iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 92 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Vraagje over JRT die zoveel mensen blijkbaar gebruiken hier :)

Klopt het dat JRT de lengte van de race zelf berekent? Stel dat de race afstand in laps gelimiteerd is (dus bijvoorbeeld 10 laps), berekent JRT dan hoe lang dit duurt (bijv 22 min)? En andersom, als de race op tijd gelimiteerd is, berekent hij dan hoeveel laps het zou moeten zijn?

Wat als er zowel laps als tijd limiet is, wat vooral bij hosted races vaak het geval is? Bijvoorbeeld een race van 60 min en 20 laps. Weet JRT welke van de twee de limiterende factor gaat zijn en bepaalt hij aan de hand daarvan hoe lang de race duurt?

En ten slotte, heeft iemand ervaring met hoe nauwkeurig dit is? Vooral aan het begin van de race als er nog geen laptimes zijn (ok, alleen de qualy misschien) kan dit toch niet super nauwkeurig zijn? Veranderd de berekende lengte in de eerste paar rondjes nog wel eens?
Hoe zit het met bepalen of een rondje het laatste rondje gaat zijn, is dit altijd nauwkeurig of gaat het nog wel eens mis? Volgens mij kan zelfs iRacing het nog wel eens mis hebben als het erg close is (bijvoorbeeld een rondje van 1:30 en dan over de finish komen met 1:30; ik heb wel eens twee keer een witte vlag gezien).

Reden dat ik het vraag is omdat ik een vergelijkbare bereking wil doen voor ATVO (broadcast applicatie), en als het even kan wil ik niet het wiel opnieuw uitvinden.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-10 15:29

DutchDevil79

I race, therfore I am

Kan er jammer genoeg vanavond niet bij zijn. Iig veel plezier mannen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:09

Arfman

Drome!

@NickThissen , geen ervaring meer met JRT maar wel met DRE (van Egil). Die doet ongeveer hetzelfde maar dat is inderdaad pas nauwkeurig vanaf een paar rondjes.

Ben er vanavond helaas ook niet bij waarschijnlijk, mijn stuur doet nog steeds moeilijk :(

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05:59

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.got-racing.eu/wp/wp-content/uploads/GoT_Grand_Tour.png

GoT Grand Tour 17S2-W404-04-17
Car(s)Track(s)
Audi R8 LMS GT3
Audi R8 LMS GT3
Fuel100 % (+/- 120 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
BMW Z4 GT3
BMW Z4 GT3
Fuel100 % (+/- 115 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Mercedes AMG GT3
Mercedes AMG GT3
Fuel100 % (+/- 120 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
McLaren MP4-12C GT3
McLaren MP4-12C GT3
Fuel100 % (+/- 130 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Canadian Tire Motorsport Park (Mosport) (Heat 1)
Canadian Tire Motorsport Park (Mosport)
Day or NightDay
Pit stalls45 / 60
Basic contentNo
Program (CET)
Heat 1
Free practice / Warm-up20:00 - 21:00 (60 min.)
Qualification21:00 - 21:15 (15 min.)
Race21:15 - 21:35 (20 min.)
StartStanding
MC GridSingle Class
Grid orderQualification
CautionsLocal
Restart-
Fast Repairs1
Disqual. Inc's-
Heat 2
Free practice / Warm-up21:45 - 21:55 (10 min.)
QualificationBased on Heat 1
Race21:55 - 22:25 (30 min.)
StartRolling
MC GridSingle Class
Grid orderSequential (inverted) (Previous race/heat)
CautionsLocal
Restart-
Fast Repairs1
Disqual. Inc's-
Weather
TemperatureHumidityFogWind speedWind directionSky
RealisticRealisticRealisticRealisticRealisticRealistic
Time of Day: Morning

Tot vanavond!
Ik hoop toch echt op een betere opkomst deze keer!

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

interesting,

pak ik de Merc met de meeste miles, of ga ik voor de Mclaren voor good old times :)

of koop ik alsnog de Audi en kom ik erachter dat we met de NES de verkeerde keuze hebben gemaakt...

* DirkT rent hard weg

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Indien vanavond de bug met de 2de heat opzetten op basis van de eerste (is momenteel niet mogelijk!) niet is verholpen dan zullen we de tweede heat beginnen met een 10 minuten qualifier ipv 10 minuten practice om het grid samen te stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben erbij vanavond!! Eindelijk weekje thuis door vakantie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Vanavond ook niet aanwezig. Nog steeds druk bezig om deze op tijd af te krijgen voor aankomend weekend:

Afbeeldingslocatie: https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/17760816_1415748061798000_6709159609757316479_o.jpg?oh=1a45882de15b0275dd6108ad05854aa1&oe=5995E2D6

Vanaf volgende week ben ik er weer bij!

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
Linc schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 12:16:
Vanavond ook niet aanwezig. Nog steeds druk bezig om deze op tijd af te krijgen voor aankomend weekend:

[afbeelding]

Vanaf volgende week ben ik er weer bij!
Ziet er goed uit, maar ook nog aardig wat te doen.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-12-2024
JoepW schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 12:10:
Indien vanavond de bug met de 2de heat opzetten op basis van de eerste (is momenteel niet mogelijk!) niet is verholpen dan zullen we de tweede heat beginnen met een 10 minuten qualifier ipv 10 minuten practice om het grid samen te stellen.
zou ideaal zijn voor mij, dan staan de snelle jongens in de 2de heat niet in mijn nek te hijgen :P

@Linc nice, mooie degelijke rolkooi, alvast veel succes...

iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-07 13:27
NickThissen schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 09:56:
Vraagje over JRT die zoveel mensen blijkbaar gebruiken hier :)

Klopt het dat JRT de lengte van de race zelf berekent? Stel dat de race afstand in laps gelimiteerd is (dus bijvoorbeeld 10 laps), berekent JRT dan hoe lang dit duurt (bijv 22 min)? En andersom, als de race op tijd gelimiteerd is, berekent hij dan hoeveel laps het zou moeten zijn?

Wat als er zowel laps als tijd limiet is, wat vooral bij hosted races vaak het geval is? Bijvoorbeeld een race van 60 min en 20 laps. Weet JRT welke van de twee de limiterende factor gaat zijn en bepaalt hij aan de hand daarvan hoe lang de race duurt?

En ten slotte, heeft iemand ervaring met hoe nauwkeurig dit is? Vooral aan het begin van de race als er nog geen laptimes zijn (ok, alleen de qualy misschien) kan dit toch niet super nauwkeurig zijn? Veranderd de berekende lengte in de eerste paar rondjes nog wel eens?
Hoe zit het met bepalen of een rondje het laatste rondje gaat zijn, is dit altijd nauwkeurig of gaat het nog wel eens mis? Volgens mij kan zelfs iRacing het nog wel eens mis hebben als het erg close is (bijvoorbeeld een rondje van 1:30 en dan over de finish komen met 1:30; ik heb wel eens twee keer een witte vlag gezien).

Reden dat ik het vraag is omdat ik een vergelijkbare bereking wil doen voor ATVO (broadcast applicatie), en als het even kan wil ik niet het wiel opnieuw uitvinden.
Ik heb er wel wat ervaring mee. Ik weet in ieder geval dat als je in een multiclass race in een tragere klasse rijdt, hij dan rekening houdt met de snelheid van de snellere klasse om te berekenen hoeveel rondjes de race voor jou zal duren. Tot nu toe is dat altijd redelijk accuraat gebleken, maar ik moet zeggen dat ik JRT conservatief ingesteld heb staan. Ik laat er namelijk altijd een extra rondje benzine bijtellen.

Bij het begin van de race, maar ook in het midden van de race kan het wel zijn dat de berekende rondes inderdaad wat fluctueert, bijvoorbeeld omdat de snellere klasse al een pitstop gedaan heeft, maar ik nog niet. Dan is de gemiddelde snelheid natuurlijk wat minder voor de snellere klasse waardoor die berekening wat verandert.

Voor zover ik weet rekent hij altijd om naar het aantal rondjes die je nodig gaat hebben. Ik heb hem zelf nog niet gebruikt in een race waar er zowel een limiet op tijd als op rondjes was, dus daar kan ik je niet bij helpen.

Ik wil gerust eens wat uittesten als je wilt, maar dat zal voor later deze week zijn, ten vroegste deze donderdag.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Thnx... Misschien dat ik het vanavond ook eens draai dan kan ik het zelf inschatten.

Inmiddels heb ik van Joel zelf min of meer antwoord gehad; hij pakt alleen het gemiddelde van de laatste 5 laps behalve laps in pit road en de eerste lap. Mijn algoritme is toch behoorlijk meer ingewikkeld, binnenkort maar eens testen of dat ook betere resultaten geeft :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-10 11:42
Speciaal voor vanavond de Audi & mosport gekocht. Ben echter goed door m'n rug gegaan en de Heusinkveld pedalen gaan mij toch niet zo goed af :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:25

derx666

mecker ende blaet

Ik weet ook niet of ik het ga redden. Ik ben vandaag bij de tandarts geweest voor (ik dacht) een gebroken vulling in een kies. Het bleek echter de kies te zijn die gebroken was (hardstikke doormidden). Mijn tandarts is bijna een uur bezig geweest met het uitboren van de oude kies, en een nieuwe kies boven op de nog aanwezige wortel te boetseren. Gelukkig had ik hier ooit een wortelkanaal behandeling in gehad zodat er nog iets was om op te boetseren.
Het gevolg is wel dat ze een uur aan m'n kaak hebben zitten lempen en boren, en dat nog steeds niet erg prettig aanvoelt op dit moment.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Pijnstillers erin beide en lekker afleiding halen op Mosport! ;)
sterkte btw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bluuuurgh
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-04 11:15
Damage model:

https://twitter.com/iRacingMyers/status/849328734050164736

En een post van Tony Gardner:
Yes the plan is to use some existing tracks at least to start for rally cross. You will not have to buy them either if you already own the track.

[ Voor 57% gewijzigd door bluuuurgh op 04-04-2017 21:53 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
Race 1 heel snel vergeten

Race 2 erg leuke eerste rondes. Kon Tim en Rudy goed volgen. Maar vanuit het niks stond ik in ene in de muur. Als of er een vrachtwagen van de zijkant kwam en mij mee nam 8)7

Geef mij maar de McLaren van voor de GT3 aanpassingen :)

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-08 17:05

knightvision

Hihihihi ik ben stout....

Het was leuk! 2 races en alles lekker uitgereden! bedankt heren!

p.s zijn er mensen die b.v altijd supersnelle rondes rijden die het leuk vinden om privé les te geven?
Zoals vanavond zat ik op 1.17....maar toch stond ik nog achteraan bij de quali....snelste rijders hadden 1.15.....1.16. Prive les met een 1:1 sessie van een uur of anderhalf b.v

Het kan tegen betaling.....Ik zit nu exact 1 jaar op Iracing...wellicht wil ik te snel ;)

My Hardrocking iRacing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Virtual Racing School doet dat, al heb ik geen idee hoe goed, wat het kost en of het dat waard is. Wij proberen op maandag in principe hetzelfde te doen, niet helemaal 1-op-1 maar als je vraagt kunnen we best een tijdje meekijken.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
niet echt goed voor mij vanavond, heat 1 bocht 2 staat er iemand stil net na het topje die ik niet meer kon ontwijken, daarna zelf nog een spin gemaakt

heat 2 ging lekker tot ronde 9, weer een spin en dan de pits binnen, 9 ronden later hetzelfde, weet niet of het aan die setup lag (banden slijtage/overheat) die ik gebruikte maar tot 3 maal toe voelde ik de grip weggaan met enkele bochten later spin tot gevolg

toch tevreden dat ik een rondje net onder de 1:17 heb kunnen draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

NickThissen schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 23:07:
Virtual Racing School doet dat, al heb ik geen idee hoe goed, wat het kost en of het dat waard is. Wij proberen op maandag in principe hetzelfde te doen, niet helemaal 1-op-1 maar als je vraagt kunnen we best een tijdje meekijken.
Ik ben al een member van VRS maar nog niet tegen betaling.
Wat jullie doen wil ik eigenlijk hetzelfde maar 1:1 communiceren via headset en een tijd afspreken.
Met een hele groep is het toch anders.....
Hier wil ik ook best wat voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Zoals ik al zei, dat doet VRS dus en dan met mensen die nog eens 1 of meer sec sneller zijn dan ons ;) Naast betalen voor de toegang tot de software doen ze ook 1 op 1 sessies inclusief telemetry, teamspeak, etc. Maar het is niet goedkoop.

Eerlijk gezegd zou ik het sterk afraden. Als je met de top mee wil doen en daar veel voor over hebt dan is het een goeie optie, maar als je nog 2-3 of meer seconden te kort komt heb je gewoon meer oefening en ervaring nodig, en een uurtje met iemand die tijden rijdt waar je alleen maar van kunt dromen zal dan niet veel helpen.

Neem mezelf maar als voorbeeld gisteren in de Skip, Marco was ongeveer 1.5s sneller maar zelfs nadat hij zijn voorbeeld rondje deed kwam ik niet dichterbij dan 1 seconde. Die 0.5s won ik door zijn tips (en wat meer rondjes gereden inmiddels natuurlijk) maar de laatste seconde ga ik daar niet mee winnen.

[ Voor 21% gewijzigd door NickThissen op 04-04-2017 23:18 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

En ik kom dan nog zeker 0.5s te kort op de top.
In mijn geval heeft het me geholpen om een aantal seizoenen niks anders dan de Skip te rijden. Veel practice sessies en races doen, uit de problemen blijven en zo langzaam je ir hoog genoeg krijgen om in de 1e split te zitten. Daar in de gaten houden wie er snel is, en replays bekijken wat ze doen. Verder nog de iSpeed analyse tool gebruiken. Daar staan van de Skip altijd wel rondes op de sneller dan jou zijn. Kijk wat ze doen met gas/rem/sturen en vergelijk dat met jouw laps. Ik reed toen in de Skip misschien wel 300laps per week alleen in practice sessies, en meestal zo'n 2-3 races.
Concentreren op 1 auto heeft mij veel geholpen, maar vergeet niet dat er gewoon verschrikkelijk veel tijd in gaat zitten als je snel wilt worden. Je moet vooral uren maken, en proberen te leren van iedereen waar je tegen rijdt.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
Ondanks dat iedereen aan het klagen was over de Audi, heb ik me daarmee goed vermaakt gisteren.
In het rond getikt in race twee, anders had was het twee keer top 10 geworden. Aardige verbetering met voorgaande weken :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
1e race een contact tussen tim en mijn persoontje, ik ging naar binnen hij naar buiten. Tsja dat loopt nooit goed af.

Race 2 ging heerlijk nadat ik was ingehaald door het snelle volk. Goeie pace kunnen aanhouden en de race uit kunnen rijden, had Joep en Denie tussen de 3 en 4 seconden achter me aan hobbelen. Dus ja was weer een leuke avond, en de opkomst was ook behoorlijk te noemen.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-10 12:51
knightvision schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 23:10:
[...]

Ik ben al een member van VRS maar nog niet tegen betaling.
Wat jullie doen wil ik eigenlijk hetzelfde maar 1:1 communiceren via headset en een tijd afspreken.
Met een hele groep is het toch anders.....
Hier wil ik ook best wat voor betalen.
Nick, Marco, Arjan, Joep, .. vragen elke maandag wel of ze iemand kunnen helpen (voor rijden, meekijken)
Je zou zelf even in een aparte teamspeak room kunnen gaan zitten.

Misschien eerst daar mee starten??

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FransJansen
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-07 14:42
De ontwikkelaars bij Iracing kunnen weer aan de slag

De Falcon word vervangen door de Mustang (2018)

Afbeeldingslocatie: http://www.touringcartimes.com/app/uploads/2017/04/supercars_mustang-630x354.jpg

http://www.touringcartime...rs-confirmed-and-refuted/

“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

derx666 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 08:15:
En ik kom dan nog zeker 0.5s te kort op de top.
In mijn geval heeft het me geholpen om een aantal seizoenen niks anders dan de Skip te rijden. Veel practice sessies en races doen, uit de problemen blijven en zo langzaam je ir hoog genoeg krijgen om in de 1e split te zitten. Daar in de gaten houden wie er snel is, en replays bekijken wat ze doen. Verder nog de iSpeed analyse tool gebruiken. Daar staan van de Skip altijd wel rondes op de sneller dan jou zijn. Kijk wat ze doen met gas/rem/sturen en vergelijk dat met jouw laps. Ik reed toen in de Skip misschien wel 300laps per week alleen in practice sessies, en meestal zo'n 2-3 races.
Concentreren op 1 auto heeft mij veel geholpen, maar vergeet niet dat er gewoon verschrikkelijk veel tijd in gaat zitten als je snel wilt worden. Je moet vooral uren maken, en proberen te leren van iedereen waar je tegen rijdt.
JA concentratie op 1 auto blijft lastig omdat ik Nascar , GT, soms SKIP, Formule 2, pro mazda en Porsche leuk vind ;)
Ik kies per week uit welke auto op welke track rijdt, ik ga dus voor de leukste combi om irating te verdienen.
Echter focus op 1 auto zal beter zijn dat weet ik.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TuxieDeni
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-01 21:07
Gister eindelijk weer eens mee kunnen doen, was weer gezellig!

@derx666 [sarcasm]sorry dat mijn tikje niet wat harder was in de 2e race[/sarcasm] :+ :>

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-10 15:29

DutchDevil79

I race, therfore I am

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/gUqfMF/outdoor_karting.jpg

Nog even een reminder voor de Kart meet. Je kan deze week nog je voorkeur invullen want volgende week willen we de stand opmaken en alles gaan regelen zodat we een officiele inschrijvng kunnen maken met datum en plek om te karten / bbq-en.

Er zijn tot nu toe 20 man die intresse hebben getoond. :)

Schrijf je in op deze link:

https://docs.google.com/f...tw/viewform?usp=send_form

[ Voor 6% gewijzigd door DutchDevil79 op 05-04-2017 12:18 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:59
Was weer leuk gisteren. Beetje jammer dat ik pas aan het einde van de avond er achter kwam dat m'n push-to-talk button het niet deed :+
Uiteindelijk in race 2 in ronde 1 in de muur door een eigen fout, dus toen nog maar even een Dirt Street Stock raceje gedaan (ook leuk).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
DutchDevil79 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 12:15:
[afbeelding]

Nog even een reminder voor de Kart meet. Je kan deze week nog je voorkeur invullen want volgende week willen we de stand opmaken en alles gaan regelen zodat we een officiele inschrijvng kunnen maken met datum en plek om te karten / bbq-en.

Er zijn tot nu toe 20 man die intresse hebben getoond. :)

Schrijf je in op deze link:

https://docs.google.com/f...tw/viewform?usp=send_form
<Wilders mode> MEER MEER MEER MEER MEER </Wilders mode>

En dankzij een mede-tweaker, zeer waarschijnlijk een 2de R9 380 op de kop weten te tikken :) Ga het toch proberen om crossfire te draaien.

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

knightvision schreef op woensdag 5 april 2017 @ 12:00:
[...]

JA concentratie op 1 auto blijft lastig omdat ik Nascar , GT, soms SKIP, Formule 2, pro mazda en Porsche leuk vind ;)
Ik kies per week uit welke auto op welke track rijdt, ik ga dus voor de leukste combi om irating te verdienen.
Echter focus op 1 auto zal beter zijn dat weet ik.....
Dat is gewoon het probleem. Je kunt niet verwachten snel te zijn en te leren als je continu andere auto's rijdt die een compleet andere techniek vereisen. Plus het feit dat je nooit genoeg kunt trainen in de week om ook maar een beetje competitief te zijn als je zoveel verschillend spul door elkaar rijdt.
Dat soort dingen kun je doen als je een goede basissnelheid hebt opgebouwd en dus al goede car control hebt. Dit leer je niet door continu andere auto's te rijden, maar door een goede basis aan te leggen in bv de MX-5 of de Skip (en ik neig dan naar de laatste). Als je met die auto's voorin mee kunt, dan heb je bijna elke andere auto (uitzonderingen daargelaten) met relatief weinig training onder de knie.
Ik kan het nu nog steeds niet om zoveel van auto te switchen. Als ik zie wat voor verschillende auto's Bas en Nick rijden in de week, dan ben ik daar best jaloers op, maar ik heb niet de tijd noch het talent om dit te doen. Ik moet me op 1 auto concentreren wil ik een beetje competitief zijn.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
Ja je zou nick kunnen vergelijken met THE STIG, snel in welke auto je hem ook zet :D :D :D

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-10 14:10
En paul ilbrink die elke dinsdag 5 minuten voor de race 2 rondjes rijdt en dan vooraan kwalificeert.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Paul is hier de resident Alien :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
De enigste reden dat ik snel in de skip en cspec was, was dat ik nooit iets anders reed :)

Snel in de 911 nu? Redelijk, maar als ik veel meer ga oefenen (tijd?), dan weet ik vrij zeker dat ik mijn oude niveau weer kan halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

Ach ja ik zie wel, ik heb nu lol en dat is het belangrijkste. Ik geniet van mijn DD gear en de keuzes die ik maak om te racen voor nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijmennabuurs
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-08-2022
race 1 op brands starten vanaf pole :) www.twitch.tv/t_nabuurs

Twitch.tv iRacing Profiel Website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Hier de volledige tweede race waarin op de 17 plek (omgekeerde volgorde van de voorgaande race) startte en eindigde op plek 6.

Een paar voorbeelden van leuke momenten: 10:51, 16:05 (deze duurt lang), 21:05.

Na 21:05 heb ik continue Deni op mijn bumper. Op de finish was het verschil tussen ons 0,115 seconde.

[ Voor 94% gewijzigd door JoepW op 05-04-2017 17:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
knightvision schreef op woensdag 5 april 2017 @ 14:47:
Ach ja ik zie wel, ik heb nu lol en dat is het belangrijkste. Ik geniet van mijn DD gear en de keuzes die ik maak om te racen voor nu.
Ow ja... Nog een tip of eigenlijk een dringend verzoek.

Je hoeft echt niet steeds pass left, pass right, sorry, thanks etc. te 'typen' in de chat.

Het leidt ons allemaal af, het leidt waarschijnlijk ook jou af, want je moet steeds knoppies drukken of voicechat commando's geven en het voegt werkelijk niks toe.
Als je bv gelapt wordt of iemand achter gewoon langs wilt laten dan rij je of gewoon je normale voorspelbare lijn en diegene die je lapt komt er wel langs en/of je laat gewoon op jouw normale lijn op een recht stuk als iemand niet te dicht achter je zit je gas een beetje los en sluit weer achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
JoepW schreef op woensdag 5 april 2017 @ 17:05:
[...]

Je hoeft echt niet steeds pass left, pass right, sorry, thanks etc. te 'typen' in de chat.
Maar waarom hebben jullie dan allemaal 7 buttonboxes met elk 24 knoppen aan je rig? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Alexji schreef op woensdag 5 april 2017 @ 17:31:
[...]

Maar waarom hebben jullie dan allemaal 7 buttonboxes met elk 24 knoppen aan je rig? :+
Voor allerlei andere zaken, maar niet spammen.
Sterker nog, ik heb geen enkele chat tekst aan knoppen hangen.

[ Voor 11% gewijzigd door JoepW op 05-04-2017 17:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TuxieDeni
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-01 21:07
zo dichtbij en toch zo ver weg haha.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-05 14:28
Alexji schreef op woensdag 5 april 2017 @ 17:31:
[...]

TC, ABS, Seat Position, FOV adjustment... dat vereist nogal wat knoppen.
Voor de nascar gebruik je daarnaast voor fuelsaving je ignition (en soms starter)

Dit zijn maar examples. De rest eens met Joep.

Ik deed het ook steeds spammen. Maar het is echt irritant.. niet alleen voor de rijders maar zelfs voor jou :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 07:59
Kon er dinsdag niet bij zijn. Een te druk schema door de wederhelft ingeplanned. Hopelijk volgende week. Daarnaast druk aan het oefenen met de Vive en iRacing. Wat is dat toch geweldig om te doen. Een compleet andere ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
ik negeer gewoon alle tekst bovenin als het wit is. (Groen vaak ook wel ;) )

Lees je pass right, dan moet je op je F3 gaan kijken of je in de buurt ben, dan moet je nog inschatten of het voor jouw is, en het niet stiekem pass left is geworden omdat je alweer een bocht verder bent. Ondertussen let je niet, rij je van de baan af of tegen iemand aan :)

Doe het zelf ook niet. De snellere mensen/klasses rijden wel om mij heen :)

Beste is gewoon voorspelbaar blijven. En als je aan de kant wilt gaan, rustig aan 1 kant blijven op het rechte stuk en gas loslaten. Desnoods even de rem aantikken dat de lichten gaan branden om aan te geven dat je iemand ziet en de intentie hebt om hem er voorbij te laten.

En de helft van mijn knoppen heeft geen functie :D Pit limiter, Teamspeak push-2-talk en 1 knopje om met de lampen te knipperen. En dan heb ik de draai/joystick knuppel van mijn stuur aan de black boxes hangen en de rembalans.

En nog 1 om de auto te resetten.

Meer heb ik echt niet nodig, en er zijn denk ik iets van 8 knoppen niet ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
Iemand enig idee wat de update van vandaag doet?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frankivo schreef op donderdag 6 april 2017 @ 12:14:
Iemand enig idee wat de update van vandaag doet?
De mensen die een pro licentie hebben in BGT hebben een bericht gekregen een BOP change zodat ze de auto kunnen kieze. Dus de GT3 auto's worden weer geupdate. Ford beetje generfd en audi weer wat toegevoegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
Verwijderd schreef op donderdag 6 april 2017 @ 12:24:
[...]

De mensen die een pro licentie hebben in BGT hebben een bericht gekregen een BOP change zodat ze de auto kunnen kieze. Dus de GT3 auto's worden weer geupdate. Ford beetje generfd en audi weer wat toegevoegt.
Hmm, bedankt.
Maar even wachten op de officiele bevestiging dan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Release notes

CHANGE LOG:

Pit

- Fixed a bug where changing the fuel add level could cause the sign guy to keep waving his sign endlessly, possibly causing a driver to be stuck in the pits.

Controllers

- Analog axis is now preferred over digital axis when calibrating controls. This helps PS4 and T80 controllers calibrate properly.

CARS:

Audi R8 LMS GT3

- GT3 BoP Adjustment: Rear wing adjustment sensitivities have been adjusted.

- Baseline setups have been updated.

BMW Z4 GT3

- GT3 BoP Adjustment: Slightly reduced the rate of fuel use.

Dirt Late Model

- (ALL) - Tel Tac digital display now shows the correct amount of digits.

- (ALL) - The Craftsman paint scheme has been added as a fixed paint scheme.

Dirt Sprint Car

- (ALL) - Garage Updates: Allow down to 3 valve on front rebound, offset 0 turns preload settings to typical baseline ride heights / CW and limit +- 3 turns in any corner, swapped rear wheel offset to "spacing" nomenclature and went to typical measurement values.

- (ALL) - The top wing should no longer disappear when damaged.

- (ALL) - The Craftsman paint scheme has been added as a fixed paint scheme.

- (ALL) - The passenger side numbers should now slant in the correct direction with user Paint Kit selection.

Dirt Street Stock

Ford GT GT3

- GT3 BoP Adjustment: Minimum weight has been increased by 20 kg.

- GT3 BoP Adjustment: Fuel usage rate has been reduced slightly.

Mercedes-AMG GT3

- GT3 BoP Adjustment: Fixed a bug in the re-tuning of straightline speed to match performance from before the tire construction and compound changes.

NASCAR Camping World Toyota Tundra

- This vehicle will now use the 2017 decal package.

NASCAR Monster Energy Cup Chevrolet SS

- Season setups have been updated.

- Fixed an issue that would cause a pull to the right under braking.

NASCAR Monster Energy Cup Ford Fusion

NASCAR Monster Energy Cup Toyota Camry

NASCAR XFINITY Ford Mustang

- This vehicle now has a new fixed Paint Scheme that will be making its real world debut on June 24th at Iowa Speedway for the American Ethanol E15 250 Presented by Enogen with Ty Majeski behind the wheel!

Porsche 911 GT3 Cup Car (991)

- This vehicle is now able to flash its headlights.

TRACKS:

Autodromo Enzo e Dino Ferrari

- Adjusted some track surface areas to reduce the appearance of "floating" cars.

The Bullring

- Scenic cameras have been enabled.

Volusia Speedway Park

- Fixed an issue where the yellow tires would sometimes not be drawn by the screen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-10 18:10

Niellie41

[object Object]

Mooi om te lezen dat ze het probleem op Imola hebben aangepakt. Het was daar bij S/F wel heel extreem.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alexji
Vanavond geüpgrade van een i5 3570K/GTX 970 naar een i7 7700K i.c.m. een GTX 1080Ti. Eindelijk strak 90 fps in de Rift met alles op max (GT3 practice session).
Voor hoe lang dat duurt natuurlijk met de updates en "optimalisaties" van iRacing :P

Nou weer wat meer gaan rijden, zeer weinig van gekomen de afgelopen weken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/gUqfMF/outdoor_karting.jpg

De volgende mensen hebben zich aangemeld voor de Kart Meet.
  1. JoepW
  2. Passy
  3. DutchDevil79
  4. NinjaTrek2891
  5. gtrNL
  6. DirkT
  7. NickThissen
  8. Ruudje123
  9. derx666
  10. iXiRo
  11. FabiandJ
  12. PatrickPost1972
  13. Nickkoole
  14. Speedy55
  15. Roderic
  16. Arfman
  17. devast8ion
  18. Ruud Mulders
  19. PhydomiR
  20. FrankTM
Ik had wel een wat hoger aantal verwacht gezien de grote groep iRacers die we inmiddels bij GoT hebben.
We willen op korte bepalen wanneer en waar de bij elkaar komen dus als je nog niks hebt ingevuld doe dat dan snel ;)

KLIKKERDEKLIK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
JoepW schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 11:34:
Ik had wel een wat hoger aantal verwacht gezien de grote groep iRacers die we inmiddels bij GoT hebben.
Sja, de afstand..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Die ene keer per jaar;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
JoepW schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 11:48:
[...]

Die ene keer per jaar;)
Komen jullie dan naar Genk, kan je eens op een echt circuit rijden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
JoepW schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 11:34:

We willen op korte bepalen wanneer en waar de bij elkaar komen dus als je nog niks hebt ingevuld doe dat dan snel ;)
Ik ben benieuwd of ik in de karts pas qua gewicht :P Wordt er wel een BoP uitgevoerd? :+
Ik zal eens kijken welke datums goed passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Gewoon komen. Zie de rit erheen als opwarmertje, kan je opgewarmt in de kart stappen en direct knallen :D
De "lokale" mensen moeten eerst opwarmen in de kart, en zijn niet direct snel daardoor :Y

We zijn "racers", dus dit is een prima en perfect excuus ... om wel te komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
-PassY- schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 12:15:
[...]
We zijn "racers", dus dit is een prima en perfect excuus ... om wel te komen ;)
Echte racers racen op een officieel International CIK / FIA Circuit :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Slap race excuus: "Ik wil eerst nog in de lokale races ervaring opdoen voor ik me internationaal wil en kan bewijzen"

Jullie vlamingen klinken al klaar voor de internationale ervaring ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:56

Phydomir

Dennis

Alexji schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 12:14:
[...]

Ik ben benieuwd of ik in de karts pas qua gewicht :P Wordt er wel een BoP uitgevoerd? :+
Ik zal eens kijken welke datums goed passen.
Zijn er nog wel een paar die wat extra gewicht mee moeten zeulen hoor ;)

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Vaak geraced op Eefde in de GX390 klasse, leuk circuit met top personeel, erg gezellig altijd! Veel plezier daar! :)

Tip: De 2e bocht vol over de kerb aan de rechter-binnenkant nemen, bijna over het gras of langs de bak aan de binnenkant. 90% van de mensen blijft daar van de kerb af, scheelt VEEL tijd :)

[ Voor 4% gewijzigd door Sanderrr op 07-04-2017 14:20 ]

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
SanderF1 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 14:20:
Vaak geraced op Eefde in de GX390 klasse, leuk circuit met top personeel, erg gezellig altijd! Veel plezier daar! :)

Tip: De 2e bocht vol over de kerb aan de rechter-binnenkant nemen, bijna over het gras of langs de bak aan de binnenkant. 90% van de mensen blijft daar van de kerb af, scheelt VEEL tijd :)
We hebben daar al 2x geracet.. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

SanderF1 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 14:20:

Daar rijden we niet overheen omdat je dan een 1x krijgt en je ronde niet telt 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-10 08:44
Phydomir schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 13:34:
[...]

Zijn er nog wel een paar die wat extra gewicht mee moeten zeulen hoor ;)
Ik pastte net op Lelystad :P komt vast goed :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

A1AD schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 11:49:
[...]

Komen jullie dan naar Genk, kan je eens op een echt circuit rijden >:)
Ik vind het prima, 1 x per jaar moet dat kunnen ;)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

Het is weer even geleden, maar morgen dan toch eindelijk weer een rally rijden!

Was aardig kantje boord om de auto af te hebben. Vandaag de auto APK gekeurd en nog even snel de koppeling gewisseld vlak voor de technische keuring, maar we mogen van start!

Als iemand nog komt kijken even zwaaien naar deze auto:
Afbeeldingslocatie: https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/17814471_1419164001456406_1955128299694401439_o.jpg?oh=1e71ef56968e10a3b9aaa6687b3de7d4&oe=5952C2B1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Linc schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 01:24:

Was aardig kantje boord om de auto af te hebben. Vandaag de auto APK gekeurd en nog even snel de koppeling gewisseld vlak voor de technische keuring, maar we mogen van start!

[afbeelding]
Helaas andere activiteiten, anders was ik komen kijken. GL!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-10 11:00
Iracing geïnstalleerd. Eerste practise Laps erop zitten en dus even voorstellen hier.

Michael Gerressen (broertje van), 30 lentes jong en vader van twee dochtertjes (9&5).
In november vorig jaar een G29 icm F1 2016 en een playseat challenge gekocht voor de ps4 en er al snel achter dat het allemaal erg verslavend werkt. Vrij snel overgestapt op project cars(ps4) en sinds vorige week ook eigenaar van de T300 Alcantara editie.
Helaas stelt project cars online weinig voor en begon het toch wel te kriebelen om een serieuze sim te gaan proberen.
Na jaren meegekeken te hebben met Dennis, toch besloten om mijzelf ook aan te melden bij iRacing.

Tot nu toe alleen maar positief al moet ik nog wel een hele hoop oefenen 😊. Hoop tzt dan ook aan te kunnen sluiten bij jullie dinsdagavond races.

Tot op de baan!

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Michaelg schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 09:49:
Iracing geïnstalleerd. Eerste practise Laps erop zitten en dus even voorstellen hier.

Michael Gerressen (broertje van), 30 lentes jong en vader van twee dochtertjes (9&5).
In november vorig jaar een G29 icm F1 2016 en een playseat challenge gekocht voor de ps4 en er al snel achter dat het allemaal erg verslavend werkt. Vrij snel overgestapt op project cars(ps4) en sinds vorige week ook eigenaar van de T300 Alcantara editie.
Helaas stelt project cars online weinig voor en begon het toch wel te kriebelen om een serieuze sim te gaan proberen.
Na jaren meegekeken te hebben met Dennis, toch besloten om mijzelf ook aan te melden bij iRacing.

Tot nu toe alleen maar positief al moet ik nog wel een hele hoop oefenen 😊. Hoop tzt dan ook aan te kunnen sluiten bij jullie dinsdagavond races.

Tot op de baan!
Welkom 'broertje van'!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Michaelg schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 09:49:

Tot op de baan!
Nice... Welkom Michael !

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Welkom, en waarschijnlijk heeft je broertje je flink veel geld gekost nu :D (Als in: "die T300 is prima .. hmm .. Fanatec is ook mooi maar duur, kan ik net zo goed een OSW nemen .. hmm die moet wel op een rig .. hmm heb ik geen ruimte voor .. hmm dan maar het huis verbouwen" :P

Anyway, have fun!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diknmuis
Welkom Michael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Arfman schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 10:35:
Welkom, en waarschijnlijk heeft je broertje je flink veel geld gekost nu :D (Als in: "die T300 is prima .. hmm .. Fanatec is ook mooi maar duur, kan ik net zo goed een OSW nemen .. hmm die moet wel op een rig .. hmm heb ik geen ruimte voor .. hmm dan maar het huis verbouwen" :P

Anyway, have fun!
Haha nou zo gek als Dennis met zijn accuforce ga ik het niet maken hoor. :9

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:56

Phydomir

Dennis

Michaelg schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 10:44:
[...]

Nog niet ;)

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

[...]

Famous last words :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
[...]

Lees mijn artikel in de PCM van April. Dan weet je hoe het kan 'lopen' 7(8)7 :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
JoepW schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 12:06:
[...]

Lees mijn artikel in de PCM van April. Dan weet je hoe het kan 'lopen' 7(8)7 :Y
Haha ja maar de kosten van het stuur is 1. De alimentatie kosten die daarna komen zijn echter veel hoger. Haha :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

Michaelg schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 12:23:
[...]

Haha ja maar de kosten van het stuur is 1. De alimentatie kosten die daarna komen zijn echter veel hoger. Haha :9
freeze all motor functions! analysis: This shit is addictive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Ja dat het verslavend werkt dat heb ik al gemerkt. Nu eerste periode mijzelf vermaken met de basis content. Banen leren kennen (veel nog nooit op gereden). Vooral veel meters maken in verkeer. Van daar uit wel kijken wat er nog gaat gebeuren. (pc upgrade moet sowieso gebeuren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

Michaelg schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 13:09:
Ja dat het verslavend werkt dat heb ik al gemerkt. Nu eerste periode mijzelf vermaken met de basis content. Banen leren kennen (veel nog nooit op gereden). Vooral veel meters maken in verkeer. Van daar uit wel kijken wat er nog gaat gebeuren. (pc upgrade moet sowieso gebeuren)
Ik ga wellicht deze verkopen wellicht heb je interesse:

https://azerty.nl/product...afische-kaart-8-gb-gddr5x

3 maandjes geleden gekocht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-10 14:10
knightvision schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 13:20:
[...]

Ik ga wellicht deze verkopen wellicht heb je interesse:

https://azerty.nl/product...afische-kaart-8-gb-gddr5x

3 maandjes geleden gekocht....
Wat ga je er voor vragen? :+

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijmennabuurs
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-08-2022
Net weer een race gereden in de Porsche Cup.
Gestart van p7 en na een ronde al p6.
Toen vol de druk erop bij p5 en die maakte een foutje dus ineens p5.
Nadat ik nummer 4 had ingehaald was het 20 ronden pace rijden om een gat dicht te rijden.
Ik dacht nummer 3 niet meer voorbij te kunnen alleen helaas verprutste in de laatste bocht achter liggers zijn race waardoor ik wel alsnog 3de werd.
Vind de Porsche echt een geweldige auto en hij heeft mij eindelijk weer verslaafd gemaakt aan Iracing haha!
Nu proberen extra snelheid te vinden om de echte toppers te kunnen volgen.
Als iermand tips heeft daarvoor of hulp heeft is dat altijd welkom!

[ Voor 7% gewijzigd door thijmennabuurs op 09-04-2017 00:18 ]

Twitch.tv iRacing Profiel Website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

aicaramba schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 16:33:
[...]

Wat ga je er voor vragen? :+
Iemand wilt hem al overnemen voor 450,- maar ik zat te denken aan 500 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Nick / Patrick succes vanavond. Ben er niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Kut schakelbak zat nog in de 2 ipv in de 1 ("pit limiter") zoals ik dacht dus krijg ik pit speeding penalty :( Was net een leuke race, daarna helemaal alleen en maar gekapt.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:59
Linc schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 01:24:

[afbeelding]
Ik heb gezwaaid hoor en hij staat een paar keer mooi op de foto. Op de laatste proef heb ik je alleen maar 1x ipv 2x langs zien komen?!

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/3/2881/33074689284_b7660d17da_o.jpg

https://www.flickr.com/photos/35106617@N04/with/33074689284/

[ Voor 9% gewijzigd door Richard117 op 08-04-2017 22:52 ]

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Mijn PC ziet er op dit moment zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UPeAwqn.jpg

Maar eerst ff een nachtje draaien kijken er geen lekken zijn. Morgen de rest van het spul weer monteren.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

derx666 schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 22:51:
Mijn PC ziet er op dit moment zo uit:

[afbeelding]

Maar eerst ff een nachtje draaien kijken er geen lekken zijn. Morgen de rest van het spul weer monteren.
Moonshinen doe je in de natuur he,,,,,maargoed ,,,NIce! je hond kan er ook liggen zie ik..............

[ Voor 6% gewijzigd door knightvision op 08-04-2017 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Jippie, we krijgen een hond :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Michaelg
Zo de eerste drie rookie races zijn gereden. 2de, 3de en 10de.
In de laatste race in gevecht met de nr 2 en helaas iets te enthousiast op het gas waardoor ik in de muur belande. Overige twee races voor mijn doen erg clean gereden (1 en 3 incidents).
Moet wel echt leren om het hoofd koel te houden als ik in gevecht ben. Adrenaline kicked goed in dan zeg!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-05 14:28
Gisteren een geweldige volg race gehad. :-)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=c_RvV9OxZo8]

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ibBg-cwy8eY]

This is the way you become friends on track :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
JoepW schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 18:39:
Nick / Patrick succes vanavond. Ben er niet bij.
Mwah ging niet echt best, slow down eerste ronde teveel hectiek om me heen niet genoeg het gas los gelaten. Blag flag race klaar toch door gereden. En zoals de commentator zei finishen in dezelfde ronde als de race winnaar is een overwinning :+ :+ :+ :+ :+ Maar de doop gehad op naar de volgende race.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik reed deze keer overigens met een button clutch. Dat scheelde toch even zo'n 0.6-0.7 per ronde gemiddeld vergeleken met auto clutch :X
Achteraf was dat misschien de reden dat ik in de 2 zat in de pits, maar ik dacht echt 1 te zien toen ik de pit stall in reed, blijkbaar niet :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

Richard117 schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 22:29:
[...]

Ik heb gezwaaid hoor en hij staat een paar keer mooi op de foto. Op de laatste proef heb ik je alleen maar 1x ipv 2x langs zien komen?!

[afbeelding]

https://www.flickr.com/photos/35106617@N04/with/33074689284/
Bedankt voor de foto's!

Ondanks dat het een korte rally was toch weer heel veel beleefd dit weekend. 1e proef eerst rustig begonnen, maar begon al snel onbalans in de aandrijflijn te voelen. Dit leek vooral te gebeuren als ik de auto een beetje dwars gooide. We moesten nog een proef van 22 kilometer voor we service zouden hebben, dus dat gaf geen vertrouwen. 2e proef dus wat netter proberen te rijden en niet teveel dwars te gaan, blijft toch lastig voor mij :+

Tot mijn verbazing hadden we de eerste proef toch nog de snelste tijd gereden, ik denk dat iedereen weer even moest inkomen, maar het was wel spannend want de top 3 zat binnen 2 seconde van elkaar.

De trilling in de aandrijflijn was de 2e proef alleen maar erger geworden, we dachten dat het de hardyschijf was (rubberen schijf die aandrijfas aan de versnellingsbak koppelt). Dus hadden we ons service team alvast ingelicht dat we die moesten gaan vervangen. Elke service hebben we maar 30 min om aan de auto te sleutelen, dus dat was even doorwerken. Ook omdat 1 bout niet wou meewerken en de uitlaat zit ook aardig in de weg, maar uiteindelijk net op tijd gelukt en we konden weer verder.

Gelukkig was hierna de trilling opgelost, dus weer met vertrouwen aan proef 3 gestart. Helaas toch al weer snel een nieuw probleem. Bij de handrem was 1 pin half los gegaan en daardoor was deze half los gekomen. Hierdoor had ik de beugel waar de handrem handel aan vast zat krom getrokken en bleef deze half steken. Gelukkig kon ik door hard op de voetrem te drukken deze wel weer terug krijgen zodat de achter remmen weer vrij kwam. Helaas toch weer tijd verloren en de handrem was onbruikbaar geworden.

We moesten proef 4 nog rijden voordat we weer service zouden hebben, maar gelukkig was er wat vertraging zodat ik wat tijd had om zelf de handrem te proberen te repareren. Met wat lomp geweld en mijn reserve wiel sleutel als hamer te gebruiken was het gelukt. De 4e proef was dus eindelijk de eerste proef die we probleemloos hebben kunnen rijden en nu pakte we gelijk 24 seconden op de rest en stond we met een voorsprong van 21 seconde op de eerste plek!

Maar met het terug rijden naar de service bleken de remmen ineens bijna niet meer te werken, na een paar keer pompen kwamen ze pas. Dus er was weer werk te doen, mijn theorie was dat de remolie was gaan koken doordat de remmen nogal opwarmen aangezien we na de proef even stil moeten staan om de tijdkaart af te geven. Eenmaal bij de service voelde de remmen weer aan zoals het hoorde, maar toch maar even nagekeken. Nu bleek dat de achter remmen gloeiend heet waren, de schijven waren helemaal verkleurd en de blokken waren afgebrokkeld en verbogen. Gelukkig had ik dit allemaal als reserve mee en konden we het snel vervangen.

De 5e proef weer vol goede moed gestart en het ging ook best lekker, behalve dat de achter remmen nogal wennen was. Helaas toch weer pech want ik reed een band lek. Dit was redelijk aan het einde van de proef dus doorgereden tot de finish en daarna het wiel gewisseld. Weer wat tijd verlies, maar we stonden nog eerste met 16 seconden voorsprong.

De laatste proef moesten we dus zorgen dat we geen fouten maken en dan zou de winst voor ons zijn! Het mocht niet zo zijn want ik reed weer een band lek, vrij aan het begin van de proef en aangezien we het reserve wiel al hadden gebruikt konden we ook niet wisselen. Vandaar ook dat we maar 1 keer langs kwamen rijden want het was niet te doen om de rondkoers 2 keer te doen op de velg.

Uiteindelijk toch 2e geworden en aangezien dit de eerste test was voor de auto ben ik heel tevreden over het resultaat, het doel was uitrijden en dat is gelukt. Nu nog wat puntjes aanpakken voor de volgende rally en dan gaan we proberen te winnen!

Ik heb alleen de eerste proef op video en daar rijd ik in het begin als een lamme tak, maar iets is beter als niets:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

@Linc respect voor je rally prestatie! ik wist niet eens dat het bestond in nederland erg gaaf!

Welke rigg heeft jullie voorkeur als je zou moeten kiezen voor een simlab rigg of de complete heusinkveld rigg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Zo, alles zit in elkaar en draait weer als een trein. Eerste tests met aida64 torture tests geeft een 15 graden temp. daling tov een Scythe Mugen 2B (55 tov 70) met een i5 2500k @4.6 op 1.42V. Ook meteen het koelblok van bij 970 G1 Gaming schoongemaakt en van nieuwe koelprut voorzien. Ook hier een winst van dik 5 graden.

Foto's van oude (nadat ik de kabels enz al had losgetrokken) en de nieuwe kast. Ben wel blij met het resultaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hPZinK5CkjNnRLKMqnTtGFfP/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OceTBd6qpcMH7OoI3nguy7v6/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RJ4ws0XTJvhnhzsEHJ3hnKL4/full.jpg

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
derx666 schreef op zondag 9 april 2017 @ 20:09:
Zo, alles zit in elkaar en draait weer als een trein. Eerste tests met aida64 torture tests geeft een 15 graden temp. daling tov een Scythe Mugen 2B (55 tov 70) met een i5 2500k @4.6 op 1.42V. Ook meteen het koelblok van bij 970 G1 Gaming schoongemaakt en van nieuwe koelprut voorzien. Ook hier een winst van dik 5 graden.

Foto's van oude (nadat ik de kabels enz al had losgetrokken) en de nieuwe kast. Ben wel blij met het resultaat.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Nice!

Pagina: 1 ... 92 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies