Leuk, ik wil meedoen. Een GoT-er in elke auto/klasse?NickThissen schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 10:42:
Misschien leuk om aan mee te doen met een paar mensen: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3383592.page
72 min race op Sebring met 5 langzame auto's (SRF, MX5, Solstice, Mustang en Jetta), geeft toch wel een leuke race denk ikIs pas 5 maart maar kwam het gisteren tegen
ik heb op zich wel intresse, moet alleen even kijken of ik wel kan dan en geen standby dienst ofzo heb. Maar als ik mee doe, dan in de MX5, en anders de SFR ... en anders de SlowticeNickThissen schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 10:42:
Misschien leuk om aan mee te doen met een paar mensen: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3383592.page
72 min race op Sebring met 5 langzame auto's (SRF, MX5, Solstice, Mustang en Jetta), geeft toch wel een leuke race denk ikIs pas 5 maart maar kwam het gisteren tegen
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Bron: http://members.iracing.co...list/3386578.page#9511573quote: Alex GustafsonThe iRacing.com website will be coming down for some maintenance later today to help increase stability. We anticipate the website outage will last approximately 30 minutes.
This maintenance will NOT effect the iRacing Sim service, which will remain online and available.
iRacing.com Website Downtime Schedule:
CET - Wednesday 2016-01-20 - 1600
Duration: 30 minutes
Thank you for your patience and cooperation.
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Is dit een aangekondige onderhouds melding...
Het gaat de laatste week niet heel erg goed, hopelijk werkt het na deze update weer wat beter. (Vooral met de 24h/GES/NES in het vooruitzicht.
Om het vanuit ons team nog even toe te lichten.NickThissen schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 23:57:
Als je het voor alle setups gebruikt dan zou ik wel graag wat feedback willen waarom Setup Sync daar niet geschikt voor isHeb nog steeds genoeg plannen om het uit te breiden maar ik hoor vaak weinig feedback, of hoor wel eens dingen waar men zich blijkbaar al sinds het begin aan ergert maar me nooit verteld heeft
![]()
In principe doet Setup Sync het goed met veel gebruikers maar het hele team sharing gebeuren loopt toch wel erg achter en wordt niet veel gebruikt. Dat de echte grote teams het niet doen snap ik wel, kans is wat groter dat hun setups uit lekken (hoewel ik wel m'n best doe om alles secure te maken, maar uiteindelijk kan ik zelf natuurlijk wel bij de setups omdat ze nou eenmaal op mijn server staan*). Maar de meeste teams zitten toch nog met dropbox te sukkelen en ik denk dat Setup Sync wel wat handiger is.
Het het moeten geven van vertrouwen in jou / anderen geldt misschien vooral voor de Pro-WCS / BES Endurance setups, maar bij ons speelt ook een ander punt.
De overige setups staan bij ons niet zozeer op dropbox, maar in de filebrowser van de teamspeak server van ons team.
Dat is ook een meer bewuste keuze om gewoon contact tussen teamgenoten wat meer te bevorderen.
Als je automatisch de setups al binnen krijgt via de setupsync (of dropbox, google drive, e.d.) dan heb je misschien iets meer de verleiding om gewoon in je eentje wat meer anoniem te gaan oefenen e.d.
Omdat je op deze manier "gedwongen" wordt om even je gezicht te laten zien op teamspeak moedigt dat ook meer het contact tussen team genoten aan, ook tussen mensen die niet zozeer in dezelfde league of met dezelfde auto rijden e.d.
Een hele goede reden Paul. Misschien een id om een TS add-on te maken voor SetupSync
Zou ie om vijf uur of om zes uur weer online zijn?
Wat houdt "Loading Error 3" in? Heb het nu al een aantal keer gehad..
Is Test on Track niet meer mogelijk als je al aangemeld bent voor een race?
[ Voor 23% gewijzigd door Olaf van der Spek op 20-01-2016 16:49 ]
Wauw, de offline pagina heeft nu een ingebouwde twitter waar ze iets kunnen communiceren
Net met heeeel veel moeite de GP-Strecke soepel gekregen. Gek genoeg nadat ik alles eerst helemaal uit/laag had gezet, wat niet werkte, want het stotterde nog als een idioot. Ook nog even getest in een auto zonder dak, en auto's met dak stotteren, zonder gaan prima.
Voor de gein weer terug naar alles aan, en tada ..... helemaal soepel
Misschien moet ik me morgen maar eens laten ophalen door mensen in een witte jas die je de rest van de dag verzorgen, want ik word een beetje gek hier van

Net met heeeel veel moeite de GP-Strecke soepel gekregen. Gek genoeg nadat ik alles eerst helemaal uit/laag had gezet, wat niet werkte, want het stotterde nog als een idioot. Ook nog even getest in een auto zonder dak, en auto's met dak stotteren, zonder gaan prima.
Voor de gein weer terug naar alles aan, en tada ..... helemaal soepel

Misschien moet ik me morgen maar eens laten ophalen door mensen in een witte jas die je de rest van de dag verzorgen, want ik word een beetje gek hier van

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Hallo allemaal,
Ik post niet zo vaak op tweakers, maar ik had wel een vraag.
Ik vroeg me af of er iemand ervaring heeft met het making van liveries. Heb namelijk iemand nodig die liveries kan maken voor een project waar ik mee bezig ben.
Het zou fijn zijn als je, als het je leuk lijkt, een dm stuurt of hier wat achterlaat.
Tom
Ik post niet zo vaak op tweakers, maar ik had wel een vraag.
Ik vroeg me af of er iemand ervaring heeft met het making van liveries. Heb namelijk iemand nodig die liveries kan maken voor een project waar ik mee bezig ben.
Het zou fijn zijn als je, als het je leuk lijkt, een dm stuurt of hier wat achterlaat.
Tom
er is nu een hosted monza van 25h uur lang er is nog 9 uur over 
Heb er een paar Laps met de MP4-30 gedaan.en gelukkig is het zowel in hotlap als race trim met low downforce sneller als high downforce. en ook is de gearing geen probleem.
Direct Recorded voor het eerst. geen replay zorgt toch voor mooiere driver inputs in de video!
Setup: https://dl.dropboxusercon...Monza%20SKRD%20MP4-30.rar
Heb er een paar Laps met de MP4-30 gedaan.en gelukkig is het zowel in hotlap als race trim met low downforce sneller als high downforce. en ook is de gearing geen probleem.
Direct Recorded voor het eerst. geen replay zorgt toch voor mooiere driver inputs in de video!
Setup: https://dl.dropboxusercon...Monza%20SKRD%20MP4-30.rar
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
wie zend GES uit ??
The iRacing 24 Hours of Daytona is scheduled to get underway at 13:00 GMT (8am EST) on Saturday, January 23, with the top split broadcast on iRacing.com/live by RaceSpot TV
The iRacing 24 Hours of Daytona is scheduled to get underway at 13:00 GMT (8am EST) on Saturday, January 23, with the top split broadcast on iRacing.com/live by RaceSpot TV
Racespot....dabelg schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 19:33:
wie zend GES uit ??
Ik neem aan dat ze met meerdere crews werken. Ze streamen wel vaker meerdere events tegelijk.
Inderdaad. Ze hebben zelf wel eens 3 events tegelijk gedaan.Red Baron schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 20:09:
Ik neem aan dat ze met meerdere crews werken. Ze streamen wel vaker meerdere events tegelijk.
De GES heeft tot nu toe elke keer de "niet standaard" crew gehad, en eerlijk gezegd vind ik die veel beter dan Wil en Rachel die na 10 min al niks meer over de race te vertellen hebben en maar over football ofzo door gaan. Ze kunnen volgens mij 3 events tegelijk als het moet. Ik ga er van uit dat we gewoon dezelfde mensen als vorige keren hebben.
Ze doen het zeker goed, al zou ik wel wat meer onboard beelden zien en graphics, met daarbij welk team we zien en wie er rijd, plus mogelijk het gat naar diegene er achter of ervoor als er een gevecht gaande is.NickThissen schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 21:01:
De GES heeft tot nu toe elke keer de "niet standaard" crew gehad, en eerlijk gezegd vind ik die veel beter dan Wil en Rachel die na 10 min al niks meer over de race te vertellen hebben en maar over football ofzo door gaan. Ze kunnen volgens mij 3 events tegelijk als het moet. Ik ga er van uit dat we gewoon dezelfde mensen als vorige keren hebben.
[ Voor 11% gewijzigd door FabiandJ op 21-01-2016 22:38 ]
Nou ja, je zit samen met ze op teamspeak, ik zou zeggen wat houd je tegen om dat als tip te vertellen zaterdag?FabiandJ schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 22:37:
[...]
Ze doen het zeker goed, al zou ik wel wat meer onboard beelden zien en graphics, met daarbij welk team we zien en wie er rijd, plus mogelijk het gat naar diegene er achter of ervoor als er een gevecht gaande is.
Ben het wel met je eens hoor, vooral onboard beelden missen nog wel eens denk ik.
[ Voor 8% gewijzigd door NickThissen op 21-01-2016 22:47 ]
Volgens mij beginnen hun altijd zodra de kwalificatie begint en dan zit ik altijd in de autoNickThissen schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 22:45:
[...]
Nou ja, je zit samen met ze op teamspeak, ik zou zeggen wat houd je tegen om dat als tip te vertellen zaterdag?
Ben het wel met je eens hoor, vooral onboard beelden missen nog wel eens denk ik.
Okay, ik ga te enthousiast op het gas (denk ik) maar dan nog moet dit toch te houden zijn? Wat doe ik verkeerd?
Ik dacht nog, dat wordt een vroege pitstop maar er stond een muurtje in de weg.
Ik dacht nog, dat wordt een vroege pitstop maar er stond een muurtje in de weg.

[ Voor 16% gewijzigd door Olaf van der Spek op 22-01-2016 18:01 ]
Je bleef gas geven toen de slip hoek al best groot was en dan worden de banden steeds warmer en krijgen heel snel minder tot geen grip. En dan eindigt het meestal niet zo goed.Olaf van der Spek schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 17:47:
Okay, ik ga te enthousiast op het gas (denk ik) maar dan nog moet dit toch te houden zijn? Wat doe ik verkeerd?
Ik dacht nog, dat wordt een vroege pitstop maar er stond een muurtje in de weg.![]()
....
Zo, tijd voor het marathon weekend.
Robert, Robbert en ik hebben met zijn 3en een team gevormd voor de 24 uur van Daytona. Ford GT gekozen omdat hij het makkelijkste rijdt. McLaren is wel de car to beat dit seizoen, maar of je daarmee heelhuids aan de finish komt is ook maar de vraag. Het gaat tenslotte om uitrijden, en het liefst met zo min mogelijk problemen
Tot 1 uur s'nachts hebben we het zo gepland dat ieder van ons 4 stints rijdt. Vervolgens neem ik vrijwel de hele nacht voor mijn rekening onder het motto ïemand moet het doen". Ga 7 stints rijden van 1 uur tot half 8
Vreemd genoeg heb ik er ook echt zin in ook nog
Vervolgens 4/5 uurtjes slapen en dan kan de NEO weer beginnen. Zo meteen voor beide nog maar eens goed en lang oefenen.
Robert, Robbert en ik hebben met zijn 3en een team gevormd voor de 24 uur van Daytona. Ford GT gekozen omdat hij het makkelijkste rijdt. McLaren is wel de car to beat dit seizoen, maar of je daarmee heelhuids aan de finish komt is ook maar de vraag. Het gaat tenslotte om uitrijden, en het liefst met zo min mogelijk problemen
Tot 1 uur s'nachts hebben we het zo gepland dat ieder van ons 4 stints rijdt. Vervolgens neem ik vrijwel de hele nacht voor mijn rekening onder het motto ïemand moet het doen". Ga 7 stints rijden van 1 uur tot half 8
Vervolgens 4/5 uurtjes slapen en dan kan de NEO weer beginnen. Zo meteen voor beide nog maar eens goed en lang oefenen.
7 uur aan 1 stuk rijden? Holy moly dat zou ik zeker niet trekken. Niet met zoveel concentratie...
iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!
Vreemde chat ookOlaf van der Spek schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 17:47:
Ik dacht nog, dat wordt een vroege pitstop maar er stond een muurtje in de weg.![]()
[video]
[video]
Sorry, sorry, sorry, sorry, sorry, sorry, sorry, sorry, sorry, sorry, sorry, sorry, sorry, ... stop following me, Idiot, sorry!
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Nou. Ik wilde vandaag wat gaan racen, maar ik krijg de melding dat de sim niet kan worden opgestart.. Opnieuw installeren. Niets.
Ik krijg een melding dat ik .net framework 3.5 moet installeren, maar die installatie doet het niet.
Zoek je naar de foutcode, staat er: Open the latest installation log file
Waar the F*** staat dat bestand dan weer? Dat wordt niet uitgelegd.
Zucht. iRacing is wel een erg bewerkbaar stuk software. Erg frustrerend.
Ik krijg een melding dat ik .net framework 3.5 moet installeren, maar die installatie doet het niet.
Zoek je naar de foutcode, staat er: Open the latest installation log file
Waar the F*** staat dat bestand dan weer? Dat wordt niet uitgelegd.
Zucht. iRacing is wel een erg bewerkbaar stuk software. Erg frustrerend.
[ Voor 19% gewijzigd door aicaramba op 22-01-2016 20:38 ]
Ik denk dat jij ergens anders een issue mee hebt, want volgens mij heb je echt geen .net nodig voor iRacing.
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Klinkt eerder als een hardwareissue eerlijk gezegd (RAM? HDD/SSD?).
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik heb laatst een nieuwe SSD geïnstalleerd, maar daar staat iRacing niet op. RAM. Wie weet. PC doet het verder goed, dus lijkt me niet.
Edit: De letterlijke melding is trouwens 'Failed to start the game'.
Edit: De letterlijke melding is trouwens 'Failed to start the game'.
[ Voor 21% gewijzigd door aicaramba op 22-01-2016 21:04 ]
misschien kun je de C:\Users\*jouw user*\AppData\Local\Temp eens ordenen op datum en dan in de nieuwste mappen voor de logs kijken...
Alle mappen met de datum van vandaag zijn leeg. In 2 van de mappen staat nog een map 'disk 1', maar die is dan weer leeg.back2basic schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 21:23:
misschien kun je de C:\Users\*jouw user*\AppData\Local\Temp eens ordenen op datum en dan in de nieuwste mappen voor de logs kijken...
Ik denk dat ik het heb verholpen. Ik heb AVGantivirus tijdelijk uitgezet. Nu is de track aan het laden.
tsja... Het blijft erg makkelijk om iRacing overal de schuld van te geven,,,,aicaramba schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 21:57:
*Zucht. iRacing is wel een erg bewerkbaar stuk software. Erg frustrerend.
Ik denk dat ik het heb verholpen. Ik heb AVGantivirus tijdelijk uitgezet. Nu is de track aan het laden.
Cube Nuroad Race (2022)
Idd nog ff goed oefenen voor de NES, want afgelopen woensdag was je er niet bijBobvK schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 18:28:.....dan kan de NEO weer beginnen. Zo meteen voor beide nog maar eens goed en lang oefenen.
Werk in ploegen, dus kan alleen om de week meedoenJoepW schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 23:07:
[...]
Idd nog ff goed oefenen voor de NES, want afgelopen woensdag was je er niet bij
Trading Paints is geheel vernieuwd. De website in ieder geval en de team functionaliteit zou nu werken.
Haha, ja, Paul vertrekt van #2 maar crasht zelf nog voor de start door rechts een stukje gras mee te pakken.Fuelke schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 19:33:
[...]
Vreemde chat ook
Sorry, sorry, sorry, sorry, sorry, sorry, sorry, sorry, sorry, sorry, sorry, sorry, sorry, ... stop following me, Idiot, sorry!
Is er een optie om wel inputs en driver namen te tonen maar niet de volledige UI tijdens een replay?
Of in ieder geval die balk bovenin uit te schakelen?
Wat is het advies dus? Direct gas los, niet remmen en alleen sturen tot ie weer stabiel is? Ik begin nog met half-gas en toch spint ie..JoepW schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 18:09:
[...]
Je bleef gas geven toen de slip hoek al best groot was en dan worden de banden steeds warmer en krijgen heel snel minder tot geen grip. En dan eindigt het meestal niet zo goed.
Heeft die Ruf eigenlijk niet ook TC of vloek ik dan?
[ Voor 31% gewijzigd door Olaf van der Spek op 23-01-2016 11:07 ]
De C-Spec heeft geen TC, maar de GT3 versie wel. Moet je wel aan hebben staan in je setup 
Ik denk dat ik me uit deze situatie had proberen te redden met de "2 foot magic save hax"
Dat werkt als volgt:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=42OIG9L-tlE]
Ik denk dat ik me uit deze situatie had proberen te redden met de "2 foot magic save hax"
Dat werkt als volgt:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=42OIG9L-tlE]
Alt+K in cockpit en removen wat je niet wil (wegschuiven)Olaf van der Spek schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 11:05:
[...]
Is er een optie om wel inputs en driver namen te tonen maar niet de volledige UI tijdens een replay?
Of in ieder geval die balk bovenin uit te schakelen?
[...]
Verwijderd
Werkt niet in een auto met abs. Als die gaat ben je hem kwijt. Enige wat je kan doen met abs is het gas erop houden, overcorrigeren en hopen dat je de tankslapper vangt.JoepW schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 11:13:
De C-Spec heeft geen TC, maar de GT3 versie wel. Moet je wel aan hebben staan in je setup
Dat werkt als volgt:
[video]
Ow ja...... ABS...... Uitzetten?Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 11:43:
[...]
Werkt niet in een auto met abs. Als die gaat ben je hem kwijt. Enige wat je kan doen met abs is het gas erop houden, overcorrigeren en hopen dat je de tankslapper vangt.
Dan wordt het "abs off & 2 foot magic save hax" Misschien iets te veel handelingen
[ Voor 11% gewijzigd door JoepW op 23-01-2016 11:51 ]
Wat is de theorie achter zo'n manoeuvre? Is het realistisch, of gewoon iets geks dat werkt in iRacing?
Beste oplossing is toch echt niet in de slip raken
Succes voor de mensen die aan de 24 uur meedoen, hou ons op de hoogte!
Succes voor de mensen die aan de 24 uur meedoen, hou ons op de hoogte!
Voorwielen blokkeren zodat ze geen grip hebben en je recht getrokken wordt. Niet heel erg realistisch, misschien dat het in sommige auto's in sommige gevallen zou werken in het echt maar in iRacing werkt het wel erg goed. Tenminste bij de oudere auto's, de nieuwere valt me op dat het daar meestal niet meer in werkt.Martinoes schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 12:13:
Wat is de theorie achter zo'n manoeuvre? Is het realistisch, of gewoon iets geks dat werkt in iRacing?
Wij gaan zo beginnen (Bob, Robert en ik). Maar net wel issue met site. Op Chrome laad hij niet meer (bij mij en Robert) Maar nu we IE gebruiken komen we wel op de site. Hopelijk blijft hij het doen.
Site heeft issues, wie had dat verwacht
Raar genoeg kom je met Chrome de site niet op, maar met explorer wel..
Raar genoeg kom je met Chrome de site niet op, maar met explorer wel..
lol site al plat
dit gaat zo'n shitstorm geven
lol falcon GP 2de split omdat er teamgenoot met lage ir in team zat op moment van joinen lol
dit gaat zo'n shitstorm geven
lol falcon GP 2de split omdat er teamgenoot met lage ir in team zat op moment van joinen lol
[ Voor 50% gewijzigd door dabelg op 23-01-2016 14:05 ]
Wij zitten in de 3de split. Ervoor gekozen om met z'n allen te joinen.
Ik probeer te spectaten, er staat 30/50 slots maar toch kom ik er niet in met de melding dat hij vol is. Als er mensen weg gaan komen die slots dan weer vrij of is dat net als met rijders dat ze de rest van de race beezt blijven?
Nou, wij worden al na een kwartier rijden aangekikt van achteren in bocht 1. Lekker is dat
Missen meteen al een beetje topsnelheid, hopelijk bij de pitstop opgelost.

Missen meteen al een beetje topsnelheid, hopelijk bij de pitstop opgelost.
Eh, ja, maar ja, dat had ik blijkbaar toch te laat door.. zeker met clear weather en track temps over de 40 lijkt grip ver te zoeken. Is dat nou echt realistisch?The_FrankO schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 12:40:
Beste oplossing is toch echt niet in de slip raken
Er komt een tweede sessie over een halfuur.
Het effect van weer is niet bepaald realistisch te noemen. Met het oefenen voor de GES heb ik al gezien dat in een sessie 2:17 werd gereden en in een andere sessie 2:23.
Het effect van weer is niet bepaald realistisch te noemen. Met het oefenen voor de GES heb ik al gezien dat in een sessie 2:17 werd gereden en in een andere sessie 2:23.
[ Voor 66% gewijzigd door The_FrankO op 23-01-2016 15:06 ]
Van start in de 24h, gestart van P17 en na een uur het stuur overgenomen van Diederik Marsman op P6,
zelf 2 plekjes verloren en nu zit Tom van Put achter het stuur.
We doen eerst allemaal 1 stint en daarna komen de 2 en 3 stints. Gelukkig nog geen grote incidenten gehad.
Net bericht dat Tom het stuur weer heeft overgedragen aan Diederik op P6, voor 3 stints
Misschien beetje domme vraag maar hoe kun je zien in welke split je zit?
zelf 2 plekjes verloren en nu zit Tom van Put achter het stuur.
We doen eerst allemaal 1 stint en daarna komen de 2 en 3 stints. Gelukkig nog geen grote incidenten gehad.
Net bericht dat Tom het stuur weer heeft overgedragen aan Diederik op P6, voor 3 stints
[ Voor 23% gewijzigd door ap0stah op 23-01-2016 17:33 ]
Ik kijk altijd bij spectating. Bovenste is top split, en dan kijken in welke split je zit door over het helmpje te vegen.ap0stah schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 17:15:
Onze race gaat gelukkig ook goed tot dusver. We liggen nu 8ste na een wat tumultueus begin door 2 keer in aanraking te komen met Torque Freak Racing. 2de tikje was onze fout, sorry daarvoor heren.
Hey Bob, Bram hier van TFR.
Alvast mijn excuses voor het t1 accidentje. iets te kort op je gereden totaal mijn fout.
Ik moet er niet meer in tot morgen omdat ik GES ga doen,
Pedro heeft hem nu wel in de bandenmuur gezet dus we moeten heeel veel inhalen nu.
Alvast mijn excuses voor het t1 accidentje. iets te kort op je gereden totaal mijn fout.
Ik moet er niet meer in tot morgen omdat ik GES ga doen,
Pedro heeft hem nu wel in de bandenmuur gezet dus we moeten heeel veel inhalen nu.
Site weer plat?
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Bij mij laadt de website ook niet. Geen foutmelding ofzo. Of offlinemelding.
Wij ook bijna...
Maar we hebben super constant gereden volgens mij..
(aangezien we niet in de stream zaten, bedank ik hier de sponsoren)
*Niel voor de skin/team
*GOT voor de serie
*Frank en Arno natuurlijk
P2!!!

De winst was bij ons eigenlijk al binnen, alleen met rechtsachter op een curb gaan en tegelijk gas geven en overcorrigeren en er kon een streep door de overwinning 11.5 min required repair en 1 optioneel.
Wel ervoor gekozen om het uit te zitten en toch nog te rijden elk puntje is meegenomen. Voorsprong op CoRe is groter geworden, Racing Lions is ingelopen. De winnaars staan heel ver weg in de stand dus we blijven aan de leiding.
Wel ervoor gekozen om het uit te zitten en toch nog te rijden elk puntje is meegenomen. Voorsprong op CoRe is groter geworden, Racing Lions is ingelopen. De winnaars staan heel ver weg in de stand dus we blijven aan de leiding.
Was best druk voor de marshalls, maar kon stiekem wel wat foto's maken en op Twitter gooien: https://twitter.com/GoT_Endurance
Foto's ook hier te vinden in iets meer HD kwaliteit: https://imgur.com/a/gg24l
en niet te veel letten op het Photoshop werk, moest een beetje snel natuurlijk
Foto's ook hier te vinden in iets meer HD kwaliteit: https://imgur.com/a/gg24l
Volgens berekeningen is het nog 1 puntje?FabiandJ schreef op zondag 24 januari 2016 @ 00:07:
De winst was bij ons eigenlijk al binnen, alleen met rechtsachter op een curb gaan en tegelijk gas geven en overcorrigeren en er kon een streep door de overwinning 11.5 min required repair en 1 optioneel.
Tevens Cleanx doen we ook nog mee om de winst volgens mij.
Thanks erg leuk gedaan, die 4de van boven heb ik even het genoegen om 3 dp's en een BMW voorbij te laten Pief Paf. (Koste maar een seconde of 3-4s ofsow)gtrNL schreef op zondag 24 januari 2016 @ 00:09:
Was best druk voor de marshalls, maar kon stiekem wel wat foto's maken en op Twitter gooien: https://twitter.com/GoT_Endurance
Foto's ook hier te vinden in iets meer HD kwaliteit: https://imgur.com/a/gg24
[ Voor 30% gewijzigd door Ithric op 24-01-2016 00:14 ]
Die CleanX zal me aan mijn reet roetsenIthric schreef op zondag 24 januari 2016 @ 00:09:
[...]
Volgens berekeningen is het nog 1 puntje?
Tevens Cleanx doen we ook nog mee om de winst volgens mij.
NAB: 111 + 12 = 123
Lions: 76 + 41 = 117
CoRE: 100 + 0 = 100
[ Voor 68% gewijzigd door FabiandJ op 24-01-2016 00:16 ]
Hmm dat viel ook wel op ja (Cota en vandaag)... Oeps too soon?FabiandJ schreef op zondag 24 januari 2016 @ 00:15:
[...]
Die CleanX zal me aan mijn reet roetsen
NAB: 111 + 12 = 123
Lions: 76 + 41 = 117
CoRE: 100 + 0 = 100
Wij doen voor beide nu nog mee.
Succes Niel/Frank/Tim/Joep en de GOT teams natuurlijk.
Hopelijk kunnen jullie onze run doorzetten dit keer en blijven jullie uit de problemen.
Hopelijk kunnen jullie onze run doorzetten dit keer en blijven jullie uit de problemen.
Net 4de geworden in in de GT in split 7 van de daytona 24h, geen noemenswaardige problemen gehad op een disconnect (koste ons 4 laps) en wat hardware problemen na
Mooi Hans! Uit de problemen blijven is het belangrijkste, dat hebben we zelf ook gemerkt in onze 24u (met de CDP van P21 naar P5 in de top split) en nu ook in de NEO 8u van Spa.
Er is een live stream beschikbaar vanuit de auto van GoT#8 in de HPD tijdens deze NES race @ Spa!
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=qh6_tq6-t9s]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=qh6_tq6-t9s]
Pfff. 90m van nurburg ook weer overleefd in een loodzware race. 4-5 man, allemaal even snel (waren met zijn 8-en geloof ik)
T1 is vrij intressant. Je kan op 10000 verschillende manieren aanvallen/verdedigen. Lag lekker op kop, paar keer al ingehaald door een CDP. Maar bij 1 ging het helemaal mis na een minuut of 40. Op het moment dat hij naast me komt, gigantisch veel stotters, waar ik tot dat moment geen last van had in de race. Flink afgeleid en gespinned. Terug naar P4
Dan maar vroeg stoppen. Begon met 90l dus flink wat tactische keuzes. Nieuwe banden eronder, 45l erbij en even knallen. Iedereen had verschillende strategies, dus het was even afwachten waar ik terecht zou komen ... P2
1 had ik redelijk snel te pakken al. Hij ging een ronde eerder, en schijnbaar was mijn stop 7s sneller
De andere die ik te pakken kreeg reed helemaal door tot de laatste druppel, en dus ook banden. Na 60m racen en hem op 20s in de F3 wist ik eigenlijk al genoeg. Alleen P1 was te snel en kon ik niet meer bij halen. Maar ik denk dat ik 80m van de race Q rondjes heb moeten rijden. Helemaal uitgeknepen 
125 punten, weer boven 3.5k IR. .... alleen 13 incs
Ach, heb nog wat speling, zit nu nog A3.6
Voor ik mijn B-licentie verlies moet er wel heel veel mis gaan
Volgende races weer gewoon mijn ding doen, en de SR is ook weer in orde 
/edit: schakel net in, en Bob laat gelijk zien hoe het wel moet in Blachimont met verkeer
T1 is vrij intressant. Je kan op 10000 verschillende manieren aanvallen/verdedigen. Lag lekker op kop, paar keer al ingehaald door een CDP. Maar bij 1 ging het helemaal mis na een minuut of 40. Op het moment dat hij naast me komt, gigantisch veel stotters, waar ik tot dat moment geen last van had in de race. Flink afgeleid en gespinned. Terug naar P4
Dan maar vroeg stoppen. Begon met 90l dus flink wat tactische keuzes. Nieuwe banden eronder, 45l erbij en even knallen. Iedereen had verschillende strategies, dus het was even afwachten waar ik terecht zou komen ... P2

125 punten, weer boven 3.5k IR. .... alleen 13 incs

/edit: schakel net in, en Bob laat gelijk zien hoe het wel moet in Blachimont met verkeer
[ Voor 3% gewijzigd door -PassY- op 24-01-2016 18:24 ]
Kapotgaan, echt. Gewoon constant op 100% rijden.
Helaas GoT #8 is klaar....
Duim omlaag. Hopelijk meer geluk volgende race!JoepW schreef op zondag 24 januari 2016 @ 19:09:
Helaas GoT #8 is klaar....
Nou. Ik heb goed nieuws. Ik heb een SR van B3,5 weten te halen, na een hele leuke en clean race. Dus als ik zou willen zou ik mn mpr kunnen gaan doen om mijn A-license te halen.
Ik had toen ik 5 maanden geleden begon niet verwacht dat ik zo snel mn A-license zou kunnen halen.
Ik had toen ik 5 maanden geleden begon niet verwacht dat ik zo snel mn A-license zou kunnen halen.
Gefeilciteerd Joris. Ontzettend strak gereden !! Dat tempo van jullie was gewoon belachelijkThiJor schreef op zondag 24 januari 2016 @ 18:41:
[...]
Kapotgaan, echt. Gewoon constant op 100% rijden.
Als je die setup eens wil delen hou ik me aanbevolen
GoT2 op P5

Van te voren niet verwacht. Ons tempo was eigenlijk dik 0.5s per ronde te langzaam, maar door uit de grote problemen te blijven hebben we toch P5 weten te halen.
Al was het verkeer wel weer belachelijk deze race. Er werd ingehaald op plaatsen waar het gewoon echt niet kon, en voor de geinteresseerden, dit was mijn lap 6: https://www.dropbox.com/s...%20SPA%20Lap%206.rpy?dl=0
Verder zijn we waarschijnlijk een keer of 8 tot 10 aangetikt. Uiteindelijk zijn 2 contacts bestraft, maar de rest was gewoon NFA. Onbegrijpelijk.
[ Voor 45% gewijzigd door derx666 op 24-01-2016 22:31 ]
Cube Nuroad Race (2022)
Proficiat Joris!!
En Paul / Radicals gelukkig nog P2 zie ik, ondanks de schade door ons, nogmaals sorry vanuit ons team
Uit frustratie nog maar een F1 race gepakt net. Had alleen vorige week 5 rondjes gereden met de setup van de week daar voor, qualy ging dus helemaal mis met 2 incjes en geen tijd. Daarna van P22 tot P5 gereden met de laatste 4 posities nog in de laatste 3 ronden gewonnen
En Paul / Radicals gelukkig nog P2 zie ik, ondanks de schade door ons, nogmaals sorry vanuit ons team
Uit frustratie nog maar een F1 race gepakt net. Had alleen vorige week 5 rondjes gereden met de setup van de week daar voor, qualy ging dus helemaal mis met 2 incjes en geen tijd. Daarna van P22 tot P5 gereden met de laatste 4 posities nog in de laatste 3 ronden gewonnen
[ Voor 52% gewijzigd door NickThissen op 24-01-2016 22:31 ]
Ach ja. Weer heeft RC het niet goed gedaan. Misschien toch maar stoppen....
Of moeten mensen maar eerst eens afkoelen voordat ze hun (gekleurde) mening op internet gooien.
Racing Lions werd ook aangereden. Stewards (ik ben er niet bij betrokken uiteraard) zeggen NFA. Ik was het er ook niet mee eens, maar ja. Just suck it up and move on.
Of moeten mensen maar eerst eens afkoelen voordat ze hun (gekleurde) mening op internet gooien.
Racing Lions werd ook aangereden. Stewards (ik ben er niet bij betrokken uiteraard) zeggen NFA. Ik was het er ook niet mee eens, maar ja. Just suck it up and move on.
[ Voor 74% gewijzigd door Niellie41 op 24-01-2016 22:42 ]
Sorry dat ik je op je p*k trap, maar zeg nou zelf. Jullie stellen voor deze race strengere regels in, en het resultaat is dat we in deze race nog meer geraakt worden dan in de andere races, en er dan door RC alleen maar NFA gegeven wordt. Na 3x hou je op met protesten omdat het naar ons gevoel totaal geen zin had.
Het is ook niet zo dat ik niet weet wat ze in RC te verduren krijgen, ik heb er zelf gisteren 4 uur gezeten (en de andere GES races ook). Ik denk alleen dat als jullie willen dat er cleaner gereden wordt, ze op RC een stuk strenger moeten worden...
Het is ook niet zo dat ik niet weet wat ze in RC te verduren krijgen, ik heb er zelf gisteren 4 uur gezeten (en de andere GES races ook). Ik denk alleen dat als jullie willen dat er cleaner gereden wordt, ze op RC een stuk strenger moeten worden...
Cube Nuroad Race (2022)
Beetje jammer deze discussie
Wat mij betreft wordt die hele RC opgedoekt. Het weerhoud rijders er niet van om voorzichtig te doen en respect te hebben voor andere rijders op de baan. Een penalty uitdelen krijgt het slachtoffer zijn race niet mee terug dus het schiet helemaal niets op. Bespaar dan de mensen van RC dan hun vrije tijd.
Als ik kijk naar het incident met GoT2 in la source op Wim kijk.... Ongelooflijke wat een lompe actie, en als je dan in de Youtube chat leest dat ie dacht dat Wim hem er voorbij zou laten.... Hoezo?!
Friction in de HPD, steekt het er ook gewoon overal maar tussen en de ander moet wijken
Ik ben blij dat bij de GES gewoon respect tussen de rijders is, maakt het racen toch een stuk leuker

Wat mij betreft wordt die hele RC opgedoekt. Het weerhoud rijders er niet van om voorzichtig te doen en respect te hebben voor andere rijders op de baan. Een penalty uitdelen krijgt het slachtoffer zijn race niet mee terug dus het schiet helemaal niets op. Bespaar dan de mensen van RC dan hun vrije tijd.
Als ik kijk naar het incident met GoT2 in la source op Wim kijk.... Ongelooflijke wat een lompe actie, en als je dan in de Youtube chat leest dat ie dacht dat Wim hem er voorbij zou laten.... Hoezo?!

Ik ben blij dat bij de GES gewoon respect tussen de rijders is, maakt het racen toch een stuk leuker
Mad Cape remde jullie goed uit.
Bij Mivano konden we niets vinden. Alle stewards zagen zeker een meter ruimte en beide auto's deden niets.
Met de Corvette besloten we NFA omdat beiden fout waren.
Met Falcon heb ik niet gezien.
De rest is wel bestraft (35 en 63)
Dat er strengere regels zijn, betekent ook niet dat alles ook meteen een overtreding is. Je kan tijdens of na de race ook gewoon om een verklaring vragen. Toevallig krijg ik net een e-mail van Chimera waarin ze vragen om een meeting op TS. Het gaat om de 24. Zo kan het ook.
Alleen maar strengere regels of de race helemaal kapot straffen, helpt ook niet. In GES lijkt het alsof men meer geduld hebben.
Bij Mivano konden we niets vinden. Alle stewards zagen zeker een meter ruimte en beide auto's deden niets.
Met de Corvette besloten we NFA omdat beiden fout waren.
Met Falcon heb ik niet gezien.
De rest is wel bestraft (35 en 63)
Dat er strengere regels zijn, betekent ook niet dat alles ook meteen een overtreding is. Je kan tijdens of na de race ook gewoon om een verklaring vragen. Toevallig krijg ik net een e-mail van Chimera waarin ze vragen om een meeting op TS. Het gaat om de 24. Zo kan het ook.
Alleen maar strengere regels of de race helemaal kapot straffen, helpt ook niet. In GES lijkt het alsof men meer geduld hebben.
[ Voor 15% gewijzigd door Niellie41 op 24-01-2016 23:12 ]
Ja dat was wel jammer inderdaad. Joonas zat er helaas ook erg dicht achter op het moment dat Bob de auto verloor en had ook niet veel tijd meer om te reageren. Hij probeerde hem nog te ontwijken rechts, maar om dat de auto nog wat door rolde raakten we jullie vol.NickThissen schreef op zondag 24 januari 2016 @ 22:29:
Ik betwijfel of het alsnog wel goed gegaan was als Bob wel de rem had vast gehouden.
Al met al zonde voor jullie dat het einde race betekende, wij kwamen nog weg met 17s repairs en een nieuwe voorkant.
Het was helaas net 4 rondes na een pitstop dus moesten we de strategie wat aanpassen en een extra stop doen, maar mede door de penalties van onze concurrenten finishten we nog relatief eenvoudig op die 2e plek.
Coanda en met name Mitchell waren echt een maatje te groot vandaag.
Idd is heel veel straffen gewoon niet de oplossing. Dat is een bewezen feit. Mensen (net als dieren) leren / reageren beter op belonen dan bestraffen. Alleen hoe beloon je nou safe rijders tov niet safe rijder....Niellie41 schreef op zondag 24 januari 2016 @ 23:10:
.........Alleen maar strengere regels of de race helemaal kapot straffen, helpt ook niet....
Ik zou willen dat we als race control tools hadden om rijders / teams te complimenteren / belonen en helemaal niet zouden bestraffen
Nou ik heb toch echt Protos zo ongeveer door langzamere auto's zien rijden....Niellie41 schreef op zondag 24 januari 2016 @ 23:10:
....In GES lijkt het alsof men meer geduld hebben.....
misschien dat mensen "verstijven" als ze in het achterhoofd hebben dat de straffen zwaar zijn?
En gister genoeg rare acties gezien als RC
als of ze alleen op de baan reden.
/edit: En gefeliciteerd Arjen
En gister genoeg rare acties gezien als RC
/edit: En gefeliciteerd Arjen

[ Voor 10% gewijzigd door -PassY- op 24-01-2016 23:20 ]
Thanks-PassY- schreef op zondag 24 januari 2016 @ 23:20:
misschien dat mensen "verstijven" als ze in het achterhoofd hebben dat de straffen zwaar zijn?
En gister genoeg rare acties gezien als RCals of ze alleen op de baan reden.
/edit: En gefeliciteerd Arjen![]()
Wij eindelijk eens een race waarbij de auto er hetzelfde uitzag als bij de start. Geen spins, geen contact. Toch maar p7 omdat we gewoon de snelheid niet hadden. Ik weet niet wat we precies fout doen maar we lijken het vooral op tractie en algemene downforce te missen. Als ik zie hoe vroeg andere bijvoorbeeld in pouhon weer op het gas konden.
Nou ja, op naar Interlagos. Weet alleen nog niet of ik daar überhaupt mee kan doen. Vrijdag de sleutel van ons nieuwe huis gekregen (ga samenwonen met mijn vriendin). Dus dat heeft even prio
Nou ja, op naar Interlagos. Weet alleen nog niet of ik daar überhaupt mee kan doen. Vrijdag de sleutel van ons nieuwe huis gekregen (ga samenwonen met mijn vriendin). Dus dat heeft even prio
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Een race met gemengde gevoelens.
In het begin kwam ik klem te zitten achter een aantal Ford's. Met name het GOT team kon ik door het missen van topspeed lastig voorbij komen. Na een aantal ronden lukte het alsnog om voorbij te komen en kon ik langzaam een gaatje slaan. Helaas was er drie ronden later contact met een prototype waardoor we drie en een halve minuut aan repairs hadden.
Daarna continu 2:19/lage 2:20'ers gereden maar de achterstand was te groot om anderen nog bij te halen.
In het begin kwam ik klem te zitten achter een aantal Ford's. Met name het GOT team kon ik door het missen van topspeed lastig voorbij komen. Na een aantal ronden lukte het alsnog om voorbij te komen en kon ik langzaam een gaatje slaan. Helaas was er drie ronden later contact met een prototype waardoor we drie en een halve minuut aan repairs hadden.
Daarna continu 2:19/lage 2:20'ers gereden maar de achterstand was te groot om anderen nog bij te halen.
Ik heb het gezien, ik was er ook bijaicaramba schreef op zondag 24 januari 2016 @ 21:00:
Nou. Ik heb goed nieuws. Ik heb een SR van B3,5 weten te halen, na een hele leuke en clean race. Dus als ik zou willen zou ik mn mpr kunnen gaan doen om mijn A-license te halen.
Enkele posities achter je maar ook zeer close en clean racen. Ik durf me nog steeds niet kwalificeren.
0x en dikke fun.
Mijn SR staat ook al even boven de mpr maar ik denk er nog niet aan om een licentie te verhogen. Ik rij toch enkel de skippy momenteel.
Welk voordeel heb je aan een hogere licentie? Ik zou liever wat meer iR willen.
- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -
Een hogere licentie geeft je alleen maar toegang tot meer series. Dus als je alleen D-Class series wilt rijden heb je er weinig aan om je A licentie te halen.
iR halen kan je meer aan hebben. Dan kom je in hogere splits.
iR halen kan je meer aan hebben. Dan kom je in hogere splits.
Moet de rest maar niet tegen elkaar aanrijden en/of genoeg brandstof meenemen
/edit: Ben benieuwd hoeveel auto's vanavond de zelfde skin hebben?
[ Voor 13% gewijzigd door -PassY- op 25-01-2016 09:44 ]
Ja, je zei het al in de chat idd.. Dat je een leuke race had.A1AD schreef op maandag 25 januari 2016 @ 09:29:
[...]
Ik heb het gezien, ik was er ook bij![]()
Enkele posities achter je maar ook zeer close en clean racen. Ik durf me nog steeds niet kwalificeren.
0x en dikke fun.
Mijn SR staat ook al even boven de mpr maar ik denk er nog niet aan om een licentie te verhogen. Ik rij toch enkel de skippy momenteel.
Welk voordeel heb je aan een hogere licentie? Ik zou liever wat meer iR willen.
Ik zou ook graag de stap willen maken naar de topsplit. Soms zit ik er al in, ligt een beetje aan de hoeveelheid splits er zijn. Helaas maak ik ook nog te vaak foutjes, waardoor ik weer terug zak naar een lagere split. Graag zou ik er constant in willen zitten. Daarvoor moet ik minder foutjes maken en beter rijden op een manier dat anderen geen foutjes maken.
Over het nut van SR. Tja. Het gaat me er niet om dat ik de A-license serie wil rijden. Het gaat me er meer om dat ik veilig kan rijden en SR is daar een soort van bevestiging van. Al moet ik nog steeds een stap maken hoor. Ik heb nog te vaak een lap 1 incident (waardoor ik altijd de pit in moet, diegene die ik raak of die mij raakt hoeft dat nooit).
De race gisteren was erg goed van mezelf. Ik had een paar kleine mogelijkheden om op de 2e plek te komen, maar het waren redelijk riskante mogelijkheden, dus ik heb me ingehouden en op veilige afstand gevolgd. Daar ben ik erg blij mee, want te ongeduldig zijn is echt nog een valkuil voor me.
[ Voor 13% gewijzigd door aicaramba op 25-01-2016 10:00 ]
In de GES kon het CoRe team er ook wat van in de Corvette, ze liggen tenminste 30 seconden voor op de P2 en gooien hem er toch nog tussen inkomen de chicane. Terwijl ik al liet weten door de auto wat breder te houden, wacht jij maar even was zelfs tijdens de broadcast vanaf 1:50.37.JoepW schreef op zondag 24 januari 2016 @ 23:17:
[...]
Nou ik heb toch echt Protos zo ongeveer door langzamere auto's zien rijden....
[ Voor 9% gewijzigd door FabiandJ op 25-01-2016 10:21 ]
Dat is de reden waarom ik me niet kwalificeer en afwachtend ben in de eerste paar ronden.aicaramba schreef op maandag 25 januari 2016 @ 09:45:
[...]
Ik heb nog te vaak een lap 1 incident (waardoor ik altijd de pit in moet, diegene die ik raak of die mij raakt hoeft dat nooit).
Maar ja, dan is vooraan eindigen vele moeilijker.
Mijn plan is momenteel ervaring op doen, veilig en consistent zijn en volgend seizoen/jaar pas echt gaan voor de top 3 (in split 2) en in dit proces iR sprokkelen.
Veel tracks zijn volledig nieuw voor mij (buiten SPA en het basis aanbod).
Aan mijn licentie denk ik pas als ik iets nieuw wil proberen.
Is er eigenlijk een limiet op je SR?
- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -
Ik ben van mening dat starten in de drukte ook onderdeel is van veilig leren rijden. Die starts moet je op een gegeven moment ook goed kunnen. Zo heb ik afgelopen vrijdag geleerd dat het handig is om bij het aankomen voor T1 al wat eerder van het gas te gaan, om zo de kans te verkleinen dat er iemand achter tegen je aan botst.A1AD schreef op maandag 25 januari 2016 @ 10:29:
[...]
Dat is de reden waarom ik me niet kwalificeer en afwachtend ben in de eerste paar ronden.
Mijn plan is momenteel ervaring op doen, veilig en consistent zijn en volgend seizoen/jaar pas echt gaan voor de top 3 (in split 2) en in dit proces iR sprokkelen.
Overigens is 4,99 het limiet van SR. A4.99 is het hoogst haalbare, maar wanneer je nog geen C-license races gaat doen is C4.99 het hoogst haalbare.
[ Voor 9% gewijzigd door aicaramba op 25-01-2016 10:35 ]
4.99 op elke licentie. Maar ik geloof dat als je op D 4.99 staat en je blijft daar mee doorrijden dat op de achtergrond je wel meer SR verzameld. Dat zodra je naar C gaat je een minder grote terugval krijgt. Ik weet niet of dit ook daadwerkelijk zo is.A1AD schreef op maandag 25 januari 2016 @ 10:29:
[...]
Dat is de reden waarom ik me niet kwalificeer en afwachtend ben in de eerste paar ronden.
Voor A geldt dan sowieso wel. Op de achtergrond loopt SR door ookal heb je 4.99.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen