KLIKKERDEKLIK
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Yep die zijn van u afkomstig!!!!!!!!!!
Laatste plaatje klopt niet helemaal.....JoepW schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 11:55:
Als dat zo is dan moet je maar ff in de TS kijken. Daar staat de uitleg nu met screenshots:
KLIKKERDEKLIK
Wat moet het dan zijn.... Ik geloof dat ik ook wat anders heb nu... Zeg jij ff wat jij hebt...PatrickPost1972 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 12:06:
[...]
Laatste plaatje klopt niet helemaal.....
Je hebt bij premiere pro een screendump van OBS gezet.JoepW schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 12:07:
[...]
Wat moet het dan zijn.... Ik geloof dat ik ook wat anders heb nu... Zeg jij ff wat jij hebt...
Nee de instellingen heb ik zo staan als in de screendumps. Het mooie was alleen dat ik tijdens het recorden van een replay mijn scherm instellingen van Iracing van 1920*1080@120.00 liet staan en dat het dus meuk werd als ik het naar youtube priegelde, nu ik tijdens de replay 1920*1080@60.00 heb ingesteld is het een stuk beter.
[ Voor 37% gewijzigd door PatrickPost1972 op 17-03-2017 12:13 ]
Ik verwacht dat je deze twee auto's niet los hoeft te kopen. Steve heeft op Twitter al gezegd dat je de dirt versie van de truck krijgt, wanneer je op dirt gaat rijden. Beetje zoals de low aero kit van de GT1 auto's op Le Mans of de verschillende versies van de Indycar (oval vs road).
Gisteren had iemand het voor elkaar gekregen om dirt te doen via testdrive.iracing.com. Geen idee hoe, maar alle foto's en videos zijn inmiddels offline gehaald.
Maargoed, nog 2 weken wachten, dan wordt dirt gereleased en kunnen we allemaal rondknallen in het stof. Neem aan dat we dan weer een avondje slap gaan ouwehoeren op TS en misschien tussendoor wat rondjes rijden
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Neeeeeee op ts worden avonden gevuld met serieuze onderwerpen niet met slap geouwehoer.....Arfman schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 13:50: Neem aan dat we dan weer een avondje slap gaan ouwehoeren op TS en misschien tussendoor wat rondjes rijden

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ja hoor. In de top 3 finishen tijdens got racesArfman schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 15:40:
Dat heb je weer netjes gedaan Joep. Is er eigenlijk iets wat jij niet kunt in iRacing?
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Verwijderd
Hoeveel is dat in gallons?-PassY- schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 16:49:
Geen idee wat we komende dinsdag rijden, maar als server admin moet je wel iedereen 1l penalty kunnen geven
[ Voor 23% gewijzigd door martijn_8519 op 17-03-2017 21:32 ]
Volgensmij werkt dit nog niet,,,mits je de nieuwe update al heb gedownload.martijn_8519 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 21:18:
In Fanaleds wordt mijn stuur niet herkend maar mijn pedalen wel hoe kan dit? (fantec v2.5 met porsche stuur) Komt het misschien omdat de 2.5 base nog niet ondersteund wordt?
Je kan dit proberen, het is een andere tool die wellicht wel werkt: http://www.eksimracing.com/new-slimax-manager-pro/
Ik heb het bovenstaande niet, dus geen vragen stellen
heb het opgelost door exe in verkenner te gebruiken!aicaramba schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 21:43:
[...]
Vaker proberen. Ik moet soms ook wel eens 4 of 5x opnieuw downloade / installeren voordat alles goed is.
Voor de start werd er al een GT3 omgedraaid, en die ging maar even tegen het verkeer in rijden om weer terug om te draaien terwijl wij in de Porsche aan het starten waren. Kon geen kant op en meteen 10 sec kwijt op de rest van het veld.
Tijd later in gevecht, auto voor me wordt eraf gebeukt voor de laatste bocht (Laguna Seca) en moet door het zand verder. De GT3 die het veroorzaakt denkt maar meteen de pits in te duiken.... zonder na te denken dat die auto die hij 2 sec geleden van de baan drukt daar nog rijdt. Weer contact, auto voor me spint en ik kijk voor de tweede keer in een race recht tegen een auto op die de verkeerde kant op staat. Gelukkig net op tijd kunnen remmen daar...
Uiteindelijk nog leuk kunnen vechten voor P3 maar het gevecht werd gewoon beslist door de GT3 auto's die 5 rondjes nodig hadden om er langs te komen, om daarna een foutje te maken en weer opnieuw te kunnen beginnen.
Geef het nog een kans volgende week maar dit is niet echt wat ik zoek.... Maar eens kijken wat er nog meer te rijden valt

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Zit zelf op Sebring deze week.. zooo bummppppyyyyyy
Dit klinkt heel slecht.NickThissen schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 23:05:
Wat een grap is die IMSA serie ineens geworden zeg. GT3 en Porsche zijn teveel hetzelfde in pace, of het hele GT3 veld in de topsplit was gewoon zo slecht dat ze ons niet bij konden houden. Alleen de leider kwam er goed voorbij en die had dan ook een ronde of 2 voorsprong op de rest van het veld.
Voor de start werd er al een GT3 omgedraaid, en die ging maar even tegen het verkeer in rijden om weer terug om te draaien terwijl wij in de Porsche aan het starten waren. Kon geen kant op en meteen 10 sec kwijt op de rest van het veld.
Tijd later in gevecht, auto voor me wordt eraf gebeukt voor de laatste bocht (Laguna Seca) en moet door het zand verder. De GT3 die het veroorzaakt denkt maar meteen de pits in te duiken.... zonder na te denken dat die auto die hij 2 sec geleden van de baan drukt daar nog rijdt. Weer contact, auto voor me spint en ik kijk voor de tweede keer in een race recht tegen een auto op die de verkeerde kant op staat. Gelukkig net op tijd kunnen remmen daar...
Uiteindelijk nog leuk kunnen vechten voor P3 maar het gevecht werd gewoon beslist door de GT3 auto's die 5 rondjes nodig hadden om er langs te komen, om daarna een foutje te maken en weer opnieuw te kunnen beginnen.
Geef het nog een kans volgende week maar dit is niet echt wat ik zoek.... Maar eens kijken wat er nog meer te rijden valt
Seizoenen lang rij ik al de IMSA met de C-Spec, en ik verheugde me op de komt van de Porsche in de IMSA. Maar ik betwijfel of ik het zo zelfs wel wil proberen.
Dit is ook niet het eerste verhaal wat ik hierover hoor.
Verwijderd
Toch iets wat vooraf wel te verwachten was. Die classes zitten zo dicht op elkaar, de Porsche gaat geloof ik zelfs harder op 't rechte stuk.deRidder schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 08:23:
[...]
Dit klinkt heel slecht.
Seizoenen lang rij ik al de IMSA met de C-Spec, en ik verheugde me op de komt van de Porsche in de IMSA. Maar ik betwijfel of ik het zo zelfs wel wil proberen.![]()
Dit is ook niet het eerste verhaal wat ik hierover hoor.
Niets lijkt me frustrerender dan een auto in een snellere klasse die zich door ontbreken van rijdersnelheid gaat mengen in een andere klasse.
YouTube: [iRacingLive] IMSA Sportscar Championship // Week 1: Laguna SecaNickThissen schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 23:05:
Wat een grap is die IMSA serie ineens geworden zeg. GT3 en Porsche zijn teveel hetzelfde in pace, of het hele GT3 veld in de topsplit was gewoon zo slecht dat ze ons niet bij konden houden. Alleen de leider kwam er goed voorbij en die had dan ook een ronde of 2 voorsprong op de rest van het veld.
Dat gevalletje?
Er is een live broadcast en ik stream de race.
(Bas en Nick doen ook mee)
Ai.. Balen van de crash, Joep. Zelf stond je redelijk op tijd stil, maar dan wordt je van achteren aangetikt.JoepW schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 18:15:
Om ca. 20:15 start de 3de race van de Heusinkveld MX-5 World Tour.
Er is een live broadcast en ik stream de race.
(Bas en Nick doen ook mee)
[video]
[video]
Het ging lekker tot die tijd.
[ Voor 3% gewijzigd door aicaramba op 18-03-2017 20:26 ]
Start was middelmatig met als voordeel dat ik vrij snel die 2 brazilianen voor me kon laten, maar die pakte ik even later weer terug en helaas waren dat ook degene volgens mij die de chaos flink vergrootte in de hugenholz bocht.
Ach shit happens, maar momenteel iets te vaak...
Maar ik kon er echt niks aan ontwijken.
[ Voor 6% gewijzigd door JoepW op 18-03-2017 20:52 ]
Mijn race was niet heel bijzonder, te snel voor de mensen achter me, te langzaam voor de top 10 (door wat uitvallers toch in de top 10 gekomen). Wel wat leuke gevechtjes gehad aan het begin en aan het eind, jammer dat mensen me aan het eind voorbij lieten..
Soms lijken het net vierkante dozen. Vet vaag want ik heb de settings niet zo staan.
De optie swap cars mem size in graphic menu staat uitgevinkt.
Iemand een idee?
Setting: lower detail in mirrors?knightvision schreef op zondag 19 maart 2017 @ 03:51:
Tijdens NASCAR races heb ik dat verdere autos in mijn mirrors nu ineens erg lage kwaliteit zijn?
Soms lijken het net vierkante dozen. Vet vaag want ik heb de settings niet zo staan.
De optie swap cars mem size in graphic menu staat uitgevinkt.
Iemand een idee?
Of anders LOD in renderer.ini?
Maar btw Nascar auto's zijn toch vierkante dozen
1.Lower details in mirrors gaat toch niet om de autos zelf? Dit gaat toch meer om andere objecten rondom de track?JoepW schreef op zondag 19 maart 2017 @ 10:55:
[...]
Setting: lower detail in mirrors?
Of anders LOD in renderer.ini?
Maar btw Nascar auto's zijn toch vierkante dozen
2. Is dat deze line: in renderer.ini ? LODPct=100 ?? Wat is de beste keuze?
Nascar is gaaf
Met higher detail in mirrors wordt alles daar scherper ook de autos.
Het waren 3,25 mooie laps
Nu al 95

/edit: en dat word mijn 2de protest in 4 jaar. 1 991 weet mij en iemand anders in 3 bochten tijd uit te schakelen en te rollen.
Zat als 4de in groep, maak echt een hele mooie inhaal actie in de corkscrew. moet alleen wel een ongeluk ontwijken. 2 bochten verder word ik op de apex gewoon rond getikt door de persoon die het ongeluk in de corkscrew veroorzaakte.
911 cup iets?
[ Voor 69% gewijzigd door -PassY- op 19-03-2017 16:16 ]
Ik heb tot nu toe best goede races gehad in de 911 cup. Met name verder voorin wordt er best redelijk gereden. Maargoed. Nog maar 2 races gereden, dus wil niet alles zeggen.-PassY- schreef op zondag 19 maart 2017 @ 15:42:
75 rijders voor de komende IMSA. En met het verschil tussen de GT3 en 911. Ik hou mijn hart vast
Nu al 95
/edit: en dat word mijn 2de protest in 4 jaar. 1 991 weet mij en iemand anders in 3 bochten tijd uit te schakelen en te rollen.
Zat als 4de in groep, maak echt een hele mooie inhaal actie in de corkscrew. moet alleen wel een ongeluk ontwijken. 2 bochten verder word ik op de apex gewoon rond getikt door de persoon die het ongeluk in de corkscrew veroorzaakte.
911 cup iets?
Verwijderd
ik zou me graag even willen voorstellen, ben nog niet zo ontzettend lang actief in iracing (nov 2016). ben in deze periode wel erg actief geweest in iracing. het is een geweldige hobby waar ik nog vele jaren plezier van mag gaan beleven hoop ik.
buiten mijn leven als iracer, ben ik getrouwd en vader van drie kinderen. ben zelf 35 jaar oud en werkzaam als maatschappelijk werker op een crisisopvang. mijn andere hobby is scouting, hier begeleid ik de oudste groep. dit was het wel een beetje
daarnaast ben ik met een groepje Nederlanders een race team begonnen (ik benoem hier nu niet de naam, want deze post is niet geschreven ter reclame voor het team). Dit geeft mij een extra dimensie aan het hele iracing gebeuren, het team onderdeel, zoals sebring 12h was een geweldige ervaring om als team mee te maken! wij staan dan ook te poppelen om ons te laten inschrijven voor het nieuwe GES seizoen
hoop ook via dit platform meer in contact te komen met Nederlandse iracers.
Verwijderd
Welkom Roel, er zijn hier genoeg nederlandse iracers te vinden 👍Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2017 @ 17:05:
Hallo allen,
ik zou me graag even willen voorstellen, ben nog niet zo ontzettend lang actief in iracing (nov 2016). ben in deze periode wel erg actief geweest in iracing. het is een geweldige hobby waar ik nog vele jaren plezier van mag gaan beleven hoop ik.
buiten mijn leven als iracer, ben ik getrouwd en vader van drie kinderen. ben zelf 35 jaar oud en werkzaam als maatschappelijk werker op een crisisopvang. mijn andere hobby is scouting, hier begeleid ik de oudste groep. dit was het wel een beetje
daarnaast ben ik met een groepje Nederlanders een race team begonnen (ik benoem hier nu niet de naam, want deze post is niet geschreven ter reclame voor het team). Dit geeft mij een extra dimensie aan het hele iracing gebeuren, het team onderdeel, zoals sebring 12h was een geweldige ervaring om als team mee te maken! wij staan dan ook te poppelen om ons te laten inschrijven voor het nieuwe GES seizoen
Welkom!Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2017 @ 17:05:
Hallo allen,
Op het stuur of qua ffb in iRacing?martijn_8519 schreef op zondag 19 maart 2017 @ 18:30:
Kunnen de fanatec gebruikers mij misschien vertellen wat hun instellingen zijn in iracing? Ik heb sinds kort de 2.5 base maar ik mis toch wat in iracing aan gevoel als ik het vergelijk met bijvoorbeeld assetto Corsa..
Fanatec drivermartijn_8519 schreef op zondag 19 maart 2017 @ 19:32:
Als het kan alle2
Wheel angle: 900 graden
Dampening strength: 100%
Fanatec stuur / base
SEn: 900
FF: 100
Sho: OFF
ABS: OFF
LIn: OFF
dEA: OFF
drI: OFF (Kan je op 1 zetten, heb ik sinds 2 firmware updates geleden weer uit gezet)
For: 100
SPr: OFF
dPr: OFF
iRacing FFB Algemeen
Use linear mode: ON
Dampen oscillations: ON
Strength: per auto....
Damping: 0%
Min force: 0.0%
FFB per auto (enkele voorbeelden)
Global Mazda MX-5: 17.2
Skip Barber: 14.2
Porsche: 22.7
Ik hoop dat je hier wat aan hebt...
Bij de V2.5 base is DRI weer anders. Volgens mij loopt ie daar van -5 naar +5 ofzo, iig compleet niet vergelijkbaar met de V2.Arfman schreef op zondag 19 maart 2017 @ 22:03:
Probeer DRI 3 ook eens voor de grap, dan is het stuur helemaal neutraal (geen stuurhulp maar ook geen tegenwerking). Dampening heb ik altijd op 0 staan, ik wil zoveel mogelijk voelen.
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Heul vervelend...
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=yQFPtjrEIcw]
Ninjas divebomben niet !!!NinjaTrek2891 schreef op zondag 19 maart 2017 @ 23:29:
Race van gisteren. Niet het gewenste resultaat. Maar nog steeds super om te rijden die auto
[video]

Haha
Blijkt in replay dat ik niet de schuldige was dat die gast er uit ging... hoewel NIET netjes van me... raakte ik gelukkig niemand
Hoe heb jij die voice commands geconfigureerd? Doe je dat met Voice attack?NinjaTrek2891 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 00:29:
[...]
HahaMaar.... da ging niet helemaal lekker... wou er netjes voor bij.. alleen ging die achterkant beetje vaag doen.
Blijkt in replay dat ik niet de schuldige was dat die gast er uit ging... hoewel NIET netjes van me... raakte ik gelukkig niemand
Voice Attack in combinatie met The Digital Race Engineer. Daarnaast heb ik IVONA Brian TTS om het wat natuurlijker te laten klinken.ZFLaSH schreef op maandag 20 maart 2017 @ 06:47:
[...]
Hoe heb jij die voice commands geconfigureerd? Doe je dat met Voice attack?
It was no dive bomb, i just didn't brake enoughNinjaTrek2891 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 00:29:
[...]
HahaMaar.... da ging niet helemaal lekker... wou er netjes voor bij.. alleen ging die achterkant beetje vaag doen.
- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -
Werkt zeer goed, ben erg blij met de combo voiceattack en THE DRE.NinjaTrek2891 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 08:20:
[...]
Voice Attack in combinatie met The Digital Race Engineer. Daarnaast heb ik IVONA Brian TTS om het wat natuurlijker te laten klinken.
Als jullie meer van dit soort tips hebben die nog niet in de TS staan dan hoor ik het graag.PatrickPost1972 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 10:18:
[...]
Werkt zeer goed, ben erg blij met de combo voiceattack en THE DRE.
VoiceAttack en the DRE heb ik inmiddels opgenomen in de TS hier.
http://www.swatterco.com/Fast_Dash_for_iRacing.php
Toegevoegd.ZFLaSH schreef op maandag 20 maart 2017 @ 11:18:
Ikzelf gebruik ....
Vanavond een uitdagende TrackDay met de Skip!
GoT | Track Day 17S2-W2 | 20-03-17 |
Car(s) | Track(s) | ||||||||||||||||||||
|
|
Program (CET) | |||||||||||||||||||||||
|
Weather |
Temperature | Humidity | Fog | Wind speed | Wind direction | Sky |
26° C | 55% | 0% | 3 Km/u | N | Partly Cloudy |
Time of Day: Late Afternoon |
Demo lap:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=XJF2wooMMVM]
En heeeeel veel meer informatie: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3530296.page
Tot vanavond!
Ik ben er een paar weken niet bij geweest omdat we nogal druk waren na de geboorte van ons kleine mannetje
Ich liebe es wenn ein plan funktioniert
Ik denk dat arjan de Vrrrrrrrrrrrreed wel een rondje kan voordoen.NickThissen schreef op maandag 20 maart 2017 @ 11:52:
Ik hoop niet dat er van mij een voorbeeld rondje verwacht wordt vandaag
Gefeliciteerd!SanderF1 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 12:05:
Ik ben er een paar weken niet bij geweest omdat we nogal druk waren na de geboorte van ons kleine mannetje
Dat is niet eerlijk.. Mensen moeten wel het idee hebben dat het mogelijk is om minder dan 2s langzamer te zijn.PatrickPost1972 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 12:19:
[...]
Ik denk dat arjan de Vrrrrrrrrrrrreed wel een rondje kan voordoen.
Ik zal het rustig aan doenaicaramba schreef op maandag 20 maart 2017 @ 13:04:
[...]
Dat is niet eerlijk.. Mensen moeten wel het idee hebben dat het mogelijk is om minder dan 2s langzamer te zijn.
Dus wederom wat schaamteloze zelfpromotie:

Virtual Racing School (VRS) offers a datapack Skip Barber Race Series - Skip Barber Formula 2000 (2017 Season 2) containing setup, blap/olap, replay and telemetry by Arjan de Vreede.
Week 2 - Mount Panorama Circuit:
- Laptime 2:28.331 (using AdV-Bathurst-17S2.sto)
- Default weather (29.57C track temp)
- All files and videos can be found here.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=YnUQ6QHqdVM%5B/youtube%5D%5B/quote]
[ Voor 16% gewijzigd door Scr33x0r op 20-03-2017 13:13 ]
Dit is de kracht van onze community!
Weer een sjieke ronde maniakScr33x0r schreef op maandag 20 maart 2017 @ 13:12:
Uiteraard ben ik erbij.. De demo lap van Philippe is in default afternoon weather, de mijne (zie onder) in default late afternoon weather.
Welke plugin gebruik je?
[ Voor 4% gewijzigd door PatrickPost1972 op 20-03-2017 14:26 ]
Jawadde!
Ik ben er ook bij
Ik heb je al zien rijden op deze track, maar het blijft geweldig om te zien. Jij gooit hem echt bijna tegen het zwarte reclame bord aan de start van de downhillScr33x0r schreef op maandag 20 maart 2017 @ 13:12:
Uiteraard ben ik erbij.. De demo lap van Philippe is in default afternoon weather, de mijne (zie onder) in default late afternoon weather.
[ Voor 56% gewijzigd door A1AD op 20-03-2017 14:41 ]
Heb de ir-overlay plugin gepakt en die ik heb ik zelf met python wat aangepast en lopen te compilen.. loopt nog een projectje voor mezelf om dat wat beter in te stellen zodat ik zowel resolutie (720p vs 1080p) en bijv aantal versnellingen kan regelen..PatrickPost1972 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 14:01:
[...]
Weer een sjieke ronde maniak![]()
![]()
![]()
Welke plugin gebruik je?
Je moet daar gewoon vertrouwen hebben om vroeg in te sturen.. heb hier nog mijn replay liggen van mijn TT lap van vorig seizoen, in default weather, zal hem anders wel eens opnemen of hem deze keer nog proberen te verbeteren.. Een 29.0 is mogelijk in default als het goed is..A1AD schreef op maandag 20 maart 2017 @ 14:37:
Ik heb je al zien rijden op deze track, maar het blijft geweldig om te zien. Jij gooit hem echt bijna tegen het zwarte reclame bord aan de start van de downhill
[ Voor 38% gewijzigd door Scr33x0r op 20-03-2017 14:44 ]
Jij compiled python code?? Dat is nieuw voor mijScr33x0r schreef op maandag 20 maart 2017 @ 14:42:
[...]
Heb de ir-overlay plugin gepakt en die ik heb ik zelf met python wat aangepast en lopen te compilen.. loopt nog een projectje voor mezelf om dat wat beter in te stellen zodat ik zowel resolutie (720p vs 1080p) en bijv aantal versnellingen kan regelen..
jaja.. maak er een .exe van zodat je hem kan runnen (komt uit dat ir-text-overlay ding).. zal hem wel delen mits interesse ;p Maar tijdens het ontwikkelen run ik hem gewoon runtime hoorA1AD schreef op maandag 20 maart 2017 @ 14:43:
[...]
Jij compiled python code?? Dat is nieuw voor mij
Maak er dan tenminste een .com vanScr33x0r schreef op maandag 20 maart 2017 @ 14:46:
[...]
jaja.. maak er een .exe van zodat je hem kan runnen (komt uit dat ir-text-overlay ding).. zal hem wel delen mits interesse ;p Maar tijdens het ontwikkelen run ik hem gewoon runtime hoor

GoT Grand Tour 17S2-W2 | 21-03-17 |
Car(s) | Track(s) | ||||||||||||||||||||
|
|
Program (CET) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Weather |
Temperature | Humidity | Fog | Wind speed | Wind direction | Sky |
Realistic | Realistic | Realistic | Realistic | Realistic | Realistic |
Time of Day: Afternoon |
Tot vanavond!
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
We hebben een keer met de FGT op LRP ook heel veel fun gehad. Dus het kan ook goed gaan
iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

En ik ben nog aardig druk met de laatste voorbereiding daarvoor in de avond uurtjes.
Ik ben Johan en sinds een week heb ik Iracing, nadat ik hiervoor al op de PS4 met mijn playseat andere racegames speelde.
Hopelijk zal ik in de toekomst beter worden in het racen, maar heb al gemerkt dat het Sim-Racen een compleet andere categorie is vergeleken met Project Cars en Formule 1.
Als jullie het niet erg vinden, wil ik hier af en toe een vraag stellen.
Zodra ik voldoende know-how heb om enigzins achter jullie aan te hobbelen, zonder een gevaar op de weg te zijn
Sound Shift geinstalleerd check
VRS geinstalleerd check (hier kom ik veel later op terug)
Skip Barber gekocht check
Heel veel rondjes gereden op Lime Rock Park check
en heel veel gelezen, teveel
Nu wil ik een time trial gaan doen op Lime Rock Park.
Hoe doe ik die starten?
Of mag ik deze week alleen Mount Paramount circuit doen?
Mijn streven is, om heel veel te oefenen en het volgende seizoen mee te kunnen doen.
In de tussentijd oefenen in veilig rijden, simpele race's te doen, ervaring doen op door veel ronden te rijden.
Groetjes
Johan
Hoi Johan,Johan5324 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:53:
Hallo allemaal,
Ik ben Johan en sinds een week heb ik Iracing, nadat ik hiervoor al op de PS4 met mijn playseat andere racegames speelde.
Hopelijk zal ik in de toekomst beter worden in het racen, maar heb al gemerkt dat het Sim-Racen een compleet andere categorie is vergeleken met Project Cars en Formule 1.
Zodra ik voldoende know-how heb om enigzins achter jullie aan te hobbelen, zonder een gevaar op de weg te zijn, doe ik graag in de toekomst een keer met jullie.
Hoe doe ik die starten?
Mijn streven is, om heel veel te oefenen en het volgende seizoen mee te kunnen doen.
In de tussentijd oefenen in veilig rijden, simpele race's te doen, ervaring doen op door veel ronden te rijden.
Groetjes
Johan
Welkom!
Normaal gesproken is het bij officiele series zo dat er elke week een andere track is. Dat is dan zowel voor officiele races, practice sessions en time trials. Deze week is dat inderdaad mount panorama, dus als je een officiele time trial in de skip barber wil doen is dat deze week alleen mount panorama.
Maar ik zou niet zo veel waarde hechten aan de officiele time trials. Als je wilt oefenen kun je beter gewoon een circuit kiezen dat je hebt en daar oefenen. Dan maakt het niet uit welk circuit het is. Vooral in het begin is het handig om te kijken welk circuit er over 1 á 2 weken gaat worden gereden, welke je ook hebt. Deze dan gaan oefenen en dan in de week dat deze officieel is wat practice sessions mee gaan doen om te leren om te rijden in verkeer enzo. Daarna wellicht wat races rijden.
Heb jij de D-license al wel? Anders is het beter om met de MX5 te beginnen in de rookie league.
Ik heb nog helemaal geen licentie en ik meende dat ik daarvoor een paar races (4x) en timetrials (2x) voor moet doen.aicaramba schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 14:08:
[...]
Hoi Johan,
Welkom!
Normaal gesproken is het bij officiele series zo dat er elke week een andere track is. Dat is dan zowel voor officiele races, practice sessions en time trials. Deze week is dat inderdaad mount panorama, dus als je een officiele time trial in de skip barber wil doen is dat deze week alleen mount panorama.
Maar ik zou niet zo veel waarde hechten aan de officiele time trials. Als je wilt oefenen kun je beter gewoon een circuit kiezen dat je hebt en daar oefenen. Dan maakt het niet uit welk circuit het is. Vooral in het begin is het handig om te kijken welk circuit er over 1 á 2 weken gaat worden gereden, welke je ook hebt. Deze dan gaan oefenen en dan in de week dat deze officieel is wat practice sessions mee gaan doen om te leren om te rijden in verkeer enzo. Daarna wellicht wat races rijden.
Heb jij de D-license al wel? Anders is het beter om met de MX5 te beginnen in de rookie league.
Zodoende
Die time trials voor de tijd is lood om oud ijzer voor mij, maar met 1.00.074 op Lime Rock ben ik al best content
Die MX5 heb ik ook al eens gedaan.
Ook goede tip.
Bedankt
Als je nog alleen maar een rookie license hebt MOET je zelfs in MX5 doen. Voor Skip barber heb je D-license nodig.Johan5324 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 14:50:
[...]
Ik heb nog helemaal geen licentie en ik meende dat ik daarvoor een paar races (4x) en timetrials (2x) voor moet doen.
Zodoende
Die time trials voor de tijd is lood om oud ijzer voor mij, maar met 1.00.074 op Lime Rock ben ik al best content
Die MX5 heb ik ook al eens gedaan.
Ook goede tip.
Bedankt
Zelf zou ik races doen ipv time trials.. je zal toch een keer moeten leren om 'in traffic' te rijden. Daar kun je beter vroeg mee beginnen. Al kan rookies frustrerend zijn als anderen je steeds uit de race rijden.. Maar dat kan je zelf ook leren voorkomen.. Zelf was ik na 3 races uit rookies.
[ Voor 21% gewijzigd door aicaramba op 21-03-2017 15:15 ]
Oh..aicaramba schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 14:57:
[...]
Als je nog alleen maar een rookie license hebt MOET je zelfs in MX5 doen. Voor Skip barber heb je D-license nodig.
Zelf zou ik races doen ipv time trials.. je zal toch een keer moeten leren om 'in traffic' te rijden. Daar kun je beter vroeg mee beginnen. Al kan rookies frustrerend zijn als anderen je steeds uit de race rijden.. Maar dat kan je zelf ook leren voorkomen.. Zelf was ik na 3 races uit rookies.

Nou 1 voordeel, ik heb de baan onder de knie.
Nu de MX-5 maar doen dan
Bedankt voor je snellle reactie
En dan lekker beginnen met de MX5. En dan kan je volgende seizoen cocnentreren om een voledig seizoen in de Skip te rijden. Zo ergens rond week 11 a 12 komen ook de schema's van het volgende seizoen online. Dan kun je kijken welke banen je het beste kan aanschaffen. In het begin kan het namelijk aardig prijzig worden met aanschaffen van banen. Maar als je dat beetje inpland kan je dat best binnen de perken houden.
Bedoel je de Kutu's iRacing Browser Apps of iets anders?Scr33x0r schreef op maandag 20 maart 2017 @ 14:42:
[...]
Heb de ir-overlay plugin gepakt en die ik heb ik zelf met python wat aangepast en lopen te compilen.. loopt nog een projectje voor mezelf om dat wat beter in te stellen zodat ik zowel resolutie (720p vs 1080p) en bijv aantal versnellingen kan regelen..
Het ziet er erg gelikt uit in ieder geval.
Mag aannemen voor een kleurtje geel met hier en daar een streepje zwartLinc schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:52:
Ik ga er helaas niet bij zijn vanavond. Aankomend weekend gaat deze naar de spuiter:
[afbeelding]
En ik ben nog aardig druk met de laatste voorbereiding daarvoor in de avond uurtjes.
En anders wel van een boom....flauw...NickThissen schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 19:07:
Die streepjes komen vanzelf wel door de modder in de sloten
[ Voor 52% gewijzigd door JoepW op 21-03-2017 22:29 ]
Tweede race na 10 minuten uit de eerste bocht gebeukt

Mijn races konden ook wel beter vanavond pfff.... ik denk dat dit komt door de 2 vliegen op mijn voorraam auto
Ik zie enkel zwart beeld met overlays ?
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Vaudje.... Moet ff verder zoeken...
Hey Johan,Johan5324 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:53:
Hallo allemaal,
Zodra ik voldoende know-how heb om enigzins achter jullie aan te hobbelen, zonder een gevaar op de weg te zijn, doe ik graag in de toekomst een keer met jullie.
Hoe doe ik die starten?
Groetjes
Johan
gisteren voor het eerst ook een maandje sub genomen om alles ff te checken, heb ook niet veel ervaring maar mij gaat het vooral om de race belevenis
al 1 practice gereden met de mx5 cup zonder foutjes te maken terwijl er toch redelijk wat brokken gereden werden, anders kunnen we evt afspreken op discord ofzo om samen practice en de eersten wedstrijden te rijden
iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen