iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 95 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-08 17:05

knightvision

Hihihihi ik ben stout....

The_FrankO schreef op zondag 23 april 2017 @ 22:06:
Vandaag had ik eens zin om met wat anders te rijden. Mijn keuze was gevallen op de Lotus 49, oude herinneringen met Grand Prix Legends ophalen. Ik had hoop dat de race van 19:30 (GMT) official zou gaan, helaas maar 4 man die ook nog eens direct de server verlaten :( de race van 21:30 (GMT) is mij te laat ;(

Maar het was leuk in de paar practice laps die ik heb gereden. Een setup van het forum gepakt en ik had meteen al snelheid.

Eigenlijk valt het me reuze mee in hoe moeilijk die auto is te rijden. Als je rustig op het gas gaat en rekening houdt dat je erg vroeg moet remmen is het eigenlijk een hele makkelijke auto om te rijden 8)7 De auto doet van zichzelf niets vreemd en reageert op iedere input die je het geeft. Ik vind het heerlijk rijden :) het is net een NASCAR cup car op een road track, alleen heb je geen last van wheelhop.

Jammer dat er zo weinig mee wordt gereden.
Ja de lotus 79 is ook drama qua opkomst. Jammer want dat geluid en dat hevige direct drive getril van die oude F1s zijn heerlijk.

My Hardrocking iRacing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-12-2024
Welkom Paul en ACID-dude

iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:28

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Welkom Paul en Reinier. Ik hoop dat jullie veel plezier aan iRacing gaan hebben en bij GoT iRacing je thuis gaan voelen.
Als jullie vragen hebben kijk dan eerst even in de Topic Start. Wordt daar je vraag niet beantwoord voel je dan vrij om hem hier te stellen. Er is altijd wel iemand die een antwoord heeft.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
knightvision schreef op zondag 23 april 2017 @ 14:32:
[...]

Nou door die blue screens tijdens races volgensmij zelfs 4x ben ik veel kwijtgeraakt en sindsdien is het drama.
Ik merk het ook direct aan de omgeving ze rijden inderdaad vol overgave als een gek bij een groen signaal. Alsof hun leven ervan af hangt met alle gevolgen van dien. Waar ik bij de 1500 a 1600 ongelukken meemaakte maar kon vermijden is het nu gewoon destruction derby geworden. Net weer een race gereden en dit keer het overleeft. Ze crashten zelfs op een rechtstuk tegen elkaar na de starts het is echt bizar. Kon het dit keer vermijden.
ik heb ook onder de 1000IR gezeten vlak na ik begonnen was en een netwerkkaart had die aan het overlijden was. 3-4x een DC gehad midden in de race. BAM 700-800IR :X

Anyway ... met slim en rustig rijden klim je snel weer op. Zie het als de rookie series. Punten/positie tellen niet, zolang je maar aan de finish komt.
En als je aan de finish komt, dan is de positie toch wel goed, want je bent aan de finish gekomen ... wat de meeste dus niet doen.

En ja, in het begin zie je misschien niet alles aankomen. Maar met wat meer ervaring zie je het gewoon voor je gebeuren, liften, ontwijken en profiteren. Willen ze je dive-bomben? Prima, de bocht halen ze toch niet en steek hem aan de binnenkant ertussen bij het uitkomen van de bocht."
Genoeg manieren, je moet alleen even doorhebben welke oplossing bij welk probleem hoort :)

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

-PassY- schreef op maandag 24 april 2017 @ 13:13:
[...]

ik heb ook onder de 1000IR gezeten vlak na ik begonnen was en een netwerkkaart had die aan het overlijden was. 3-4x een DC gehad midden in de race. BAM 700-800IR :X

Anyway ... met slim en rustig rijden klim je snel weer op. Zie het als de rookie series. Punten/positie tellen niet, zolang je maar aan de finish komt.
En als je aan de finish komt, dan is de positie toch wel goed, want je bent aan de finish gekomen ... wat de meeste dus niet doen.

En ja, in het begin zie je misschien niet alles aankomen. Maar met wat meer ervaring zie je het gewoon voor je gebeuren, liften, ontwijken en profiteren. Willen ze je dive-bomben? Prima, de bocht halen ze toch niet en steek hem aan de binnenkant ertussen bij het uitkomen van de bocht."
Genoeg manieren, je moet alleen even doorhebben welke oplossing bij welk probleem hoort :)
We gaan het zien we gaan het zien, ik ga erop letten ! Ik hoop er snel weer te wezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.got-racing.eu/wp/wp-content/uploads/GoT_Track_Day.png
Vanavond de Formula Renault oefenen op Suzuka GP.
Tot vanavond!
En hier de Release notes van de update vanmiddag.
(weinig spannends)

CHANGE LOG:

SIM

- Fixed an application certificate signing issue that could occur when using the app with Microsoft Edge.

Dirt

- The dirt and dust thrown by digging into the cushion has been updated.

Peripherals

- Improved the pedal calibration routine.

CARS:

Dirt Late Model

- (ALL) - 1st gear has been removed.

- (Pro) - Improved engine sound samples.

- (ALL) - Opponent cars' wheel positions have been adjusted so they should now appear to contact the track surface better, and not appear to stick into the fenders.

Dirt Sprint Car

- (ALL) - Fuel economy has been adjusted.

- (ALL) - Damage modeling has been updated.

- (360) - Improved engine sound samples.

- (ALL) - Opponent cars' wheel positions have been adjusted so they should now appear to contact the track surface better.

- (ALL) - Crossweight (CW) bounds have been increased.

- (ALL) - The garage tech constraint on tube heights has been removed.

- (ALL) - Maximum rear stagger in the garage has been reduced from 17" to 14" based on real-world driver feedback.

Dirt Sprint Car - Non-Winged

- NEW CAR!
- - While some organizations - most notably the World of Outlaws - have gone the route of winged sprint cars, the United States Auto Club (USAC) has remained faithful to the traditional, non-winged sprint cars that have served as the bedrock of grassroots open wheel racing since World War II. This is the Dirt Sprint Car you know and love, but without the stabilizing wings. This classic dirt car is guaranteed to provide even the most experienced dirt racers with a truly challenging and exciting racing experience.
- - There are two classes of this vehicle available, both of which are included when purchasing this new vehicle. The classes are:
- - - Dirt Sprint Car - Non-Winged - 360 C.I.D. engine (Based on the USAC 360 West Coast Sprint Car)
- - - Dirt Sprint Car - Non-Winged - 410 C.I.D. engine (Based on the USAC 410 Sprint Car)

NASCAR Monster Energy Cup Chevrolet SS

- Additional vehicle setups have been added.

NASCAR Monster Energy Cup Ford Fusion

NASCAR Monster Energy Cup Toyota Camry

NASCAR XFINITY Toyota Camry

- This vehicle's ambient occlusion texture map has been updated.

NASCAR XFINITY Chevrolet Camaro

NASCAR XFINITY Ford Mustang

TRACKS:

Eldora Speedway

- Starting stalls have been angled slightly to the right.

USA International Speedway

- (Dirt Configuration) - Starting stalls have been angled slightly to the right.

Volusia Speedway Park

- The pit entry area should no longer cause off-track penalties.

Williams Grove Speedway

[ Voor 98% gewijzigd door JoepW op 24-04-2017 15:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-07 13:27
Edit: Joep was sneller :+

[ Voor 98% gewijzigd door ThiJor op 24-04-2017 15:41 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-10 08:44
yay.. allemaal dirt.. Ik ben er vanavond weer niet bij helaas..

On another note, gisteren redelijke slag gemaakt in de 2k cup.. Phillipe kan me alleen nog inhalen met twee keer een dikke race (pole, minimaal 6 laps leiden en een win..) Paul moet minimaal 101 punten scoren om me in te halen (en je krijgt er 50 voor een win en evt wat bonus punten voor je quali of laps led).. De volgende 2k cup race ben ik er niet, dus het is best spannend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
Scr33x0r schreef op maandag 24 april 2017 @ 16:17:
yay.. allemaal dirt.. Ik ben er vanavond weer niet bij helaas..

On another note, gisteren redelijke slag gemaakt in de 2k cup.. Phillipe kan me alleen nog inhalen met twee keer een dikke race (pole, minimaal 6 laps leiden en een win..) Paul moet minimaal 101 punten scoren om me in te halen (en je krijgt er 50 voor een win en evt wat bonus punten voor je quali of laps led).. De volgende 2k cup race ben ik er niet, dus het is best spannend :)
iemand je account geven en laten racen misschien een optie.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-10 13:07

Arfman

Drome!

PatrickPost1972 schreef op maandag 24 april 2017 @ 16:30:
[...]

Een van de snelste manieren om geband te worden.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-10 12:51
PatrickPost1972 schreef op maandag 24 april 2017 @ 16:30:
[...]
Om niet op te vallen moet je al iemand vinden die "enigszins" snel is in de skip, naar het schijnt kan Arjan wel een beetje mee :+

Zou ik zeker niet doen nee ...

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Grote kans dat ik volgend seizoen ook weer ga skippen :) Maar of ik alweer volgende week op mijn oude niveau ben ... nuh :)
En sowieso, mijn oude niveau is denk ik nog altijd een paar tiendes langzamer dan Alien-Arjen.

Overigens leuke race om te kijken gisteren :D En zoals verwacht, chaos in de bochten waarvan je het kon verwachten :D En Philippe die in paniek terug de baan oprijd om zo P21 te scoren ipv P20 voor Race 2 :D Als hij het rustig en netjes had gedaan, dan stond hij voor race 2 gewoon vooraan ipv nog een koprol.

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• diknmuis
Leuke avond gehad jongens en weer veel op gestoken van Nick zijn deskundige uitleg. Tevens nog een toffe babbel had nadien. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 07:59
Was zeker leuk en leerzaam. Had nog nooit op Suzuka gereden en in de 12 rondjes de ik gedaan heb, toch veel opgestoken van Nick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.got-racing.eu/wp/wp-content/uploads/GoT_Grand_Tour.png
GoT Grand Tour 17S2-W725-04-17
Car(s)Track(s)
Skip Barber Formula 2000
Skip Barber Formula 2000
Fuel100 % (+/- 19,7 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Watkins Glen International - Cup (Heat 1)
Watkins Glen International - Cup
Day or NightDay
Pit stalls42 / 60
Basic contentNo
Program (CET)
Heat 1
Free practice / Warm-up20:00 - 21:00 (60 min.)
Qualification21:00 - 21:10 (10 min.) (Lone: 4 Laps)
Race21:10 - 21:30 (20 min.)
StartStanding
MC GridSingle Class
Grid orderQualification
CautionsLocal
Restart-
Fast Repairs1
Disqual. Inc's-
Heat 2
Free practice / Warm-up21:40 - 21:50 (10 min.)
QualificationBased on Heat 1
Race21:50 - 22:20 (30 min.)
StartRolling
MC GridSingle Class
Grid orderSequential (inverted) (Previous race/heat)
CautionsLocal
Restart-
Fast Repairs1
Disqual. Inc's-
Weather
TemperatureHumidityFogWind speedWind directionSky
RealisticRealisticRealisticRealisticRealisticRealistic
Time of Day: Morning

Tot vanavond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
GVD. Gaan we vanavond de skip rijden :(

Kan na gister avond wel een auto gebruiken waarin ik veel ervaring heb, en altijd wel lol in heb. Maar ja. De klant wou persee dat ik er vandaag was ipv de donderdag.

Misschien dat ik de 2de race mee doe. Zit weer eens ver verwijderd van huis namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-10 19:14
Ik hoop dat ik vanavond daadwerkelijk tijd heb om überhaupt een poging te doen om uit de Rookie te komen.

Mag iedereen, zosnel je uit de Rookie bent mee doen met de GoT Grand Tour?

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-10 21:59
Ik moet helaas ook weer overslaan vanavond. Zucht...

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diknmuis
Kloever schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 13:12:
Ik hoop dat ik vanavond daadwerkelijk tijd heb om überhaupt een poging te doen om uit de Rookie te komen.

Mag iedereen, zosnel je uit de Rookie bent mee doen met de GoT Grand Tour?
Ik denk niet dat je een bepaalde license/rating moet hebben om deel te nemen. Toen ik een maand geleden voor de eerste maal mee reed was ik ook nog rookie of had ik net D gehaald.
For drivers outside of our GoT community, we impose a small minimum license restriction before you are eligible to join our league.

Minimum road license: D 3.0+
Minimum road iRating: 1500
(Not applicable to Benelux GoT community members!)
Clean rijden en ' wees een heer in het verkeer ' zijn natuurlijk wel van doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Hopelijk kan ik er vanavond bij zijn, beetje afhankelijk van hoe laat de kleine slaapt en hoe laat mn vriendin weer thuis is.

Werk vandaag thuis dus net even paar rondjes gereden op standaard morning weer en gekomen tot een 1.25.956 - benieuwd naar vanavond en waar ik nog kan verbeteren! (Note to self: Laatste 2 bochten..)

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-10 18:28

Phydomir

Dennis

Ben er ook bij. Heb weinig met de skip maar Glen cup is altijd leuk.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-10 14:10
Ik kan er vandaag helaas weer niet bij zijn.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Ik heb de baan en de auto niet!

oh nee, geintje. Ik ben er weer bij vanavond :P

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-10 16:08

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ik hoop nog op tijd thuis te zijn. Moet om 19:00 squashen, ligt eraan of we erna nog een drankje doen. Anders kan ik aan einde van de practise wel aansluiten. Op zich is er niet veel training nodig op deze baan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Nu heb ik net een race gedaan. 25 gestart en als 6de gefinisht. Leek me best netjes. Maar waar vind ik dat terug?

*edit na nog een race*
Blijkbaar waren het geen officiële races. Ik had het "vinkje" officiële race niet aanstaan. Stom. Morgen maar eens poging 2 doen.

Die truck series zijn btw echt heel erg gaaf

[ Voor 47% gewijzigd door Kloever op 25-04-2017 22:23 . Reden: Extra info ]

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michiel77
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-07-2022
OK even voorstellen.

Ik ben Michiel van den Berg en zit al een paar jaar op Iracing.
Ook zit ik al jaren op tweakers, maar eigenlijk nooit actief op forums oid.

Mijn main car in iracing is de L79 maar het lijkt mij leuk om met de GOT leage mee te doen op Maandag Dinsdag. Heb mij in iracing aangemeld voor deze leage en ook de andere aanmeld stappen heb ik hopelijk allemaal goed gedaan.
Verder wil ik nog eens gaan kijken of ik met de MP430 op een beetje niveau mee kan doen.

Ik rij nog een vrij basic hardware setup namelijk standaard loadcell fanatec pedalen en een Fanatec forza csl stuur (weet de naam niet exact) en single screen. Hoop nog eens een upgrade te doen naar 3 schermen iig.

Misschien tot snel op de track :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

Welkom Michiel!

Gisteren was weer leuk, tempo zat er goed in :)

Race 1 fantastisch leuk kunnen knokken voorin met 3-wide acties overal, helaas uiteindelijk met Marco een kleine tik op m'n achterwiel wat meer ghostcontact dan iets anders was in mijn ogen. Helaas schade voor mij dus ik kon achteraan verder...

Race 2 daarom weer vrij vooraan vertrokken. Na de Chicane was ik al in staat om de leiding te pakken, wederom leuke 3-wide acties. Helaas ging dat iets verder in het veld niet voor iedereen zo soepel. Uiteindelijk met Bas en Arjan tot het einde van de race stuivertje gewisseld voor P1 om uiteindelijk een dom besluit te doen en 1 ronde te vroeg mijn inhaalactie in te zetten, waardoor ik alsnog de ronde erop te kakken gezet wordt en als 3e over de finish rol.

Al met al altijd vermakelijk die skip.

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scr33x0r
Haha, was leuk, heb mijn plezier gehad :)

Wel jammer dat er gewoon een beetje te optimistisch wordt gereden, het is nergens voor nodig om in de eerste ronde contact te hebben in een 30min race. Het verpestte de race voor een aantal mensen. Of het nu komt omdat mensen slechts een uurtje kunnen oefenen of gewoon te agressief rijden of een combi daarvan.. geen idee, maar wellicht kunnen we er eens mee helpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
Welkom Michiel,

Ik heb me rot geamuseerd maar natuurlijk jammer van het incident in de chicane bij lap 1 in de tweede race. De tweede race ging anders nog een heel stuk intenser zijn. In momenten was het toch heel close racing, even met je voorwiel tussen de wielen hangen van iemand anders zonder contact is toch kicken.

Jullie moeten wel even uitleggen hoe je de gaatjes dicht rijdt. In race 1 met Joep en 2 met Dennis constant haasje over zitten doen maar dat brengt uiteindelijk niks op. Ik mis misschien wel de snelheid om dit goed te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A1AD
Oran park <3 Waar was je heel mijn leven :+
Wat een ongelooflijk heerlijke baan met de skip!

Ik vraag me wel af hoe de races zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Even een paar vragen wat ik zo 123 niet kon vinden.

Alleen Officiële Races gelden voor je Rating toch? Om uit de Rookie te komen...Dus ik kan zoals gisteren gewoon in de niet officiële cup rijden zonder bang te zijn voor mijn ratings? Ik had gisteren nl een crash waar ik niks aan kon doen, hij had na de tijd ook netjes zijn excuses aangeboden, wat met x8 opleverde. Maar ik kan nergens de races van gisteren terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
Kloever schreef op woensdag 26 april 2017 @ 10:10:

Alleen Officiële Races gelden voor je Rating toch? Om uit de Rookie te komen...Dus ik kan zoals gisteren gewoon in de niet officiële cup rijden zonder bang te zijn voor mijn ratings? Ik had gisteren nl een crash waar ik niks aan kon doen, hij had na de tijd ook netjes zijn excuses aangeboden, wat met x8 opleverde. Maar ik kan nergens de races van gisteren terug vinden.
enkel officiële racen dragen inderdaad bij aan je rating/license
Normaal kun je uitslagen makkelijk terug vinden op jouw profielpagina, de laatste 10 race althans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Michiel77 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 21:04:
OK even voorstellen.

Ik ben Michiel van den Berg en zit al een paar jaar op Iracing.
Ook zit ik al jaren op tweakers, maar eigenlijk nooit actief op forums oid.

Mijn main car in iracing is de L79 maar het lijkt mij leuk om met de GOT leage mee te doen op Maandag Dinsdag. Heb mij in iracing aangemeld voor deze leage en ook de andere aanmeld stappen heb ik hopelijk allemaal goed gedaan.
Verder wil ik nog eens gaan kijken of ik met de MP430 op een beetje niveau mee kan doen.

Ik rij nog een vrij basic hardware setup namelijk standaard loadcell fanatec pedalen en een Fanatec forza csl stuur (weet de naam niet exact) en single screen. Hoop nog eens een upgrade te doen naar 3 schermen iig.

Misschien tot snel op de track :)
Welkom!
Kloever schreef op woensdag 26 april 2017 @ 10:10:

Als een race minder dan 'x' deelnemers heeft is deze niet officieel en worden iRating en Safety Rating niet beïnvloed. Hosted en league races zijn ook NIET officieel.
De snelste manier om het raceresultaat te zien is het pop-up result screen dat je te zien krijgt nadat je de race hebt verlaten en in de browser op 'continue' klikt.
En anders bij je eigen stats: http://members.iracing.com/membersite/member/results.jsp
Scr33x0r schreef op woensdag 26 april 2017 @ 08:16:
Haha, was leuk, heb mijn plezier gehad :)

Wel jammer dat er gewoon een beetje te optimistisch wordt gereden, het is nergens voor nodig om in de eerste ronde contact te hebben in een 30min race. Het verpestte de race voor een aantal mensen. Of het nu komt omdat mensen slechts een uurtje kunnen oefenen of gewoon te agressief rijden of een combi daarvan.. geen idee, maar wellicht kunnen we er eens mee helpen..
Ik zal eens wat momenten proberen terug te halen uit Race 1 & 2.

[ Voor 15% gewijzigd door JoepW op 26-04-2017 10:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JazzGreenway
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:15
JoepW schreef op woensdag 26 april 2017 @ 10:20:
Als een race minder dan 'x' deelnemers heeft is deze niet officieel en worden iRating en Safety Rating niet beïnvloed.
Kleine nuance: In dit geval is SR nog wel actief met een factor 0.35 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
En "x" hangt af van de serie. Rookie series hebben volgens mij minimaal 6 mensen nodig, andere series 8, en sommige series (vooral multiclass) 10.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Dank voor de antwoorden. Waren volle races met, ik geloof, 40 man. Wel jammer van een crash in de 2de bocht. Er kwam er weer 1 de Oval op die ik niet kon ontwijken en dus 2 man mee nam...Gelukkig telt dit dan weer niet mee voor de Ratings. Vanavond maar eens proberen "echte" races te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:57

Niellie41

[object Object]

6 mei is de WEC weer op Spa.
Wie gaat er heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Niellie41 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 11:57:
Wie gaat er heen?
Ik sla deze keer over.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ter lering heb ik een paar momenten van de 2 heats gisteren in een korte video geplakt.
De video is enkel bedoeld ter lering om races voor onze GoT leden leuker en vooral langer te maken en dus niet om achteraf met een beschuldigende vinger te wijzen!
(Er staan wat 'tiepvauden' in de titels, maar ik heb geen zin om de video opnieuw te renderen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Niet online

mowa

u are what u is

A1AD schreef op woensdag 26 april 2017 @ 09:26:
Oran park <3 Waar was je heel mijn leven :+
Wat een ongelooflijk heerlijke baan met de skip!

Ik vraag me wel af hoe de races zijn?
Wordt ook erg blij van Oran Park.
Dacht dat ik alle tracks had maar moest deze gisteren nog aanschaffen.
Vraag me ook af hoe de races zijn, is volgens mij maar 1 echt goede gelegenheid om in te halen.

Had niets met Silverstone, daar geen race gereden omdat ik er met geen mogelijkheid consistent kon rijden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

JoepW schreef op woensdag 26 april 2017 @ 12:19:
Ter lering heb ik een paar momenten van de 2 heats gisteren in een korte video geplakt.
De video is enkel bedoeld ter lering om races voor onze GoT leden leuker en vooral langer te maken en dus niet om achteraf met een beschuldigende vinger te wijzen!
(Er staan wat 'tiepvauden' in de titels, maar ik heb geen zin om de video opnieuw te renderen!)

[video]
Bij de 2e start lijkt alles een ketting reactie doordat de voorste witte auto net een kleine foutje maakt bij het insturen. Verliest een hoop snelheid en zo is het ineens drie dik. Denk dat als dat niet was gebeurd en vrij netjes twee aan twee er doorheen was gekomen. Maar dat is altijd makkelijk praten achteraf.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
Ja ik was de auto in het midden, liet me al vrij snel terugzakken toen ik zag dat het drie dik werd, ik zat door dat foutje in het midden naar rechts kon ik niet (na het zien van de video was het wel mogelijk maar ja wat had misschien die auto rechts van mij gedaan) en vol op de rem ook niet meer want dan komt de rest over mijn achtervleugel. Of was er nog een mogelijkheid om dit te voorkomen? Was er niet helemaal blij mee en baalde als een stekker dat er 2 anderen door zijn uitgeschakeld omdat mijn linkerwiel niet echt meer mee wou doen. Sorry @JoepW Joep en @NickThissen

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
PatrickPost1972 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 13:58:
Ja ik was de auto in het midden, liet me al vrij snel terugzakken toen ik zag dat het drie dik werd, ik zat door dat foutje in het midden naar rechts kon ik niet (na het zien van de video was het wel mogelijk maar ja wat had misschien die auto rechts van mij gedaan) en vol op de rem ook niet meer want dan komt de rest over mijn achtervleugel. Of was er nog een mogelijkheid om dit te voorkomen? Was er niet helemaal blij mee en baalde als een stekker dat er 2 anderen door zijn uitgeschakeld omdat mijn linkerwiel niet echt meer mee wou doen. Sorry @JoepW Joep en @NickThissen
Ik denk dat de situatie eigenlijk eerder ontstaat dan het moment dat de boel als een harmonica in elkaar klapt door kleine foutjes.
Het komt omdat er dusdanig gepositioneerd wordt dat 2 en ook 3 dik onvermijdelijk wordt en er ten eerste veel snelheidsverlies ontstaat (en dus aansluiting) en ten tweede er risicovolle situaties ontstaan.
Ten eerste moet je eigenlijk 1 rondjes nemen om je 'tegenstander' te verkennen (uitzonderingen daar gelaten) en daarnaast is een bocht opeisen vaak tijdrovender dan slim sneller uit een bocht wegkomen. Dat laatste is vaak te doen door even aan te sluiten in de bocht en een slimmere lijn te kiezen dan je voorligger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Als ik zo de video zie valt het allemaal wel mee toch? Bijna iedereen is 2-wide, alleen vooraan rijden ze 3-wide voor het instuur punt (en ook dat moet gewoon kunnen). Bij het remmen laten mensen elkaar ruimte om niet 3-wide daadwerkelijk in te sturen (dat past niet). Het lijkt erop dat de rode auto links wat veel remt terwijl de witte auto er achter wat laat / weinig. Patrick laat netjes ruimte om 2-wide te gaan ipv 3-wide maar komt dan onvermijdelijk toch 3-wide terecht door bovengenoemde omstandigheden en is daar kansloos om er doorheen te komen.

Ik denk dat het allemaal samen te vatten is als onervarenheid en misschien wat onoplettendheid in zo'n grote groep. Net wat te laat of juist te vroeg remmen in zo'n groep heeft gewoon grote gevolgen achter je en daar kunnen de mensen erachter geen rekening mee houden (anders kun je net zo goed time trials gaan doen).

De re-entry er na is inderdaad wel te veel natuurlijk maar dat was volgens mij al duidelijk en was hopelijk ook excuses voor gemaakt ;)

Verder is de actie van Bas de enige die van mij bestrafd mag worden :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Er zit wel een flinke tegenstrijdigheid in jouw post.
Je opent met 'valt wel mee' (volgens mij vanuit jouw eigen perceptie) en verderop heb je het over 'onerevarenheid en onoplettendheid' (volgens mij gericht op een deel van onze community).
Dat laatste is precies waar ik op doel. Drie en twee wijd kan, maar wel met de nodige ervaring en oplettendheid.
Zelfoverschatting is en blijft het grote punt.
Ik wil het niet zwaarder en erger maken dan het is, het gaat er mij om dat de verschillen in onze community groot zijn en de vanzelfsprekendheid waar jij vind dat 'het makkelijk kan' het voor andere een stressvolle onoverzichtelijke situatie kan zijn die beter vermeden had kunnen worden.

[ Voor 7% gewijzigd door JoepW op 26-04-2017 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-07 13:27
Wie gaat er heen?
Deze keer niet... Veel plezier, met hopelijk weer fantastisch weer!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scr33x0r
Goed verwoord Joep.. Ik ben het met Nick eens, mits je het toepast op ervaren gasten. Wat Joep ook mooi verwoord, ga eerst een rondje kijken naar wie je tegenstander is.. Als ik iemand niet ken, blijf ik er rustig een of twee rondjes achter, rem een klap eerder dan dat ik normaal doe en ga uitvinden waar nu zijn rempunten zitten, welke lijnen hij rijdt en of ik ergens echt veel sneller ben..

Een mooi voorbeeld tijdens de tweede race.. Ik kwam al 3 ronden Dirk niet voorbij, hij ging mij wat te langzaam door bocht 1 en ik kwam daardoor er halverwege de uphil al tegenaan/naast. Ik wil pas bovenop er naast zitten, dus wat doe ik, ik laat in mijn ronde gewoon overal wat vallen, niet te veel, maar ipv er 0.3 achter te zitten ga ik er op start finish 0.6 of iets achter zitten (de draft werkt tot 1.6 in je voordeel).. Vervolgens zorg ik voor de betere exit in T1 en kan ik Dirk voorbij op het rechte stuk zonder het ook maar spannend te maken, voor de busstop was ik er al voorbij, we hoefden er niet 2-wijd door en dat scheelde best wel wat.

Anyway, wat Joep voorstelde lijkt me wel goed, misschien ook eens een verhaaltje erbij van wat nu je "raceplan" is.. Ga je vanaf begin direct in de attack, ga je vol verdedigen of ga je gewoon een rondje aanhangen. Vanaf welk moment zou je naar voren willen? Al vanaf ronde 1 of juist met nog 5 rondes te gaan? Waar wil ik zitten met nog een paar rondes te gaan, etc.. Tuurlijk hangt het allemaal van de situatie af, maar ik probeer hier in ieder geval bewust mee bezig te zijn en ik denk dat het me helpt in mijn "race-craft"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Uiteraard wil je in ideale geval niet meteen in het eerste rondje 3-wide gaan. Maar met zoveel draft en met reversed grid kan dat bijna niet anders. Je auto gaat nou eenmaal twee keer harder dan de auto voor je. Wat moet je dan doen? Liften op het rechte stuk terwijl er plek is voor nog 3 auto's naast je? Prima, maar er rijden nog 15 man achter je, waar gaan die naar toe? Er zal altijd wel iemand zijn die gaat inhalen. Het is in dit specifieke geval (deze combo en lap 1) helemaal niet zo gek om gewoon 2-wide door de chicane te gaan.

Natuurlijk kunnen we een regel instellen dat je in lap 1 niet mag inhalen, maar daar wordt niemand beter van :)

En rookies zullen altijd wel wat zenuwachtig worden in zo'n geval. Ik zat zelf ook niet helemaal comfortabel in race 1 hoor. De skippy op een draft track is nou eenmaal echt geen makkelijke combo en het is bijna verplicht om netjes naast elkaar te kunnen rijden. Mensen met minder ervaring zullen daar sneller fouten bij maken, en dat moet ook helemaal niet erg zijn. Zodoende leert men... Zolang het niet steeds dezelfde mensen zijn (en dat is volgens mij ook echt niet zo).

Weer eens een school organizeren is uiteraard een goed idee en dat kan wel wat helpen.

Laat ik ook zeggen dat een video met wat voorbeelden van wat er mis ging ook al vaak helpt. Vooral juist voor de rookies is het niet altijd duidelijk wat ze wel of niet fout deden. In dit geval denk ik echter dat er maar weinig "fout" ging en dat het gewoon pech was.

[ Voor 10% gewijzigd door NickThissen op 26-04-2017 16:49 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
NickThissen schreef op woensdag 26 april 2017 @ 16:47:
.....Natuurlijk kunnen we een regel instellen dat je in lap 1 niet mag inhalen, maar daar wordt niemand beter van :).....
Flauw om de essentie van wat ik probeer over te brengen belachelijk te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Dat bedoel ik helemaal niet hoor. Ik wil alleen maar aangeven dat dit soort 2-wide acties soms niet te voorkomen zijn. Bijna elke andere race zien we dit probleem helemaal niet toch? Het is puur de draft en de simpele layout die ervoor zorgt dat de hele boel op een hoop rijdt. Dus 2-wide in deze situatie mag geen probleem zijn. In andere races is het wel verstandig om misschien even in te houden maar hier zorgt dat juist voor problemen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-10 11:07
Leuk om terug te kijken Joep!

bocht 1 race 1 was ik dus iets te rustig en conservatief en dan sla je uphill inderdaad meteen zo'n gat. Had een iets betere start dan Martijn dus lastig (ook mentaal :+) om dan toch even achteraan te sluiten om die draft te houden. Uiteindelijk weer bij de draftkopgroep kunnen aansluiten en daar even mee kunnen doen. Later door iets te wijd uitkomen tijdens het 2 breed door de voorlaatste bocht het gras geraakt en gespind. Daarna stond ik dwars op het asfalt (wel stil) en daardoor kon Dennis mij niet meer ontwijken (sorry!)

Race 2 was wel ok, alleen door een domme fout licht de muur geraakt. Auto reed verder nog OK, maar black flag. Wel instant repair maar dan rij je bijna achteraan. Marco was gelukkig iets sneller dan ik dus die kwam uiteindelijk bij mij weer achterop, laatste ronden dus nog wel leuk gehad.

Misschien is het een idee om tijdens het uurtje warmup af en toe een "pit party" te doen zodat iedereen ook een beetje ervaart hoe het er in de race aan toe gaat en hoe het is met 10+ auto's om je heen in plaats van af en toe een paar in de practice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iXiro
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
wat is eigenlijk ooit de reden geweest voor de reverse-grid ?
Iets in de richting van 'kampioenschap spannend houden' of misschien 'rookies ervaring laten opdoen' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
iXiro schreef op woensdag 26 april 2017 @ 19:11:
wat is eigenlijk ooit de reden geweest voor de reverse-grid ?
Iets in de richting van 'kampioenschap spannend houden' of misschien 'rookies ervaring laten opdoen' ?
Ik gok om het spannend te maken voor de snellere mensen :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:57

Niellie41

[object Object]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
@Scr33x0r Ik rij nu al even met jou setup en ik vraag me af of jij je banden spanning aanpast bij heel warm weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Ik heb weer een vraag(sorry als ik teveel vraag, moet nog veel leren)..ik ga morgen een poging doen tot een Officiële race a 50 rondes op een oval. Moet je dan ook een pitstop maken of is dat nu nog niet iets om me druk over te maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scr33x0r
A1AD schreef op woensdag 26 april 2017 @ 21:13:
@Scr33x0r Ik rij nu al even met jou setup en ik vraag me af of jij je banden spanning aanpast bij heel warm weer?
nope.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

Kloever schreef op woensdag 26 april 2017 @ 21:41:
Ik heb weer een vraag(sorry als ik teveel vraag, moet nog veel leren)..ik ga morgen een poging doen tot een Officiële race a 50 rondes op een oval. Moet je dan ook een pitstop maken of is dat nu nog niet iets om me druk over te maken?
Nee want je bent rookie neem ik aan ? je hoeft niet te pitten! Als je dalara race gaat doen? succes haha ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:50
Nadat ik sinds vorig jaar verknocht ben geraakt aan karten ben ik vanavond aan mijn eerste degelijke race sim begonnen. 3 maand abbo, eens proberen of dit wat voor mij is. Logitech G25, niks bijzonders. Heb vanavond eigenlijk alleen trainingsessies in de MX5 gereden op Phoenix International Raceway en dat blijkt knap lastig. Ik kan hoge 1:08's rijden momenteel maar ben het allemaal nog een beetje aan het uit proberen :)

[ Voor 7% gewijzigd door FastFred op 27-04-2017 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
FastFred schreef op donderdag 27 april 2017 @ 00:33:
Nadat ik sinds vorig jaar verknocht ben geraakt aan karten ben ik vanavond aan mijn eerste degelijke race sim begonnen. 3 maand abbo, eens proberen of dit wat voor mij is. Logitech G25, niks bijzonders. Heb vanavond eigenlijk alleen trainingsessies in de MX5 gereden op Phoenix International Raceway en dat blijkt knap lastig. Ik kan hoge 1:08's rijden momenteel maar ben het allemaal nog een beetje aan het uit proberen :)
Welkom!
Misschien leuk om in je onderschrift hier de link naar jouw iRacing profiel te plaatsen.
Hoe dat te doen staat in de Topic Start.

[ Voor 5% gewijzigd door JoepW op 27-04-2017 10:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Race één van afgelopen dinsdag. Race twee volgt morgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Voor mij waren het twee leuke races. Paar foutjes van mij waardoor Nick 2 tikjes van mij kreeg, maar gelukkig geen crash daardoor.

Tweede race ging een stuk beter. Na de eerste paar ronden lekker kunnen "vechten" voor de winst met Dirk en Arjan.

Video van de tweede race:

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fryslanboy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 13:31
Nou. Sinds gisteravond iRacing weer opgepakt, na in 2014 het eens gespeeld te hebben. 2 races MX5 gedaan, welke goed gingen.

Zonet een 3e, drama. Toch nog even wat useful stuff op zien te snorren. En Phoenix.... Wat is die eerste bocht toch bagger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Wie gaat er heen?
Deze keer sla ik ook over helaas.

Ik denk dat ik wel op 27 mei naar de Nurburgring (24h) ga. Heb daar afgesproken met wat mensen waarmee ik dat ATVO overlay programma maak. Als er nog meer mensen interesse hebben altijd welkom :) Zal tegen die tijd nog wel eens vragen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
Fryslanboy schreef op donderdag 27 april 2017 @ 12:32:
Zonet een 3e, drama. Toch nog even wat useful stuff op zien te snorren. En Phoenix.... Wat is die eerste bocht toch bagger...
Die eerste bocht is idd lastig om snel en foutloos door te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-10 11:07
Linc schreef op donderdag 27 april 2017 @ 12:09:
Voor mij waren het twee leuke races. Paar foutjes van mij waardoor Nick 2 tikjes van mij kreeg, maar gelukkig geen crash daardoor.

Tweede race ging een stuk beter. Na de eerste paar ronden lekker kunnen "vechten" voor de winst met Dirk en Arjan.

[video]
Mijn auto was voor jullie dus ook spierwit.. snap er niks van. Trading paints geupdate, iracing gerestart en ik zag bij anderen netjes de skins van TP, maar bij mij dus niks :'( Ook m'n paint verwijderd en opnieuw geapplied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Linc schreef op donderdag 27 april 2017 @ 12:09:

[video]
Nadat ik zo vriendelijk was om je terug te brengen in het gevecht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Na nog wat trainings rondjes met de MX5 heb ik me aangemeld voor de race van 22 uur. 2e gekwalificeerd op 1-duizendste van p1. Ik snapte alleen de start niet dus toen de lichten aan gingen zette ik m alvast in de versnelling: oeps, valse start, zwarte vlag en een stop & go penalty.

Dus de pits in. Kun je gewoon overal in de pits stoppen of moet dat percee bij het mannetje? Of is een drive through genoeg? Want nu gingen ze eerst op hun gemakje de banden wisselen en de tank volgooien. Uiteindelijk 6e van 10 geëindigd met 1 ronde + 44 seconden van de nummer 5 :P

Ik zit nu net weer in de volgende race van 11 uur, wish me luck :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Zit gewoon lekker een spelletje te spelen op mijn pc, glaasje whisky erbij :+ en op mijn rechter scherm lekker ziggo sport racing aan. Met daarom de XFinity series.

Maar gebruiken ze bij nascar iRacing bij de uitleg van de baan nu? :o Het leek er anders verrekt heeeeeeeel veel op. Of dat filmpje ook in de USA zichtbaar is weet ik niet, maar het amerikaanse commentaar zat er wel bij.

Zou wel vet zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

-PassY- schreef op donderdag 27 april 2017 @ 23:05:
Zit gewoon lekker een spelletje te spelen op mijn pc, glaasje whisky erbij :+ en op mijn rechter scherm lekker ziggo sport racing aan. Met daarom de XFinity series.

Maar gebruiken ze bij nascar iRacing bij de uitleg van de baan nu? :o Het leek er anders verrekt heeeeeeeel veel op. Of dat filmpje ook in de USA zichtbaar is weet ik niet, maar het amerikaanse commentaar zat er wel bij.

Zou wel vet zijn :D
Er is nu toch geen nascar op ziggo sports? ik zie alleen peptalk nu staan. Nooit opgelet trouwens ik kijk het meestal live via een HD reddit stream of iets.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FastFred
Ok, ik vind iRacing leuk, weet nu al dat ik over 3 maand ga verlengen :D Kort verslagje van vanavond:

Flink wat trainingsessies gereden met de MX5 op Phoenix. Nu moest ik de potmeter van mijn gaspedaal (Logitech G25) al een tijdje schoonmaken en ik had me voorgenomen om om 22 uur mijn eerste race te rijden. Tijdens de trainingsessies ging het gaspedaal steeds vreemder doen, tot het punt dat volgas geven niet meer ging en de 'spikes' zo erg waren dat ik spinde in de langzame bochten.. Met nog een half uur te gaan dus de pedalen uit elkaar gehaald voor een schoonmaakbeurt en met nog 7 minuten te gaan zat alles weer in elkaar en had ik het gauw even getest, gasresponse was weer super. Snel aangemeld voor de race en knallen.

Foto was een kwartier voor de start :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/khoaF29Ct2wbc0fYh8hHjObV/full.jpg

Race 1
Met de schone potmeter direct mijn PB verbeterd en 2e gekwalificeerd op 1 duizendste van P1, echter dacht ik alvast in de 1e versnelling te schakelen, oeps, valse start, zwarte vlag en stop & go, uiteindelijk 6e geworden met p5 een ronde + 44 seconden voor me.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/G4h4WeBijIKystMgixDZy7Zm/full.jpg

Race 2
Door een domme kut fout van mezelf geen kwalificatie neer kunnen zetten. Dus laatste gestart, in de eerste ronde al naar p4 gereden en uiteindelijk p2 geëindigd, zonder een andere auto ook maar aan te tikken :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/99nLZR2cqvPGH2W46WB69TXW/full.jpg

En D licentie is ook in de pocket, linkje naar mijn profiel staat ook in m'n sig nu :)

[ Voor 15% gewijzigd door FastFred op 28-04-2017 00:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JazzGreenway
Goed bezig Rick! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
FastFred schreef op donderdag 27 april 2017 @ 23:57:
Ok, ik vind iRacing leuk, weet nu al dat ik over 3 maand ga verlengen :D Kort verslagje van vanavond:

Flink wat trainingsessies gereden met de MX5 op Phoenix. Nu moest ik de potmeter van mijn gaspedaal (Logitech G25) al een tijdje schoonmaken en ik had me voorgenomen om om 22 uur mijn eerste race te rijden. Tijdens de trainingsessies ging het gaspedaal steeds vreemder doen, tot het punt dat volgas geven niet meer ging en de 'spikes' zo erg waren dat ik spinde in de langzame bochten.. Met nog een half uur te gaan dus de pedalen uit elkaar gehaald voor een schoonmaakbeurt en met nog 7 minuten te gaan zat alles weer in elkaar en had ik het gauw even getest, gasresponse was weer super. Snel aangemeld voor de race en knallen.

Foto was een kwartier voor de start :P
[afbeelding]

Race 1
Met de schone potmeter direct mijn PB verbeterd en 2e gekwalificeerd op 1 duizendste van P1, echter dacht ik alvast in de 1e versnelling te schakelen, oeps, valse start, zwarte vlag en stop & go, uiteindelijk 6e geworden met p5 een ronde + 44 seconden voor me.

[afbeelding]

Race 2
Door een domme kut fout van mezelf geen kwalificatie neer kunnen zetten. Dus laatste gestart, in de eerste ronde al naar p4 gereden en uiteindelijk p2 geëindigd, zonder een andere auto ook maar aan te tikken :)

[afbeelding]

En D licentie is ook in de pocket, linkje naar mijn profiel staat ook in m'n sig nu :)
Leuk om te lezen en mooi dat je het zo naar je zin hebt.
Uitslagen zijn overigens makkelijk te plaatsen door de link te gebruiken naar de uitslagen die verschijnen na de wedstrijd (of terug te vinden op diverse plekken op de iRacing website). Hier een link naar jouw laatste race als voorbeeld: http://members.iracing.co...do?&subsessionid=19429741

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
nice Rick, precies irl racen, net voor de start nog zitten sleutelen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

FastFred schreef op donderdag 27 april 2017 @ 23:01:
Dus de pits in. Kun je gewoon overal in de pits stoppen of moet dat percee bij het mannetje? Of is een drive through genoeg? Want nu gingen ze eerst op hun gemakje de banden wisselen en de tank volgooien. Uiteindelijk 6e van 10 geëindigd met 1 ronde + 44 seconden van de nummer 5 :P
Je moet bij je mannetje stoppen. Drive Through bestaan niet. Alleen zet iRacing standaard banden en brandstof aan. Deze kun je uitzetten via je F4 en F4 blackboxen. Dan is het echt een stop n go. Dus je kan direct weer weg rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Phydomir schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 08:56:
[...]
Je moet bij je mannetje stoppen. Drive Through bestaan niet. Alleen zet iRacing standaard banden en brandstof aan. Deze kun je uitzetten via je F4 en F4 blackboxen. Dan is het echt een stop n go. Dus je kan direct weer weg rijden.
Sinds de laatste update zet iRacing de banden en fuel volgens mij niet meer standaard aan.
In app.ini (in de iracing documents directory) wordt dit bepaald door:
autoResetPitBox=0 ; Automatically request full pit service once your vehicle exits pit road

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
JoepW schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 06:06:
[...]

Leuk om te lezen en mooi dat je het zo naar je zin hebt.
Uitslagen zijn overigens makkelijk te plaatsen door de link te gebruiken naar de uitslagen die verschijnen na de wedstrijd (of terug te vinden op diverse plekken op de iRacing website). Hier een link naar jouw laatste race als voorbeeld: http://members.iracing.co...do?&subsessionid=19429741
Ik had al zo'n vermoeden dat dat makkelijker kon :P Heb het zelf inmiddels ook gevonden
diknmuis schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 08:26:
nice Rick, precies irl racen, net voor de start nog zitten sleutelen d:)b
En zo voelde het gek genoeg ook, niet alleen het sleutelen, maar ook het rijden. Iedereen is tot op een zeker niveau serieus bezig met racen en een zo goed mogelijke positie. Waar je bij normale racegames nog wel eens van de baan gebeukt wordt uit frustratie omdat jij sneller bent laten ze hier gewoon de ruimte en kun je het gevecht aan gaan.
Phydomir schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 08:56:
[...]

Ah, daar dus, vanmiddag 's even naar kijken, thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
FastFred schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 11:35:
.....Waar je bij normale racegamesSIMS nog wel eens van de baan gebeukt wordt uit frustratie omdat jij sneller bent laten ze hier gewoon de ruimte en kun je het gevecht aan gaan. .....
Correctie ;)

[ Voor 36% gewijzigd door JoepW op 28-04-2017 11:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Race twee van dinsdag nu ook online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Gisteren de eerste 3 Officiële races gedaan. Erg leuk om te doen. Ik ben me nu nog aan het focussen op de Ovals, ik vind dat toch net wat leuker. Merk wel het verschil met racen tussen de Rookies en de Hogere gasten. In de Truck Series die ik eerder reed(open voor iedereen) ging het er een stuk "netter" aan toe. De eerste race van mij bv. Na 6 rondes 3 wide, ik in het midden. Ik haal de buitenste in en ik wordt binnen om ingehaald. Maar binnen blijft niet op zijn lijn waardoor ik een tik krijg en de buitenste mee neem. Dikke crash en veel X* aan fouten. Uiteindelijk ook slecht gefinished. 2de Race. Dikke crash in de 2de bocht, ik kan er wel langs zonder fouten. Lig ik 2de...Gaat goed, maar ik word afgeleid door iets in huis. Stuur fout, spin..en ik lag laatste. 3de Race. Het begint al in de chat met, I'm gonna hit someone in the first corner, thats the only reason i'm here". Dus, ik opletten. Rustig begin, lig al snel 8ste. Mooi gevecht voor plek 5 met een paar lui, maar ik ben wat sneller dus ik ga inhalen. Gaat die flappie ineens naar rechts(geen reden om van de lijn te gaan) en ik krijg een beuk. Auto kapot, veel minpunten ect. Ik zit nu dan ook nog maar op een Rating van 2.62.

De normale baan ook even getest, ik merk toch dat ik wat onwennig ben qua bochten werk...Meer oefenen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

Omdat ik nogal rake klappen heb ontvangen afgelopen tijd ben ik maar eens begonnen met een file protest te versturen.
Ze hebben mij gelijk gegeven en deze mafklapper een waarschuwing gegeven! pak aan! dat zal hem leren!.
Alleen vraag ik mij af, hoe vaak moet iemand een waarschuwing krijgen voordat ze daadwerkelijk echt een actie gaan uitvoeren? Wat zijn de de zware straffen eigenlijk? irating loss? een ban van je account ?

[ Voor 4% gewijzigd door knightvision op 29-04-2017 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Laatst online: 10-10 07:36
Is de McLaren mp4-30 aan te raden om te kopen, of biedt de oude Williams F1 auto meer plezier dan de trage Honda bak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Die oude Williams wordt niet meer gebruikt in officiële series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-10 21:59
Bovendien is de McLaren ook veel leuker om te rijden. De mankementen zijn gelukkig niet gesimuleerd...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:01

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

gtrNL schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 14:05:
Bovendien is de McLaren ook veel leuker om te rijden. De mankementen zijn gelukkig niet gesimuleerd...
haha +1k :D

anders is het uitrijden van een race al een impossible missie..
ben benieuwd morgen voor max...

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-10 04:11
knightvision schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 12:04:
Omdat ik nogal rake klappen heb ontvangen afgelopen tijd ben ik maar eens begonnen met een file protest te versturen.
Ze hebben mij gelijk gegeven en deze mafklapper een waarschuwing gegeven! pak aan! dat zal hem leren!.
Alleen vraag ik mij af, hoe vaak moet iemand een waarschuwing krijgen voordat ze daadwerkelijk echt een actie gaan uitvoeren? Wat zijn de de zware straffen eigenlijk? irating loss? een ban van je account ?
Het zal wel bij waarschuwingen blijven iRacing is natuurlijk een commerciële bedrijf en als ze iemand een ban geven vaan een aantal week zal die waarschijnlijk niet weer terug komen. En dan missen ze dus inkomsten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Er worden wel bans gegeven hoor. Natuurlijk niet voor fouten of stomme acties, maar als iemand met opzet mensen gaat raken dan is er een goeie kans dat hij niet meer kan inloggen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb afgelopen week een aantal races in de Formule Renault 2.0 gereden. Dat is me positief bevallen, er wordt netjes geracet en het is eigenlijk ook best een leuke auto ondanks ik voorkeur naar GT autos heb. Het viel me op dat er weinig op de voicechat wordt gesproken. Als ik dat vergelijk met een NiS race met veel Amerikanen :X

Lekker late reactie maar wilde het toch nog even kwijt
FastFred schreef op donderdag 27 april 2017 @ 23:01:
Na nog wat trainings rondjes met de MX5 heb ik me aangemeld voor de race van 22 uur. 2e gekwalificeerd op 1-duizendste van p1. Ik snapte alleen de start niet dus toen de lichten aan gingen zette ik m alvast in de versnelling: oeps, valse start, zwarte vlag en een stop & go penalty.

Ik zit nu net weer in de volgende race van 11 uur, wish me luck :P
JoepW schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 10:26:
[...]

Sinds de laatste update zet iRacing de banden en fuel volgens mij niet meer standaard aan.
In app.ini (in de iracing documents directory) wordt dit bepaald door:
autoResetPitBox=0 ; Automatically request full pit service once your vehicle exits pit road
Let wel op met die setting. Zo heb ik een keer een race met de spec racer ford verpest omdat ik de fast repair uit had staan 8)7 maar ook tijdens de NiS race vergeten weer alles aan te zetten en dat onder een green flag run...

Het beste kun je bij de start fuel en banden uitvinken op de F4 en F5 boxen. Er zijn ook pit macros waarmee je met een knop je pitstop kunt inregelen. Dit staat volgens mij ook in de start post.

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JazzGreenway
Tegenwoordig is er ook een autoResetFastRepair=1 setting ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Ik ben er ook gene fan van. Ben liever wat extra tijd kwijt doordat ik het per ongeluk niet uitzet dan dat ik de pits in kom en er gebeurd niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik zou het lekker automatisch aan laten. Wen jezelf gewoon aan om dit tijdens het gridden in te stellen en je vergeet het nooit meer :) Vooral als je soms een race doet waar je wel moet stoppen. Als je gewoon elke race op de grid naar F4 en F5 gaat dan denk je er automatisch aan. Het kost 2-3 sec om alles even snel uit te zetten als je geen pitstop gepland hebt.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Ik heb een paar knoppen op mijn stuur aangemaakt. 1 met #clear$, 1 met alleen banden, met brandstof en banden en 1 compleet. Maar ik heb mezelf nu al aangeleerd om snel F4 F5 te bekijken of het goed staat.

Vraagje tussendoor....hoeveel rating krijg je per race eigenlijk? Ik werd gisteren 2de met 3x een incident(spin en buiten de baan door iets te enthousiast inhalen en in het begin tijdens de formatie ronde reed er 1 tegen me aan) en ik kreeg .09 punten erbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scr33x0r
Kloever schreef op maandag 1 mei 2017 @ 07:49:
Vraagje tussendoor....hoeveel rating krijg je per race eigenlijk? Ik werd gisteren 2de met 3x een incident(spin en buiten de baan door iets te enthousiast inhalen en in het begin tijdens de formatie ronde reed er 1 tegen me aan) en ik kreeg .09 punten erbij.
Ligt aan verschillende factoren, welk circuit (want het wordt gemeten naar incidenten per bocht), wat je huidige SR is, hoe hoger, hoe minder fouten je mag maken etc.

Vanavond ben ik er hopelijk op tijd bij, ik krijg wat meubels geleverd, maar komt vast wel goed.

Hier kan je vast een redelijk rondje zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Scr33x0r schreef op maandag 1 mei 2017 @ 08:33:
[...]

Ligt aan verschillende factoren, welk circuit (want het wordt gemeten naar incidenten per bocht), wat je huidige SR is, hoe hoger, hoe minder fouten je mag maken etc.

Vanavond ben ik er hopelijk op tijd bij, ik krijg wat meubels geleverd, maar komt vast wel goed.

[video]

Tjek. Dank. Ik zit redelijk hoog(?) qua ratings in de Rookie :9~ ....

Die Skip Barber van GoT..is die ook voor de Rookie's zoals ik? Ben nog niet ervaren genoeg, en ik heb volgens mij niet eens een auto die geschikt is(maar die kan ik kopen natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Het is een training, juist bedoeld voor rookies dus. De skip is wel een auto die bijna iedereen koopt en waar dag en nacht races met veel mensen zijn, die kun je zeker kopen en dus ook vaak gebruiken.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
NickThissen schreef op maandag 1 mei 2017 @ 08:51:
Het is een training, juist bedoeld voor rookies dus. De skip is wel een auto die bijna iedereen koopt en waar dag en nacht races met veel mensen zijn, die kun je zeker kopen en dus ook vaak gebruiken.
Top. Ga ik een goede poging doen om daar ook bij te zijn. En teamspeak even installeren. Hoop alleen dat ik snel terug ben van de training.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Scr33x0r schreef op maandag 1 mei 2017 @ 08:33:

[video]

Hoe krijg jij die graphic in beeld met je snelheid ed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Phydomir schreef op maandag 1 mei 2017 @ 09:27:
[...]

Hoe krijg jij die graphic in beeld met je snelheid ed?
Ja dat is een goede. Ik vergeet het steeds te vragen. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
JoepW schreef op maandag 1 mei 2017 @ 09:33:
[...]

Ja dat is een goede. Ik vergeet het steeds te vragen. :z
Haha :) Ik heb een ir-text-overlay een beetje aangepast. Zal vanavond anders wel even meesturen, tis vrij easy en het is gewoon een python script. Ik heb hem zelf wat aangepast voor VRS kleuren. Hieronder een met de tacho die Philippe gebruikt.

http://members.iracing.co...list/3270099.page#8326630
Pagina: 1 ... 95 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies