Voor het GoT team was de race in de 1e ronde eigenlijk al weer beslist.
Na overleg met Dirk wie van ons zou starten was ik uiteindelijk de "gelukkige". Start ging prima, en kon makkelijk mijn P10 houden. Helaas ging het in turn 15 mis. We zaten met een aantal teams heel dicht achter elkaar wat vrij normaal is in de 1e ronde. Ik weet nog steeds niet wat er precies gebeurde, maar aangezien DFBTA een penalty kreeg neem ik aan dat zij de aanstichter waren. Bij het uitkomen van T15 ging ik net op m'n gas, terwijl voor me het ongeluk gebeurde. Kon nergens naartoe, en het was al te laat om te remmen, dus ik klapte er vol achterop, terwijl ik meteen ook flink van achteren geraakt werd. Auto zag er meteen behoorlijk 2e hands uit, maar ik vond hem nog niet zo belabberd rijden eigenlijk. Had wel het idee dat ik wat topsnelheid verloor, en wat downforce mistte, maar het rijden op zich ging wel redelijk. Helaas was er meteen een flink gat naar de teams voor ons, en zat RSO vlak op m'n bumper te fuelsaven terwijl ik hem niet uit de draft kreeg.
Vlak voor mijn 1e pitstop ging het bijna weer mis. Racing Lions zat op ong. 0.5s achter me vlak voor het rempunt in bocht 1. Ik weet niet wat Frank aan het doen was, maar hij mistte zijn rempunt met volgens mij een meter of 30 terwijl ik al aan het insturen was om de bocht te halen. Ik kon nog net een ongeluk voorkomen, maar dat was alles behalve een nette actie en had beter verwacht van RL. Een protest van onze kant uit werd afgedaan met NFA, wat ik nog steeds niet begrijp, maargoed shit happens maar leuk is het niet.
Pitstop gedaan, en daarna kwam ik redelijk in mn ritme. Kon zelfs een 2:05.5 rijden wat best aardig was zag ik achteraf. Helaas mocht de pret niet lang duren... Een paar rondes na mijn pitstop besloot Team Chimera dat het een goed plan was om in te gaan halen in turn 9. En niet onder het mom van in bocht 8 ernaast, en dan 2 wide door turn 9, nee gewoon op het laatste moment terwijl ik al aan het insturen was de neus ertussen duwen. Spotter begon met praten terwijl ik geraakt werd links op m'n achterbumper. Ik spinde en kwam nogal ongelukkig midden op de baan te staan. Gelukkig raakte niemand ons, en kon ik de weg weer vervolgen. Wederom protest, wederom NFA. Niet cool... Ik weet hoe het is om aan de andere kant te zitten, en ik weet zeker dat dit bij de GES geen NFA geweest was. Maargoed, niks aan te doen, gewoon doorgaan, stewards hebben altijd gelijk. Door deze 2e contact was de pace van de auto wel weer wat minder, en kon ik met moeite in de 2:06 blijven met een rondje zonder verkeer. Vlak voor het einde van mijn 2e stint zat bij het opkomen van de straight RL weer op 1 - 1.5s. Ik werd eerst nog op de straight ingehaald door een HPD, maar zag dat RL weer op ongeveer dezelfde afstand zat als in mijn 1e stint. Ik had geen zin om nog een keer zo gedivebombed te worden, dus ik maakte een move naar links om de binnenkant af te schermen. Achteraf was deze move wellicht nogal agressief maar op dat moment wilde ik vooral niet nog een keer hetzelfde meemaken. Had er vrede mee gehad als we hier een warning voor gekregen hadden, want die was zeker op z'n plaats geweest. Misschien hebben de stewards nog teruggedacht aan de divebomb een stint eerder, en daardoor besloten voor NFA, maar netjes was het zeker niet van mijn kant. Sorry mannen.
Ik had van tevoren gekeken of het mogelijk was voor ons om 4 stops te doen ipv 5, maar dan moesten we meteen veel sparen, en na mijn 2 stints waar ik geen enkele keer voordeel van draft had gehad kon dat de deur uit. Dus gewoon 5 stops en zien waar het schip strand.
Dirk bleek helaas veel moeite te hebben met de slechte staat waarin de auto verkeerde, en gecombineerd met 2 stints waar hij nauwelijks een moment rust kreeg door het vele verkeer, kwam hij ook geen enkel moment in z'n ritme. Het werden voor Dirk 2 stints hard werken, waarbij het onderstuur zorgde voor de nodige offtracks. De 2e stint leek iets beter te gaan dan de 1e maar het verkeer bleef hem parten spelen. Dirk z'n reacties waren wel weer top toen hij een crash van 2 GT1's ternauwernood wist te ontwijken in de hairpin, maar ook daar verloren we weer veel tijd. Het was echt frustrerend, omdat Dirk normaal gesproken makkelijk dezelfde tijden als mij kan noteren, maar met de schade die de auto had was dit het beste wat er mogelijk was.
Dat was ook wel te zien toen Bob in ronde 124 plaatsnam voor de laatste 44 rondes. Ook Bob had extreem veel last van het gigantische onderstuur, en hij had veel moeite om de auto tussen de lijnen te houden. Na wat rekenen bleek dat we tijdens de laatste stop nog maar zo'n 45 liter moesten tanken, maar Bob gaf al aan dat de banden slijtage best wel extreem was, dus we besloten om zijn stints te plannen zodat hij 2 stints van ong 22 rondes zou hebben. Na zijn pitstop ging het dan ook even een stuk beter, maar na 2 in de 2:06 hadden we wederom pech. De HPD van JCL simracing dacht dat het wel mogelijk was om bij de hairpin in te halen als je met je HPD nog zo'n 150m achter ons zit terwijl Bob begint te remmen om de bocht te halen. Bob zag hem op het allerlaatste moment aan komen zeilen, en probeerde nog weg te sturen, maar het mocht niet baten. Een beuk in de linkerdeur, een van de weinige stukjes die nog niet krom waren... JCL kreeg er gelukkig wel een 20s S&H voor, maar de snelheid was er nu helemaal uit. Hij was niet krom gelukkig, maar geweldig reed het niet meer. Aangezien het ondertussen duidelijk was dat voor ons Radicals niet meer hoefden te stoppen (4 stops, erg knap) en RSO het afkon met een splash & dash, was P9 het hoogst haalbare. Bob heeft de race verder rustig uitgereden (met hier en daar nog een incje

), en zo P9 veilig gesteld. Gezien de schade aan de auto mogen we heir blij mee zijn, maar toch heb ik ook weer het gevoel dat er meer had ingezeten... als, als, als, enz...
Dirk en Bob wederom prima gereden met een auto die behoorlijk brak was, meer zat er helaas niet in...