De NES race van gisteren was gewoon ongelofelijk voor ons. 8u aan een stuk vechten met hetzelfde team waarbij er bijna 7 uur lang nooit meer dan 5s tussen ons was. Ik startte de race en kon mijn pole verzilveren. De eerste tekenen van wat moest komen waren wel al zichtbaar: SimRC bleef ons mooi volgen en iRDK haakte ook min of meer aan. Door wat incidenten later viel iRDK spijtig genoeg weg en Leonardo in de SimRC auto ging ook eens rond in de chicane waardoor we toch een voorsprong van 8s hadden bij de eerste pitstop.
Jon kroop de auto in, maar had moeite om in het ritme te komen. Leonardo kon dan ook dichterbijkruipen en van toen af aan was het vechten voor iedere centimeter. We hadden 3 keer contact met elkaar, maar zonder erg. Ook heel fijn dat we het enige contact wat misschien onder review gebracht zou kunnen worden onderling wisten op te lossen. Dikke duim daar!
We merkten dat Sven iets sneller en constanter was dan Leonardo, dus we probeerden zo lang mogelijk voor hen te blijven. Ergens met nog 3u te gaan lukte ons dat niet meer en nam SimRc de leiding. Roope probeerde zo goed mogelijk aan te haken, maar we verloren toch de tow. We hadden op dit moment in de race 1 klein voordeel: Roope wist in zijn 2 stints telkens 1 ronde verder te gaan waardoor we op het laatste van de race wat meer marge hadden met de brandstof en de banden.
Ik moest de auto thuisbrengen met nog anderhalf uur te gaan. We kwamen na onze pitstop achter de SimRC auto uit, ongeveer op 2s. Ik moest echt doorduwen om dat gaatje constant te houden, maar ongeveer halverwege mijn stint merkte ik dat ik stilaan tiende per tiende begon in te lopen. Achteraf bleek dat Sven ook zwaar moest duwen om zijn tempo hoog genoeg te houden en begonnen zijn banden op dat moment stilaan erdoor te zitten.
7 rondes voor ik moest pitten kreeg ik een mogelijkheid voor een aanval op Sven. In La Source werd hij binnendoor ingehaald door een HPD. Ik dook ook binnendoor waardoor mijn achterstand op hem opeens van 1s naar 0.3s ging. Ik kon mooi achter hem blijven door Eau Rouge en Raidillon en door de slipstream kon ik hem buitenom uitremmen. Ik had heel de race al gemerkt dat onze topsnelheid enkele kph hoger lag en dat heeft hier zeker geholpen. Sven probeerde nog te counteren in Rivage, maar ik moest daar gewoon de binnenkant houden.
Tot mijn verrassing pitte Sven onmiddellijk op het einde van dat rondje terwijl ik nog 6 rondjes door kon gaan. Dat betekende ofwel dat hij de undercut probeerde ofwel dat ze hun 2 laatste pitstops mooi in 2 gedeeld hadden. Wij gingen gewoon door en pitten 5 rondjes later en kwamen, onder andere door de uitgespaarde rondes van Roope, 5s voor SimRC de pits uit. Van dan af aan was het gewoon zorgen dat we geen fouten maakten met het verkeer en ons tempo hoog genoeg houden, wat dan ook lukte.
Na de finish bleek dat ze de laatste ronde te weinig brandstof hadden en bleek het gat groter dan we eigenlijk dachten.
De hele race was gewoon mentaal uitputtend, maar het was wel de beste race waar ik ooit aan heb meegedaan. Nog eens bedankt aan NEO voor de organisatie en hopelijk kunnen we weer zo'n resultaat neerzetten binnen een maand.
Ah ja, daar ging ik even aan voorbij inderdaad.aicaramba schreef op maandag 25 januari 2016 @ 11:44:
Volgens mij moet je nog wel aan je MPR voldoen. Ik heb wel eens B4.xx gezien. Dat zou anders niet mogelijk zijn.
Thanks
Leuk om te lezen! En was ook leuk om jullie op de stream bezig te zien. Wij misten wat in tempo om goed in de subtop mee te kunnen, maar we zijn zeer tevreden met een P5.
iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!
Klopt. Ik ben op oval een hele tijd D4.xx geweest omdat ik alleen een beetje met Street Stocks aan het racen was maar nooit in de hogere klasses kwam.aicaramba schreef op maandag 25 januari 2016 @ 11:44:
Volgens mij moet je nog wel aan je MPR voldoen. Ik heb wel eens B4.xx gezien. Dat zou anders niet mogelijk zijn.
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Écht!? Op got iracing staat dat het summit point is. Is het gewijzigd ofzo? Nja. Ik heb nog niet al te lang geleden wat rondes gereden met de c-spec op laguna, dus is niet geheel onbekend. (al wil ik voor de corkscrew nog wel eens een spin maken, door de klote bultje) (ohja, voor de eerste bochten ook, trouwens.. Lastig, al dat terugschakelen terwijl je remt en stuurt).
[ Voor 49% gewijzigd door aicaramba op 25-01-2016 15:43 ]
En de crokscrew is niet zo moeilijk
Helemaal links, aanremmen in een rechte lijn, op de top even de rem losser, nog meer remmen, naar links sturen, stuur recht, vol gas, stuur naar rechts. En zo snel mogelijk weer naar de rechterkant van de baan om de linker goed aan te snijden
De linker die ervoor zit vind ik in ieder geval moeilijker. Te veel naar links, en je lanceert jezelf over de curbs de muur in. Teveel naar rechts, en je spint de muur in. En als je hem niet goed neemt en niet crashed, dan verlies je zo 0,5-1s heuvel op richting de corkscrew.
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Corkscrew op zich niet. Maar het aanrem punt is lastig, ivm dat knikje en dat heuveltje.
Helaas geen basic content, dus overwegen om deze auto te kopen. Wordt er veel mee geracet? Zal sowieso eerste keer worden dat ik ermee rijd, dus als ik het haal om mee te doen dan skip ik de races waarschijnlijk, of start achteraan en ga goed leren omgaan met blauwe vlaggen
[ Voor 13% gewijzigd door Sanderrr op 25-01-2016 16:06 ]
Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Wellicht een foutje op de site? Maar we hadden dacht ik ook besloten dat we summit een beetje zat waren 2-3 weken terug?
Al is summit ook prima, nog nooit gereden met de Ruf daar.
En de ruf is geen basis content
[ Voor 13% gewijzigd door -PassY- op 25-01-2016 16:10 ]
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Het is wel een lastige track om de auto te leren kennen, voor diegene die niet bekend zijn met de RUF. Het heeft mij flink wat tijd gekost om een normale ronde te kunnen rijden. Maar dat komt ook, omdat ik nog moest leren blippen en eerst niet wist dat dat nodig was in de RUF. Al is die auto-blip bug nu gefixed, volgens mij.
Ik denk ook dat ik qua pace toch nog wel zo'n 2 sec. trager zal zijn als pascal ofzo. Maargoed, we zien wel
[ Voor 36% gewijzigd door aicaramba op 25-01-2016 16:45 ]
Zonder is 1) een fractie sneller (voor die auto's met koppeling) en 2) is realistischer. Ik rij altijd met auto-blib en kom best lekker meeSanderF1 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 17:04:
Daar had ik nog een vraag over: Ik rijd sinds ik begonnen ben met iRacing met auto-blip, waarom zou je daar wel/niet mee rijden?
Ook met de skippy? Want daar heb je enkel de clutch nodig om te starten.aicaramba schreef op maandag 25 januari 2016 @ 18:06:
Ik rij wel met auto clutch
- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -
Sinds ik een nieuwe SSD heb en iracing opnieuw heb geïnstalleerd werkte schakelen zonder clutch bij mij niet goed meer in de skip. Daarvoor wel altijd. Toen reed ik altijd zonder shifting aid. Nu schakelt hij niet goed meer zonder clutch, dus heb ik hem op auto-clutch gezet. Ik weet niet hoe dat komt.A1AD schreef op maandag 25 januari 2016 @ 18:55:
[...]
Ook met de skippy? Want daar heb je enkel de clutch nodig om te starten.
alles meegenomen naar amerika en geoefend op summit voor niks danJoepW schreef op maandag 25 januari 2016 @ 16:22:
Ik heb door wat drukte de post op tweakers nog niet veranderd. Maar we rijden op Laguna...

Je kan zo nog aanhaken voor race 2aicaramba schreef op maandag 25 januari 2016 @ 21:24:
Nou, dat was niet zo'n succes. Het ging op zich goed, tot ik tegen tim aan reed. Daarna maar gestopt, want ik reed tussen de nr's 2 en 3 in..
YouTube: The Audi R8 LMS GT3. Coming to iRacing this March.
Na 20 minuten prutsen weer redelijk in elkaar kunnen krijgen, maar weinig tijd meer om nog wat te oefenen. Vervolgens ben ik zo stom om iets tever achteruit te rijden in de Q waardoor ik geen tijd mag neerzetten. Niet erg want achteraan starten zou ik toch wel doen.
Race 1 start kwam ik erg goed weg, en had voor T1 eigenlijk al 5-6 plekken te pakken. Daarna langzaam geprobeerd stabiel te blijven rijden, waarmee uiteindelijk een leuk gevecht met onder andere Joep losbarste. Met pijn en moeite kon ik voorop dit groepje over de finish rollen in P11.
Race 2 was wat hectischer, kwam ook niet zo goed weg. Verloor ook direct veel plaatsen, de snelheid die sommigen door de corkscrew konden houden, ik zou zweren dat als ik het deed dat de auto met 4 wielen van de grond zou komen. Uiteindelijk best lang in gevecht geweest met Robert. Ik moest met man en macht werken om m'n plek te verdedigen. Helaas voor Robert verloor hij hem uiteindelijk in de corkscrew en was ons gevecht over. Daarna vrij saai uitrijden op P9.
Twee erg leuke races, maar m'n resultaten vond ik niet denderend.

Deze keer met de Skip op Laguna Seca!
Iedereen die wil slijpen aan zijn rijstijl is welkom. Nick en ik zijn beschikbaar voor hulp en instructie!
Verwijderd
Hier wil ik sowieso mee gaan rijden in de series zodra 'ie er is!ThiJor schreef op maandag 25 januari 2016 @ 22:18:
Teaser van iRacing voor de Audi R8 LMS GT3:
YouTube: The Audi R8 LMS GT3. Coming to iRacing this March.

Helaas avonddiensten anders had ik vanavond wel aangehaakt.
JoepW schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 11:52:
Race 1 was idd vermakelijk Dirk. En ook bij mij viel de pace (concentratie was te laag) tegen.
[afbeelding]Vanavond weer een Driving School!
Deze keer met de Skip op Laguna Seca!
Iedereen die wil slijpen aan zijn rijstijl is welkom. Nick en ik zijn beschikbaar voor hulp en instructie!

Voor mij okJoepW schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 16:34:
Zal ik de server zo instellen dat we om 21:30 een 1 lap 5 min Q doen en dan 15 minuten race?
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
EDIT: helaas, loading error 3, iets over foute instructie in het geheugen, klaar ...
[ Voor 26% gewijzigd door Arfman op 26-01-2016 21:16 ]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
heb hier ook last
Als ik een sessie wil joinen, dan krijg ik een fout bij het openen van een network channel
En ja, ik heb al gereboot
Kan niet wachten op de Audi

Kan niet wachten op de 43124312e GT3 auto. Ondertussen is de website nog steeds krakkemikkig, stottert mijn beeld als een gek en nu kan ik überhaupt iRacing niet eens meer laden. Pri-o-ri-tei-ten ...
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Verwijderd
Ja, dus dat ze met content gewoon door gaan is niet zo heel gek. Er zal vast wel wat overlap zijn maar ze kunnen ook niet tegen Audi zeggen "jullie auto moet maar even wachten want onze website draait wat langzaam".Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 22:08:
Ik denk dat er bepaalde mensen met de performance van de website / game bezig zijn, en anderen weer met de ontwikkeling van nieuwe auto's / banen....?
Het is wel een beetje "lullig" om zo reclame te maken met nieuwe content terwijl de core niet goed is maar ze kunnen er weinig aan doen. Klagen heeft ook weinig zin, ze weten heus wel dat het niet goed is. Het duurt nu wel heel erg lang maar dat wil niet zeggen dat ze achterover leunen en niks doen. Ik hoop dat ze binnenkort flinke nieuwe stappen zetten om dit allemaal te verhelpen.
Bron: http://members.iracing.co...list/3418172.page#9530294The iRacing.com website will be coming down for some maintenance later this week to help increase stability. We anticipate the website outage will last approximately 30 minutes.
This maintenance will NOT effect the iRacing Sim service, which will remain online and available.
iRacing.com Website Downtime Schedule:
CET - Thursday 2016-01-28 - 1600 - 16:30
Thank you for your patience and cooperation.
Maar ik heb me toch weer flink vermaakt in de skip vanavond. Al is ie wel veel makkelijker te rijden tegenwoordig
Bron: http://members.iracing.co...list/3418578.page#9530462quote: Tony GardnerGood day,
Typically we prefer action over words but it is also important to communicate. I have seen several forum threads and messages about iRacing declining and going "down-hill". Some people blaming it on the latest build or getting sloppy and things like that. That is frankly not the case.
I know there are a number of bugs and things that we can do better and we will work on those things. Trust me we are aware of them.
I think the recent "negativity" is more about a couple main issues. I think number one, the website and stats being slow during some peak activity times and even going down several times over the last six weeks. If the website is not working that is obviously preventing you from having the experience 24/7 like you deserve. It is super frustrating for everyone, I apologize again. It is very frustrating to us believe me. We bust our butts on a thousand different things including some really big and significant improvements only to have a dam web page slow or crash iRacing. Web pages are supposed to work right! It is not rocket science. The website issue is being caused simply by certain web pages not being able to handle the load. Why that is happening is very complicated and involves many factors all of which are being addressed as a top priority.
The website issues are not a recent outbreak of us being sloppy or careless or something to do with the build. It is easy looking back but we obviously did not make the best web design, data and architecture decisions years ago along with it simply being very complicated with what we decided to do.
Anyway, we realized a long time ago our overall design combined with the architecture we chose was not ideal. A priority for quite a long while for us is to work on the existing website optimization while we work on a whole new architecture from scratch. All of that is in the works. That new structure will be rolling out in piece mail and several elements to it. We also have more optimizations coming out on the existing website as soon as the next couple weeks along with a goal of improving the speed on the many of the stats page by over 50%. You will also notice better organization, descriptions and error handling of the stats and data pages as well. Again, the big project going on in the background is a complete rework of essentially everything to do with the front and back end of the website and data. We also are not happy with the design or usability either and that is all changing.
The second thing drawing some negativity (above and beyond the usual, ha ha) is simply in-sim “smooth driving”, let’s call it. No stuttering, good frame rates. That is always a top priority and always a battle. We are constantly working on that and that will never end. The big global issues are easier to find and we fix those quickly usually if they even make it to members. The highest priority. However, typically, a specific performance type stuttering or frame rate issue does not happen to everyone. In fact usually a very small percentage of people and many different reasons for the issues or bugs. However there can also be several of these issues happening at once that are different issues. Some of the issues include all the changing software/hardware on your computer interacting with iRacing. All of which we need to be on top of and fix or create work arounds in some cases so everything works together well. Also very high priority but involves a lot of time and research and then the fix and testing. Sometimes it can be the user’s computer itself and settings need to be tweaked to help or you need to update or change something on your computer to optimize it unfortunately. We also are always working on overall global improvements and some good ones coming. Anyway, we have found some things on that front as well and we will be rolling out soon.
Again my apologies for these two issues or any other issues but I thought I would try and put some perspective on it. We do a lot of things very well but as always long way to go. Right now we are climbing out of a hole on the website. Luckily the climb started quite a while ago because it is a pile of complicated work requiring unique skill sets. No excuses, you have a right to be angry if you want but that is the last thing we want. We want you to be very happy. That is the goal. The reason for this post is I just don’t want any perception or speculation of us doing less or caring less. Nothing is further from the truth. Good progress is being made on the website issues. We have more talented people than ever working here and investing more than ever. Better management and review. Looking to hire more people to raise the bar higher and faster. We have more drive than ever to build the best racing sim and service we can. In my opinion more great things in the works than ever and I’m not just talking about cars and tracks. I’m talking about improvements to the structure, new features, improved physics, a better experience overall and even some surprises.
Thank you for the support!
Hmmm. Kan niet zeggen dat dit me echt geruststelt. Vind het een vrij algemeen verhaal met vrij algemene beleidsideeën. Weinig concreets (DX11?) en al helemaal geen tijdpad.JoepW schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 08:36:
Ik moet het nog lezen...
[...]
Bron: http://members.iracing.co...list/3418578.page#9530462
Heb sinds een paar dagen soms ook last van een brakke verbinding tijdens de races, heb dit nog nooit eerder gehad. Hebben meer mensen hier last van?
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Amerikanen zullen nooit iets beloven als ze niet 100% zeker zijn. Dat is te wijten aan de angst en claim cultuur aldaar. Helaas.alexbl69 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 08:56:
[...]
Hmmm. Kan niet zeggen dat dit me echt geruststelt. Vind het een vrij algemeen verhaal met vrij algemene beleidsideeën. Weinig concreets (DX11?) en al helemaal geen tijdpad.
Heb sinds een paar dagen soms ook last van een brakke verbinding tijdens de races, heb dit nog nooit eerder gehad. Hebben meer mensen hier last van?
Ik vond dat de stutters wat 'ontkend werden', maar dat is 'recht gezet':
quote: Rob AdamsIt worries me that you are minimizing the stuttering issue and trying to shift the blame to users PC setups. It's the #1 topic in chat in almost every race session I'm in, and it's all over the forums. It's not just a small number of users with crappy PC's. I don't know the numbers but I'd be surprised if it's less than 25% of users who are experiencing stutters. And almost all of these users (including me) had virtually no issues with graphics performance before this build.
Like everybody else, I have turned a bunch of stuff down and tweaked settings in an effort to make iRacing playable again but I am shocked to hear you play this down. If you see what I see (and what many others see) you wouldn't be brushing it off as you are. I don't know what kind of setups iRacing staff use, but I can't believe you guys aren't seeing what we're seeing.
quote: Tony GardnerHi Rob. Don't worry, we are not minimizing it. Sorry if my wording giving that impression but the truth is we do have issues with people's computers in some cases. I have the benefit of the customer service info. That should not be minimized either. Additionally it is not impacting everyone, I'm just saying, and don't read too much into that but it is a data point. We are taking seriously as it is a impacting a lot of people!
The whole point of my post is to point out that we have two main issues right now that I called out specifically that is how much we are taking seriously. I guess the other point is that we acknowledge it, will get through it but does not mean all of iRacing is crumbling and getting sloppy, etc. Like I said, on the contrary. And also to thank you for your support!![]()
Cheers,
Ik geef gerust wat grafische pracht en praal in voor iRacing maar wat ik ook aanpas de stutters blijven aanwezig.
Ik weet niet wat ze juist verwachten betreffende de specs, maar heel veel beter vind ik momenteel nergens... Je moet pCars eens zien uitblinken.
Leuk dat ze nu weer communiceren, maar het schiet echt voor geen meter op. En ja, ik krijg ook de indruk dat ze het op de computers gooien die wij gebruiken. Athans, dat proberen ze heb ik het idee.
Ik weet het niet, maar als voor een patch alles goed werkt, en na een patch niet meer, dan is niet in ene mijn pc kut geworden.
- We hebben iRacing aangepast
- Hierdoor gaan we anders om met de componenten in je computer
- Dat geeft blijkbaar voor (wat) mensen problemen
- Dat is vaak op te lossen door wat dingen anders te configureren
- Sorry...
- default.Reply=concat("We werken aan een oplossing").
Ook niet als mensen de server joinen???? Dat is het enige waar ik last van heb.FabiandJ schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 11:42:
En ik heb dan weer helemaal geen last van stutters
Denk inderdaad wat hierboven gemeld wordt dat ze niet zozeer onze PC's de schuld geven (omdat ze traag zijn) maar meer dat er dingen naar voren zijn gekomen die anders werken dan gepland.
Hopelijk hebben ze dit spoedig opgelost en als cadeautje DX11 ofsow.
Had even een tijdje een dipje met IRacing, maar heb nu de smaak wel weer te pakken na vorige week.
(Waarschijnlijk omdat ik iets meer rust neem met rijden en alles er omheen, dat werpt langzaam ze vruchten af blijkbaar.)
Helemaal niks nopes nadaPatrickPost1972 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 11:49:
[...]
Ook niet als mensen de server joinen???? Dat is het enige waar ik last van heb.
nVidia GTX680 met de nieuwste driver.JoepW schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 11:56:
Volgens mij is de oplossing: Monteer een 4 jaar ouwe grafische kaart die heel goed is in DX9 en pak een oude driver
[ Voor 36% gewijzigd door FabiandJ op 27-01-2016 12:29 ]
1) Stutters als mensen joinen (heb ik heel soms)
2) Microstutters tijdens het rijden (Heb ik vaak)
3) Zeer lage FPS op verschillende nieuwe banen (Heb ik)
4) Trage / crashende website (Ach wie heeft dat niet)
5) Vast nog meer.....
1) & 4) ligt volgens mij aan de infra
2) & 3) ligt aan de de software/dx9 in combinatie met de hardware die gebruikt wordt door de rijder.
2) ja, vooral op de Nurb GP. Andere banen eigenlijk niet
3) opnieuw, Nurb GP is niet top, verder niet erger/beter dan vorige builds. Niet onspeelbaar (ik kan leven met 80+ fps)
4) Universeel, al ben ik vrij goed in de 404's ontwijken
AMD 7970 met nov 2015 drivers (uit m'n hoofd).
3x 1920*1080 - alle settings vrij hoog, uncompressed 2048px skins
[ Voor 14% gewijzigd door gtrNL op 27-01-2016 13:19 ]
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3391571.page#9515751Colin Penney wrote:
Hey David... WHats the word on iracing and oculus SDK 1.0? Do you think it will be ready for CV1 release?
Thx
That depends on when CV1 ships. Our CV1 supports is coupled with our DX11 support and both of them have been implemented to the point that we can drive, however there are lots of details left to take care of before we can release either one to you. I expect it all to come out some time this year, hopefully sooner rather than later, but I can't make any promises on a time line.
I certainly would be prepared to wait 6 months after the CV1 was released before getting support from iRacing. It is perfectly conceivable that we could support it at launch time, but it is better to curb your expectations. Of course 6 months is about how long it will take for all the gremlins to get worked out of the system for all the games, so the name of the game is going to be patience.
Dit lijkt op dit moment ook een van de beste kaarten voor DX9 te zijn (misschien de 290x/390x nog iets beter, maar die hebben weer driver issues volgens mij).gtrNL schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 13:18:
1) nog niet gemerkt, zouden dan microstutters moeten zijn, want ik heb geen 'grote' stutters.
2) ja, vooral op de Nurb GP. Andere banen eigenlijk niet
3) opnieuw, Nurb GP is niet top, verder niet erger/beter dan vorige builds. Niet onspeelbaar (ik kan leven met 80+ fps)
4) Universeel, al ben ik vrij goed in de 404's ontwijken
AMD 7970 met nov 2015 drivers (uit m'n hoofd).
3x 1920*1080 - alle settings vrij hoog, uncompressed 2048px skins
Bij de nvidia kant zou een 780ti met 329.xx drivers het beste moeten werken, de 9xx series hebben moeite met dx9 lijkt het wel. Mijn 970 is ook nauwelijks sneller dan mijn oude 670. Wel hogere piek fps, maar de min fps (wat het belangrijkste is) ligt nauwelijks hoger.
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Met mijn 7970 heb ik de volgende issues.derx666 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 14:07:
[...]
Dit lijkt op dit moment ook een van de beste kaarten voor DX9 te zijn (misschien de 290x/390x nog iets beter, maar die hebben weer driver issues volgens mij).
Bij de nvidia kant zou een 780ti met 329.xx drivers het beste moeten werken, de 9xx series hebben moeite met dx9 lijkt het wel. Mijn 970 is ook nauwelijks sneller dan mijn oude 670. Wel hogere piek fps, maar de min fps (wat het belangrijkste is) ligt nauwelijks hoger.
Als ik pakweg onder de 90 FPS kom zie ik het beeld opgebouwd worden (tearing & microstutters) en verder heb ik zo goed als alles LOW staan.
Ik heb natuurlijk wel het nadeel van een FoV van ca. 179 en 5760x1200 (bijna 7 mio. pixels).

Klopt, ik heb een R9 390 en draai op de oudste drivers die deze kaart ondersteunen.. Was eerst overgestapt naar Crimson drivers, maar daar had ik niet echt stutters, maar het beeld was niet vloeiend.. toen naar windows 10 + crimson, stutters alleen maar erger.. nu weer terug op windows 8 met catalyst drivers van juli geloof ik.. dat werkt aardig.. maar nurb gp is shit..derx666 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 14:07:
[...]
Dit lijkt op dit moment ook een van de beste kaarten voor DX9 te zijn (misschien de 290x/390x nog iets beter, maar die hebben weer driver issues volgens mij).
Nu heb ik dan ook 7680x1440.. dus misschien wat teveel van het goede.. oude tracks haal ik overigens gewoon 300fps..
Ik heb maar een dualboot met Windows 8.1 erbij gemaakt, nieuwste nVidia driver erop, iRacing werkt als een tierelier. Nog wel stutters op de Nurburgring Nordschleife maar op andere tracks lijkt het helemaal verdwenen te zijn. Binnenkort meer testen. Laadtijden van de Nordschleife zijn bij mij ook van 6 minuten naar 2 minuut 30 gegaan ...
Maar dan heb je vast niet alle grafische opties aanstaan....Scr33x0r schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 14:31:
[...]
Klopt, ik heb een R9 390 en draai op de oudste drivers die deze kaart ondersteunen.. Was eerst overgestapt naar Crimson drivers, maar daar had ik niet echt stutters, maar het beeld was niet vloeiend.. toen naar windows 10 + crimson, stutters alleen maar erger.. nu weer terug op windows 8 met catalyst drivers van juli geloof ik.. dat werkt aardig.. maar nurb gp is shit..
Nu heb ik dan ook 7680x1440.. dus misschien wat teveel van het goede.. oude tracks haal ik overigens gewoon 300fps..
En dat is met exact dezelfde iRacing ini's + dezelfde gfx driver instellingen qua AA etc?Arfman schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 15:09:Laadtijden van de Nordschleife zijn bij mij ook van 6 minuten naar 2 minuut 30 gegaan ...
[ Voor 12% gewijzigd door Red Baron op 27-01-2016 15:34 ]
Nurburgring GP is op dit moment helemaal bagger, want daar zag ik naar rond de 70-75 fps op plaatsen, wat neer komt voor mij op dat ik stutters zie.
Verder heb ik ook last van flinke stutters op het moment dat er iemand de server joined, maar dat is al meer dan een half jaar zo...
Laden is bij mij eigenlijk nooit een issue geweest. Ook de Nurburgring laadt in acceptabele tijd (tussen 2 en 3 minuten) gezien de grootte van de track (win 7 x64, i2500k 4.5ghz, 8Gb, nv 970gtx, intel 510 ssd).
[ Voor 11% gewijzigd door derx666 op 27-01-2016 15:37 ]
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Maandag de F1 race gedaan en daar maar even de shaders weer een setting lager gezet en toen was het wel te doen met de hele tijd zo boven de 100.
Maar damn wat is dat lelijk zeg

Straf!, Misschien moet ik dat ook maar is doen. Ik gebruik die pc toch voor niets anders.Arfman schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 15:09:
Ik heb maar een dualboot met Windows 8.1 erbij gemaakt, nieuwste nVidia driver erop, iRacing werkt als een tierelier.
Heb je nog zoveel FPS drops op de nieuwe tracks?
Klopt, crowds staan uit en grandstands volgens mij ook.. daarnaast heb ik volgens mij ook geen dynamic shadows..JoepW schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 15:14:
[...]
Maar dan heb je vast niet alle grafische opties aanstaan....
Had het vroeger wel, maar heb geen zin om per track alles elke keer aan te passen.. Daarnaast merkte ik dat ik met name op zolder bepaalde objects nodig had als rempunten.. dus daarom hou ik nu het meeste op dat niveau, dan weet ik zeker dat ik geen markers neem op punten die ik bijv. niet kan trekken als ik in een 40 car field rij..
Ach, ik hoop dat er straks redelijk veel opgelost wordt.. bottleneck is nu toch de cpu.. of het feit dat ze niet de volledige cpu benutten.. en dat terwijl ik een i5 4690k op 4,5ghz heb draaien
Yep, driedubbel gechecktRed Baron schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 15:33:
[...]
En dat is met exact dezelfde iRacing ini's + dezelfde gfx driver instellingen qua AA etc?
Vraag mij ook niet hoe het kan...
@A1AD: Ik heb in/na T1 op de Nordschleife nog steeds stutters en framedrops. Andere tracks (Mosport en Road Atlanta) geen problemen meer. Meer tracks nog niet getest.
[ Voor 22% gewijzigd door Arfman op 27-01-2016 16:17 ]
Heb hier nog een dagje over nagedachtJoepW schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 08:59:
[...]
Amerikanen zullen nooit iets beloven als ze niet 100% zeker zijn. Dat is te wijten aan de angst en claim cultuur aldaar. Helaas.
Nu wordt je als gebruiker gedwongen de updates te installeren. Is natuurlijk ook logisch, aangezien iedereen dezelfde versie moet hebben om tegen elkaar te kunnen spelen. Als echter zo'n niet te weigeren update als consequentie heeft dat de spelervaring ingrijpend verandert (wat nu toch door een deel van de gebruikers wordt aangegeven), kun je je afvragen of iRacing wel aan zijn verplichting voldoet om jou het product te leveren waarvoor je hebt betaald.
Ben geen kenner van het Amerikaanse rechtssysteem, maar een paar (af en toe bizarre) praktijkvoorbeelden doen vermoeden dat iRacing niet helemaal zeker van zichzelf kan zijn mocht een gebruiker besluiten ze hier om aan te klagen. Er zal ongetwijfeld iets over vermeld staan in de Algemene Voorwaarden, maar daarin kun je niet alles uitsluiten.
Nu zijn de meeste klanten gelukkig liefhebbers en hebben ze flink wat begrip voor de problemen waar iRacing mee kampt, maar iets meer openheid over de situatie en een tijdpad voor toekomstige verbeteringen zou ze mijns inziens juridisch niet verder in de gevarenzone brengen. Zolang ze er maar voor zorgen dat de bestaande situatie goed blijft werken kan überhaupt niemand je wat maken, je krijgt immers geleverd waar je voor betaald hebt.
Zouden er trouwens nog gebruikers zijn die bij een overgang naar DX11 of 64-bit only in de problemen komen? Het lijkt me eerlijk gezegd niet, maar dat is juridisch wel weer link. Je moet je software dan immers upgraden hoewel je systeem er misschien niet toe in staat is. Zo staat er bij de System Requirements netjes dat de 32-bit support in maart stopt, maar bij de grafische kaarten staat als minimum nog vrolijk de GeForce 2xx serie, maar voor zover ik na kan zien ondersteunt die geen DX11. De bezitters van zo'n kaart zullen na de update naar DX11 het spel niet meer kunnen spelen, hoewel ze nu wel vooruit betalen voor de service.
Laten we deze kant maar niet op gaan hier en het houden op af en toe klagen en zeuren.
De erg kleine crew van iRacing is druk bezig om hun keuze uit het verleden qua infra, platform en engine te verbeteren en daar gaan wij als iRacers binnenkort verbeteringen door merken.
En ik heb van de week op ma, di- & wo-dag heerlijk gereden zonder problemen.
Gelukkig heb ik nog niet zoveel last ervan dat het echt storend is.JoepW schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 09:31:
[...]
Laten we deze kant maar niet op gaan hier en het houden op af en toe klagen en zeuren.
De erg kleine crew van iRacing is druk bezig om hun keuze uit het verleden qua infra, platform en engine te verbeteren en daar gaan wij als iRacers binnenkort verbeteringen door merken.
En ik heb van de week op ma, di- & wo-dag heerlijk gereden zonder problemen.
Af en toe moet ik eens wat langer wachten of heb je een kleine stotter.
Maar zolang ze ermee bezig blijven/zijn ben ik al blij.
[ Voor 4% gewijzigd door Ithric op 28-01-2016 09:47 ]
Ik wil gewoon lekker rijden
Ergens anders op GoT werd mij de BenQ GW2760HS (pricewatch: BenQ GW2760HS Zwart) aangeraden, maar ben toch benieuwd wat jullie hebben en wat jullie aan- en vooral afraden. Budget ongeveer €220 per scherm.
Hoor graag jullie tips
Heb hier de voorloper van, ben er erg tevreden over. Zal wel eerlijk bekennen dat een TN panel waarschijnlijk minder last zal hebben van ghosting. Maar je kan kiezen tussen een paar "gaming" modes. Daar heb ik wel een goeie tussen gevonden die zeer acceptabel is.SanderF1 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 11:43:
Krijg in aankoopadvies weinig reactie dus prober het hier eens. Wil deze week 3 schermen kopen, maar nu is de vraag natuurlijk: Welke?
Ergens anders op GoT werd mij de BenQ GW2760HS (pricewatch: BenQ GW2760HS Zwart) aangeraden, maar ben toch benieuwd wat jullie hebben en wat jullie aan- en vooral afraden. Budget ongeveer €220 per scherm.
Hoor graag jullie tips
Benieuwd wat anderen hier allemaal hebben. Los van de maat (24/27) ook nog eens de refresh rate (60/120/144) - keuzes keuzes
23inch, 1920x1080p en iets van 4-5ms dacht ik. Heb er voor 2 betaald, en de 3de was "gratis". Was in totaal 360 euro kwijt.
Zat er al een tijdje aan te denken toen, en was al een beetje aan het kijken. Maar toen ik deze aanbieding voorbij zag komen gelijk maar de knoop doorgehakt.
Mijn tips is dus: als je een goede prijs zit, en de specs zijn goed, Doen
Ik heb nog nooit serieus met 3 schermen gereden maar ik ga niet meer terug naar 60 Hz, het is zo'n verschil, niet alleen in iRacing. Helaas is het bijna niet mogelijk om 3x 144 Hz te pakken of je moet je graphics wel heel erg laag zetten (als je minder dan 100-120 fps haalt dan is een 144 Hz scherm niet zo heel boeiend meer).
Ik heb 3 x een pricewatch: Asus MG279Q ZwartSanderF1 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 11:52:
Heb een beetje research gedaan over de panelen maar volgens mij is TN qua response tijd idd het beste maar omdat je die onder een hoek zet en de kijkhoek van een TN vrij beperkt is, vallen die wat mij betreft sowieso af.
Benieuwd wat anderen hier allemaal hebben. Los van de maat (24/27) ook nog eens de refresh rate (60/120/144) - keuzes keuzes
IPS en 144hz
JezusScr33x0r schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 13:18:
[...]
Ik heb 3 x een pricewatch: Asus MG279Q Zwart
IPS en 144hz

Gaat alleen maar gebruikt worden voor iRacing.
Binnenkort met de Oculus Rift dus dan zie ik de schermen niet meer
Ik ben wel benieuwd naar de uiteindelijke ervaringen met de CV1 (en of dit daadwerkelijk op dit moment meer immersion biedt dan een 160-179 fov 144hz triples opstelling). Als je de CES 2016 reviews bekijkt is men wisselend enthousiast over de scherpte en resolutie.Arfman schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 14:22:
Binnenkort met de Oculus Rift dus dan zie ik de schermen niet meer
Dus toen dacht ik, ik ga een stapje hoger dan TN maar nog wel een iets snellere refreshrate: MVA panelen maar dan 75hz.. MVA was nog steeds de inkijk hoek slecht en pas toen kwam ik erachter hoe schokkerig ik 75hz/60hz ervoer..
Uiteindelijk dus toch maar deze gekozen, ondanks dat het 2 keer zo duur was als dat andere spul. Ik ken mezelf tegoed.. dan blijft het op mijn verlanglijstje staan en dan koop ik ze uiteindelijk toch..
[ Voor 12% gewijzigd door Scr33x0r op 28-01-2016 14:58 ]
Ik weet niet of het daadwerkelijk beter is dan een uberperfecte FoV setup (zoals JoepW die heeft). Het is echter altijd beter dan mijn ietwat ghetto bureauopstelling met 3 schermen waar ik te ver vanaf zit en de hoek simpelweg niet goed kan krijgen. Dat is mijn insteek in ieder geval.Joep Gelissen schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 14:48:
[...]
Ik ben wel benieuwd naar de uiteindelijke ervaringen met de CV1 (en of dit daadwerkelijk op dit moment meer immersion biedt dan een 160-179 fov 144hz triples opstelling). Als je de CES 2016 reviews bekijkt is men wisselend enthousiast over de scherpte en resolutie.
Zodra iRacing goede ondersteuning heeft voor de CV1 of misch. wel de Vive zie ik mezelf er best wel één kopen.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Nadeel is de wel zeer beperkte resolutie. Die is bij de DK2 zo beperkt dat je vaak al moet remmen voordat je een bocht kunt zien, en dat doet na verloop van tijd wel afbreuk aan de ervaring. Daarnaast vind ik het feit dat je met dat ding op je hoofd echt volledig van de buitenwereld bent afgesloten in de praktijk best wel lastig. Als je alleen thuis bent is het prachtig, maar mocht er iemand onverwacht thuis komen dan schrik je je het apelazarus zodra ze je aanraken.
Gevolg is dat ik de DK2 eigenlijk nooit meer gebruik. En hoewel de hogere resolutie van de CV1 de ervaring wel beter zal maken, zal de scherpte nog niet in de buurt komen van wat we met schermen gewend zijn. Daarnaast blijft dat andere nadeel (afgesloten van de buitenwereld) dan ook nog staan.
Ben lens-/brildrager. Hoewel ik het niet verwacht had (je zit immers maar een paar mm van het scherm) had ik mijn lenzen of bril wel nodig. Een bril is overigens zeer oncomfortabel omdat de Rift zo strak om je hoofd zit.BM schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 16:40:
Wat ik me afvraag: hoe bruikbaar zijn al die VR oplossingen voor mensen die (net als ik) met een bril door het leven gaan?
Er worden wel een paar extra lenzen (voor op de Rift) bijgeleverd, maar die heb ik (omdat ik toch praktisch altijd lenzen in heb) niet gebruikt. Weet dus niet of hiermee een bril overbodig kan worden gemaakt.
[ Voor 23% gewijzigd door alexbl69 op 28-01-2016 16:47 ]
In theorie zou het mogelijk moeten zijn om prima VR te gebruiken zonder je bril. Je moet dan alleen even de lenzen in de VR bril afstellen zodat het focus punt goed ligt. Dat is in de praktijk natuurlijk niet haalbaar omdat de lenzen misschien wel een van de duurste onderdelen zijn en die zullen ze niet zomaar even op tig verschillende sterktes maken.BM schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 16:40:
Wat ik me afvraag: hoe bruikbaar zijn al die VR oplossingen voor mensen die (net als ik) met een bril door het leven gaan?
De Rift DK2 is volgens mij prima te gebruiken met bril, is flink verstelbaar en zitten verschillende grootte lenzen in die verder of dichterbij staan om meer ruimte te maken. Maar ik heb geen bril dus kan niet zeggen hoe goed dat werkt of hoe comfortabel dat is.
Of dat bij de nieuwe ook nog is weet ik niet.
De lenzen in de VR headset zijn eigenlijk al een bril, en die zijn zo afgesteld dat het beeld netjes in je ogen geprojecteerd wordt. Daarom kun je uberhaupt iets zien, zonder die lenzen zit het beeld veel te dichtbij en kun je er nooit op focussen. Je hebt dus gewoon je bril / lenzen nodig omdat de lenzen in de VR afgesteld zijn voor een "perfect" oog en als jouw oog afwijkt dan klopt dat dus niet. Net zoals in de echte wereld, dat is het beetje het puntalexbl69 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 16:41:
Ben lens-/brildrager. Hoewel ik het niet verwacht had (je zit immers maar een paar mm van het scherm) had ik mijn lenzen of bril wel nodig.
[ Voor 28% gewijzigd door NickThissen op 28-01-2016 16:55 ]
De settings veranderen voor de nurburg is dan nog de enigste optie die overblijft, maar die had ik zelf al gevonden
Zo maar eens proberen
[ Voor 3% gewijzigd door JoepW op 28-01-2016 20:25 ]

Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen