iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 81 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tyoi
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-08 21:19

Tyoi

Beddytear

Arfman schreef op maandag 30 januari 2017 @ 09:09:
[...]

Nu nog even in je signature je iRacing profiel en you're good to go 8)
Done.

1) You are on the internet.
2) You are on Tweakers.net.
3) You are reading my signature.
5) You didn't notice that there is no 4.
6) You just checked it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

YouTube: Insane battle with Kamil Franczak Porsche 911 GT3 Cup on Bathurst

Gisteren gewoon super leuke race gehad met Kamil! Uiteindelijk nog gewonnen ook :)
Dit was denk ik een van de beste en riskantste battles dat ik ooit heb gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

Top, heb je gelijk even een friend request gestuurd ;)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2017 @ 20:59:
YouTube: Insane battle with Kamil Franczak Porsche 911 GT3 Cup on Bathurst

Gisteren gewoon super leuke race gehad met Kamil! Uiteindelijk nog gewonnen ook :)
Dit was denk ik een van de beste en riskantste battles dat ik ooit heb gehad!
Damn. Dat is wel echt een super mooi gevecht. Met zn tweeen naast elkaar downhill. Als ik daar alleen rij vind ik het al eng.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-05 14:28
Langzaam aan beginnen de Porsche en ik vrienden te worden. Nu nog die wheel lockups onder controle krijgen :-)

[YouTube: https://youtu.be/VdzA5ASaTtw]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:34
Ik wil hem ook proberen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-10 12:51
NinjaTrek2891 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 23:19:
Langzaam aan beginnen de Porsche en ik vrienden te worden. Nu nog die wheel lockups onder controle krijgen :-)

[video]
Bij welke track temp was dit? Ik kreeg hem gisteren niet onder de 1m37 "en nog wat" bij een track temp van 39graden als ik het me goed herinner..

In T3 zat ik telkens precies te koorddansen.

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Nu online
A1AD schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 08:47:
[...]

Bij welke track temp was dit? Ik kreeg hem gisteren niet onder de 1m37 "en nog wat" bij een track temp van 39graden als ik het me goed herinner..

Ik ook ja. De hele bocht in een lichte drift. Wel leuk, maar ik kan me niet indenken dat het goed is voor de banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
Ik heb eigenlijk geen idee wat de temp was. Ik zal vanavond de replay even openen en dan even bij INFO kijken. Het was wel warm. Want Brazil en zon.. is heet. :-)

Snelste tijd was een 1:34.9 van iemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-08 17:05

knightvision

Hihihihi ik ben stout....

Heeft er hier iemand een fanatec Shifter 1.5 al lang in gebruik zonder problemen bij b.v IRacing.

Ik hoor hier en daar dat de seq mode vaak problemen geeft met b.v een kapot veer (spring)

[ Voor 3% gewijzigd door knightvision op 31-01-2017 12:21 ]

My Hardrocking iRacing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Arfman schreef op maandag 30 januari 2017 @ 21:58:
[...]

Top, heb je gelijk even een friend request gestuurd ;)
Erm via...? Ik zie niets op iRacing.com, iRacing forum, GoT of...? Denk dat ik er overheen kijk :X
Nvm, gevonden!

Na het behalen van D-licentie, wat is jullie aanbeveling om te gaan rijden/doen? Ik kan op dit moment alleen de Spec Racer Ford op Charlotte Motor Speedway rijden, de rest moet ik voor betalen (track of auto). Nu heb ik geen probleem om er een paar euro's tegen aan te gooien, maar natuurlijk niet ongelimiteerd.

6) You just checked it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

Tyoi schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 18:25:
[...]

Erm via...? Ik zie niets op iRacing.com, iRacing forum, GoT of...? Denk dat ik er overheen kijk :X
Nvm, gevonden!

Na het behalen van D-licentie, wat is jullie aanbeveling om te gaan rijden/doen? Ik kan op dit moment alleen de Spec Racer Ford op Charlotte Motor Speedway rijden, de rest moet ik voor betalen (track of auto). Nu heb ik geen probleem om er een paar euro's tegen aan te gooien, maar natuurlijk niet ongelimiteerd.
Skip barber, zeer popu en ook een goede starter zowel voor Road als Oval..p.s deze sim gaat wel wat meer kosten dan een paar euries ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Nu online
Goedkoop is het niet, nee. In theorie kan het wel, maar als je er toch mee verder wil zal het niet goedkoop blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mowa
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

mowa

u are what u is

knightvision schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 12:20:
Heeft er hier iemand een fanatec Shifter 1.5 al lang in gebruik zonder problemen bij b.v IRacing.

Ik hoor hier en daar dat de seq mode vaak problemen geeft met b.v een kapot veer (spring)
Gewoon ter nieuwsgierigheid.. Waarom zou je een shifter willen? Heb er een tijd terug ook naar zitten kijken maar vond het niet echt nodig.
Tyoi schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 18:25:
[...]

Nvm, gevonden!

De Skip Barber is het meest populair. Vanaf vandaag de komende week op Interlagos. De auto + track kost sowieso zo'n $25 + nog een paar $ belasting. Als je vanaf 3 stuks aan content koopt krijg je wat korting. Volgende week Bathurst wat een no brainer is. Dan heb je er al 3.

Je zou ook voor de Porsche cup kunnen kiezen. Daarmee kan je net als met de Skip Barber voor de C-licentie gaan. Echter is die momenteel op de Nordschleife wat niet meteen een geschikte track is om mee te starten.
De rest van het seizoen ziet er overigens ook erg mooi uit met Zandvoort en Spa in het vooruitzicht.
Omdat ie zo gehyped is vermoed ik dat de Porsche cup ook goed bezocht wordt.
Overigens heb ik 'm zelf nog niet als waarschijnlijk enige iRacer.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Skippy zeker doen, en een GT3 is ook wel aan te raden, veel Hosted Sessions zijn voor GT3. Heb zelf de BMW maar laatst tijdens de Test Drive even met de Audi gereden en die vond ik echt een heel stuk soepeler rijden, dus daar zou ik voor gaan! Porsche is nu ook idd erg populair - maar ik heb die ook nog niet. Formule Renault 2.0 is ook erg leuk.

Qua tracks even kijken wat de rest van dit seizoen nog op de kalender staat idd, maar kijkend naar Hosted Sessions zou ik Spa zeker doen. Zandvoort vind ik een goede test-track, lastig om echt snel op te zijn! Denk dat je het beste meteen voor 6 stuks content kunt gaan en de grootste korting pakken. Met Skippy, GT3/Porsche, Bathurst, Zandvoort, Spa en Interlagos ben je er al!

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:58

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
De GoT Porsche livery is nu beschikbaar op de site in 4 kleuren!

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Heeft iemand anders hier ook last van framedrops in VR op Interlagos turn 4/5?
De rest van het circuit strak 90 fps maar er zit daar iets waardoor ik terugval naar 70fps. Geen fijn gevoel!
Settings staan al zeer laag, geen track/pit objects etc. Op Imola pit straight heb ik hetzelfde.

Zit hier met 3570k @ 4.8Ghz en een GTX970, net allemaal minimum. Misschien een goed excuus voor een upgrade :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

[quote]mowa schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 19:59:
[...]

Gewoon ter nieuwsgierigheid.. Waarom zou je een shifter willen? Heb er een tijd terug ook naar zitten kijken maar vond het niet echt nodig.

???? Is dit een serieuze vraag?

Omdat vele autos of een H-shifter of een Seq shifter onboard hebben. (zonder paddles)
Ik wil in de auto een zelfde shift gebruiken als zoals het echt is.

Ik ga echt geen NASCAR rijden met mijn paddle shifters en andere normale ROAD/ovals auto's die normaal schakelen! Ik ga dan wel spellen spelen als need for speed en vele andere arcade meuk als ik dat zou willen.
Alleen qua shiften speelde ik nog met een goedkoop alternatief (G27 shifter) maar dit als alweer verleden tijd.

Zie hieronder overigens een lijst van soorten shift gebruik bij Iracing:

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2qk0ab6.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door knightvision op 31-01-2017 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

SanderF1 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 20:47:
Skippy zeker doen, en een GT3 is ook wel aan te raden, veel Hosted Sessions zijn voor GT3. Heb zelf de BMW maar laatst tijdens de Test Drive even met de Audi gereden en die vond ik echt een heel stuk soepeler rijden, dus daar zou ik voor gaan! Porsche is nu ook idd erg populair - maar ik heb die ook nog niet. Formule Renault 2.0 is ook erg leuk.

Qua tracks even kijken wat de rest van dit seizoen nog op de kalender staat idd, maar kijkend naar Hosted Sessions zou ik Spa zeker doen. Zandvoort vind ik een goede test-track, lastig om echt snel op te zijn! Denk dat je het beste meteen voor 6 stuks content kunt gaan en de grootste korting pakken. Met Skippy, GT3/Porsche, Bathurst, Zandvoort, Spa en Interlagos ben je er al!
Volgens mij kan ik nog geen GT3 rijden in D-lic of wel? Ik zou graag naar de GT3 werken, ben niet zo'n groot fan voor de oval en open wheelers, maar sta open voor vanalles (binnen iRacing ;) ) Skippy werd al vaker voorgesteld oop andere forums/pagina's, thnx.

Waar staat de kalender? Ik probeerde er al achter te komen wat de eerstvolgende locatie van -insert serie here- zou zijn. Gevonden!

6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
A1AD schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 08:47:
[...]

Ik heb de replay even na gekeken. Het was een track temp van 39 graden en 55% humidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 11:28
Ik raak meer en meer gefrustreerd van iRacing. Ik wordt aan alle kanten voorbij gereden en ik begrijp niet hoe ze de auto met die snelheden wel de bocht door kunnen duwen en ik niet, Ik rij er achter aan, rem op het zelfde punt, stuur in op hetzelfde punt en ik glij gewoon alle kant op. Met de Porsche op de Nordschleife is het net zo. Ik snap niet hoe mijn Porsche echt alle kanten opstuitert en ik gewoon voorbij gezoeft wordt

Heel, heel frustrerend,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10 22:37

derx666

mecker ende blaet

Heb je iSpeed al eens gecheckt, en dan vooral de analyzer? Of anders VRS ?

Waarschijnlijk zijn je inputs te bruusk, te snel sturen, te hard op of van het gas, en idem met rem. Smooth is fast. Probeer niet meteen te snel te gaan, rem eens 10 meter eerder, en minder hard. Laat de auto de bocht inrollen. Als je weer op je gas kunt, niet meteen tot op de bodem intrappen, maar gewoon geleidelijk.

Je moet eerst leren lopen voordat je kunt rennen. Geef het tijd...

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexji
  • Nu online
Zoals eerder aangegeven, post eens een replay of filmpje van je rondes. Er zitten hier een hoop mensen die het heel goed kunnen (ik niet :+) en graag advies geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A1AD
NinjaTrek2891 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 21:55:
[...]
Ik heb de replay even na gekeken. Het was een track temp van 39 graden en 55% humidity
Ik weet wat te doen ;)
Heb je iets veranderd aan de setup? Ik heb echt veel last van overstuur. Wellicht ligt het gewoon aan mijn rechtervoet. :+
ZFLaSH schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 21:59:
Ik raak meer en meer gefrustreerd van iRacing. Ik wordt aan alle kanten voorbij gereden en ik begrijp niet hoe ze de auto met die snelheden wel de bocht door kunnen duwen en ik niet, Ik rij er achter aan, rem op het zelfde punt, stuur in op hetzelfde punt en ik glij gewoon alle kant op. Met de Porsche op de Nordschleife is het net zo. Ik snap niet hoe mijn Porsche echt alle kanten opstuitert en ik gewoon voorbij gezoeft wordt

Heel, heel frustrerend,
Ik heb 1 woord voor je: oefenen

Het heeft me zeker een half jaar gekost voor ik in de top split top 5 kon meedoen in de skip, nog steeds makkelijk een seconde trager als een bevoordeeld Arjan.

Wanneer ik in het begin van de week geen 2 avonden kan oefenen op de nieuwe track haal ik dat zelfs niet eens.

iRacing is de perfecte tool om met je beide voetjes mooi terug op de grond te belanden als je gewoon bent om altijd te winnen in Formule 1 2016 ;)

Niet iedereen heeft van nature uit de nodige hand-oog coördinatie. Die snelle mannen rijden "inch perfect".

De beste tip als je pas begint: trager rijden voor snellere tijden.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JazzGreenway
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-10 11:31

Mijne is nu 2 jaar oud, heb er nog nooit problemen mee gehad. Wel een puntje is dat af en toe bij driftig gebruik van de sequential shifter het schuifje voor het omschakelen naar H-pattern uit zichzelf verschuift, waardoor ie dus op een gegeven moment niet meer schakelt. Maar ik heb er mee leren leven en check gewoon regelmatig of het schuifje nog in de goede stand staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:34

Heel, heel frustrerend,
Kom je net van een playstation ofzo?

Heb dat vaker gehoord, ' maar ik doe precies hetzelfde!! :( '

Nee, als je precies hetzelfde doet rij je net zo snel.

Dan kijk je vervolgens met 'dat soort gasten' mee en dan kunnen ze nog geen normale lijn rijden.

Kortom, ga er niet van uit dat je alles weet als je links en rechts voorbij gereden wordt. Dat scheelt een hoop frustratie. Klinkt misschien crue, maar echt, soms moet iemand het gewoon tegen je zeggen. Soms moet je ook gewoon iets leren om er beter in te worden en niet vanaf de eerste week verwachten dat je volledig mee kan.

[ Voor 9% gewijzigd door Schuey op 01-02-2017 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
A1AD schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 23:22:
[...]

Ik heb 1 woord voor je: oefenen

Het heeft me zeker een half jaar gekost voor ik in de top split top 5 kon meedoen in de skip, nog steeds makkelijk een seconde trager als een bevoordeeld Arjan.

Wanneer ik in het begin van de week geen 2 avonden kan oefenen op de nieuwe track haal ik dat zelfs niet eens.

iRacing is de perfecte tool om met je beide voetjes mooi terug op de grond te belanden als je gewoon bent om altijd te winnen in Formule 1 2016 ;)

Niet iedereen heeft van nature uit de nodige hand-oog coördinatie. Die snelle mannen rijden "inch perfect".

De beste tip als je pas begint: trager rijden voor snellere tijden.

Succes
Thanks. Ik zal eens een replay posten. Ik heb met VRS mijn rondes vergeleken en er zit hier een daar een minimaal verschil in entry point in, wat gelijk resulteert in een megaverlies.
Schuey schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 08:18:
[...]

Kom je net van een playstation ofzo?

Heb dat vaker gehoord, ' maar ik doe precies hetzelfde!! :( '

Nee, als je precies hetzelfde doet rij je net zo snel.

Dan kijk je vervolgens met 'dat soort gasten' mee en dan kunnen ze nog geen normale lijn rijden.

Kortom, ga er niet van uit dat je alles weet als je links en rechts voorbij gereden wordt. Dat scheelt een hoop frustratie.
Nee, ik kom net achter mijn C64 vandaan met Testdrive 1.

[ Voor 54% gewijzigd door ZFLaSH op 01-02-2017 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Nu online

Heel, heel frustrerend,
Zie het juist als een uitdaging!

Als racen zo makkelijk was als 'de racelijn rijden en je bent even snel' zou het sport van niets zijn. Nu het is dat goede/talentvolle racers door bepaalde details qua input nog wat sneller zijn dan andere racers is juist de charme van de sport. Talent / skill is dan een heel belangrijke factor.

Als je heel snel rijdt: 200km/h = 72m/s. Een afwijking van 0,1s betekent een afwijking van 7,2m!!!! Dit soort kleine details kunnen heel snel uitvergroot worden zonder dat je het zelf door hebt.

Als je 0,1s later remt kom je al heel erg verkeerd uit voor de bocht. Daarbij is treshold braking niet zo makkelijk als het lijkt. Als ik tegen een bas slob (linc) rij valt het me op dat hij veel harder kan remmen dan ik. Puur een kwestie van meer gevoel en ervaring hebben met het remmen.

Verder is vergelijken op het oog niet erg nauwkeurig, omdat er een vertraging zit. Als je iemand spectate lijkt het dat hij later remt dan dat hij daadwerkelijk doet. Als jij dan het rempunt aanhoudt wat jij ZIET dat hij doet, rem je te laat en kom je verkeerd aan bij de bocht. Moet je verder afremmen om de bocht te halen en ga je langzamer door de bocht.

Wanneer iedereen na n paar maanden op topniveau kon zitten was het natuurlijk niets aan.

Verder: accepteer dat niet iedereen in elke game/sport de beste kan zijn. Laat je uitdagen en probeer jezelf te verbeteren.

[ Voor 27% gewijzigd door aicaramba op 01-02-2017 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
aicaramba schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 09:06:
[...]

Zie het juist als een uitdaging!

Als racen zo makkelijk was als 'de racelijn rijden en je bent even snel' zou het sport van niets zijn. Nu het is dat goede/talentvolle racers door bepaalde details qua input nog wat sneller zijn dan andere racers is juist de charme van de sport. Talent / skill is dan een heel belangrijke factor.

Wanneer iedereen na n paar maanden op topniveau kon zitten was het natuurlijk niets aan.

Verder: accepteer dat niet iedereen in elke game/sport de beste kan zijn. Laat je uitdagen en probeer jezelf te verbeteren.
:) Je hebt gelijk. Het probleem zit hem niet zozeer erin dat ik het topniveau niet ben, maar dat ik moeilijk kan ontdekken waar ik het laat liggen en daar frustreer ik me aan. Dankzij de tips om VRS en Ispeed te gebruiken zie ik wel verschil waar ik hopelijk iets mee kan. Met skippy's ben ik wel redelijk competatief (als ik niet door divebombs van de baan wordt gerost), alleen in die Porsche en Rufs vind ik het enorm lastig. Op de Nordschleife lijkt het wel alsof de Porsche op vaseline rijdt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aicaramba
  • Nu online
ZFLaSH schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 09:16:
[...]

:) Je hebt gelijk. Het probleem zit hem niet zozeer erin dat ik het topniveau niet ben, maar dat ik moeilijk kan ontdekken waar ik het laat liggen en daar frustreer ik me aan. Dankzij de tips om VRS en Ispeed te gebruiken zie ik wel verschil waar ik hopelijk iets mee kan. Met skippy's ben ik wel redelijk competatief (als ik niet door divebombs van de baan wordt gerost), alleen in die Porsche en Rufs vind ik het enorm lastig. Op de Nordschleife lijkt het wel alsof de Porsche op vaseline rijdt.
Bereidt je maar vast voor. In ispeed kun je nog niet alles vinden om sneller te worden.

Een wat abstract iets van racen is de inputs. Als je inputs heel erg abrupt en schokkerig zijn verlies je eerder grip, als je grip verliest verlies je bochtsnelheid. Dit heeft te maken met de gewichtsverdeling van de auto. Als de gewichtsverdeling van je auto abrupt is wordt krijg je een soort van ruk van massatraagheid van de auto.

Als je inputs heel rustig en geleidelijk zijn verlies je veel minder snel je grip en hou je meer grip over. En dus ook hogere bochtsnelheiden.
Maar te rustige inputs is weer langzamer dan snelle inputs, omdat je simpelweg minder lang snel remt, bv.

Het fingerspitzengefuhl van racen is de juiste verhouding tussen snelle inputs en rustige/constante inputs. Hoe sneller je je inputs kan doen, maar toch heel geleidelijk en smooth kan houden hoe sneller je door bochten, en uit bochten, komt.

Dit concept is heel moeilijk uit telemetrie te halen en is puur een kwestie van gevoel. Dit zijn de dingen waar de echte goede coureurs het winnen van de 'goede' coureurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:29

Phydomir

Dennis

In het kort, meer oefenen. Probeer ook niet gedemotiveerd te raken van de echt snelle tijden, dat heeft tijd nodig en de kans is groot dat je überhaupt nooit aan de echte top tijden gaat komen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ik hang hier al meer dan 6 jaar, en als ik dan met meer dan 1s per ronde eraf gereden wordt in de GT3 tijdens de NES dan heb ik ook regelmatig WTF momenten. Zeker de eerste keer in een gezamelijke practice. Dan denk je dat je al vrij goed op snelheid zit, rij je een naar jouw mening nagenoeg perfecte ronde, en dan zie je iemand als Ief daar gewoon ff 1s onder duiken. Dat doet wel zeer :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Tsja, we kunnen wel 5 pagina's vol schrijven met dit soort tips maar ondertussen is er nog steeds geen replay of video gepost :p Als je echt links en rechts voorbij gereden wordt dan zul je iets fundamenteel verkeerd doen en zal dat op een video meteen te zien zijn.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ach, zo is er wel weer eens wat leven hier :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Zoals ik in bovenstaande post zei, zal ik dit doen zodra ik weer achter de simpc zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Nu online
NickThissen schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 10:24:
Tsja, we kunnen wel 5 pagina's vol schrijven met dit soort tips maar ondertussen is er nog steeds geen replay of video gepost :p Als je echt links en rechts voorbij gereden wordt dan zul je iets fundamenteel verkeerd doen en zal dat op een video meteen te zien zijn.
Tja.. Ik heb een keer een skippy les gehad op bathurst van arjan de vreede. Hij keek mn ronde en zei dat er niet zoveel mis mee was en dat het er allemaal best goed uitzag. Toch was ik 2s langzamer.

Ook zonder beelden is uitleg van het 'goed zijn in' misschien voor hem een geruststelling en weet hij beter hoe hij kan verbeteren..

Maar uiteraard zijn beelden veelzeggender :P

[ Voor 13% gewijzigd door aicaramba op 01-02-2017 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
De discussie is helemaal prima hoor :) Wil alleen maar zeggen dat we toch weinig kunnen helpen als we niet weten wat het niveau is. Iemand die 1-2 sec langzamer is per rondje is best goed bezig en zal wat preciezere hulp nodig hebben dan iemand die 10-15 sec langzamer is en bijvoorbeeld niet weet wat een apex is.
aicaramba schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 10:34:
[...]

Tja.. Ik heb een keer een skippy les gehad op bathurst van arjan de vreede. Hij keek mn ronde en zei dat er niet zoveel mis mee was en dat het er allemaal best goed uitzag. Toch was ik 2s langzamer.
2 sec langzamer dan Arjan in de skippy vind ik dan ook niet "links en rechts voorbij gereden worden", ik zou best blij zijn als ik binnen 2 sec kom op Bathurst :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Nu online
NickThissen schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 10:38:
De discussie is helemaal prima hoor :) Wil alleen maar zeggen dat we toch weinig kunnen helpen als we niet weten wat het niveau is. Iemand die 1-2 sec langzamer is per rondje is best goed bezig en zal wat preciezere hulp nodig hebben dan iemand die 10-15 sec langzamer is en bijvoorbeeld niet weet wat een apex is.

[...]

2 sec langzamer dan Arjan in de skippy vind ik dan ook niet "links en rechts voorbij gereden worden", ik zou best blij zijn als ik binnen 2 sec kom op Bathurst :+
Misschien verwacht hij teveel van zichzelf en vindt hij 2s langzamer zijn wél links en rechts voorbij gereden worden.
ZFLaSH schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 10:33:
Zoals ik in bovenstaande post zei, zal ik dit doen zodra ik weer achter de simpc zit.
@ZFlash: Wat voor verschil in rondetijd praat je over? En bij welke track?

[ Voor 11% gewijzigd door aicaramba op 01-02-2017 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Jep, ik heb hem al een hele tijd (jaar ofzo :?) Bevalt prima, nog geen issues mee gehad. Prima shifter voor het geld.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
JoepW schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 20:56:
De GoT Porsche livery is nu beschikbaar op de site in 4 kleuren!
*Pakt de Pascal-Oranje en giet het over de spiegels*

Jammer dat het niet zo makkelijk gaat :D Maar dan ben ik weer lekker de hele avond bezig met spiegels en mijn naam erop krijgen :+

En dan ook nog mijn nieuwe onderdelen in mijn PC bouwen ... druk avondje ... weer :)

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Nu online
Hoe CPU intensief is iRacing eigenlijk?

Ik heb via marktplaats 2 schermen gekocht, helaas niet allemaal dezelfde grootte, maar wel dezelfde resolutie. Nu heb ik 2x 23" en 1x 24".

Alleen mijn videokaart is al behoorlijk outdated (hd6950), dus ik zal waarschijnlijk de videokaart moeten opgraden. Ik vraag me alleen af of het niet zonde is om een nieuwe videokaart te kopen en dan te gebruiken met een i5 2500K processor, wat ook niet meer de nieuwste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Niet intensief. Op het moment dat je meer FPS gaat draaien (dus 120+), dan gaat dat ook meer vergen van je CPU. Hou je vsync aan op 60FPS, dan blijft mijn 4670K gewoon op 20% hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Zet dat eerst maar eens uit :) Met vsync krijg je meestal veel te veel input lag. Je fps cappen is prima als je dat fijn vind (ik doe het zelf niet) maar probeer de fps wel zo hoog mogelijk te houden, het is zonde om op 60 fps te cappen als je overal 120 kan halen en het scheelt echt.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
NickThissen schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 11:26:
[...]

Zet dat eerst maar eens uit :) Met vsync krijg je meestal veel te veel input lag. Je fps cappen is prima als je dat fijn vind (ik doe het zelf niet) maar probeer de fps wel zo hoog mogelijk te houden, het is zonde om op 60 fps te cappen als je overal 120 kan halen en het scheelt echt.
Ik heb zelf vsync uit staan binnen iracing. Ik merk dat als ik boven de 100-120 fps heb, dat het veel vloeiender aanvoelt. Misschien is het placebo, maar het lijkt echt zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Nu online
En qua videokaart. Een gtx 1060 6G zou zeker voldoende moeten zijn?

Ik heb helaas niet heel veel te spenderen op dit moment.. Vandaar ook 2 schermen 2e hands (beiden 50 euro).

[ Voor 45% gewijzigd door aicaramba op 01-02-2017 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
aicaramba schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 11:44:
En qua videokaart. Een gtx 1060 6G zou zeker voldoende moeten zijn?

Ik heb helaas niet heel veel te spenderen op dit moment.. Vandaar ook 2 schermen 2e hands (beiden 50 euro).
Moet prima kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
Ik vind dat juist het leuke aan iRacing, er is wel altijd iemand sneller, altijd ruimte voor verbetering.

Zo blijft het boeiend en een constante uitdaging.

RF2 ai is heel leuk, maar Ik verkies wel om top 5 te eindigen in een fel bevochten race als te winnen tegen een (goede) ai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

JazzGreenway schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 07:18:
[...]

Mijne is nu 2 jaar oud, heb er nog nooit problemen mee gehad. Wel een puntje is dat af en toe bij driftig gebruik van de sequential shifter het schuifje voor het omschakelen naar H-pattern uit zichzelf verschuift, waardoor ie dus op een gegeven moment niet meer schakelt. Maar ik heb er mee leren leven en check gewoon regelmatig of het schuifje nog in de goede stand staat ;)
Race je veel ? zowel met beiden modes? Ik hoorde inderdaad dat die wat losser kan komen. Maar dat is niet zo erg, kapot veertje of lager is erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:13
-PassY- schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 11:06:
[...]

*Pakt de Pascal-Oranje en giet het over de spiegels*

Jammer dat het niet zo makkelijk gaat :D Maar dan ben ik weer lekker de hele avond bezig met spiegels en mijn naam erop krijgen :+
Mag me ook een DM sturen, krijg je de persoonlijke variant.
Doe ik voor mezelf ook :P
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fqSHBGb.jpg

P.s. niet allemaal gaan mailen hé, moet ook nog tijd over houden om een rondje te rijden. ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

aicaramba schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 11:19:
Hoe CPU intensief is iRacing eigenlijk?

Ik heb via marktplaats 2 schermen gekocht, helaas niet allemaal dezelfde grootte, maar wel dezelfde resolutie. Nu heb ik 2x 23" en 1x 24".

Alleen mijn videokaart is al behoorlijk outdated (hd6950), dus ik zal waarschijnlijk de videokaart moeten opgraden. Ik vraag me alleen af of het niet zonde is om een nieuwe videokaart te kopen en dan te gebruiken met een i5 2500K processor, wat ook niet meer de nieuwste is.
Die videokaart wordt wel een issue inderdaad. Die upgraden naar een 1060 6GB (niet de 3GB pakken), en die 2500k overclocken als een malle. 4.5Ghz moet goed te doen zijn op lucht.
Ik draai 3x 1680x1050 (22") op met 2500k@4.6 en 970gtx@1530 gecapped op 120 fps. Alleen de Nurburgring gaat de cap naar 100. Ik heb nl. meer last van de dips van 120 -> 100 dan dat steady 100fps een belemmering is.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NickThissen
quote: Tony Gardner
Ferrari car in full production however it will not be in the March build.
Toch goed om te horen aangezien er eigenlijk doodse stilte was nadat de announcement video na een half uurtje ineens verwijderd was :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Wat achtergrond over de aankondigingsvideo van de Ferrari. Ze hadden de GTD (GT3 spec) auto in de video, terwijl ze de GTLM/GTE spec auto gaan maken. Dit vond Ferrari niet zo leuk. Daarom is die weer weg gehaald.

[ Voor 16% gewijzigd door Niellie41 op 01-02-2017 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Interessant Niel. Jij hebt goede bronnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-07 13:27
Misschien om te vermijden wat we nu met Porsche meemaken: Porsche wordt aangekondigd met een teaser, waarin ook de 911 RSR (GTE) en de 919 Hybrid (LMP1H) voorkomen en iedereen gaat er plots van uit dat we die auto's ook gaan krijgen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Maar de Ferrari teaser was al veel eerder dan de Porsche :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JazzGreenway
knightvision schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 13:14:
[...]

Race je veel ? zowel met beiden modes? Ik hoorde inderdaad dat die wat losser kan komen. Maar dat is niet zo erg, kapot veertje of lager is erger.
Heb in die tijd niet heel veel gereden nee, maar ik rij dan ook bijna geen auto's die flappers nodig hebben. De sequential modus wordt verreweg het meeste gebruikt. Hoewel dit helaas zal veranderden met de Porsche nu ;) Ben verder ook niet echt zuinig op de shifter geweest of zo, gewoon lekker rammen >:) Hij voelt nog net zo aan als toen ie nieuw was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
NickThissen schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 15:26:
[...]

Toch goed om te horen aangezien er eigenlijk doodse stilte was nadat de announcement video na een half uurtje ineens verwijderd was :)
Pffff nog meer road content :( ze moet eens wat oval content uitbrengen en prio geven aan dirt :(

/me Rent snel (linksom) weg :+

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
A1AD schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 23:22:
[...]

Ik weet wat te doen ;)
Heb je iets veranderd aan de setup? Ik heb echt veel last van overstuur. Wellicht ligt het gewoon aan mijn rechtervoet. :+
Ik heb zeker wat veranderd aan de setup. De banden druk heb ik flink omlaag gehaald. Zodat de hot press rond de 150kpa ligt. Dit vond ik het beste rijden. Daarnaast heb ik heel iets minder camber achter gedaan. Dit hielp een hoop (voor mijn gevoel) voor de overstuur die ik had. Maar rechtervoet trainen is erg van belang. Hier heb ik ook een hoop tijd in gestoken. Samen met setup changes was ik best tevreden.

Toe voor 1 click meer voor iets meer bite bij insturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/topic_2017/S1/enquete.png

We merken dat het Monday Tournament de laatste tijd steeds minder bezocht wordt. Volgend seizoen gaan we een aantal dingen veranderen om de participatie iets meer omhoog te krijgen. Onder andere gaan we ons beperken tot een kleiner aantal auto's en gaan we meer rekening houden met combinaties die populair zijn en die meer mensen gekocht hebben.

Daarnaast hebben we nog een aantal veranderingen in gedachten waar we graag jullie mening over zouden hebben, vandaar deze poll!

Klik hier om de vragen te beantwoorden. Bij voorbaat dank!

-> Wie hebben tot nu toe de enquete ingevuld? <-

[ Voor 8% gewijzigd door JoepW op 01-02-2017 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:42
Iracing al maanden niet meer aangeraakt en ineens een renewel om mijn oren van €127,-

Nooit uitgezet, maar ook geen idee dat het aan stond. Zijn ze hier een beetje coulant mee? Gooi vaak zat geld weg (volgens anderen), maar dit voelt toch wel erg als zonde geld.

Zeker met het (naar mijn mening) achterlijke hoge bedrag wat ze nu vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Gewoon support mailen, volgens mij zijn ze best coulant

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-10 22:01

Fuelke

Forza Ferrari

Hmm, hier loopt het nog tot eind februari, maar heb niet meer gereden sinds eind mei. Wat gebeurd er als je het abonnement niet verlengd ? Ben nog een beetje in dubio wat ik ga doen.

Kan je dan gewoon niet meer racen? Content ben je dan toch niet zomaar ineens kwijt ?

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Als ik naar de current series kijk onder het kopje 'Find official races' staan er een hoop met een bannertje 'practise only'. Zo ook de IMSA Sportcar Championship, wat in mijn idee de GT3 achtige klasse is. Kan alleen ik die op het moment (als ik de goede licentie zou hebben) in practise rijden of geldt dat voor iedereen? Als dit voor iedereen geldt, hoe race je die serie/met die type auto's dan, hosted races?

Hebben 'jullie' voor meerdere series alle tracks?

6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Fuelke schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 21:32:
Hmm, hier loopt het nog tot eind februari, maar heb niet meer gereden sinds eind mei. Wat gebeurd er als je het abonnement niet verlengd ? Ben nog een beetje in dubio wat ik ga doen.

Kan je dan gewoon niet meer racen? Content ben je dan toch niet zomaar ineens kwijt ?
Je kan dan inderdaad niet meer racen en ook niet meer op het forum.
De content blijft behouden. Als je je account (met hetzelfde emailadres!) later heractiveert dan is alles er nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Nu online
Tyoi schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 21:33:
Als ik naar de current series kijk onder het kopje 'Find official races' staan er een hoop met een bannertje 'practise only'. Zo ook de IMSA Sportcar Championship, wat in mijn idee de GT3 achtige klasse is. Kan alleen ik die op het moment (als ik de goede licentie zou hebben) in practise rijden of geldt dat voor iedereen? Als dit voor iedereen geldt, hoe race je die serie/met die type auto's dan, hosted races?

Hebben 'jullie' voor meerdere series alle tracks?
Jij kan die series alleen in practice rijden, omdat het een serie is voor een hogere licentie dan je hebt. Als je de licentie hebt kun je wel meedoen met races.

Het is overigens geen gt3 achtige klasse. Het is multiclass.. Oftwel, meerdere race klassen in 1 race. 1 ervan is GT3 idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JazzGreenway
The_FrankO schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 17:33:
[...]

Pffff nog meer road content :( ze moet eens wat oval content uitbrengen en prio geven aan dirt :(

/me Rent snel (linksom) weg :+
Er is nu toch een dirt oval forum? Kan je weer een paar maanden vooruit O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

aicaramba schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 21:53:
[...]

Jij kan die series alleen in practice rijden, omdat het een serie is voor een hogere licentie dan je hebt. Als je de licentie hebt kun je wel meedoen met races.
Ah kay, thnx.
Het is overigens geen gt3 achtige klasse. Het is multiclass.. Oftwel, meerdere race klassen in 1 race. 1 ervan is GT3 idd.
Mjah, dat bedoelde ik met 'GT3 achtig'. Ik had al gezien dat het multiclass was.

6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ahh, had een goeie race in de Ford GT, moet ik net een rondje meer doen waardoor ik het net niet red op de fuel en ik nog 2 plekken verlies lol. Snap er niks van, had rondje extra berekend en m'n verbruik was minder dan in de practice. De leider in HPD zat ook niet zo ver achter me (helaas wel te ver om even in te houden lol), net rondje te veel gedaan dus.

Wel leuke race, aardige pace tot de banden eraf gingen en de HPDs wat agressiever werden. Moest steeds veel tijd opgeven om een crash te voorkomen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
Net een hele sessie met de Porsche op de Nordschleife gedaan. Ik kom er maar niet achter. De achterkant stuitert werkelijk waar alle kanten op.
Heb verschillende settings geprobeerd. Hij blijft stuiteren. Volgens mij zijn ze bij development een set springs en dampners vergeten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

mowa

u are what u is

knightvision schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 21:11:
[quote]mowa schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 19:59:
[...]

???? Is dit een serieuze vraag?

Omdat vele autos of een H-shifter of een Seq shifter onboard hebben. (zonder paddles)
Ik wil in de auto een zelfde shift gebruiken als zoals het echt is.

Ik ga echt geen NASCAR rijden met mijn paddle shifters en andere normale ROAD/ovals auto's die normaal schakelen! Ik ga dan wel spellen spelen als need for speed en vele andere arcade meuk als ik dat zou willen.
Alleen qua shiften speelde ik nog met een goedkoop alternatief (G27 shifter) maar dit als alweer verleden tijd.

Zie hieronder overigens een lijst van soorten shift gebruik bij Iracing:

[afbeelding]
Anders stel ik 'm niet. ;) En precies wat me interesseert. Namelijk hoe serieus iemand het racen neemt.
Daarom heb ik zelf gekeken naar zo'n shifter want o.a. de Skip Barber wordt irl ook geschakeld met een pook en bijv. de Lotus 79 ook.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

mowa schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 23:15:
[...]

Anders stel ik 'm niet. ;) En precies wat me interesseert. Namelijk hoe serieus iemand het racen neemt.
Daarom heb ik zelf gekeken naar zo'n shifter want o.a. de Skip Barber wordt irl ook geschakeld met een pook en bijv. de Lotus 79 ook.
Nou het is denk ik hier bij meerdere op dit forum wat doorgeslagen ;)
Maar je moet doen waar jij je goed in voelt. Ik ben destijds begonnen met een complete G27 Logitech set.
Hier zit dus al een shifter bij een H shifter, geen SEQ shifter.
Maar ik ben gedurende jaren wel wat gewijzigd van GEAR maar ik doe nog niet zo gek lang aan IRACING en dat heeft er voor gezorgd om langzaam steeds andere meer sim gear te kopen. bij Arcade racers had ik die drang nooit bij sims zoals assetto en iracing, rfactor etc wel. (ik bedoel het een echt dure hobby maken)

p.s LOTUS 79 is niet met sequential maar met een H shifter, oftewel ouderwets schakelen...zo ver ik weet.

[ Voor 3% gewijzigd door knightvision op 01-02-2017 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:42
derx666 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 21:17:
Gewoon support mailen, volgens mij zijn ze best coulant
Je had gelijk. Coulant en snel blijkbaar. Krijg het bedrag terug -$5 voor de kosten. Zeker fair aangezien ik zelf ook niet heb opgelet.

Voelt best vaag om meer dan €300 aan content achter te laten, maarja al bijna een jaar niet meer gespeeld en helaas ook niet meer de verlenging voor €49 :? de laatste keer. Daar had ik toch weer gebruik van gemaakt. Jammer dat ze geen cheaper abbo hebben waarmee je een x aantal uur kan racen.

Maarja druk leven en ik hou van veel type games dus dan pak ik toch sneller AC, F1 of Dirt rally er bij als ik even wil racen. Iracing gaf me toch vaak teveel stres met die Safety points en daar door is het veel lastiger om even snel een race te rijden. Wie weet tot ooit ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Beakzz op 02-02-2017 02:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Beakzz schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 02:41:
[...]

Iracing gaf me toch vaak teveel stres met die Safety points en daar door is het veel lastiger om even snel een race te rijden. Wie weet tot ooit ;)
Hier zeg je iets, waar ik ook mee kamp. Omdat ik mezelf niet competitief voel, ben ik minder geneigd om te gaan racen ipv de practice sessions. Absurd eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-06 15:37
ZFLaSH schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 06:47:
[...]

Hier zeg je iets, waar ik ook mee kamp. Omdat ik mezelf niet competitief voel, ben ik minder geneigd om te gaan racen ipv de practice sessions. Absurd eigenlijk.
Herkenbaar. Ik kan nu zonder schade aardig rond komen op de Nordschleife maar twijfel of ik een race moet gaan rijden. In de practice zit men al bovenop je bumper om je er vervolgens af te tikken en zelf vrolijk verder te rijden. Zo ben ik al heel wat rating kwijtgeraakt. En als niet veel tijd hebt om races te rijden dan komen er niet veel puntjes bij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aicaramba
  • Nu online
naish123 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 08:22:
[...]

Herkenbaar. Ik kan nu zonder schade aardig rond komen op de Nordschleife maar twijfel of ik een race moet gaan rijden. In de practice zit men al bovenop je bumper om je er vervolgens af te tikken en zelf vrolijk verder te rijden. Zo ben ik al heel wat rating kwijtgeraakt. En als niet veel tijd hebt om races te rijden dan komen er niet veel puntjes bij.
Heel herkenbaar. Teruggehouden voelen door angst om puntjes te verliezen. Dit zie je in elk rank-based spel terug komen.

Het advies: Rij omdat je het leuk vindt, zonder op je puntjes te letten.. Mja, makkelijker gezegd dan gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Wel herkenbaar vanuit mijn eerste jaren. Maar probeer hier niet te veel bij stil te staan. Als je gewoon blijft rijden dan zul je zien dat over een langere tijd uiteindelijk wel op de iRating komt die bij jou past. Maar ga vooral niet te veel van race tot race bekijken.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-10 19:19

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

haha net een heerlijke porsche race achter de rug:) 4e geworden met 2incs.. dus mooi wat punjtes erbij :)
die ik hard verloren heb in de gt3 bathrust track ;)

1 ding, een race is totaal anders dan practise.. op 12 of andere manier heb ik redelijkerwijs aardige races, sowieso geen aliens die meedoen.. (irating van 1,6k)

ps, als je je zelf insteld om veilig een race uit te rijden , ben je al in de top 8..

[ Voor 12% gewijzigd door Nickrsd op 02-02-2017 11:36 ]

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
Ik trek mij van iRating weinig aan, ik heb nu 3K opgebouwd met de skip en ben van plan een andere auto aan te leren. Boeit me voor geen meter dat ik hoogstwaarschijnlijk een irating drop ga krijgen daardoor.
Misschien beter ook, want dan rij ik niet hopeloos achteraan in het begin :-)

Ik speel de sim omdat IK het leuk vind en het moet leuk blijven.

De reden waarom ik goed oefen is omdat ik het goed wil doen, wil bijleren. Niet voor de cijfertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

Weet iemand hoe het puntensysteem in TT werkt? Als ik al mijn uitslagen optel dan kom ik tot nu toe op 529 punten. Een concurrent komt op 530 als ik zijn uitslagen bij elkaar op tel. Echter in de standings sta ik op 531 en hij op 533. Er is nog geen sprake van drop weeks. Zijn er onzichtbare punten te verdienen?

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Van de IR & SR had ik in het begin ook last van. Maar tegenwoordig niet zo veel meer.

Oefenen, oefenen en nog eens oefenen was voor mij de oplossing. Ook het opslaan en terug kijken van races doe ik nog altijd. Gewoon om te leren van, en om situaties beter te zien aan komen. Dit scheelt veel SR denk ik. En je houd er zo nu en dan een leuk achtergrondje aan over :+

Ook het vertrouwen hebben in de auto groeit met veel oefenen. Waar je eerst nog over dingen nadacht, ga je dingen automatisch doen omdat je toch wel weet dat je de controle houd of de auto het aan kan.

Al wil ik nu graag de 4k halen :+ Ben er "maar" 18 punten van verwijderd :) Dus een klein beetje rekening houden doe ik wel door iets voorzichtiger te zijn.

Over de TT. Toen ik daar nog echt actief mee bezig was, was het zo dat de winnaar van de week 100 punten kreeg. Vervolgens kreeg de langzaamste 1 punt, en alle tussen liggen mensen kregen punten waarvan de gaten tussen de mensen gelijk waren.

Doen er bv maar 10 mee. Dan is het iets van: 100 - 90- 80- 70 ...
Doen er bv meer als 100 mee, dan is het iets van: 100- 99-98-97....

Verder zijn er geen bonus punten te verdienen. Maar wat ik vermoed hier, is dat 1 van jullie 2x een TT in 1 week heeft gedaan, en hier geen rekening mee is gehouden en maar 1 resultaat is geteld ipv het gemiddelde.

En over de TTRating moet je helemaal niet gaan nadenken. 2x een seizoen weten te winnen, 2x met minder, of verwaarloosbaar meer TTrating ge-eindigdtdtdt (d of t? :+ ) Op het forum heeft ooit wel een uitleg met formule gestaan, maar dit was te wazig om te begrijpen, en niemand die de logica kon zien op dat moment :D

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Ik ben nu met de Apex Academy begonnen en de Skippy trainings server en het forum zijn echt aanraders! Sowieso wordt er veel data gedeeld via VRS en iedereen is bereid te helpen en lijnen uit te leggen, echt top!

Heb dus meteen gezien dat ik van de 1.0s achterstand op een semi-topper maar liefst 0.6 seconden verlies in 3 bochten en slechts 500 meter!

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Wat is die Porsche toch gaaf!
Na de Nürburgring 24H vorig jaar in de Audi was ik de Nordschleife wel zat. Die combinatie vond ik oprecht niet leuk, misschien ook omdat de race na 2 uur al hotlappen was.

Maar de Porsche maakt de Nordschleife weer leuk! Ik heb veel meer vertrouwen in deze auto en je kan de kerbs aanvallen. Echt heel tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

Kun je met TimeTrial ook punten verliezen? Alleen SR neem ik aan, of ook IR ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -PassY-
knightvision schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 13:35:
Kun je met TimeTrial ook punten verliezen? Alleen SR neem ik aan, of ook IR ?
SR en TTRating wel. Punten in het kampioenschap niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
SanderF1 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 13:26:
Ik ben nu met de Apex Academy begonnen en de Skippy trainings server en het forum zijn echt aanraders! Sowieso wordt er veel data gedeeld via VRS en iedereen is bereid te helpen en lijnen uit te leggen, echt top!

Heb dus meteen gezien dat ik van de 1.0s achterstand op een semi-topper maar liefst 0.6 seconden verlies in 3 bochten en slechts 500 meter!
Cool, wil ik ook wel eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-10 13:08
Ik heb vorig jaar Apex Academy gedaan met de FR2.0, beviel me goed, maar dat ging voor mij meer om de setups.. Lijnen etc zat allemaal wel ok :)

Ik ben benieuwd wat er uit de enquete van Joep komt qua school etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

-PassY- schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 13:22:
Verder zijn er geen bonus punten te verdienen. Maar wat ik vermoed hier, is dat 1 van jullie 2x een TT in 1 week heeft gedaan, en hier geen rekening mee is gehouden en maar 1 resultaat is geteld ipv het gemiddelde.
Hoe zou dit dan werken? Want je ziet in de resultaten maar 1 uitslag, je snelste TT. Ik dacht dat je alleen op basis daarvan punten kreeg ongeacht het aantal TT's dat je in een week doet. Wordt er dan toch ook gemiddeld zoals bij races gebeurt na 4/8/12 races?

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-09 12:01

Isniedood

nee, echt niet!

zojuist voor het eerst Interlagos geprobeerd.. Klopt het dat deze erg veel vraagt van je pc? Ik krijg er geen fatsoenlijke frame rates mee in VR.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
Scr33x0r schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 14:29:
Ik ben benieuwd wat er uit de enquete van Joep komt qua school etc :)
Enquete? Heb ik iets gemist??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
A1AD schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 16:25:
[...]

Enquete? Heb ik iets gemist??
Zie post Joep van woensdag 1 februari 2017 20:25

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
PatrickPost1972 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 16:36:
[...]

Zie post Joep van woensdag 1 februari 2017 20:25
Volleeeedig gemist, bij deze > done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

Betreft de enquete zag ik alleen de optie skip en f2 ? geen GT3 of porsche erbij.?

Dit lijkt me het beste qua Maandag races om mee te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aicaramba
  • Nu online
knightvision schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 17:16:
Betreft de enquete zag ik alleen de optie skip en f2 ? geen GT3 of porsche erbij.?

Dit lijkt me het beste qua Maandag races om mee te doen.
Ik geloof dat porsche en GT3 al vast staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Isniedood schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 16:13:
zojuist voor het eerst Interlagos geprobeerd.. Klopt het dat deze erg veel vraagt van je pc? Ik krijg er geen fatsoenlijke frame rates mee in VR.
Zou niet extreem zwaar moeten zijn. Het is wel een van de recentere banen maar zou niet zwaarder moeten zijn dan een Spa of Nurburgring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Nu online
Isniedood schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 16:13:
Klopt, ik had het iets verder terug ook al gevraagd. Bij mij zijn vooral turn 4/5 een hotspot voor framedrops. Spa heb ik geen issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
ik zit de komende dagen op 0fps :(

Nieuwe processor, mobo en geheugen binnen. Ingebouwd ... niks. Oude componenten terug gebouwd ... niks.

Morgen laat thuis en naar het theater, dus zaterdag op zijn vroegst kan ik kijken of wellicht mijn voeding niet is overleden :(

Grrr.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 22:39

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Oh wat rijdt dat ding zalig op Road Atlanta :D

YouTube: iRacing Porsche 911 GT3 Cup Road Atlanta

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Klopt het dat de skippy een stuk veiliger aanvoelt dan de MX-5? Gisteren een paar laps gedaan, maar leek alsof ik op rails zat, lekker veel grip waar ik met de MX-5 al lang van de baan was gevlogen.

6) You just checked it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-10 22:01

Fuelke

Forza Ferrari

Wes46 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 13:13:
Weet iemand hoe het puntensysteem in TT werkt? Als ik al mijn uitslagen optel dan kom ik tot nu toe op 529 punten. Een concurrent komt op 530 als ik zijn uitslagen bij elkaar op tel. Echter in de standings sta ik op 531 en hij op 533. Er is nog geen sprake van drop weeks. Zijn er onzichtbare punten te verdienen?
Ik wist dat ik dit me ook al eens afgevraagd had: Fuelke in "iRacing: 2014 Seizoen 1 t/m 4"
4.6.2.2. Time Trial points are awarded linearly. There is no strength of field calculated. The driver with the fastest average lap time over the prescribed sequence of laps is awarded 100 points. All drivers below are awarded points linearly with a precision of 1/1000th of a point between positions.^

4.7.2.1. Although not displayed in the series championship points, championship points extend several decimal places. This sometimes leads to the standings reflecting tie when there isn’t one. However, there are cases where the points are exactly the same to the decimal point. In these rare cases ties will be broken in the following order.

[ Voor 14% gewijzigd door Fuelke op 02-02-2017 18:50 ]

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Computers with 32 Bit Windows Operating Systems:

We upgraded iRacing from 32 bit to 64 bit several years ago which was a very positive advancement for iRacing. We published about two years ago that the support for 32 bit will end on March 14, 2016 and have been consistently communicating that message. However, to allow people time to upgrade their computers, we have continued to distribute partially supported versions of the simulation. That partial support will finally end March 2017 when we do our quarterly software update. If you are using a computer with a 32 bit windows operating system, iRacing will no longer work as of our March 2017 software update. You can also do a simple search on the Internet for instructions on how to check if your computer operating system is 32 bit or 64 bit.

Microsoft Direct X9 (DX9):

We additionally upgraded iRacing from DX9 to DX11 about a year ago which was another significant project and advancement but continued to support DX9. However, we also will be ending our support for DX9 in the March 2017 Software Update. You will need to have DX11 or above for iRacing to run. Again, we have been communicating this message and defaulting iRacing to DX11 for the last several software updates. We know from the data that almost all of our members are using DX11 or above. You can do a simple search on the Internet for instructions on how to check what DX version your operating system is using. The reason we are ending DX9 support is having both DX9 and DX11 forces us to develop for both and probably more importantly DX9 holds back the graphical advancements for iRacing. It is simply time to move on.

Mac/Linux Operating Systems:

Unfortunately with the support ending for DX9, we also will lose the MAC and Linux OS emulation we have provided for iRacing. To this point, emulation for DX11 has not been supported. Therefore, as of the March 2017 software update we no longer will be supporting Mac and Linux operating systems for iRacing. There is still the Boot Camp option for Mac users. Learn more here: https://support.apple.com/boot-camp There is a possibility down the road that our emulation partners provide DX11 support and we revisit that integration option.
Bron: http://members.iracing.co...ist/3519019.page#10314970

Pagina: 1 ... 81 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies