1e race in de Skip gebeurde wat er wel vaker gebeurt is: Stond met m'n voet op de koppeling, mja, die heb ik niet gemapped in de Skip, dus dat wat wederom een valse start. Deze keer maar meteen gas gegeven om niet al te veel tijd te verliezen, en na 3 rondes mijn stop&go gedaan. Hierdoor lag ik zowat achteraan, maar met maar een paar seconden achterstand op een paar groepjes. Die reed ik vrij vlot dicht, en zo een aantal leuke gevechten gehad. Helaas begon ik de Skip wat te overdriven, en dat ging in turn 1 dus mis. Voorvleugel kwijt, en weer achter Joep aansluiten. Die kon ik wel weer terugpakken, maar toen ging het niet veel later mis bij het uitkomen van de chicane. Kwam daar net met het achterwiel op het gras, flink overstuur, en corrigeren, maar dat ging op een gegeven moment niet snel meer (stom F1 stuur) om hem op te vangen. Raakte aan de binnenkant de muur, en kwam maar moeizaam weer de baan op. Verloor dik 15s, en de rest dus alleen gereden.
Race 2:
vanaf p4-5 gestart. Had wat moeite om Tuan en Pascal in te halen, maar daarna kon ik vrij snel naar P1 rijden. Ik had gehoopt dat ik al een klein gaatje had geslagen totdat de snelle mannen achter me kwamen te zitten, maar helaas. JB Massida kon aanhaken, en begon na een paar rondes aan te vallen. We hadden in de hairpin contact, waarbij ik dacht dat hij naar buiten kwam, maar het was gewoon mijn eigen schuld... Stom... Kon wel gewoon door, en 2 rondes later kon ik hem op de S/F straight m'n auto ernaast drukken, en liet ik hem in T1 vrij weinig ruimte op de exit (een Hamiltontje) waardoor hij flink van z'n gas af moest. Hierdoor kwamen Bas en Arjan ook bij het gevecht, en werden de laatste rondes een flinke uitdaging. Jammer dat JB en Arjan een ghost contact hadden in T1 waardoor Arjan een meatball kreeg en de pits moest opzoeken. Ik kon daarna vrij snel JB voorbij, en hij had daarna Bas meteen in z'n nek hangen waardoor ik een klein gaatje kon slaan. Doordat JB en Bas in gevecht bleven kon ik dat gaatje tot de finish volhouden, en was de winst in race 2 voor mij.
Jammer van race 1, maar wel weer een leuke avond gehad en flink gelachen op TS
Toch smaakt het rijden in de Skip weer naar meer. Kijken of ik deze week buiten de practice voor de NES 24hr van Le Mans ook nog tijd heb voor de Skip.