iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 71 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06:38

Niellie41

[object Object]

Zeg dat wel Joris. Frank opende ijzersterk voor ons. Daarna nam ik het stuur over, maar het was echt moeilijk om in een ritme te komen. Het duurde zeker een 15 ronden voordat ik mij op mijn gemak voelde. Daarna redelijk constant mijn stints kunnen afmaken.

Stefan had ook moeite om in een ritme te komen. Voor het laatste uur klom Frank weer in de auto en bracht de auto naar de finish. Door wat problemen van anderen zijn we uiteindelijk 10e geworden.

Lessons learned: we moeten de strategie beter bepalen, want we hebben hier best veel tijd verloren.

De 60 kg ballast voor de Aston was voor COTA perfect. Hopelijk komt iRacing in de komende build met een update voor de Corvette/GT1 auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:39

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Mooie prestaties, heren!
Hoe heeft 'ons' GoT team het eigenlijk gedaan?
Vanavond weer eens een voorwiel aangedreven auto op een uitdagend circuit!

GoT | Monday Tournament 16S4-W1014-11-16
Car(s)Track(s)
Kia Optima GX Racecar
Kia Optima GX Racecar
Fuel100 % (+/- 68,1 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Mount Panorama Circuit (Bathurst) (Heat 1)
Mount Panorama Circuit (Bathurst)
Day or NightDay
Pit stalls54 / 60
Basic contentNo
Program (CET)
Heat 1
Free practice / Warm-up20:00 - 21:00 (60 min.)
Qualification21:00 - 21:10 (10 min.) (Lone: 4 Laps)
Race21:10 - 21:30 (20 min.)
StartStanding
MC GridSingle Class
Grid orderQualification
CautionsLocal
Restart-
Fast Repairs1
Disqual. Inc's-
Heat 2
Free practice / Warm-up21:40 - 21:50 (10 min.)
QualificationBased on Heat 1
Race21:50 - 22:20 (30 min.)
StartRolling
MC GridSingle Class
Grid orderSequential (inverted) (Previous race/heat)
CautionsLocal
Restart-
Fast Repairs1
Disqual. Inc's-
Weather
TemperatureHumidityFogWind speedWind directionSky
RealisticRealisticRealisticRealisticRealisticRealistic

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-07 13:27
JoepW schreef op maandag 14 november 2016 @ 11:30:
Mooie prestaties, heren!
Hoe heeft 'ons' GoT team het eigenlijk gedaan?

[...]
9de in de GTS klasse d:)b

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-10 14:36

DutchDevil79

I race, therfore I am

Kan er jammer genoeg vanavond niet bij zijn zit dan in Brussel. Maar altijd leuk de racejes in de KIA. Have fun!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Nice :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scifo83
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02 02:50
Beste endurance race ever :p Wim nog bedanken voor de setup. Als ge op het einde van de stint nog dezelfde laptijd draait als in het begin van de stint, hebde een zo goed als perfecte wagen onder uw kont :D

Ook strategie was perfect. 1 stop minder gemaakt dan de rest door volle tank telkens volledig leeg te rijden. Ben er zeker van dat we Core Simracing rechtstreeks hadden kunnen verslaan mochten ze daar niet plots zonder motorkap ziiten rijden :D

[ Voor 37% gewijzigd door Scifo83 op 14-11-2016 12:54 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-10 21:40

derx666

mecker ende blaet

Voor het GoT team was de race in de 1e ronde eigenlijk al weer beslist.

Na overleg met Dirk wie van ons zou starten was ik uiteindelijk de "gelukkige". Start ging prima, en kon makkelijk mijn P10 houden. Helaas ging het in turn 15 mis. We zaten met een aantal teams heel dicht achter elkaar wat vrij normaal is in de 1e ronde. Ik weet nog steeds niet wat er precies gebeurde, maar aangezien DFBTA een penalty kreeg neem ik aan dat zij de aanstichter waren. Bij het uitkomen van T15 ging ik net op m'n gas, terwijl voor me het ongeluk gebeurde. Kon nergens naartoe, en het was al te laat om te remmen, dus ik klapte er vol achterop, terwijl ik meteen ook flink van achteren geraakt werd. Auto zag er meteen behoorlijk 2e hands uit, maar ik vond hem nog niet zo belabberd rijden eigenlijk. Had wel het idee dat ik wat topsnelheid verloor, en wat downforce mistte, maar het rijden op zich ging wel redelijk. Helaas was er meteen een flink gat naar de teams voor ons, en zat RSO vlak op m'n bumper te fuelsaven terwijl ik hem niet uit de draft kreeg.
Vlak voor mijn 1e pitstop ging het bijna weer mis. Racing Lions zat op ong. 0.5s achter me vlak voor het rempunt in bocht 1. Ik weet niet wat Frank aan het doen was, maar hij mistte zijn rempunt met volgens mij een meter of 30 terwijl ik al aan het insturen was om de bocht te halen. Ik kon nog net een ongeluk voorkomen, maar dat was alles behalve een nette actie en had beter verwacht van RL. Een protest van onze kant uit werd afgedaan met NFA, wat ik nog steeds niet begrijp, maargoed shit happens maar leuk is het niet.
Pitstop gedaan, en daarna kwam ik redelijk in mn ritme. Kon zelfs een 2:05.5 rijden wat best aardig was zag ik achteraf. Helaas mocht de pret niet lang duren... Een paar rondes na mijn pitstop besloot Team Chimera dat het een goed plan was om in te gaan halen in turn 9. En niet onder het mom van in bocht 8 ernaast, en dan 2 wide door turn 9, nee gewoon op het laatste moment terwijl ik al aan het insturen was de neus ertussen duwen. Spotter begon met praten terwijl ik geraakt werd links op m'n achterbumper. Ik spinde en kwam nogal ongelukkig midden op de baan te staan. Gelukkig raakte niemand ons, en kon ik de weg weer vervolgen. Wederom protest, wederom NFA. Niet cool... Ik weet hoe het is om aan de andere kant te zitten, en ik weet zeker dat dit bij de GES geen NFA geweest was. Maargoed, niks aan te doen, gewoon doorgaan, stewards hebben altijd gelijk. Door deze 2e contact was de pace van de auto wel weer wat minder, en kon ik met moeite in de 2:06 blijven met een rondje zonder verkeer. Vlak voor het einde van mijn 2e stint zat bij het opkomen van de straight RL weer op 1 - 1.5s. Ik werd eerst nog op de straight ingehaald door een HPD, maar zag dat RL weer op ongeveer dezelfde afstand zat als in mijn 1e stint. Ik had geen zin om nog een keer zo gedivebombed te worden, dus ik maakte een move naar links om de binnenkant af te schermen. Achteraf was deze move wellicht nogal agressief maar op dat moment wilde ik vooral niet nog een keer hetzelfde meemaken. Had er vrede mee gehad als we hier een warning voor gekregen hadden, want die was zeker op z'n plaats geweest. Misschien hebben de stewards nog teruggedacht aan de divebomb een stint eerder, en daardoor besloten voor NFA, maar netjes was het zeker niet van mijn kant. Sorry mannen.
Ik had van tevoren gekeken of het mogelijk was voor ons om 4 stops te doen ipv 5, maar dan moesten we meteen veel sparen, en na mijn 2 stints waar ik geen enkele keer voordeel van draft had gehad kon dat de deur uit. Dus gewoon 5 stops en zien waar het schip strand.
Dirk bleek helaas veel moeite te hebben met de slechte staat waarin de auto verkeerde, en gecombineerd met 2 stints waar hij nauwelijks een moment rust kreeg door het vele verkeer, kwam hij ook geen enkel moment in z'n ritme. Het werden voor Dirk 2 stints hard werken, waarbij het onderstuur zorgde voor de nodige offtracks. De 2e stint leek iets beter te gaan dan de 1e maar het verkeer bleef hem parten spelen. Dirk z'n reacties waren wel weer top toen hij een crash van 2 GT1's ternauwernood wist te ontwijken in de hairpin, maar ook daar verloren we weer veel tijd. Het was echt frustrerend, omdat Dirk normaal gesproken makkelijk dezelfde tijden als mij kan noteren, maar met de schade die de auto had was dit het beste wat er mogelijk was.
Dat was ook wel te zien toen Bob in ronde 124 plaatsnam voor de laatste 44 rondes. Ook Bob had extreem veel last van het gigantische onderstuur, en hij had veel moeite om de auto tussen de lijnen te houden. Na wat rekenen bleek dat we tijdens de laatste stop nog maar zo'n 45 liter moesten tanken, maar Bob gaf al aan dat de banden slijtage best wel extreem was, dus we besloten om zijn stints te plannen zodat hij 2 stints van ong 22 rondes zou hebben. Na zijn pitstop ging het dan ook even een stuk beter, maar na 2 in de 2:06 hadden we wederom pech. De HPD van JCL simracing dacht dat het wel mogelijk was om bij de hairpin in te halen als je met je HPD nog zo'n 150m achter ons zit terwijl Bob begint te remmen om de bocht te halen. Bob zag hem op het allerlaatste moment aan komen zeilen, en probeerde nog weg te sturen, maar het mocht niet baten. Een beuk in de linkerdeur, een van de weinige stukjes die nog niet krom waren... JCL kreeg er gelukkig wel een 20s S&H voor, maar de snelheid was er nu helemaal uit. Hij was niet krom gelukkig, maar geweldig reed het niet meer. Aangezien het ondertussen duidelijk was dat voor ons Radicals niet meer hoefden te stoppen (4 stops, erg knap) en RSO het afkon met een splash & dash, was P9 het hoogst haalbare. Bob heeft de race verder rustig uitgereden (met hier en daar nog een incje :P ), en zo P9 veilig gesteld. Gezien de schade aan de auto mogen we heir blij mee zijn, maar toch heb ik ook weer het gevoel dat er meer had ingezeten... als, als, als, enz...
Dirk en Bob wederom prima gereden met een auto die behoorlijk brak was, meer zat er helaas niet in...

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
Scifo83 schreef op maandag 14 november 2016 @ 12:45:
Ook strategie was perfect. 1 stop minder gemaakt dan de rest door volle tank telkens volledig leeg te rijden. Ben er zeker van dat we Core Simracing rechtstreeks hadden kunnen verslaan mochten ze daar niet plots zonder motorkap ziiten rijden :D
claudia clima reed dus die kans zat erin :p

[ Voor 3% gewijzigd door dabelg op 14-11-2016 13:50 ]

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scifo83
dabelg schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:50:
[...]

claudia clima reed dus die kans zat erin :p
>:)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

Toch altijd handig dat raceverslag van Marco, ik hoef het zelf nooit te typen :)

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobvK
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09-2022
DirkT schreef op maandag 14 november 2016 @ 16:40:
Toch altijd handig dat raceverslag van Marco, ik hoef het zelf nooit te typen :)
Amen O-)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 17:07

Phydomir

Dennis

Wij waren de aanstichter in de 1e ronde ja. Michael verkeek zich gewoon in de ruimte waardoor we het team voor ons aantikken. Hierdoor ontstond er helaas een ketting botsing. Terechte SnG en maar weer door.

Volgens mij kon ieder team wel redelijk verder maar wij merkte ook dat we meer slijtage in de banden hadden.

Verder een vrij rustige race en toch nog terug naar P10 gereden. Had helaas qua pace denk ik nog wel wat meer in gezeten.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-10 16:10

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

is er niemand met de kia op bahtrust bezig??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Nickrsd schreef op maandag 14 november 2016 @ 21:00:
is er niemand met de kia op bahtrust bezig??
We beginnen bijna aan de 2e race...

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shevchenko
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-12-2023
Sinds vorige week ook een iracing-account aangemaakt en spel geinstalleerd.
Sinds gisteren D-klasse. Had nog een vraagje ivm de klasses, vind het niet direct terug.

Ben voornamelijk geinteresseerd in de GT3-klasse, is dat vanaf klasse C dat je met deze wagens de baan op kunt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scifo83
Kijk op de iracing page onder tab "find official races" - "current series"

Daar staan alle huidige series opgelijst met hun licentie niveau. GT3 vind je terug onder B klasse zoals je kunt zien.

Ook overzicht welke tracks op welke data gereden wordt, is handig ;)

Ps: nu je d klasse bent, is skippie aan te raden.

[ Voor 8% gewijzigd door Scifo83 op 15-11-2016 10:22 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Proxzor
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-07-2020
shevchenko schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 07:58:
Sinds vorige week ook een iracing-account aangemaakt en spel geinstalleerd.
Sinds gisteren D-klasse. Had nog een vraagje ivm de klasses, vind het niet direct terug.

Ben voornamelijk geinteresseerd in de GT3-klasse, is dat vanaf klasse C dat je met deze wagens de baan op kunt?
Je kan ook kijken naar de RUF GT3, is ook wel een leuke serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

De Star Mazda wordt de komende build Pro Mazda.
Good day,

Just an FYI, you will notice in the next build, December, that this series/car will have a name change to Pro Mazda. This is because we recently entered into a contract with Pro Mazda which is the current series and Star Mazda has gone away essentially.

We would like to update the car at some point. Our current plan is to wait for the new Pro Mazda car to come out and then work towards bringing that car to the sim.

We probably would have not said anything this early except again you will notice the name change which naturally would bring up questions so I thought I would give you the plan.

Cheers,
http://members.iracing.co...ist/3508924.page#10166937

[ Voor 4% gewijzigd door Niellie41 op 15-11-2016 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-10 16:06
Proxzor schreef op zondag 13 november 2016 @ 17:10:
[...]

Is geen rare lijn, die bocht kan je best veel afsnijen, en dat deed ik dus elk rondje. En ik ben niet echt aan het 'verdedigen' want ik rij gewoon voor hem en verander niet van lijn. Ipv te remmen lijkt het zelfs dat hij gas bij geeft om me even een zetje te geven.
Persoonlijk vind ik toch ook dat je wel van lijn verandert en moet ik Marco hier gelijk in geven.
Je had beter op je lijn gebleven.
De racelijn waar je dus eerst op zat ligt aan de linkerkant van de weg. (De rode skip voor jou zit op de racelijn) Jij kruist vrij laat over naar de binnenlijn. Het feit dat je dat elk rondje doet wil niet zeggen dat je niet van lijn verandert.

Aangezien je er al voor zat had je 2 opties :
1 : Je had iets vroeger van de racelijn naar de binnenlijn kunnen gaan, waardoor het voor de persoon achter je veel duidelijker is en hij bijna automatisch zal kiezen voor de buitenlijn (racelijn).
2 : Je blijft op de racelijn. De persoon achter je zal de binnenlijn nemen en trachten je uit te remmen. Aangezien hij veel te laat remt heb je gelijk de undercut bij het ingaan van de bocht. Of hij remt wel op tijd en je kan meer snelheid nemen door de bocht en je zit gelijk aan de binnenkant voor de bocht erna.

[ Voor 15% gewijzigd door Fragbeestje op 16-11-2016 12:24 ]

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

De ruf cup gt3 is zeer leuk voor een d klasse :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Niet online

mowa

u are what u is

Afgelopen weekeinde kennelijk goede zaken gedaan want toen ik gisteravond iRacing startte zag ik dat de B-licentie was behaald. Meteen alle GT3's binnengehaald en gaan oefenen. Wat dat betreft jammer dat ik net Oulton Park heb gemist, Circuit Gilles Villeneuve is niet mijn favoriete track.
In mijn beleving zijn er geen grote verschillen tussen de GT3's, behalve dat ik wat eerder moet remmen met de BMW (en/of moet trail-braken) en de McLaren heeft iets onderstuur. Deze week blijf ik in de Mclaren en dan elke week een andere auto om ze goed te leren kennen.
Een ideale avond zou zijn: een race in de Skip Barber, een in de FR2.0 en een in een GT3. Tijd daarvoor zou nog idealer zijn.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirkT
  • Niet online

DirkT

toet

Vandaag gaat de TeamSpeak server fysiek verhuizen. Ik heb het allemaal zo proberen te regelen dat dit zonder downtime gemoeit gaat. Maar er komt een moment dat door DNS ineens de nieuwe server gevonden wordt. In principe moet alles met een uur rond zijn en alleen nog maar op de nieuwe server werken.

edit:

En volgens mij is ie al om

[ Voor 7% gewijzigd door DirkT op 16-11-2016 13:54 ]

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Afgelopen maandag was leuk met de Kia op Bathurst, maar volgens mij was ik één van de weinig die het leuk vond :P

Eeerste race had ik een goede start en kon ik gelijk P1 overnemen van Koen, Daarna een paar ronde lang mijn plek verdedigd, maar helaas maakte ik een fout op de berg en raakte ik de muur en moest ik een nieuwe auto ophalen. Uiteindelijk nog 3e geworden.

2e race ging een stuk beter. Al vrij snel weer mezelf op kunnen werken naar P1, daarna in gevecht geraakt met Mika, maar die maakte dezelfde fout als ik de eerste race. Nu had ik alleen nog Koen achter me op ongeveer 3,5 sec maar hij liep langzaam op me in. Het was spannend tot het eind!

Video van de 2e race:

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

waar zijn de NL servers gebleven?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:37

Arfman

Drome!

Down voor onderhoud.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Linc schreef op woensdag 16 november 2016 @ 17:18:
Afgelopen maandag was leuk met de Kia op Bathurst, maar volgens mij was ik één van de weinig die het leuk vond :P

Eeerste race had ik een goede start en kon ik gelijk P1 overnemen van Koen, Daarna een paar ronde lang mijn plek verdedigd, maar helaas maakte ik een fout op de berg en raakte ik de muur en moest ik een nieuwe auto ophalen. Uiteindelijk nog 3e geworden.

2e race ging een stuk beter. Al vrij snel weer mezelf op kunnen werken naar P1, daarna in gevecht geraakt met Mika, maar die maakte dezelfde fout als ik de eerste race. Nu had ik alleen nog Koen achter me op ongeveer 3,5 sec maar hij liep langzaam op me in. Het was spannend tot het eind!
Ja was weer leuk om de kia rond bathurst te racen blijft een leuke combo.
Eerste race verliep best wel gladjes voor mij merkte direct dat ik met -2 wing heel wat meer snelheid had op de rechte stukken dan de rest dus dat maakte inhalen best wel makkelijk op conrod straight. Beetje jammer dat ik de kwalificatie helemaal verklote waardoor ik 5de moest starten maar daardoor had ik wel een leuk gevecht met Koen en Bas.

De tweede race kon ik weer mooi gebruik maken van mijn hoge snelheid op de rechte stukken dus was gewoon geduldig achter mensen aan het wachten tot we bij conrod kwamen. Toen ik uiteindelijk eerste lag heeft die lage achtervleugel setting me helaas wel de race gekost want de auto was net iets te onstabiel in dat koude weer. Ik ging net iets te hard skyline in waardoor de achterkant bij kwam probeerde de auto nog te houden door vol beide het rem pedaal en het gas pedaal in te trappen maar dat mocht niet baten. Maar goed in ieder geval wel weer het hele veld door gereden.

Kijk uit naar de race on montreal met de oude V8!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

955!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
De race op Bathurst was heel leuk!
Na weer eens heel wat weken afwezigheid toch nog eens kunnen meedoen. De verwachtingen waren niet zo heel hoog maar blijkbaar zat m'n racepace nog vrij goed.
Voor race 1 ging de Q vrij goed maar zoals altijd geen enkele keer een start geoefend dus P1 was al weg net na het groene lichtje.
Daarna inderdaad nog heel leuk kunnen vechten met Mika en Bas, maar na wat te hard te pushen de muur geraakt en met een scheef stuur uiteindelijk toch nog P2 kunnen halen.

Voor de 2e race was ik er tijdens de warmup niet in geslaagd om ook maar 1 rondje te kunnen voltooien dus ik had niet zo veel vertrouwen in de auto en bij het begin eerst maar vrij rustig gereden. Pas na een rondje of 3, 4 voelde het veel beter aan en kon ik beginnen pushen. Maar ondertussen waren Bas en Mika al voorbij Marco en Paul en ging het nog een hele opgave worden om vooraan te eindigen. Paul maakte echter vrij vlug hierna een foutje waardoor ik naar Marco toe kon rijden. Eenmaal ik Marco voorbij was had ik wel verwacht dat hij ging aanpikken en druk zetten maar door een foutje viel hij plots ver terug. Even later verloor Mika ook de controle en moest ik nog proberen om het gat met Bas te dichten.

Rondje na rondje liep ik steeds een beetje in op de berg. Wel met het nodige risico maar net voor het einde hing ik dan toch in de slipstream en kon ik er op conrod straight nog net links naast komen. Hierdoor wel met 2 wielen op het gras waardoor ik m'n remzone wat later moest inzetten... Maar dat ging nog net goed. Net voor de laatste bocht ging ik wat aarzelend naar rechts (spotter zei niks) waardoor Bas blijkbaar dacht dat hij me nog ging raken. Hij ging nog ietsje naar rechts waardoor hij 'm net verloor bij het remmen.

Ik dacht eerst nog dat Bas puur voor de fun de bocht ging afsnijden maar pas bij het bekijken van de replay werd het me duidelijk :+
955 wat? Gaan ze een oude porsche cayenne inscannen? :+

[ Voor 4% gewijzigd door Fragbeestje op 18-11-2016 13:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -PassY-
  • Laatst online: 09-12-2021
Nieuw start nummer Joep? (zo ja, gefeliciteerd ;))

Even tussen alle storingen (IS HET AL WEEEEEKEND?) even opgezocht ....

GEFELICITEERD JOEP!!! :)F :)B *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

[ Voor 31% gewijzigd door -PassY- op 18-11-2016 16:06 ]

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Gefeliciteerd Joep! :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

955

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fragbeestje
Proficiat Joep!!!

*O* *O*

[ Voor 27% gewijzigd door Fragbeestje op 18-11-2016 17:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Voor de geinteresseerden:
Live Driving & setup Q&A van de Merc GT3 door Apex Simpson

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -PassY-
Hoe geen idee, maar P2 overal in de standing 8)7

En weer 137 punten net *O* P6 gestart, iedereen zit te slapen bij de start dus dan maar brutaal de binnenkant kiezen voor T1. Gelijk naar P2 en leuk zitten vechten om P1 tot het verkeer langs kwam. Gelijk 2s voorsprong en deze niet meer weg gegeven tot een GT3 2-3 ronde voor het einde P2 rond tikt.

Maar ik denk dat ik dit seizoen ook onder mijn eigen radar aan het rijden ben :D

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:55
Verbaast mij dat ze dampers als veren gebruiken in die setup guide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobvK
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09-2022
Toch jammer. Na 36 weken in de Nascar iracing series kom ik letterlijk 8 punten te kort om 3de te eindigen in divisie 2. :+ Oftewel, al ik zaterdag in de race 4de was geworden ipv 5de was het wel gelukt.

Ach ja, was wel een leuk seizoen om te doen, maar dit is wel de laatste keer dat ik het hele seizoen ga rijden. Denk dat ik volgend jaar alleen de leuke races meepak. :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
BobvK schreef op maandag 21 november 2016 @ 13:36:
Toch jammer. Na 36 weken in de Nascar iracing series kom ik letterlijk 8 punten te kort om 3de te eindigen in divisie 2. :+ Oftewel, al ik zaterdag in de race 4de was geworden ipv 5de was het wel gelukt.

Ach ja, was wel een leuk seizoen om te doen, maar dit is wel de laatste keer dat ik het hele seizoen ga rijden. Denk dat ik volgend jaar alleen de leuke races meepak. :)
binnenkort chase format :P 1 race winnen, en vervolgens je concurrenten uit de race (laten) tikken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:38
Zag net de mail met de kortingsactie voor het abo, maar in mijn herinnering was dat altijd 50% korting? Dacht dat ik er altijd iets van €49 voor betaalde. Ik speel Iracing echt te weinig om er weer €82,50 tegenaan te gooien dus beetje jammer van alle content die ik al heb aangeschaft.

Kan je die content ook nog verliezen na een bepaalde tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Klopt, was altijd 50%. Je content kan echter niet verlopen. Dus ookal kom je over 3 jaar een keer terug, dan zal alles wat je hebt gekocht nog steeds beschikbaar zijn.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:16

BM

Moderator Spielerij
Denk dat ik voorlopig ook klaar ben. Abonnement is 2 weken terug verlopen (dacht dat ie langer liep), en de komende tijd (lees: maanden/jaar) heb ik echt max 1 in de week tijd (op maandagavond) om te rijden. Dat vind ik het geld toch ook niet helemaal waard eigenlijk :/

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-06 15:37
Ik ga ook mijn iRacing abbo niet verlengen. Als het nu weer 50% korting was geweest had ik het wel verlengt. Ik rij meer met rFactor 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Alhoewel ik heel weinig rijd heb ik hem toch verlengd. Ik wil gewoon de mogelijkheid hebben om, als ik daar zin in heb, lekker een potje te kunnen racen. Op het forum is ook een halve rel bezig vanwege de kosten omdat iedereen rekende op die 50%, terwijl je op je klompen kunt aanvoelen dat die actie niet altijd gaat gelden en ook al omdat er eerder in het jaar al minder goede aanbiedingen waren.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

Ze zullen we een terugloop van users krijgen, miss datze dan nog een betere actie aankondigen. Mijnabbo loopt ook begin december af, en zoals het er nu uitzie verleng ik hem ook ff niet. Heel eerlijk gezegd is het een beetje te zot hoe de $$$ rinkelen om leuk iracing te spelen.. hahaha maar dat wisten we allemaal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
Ik vind het wel leuk hoe mensen reageren op een korting van 25% wat verwacht je dan dat iracing een filantropische instelling is die geen winst wil maken. Leuk te zien dat mensen van alles verwachten nieuwe content, nieuwe banen alles moet up to date blijven. Maar wat mag het kosten helemaal niets. Lekker voor een dubbeltje op de eerste rij zitten hou toch op.

[ Voor 38% gewijzigd door PatrickPost1972 op 22-11-2016 08:45 ]

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-06 15:37
Ik wil best betalen om te kunnen sim racen maar de kwaliteit die iRacing momenteel levert op het gebied van physics en ffb is gewoon niet goed. Ik heb het meerdere malen weer geprobeerd maar alles is zo dood als een pier en daar wil ik niet (te veel) voor betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al een hele tijd niet meer actief geweest omwillen van prive omstandigheden .. maar ik ga normaal vanaf volgende maand terug actief zijn .... mijn abbo loopt nog tot eind volgend jaar en ik zou het meteen terug verlengen .... ik denk dat hun rede meerdere aspecten omvat ook waarom dit nu 'maar 25% is' mss doen ze dit wel om participation credits terug in de lift te krijgen zodat je op die manier ook een 'deel' bespaard, en natuurlijk meer mensen terug in races krijgt. Voor de rest snap ik het wel dat ze een deel van dirt moeten funden en bijkomend schaalbaarheid ook moeten verder funden ... een server onderhoud je ook niet gratis en tel daarbij al de rest dat er gebeurd achter de schermen. Een berdijf heeft maar één doel en dat is nog altijd winst maken en zijn positie alleen maar sterker maken in de markt (partnerships, sponsoring, ...). Elk bedrijf die dit niet doet gaat vroeg of laat ten onder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-10 15:37
naish123 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 08:49:
Ik wil best betalen om te kunnen sim racen maar de kwaliteit die iRacing momenteel levert op het gebied van physics en ffb is gewoon niet goed. Ik heb het meerdere malen weer geprobeerd maar alles is zo dood als een pier en daar wil ik niet (te veel) voor betalen.
Ik denk dat het ook ontbreekt aan concurrentie voor iRacing, ik vind het leuk om te doen en ook nog het geld waard maar als je kijkt hoe lang iRacing al uit is en de beperkte voortgang die gemaakt is vraag ik mij af waar al dat geld heen gaat (vast licentieskosten).

Veel mensen hebben na jarenlange investering wel last van de "sunk cost" denkwijze.

De markt voor simracers is denk ik ook te klein om lang genoeg te kunnen overleven om een concurrent te worden van iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 03-10 21:25
Ik heb ook verlengd. Ik heb automobilista en assetto corsa geprobeerd maar zonder succes. Het "effe klikken en (relatief fair) hard racen" in iRacing is gewoon ongezien.

Ik verwacht wel meer vooruitgang voor de kosten dat we moeten betalen.. we zien volgend jaar wel weer.

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Alexji schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 09:05:
Ik denk dat het ook ontbreekt aan concurrentie voor iRacing, ik vind het leuk om te doen en ook nog het geld waard maar als je kijkt hoe lang iRacing al uit is en de beperkte voortgang die gemaakt is vraag ik mij af waar al dat geld heen gaat (vast licentieskosten).
Dat snap ik niet helemaal. Ik ben al 6 jaar iRacing gebruiker en de huidige staat van de game is echt niet meer te vergelijken met hoe de game toen was. Er is echt gigantische vooruitgang geboekt.

De andere sims kunnen wat mij betreft ook niet tippen aan iRacing wat betreft infrastructuur en gevoel in de sim. AC komt in de buurt maar daarbij heb ik toch minder gevoel in de auto. rFactor heeft een aantal dingen die ik graag in iRacing zou willen zien maar is toch echt wel behoorlijk achterhaald. Wel heel benieuwd wat de toekomst daarin gaat brengen nu ze zijn overgenomen.

Verlengen is dit jaar wat duurder en heb het nog niet gedaan maar dat gaat ergens deze week wel gebeuren. Alleen al de uitdaging en het plezier wat ik haal uit de NES/ZAC races en zo nu en dan een maandag avond race maakt het voor mij meer dan waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scifo83
Oei en ik heb mezelf recentelijk een 2de "fun" account aangeschaft 8)7

Ik kan de druk van mijn eigen iRating niet meer aan :D Komt ervan als ik mezelf teveel heb gefocust op 1 series, durf ik geen andere series meer rijden ^^

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
ondanks dat ik bijna voor het eerst over de 4k heen kan gaan. Dat zou ik echt never nooit doen :D

Dan maar minder IR, en het is voor mij motivatie om nog sneller en netter te gaan rijden als ik weer gezakt ben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scifo83
Dat vind ik het nadeel aan iracing. Als je eens een seizoen skipt, kan je geen pickup races doen zonder al te veel practice.

Mijn vote zou echt gaan naar iRating per wagen. Zou de service ook meer ten goede komen, er zou alleszinds meer volk racen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Dat denk ik inderdaad ook. Wordt ook al lang om geroepen, maar het is een beetje de vraag hoe ze het in willen richten.
De enige tegenstanders zijn volgens mij de mensen met echt een hoge iR, die hun "status" niet kwijt willen.
Als je per auto iR doet krijg je vanzelf meer participatie in de verschillende auto's, en als je er nooit in rijdt, kun je ook geen hoge iR opbouwen. Ook logisch, want je ervaring in die auto is waarschijnlijk gewoon minder dan mensen die wel een hogere iR hebben. Wil je een hoge iR, zul je moeten rijden.

Je ziet inderdaad dat veel mensen met een hoge iR afzien van pickup races, omdat als er 1 idioot je in bocht 1 eraf vlamt, je meteen 150ir kwijt bent. Aangezien de punten in de SOF races te verdienen zijn, en je daar in de topsplit wil zitten, heb je dan al gauw een probleem.

Ook voorkom je een stuk makkelijker dat voor special team events er een rijder met hoge iR registreerd, en daarna niet gaat rijden. Mensen met een hoge iR in die auto zullen er veel minder zijn, en de kans dat die zelf niet willen rijden is dan ook een stuk lager.

Nu kun je gewoon jarenlang Skippy rijden, daar goed in worden en makkelijk 5-6000 iR scoren. Doe je dan ineens mee aan de GT3 sprint of Endurance kom je wel lekker in de topsplit, maar of je hetzelfde niveau hebt is maar afwachten. En dat is voor auto's als de HPD en de Mac F1 nog een klap lastiger.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Mijn subscriptie loopt ook in december af. Ga deze ook niet verlengen omdat ik te weinig speel. Lukt mij af en toe een avond 20 minuten te testen maar dat is dan weer te weinig om een race in het weekend foutloos te kunnen rijden. De week daarop heb je natuurlijk alweer een nieuwe baan, die ik vaak niet bezit. Had een behoorlijk lijstje van banen maar krijg het gevoel dat ik steeds meer banen moet kopen om een bepaalde klasse ook goed te kunnen rijden. Nu schakel ik teveel tussen FR2.0 en bijvoorbeeld de F1. Heb gisteren F1 2016 gekocht en vermaak mij ook wel met NBA 2K16. Misschien koop ik FIFA 17 er nog bij om ook af en toe te kunnen spelen.

Langzamerhand begin ik steeds meer een consolegamer te worden door dit soort games. M'n PC verkopen is ook zonde want daar krijg ik maar 200 euro of iets dergelijks voor. Dit terwijl ik er nog prima 5760x1080 mee kan gamen. (7970 + i5 2500K) Dus maar even wachten op de Xbox Scorpio voordat ik m'n desktop wegdoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scifo83
derx666 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 12:26:
Dat denk ik inderdaad ook. Wordt ook al lang om geroepen, maar het is een beetje de vraag hoe ze het in willen richten.
De enige tegenstanders zijn volgens mij de mensen met echt een hoge iR, die hun "status" niet kwijt willen.
Als je per auto iR doet krijg je vanzelf meer participatie in de verschillende auto's, en als je er nooit in rijdt, kun je ook geen hoge iR opbouwen. Ook logisch, want je ervaring in die auto is waarschijnlijk gewoon minder dan mensen die wel een hogere iR hebben. Wil je een hoge iR, zul je moeten rijden.

Je ziet inderdaad dat veel mensen met een hoge iR afzien van pickup races, omdat als er 1 idioot je in bocht 1 eraf vlamt, je meteen 150ir kwijt bent. Aangezien de punten in de SOF races te verdienen zijn, en je daar in de topsplit wil zitten, heb je dan al gauw een probleem.

Ook voorkom je een stuk makkelijker dat voor special team events er een rijder met hoge iR registreerd, en daarna niet gaat rijden. Mensen met een hoge iR in die auto zullen er veel minder zijn, en de kans dat die zelf niet willen rijden is dan ook een stuk lager.

Nu kun je gewoon jarenlang Skippy rijden, daar goed in worden en makkelijk 5-6000 iR scoren. Doe je dan ineens mee aan de GT3 sprint of Endurance kom je wel lekker in de topsplit, maar of je hetzelfde niveau hebt is maar afwachten. En dat is voor auto's als de HPD en de Mac F1 nog een klap lastiger.
Eindelijk iemand die het snapt :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

iR per auto +1

Had ooit 2500 iR omdat ik alleen in de Radical reed en daar best handig in was geworden, om vervolgens in andere klasses zoek te worden gereden (niet dat 2500 iR nu zo veel is maar wel ruim bovengemiddeld). Niet handig imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nou ja er zijn ook genoeg nadelen aan iR per auto. Iemand die in de skippy 6000 iRating kan halen is gewoon algemeen goed, en zal ook relatief goed zijn in een GT3 auto om maar wat te noemen. Als hij daarna in de GT3 gaat rijden met de default 1350 iRating (met 6000 iR in de skip) dan rijdt hij iedereen zoek in de lage splits. Het hele idee achter de iRating gaat dan niet meer op tenzij er alleen mensen meedoen die toevallig veel gereden hebben in die auto.

En ik denk dat men onderschat hoe lang het duurt om terug tot "jouw" 6000 iR te komen als je vanaf 1350 begint. Als je +50 iR telt per winst (best redelijk denk ik gemiddeld genomen) dan moet je al bijna 100 races rijden... Iemand die elke dag 3 races doet kan dat redelijk snel halen, maar gemiddeld genomen en rekening houdend met de races waar je eruit gecrasht wordt (en 100+ verliest) kun je zo maar eens langer dan een jaar nodig hebben. En het gros van die tijd rij je dus in splits waar je niks te zoeken hebt!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Net zoals een aparte SR voor auto's. Opzich leuk, maar gaat nooit werken in MC serie bv. Moet je dan eerst de langzame klasses rijden voor je aan de snellere klasses mag mee doen? En wie gaat de snellere klasses rijden in de 1ste en 2de seizoenen?

En volgens mij is de stand belangrijker dat je IR ;) En ja, voor de speciale events moeten ze het op Q tijden houden, en niet op IR. Dan is dat hele probleem opgelost.

Dat mensen bang zijn om IR te verliezen snap ik niet helemaal. Toen ik de stap maakte van Skip -> Cspec ben ik ooit iets gezakt, om vervolgens weer te stijgen. GT3's vind ik ook niks, maar ik ben er zeker van dat als ik 1-2maanden hard ga oefenen dat ik echt niet onder hoef te doen. Zelfde met downforce auto's waarschijnlijk. Nu snap ik het niet, maar na 2 maanden hard oefenen zal ik downforce ook denk ik wel snappen en hard door de bochten kunnen :) Zal alleen dan denk ik geen goede GT rijder meer zijn :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scifo83
NickThissen schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 12:47:

En ik denk dat men onderschat hoe lang het duurt om terug tot "jouw" 6000 iR te komen als je vanaf 1350 begint. Als je +50 iR telt per winst (best redelijk denk ik gemiddeld genomen) dan moet je al bijna 100 races rijden... Iemand die elke dag 3 races doet kan dat redelijk snel halen, maar gemiddeld genomen en rekening houdend met de races waar je eruit gecrasht wordt (en 100+ verliest) kun je zo maar eens langer dan een jaar nodig hebben. En het gros van die tijd rij je dus in splits waar je niks te zoeken hebt!
Ik denk dat je onderschat hoe snel je kan stijgen :p 6000 is ook niet de norm meer na een algemene reset. Als je met 1350 iR wint tegen +3000 heb je toch makkelijk +100 iR erbij. Ik kan het weten :D

Vooral in BSS zijn er deftige sof's om snel te stijgen

[ Voor 3% gewijzigd door Scifo83 op 22-11-2016 13:03 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ja maar je komt niet in de top split van die races dus je SOF is ook laag, dus je zal niet vaak tegen iemand van 3000+ racen, dus je stijgt ook niet zo snel ;) En ook al kom je vaak iemand van 3000 tegen, zodra je zelf ook op dat niveau zit stijg je veel langzamer.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Misschien een idee om als het zover zou komen dat ze iR per auto gaan gebruiken, de initiele iR de huidige iR is. Bij een nieuwe auto zou je evt. een formule kunnen opstellen om zo de iR te bepalen die je initieel krijgt.

Het probleem wat ik nu met de iR heb is dat als je goed bent in bv de c-spec, wil dat niet zeggen dat je ook bv met een McLaren of bv een V8SC overweg kunt. Je komt echter wel in de topsplit van zo'n race terecht. In sommige gevallen is dat natuurlijk wel fijn, maar je gaat natuurlijk flink achteraan eindigen in het begin. Mocht je iRating nou net een beetje op het randje topsplit zitten, dan ben je wellicht wat minder snel geneigd om het risico te nemen en iR te verliezen.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scifo83
Mij boeit iRating eigelijk niet in de minder populaire series. Ik steek er niet dezelfde energie in als in mjn main series.

In je main series zal je iRating wel snel uitbalanceren naar je niveau. Hoe snel je stijgt maakt toch niet uit?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Het maakt juist wel uit, want het hele idee achter iRating is dat splits eerlijk zijn en dat iedereen ongeveer gelijk is. Als je iRating per auto doet dan klopt (in ieder geval de eerste ~50 races) daar niks meer van. Dan rij jij met je 1350 iRating in de Formula Renault terwijl je 6000+ iRating in de GT3 hebt. Je kan me niet wijs maken dat er iemand is die echt zo'n niveau verschil heeft tussen twee auto's. Misschien dat je in de FR niet 6000+ haalt, maar toch zeker wel 4-5000, dus die 1350 waar je mee begint is compleet verkeerd en dat is voor niemand leuk totdat dit uitbalanceert.

Het komt er gewoon op neer wat het ergere kwaad is.

Ik ben er in ieder geval van overtuigd dat iemand die 6000 iR in een auto heeft ook gewoon goed is in elke andere auto, en dat er niemand bestaat die in een auto 6000 kan krijgen en in een andere niet boven de 2000 komt, no way.

[ Voor 19% gewijzigd door NickThissen op 22-11-2016 14:01 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Uiteindelijk zal iemand daar wel komen ja, maar in het begin zal hij die iR niet "waard" zijn, maar meer iets in de trant van 2000-2500 of zo. Het moeilijke is juist om dit niveau te bepalen als je in een andere auto 6000 iR hebt.
Maar als je je 1e race in een FR meedoet met een iR van 6000 die je in een GT3 bij elkaar gesprokkeld hebt, dan klopt dat ook niet.
De vraag is dus ook, wat is er beter?
- Iemand maar met een iR van 6000 laten joinen, in de topsplit uitkomen, en daar achteraan rijden.
- iR per auto en dan evt. met een formule een initiele iR berekenen (Want als iemand 6000 in een auto kan halen dan is hij beter in welke willekeurige andere auto als een beginner die 1350 krijgt). Zo kom je misschien niet in die topsplit uit, maar rij je wel meer op niveau (in het begin, als je meer gaat rijden kom je dan ook vast vanzelf in die topsplit terecht).

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scifo83
Ik zie inderdaad het probleem dat hier misbruik kan gemaakt worden :p

Er zijn zo van die gasten zoals Alatola die er een sport van maken achteraan te starten en trachten het veld op te rollen -.-

Persoonlijk zou ik zelf daar geen aandacht aan schenken. Ik wil gewoon meer volk :D onlangs in de namiddag een proto gt racen willen joinen maar ging niet official :(

Onder je niveau racen is leuk voor 1 keer maar wordt je wel snel beu lijkt me.

[ Voor 10% gewijzigd door Scifo83 op 22-11-2016 14:17 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

derx666 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 13:29:
Het probleem wat ik nu met de iR heb is dat als je goed bent in bv de c-spec, wil dat niet zeggen dat je ook bv met een McLaren of bv een V8SC overweg kunt.
Ik denk dat de maandagavond races hier eigenlijk wel het tegendeel bewijzen. Het zijn toch eigenlijk altijd wel dezelfde mensen die vooraan mee doen. Natuurlijk zijn er auto's die je beter liggen dan andere maar iemand die in A snel is zal waarschijnlijk ook in B goed mee kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-05 12:10

jvaneijk

Dr.Oak

Ik rij zelf nog niet zo heel erg lang, maar ik zou er wel voorstander van zijn om iR per auto te zien.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Ok, laat ik het iets anders neerzetten

Laten we Max ook weer onderaan beginnen bij de rookies als hij besluit GT auto's gaan rijden, of word er dan gezegd: "ja, maar zijn "IR" in de F1 is best hoog, laat hem maar lekker in de top split beginnen" Als er splits zijn in real life :)

Ben je goed, dan ben je goed. Ben je een auto specialist, dan ben je specialist (genoeg porsche rijders voorbeelden van specialisten).

Zoals Nick al aangaf, ben je snel in de ene auto, dan ben ook wel redelijk snel met een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scifo83
Jammer genoeg duurt het wel een seizoen om uw potentieel en het potentieel uit de wagen te halen.

Heb ik weer zin in dat vallen en opstaan? Nope :p

Al 6j in iracing. Nog nooit een race in F1 gedaan (of hpd of lotus of...) :D

[ Voor 20% gewijzigd door Scifo83 op 22-11-2016 15:24 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Even iets anders ;) Ik zoek 3-4 mensen om een nieuwe versie van Setup Sync te testen. Het is niet veel werk, ik stuur een nieuwe versie, die start je, en als alles goed is zal hij gewoon starten en net zoals nu werken. Het moeten wel mensen zijn die momenteel ook al de laatste versie gebruiken (5.7). Als je interesse hebt stuur maar even een PM :) Alvast bedankt!

Meest interessante dingen die gaan veranderen:

- Opstart procedure is een stuk verbeterd (sneller, minder kans op crashes, meer logging als er toch iets mis gaat).

- Recent gebruikte setups slaan nu ook het weer en de setup parameters op (alle settings die je in garage kunt aanpassen), en bij uploaden komen die ook op de website.

- Naamgeving van setups is verbeterd.

- Fout in het detecteren van duplicate setups is verholpen waardoor er veel minder duplicates gedownload zouden moeten worden.

- Een irritant puntje is ook verholpen: bij het automatisch downloaden van setups (tijdens het laden) werden in de vorige versies setups overgeslagen als ze al bestonden, ook al bestonden ze in een compleet andere map. Zo kwam het vaak voor dat mensen setups niet konden vinden in de 'SetupSync' map, omdat ze al in een andere map bestonden en dat niet door hadden. In de nieuwe versie worden die setups gewoon toch gedownload zodat je ze toch kan vinden.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Sorry Nick, ik zou graag helpen... Maarruh hotel en geen Windows hier....
Het voorlopige 'Season 1 2017 Schedule' is gepubliceerd: https://dl.dropboxusercon...Season%201%20Schedule.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxzor
Ben nu bezig met de RUF, en ik moet toegeven dat is me toch een lastige wagen om recht te houden. Zeker op Brands Hatch, zijn er toch een aantal bochten waar je iedereen er af ziet vliegen. De grip is soms lastig te vinden en het herstellen vind ik toch een stuk lastiger dan bij andere wagens. Ik denk dat ik nog maar even wacht met een race in te gaan, op dit moment voel ik me nog niet zeker genoeg om een race uit te rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Phydomir schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 14:20:
[...]

Ik denk dat de maandagavond races hier eigenlijk wel het tegendeel bewijzen. Het zijn toch eigenlijk altijd wel dezelfde mensen die vooraan mee doen. Natuurlijk zijn er auto's die je beter liggen dan andere maar iemand die in A snel is zal waarschijnlijk ook in B goed mee kunnen komen.
hmm... ja en nee. We hebben ook weinig echte specialisten. De meesten rijden in vanalles. Mijn iR komt voornamelijk van de Skip, maar het is ook al weer dik een half jaar geleden dat ik er serieus in gereden heb. Ik heb zelf ook nog het probleem dat ik het lastig vind om verschillende auto's in dezelfde week te rijden. Ik concentreer me liever op 1 auto, en doe dat "goed". Als ik meer afwissel dan is het allemaal maar half. Ik kan me gewoon niet zo snel aanpassen, en heb ook te weinig tijd om meer te doen.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Proxzor schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 22:24:
Ben nu bezig met de RUF, en ik moet toegeven dat is me toch een lastige wagen om recht te houden. Zeker op Brands Hatch, zijn er toch een aantal bochten waar je iedereen er af ziet vliegen. De grip is soms lastig te vinden en het herstellen vind ik toch een stuk lastiger dan bij andere wagens. Ik denk dat ik nog maar even wacht met een race in te gaan, op dit moment voel ik me nog niet zeker genoeg om een race uit te rijden...
Grappig, ik heb net (voor het eerst sinds tijden) weer een officiele race gereden ... in de RUF. Op Brands Hatch. Kwartiertje geoefend, op P5 gestart en op P2 gefinished met 2 offtracks.

Niet dat ik nu zo goed ben, maar ik rijd al jaren in iRacing, heb altijd een zwak gehad voor de RUF (heerlijk vroeg op het gas gaan bocht uit) en blijkbaar verleer je het dus ook niet snel. Was ook maar 0.7 s per ronde langzamer dan nummer 1, met een iR van 4100.

Blijven oefenen, en onthoud: slow in, fast out. Als je denkt dat je langzaam gaat, ga je goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
Mount Panorama Circuit met de skip *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
JoepW schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 21:27:
Sorry Nick, ik zou graag helpen... Maarruh hotel en geen Windows hier....
Het voorlopige 'Season 1 2017 Schedule' is gepubliceerd: https://dl.dropboxusercon...Season%201%20Schedule.pdf
2x een langere nacht race in de IMSA *O* Alleen weer RAtlanta :(
Proxzor schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 22:24:
Geen idee of je de Cup of Track versie bedoelt. Maar in beide is het zo dat de tank aan de voorkant zit, de motor achterin. Dus onderstuur onderstuur en onderstuur :)

Lekker rustig naar de Apex, en vroeg op het gas. En zoals Arfman al zei. Heb je het gevoel dat je langzaam gaat, dan ga je juist snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluuuurgh
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-04 11:15
Net Carb Cup gedaan; bocht drie/vier eventjes gas los omdat ik anders degene voor me raak, wil degene achter me gewoon lekker doorknallen, huge crash en 'ik was natuurlijk de schuldige' :')

Maargoed, tow dus en na de tow kon ik weer verdergaan met een gloednieuwe auto; enkele ronden later begint m'n motor te sputteren, benzine op!

Weer de pits in, tanken en gaan weer. Maar toen ik na de race de herhaling bekeek, ging zo'n 3/4 ronden na de tow de benzine ineens naar 0, niet direct maar geleidelijk, alsof alle benzine eruit stroomde omdat er een gat in de benzinetank zat :')

Nooit meegemaakt en nooit iets over gehoord of gelezen, kan dit of zou dit een bug zijn?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
Waauw, wat is de site weer snel.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluuuurgh
A1AD schreef op woensdag 23 november 2016 @ 20:23:
Waauw, wat is de site weer snel.....
Daarom altijd als je een link aanklikt, wat voor link dan ook, gewoon even op een ander tabblad verder browsen op een site die wel normaal werkt :')

(inderdaad, vergeleken met welke website dan ook, er is geen enkele site die zo langzaam is. En iRacing is de enige site waar ik (direct) voor betaal..)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bluuuurgh schreef op woensdag 23 november 2016 @ 19:00:
Net Carb Cup gedaan; bocht drie/vier eventjes gas los omdat ik anders degene voor me raak, wil degene achter me gewoon lekker doorknallen, huge crash en 'ik was natuurlijk de schuldige' :')

Maargoed, tow dus en na de tow kon ik weer verdergaan met een gloednieuwe auto; enkele ronden later begint m'n motor te sputteren, benzine op!

Weer de pits in, tanken en gaan weer. Maar toen ik na de race de herhaling bekeek, ging zo'n 3/4 ronden na de tow de benzine ineens naar 0, niet direct maar geleidelijk, alsof alle benzine eruit stroomde omdat er een gat in de benzinetank zat :')

Nooit meegemaakt en nooit iets over gehoord of gelezen, kan dit of zou dit een bug zijn?
Dat is geen benzinemeter, maar fuel pressure. Die gaat vrij snel naar 0 bij het laatste litertje in je tank.

Voor een radiator is er wel een lek mogelijk. Dan ploft je motor 'ineens' na een contact. In telemetry kun je dan terugvinden dat je radiator kort daarvoor geleegd is. Wat dan weer vreemd is, is dat zelfs als je de motor uitschakeld en in z'n vrij door rolt naar de pits je motor alsnog kan ploffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Fuel tank kan ook kapot gaan en dan verlies je je benzine. Heb het twee keer gehad tot nu toe, beide keren in de HPD, flink over de curbs geknald in Ascari op Monza, muur in, dacht nog ff naar de pit te rijden maar ineens de tank leeg :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluuuurgh
NickThissen schreef op woensdag 23 november 2016 @ 20:49:
Fuel tank kan ook kapot gaan en dan verlies je je benzine. Heb het twee keer gehad tot nu toe, beide keren in de HPD, flink over de curbs geknald in Ascari op Monza, muur in, dacht nog ff naar de pit te rijden maar ineens de tank leeg :)
Nou dit was dus na een tow, gloednieuwe auto. 4 rondes gereden en op een gegeven moment begon de motor te sputteren, kon precies de pits in en daar zag ik dat er nog 0.1 liter in de tank zat. Volgetankt naar 78.4 liter (of wat de standaard volle tank ook is, had 'm iig niet uitgevinkt na de tow)

Daarna kon ik zonder repairs m'n weg weer vervolgen, race zonder problemen uitgereden. En volgens mij heb je maar 1 tow en die had ik toen al gebruikt.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

Net een race gedaan op Le Mans met de C-Spec in de IMSA serie. ik heb even een video gemaakt van de eerste ronde, want GT3 was weer lekker bezig voor ons:

actie op 2:05 en 2:50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Wat een bende...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluuuurgh
Linc schreef op woensdag 23 november 2016 @ 22:41:
Net een race gedaan op Le Mans met de C-Spec in de IMSA serie. ik heb even een video gemaakt van de eerste ronde, want GT3 was weer lekker bezig voor ons:

[video]

Lekker zooitje :')

Doet dat niet heel erg af aan de ervaring, al die schermen in beeld (relative/fps/stuur input/vertaling van spotter). Eerste wat me opviel :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

bluuuurgh schreef op woensdag 23 november 2016 @ 23:03:
Doet dat niet heel erg af aan de ervaring, al die schermen in beeld (relative/fps/stuur input/vertaling van spotter). Eerste wat me opviel :P
Valt wel mee, je kijk daar eigenlijk gewoon langs. Je kan het eventueel ook uitzetten, maar het is toch wel nuttig info.

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-10 21:41

[video]

Niks veranderd dus na de fun races in week 13 (toen Le Mans uitkwam), ik reed in de GT3 van achteraan het veld zo naar voren hierdoor. (en ik ben niet super snel ofsow)

Het meeste kon je netjes ontwijken gelukkig.

iRacing Profiel

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
De site is echt compleet onbereikbaar.

Edit: werkt weer

[ Voor 26% gewijzigd door Luxicon op 24-11-2016 10:40 ]

...

• -PassY-

[video]

kijk thuis wel even :) maar ik heb me voorbereid op het ergste :D

/edit: lunch pauze kan ook :Y)

Maar hoe kan je op het rechte stuk crashen/tegen elkaar aan rijden? |:( :N Die op 2:50 kan ik me nog wel voorstellen, maar op 2:05 d:)b

Nu nog meer motivatie om een pole te rijden. Kan ik tenminste 20s afstand houden :p En het word wel weer eens tijd dat ik weer eens een goede Q rij O-)

Het is zelfs zo, dat de GT3's je niet bijhouden vol in de draft :D Als de Porsche bochten er niet waren, dan was denk ik deze week de CSpec de middelste klasse :p

[ Voor 22% gewijzigd door -PassY- op 24-11-2016 12:51 ]

• Arfman

Arfman

Drome!

Gisteren ook nog even getest met de Cspec op Le Mans. Koude bandjes, koud weer, het was nogal een uitdaging zeg maar :+

Ga nog wel proberen om een race mee te pakken, die chaos wil ik meemaken :P

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-09 12:01

Isniedood

nee, echt niet!

Zijn er hier mensen met een 970 en een VR-bril? ik wil iRacing weer een kans geven, vond het eerder tof, maar wat prijzig. Assetto corsa vind ik qua graphics en rijden eigenlijk leuker, maar mis de rankings van iRacing. Bovendien is het financieel een minder grote last. Vraag me alleen af hoe het draait met de 970 voordat ik een half jaar of jaar abbo afsluit.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

• Arfman

Arfman

Drome!

GTX970 hier, VR draait zonder problemen. Ik heb een 6600K op 4.4GHz, dat helpt ook maar ik heb ook veel grafische details aanstaan dus daar zou je ook nog op kunnen "bezuinigen".

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-10 15:37
i5 2500k (@4.6Ghz) met GTX 970 gaat hier ook prima met iRacing i.c.m. een Oculus Rift.
90FPS met een render scale van 1.5. Wel af en toe dat ik gewoon niet boven de 50fps uitkom (alle onnodige services gesloten, Oculus service opnieuw starten, Oculus in/uit pluggen helpt allemaal niet) totdat ik reboot en als eerste 3d app iRacing start.

Ben er nog niet uit of dat een iRacing dingetje is of dat ik aan een reinstall toe ben. Alle drivers up to date overigens.

• Proxzor
Zojuist class C binnengekomen zonder moeite. Afgelopen weken niet bijzonder veel gespeeld, maar ik kreeg vandaag de F1 Wheel Addon binnen voor me T300RS en die moest uiteraard getest worden. Ik heb me skippy maar mee gesleurd naar Imola en daar een 6e kwalificatie neergezet. In de eerste chicane werd ik mooi voorgelaten door de nummer 5 (gek genoeg doet iedereen deze chicane anders en ben ik vrijwel altijd sneller dan de rest) en heb ik achter de nummer 4 een tijdje gehangen. Aangezien iedereen iets sneller was, besloot ik dat de 5e plek wellicht een mooie finish zou zijn. Uiteraard waren ze vol aan het stoeien voor me, en de nodige wagens wilde wel eens de bocht uit vliegen. Hierdoor kon ik de 4e plaats overnemen, en hem makkelijk uitgereden naar de finish. Een leuke race zonder ongelukken (voor mij dan). Helaas ben ik wat langzamer op de track in de overige turns, en daar moet ik nog aan werken. Snelste tijd was ergens een 2:06:2, en ik zie mensen constant zonder moeite de 2:03 in vliegen, genoeg werk nog. Ik neem aan dat dit circuit, meer met momentum te maken heeft, en als je 1 bocht verkeerd pakt dus ook snelheid voor de volgende mist. Imola blijft leuk, en vandaag was ik vrijwel Imola de baas.

Ik kreeg overigens de volgende rating na mijn promotie: 1337(+66)

Altijd wel leuk om zoiets te zien, maar er is nog genoeg werk aan de winkel. Misschien maar is de star mazda of de renault als uitdaging testen. Ik had ze gister voor de lol even allebei rond imola gereden, en daar bevielen ze me zeer. Ik vond ze nogal.. simpel rijden? Ik moest echt mijn best doen om hiermee uit de bocht te vliegen of mijn grip te verliezen, ik vind mezelf slechter in de skippy.. apart maar we gaan het zien in de open practices.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Ziet er toch mooi uit zo met die bladeren, het lijkt haast wel een foto.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jQZ2GXt.jpg

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Dank heren, ik ga het dan gewoon proberen. Ben heel benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
Imola: ;w fps ;w iRating ;w SR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxzor
2:02~ op Sebring met de FR2.0, gaat niet slecht. Jammer dat de track zo hobbelig is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Proxzor schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 01:57:
2:02~ op Sebring met de FR2.0, gaat niet slecht. Jammer dat de track zo hobbelig is :(
Dat maakt het juist zo uitdagend. ;)
[YouTube: https://youtu.be/xX_6sWLGMVs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Nou ik heb zojuist iracing in VR gedaan. Best wel tof. Hoopte alleen dat je de menus wat makkelijker kon bedienen. kan toetsenbord niet zien, dus scherm wisselen lukt niet. Wat ik mij ook af vroeg of je seat position in kan stellen. Default slaat echt nergens op.

Pagina: 1 ... 71 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies