Ik ben er de komende weken op dinsdag even niet bij, kreeg zaterdag ineens last van een shifter die bij terugschakelen heel soms een dubbelklik registreerde, contact opgenomen met de maker van het stuur en die vroeg me hem terug te sturen om ze te vervangen voor een nieuwe versie! Hoop dat ik hem snel weer terug heb
Late reactie ivm vakantie.The_FrankO schreef op zondag 23 april 2017 @ 22:06:
Vandaag had ik eens zin om met wat anders te rijden. Mijn keuze was gevallen op de Lotus 49, oude herinneringen met Grand Prix Legends ophalen. Ik had hoop dat de race van 19:30 (GMT) official zou gaan, helaas maar 4 man die ook nog eens direct de server verlatende race van 21:30 (GMT) is mij te laat
![]()
Maar het was leuk in de paar practice laps die ik heb gereden. Een setup van het forum gepakt en ik had meteen al snelheid.
Eigenlijk valt het me reuze mee in hoe moeilijk die auto is te rijden. Als je rustig op het gas gaat en rekening houdt dat je erg vroeg moet remmen is het eigenlijk een hele makkelijke auto om te rijdenDe auto doet van zichzelf niets vreemd en reageert op iedere input die je het geeft. Ik vind het heerlijk rijden
het is net een NASCAR cup car op een road track, alleen heb je geen last van wheelhop.
Jammer dat er zo weinig mee wordt gereden.
Dit zijn de slots die vaak wel live gaan:

Zucht, soms ... 
Porsche race gejoined op Imola, puur alleen voor de iR/SR (vooral SR). Als 14e gekwalificeerd (snelheid is echt helemaal weg, gaat nergens over maar het is niet anders) en bij elke dreiging van een gevecht de persoon voorbijgelaten. Niet echt leuk maar op een gegeven moment lag ik door crashes van anderen en constant rijden toch weer 9e.
Verpruts ik de entry van de eerste chicane. Ik baalde al want 1 inc. Daardoor loopt de rest van de chicane ook niet soepel dus degene achter me kwam snel dichterbij. Wat doet die pannenkoek? Die rijd gewoon tegen me aan
Alsof ik onzichtbaar was. Ik in de rondte, 4 x inc (
) en hij kon uiteraard gewoon doorrijden zonder sorry en reageerde later ook niet meer in de chat op mijn vragen "waarom?!". Echt, sommige mensen ...

Porsche race gejoined op Imola, puur alleen voor de iR/SR (vooral SR). Als 14e gekwalificeerd (snelheid is echt helemaal weg, gaat nergens over maar het is niet anders) en bij elke dreiging van een gevecht de persoon voorbijgelaten. Niet echt leuk maar op een gegeven moment lag ik door crashes van anderen en constant rijden toch weer 9e.
Verpruts ik de entry van de eerste chicane. Ik baalde al want 1 inc. Daardoor loopt de rest van de chicane ook niet soepel dus degene achter me kwam snel dichterbij. Wat doet die pannenkoek? Die rijd gewoon tegen me aan

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
5 AUGUSTUS 2017

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen

[ Voor 7% gewijzigd door JoepW op 05-05-2017 10:17 ]
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Nice!
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Geld overgemaakt. Zoals ook in de enquete aangegeven heb ik plek (3 extra, met persen 4) in de auto vanaf Zwolle.
http://members.iracing.co...ist/3550664.page#10486848Going to be close but Myrtle Beach should make the June release. For other paved tracks also working on Snetterton Circuit (UK) and Pocono rescan/redo but both will not make the June release.
Edit:
De stijl van de afbeelding, van het karten, komt me bekend voor.
[ Voor 14% gewijzigd door Niellie41 op 01-05-2017 16:43 ]
Aangemeld en overgemaakt
iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!
Oeh, tof. Moet ik lid zijn van de iRacing GoT community of ben ik dat al door hier te posten?JoepW schreef op maandag 1 mei 2017 @ 14:45:
5 AUGUSTUS 2017
[afbeelding]
***members only***
[afbeelding]
Enig idee met wat voor karts er gereden wordt? Ken de baan niet zo, heb tot nu toe alleen nog maar in Oldenzaal gereden.
Ze hebben net alle karts vervangen. Hoe snel ze zijn weet ik niet.FastFred schreef op maandag 1 mei 2017 @ 16:41:
[...]
Oeh, tof. Moet ik lid zijn van de iRacing GoT community of ben ik dat al door hier te posten?![]()
Enig idee met wat voor karts er gereden wordt? Ken de baan niet zo, heb tot nu toe alleen nog maar in Oldenzaal gereden.
http://kartingeefde.nl/nieuws/233-nieuwe-karts-in-2017
Een mede-tweaker die ook iRacing doet is al snel een GoT iRacer in onze ogen.
Maar wat let je om je te registreren als rijder in de rijdersdatabase.
[ Voor 10% gewijzigd door JoepW op 01-05-2017 16:50 ]
Heb vorig jaar december voor de eerste keer in m'n leven in een kart gezeten. Dat was in Oldenzaal, in de regen, in 270cc racekarts (75km/h), in een kampioenschap van 4 avondenJoepW schreef op maandag 1 mei 2017 @ 16:43:
[...]
Ze hebben net alle karts vervangen. Hoe snel ze zijn weet ik niet.
Een mede-tweaker die ook iRacing doet is al snel een GoT iRacer in onze ogen.
In Oldenzaal zijn ze ook bezig om de boel te updaten, er zijn 390cc huurkarts bijgekomen, de 270cc's waar ik in gereden heb worden terug geschroefd en worden reguliere huurkarts en er zijn nieuwe 270cc racekarts aangeschaft
[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 01-05-2017 16:49 ]
Wonen jullie allemaal ver in het land ofzo. BBQ locatie is 2 uur rijden voormij damn! dat is net geen duitsland!
De BBQ locatie kan ik op de fiets heen als ik wil
Ik kan er ook op de fiets heen eventueel. En het is inderdaad bijna Duitsland, 20 minuten en je bent over de grens.knightvision schreef op maandag 1 mei 2017 @ 17:13:
Wonen jullie allemaal ver in het land ofzo. BBQ locatie is 2 uur rijden voormij damn! dat is net geen duitsland!
Klein uurtje voor jou. Pfff
Gaan ze Pocono met een scan uit 2014 uitbrengen?Niellie41 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 16:33:
[...]
http://members.iracing.co...ist/3550664.page#10486848
Edit:
De stijl van de afbeelding, van het karten, komt me bekend voor.

Graphics update kan de huidige Pocono in iRacing echter wel goed gebruiken.
Ik zou graag zien dat dit met meer banen gaat gebeuren. Laguna Seca is de enige die een graphics update heeft gehad maar kan er zo wel een paar meer noemen die het kunnen gebruiken.The_FrankO schreef op maandag 1 mei 2017 @ 18:15:
Graphics update kan de huidige Pocono in iRacing echter wel goed gebruiken.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Het probleem is dat een grafische update bijna net zoveel werk is als een nieuwe track. En als je de berichten mag geloven hebben ze nog een grote lijst nieuwe tracks die ze maar niet afgewerkt krijgen. Natuurlijk leg je de prioriteit bij nieuwe banen die weer opbrengsten geven, over oude banen die je meestal niet opnieuw kan verkopen...
Leuk, karten! Dacht dat ik 5 augustus niet kon maar lijkt erop dat het toch gaat lukken. Veel last hebben jullie niet van me, rij toch achteraan haha.
Als ik ga heb ik wel plek vanaf Almelo maar gok dat er weinig animo voor is
Als ik ga heb ik wel plek vanaf Almelo maar gok dat er weinig animo voor is
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik denk niet dat ik het ga halen helaas.. meubels kunnen elk moment komen en ben dan nog ff bezig.. doe mijn best :-)
Je gaat het wel halen...Scr33x0r schreef op maandag 1 mei 2017 @ 19:47:
Ik denk niet dat ik het ga halen helaas.. meubels kunnen elk moment komen en ben dan nog ff bezig.. doe mijn best :-)
Hmmm, OBS geeft aan wel te capturen, zie ook wat OBS denkt te capturen. Maar geen output file.
Kijk later wel even naar waarom, maar heb nu even de leukste rondes terug gekeken ... Het was leuk
Kijk later wel even naar waarom, maar heb nu even de leukste rondes terug gekeken ... Het was leuk
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Ook ingeschreven en betaald. Ik heb nog wel ruimte voor 2 personen vanuit Limbabwe.
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
tijd is bij mij een issue geregeld.A1AD schreef op maandag 1 mei 2017 @ 23:14:
Ik vind die tracksdays toch ook altijd geslaagd en ik zou het jammer vinden moest dit stoppen.
Ideaal om de nieuwe week te starten!
edit: @JoepW Ga je niet wat officiële races doen met de skip?
Maar kan goed zijn dat ik binnenkort de draad oppak.
Joep in officiële races? Net als je alles gezien denkt te hebben
Gisteren helemaal vergeten dat de Skip was. Krijg je als je nieuw bent 
Maar wel 2 leuke races in de Street Stock gehad. Weer stapje dichterbij de D. Mooie gevechten gehad. Lui verdedigen hun lijn met hun leven, blijven pushen en ze maken vanzelf een fout. Ik vind het mooi!
Maar wel 2 leuke races in de Street Stock gehad. Weer stapje dichterbij de D. Mooie gevechten gehad. Lui verdedigen hun lijn met hun leven, blijven pushen en ze maken vanzelf een fout. Ik vind het mooi!
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

GoT Grand Tour 17S2-W8 | 02-05-17 |
Car(s) | Track(s) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Program (CET) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Weather |
Temperature | Humidity | Fog | Wind speed | Wind direction | Sky |
Realistic | Realistic | Realistic | Realistic | Realistic | Realistic |
Time of Day: Afternoon |
Ik heb dus net jullie event onrechtstreeks gesponsordJoepW schreef op maandag 1 mei 2017 @ 14:45:
5 AUGUSTUS 2017
Heusinkveld Engineering vond het dit jaar leuk om onze community te steunen met een geheel vrijblijvende gift. Daarom hebben we uitgaande van het aantal vooraanmeldingen de kosten voor de BBQ aanzienlijk kunnen reduceren. We zijn Heusinkveld Engineering dankbaar voor hun support van onze community!
Weg met de G25 pedalen

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -
50 minuten volgens Google idd, valt wel mee. Naar m'n werk in Borculo ga ik ook regelmatig op de fiets, is maar iets korter.
Filmpje van gister:
En ik heb me ook ingeschreven voor de meeting. Kan 2 stoelen meenemen en 1 persoon, of 3 personen en 0 stoelen. Er kunnen in theorie 3 personen achterin een DS, maar of dit comfortable is .... als je heel klein bent denk ik wel.
Dus als er iemand mee wilt rijden vanuit regio Bussum, laat het dan even weten. Dan weet ik of ik stoelen of niet mee kan nemen.
En ik heb me ook ingeschreven voor de meeting. Kan 2 stoelen meenemen en 1 persoon, of 3 personen en 0 stoelen. Er kunnen in theorie 3 personen achterin een DS, maar of dit comfortable is .... als je heel klein bent denk ik wel.
Dus als er iemand mee wilt rijden vanuit regio Bussum, laat het dan even weten. Dan weet ik of ik stoelen of niet mee kan nemen.
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Gaat vanavond weer krap worden (dit seizoen en mijn agenda...
) maar ga weer m'n best doen. RA + GT3 = fun!

Release Notes for 2017 Season 2 Patch 5 [2017.05.01.01]
CHANGE LOG:
PopcornFX
- Fixed an issue that could cause old replays to crash when fireworks were triggered.
CARS:
Dallara DW12
- Baseline setups have been updated.
Dirt Late Model
- (ALL) - Rear suspension physics has been updated for more realistic 4-bar behavior..
- (ALL) - Damage modeling has been updated.
- (ALL) - Stagger adjustment increments have been updated to 0.5".
- (ALL) - Front stagger now limited to 2" max.
- (ALL) - Baseline setups have been updated.
Dirt Sprint Car - Non-Winged
- (ALL) - Vehicle model has been updated based on professional driver testing and feedback.
Dirt Street Stock
- Inertia properties have been adjusted for a more realistic yaw response.
NASCAR Monster Energy Cup Chevrolet SS
NASCAR Monster Energy Cup Ford Fusion
NASCAR Monster Energy Cup Toyota Camry
Porsche 911 GT3 Cup Car (991)
- Fixed an issue with the UI while using VR with this vehicle.
Hoop dat het probleem met de skip ook is opgelost hoogst irritant, als je in de garage staat en ik zie een mooie nascar boven in beeld, ja het is alleen leuk als die motor daadwerkelijk achter in de skip ligt
En jouw auto blijft wit in Trading Paints. Saaaai.PatrickPost1972 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 15:50:
Hoop dat het probleem met de skip ook is opgelost hoogst irritant, als je in de garage staat en ik zie een mooie nascar boven in beeld, ja het is alleen leuk als die motor daadwerkelijk achter in de skip ligt![]()
![]()
dat ligt denk ik meer aan mij.
Zelf zie ik nog altijd de skin van 2-3 jaar terug bij mezelf. Terwijl het Oranje/Wit moet zijn.
Probleem heb ik alleen in de skip. Andere auto's gaat wel altijd goed met TP bij mij.
Zelf zie ik nog altijd de skin van 2-3 jaar terug bij mezelf. Terwijl het Oranje/Wit moet zijn.
Probleem heb ik alleen in de skip. Andere auto's gaat wel altijd goed met TP bij mij.
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa i know super irritant maar er is wat vreemds aan de hand weet niet wat maar hoop dat het wordt opgelost, want melk de witte motor begint wel te vervelen.JoepW schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 16:12:
[...]
En jouw auto blijft wit in Trading Paints. Saaaai.
Het zal wel server-side een probleem zijn, maar zelf gebruik ik al tijden de Better TradingPaints van kutu.
Te downloaden met de browser apps van kutu @ http://ir-apps.kutu.ru/#!/ en dan bettertp.exe draaien en de rest gaat vanzelf, en je krijgt tenminste wat meer feedback over wat er gebeurt in tegenstelling tot die client van TP zelf.
Te downloaden met de browser apps van kutu @ http://ir-apps.kutu.ru/#!/ en dan bettertp.exe draaien en de rest gaat vanzelf, en je krijgt tenminste wat meer feedback over wat er gebeurt in tegenstelling tot die client van TP zelf.
Na lang te hebben gereden met het spelletje raceroom met mijn g29 toch de upgrade naar iRacing gemaakt!
Een paar oefenrondjes verder meteen maar mee gedaan met een race, want "ik zou het wel moeten kunnen". Niet dus! Eerste paar races een complete ramp, van controle kwijt tot offtrack. De lol was er weer snel af... haha
Na wat meer oefenen toch maar weer een race geprobeerd, wat voelt dat goed om als 4de te eindigen en een schone race neer te zetten!
Vanavond nog maar een paar rondjes wagen
Een paar oefenrondjes verder meteen maar mee gedaan met een race, want "ik zou het wel moeten kunnen". Niet dus! Eerste paar races een complete ramp, van controle kwijt tot offtrack. De lol was er weer snel af... haha
Na wat meer oefenen toch maar weer een race geprobeerd, wat voelt dat goed om als 4de te eindigen en een schone race neer te zetten!
Welkom en have fun!hindrikv schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 17:19:
Na lang te hebben gereden met het spelletje raceroom met mijn g29 toch de upgrade naar iRacing gemaakt!
Het wordt op prijs gesteld als je in je onderschrift van je tweakers account een link plaatst naar jouw iRacing profiel. Dat staat uitgelegd in de Topic Start.
Weet jij welke hash er gebruikt wordt voor het wachtwoord in de ini (zodat ik niet elke keer mn wachtwoord hoef in te kloppen)Red Baron schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 16:40:
Het zal wel server-side een probleem zijn, maar zelf gebruik ik al tijden de Better TradingPaints van kutu.
Cube Nuroad Race (2022)
Haha bussum oh das wel heeeeeel dichtbij. Ik woon in weesp das 7 mins verderop.-PassY- schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 11:39:
Filmpje van gister:
[video]
ah joh, wat maken die 7m extra nu uit?
1x gas geven, en het is 6. Ze staan nooit meer bij naarden vesting te flitsen namelijk
Normaliter pakt hij de settings van de normale TP client al uit C:\Users[user name]\AppData\Roaming\TradingPaints Downloader\new_config.xmlderx666 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 18:00:
[...]
Weet jij welke hash er gebruikt wordt voor het wachtwoord in de ini (zodat ik niet elke keer mn wachtwoord hoef in te kloppen)
Maar het is een md5 hash van je wachtwoord.
Hier een voorbeeldje van hoe het er ongeveer uit ziet.
code: bettertp.ini
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| [DEFAULT] # iracing id login = 123456 # password hash password_hash = 701f33b8d1366cde9cb3822256a62c01 # download helmets and suits helmets = 1 # download decal layers decals = 1 # download unsafe schemes not_friendly = 1 # download my schemes my_own = 1 # clean unused schemes after x days (0 for never) clean_after = 30 |
Top, de md5 hash werkt inderdaad.
Cube Nuroad Race (2022)
Maar nu weet de hele wereld dat je wachtwoord "wachtwoord" is!!1Red Baron schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 18:20:
[...]
Normaliter pakt hij de settings van de normale TP client al uit C:\Users[user name]\AppData\Roaming\TradingPaints Downloader\new_config.xml
Maar het is een md5 hash van je wachtwoord.
Hier een voorbeeldje van hoe het er ongeveer uit ziet.
code: bettertp.ini
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 [DEFAULT] # iracing id login = 123456 # password hash password_hash = 701f33b8d1366cde9cb3822256a62c01 # download helmets and suits helmets = 1 # download decal layers decals = 1 # download unsafe schemes not_friendly = 1 # download my schemes my_own = 1 # clean unused schemes after x days (0 for never) clean_after = 30
Kan vanavond niet meerijden helaas, VvE bestuursvergadering
Wie heeft er straks rond 20:00 even ~5-10 minuutjes tijd om mij te helpen door eventjes een paar rondjes rond een oval te rijden?
We hebben een bug in onze software die getriggered lijkt te worden door een "advance session", oftewel een sessie die wordt ingekort met een !advance admin commando. Helaas krijgen we het zelf niet gereproduceerd wat zou kunnen omdat we steeds maar alleen of met 2 man in de sessie zijn, het zou kunnen dat er wat rondjes gezet moeten zijn voordat het probleem optreedt... En het is wat lastig testen omdat we toch echt een sessie moeten hosten steeds.
Het enige wat je hoeft te doen is even joinen, 1-2 rondjes rond een korte oval in Practice, nog eens 1-2 rondjes in Qualy en dan even de race starten. Na ~1 minuut zal ik steeds de sessie skippen dus het zal niet langer dan 5-10 minuten duren en je hoeft verder niks te doen / starten / etc.
3-4 man ofzo zal genoeg zijn, laat maar weten
We hebben een bug in onze software die getriggered lijkt te worden door een "advance session", oftewel een sessie die wordt ingekort met een !advance admin commando. Helaas krijgen we het zelf niet gereproduceerd wat zou kunnen omdat we steeds maar alleen of met 2 man in de sessie zijn, het zou kunnen dat er wat rondjes gezet moeten zijn voordat het probleem optreedt... En het is wat lastig testen omdat we toch echt een sessie moeten hosten steeds.
Het enige wat je hoeft te doen is even joinen, 1-2 rondjes rond een korte oval in Practice, nog eens 1-2 rondjes in Qualy en dan even de race starten. Na ~1 minuut zal ik steeds de sessie skippen dus het zal niet langer dan 5-10 minuten duren en je hoeft verder niks te doen / starten / etc.
3-4 man ofzo zal genoeg zijn, laat maar weten
Ik kijk wel ff of er wat eerder kan zijn
Bron: http://members.iracing.co...100/3503045.page#10488812quote: David TuckerRandy recently put in some code to try and help debug this. You can type ;spotter in the text chat window to dump a small status string to see how your spotter is behaving. Right now it only shows a bit but I could extend this out as needed. Anyway here is a screenshot of what my spotter looks like when it is behaving well, can you test this out when you loose your spotter and see if it looks different?
Ok, thnx. Mochten nog meer mensen er zijn dan hoor ik het welJoepW schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 19:08:
Ik kijk wel ff of er wat eerder kan zijn
Server start rond 19:55, naam 'Private test' en wachtwoord 'atvo'. Indycar op USA (I know, maar basic content
Ik kom er aan werd opgehouden....
[ Voor 3% gewijzigd door JoepW op 02-05-2017 19:53 ]
Drivers,
Help. Usa international Speedway. Wat ik ook maar doe, ik blijf 1 seconde langzamer dan de snelste tijd. Ik stuur van hoog in naar laag, rem voor de bocht...laat gas los en halve wege de bocht als ik voel dat de auto zich stabiliseert geef ik gas. Maar ik blijf niet bij mijn voorganger. En het is een kleine baan, dus gevaarlijk. Net al flinke crash gehad waardoor ik daadwerkelijk min punten kreeg. Was ook echt mijn fout. Dus...wie kan me helpen om sneller te zijn
Help. Usa international Speedway. Wat ik ook maar doe, ik blijf 1 seconde langzamer dan de snelste tijd. Ik stuur van hoog in naar laag, rem voor de bocht...laat gas los en halve wege de bocht als ik voel dat de auto zich stabiliseert geef ik gas. Maar ik blijf niet bij mijn voorganger. En het is een kleine baan, dus gevaarlijk. Net al flinke crash gehad waardoor ik daadwerkelijk min punten kreeg. Was ook echt mijn fout. Dus...wie kan me helpen om sneller te zijn
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |
Bron: http://members.iracing.co...ist/3551029.page#10489168quote: Tony GardnerWe totally understand wanting to know what is coming next or what we are working on. We are always working on dozens of things keep in mind. Because something releases like "Dirt" it does not mean other work has stopped. Some projects take years, other weeks or months.
The Ferrari 488 is in full production along with a number of other cars. Sometimes the work on cars can get stalled, as we wait on key pieces we need, so some cars take longer than others. Also by the nature of cars, some take longer than others and some have a different approval process with our partners and other things like that. There were a couple minor delays for the 488 in regard to things we needed but we are in good shape and like I said the car is in full production.
We keep hearing about this time of day thing.We said all along that for various good reasons we wanted to update to DX11 first in regard to our priority list when it came to day to night. Our senior graphic engineers were on the DX11 project for a long time, it was a very big project, along with the usual day to day projects of supporting everything in the sim graphically. They also made multiple substantial visual improvements in several areas like textures, light levels, physically based lighting, etc. and in the area of performance/frame rates which is extremely important in regard to priorities. Not to mention supporting many new things in the sim, yes they did substantially support the dirt graphics for a period of time along with new things on the outside like hardware, VR etc.
Now back to time of day. In that regard, as mentioned the first step was DX11. Now we are on to the next steps leading up to time of day but those steps are not just about time of day. They are stand-alone important projects that make sense to do in a certain order partially because of time of day. In this next build for example you will notice a new improvement called dynamic cube maps. It will make a big difference visually to iRacing. With this improvement you will see the real environment reflecting off the car for example rather than from a fixed position. The easiest example to understand this improvement is currently when you pass under a bridge, the bridge would not reflect on the car, with this it will. Before if you were driving over grass, the reflection would have been of the road, it was a canned reflection in that case, not anymore. It is a major visual improvement to the sim, making everything more realistic. Think of it as another step towards time of day. There are a few other significant improvements we want to do in regard to lighting/shadows/reflections and we don’t want to do them twice because they will be impacted by the time of day so they make sense to do first. We will get there.
There are other people working on many other visual/graphical/physical projects like animation and damage, etc. who have a different skill set.
Wel interessant, maar niet bijster groot nieuws.
Ik kan je helaas niet helpen. Het enige wat ik van oval weet is: " They're making a left turn... They're making another left turn... enz enzKloever schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 22:56:
Drivers,
Cube Nuroad Race (2022)
@Kloever
ik kan je niet helpen, oval rijd ik niet en lijntje rijden is sowieso mijn sterkste kant niet, die oude rally gewoonten gaan er blijkbaar niet meer uit
Twee leuke races gisteren en tevreden met mijn resultaat. Geen enkel foutje gemaakt en constant gereden. De M.B.'s waren wel niet bij te houden, die reden zo van me weg op het rechte stuk.
ik kan je niet helpen, oval rijd ik niet en lijntje rijden is sowieso mijn sterkste kant niet, die oude rally gewoonten gaan er blijkbaar niet meer uit
Twee leuke races gisteren en tevreden met mijn resultaat. Geen enkel foutje gemaakt en constant gereden. De M.B.'s waren wel niet bij te houden, die reden zo van me weg op het rechte stuk.
iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH
Verwijderd
Gisteren de eerste races meegepikt voor de formula renault op Silverstone International. Moeilijke variant... Zeker bij koud weer is het enorm slippery in de eerste laps. Veel mensen houden er geen rekening met alle gevolgen van dien...
Eerste race ben ik zelf gespint in lap 3 en iemand kon me niet meer ontwijken... 2de race kon ik de carnage in T1 niet ontwijken en mocht ik 40 seconden wachten in pit voor reparatie... Dan toch nog kunnen terug vechten tot p7.
Eerste race ben ik zelf gespint in lap 3 en iemand kon me niet meer ontwijken... 2de race kon ik de carnage in T1 niet ontwijken en mocht ik 40 seconden wachten in pit voor reparatie... Dan toch nog kunnen terug vechten tot p7.
Heb je een opname? Ik heb vorig seizoen beetje op Ovals gereden en kwam gek genoeg meteen met de snelsten in rookie en D-class mee. Waar ik altijd op let is het volgende:Kloever schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 22:56:
Drivers,
- Remmen bij ingaan van bocht is meestal niet nodig, liften is genoeg
- Liever iets te vroeg liften, te laat is meestal in de muur of al je snelheid weg
- Eerste deel van de bocht laten rollen
- Op 30%-40% van de bocht weer rustig beginnen met gas geven, vol gas op 70%-80% van de bocht
- Exit maximaliseren
Als ik mij aan deze regels houd dan merk ik dat ik weinig snelheid uit de auto haal in de bochten, en dat is wat je wilt. Omdat de auto langzaam op toeren komt is het belangrijk heel soepel te rijden en zo min mogelijk hard te remmen of dwars te gaan. Ga voor je eigen gevoel eens een stuk rustiger rijden, je zult zien dat je uiteindelijk daardoor sneller bent.
Succes! Ik hoop dat je nu binnen 0.3s kunt komen, daarna wordt het echt letten op de details.
"Left, left, left" is moeilijker dan het lijkt
[ Voor 8% gewijzigd door Sanderrr op 03-05-2017 11:46 ]
Ich liebe es wenn ein plan funktioniert
Hihi ! Niet naar Naarden nee, maar naar de meeting location is wat ver.-PassY- schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 18:19:
ah joh, wat maken die 7m extra nu uit?1x gas geven, en het is 6. Ze staan nooit meer bij naarden vesting te flitsen namelijk
Overigens ben ik veels te wild voor de meeting
Vanaf Eindhoven komt er iig ook een auto richting de kart meeting. Net ingeschreven, heb nog plek voor 3 personen in de auto.
Daar zag ik gisteravond nog een live stream van voorbij komen met commentaar. Was zo tegen kwart voor 10 volgens mij. Heb niet lang gekeken, moest pitten (als in, slapenVerwijderd schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 11:05:
Gisteren de eerste races meegepikt voor de formula renault op Silverstone International. Moeilijke variant... Zeker bij koud weer is het enorm slippery in de eerste laps. Veel mensen houden er geen rekening met alle gevolgen van dien...
Gisteravond nog een MX5 race gereden op Okayama Short. Begon best aardig, 5e gekwalificeerd maar in de 2e bocht al een tik gekregen van iemand waardoor ik spinde en nogmaals door een ander aangetikt werd. Moest afslepen naar de pits en na reparatie weer verder gereden en 2 na laatste geworden, achterblijvers unlappen.
Die gast met p2 kwalificatie zag ik dezelfde fout maken als ik deed vorige week, die kreeg een zwarte vlag voor valse start
Race: http://members.iracing.co...id=19481476&custid=274442
[ Voor 6% gewijzigd door FastFred op 03-05-2017 15:20 ]
Verwijderd
Daar deed ik niet aan mee maar heb ik ook gezien. Was een gelijkaardig incident.FastFred schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 14:48:
[...]
Daar zag ik gisteravond nog een live stream van voorbij komen met commentaar. Was zo tegen kwart voor 10 volgens mij. Heb niet lang gekeken, moest pitten.
Gebeurt wel veel op dat circuit...
Straks nog een keer proberen en hopen dat ik dan de eerste paar laps overleef
Geen opname gemaakt. Ik weet ook niet of ik het terug kan zien. Maar is puur de snelheid wat ik mis. Omdat ik rem ga ik langzamer(duh) en dat wil ik compenseren met te snel op het gas denk ik. De exit is prima, maar ik mis snelheid. Maar dank voor je tips, ik ga het vanavond even uitproberenSanderF1 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 11:41:
[...]
Heb je een opname? Ik heb vorig seizoen beetje op Ovals gereden en kwam gek genoeg meteen met de snelsten in rookie en D-class mee. Waar ik altijd op let is het volgende:
- Remmen bij ingaan van bocht is meestal niet nodig, liften is genoeg
- Liever iets te vroeg liften, te laat is meestal in de muur of al je snelheid weg
- Eerste deel van de bocht laten rollen
- Op 30%-40% van de bocht weer rustig beginnen met gas geven, vol gas op 70%-80% van de bocht
- Exit maximaliseren
Als ik mij aan deze regels houd dan merk ik dat ik weinig snelheid uit de auto haal in de bochten, en dat is wat je wilt. Omdat de auto langzaam op toeren komt is het belangrijk heel soepel te rijden en zo min mogelijk hard te remmen of dwars te gaan. Ga voor je eigen gevoel eens een stuk rustiger rijden, je zult zien dat je uiteindelijk daardoor sneller bent.
Succes! Ik hoop dat je nu binnen 0.3s kunt komen, daarna wordt het echt letten op de details.
Hu? Het zal aan mij liggen maar dat snap ik niet. Hoe kan de exit nu prima zijn als je er te traag uitkomt...
- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -
Euhm. Verkeerd geformuleerd...sorry...ik ga snel op het gas, maar ik kom wel goed uit de bocht. Dus ik hang niet ergens onder aan de bocht omdat ik geen snelheid heb. Maar wel teveel spin....dus echt fijn is het nietA1AD schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 18:34:
[...]
Hu? Het zal aan mij liggen maar dat snap ik niet. Hoe kan de exit nu prima zijn als je er te traag uitkomt...
Beste GoTers,
Wil binnenkort iracing weer eens gaan oppakken maar de t500 is kapot en ben opzoek naar een vervanger.
Ik ben zelf tot het onderstaande lijstje gekomen met mogelijke opvolgers:
Ts-pc racer
Fanatec elite
csw v2.5 (maar deze is pas vanaf eind mei beschikbaar)
Heb nog wel het ferrari 599 alcantara stuur en de F1 rim dus ik neig naar de ts-pc racer maar vraag me af of dit wel echt een upgrade is t.o.v. de t500
* Degelijke pedalen zijn al aanwezig (csr elite met loadcell)
Gr, Willem
Wil binnenkort iracing weer eens gaan oppakken maar de t500 is kapot en ben opzoek naar een vervanger.
Ik ben zelf tot het onderstaande lijstje gekomen met mogelijke opvolgers:
Ts-pc racer
Fanatec elite
csw v2.5 (maar deze is pas vanaf eind mei beschikbaar)
Heb nog wel het ferrari 599 alcantara stuur en de F1 rim dus ik neig naar de ts-pc racer maar vraag me af of dit wel echt een upgrade is t.o.v. de t500
* Degelijke pedalen zijn al aanwezig (csr elite met loadcell)
Gr, Willem
[ Voor 4% gewijzigd door strifejahh op 03-05-2017 18:45 ]
iRacing profiel FF14: Kirito Jojonji | Zodiark
Verwijderd
Voor de mensen die intresse hebben, we hebben een Benelux discord server opgezet. Iedereen is welkom: https://discord.gg/w6ccV8B
We zijn ook van plan om af en toe was hosted sessies op te zetten en de info zullen we daar dan posten.
We zijn ook van plan om af en toe was hosted sessies op te zetten en de info zullen we daar dan posten.

Heren (en Dames
Dus svp ga naar het inschrijfformulier en meld je aan!
Hier de directe link
Waarom een discord server hier promoten bij een community die een enorme TeamSpeak server heeft die voor benelux rijders toegankelijk is?Verwijderd schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 20:05:
Voor de mensen die intresse hebben, we hebben een Benelux discord server opgezet. Iedereen is welkom: https://discord.gg/w6ccV8B
Vreemd en onnodig.
Eigenlijk bedoel ik: gewoon onbeleefd en niet netjes om binnen een community een andere te promoten. Zeker zonder overleg....
En wie is we?
[ Voor 10% gewijzigd door JoepW op 03-05-2017 20:25 ]
En leuker!SanderF1 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 11:41:
[...]
@JoepW, of we heten @Verwijderd welkom in deze community en kan zo het mooie en vriendelijke beleid wat we hier op GoT hebben vertellen bij de mensen op discord en joinen ze ook bij tweakers, allemaal blij
Nou de moeite nemen om je voor te stellen en even te zien wat deze community te bieden heeft lijkt mij geen moeite voor een nieuwe iRacer. Zeker als de derde post op het gehele Tweakers Forum de bovenstaande is.The_FrankO schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 20:37:
[...]
En leuker!![]()
@JoepW, of we heten @Verwijderd welkom in deze community en kan zo het mooie en vriendelijke beleid wat we hier op GoT hebben vertellen bij de mensen op discord en joinen ze ook bij tweakers, allemaal blij
Sorry hoor, maar ik kan veel hebben, maar niet de noeste arbeid hier 'gebruiken' om wat nieuws op te starten.
Zeker ook omdat de bovenstaande post ook al enkele dagen geleden op het iRacing forum te vinden was.
En als je mij ooit eerder op een post zoals hierboven hebt kunnen betrappen, dan hoor ik dat graag.
[ Voor 16% gewijzigd door JoepW op 03-05-2017 20:45 ]
Verwijderd
Altijd een goed excuus om het onderstaande filmpje te posten. Exact hoe stereotype road racers denken... Waar je ook last van kan hebben is dat je te vroeg op het gas gaat en daardoor te veel wrijving creeert, of te veel hitte in de voorbanden hebt. Op een kleine oval kan het ook helpen dat je heel diep de bocht inremt, tot de apex zeg maar. Dan ga je harder de bocht in en heb je meer grip voor.Kloever schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 18:27:
[...]
Geen opname gemaakt. Ik weet ook niet of ik het terug kan zien. Maar is puur de snelheid wat ik mis. Omdat ik rem ga ik langzamer(duh) en dat wil ik compenseren met te snel op het gas denk ik. De exit is prima, maar ik mis snelheid. Maar dank voor je tips, ik ga het vanavond even uitproberen
Ook belangrijk is het niet harder rijden dan je kan, ook dan krijg je oververhitting en worden je rondetijden na een paar rondjes langzamer dan nodig.
Nou....Wat ik ook maar doe...Remmen in de bocht, remmen voor de bocht, gas los voor de bocht ect..mijn beste ronde is 24.984. De snelste ronde tijdens de quali is 23.7.....Dus ergens doe ik iets gigantisch fout! Ik heb het filmpje bekeken, doe percies wat hij doet en het lukt niet. Als ik rem zoals hij dat doet spin ik. Rem ik zachter ga ik wel de bocht door maar verlies ik zoveel tijd dat het niet eens nut heeft om verder te rijden.
Misschien kan je een keer met @Verwijderd afspreken om samen wat rondjes te doen en te zoeken naar 'the trick'Kloever schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 21:21:
Nou....Wat ik ook maar doe...Remmen in de bocht, remmen voor de bocht, gas los voor de bocht ect..mijn beste ronde is 24.984. De snelste ronde tijdens de quali is 23.7.....Dus ergens doe ik iets gigantisch fout! Ik heb het filmpje bekeken, doe percies wat hij doet en het lukt niet. Als ik rem zoals hij dat doet spin ik. Rem ik zachter ga ik wel de bocht door maar verlies ik zoveel tijd dat het niet eens nut heeft om verder te rijden.
Verwijderd
Sorry, het was niet mijn bedoeling om onbeleefd over te komen. Als je wil, wil ik gerust het originele bericht verwijderen.JoepW schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 20:21:
[...]
Waarom een discord server hier promoten bij een community die een enorme TeamSpeak server heeft die voor benelux rijders toegankelijk is?
Vreemd en onnodig.
Eigenlijk bedoel ik: gewoon onbeleefd en niet netjes om binnen een community een andere te promoten. Zeker zonder overleg....
En wie is we?
Ik kende deze community niet voor ik de discord server opgestart heb en het werd me aangeraden door iemand om het hier te plaatsen, vandaar dat ik het deed.
Het is ook zeker mijn bedoeling niet om dat te posten en weg te lopen. Zoals ik reeds gezegd heb, ik kende deze community niet en ben nu blij dat ik ze leren kennen heb. Ik zal hier blijven plakken en mijn steentje bijdragen, als ik hier nog welkom ben....
Opnieuw, mijn oprechte excuses, het was niet mijn bedoeling om zo over te komen.
Yes! D license binnen 
Nu toch echt wel een beetje verkocht hoor, wat een verslavend spel!
Maar om mijn beurs even pijn te laten lijden, wat zijn nou de must have track en auto's op dit moment?
Het lijkt mij geweldig om bijvoorbeeld het circuit Zandvoort of de Nürburgring te kopen, maar heeft dit nut?
Nu toch echt wel een beetje verkocht hoor, wat een verslavend spel!
Maar om mijn beurs even pijn te laten lijden, wat zijn nou de must have track en auto's op dit moment?
Het lijkt mij geweldig om bijvoorbeeld het circuit Zandvoort of de Nürburgring te kopen, maar heeft dit nut?
[ Voor 3% gewijzigd door hindrikv op 03-05-2017 21:39 ]
Ia misschien wel handig. Want dit is frustrerend zoJoepW schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 21:29:
[...]
Misschien kan je een keer met Rudy afspreken om samen wat rondjes te doen en te zoeken naar 'the trick'

Yannick... Accepted. Lees rustig de Topic Start door en zie wat we allemaal te bieden hebben. En dus bij deze van harte welkom.Verwijderd schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 21:33:
[...]
Sorry, het was niet mijn bedoeling om onbeleefd over te komen. Als je wil, wil ik gerust het originele bericht verwijderen.
Ik kende deze community niet voor ik de discord server opgestart heb en het werd me aangeraden door iemand om het hier te plaatsen, vandaar dat ik het deed.
Het is ook zeker mijn bedoeling niet om dat te posten en weg te lopen. Zoals ik reeds gezegd heb, ik kende deze community niet en ben nu blij dat ik ze leren kennen heb. Ik zal hier blijven plakken en mijn steentje bijdragen, als ik hier nog welkom ben....
Opnieuw, mijn oprechte excuses, het was niet mijn bedoeling om zo over te komen.
Het is verstandig om te bepalen welke serie je wilt gaan rijden en dan in het seizoensschema te kijken welke circuits er verreden worden. Dan kan je gericht op je gewenste serie kopen en de korting pakken door meerdere banen tegelijk te kopen.hindrikv schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 21:37:
Yes! D license binnen
Nu toch echt wel een beetje verkocht hoor, wat een verslavend spelRaceSim!
Hoelang blijven deze series lopen? Moet ik hierbij denken aan een paar dagen of een heel seizoen?JoepW schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 21:54:
Het is verstandig om te bepalen welke serie je wilt gaan rijden en dan in het seizoensschema te kijken welke circuits er verreden worden. Dan kan je gericht op je gewenste serie kopen en de korting pakken door meerdere banen tegelijk te kopen.
Verwijderd
Bedankt!JoepW schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 21:54:
[...]
Yannick... Accepted. Lees rustig de Topic Start door en zie wat we allemaal te bieden hebben. En dus bij deze van harte welkom.
Net nog een leuke race gereden op Silverstone. Mijn beste resultaat tot nu toe: http://members.iracing.co...do?&subsessionid=19491182
Nog nooit zoveel champ punten gehad.
2de geworden na een zeer bewogen eerste lap.
Gestart vanop P8 en na 4 corners zat ik op P2. 2 wrecks, 1 in turn 1 en een ander in turn 3...
Mensen moeten toch soms wat meer geduld hebben in het begin denk ik dan zo...
De meeste series lopen 12 weken. Momenteel zitten we in week 8.hindrikv schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 22:01:
[...]
Hoelang blijven deze series lopen? Moet ik hierbij denken aan een paar dagen of een heel seizoen?
Na week 12 is er een "week 13" waar er alles wat vrijer aan toe gaat. Races zonder irating en SR. In week 13 worden er ook meestal grote updates gedaan.
Begin juni zal seizoen 3 beginnen.
Een seizoen is dan opgedeeld in weken. Elke week heb je een ander circuit en elke dag kan je dan racen op dat circuit. Elke serie heeft een bepaalde start tijd voor de race. Meestal starten races om de 2u. Kans genoeg dus om mee te doen
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2017 22:14 ]
Een serie loopt 12 weken (1 seizoen) en de meeste serie hergebruiken circuits.
Staat overigens ook in de Topic Start
Staat overigens ook in de Topic Start
Ik had gezegd dat ik niet kon maar zeer waarschijnlijk toch wel, kom die vrijdag terug van vakantie ipv. zaterdag. Even verifieren met de vrouw of we echt niks hebben die dag en dan schrijf ik me in.JoepW schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 20:19:
[afbeelding]
Heren (en Dames) pas 10 mensen hebben de moeite genomen om zich in te schrijven voor de Meeting. Dat is toch wel erg weinig terwijl er zeker 20 mensen aangegeven hebben te komen op de geplande datum.
Dus svp ga naar het inschrijfformulier en meld je aan!
Hier de directe link
Vraag richting @Verwijderd gedaan voor hulp
Rudy is een goeie instructeur
Race 1 van afgelopen dinsdag.
Morgen volgt race 2.
Morgen volgt race 2.
Laat even weten wanneer dat plaats gaat vinden, doe namelijk graag mee, altijd wat te leren
Ich liebe es wenn ein plan funktioniert
Als jullie met een groepje dat willen doen en Rudy wil instructie geven dan zal GoT de hosting verzorgen. Keep me posted.SanderF1 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 10:37:
[...]
Laat even weten wanneer dat plaats gaat vinden, doe namelijk graag mee, altijd wat te leren
Okidoki. U hoort van ons. Als je heel hard woohoo hoort dan is het mezelf geluktJoepW schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 11:05:
[...]
Als jullie met een groepje dat willen doen en Rudy wil instructie geven dan zal GoT de hosting verzorgen. Keep me posted.
Gaat het om Street Stock training?
Heb die auto ook behoorlijk wat gereden, dus wil best ook ff komen kijken
Verwijderd
Ik zit nu al een aantal dagen te wikken en te wegen om te beginnen aan Iracing. Het online racen in de andere "sims" (in mijn geval project cars) wordt soms zo erg verpest door mensen die het niet al te serieus nemen (verkeerd om rijden, bewust contact opzoeken etc.)
Mag ik deze community, en daarmee de mensen die alles hebben opgezet, even complimenteren met de compleetheid en duidelijkheid van jullie informatie. Aan de hand van de topic start heb ik zeer veel waardevolle informatie kunnen vinden en lezen.
Zo snel mijn Iracing account is aangemaakt zal ik me uiteraard ook aanmelden en hard aan de slag gaan om spoedig uit de rookie class te geraken.
Mag ik deze community, en daarmee de mensen die alles hebben opgezet, even complimenteren met de compleetheid en duidelijkheid van jullie informatie. Aan de hand van de topic start heb ik zeer veel waardevolle informatie kunnen vinden en lezen.
Zo snel mijn Iracing account is aangemaakt zal ik me uiteraard ook aanmelden en hard aan de slag gaan om spoedig uit de rookie class te geraken.
Allereerst welkom....Verwijderd schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 14:14:
Ik zit nu al een aantal dagen te wikken en te wegen om te beginnen aan Iracing. Het online racen in de andere "sims" (in mijn geval project cars) wordt soms zo erg verpest door mensen die het niet al te serieus nemen (verkeerd om rijden, bewust contact opzoeken etc.)
Mag ik deze community, en daarmee de mensen die alles hebben opgezet, even complimenteren met de compleetheid en duidelijkheid van jullie informatie. Aan de hand van de topic start heb ik zeer veel waardevolle informatie kunnen vinden en lezen.![]()
Als je een je account aanmaakt zonder een of andere bijzondere (ik weet ze momenteel niet) kortingsactie wil je dan GoT supporten door deze link te gebruiken: https://members.iracing.c...ionChoices.do?refid=65950
Zo te lezen heb je je al aardig ingelezen. Goede zaak.
In de rookie klasse kom je zeker ook wildebrassen tegen, maar dat neemt af als je naar de skippy (of andere hogere klasses) gaat. Geheel uitgebannen is het niet in iRacing maar zeker wel op een veel hoger niveau dan alle andere on-line racers.
In mijn geval wel. En dan puur om de oval Usa international speedway. Op Charlotte rij ik wel steeds top 5, dus in doe wat anders fout ergensfrankivo schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 11:58:
Gaat het om Street Stock training?
Verwijderd
Yes, had de link al opgeslagen. Op dit moment is er een 40 % discount op alle subscriptions wat op zich natuurlijk de moeite waard is. Vanavond even rustig kijken hoe en watJoepW schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 14:20:
[...]
Allereerst welkom....
Als je een je account aanmaakt zonder een of andere bijzondere (ik weet ze momenteel niet) kortingsactie wil je dan GoT supporten door deze link te gebruiken: https://members.iracing.c...ionChoices.do?refid=65950
Zo te lezen heb je je al aardig ingelezen. Goede zaak.
In de rookie klasse kom je zeker ook wildebrassen tegen, maar dat neemt af als je naar de skippy (of andere hogere klasses) gaat. Geheel uitgebannen is het niet in iRacing maar zeker wel op een veel hoger niveau dan alle andere on-line racers.
Misschien heb je hier nog wat aan; PR-HotLapsVerwijderd schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 14:35:
[...]
Yes, had de link al opgeslagen. Op dit moment is er een 40 % discount op alle subscriptions wat op zich natuurlijk de moeite waard is. Vanavond even rustig kijken hoe en wat
Met deze code krijg je drie maanden voor nog geen 5 euro, dit is echter wel alleen voor nieuwe leden!
In deze drie maanden kun je goed proeven of iRacing echt wat voor jou is
Gisteravond na een paar weken niet mee te hebben gedaan (tijdgebrek) weer een race in de NIS-fixed gedaan (split 6 van
. Deze week is de race op Talladega dus dat is lekker met zijn allen vol gas in een lijn rijden en het was weer een feest.
ik had mij als 5e gekwalificeerd niet heel belangrijk op een superspeedway maar was wel blij dat ik aan de binnenkant mocht starten. Waar normaal alle ongelukken achteraan gebeuren zat ik gister in een split waar iedereen van voren in de rondte ging. door alle ongelukken goed te ontwijken lag ik na 20 rondjes voorop en heb dit 10 rondjes vol gehouden tot dat ik ook voor het eerst de rondte in ging. Ik moest iets van mijn lijn om een achterligger te passeren die er voor had gekozen om onder de gele lijn te rijden. Waarschijnlijk vond mijn achterbuurman dit een fijn moment om in een gat te duiken dat er volgens mij niet was en zeker in ronde 31 van 94 ook niet nodig om er voor te gaan. (sluit ook niet uit dat het mij eigen fout was). Hierdoor gingen we beide in de rondte met nog een paar andere gelukkig had ik alleen wat body-schade en kon ik na 13 sec reparaties weer verder, maar wel terug gezakt naar plek 22.
Bij de herstart gelukkig weer wat plekken kunnen opschuiven waardoor ik de aansluiting kon houden met de leiders. Maar je voelt hem waarschijnlijk wel aankomen wederom ging het voorin fout waardoor ik van mijn gas af ging om te kunnen ontwijken echter tot de verbazing van iedereen kwam er geen gele vlag, en hierdoor was ik de aansluiting kwijt met de leiders. Hierdoor heb ik eerst nog een aantal rondes in mijn eentje gereden en uiteindelijk kwam ik terecht in een leuk groepje dat als doel had om weer aansluiting te vinden met de leiders. Echter besloot 1 iemand van ons groepje in bocht 3 om spontaan naar links te sturen,hij zat aan de buitenkant naar de binnenkant waar ik opdat moment reed.Dit betekende voor mijn auto een enkele ticket naar de maan en voor mij zelf een hartverzakking. uiteindelijk heeft mijn race maar 56 rondjes geduurd.
Als youtube weer meewerkt zal ik nog een video posten met de ongelukken.
ik had mij als 5e gekwalificeerd niet heel belangrijk op een superspeedway maar was wel blij dat ik aan de binnenkant mocht starten. Waar normaal alle ongelukken achteraan gebeuren zat ik gister in een split waar iedereen van voren in de rondte ging. door alle ongelukken goed te ontwijken lag ik na 20 rondjes voorop en heb dit 10 rondjes vol gehouden tot dat ik ook voor het eerst de rondte in ging. Ik moest iets van mijn lijn om een achterligger te passeren die er voor had gekozen om onder de gele lijn te rijden. Waarschijnlijk vond mijn achterbuurman dit een fijn moment om in een gat te duiken dat er volgens mij niet was en zeker in ronde 31 van 94 ook niet nodig om er voor te gaan. (sluit ook niet uit dat het mij eigen fout was). Hierdoor gingen we beide in de rondte met nog een paar andere gelukkig had ik alleen wat body-schade en kon ik na 13 sec reparaties weer verder, maar wel terug gezakt naar plek 22.
Bij de herstart gelukkig weer wat plekken kunnen opschuiven waardoor ik de aansluiting kon houden met de leiders. Maar je voelt hem waarschijnlijk wel aankomen wederom ging het voorin fout waardoor ik van mijn gas af ging om te kunnen ontwijken echter tot de verbazing van iedereen kwam er geen gele vlag, en hierdoor was ik de aansluiting kwijt met de leiders. Hierdoor heb ik eerst nog een aantal rondes in mijn eentje gereden en uiteindelijk kwam ik terecht in een leuk groepje dat als doel had om weer aansluiting te vinden met de leiders. Echter besloot 1 iemand van ons groepje in bocht 3 om spontaan naar links te sturen,hij zat aan de buitenkant naar de binnenkant waar ik opdat moment reed.Dit betekende voor mijn auto een enkele ticket naar de maan en voor mij zelf een hartverzakking. uiteindelijk heeft mijn race maar 56 rondjes geduurd.
Als youtube weer meewerkt zal ik nog een video posten met de ongelukken.
Heeft er iemand een idee of een standard setting of overclocked 4.10 ghz (intel i7-4770K) veel verschil maakt in FPS in iracing of uberhaupt in gaming? Mijn cpu geeft bsod in iracing en na wat testen ook in prime. Maar dit heb ik niet via standard clocks, wel in een kleine boost 4.10. Spelen met voltages heb ik niks aan gedaan. (geen kaas van gegeten)
Maar FPS wise hoeveel kun je verwachten minimiem? 2 FPS? of wellicht 5 of meer? GPU inside is een 1080 strix oc.
Maar FPS wise hoeveel kun je verwachten minimiem? 2 FPS? of wellicht 5 of meer? GPU inside is een 1080 strix oc.
Het zal niet extreem veel zijn maar (race)sims in het algemeen zijn vrij CPU intensief. Op mijn oude 4760K merkte ik zeker wel verschil alleen heb ik dat nooit stabiel kunnen krijgen.
Verwijderd
1 rondje gereden en je vraag beantwoord.
Een school past helaas op de korte termijn niet in m'n agenda, die zit al bijna een jaar zo vol dat ik überhaupt nog achter de pc kruip.
Groet!
edit:
Dit filmpje is perfect advies over rijlijnen, kort bij de gele lijn houden en rustig gas opbouwen.Wagen reageert wel iets anders dan in dit filmpje.
Dit filmpje is perfect advies over rijlijnen, kort bij de gele lijn houden en rustig gas opbouwen.Wagen reageert wel iets anders dan in dit filmpje.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2017 18:55 ]
Mijn ervaring met intel overclocking is dat standaard voltages vaak niet veel ruimte laat om te overclocken, en dan al snel BSOD's geeft. Mijn i5 2500k draait nu al sinds 2011 op 4.6Ghz @ 1.42v ipv de standaard 1.2v. Een korte google actie gaf aan dat de 4770k veilig tot 1.25-1.3V kan, afhankelijk van je koeler. Als je overclockt heb je een stevige koeler nodig, en een hyper 212 is wat mij betreft het instapmodel daarbij, alles minder dan dat is gewoon niet geschikt. Voor stevig overclocken ga je richting de highend Noctua (NH-d14 en D-15) of de Scythe Fuma (kost wat minder maar nagenoeg dezelfde prestaties) koelers. Watercooling is natuurlijk ook ok, al zul je met de "goedkope" aio sets nauwelijks beter koelen dan de Noctua of Scythe. Pas met een fatsoenlijke custom loop met genoeg radiator oppervlak en een goeie pomp enz. zul je echt betere resultaten kunnen halen.knightvision schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 17:40:
Heeft er iemand een idee of een standard setting of overclocked 4.10 ghz (intel i7-4770K) veel verschil maakt in FPS in iracing of uberhaupt in gaming? Mijn cpu geeft bsod in iracing en na wat testen ook in prime. Maar dit heb ik niet via standard clocks, wel in een kleine boost 4.10. Spelen met voltages heb ik niks aan gedaan. (geen kaas van gegeten)
Om een lang verhaal nog langer te maken:
Invloed op iRacing: Bij iRacing geldt nog steeds, hoe sneller je ipc hoe beter iRacing draait. Dus hogere clockspeeds zullen altijd een positieve uitwerking hebben. Hoeveel zal voor elke situatie anders zijn, en kun je het beste proefondervindelijk achter komen. Als tijdens iRacing je GPU continu op 100% staat zul je waarschijnlijk niet heel veel winst meer halen. Als je daar continu een stuk onder zit zou het wellicht wel kunnen helpen.
Cube Nuroad Race (2022)
Cooler Master Hyper 412S - Koeler voor processor.. Dit is mijn Coolerderx666 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 18:54:
[...]
Mijn ervaring met intel overclocking is dat standaard voltages vaak niet veel ruimte laat om te overclocken, en dan al snel BSOD's geeft. Mijn i5 2500k draait nu al sinds 2011 op 4.6Ghz @ 1.42v ipv de standaard 1.2v. Een korte google actie gaf aan dat de 4770k veilig tot 1.25-1.3V kan, afhankelijk van je koeler. Als je overclockt heb je een stevige koeler nodig, en een hyper 212 is wat mij betreft het instapmodel daarbij, alles minder dan dat is gewoon niet geschikt. Voor stevig overclocken ga je richting de highend Noctua (NH-d14 en D-15) of de Scythe Fuma (kost wat minder maar nagenoeg dezelfde prestaties) koelers. Watercooling is natuurlijk ook ok, al zul je met de "goedkope" aio sets nauwelijks beter koelen dan de Noctua of Scythe. Pas met een fatsoenlijke custom loop met genoeg radiator oppervlak en een goeie pomp enz. zul je echt betere resultaten kunnen halen.
Om een lang verhaal nog langer te maken:
Invloed op iRacing: Bij iRacing geldt nog steeds, hoe sneller je ipc hoe beter iRacing draait. Dus hogere clockspeeds zullen altijd een positieve uitwerking hebben. Hoeveel zal voor elke situatie anders zijn, en kun je het beste proefondervindelijk achter komen. Als tijdens iRacing je GPU continu op 100% staat zul je waarschijnlijk niet heel veel winst meer halen. Als je daar continu een stuk onder zit zou het wellicht wel kunnen helpen.
Ik heb nooit problemen gehad met andere games maar iracing geeft mij problemen.
Als ik hem weer op 4.10 zet of hoger b.v 4.3 @ 1.2V is veilig? kan ik dat beter via bios doen of via gigabyte easytune...alleen de voltage changen en weer proberen ? prime testen geven mij trouwens wel insane high temperaturen. 90 + ......maar met gaming/ iracing iets van 70-80 max.
Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen