iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 77 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-10 15:39
dabelg schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 12:53:
[...]
Omdat ze meer mensen op content hebben zitten dan de kern van simracing
Ook dat gaat tergend traag hoor. Gemiddeld 1 auto en 1 circuit per 4 maanden? Hoelang nog voor de nieuwe Silverstone... is in 2012 al gescanned.

En nu ligt de focus ook nog op Dirt waar ik persoonlijk geen behoefte aan heb. Dan gaat het allemaal nog langer duren.

[ Voor 15% gewijzigd door glnk op 14-01-2017 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkPino
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-10 22:25
Hoe je het ook ziet. Dit gaat echt veel leden kosten voor iR ben ik bang. Geen handige zet van ze, binnen zo'n korte tijd de abonnements kosten verdubbelen

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:27

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
naish123 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 15:17:
.....Wel aparte zet van iRacing. Of ze hebben het geld nodig of ze hebben nu zo veel leden dat ze denken, dit te kunnen veroorloven.
Het is niet zo moeilijk hoe het zit.....
De wet dat zij BTW moeten rekenen stamt al vanaf 2015. Tot nu toe deden ze dat niet en OF overtraden ze de wet of ze betaalde het zelf zonder ons ervoor te laten betalen.
En nu laten ze het ons betalen.....
Dus... ze hebben niet de marge / resultaat als onderneming dat ze de BTW uit 'eigen zak' kunnen blijven betalen...

Maar ik blijf erbij. Het is en blijft vergeleken met mijn vroegere hobbies de goedkoopste :)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-10 18:48

derx666

mecker ende blaet

Geen idee wat er misgaat, maar ben verdomme dik 1s offpace bij de nes practice. Zit maar .2s boven opt, dus het zit er ook niet in om sneller te gaan. arrghh

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
ik ben ruim 2sec off pace al heel de week echt geen zin meer in deze shit :p LOL

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:11

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Zot hier ff de laatste berichten te lezen.. wat is er aangekondigd? Gas de prijzen ineens een stuk duurder worden ofzo? Omdat iedereen nu iracing met andere sims vergelijkt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:07
Nickrsd schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 16:59:
Zot hier ff de laatste berichten te lezen.. wat is er aangekondigd? Gas de prijzen ineens een stuk duurder worden ofzo? Omdat iedereen nu iracing met andere sims vergelijkt??
Wel één hele pagina terug: JoepW in "iRacing 2016-2017 Seizoen 1 t/m 4"

Overigens denk ik dat het doek voor iRacing al een tijdje aan het vallen is. De engine stamt uit 2003 geloof ik? Het rammelt in ieder geval aan alle kanten. Bezig met wat nieuws zijn ze denk ik ook niet, anders wordt niet al die moeite geïnvesteerd in Dirt...

Ik beleef er veel lol aan en hobbies mogen geld kosten. Maar dit + het beëindigen van de grote kortingsacties betekent dus voor veel mensen 50%+ prijsstijging per jaar :|

[ Voor 35% gewijzigd door Alexji op 14-01-2017 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

Ik heb nog mooi een jaartje abbo een paar weken geleden afgesloten, dus kan nog wel vooruit.. kijk ik tegen die tijd wel.. wel is..

Alle road content die ik nu heb is waste of money als ik ermee zou stoppen.. en dat is het gehele road content op 3 auto's naar ofzo.. flinke investering geweest.. maargoed als een jaar abbo +/- 140 ga kosten.. ga ik toch overwegen iets anders te rijden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BobvK
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09-2022
Zojuist een mooie 4de plaats behaald in de Roar before the 24 met de KIA in de top split! *O*

Fantastische race om te doen! Trafficmanagement met deze auto's op deze baan is echt hard werken. Door de draft kom je de hele tijd groepen mx5's en mustang tegen terwijl jezelf ook nog in een grote groep KIA's rijdt. Na het eerst uur was ik al kapot omdat je echt constant je weg door het verkeer aan het banjeren bent.

Gestart als 7de, en al vrij snel hadden we een kopgroep van 7 man omdat ze achter mij aan het vechten waren. Die kopgroep heeft standgehouden tot de eerste pitstop, waarna het wat versplinterde om uiteindelijk in de laatste stint met 4 man voor de 3de plek te vechten. 2 daarvan crashte elkaar eruit. De ander had een stuk versere banden dan mij dus wist uiteindelijk te ontkomen, waarna ik dus een mooie 4de plaats pakte.

http://members.iracing.co...do?&subsessionid=18568097

[ Voor 3% gewijzigd door BobvK op 14-01-2017 19:31 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluuuurgh
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-04 11:15
Lekker bezig! Ik start zo :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:46

Phydomir

Dennis

derx666 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 15:48:
Geen idee wat er misgaat, maar ben verdomme dik 1s offpace bij de nes practice. Zit maar .2s boven opt, dus het zit er ook niet in om sneller te gaan. arrghh
Bij ons wel gaat het wel lekker. Storm heeft ons op P5 gekwalificeerd, onze beste Q ooit. Wel een beetje tricky aangezien ik zal gaan starten met mensen achter me die iets sneller zijn. Wordt interessant >:)

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ondanks dat de kwalificatie niet lekker ging toch op P14 gekwalificeerd. Het voelt een beetje als een overwinning >:)

We gaan zien wat het morgen brengt, ik ben bang dat het weer eenzaam achteraan rijden wordt.

Bob, mooi resultaat!

[ Voor 5% gewijzigd door The_FrankO op 14-01-2017 19:16 ]

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

mowa

u are what u is

Er zal wel veel extra aanwas zijn dat ze de prijs verhogen. In mijn beleving is dat belasting verhaal geen sterk argument. Ze mogen van mij veel geld verdienen voor een goed product maar zeg dan eerlijk dat je een verse melkkoe in je stal hebt.

NB: sommigen zullen dit niet zo netjes vinden maar schiet me zo te binnen en is ook niet illegaal.
Die extra heffing is tenslotte vrij eenvoudig te omzeilen door te "emigreren" naar de US middels een vpn en een PayPal/CC adres ergens in Delaware of een andere staat waar je geen extra belasting hoeft te betalen. Weet echter niet hoeveel up- en download iRacing verbruikt want dat zal beslist trager gaan. Als je (nog) geen vpn hebt hoef je het natuurlijk niet te doen want dat kost meer dan je extra belasting. Maar mogelijk kom je ermee weg met alleen aankopen, dan kan je een gratis vpn account ergens aanmaken of OpenVPN (maar die is erg traag).

Of nog simpeler gewoon gift cards aanschaffen want die worden (nog) niet belast. En daarnaast heel veel racen om tot $40 race participation te verdienen.

Dacht in oktober mijn abo met 2 jaar verlengt te hebben maar blijkt 1 jaar te zijn a €60. Heb echter de meeste road content, ovals doe ik toch niet, wat alles bij elkaar desondanks een aanzienlijk bedrag is ondanks wat kortingen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

Dat trucje stond ook al op het iRacing forum maar daar waarschuwden ze ook dat dat belastingontduiking is en dat daar zware straffen op kunnen staan. Ik weet niet wat de pakkans is, ik weet niet de exacte boetes, maar denk na voordat je een paar euro denkt te besparen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Laten ze eerst de disconnects maar eens oplossing. Was een zooitje na ca 1,5 uur in de GES :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
Vorige keer de commentator een penalty gegeven wegens de commentators curse. Nu een rode vlag wegens een instabiele server.

Nurnburg is altijd wel wat :)

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepG24
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23-04 16:46
Ik heb persoonlijk niet direct moeite met de prijsverhogingen en het betalen van belasting als ik dat ben verschuldigd. Wat ik wel jammer vind - en dat is al door meerderen opgemerkt - dat de doorkijk naar de oplevering van de grotere ontwikkelingspunten (damagemodel, day-night etc.) vaag blijft en ik daardoor wel het gevoel heb dat we met zijn allen een bedrijf blijven funden zonder te weten waaraan dat nu precies wordt besteed. Nu hoef je natuurlijk geen 100% transparantie te verwachten, maar ik vind het nu wel te beperkt. De kernreden is wellicht dat er gewoon te weinig leden zijn en er onvoldoende middelen zijn om de benodigde ontwikkelingssnelheid te halen en te behouden. Ik hoop echter dat ze ons dit jaar nog gaan verrassen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

JoepW schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 22:05:
Laten ze eerst de disconnects maar eens oplossing. Was een zooitje na ca 1,5 uur in de GES :(
Hoe veel mensen verloren tegelijk de verbinding met de server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Ik denk een stuk of 10 of meer? Maar daarnaast was ook iedereen aan het knipperen / over de baan aan het springen dus zelfs als niemand disconnect is het niet te doen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluuuurgh
Joep Gelissen schreef op zondag 15 januari 2017 @ 10:10:
Ik heb persoonlijk niet direct moeite met de prijsverhogingen en het betalen van belasting als ik dat ben verschuldigd. Wat ik wel jammer vind - en dat is al door meerderen opgemerkt - dat de doorkijk naar de oplevering van de grotere ontwikkelingspunten (damagemodel, day-night etc.) vaag blijft en ik daardoor wel het gevoel heb dat we met zijn allen een bedrijf blijven funden zonder te weten waaraan dat nu precies wordt besteed. Nu hoef je natuurlijk geen 100% transparantie te verwachten, maar ik vind het nu wel te beperkt. De kernreden is wellicht dat er gewoon te weinig leden zijn en er onvoldoende middelen zijn om de benodigde ontwikkelingssnelheid te halen en te behouden. Ik hoop echter dat ze ons dit jaar nog gaan verrassen.
Ik krijg het idee dat het team net te klein is en dat ze teveel pushen op verschillende dingen. En dat bv. het 3D team te horen krijgt:

-maandag werk je aan auto X
-dinsdag aan circuit Y
-woensdag ga je verder met de pitcrew
-donderdag en vrijdag dirt.

(of whatever)

en dan de maandag erna maken ze weer een stukje auto X af en dat blijft dan weer 6 dagen liggen..

En dan komt een Porsche erdoorheen en dan willen ze die zo snel mogelijk afmaken waardoor de rest compleet stil ligt.

Maargoed wie ben ik.. het is een aanname :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Dat is inderdaad niet het geval. ;)
Circuits, auto's, pitcrew (animatie) zijn allemaal verschillende "afdelingen".

Dirt (en dynamic track surface) is gedaan door één persoon (Dan). Nieuw damage model is ook één persoon.
Banden model gedaan door Dave Kaemmer.

[ Voor 8% gewijzigd door Niellie41 op 15-01-2017 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluuuurgh
Niellie41 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 14:27:
Dat is inderdaad niet het geval. ;)
Circuits, auto's, pitcrew (animatie) zijn allemaal verschillende "afdelingen".

Dirt (en dynamic track surface) is gedaan door één persoon (Dan). Nieuw damage model is ook één persoon.
Banden model gedaan door Dave Kaemmer.
Ja maar een pitcrew (animatie) heeft ook een pitmannetje nodig en textures enzo. Lijkt me dat animeren en modelleren een hele andere tak van sport zijn dus hebben ze voor elk onderdeel een apart team wat de 3D objecten bouwt dan? ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

bluuuurgh schreef op zondag 15 januari 2017 @ 14:32:
[...]
Ja maar een pitcrew (animatie) heeft ook een pitmannetje nodig en textures enzo. Lijkt me dat animeren en modelleren een hele andere tak van sport zijn dus hebben ze voor elk onderdeel een apart team wat de 3D objecten bouwt dan? ;)
3D model van de pit crew hebben ze al. ;)
Het bouwen en texturen van de 3D modellen voor bijv. een circuit wordt uitbesteed.

Maar er wordt inderdaad wel eens met de prioriteit van dingen geschoven, voor qua content.
Een Le Mans of Nürburgring heeft een hogere prioriteit dan de rescan van Silverstone. Als er nu een circuit eigenaar of een merk aanklopt en zegt: "Hier is een zak geld en ik wil mijn product in iRacing", dan komt die hoger op het lijstje te staan.

[ Voor 26% gewijzigd door Niellie41 op 15-01-2017 14:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-08 17:05

knightvision

Hihihihi ik ben stout....

Ik heb een belachelijk lage |FPS bij daytona in de avond b.v IMSA hoe kan dit? alles gaat als een zonnetje maar die niet. strix 1080 8gb OC. ik heb anti aliasing wel op 8. number of lights 50 of 100. de rest staat alles op max settings. voor de rest geen problemen met FPS wel bij deze....

[ Voor 35% gewijzigd door knightvision op 15-01-2017 17:59 ]

My Hardrocking iRacing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Grrr. Net ingestapt in de NES race. 5 rondjes gereden waarna mijn Rift scherm op zwart gaat. In de muur tot stilstand gekomen en een tow genomen. Weg fatsoenlijk resultaat.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
We hebben het gezien. Da's wel pech...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Phydomir schreef op zondag 15 januari 2017 @ 20:12:
Grrr. Net ingestapt in de NES race. 5 rondjes gereden waarna mijn Rift scherm op zwart gaat. In de muur tot stilstand gekomen en een tow genomen. Weg fatsoenlijk resultaat.
Herkenbaar, gelukkig niet in races. Kabel linksboven in de Rift zat een beetje los bij mij, flink aangedrukt en het is niet weer voorgekomen. Ook de standaard Windows drivers gebruiken voor de Inateck USB kaart als je die hebt.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-05 14:28
Voor de verandering twee mooie races gehad op Le Mans in de Skip. :)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=AixE6KGvvyI]

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=7_Q3PT_iARE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Arfman schreef op zondag 15 januari 2017 @ 22:07:
[...]

Herkenbaar, gelukkig niet in races. Kabel linksboven in de Rift zat een beetje los bij mij, flink aangedrukt en het is niet weer voorgekomen. Ook de standaard Windows drivers gebruiken voor de Inateck USB kaart als je die hebt.
Heb het nog niet eerder gehad. Alle kabels aangedrukt en na een reboot van mijn pc ook geen last meer van gehad en mijn laatste stint normaal kunnen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

hoe kan het zo zijn dat met een nighttrack in iracing (daytona) en een nieuwe GPU 1080 strix nividia de track speelt als een DIASHOW? het lijkt wel 10 fps! zelfs met nordschleife heb ik geen problemen met veel autos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Misschien die opties voor night shadows verlagen. Weet ff niet hoe het heet precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Verslag van gisteren komt nog, maar de video van de laatste ronde zet ik vast neer. Krijg er nu nog hartkloppingen van.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Niet online

DirkT

toet

Hulde hoor Marco en Bob, ik ben zeer benieuwd naar jullie raceverslag

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Vanavond een mooie nachtrace van 45 minuten met de MX-5!

GoT | Monday Tournament 17S1-W616-01-17
Car(s)Track(s)
Global Mazda MX-5 Cup
Global Mazda MX-5 Cup
Fuel28 % (+/- 12,5 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentYes
Twin Ring Motegi - GP
Twin Ring Motegi - GP
Day or NightNight
Pit stalls42 / 60
Basic contentNo
Program (CET)
Heat 1
Free practice / Warm-up20:00 - 21:00 (60 min.)
Qualification21:00 - 21:15 (15 min.)
Race21:15 - 22:00 (45 min.)
StartStanding
MC GridSingle Class
Grid orderQualification
CautionsLocal
Restart-
Fast Repairs2
Disqual. Inc's-
Weather
TemperatureHumidityFogWind speedWind directionSky
RealisticRealisticRealisticRealisticRealisticRealistic

Have fun!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel nu ook weer Iracing.
Mijn abbonoment was toen afgelopen en zo had ik een heel jaar geen Iracing gespeelt.

Ik heb gister mijn eerste race weer gereden.

Ik rijd met een Logitech Driving Force GT stuur.
Ik ben wel blij met dat racestuur want ik houd niet zo van strakke pedalen en een zwaar stuur.
Alleen het racestuur heeft geen koppeling, maar de koppeling kun je ook prima onder een knopje zetten.

Alleen ik kan niet meedoen aan officiele wedstrijden omdat ik bij de geestelijke gezondheidszorg zit.
Je voelt dan echt de druk om Iracing te gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2017 @ 12:04:
Alleen ik kan niet meedoen aan officiele wedstrijden omdat ik bij de geestelijke gezondheidszorg zit.
Je voelt dan echt de druk om Iracing te gaan spelen.
Welkom terug! Ik snap alleen de bovenstaande zin niet, waarom kun je geen iRacing spelen :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ik heb het racereport op het iRacing forum gezet. Heb weinig zin om er ook nog een Nederlandse vertaling van te maken :P

Link: http://members.iracing.co.../50/3513609.page#10276737

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Welkom terug.

Ik snap hem ook niet helemaal :) Kom ook behoorlijk bij wat GGZ's en ziekenhuizen over de vloer. Heb het knetter druk, maar weet vaak nog wel wat tijd te vinden in het weekend :)

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-07 13:27
NEO race gisteren, tja. Snelheid zat er weer niet in, net zoals bij de andere 3 niet-alien Corvettes. Het lijkt erop dat je een team van +8000iR rijders moet hebben om in de top 5 mee te kunnen in die C6R.

We zijn de race heel rustig begonnen en wisten wat plaatsjes goed te maken doordat anderen voor ons uitvielen. De grootste naam was natuurlijk Coanda met hun ontplofte motor, maar spijtig genoeg ook Racing Lions toen Frank connectie verloor. Tijdens uren 3, 4 en 5 van de race waren we vooral aan het jagen op en vechten met iRDK Assault, maar eens in het laatste uur was het gat groot genoeg zodat we zonder zorgen onze positie vast konden houden. P8 in de GT klasse en P1 in de Corvette klasse :P

Qua verkeer hebben we een paar hete momenten gehad. Jon Hall liet zo bijvoorbeeld bij het remmen voor T1 niet genoeg ruimte aan de buitenkant voor een GT3, hoewel het evengoed niet slim was van hun om per se hun gewone rempunt te willen gebruiken. Ook had ik contact met een HPD toen die HPD het 3-wide maakte in de kink op de snelle stuk richting de chicane, gelukkig zonder al te veel erg.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-08 21:19

Tyoi

Beddytear

Heren (en dames) simracers,

Ik ben al een tijdje (lees; jaren) aan het rondracen in een aantal racegames/sims zoals pCars, AC ect. en vond het wel eens interresant om naar iRacing te kijken. Ik heb er echter een vraag over die ik nog niet heb kunnen beantwoorden ondanks m'n gegoogle.

Ik ben, zeker door mn werk, niet een hardcore racer en ik heb ook niet een vaste tijd waarin ik kan rijden. Ik vraag mij af hoe het zit met de races en wanneer die worden gereden. Is het een soort van lobby systeem, of op een bepaalde dag/tijd of een mix van beide? (o.d...?)

1) You are on the internet.
2) You are on Tweakers.net.
3) You are reading my signature.
5) You didn't notice that there is no 4.
6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scifo83
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02 02:50
Tyoi schreef op maandag 16 januari 2017 @ 15:58:
Heren (en dames) simracers,

Ik ben al een tijdje (lees; jaren) aan het rondracen in een aantal racegames/sims zoals pCars, AC ect. en vond het wel eens interresant om naar iRacing te kijken. Ik heb er echter een vraag over die ik nog niet heb kunnen beantwoorden ondanks m'n gegoogle.

Ik ben, zeker door mn werk, niet een hardcore racer en ik heb ook niet een vaste tijd waarin ik kan rijden. Ik vraag mij af hoe het zit met de races en wanneer die worden gereden. Is het een soort van lobby systeem, of op een bepaalde dag/tijd of een mix van beide? (o.d...?)
Rookie races om het uur. Race'ke van 30min.
De hogere classes meestal om de 2 uur. Elke week andere track.

Slecht moment om nu te beginne wegens prijsstijging.

Voor nieuwkomers ken ik wel iemand die zijn account doorverkoopt. Mocht er iemand interesse hebben. Ahv screenshots kan je checken hoeveel geld er al is ingestoke + hoe lang de account nog geldig is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
derx666 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:09:
Ik heb het racereport op het iRacing forum gezet. Heb weinig zin om er ook nog een Nederlandse vertaling van te maken :P

Link: http://members.iracing.co.../50/3513609.page#10276737
Staat nu ook op de site, twitter en facebook. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

JoepW schreef op maandag 16 januari 2017 @ 09:23:
Misschien die opties voor night shadows verlagen. Weet ff niet hoe het heet precies.
Het was de optie aantal lights,die had ik op 50 staan of iets,
Dit is dus veels te hoog, ik heb hem nu op 7 gezet.(standaard is 3 geloof ik) Is blijkbaar erg zwaar om te renderen.

ontopic:

Aaaaaai dure fout, ik d8 dat MX5 global cup een unofficial series was, gisteren voor de lol gedaan.
Race gestopt en de dag erna merkte ik even keihard op dat ik veel punten heb verloren aaaaaargh!
Het is dus geen FUN serie afterall....damn me. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Scifo83 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 17:27:
[...]

Voor nieuwkomers ken ik wel iemand die zijn account doorverkoopt. Mocht er iemand interesse hebben. Ahv screenshots kan je checken hoeveel geld er al is ingestoke + hoe lang de account nog geldig is.
Hier moet je wel mee uitkijken, aangezien dit expliciet niet mag van iRacing. Als ze erachter komen ben je je account kwijt.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Laatst online: 11:25
derx666 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 18:21:
[...]

Hier moet je wel mee uitkijken, aangezien dit expliciet niet mag van iRacing. Als ze erachter komen ben je je account kwijt.
Mag dat dan wel volgens de Nederlandse wet? Dacht dat er ook ooit een rechtzaak was om een steam profiel dat verkocht was en daarna geband.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

SkullboyNL schreef op maandag 16 januari 2017 @ 18:24:
[...]

Mag dat dan wel volgens de Nederlandse wet? Dacht dat er ook ooit een rechtzaak was om een steam profiel dat verkocht was en daarna geband.
Ik heb geen idee, en ben ook niet van plan om het uit te proberen.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Scifo83 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 17:27:
[...]

Oh da's prima te doen :)

Begrijp ik goed dat je dus de hele week dezelfde baan rijd?

New membership is $55 voor een jaar nu, dat is €62 incl btw. Lijkt me niet erg veel toch?
.

6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluuuurgh
Tyoi schreef op maandag 16 januari 2017 @ 18:47:
[...]

New membership is $55 voor een jaar nu, dat is €62 incl btw. Lijkt me niet erg veel toch?
.
Ja, en elke baan kost weer 10 euro ofzo als die niet binnen de standaard abo dingen vallen. Dus dan wordt het wel meer, maar die heb je eigenlijk de eerste 6 maanden niet nodig.

En je rijdt elke week op een vooraf (door de comminity gekozen) baan ja. Vind ik juist wel leuk omdat je dan toch op combinaties komt die je niet snel zelf zou uitkiezen

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Tyoi schreef op maandag 16 januari 2017 @ 18:47:
[...]

Oh da's prima te doen :)

.
Met nieuwjaar (Black Friday) was dit nog 87,50 dollar dacht ik?

PS. Een jaar kost 110 dollar, en daar komt nog 21% BTW overheen.

[ Voor 8% gewijzigd door Luxicon op 16-01-2017 18:57 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

bluuuurgh schreef op maandag 16 januari 2017 @ 18:50:
[...]
Ja, en elke baan kost weer 10 euro ofzo als die niet binnen de standaard abo dingen vallen. Dus dan wordt het wel meer, maar die heb je eigenlijk de eerste 6 maanden niet nodig.

En je rijdt elke week op een vooraf (door de comminity gekozen) baan ja. Vind ik juist wel leuk omdat je dan toch op combinaties komt die je niet snel zelf zou uitkiezen
Top, thnx voor de info.
Luxicon schreef op maandag 16 januari 2017 @ 18:56:
[...]
Hier staat $55 voor het eerste jaar, or amidoingitwrong?

Edit:
BTW had ik gezien jah, daarom kwam ik op de 62 euro.

[ Voor 3% gewijzigd door Tyoi op 16-01-2017 18:59 ]

6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Tyoi schreef op maandag 16 januari 2017 @ 18:58:
[...]

Top, thnx voor de info.

[...]

Hier staat $55 voor het eerste jaar, or amidoingitwrong?

Edit:
BTW had ik gezien jah, daarom kwam ik op de 62 euro.
Als je nieuw bent, dan wel waarschijnlijk. Maar als je als bestaand lid bent, kost een jaar wel 110 + BTW.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Luxicon schreef op maandag 16 januari 2017 @ 18:56:
[...]

PS. Een jaar kost 110 dollar, en daar komt nog 21% BTW overheen.
Dit zijn nu de prijzen (excl. BTW):
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/topic_2017/S1/prices.png

En verlengen kost dit excl. BTW:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/topic_2017/S1/verlengen.png

[ Voor 14% gewijzigd door JoepW op 16-01-2017 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Je hebt gelijk. Al je nieuw bent, krijg je veel korting. :)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Luxicon schreef op maandag 16 januari 2017 @ 19:03:
Je hebt gelijk. Al je nieuw bent, krijg je veel korting. :)
Maar als je slim credits koopt, slim 'inkoopt' en wat officiele races rijdt kan je nog steeds flink besparen, al is het minder dan vroeger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-10 12:51
JoepW schreef op maandag 16 januari 2017 @ 19:04:
[...]

Maar als je slim credits koopt, slim 'inkoopt' en wat officiele races rijdt kan je nog steeds flink besparen, al is het minder dan vroeger
Dat wel ja, maar als je nog al de banen moet kopen...
Het is maar te hopen voor hun dat er niemand anders met een goede online oplossing tevoorschijn komt.

Ik ga dit jaar af en toe wat andere oorden verkennen zodat ik bij de volgende verlenging een evenwichtige keuze kan maken.

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Heeft het nog steeds zin om een refferal op te geven?

6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
Tyoi schreef op maandag 16 januari 2017 @ 19:32:
Heeft het nog steeds zin om een refferal op te geven?
Ja dat heeft zin. Als je Joep op geeft als refferal dan gaat er 10 Dollar naar Joep zijn account en Joep gebruikt dat weer om races te organiseren voor de community. Met die 10 Dollar help je de community dus graag deze link gebruiken. https://members.iracing.com/membersite/SubscriptionChoices.do?refid=65950

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Kay, maar als ik die link volg dan moet ik de volle mep van $110 betalen i.p.v. de $55 bij new membership...

De pagina vraagt me om een e-mail adres ipv een linkie of member number/naam.

[ Voor 27% gewijzigd door Tyoi op 16-01-2017 19:43 ]

6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Je kan mijn email adres gebruiken: yuppers(AT)invisio.nl bvd!

[ Voor 53% gewijzigd door JoepW op 16-01-2017 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Done!

6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluuuurgh
Het schijnt dat niemand weet hoe laat de 24h nou precies begint. Weer zoiets :')

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nou, we rijden met een langzame auto vanavond, waar is iedereen dan? ;)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NickThissen schreef op maandag 16 januari 2017 @ 20:51:
PC stuk. Gisteren een social call met Dennis op Spa, binnen een uur 2x gecrashed, vrijdag ook achter elkaar crashes, tijdens de race zaterdag was het fingers crossed.

Zojuist maar een nieuwe besteld, oude was ook alweer 5 jaar oud, hoewel kwa performance er nog niets te klagen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Post race onderzoeken, ISRF zaken etc. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:05

CoronelHimself

Division Brabant

Heb wel de auto :+ , maar niet het circuit en aangezien ik de vorige maand een sim rig heb gebouwd. Heb ik voorlopig wel even genoeg aan simracing uitgegeven. -O-

Steam - PTR83

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
De NEO race van gister, tja....

Met de tweede plaats in de kwalificatie in de Corvette <8000iR class was ik al verrast en erg blij. In het begin van de race kon ik iRDK niet bijhouden en verdween aan de horizon. Het gat naar Asbury en Fenix werd langzaamaan steeds groter. Ik had eindelijk weer het gevoel sinds COTA in een race te zitten. Totdat...

Halverwege de tweede stint valt opeens mijn geluid weg en de framerate valt terug naar 10fps. Snelle alt+tab staat er een mooi Windows 10 dialoog met twee knoppen, "restart now" en "close", en een berg tekst. Snel besloten om die "close" knop in te drukken, terug naar iRacing alt+enter en na 2 seconde zwart beeld kon ik weer verder racen. Gelukkig niemand al te veel gehinderd en enkel 5 seconde verloren.

Na een aantal ronde heeft iRDK een fout gemaakt waardoor ze vlak voor ons rijden. Ik blijk hun snelheid te kunnen volgen en krijg het helemaal naar m'n zin, eindelijk een race dacht ik. Het gat naar Fenix was inmiddels opgelopen naar 18seconde. Totdat....

Blauw scherm met de tekst "Working on updates do not turn of your computer" what???!!!!! Ey goed moment Microsoft!, top! d:)b heel goed gedaan :/ Toen de tow klaar was kon Niel het stuur weer overnemen, maarja eigenlijk waren we alweer uit de race -O-

Niel heeft vervolgens een hele goede dubbelstint gedaan, met een aantal angstige momenten van ongelukken voor hem maar netjes omheen gereden. Ik moet zeggen, als er opeens een Audi onder je Corvette zit schrik je ook wel even :P

Ik mocht de laatste twee uur afmaken en heb toen heerlijk kunnen rijden. Brandstof kwam precies goed uit (0.5ltr over), wat opzich nog spannend werd doordat de tweede stint werd afgebroken door de Windows reboot.

Baal er enorm van om door zoiets sufs als een Windows Update die je strot wordt ingeduwd uit de race wordt gegooid. }:| Ik weet niet of we voor Fenix hadden kunnen blijven maar het had in iedergeval een race genoemd kunnen worden ;(

Ik gebruik mijn pc alleen voor iRacing, staat dus ook alleen aan tijdens het racen. Hoe kan ik er voor zorgen dat me dit niet meer voorkomt? Ik ben bang dat als ik alleen een notificatie laat komen als er een Windows Update is, iRacing alsnog focus verliest en ik geen geluid heb en die 10fps...
Overigens heb ik nog een ander probleem, soms zakt mijn framerate helemaal in naar minder dan 30fps, dit duurt dan een paar seconde en vervolgens zit ik weer op 200fps (capped).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Zuur Frank.
Volgens mij is er een W10 register hack om dit te voorkomen, maar ik weet het ff niet (google?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
JoepW schreef op maandag 16 januari 2017 @ 21:23:
Zuur Frank.
Volgens mij is er een W10 register hack om dit te voorkomen, maar ik weet het ff niet (google?).
Die heb ik inderdaad gevonden. Iets met niet doen als er een gebruiker is ingelogd. Helaas heeft Microsoft dit er alweer uitgehaald, tenminste die registry staat er bij mij niet tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scifo83
Tgoh onze race van Atomic. Begint al op de grid. Mijn noodstop knop van de OSW valt op de grond. Ik vertrek en merk dat ik geen FFB heb :D Dacht eerst aan die disconnect session bug omdat ik sessie herstart had. Vrij snel door dat ik die noodstop zeker eens moest teste dus snel gefixt :p

Race ging vrij goed. P3. Dan 1ste pitstop, full retard ging we voor geen bandenwissel. Netjes op P1 na 1ste pitstop! Happy feeling, veranderde na 20min in minder happy feeling als ik geen pace had :D 20min te vroeg binnen gekomen dan maar.

Johan die 2x spint en omdat we ook uit sync ware met fuel zage we de bui wel hange.

Moraal van het verhaal kinderen: altijd je huiswerk maken ^^

[ Voor 4% gewijzigd door Scifo83 op 16-01-2017 21:42 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-07 13:27
The_FrankO schreef op maandag 16 januari 2017 @ 21:18:
De NEO race van gister, tja....

Met de tweede plaats in de kwalificatie in de Corvette <8000iR class was ik al verrast en erg blij. In het begin van de race kon ik iRDK niet bijhouden en verdween aan de horizon. Het gat naar Asbury en Fenix werd langzaamaan steeds groter. Ik had eindelijk weer het gevoel sinds COTA in een race te zitten. Totdat...

Halverwege de tweede stint valt opeens mijn geluid weg en de framerate valt terug naar 10fps. Snelle alt+tab staat er een mooi Windows 10 dialoog met twee knoppen, "restart now" en "close", en een berg tekst. Snel besloten om die "close" knop in te drukken, terug naar iRacing alt+enter en na 2 seconde zwart beeld kon ik weer verder racen. Gelukkig niemand al te veel gehinderd en enkel 5 seconde verloren.

Na een aantal ronde heeft iRDK een fout gemaakt waardoor ze vlak voor ons rijden. Ik blijk hun snelheid te kunnen volgen en krijg het helemaal naar m'n zin, eindelijk een race dacht ik. Het gat naar Fenix was inmiddels opgelopen naar 18seconde. Totdat....

Blauw scherm met de tekst "Working on updates do not turn of your computer" what???!!!!! Ey goed moment Microsoft!, top! d:)b heel goed gedaan :/ Toen de tow klaar was kon Niel het stuur weer overnemen, maarja eigenlijk waren we alweer uit de race -O-

Niel heeft vervolgens een hele goede dubbelstint gedaan, met een aantal angstige momenten van ongelukken voor hem maar netjes omheen gereden. Ik moet zeggen, als er opeens een Audi onder je Corvette zit schrik je ook wel even :P

Ik mocht de laatste twee uur afmaken en heb toen heerlijk kunnen rijden. Brandstof kwam precies goed uit (0.5ltr over), wat opzich nog spannend werd doordat de tweede stint werd afgebroken door de Windows reboot.

Baal er enorm van om door zoiets sufs als een Windows Update die je strot wordt ingeduwd uit de race wordt gegooid. }:| Ik weet niet of we voor Fenix hadden kunnen blijven maar het had in iedergeval een race genoemd kunnen worden ;(

Ik gebruik mijn pc alleen voor iRacing, staat dus ook alleen aan tijdens het racen. Hoe kan ik er voor zorgen dat me dit niet meer voorkomt? Ik ben bang dat als ik alleen een notificatie laat komen als er een Windows Update is, iRacing alsnog focus verliest en ik geen geluid heb en die 10fps...
Overigens heb ik nog een ander probleem, soms zakt mijn framerate helemaal in naar minder dan 30fps, dit duurt dan een paar seconde en vervolgens zit ik weer op 200fps (capped).
Echt zonde Frank. Geen idee of we jullie hadden kunnen bijhalen, ik had de indruk dat die 4 Corvettes ongeveer hetzelfde tempo reden eens het veld gesettled was.

Als je dan ziet dat wij zonder echt grote fouten toch op 3 rondjes gereden worden door de leider in onze klasse, het is niet echt motiverend voor Spa 8)7

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
The_FrankO schreef op maandag 16 januari 2017 @ 21:18:

Baal er enorm van om door zoiets sufs als een Windows Update die je strot wordt ingeduwd uit de race wordt gegooid. }:|

Gewoon de Windows Update service even helemaal uitschakelen/disablen in services.msc

En dan 1x per dag/week even aanzetten voor updates.

Voor je FPS dip van 200fps naar 30fps kan je ook daarbij de POWER service uitschakelen (schakelt alle powermanagement functies uit) en zien of dat verschil maakt. (kan geen kwaad, je scherm gaat alleen niet meer automatisch op zwart na een aantal minuten)

[ Voor 22% gewijzigd door enchion op 16-01-2017 22:21 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

enchion schreef op maandag 16 januari 2017 @ 22:17:
[...]

Gewoon de Windows Update service even helemaal uitschakelen/disablen in services.msc

En dan 1x per dag/week even aanzetten voor updates.

Voor je FPS dip van 200fps naar 30fps kan je ook daarbij de POWER service uitschakelen (schakelt alle powermanagement functies uit) en zien of dat verschil maakt. (kan geen kwaad, je scherm gaat alleen niet meer automatisch op zwart na een aantal minuten)
Je kunt ook het tijdstip wat hij niet mag updaten aanpassen, maar als je een 24h race gaat rijden is dat ook weer kudt.
Ik draai zelf nog Win7 maar heb ook de updates uitstaan. Gebruik hem alleen voor iRacing, en er wordt eigenlijk niet op geinternet buiten iRacing, en Tweakers :) Vind het wel prima zo, Win10 bied voor mij nog geen toegevoegde waarde tov Win7.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Wow okey, eerste ervaringen iRacing: Ik voel me een echte noob. Alsof ik niet de afgelopen 15 jaar racegames/sims gespeeld heb... :o

Wel vette fun, maar voordat ik competitief en consequent rijd moet ik nog wel een paar avondjes blijven oefenen!

Is trouwens wel wennen dat je via een browser de game opstart :?

[ Voor 11% gewijzigd door Tyoi op 16-01-2017 22:43 ]

6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Over een paar weken weet je niet beter. Ze zijn we bezig omdat dat aan te passen maar wanneer dat af is weet niemand. Staat al een paar jaar op het to do lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 11:28
JoepW schreef op maandag 16 januari 2017 @ 19:04:
[...]

Hoe koop je dan "slim" credits?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
ZFLaSH schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 07:05:
[...]

Hoe koop je dan "slim" credits?
Volgens mij wordt hier bedoeld dat iRacing op een aantal momenten in het jaar je de mogelijkheid biedt om $100 aan credits te kopen voor een prijs van $75. Volgens mij ook $30 credits voor $25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
pdukers schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 07:40:
[...]

Volgens mij wordt hier bedoeld dat iRacing op een aantal momenten in het jaar je de mogelijkheid biedt om $100 aan credits te kopen voor een prijs van $75. Volgens mij ook $30 credits voor $25.
Ah, op die fiets. Tja, Daar heb ik nu weinig aan. Met die btw verhoging is iRacing een soort van "elite" game geworden voor degene die nu willen instappen. Ik heb even zitten berekenen, maar het lijkt alsof ik met een paar 100 euro pas een beetje leuk mee kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Zeer begrijpelijk dat kosten een horde vormen. Niet iedereen heeft evenveel te besteden en er is de concurrentie met andere hobby's.

Maar om je "gerust te stellen", prijs is al sinds het begin van iRacing een probleem. In het begin (2008/2009) was de content per stuk aanzienlijk duurder (tot $25 als ik het goed herinner) en abo's waren ook redelijk duur. En een belangrijker effect op de prijzen wordt vergeten ... de dollar koers! Sinds 2008 is de dollar koers aanzienlijk verslechterd voor ons ... van 1.6 in 2008 naar 1.06 nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
pdukers schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 08:41:
Zeer begrijpelijk dat kosten een horde vormen. Niet iedereen heeft evenveel te besteden en er is de concurrentie met andere hobby's.

Maar om je "gerust te stellen", prijs is al sinds het begin van iRacing een probleem. In het begin (2008/2009) was de content per stuk aanzienlijk duurder (tot $25 als ik het goed herinner) en abo's waren ook redelijk duur. En een belangrijker effect op de prijzen wordt vergeten ... de dollar koers! Sinds 2008 is de dollar koers aanzienlijk verslechterd voor ons ... van 1.6 in 2008 naar 1.06 nu.
Nou een horde. Ik zit met mezelf in de knoop vanwege het feit, dat ik niet overtuigd ben of de kosten opwegen tegen het plezier wat ik er van zal hebben. Op dit moment heb ik een 5$ 3 maanden account en ik vind het qua league, sRating, iRating e.d. echt heel goed opgezet. Ook is het heel duidelijk hoe je binnen je league een MP game kan rijden. Als je ziet hoe rFactor2 of AC het doen, dan is dit een verademing. Vooral de MP van rFactor2 is voor mij echt compleet onduidelijk of er uberhaupt leagues zijn. Qua graphics vind ik iRacing dan weer wat tegenvallen.

Ik zal de komende week even goed met mezelf in overleg hoe en of ik dit ga aanvliegen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
ZFLaSH schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 10:19:
[...]

Nou een horde. Ik zit met mezelf in de knoop vanwege het feit, dat ik niet overtuigd ben of de kosten opwegen tegen het plezier wat ik er van zal hebben. Op dit moment heb ik een 5$ 3 maanden account en ik vind het qua league, sRating, iRating e.d. echt heel goed opgezet. Ook is het heel duidelijk hoe je binnen je league een MP game kan rijden. Als je ziet hoe rFactor2 of AC het doen, dan is dit een verademing. Vooral de MP van rFactor2 is voor mij echt compleet onduidelijk of er uberhaupt leagues zijn. Qua graphics vind ik iRacing dan weer wat tegenvallen.

Ik zal de komende week even goed met mezelf in overleg hoe en of ik dit ga aanvliegen,
In de Topic Start staat duidelijk uitgelegd hoe je financieel e.e.a. slim aan kan pakken. Enkel zijn de prijzen van de auto's en banen in de TS wat achterhaald door het heffen van BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
ik hou het er gewoon op dat hobbies geld kosten :) En iRacing is goed koper dan echt racen, en het is niet iedere week op Zandvoort, Assen of Zolder rijden :p

Verder hoop ik na vandaag (of morgen) weer meer tijd te hebben om te rijden :) Stomme sociale leven ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Wat vinden jullie eig van rFactor2 als simulatie-game?

Heb deze gisteren gedownload en moet zeggen dat het qua rijgedrag en dynamic track development erg realistisch aanvoelt! Met de aankomende DX11 update zou het visueel wat beter moeten worden, want dat valt wel wat tegen...

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Ik vind rFactor en Automoblisita super. Zeker ook met mods (o.a. DTM / GT3 / F1).
Met rFactor 2 is het nog extra mooi dat je in de regen kunt rijden. Beide hebben dag / nachtrotatie. Online heb ik geen ervaring met dezen, maar ik denk dat je daar ook close mee kan racen. Qua handling heeft wel wat weg van iRacing vind ik.

Wat ik wel vind, is dat je deze sims vooral zelf moet aankleden om jet beste eruit te halen. Skins / tracks / etc downloaden en zelf kampioenschappen aanmaken. Maar dan heb je echt wat moois.

Reiza komt dit jaar trouwens met een opvolger van Automoblista. Heusinkveld werkt voor hun. Ik denk dat genoeg iRacers, ook ervaring hebben met rFactor (en mods)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Niet online

DirkT

toet

Heads-up, de got-racing.eu site is even op zwart gezet, hij is zeer waarschijnlijk compromised en SPAM aan het uitdelen. Vanavond kijk ik er samen met Joep even naar als we samen tijd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
DirkT schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 14:30:
Heads-up, de got-racing.eu site is even op zwart gezet, hij is zeer waarschijnlijk compromised en SPAM aan het uitdelen. Vanavond kijk ik er samen met Joep even naar als we samen tijd hebben.
Is het een idee om snel een vang pagina in te stellen. De default apache pagina is niet heel gebruiksvriendelijk.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Luxicon schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 14:17:
Ik vind rFactor en Automoblisita super. Zeker ook met mods (o.a. DTM / GT3 / F1).
Met rFactor 2 is het nog extra mooi dat je in de regen kunt rijden. Beide hebben dag / nachtrotatie. Online heb ik geen ervaring met dezen, maar ik denk dat je daar ook close mee kan racen. Qua handling heeft wel wat weg van iRacing vind ik.

Wat ik wel vind, is dat je deze sims vooral zelf moet aankleden om jet beste eruit te halen. Skins / tracks / etc downloaden en zelf kampioenschappen aanmaken. Maar dan heb je echt wat moois.

Reiza komt dit jaar trouwens met een opvolger van Automoblista. Heusinkveld werkt voor hun. Ik denk dat genoeg iRacers, ook ervaring hebben met rFactor (en mods)
Het grootste probleem van rFactor vind ik de configuratie ervan. Ik heb het in rFactor nooit klaar gekregen om zowel mijn 3 schermen als mijn stuur goed in te stellen. In GSC-E en Automobilista (wat eigenlijk de opvolger van GSC-E is) werkt dat gedeelte wel vrij goed. Niet perfect, want wtf is een verticale FOV, en waar moet ik die op instellen om goede 3 screen rendering te krijgen?
Daar is iRacing veel laagdrempeliger in. Installeren, aanklikken en racen. Wil je geavanceerder of finetunen, dan heb je nog ini files die je kunt aanpassen, maar de basis is gewoon goed.

Bij elke andere sim dan iRacing mis ik gewoon de online competitie, en het eeuwige mods installeren gaat ook wel vervelen. En dan heb je weer het probleem dat iemand anders weer net een andere versie van de mod heeft, en dan werkt het weer niet, enz...
Voor mij is iRacing de complete package.
Is het duurder: ja
Is het perfect: bij lange na niet

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

iracing is down.. zou de porsche eraan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Nickrsd schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:45:
iracing is down.. zou de porsche eraan komen?
Nee, het was een website update. :)
Ze wachten nog op akkoord van Porsche.

[ Voor 9% gewijzigd door Niellie41 op 17-01-2017 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nope, wachten nog op approvement van Porsche. Dan is het denk ik meteen een update met de content want op de website is alles al klaar (source code staat hij al bij, ook Dirt auto's trouwens).

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Niet online

DirkT

toet

SkullboyNL schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:07:
[...]

Is het een idee om snel een vang pagina in te stellen. De default apache pagina is niet heel gebruiksvriendelijk.
Dat is een idee, maar leuk voor later, moet ook nog gewoon werken overdag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Bij deze acoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
derx666 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:42:
[...]

Het grootste probleem van rFactor vind ik de configuratie ervan. Ik heb het in rFactor nooit klaar gekregen om zowel mijn 3 schermen als mijn stuur goed in te stellen. In GSC-E en Automobilista (wat eigenlijk de opvolger van GSC-E is) werkt dat gedeelte wel vrij goed. Niet perfect, want wtf is een verticale FOV, en waar moet ik die op instellen om goede 3 screen rendering te krijgen?
Daar is iRacing veel laagdrempeliger in. Installeren, aanklikken en racen. Wil je geavanceerder of finetunen, dan heb je nog ini files die je kunt aanpassen, maar de basis is gewoon goed.

Bij elke andere sim dan iRacing mis ik gewoon de online competitie, en het eeuwige mods installeren gaat ook wel vervelen. En dan heb je weer het probleem dat iemand anders weer net een andere versie van de mod heeft, en dan werkt het weer niet, enz...
Voor mij is iRacing de complete package.
Is het duurder: ja
Is het perfect: bij lange na niet
Dat over triple screen weet ik niet, misschien kun je hier wat mee: http://isiforums.net/f/sh...V-Monitor-Angles-and-more

Het mods installeren is een goed punt (ook al gaat dat simpel, althans met Automobilista), maar ik zie dat veel mods nu af zijn (geen updates meer komen) en je dat gedoe met versies niet meer hebt. Je zal daar wel zelf competities op moeten zetten lijkt mij. Stel dat dat via hier gebeurt, zou het alsnog erg leuk. Of als je via ergens anders meedoet aan een competitie.

iRacing vind ik (is) online ook het beste, in de zin dat het top verzorgd is, en je vaak erg competitieve races rijdt. Bij mij speelt het volgende wel mee waar ik een bijgevoel van krijg: toekomstperspectief (ook door het imago die zij hebben > trage updates), USA gehalte ligt hoog, content. Iets meer afwisseling qua series zou mij wel bevallen. Dat er Mazda MX-5, GT3 en F1 is, vind ik super, maar dan spreek je eigenlijk over 3 series die continue herhaald worden (wel andere tracks).

Opzich is dit bovenstaande geen probleem, omdat je met leagues wel die afwisselingen kan krijgen. En dan is online racen (met random mensen) meer een soort practice / ladderen (als je dat vergelijkt met bepaalde e-sport). Eigenlijk denk ik dat ik vooral het hoge U.S.A. gehalte een beetje irritant vind. :P

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Kunnen we het weer over iRacing hebben hier en rfactor ergens anders bespreken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scifo83
Ok Joep <knipje, laten we geen flamewar starten>

[ Voor 54% gewijzigd door Grotman op 17-01-2017 22:07 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Als ik jouw iRacing linkje aanklik, kom ik niet bij die van jou uit. Bij Joep wel bij die van hem. Verkeerde link misschien? Zal wel een probleempje via hier zijn denk ik. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Grotman op 17-01-2017 22:08 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scifo83
Luxicon schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 17:11:
[...]

Als ik jouw iRacing linkje aanklik, kom ik niet bij die van jou uit. Bij Joep wel bij die van hem. Verkeerde link misschien? Zal wel een probleempje via hier zijn denk ik. :)
Bij wie kom je dan uit? Martin Krönke is gwn mijn profiel hoor. :D

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Scifo83 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 17:30:
[...]

Bij wie kom je dan uit? Martin Krönke is gwn mijn profiel hoor. :D
Dit is de juiste link: http://members.iracing.co...reerStats.do?custid=47666
En jij hebt dit in je sign staan: http://members.iracing.co...reerStats.do?custID=47666

zoek de verschillen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scifo83
Huh? Waarom werkt het dan gewoon bij mij?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
custID parameter met hoofdletter herkent hij niet, en dan gaat hij naar je eigen ingelogde profiel ;)

Mijn iRacing profiel

Pagina: 1 ... 77 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies