- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -
Wat is er aan de hand met de GT3? Gewoon weg op zoek naar afwisseling of iets berucht daaraan? Ik hoor weleens over de grote agressie van rijders bij de GT3.Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2016 @ 15:22:
Ik heb gekozen voor een seizoen F2.0Met als hoogtepunt de broadcast race vrijdagavond! Ik denk dat een seizoenetje GT3 overslagen me ook wel deugd zal doen. En misschien af en toe een broadcast ProtoGt race op woensdag avond.
...
Verwijderd
Het hangt als eerste heel erg veel af welke track.. Je kijkt deze week een paar keer een stream en je ziet in topsplit tussen de grote jongens allemaal wrecks.. Brands Hatch! Die SOF is soms zo hoog (vandaag paar races 4.7K) dat heel het veld op 0.5 seconde ligt.. Dus je kan zeg maar zomaar top 10 staan, maar je kan ook 22ste ofzo staan en dat is heel nerveus.. Daarbij is het ook wel eens leuk denk ik om een seizoen iets anders te doen. Normaal ging ik dit seizoen al meedoen aan de BES voor pro maar dit zal ik pas volgend jaar doen. Dus doe ik liever nu nog eens een seizoenetje F2.0. Al doe ik het meeste wel om die broadcast race.. anders had ik het niet gedaan denk ik. Nog mensen hier F2.0? Nick, Bas?Luxicon schreef op woensdag 14 december 2016 @ 21:40:
[...]
Wat is er aan de hand met de GT3? Gewoon weg op zoek naar afwisseling of iets berucht daaraan? Ik hoor weleens over de grote agressie van rijders bij de GT3.
1. Vlak voor de qualy even alt-tab om TS aan te zetten. Daarna kreeg ik hem niet meer full screen. Hij staat op borderless windowed mode maar na alt-tab bleef ik elke keer de border zien, taakbalk bleef er ook voor, en de refresh rate was duidelijk niet 140 Hz meer.
Restart en daarna was het wel weer borderless windowed, maar niet in het midden waardoor ik maar de helft zag en niet kon schuiven

Weer restart en toen was het eindelijk goed, maar te laat om een Q te zetten dus helemaal achteraan gestart.
Na een rondje lag ik alweer 4e, lol... Daarna wel erg leuk kunnen racen, goed moeten kiezen tussen draften / sparen of de top 2-3 bijhalen.
Pit stop tijd...
2. Tijdens inlap de fuel en banden goed gezet. Maar tijdens pit kreeg ik toch nieuwe banden... Waarschijnlijk iets te ver buiten de lijntjes waardoor hij denkt dat ik de pit weer uit was (en dan reset de boel weer). Verloor dus flink veel tijd omdat ik op de banden moest wachten.
Uiteindelijk viel het nog wel mee want de rest had duidelijk heel veel last van oude banden en ik won secondes per rondje. Werd nog een erg leuke race, kwam nog tot 4s achter Bas (8s gewonnen ofzo), en toen ...
3. Gas pedaal ging niet meer 100%
Baal nog het meeste van 3 want ik was altijd enorm tevreden met deze pedalen (CSR Elite) en ze zijn niet meer verkrijgbaar dus ik wil geen nieuwe
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Dit seizoen wil ik ook met de FR 2.0 beginnen, van de week de eerste race gehad.Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2016 @ 22:17:
[...]
Het hangt als eerste heel erg veel af welke track.. Je kijkt deze week een paar keer een stream en je ziet in topsplit tussen de grote jongens allemaal wrecks.. Brands Hatch! Die SOF is soms zo hoog (vandaag paar races 4.7K) dat heel het veld op 0.5 seconde ligt.. Dus je kan zeg maar zomaar top 10 staan, maar je kan ook 22ste ofzo staan en dat is heel nerveus.. Daarbij is het ook wel eens leuk denk ik om een seizoen iets anders te doen. Normaal ging ik dit seizoen al meedoen aan de BES voor pro maar dit zal ik pas volgend jaar doen. Dus doe ik liever nu nog eens een seizoenetje F2.0. Al doe ik het meeste wel om die broadcast race.. anders had ik het niet gedaan denk ik. Nog mensen hier F2.0? Nick, Bas?
Heel veel crashes, qua iRating was ik de laagste van de split. Had een slechte Q, maar uiteindelijk 8e 7e geworden.
Ook wil ik eens aan de slag gaan met eigen setups maken, maar ik ben bang dat ik daar niet genoeg tijd voor heb.
Helpt het niet als je dan ALT+ENTER doet?NickThissen schreef op woensdag 14 december 2016 @ 22:28:
Zo, de Proto GT was eigenlijk best wel leuk maar ik heb nog nooit zoveel pech gehad...
1. Vlak voor de qualy even alt-tab om TS aan te zetten. Daarna kreeg ik hem niet meer full screen. Hij staat op borderless windowed mode maar na alt-tab bleef ik elke keer de border zien, taakbalk bleef er ook voor, en de refresh rate was duidelijk niet 140 Hz meer.
Restart en daarna was het wel weer borderless windowed, maar niet in het midden waardoor ik maar de helft zag en niet kon schuiven![]()
Weer restart en toen was het eindelijk goed, maar te laat om een Q te zetten dus helemaal achteraan gestart.
[ Voor 3% gewijzigd door Gait op 15-12-2016 09:30 ]
Tweede race had ik bij de Q geen force feedback. Uiteindelijk niet gereden, maar net op tijd FFB gefixt. Ik startte vanaf p17 en geeindigd op p5. Waar ik afgelopen weekend nog 1.46 laag reed, zat ik nu op 1.44.4 Heerlijk veel inhaalacties. Mooie gevechten en strakke rondes. Heel tevreden dus. Het was onverwacht want ik zag de bui al hangen, maar misschien wel mijn leukste iRacing race tot nu toe. OVerigens hebben die skippy's wel veel aan slipstreams zeg! Nu nog een keer naar de setting kijken want ik begreep dat er een soort basis setting is die als beste wordt gezien voor die auto's.
Dit heb ik vroeger ook wel eens gehad. Als je de window weer full-screen zet, maar je hebt nog de borders, moet je even alt+enter indrukken. Dan gaan de borders weg en is ie weer écht full-screenNickThissen schreef op woensdag 14 december 2016 @ 22:28:
Zo, de Proto GT was eigenlijk best wel leuk maar ik heb nog nooit zoveel pech gehad...
Restart en daarna was het wel weer borderless windowed, maar niet in het midden waardoor ik maar de helft zag en niet kon schuiven
All-Round nerd | iRacing Profiel
5 SPO voorkant veringIsniedood schreef op donderdag 15 december 2016 @ 08:58:
Gisteren mijn eerste 2 races Skippy. Eerste race zonder warm-up heel voorzichtig gereden, maar man wat een brokkenpiloten. De ene na de andere beukte iemand eraf. Helaas zelf slachtoffer geworden van een crash voor mij. Ging vol in de ankers, maar kon geen kant op. Uiteindelijk naar de pits en 10de geworden ofzo.
Tweede race had ik bij de Q geen force feedback. Uiteindelijk niet gereden, maar net op tijd FFB gefixt. Ik startte vanaf p17 en geeindigd op p5. Waar ik afgelopen weekend nog 1.46 laag reed, zat ik nu op 1.44.4 Heerlijk veel inhaalacties. Mooie gevechten en strakke rondes. Heel tevreden dus. Het was onverwacht want ik zag de bui al hangen, maar misschien wel mijn leukste iRacing race tot nu toe. OVerigens hebben die skippy's wel veel aan slipstreams zeg! Nu nog een keer naar de setting kijken want ik begreep dat er een soort basis setting is die als beste wordt gezien voor die auto's.
19 PSI banden rondom
7 ARB achterkant auto
Balen Nick. Hardware problemen zijn altijd onwelkom natuurlijk. Het zag er wel een mooi veld uit. Enige problemen gehad met onervaren HPD rijders?NickThissen schreef op woensdag 14 december 2016 @ 22:28:
...verhaal...
Dat ga ik eens proberen, bedankt!PatrickPost1972 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 09:28:
[...]
5 SPO voorkant vering
19 PSI banden rondom
7 ARB achterkant auto
Setup is niet heilig, op de ene baan kan een SPO 4 beter zijn, en op een andere baan ARB op 8.
Staar je er niet op blind, en vergeet ook niet de brakebalance.
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3510380.page
Staat wat leesvoer over de skip en setup.
[ Voor 15% gewijzigd door PatrickPost1972 op 15-12-2016 11:21 ]
Thanks! Ik zal hem eens bookmarken. Voorlopig valt er genoeg winst te behalen met mijn rijgedrag. Ik denk dat ik eerst nog constanter moet worden om te weten wat de effecten zijn van veranderingen.PatrickPost1972 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 11:18:
[...]
Setup is niet heilig, op de ene baan kan een SPO 4 beter zijn, en op een andere baan ARB op 8.
Ik begreep sowieso dat de setup bij de Skippy relatief onbelangrijk is.
Olie? Volgens mij heeft mijn CSW v2 geen peilstok, maar ik kan me vergissenmartijn_8519 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 09:27:
Vraagje wat voor olie gooi je in de fanatec v2 ?
Cube Nuroad Race (2022)
Ik neem aan dat hij ClubSport V2 pedalen bedoeld. Overigs heb ik geen idee, maar ben ik er ook wel benieuwd naar. Pas voor het eerst vervangen met hetgeen erbij zat.derx666 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 12:02:
[...]
Olie? Volgens mij heeft mijn CSW v2 geen peilstok, maar ik kan me vergissen
Athans, er vanuit gaande dat het gaat om de bewegende punten te smeren
Skip setup is redelijk makkelijk
Een hogere ARB maakt de achterkant stijfer waardoor je wat meer rotatie krijgt met insturen. Zachtere ARB geeft iets meer grip. Maakt niet uit met wat je rijd eigenlijk. Als je maar zoveel mogelijk momentum mee kan nemen bocht uit.
Vervolgens een rambalans (type fout die ik niet ga verbeteren
Over de banden spanning durf ik nu niet veel meer te zeggen, maar in mijn tijd was het zo dat als je met warme banden op 175Kpa zat, je goed zat.
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Tsja... Fanatec heeft wel meer v2 devices uitgebracht. Het is altijd handig om erbij te zetten wat je precies hebt ipv hopen dat iemand anders maar toevallig het goed gokt.Gait schreef op donderdag 15 december 2016 @ 12:29:
[...]
Ik neem aan dat hij ClubSport V2 pedalen bedoeld. Overigs heb ik geen idee, maar ben ik er ook wel benieuwd naar. Pas voor het eerst vervangen met hetgeen erbij zat.
Over de CSP v2 dempers kan ik vrij kort zijn: niet gebruiken. Die dingen lekken als een malle met de bijgeleverde rommel. Misschien als je nieuwe seals in de demper zet dat het zou moeten kunnen, maar anders zou ik het niet aanraden. Ook voelde ik persoonlijk geen verschil met of zonder demper, dus was de keuze voor mij makkelijk. Ik heb hem er wel op laten zitten (zonder vloeistof) met alleen een iets sterkere veer erop (die ik had liggen en toevallig paste), zodat mijn rem nog iets zwaarder aanvoelde en beter terugkwam.
Cube Nuroad Race (2022)

Wat een stomme hobby is dit toch ook

Ik heb hoop om volgend jaar over te gaan, maar dat staat of valt met de financiële gezondheid
Oww, zit bij de standaard content. Heb daar volgens mij maar 3 tracks van gereden. Is overigens niet gratis.
Zelf heb ik de CS V3 en daar zit een klein flesje lithium vet bij. Dus vet halen waar lithium in zit zoals kogellagervet, kan je gewoon bij bijv de Gamma halen. Bij twijfel voor de zekerheid Fanatec ff mailen.Gait schreef op donderdag 15 december 2016 @ 12:29:
Ik neem aan dat hij ClubSport V2 pedalen bedoeld. Overigs heb ik geen idee, maar ben ik er ook wel benieuwd naar. Pas voor het eerst vervangen met hetgeen erbij zat.
Idd, echter is 5 SPO, 19 PSI, 7 ARB en 58% BB zo'n beetje de standaard aanbevolen setup. Zelf gebruik ik 5 SPO 56% BB en 8 ARB maar is geheel persoonlijk. Bandenspanning hangt af van de track temperatuur. Boven 38-40C zit ik op 20 PSI, bij betrekkelijk koele tracks ook wel op 18 PSI.PatrickPost1972 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 11:18:
[...]
Alleen op de Nordschleife had ik echt een afwijkende setup.
Djeez, ik vond €350 voor mijn Fanatec (speelgoed pedalenAlexji schreef op donderdag 15 december 2016 @ 12:51:
Over pedalen gesproken![]()
[afbeelding]
YouTube: Fanatec CSPv2 - remplissage d'huile - oil filling
Mijn beste investering tot nu toe. Daar ga je geen spijt van krijgen..Hoogstens beetje spierpijn als je lange endurance races gaat doenAlexji schreef op donderdag 15 december 2016 @ 12:51:
Over pedalen gesproken![]()
[afbeelding]
[ Voor 13% gewijzigd door derx666 op 15-12-2016 13:49 ]
Cube Nuroad Race (2022)
En 3 uur later al verzonden. Fijne mensen daar bij Heusinkveld, maar dat had ik al meer gelezen en was ook onderdeel van mijn keuze om Fanatec over te slaan + dat ik met een uurtje rijden daar op de stoep kan staan. Wordt een lange werkdag morgenderx666 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 13:48:
[...]
Mijn beste investering tot nu toe. Daar ga je geen spijt van krijgen..Hoogstens beetje spierpijn als je lange endurance races gaat doen
Gaat ook mijn eerste grote investering worden in de toekomst, maar eerst komende zomer een motor bestellen.derx666 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 13:48:
[...]
Mijn beste investering tot nu toe. Daar ga je geen spijt van krijgen..Hoogstens beetje spierpijn als je lange endurance races gaat doen
Ik moet het doen met m'n t300 Ferrari alcantara met t3pa pedaaltjes.. ;/
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
https://clips.twitch.tv/showdown1983/ExcitedPenguinEagleEye
GT3 heeft wel een reputatie geloof ik
Ik heb 0,0 ervaring met Fanatec. Ik dacht als ik geld ga uitgeven aan iets met een load cell dan doe ik het gelijk in één keer goed, en het feit dat het een Nederlands bedrijf is telt bij mij best zwaar mee (of ben ik dan te nationalistischNickrsd schreef op donderdag 15 december 2016 @ 18:49:
Je slaat Fanatec over vanwege het vele/ gevoelige onderhoud?? Ik heb het zelf niet. Maar het is mooi spul om te zien ja, alleen zie hier vaak onderhoudsvragen voorbij komen..
[ Voor 57% gewijzigd door Alexji op 15-12-2016 19:43 ]
Wat zegt zijn spotter veelAlexji schreef op donderdag 15 december 2016 @ 19:37:
Zat net even een stream te kijken. Dat er dit soort dingen gebeuren in een 5k+ SoF race![]()
https://clips.twitch.tv/showdown1983/ExcitedPenguinEagleEye
GT3 heeft wel een reputatie geloof ik
Gemist denk ik. Maar 4 wide kent hij niet?
[url]https://http://simhq.com/forum/files/usergals/2012/05/full-23093-34948-soundoptions.png[/url]Isniedood schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 13:30:
[...]
Gemist denk ik. Maar 4 wide kent hij niet?
Gedeelte spotter kan je dingen instellen. En met chattyness kan je instellen of hij veel moet zeggen of weinig.
Is het jj spotter pack. Kun je downloaden op www.dwarehouse.com. Vervolgens plakken onder de spottermap.[b]
Wat zegt zijn spotter veel
PatrickPost1972 schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 13:40:
[...]
[url]https://http://simhq.com/forum/files/usergals/2012/05/full-23093-34948-soundoptions.png[/url]
Gedeelte spotter kan je dingen instellen. En met chattyness kan je instellen of hij veel moet zeggen of weinig.
Ik kwam hem toevallig net tegen. Echt heel tof gedaan!BobvK schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 13:56:
[...]
Thanks voor de info. Zal er eens naar kijken.
Is het jj spotter pack. Kun je downloaden op www.dwarehouse.com. Vervolgens plakken onder de spottermap.
Dit klinkt heel veel als de 2016 Seizoen 3 setup. Want met seizoen 4 na de base line setup verandering hebben de meeste in elk geval de auto iets omhoog gezet.-PassY- schreef op donderdag 15 december 2016 @ 12:35:
Skip setup is redelijk makkelijkSPO op maximaal lage rij hoogte (+5 is dat dacht ik). Dan de ARB op wat JIJ lekker vind rijden. Ik weet dat veel rijden met 7 of 8 op maandagen, zelf vind ik 4-5 of lager veel fijner rijden.
Een hogere ARB maakt de achterkant stijfer waardoor je wat meer rotatie krijgt met insturen. Zachtere ARB geeft iets meer grip. Maakt niet uit met wat je rijd eigenlijk. Als je maar zoveel mogelijk momentum mee kan nemen bocht uit.
Vervolgens een rambalans (type fout die ik niet ga verbeteren) tussen de 55-60% op wat JIJ lekker vind. 55 is meer naar achter, 60 is meer naar voren.
Over de banden spanning durf ik nu niet veel meer te zeggen, maar in mijn tijd was het zo dat als je met warme banden op 175Kpa zat, je goed zat.
Mijn afstelling is voornamelijk:
SPF : +3
ARB : 4
PSI all round: 131kpa of 138kpa. (hot en koud weer)
Balans 54% (want ik hou van tailbraking)
Gisteren wat aanpassingen geprobeerd. Auto iets lager en ARB weer wat hoger. Geen succes.
Het is wel wat uitgebreider volgens mij, de meeste mensen vinden het volgens mij een aanrader. Het liefste zie ik een soort Britse variant.Isniedood schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 14:22:
[...]
[...]
Ik kwam hem toevallig net tegen. Echt heel tof gedaan!
Een stukje over racen met Laurens Vanthoor (Belgisch programma), misschien meer iets voor het 'real life' race topic, maar iRacing komt er ook in voor, volgens mij als sponsor en dat zij daarmee oefenen als simulator.
https://www.canvas.be/video/asfalt/najaar-2016/human-error
[ Voor 34% gewijzigd door Luxicon op 17-12-2016 10:52 ]
...
Bedankt voor het linken! Ik heb de 24H van Spa niet gevolgd dus ik kon lekker meeleven zonder de uitslag te wetenLuxicon schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 21:21:
[...]
Een stukje over racen met Laurens Vanthoor (Belgisch programma), misschien meer iets voor het 'real life' race topic, maar iRacing komt er ook in voor, volgens mij als sponsor en dat zij daarmee oefenen als simulator.
https://www.canvas.be/video/asfalt/najaar-2016/human-error
En ze rijden inderdaad met iRacing op Spa in die rig.
Verwijderd
P4 gestart, P4 gefinished met een SoF van 3333, Niks gewonnen of verloren, behalve 100 punten
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Is er op het forum niks over te vinden. Ik rij momenteel te weinig om een oordeel te kunnen geven...Verwijderd schreef op zondag 18 december 2016 @ 16:51:
Crashed er bij een van jullie iracing sinds de laatste patch weleens? Heb nu 3x gehad dat ongeveer 15 minuten ineens de sessie weg is. Heb geen crashdump, en kan ook niet zomaar een nieuwe sessie starten. Laatste keer een stopwatch gepakt waarbij iracing na vrijwel exact 15 min crashte. Vreemd en vervelend voor de practice.
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Heb hetzelfde voor memory errors enkel maar als ik iracing afsluitVerwijderd schreef op zondag 18 december 2016 @ 16:51:
Crashed er bij een van jullie iracing sinds de laatste patch weleens? Heb nu 3x gehad dat ongeveer 15 minuten ineens de sessie weg is. Heb geen crashdump, en kan ook niet zomaar een nieuwe sessie starten. Laatste keer een stopwatch gepakt waarbij iracing na vrijwel exact 15 min crashte. Vreemd en vervelend voor de practice.
als je log files hebt verzamelen en hier posten STAFF is ermee bezig ( niet iedereen heeft log files)
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3508966.page
[ Voor 3% gewijzigd door dabelg op 19-12-2016 08:07 ]
Ik zal er niet bij zijn, maar Robbert zal de 2de server opstarten.
GoT | Monday Tournament 17S1-W2 | 19-12-16 |
Car(s) | Track(s) | ||||||||||||||||||||
|
|
Program (CET) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Weather |
Temperature | Humidity | Fog | Wind speed | Wind direction | Sky |
Realistic | Realistic | Realistic | Realistic | Realistic | Realistic |
Ben er hopelijk wel bij deze avond... als ik tenminste tijd heb om mijn potmeters schoon te maken van m'n clubsport V2 pedalen... want m'n gaspedaal gaat weer niet tot de volle 100%
Dit is de 2e keer op 4 jaar dus heb nog niet veel te klagen, zal waarschijnlijk wel gewoon wat stof tussen zitten net zoals de vorige keer.
En ook maar eens kijken op welke instellingen ik best opneem met OBS studio. Die crop filter staat al ingesteld vanwege m'n 3 schermen en dat werkt goed maar het resultaat is nogal blokkerig. Maar dat is blijkbaar bij de meeste filmpjes op youtube wel het geval voor iracing captures...
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Gewoon vanaf laatste plek naar 2e plek gereden! Als average lap time 0.1 boven mijn kwalificatietijd. Ik dacht echt dit wordt lekker achteraan kachelen.

Op weg naar de top splits
Ben echt zo ontzettend blij met m'n nieuwe pedalen, ik durf mensen er gewoon uit te remmen nu
je moet Mika feliciterenTuxieDeni schreef op maandag 19 december 2016 @ 20:03:
gefeliciteerd Pascal met de overwinning!
Nou moet ik eerst een uur afkoelen geloof ik
Wou op zich wel mee doen aan het maandagavondtournament maar heb de auto niet en ken de baan nauwelijks, dus dan was ik alleen een rijdende chicane geweest.
Zat iedere bocht al te gokken waar iedereen remde, en ik schatte het gewoon verkeerd in en reageerde te laat. Ik hoopte dat je nog wat ruimte aan de binnen kant liet, anders had ik je totaal van achter sowieso aangereden.
Sorry!
Verwijderd
Thanksdabelg schreef op maandag 19 december 2016 @ 08:06:
[...]
Heb hetzelfde voor memory errors enkel maar als ik iracing afsluit
als je log files hebt verzamelen en hier posten STAFF is ermee bezig ( niet iedereen heeft log files)
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3508966.page
CHANGE LOG:
Simulation
- Fixed a bug that could have caused the Simulation to crash if a dialog box popped up and the set of cars in the world, or the focus car, changed as it was doing so. For example, when transitioning to your race from an Open Practice server.
Dynamic Track
- Tweaked the look of marbles to reduce their solid appearance in the distance.
DirectX 9
- The driver model has been removed from vehicles when vertex shaders are disabled in DX9. This is a patch for the issue where the driver can be seen standing up in the car.
- - Remember, DirectX 9 support will be ending soon! Please upgrade to the DirectX 11 version of the Sim and be sure to contact Customer Support for help with the transition.
Rendering
- Fixed an issue where TSDs (Track Surface Decals, ie: paint lines, brake markers, the finish line, etc.) were not rendering correctly when Vertex Compression was enabled.
Visor
- Cleanliness guidelines are now being enforced for driver swaps; a driver exiting a vehicle must take his or her dirty visor with them!
Driver
- Fixed an issue where the driver's head, helmet, and/or visor could become invisible when viewed from certain camera angles.
- Removed a shadow artifact floating near the driver visible in some vehicles.
Graphics Options
- Fixed an issue where the Graphics Performance Slider was unable to be moved off of the "Custom" setting.
Replay
- Fixed an issue where the track temperature information would not initialize correctly.
EasyAntiCheat
- Updated the EAC version.
CARS:
Dallara DW12
- Season setups have been updated.
TRACKS:
Mount Panorama Circuit
- A missing gravel trap has been added to the inside of Murray's Corner.
Cube Nuroad Race (2022)
Zo te zien geen fix voor de random crashes, en geen fix voor de belabberde kwaliteit (sprites anyone) van de rommel op de voorruit.
Verder ben ik wel benieuwd of je die Vertex compression uit kunt zetten voor de TSD's.
Cube Nuroad Race (2022)
CompressedVertices=0 0=off 1=Use compressed vertices
in de rendererdx11.ini in de mijn documenten/iracing map
[ Voor 13% gewijzigd door BruceLee op 20-12-2016 13:14 ]
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Cube Nuroad Race (2022)
Ja, was jammer. je raakte me daarna ook nog op mijn voorwiel waardoor ik niet meer naar links kon sturen.-PassY- schreef op maandag 19 december 2016 @ 22:06:
Sorry Bas, was totaal geen handige actie van mij.
Zat iedere bocht al te gokken waar iedereen remde, en ik schatte het gewoon verkeerd in en reageerde te laat. Ik hoopte dat je nog wat ruimte aan de binnen kant liet, anders had ik je totaal van achter sowieso aangereden.
Sorry!
ja valt weer tegen als c-spec champ

dit misschien :NinjaTrek2891 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 08:05:
Er zijn gisteren meer files geupdate dan fixes in de patch notes. O.a. is de Skip Barber geupdate. Niks van te vinden :-)
Driver
- Fixed an issue where the driver's head, helmet, and/or visor could become invisible when viewed from certain camera angles.
Ik ben nog nooit kampioen geworden. Hooguit 3de, keertje 4de, en een berg 5de plaatsenTuxieDeni schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 19:26:
[...]
ja valt weer tegen als c-spec champGEFELICITEERD MIKA!
Ah yes. Ik heb het inderdaad gezien toen ik leuke replay shots wou maken.dabelg schreef op woensdag 21 december 2016 @ 08:30:
[...]
dit misschien :
Driver
Save 10% on any car or track purchase now through December 29, 2016. Normally this offer is only valid when you purchase 3 or more pieces of content but for a limited time it's good on all purchases. Discount will automatically be applied in your shopping cart, no need for a promotion code.
Offer valid on 1-5 pieces of content. If you qualify for a higher volume discount that will automatically be applied - for example, purchasing 6 or more pieces of content together qualifies for a 15% discount. Offer can not be combined and is not stackable. Expires December 29, 2016
Verwijderd
DankjeTuxieDeni schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 19:26:
[...]
ja valt weer tegen als c-spec champGEFELICITEERD MIKA!
Heb nog ff een video in elkaar gesleuteld van de reverse grid race.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2016 20:59 ]

PS. Maandag as. (2de kerstdag) hebben we een kerstrace (uhhhh gewoon een leuke race) in het kader van ons Monday Tournament.

Tevens heb ik de Topic Start bijgewerkt en BM heeft de titel ons Topic gewijzigd in iRacing 2016-2017 S1 t/m 4, aangezien ik geen reden zie om een nieuw topic te starten tbv 2017.
[ Voor 4% gewijzigd door JoepW op 25-12-2016 14:27 ]
Ik zou ook de eerste multiclass kunnen doen met de mx-5 en de pontiac. Maar daar ga ik nog even over door twijfelen.
Het is wel een enorm leuke sim om te spelen. Het online, de handling etc... zou graag aan open wheel beginnen. Vooral omdat ik altijd meet van het open wheel racen ben geweest. Maarja 124 dollar om alles te kopen om in de skippy te rijden gaat me iets te ver.
Is dit met of zonder de korting die nog loopt tot 29 decembergarriej schreef op zondag 25 december 2016 @ 17:01:
Maarja 124 dollar om alles te kopen om in de skippy te rijden gaat me iets te ver.
Dit is met 15% korting, maar dat was de gt3. Skippy komt uit op 132 incl 15% korting.PatrickPost1972 schreef op zondag 25 december 2016 @ 21:33:
[...]
Is dit met of zonder de korting die nog loopt tot 29 december
Nou kan ik natuurlijk ook skippy kopen en de week drie track. Doordat de vierde track standaard is ben ik wel weer 2 weken zoet.. maar toch, het vooruitzicht dat het zoveel geld kost + subscription(die is opzich prima betaalbaar met kortingen) wordt toch enorm twijfelen.
Maar goed, als ik t koop eerst een deel om te kijken of de skippy bevalt.
[ Voor 6% gewijzigd door garriej op 26-12-2016 00:01 ]
GoT | Monday Tournament 17S1-W3 | 26-12-16 |
Car(s) | Track(s) | ||||||||||||||||||||
|
|
Program (CET) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Weather |
Temperature | Humidity | Fog | Wind speed | Wind direction | Sky |
Realistic | Realistic | Realistic | Realistic | Realistic | Realistic |
Ik ben er vanavond niet bij. Niet omdat het Kerst is, maar omdat ik ziek (griep) in bed lig....
Have fun!
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Cube Nuroad Race (2022)
Zo even mezelf quoten.garriej schreef op maandag 26 december 2016 @ 00:00:
[...]
Dit is met 15% korting, maar dat was de gt3. Skippy komt uit op 132 incl 15% korting.
Nou kan ik natuurlijk ook skippy kopen en de week drie track. Doordat de vierde track standaard is ben ik wel weer 2 weken zoet.. maar toch, het vooruitzicht dat het zoveel geld kost + subscription(die is opzich prima betaalbaar met kortingen) wordt toch enorm twijfelen.
Maar goed, als ik t koop eerst een deel om te kijken of de skippy bevalt.
Knoop toch maar doorgehakt en de skippy + twee tracks gekocht. Dan ben ik de komende 3 weken weer zoet
Ben toch benieuwd of deze sim me blijft boeien, als dat zo is, dan wordt het prijzig
Tot snel op de baan! Deze week Imola. Heerlijk baantje voor de Skip.garriej schreef op woensdag 28 december 2016 @ 11:39:
[...]
Zo even mezelf quoten.
Knoop toch maar doorgehakt en de skippy + twee tracks gekocht. Dan ben ik de komende 3 weken weer zoet![]()
Ben toch benieuwd of deze sim me blijft boeien, als dat zo is, dan wordt het prijzigmaar goed, voor genoeg plezier is dat niet erg.
En niet te veel vergelijken met andere 'sims' want ik heb ook project cars, assetto Corsa, rfactor2.. maar het online gedeelte en het systeem is perfect.. daar kan geen ander aan..
Al bij al ben ik erg blij met iracing!! En heb alle road content zowat na 3 jaar
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Helemaal mee eens!Nickrsd schreef op woensdag 28 december 2016 @ 13:34:
Het begin kan een beetje prijzig zijn ja.. maar met een beetje uitzoeken welke klasse je wilt rijden.. en blijven kun je langzaam de banen kiezen/kopen.. uiteindelijk breidt je zo langzaam uit.. Achja het is een leuke hobby!
En niet te veel vergelijken met andere 'sims' want ik heb ook project cars, assetto Corsa, rfactor2.. maar het online gedeelte en het systeem is perfect.. daar kan geen ander aan..en soms is lees more kwa graphics..
Al bij al ben ik erg blij met iracing!! En heb alle road content zowat na 3 jaarhaha
Om aan te vullen op de kosten. Ik rij sinds maart 2016 de Skip. Daarvoor heb ik alleen maar de gratis Mazda races gedaan. Ik hoefde dit seizoen maar één baan aan te kopen.
Het eerste jaar kan wat prijzig zijn. Daarna word alles goedkoper. Ik heb inmiddels ook de 20% discount op alles.
Ik reed vrij makkelijk naar de pole, in ronde 1 wordt ik door een andere DP ingehaald. Helaas is hij zeker 1sec per ronde te langzaam voor mij. Maar de race is nog lang, er komt nog een pitstop en verkeer aan. Dus voor mij geen reden om een kamikaze actie te doen. Normaal gesproken komt je kans echt wel.
Hij dacht daar alleen anders over, hij blockte in de remzone en schuwde contact met 0x als gevolg ook niet.
Bij de eerste de beste mogelijkheid dus naar binnen, omdat we continu binnen 1sec van elkaar zaten moest 1 vrij rondje genoeg zijn om er voor te komen. Maar dan moet je niet speeden in de pitlane en een 15sec stop/hold krijgen...
Hij ging 1 ronde later naar binnen en hij komt weer 1sec voor mij de baan op en ging vrolijk verder waar hij mee bezig was. Door zijn acties spin ik, maar binnen een paar ronden heb ik dat gat van 8 seconden weer dicht gereden. Als ik weer bij hem aansluit gebeurd er dit:
[YouTube: https://youtu.be/Z3GDR0N_HJ8]
Ik ben de zoveelste block zat en laat hem op zijn achterkant lopen. Absoluut niet netjes van mij, maar door al zijn gedoe streden we niet meer om de overwinning maar om de 3e (en laatste) plaats. Ik hou van stevige gevechten, maar racecraft en weten wanneer je je verloren moet geven is dan wel erg belangrijk.
Dit jochie was echter van mening dat ik had moeten wachten op hem en de plaats terug moest geven (terwijl, gezien mijn snelheid, ik nog de p1 aan kon vallen). Dus kwam hij zelf maar met de oplossing door de chicane vol gas af te snijden en mij persoonlijk aan de kant te duwen.
Ik dacht eigenlijk dat hij de slow down nog moest nemen en dus een dq na de finish zou krijgen. Ik heb hem voor mijn eigen veiligheid dus maar laten gaan in de laatste ronden. Maar helaas had hij hem toch genomen en is zo voor mij gebleven.
Misschien graaf ik er mijn eigen graf mee, maar ik heb wel protest ingediend.
En hem er dan hem er veel eerder naast zetten zodat hij niet kan blocken op die manier.
Je kwam best wel van ver. en hij gooide hem vroeg dicht.
kan je ze beter gek maken door langs buiten te rijden. en ze misschien in de uitremezone er na al te pakken.
omdat ze hun eigen lijn verpesten.
[ Voor 37% gewijzigd door BruceLee op 28-12-2016 17:33 ]
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Dit heet "retaliation" en is strafbaar en wordt ook bestraft.Richard117 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 16:13:
Ik ben de zoveelste block zat en laat hem op zijn achterkant lopen.
Ik keur niet goed wat hij doet door de chicane af te snijden en je daar opzettelijk te hinderen. Maar wat daarvoor gebeurde in de video is in mijn ogen echt je eigen schuld.Richard117 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 16:13:
maar racecraft en weten wanneer je je verloren moet geven is dan wel erg belangrijk.
Je praat over racecraft en weten wanneer je je verloren moet geven. Als ik dat lees en de video zie dan krijg ik de indruk dat je zelf het stukje racecraft mist. Je zegt dat inhalen onmogelijk is maar dat is het nooit. Net als BruceLee al zei, als je er dichter op zit kun je hem zat pakken op het rechte stuk. Je had nu een slechte laatste bocht en je zat er al vrij ver achter.
Ik heb vaak genoeg in zo'n situatie gezeten dat je er niet langs komt en het is heel frustrerend maar het is niet de ander zijn schuld dat jij niet kan omgaan met die situatie.
Verder een racer geeft zich nooit verloren. Je moet je tegenstander daarin dwingen en niet verwachten dat hij zijn positie op geeft omdat jij toevallig kort achter hem zit en naar de binnenkant stuurt. Ook al ben jij veel sneller hij heeft het recht zijn positie te verdedigen en het enige dat de eerste actie op de video laat zien is dat hij dat ook doet.
Enige nadeel van het standaard dashboard van JRT is wat mij betreft dat deze teveel informatie geeft. Daarom ben ik vandaag even bezig geweest om een simpeler dashboard te maken met alle basics. Hieronder twee screenshots en daaronder de code die je in "dashboard_advanced.txt" kunt plakken om deze ook te krijgen.
Ik deel het hier want misschien heeft iemand precies hetzelfde probleem als ik had, ik ben er nu erg tevreden mee en mn dash is overzichtelijker en geeft genoeg info
Van linksboven naar rechtsonder:
- Delta tov persoonlijk snelste rondetijd met daaronder de rondetijd
- Delta tov persoonlijk laatste rondetijd met daaronder de rondetijd
- Versnelling met daaronder RPM en snelheid
- Voorligger met delta en laatste rondetijd
- Achterligger met delta en laatste rondetijd
- Laps completed sinds laatste stop
- Batterij status (niet zichtbaar want geen F1)
- DRS status (niet zichtbaar want geen F1)
- Traction control setting met daarboven stand gaspedaal
- Rembalans met daarboven stand rempedaal
- Brandstof in tank (liter)
- Ronden met brandstof in tank
- Tijd tot einde race/sessie
- Laps tot einde race/sessie
- Additionele brandstof nodig tot einde race/sessie (liter, blauw/negatief is "teveel" brandstof)

In het 2e plaatje is de alignment van delta en laptimes links niet netjes maar ik ben uit gegaan van <10sec delta, alleen ging dat even niet bij maken van screenshot
Bronbestand om dit dashboard te krijgen: http://s000.tinyupload.co...e_id=52483960127007197155
Ich liebe es wenn ein plan funktioniert
Leuke baan met de Skip, veel draften en je kansen afwachten. Zit nu constant in de top splits nu ik de 2k iRating voorbij ben.
Klim nog steeds lekker gestaag. Ik merk wel dat het racen iets beter wordt in deze splits (maar dan ook iets)
Welkom, veel plezier met racen.do1631 schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 11:00:
goedemorgen allen. Ben hier nieuw, naam is Rob. Ben nieuw met tweakers,nieuw met racen en nieuw met iracing, dus als je me live wilt bezig zien zou ik de rookie races maar een tijdjein de gaten houden .
[ Voor 63% gewijzigd door Luxicon op 30-12-2016 11:07 ]
...
Welkom Rob!do1631 schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 11:00:
goedemorgen allen. Ben hier nieuw, naam is Rob. Ben nieuw met tweakers,nieuw met racen en nieuw met iracing, dus als je me live wilt bezig zien zou ik de rookie races maar een tijdjein de gaten houden .
Als je wilt dat de community je ook in iRacing kan vinden dan is het handig om een link naar je iRacing profiel in je handtekening hier op GoT te zetten. Hoe dat te doen staat uitgelegd in de Topic Start HIER
Ik gebruik Z1 en JRTLuxicon schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 11:06:
Mooi Display die JRT, met die kleurtjes. De meesten zullen denk ik Z1 Dashboard gebruiken, of toch niet?
[...]
Welkom, veel plezier met racen.
Ik gebruik Shift Gear.Werkt prima en heeft een overzichtelijke interface.Luxicon schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 11:06:
Mooi Display die JRT, met die kleurtjes. De meesten zullen denk ik Z1 Dashboard gebruiken, of toch niet?
Test ok ;-)do1631 schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 11:57:
test signature
Waar is jou sig?Alexji schreef op donderdag 29 december 2016 @ 22:04:
Vanavond 3 races op Imola gedaan.
Leuke baan met de Skip, veel draften en je kansen afwachten. Zit nu constant in de top splits nu ik de 2k iRating voorbij ben.
Klim nog steeds lekker gestaag. Ik merk wel dat het racen iets beter wordt in deze splits (maar dan ook iets)
- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -
Ha, ik zat met jou in de race van gisteren! Ben zelf ook (soort van nieuw). Goed dat je de race uitreed (echte racers geven nooit op).do1631 schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 11:00:
Ik startte uit de pits. Dat betaalt zich op LRP nog best uit met deze lage SOF's. Ik raad je aan om het te doen. Als je je rondjes rijdt op 1.05 en je houdt je auto uit de problemen word je gewoon vierde/vijfde. Het gaat nog niet om je prestaties, maar om je safety rating. Voorkom botsingen dus en zorg dat je promoveert naar class D.
Misschien zie ik je vandaag nog op LRP.
Ziet ook goed uit! Helaas alleen voor Android, en ben nu al happy met m'n versimpelde JRT dashWes46 schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 11:16:
[...]
Ik gebruik Shift Gear.Werkt prima en heeft een overzichtelijke interface.
Ich liebe es wenn ein plan funktioniert
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen