurlijk niet exact de situatie zien maar je doet er altijd verstandig aan om rustig aan te doen als er een incident plaats vindt. En ja waarschijnlijk word je dan door een paar doldwaze om de oren gereden die niet rustig aan doen bij een incident. Vaak zie je die later toch wel weer terug, als ze al niet gecrashed zijn.

Mede daardoor prefereer ik races van meer dan 45minuten, mensen rijden dan toch met een andere mentaliteit en even rustig aan doen betekend niet meteen een slecht resultaat. Over het algemeen dan tenminste :P

Frustrerend is het wel!

Edit: ow wacht het was in de Streetstock op Charlotte? Ja daar zijn echt 90% van de rijders niet goed bij hun hoofd 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door The_FrankO op 13-05-2017 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
The_FrankO schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 17:07:
[...]

Waarschijnlijk was deze "doldwaze idioot" gefrustreerd. We zijn allemaal wel eens gefrustreerd en doen dan stomme dingen en uit frustratie alt+f4 drukken. Wat hier ook kan meespelen is dat zijn auto beschadigd was en daardoor de controle verloor. Ik trek het bewust doen hier dus in twijfel.

Uit je tekst kan ik natuurlijk niet exact de situatie zien maar je doet er altijd verstandig aan om rustig aan te doen als er een incident plaats vindt. En ja waarschijnlijk word je dan door een paar doldwaze om de oren gereden die niet rustig aan doen bij een incident. Vaak zie je die later toch wel weer terug, als ze al niet gecrashed zijn.

Mede daardoor prefereer ik races van meer dan 45minuten, mensen rijden dan toch met een andere mentaliteit en even rustig aan doen betekend niet meteen een slecht resultaat. Over het algemeen dan tenminste :P

Frustrerend is het wel!

Edit: ow wacht het was in de Streetstock op Charlotte? Ja daar zijn echt 90% van de rijders niet goed bij hun hoofd 8)7
Jup...En het probleem is dus...ik probeer echt heel hard om uit de Rookies te komen. Zo heel veel tijd heb ik niet, dus ik moet het met 1 tot 4 races per week doen. Als dat zo'n knakker voorbij komt dan is de lol er bij snel af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
Kloever schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 17:19:
[...]

Jup...En het probleem is dus...ik probeer echt heel hard om uit de Rookies te komen. Zo heel veel tijd heb ik niet, dus ik moet het met 1 tot 4 races per week doen. Als dat zo'n knakker voorbij komt dan is de lol er bij snel af
Wat mij pas nog door de rookies heen heeft geholpen is niet kwalificeren en gewoon een gat van 2 a 3 seconden laten op je voorganger. Als er iemand achter je zit die sneller is, laat hem er gewoon makkelijk voorbij op het rechte stuk. Door alle crashes word je alsnog 3-6e.
Uiteraard zijn sommige crashes compleet onvermijdelijk :+
Het is wel super saai.

Maar ik heb eergisteren eindelijk een oval race gereden zonder een crash. Dat was wel echt een mooi moment en maakte de saaie rookie races het wel waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Denniz0229 schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 17:43:
[...]

Wat mij pas nog door de rookies heen heeft geholpen is niet kwalificeren en gewoon een gat van 2 a 3 seconden laten op je voorganger. Als er iemand achter je zit die sneller is, laat hem er gewoon makkelijk voorbij op het rechte stuk. Door alle crashes word je alsnog 3-6e.
Uiteraard zijn sommige crashes compleet onvermijdelijk :+
Het is wel super saai.

Maar ik heb eergisteren eindelijk een oval race gereden zonder een crash. Dat was wel echt een mooi moment en maakte de saaie rookie races het wel waard :)
Ik ga liever het gevecht aan, maar dan wel normaal. Omdat ik weet dat ze hier niet altijd even "netjes" rijden kies ik mijn inhaal momenten goed uit. Zoals net. Uitkomende in de bocht, goede exit en rechtstuk. En bam...ik vlieg een keer of wat over de kop....maar ik moet misschien idd maar even als een omaatje gaan rijden. Kan ik in de D in ieder geval mooi racen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
Kloever schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 17:47:
[...]

Ik ga liever het gevecht aan, maar dan wel normaal. Omdat ik weet dat ze hier niet altijd even "netjes" rijden kies ik mijn inhaal momenten goed uit. Zoals net. Uitkomende in de bocht, goede exit en rechtstuk. En bam...ik vlieg een keer of wat over de kop....maar ik moet misschien idd maar even als een omaatje gaan rijden. Kan ik in de D in ieder geval mooi racen
ja zo begon ik ook, tot ik dat na 10 races wel zat was en hier ook mijn gal kwam spuwen en wat advies kwam vragen.
Het zal ongetwijfeld ook lukken als je echt mee raced, maar dat duurt misschien 10 races, terwijl met achteraan rijden je het red in 3-4. Toen was mijn keus snel gemaakt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxzor
gtrNL schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 16:37:
[...]

Zeker goed gelukt, en je hebt niet de makkelijkste template gekozen om mee te beginnen.
Bedankt! Gelukkig ben ik al wat bekend met textures die je moet bewerken, dus gelukkig kan ik me wel enigszins vinden in wat alles is. Maar het is toch nog altijd een beetje puzzelen, zeker omdat ik gewoon de Torro Rosso er specifiek in wilde hebben. Eigenlijk was het plan om niet echt specifiek een 'Red Bull' te maken met de standaard kleuren, maar uiteindelijk toch een beetje naar toe gegaan. Nu is het een combo van mercedes strepen op de zijkant, met toro rosso kleuren geworden. Ik denk dat ik vanavond wel een poging ga wagen aan een porsche.
Pagina: 1 ... 98 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies