DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Als je pr-outlaws gebruikt krijg je voor 49 dollar een jaar incl tax $59,-hindrikv schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 15:03:
[...]
Misschien heb je hier nog wat aan; PR-HotLaps
Met deze code krijg je drie maanden voor nog geen 5 euro, dit is echter wel alleen voor nieuwe leden!
In deze drie maanden kun je goed proeven of iRacing echt wat voor jou is
Je kan hierbij ook de refferal van Joep gebruiken. Ik heb vandaag mijn g29 gekregen en ga proberen te leren auto rijden in een sim
Is Charlotte niet alleen volgas met de Street Stock? Nog steeds netjes dat je daar top 5 rijdt hoorKloever schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 14:25:
[...]
In mijn geval wel. En dan puur om de oval Usa international speedway. Op Charlotte rij ik wel steeds top 5, dus in doe wat anders fout ergens
Plate races zijn soms loterijen, kan enorm frustrerend zijn. Wat je beschrijft over geen yellow komt toch wel erg vaak voor, met als gevolg dat mensen niet afremmen bij het zien van gevaar in de angst de draft te verliezen. Met het gevolg dat "the big one" nog bigger wordtKyp5ki schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 17:28:
Gisteravond na een paar weken niet mee te hebben gedaan (tijdgebrek) weer een race in de NIS-fixed gedaan (split 6 van. Deze week is de race op Talladega dus dat is lekker met zijn allen vol gas in een lijn rijden en het was weer een feest.
ik had mij als 5e gekwalificeerd niet heel belangrijk op een superspeedway maar was wel blij dat ik aan de binnenkant mocht starten. Waar normaal alle ongelukken achteraan gebeuren zat ik gister in een split waar iedereen van voren in de rondte ging. door alle ongelukken goed te ontwijken lag ik na 20 rondjes voorop en heb dit 10 rondjes vol gehouden tot dat ik ook voor het eerst de rondte in ging. Ik moest iets van mijn lijn om een achterligger te passeren die er voor had gekozen om onder de gele lijn te rijden. Waarschijnlijk vond mijn achterbuurman dit een fijn moment om in een gat te duiken dat er volgens mij niet was en zeker in ronde 31 van 94 ook niet nodig om er voor te gaan. (sluit ook niet uit dat het mij eigen fout was). Hierdoor gingen we beide in de rondte met nog een paar andere gelukkig had ik alleen wat body-schade en kon ik na 13 sec reparaties weer verder, maar wel terug gezakt naar plek 22.
Bij de herstart gelukkig weer wat plekken kunnen opschuiven waardoor ik de aansluiting kon houden met de leiders. Maar je voelt hem waarschijnlijk wel aankomen wederom ging het voorin fout waardoor ik van mijn gas af ging om te kunnen ontwijken echter tot de verbazing van iedereen kwam er geen gele vlag, en hierdoor was ik de aansluiting kwijt met de leiders. Hierdoor heb ik eerst nog een aantal rondes in mijn eentje gereden en uiteindelijk kwam ik terecht in een leuk groepje dat als doel had om weer aansluiting te vinden met de leiders. Echter besloot 1 iemand van ons groepje in bocht 3 om spontaan naar links te sturen,hij zat aan de buitenkant naar de binnenkant waar ik opdat moment reed.Dit betekende voor mijn auto een enkele ticket naar de maan en voor mij zelf een hartverzakking. uiteindelijk heeft mijn race maar 56 rondjes geduurd.
Als youtube weer meewerkt zal ik nog een video posten met de ongelukken.

Ik heb zelf gister ook de race gedaan, in de topsplit. Met een 7de startplek was ik erg tevreden maar het ging steeds slechter in de race. Bij een greenflag pitstop 3 autos die voor me spinnen waardoor ik voorzichtig de pits in moest en daardoor de aansluiting met de kopgroep verloor en tussen twee groepjes in hing. Gelukkig werd ik opgepakt en bleven we tot zo'n 3 seconde van de kopgroep tot de caution kwam. Ik lag toen 11de, maar bij de pitstop onder caution voor 12 liter brandstof bleek de bandenwissel nog aan te staan, sterker nog rechts ging twee keer omhoog

Aan het eind nog geprobeerd om wat in te halen vanaf p17 maar viel meteen terug naar p22 en verloor de draft. Als de race achterstevoren bekijkt wat het een fantastische race

Ik heb het huidige draft model nog steeds niet door, ik verlies zo snel de draft en ze rijden gewoon bij me weg. Het oude draft model ging me toch beter af, toen toch een keer gewonnen op Talladega en Daytona
Dan wat anders, zoek het verschil:

Is dat ook voor verlengen?Tito129 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 20:05:
[...]
Als je pr-outlaws gebruikt krijg je voor 49 dollar een jaar incl tax $59,-
Je kan hierbij ook de refferal van Joep gebruiken. Ik heb vandaag mijn g29 gekregen en ga proberen te leren auto rijden in een sim
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |
[/quote]The_FrankO schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 20:42:
[...]
Is Charlotte niet alleen volgas met de Street Stock? Nog steeds netjes dat je daar top 5 rijdt hoormaar is toch echt heel wat anders dan USA International
Klopt. Zorgen voor een goede "exit" bij de start en gaan. Juiste lijn aanhouden en anders je voorganger volgen.
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |
Nu ben ik wel benieuwd, wat was de gouden tip?Verwijderd schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 18:35:
[...]
1 rondje gereden en je vraag beantwoord.![]()
Een school past helaas op de korte termijn niet in m'n agenda, die zit al bijna een jaar zo vol dat ik überhaupt nog achter de pc kruip.
Groet!
edit:
Dit filmpje is perfect advies over rijlijnen, kort bij de gele lijn houden en rustig gas opbouwen.Wagen reageert wel iets anders dan in dit filmpje.
[video]
Ich liebe es wenn ein plan funktioniert
Ik heb nog geen ideeSanderF1 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 21:32:
[...]
Nu ben ik wel benieuwd, wat was de gouden tip?

Uiteindelijk in de replay zag ik dat rechts achter echt 3 graden scheef stond ofzo. Alle bochten naar links dikke onderstuur, naar rechts geen probleem.
2e race Q verkloot, uiteindelijk 5e geworden en heerlijk kunnen vechten met een andere Nederlander (Martijn)
Ik heb in die 1e race zo hard moeten vechten om uiteindelijk nog plek 10 te halen, ik kon mn Rift bijna uitwringen
PC upgrade is het ook echt waard geweest. Het racen is nu zo veel "echter", alle schaduwen kloppen + opvliegende marbles, wolkjes van te hard remmende mensen en de baan die lekker vies wordt. Straks met car reflections die ook echt de track weerspiegelen wordt het nog beter.
Dat daarvoor een 7700K @ 4.8Ghz en een 1080ti @ 2060 core clock voor nodig is is natuurlijk doodnormaal
Mooie engine jongens!
Probeer rFactor 2 vr eens voor de grap, dan weet je niet hoe snel je terug wilt naar iRacing.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Tot je met een volle grid over een van de fps-vreet banen rijdt ben ik bang. Heb nu wel wat overhead natuurlijk (mag ook wel!)Arfman schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 22:49:
Die dingen zie ik ook allemaal met een 6600k en gtx 1070, op 90fps
Ja toevallig gisteren geprobeerd. SteamVR (fuck dat) + 45fps reprojection shit van Steam + geluid dat uit alle apparaten behalve de Rift kwam en wel geluid als ik gas geef en FFB in m'n stuur zonder dat het stuur ingame bewoog. Ik werd er sinds lange tijd bijna misselijk van (en ik heb m'n VR benen inmiddels, koprollen in iRacing gaan met de ogen open). Als het uit beta is een 2e pogingArfman schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 22:49:
Probeer rFactor 2 vr eens voor de grap, dan weet je niet hoe snel je terug wilt naar iRacing.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Fixed Better TP dat probleem? Ik wil m'n foute oranje Arrows livery terug
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Nee hoor. Nordschleife/Le Mans gaan prima met een volle gridAlexji schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 22:55:
[...]
Tot je met een volle grid over een van de fps-vreet banen rijdt ben ik bang. Heb nu wel wat overhead natuurlijk (mag ook wel!)
Hier hetzelfde. Compleet waardeloos.[...]
Ja toevallig gisteren geprobeerd. SteamVR (fuck dat) + 45fps reprojection shit van Steam + geluid dat uit alle apparaten behalve de Rift kwam en wel geluid als ik gas geef en FFB in m'n stuur zonder dat het stuur ingame bewoog. Ik werd er sinds lange tijd bijna misselijk van (en ik heb m'n VR benen inmiddels, koprollen in iRacing gaan met de ogen open). Als het uit beta is een 2e poging
Verwijderd
Mooie aanbieding en daarom dus ook gebruik van gemaakt. Dankjewelhindrikv schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 15:03:
[...]
Misschien heb je hier nog wat aan; PR-HotLaps
Met deze code krijg je drie maanden voor nog geen 5 euro, dit is echter wel alleen voor nieuwe leden!
In deze drie maanden kun je goed proeven of iRacing echt wat voor jou is
Gisteren alles geïnstalleerd, stuurtje afgestoft en de eerste test rondjes gedraaid. Auto's voelen so far heerlijk aan en heb er helemaal zin in.
Wel een klein "issue" tegengekomen. Eens in zoveel minuten is er een flinke "stutter" in performance. Onverklaarbaar en ook wel het e.e.a. over te vinden op internet merk ik. Beetje vervelend maar het zal het plezier niet in de weg staan denk ik

We hebben nog steeds maar 8 kart en 10 BBQ deelnemers. En dat terwijl de meesten van jullie hadden aangegeven op 5 augustus mee te willen doen en dat waren meer dan 20 man!
Sowieso hebben de navolgende mensen zich wel vooraangemeld, maar niet ingeschreven:
- @FabiandJ
- @Linc
- @nickkoole
- @NinjaTrek2891
- @PatrickPost1972
- @Roderic
- @Verwijderd
- @Scr33x0r
- @Soetje
Dus heb je je vooraangemeld en nog niet ingeschreven of wil gewoon komen schrijf je dan in via deze link
En heb je nog niet betaald maar wel ingeschreven, betaal dan svp. De betalingsgegevens staan nu ook in de originele post.

[ Voor 3% gewijzigd door JoepW op 05-05-2017 10:19 ]
Hoezo pas je niet in het stoeltjeScr33x0r schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 11:32:
Ik twijfel over het karten haha.. kan ik dat op een later moment nog evt beslissen, anders ga er maar van uit van niet
Kuch kuch, ik was vorig jaar laatste (zelfs in de reverse gridPatrickPost1972 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 11:38:
[...]
Hoezo pas je niet in het stoeltje![]()
![]()
![]()
Doe gewoon mee man, ik doe mee dus laatste wordt je niet.
Game onArfman schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 11:45:
[...]
Kuch kuch, ik was vorig jaar laatste (zelfs in de reverse grid) en ben van plan om die plek met hand en tand te verdedigen!
Geld voor meeting komt dit weekend.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
wow vet,, is dit met een cv1 rift? echt onwijs gaaf hoe de cam in de auto mee gaat in de bochten etc.Phydomir schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 12:12:
Race twee van dinsdag:
[video]
Geld voor meeting komt dit weekend.
Titel lezen op youtube doet wonderen.. haha:D echt een mega gave beleving denk, met zo rift dus..
wordt sparen denk..
[ Voor 15% gewijzigd door Nickrsd op 05-05-2017 12:17 ]
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
En naar de GoT iRacing meeting komen kan je 3 schermen en Rift vergelijken.Nickrsd schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 12:16:
[...]
wow vet,, is dit met een cv1 rift? echt onwijs gaaf hoe de cam in de auto mee gaat in de bochten etc.
Titel lezen op youtube doet wonderen.. haha:D echt een mega gave beleving denk, met zo rift dus..
wordt sparen denk..
sinds het weekend ook begonnen aan Iracing, kom van project cars af.
zit nu dus nog gezellig in de rookie klasse, waar ik nu eigenlijk al weer klaar mee ben.
als ik gewoon in me eentje oefen e.d. gaat het allemaal prima, normale lap times en geen gekke crashes etc.
ga ik echter een race rijden dan wordt ik aan alle kanten van de baan gereden dat is echt niet normaal

ik doe echt me best geen crashes e.d. te maken om zo snel mogelijk de SR omhoog te halen, maar elke keer voor het aanremmen zijn er gewoon een aantal mensen die mij graag als stootbumper gebruiken. en ja ik rem gewoon op het goeie punt en niet achterlijk vroeg of zo.
dan in de oval klasse gaat het wat beter, alleen soms heb je van de mensen die spinnen en vervolgens gewoon rustig midden op de baan parkeren

iemand een paar gouden tips om hier zo snel mogelijk uit te klimmen?
had al wel gelezen dat het na de rookie klasse gewoon normaal aan toe gaat namelijk
Welkom!Denniz0229 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 12:39:
ik zal me hier ook maar even melden![]()
sinds het weekend ook begonnen aan Iracing, kom van project cars af.
zit nu dus nog gezellig in de rookie klasse, waar ik nu eigenlijk al weer klaar mee ben.
als ik gewoon in me eentje oefen e.d. gaat het allemaal prima, normale lap times en geen gekke crashes etc.
ga ik echter een race rijden dan wordt ik aan alle kanten van de baan gereden dat is echt niet normaal
ik doe echt me best geen crashes e.d. te maken om zo snel mogelijk de SR omhoog te halen, maar elke keer voor het aanremmen zijn er gewoon een aantal mensen die mij graag als stootbumper gebruiken. en ja ik rem gewoon op het goeie punt en niet achterlijk vroeg of zo.
dan in de oval klasse gaat het wat beter, alleen soms heb je van de mensen die spinnen en vervolgens gewoon rustig midden op de baan parkeren
iemand een paar gouden tips om hier zo snel mogelijk uit te klimmen?![]()
had al wel gelezen dat het na de rookie klasse gewoon normaal aan toe gaat namelijk
Anticiperen is het geheim om de rookie klasse door te komen...
dankjeJoepW schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 12:47:
[...]
Welkom!
Anticiperen is het geheim om de rookie klasse door te komen...
maar hoe anticipeer je op een auto die jou gewoon gebruikt als rem ipv zelf te remmen
Door het aan te zien komen in je spiegels... Kwestie van meemaken...Denniz0229 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 13:02:
[...]
dankje![]()
maar hoe anticipeer je op een auto die jou gewoon gebruikt als rem ipv zelf te remmen
Verwijderd
Ik probeer vooralsnog een andere lijn te kiezen om aan te remmen, zeker in de eerste paar rondes om zo alle "idioten" (sorry voor het woord) te ontwijken. Als de race eenmaal een beetje loopt blijf je vaak over met mensen van je eigen niveau.Denniz0229 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 13:02:
[...]
dankje![]()
Maar ik ben net zo groen als jou in Iracing dus weet niet of je er iets aan hebt

ik zie ze ook wel aankomen, alleen wat moet ik dan;JoepW schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 13:06:
[...]
Door het aan te zien komen in je spiegels... Kwestie van meemaken...
-maar niet remmen en zelf vol de bocht uit
-van de lijn afwijken, wat vrij lastig is als je al aan het remmen bent en dus compleet verneukte ronde
-gewoon blijven rijden, geramd worden en alsnog de bocht uit
misschien moet ik inderdaad ze maar gewoon voorbij laten en dan me eigen race gaan rijden o.i.d.Verwijderd schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 13:07:
[...]
Ik probeer vooralsnog een andere lijn te kiezen om aan te remmen, zeker in de eerste paar rondes om zo alle "idioten" (sorry voor het woord) te ontwijken. Als de race eenmaal een beetje loopt blijf je vaak over met mensen van je eigen niveau.
Maar ik ben net zo groen als jou in Iracing dus weet niet of je er iets aan hebtmaar voor mij werkt het in ieder geval
heeft SR alleen te maken met hoe veilig je rijd? of heeft hoe snel je rijd hier ook impact op? want als dat zo is heeft het dus weer weinig nut.
maar goed eigenlijk wil ik uit principe niet mijn race aanpassen omdat een aantal anderen geen idee hebben wat ze aan het doen zijn

vraag me ook serieus af wat ze er leuk aan vinden om 13 euro per maand te betalen als je nooit uit de rookie gaat komen
Deze karts gebruiken we dus niet op de GoT iRacing meeting.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=MOYjQpEO0RM]
Dus je kan je gerust inschrijven
Ik zit al lang niet meer in rookie class BUT ! start achter aan de grid en als je goed genoeg bent haal je er genoeg in. Neem geen risico's. Rij je 1:1 met iemand en er komt een bocht aan neem dan gas terug! Er zijn er zat die trappend hard blijven gaan om extra te laten zien dat ze een klein pikkie hebben en hoppa weg zijn ze tegen de muur of op het gras...Ik heb de laatste tijd erg pech gehad door mensen die inderdaad je auto gebruiken als kussenDenniz0229 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 13:13:
[...]
ik zie ze ook wel aankomen, alleen wat moet ik dan;
-maar niet remmen en zelf vol de bocht uit
-van de lijn afwijken, wat vrij lastig is als je al aan het remmen bent en dus compleet verneukte ronde
-gewoon blijven rijden, geramd worden en alsnog de bocht uit![]()
[...]
misschien moet ik inderdaad ze maar gewoon voorbij laten en dan me eigen race gaan rijden o.i.d.
heeft SR alleen te maken met hoe veilig je rijd? of heeft hoe snel je rijd hier ook impact op? want als dat zo is heeft het dus weer weinig nut.
maar goed eigenlijk wil ik uit principe niet mijn race aanpassen omdat een aantal anderen geen idee hebben wat ze aan het doen zijn![]()
vraag me ook serieus af wat ze er leuk aan vinden om 13 euro per maand te betalen als je nooit uit de rookie gaat komen
Het begint nu pas een beetje te spelen bij me. (jaar oefenen en banenkennis en ik ben er nog lang niet) het kost wel wat chocolademunten dus het duurt heel lang voordat je vele banen hebt en dus ook de ervaring.
maar als ik dus gewoon vrolijk achteraan rijd en finish op een straatlengte achterstand maakt dit voor de SR niet uit? want dan ga ik gewoon alle races achteraan rijden tot ik uit de rookies benknightvision schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 13:22:
[...]
Ik zit al lang niet meer in rookie class BUT ! start achter aan de grid en als je goed genoeg bent haal je er genoeg in. Neem geen risico's. Rij je 1:1 met iemand en er komt een bocht aan neem dan gas terug! Er zijn er zat die trappend hard blijven gaan om extra te laten zien dat ze een klein pikkie hebben en hoppa weg zijn ze tegen de muur of op het gras...Ik heb de laatste tijd erg pech gehad door mensen die inderdaad je auto gebruiken als kussenIk heb in een paar races zo weer 300 irating en genoeg SR erbij zonder problemen. Ik begin ook echt te merken dat het ligt in welke classe je rijdt. Ik heb veel verloren toen ik met skip wat races heb gedaan. Vele nemen alle risico's, Als ik een blancpain sprint B classe race doe heb ik nagenoeg nooit echt problemen bij start van de races i.v.m. rookie class en zelfs formule 2.0 C classe. (maar dit is mijn ervaring) Race gewoon erg safe infeite als je snel uit rookie class wilt komen dan gaat het alleen om je SR en niet IR
Mijn 1ste missie was zo snel mogelijk A classe te behalen en toen ben ik gaan kijken om IR te scoren.
Het begint nu pas een beetje te spelen bij me. (jaar oefenen en banenkennis en ik ben er nog lang niet) het kost wel wat chocolademunten dus het duurt heel lang voordat je vele banen hebt en dus ook de ervaring.
Ja dat kan, ik denk dat genoeg mensen dit doen. Ik heb dit niet gedaan omdat ik wel van wat battles hou.Denniz0229 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 13:26:
[...]
maar als ik dus gewoon vrolijk achteraan rijd en finish op een straatlengte achterstand maakt dit voor de SR niet uit? want dan ga ik gewoon alle races achteraan rijden tot ik uit de rookies ben
Ik denk dat als je alle races zo doet achteraan beginnen en met niemand een duel aangaat je gevaarlijker wordt voor andere rijders als het echt tof begint te worden bij b.v C classe. Je kan dan ineens vele autos rijden.
Maar je hebt dan toch minder battles overwonnen en minder rijervaring. Ik heb juist gek genoeg nooit veel gezeik gehad om uit de rookie class te komen. Bij mij begon het bij C lastig te worden maar ik ben echt toen gaan battlen.. Ik had veel tijd in die periode ik was volgensmij in 3 a 4 weken in classe A. (nogmaals mijn ervaring zoals ik het heb beleefd)
Heb jij bij je heusinkveld de standaard 3 rubbers voor een zachte hardheid ?
Of heb je juist de pedalen harder gemaakt en er 1 afgedaan? Wat is het verschil exact?
Ik hou wel van een beetje gewicht qua indrukken of is het zwaar zat ?
Ik krijg ze eindelijk woensdag binnen !
Maar ja is dat leuk, gewoon niet kwalificeren en gewoon rijdend zo hoog mogelijk eindigen.Denniz0229 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 13:26:
[...]
maar als ik dus gewoon vrolijk achteraan rijd en finish op een straatlengte achterstand maakt dit voor de SR niet uit? want dan ga ik gewoon alle races achteraan rijden tot ik uit de rookies ben
ik vind battles juist het leukste wat er is, alleen bij project cars was ik het botsauto nivo wel zat.knightvision schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 13:31:
[...]
Ja dat kan, ik denk dat genoeg mensen dit doen. Ik heb dit niet gedaan omdat ik wel van wat battles hou.
Ik denk dat als je alle races zo doet achteraan beginnen en met niemand een duel aangaat je gevaarlijker wordt voor andere rijders als het echt tof begint te worden bij b.v C classe. Je kan dan ineens vele autos rijden.
Maar je hebt dan toch minder battles overwonnen en minder rijervaring. Ik heb juist gek genoeg nooit veel gezeik gehad om uit de rookie class te komen. Bij mij begon het bij C lastig te worden maar ik ben echt toen gaan battlen.. Ik had veel tijd in die periode ik was volgensmij in 3 a 4 weken in classe A. (nogmaals mijn ervaring zoals ik het heb beleefd)
dus ik dacht dan maar Iracing proberen omdat dat wat serieuzer is, alleen tot nu toe dus niet
maar goed, ik kan dan ook gewoon wat langer in klasse D blijven om daar wat meer te oefenen he
nee dat is helemaal niet leukPatrickPost1972 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 13:43:
Maar ja is dat leuk, gewoon niet kwalificeren en gewoon rijdend zo hoog mogelijk eindigen.
maar nog 100 rookies races er elke bocht vanaf gereden worden is nog minder leuk

maar ik ga het wel even proberen van het weekend en dan zien we wel weer verder.
bedankt voor alle snelle reacties
Precies ga gewoon de strijd aan maar dan wel met uiterste veilig beleid, rustig bij de start en 1:1 niet tot het uiterste, have fun keep it rocking!Denniz0229 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 13:46:
[...]
ik vind battles juist het leukste wat er is, alleen bij project cars was ik het botsauto nivo wel zat.
dus ik dacht dan maar Iracing proberen omdat dat wat serieuzer is, alleen tot nu toe dus niet![]()
maar goed, ik kan dan ook gewoon wat langer in klasse D blijven om daar wat meer te oefenen he![]()
[...]
nee dat is helemaal niet leuk![]()
maar nog 100 rookies races er elke bocht vanaf gereden worden is nog minder leuk![]()
maar ik ga het wel even proberen van het weekend en dan zien we wel weer verder.
bedankt voor alle snelle reacties
Ik heb ze al ruim een jaar en ik geloof dat ik niks veranderd heb. Gewoon proberen en zien of het je zo bevalt.knightvision schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 13:37:
@JoepW
Heb jij bij je heusinkveld de standaard 3 rubbers voor een zachte hardheid ?
Of heb je juist de pedalen harder gemaakt en er 1 afgedaan? Wat is het verschil exact?
Ik hou wel van een beetje gewicht qua indrukken of is het zwaar zat ?
Ik krijg ze eindelijk woensdag binnen !
Joep wijsheid: 'Je kan pas bepalen of een jas je past als je hem gepast hebt'
Jammer, maar helaas....NinjaTrek2891 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 13:42:
@JoepW ik moet me afmelden wegens. Veranderingen in mijn leef situatie stellen mij niet meer in de gelegenheid om te komen.
Heb vorige week de skip en 5 tracks gekocht waar ze nog mee rijden dit seizoen en al veel toffe races gehad. Inmiddels C klasse met 4.57 SR en IR van 1555.
Na 4 of 5 races al uit de Rookie class gereden en geduld/ontwijken is hier toch wel key in geweest.
Ga niet te hard het gevecht aan, indien je merkt dat iemand achter je zit die weinig geduld heeft, laat hem maar gaan (die rijdt zichzelf waarschijnlijk toch wel van de baan). Probeer op 90% van je kunnen te rijden. Dus niet proberen maximaal ieder rondje te pushen want dit kost je vaker plekken dan dat het je wat oplevert.
Indien je in bocht 1 rondje 1 al van de baan gedrukt wordt en dusdanig veel schade heb, laat het repareren en rij de race verder uit! 4x hoeft helemaal niet erg te zijn zolang je de rest van de rondes maar gewoon clean rijdt.
Kijk ook je replays na van de ongelukken. Ook al is het niet jouw schuld, je kunt hier zeker een lering uit trekken. (vaak vraag ik bij Phydomir na een ongeluk of ik hier zelf iets aan kon doen/voorkomen en hier komen zeker nuttige tips uit).
Tot nu toe in ieder geval geen spijt van de overstap PS4 - PC gehad!! Kan het iedereen aanraden
[ Voor 8% gewijzigd door Michaelg op 05-05-2017 14:05 ]
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Zal toch je MPR gaan halen, want met die SR kan je al op Licentie B zitten.[b][message=51128073,noline] Inmiddels C klasse met 4.57 SR en IR van 1555.
Maar ik ben net zo blij met mn 4.20 SR in de C klassePatrickPost1972 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 14:12:
[...]
Zal toch je MPR gaan halen, want met die SR kan je al op Licentie B zitten.
Ja dit is eigenlijk ter bescherming van mijn portemonneePatrickPost1972 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 14:12:
[...]
Zal toch je MPR gaan halen, want met die SR kan je al op Licentie B zitten.
Dit seizoen in de skip afrijden en daarna even kijken wat ik ga doen. Porsche Cup lijkt me wel super leuk...dus wellicht dat ik dan wel door ga naar de B licentie
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Ik had al zo een vermoedenMichaelg schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 14:24:
[...]
Ja dit is eigenlijk ter bescherming van mijn portemonnee![]()
Dit seizoen in de skip afrijden en daarna even kijken wat ik ga doen. Porsche Cup lijkt me wel super leuk...dus wellicht dat ik dan wel door ga naar de B licentie
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Het geeft een heel goed idee hoe het werkt qua rond kijken maar zelfs zo'n filmpje kan niet vertalen hoe het voelt om echt in de auto te zitten. Als je naar de meeting komt kan je het (zoals Joep al aangaf) zelf uit proberen.Nickrsd schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 12:16:
wow vet,, is dit met een cv1 rift? echt onwijs gaaf hoe de cam in de auto mee gaat in de bochten etc.
wordt sparen denk..
Neem je de Touch controllers ook mee (mocht je die hebben)? Anders kan ik dat wel doen. VR is niet alleen racen en het is voor veel mensen toch even leuk om te proberenPhydomir schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 15:10:
[...]
Het geeft een heel goed idee hoe het werkt qua rond kijken maar zelfs zo'n filmpje kan niet vertalen hoe het voelt om echt in de auto te zitten. Als je naar de meeting komt kan je het (zoals Joep al aangaf) zelf uit proberen.

Verwijderd
Staat al in de agenda, ben nog bezig wat sfh-ers te porren en uit te leggen dat de iRacing kart niet hetzelfde ntm heeft. 🙂JoepW schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 10:10:
[afbeelding]
We hebben nog steeds maar 8 kart en 10 BBQ deelnemers. En dat terwijl de meesten van jullie hadden aangegeven op 5 augustus mee te willen doen en dat waren meer dan 20 man!
Sowieso hebben de navolgende mensen zich wel vooraangemeld, maar niet ingeschreven:En de navolgende mensen hebben wel ingeschreven, maar nog niet betaald:Als je na een tijdje de post niet meer kan vinden..... De link naar de post is te vinden via onze site en via het inhoudsopgave van de Topic Start.
- @FabiandJ
- @Linc
- @nickkoole
- @NinjaTrek2891
- @PatrickPost1972
- @Roderic
- @Verwijderd
- @Scr33x0r
- @Soetje
Dus heb je je vooraangemeld en nog niet ingeschreven of wil gewoon komen schrijf je dan in via deze link
En heb je nog niet betaald maar wel ingeschreven, betaal dan svp. De betalingsgegevens staan nu ook in de originele post.
[afbeelding]
Ik ben niet de persoon die zijn Oculus mee neemt. En ook al zou ik dat doen, ik heb geen touch controllers. Voor hoe ik hem gebruik heeft dat 0 toegevoegde waarde.Alexji schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 15:15:
[...]
Neem je de Touch controllers ook mee (mocht je die hebben)? Anders kan ik dat wel doen. VR is niet alleen racen en het is voor veel mensen toch even leuk om te proberen
Verwijderd
FR 2.0 is wel een enorm leuke serie. Is mijn main serie en heb ik zoveel fun in..Proxzor schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 15:16:
Al 5 maanden geen race meer gedaan maar wel al die tijd gesubbed geblevenGisteren wel eindelijk me Fanatec CSL Elite LC binnen gekregen en voelde meteen al een wereld van verschil. Eigenlijk wil ik wel een volle seizoen FR2.0 gaan rijden maar die tracks zijn zo duur
De races kunnen soms wel wat hectisch zijn, zeker in het begin en als het wat kouder weer is.
De banden hebben 0 grip bij koud weer in het begin en veel mensen vergeten dat of houden er geen rekening mee, met alle gevolgen vandien...
Buiten dat is het een zalige serie om te rijden en heb meestal veel battles in een race. Is ook populair dus meestal heb je 2 a 3 splits zodat de races toch iets of wat opgaan.
Vandaar mijn vraag... maargoed je bent dus niet de juiste persoonPhydomir schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 15:47:
[...]
En ook al zou ik dat doen, ik heb geen touch controllers.
Overigens is het voor die 120 euro echt enorm aan te raden. Je hebt er natuurlijk niks aan bij het racen maar het is zo enorm gaaf en zodra mensen hun "handen" zien en dingen kunnen aanraken snappen ze gelijk waarom VR zo tof is. Plus 0,0 kans op misselijkheid dus de ervaring komt altijd goed aan. Maar ik ben ook een die hard VR evangelist
Om het ontopic te houden. Ben zelf dit seizoen ook weer officiële races gaan doen, in de FR2. Erg leuke serie waarin over het algemeen ook fair gereden wordt. Wel een aanrader. Ook omdat bijna iedere race split.
daar gaat de kans om te winnen.Verwijderd schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 15:46:
[...]
Staat al in de agenda, ben nog bezig wat sfh-ers te porren en uit te leggen dat de iRacing kart niet hetzelfde ntm heeft. 🙂
Potje maken om Dennis en Rudy dronken te voeren voor de race? dan maken we nog kans
@Joep, ik ga iets in mijn agenda zetten. Of thuis geld overmaken, of de prive telefoon een keer meenemen naar het werk.
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Pruts SoF maargoed, top split en weer eens een race win! Laatste bocht voor de finish trapte Anthony de koppeling in in plaats van de rem waardoor ik met flinke schade nog net plek 1 kon pakken.
Hij verontschuldigde zich enorm, kan gebeuren natuurlijk
Race daarvoor 4e (tijden links), wat een verschil in rondetijden geeft de temperatuur toch. Heeft dat IRL ook zoveel effect op straatbandjes? Als er nou slicks onder de skip zaten ofzo...
Links 26,1 °C, rechts 30,5 °C

Heb je tips voor mij? Ik ben momenteel ook bezig met de Skip, maar jouw rondetijden zijn steevast 1-2 seconde sneller dan de mijne. Wat is jouw setup?Alexji schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 21:15:
Winner winner chicken dinner! of was dat een andere game?
Pruts SoF maargoed, top split en weer eens een race win! Laatste bocht voor de finish trapte Anthony de koppeling in in plaats van de rem waardoor ik met flinke schade nog net plek 1 kon pakken.
Hij verontschuldigde zich enorm, kan gebeuren natuurlijk
Race daarvoor 4e (tijden links), wat een verschil in rondetijden geeft de temperatuur toch. Heeft dat IRL ook zoveel effect op straatbandjes? Als er nou slicks onder de skip zaten ofzo...
Links 26,1 °C, rechts 30,5 °C
[afbeelding]
Ik gebruik de "baseline" die toen ik begon werd aangeraden op het Skip Barber forum van iRacing (tip!).Matsie313 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 22:40:
[...]
Heb je tips voor mij? Ik ben momenteel ook bezig met de Skip, maar jouw rondetijden zijn steevast 1-2 seconde sneller dan de mijne. Wat is jouw setup?
Dat komt neer op 5 SPO, 124kpa rondom, 7 of 8 ARB, 52-54 BB.
Vooral die BB wat lager zetten heeft mij toen veel tijd gegeven, dan draait ie net wat fijner in tijdens het remmen wat je slip angle weer ten goede komt. Wordt ie wel een stukje gevoeliger van dus dat is echt even oefenen. Verder kan je met de skip vaak later remmen dan je denkt.
Voor de echte pro-tips moet je bij @Scr33x0r zijn, wat een tijden!

Er zijn wat meer factoren die een rol spelen.Alexji schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 21:15:
......Race daarvoor 4e (tijden links), wat een verschil in rondetijden geeft de temperatuur toch. Heeft dat IRL ook zoveel effect op straatbandjes? Als er nou slicks onder de skip zaten ofzo.......
De luchttemperatuur, baantemperatuur, luchtvochtigheid zijn allemaal variabel. Daarnaast vervuilt de baan en is ook nog dynamisch qua vervuiling (marbles).
De luchttemperatuur en luchtvochtigheid zijn sterk bepalend voor het motorvermogen en dat wordt gesimuleerd in iRacing.
De bewolking (zon) en luchttemperatuur en gebruik van de baan geeft een dynamische baantemperatuur.
Hoe kouder en vochtiger -> hoe meer vermogen en dus snellere rondetijden
En een warme baan geeft weer minder grip. Hoewel een ijskoude baan (iRacing gaat niet tot 'ijskoud') ook minder grip geeft.
Al deze effecten hebben ook in rl groot effect op de rondetijden. Enkel de spreiding van al deze factoren in iRacing worden op een en dezelfde baan kort na elkaar gesimuleerd en in rl komen deze extremen weinig voor op een baan in een korte tijd en dus is er in rl minder vaak goed vergelijkingsmateriaal.
Maar uit ervaring weet ik dat toen ik nog trainde op Zandvoort in de winter in niet al te koud weer met een hoge luchtvochtigheid en een droge baan de tijden stukken beter waren dan in hartje zomer op een stralende dag met redelijk droge lucht.
Het enige is dat wel dat iRacing mijn inziens het effect van warme banden overdrijft en het afnemen van de grip iets 'te' is.
Ligt er aan wat voor soort pedalen je hebt. Maar als je pedalen hebt waar je flink wat kilos druk op kan uitoefenen dan moet je gaan voor veel druk. Je kan preciezer en nauwkeuriger remmen op 'spiergeheugen' dan op lichtjes aanraken / travel (hoek) van de beweging. Dat is een bewezen feit.Proxzor schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 23:18:
Toevallig deze avond ook een paar uur lang in de skippy gespeeld, maar ik ging niet sneller dan een 44.6, laatste tijd veel meer andere sims gespeeld en dan voelt iRacing weer echt compleet nieuw aan, dus ik vrees dat ik weer even moet wennen. En sinds ik nieuwe pedalen heb zit ik ook nog even te spelen met me rem, ik twijfel of ik een zeer gevoelige rem wil, of dat ik hem echt meer in kan rammen voor precisie.
Sinds gisteren heb ik de CSL Elite LC pedalen binnen, die kan ik wel flink in trappen dus daar zal ik wel even op focusen. Hiervoor een T3PA gehad, en met de brake mod kan je hem niet al te ver in trappen, dus ging het anders. Misschien moet ik ook maar leren om met schoenen aan te gaan racen, deze pedalen zitten hoger dan gemiddeld en ik merk toch dat ik misschien iets minder kracht kan zetten zonder schoenen.JoepW schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 23:21:
[...]
Ligt er aan wat voor soort pedalen je hebt. Maar als je pedalen hebt waar je flink wat kilos druk op kan uitoefenen dan moet je gaan voor veel druk. Je kan preciezer en nauwkeuriger remmen op 'spiergeheugen' dan op lichtjes aanraken / travel (hoek) van de beweging. Dat is een bewezen feit.
Ik ben juist weer terug naar sokken met m'n Heusinkveldjes. Ik merkte dat ik minder vaak even instapte om een rondje te doen als ik elke keer weer schoenen aan moest doen. luiheid!Proxzor schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 23:24:
[...]
Misschien moet ik ook maar leren om met schoenen aan te gaan racen, deze pedalen zitten hoger dan gemiddeld en ik merk toch dat ik misschien iets minder kracht kan zetten zonder schoenen.
De skip rijd ik met 35kg remdruk van de 60kg beschikbaar en dat is voor mij perfect. Porsche rijd ik dan weer een stuk hoger want dat ding slaat op hol als je alleen het rempedaal al aankijkt
Is dat met 3 rubbers die 35 kg ? (nee ik bedoel geen condooms)Alexji schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 23:34:
[...]
Ik ben juist weer terug naar sokken met m'n Heusinkveldjes. Ik merkte dat ik minder vaak even instapte om een rondje te doen als ik elke keer weer schoenen aan moest doen. luiheid!
De skip rijd ik met 35kg remdruk van de 60kg beschikbaar en dat is voor mij perfect. Porsche rijd ik dan weer een stuk hoger want dat ding slaat op hol als je alleen het rempedaal al aankijkt
[ Voor 3% gewijzigd door knightvision op 06-05-2017 02:29 ]
Alexji schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 23:34:
[...]
Ik ben juist weer terug naar sokken met m'n Heusinkveldjes. Ik merkte dat ik minder vaak even instapte om een rondje te doen als ik elke keer weer schoenen aan moest doen. luiheid!
Ik heb juist speciaal voor mij HE's kart schoenen gekocht omdat ik anders mijn hele voet kapot trap.
@Alexji dat vraag ik mij ook afknightvision schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 01:54:
[...]
Is dat met 3 rubbers die 35 kg ? (nee ik bedoel geen condooms)
- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -
Ik zou ook niet meer zonder kunnen, had in het begin heen schoenen en helemaal striemen op mijn hakken van de twee opstaande plaatjes :-)
Volgende week in de skip interlagos.. helaas ben ik er de hele week niet, maar supervette track voor de skip als je het mij vraagt :-)
[ Voor 27% gewijzigd door Scr33x0r op 06-05-2017 09:18 ]
knightvision schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 01:54:
[...]
Is dat met 3 rubbers die 35 kg ? (nee ik bedoel geen condooms)
De verschillende rubbers veranderen alleen het gevoel in het rempedaal, wil je hem lekker hard (formula style) of zachter, pre-load of niet etc.
Dat veranderd allemaal helemaal niks aan de gekalibreerde remdruk natuurlijk. Ik heb in iRacing gewoon de skip geconfigureerd dat ie met ongeveer 35kg remdruk op 100% remt. Porsche is dat 50kg. FR 2.0 weer iets hoger dan de skip.
Allemaal eigen voorkeur dus en lekker experimenteren
Thanks, de afstelling alleen heeft al enorm geholpen! Het is inderdaad wel meer oefenen, de wagen glijdt af en toe nog onder me vandaan, wat voorheen onmogelijk leek. Het is een totaal andere manier van rijden, maar het gaat me zeker secondes opleveren!Alexji schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 22:57:
[...]
Ik gebruik de "baseline" die toen ik begon werd aangeraden op het Skip Barber forum van iRacing (tip!).
Dat komt neer op 5 SPO, 124kpa rondom, 7 of 8 ARB, 52-54 BB.
Vooral die BB wat lager zetten heeft mij toen veel tijd gegeven, dan draait ie net wat fijner in tijdens het remmen wat je slip angle weer ten goede komt. Wordt ie wel een stukje gevoeliger van dus dat is echt even oefenen. Verder kan je met de skip vaak later remmen dan je denkt.
Voor de echte pro-tips moet je bij @Scr33x0r zijn, wat een tijden!![]()
[afbeelding]
Beste raceschoentjes van de wereld heb ik uiteraard!Scr33x0r schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 09:14:
Ik zweer bij mijn kartschoentjes.. ik heb ze met klittenband bovenop.. aantrekken is simpeler dan sokken aantrekken
Ik zou ook niet meer zonder kunnen, had in het begin heen schoenen en helemaal striemen op mijn hakken van de twee opstaande plaatjes :-)
Volgende week in de skip interlagos.. helaas ben ik er de hele week niet, maar supervette track voor de skip als je het mij vraagt :-)
[video]

Als ik meedoe kom ik pas om 1/2 8 of zo.
gezelligJoepW schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 17:58:
Ik weet het nog niet. Heb niet zo'n zin.
Als ik meedoe kom ik pas om 1/2 8 of zo.
Ik pers er op okayama met de mx5 net een 1.05 uit zie ik mensen 1.00
Iets met nog veel oefenen.
Oefenen oefenen!
net 11de geworden in de mx5 world tour.
Maar hoe mensen met een pitstop bij a 10 swc kunnen winnen op mij snap ik niet. Dat kan niet de 1,5 liter zijn die ik op de dinish over had
Pit entry? Je kan hem op Okayama best hard naar binnen kegelen. Maar of dat 10 seconden oplevert?JoepW schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 21:15:
Maar hoe mensen met een pitstop bij a 10 swc kunnen winnen op mij snap ik niet. Dat kan niet de 1,5 liter zijn die ik op de dinish over had
Morgen maar eens de replay kijken.
Pak je alle 4 de wielen Joep? Voorin pakken ze er namelijk altijd maar 2.JoepW schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 21:15:
Welkom!
Oefenen oefenen!
net 11de geworden in de mx5 world tour.
Geen banden gewisseld.Roy Visser schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 23:28:
[...]
Pak je alle 4 de wielen Joep? Voorin pakken ze er namelijk altijd maar 2.
Update:
Nadere analyse toont het volgende verschil.
1) ik deed een fractie langer over mijn pitstop
2) ik stopte vroeg en kwam in niemandsland en had geen draft meer en mijn directe concurrenten wel.
Die 2 zaken opgeteld maken het verschil.
[ Voor 36% gewijzigd door JoepW op 07-05-2017 10:38 ]
Eerste ronde verloor ik een plekje omdat ik niet meteen 2 wide Eau Rouge in wilde gaan
2 domme offtracks (maarja, Spa ..) tot in de laatste bocht in de laatste ronde. 2 auto's voor me gaat het bijna mis en die gast ging stilstaan midden op de racelijn

Hij heeft zich later geëxcuseerd, hij blokkeerde volledig bij het aanremmen en toen kreeg hij de auto niet in de juiste versnelling. Wel zonde, nu verlies ik SR in plaats van een beetje gewonnen. Zit wel weer bijna op 2000 iR though
Tja.. ik had gewoon later moeten stoppen.ZFLaSH schreef op zondag 7 mei 2017 @ 16:49:
Net de race gekeken Joep. Jammer dat je niet net wat meer voorin zat bij de 4e-8e plaats, want die hadden bergen plezier. Meneer Koeman had het ook naar z'n zin zag ik.
Een race gedaan vanmiddag. Kwalificatie verprutst waardoor ik ergens achteraan moest starten, maar uiteindelijk toch nog als 2de weten te finishen.
Ik heb mij inmiddels ingeschreven en betaaldJoepW schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 10:10:
[afbeelding]
Ik ben degene die de Rift mee neem naar de BBQ. Ik heb zelf wel ook Touch controllers, maar was het eerlijk gezegd niet van plan ze mee tenemen. Het is meer bedoelt voor mensen om een keer te testen hoe dat is om mee te racen. Ik weet niet of we dan ook nog tijd hebben om met Touch te gaan testen.Alexji schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 16:36:
[...]
Vandaar mijn vraag... maargoed je bent dus niet de juiste persoon
Overigens is het voor die 120 euro echt enorm aan te raden. Je hebt er natuurlijk niks aan bij het racen maar het is zo enorm gaaf en zodra mensen hun "handen" zien en dingen kunnen aanraken snappen ze gelijk waarom VR zo tof is. Plus 0,0 kans op misselijkheid dus de ervaring komt altijd goed aan. Maar ik ben ook een die hard VR evangelist![]()
En dan nog even off topic gaan, maar wel een klein beetje gerelateerd. Afgelopen weekend weer aan het rally rijden geweest. Weer van alles mee gemaakt, er hadden zich 5 BMW's ingeschreven en wij zijn 2e geworden met uiteindelijk 29 seconde achterstand. Winst had weer makkelijk moeten lukken, maar wederom een lekke band die roet in het eten gooide. Dan maar proberen te winnen tijdens de ELE rally over 3 weken.
Onboard van de laatste proef op de eerste dag van de rally, hier was het enorm glad en ging het bijna mis 2 keer op het eind:
Zitten je nieren nog op de goede plaats jezus wat een geulen en hobbels.Linc schreef op zondag 7 mei 2017 @ 21:31:
[...]
Ik heb mij inmiddels ingeschreven en betaald
[...]
Ik ben degene die de Rift mee neem naar de BBQ. Ik heb zelf wel ook Touch controllers, maar was het eerlijk gezegd niet van plan ze mee tenemen. Het is meer bedoelt voor mensen om een keer te testen hoe dat is om mee te racen. Ik weet niet of we dan ook nog tijd hebben om met Touch te gaan testen.
En dan nog even off topic gaan, maar wel een klein beetje gerelateerd. Afgelopen weekend weer aan het rally rijden geweest. Weer van alles mee gemaakt, er hadden zich 5 BMW's ingeschreven en wij zijn 2e geworden met uiteindelijk 29 seconde achterstand. Winst had weer makkelijk moeten lukken, maar wederom een lekke band die roet in het eten gooide. Dan maar proberen te winnen tijdens de ELE rally over 3 weken.
Onboard van de laatste proef op de eerste dag van de rally, hier was het enorm glad en ging het bijna mis 2 keer op het eind:
[video]

We zitten nu op 15 deelnemers en 2 man hebben nog niet betaald daarvan.
Huidige inschrijvingen
Schrijf je in om er een mooi vol kart grid van te maken met 2 splits!
Ik stel voor dat je de Touch spullen niet meeneemt. We draaien enkel en alleen iRacing.Linc schreef op zondag 7 mei 2017 @ 21:31:
......Ik heb zelf wel ook Touch controllers, maar was het eerlijk gezegd niet van plan ze mee tenemen. Het is meer bedoelt voor mensen om een keer te testen hoe dat is om mee te racen. Ik weet niet of we dan ook nog tijd hebben om met Touch te gaan testen......
[ Voor 63% gewijzigd door JoepW op 08-05-2017 12:05 ]
Nou nou wat een toon gelijk. Ik ben alleen maar erg enthousiast voor VR en wil dit graag delen met de wijde wereldJoepW schreef op maandag 8 mei 2017 @ 10:07:
Ik stel voor dat je de Touch spullen niet meeneemt. We draaien enkel en alleen iRacing.
Snap het verder wel hoor, programma zit al vol genoeg
[ Voor 8% gewijzigd door Alexji op 08-05-2017 12:15 ]
De ervaring van vorig jaar leert dat zeker de VR rig 'overbezet' is. En nu met mijn rig met OSW zal die ook wel druk overboekt wordenAlexji schreef op maandag 8 mei 2017 @ 12:13:
[...]
Nou nou wat een toon gelijk. Ik ben alleen maar erg enthousiast voor VR en wil dit graag delen met de wijde wereld
Snap het verder wel hoor, programma zit al vol genoeg
Iemand een tip over hoe ik een replay het beste kan delen?
En ik hoorde dat South Boston net zo'n fijne baan is?
In de Topic Start is een sectie te vinden over OBS met ook instructie over settings.Kloever schreef op maandag 8 mei 2017 @ 12:46:....
Iemand een tip over hoe ik een replay het beste kan delen?
.....
[ Voor 14% gewijzigd door JoepW op 08-05-2017 17:16 ]
ik ben geen rookie meer
ik heb alle tips te harte genomen en 3 races later was ik ineens gepromoveerd.
verder had ik nog wel een noob vraag
- ik had een SR van 2.92 en kreeg na de race een bonus (+0.56) omdat je boven de 3.0 komt. echter werd ik meteen gepromoveerd naar class D. maar zoals ik het had gelezen moet je boven de 4.0 komen voor instant promotie. dus hoe kan het dan dat ik toch gepromoveerd ben?
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen