Dus, na een week of twee racen in iRacing moet ik zeggen dat ik niet onder de indruk ben.
Clunky browser UI, verwarende menu structuur, geen enkele indicatie hoe het spel werkt (de wekelijkse races) ect enz. Geen uitleg hoe je een stop en go penalty kan uitvoeren zonder een daadwerkelijke pits uit te voeren, Geen enkel idee waarom de open practices allemaal max een uur duren, en zo (helaas) nog een aantal punten. Je moet alles googlen of via youtube achter komen. Voor een beginner in iRacing is dat een enorme afknapper, en zeer frusterend. Zeker omdat dit een sim/game is met een subscription basis zijn dit wat mij betreft echt dikke minpunten.
Nu ben ik niet een beginner met racen, ik heb al sinds kinds af aan de race games op de ps1/2/3 gespeelt beginnend met de controller en later overstappen naar de stuurtjes en, sinds de overstap naar racen op de pc, de nodige wheel en pedalen mods uitgevoerd/gekocht. Destijds de GT1-6 serie, en nu pCars, AC en dergelijke zijn geen enkel probleem. Speel die games met het nodige plezier en knowhow zowel SP als MP. Ik kan daarbij de racepace bijhouden zonder al te veel idioterie. Ben zeker niet de snelste, maar ook absoluut niet de langzaamste.
Nu zit ik in een schammele MX-5 in een open practice en zie laptijden van andere staan die ruim 2,5 seconden sneller zijn dan mijn race pace en ik vraag mij werkelijk af waar dat enorme verschil vandaan komt. Ik verwacht in geen enkele manier dat ik de leader tijden binnen 2 weken verbreek maar 2,5sec is belachelijk. Is dit normaal? Verwacht ik teveel? Zijn er allemaal aliens verveeld de rookie cup aan het rijden?
Ik sta volledig open voor tips and tricks, uitleg en dergelijke want op dit moment heb ik flink moeite om enig plezier in de sim te vinden. Is het een goed idee om een paar races te overleven en naar de D Lic te gaan, of is het daar hetzelfde?
Also, ik kan wel multiprojection aanzetten, maar niet SMP, klopt dat? Ik draai op een GTX 970 met 3 24" schermen en nog eens 3 10" tablets (standalone) voor z-dashboard en simmonitor.
Huidige gear: G27 met Prorace2 en wheelplate (symprojects.com) + pedalenset voorzien van de nixim mod en leo bodnar kabel + TrackIR 5 (maar die staat alleen aan om links en recht te klijken, grote deadzone in het midden).
Disclaimer: bovenstaande is mijn mening/ervaring(en) en in geen geval bedoeld om te trollen of de negatieve gedachtengang aan te zwengelen.
1) You are on the internet.
2) You are on Tweakers.net.
3) You are reading my signature.
5) You didn't notice that there is no 4.
6) You just checked it.