iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 87 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deRidder
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-09 12:11
Wat is .irlap? Als je telemetry opneemt, exporteert iRacing toch gelijk naar .ibt?
In jouw screenshot staat ook dat hij de .ibt bestanden opent: Processing F:\P....32.ibt

Mijn instellingen staan exact hetzelfde als bij jou. Bij mij converteerd hij het .ibt bestand naar .ld en .ldx bestanden. Dit kan ik gewoon opennen met Motec.

Maar misschien zit er een bug in de versie die jij hebt. In de log staat dat hij naar .csv exporteerd in plaats van Motec. Ik heb 1.7.3.2, een oudere versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:10
Ik heb een IRlap bestand gedownload van het apex racing forum. Dus ik heb hem zelf niet opgenomen. Ik heb nog geen IBT bestand, helaas.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:25
aicaramba schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:17:
Is het mogelijk om een .irlap file te converten naar een IBT-file? Ik vind het toch nog altijd lastig om de juiste bestandstypen te krijgen voor motec. Ik google er op los, maar vind er altijd maar weinig over.
  • .irlap = iSpeed telemetry data
  • .ibt = iRacing telemetry data (voor Atlas)
  • .ld = motec telemetry data
Je kunt .ibt converteren naar .ld met Mu, maar .irlap kan je alleen maar met de iSpeed Lap Analyzer bekijken.

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vanavond de nieuwe build en de C6.R eens goed aan de tand gevoeld. De eerste indruk viel een beetje tegen, flink glijden en een beetje vaag stuur gedrag. Traction was ook heel anders, met de lage lock op de drive diff trok het binnenste achterwiel ook flinke strepen bij het uitkomen van low speed corners.
De gewichtsverplaatsing was ook erg goed te voelen, vooral bij het aanremmen en inrollen van de bocht wil de achterkant flink 'uithangen', maakt de wagen speels, maar niet sneller.
Na wat meer rondjes gewenning en wat tweaks aan de setup vond ik het extra vergevingsgezinde wel fijn. Hard aanremmen en insturen blijft gewoon tricky.

Daarna een NES practice sessie gejoined. Daar bleken de tweaks erg goed te werken en met het snelle weer was er heerlijk te rijden. Op m'n setup slijten de achterbandjes nog iets harder dan voor, dat zal een aandachtspuntje worden. Kwa snelheid was er niets mis met de Corvette al leken de anderen nog wel op zoek naar snelheid deze build. Le Mans blijft fantastisch, Porsche curves zijn prachtig, alleen die blauwe muur... die gaat er een aantal de das om doen 😬.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:37

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Red Baron schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:50:
[...]
Je kunt .ibt converteren naar .ld met Mu, maar .irlap kan je alleen maar met de iSpeed Lap Analyzer bekijken.
ik had er oveehwwn gelezen dat het een iSpeed file was.. Thanks!

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Red Baron schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:50:
[...]
Dank je! Helaas.. Dat wordt dan even wat gerommel met verschillende programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-08 17:05

knightvision

Hihihihi ik ben stout....

hoe kan het zo zijn dat ik met de porsche veel meer mijn stuur moet insturen in de bochten? lijkt soms wel alsof het 1200 degrees of rotation is! het voelt soms net even te wijd....

My Hardrocking iRacing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

Je kunt per auto de steering angle aangeven .. die staat toch niet toevallig op meer dan 900?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
knightvision schreef op zondag 12 maart 2017 @ 23:37:
hoe kan het zo zijn dat ik met de porsche veel meer mijn stuur moet insturen in de bochten? lijkt soms wel alsof het 1200 degrees of rotation is! het voelt soms net even te wijd....
Ga je niet te hard de bocht in.
De Porsche (by design) is slow in en vroeg op het gas en sturen met het gas...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:16

DutchDevil79

I race, therfore I am

Zo gister dagje lopen klussen. Bij BM zijn Obutto spullen opgehaald en aan de slag gegaan. Nu zit ik voortaan ook wat fatsoenlijker. Moet nog wel beetje finetunen maar het functioneert allemaal naar behoren nu.

Volgende fase is 3 schermen maar daar wil ik ook een nieuwe PC voor aanschaffen. Iets voor op de lange termijn (vakantie geld of zo haha)

Afbeeldingslocatie: https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/17264747_1524095320943369_6560931284293495825_n.jpg?oh=8e2890128524ffcaa6c12269581a3508&oe=592C94E0

Dus helemaal klaar voor Dinsdag avond!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
DutchDevil79 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 09:53:
Zo gister dagje lopen klussen. Bij BM zijn Obutto spullen opgehaald en aan de slag gegaan. Nu zit ik voortaan ook wat fatsoenlijker. Moet nog wel beetje finetunen maar het functioneert allemaal naar behoren nu.

Volgende fase is 3 schermen maar daar wil ik ook een nieuwe PC voor aanschaffen. Iets voor op de lange termijn (vakantie geld of zo haha)

[afbeelding]

Ziet er goed uit.
Ik zou alleen het scherm dichter bij zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-07 13:27
Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:55:
Vanavond de nieuwe build en de C6.R eens goed aan de tand gevoeld. De eerste indruk viel een beetje tegen, flink glijden en een beetje vaag stuur gedrag. Traction was ook heel anders, met de lage lock op de drive diff trok het binnenste achterwiel ook flinke strepen bij het uitkomen van low speed corners.
De gewichtsverplaatsing was ook erg goed te voelen, vooral bij het aanremmen en inrollen van de bocht wil de achterkant flink 'uithangen', maakt de wagen speels, maar niet sneller.
Na wat meer rondjes gewenning en wat tweaks aan de setup vond ik het extra vergevingsgezinde wel fijn. Hard aanremmen en insturen blijft gewoon tricky.

Daarna een NES practice sessie gejoined. Daar bleken de tweaks erg goed te werken en met het snelle weer was er heerlijk te rijden. Op m'n setup slijten de achterbandjes nog iets harder dan voor, dat zal een aandachtspuntje worden. Kwa snelheid was er niets mis met de Corvette al leken de anderen nog wel op zoek naar snelheid deze build. Le Mans blijft fantastisch, Porsche curves zijn prachtig, alleen die blauwe muur... die gaat er een aantal de das om doen 😬.
De Corvette is inderdaad niet makkelijk op Le Mans, met dat low aero gedoe. Blijft wel fijn om met die V8 op Hunaudières te rijden 8)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

[afbeelding]

Ziet er mooi uit! Zit je in het washok ofzo? :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:46

BM

Moderator Spielerij

[afbeelding]

Nice _/-\o_ Dat je er maar net zoveel plezier van mag hebben als ik gehad heb :)

Kleine tip: die buttonbox past precise op de plaat waarmee ook die tabletops vast gezet worden (als ik me niet vergis). 2 schroefjes uit de buttonbox, en dan via die plaat vast maken, dan kun je die ook makkelijk wegdraaien :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:59
derx666 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 18:12:
[...]

Kreeg je daar ook meteen een gratis abbo op vrs voor ? Verder ga ik die wel eens ff lekker uitpluizen :)
Yup.. niet de vol package.. VRS werkt best wel ok.. vooral als je wel data binnen je team wilt delen, maar niet met iedereen (zoals iSpeed)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Scr33x0r schreef op maandag 13 maart 2017 @ 10:46:
[...]

Yup.. niet de vol package.. VRS werkt best wel ok.. vooral als je wel data binnen je team wilt delen, maar niet met iedereen (zoals iSpeed)
Had je wat aan de OBS instellingen?
Afbeeldingslocatie: http://www.got-racing.eu/wp/wp-content/uploads/GoT_Track_Day.png

Vanavond de eerste keer een GoT Track Day met dit programma:

GoT | Track Day 17S2-W113-03-17
Car(s)Track(s)
Formula Renault 2.0
Formula Renault 2.0
Fuel100 % (+/- 50 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Donington Park Racing Circuit - Grand Prix
Donington Park Racing Circuit - Grand Prix
Day or NightDay
Pit stalls43 / 51
Basic contentNo
Program (CET)
Heat 1
Free practice / Warm-up20:00 - 22:00 (120 min.)
QualificationUitslag vorige race / aparte qualificatie
Race22:00 - 22:00 (0 min.)
Start0
MC GridSingle Class
Grid orderQualification
CautionsLocal
Restart-
Fast Repairs255
Disqual. Inc's-
Weather
TemperatureHumidityFogWind speedWind directionSky
26° C55%0%3 Km/uNPartly Cloudy
Time of Day: Morning

Ik hoop en reken (gezien de uitkomst van de Enquete) op voldoende animo van 'leerlingen' en 'instructeurs'.

Tot vanavond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Arfman schreef op maandag 13 maart 2017 @ 10:35:
[...]

Ziet er mooi uit! Zit je in het washok ofzo? :P
haha, ja heb maar 1 extra kamer. Dus daar staat ook de droger en vriezer. Moest ook eerst bureau wat er nu stond weg doen. Man je wil niet weten wat ik daar achter vond (stond er al 10 jaar)
Ben nog wel aan het kijken hoe ik het ga plaatsen definitief. Kan het spul ook nog omdraaien, kan ik naar buiten kijken. En ja Joep weet dat het scherm nog niet optimaal staat. Wil hem ook nog iets lager hebben, maar dan moet ik aardig wat bouten los draaien. Had ik gister geen zin meer in. Vanavond maar is kijken.

@BM:
Ah ik zat al te kijken hoe je die erop had vast gezet. Zat al te denken aan klitterbant of zo. Maar net aan gedacht om die schroeven te gebruiken. Thanks.

[ Voor 10% gewijzigd door DutchDevil79 op 13-03-2017 11:07 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:59
Helaas, die combi zit nog niet in mijn aanschaf pakket. Veel plezier iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:59
JoepW schreef op maandag 13 maart 2017 @ 10:58:
[...]

Nog niet gecheckt. Sinds zaterdag mn pc niet aangehad :)

Zal vanavond wel even checken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
JoepW schreef op maandag 13 maart 2017 @ 10:58:
[...]

[afbeelding]

Vanavond de eerste keer een GoT Track Day met dit programma:

...

Ik hoop en reken (gezien de uitkomst van de Enquete) op voldoende animo van 'leerlingen' en 'instructeurs'.

Tot vanavond!
Interesse, maar ik heb al een race gepland vanavond :/

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
ThiJor schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:56:
[...]

Interesse, maar ik heb al een race gepland vanavond :/
Deze mis ik als post-beoordeling: Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/topic_2017/S2/ThumbDown.png :P :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:02

derx666

mecker ende blaet

Scr33x0r schreef op maandag 13 maart 2017 @ 10:46:
[...]

Inderdaad, maar nu de nieuwe interface sinds het een betaalde dienst is geworden vind ik wat minder, plus dat ik de kosten ook vrij hoog vind.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

Arfman schreef op maandag 13 maart 2017 @ 08:28:
Je kunt per auto de steering angle aangeven .. die staat toch niet toevallig op meer dan 900?
Is dat niet de wheel angle in je iracing config menu ? (die staat op 900 gewoon)
Zo niet... hoe en waar moet ik zijn. Of heeft iedereen de porsche ongewijzigd?
Ik moet echt mijn hele stuur omgooien voor bochten. Geen realistisch gevoel, met mercedes, audi etc is het beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Vlieg je niet gewoon te hard de bocht in waardoor je gigantisch onderstuur krijgt ?

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

derx666 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 13:31:
Vlieg je niet gewoon te hard de bocht in waardoor je gigantisch onderstuur krijgt ?
Hmmmz Wellicht maar alsnog voelt het niet natuurlijk aan, of ik wil te snel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

knightvision schreef op maandag 13 maart 2017 @ 13:45:
[...]

Hmmmz Wellicht maar alsnog voelt het niet natuurlijk aan, of ik wil te snel....
Ik bedoelde inderdaad die angle, dat moet allemaal op 900 staan. Ik denk dat je veel te hard instuurt, post eens een replay?

Tip van Joep: zet je bandengeluid maximaal en demp motor/omgevingsgeluid in iRacing een beetje, hoor je veel beter wanneer je op/over de limiet zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
Je moet iets meer sturen met de CSpec/911 dan andere is mijn ervaring. Op zich zeer logisch omdat de motor achterin zit, en de voorkant dus niet het gewicht van de motor heeft. Er is ook 0,00000000 downforce om de voorkant op de weg te drukken.

Je moet dus sowieso ietsjes meer sturen, maar als je te hard gaat, dan onderstuur je gewoon rechtdoor. Eerste reactie zou zijn meer sturen, maar dat maakt het alleen maar erger op het moment dat de banden echt warm worden.

Voor mijn gevoel moet in het begin zeer langzaam de bocht in, maar als je de auto vaker rijd, dan merk je dat niet meer :) Dan krijg je weer het probleem dat je met andere auto's te langzaam de bocht in gaat :+

En ik probeer vanavond er om 2000 te zijn, en anders ben ik online met een pizza in de hand :Y)

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-10 12:51
Ik probeer er ook bij te zijn, rond 20u gaan de kids slapen. Dus misschien ietsje later.

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
De replay van vanavond; 2 rondjes, niet identiek maar ongeveer dezelfde tijden:
https://dl.dropboxusercon...8/FR20_Donington_17S2.zip

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.got-racing.eu/wp/wp-content/uploads/GoT_Grand_Tour.png

Vanavond de eerste 2 heats van onze nieuwe GoT Grand Tour (GGT) die we voortaan elke dinsdag organiseren.

GoT Grand Tour 17S2-W114-03-17
Car(s)Track(s)
Skip Barber Formula 2000
Skip Barber Formula 2000
Fuel100 % (+/- 19,7 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Barber Motorsports Park - Short A (Heat 1)
Barber Motorsports Park - Short A
Day or NightDay
Pit stalls43 / 60
Basic contentNo
Program (CET)
Heat 1
Free practice / Warm-up20:00 - 21:00 (60 min.)
Qualification21:00 - 21:10 (10 min.) (Lone: 4 Laps)
Race21:10 - 21:30 (20 min.)
StartStanding
MC GridSingle Class
Grid orderQualification
CautionsLocal
Restart-
Fast Repairs1
Disqual. Inc's-
Heat 2
Free practice / Warm-up21:40 - 21:50 (10 min.)
QualificationBased on Heat 1
Race21:50 - 22:20 (30 min.)
StartRolling
MC GridSingle Class
Grid orderSequential (inverted) (Previous race/heat)
CautionsLocal
Restart-
Fast Repairs1
Disqual. Inc's-
Weather
TemperatureHumidityFogWind speedWind directionSky
RealisticRealisticRealisticRealisticRealisticRealistic
Time of Day: Morning

Detail over de serie vind je hier: http://www.got-racing.eu/wp/?page_id=75

Tot vanavond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

De Barber op Barber, leuk!

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
Ja! Leuke combinatie heb ik gemerkt afgelopen seizoen :9

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
NickThissen schreef op maandag 13 maart 2017 @ 22:03:
De replay van vanavond; 2 rondjes, niet identiek maar ongeveer dezelfde tijden:
https://dl.dropboxusercon...8/FR20_Donington_17S2.zip
Vind ik hem ook op ispeed? Ik zat 0.7 van je tijd voor je demo lap en ik heb er niets meer kunnen afkrijgen :'(

Nog eens bedankt aan de organisatie!

[ Voor 5% gewijzigd door A1AD op 14-03-2017 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
A1AD schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 09:32:
[...]

Vind ik hem ook op ispeed? Ik zat 0.7 van je tijd voor je demo lap en ik heb er niets meer kunnen afkrijgen :'(

Nog eens bedankt aan de organisatie!
Nee die had ik helaas niet draaien, zal ik de volgende keer aan denken. Hij zou wel op VRS moeten staan, als je toegang wil tot het team moet je even je email (waarmee je een VRS account hebt) doorsturen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Gisteren een leuke oefen race gedaan met de SRF op Watkins. Hele race lang close racen!

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
gister nog even de replay van Nick nagekeken.

Het is denk ik ook een groot stuk vertrouwen en ervaring hebben. Want ik zie je soms insturen dat ik denk: Hoe dan? Als ik dat doe, dan sta ik achterste voren :) Nu had ik in het begin veel moeite met het stuur. De FR2.0 heeft veeeeeeeeeel minder input nodig dan wat ik normaal rij.

Maar toch nog 0,5s er af gekregen na de tips, en de optimal was 1:25.2 wat denk ik ook niet slecht is :)

En alles met barber is leuk, of het nu de auto of circuit is. En nu beide .... ik ga tissues naast me neer leggen vanavond :p

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
-PassY- schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 12:33:
gister nog even de replay van Nick nagekeken.

Het is denk ik ook een groot stuk vertrouwen en ervaring hebben. Want ik zie je soms insturen dat ik denk: Hoe dan? Als ik dat doe, dan sta ik achterste voren :)
Ja hier ook, wanneer ik in T4 zo laat rem als Nick dan is mijn momentum volledig weg of ik parkeer hem in de kant. T10 is helemaal een ramp om consistent door te komen.

Nick rijdt sub 1m24 terwijl hij rustig wat commentaar aan het geven is, mij stoort het al wanneer er gewoon gepraat wordt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Laatst online: 14-06-2024
A1AD schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:45:
[...]

Ja hier ook, wanneer ik in T4 zo laat rem als Nick dan is mijn momentum volledig weg of ik parkeer hem in de kant. T10 is helemaal een ramp om consistent door te komen.

Nick rijdt sub 1m24 terwijl hij rustig wat commentaar aan het geven is, mij stoort het al wanneer er gewoon gepraat wordt :+
Hahahaha laat ik het zo zeggen zijn eerste rondje op snelheid met een aantal fouten erin is een tijd die ik nooit zal rijden maarrrrrrr ik heb gister mijn rondetijd onder de 1.25 gekregen met Battle of the Little Wings waar ik 6de ben geworden.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
PatrickPost1972 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 14:20:
[...]

Hahahaha laat ik het zo zeggen zijn eerste rondje op snelheid met een aantal fouten erin is een tijd die ik nooit zal rijden maarrrrrrr ik heb gister mijn rondetijd onder de 1.25 gekregen met Battle of the Little Wings waar ik 6de ben geworden.
Mooi resultaat! Wat was de track temp? Ik heb ook al 1m24 ers gedaan maar toen was het wel kouder dan op onze trackday gisteren (30gr).

@JoepW Kunnen we tussendoor wat close racingschool doen op de trackdays? Dat heb ik gisteren wel wat gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
A1AD schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 14:24:
[...]

Mooi resultaat! Wat was de track temp? Ik heb ook al 1m24 ers gedaan maar toen was het wel kouder dan op onze trackday gisteren (30gr).

@JoepW Kunnen we tussendoor wat close racingschool doen op de trackdays? Dat heb ik gisteren wel wat gemist.
Dynamic: 67°F, Wind N @ 15 MPH,
Atmosphere: 74 RH,
Skies: Mostly Cloudy

Time Of Day: Morning

Moet zeggen vind rondetijden niet belangrijk ik weet toch regelmatig leuke uitslagen te halen door zeer constant te rijden en door uit de problemen te blijven, en moet zeggen dat ik nu redelijk zie aankomen wanneer het fout gaat tussen anderen. Het grappige was dat ik gister voor iemand reed die van de baan schoot en zei je pace was heel constant en snel en hierdoor moest ik pushen en ik rijd echt geen alientijden :o :o .

[ Voor 31% gewijzigd door PatrickPost1972 op 14-03-2017 14:32 ]

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
PatrickPost1972 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 14:27:
[...]
Dynamic: 67°F, Wind N @ 15 MPH,
Atmosphere: 74 RH,
Skies: Mostly Cloudy

Time Of Day: Morning
En niet veel last gehad van verlies van downforce wanneer je dicht op elkaar rijdt? Ik heb weinig ervaring met de FR2.0 maar het leek gisteren wel erg merkbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickPost1972
A1AD schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 14:31:
[...]

En niet veel last gehad van verlies van downforce wanneer je dicht op elkaar rijdt? Ik heb weinig ervaring met de FR2.0 maar het leek gisteren wel erg merkbaar.
Ja dat merk je wel, rekening mee houden en iets eerder remmen komt het allemaal goed.

[ Voor 19% gewijzigd door PatrickPost1972 op 14-03-2017 14:58 ]

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
A1AD schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 14:24:
[...]

Goed idee. Gaan we proberen mee te nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

Is maandags nu een soort school dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
knightvision schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 18:06:
Is maandags nu een soort school dan ?
Ja, maandag is track day. Dan gaan we oefenen met een populaire auto (skip, fr2.0) op het circuit dat de week erna wordt gereden in de officiele serie. Er wordt dan uitleg gegeven aan nieuwere rijders en ze kunnen mee kijken met snelle coureurs.

Dinsdag is 'The Grand Tour'. Dat is het oude monday tournament.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
aicaramba schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 18:40:
[...]

Ja, maandag is track day. Dan gaan we oefenen met een populaire auto (skip, fr2.0) op het circuit dat de week erna wordt gereden in de officiele serie. Er wordt dan uitleg gegeven aan nieuwere rijders en ze kunnen mee kijken met snelle coureurs.

Dinsdag is 'The Grand Tour'. Dat is het oude monday tournament.
En af en toe een close race oefening of een pit-party kunnen we goed doen op de Track Day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

Tof! ik wil vanavond ook meedoen maar heb de track niet! ben zo blut als het maar kan zijn na wat aankopen! ;(

[ Voor 4% gewijzigd door knightvision op 14-03-2017 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 15:06
Net de sharpening aangezet, wat maakt dat een verschil met de Oculus Rift zeg! Alles is echt een stuk scherper, kan gewoon verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Als het goed is stream ik vanavond de races van de GGT hier.

Alle geplande broadcasts zijn te vinden via onze sites en hier

[ Voor 4% gewijzigd door JoepW op 14-03-2017 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Oh.. Dat circuit heb ik niet, trouwens :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Waren leuke races! Kwam er in de practice achter dat mijn pedalen niet goed werkten (net geen volgas), tijdens de Q gefixed maar ik kwam zelf ook echt snelheid te kort. Ik reed een 1.04.4 terwijl de toppers 1.03.3 reden en daardoor startte ik bijna achteraan in race 1.

Race 1 was leuk, alles heel gehouden, veel gevechten en door stomweg te blijven rijden toch als 11e of 12e gefinished.

Race 2 was van korte duur. Omdat ik de Rift gebruik en vanwege realisme de Virtual Mirror had uitgezet, durfde ik eigenlijk niet goed te verdedigen en gingen mensen me links en rechts voorbij. Helaas had ik in Turn 1 een lagcontact met Bas waardoor mijn rechtervoorwiel krom stond. Nieuwe auto gehaald en zo'n beetje de hele race alleen gereden, totdat op het eind Robbert me nog even voorbijkwam.

Skip is nooit echt mijn auto geweest en daarnaast lijken mijn rijskills omgekeerd evenredig aan de apparatuur die ik gebruik :'( Ooit begonnen met een G25 en singlescreen, niet dat ik toen Senna was maar kwam echt fatsoenlijk mee. Nu een mooi stuur, dikke PC, Oculus Rift maar de snelheid is echt ver te zoeken. Oefenen maar weer .... :)

Virtual Mirror aangezet weer en cockpit mirrors uit. Leuk hoor, realisme, maar als je daardoor niet kunt/durft te vechten om posities houdt het snel op.

[ Voor 7% gewijzigd door Arfman op 14-03-2017 22:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
Bedankt voor de races! Erg leuk, veel geleerd ondanks dat ik best veel langzamer was. Kan nu ff geen glas drinken meer oppakken van de trillingen in mijn hand, maar dat mag de pret niet drukken! Tot de volgende race!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

ZFLaSH schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 22:38:
Bedankt voor de races! Erg leuk, veel geleerd ondanks dat ik best veel langzamer was. Kan nu ff geen glas drinken meer oppakken van de trillingen in mijn hand, maar dat mag de pret niet drukken! Tot de volgende race!
Niet zo hard knijpen in je stuur :)

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 15:06
DirkT schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 22:41:
[...]
Niet zo hard knijpen in je stuur :)
Als ik het goed begrepen heb rijdt hij maar met één hand. Zelf ook stijve schouders, race veel te krampachtig :+. Er zat een mooie verdeling in de tijden over het hele veld zodat er overal wel redelijk geraced werd, ik heb me vermaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Alexji schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 22:44:
[...]

Als ik het goed begrepen heb rijdt hij maar met één hand. Zelf ook stijve schouders, race veel te krampachtig :+. Er zat een mooie verdeling in de tijden over het hele veld zodat er overal wel redelijk geraced werd, ik heb me vermaakt.
Hahaha, ja klopt. Ik knijp denk ik ook wel te hard in het stuur, maar dat 1,5 uurtje boksen van tevoren was denk ik ook net iets teveel :)

Ik zal wel eens een keer een filmpje maken, hoe ik rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:11
Geen beste avond. Ik kon de pace niet vinden. De skip blijft in dat opzicht een apart geval bij mij. Op de ene baan kan ik prima meekomen en de andere baan ben ik nergens.

Tweede race tikte ik Joep ook nog eens achterstevoren waarvoor nogmaals mijn excuses!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Was een mooi veld gister ja. Kwam zelf iets later in de server omdat ik nog een andere afspraak had gister. Daardoor iets minder tijd om te oefenen en zeker met zo'n nieuwe opstelling had ik dat wel nodig. Zat dan ook niet echt van voren en in de kwalificatie ook nog 2 rondjes verpest door een incje. Daardoor als 14de op de startgrid.

Race 1:
Op begin leuk kunnen vechten met de mensen om me heen. Jammer genoeg niet helemaal schade vrij. 3 wijd door de chicane achterop het circuit was niet verstandig. Ik raakte volgens mij Pascal links van me waardoor ik al mijn snelheid verloor. Weer wat plekjes verloren. Zat daarna achteraan het groepje met volgens mij alleen Joep en Frank nog achter me. Frank probeerde echter in turn 1 hem ernaast te zetten wat niet goed afliep. Daardoor had ik echter wel een meatball en kon ik helemaal achteraan rijden. Zat na de pitstop 5 sec achter Nick 2, maar kon dat gat niet meer helemaal dicht rijden.

Race 2:
Nu mocht ik aardig van voren starten met reversed grid. Zou eigenlijk p3 zijn maar omdat p1 niet startte kon ik als p2 door de eerste bocht in gaan. Echter daarna verloor ik toch wat plekjes met vechten voor positie waarbij ik niet altijd de beste lijn had. Zat uit eindelijk achter een groepje met o.a. Nick 1. Kwam wat meer in mijn ritme en de tijden waren nu ook netjes in de 1.03. Echter ging het fout in turn 1 waarbij Nick zich verremde en voor mijn neus een slide had. Ik kon er niet meer omheen en zat vol in zijn zijkant, Dit zorgde weer voor een meatball en ik kon weer achteraan het veld sluiten. Kon toen nog wel richting Arjan voor me rijden en hem inhalen maar meer zat er niet in.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarisico
  • Registratie: Augustus 2016
  • Niet online
Tja, geen beste avond voor mij. 1e race was leuk behalve dat ik van de baan afvloog, dacht de baan weer op te kunnen met 2 sec. voorsprong op m'n Relative screen! Niet dus want ik reed bijna een paar mensen van de baan. 8)7 Excuses daarvoor. Ik was er niet helemaal bij. Mijn 2e race was..... kort! Te weinig benzine in m'n Skip en ipv gewoon tijdens de eerste ronde de pits in te duiken ga ik op Esc drukken. Waarom.... tja... zullen we maar zeggen: Ik had m'n dag niet. Wel genoten/gelachen om de conversaties op teamspeak.
Over afgelopen maandag,.. daar heb ik veel aan gehad. Uiteindelijk wel m'n pers.best verbetert met een seconde. Groet.

[ Voor 17% gewijzigd door Alarisico op 15-03-2017 09:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
Alarisico schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:16:
Tja, geen beste avond voor mij. 1e race was leuk behalve dat ik Plus dat ik van de baan afvloog dacht de baan weer op te kunnen met 2 sec. voorsprong op m'n Relative screen! Niet dus want ik reed bijna een paar mensen van de baan. Excuses daarvoor. Ik was er niet helemaal bij gasten. In de 2e race was al helemaal triest! M'n Skip te weinig benzine en ipv gewoon tijdens de eerste ronde de pits in te duiken ga ik op Esc drukken. Waarom.... Tja... Zullen we maar zeggen: Ik had m'n dag niet. Wel genoten/gelachen om de conversaties op teamspeak.
Groetuh uit Leiduh.
Dat had ik dus bij race 2 ook. Shit, te weinig bezine. Vlug even bij vullen. Hmm,. waarom sta ik in de pits? dammit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
Kwam online om even een een Indycar race te gaan doen en zag toen de PM van Nick.
Nog net op tijd om de kwalificatie te starten om er in de eerste ronde achter te komen dat er een verkorte layout gereden werd :D

Race 1 was drama met als resultaat een bijna pole in de 2e race :+
De leider verscheen niet op de grid, dus effectief alsnog pole.

Nu gelukkig wel leuke gevechten gehad, maar helaas wel contact met beide Nick's gehad.
Blijkbaar moet ik wat anders die eerste bocht in, want daar zit iedereen op m'n vleugel steeds :(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
Voor mij was het de 2de keer dat ik de Skip reed, na die 2.5u race wat we ooit gedaan hebben op Indy.

Race 1 op P6 gestart, wat plaatsen gewonnen en verloren om dan uiteindelijk terug op P6 te eindigen. Zelf ben ik half rondgeduwd in de voorlaatste bocht, maar wist dat op een raadselachtige manier toch op te vangen en zonder schade door te rijden. Later in de race had ik dan weer contact met Bas, sorry daarvoor. Ik nam die verbindingsbocht blijkbaar iets anders...

In de 2de race heel rustig gestart en de snelle mannen achter me schoten me dan ook vlug voorbij. Ik kon een aantal rondjes in het spoor van Nick1 en Arjan blijven, maar heel lang heeft dat ook niet geduurd. Ergens 10 minuten in de race had ik dan een momentje bij het uitkomen van die verbindingsbocht en verloor daar 10s, gelukkig zonder meer erg. Kleine inhaalrace gestart en door het uitvallen van anderen voor me, kwam ik plots in een gevecht terecht voor P4. Met nog 3 rondes te gaan een inhaalpoging kunnen doen in de voorlaatste bocht voor P5 om dan snel erna P4 te pakken in T2. Doordat ze achter me begonnen te vechten kon ik de race rustig uitrijden op P4.

Toffe combinatie en veel plezier gehad met het luisteren op TS. Ik weet niet wat er met mijn microfoon was, maar blijkbaar stond hij veel te luid. Als iemand later vanavond online is om dat mee op te lossen?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
tim.w schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 08:34:
....Tweede race tikte ik Joep ook nog eens achterstevoren waarvoor nogmaals mijn excuses!
Zoals al op TS gezegd... Shit happens en ik zat al in de problemen met mijn erg krappe bocht ter verdediging. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

1e race in de Skip gebeurde wat er wel vaker gebeurt is: Stond met m'n voet op de koppeling, mja, die heb ik niet gemapped in de Skip, dus dat wat wederom een valse start. Deze keer maar meteen gas gegeven om niet al te veel tijd te verliezen, en na 3 rondes mijn stop&go gedaan. Hierdoor lag ik zowat achteraan, maar met maar een paar seconden achterstand op een paar groepjes. Die reed ik vrij vlot dicht, en zo een aantal leuke gevechten gehad. Helaas begon ik de Skip wat te overdriven, en dat ging in turn 1 dus mis. Voorvleugel kwijt, en weer achter Joep aansluiten. Die kon ik wel weer terugpakken, maar toen ging het niet veel later mis bij het uitkomen van de chicane. Kwam daar net met het achterwiel op het gras, flink overstuur, en corrigeren, maar dat ging op een gegeven moment niet snel meer (stom F1 stuur) om hem op te vangen. Raakte aan de binnenkant de muur, en kwam maar moeizaam weer de baan op. Verloor dik 15s, en de rest dus alleen gereden.

Race 2:
vanaf p4-5 gestart. Had wat moeite om Tuan en Pascal in te halen, maar daarna kon ik vrij snel naar P1 rijden. Ik had gehoopt dat ik al een klein gaatje had geslagen totdat de snelle mannen achter me kwamen te zitten, maar helaas. JB Massida kon aanhaken, en begon na een paar rondes aan te vallen. We hadden in de hairpin contact, waarbij ik dacht dat hij naar buiten kwam, maar het was gewoon mijn eigen schuld... Stom... Kon wel gewoon door, en 2 rondes later kon ik hem op de S/F straight m'n auto ernaast drukken, en liet ik hem in T1 vrij weinig ruimte op de exit (een Hamiltontje) waardoor hij flink van z'n gas af moest. Hierdoor kwamen Bas en Arjan ook bij het gevecht, en werden de laatste rondes een flinke uitdaging. Jammer dat JB en Arjan een ghost contact hadden in T1 waardoor Arjan een meatball kreeg en de pits moest opzoeken. Ik kon daarna vrij snel JB voorbij, en hij had daarna Bas meteen in z'n nek hangen waardoor ik een klein gaatje kon slaan. Doordat JB en Bas in gevecht bleven kon ik dat gaatje tot de finish volhouden, en was de winst in race 2 voor mij.
Jammer van race 1, maar wel weer een leuke avond gehad en flink gelachen op TS :)

Toch smaakt het rijden in de Skip weer naar meer. Kijken of ik deze week buiten de practice voor de NES 24hr van Le Mans ook nog tijd heb voor de Skip.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Wat is het voordeel om de koppeling op een knop te hebben bij de skippy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Is voor mij sneller dan het koppelingspedaal gebruiken. Mijn voet kan gewoon niet zo snel bewegen als een knop, plus dat ik dan door de race met m'n linkervoet continu pedalen zit te switchen. Met een buttonclutch was ik gewoon wat consistenter. Je kunt bij de Skip ook even je gas liften om te schakelen, maar dat vind ik midcorner dan weer een probleem. Toen ik nog veel in de Skip reed deed ik dat wel op de straights, omdat liften volgens mij nog net iets sneller is dan een clutch gebruiken, maar dat is echt marginaal. Als je echter een TimeTrial competitie doet dan gaat het in de Skip soms om honderdsten verschil, en dan helpen dus alle kleine beetjes :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
derx666 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:18:
Is voor mij sneller dan het koppelingspedaal gebruiken. Mijn voet kan gewoon niet zo snel bewegen als een knop, plus dat ik dan door de race met m'n linkervoet continu pedalen zit te switchen. Met een buttonclutch was ik gewoon wat consistenter. Je kunt bij de Skip ook even je gas liften om te schakelen, maar dat vind ik midcorner dan weer een probleem. Toen ik nog veel in de Skip reed deed ik dat wel op de straights, omdat liften volgens mij nog net iets sneller is dan een clutch gebruiken, maar dat is echt marginaal. Als je echter een TimeTrial competitie doet dan gaat het in de Skip soms om honderdsten verschil, en dan helpen dus alle kleine beetjes :)
Kijk! Dat wist ik dan weer niet. Ik gebruik dus gewoon de clutch. Vanavond eens proberen. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Het scheelt niet heel veel hoor, en ik denk dat het beter is om eerst de auto onder controle te krijgen en gewoon met auto clutch/blip te rijden. Dat heb ik de eerste 2-3 seizoenen Skip ook gedaan. Daar verlies je hooguit 0.3-0.4s per ronde mee tov perfect handmatig schakelen, maar gaat wel altijd goed en je kunt je concentreren op de goede lijnen rijden, goede rempunten, auto de bocht in laten rollen (en in een later stadium trailbraken) om de Skip goed te laten roteren op/richting de apex. Hiermee win je veeeeeel meer dan zelf klutsen.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
derx666 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:28:
Het scheelt niet heel veel hoor, en ik denk dat het beter is om eerst de auto onder controle te krijgen en gewoon met auto clutch/blip te rijden. Dat heb ik de eerste 2-3 seizoenen Skip ook gedaan. Daar verlies je hooguit 0.3-0.4s per ronde mee tov perfect handmatig schakelen, maar gaat wel altijd goed en je kunt je concentreren op de goede lijnen rijden, goede rempunten, auto de bocht in laten rollen (en in een later stadium trailbraken) om de Skip goed te laten roteren op/richting de apex. Hiermee win je veeeeeel meer dan zelf klutsen.
Daarom rijdt deze krasse knar nog steeds met auto-clutch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Het was wel echt dramatisch dat Joep gewoon moeiteloos naar me toe reed ... zonder voorvleugel :X :D

Wel weer gelachen op TeamSpeak inderdaad, was een gezellige avond :) En ach, iemand moet toch laatste worden? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
kon niet echt op snelheid komen meer in de skip gister. Heb dat ding toch 1,5-2 jaar lang gereden :) Maar alles leek wel weg te zijn :p

Anyway, Lekker achteraan gestart, maar in R1 toch naar voren kunnen rijden. En ik vermoed dat ik geen contact heb gehad Robert :) 1 offtrack, en 1 spin in de laatste ronde (kom ik zo nog op terug ;) ). Al was het in het begin best vaak tricky en ontwijken op het verbindings stuk.

In het begin redelijk met wat mensen om een positie kunnen strijden. P10, met een gat voor me van 5s. Toch nog terug weten te brengen naar 3s voor de laatste ronde en een gaatje naar achter kunnen maken.

Laatste ronde, hoorde al een paar mensen zeggen dat T1 in zijn 4 veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel sneller was. Dus ik dacht dat ook een keer te proberen. Wat kan er nu mis gaat :D Spin, 3 plekjes kwijt, en als P13 over de streep.

R2 was voor mijn gevoel veelste snel over. Rem ietsjes te laat voor T1, Tuan schiet binnendoor. Dus ik geef gewoon mijn positie op want vechten op dat moment heeft toch geen zin. Spint Tuan 1 bocht verder :(

Vervolgens maar in mijn ruimteschip gestapt en wat rond gevlogen :p (Elite)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Ik ben geen fan van de skip, maar het waren op zich wel leuke races. Eerste race kon ik Arjan en Dirk niet bijhouden, daarna spinde ik ook nog eens in de eerste bocht en moest ik weer hard werken om naar voren te komen.

Tweede race was een aardig hectisch begin, maar me uiteindelijk naar voren kunnen werken. Video van de 2e race:

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aicaramba
Net mijn eerste officiele porsche race gehad.. Leuke race, maar vooral anderen gevolgd en door een paar man ingehaald. Ik zat in de top split met #22 van de 23 coureurs.. Qualy 11e en race 10e.

Nog bijna uit de race gedivebombt door iemand die veel sneller was, maar nogal roekeloos. Ik zag het aankomen dus liet hem langs schuiven om weer binnendoor te gaan. Een paar bochten later had ie me alsnog.

Hier de ontwijking.. Ik vond hem zelf erg netjes uitgevoerd.

[ Voor 13% gewijzigd door aicaramba op 15-03-2017 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
Waarom kan ik niet niet deelnemen aan een race??

ir-fail

Als ik via "race now" ga krijg ik te zien: "invalid session id"
log uit /log in, clear cache werkt niet :(

[ Voor 20% gewijzigd door A1AD op 15-03-2017 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
A1AD schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 20:20:
Waarom kan ik niet niet deelnemen aan een race??

[afbeelding]

Als ik via "race now" ga krijg ik te zien: "invalid session id"
log uit /log in, clear cache werkt niet :(
Ik heb dat greyed-out ook bij IMSA. Als ik dan naar de IMSA series ga bij 'race' en dan links bovenin, krijg ik te zien dat ik software moet downloaden.. MIsschien daar eens kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
aicaramba schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 20:28:
[...]

Als ik dan naar de IMSA series ga bij 'race'
eum, wat ? :+

Rechts bovenaan bij race? Daar staat bij mij die error

invalid

[ Voor 38% gewijzigd door A1AD op 15-03-2017 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
A1AD schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 20:31:
[...]

eum, wat ? :+

Rechts bovenaan bij race? Daar staat bij mij die error

[afbeelding]
Didn't see the Ninja edit! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
aicaramba schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 20:51:
[...]

Didn't see the Ninja edit! :(
Dan toch nog kunnen registreren. Hoe moeilijk is het op Donnington om te racen ... wat een rollercoaster van emoties :+

Wel weer veel bijgeleerd d:)b

[ Voor 5% gewijzigd door A1AD op 15-03-2017 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Bij wie zou ik een keer de Vive of Rift kunnen proberen in combinatie met iRacing of Elite Dangerous? Ik heb een bril en ik wil graag weten of ik hier wel mee uit de voeten kan EN of het toegevoegde waarde voor mij kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:53
aicaramba schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 19:35:

Nog bijna uit de race gedivebombt door iemand die veel sneller was, maar nogal roekeloos. Ik zag het aankomen dus liet hem langs schuiven om weer binnendoor te gaan. Een paar bochten later had ie me alsnog.
Is dit nou echt een divebomb? Dat valt toch wel mee? Hij ging al naar rechts voordat jullie remde, gaf dus duidelijk aan dat hij een inhaalactie ging uitvoeren, echter mist zijn rempunt net waardoor hij iets doorschiet.

In mijn ogen niet echt een divebomb zoals ik die in de MX-5 klasse tussen de rookies elke race weer voorbij zag komen (en zelf ook uitvoerde toen ik net begon).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
TonCoronel schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 11:58:
[...]

Is dit nou echt een divebomb? Dat valt toch wel mee? Hij ging al naar rechts voordat jullie remde, gaf dus duidelijk aan dat hij een inhaalactie ging uitvoeren, echter mist zijn rempunt net waardoor hij iets doorschiet.

In mijn ogen niet echt een divebomb zoals ik die in de MX-5 klasse tussen de rookies elke race weer voorbij zag komen (en zelf ook uitvoerde toen ik net begon).
Ja :)

- hij komt van best ver, maar dit is niet persee een defenitie van een divebomb.
- hij mist compleet de apex

Moet je je voorstellen wat er was gebeurd als:

- de rijder ervoor minder ver ervoor reed (dikke crash)
- 2wide samen de bocht door (dikke crash)

Het zou wel een hele strakke mooie actie geweest zijn als hij netjes de apex had kunnen houden. Maar het verschil tussen een divebomb en een mooie strakke actie is heeeeeeel klein. Maar dit is zeker een divebomb in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelg90
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
ZFLaSH schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 08:56:
Bij wie zou ik een keer de Vive of Rift kunnen proberen in combinatie met iRacing of Elite Dangerous? Ik heb een bril en ik wil graag weten of ik hier wel mee uit de voeten kan EN of het toegevoegde waarde voor mij kan hebben.
VR klinkt heel leuk maar is zou je aanraden om nog even een paar generaties te wachten.
Ik ben ook een keer verleid door de VR hype maar na een paar races mijn Rift verkocht.

Voordelen:
-Bochten inkijken
-Realisme

Nadelen:
-Naar pixels kijken
-Intensiever, sneller moe
-Warm, dus zweten. Zit gewoon niet comfortabel.Met een bril op zal comfort nog erger zijn vermoed ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aicaramba
-PassY- schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 12:06:
[...]

Ja :)

- hij komt van best ver, maar dit is niet persee een defenitie van een divebomb.
- hij mist compleet de apex

Moet je je voorstellen wat er was gebeurd als:

- de rijder ervoor minder ver ervoor reed (dikke crash)
- 2wide samen de bocht door (dikke crash)

Het zou wel een hele strakke mooie actie geweest zijn als hij netjes de apex had kunnen houden. Maar het verschil tussen een divebomb en een mooie strakke actie is heeeeeeel klein. Maar dit is zeker een divebomb in mijn ogen.
De rijder reed al heel agressief, dus ik had het al verwacht. Daarom dat ik zelf geen verdedigende lijn reed, juist wat zachter bij de bocht aan kwam en wat langer wachtte met insturen. Had ik dat niet gedaan had hij me er af geramd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:24

Niellie41

[object Object]

Release notes voor de patch van vanmiddag.
CHANGE LOG:

SIM

- Fixed the iRacing installer program to correctly refer to the 64-bit iRacingService64.exe, instead of the 32-bit version that no longer exists.

- Fixed an issue where if the iRacing installation directory name contained spaces, the iRacingService might not start properly.

Controls

- Fixed a bug where the updated fast releasing parking assist brake aid was not releasing as it should.

Tires

- Reduced the ability of tires to pick up and retain debris to make accumulation of dust and marbles reasonable with soft and sticky tires.

Visual Effects

- Heat haze distortion effect has been updated.

Particles

- Opponent cars' particles should now roll better.

- Opponent cars will now emit less smoke when on wet surfaces.

- Adjusted dust cloud generation and scale.

- Smoke particles should now appear more prevalent on tires.

PopcornFX

- Fixed an issue where multiple fireworks playing in the same frame were not emitting multiple sounds.

Replay

- Fixed a bug that was preventing the Results page on the Replay screen from populating with the results from all the weekend's sessions when watching a replay that was loaded off disk.

Virtual Reality

- Fixed an issue where the new VR headset sound rotation option could not be turned back on using the in-sim UI.

- Fixed panning sound issues with replay cameras and virtual reality headsets.

CARS:

Aston Martin DBR9 GT1

- Greater tire degradation over long runs via cure-based degradation.

- Minimum cold tire pressures have been increased to ensure realistic operating pressures.

Audi R8 LMS GT3

- Baseline setups have been corrected.

- Minimum cold tire pressures have been increased to ensure realistic operating pressures.

BMW Z4 GT3

Cadillac CTS-V Racecar

Chevrolet Corvette C6.R GT1

Chevrolet Corvette C7 Daytona Prototype

Dallara DW12

- Season setups have been updated.

Ford GT

Ford GT GT3

Ford Mustang FR500S

- Slightly increased cure-based tire degradation.

Global Mazda MX-5 Cup

- Slightly updated tire construction and compound.

HPD ARX-01c

- Tire compound has been hardened for greater responsiveness and lower yaw at which we see peak grip.

- Fixed an issue where the tires would appear to protrude through the fenders.

Kia Optima

Mazda MX-5 Cup circa 2015

Mazda MX-5 Roadster circa 2015

McLaren MP4-12C GT3

Mercedes-AMG GT3

NASCAR Sprint Cup Chevrolet SS

- Fixed a bad license texture that was causing corruption on the front splitter and rear spoiler.

Pontiac Solstice

Porsche 911 GT3 Cup Car (991)

Pro Mazda

- This vehicle has been converted to use PBR shaders.

- Default wheel color has been changed.

Riley MkXX Daytona Prototype

Ruf RT 12R C-Spec

Ruf RT 12R Track

VW Jetta TDI Cup

TL;DR
Tire wear is weer aangezet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Opponent cars will now emit less smoke when on wet surfaces.
Hmmmm :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nog meer tire degradation? Was het niet juist goed dat je in de GT3 misschien eens een kans had om 2 stints te doen? In het echt doen ze 3-4 stints in endurance races, terwijl we hier nauwelijks 2 stints doen omdat je meer tijd verliest dan wat je in de stop wint... Had al zin om dat te gaan testen voor de NEO 24h maar nu ik dit lees hoef ik volgens mij niet eens de moeite te nemen :/

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:24

Niellie41

[object Object]

NickThissen schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:08:
Nog meer tire degradation? Was het niet juist goed dat je in de GT3 misschien eens een kans had om 2 stints te doen? In het echt doen ze 3-4 stints in endurance races, terwijl we hier nauwelijks 2 stints doen omdat je meer tijd verliest dan wat je in de stop wint... Had al zin om dat te gaan testen voor de NEO 24h maar nu ik dit lees hoef ik volgens mij niet eens de moeite te nemen :/
Op Le Mans doen ze 3-4 stints op banden. Bij de Blancpain GT Series doen ze dit (vrijwel) niet.

Tijdens de 12 uur van Sebring verloor je nauwelijks tijd wanneer je deed dubbel stinten. Je kon zelfs nog de snelste ronde rijden aan het einde van de tweede stint. Dat is niet helemaal de bedoeling, volgens mij.

Eerst maar even afwachten hoe sterk dat effect wordt.

[ Voor 21% gewijzigd door Niellie41 op 16-03-2017 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik had die vraag over wet surfaces gevraagd op het forum vlak voordat ze down gingen, ik denk dat ze hem gezien hebben en een shitstorm willen voorkomen :P :

https://twitter.com/iRacing/status/842384807829069824

Gaat dus over dirt surfaces. Ik denk dat we sneller dan we verwachten ook regen op asfalt gaan zien, eerder nog dan dag/nacht transities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

Als je een fileprotest wilt aangeven, moet je dan perse een attachment toevoegen?!
Ik kon niet verder omdat hij daar op bleef haken. Ik had geen replay of iets maar dit kunnen ze toch zelf zien bij een session id ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Tenzij het om chat gaat moet je een replay meesturen. Zonder replay wordt er niks mee gedaan.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

NickThissen schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 19:51:
Tenzij het om chat gaat moet je een replay meesturen. Zonder replay wordt er niks mee gedaan.
Pfff die heb ik volgensmij niet.....als je die automatisch aanzet vreet dat geen FPS ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
De replay wordt altijd onthouden (tot een zekere lengte, ~1 uur, als je langer wil moet je 'spooling' aanzetten waarbij hij naar disk geschreven wordt), dus daar kun je niet omheen en dat kost ook geen fps. Je moet hem alleen handmatig even opslaan voordat je de sessie verlaat. Je kan een optie aanzetten om een reminder te krijgen voordat je de sim afsluit.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCT12
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-07 20:18
update nodig ,maar bij het update een foutmelding:racingupdater.exe failed ,,,,???
iemand een oplossing?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=5p5AN3kMRpY&feature=youtu.be]

Is deze kwaliteit een beetje te pruimen!!!!!!!

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
PatrickPost1972 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 20:45:
[video]

My god, dat banden geluid -O-. En ik ben blijkbaar de enigste die dat zo verschrikkelijk irritant vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
WCT12 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 20:25:
update nodig ,maar bij het update een foutmelding:racingupdater.exe failed ,,,,???
iemand een oplossing?
Vaker proberen. Ik moet soms ook wel eens 4 of 5x opnieuw downloade / installeren voordat alles goed is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
[video]

Nice!
Nog specifieke settings gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
JoepW schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 06:21:
[...]

Nice!
Nog specifieke settings gebruikt?
Ja via Arjan een paar screendumps gehad die iemand had gemaakt :+ :+ :+ :+

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Sharen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

[video]

Zeer netjes! Ik ben het eens met Joep, sharen die programma's/instellingen! Mij bevalt GeForce Experience prima maar je kunt geen aparte audiokanalen (zoals TeamSpeak) afsluiten dus niet echt handig om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
PatrickPost1972 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 07:05:
[...]

Ja via Arjan een paar screendumps gehad die iemand had gemaakt :+ :+ :+ :+
Of zijn dat die van mij?

Pagina: 1 ... 87 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies