iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 76 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

In 2016 heb ik sowieso weinig gereden. Vanaf dit seizoen rij ik weer meer maar ik rij voornamelijk in de skippy. Ik heb inmiddels best wel aardig wat circuits maar het aantal auto's is nog wel beperkt. Daarnaast ga ik ook geen aankopen doen alleen voor het GoT maandag toernooi. Van de resterende 7 maandagraces zou ik er 3 kunnen rijden, kijkend naar alleen de content. Maar als ik mee doe wil ik wel serieus mee doen dus dat betekent dat ik ook tijd moet vrij maken om te oefenen. Ik rij dit seizoen een volledig skippy kampioenschap en daarnaast nog een league waar de skippy gebruikt wordt. Dan stop ik die tijd liever daar in dan in een auto waar ik voorlopig toch niet weer in stap.

De keren dat ik mee deed viel het me op dat er best veel crashes/aanrijdingen zijn waardoor het racen ook niet leuker wordt. Al met al denk ik dat een kampioenschap met elke week een andere auto voor mij in elk geval niet werkt en ik vermoed dat het voor velen het geval zal zijn.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-10 21:39
derx666 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 11:52:
Misschien dat mensen hier eens aangeven waarom ze niet meer meedoen, of waarom ze zo snel stoppen. Dan kunnen we er misschien rekening mee houden voor volgende seizoenen zodat we weer velden van 20-30 auto's krijgen. Op deze manier is er nl. weinig competitie en lijkt het soms meer op hotlappen dan racen. Graag opbouwende kritiek, aan berichten als er wordt kut gereden of de tracks zijn bagger hebben we niet veel. Wat kan er in jullie ogen beter zodat het weer wat drukker wordt.
Ik heb laatst een woning gekocht en zit in verhuizing en allerlei dingen regelen.. Ik heb simpelweg niet de tijd. Dat gaat met een ander schema / auto's / tracks niet veel aan helpen, dus daar hoef je ook totaal geen rekening mee te houden.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:40

Niellie41

[object Object]

De release notes voor de update van vandaag:
CHANGE LOG:

Sim
- Fixed an issue with the signing certificate for downloading the iRacing application using Microsoft Edge.

Dynamic Track
- Fixed framerate drop issues with rendering the Dynamic Track.
- Adjustments have been made to improve marble appearance.

Rendering
- Fixed an issue where gunk on the windshield would appear pixelated.

DirectX 11
- Improvements have been made to wall shadowing.

Pace Car
- We now allow each series to define which type of pace car it is to use. Typically, series in the Road category will now use the Ruf RT12R Pace Car, and series in the Oval category will now use the Ford Mustang Pace Car. Similarly, hosted sessions run at road courses will use the Ruf, and those run at oval tracks will use the Mustang.

Dallara DW12
- Fixed the incorrect fuel level for the Pocono Qual setup.
Wat betreft het maandag toernooi, ik heb ook niet meer de tijd en motivatie op het moment.

[ Voor 14% gewijzigd door Niellie41 op 10-01-2017 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:43

Arfman

Drome!

derx666 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 11:52:
Misschien dat mensen hier eens aangeven waarom ze niet meer meedoen.
Ik ben gestopt op het moment dat het toernooi van de dinsdag naar de maandag ging. Dat is letterlijk de enige avond in de week dat ik echt niet kan in verband met andere afspraken. Ik zou graag weer meedoen, heb ik gelijk een stok achter de deur om weer eens te racen. Als het een vaste avond is kan ik dat ook makkelijk thuis overleggen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
Wat een bagger update :+ Geen Porsche Meest slechte update OOIT!!!! Prutsers daar bij iracing, betaal ik hier nu voor?

/sarcasme

en voor mij is het tijd op de maandag. Gister om 20:45 mijn eten op, en om dan nog een auto te leren rijden die je nooit gebruikt. nuh. Laatste paar keren dat ik er maandag was, ben ik gewoon eerder weg gegaan van werk om er op tijd te zijn, of ik kende de auto al goed, of ik hield de auto gewoon niet op de baan wegens gebrek aan oefening.

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-09 17:56
Hmm de reden dat ik gestopt ben is vrijwel meerdere keren aangehaald. Elke keer andere auto is niet helemaal mijn ding, vond vroeger de skippy school heel gaaf en daar ook tijden meegereden, maar eigenlijk vind ik alleen openwheel leuk.. Elke keer weer wennen aan een auto, terwijl ik mainly toch alleen skippy rij had ik niet zo heel veel zin meer in, daarnaast ben ik veel te competitief en wil ik met de top van het veld mee, als dat dan niet kan omdat ik de auto niet onder controle heb of de setup me niet ligt dan ben ik er snel klaar mee..

Als er animo is voor schools (in openwheel) wil ik me best een beetje ermee bemoeien/helpen, denk dat ik FR2.0 en SB redelijk mee kan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:19
Voor de Skip Barber op Le Mans deze week al wat aanpassingen gedaan waardoor ik veel extra tijd ga vinden denk ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

Alexji schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 18:21:
Voor de Skip Barber op Le Mans deze week al wat aanpassingen gedaan waardoor ik veel extra tijd ga vinden denk ik :+
Hahaha ik was er al heel bang voor toen ik zag dat lemans op t schema stond, spannend die lange rechten stukken in een skippy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-10 12:51
Scr33x0r schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 17:53:
denk dat ik FR2.0 en SB redelijk mee kan :)
:+ redelijk

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik kan helpen in de FR2.0 klasse dan wil ik best mensen helpen! Nu derde in kampioenschap met mijn teammate Boris Spoelstra op kop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieu_NL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-11-2024
Goedenavond allen! De reden dat ik gestopt ben met de maandagavondcompetitie,
is dat ik na een paar races gezien heb dat ik veel race-ervaring mis en daardoor
niet competitief kan mee rijden. Ik was meer bezig met opletten dat ik niemand in
de weg reed als ik gelapped werd.

Ik vind de opzet van de maandagcompetitie heel goed en professioneel geregeld.
De warming-up en setups uitproberen vond ik erg leuk om te doen
alsmede de gezelligheid op de teamspeakserver.

Ik ga iracing weer wat vaker opstarten en de basis opnieuw aanleren. Waarom ik overstuur en onderstuur?
Hoe ik de bochten beter kan aansnijden en hoe ik een setup kan aanpassen zodat ik de auto beter
onder controle krijg. Dat ik begrijp waarom een auto op een bepaalde manier reageert.
Door weer races te gaan rijden in de lagere classes hoop ik meer race-ervaring op te doen en
het rijplezier weer terug te krijgen, zodat ik enigszins competitief weer mee kan doen aan
de maandagavondcompetitieraces.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuxieDeni
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-01 21:07
misschien een idee net als vroegah om het bij 1 auto te houden ( net als de Macca vroeger )

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ja maar dan heb je weer dat mensen die auto niet leuk vinden etc. Je kunt het niet iedereen naar de zin maken, maar ik weet zeker dat Joep en Nick hier goed over zullen nadenken :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:52

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik zou willen dat iemand anders dan nick en ik de besluiten moeten nemen.
We doen dit bijna 5 jaar en de creativiteit neemt af ;)
Ik zelf wil eigenlijk weer meer rijden en minder organiseren.
Ik wil me denk ik eens wat op de skippy gaan concentreren...
Nu nog ff de tijd 'maken'

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop over 1 a 2 maanden weer wat tijd te hebben om op maandag mee te doen. Momenteel nog heel druk en al moeite genoeg om voor de GES wat te knutselen aan de setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:40

Niellie41

[object Object]

Wat frisse wind in de organisatie zou misschien niet zo'n slecht idee zijn. In het begin waren het bijna elk seizoen een aantal nieuwe mensen mee konden denken met betrekking tot de combinaties.

We zouden op zoek kunnen gaan naar een aantal nieuwe leden in de organisatie.
Of weer richten op een auto (of twee of drie auto's), bijv. Skip of Mazda MX5, zou misschien niet verkeerd zijn. Deze auto's zijn super leuk om mee te racen. De nieuwelingen kunnen meedoen want ze kennen de auto of ze kunnen hun vaardigheden verder ontwikkelen.

Voor de ervaren mensen is het echt arrive and drive. De Lotus 79 of de Nissan GTP zijn nou niet bepaald auto's die je in 30-45 min. zodanig door hebt dat je ook leuk mee kan vechten in de middenmoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

mowa

u are what u is

Vanmiddag in testdrive even met de Lotus 79 op Interlagos gereden, jullie combo van gisteravond. In mijn beleving is de Lotus juist betrekkelijk gemakkelijk om mee te rijden. Zit eraan te denken om deze te doen naast of zelfs ipv de Blancpain series. De tracklist van de Lotus ziet er heel fraai uit. In die GT3's wordt echt belachelijk gereden. De replay ff bekeken, die heeft meer weg van een horror dan van racen.

Ook even in de Kia gereden en die vind ik ook heel leuk, de McLaren MP4-30 rij je ook voor je plezier, de Jetta rijdt kudt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:48

derx666

mecker ende blaet

Denk dat Nick en Joep daar geen problemen mee zouden hebben.

De grootste uitdaging is echter altijd dat als je 35 mensen hebt, je ook 35 verschillende meningen hebt. Je kunt het nooit iedereen naar de zin maken. Maar verse ideeen kunnen nooit kwaad.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 19:20:
Als ik kan helpen in de FR2.0 klasse dan wil ik best mensen helpen! Nu derde in kampioenschap met mijn teammate Boris Spoelstra op kop!
Ik ben aan het switchen van skip naar FR20, dus alle tips zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gogol
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:49
derx666 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 11:52 Op het moment dat de koppeling ingetrapt werd ging mijn achterkant glijden en was er geen houden meer aan
Koppeling? De L79 wordt gereden zonder koppeling. Alleen gebruiken bij de start. De versnelling kan voorgeselecteerd worden en alleen een kleine lift en weer gas geven is voldoende om op te schakelen.
Waarschijnlijk ging het mis omdat de koppeling werd ingetrapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gogol
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:49
Ik rijd op maandag niet omdat ik dan moet werken. Tevens is mij opgevallen dat ik steeds content mis.
Helaas, maar ik volg deze draad wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Mij lijkt een Ruf / Porsche / GT3 / Mazda MX-5 leuk voor een compititie via hier. Momenteel ben ik druk met Assetta Corsa (ook veel GT3), het rijdt anders, maar de snelheid is wel hetzelfde denk ik. Als ik wat verder ben met de career modes van Assetta Corsa ga ik ook meer met Automobilista rijden. Echt een aanrader ook. Mooi om offline te oefenen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Ik denk dat de onderstaande auto's de meest gebruikte zijn en relatief makkelijk te rijden:

mx5
gt3

skip
renault 2.0

Kies dan bij elk van de auto's circuits die gereden worden in de officiele serie op dat moment of kies voor de circuits die in deze 4 officiele series het meest gebruikt worden.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Dat met die officiele serie volgen hebben we 2 of 3 seizoenen geleden gedaan, en dat was echt geen verbetering tov daarvoor of erna.Kostte alleen wat extra moeite om toch de interessante combo's eruit te vissen zodat je toch een leuk schema krijgt, en het leverde eigenlijk niks op. Daarom hebben we dat niet nog eens gedaan.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
Niellie41 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 23:19:
Wat frisse wind in de organisatie zou misschien niet zo'n slecht idee zijn. In het begin waren het bijna elk seizoen een aantal nieuwe mensen mee konden denken met betrekking tot de combinaties.

We zouden op zoek kunnen gaan naar een aantal nieuwe leden in de organisatie.
Of weer richten op een auto (of twee of drie auto's), bijv. Skip of Mazda MX5, zou misschien niet verkeerd zijn. Deze auto's zijn super leuk om mee te racen. De nieuwelingen kunnen meedoen want ze kennen de auto of ze kunnen hun vaardigheden verder ontwikkelen.

Voor de ervaren mensen is het echt arrive and drive. De Lotus 79 of de Nissan GTP zijn nou niet bepaald auto's die je in 30-45 min. zodanig door hebt dat je ook leuk mee kan vechten in de middenmoot.
Denk dat mensen in de organisatie meer dan genoeg doen en aan deze mensen ligt het zeker niet. Er zijn verschikkelijk veel mensen in de community maar je kan niet iedereen pleasen. Ik ben in de situatie dat ik alle content bezit dus elke combo kan ik meedoen en ik vind alles wel best.

Hoe het verder gaat lopen met Monday Tournament ik zie het wel en ik ben er mits niet verhinderd toch altijd wel als mobiele chicane :+

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

PatrickPost1972 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 10:28:
[...]

Denk dat mensen in de organisatie meer dan genoeg doen en aan deze mensen ligt het zeker niet. Er zijn verschikkelijk veel mensen in de community maar je kan niet iedereen pleasen. Ik ben in de situatie dat ik alle content bezit dus elke combo kan ik meedoen en ik vind alles wel best.

Hoe het verder gaat lopen met Monday Madness ik zie het wel en ik ben er mits niet verhinderd toch altijd wel als mobiele chicane :+
Monday Madness is toch alleen in week 13 waarin het racen niet serieus genomen wordt? Misschien heeft het Monday Tournament een imago probleem door Monday Madness. :+

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Laatst online: 14-06-2024
Wes46 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 10:30:
[...]

Monday Madness is toch alleen in week 13 waarin het racen niet serieus genomen wordt? Misschien heeft het Monday Tournament een imago probleem door Monday Madness. :+
Aangepast ;) ;) ;) ;)

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FransJansen
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-07 14:42
Ben een tijdje geleden andere werkzaamheden gaan doen.
Dat betekent of laat thuis of vroeg weg(of een combinatie van de twee :( )
Kon in het verleden nog wel eens meekomen met de top 10 maar omdat ik weinig tijd heb om me met Iracing(officieel) bezig te houden, mis je de aansluiting.

Dan is het zeker niet leuk om met de lastigere auto`s MP4-30/Nissan/Lotus 49/79 te rijden, laat staan een gevecht aan te gaan.

De maandagavonden dat ik tijd heb kijk ik welke combi het is, is het een leuke auto dan wel circuit doe ik mee anders ga ik op tijd naar bed.

De leukste races waren toch wel de races met de basic content. ;)

“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A1AD schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 00:06:
[...]

Ok, het is ee auto met best veel truckjes. Als je wilt kan ik servertje hosten en gezellig op teamspeak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
nieuws: Windows 10-update zorgt voor problemen in games bij gebruik meerdere ...

/edit: en sinds ik voor mijn huidige werkgever werk, ben ik later thuis. Vaak tussen 20:30-20:45 klaar met eten. Dan nog even opruimen, en om dan zonder oefening in een auto te springen die ik niet ken zie ik niet zitten.

[ Voor 27% gewijzigd door -PassY- op 11-01-2017 13:24 ]

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Ik had gisteren continu problemen met iRacing terwijl ik maar 1 monitor heb. Hiervoor nog nooit problemen gehad en kon ook geen reden vinden. Mogelijk dat dit dan ook daarvan de oorzaak is.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 13:02:
[...]
Ok, het is ee auto met best veel truckjes. Als je wilt kan ik servertje hosten en gezellig op teamspeak.
Mhm, ook wel interesse in! FR is een van mn favo auto's maar zit weinig progress meer in mijn rijden merk ik.

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Persoonlijk zou het mij meer motiveren om 1 auto eruit te pakken en het officiële schedule te volgen. Ik weet dat dat eerder gebeurd is en dat het geen succes was, maar als we bijvoorbeeld op dinsdagavond besluiten om de FR2.0 te doen kan ik die avond mooi gebruiken als oefening en kan ik de rest van de week, als ik even tijd heb, besluiten om in een officiële race te stappen, iets wat ik nu niet doen omdat ik niet genoeg oefen.

Mijn 2 centen :) Ik wil eventueel ook wel meedenken over andere oplossingen, mits we van de maandagavond afstappen, anders heeft het geen zin voor mij :)

Misschien tijd voor een poll?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 11:28
Ik ben pas ingestapt in iRacing en het lijkt me leuk om met jullie mee te doen. Aanmelding voot Got racing is gedaan, dus hopelijk kan ik binnenkort flink wat van jullie leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SanderF1 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 14:00:
[...]

Mhm, ook wel interesse in! FR is een van mn favo auto's maar zit weinig progress meer in mijn rijden merk ik.
Ik zou zeggen stuur me een bericht op iRacing en ik probeer iets in elkaar te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik zou zeggen regel dat hier en maak er een GoT zaak van. Ik heb 'geld' zat om te hosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
Ja laten we er een FR20 racing school van maken *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil altijd helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Dan heb ik liever een (heel egoistisch) een skippy raceschool. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door garriej op 11-01-2017 15:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A1AD
garriej schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 15:32:
Ok, hier gaan we: links is de rem en rechts de gas ;)
ow ja, probeer elkaar niet te raken want je auto is gemaakt van papier. :+

Er zijn hier verschillende auto specialisten, we (GoT) zouden daar iets mee moeten doen... Ik persoonlijk heb minder interesse in het maandag toernooi als in bijleren van de snelle mannen.

Een soort advanced school / populaire auto

[ Voor 4% gewijzigd door A1AD op 11-01-2017 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

A1AD schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 15:40:
[...]

Ok, hier gaan we: links is de rem en rechts de gas ;)
ow ja, probeer elkaar niet te raken want je auto is gemaakt van papier. :+

Er zijn hier verschillende auto specialisten, we (GoT) zouden daar iets mee moeten doen... Ik persoonlijk heb minder interesse in het maandag toernooi als in bijleren van de snelle mannen.

Een soort advanced school / populaire auto
Die fout maakte ik laats bij de eerste bocht ja. Rijd goed weg, paar plekken voor de eerste bocht. Trap m'n linker pedaal in "KAAAAAAAK koppeling.....". :+ (true story).

Gebruik de koppeling eigenlijk niet.. en ben pas net overgestapt naar een set met koppeling, vandaar de fout. Na een paar 100 uur rem volledig links zit dat er aardig in soms.

Gelukkig maar een 0x en m'n voorganger verloor geen plek omdat ik vrij snel corriceerde.

[ Voor 10% gewijzigd door garriej op 11-01-2017 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De FR 2.0 is een redelijk simpele auto met toch wat meer mogelijkheden als de skippy en waar je heel mooi met elkaar kan fighten. Ik vind het de ideale leerauto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 15:50:
De FR 2.0 is een redelijk simpele auto met toch wat meer mogelijkheden als de skippy en waar je heel mooi met elkaar kan fighten. Ik vind het de ideale leerauto.
Verschil wat ik gemerkt heb en serieus aan moet wennen:
- wat een remmen
- grip++
- setup++

ik heb nu 2 practice sessies (tracks) meegedaan, en in de eerste sessie gemakkelijk 5 seconden gevonden door enkel later te remmen :+ , telkens tot binnen de 1/2 seconden van de sessie top tijd. Nog veel werk voor de boeg maw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A1AD schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 15:56:
[...]

Verschil wat ik gemerkt heb en serieus aan moet wennen:
- wat een remmen
- grip++
- setup++

ik heb nu 2 practice sessies (tracks) meegedaan, en in de eerste sessie gemakkelijk 5 seconden gevonden door enkel later te remmen :+ , telkens tot binnen de 1/2 seconden van de sessie top tijd. Nog veel werk voor de boeg maw...
Ja idd er zijn echt een paar truckjes van de auto die je gewoon moet weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Hebben jullie morgenavond tijd? Ik heb nog geen plannen. Morgen tussen 20u en 22u een soort GoT FR2.0 training?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:53
De opzet van het Monday Tournament bevalt me eigenlijk prima. Persoonlijk vind ik de grote afwisseling tussen auto's juist wel leuk omdat je daardoor ook nog eens in auto's komt te rijden die normaal alleen maar stof staan te happen.
Ik geef werk, sociale activiteiten en sport echter prio boven Iracing. Dit zorgt er voor dat ik sommige maandagen wel aanwezig ben en sommige niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan zowiezo alleen in weekend omdat ik het druk heb met school nu.. en binnenkort ook de 24h van Daytona dus steek ik liever daar men tijd in. Maar ik kan wel op vrijdagavond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Deze vrijdag zit ik dan niet aan het bier dus zou wel kunnen! Anderen ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Laat me via een DM ff weten als ik iets moet hosten en met welke auto, circuit, weer, tijd van de dag, etc.
En of het enkel practice of ook race moet zijn en natuurlijk hoe laat starten en lengte van de sessie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
SanderF1 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 16:04:
Liever niet deze vrijdag maar ik pas mij aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met set up werk heb ik wel nog niet zo veel ervaring.. ik ben nog volop in de leer van Boris die me de set ups geeft. Wel kan ik wat bijbrengen van hoe je met de auto kan omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik wil ook wel meedoen met de practice, ligt eraan wanneer maar ik probeer me aan te passen.

Je hebt meer dan 2x zoveel iRating dan ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arfman schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 16:48:
Ik wil ook wel meedoen met de practice, ligt eraan wanneer maar ik probeer me aan te passen.

Je hebt meer dan 2x zoveel iRating dan ik :+
Hehe iRating zegt niet zoveel vind ik :p Ik doe iRacing ook nog maar sinds april en ik moet het vooral hebben van de vakanties want tijdens school heb ik weinig tijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoef1
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:57
Vraagje voor de FR 2.0 kenners hier. Moet je bij deze auto tijdens korte races rekening houden met het opwarmen en slijten van de banden? 't Is maar ik ben vooral de skip gewend en daar is de bandentemperatuur een non-issue. En door te weinig tijd houd ik me liefst gewoon puur met het racen bezig en minder met zaken zoals banden en setups.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
SanderF1 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 16:04:
Ik hoor net dat ik deze vrijdagavond ook kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoef1 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 19:17:
Vraagje voor de FR 2.0 kenners hier. Moet je bij deze auto tijdens korte races rekening houden met het opwarmen en slijten van de banden? 't Is maar ik ben vooral de skip gewend en daar is de bandentemperatuur een non-issue. En door te weinig tijd houd ik me liefst gewoon puur met het racen bezig en minder met zaken zoals banden en setups.
Hey Zoef,
Al je vragen hangen zeer hard af van het soort circuit en het weer. Hoe warmer het weer, hoe rapper je banden gaan slijten. Dat hebben denk ik veel mensen ondervonden met het soms warme Brands Hatch van vorige week tegenover het koude Donington van een paar weken geleden. Bij hele koude track temperatuur moet je heel goed uitkijken de eerste twee rondes want dan heb je niks van grip.. achter een ronde of 3 ga je steeds sneller en zal je steeds harder kunnen pushen. Bij warmere tracks kan het idd zijn dat je naar het einde van de race die achterkant voelt uitbreken bij trage bochten, dit kan komen door te hoge pressures, maar ook door te warme banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoef1
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:57
Bedankt voor het duidelijke antwoord Faben. Als ik het goed begrijp moet je dus wel degelijk rekening houden dat je banden in de FR 2.0 kunnen oververhitten, maar allicht minder uitgesproken als in pakweg de corvette of een gt3, klopt?

Trouwens, als ik zo je profiel bekijk, blijkt dat we streekgenoten zijn :) . Wel een indrukwekkende vooruitgang die je hebt geboekt qua irating _/-\o_

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoef1 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 23:38:
Bedankt voor het duidelijke antwoord Faben. Als ik het goed begrijp moet je dus wel degelijk rekening houden dat je banden in de FR 2.0 kunnen oververhitten, maar allicht minder uitgesproken als in pakweg de corvette of een gt3, klopt?

Trouwens, als ik zo je profiel bekijk, blijkt dat we streekgenoten zijn :) . Wel een indrukwekkende vooruitgang die je hebt geboekt qua irating _/-\o_
Jep dat is helemaal juist :)
Streekgenoten? Leuk leuk hehe altijd leuk om hier ook wat Belgen te zien hehe.
Ja het gaat idd altijd beter en beter hehe, vrees dat ik de FR 2.0 broadcast van vrijdag zal moeten overslaag want heb al heel weinig tijd door school en die besteed ik liever aan voorbereiding voor de 24h van Daytona.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Weet iemand hoe dat werkt met got-racing.eu? Ik heb me een paar dagen geleden aangemeld, maar mijn account blijft inactive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Als Joep zegt:
JoepW schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 15:06:
Ik zou zeggen regel dat hier en maak er een GoT zaak van. Ik heb 'geld' zat om te hosten.
Dan zou ik zeggen, mits er animo genoeg is (en dat denk ik wel):
garriej schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 15:32:
en
A1AD schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 00:06:
[...]

Laten we kijken of we zowel maandag als bijv. dinsdag of evt. later in de week een school kunnen doen?

Doen we maandag (of andersom) die van de Skip (doe ik wel), waarin we het circuit leren kennen, ik rij wel een traag en een snel rondje voor en vervolgens ga ik wel wat tips geven mits gevraagd wordt. En ik denk dat er genoeg anderen zijn (Marco bijv.) die ook wel aardig in de skip kunnen knallen en wat tips kunnen geven.

Doet iFaben de FR20 op de dinsdag, waarin we hopenlijk buiten hetzelfde als de skip ook wat setup werk krijgen. Mits mijn setup daar ok is kan ik ook wel aardig mee volgens mij :)

Maar goed, dat is zomaar een idee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-08 17:05

knightvision

Hihihihi ik ben stout....

OFFTOPIC< of mag dat niet hier? ;) Racefriends!

Ik heb sinds kort elke keer dat windows een usb device disconnect. (tijdens iracing of andere racesim)
Dit kan behoorlijk irritant zijn als dat b.v je directdrive of pedalen systeem is.

Ik heb hier nooit last van gehad en sinds kort heb ik dit.
Zelfde windows 10 geen nieuwe machines maar toch heb ik het ineens.
Ik heb gekeken naar power options en dat soort ongein maar dat staat allemaal goed zo ver ik weet.
high performance, optie uitvinken bij usb devices dat die niet uitgeschakeld kunnen worden etc.

Help ik weet niet wat ik nog meer kan doen ;( Ik heb het vaak tijdens het racen, dus ze werken in het begin wel, het is ook random, soms me pedalen, of direct drive, of me stuur met usb of iets anders. Alle poorten wel eens als wissel gedaan. Ik snap er niks van !

My Hardrocking iRacing Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A1AD
Scr33x0r schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 15:48:

Top idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeboem
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-09 20:20
Lijkt mij goed idee, Als het op een maandag of dinsdag is dan probeer ik ook aanwezig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Scr33x0r schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 15:48:
Als Joep zegt:

[...]

Dan zou ik zeggen, mits er animo genoeg is (en dat denk ik wel):

[...]

en

[...]

Laten we kijken of we zowel maandag als bijv. dinsdag of evt. later in de week een school kunnen doen?

Doen we maandag (of andersom) die van de Skip (doe ik wel), waarin we het circuit leren kennen, ik rij wel een traag en een snel rondje voor en vervolgens ga ik wel wat tips geven mits gevraagd wordt. En ik denk dat er genoeg anderen zijn (Marco bijv.) die ook wel aardig in de skip kunnen knallen en wat tips kunnen geven.

Doet iFaben de FR20 op de dinsdag, waarin we hopenlijk buiten hetzelfde als de skip ook wat setup werk krijgen. Mits mijn setup daar ok is kan ik ook wel aardig mee volgens mij :)

Ik vind het nou niet echt een goed idee om op maandag naast het Monday Tournament ook een school te organiseren. Dat versplinterd de groep dan... Verder zijn alle initiatieven natuurlijk zeer welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoepW schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 11:28:
[...]
Ik vind het nou niet echt een goed idee om op maandag naast het Monday Tournament ook een school te organiseren. Dat versplinterd de groep dan... Verder zijn alle initiatieven natuurlijk zeer welkom.
Jep ben ik mee akkoord, ik kan zowiezo wel alleen maar in de weekenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
JoepW schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 11:28:
[...]
Elke andere dag is ook goed hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Misschien vanaf volgend seizoen weer eens naar de dinsdag verhuizen? Dan maandag trainingen zoals het vroeger ook was. We hebben nu al heel lang op maandag dus zo geven we mensen die op maandag niet kunnen weer eens kans.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik ben helemaal voor de verhuizing naar de dinsdag, maar ik preek voor eigen parochie :+
knightvision schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 16:11:
Ik heb sinds kort elke keer dat windows een usb device disconnect. (tijdens iracing of andere racesim)
Dit kan behoorlijk irritant zijn als dat b.v je directdrive of pedalen systeem is.
Grappig, dat heb ik sinds kort ook. Ik hoor dan een USB disconnect geluidje .. en verder niks :? Pedalen, stuur, Rift, alles blijft gewoon werken. Heb wel eens gealt-tabbed om te kijken hoe en wat maar kon niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
http://felixwong.com/2015...kes-usb-connection-sound/

Dat is een known issue in W10.

In de link hierboven gaat het om een keyboard, maar het is van toepassing voor alle USB devices. Heb het zelfde moeten doen toen ik naar W10 overging voor mijn stuur, pendalen en muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Knightvision gaf al aan dat hij die optie om devices uit te schakelen om stroom te besparen (die link van Passy) al uit gezet had.

Mijn ervaring met USB issues geven een aantal mogelijk oorzaken:
- Buggy USB device. Er is een USB device wat een reset op de USB bus veroorzaakt. Moeilijk te troubleshooten, maar probeer gewoon eens te racen met zo min mogelijk USB devices aangesloten. Dus ook bv front panel aansluitingen op het mobo lostrekken, evt. cardreaders, USB hubs (zeker de cheape Sitecom en consorten geven nogal eens issues). Gaat het dan wel goed, 1 voor 1 weer aansluiten totdat je de boosdoener hebt.
- Een probleem met randaarde. Zeker met de mooie metalen racerigs wil dit nog wel eens issues geven met aardeloops op USB devices. Zorg dat alles goed geaard is.
- Brakke USB kabel ergens. Ga gewoon eens aan alle USB kabels trekken/rammelen, en kijk wat er gebeurt.
- Driver issue. Zorg dat de drivers van je USB spul recent is, en laat vooral Windows deze niet automatisch updaten.
- Dubbele USB devices in de Device Manager. Zie ook: http://www.howtogeek.com/...pgrading-to-new-hardware/ Dit is ook nog steeds relevant voor Windows 10.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Vergeet alleen te melden, dat je dat ook moet doen voor de USB root/hubs die er nog voor hangen :+ Dus eigenlijk alle USB shit die tussen je windows sessie, en fysieke hardware inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
quote: Tony Gardner @ iRacing Forum
Unfortunately, VAT (Value Added Tax) will be added to your iRacing digital purchases going forward for applicable countries that require us to collect and pay VAT to the various taxing authorities.

This change will only impact our customers in certain countries, mainly (but not only) western European countries that belong to the European Union (EU) but the list of countries is growing beyond that and change is constant. For example Russia, New Zealand, Belarus and India all just were recently added to the list of countries/tax jurisdictions that have enacted new digital downloads/internet software sales tax laws. Australia is coming later this year. The tax laws around the globe are adjusting and changing constantly to the digital world, jurisdiction by jurisdiction.

Although the VAT rates, tax laws and tax laws specifically for digital downloads/internet software keep changing country by country, VAT has been around for digital goods in a limited number of countries for quite a long while. Therefore, why is iRacing adding VAT now? As a company we started largely with a North American customer base but as each year passed our international business has grown. Until now we simply have absorbed the VAT liability which has mainly been a Western Europe tax when it comes to the digital world. However, with our International business growing, combined with the list of countries growing who are adding VAT for digital downloads, we simply no longer can afford the overall tax liability and we have little choice but to pass it on to our customers.

Although most customers would not know it, we actually charge and always have charged our U.S. based customers’ sales tax in states that we are required to pay sales tax. On a side note, those tax laws continue to change as well. For those U.S customers in certain states, counties and cities, we have always charged the appropriate sales tax on top of the invoice purchase price so in that sense this is not a new policy. Those U.S. customers would know it in those certain states, we clearly break it out and display the tax in the invoice/check out process. We will do that for the VAT as well going forward.

We hope you understand and thanks for all your support.

iRacing.com
Bron: http://members.iracing.co...ist/3516003.page#10271026
Dat betekent dus een prijsstijging voor ons van 21%!
quote: Randy Cassidy

[...]
iRacing.com Credits are not "real money", they are essentially a sales discount. You are not taxed on the amount by which irCredits reduces your invoice amount. They are applied towards your invoice first, before irDollars or any other form of payment, specifically to help reduce the taxable amount of the purchase.

iRacing.com Dollars are "real money", just like paying with a credit card or PayPal. The amount of your invoice paid for with one of these forms of payment is taxed.

BUT. Purchasing a Gift Card, or applying one to your account (thus increasing your irDollar balance) does NOT incur tax. It's only when you spend those iRacing.com Dollars to actually purchase something (subscription, content, hosted session) that tax is added.

[ Voor 16% gewijzigd door JoepW op 13-01-2017 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Oei... Nu heb ik er zelf weinig problemen mee, maar het is wel de zoveelste prijs stijging (of minder discounts) in korte tijd, en de prijs is toch meestal nummer 1 reden dat mensen het niet spelen...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Ik zie het inderdaad nu al meteen erbij staan als je wat wilt kopen. Scheelt nogal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Moeten dan niet alle steamgames met een soortgelijke melding/prijsstijging komen ?

Nope, just iRacing again. (lol)

Ze zijn echt de financiele/marketing weg kwijt daar. Of het is dat ze ermee willen stoppen ofzo.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Dit weet ik nu even niet, maar zij hoeven toch geen 21% belasting aan de Nederlandse belastingdienst af te dragen? Maar toch ook niet 21% aan de U.S.A.? Volgens mij gaat het hier altijd om 0% VAT. Het klinkt vreemd om te belasting, terwijl zijzelf geen belasting over de omzet hoeven te betalen? (voor verkopen aan EU)
countries that require us to collect and pay VAT to the various taxing authorities
Ik vraag mij af hoe dat zit dan..

[ Voor 17% gewijzigd door Luxicon op 13-01-2017 23:54 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Ik wil best betalen voor goede content, maar om leuk mee te kunnen doen begint het nu wel een beetje uit de hand te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deRidder
  • Laatst online: 03-09 12:11
enchion schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 23:25:
Moeten dan niet alle steamgames met een soortgelijke melding/prijsstijging komen ?
Alle prijzen op steam zijn al inclusief BTW.
Luxicon schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 23:47:
Dit weet ik nu even niet, maar zij hoeven toch geen 21% belasting aan de Nederlandse belastingdienst af te dragen? Maar toch ook niet 21% aan de U.S.A.? Volgens mij gaat het hier altijd om 0% VAT. Het klinkt vreemd om te belasting, terwijl zijzelf geen belasting over de omzet hoeven te betalen? (voor verkopen aan EU)
Volgens mij betalen ze alleen belasting in het land van de koper. Dus voor ons betalen ze alleen belasting in NL, en niet óók nog eens in de VS.

Het punt wat ze volgens mij maken, is dat ze de belasting vroeger betaalde vanuit hun winst-marge. En nu willen ze de klant voor de belasting laten betalen. Dus de prijzen gaan van incl. BTW naar excl. BTW.

Ook zeggen ze dat ze dit al deden voor klanten in de VS. Dus dat Amerikanen altijd al achteraf nog BTW op hun aankopen erbij kregen. Hier heb ik nooit iemand over gehoord op het fourm, maar in Amerika zijn ze natuurlijk gewend aan prijzen excl. BTW.

(overigens is het volgens mij verplicht in de EU dat alle prijzen incl. BTW zijn, zoals iemand anders ook al op het iRacing forum zei. dus officieel mogen ze het niet op deze manier doen, BTW pas laten zien bij de betaling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
deRidder schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 00:15:
[...]
Alle prijzen op steam zijn al inclusief BTW.
Precies,

Je legt niet uit waarom een boekhoudkundig geschuif met BTW-posten een prijsverhoging inhoudt/rechtvaardigd. (dat is nl het punt)

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die vreemde crashes die ik de laatste tijd had, die lijken gekoppeld aan een defecte disk... Raar om weer ratelende disks te horen... 17,7gb is aan 't downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-08 17:05

knightvision

Hihihihi ik ben stout....

derx666 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 14:31:
Knightvision gaf al aan dat hij die optie om devices uit te schakelen om stroom te besparen (die link van Passy) al uit gezet had.

Mijn ervaring met USB issues geven een aantal mogelijk oorzaken:
- Buggy USB device. Er is een USB device wat een reset op de USB bus veroorzaakt. Moeilijk te troubleshooten, maar probeer gewoon eens te racen met zo min mogelijk USB devices aangesloten. Dus ook bv front panel aansluitingen op het mobo lostrekken, evt. cardreaders, USB hubs (zeker de cheape Sitecom en consorten geven nogal eens issues). Gaat het dan wel goed, 1 voor 1 weer aansluiten totdat je de boosdoener hebt.
- Een probleem met randaarde. Zeker met de mooie metalen racerigs wil dit nog wel eens issues geven met aardeloops op USB devices. Zorg dat alles goed geaard is.
- Brakke USB kabel ergens. Ga gewoon eens aan alle USB kabels trekken/rammelen, en kijk wat er gebeurt.
- Driver issue. Zorg dat de drivers van je USB spul recent is, en laat vooral Windows deze niet automatisch updaten.
- Dubbele USB devices in de Device Manager. Zie ook: http://www.howtogeek.com/...pgrading-to-new-hardware/ Dit is ook nog steeds relevant voor Windows 10.
Ik weet het al !!!! pfff het was mijn accuforce stroom kabel! EMI probleem, ik heb hem nu wat verder en los van usb kabels neergelegd. 5 uur lopen races without enig problems! :) pffff kost een paar dagen uitzoek werk maar dan heb je wel wat! _/-\o_

My Hardrocking iRacing Profile

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

enchion schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 23:25:

Nope, just iRacing again. (lol)

Ze zijn echt de financiele/marketing weg kwijt daar. Of het is dat ze ermee willen stoppen ofzo.
No offense, maar de enige keren dat je hier lijkt te posten is om iRacing af te zeiken. Als je het niet leuk meer vindt is dat prima, maar kom hier dan ook niet meer. Dit soort posts dragen niet echt iets bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkPino
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:25
Arfman schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 09:02:
[...]

No offense, maar de enige keren dat je hier lijkt te posten is om iRacing af te zeiken. Als je het niet leuk meer vindt is dat prima, maar kom hier dan ook niet meer. Dit soort posts dragen niet echt iets bij.
En het klopt niet eens want Steam rekent die kosten al heel lang :/

Anyway, ik vind de kosten wel echt uit de hand lopen inmiddels. Denk dat het nu twee keer zo duur geworden is binnen een jaar

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-06 15:37
Als je nu gaat beginnen met iRacing dan gaat het een dure hobby worden. Ik heb alle content, maar als het nu moet gaan aanschaffen dan is het even niet leuk meer.
Vroeger kon je nog een abonnement met Black Friday kopen met 50% korting en dat was dit jaar ook al minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluuuurgh
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-04 11:15
Ja als je de korting gaat vergelijken wel ja, je gaat van 99 dollar voor 2 jaar naar 136 dollar voor 1 jaar. ofzoiets.

En ik heb nog tot 16 januari 2018 dus ik vind 't wel best, maar als ze dan niet de extra features hebben die de prijs kunnen rechtvaardigen tegenover andere games .. Dan gaat het toch wel 3x nadenken worden. Al heb ik behoorlijk wat content dus dat wil je ook niet direct weggooien.

Maar d'r moeten gewoon nieuwe features komen, waar ze al jaren mee bezig zijn. Het team is klein, maar enkele aangekondigde dingen die niet beschikbaar zijn:

Day/Night cycles: 2012
Damage model: 2012; we kunnen wel al enkele jaren oranje pionnen omver rijden.
UI: 2013
Audio: 2012

en nu zijn we bijna 5 jaar verder :').

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deRidder
  • Laatst online: 03-09 12:11
enchion schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 00:28:
[...]

Precies,

Je legt niet uit waarom een boekhoudkundig geschuif met BTW-posten een prijsverhoging inhoudt/rechtvaardigd. (dat is nl het punt)
Ik zag niet dat je vraag retorisch was.

Maar ik vind het zelf ook niet gerechtvaardigd. In één klap 21% op de prijs is een enorme stijging.
En met de nieuwe black-friday deal betaal je ook al significant meer voor je abonement dan eerst.

Ik zal wel blijven betalen, maar ik denk wel dat ik minder content ga kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Inderdaad jammer, Ik heb alle content, maar het rücksichtslos kopen van alles wat uit zal komen zal ik dus niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Mijn mening op het iRacing forum: http://members.iracing.co...225/3516007.page#10272693

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Ik heb laatst wat andere sims geprobeerd. Rfactor 2 en Automobilista. Omdat ik niet veel tijd heb om genoeg te oefenen voor iracing leek het me leuk om sims te spelen waar wat minder oefening nodig is (omdat je tegen AI kan racen).

Rfactor 2 viel me tegen, want ik kreeg de FFB maar niet goed. Ik heb dus een refund aangevraagd bij steam.
Automobilista bevalt me heel erg goed. Nu heb ik het verschil in FFB tussen AMS en iR kunnen voelen.

Ik kan niet anders zeggen dan dat het verschil enorm is. Wanneer ik nu in iracing rij voelt het allemaal heel vlak aan. Lastig om snelheden in te schatten en lastig om te weten wanneer je tegen de limiet zit.

Niet dat ik iRacing wil afbranden, want het online gedeelte is absoluut goed en het zeer vermakelijk om te doen, maar ook qua FFB ligt iracing toch wel meer achter dan dat ik had verwacht naar aanleiding van ervaringen van anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

iRacing's FFB is een 1:1 simulatie van de krachten op de stuurstang/ophanging (aldus David Tucker op het iRacing forum). Het probleem is dat veel stuurtjes dit eigenlijk niet aankunnen waardoor de FFB minder lijkt, terwijl mensen met een DD stuur alleen maar lovend zijn over iRacing's FFB. Andere titels (waaronder AC en rF2) doen "trucjes" met de FFB waardoor het lijkt (voor mensen met G2x/T300/CSW) alsof die FFB beter is. Hij voelt misschien beter aan maar is dat niet echt. Lastig uit te leggen en ik ben er zelf ook nog niet van overtuigd of de iRacing manier nu de beste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Arfman schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 11:23:
iRacing's FFB is een 1:1 simulatie van de krachten op de stuurstang/ophanging (aldus David Tucker op het iRacing forum). Het probleem is dat veel stuurtjes dit eigenlijk niet aankunnen waardoor de FFB minder lijkt, terwijl mensen met een DD stuur alleen maar lovend zijn over iRacing's FFB. Andere titels (waaronder AC en rF2) doen "trucjes" met de FFB waardoor het lijkt (voor mensen met G2x/T300/CSW) alsof die FFB beter is. Hij voelt misschien beter aan maar is dat niet echt. Lastig uit te leggen en ik ben er zelf ook nog niet van overtuigd of de iRacing manier nu de beste is.
Hm. Dat wist ik niet. Maarja, om je FFB alleen maar 'fijn' te maken voor DD sturen is nogal focussen op een niche markt bínnen een niche markt. Ik denk dat de rFactor manier meer mensen bedient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

aicaramba schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 11:26:
[...]

Hm. Dat wist ik niet. Maarja, om je FFB alleen maar 'fijn' te maken voor DD sturen is nogal focussen op een niche markt bínnen een niche markt. Ik denk dat de rFactor manier meer mensen bedient.
Ze hebben het niet speciaal fijn gemaakt voor DD stuurtjes, het is een bijeffect van echt hardcore alleen maar de stuurstang/ophanging simularen in de FFB, wat toevallig alleen echt realistisch voelt als je een sterk DD stuur hebt. Let maar eens op als je in je auto rijdt, hoe veel voel je nu echt door je stuur? Vrij weinig kan ik je melden, er komt veel meer feedback over wat de auto doet door body roll, g-krachten, geluiden, etc.

Je kunt dit in iRacing wel minder maken door Linear FFB uit te zetten, hiermee worden kleine effecten versterkt. Op mijn T300 kan ik dit heel goed voelen terwijl mijn CSWv2 veel fijner rijdt met Linear uit. Als je echter in AC kijkt kun je rumble effects voor kerbs instellen, road feel, etc. Dat zit in iRacing allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:22

Phydomir

Dennis

Ai. iRacing mag blij zijn dat er op online gebied geen echte concurrentie is. Maar het wordt wel tijd dat ze er nu eens een echt volwaardige sim van gaan maken.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
[...]

Ik heb gisteren even AC gespeeld, maar wat een verschil in FFB. Bij het omschakelen naar iracing leek het wel of je over de weg aan het zweven was.

Ik twijfel dan ook sterk of de iRacing manier de goede is. Je krijg al zo weinig input van je auto... Overstuur opvangen/grip bepalen was veel eenvoudiger in AC.

Ik verschoot er eerlijk gezegd ook heel fel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:08
[...]
Ik denk dat de rFactor manier meer mensen bedient.
De 'rFactor manier' is er niet. De FFB daar wordt namelijk hetzelfde berekent als bij iRacing, het is een product van je stuurinrichting en dergelijke :)

Arfman heeft gelijk wat betreft consumenten stuurtjes, dit gegeven plaagt rF2 ook al langer. Ratelende G27's was hier een eerste clue van ;) Ik vind het alleen maar een goede ontwikkeling, ongefilterd signaal vanuit de ophanging en stuurinrichting, prima! Ik vind het gevoel beduidend minder in iRacing idd, maar dan wil ik zeker niet zeggen dat je wat over de weg zweeft, dat is nogal een ander uiterste vind ik :P

Qua rF2 en trucjes Arfman, nee, is niet zo :) Overigens kun je wel een min force in beide sims instellen, voor de (goedkope) consumenten stuurtjes en center ffb deadzone, ook in iRacing.

Ik ben ervan overtuigd dat deze manier voorlopig het beste is, namelijk omdat het in het echte leven mechanisch ook zo werkt! Het enige probleem wat beide sims, en waarschijnlijk alle hebben, is dat dit nog geen ruimte laat voor realistische stuurbekrachtiging. Er moet namelijk ook uitgelezen worden welke kracht aan het stuur gegeven wordt door de bestuurder, en geloof niet dat dat uberhaupt aan de driver/firmware kant kan van de meeste stuurtjes, want dan wil je een loadcell in je motor hebben :)

edit:
@Derx
Volgens mij gebruiken GSC-E en AM allebei nog een Bodnar RealFeel plugin uit de rF1 tijd. Dat was juist de eerste geloof ik die op het idee kwam de stuurinrichting te gaan gebruiken voor FFB, omdat de standaard rF1 te kut was :)

[ Voor 79% gewijzigd door Schuey op 14-01-2017 12:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Iedere sim heeft zo z'n eigen dingen.
Persoonlijk vind ik AC niet fijn rijden, GSC-E en AM daarentegen vind ik wel weer erg prettig, maar op een andere manier dan iRacing. iRacing lijkt wat vlakker dan GSC-e en AM, wat denk ik 2 redenen heeft:
- update rate. iRacing roept al lang dat 60hz ruim voldoende is. Nu een gast een proggel gebouwd heeft die de 360hz ffb uit de telemetrie kan outputten naar je stuur (zij het met extra lag). Wat een verschil... Het wordt echt tijd dat iRacing dit fixt...
- extra toegevoegde effecten. Volgens mij (maar ik kan het mis hebben), voegen GSC-E en AM extra effecten toe aan de FFB zodat het meer als een echt stuur voelt. Voelt lekker, maar ik ben meer fan van de iRacing manier.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
+1. Ze zijn het slachtoffer van hun eigen beleid. Omdat ze meer mensen op content hebben zitten dan de kern van simracing. Maar hey we kunnen cones omrijden en door zand rijden dat 20% prosessor power kost wegens de oude engine dat leunt op cpu en ze er echt niet uitkrijgen ook niet de volgende 5 jaar.

Schandalig dat ik NEO amper kan racen in VR op nurburgring GP met een i7 4.5gh en 1080 gtx wegens enkel de laatste turn frame dips ongehoord voor 133 € per jaar

[ Voor 13% gewijzigd door dabelg op 14-01-2017 12:57 ]

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Schuey schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 12:13:

Qua rF2 en trucjes Arfman, nee, is niet zo :) Overigens kun je wel een min force in beide sims instellen, voor de (goedkope) consumenten stuurtjes en center ffb deadzone, ook in iRacing.
Ah, ik wist niet dat rF2 datzelfde deed, mea culpa. Min force en deadzone zijn inderdaad in vrijwel alle sims trucjes om je goedkope stuurtje toch nog enigszins realistisch te laten voelen.

Toch maar weer een keer rF2 proberen, ook al heeft die nog geen VR ondersteuning, eens kijken wat ik van de FFB vindt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-06 15:37
rF2 heeft een hele goede FFB, kost alleen even tijd om het te finetunen. Ga maar eens rijden met de USF2000, geweldig hoe je de auto kan voelen in je stuur.

Wel aparte zet van iRacing. Of ze hebben het geld nodig of ze hebben nu zo veel leden dat ze denken, dit te kunnen veroorloven.
Pagina: 1 ... 76 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies