Ik zou kijken naar een tweedehands weinig gebruikte Logitech G25 of G27. Die staan meestal te koop voor ~150 euro.Kloever schreef op maandag 17 april 2017 @ 19:36:
Beste Heren/Dames van GoT iRacing,
Waarschijnlijk is deze vraag al 1000x gesteld en mij excuses dat dit dan de 1001x is.
Ik ben vanplan te starten met iRacing. Ik ben nog compleet blanco...aka geen account maar ook geen stuur. En da's wel belangrijk begreep ik. Maar wat is nu een goede startup? Ikzelf zat te denken aan een Thrustmaster TMX, puur omdat ik ook een XBOX One heb(budget rond de 200 anders wordt mijn vriendin boos;)). En verder, wat is verstandig om te doen...zsm uit de rookie en dan de Legends gaan rijden? Ik wil uit eindelijk Nascar of Indy Car gaan rijden.
Alvast bedankt voor de antwoorden.
Mvg Paul
misschien wel goed om te weten voor de vraag steller, werkt een g25/g27 met een XBOX ONE? ik weet zelf het antwoord niet maar deel wel de mening van de andere, koop een 2e hands leuk wiel en kijk dan verder.
Welkom! Altijd goed om nieuwe leden erbij te krijgen die ook oval interesse hebben, met al dat road geweld hierKloever schreef op maandag 17 april 2017 @ 19:36:
Beste Heren/Dames van GoT iRacing,
Waarschijnlijk is deze vraag al 1000x gesteld en mij excuses dat dit dan de 1001x is.
Ik ben vanplan te starten met iRacing. Ik ben nog compleet blanco...aka geen account maar ook geen stuur. En da's wel belangrijk begreep ik. Maar wat is nu een goede startup? Ikzelf zat te denken aan een Thrustmaster TMX, puur omdat ik ook een XBOX One heb(budget rond de 200 anders wordt mijn vriendin boos;)). En verder, wat is verstandig om te doen...zsm uit de rookie en dan de Legends gaan rijden? Ik wil uit eindelijk Nascar of Indy Car gaan rijden.
Alvast bedankt voor de antwoorden.
Mvg Paul
Voor NASCAR is de iRacing NASCAR Series (NiS) een echte aanrader. Hierin wordt het volledige seizoen gevolgd (36 races) en zijn op 50% van de officiele afstand. Er zijn 5 races per week, ik zelf doe altijd de zaterdag ochtend race om 10:00 GMT met de fixed series. Doordat er zo weinig races per week zijn kom je vaak in dezelfde groep terecht, dat maakt het extra leuk. Maar je vraag ging natuurlijk, hoe kom je er?
Je begint sowieso met de streetstock, hier is het vooral ongelukken ontwijken.

Zodra je Rookie 3.00 hebt kun je eventueel de stap naar Legands maken. Over het algemeen wordt daar netter gereden.
Zodra je D4.00 hebt, kun je al mee doen aan de NiS. Ook kan je dan al meedoen met de Indycar.
Dit is wel de snelste weg maar er zijn echt genoeg andere oval races waar je aan kan deelnemen. Bijvoorbeeld de Late Model, op kleine ovals. Dit is echt weer heel anders dan met de NASCAR Cup cars.
Let wel, het is echt niet goedkoop, je moet een auto kopen en veel circuits....
Ow en als je een beetje opschiet kan je nog mee doen aan de Indy 500, deze is 1 week voor de echte race.
JoepW schreef op maandag 17 april 2017 @ 16:29:
Ik dacht eens zien of ik nou ook met de Skip kan driften.... Ja dus...![]()
[video]
gewoon met een fanatec csw v1
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Kende ik al
Ik moet mijn leeftijd en gebrek aan talent compenseren met 'spullen'
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
ik wil ook wel zon stuur
gaat er toch wel een keer aankomen
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Dank voor de antwoorden. Die Fanantec ziet erg gaaf uit, maar jeumig wat duur. Dus maar opzoek naar een goede 920. Wil niet meteen de "hoofdprijs" betalen. Stil ik vind het niks, ik krijg het bedrag er nooit voor terug. Maar ik heb 2 leuke dingen gezien, morgen maar eens achter aan mailen.
Ook dank voor de tips qua racen. Ik heb me al een beetje boel ingelezen en weet ongeveer welke kant ik op wil. Nu kijken of het lukt
Ook dank voor de tips qua racen. Ik heb me al een beetje boel ingelezen en weet ongeveer welke kant ik op wil. Nu kijken of het lukt
[ Voor 19% gewijzigd door Kloever op 17-04-2017 22:44 ]
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |
Hoe kan het dat ik nooit een file report kan indienen? ik krijg altijd een zelfde foutmelding in rode text dat ik het nu niet kan indienen door een fout, probeer het later nog een keer. Ik voeg 1 replay file toe en vul een tekst altijd in.?
Je kan pas na x tijd (weet niet hoe lang) na het einde van de sessie een protest indienen. Dit om de van de eerste boosheid te bekomen en je te dwingen om er nog even goed over na te denken.knightvision schreef op maandag 17 april 2017 @ 23:18:
Hoe kan het dat ik nooit een file report kan indienen? ik krijg altijd een zelfde foutmelding in rode text dat ik het nu niet kan indienen door een fout, probeer het later nog een keer. Ik voeg 1 replay file toe en vul een tekst altijd in.?
Is dat misschien het probleem?

Vanavond een 45 minuten race met een pitstop om te tanken.
GoT Grand Tour 17S2-W6 | 18-04-17 |
Car(s) | Track(s) | ||||||||||||||||||||
|
|
Program (CET) | |||||||||||||||||||||||
|
Weather |
Temperature | Humidity | Fog | Wind speed | Wind direction | Sky |
Realistic | Realistic | Realistic | Realistic | Realistic | Realistic |
Time of Day: Late Afternoon Count on 1 pit stop |
Hier een voorbeeld rondje.
De race is dus 100% basic content dus ik verwacht een lekker groot en gevarieerd startveld!
Ben misschien een beetje laat, maar ik ben er bij vanavond.
Hoeveel mensen gaan de fast repair nodig hebben na ronde 1, bocht 1?
Niet zoveel, want ik kan er niet bij zijngtrNL schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 10:35:
Ah kijk! een race met basis content
Zal erbij zijn vanavond!
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Ik denk dat er mensen al sneuvelen bij de start, banking staande start koude bandjes altijd leukgtrNL schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 10:35:
Ik ben vrij laat (er moet ook nog gewerkt worden..), dus hoop het te redden..
Baksteen op het gaspedaal, vluchtstrook en gaan met die hapScr33x0r schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 11:53:
Ik ben vrij laat (er moet ook nog gewerkt worden..), dus hoop het te redden..
MX5, dat zal wel weer een ragequit worden voor mij
Kom op.... Gewoon leren snappen die auto...frankivo schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 13:48:
MX5, dat zal wel weer een ragequit worden voor mij
Pendalen:
Links = koppeling
Midden = minder geluid
Rechts = meer geluid
Dan is er een rond ding, waarmee je op het zwarte kan mikken. Grijs, groen, bruin is verkeerd, maar langs alle zwarte stukken is een duidelijke afscheiding. Goed mikken dus.
Verder is het de bedoeling om zoveer mogelijk geluid te maken ... dit kan met het rechter pendaal.
Als iemand de mx5 niet snapt, dan hoor ik het graag
Links = koppeling
Midden = minder geluid
Rechts = meer geluid
Dan is er een rond ding, waarmee je op het zwarte kan mikken. Grijs, groen, bruin is verkeerd, maar langs alle zwarte stukken is een duidelijke afscheiding. Goed mikken dus.
Verder is het de bedoeling om zoveer mogelijk geluid te maken ... dit kan met het rechter pendaal.
Als iemand de mx5 niet snapt, dan hoor ik het graag
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
peNdalen ?
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Die zitten tussen de peMdalen en peOdalen in, wist je dat niet?
Daarom een ragequit ipv bijvoorbaat niet meedoen
Ohhhh... Dat verklaart een hoopJoepW schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 16:07:
[...]
Die zitten tussen de peMdalen en peOdalen in, wist je dat niet?
Ik dacht al dat iets was van het indalen van pennen in de pedalen
Cube Nuroad Race (2022)
heel n toe, lekker pendellen tussen de pedalen.
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Ik ga het niet redden vanavond. Ben net thuis, moet nog eten, ben doodmoe, en moet er morgen ook weer veel te vroeg uit. Baal wel, want ik vind dit een leuke combi, zeker met de pitstop erbij. grmbl...
Cube Nuroad Race (2022)
Beste iracers even een vraag, ben vorige week begonnen met iracing en na een weekje sturen mijn D license gehaald. Omdat ik graag in porsches rijdt gelijk de RUF en de 911 GT3 gekocht en een circuit (Daytona) waar je op dat moment kon racen met de RUF.
Aantal races gedaan en vanavond wil ik graag weer verder maar helaas wordt er nu weer op een ander circuit gereden. Is het zo dat je alle circuits eigenlijk gewoon moet kopen wil je aan de officiele races mee blijven doen ?
Sinds vandaag is het Mount Panorama, bruut circuit maar nog te uitdagend voor mij ivm geen grind bakken
Ik weet niet om de hoeveel dagen/tijd ze veranderen van circuit maar als het vandaag mount panorama is en morgen circuit park zandvoort dan kan ik weer de portemonee trekken of zie ik dit verkeerd ?
Aantal races gedaan en vanavond wil ik graag weer verder maar helaas wordt er nu weer op een ander circuit gereden. Is het zo dat je alle circuits eigenlijk gewoon moet kopen wil je aan de officiele races mee blijven doen ?
Sinds vandaag is het Mount Panorama, bruut circuit maar nog te uitdagend voor mij ivm geen grind bakken
Ik weet niet om de hoeveel dagen/tijd ze veranderen van circuit maar als het vandaag mount panorama is en morgen circuit park zandvoort dan kan ik weer de portemonee trekken of zie ik dit verkeerd ?
Helaas, gaat me vanavond niet lukken. Jullie veel plezier!
Ja, dat is helaas zo. Elke auto en track kost geld en daarom kijk ik ook naar de tracks die mij het leukst lijken om te rijden. Ik koop zeker niet alles in 1 keer, maar een trackje of auto per maand moet kunnen.AlexP36 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 20:38:
[ Voor 87% gewijzigd door ZFLaSH op 18-04-2017 20:48 ]
Hmm dan is het op deze manier best jammer, ik vind zoveel circuits leuk maar dan is het altijd maar afwachten wanneer iracing het toelaat dat je erop kunt rijden en wanneer ik zelf tijd heb (en das bar weinig)ZFLaSH schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 20:39:
Helaas, gaat me vanavond niet lukken. Jullie veel plezier!
[...]
Ja, dat is helaas zo. Elke auto en track kost geld en daarom kijk ik ook naar de tracks die mij het leukst lijken om te rijden. Ik koop zeker niet alles in 1 keer, maar een trackje of auto per maand moet kunnen.
Beetje een domper dit en had dit niet gedacht (geen research gedaan van te voren), maar goed dan maar alle tracks kopen
Voor zo'n beetje alle series elke week, maandag- op dinsdag nacht. Per seizoen (12 weken) worden de banen van te voren bekend gemaakt, dus als je alvast even de schedules checkt op de iRacing website weet je welke banen er aan gaan komen. Kan je ze in bulk kopen met kortingAlexP36 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 20:38:
Ik weet niet om de hoeveel dagen/tijd ze veranderen van circuit ...
http://members.iracing.co...mber/GetSeasonSchedulePDF
http://members.iracing.com/membersite/member/Series.do
Kwam wat tussen, dus race gemist 
Volgende week ga ik sowieso ook missen.
Volgende week ga ik sowieso ook missen.
Dat was best leuk racen ... de eerste paar rondjes 
Gestart als 7de, 1 voor 1 wat mensen ingehaald na een voorzichtige lap 1. Schrok me alleen helemaal de tering bij de eerste keer T1 op volle snelheid. Remde zelf steeds op 3/4 van de paaltjes links bij de practice. Maar ik zag in ene allemaal rem lichten ergens halverwege de reclame rechts
Ging alleen een beetje mis in L5 T3. Moest even inhouden omdat (ik denk Dennis) rechts van me wat hard het 2de deel van de bocht in ging. Stuurde misschien iets te hard in. Maar Frank zat in ene rechts. Race ongeluk denk ik
Nog wel 5 rondes geprobeerd. Maar voelde me net Alonso: snel in de bochten, 2s langzamer op de oval. En bij het hard aanremmen was de auto zeer instabiel. Verloor uiteindelijke ook ergens in L10 T3 de auto. Als ik geen schade had gehad, had ik denk ik wel moeite gedaan om de auto te redden, maar nu vond ik het wel prima.
Al met al, prrrrrrrrrima vermaakt
Gestart als 7de, 1 voor 1 wat mensen ingehaald na een voorzichtige lap 1. Schrok me alleen helemaal de tering bij de eerste keer T1 op volle snelheid. Remde zelf steeds op 3/4 van de paaltjes links bij de practice. Maar ik zag in ene allemaal rem lichten ergens halverwege de reclame rechts
Ging alleen een beetje mis in L5 T3. Moest even inhouden omdat (ik denk Dennis) rechts van me wat hard het 2de deel van de bocht in ging. Stuurde misschien iets te hard in. Maar Frank zat in ene rechts. Race ongeluk denk ik

Nog wel 5 rondes geprobeerd. Maar voelde me net Alonso: snel in de bochten, 2s langzamer op de oval. En bij het hard aanremmen was de auto zeer instabiel. Verloor uiteindelijke ook ergens in L10 T3 de auto. Als ik geen schade had gehad, had ik denk ik wel moeite gedaan om de auto te redden, maar nu vond ik het wel prima.
Al met al, prrrrrrrrrima vermaakt
Sorry mensen dat ik er niet bij was, de rug wou echt niet mee gisteren
iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH
Welkom Kloever!Kloever schreef op maandag 17 april 2017 @ 22:43:
... Ik heb me al een beetje boel ingelezen en weet ongeveer welke kant ik op wil. ...
Aangezien je oval gaat rijden zal dit meestal naar links zijn.
Zelf heb ik het spijtige nieuws dat ik de komende weken / maanden er meestal niet bij ga zijn. (en dan weten jullie gelijk ook waarom ik er de laatste tijd minder bij ben)
* sterfgeval in de vriendenkring en zijn vrouw moet nog heel de inboedel verkocht krijgen en terug naar australië verhuizen
* vriendin ernstig ziek
* verbouwingen huis grootvader
* verbouwingen huis ouders
* huis gekocht
Maar als dat eenmaal allemaal zo een beetje rond is dan ben ik er hopelijk eind dit jaar / begin volgend jaar regelmatig terug bij!
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
Hele leuke race gister de 1e tien ronden waar ik mijzelf opwerkte tot positie 5 en toen in twee ronden een paar fouten maakt. Na het terugkijken van de replay wil ik hier voor beide fouten mijn excuses aanbieden. Als 1e aan joep waar gelukkig niks mis ging maar wel een schrik moment opleverde in de 1e bocht rondje 10 waar ik aan de binnenkant zat en iets teveel ruimte nam maar gelukkig geen schade en contact.
Als 2e mijn excuses aan Arjan waar ik hem 1 rondje later onder het remmen voor bocht 1 recht in jou zijkant rij. na het zien van de replay vindt ik dit mijn fout en dit had niet hoeven te gebeuren.
Hierna met schade eigenlijk de hele wedstrijd in niemandsland gereden, tot dat ik Arjan weer tegen kwam en hier met af en toe een beetje hulp leuk tot het einde heb kunnen vechten.
Als 2e mijn excuses aan Arjan waar ik hem 1 rondje later onder het remmen voor bocht 1 recht in jou zijkant rij. na het zien van de replay vindt ik dit mijn fout en dit had niet hoeven te gebeuren.
Hierna met schade eigenlijk de hele wedstrijd in niemandsland gereden, tot dat ik Arjan weer tegen kwam en hier met af en toe een beetje hulp leuk tot het einde heb kunnen vechten.
Zo frustrerend. Ben je al te laat thuis, snel de PC aan en alles opstarten... iRacing updates.
30 seconden nadat registration sloot was 'ie klaar met updaten. Jammer maar helaas.
Wel 'grappig' om jullie te horen kletsen zonder dat je beeld hebt. Worden de "Aaaahhrrggr" en "K****" toch een stuk onschuldiger van.
30 seconden nadat registration sloot was 'ie klaar met updaten. Jammer maar helaas.
Wel 'grappig' om jullie te horen kletsen zonder dat je beeld hebt. Worden de "Aaaahhrrggr" en "K****" toch een stuk onschuldiger van.
Zo mijn eerste kilometers met GoT Racing gemaakt
Helaas wat minder kilometers dan gehoopt.
Eerste 6 rondes gingen prima, had het gevoel dat ik nog stukken sneller kon maar wilde voorzichtig zijn met inhaalacties. Vervolgens in ronde 7 op oval gedeelte achter Robbert en bij opkomen start/finish kwam ik uit de draft en wilde hem inhalen. Zag hem redelijk op tijd remmen en dacht dus ook wel dat hij mij gezien had. Helaas teveel voor een ander gedacht
want hij stuurde in terwijl ik er nog niet echt goed naast/voor zat. Raakte hierdoor zijn achterbumper en samen gingen we dan ook de muur in. Replay bekeken en mijn excuus aan Robbert. Had hier duidelijk meer ruimte moeten laten. Vervolgens verder eenzame race gehad. Wel goed om wat ervaring op te doen in langere races want tot nu toe in de mx cup alleen maar races van 15 minuten gereden
.
Eerste 6 rondes gingen prima, had het gevoel dat ik nog stukken sneller kon maar wilde voorzichtig zijn met inhaalacties. Vervolgens in ronde 7 op oval gedeelte achter Robbert en bij opkomen start/finish kwam ik uit de draft en wilde hem inhalen. Zag hem redelijk op tijd remmen en dacht dus ook wel dat hij mij gezien had. Helaas teveel voor een ander gedacht
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Was een prima avondje. Heb me heel goed vermaakt. Kan wel alle momenten opnoemen maar ben eigenlijk tot een minuut of 5 voor het einde constant in gevecht geweest. Tot Nick hem rechts in de muur zette in T1 waar ik niet omheen kon. Topsnelheid weg en ik kon niet meer aanhaken bij Joep.
Zal vanavond of morgen wel weer mijn race op YouTube zetten.
Zal vanavond of morgen wel weer mijn race op YouTube zetten.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Was een leuke race! Helaas de buitenbocht in T1 (die de hele race al goed ging) kreeg ik ineens niet meer ingestuurd en toen kon ik alleen maar achterover zitten en kijken hoe de auto de muur in ging
Het was inderdaad een hele leuke race!
Hier was momenten uit mijn race.
Volgens mij ben je niet meer bij te houden met je OSW!?
Als ik dit zo zie dan begint het echt te kriebelen. Maar heb de vrouw beloofd te wachten tot de auto voor de apk is geweest(kon wel eens een duur geintje worden). Maar ik ga als stuur toch de Thrustmaster TMX Pro halen. Betere force feedback en betere pedalen wat ik zo lees. Plus is een nieuwe net zo duur als een tweede handse 920
[ Voor 9% gewijzigd door Kloever op 19-04-2017 18:23 ]
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |
jammer dat ik er gisteren niet bij kon zijn. Ziet er uit als een erg leuke en vooral spannende race. Paar keer 3 wide na bocht 1 enzo... nice...JoepW schreef op woensdag 19 april 2017 @ 15:42:
He twas inderdaad een hele leuke race!
[video]
En P2 voor Joep, da's ook al een tijdje geleden. Toch best wel nice zo'n stuur...
Cube Nuroad Race (2022)
idd jammer dat je er niet bij was en idd ook lang geleden een 2de plek, maar er ontbraken ook wel wat concurrentenderx666 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 18:41:
[...]
jammer dat ik er gisteren niet bij kon zijn. Ziet er uit als een erg leuke en vooral spannende race. Paar keer 3 wide na bocht 1 enzo... nice...
En P2 voor Joep, da's ook al een tijdje geleden. Toch best wel nice zo'n stuur...
Het helpt wel... Voelt zeer realistisch. Maar de MX-5 ligt mij ook wel..TuxieDeni schreef op woensdag 19 april 2017 @ 20:54:
komt allemaal door het stuur Joep!
dat is zo, ik wil er ook 1 ooit misschien denk ik. teveel hobbies!
Vergeet de heusinkveldjes niet
Mijn race van gisteren.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Achteruitkijkspiegel, ronde 4, hek, einde race, zucht
@PatrickPost1972 @NickThissen @Linc @BobvK Vanavond host ik een server als training voor de race van zaterdag. Mazda MX-5 @ Silverstone Southern van 20 tot 22 uur.
Wachtwoord zet ik wel op het iRacing forum.
[ Voor 3% gewijzigd door JoepW op 20-04-2017 09:15 ]
Top ben aanwezig. Avondje hoe door het gras de pits bereiken oefenen.
Huh? Zaterdag, race in de skip?JoepW schreef op donderdag 20 april 2017 @ 08:25:
@PatrickPost1972 @NickThissen @Linc @BobvK Vanavond host ik een server als training voor de race van zaterdag. Skip @ Silverstone Southern van 20 tot 22 uur.
Ik denk niet dat ik thuis ben
Oefen zaterdag wel
Heb ik iets gemist?JoepW schreef op donderdag 20 april 2017 @ 08:25:
@PatrickPost1972 @NickThissen @Linc @BobvK Vanavond host ik een server als training voor de race van zaterdag. Skip @ Silverstone Southern van 20 tot 22 uur.
- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -
Scr33x0r schreef op donderdag 20 april 2017 @ 08:40:
[...]
Huh? Zaterdag, race in de skip?![]()
Succes jongs
Huh, MX-5 bedoel ik
We doen mee aan deze League.

http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3508603.page

Bas (met Rally auto), Patrick en ik gaan zondag naar het Bimmerworld evenement op Zandvoort.
Zijn er nog meer luitjes die gaan?
Hier alle info: http://www.bimmerworldzandvoort.eu
Volgende week komt een nieuwe auto voor dirt.
Vanavond ben ik er niet, ik probeer wel de race zaterdag mee te doen.JoepW schreef op donderdag 20 april 2017 @ 08:25:
@PatrickPost1972 @NickThissen @Linc @BobvK Vanavond host ik een server als training voor de race van zaterdag. Mazda MX-5 @ Silverstone Southern van 20 tot 22 uur.
Haha, mooie custom bimmerworld bannerJoepW schreef op donderdag 20 april 2017 @ 09:43:
[afbeelding]
Bas (met Rally auto), Patrick en ik gaan zondag naar het Bimmerworld evenement op Zandvoort.
Zijn er nog meer luitjes die gaan?
Hier alle info: http://www.bimmerworldzandvoort.eu
Goed bezig bij iRacing. Niet eeuwen van te voren aankondigen. Bam, volgende week een nieuwe auto.Niellie41 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 16:50:
[video]
rechterkant van de auto is netjes dicht om de rijder denk ik te beschermen. Links is best open en bied niet veel bescherming voor de rijderNiellie41 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 16:50:
[video]
Athans, dat is wat mij op viel aan deze video

Het artikel dat ook in PCM stond over mijn Rig en de GoT iRaceing community staat nu ook opeens in een ander blad door een of andere samenwerking van wat bladen.

Hier de aankondiging: https://gamer.nl/artikele...ial-ligt-nu-in-de-winkel/
Op pagina 108 blijkbaar het artikel dat van origine in PCM stond.

En iRacing staat op een idiote plek 49!

En wel hierom:

Zet iRacing dan gewoon NIET in de lijst.
Zoals op DRNL werd geschreven:

Hier de aankondiging: https://gamer.nl/artikele...ial-ligt-nu-in-de-winkel/
Op pagina 108 blijkbaar het artikel dat van origine in PCM stond.

En iRacing staat op een idiote plek 49!

En wel hierom:

Zet iRacing dan gewoon NIET in de lijst.
Zoals op DRNL werd geschreven:
Nou ja laten we maar denken: Slechte publiciteit is ook publiciteit. Maar iRacing op plek 49 is echt idioot.quote: PeterLeuk artikel met Joep over zijn beleving van de hobby en de 'rig' die hij thuis heeft staan. (pag.108 zie onderstaande foto) Jammer dat het niet in een meer serieus blad staat, heb er even doorheen gebladerd in de Bruna maar het was echt te slecht voor woorden. Is volgens mij voor doelgroep 12-16 jaar. Artikel over Joep natuurlijk wel snel doorgelezen en dat was wel leuk om te lezen
De lezers van PU/Gamer.nl zijn ook niet de doelgroep van iRacing. Die zie je ook terug in dit soort lijstjes.
Daarom hadden ze iRacing niet moeten opnemen of in een buiten categorie lijstje. Net als bv AC, rFactor 2 en Automobilista.Niellie41 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 10:42:
De lezers van PU/Gamer.nl zijn ook niet de doelgroep van iRacing. Die zie je ook terug in dit soort lijstjes.
Maar ja idd totaal verkeerde doelgroep....
Ik ben dan ook benieuwd wat op nummer 1 staat.
5 euro op Gran Turismo Sport voor nr 1. En anders is het Forza 6.
Want 'graphics' en 'elke auto uniek'.
Want 'graphics' en 'elke auto uniek'.
Ach ze staan nog wel boven A2 racer.JoepW schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 10:48:
[...]
Daarom hadden ze iRacing niet moeten opnemen of in een buiten categorie lijstje. Net als bv AC, rFactor 2 en Automobilista.
Maar ja idd totaal verkeerde doelgroep....
En zulke lisjtjes zijn toch ook wel persoonlijke smaak. Simulatie, arcade, simcade allemaal onder een noemr zetten dan krijg je totaal nietzeggende lijstjes waar de lijstmaker toevallig zijn intresse heeft liggen.
[ Voor 24% gewijzigd door DutchDevil79 op 21-04-2017 11:28 ]
Burnout racer staat op 1

(Even snel dat blad doorgebladerd)
En ook een leuk detail. Na het artikel over mijn Rig staat een opsomming van de beste stuurtjes. Ik ken er een paar daarvan niet eens
En ook een leuk detail. Na het artikel over mijn Rig staat een opsomming van de beste stuurtjes. Ik ken er een paar daarvan niet eens

[ Voor 72% gewijzigd door JoepW op 21-04-2017 12:08 ]
We hebben al genoeg kamikaze piloten op de service... Laat die doelgroep maar wat anders spelen!
Snap de frustratie, maar lekker belangrijk. Als ik de review over iracing op plaats 49 bekijk denk ik: "ja, dat alineatje slaat de spijker op zijn kop, niets meer aan toe te voegen." #sarcasmoff. Zoals eerder genoemd, blad is niet echt geweldig, en los daarvan; wie leest er nog bladen?
Damn... Wat is de GoT PayPal, maak die 5 euro wel over...JoepW schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 11:38:
Burnout racer staat op 1![]()

Ach, die halen toch geen D licentie, dus alleen rookies zullen er last van hebben.A1AD schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 11:45:
We hebben al genoeg kamikaze piloten op de service... Laat die doelgroep maar wat anders spelen!
gtrNL schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 12:50:
[...]
Damn... Wat is de GoT PayPal, maak die 5 euro wel over...

Rijdt er iemand dit weekend races met porsche @ road america? zoja wat u snelste tijd met de race weer omstandigheden? Ik zal zo een replay posten want ik kom maar niet onder de 1.11. Wellicht dat jullie kunnen zien hoe ik wat tijd kan winnen. VRS heeft een tijd van .07 maar als ik dat filmpje kijk zie ik niet echt verschil.
Het moet hem dus zitten in brake timing en gas timing.
Het moet hem dus zitten in brake timing en gas timing.
Ik heb vanmiddag een race gedaan, quali tijden liggen rond de 2.08 hoog 2.09 laag voor de meeste in de top split, een enkeling daargelaten.
In de race zitten de snelle tijden in de 2.09 voor de top split. Ik zelf had 2.09.5 als snelste tijd staan in de race.
Dit is een circuit met een hoop hoge snelheids bochten waarbij je moet zorgen dat je veel snelheid de bocht in kan nemen, dit betekend vaak eerder van je gas af en minder remmen dan je zou denken. Op het moment dat je voor dat soort bochten zo laat mogelijk (en dus hard) wilt remmen verlies je teveel snelheid en heb je het hele stuk na de bocht daar last van.
Daarnaast zijn er natuurlijk een paar echte langzame bochten, daar is laat remmen juist cruciaal.
In de race zitten de snelle tijden in de 2.09 voor de top split. Ik zelf had 2.09.5 als snelste tijd staan in de race.
Dit is een circuit met een hoop hoge snelheids bochten waarbij je moet zorgen dat je veel snelheid de bocht in kan nemen, dit betekend vaak eerder van je gas af en minder remmen dan je zou denken. Op het moment dat je voor dat soort bochten zo laat mogelijk (en dus hard) wilt remmen verlies je teveel snelheid en heb je het hele stuk na de bocht daar last van.
Daarnaast zijn er natuurlijk een paar echte langzame bochten, daar is laat remmen juist cruciaal.
[ Voor 46% gewijzigd door TonCoronel op 21-04-2017 15:08 ]
Ja 1 van mij favo tracks maar ik mis toch een paar seconden. Het blijft raar en leuke uitdaging dat racen. Mospo is ook 1 van mij favo tracks en daar doe ik het stukken beter , terwijl ik zelfde rijstijl hanteer....wellicht durf ik daar meer zonder problemen. Bij road A als ik voluit ga slip ik. Maar net een race gedaan in mijn split en 8ste geworden en clean gereden !TonCoronel schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 15:04:
Ik heb vanmiddag een race gedaan, quali tijden liggen rond de 2.08 hoog 2.09 laag voor de meeste in de top split, een enkeling daargelaten.
@PatrickPost1972 @Linc @BobvK @JoepW Gaat er iemand nog oefenen vanmiddag voor de MX5 race vanavond, en zo ja hoe laat?
Bathurst in VR tss de muren voelt soms toch vies aan
Leuke baan maar als je iets meer wilt pushen wordt dat soms genadeloos bestraft
Leuke baan maar als je iets meer wilt pushen wordt dat soms genadeloos bestraft
Zeg ut maar. Ben beschikbaar.NickThissen schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 11:42:
@PatrickPost1972 @Linc @BobvK @JoepW Gaat er iemand nog oefenen vanmiddag voor de MX5 race vanavond, en zo ja hoe laat?
Is goed
succes jongens vanavond
zal supporteren via de stream
zal supporteren via de stream

Hier de stream van de race die om 20:15 start. Stream start eerder.
Wordt ik aangereden (ghost contact en hij hield de curb niet aan) door een zakjapanner
Hij gewoon door en ik scheef stuur.
Wordt ik aangereden (ghost contact en hij hield de curb niet aan) door een zakjapanner
Hij gewoon door en ik scheef stuur.
[ Voor 36% gewijzigd door JoepW op 22-04-2017 21:18 ]
Spannende race vooraan anders!!
@NickThissen is veel in beeld geweest, het was leuk om naar te kijken.
@NickThissen is veel in beeld geweest, het was leuk om naar te kijken.
Echt dat iracing maakt me soms echt woedend. Van 1600 irating naar 900 in denk 3 weekjes tijd.
Het begon met blue screens of deaths 3x gehad in een official race. Dat is gelukkig verholpen maar toen erna road atlanta F2.0 begon de drama toen bij de starts vele crashes niet te voorkomen waren en sindsdien Skipbarber road america en nu porsche ik weet niet hoe maar 75% wordt ik gewoon keihard van de baan gereden.
Of ik nu ruimte laat of niet indien mogelijk er is altijd wel wat gaande waardoor mensen met zeer lage ratings mijn race compleet vergallen/onmogelijk maken. Elke race die ik nu overleef krijg ik 3x keihard terug bij een volgende race, iemand rijdt mijn auto compleet aan gort en hoppa race over 90 ratings verloren en SR. Het wordt steeds erger nu ik in de 900 zit. Hoe ga ik hier in godsnaam nog uit komen met al die blinde vinken? Enkele voorbeelden mensen racen als een gek bij de start slippen raken op het gras en rijden gewoon keihard in de menigte om weer mee te doen. Dat ze mensen raken maakt hun niks uit lijkt het wel. Vaak is het onmogelijk ze nog te ontwijken met iedereen om je heen. Ik kan genoeg voorbeelden noemen en zelfs laten zien. Hoe kom ik hier weer uit?!?! Het verschil van 1500 rating en nu 900 merk ik echt aan mijn omgeving. Iedereen heeft schijt lijkt het wel. Het is nog erger dan dat ik een jaar geleden begon en uit de rookies class moest komen. Echt die *snip* grrrr ik doe nooit time trials maar scoor je daar net zoveel ratings mee als in een race? Want anders hou ik zo niks meer over. Wereld van verschil 1600 of 900 als het gaat om je tegenrijders.
Het begon met blue screens of deaths 3x gehad in een official race. Dat is gelukkig verholpen maar toen erna road atlanta F2.0 begon de drama toen bij de starts vele crashes niet te voorkomen waren en sindsdien Skipbarber road america en nu porsche ik weet niet hoe maar 75% wordt ik gewoon keihard van de baan gereden.
Of ik nu ruimte laat of niet indien mogelijk er is altijd wel wat gaande waardoor mensen met zeer lage ratings mijn race compleet vergallen/onmogelijk maken. Elke race die ik nu overleef krijg ik 3x keihard terug bij een volgende race, iemand rijdt mijn auto compleet aan gort en hoppa race over 90 ratings verloren en SR. Het wordt steeds erger nu ik in de 900 zit. Hoe ga ik hier in godsnaam nog uit komen met al die blinde vinken? Enkele voorbeelden mensen racen als een gek bij de start slippen raken op het gras en rijden gewoon keihard in de menigte om weer mee te doen. Dat ze mensen raken maakt hun niks uit lijkt het wel. Vaak is het onmogelijk ze nog te ontwijken met iedereen om je heen. Ik kan genoeg voorbeelden noemen en zelfs laten zien. Hoe kom ik hier weer uit?!?! Het verschil van 1500 rating en nu 900 merk ik echt aan mijn omgeving. Iedereen heeft schijt lijkt het wel. Het is nog erger dan dat ik een jaar geleden begon en uit de rookies class moest komen. Echt die *snip* grrrr ik doe nooit time trials maar scoor je daar net zoveel ratings mee als in een race? Want anders hou ik zo niks meer over. Wereld van verschil 1600 of 900 als het gaat om je tegenrijders.
[ Voor 13% gewijzigd door BM op 23-04-2017 09:15 ]
Ik zou je bericht je nog wat aanpassen 
Ik ga volgende week beginnen met iracing ben benieuwd.
Ik ga volgende week beginnen met iracing ben benieuwd.
TimeTrails levert wel irating op maar daar gaat niet zo hard.knightvision schreef op zondag 23 april 2017 @ 01:14:
Echt dat iracing maakt me soms echt woedend. Van 1600 irating naar 900 in denk 3 weekjes tijd.
Kleine voetnoot moet die ziekte nu echt gebruikt worden
[ Voor 0% gewijzigd door BM op 23-04-2017 09:17 ]
TT leveren geen iRating op. Wel SR maar wel op een 50% ratio tov een race.PatrickPost1972 schreef op zondag 23 april 2017 @ 07:30:
[...]
TimeTrails levert wel irating op maar daar gaat niet zo hard.
Kleine voetnoot moet die ziekte nu echt gebruikt worden
@knightvision Ten eerste. Leer eerst een een normale post uit te schrijven. Het is me wel vaker opgevallen en als je echt hulp wil werkt dat beter dan een rant. Helemaal als je daarin ook nog gaat schelden.
Ten tweede. Als jij iedere keer betrokken bent bij incidenten die niet te ontwijken zijn, wordt het tijd om eerst eens naar jezelf te kijken. Zijn die incidenten echt niet te ontwijken? Iedereen heeft wel eens in de situatie gezeten en ik ben er van overtuigd dat in vele gevallen er wel degelijk iets aan te doen is. Kijk de replay terug en probeer zo objectief mogelijk te analyseren. Als je dit iedere keer doet zul je daar heel veel van leren. Je gaat situaties beter inschatten en op instinct reageren en je zult zien dat je vaker wel uit de problemen blijft.
Korte versie: een betere iRating begint bij jezelf.
Je weet niet hoe?? Bekijk dan de replay en leer.knightvision schreef op zondag 23 april 2017 @ 01:14:
ik weet niet hoe maar 75% wordt ik gewoon keihard van de baan gereden.
Dus het is 25% keer 100% uw eigen fout? Begin met die 25% dan
Fixeer je even op 1 serie, oefen genoeg zodat je vooraan kan starten en je bent weer zo bij.
Dat je boos of gefrustreerd bent is prima, maar wil je in de toekomst wel een beetje op je taalgebruik letten?
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Excuus ! en ik gebruikte nog wel een afkorting. Maar ik snap hem.
Al met al weet ik een ongeluk te voorkomen althans, het was eerst letterlijk een ongeluk en nu met die lage IRs is het voor hun een must te crashen. Het maakt het ook erg lastig omdat het altijd 1ste of 2de lap is. Je hebt dan nog iedereen om je heen en die rijden gewoon keihard tegen je aan of knallen met gemak met volle vaart je kant op ook al heb je iemand nog naast je rijden. Enige optie is dus niet qualificeren en achteraan starten maar dan moet ik elke race een inhaalrace gaan voeren en dan gaat het pakken van ratings wel erg traag. Ik ga niet eens meer het gevecht aan ik laat ze gewoon voorbij om maar iets te voorkomen. Echter bij een 1ste lap 2de heb je bijna geen bewegingsvrijheid i.v.m. de drukte. Ik moet hier heel snel weer uitkomen want geen normale race meer kunnen rijden is drama.
Al met al weet ik een ongeluk te voorkomen althans, het was eerst letterlijk een ongeluk en nu met die lage IRs is het voor hun een must te crashen. Het maakt het ook erg lastig omdat het altijd 1ste of 2de lap is. Je hebt dan nog iedereen om je heen en die rijden gewoon keihard tegen je aan of knallen met gemak met volle vaart je kant op ook al heb je iemand nog naast je rijden. Enige optie is dus niet qualificeren en achteraan starten maar dan moet ik elke race een inhaalrace gaan voeren en dan gaat het pakken van ratings wel erg traag. Ik ga niet eens meer het gevecht aan ik laat ze gewoon voorbij om maar iets te voorkomen. Echter bij een 1ste lap 2de heb je bijna geen bewegingsvrijheid i.v.m. de drukte. Ik moet hier heel snel weer uitkomen want geen normale race meer kunnen rijden is drama.
Goed, ik ga nog een keer reageren. Lees mijn verhaal nog eens en verander je mind set. Zo niet, dan kunnen we hier alleen maar meer van dit soort rants verwachten en denk ik dat je binnen nu en twee maanden uit frustratie gestopt bent met iRacing.
Ook mensen in lagere splits beginnen een race niet met de gedachte om eens lekker iedereen van de baan te rossen. Ook die willen gewoon eerlijk racen maar overschatten vaak hun eigen kunnen of wat een auto wel en niet kan. Hou dat in je achterhoofd en ik weet zeker dat het dan beter zal gaan.
Hou ook rekening met je eigen skill level. Dit klinkt misschien hard, maar jij staat ook op 900 iRating. De andere denken waarschijnlijk net zo over jou als jij over hen.
Ook mensen in lagere splits beginnen een race niet met de gedachte om eens lekker iedereen van de baan te rossen. Ook die willen gewoon eerlijk racen maar overschatten vaak hun eigen kunnen of wat een auto wel en niet kan. Hou dat in je achterhoofd en ik weet zeker dat het dan beter zal gaan.
Hou ook rekening met je eigen skill level. Dit klinkt misschien hard, maar jij staat ook op 900 iRating. De andere denken waarschijnlijk net zo over jou als jij over hen.
Ik begrijp je pijn en heb hetzelfde. Pesoonlijk heb ik nu een punt bereikt, dat ik niet meer naar de cijfertjes kijk, maar voor mijn lol ga racen. Wat ik nu probeer, is de eerste ronde te overleven en als ik daardoor plekken verlies, is het jammer. Hand en tand verdedigen in de eerste ronde is iets wat ik absoluut niet doe,
Nou door die blue screens tijdens races volgensmij zelfs 4x ben ik veel kwijtgeraakt en sindsdien is het drama.Phydomir schreef op zondag 23 april 2017 @ 13:34:
Goed, ik ga nog een keer reageren. Lees mijn verhaal nog eens en verander je mind set. Zo niet, dan kunnen we hier alleen maar meer van dit soort rants verwachten en denk ik dat je binnen nu en twee maanden uit frustratie gestopt bent met iRacing.
Ik merk het ook direct aan de omgeving ze rijden inderdaad vol overgave als een gek bij een groen signaal. Alsof hun leven ervan af hangt met alle gevolgen van dien. Waar ik bij de 1500 a 1600 ongelukken meemaakte maar kon vermijden is het nu gewoon destruction derby geworden. Net weer een race gereden en dit keer het overleeft. Ze crashten zelfs op een rechtstuk tegen elkaar na de starts het is echt bizar. Kon het dit keer vermijden.
offtopic:
Sorry, maar het is on topic.. We hebben het nieuwe asfalt gescand voor iRacing
Sorry, maar het is on topic.. We hebben het nieuwe asfalt gescand voor iRacing
Net terug van Zandvoort (Bimmerworld bijeenkomst) met Bas achter het stuur van zijn Rally auto.
Op facebook een filmpje met wat driftwerk. Maar helaas was er te weinig ruimte en een tegenligger.
En hieronder wat fotootjes.
En nog een keer de Tarzan dan...
Zo...Account aangemaakt. Stuur aangesloten. Dus even voorstellen...
Ik ben dus Paul. 37 jaar jong. Ik ben redelijk nieuw tot het racen met een stuur, voorheen altijd met controller gedaan. Maar nu dus iRacing proberen. Naast race sims vind ik Airsoften ook leuk om te doen(doe het te weinig helaas door gebrek aan medespelers) en natuurlijk werken wat ik mag doen als Netwerk Engineer. Mocht iemand nog vragen hebben...brand maar los
Ik ben dus Paul. 37 jaar jong. Ik ben redelijk nieuw tot het racen met een stuur, voorheen altijd met controller gedaan. Maar nu dus iRacing proberen. Naast race sims vind ik Airsoften ook leuk om te doen(doe het te weinig helaas door gebrek aan medespelers) en natuurlijk werken wat ik mag doen als Netwerk Engineer. Mocht iemand nog vragen hebben...brand maar los
Nog maar een nieuwe dan
G29 gekocht, Assetto Corsa geprobeerd, toch maar iRacing gekocht. Nog 0.06 tot D license en inmiddels aangemeld voor de GoT-club. Singleplayer racen vind ik niet zo spannend, multiplayer des te meer. Ben benieuwd naar de league en dus hallo allemaal
iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.
Welkom!
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Vandaag had ik eens zin om met wat anders te rijden. Mijn keuze was gevallen op de Lotus 49, oude herinneringen met Grand Prix Legends ophalen. Ik had hoop dat de race van 19:30 (GMT) official zou gaan, helaas maar 4 man die ook nog eens direct de server verlaten
de race van 21:30 (GMT) is mij te laat
Maar het was leuk in de paar practice laps die ik heb gereden. Een setup van het forum gepakt en ik had meteen al snelheid.
Eigenlijk valt het me reuze mee in hoe moeilijk die auto is te rijden. Als je rustig op het gas gaat en rekening houdt dat je erg vroeg moet remmen is het eigenlijk een hele makkelijke auto om te rijden
De auto doet van zichzelf niets vreemd en reageert op iedere input die je het geeft. Ik vind het heerlijk rijden
het is net een NASCAR cup car op een road track, alleen heb je geen last van wheelhop.
Jammer dat er zo weinig mee wordt gereden.
Maar het was leuk in de paar practice laps die ik heb gereden. Een setup van het forum gepakt en ik had meteen al snelheid.
Eigenlijk valt het me reuze mee in hoe moeilijk die auto is te rijden. Als je rustig op het gas gaat en rekening houdt dat je erg vroeg moet remmen is het eigenlijk een hele makkelijke auto om te rijden

Jammer dat er zo weinig mee wordt gereden.
Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen