De NEO race van gister, tja....
Met de tweede plaats in de kwalificatie in de Corvette <8000iR class was ik al verrast en erg blij. In het begin van de race kon ik iRDK niet bijhouden en verdween aan de horizon. Het gat naar Asbury en Fenix werd langzaamaan steeds groter. Ik had eindelijk weer het gevoel sinds COTA in een race te zitten. Totdat...
Halverwege de tweede stint valt opeens mijn geluid weg en de framerate valt terug naar 10fps. Snelle alt+tab staat er een mooi Windows 10 dialoog met twee knoppen, "restart now" en "close", en een berg tekst. Snel besloten om die "close" knop in te drukken, terug naar iRacing alt+enter en na 2 seconde zwart beeld kon ik weer verder racen. Gelukkig niemand al te veel gehinderd en enkel 5 seconde verloren.
Na een aantal ronde heeft iRDK een fout gemaakt waardoor ze vlak voor ons rijden. Ik blijk hun snelheid te kunnen volgen en krijg het helemaal naar m'n zin, eindelijk een race dacht ik. Het gat naar Fenix was inmiddels opgelopen naar 18seconde. Totdat....
Blauw scherm met de tekst "Working on updates do not turn of your computer" what???!!!!! Ey goed moment Microsoft!, top!

heel goed gedaan

Toen de tow klaar was kon Niel het stuur weer overnemen, maarja eigenlijk waren we alweer uit de race
Niel heeft vervolgens een hele goede dubbelstint gedaan, met een aantal angstige momenten van ongelukken voor hem maar netjes omheen gereden. Ik moet zeggen, als er opeens een Audi onder je Corvette zit schrik je ook wel even
Ik mocht de laatste twee uur afmaken en heb toen heerlijk kunnen rijden. Brandstof kwam precies goed uit (0.5ltr over), wat opzich nog spannend werd doordat de tweede stint werd afgebroken door de Windows reboot.
Baal er enorm van om door zoiets sufs als een Windows Update die je strot wordt ingeduwd uit de race wordt gegooid.

Ik weet niet of we voor Fenix hadden kunnen blijven maar het had in iedergeval een race genoemd kunnen worden
Ik gebruik mijn pc alleen voor iRacing, staat dus ook alleen aan tijdens het racen. Hoe kan ik er voor zorgen dat me dit niet meer voorkomt? Ik ben bang dat als ik alleen een notificatie laat komen als er een Windows Update is, iRacing alsnog focus verliest en ik geen geluid heb en die 10fps...
Overigens heb ik nog een ander probleem, soms zakt mijn framerate helemaal in naar minder dan 30fps, dit duurt dan een paar seconde en vervolgens zit ik weer op 200fps (capped).