BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Haha ja, er moest nog wel meer gebeuren, maar ik was al lang blij dat we op tijd waren bij de technische keuring aangezien we vlak daarvoor de koppeling nog aan het vervangen warenderx666 schreef op zondag 9 april 2017 @ 20:42:
[...]
Nice Bas. Je moet wel je toerenteller fixen
Verder wel strak gereden. In de eerste 2-3x handrem zie je dat je ff in je ritme moet komen, maar daarna gaat het wel lekker.
Over 2 weken is er trouwens op Zandvoort een BMW evenement en daar zijn we ook aanwezig met de rally BMW's. Ik mag dan ook wat rondjes rijden op het circuit en ze maken ook een soort van drift parcourtje. Er kunnen dan ook mensen met mij meerijden, dus als iemand daar heen gaat en durft in te stappen gewoon even vragen
Hier kan je wat meer informatie over het evenement vinden: http://www.bimmerworldzandvoort.eu/
[ Voor 5% gewijzigd door Linc op 10-04-2017 12:34 ]
Haha, ook maar waterkoeling? Alleen heb jij denk dan de 280mm versie.
Ben dit weekend ook bezig geweest, en bij mij ziet het er nu zo uit.

Had wel last van licht bronnen die knipperde. Maar dat gelukkig weten op te lossen (Adaptive Multi-sampling AAN in de AMD tool). Achteraf was dit niet een iracing only issue, maar was gister wel lang bezig voor ik achter het probleem was.
Vanavond maar eens echt kijken of het lekker rijd

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Ik denk dat ik wel kom...Linc schreef op maandag 10 april 2017 @ 12:34:
[...]
Haha ja, er moest nog wel meer gebeuren, maar ik was al lang blij dat we op tijd waren bij de technische keuring aangezien we vlak daarvoor de koppeling nog aan het vervangen waren
Over 2 weken is er trouwens op Zandvoort een BMW evenement en daar zijn we ook aanwezig met de rally BMW's. Ik mag dan ook wat rondjes rijden op het circuit en ze maken ook een soort van drift parcourtje. Er kunnen dan ook mensen met mij meerijden, dus als iemand daar heen gaat en durft in te stappen gewoon even vragen
Hier kan je wat meer informatie over het evenement vinden: http://www.bimmerworldzandvoort.eu/
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Mijn rad is 240x30mm, maar heb wel 13/19mm slangen. Niet ideaal, maar was 2e hands, en had me een beetje verkeken-PassY- schreef op maandag 10 april 2017 @ 13:16:
[...]
Haha, ook maar waterkoeling? Alleen heb jij denk dan de 280mm versie.
Ben dit weekend ook bezig geweest, en bij mij ziet het er nu zo uit.
[afbeelding]
Had wel last van licht bronnen die knipperde. Maar dat gelukkig weten op te lossen (Adaptive Multi-sampling AAN in de AMD tool). Achteraf was dit niet een iracing only issue, maar was gister wel lang bezig voor ik achter het probleem was.
Vanavond maar eens echt kijken of het lekker rijdMaar als je voor weinig een 2de de zelfde kaart kan krijgen. Waarom niet
Resultaat van gisteren was wel veelbelovend
Volgende dingetje wordt een fatsoenlijke interne fan controller (Aquaero 5 LT), daarna waarschijnlijk een waterblok voor m'n 970gtx en een 360rad erbij.
Dan nog eens nieuwe CPU/Mobo/Mem... Moet toch eens kijken of ik niet ergens een geldboom kan vinden
BTW: je mag wel de leidingen enz. wat inkorten. Nu loopt het echt als een slangensalade door je hele systeem heen
Cube Nuroad Race (2022)
OffTopic: i know, maar als jij mij kan vertellen hoe je ze langer maakt als je een foutje gemaakt hebt? Wou 0,0 risoco nemenderx666 schreef op maandag 10 april 2017 @ 15:44:
[...]
BTW: je mag wel de leidingen enz. wat inkorten. Nu loopt het echt als een slangensalade door je hele systeem heen
En, nu kan er makkelijk een GPU (2x) nog tussen. En ik heb toch geen window, dus niemand die het ziet

En ik heb nu extra koel capaciteit met de beetje extra water
/ontopic: Geen idee hoe ik deze reply iracing ontopic kan maken. Ow jaa, ik ben denk ik ietsjes later vanavond
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

GoT | Track Day 17S2-W5 | 10-04-17 |
Car(s) | Track(s) | ||||||||||||||||||||
|
|
Program (CET) | |||||||||||||||||||||||
|
Weather |
Temperature | Humidity | Fog | Wind speed | Wind direction | Sky |
26° C | 55% | 0% | 3 Km/u | N | Partly Cloudy |
Time of Day: Morning |
Tot straks!
iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH
Gewoon ff uitmeten, zo moeilijk was het niet-PassY- schreef op maandag 10 april 2017 @ 16:50:
[...]
OffTopic: i know, maar als jij mij kan vertellen hoe je ze langer maakt als je een foutje gemaakt hebt? Wou 0,0 risoco nemen
En, nu kan er makkelijk een GPU (2x) nog tussen. En ik heb toch geen window, dus niemand die het zietKan de pomp ook nog 180 graden draaien, dan lopen de slangen langs de zijkanten omhoog achter de rad. Zie je het ook niet
En ik heb nu extra koel capaciteit met de beetje extra water
/ontopic: Geen idee hoe ik deze reply iracing ontopic kan maken. Ow jaa, ik ben denk ik ietsjes later vanavond
ontopic: weet nog niet of ik het vanavond red. Probeer het wel.
Cube Nuroad Race (2022)
Heb daar nog nooit echt serieus meters op gemaakt.
Zou Long Beach ooit nog afgemaakt worden?
https://www.dropbox.com/s...d/FR20_Nurb_17S2.rpy?dl=0
Let wel op de laatste bocht mis ik de apex (~0.1s verloren), niet nadoen dus
Om het tegendeel te bewijzen nodig ik vanavond iedereen uit om mee te doen! Het is weer een gave combo!

GoT Grand Tour 17S2-W5 | 11-04-17 |
|
|
Program (CET) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Weather |
Realistic | Realistic | Realistic | Realistic | Realistic | Realistic |
Time of Day: Afternoon |
En hier een stuiterend rondje 1:49.3 met de Sebring setup van Jonathan Butel.
Ik heb het nog al eens gevraag maar: wat is een heusinkveld rigg??knightvision schreef op zondag 9 april 2017 @ 15:16:
@Linc respect voor je rally prestatie! ik wist niet eens dat het bestond in nederland erg gaaf!
Welke rigg heeft jullie voorkeur als je zou moeten kiezen voor een simlab rigg of de complete heusinkveld rigg?
JoepW schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 08:47:
Wederom was het aantal deelnemers gisteravond bij de GoT Track Day extreem laag. Als het aantal deelnemers zo laag blijft, dienen we dit seizoen uit met de huidige opzet en gaan we volgend seizoen terug naar de oude opzet. Ik weet echt niet waarvoor een enquete gedaan hebben en er ook nog naar hebben gehandeld.
[ Voor 42% gewijzigd door A1AD op 11-04-2017 09:02 ]
- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -
Een beetje zoeken beperkt het aantal vragen. Heusinkveld is DE producent van hele goede pedalen en sinds enige tijd leveren ze ook een prachtig rig: https://www.h-engineering.net/shop/sim-rig-gt/A1AD schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 09:00:
Ik heb het nog al eens gevraag maar: wat is een heusinkveld rigg??
Hun spullen zijn aan de prijs, maar alles van hun makelij is bomproof.
Ik ben niet van plan om nu in het seizoen de boel om te gooien.A1AD schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 09:00:
ik ben er al elke maandag bij geweest. Als je denkt dat er op maandag meer zouden meedoen aan de grand tour zou je de dagen eens kunnen swappen?
[ Voor 3% gewijzigd door JoepW op 11-04-2017 09:07 ]
Ik ken Heusinkveld heus wel, maar om de 1 of andere reden heb ik de rigs volledig gemist, kan gebeuren toch?JoepW schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 09:06:
[...]
Een beetje zoeken beperkt het aantal vragen. Heusinkveld is DE producent van hele goede pedalen en sinds enige tijd leveren ze ook een prachtig rig: https://www.h-engineering.net/shop/sim-rig-gt/
Hun spullen zijn aan de prijs, maar alles van hun makelij is bomproof.
[...]
Ik ben niet van plan om nu in het seizoen de boel om te gooien.
Volgens mij heb ik nergens voorgesteld om dit mid seizoen om te gooien toch?
[ Voor 6% gewijzigd door A1AD op 11-04-2017 09:13 ]

Maar helaas kan ik vanavond (en de 25e) ook niet
Jeroen, sorry dat ik misschien een beetje knorrig reageer, maar ik ben gewoon teleurgesteld en het is zeker niet persoonlijk.A1AD schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 09:12:
[...]
Ik ken Heusinkveld heus wel, maar om de 1 of andere reden heb ik de rigs volledig gemist, kan gebeuren toch?
Volgens mij heb ik nergens voorgesteld om dit mid seizoen om te gooien toch?
De hoeveelheid tijd die ik (en een aantal anderen) stoppen in GoT iRacing in relatie tot de opkomst voelt niet in balans.
Zeker als je de uitslag van de enquete in ogenschouw neemt.
En mijn reactie op de Heusinkveld vraag is verklaarbaar. Iedereen hier kent Heusinkveld zo langzamerhand wel en wat is de moeite om even op hun website te kijken.
Ich liebe es wenn ein plan funktioniert
Ook best jammer voor de mensen die veel moeite doen om er nu toch bij te zijn
Ga vanavond wel mijn best doen om iets later te zijn, maar zit de hele dag in het ziekenhuis (als leverancier, no worries) tot een uurtje of 1800-1830. Dan nog terug vanuit Eindhoven. Word krap
Heb nog wel een G27 liggen en een bureau vrij hoor-PassY- schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 10:32:
[...]
Ook best jammer voor de mensen die veel moeite doen om er nu toch bij te zijnAl moet de FR2.0 ritueel verbrand worden is mijn mening na gister vanavond.
Ga vanavond wel mijn best doen om iets later te zijn, maar zit de hele dag in het ziekenhuis (als leverancier, no worries) tot een uurtje of 1800-1830. Dan nog terug vanuit Eindhoven. Word krap
iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!
Je hebt daar zeker een punt, ik heb nog nooit verder gescrold dan de pedals (iets met budget)JoepW schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 09:35:
[...]
En mijn reactie op de Heusinkveld vraag is verklaarbaar. Iedereen hier kent Heusinkveld zo langzamerhand wel en wat is de moeite om even op hun website te kijken.
Het is tegenwoordig meer "Serious Racing without a Smile" heb ik de indruk.
Ik herinner mijn gevoel op de maandagen als beginnen iRacer nog als frustrerend omdat de foutjes veel te hard werden bekritiseerd door het selecte top clubje, geen idee of dat nog zo is maar misschien ligt daar een deel van je probleem wel?
Hierdoor:
Jaag je beginnende mensen weg of zorg je ervoor dat ze eerst veel beter willen worden voor ze mee gaan doen (mijn geval)
Misschien ben ik wel de enige met dat gevoel hoor
Voor mij was het dus de eerste keer op een GoT avond, de eerste keer met de FR2.0 en de eerste keer op deze baan.
Was wel interessant om mee te maken, om via teamspeak uitleg van Nick te krijgen, hielp mij toch wel te verbeteren, na de uitleg van Nick toch ruim een halve seconde van mijn beste tijd af gekregen.
Voor een eerste keer uiteindelijk een 1.41.4 gereden, net iets meer dan 5 tiende op Nick, niks om me voor te schamen volgens mij
Wellicht als ik wat meer tijd heb zal ik proberen wat vaker aan te schuiven.
Dat is een gevoel, en bedenk je ook dat het selecte topclubje een uur aan het oefenen is op sommige daargelaten noem geen namen PAULA1AD schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 10:39:
[...]
Je hebt daar zeker een punt, ik heb nog nooit verder gescrold dan de pedals (iets met budget).
Ik herinner mijn gevoel op de maandagen als beginnen iRacer nog als frustrerend omdat de foutjes veel te hard werden bekritiseerd door het selecte top clubje, geen idee of dat nog zo is maar misschien ligt daar een deel van je probleem wel?
Hierdoor:
Jaag je beginnende mensen weg of zorg je ervoor dat ze eerst veel beter willen worden voor ze mee gaan doen (mijn geval)
En om het je eerlijk te zeggen in het begin was ik ook onder de indruk van de snelle mensen ging ik heel makkelijk opzij en nu heb ik zoiets van kom maar op ben je sneller laat maar zien en dat heeft ook met ervaring te maken.
Iedereen is ooit begonnen als nieuweling. Hoe langer je uitmaakt van "het clubje" hoe irritanter het soms is als er voor de 199ste keer dezelfde crash gebeurd door beginnersfouten. Dat wil niet zeggen dat je meteen uitgejoeld of uitgekotst wordt, maar er wordt wel van iedereen verwacht dat men leert van die fouten.A1AD schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 10:39:
[...]
Je hebt daar zeker een punt, ik heb nog nooit verder gescrold dan de pedals (iets met budget).
Hierdoor:
Wat de meesten gelukkig dan ook doen als er frustratie is, gewoon op mute en even afkoelen. Het heeft geen zin en je helpt de andere racers er ook niet mee. De (ongeschreven) afspraak is dan ook, na de race evalueren en dan kijken of iemand er iets van heeft kunnen leren zodat hij het de volgende keer niet zo zal doen.
Laat je vooral niet afschrikken door de betere rijders, het maakt echt helemaal niks uit dat iemand langzamer is of minder skill heeft. Hetgeen wel op prijs gesteld wordt is als je denkt aan je medemens, rem op tijd, hou ruimte als iemand naast je zit, dat doe je in normaal verkeer ook toch?
Als ik kijk naar m'n eigen iRacing begin, ik ben heel bewust zo snel mogelijk in multiclass official classes gaan rijden. Dan leer je echt in noodgang omgaan met verkeer. Gebruik dan ook alle hulpmiddelen die je geboden worden, mirrors+virtual mirrors en spotters!
Die indruk heb ik niet. Enkel dat we als coordinatie groep het gewoon niet snappen dat de enquete en de werkelijkheid niks met elkaar te maken hebben.A1AD schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 10:39:
Het is tegenwoordig meer "Serious Racing without a Smile" heb ik de indruk.....
En dat er sommige mensen wat uitgesproken zijn over een auto / track op een avond... Ach dat hebben we al 6 jaar.
Inderdaad hebben we een aantal zeer snelle rijders en enkelen daarvan verwachten van beginnende rijders soms wat te veel. Als dat soort dingen gebeuren (bv nogal emotionele reacties op bv TS) dan probeer ik daar altijd meteen of achteraf wat van te zeggen.A1AD schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 10:39:
....Ik herinner mijn gevoel op de maandagen als beginnen iRacer nog als frustrerend omdat de foutjes veel te hard werden bekritiseerd door het selecte top clubje, geen idee of dat nog zo is maar misschien ligt daar een deel van je probleem wel?.....
Dat die 'snellen' snel zijn kan je ze niet kwalijk nemen, wel als ze dat ook verwachten van beginnende rijders. En wat wel snel te leren is (en moet) is omgaan met verkeer. In de Topic Start en vaak ook in de evaluatie na een race wordt dit uitgelegd.
Emotionele reacties tijdens een race zijn onvermijdelijk en soms wordt opbouwende kritiek wat bot gebracht. Aan een ieder om voor zichzelf op te komen en aan de 'zenders' om zich te realiseren wat het effect (kan) zijn.
In de basis zijn we in deze community super behulpzaam en leggen we zaken graag uit aan rijders die simracen serieus nemen. En dat zijn er nog al wat hier.
Ik heb verder geen enkele aanleiding om te denken dat een (te) kritische noot op TS mensen weg laat blijven en als dat zo is moet dat hier op het forum worden uitgesproken, want dat mag en kan de bedoeling niet zijn.
Ik persoonlijk vind dat ieder voor zichzelf moet en kan opkomen als hij zich in een hoek gedrukt voelt. Ik heb zeker enkele jaren geleden erg op de sfeer op TS en op het Forum gestuurd, maar na 6 jaar verwacht ook dat zeker de oude garde ook in staat is hierbij mee te helpen. Steeds vaker denk ik zelf: 'Ik heb geen zin om scheidsrechter te spelen, iedereen hier is oud en wijs genoeg om zaken uit te spreken en zich te realiseren dat met name de sfeer de community maakt'.
(En eens met Patrick en Dirk
Zelf probeer ik mij te focussen op één auto en dat is de FR 2.0, dit heb ik ook aangegeven in de enquête. Ook heb ik hierin aangegeven dat de maandag mij niet uit komt. Nu voel ik mij enerzijds aangesproken dat in de enquête ingevuld heb en jullie dus gehoor geven aan mijn voorkeur van de FR 2.0. Anderzijds voel ik mij ook niet aangesproken aangezien ik dus aangegeven heb op de maandag niet te kunnen.
Nu bedoel ik dit niet als commentaar dat jullie gekozen hebben om de FR 2.0 op maandag te doen. Ik ga ervan uit dat de meerderheid de voorkeur had voor een andere dag volgens de enquête en is jullie keuze volledig logisch.
Ik verwacht niet echt een reactie op mijn post, maar wilde gewoon even reageren op de teleurstelling van de opkomst na de enquête.
[ Voor 16% gewijzigd door Gait op 11-04-2017 11:59 ]
Je zit nog vol in de concentratie, adreline, en het is beter om 15-30m na de race even de reply terug te kijken en dan een mening te vormen
En ja, de ene reageert wat directer dan iemand anders. Maar na verloop van tijd leer je elkaar ook beter kennen, en weet je dat een reactie niet zo bedoelt is, maar de persoon nog even moet bijkomen/afkoelen.
En anders gewoon aangeven, vaak heeft de persoon in kwestie geen idee dat het zo overkomt
Als je er niet iets van zegt tegen diegene gelijk op dat moment of na de race, dan is het heel makkelijk om achteraf te zeggen, ja die snelle lopen altijd op mij te zeuren dat ik in de weg rij.
Ik kan ook vast wel eens bot overkomen, maar zeg dat dan of leg jou punt uit, het is handiger om de discussie aan te gaan en misschien leren we er allebei dan wat van.
Wat betreft de enquête, je kan het niemand naar de zin maken. Ik heb hem niet ingevuld, want ik kom toch wel naar de races als ik kan, wat bijna altijd is. Wat betreft de trackdays het is een leuk idee, maar voor mij geeft het weinig toegevoegde waarde dus vandaar dat je mij niet zo snel zal vinden. En ik zie mijzelf niet als iemand die goed uitleg kan geven hoe het wel moet.
Blancpain Sprint @ Monza (race fuel, default weather, late afternoon, 35% track)
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=7o0iGRdgsqM]Lap 1: 1:46.165, Lap 2: 1:46.170
Porsche Cup @ Nurburgring 24H layout (race fuel, default weather, afternoon, 35% track)

Succes vanavond!
[ Voor 10% gewijzigd door gtrNL op 11-04-2017 15:17 ]
PatrickPost1972 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 16:15:
Gehoord dat ze woensdag en donderdag gaan staken![]()
![]()
![]()
![]()
![]()

Wat voor iets leuks heb je gekocht Joep?JoepW schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 16:11:
Ik ben er ook bij. De laatste keer met fanatec stuur.... en nu maar hopen dat DHL haast maakt met het leveren van mijn stuur
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Ik heb later op tweakers pm mijn verontschuldigingen aangeboden en daarna was de toon een stuk vriendelijker.
Het is een competitieve hobby en daar wil wel eens wat adrenaline of emotie opspelen. Neem het niet te zwaar. Van de andere kant kan er tijdens de emotie soms beter even stil gehouden worden.
Over weekly tournament. Nogmaals. Ik probeer er meestal bij te zijn. De laatste tijden heb ik er vaak de tijd voor gehad, maar ik verwacht dat het binnenkort toch wel wat minder wordt. Ik kan sowieso geen beloftes maken ofzo, daarom dat ik ook niet heb gestemt over maandag of dinsdag.
Normaal zou ik niks hebben gezegd (het lijkt Facebook wel!) maar gezien de teleurstellende opkomst de laatste weken krijg ik bijna een schuldgevoel!
Veel plezier vanavond, gratis track + Porsche mag toch wel op wat opkomst rekenen!
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Verwijderd
Door internaat kan ik nooit meedoen met deze races maar nu het vakantie is kan alles
Race 1 vertrokken van pole en vastgehouden tot het einde na een lekkere battle met Marco en Dirk!
Race 2 dan maar p21 vertrekken en tot p7 gekomen. Redelijk lang vastgezeten achter Bas R en Frank, anders zat top5 er wel in. Maar lekkere gevechten jongens
Was idd close en leuk. Er werd lekker close en clean gereden.aicaramba schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 22:30:
Finish in de 2e race tussen joep en ik:
[afbeelding]
Was fun!
En een goede opkomst
[ Voor 4% gewijzigd door JoepW op 11-04-2017 23:03 ]

2de race: Rustige start genomen. Door telkens de juiste rij te kiezen ben ik redelijk snel naar P2 kunnen rijden om dan een rondje later Deni ook in te halen. Doordat Deni wat druk kreeg van achter heb ik eerst een klein gaatje kunnen slaan, maar toen kwam Paul erdoor. Ik heb de leiding kunnen houden tot 2 rondjes voor het einde (waarschijnlijk omdat Paul tot dan gewacht heeft), maar toen kon hij me inhalen in T1. Ik had de indruk dat ik het daar iets te voorzichtig deed... Ik heb nog proberen aan te klampen en dan hopen op een goede draft, maar door dat aanklampen een foutje gemaakt in de 2de horseshoe en daardoor iets te ver om een aanval te kunnen plaatsen.
volgende keer ga ik hier wel op inDirkT schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 10:38:
[...]
Heb nog wel een G27 liggen en een bureau vrij hoor
Nou eigenlijk dus niet en zeker niet als je ook al dezelfde post in de simrig draad zet.martijn_8519 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 09:53:
Ik weet niet of het hier mag ......
Tweede race was minder. Had een goede start maar helaas spinde er iemand voor mij bij de bocht opgaan van de oval en die kon ik net niet meer ontwijken (had mijzelf al aan de binnenkant gepositioneerd) en liep hierbij wat schade op. Hierdoor de aansluiting verloren en vrij eenzaam achterin gereden en ergens achterin gefinisht
Hoop er de komende weken wat meer bij te zijn.
die spinner in de 2de race was waarschijnlijk ik, mijn excuses daarvoorKyp5ki schreef op woensdag 12 april 2017 @ 10:53:
Gisteravond best wel een leuke avond gehad in de Porsche. 1e race kreeg de snelheid er gewoon niet in tijdens de kwalificatie dus moest als 18e beginnen. Door voorzichtig te starten kon ik om de problemen heen rijden en had ik al snel wat plekken gewonnen. rest van de race wat kleine foutjes gemaakt waardoor ik aansluiting verloor met een groepje rond plek 10, uiteindelijk nog de laatste 1,5 rondje in gevecht met Paul waar ik een fout maak en uiteindelijk als 11e gefinisht.
Tweede race was minder. Had een goede start maar helaas spinde er iemand voor mij bij de bocht opgaan van de oval en die kon ik net niet meer ontwijken (had mijzelf al aan de binnenkant gepositioneerd) en liep hierbij wat schade op. Hierdoor de aansluiting verloren en vrij eenzaam achterin gereden en ergens achterin gefinisht

Ja wie maakt me los dan haal ik t bericht snel weg hahaJoepW schreef op woensdag 12 april 2017 @ 10:00:
[...]
Nou eigenlijk dus niet en zeker niet als je ook al dezelfde post in de simrig draad zet.![]()
Was idd leuk.Kyp5ki schreef op woensdag 12 april 2017 @ 10:53:
Gisteravond best wel een leuke avond gehad in de Porsche. 1e race kreeg de snelheid er gewoon niet in tijdens de kwalificatie dus moest als 18e beginnen. Door voorzichtig te starten kon ik om de problemen heen rijden en had ik al snel wat plekken gewonnen. rest van de race wat kleine foutjes gemaakt waardoor ik aansluiting verloor met een groepje rond plek 10, uiteindelijk nog de laatste 1,5 rondje in gevecht met Paul waar ik een fout maak en uiteindelijk als 11e gefinisht.
Installeer ff TS dat communiceert makkelijker
Tweede race vanaf 10 gestart en uiteindelijk na wat leuke gevechten pp P5 beland. De 2e race heb ik ook opgenomen en zal ik vanavond of morgen op YouTube zetten.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Een laatste reminder voor invullen van de enquete voor de kart meeting. Vrijdag avond zijn we van plan om de balans op te maken en een beslissing te nemen over plek en datum.
Met 24 mensen die iets ingevuld hebben is tot nu toe 5 Augustus in Eefde de meest populaire keuze.
Klikje hier voor invullen!
Ik heb ook een nieuw stuur

T300RS waarvan me ineens te binnen schoot dat die nog op zolder stond

Wat een baggerding vergeleken met de CSW maar beter iets dan niets...
De Fanatec base met stuurtjes gaat terug voor reparatie/checkup. Lijkt erop dat er intern een kabel beschadigd is, als ik het stuur ronddraaien verliest hij soms de connectie met de PC.
[ Voor 10% gewijzigd door Arfman op 12-04-2017 18:16 ]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Dit is SSRGArfman schreef op woensdag 12 april 2017 @ 18:16:
Mooi Joep, maar wat is SSRG?.....
Is dat niet precies het probleem dat mensen al vaker gehad hebben, dat de kabels gewoon over de printplaat lopen en na een tijd het plastic eraf geschuurd is en je kortsluiting maakt? Volgens mij had Joep dat ook een keer en toen opgelost met tape er om heen ofzoArfman schreef op woensdag 12 april 2017 @ 18:16:
De Fanatec base met stuurtjes gaat terug voor reparatie/checkup. Lijkt erop dat er intern een kabel beschadigd is, als ik het stuur ronddraaien verliest hij soms de connectie met de PC.
Klopt Nick. Dat was met mijn CSW V1. Sorry dat ik even niet daar aan dacht, was ff druk met nieuwe spulletjes....NickThissen schreef op woensdag 12 april 2017 @ 19:30:
[...]
Is dat niet precies het probleem dat mensen al vaker gehad hebben, dat de kabels gewoon over de printplaat lopen en na een tijd het plastic eraf geschuurd is en je kortsluiting maakt? Volgens mij had Joep dat ook een keer en toen opgelost met tape er om heen ofzoNiet dat je daar nog wat aan hebt als hij al opgestuurd is.
Uiteindelijk heb ik zelf toen die kabel vervangen. Toen stuurde Fanatec nog spullen op.
[ Voor 7% gewijzigd door JoepW op 12-04-2017 19:42 ]
Maar zal echt van Fanatec afblijven. Lees hier alleen maar gezeik en problemen over.
Is dat spul zo gevoelig voor storingen etc?
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Dit is nou exact! de reden dat ik van mijn G27 niet over ging naar een fanatec. De clubsport base zag er zo heerlijk uit maar pff gelukkig. Toen toch meer geld direct aan Direct drive uitgegeven! ik heb wel een shifter 1.5 van hun en ik moet toegeven elke keer hou ik me hart vast want man man man wat heb ik veel verhalen gelezen dat die springs snel knappen!Nickrsd schreef op woensdag 12 april 2017 @ 19:44:
Ik heb ook een 300 alcantara. Prima ding voor nu:) als ik nog serieus wil gaan simmen maak ik een mooie upgrade..
Maar zal echt van Fanatec afblijven. Lees hier alleen maar gezeik en problemen over.
Is dat spul zo gevoelig voor storingen etc?
Valt me wel op/tegen dat er weinig tot geen producten in een midden klasse vallen.JoepW schreef op woensdag 12 april 2017 @ 20:04:
Zo erg is het ook niet allemaal. Maar gezien het huidige prijsniveau van Fanatec is het nieuw geen aanbeveling. De V1 en V1,5 base waren een stuk goedkoper in het begin.
Als fanatec dan ook af valt, dan is het dus of T300/500 of een DD wheel...
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Hahahahah Shitmaster valt ook af hoor. bij vele defecten geven ze aan dat ze geen spare parts hebben. Terwijl als je zelf online zoekt toch onderdelen kan vinden......G27 blijft toch echt meesterbaas als het gaat om een betaalbare consumenten prijs. Gevoel redelijk en acceptabel voor die prijs! plastic en onderdelen toch vaak niet kapot te krijgen.Michaelg schreef op woensdag 12 april 2017 @ 20:19:
[...]
Valt me wel op/tegen dat er weinig tot geen producten in een midden klasse vallen.
Als fanatec dan ook af valt, dan is het dus of T300/500 of een DD wheel...
[ Voor 9% gewijzigd door knightvision op 12-04-2017 20:39 ]
Mooi! Nee fantastisch, wat ziet dat er goed uit zeg!
@NickThissen : ik heb een V2 base, kan dat dan alsnog hetzelfde probleem zijn? Hij is nog niet opgestuurd en garantie is al verlopen dus kan net zo goed zelf even een kijkje nemen.
En verder is Fanatec zo slecht nog niet. Deze base is flink gebruikt, net zoals de shifter en handbrake. Allemaal zonder problemen jarenlang. Nu ik even met een T300 rijd weet ik weer waarom ik zo blij was/ben met de CSW. Als je geen dd wheel wilt of kunt plaatsen maar wel een goede FFB is Fanatec echt de enige optie (helaas, want ze zijn nieuw veel te duur nu imo).
Gewoon zelf de base open schroeven, en de kabel bekijken die de stuurschacht in gaat. Als deze beschadigd is zou je kunnen kijken of het genoeg is om deze met isolatietape te beschermen, of dat je een nieuwe kabel nodig hebt (als er al draadjes doorgesleten zijn).
Cube Nuroad Race (2022)
Nou wat ik heb begrepen van de shifter is dat bij veel gebruik van SEQ shift mode dit de springs kan laten knappen.. Aangezien ik hem 95% voor seq gebruik en 5% H shift mode maak ik me toch best vaak zorgen.Arfman schreef op woensdag 12 april 2017 @ 21:50:
[...]
Mooi! Nee fantastisch, wat ziet dat er goed uit zeg!
@NickThissen : ik heb een V2 base, kan dat dan alsnog hetzelfde probleem zijn? Hij is nog niet opgestuurd en garantie is al verlopen dus kan net zo goed zelf even een kijkje nemen.
En verder is Fanatec zo slecht nog niet. Deze base is flink gebruikt, net zoals de shifter en handbrake. Allemaal zonder problemen jarenlang. Nu ik even met een T300 rijd weet ik weer waarom ik zo blij was/ben met de CSW. Als je geen dd wheel wilt of kunt plaatsen maar wel een goede FFB is Fanatec echt de enige optie (helaas, want ze zijn nieuw veel te duur nu imo).
Maargoed tot nu toe geen problemen....echter heb ik hem pas 4 maanden.
Ja dat klopt, kan het alleen niet vinden...derx666 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 23:18:
Arfman: volgens mij heeft Joep er zelfs ooit een post aan gewijd hier (of op het iRacing forum).
Gewoon zelf de base open schroeven, en de kabel bekijken die de stuurschacht in gaat. Als deze beschadigd is zou je kunnen kijken of het genoeg is om deze met isolatietape te beschermen, of dat je een nieuwe kabel nodig hebt (als er al draadjes doorgesleten zijn).
Edit: @Arfman Ik stuur je een DM met de foto's.
[ Voor 4% gewijzigd door JoepW op 13-04-2017 06:18 ]
@knightvision : volgens mij is dat probleem opgelost met de 1.5 versie van de shifter, als die van jou 4 maand oud is heb je die versie en kun je gewoon raggen. Sowieso moet je alle horrorverhalen over Fanatec met een korrel zout nemen, als je netjes mailt met foto's en video's erbij (als ze daarom vragen) heb je snel antwoord en prima support.
Hier wil ik wel even op reageren. Ik ben echt een nieuweling en afgelopen week heb ik met de jongens hier voor het eerst een race in de Porsche gereden op een circuit waar ik nog nooit gereden heb. Persoonlijk heb ik een dikke huid en als ik een fout heb gemaakt, geef ik dat ook toe en mogen mensen die de dupe zijn van mijn actie ook best even boos reageren. Er zijn echter grenzen en die geef ik ook echt wel aan, zodra mijn fatsoensnormen worden overschreden. Het is en blijft een hobby die we voor ons plezier doen. Ik moet echt eerlijk zeggen, dat iedereen hier erg opbouwend reageert en mij continue voorziet van tips. Dit beeld wat je nu schetst heb ik dus niet.A1AD schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 10:39:
[...]
Hierdoor:
Zo proberen we hier ook te zijn richting de nieuwere rijders, echter in het heetst van de strijd willen er nog wel eens dingen geroepen worden uit frustratie/emotie. Ikzelf ben een van diegenen die dat doet, en ben me daar ook wel bewust van. Ik probeer mijn leven te beterenZFLaSH schreef op donderdag 13 april 2017 @ 09:24:
[...]
Hier wil ik wel even op reageren. Ik ben echt een nieuweling en afgelopen week heb ik met de jongens hier voor het eerst een race in de Porsche gereden op een circuit waar ik nog nooit gereden heb. Persoonlijk heb ik een dikke huid en als ik een fout heb gemaakt, geef ik dat ook toe en mogen mensen die de dupe zijn van mijn actie ook best even boos reageren. Er zijn echter grenzen en die geef ik ook echt wel aan, zodra mijn fatsoensnormen worden overschreden. Het is en blijft een hobby die we voor ons plezier doen. Ik moet echt eerlijk zeggen, dat iedereen hier erg opbouwend reageert en mij continue voorziet van tips. Dit beeld wat je nu schetst heb ik dus niet.
Cube Nuroad Race (2022)
CheckJoepW schreef op woensdag 12 april 2017 @ 11:47:
[...]
Was idd leuk.
Installeer ff TS dat communiceert makkelijker
Zijn er vanavond nog mensen online?
Ja monza Bss in de mclarenJoepW schreef op donderdag 13 april 2017 @ 19:18:
Straks maar eens wat rindjea sturen ergens.
Zijn er vanavond nog mensen online?
[ Voor 4% gewijzigd door PatrickPost1972 op 13-04-2017 19:48 ]
Misschien kom ik ook ff langs. Maar ik moet ook nog met de lettertang aan de gang
Er is genoeg online ben op TS en zoeken we wat uit. Maak mij niet uit.JoepW schreef op donderdag 13 april 2017 @ 19:57:
Monza
Misschien kom ik ook ff langs. Maar ik moet ook nog met de lettertang aan de gang
Ik heb de Mercedes voor de grap zonder traction control gereden en dat was gewoon sneller en goed op te vangen
Komend weekend maar eens wat meer kilometers maken
Cube Nuroad Race (2022)
Ghehe, je bent nog steeds welkom hoorderx666 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 13:50:
Wat een verschrikkelijk gaaf stuurtje is dat Joep ! Ik moet binnenkort echt eens een rondje NL doen. Heb ook nog een testrit bij Dirk in de planning staan (al een jaar of zo).
Your're welcome...derx666 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 13:50:
Wat een verschrikkelijk gaaf stuurtje is dat Joep ! Ik moet binnenkort echt eens een rondje NL doen. Heb ook nog een testrit bij Dirk in de planning staan (al een jaar of zo).
Eerst een paar rondjes met de L49 op WG gedaan. Prima te rijden. Tuurlijk een handje vol nog steeds, maar echt op te vangen.
En toen maar eens de Holden V8 op Philip Island. En ook dat was fun en beheersbaar.
Ik kon het dan ook niet laten om een video te maken met eerst cockpit en dan TV1 shots.

Verwijderd
De oude Dallara op Road Atlanta is een aanrader. Heuveltje af naar S/F bouwt de ffb echt heel flink op. Handjes los als je de muur in gaat 😬.JoepW schreef op zondag 16 april 2017 @ 16:36:
Ik dacht ik moet toch eens wat 'draken' van auto's uitlaten met de OSW.
ik zal het eens proberen.Verwijderd schreef op zondag 16 april 2017 @ 22:37:
[...]
De oude Dallara op Road Atlanta is een aanrader. Heuveltje af naar S/F bouwt de ffb echt heel flink op. Handjes los als je de muur in gaat 😬.
Maar downforce en ik is niet zo'n goede combo.
En ja stuurtje loslaten. Bewust een keer de muur ingeknald en dat was heftig ondanks dat ik op ruim minder dan de helft draai qua mogelijke amperes

Ondanks dat het pasen is hebben we vanavond gewoon een Track Day sessie.
GoT | Track Day 17S2-W6 | 17-04-17 |
|
|
Program (CET) | |||||||||||||||||||||||
|
Weather |
26° C | 55% | 0% | 3 Km/u | N | Partly Cloudy |
Time of Day: Afternoon |
Tot vanavond!
normaal gezien ben ik van de partij, er kan wel nog iets tussen komenJoepW schreef op maandag 17 april 2017 @ 09:33:
[afbeelding]
Ondanks dat het pasen is hebben we vanavond gewoon een Track Day sessie.
GoT | Track Day 17S2-W6 17-04-17
Car(s) Track(s)
[afbeelding]
Skip Barber Formula 2000 Fuel 100 % (+/- 19,7 L) Extra weight 0 Kg Basic content No
[afbeelding]
Silverstone Circuit - International Day or Night Day Pit stalls 54 / 60 Basic content No
Program (CET)
Heat 1 Free practice / Warm-up 20:00 - 22:00 (120 min.) Qualification Uitslag vorige race / aparte qualificatie Race 22:00 - 22:00 (0 min.) Start 0 MC Grid Single Class Grid order Qualification Cautions Local Restart - Fast Repairs 255 Disqual. Inc's -
Weather
Temperature Humidity Fog Wind speed Wind direction Sky 26° C 55% 0% 3 Km/u N Partly Cloudy
Time of Day: Afternoon
Tot vanavond!
YouTube: Joep with his OSW in the V8 at Philip Island
mooie filmpje Joep, je ziet aan het sturen dat je ongetwijfeld enorm veel detail voelt
maar je mocht wel die stickers eraf gehaald hebben
krijg ik nog 1X na de finish door een pipo die binnen de baan staat
ook net class C gehaald met 3.42
ik zal er waarschijnlijk toch niet geraken vanavond

Waarschijnlijk is deze vraag al 1000x gesteld en mij excuses dat dit dan de 1001x is.
Ik ben vanplan te starten met iRacing. Ik ben nog compleet blanco...aka geen account maar ook geen stuur. En da's wel belangrijk begreep ik. Maar wat is nu een goede startup? Ikzelf zat te denken aan een Thrustmaster TMX, puur omdat ik ook een XBOX One heb(budget rond de 200 anders wordt mijn vriendin boos;)). En verder, wat is verstandig om te doen...zsm uit de rookie en dan de Legends gaan rijden? Ik wil uit eindelijk Nascar of Indy Car gaan rijden.
Alvast bedankt voor de antwoorden.
Mvg Paul
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |
Oooohjaaa deze vraag is nu al 2002x gevraagd~!Kloever schreef op maandag 17 april 2017 @ 19:36:
Beste Heren/Dames van GoT iRacing,
Waarschijnlijk is deze vraag al 1000x gesteld en mij excuses dat dit dan de 1001x is.
Ik ben vanplan te starten met iRacing. Ik ben nog compleet blanco...aka geen account maar ook geen stuur. En da's wel belangrijk begreep ik. Maar wat is nu een goede startup? Ikzelf zat te denken aan een Thrustmaster TMX, puur omdat ik ook een XBOX One heb(budget rond de 200 anders wordt mijn vriendin boos;)). En verder, wat is verstandig om te doen...zsm uit de rookie en dan de Legends gaan rijden? Ik wil uit eindelijk Nascar of Indy Car gaan rijden.
Alvast bedankt voor de antwoorden.
Mvg Paul
Ga naar marktplaats en koop een 2dehands Logitech g27 of een fanatec ! Je thrustmaster die pedalen ervan zijn compleet van plastic van binnen zo goed als. Met een beetje intensiviteit trap je zo dat ding aan gort. Is mij al 2x overkomen een paar jaar geleden toen ik nog die troep gebruikte. Of je koopt 2de hands een T300 of thrustmaster 500. Als het gaat om ovals snel uit de stockcar rookie class rijden en ik heb toen gekozen voor NASCAR K&N series in de D serie etc...succes!
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen