Nick...gtrNL schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 11:14:
Super tof resultaat!
Wie was er nog druk bezig op onze Twitter op zondag? Mooie foto's!
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
GoT | Monday Tournament 16S4-W8 | 31-10-16 |
Car(s) | Track(s) | ||||||||||||||||||||
|
|
Program (CET) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Weather |
Temperature | Humidity | Fog | Wind speed | Wind direction | Sky |
Realistic | Realistic | Realistic | Realistic | Realistic | Realistic |
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Kan niet wachten om weer 5-6 sec achter te lopen op de rest!
[ Voor 7% gewijzigd door BobvK op 31-10-2016 18:09 ]
Vind wel wat reacties op het iRacing forum, maar het is 50-50 en een paar maanden oud, of over de NVidia variant.
Het word namelijk weer eens tijd om een nieuwe mobo + cpu aan te schaffen. De huidige combo is alweer 3-4 jaar oud
1) omdat het kan, en ik van techniek hou
2) De content word steeds zwaarder voor mijn pc
Dus, is er iemand die nu in crossfire draait en zijn ervaring wil delen in iRacing? Of beter om gewoon met 1 kaart verder te gaan en over een jaar ofzo een nieuwere generatie kopen en weer voor 1 kaart gaan dan.
Er was ooit wel, en of dat nu nog is kan ik dus niet goed inschatten, stuttering zo nu en dan. En bij andere games wil de minimale framerate wel eens ietjes lager uitvallen, maar iracing draait op zo;n "rare" graphics engine dat ik denk dat ik niet normale games en iracing moet vergelijken.
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
CF levert wel een hogere framerate maar geen lagere latency.. IMO heb je er dus eigenlijk gewoon helemaal niks aan.
Hij heet toch echt Maykel-PassY- schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 14:55:
In dat geval maak ik het makkelijk met de communicatie voor de andere zodat er maar 1 Pascal isIk heb geen Mustang in de garage staan

Crap, ik haal 2 nicknames door elkaar

Sorry

Verwijderd
Toch wel big news. Wat zou er gebeurd zijn als er geen nieuw partnership zou zijn... ?

2de race was overigens zeer vermakelijk.
[ Voor 24% gewijzigd door JoepW op 31-10-2016 23:25 ]
https://www.twitch.tv/boxthislap
Die gast rijdt de ene race na de ander. Soms springt zijn kat op schoot. Fantastisch!
Passy: check dit topic op het iracing forum: http://members.iracing.co...t/50/3486872.page#9994270-PassY- schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 19:11:
Ok, even iets andersik zou graag een paar ervaringen horen met crossfire tegenwoordig in iracing.
Vind wel wat reacties op het iRacing forum, maar het is 50-50 en een paar maanden oud, of over de NVidia variant.
Het word namelijk weer eens tijd om een nieuwe mobo + cpu aan te schaffen. De huidige combo is alweer 3-4 jaar oudNu wil ik wel mijn AMD R9 380 4GB meenemen, werkt nog prima namelijk. Maar ik zit nu te denken om een 2de aan te schaffen crossfire te gaan draaien.
1) omdat het kan, en ik van techniek hou
2) De content word steeds zwaarder voor mijn pc
Dus, is er iemand die nu in crossfire draait en zijn ervaring wil delen in iRacing? Of beter om gewoon met 1 kaart verder te gaan en over een jaar ofzo een nieuwere generatie kopen en weer voor 1 kaart gaan dan.
Er was ooit wel, en of dat nu nog is kan ik dus niet goed inschatten, stuttering zo nu en dan. En bij andere games wil de minimale framerate wel eens ietjes lager uitvallen, maar iracing draait op zo;n "rare" graphics engine dat ik denk dat ik niet normale games en iracing moet vergelijken.
Het lijkt erop dat het gefixt is, in ieder geval icm windows 10.
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Ik heb me meer dan prima vermaakt. Was al tijd geleden dat ik meer dan een paar rondjes gereden had, en dat icm een soort auto die me normaal niet zo ligt maakte me wat sceptisch. Maar bleek eigenlijk een best leuke auto te zijn, en de snelheid viel me ook alles mee.JoepW schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 22:42:
Gave fotos. Vooral die gloeiende schijven in de 1st chicane![]()
2de race was overigens zeer vermakelijk.
Eerste race vanuit de pit gestart (beetje roestig qua racen, rustig beginnen) en nog wat kunnen vechten met mensen. Tweede race was erg vermakelijk, en nog leuk kunnen vechten met Joep, Dirk en consorten.
Waarschijnlijk maandag weer van de partij
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ik zag trouwens op de GoT iRacing portal dat er in 2016 S1 een iRacing school was georganiseerd. Zijn er toevallig plannen om binnenkort weer zo'n school te organiseren? Als beginnend rijder merk ik dat ik nog ongelooflijk veel dingen moet leren om echt competitief te racen.

http://members.iracing.co...s.do?season=1646&carid=67
Die had ik inderdaad nog niet gezienderx666 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 11:33:
[...]
Passy: check dit topic op het iracing forum: http://members.iracing.co...t/50/3486872.page#9994270
Het lijkt erop dat het gefixt is, in ieder geval icm windows 10.
Er zijn dus hier en daar dus wel wat problemen, waar een paar dagen geleden een patch voor uitgekomen is of is verwerkt in de 2016S4 release. Maar nu ik het hele topic gelezen heb, denk ik toch dat ik het gewoon bij een mobo + cpu + ram hou
Dan zie ik later wel wat ik doe kwa gpu's. maar topic is gebookmarked
Laatste race word er wederom keihard in me gereden in de bocht, alsof mensen totaal geen besef hebben of er mensen naast hun rijden, en uiteraard vloog ik de baan af waardoor ik me vrijwel aan de achterste kon aansluiten. Het is lastig om zo rating te krijgen als je race word verziekt door andere, ik ben niet de beste, maar qua tijden die ik rijd ben ik zeker niet de slechste, maar sommige mensen zijn zo gefocust op zichzelf, dat ze niemand om hun heen meer zien en meestal komen ze er zelf beter mee weg dan de gene die ze aanrijden. Bij een normalere auto kan je nog wel de pits in rijden met een deukje, maar als je 1x de bocht uit vliegt, of geraakt word is het toch einde oefening vrijwel. Hier moet ik nog een beetje aan wennen, maar tot nu toe wel een hoop plezier met het wagentje.
Ik heb trouwens nog een replay waar ik die vent de hele race afhoudt. Wilt er iemand deze replay bekijken en mij vertellen of ik correct gereden heb? Ik twijfel of ik hem misschien niet teveel druk zette in bepaalde bochten of momenten, maar voor me gevoel was het nog wel acceptabel.
replay: https://www.dropbox.com/s.../defendingskippy.rpy?dl=0
[ Voor 10% gewijzigd door Proxzor op 01-11-2016 21:45 ]
Eerste tip is om als je echt een vraag over een bepaalde aktie hebt, daar een clip van op youtube te zetten. Dan kunnen er veel meer mensen reageren. Ik denk niet dat meeste mensen tijd hebben om een hele race te bekijken.
Qua inhoud wil ik zeggen, dat je theoretisch niks verkeerd of illegaals doet. Wel zou je iets slimmer kunnen rijden. Je rijdt en verdedigt namelijk heel agressief. Je geeft niet meer ruimte dan absoluut nodig is. In principe is hier niks mis mee, maar je neemt er wel een enorm risico mee. Je geeft de ander namelijk 0 marge voor fouten. Dus zodra de andere ook maar een klein foutje maakt (wat ook de beste rijders doen) vliegen jullie samen van de baan.
In de replay mis je zelf ook een aantal keer de apex van een bocht, bijvoorbeeld. Dus dan kan je er van uit gaan dat andere dat ook wel eens perongelijk doen als ze je proberen in te halen.
Ik snap dat je hard wilt racen, maar soms is het slimmer om andere meer ruimte te geven, of zelfs je verlies te pakken. Het is een afweging die je moet maken: Hoe hard wil ik deze positie verdedigen, of hoe graag wil ik de race uitrijden? Dus hoeveel risico neem je?
Daarbij is het nog zo dat de Skippy een populaire D-class auto is waar veel mensen rijden met een heel uiteenlopend talent. De één zou je veel harder kunnen racen dan de ander. Ik denk ook wel dat de ongelukken waar je het over hebt hier deels door komen. Mensen die jou raken omdat ze eigenlijk wat meer ruimte/marge nodig hebben in de bocht.
Dus in principe is er niks mis met je rijstijl, maar ik kan je wel adviseren andere meer ruimte te geven. Sommige hebben dat gewoon nodig. En dat is ook voordelig voor jou, want dan kan je meer races uitrijden. Maar accident avoidance en dergelijke is gewoon iets wat je moet leren door ervaring. Dus ik zou zeggen, blijf vooral veel racen.
Verwijderd
Sinds februari 1998 😄.DirkT schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 10:09:
Gaaf om te lezen heren, en zeker mooie resultaten! Nu ben ik zeker de enige die nog geen 24h ervaring heeft voor het einde van de NES?
Bedankt voor de tips! Volgende keer zal ik het zeker op youtube zetten, niet aan gedacht eigenlijk. Klopt ik mis soms nog een beetje de apex, omdat ik op dit moment voor mijn gevoel totaal niet met me pedalen om kan gaan. Ik heb op dit moment de standaard T300 pedalen die behoorlijk kut zijn. Eind van de maand zal ik waarschijnlijk een T3PA-Pro gaan halen, en hoop ik dat ik wat consequenter word in het halen van de apex. Misschien is het nog de ervaring die ik mis, ik simrace nog maar sinds eind Juli.deRidder schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:09:
[...]
Eerste tip is om als je echt een vraag over een bepaalde aktie hebt, daar een clip van op youtube te zetten. Dan kunnen er veel meer mensen reageren. Ik denk niet dat meeste mensen tijd hebben om een hele race te bekijken.![]()
Qua inhoud wil ik zeggen, dat je theoretisch niks verkeerd of illegaals doet. Wel zou je iets slimmer kunnen rijden. Je rijdt en verdedigt namelijk heel agressief. Je geeft niet meer ruimte dan absoluut nodig is. In principe is hier niks mis mee, maar je neemt er wel een enorm risico mee. Je geeft de ander namelijk 0 marge voor fouten. Dus zodra de andere ook maar een klein foutje maakt (wat ook de beste rijders doen) vliegen jullie samen van de baan.
In de replay mis je zelf ook een aantal keer de apex van een bocht, bijvoorbeeld. Dus dan kan je er van uit gaan dat andere dat ook wel eens perongelijk doen als ze je proberen in te halen.
Ik snap dat je hard wilt racen, maar soms is het slimmer om andere meer ruimte te geven, of zelfs je verlies te pakken. Het is een afweging die je moet maken: Hoe hard wil ik deze positie verdedigen, of hoe graag wil ik de race uitrijden? Dus hoeveel risico neem je?
Daarbij is het nog zo dat de Skippy een populaire D-class auto is waar veel mensen rijden met een heel uiteenlopend talent. De één zou je veel harder kunnen racen dan de ander. Ik denk ook wel dat de ongelukken waar je het over hebt hier deels door komen. Mensen die jou raken omdat ze eigenlijk wat meer ruimte/marge nodig hebben in de bocht.
Dus in principe is er niks mis met je rijstijl, maar ik kan je wel adviseren andere meer ruimte te geven. Sommige hebben dat gewoon nodig. En dat is ook voordelig voor jou, want dan kan je meer races uitrijden. Maar accident avoidance en dergelijke is gewoon iets wat je moet leren door ervaring. Dus ik zou zeggen, blijf vooral veel racen.
Gister heb ik toevallig een race met de instelling om wat 'veiliger' te rijden, met meer de insteek dat mensen voor me het maar uitvechten terwijl ik er een beetje achter blijf hangen met de draft, hier ging de race een stuk soepeler, behalve dat ik er helaas wel een keer af vloog. Ik moet zeggen dat ik wel echt een beetje verdwaald ben met hoe ik me skippy moet instellen. Ik heb nu al een paar instellingen geprobeerd, verschillende naar track temperatuur en elke keer voelt het toch weer een beetje anders aan. Het voelt net alsof ik slechter word, des te meer ik de track rijd.

Q volledig verprutst, als 13e gestart... Na L1 lag ik al 9e, dan achtervolging ingezet op een groepje van 4, die binnen de 1.5sec van elkaar reed. Na enkele ronden kunnen aanpikken en easie-peasie kunnen passeren, onder andere door 3 wide te gaan naar de chicane (T5) en dan wint natuurlijk diegene met het meeste lef (
Resultaat: P3, dikke championship points gescoord, lekker gezweet en een hoge hartslag
http://members.iracing.co...ssionType=TargetedSession
Ja, je rijdt hier nog niet zo lang. Je hebt gewoon veel oefening nodig om consistent in je lijnen te worden. Maar, de Skip is eigenlijk niet heel gevoelig voor setups. Je hebt kans dat je te hard pushed waardoor je fouten maakt en slomer wordt. Vervolgens ga je nog harder pushen omdat je je slomer voelt worden, wat dus averechts werkt. Tenminste, dit merkte ik in het begin wel bij mezelf en heb ik ook bij andere gezien.Proxzor schreef op woensdag 02 november 2016 @ 20:46:
[...]
Bedankt voor de tips! Volgende keer zal ik het zeker op youtube zetten, niet aan gedacht eigenlijk. Klopt ik mis soms nog een beetje de apex, omdat ik op dit moment voor mijn gevoel totaal niet met me pedalen om kan gaan. Ik heb op dit moment de standaard T300 pedalen die behoorlijk kut zijn. Eind van de maand zal ik waarschijnlijk een T3PA-Pro gaan halen, en hoop ik dat ik wat consequenter word in het halen van de apex. Misschien is het nog de ervaring die ik mis, ik simrace nog maar sinds eind Juli.
Gister heb ik toevallig een race met de instelling om wat 'veiliger' te rijden, met meer de insteek dat mensen voor me het maar uitvechten terwijl ik er een beetje achter blijf hangen met de draft, hier ging de race een stuk soepeler, behalve dat ik er helaas wel een keer af vloog. Ik moet zeggen dat ik wel echt een beetje verdwaald ben met hoe ik me skippy moet instellen. Ik heb nu al een paar instellingen geprobeerd, verschillende naar track temperatuur en elke keer voelt het toch weer een beetje anders aan. Het voelt net alsof ik slechter word, des te meer ik de track rijd.
Smooth is fast. Zeker omdat de Skip weinig power heeft, moet je soepel rijden en geen snelheid verspillen aan glijden en slippen. Het voelt in eerste instantie misschien minder snel omdat er minder actie is, maar het is vaak echt sneller. Als je soepel rijdt, is het trouwens ook veel makkelijker om consistent te zijn. Aan beginners zou ik het sowieso aanraden om eerst te focussen op veilig en consistent rijden, dan komt de snelheid vanzelf als je vertrouwen opbouwt.
Je hoeft natuurlijk niet gevechten voor positie uit de weg te gaan. Het moet wel leuk blijven!
Maar veiligheid en consistentie zijn erg belangrijk op de lange termijn.
Misschien moet je je iracing profiel even in je footer plaatsen, zo vinden we je eenvoudiger terug.
- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -
Wil je echt de T3PA-pro gaan halen en niet gewoon de T3PA? Volgens mij doet de T3PA echt niet onder voor de pro, behalve dat je de pro-pedalen hangend en staand kan plaatsen. En dit weet ik niet zeker, maar volgens mij zit de 'conical brake mod' niet standaard ingebrepen bij de pro en wel bij de niet-pro.Proxzor schreef op woensdag 02 november 2016 @ 20:46:
[...]
Bedankt voor de tips! Volgende keer zal ik het zeker op youtube zetten, niet aan gedacht eigenlijk. Klopt ik mis soms nog een beetje de apex, omdat ik op dit moment voor mijn gevoel totaal niet met me pedalen om kan gaan. Ik heb op dit moment de standaard T300 pedalen die behoorlijk kut zijn. Eind van de maand zal ik waarschijnlijk een T3PA-Pro gaan halen, en hoop ik dat ik wat consequenter word in het halen van de apex. Misschien is het nog de ervaring die ik mis, ik simrace nog maar sinds eind Juli.
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Er zitten zelfs 2 verschillende brake mods bij: Een sterkere veer en een rubberen stop. Heb er nog naar gekeken voordat ik voor de Clubsport ging.aicaramba schreef op donderdag 03 november 2016 @ 08:42:
[...]
Wil je echt de T3PA-pro gaan halen en niet gewoon de T3PA? Volgens mij doet de T3PA echt niet onder voor de pro, behalve dat je de pro-pedalen hangend en staand kan plaatsen. En dit weet ik niet zeker, maar volgens mij zit de 'conical brake mod' niet standaard ingebrepen bij de pro en wel bij de niet-pro.
Echter heb je voor 5 tientjes meer de nieuwe Fanatec CSL Elite met 90kg loadcell.
Neemt niet weg dat het prima pedalen zijn om met loadcells te remmen, gaat heel wat beter dan de gemiddelde potmeter.
iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!
Nu nog een triple screen stand bestellen bij Sim-Lab en klaar is Kees Sander
Welk programma gebruiken jullie eig als dash? Gebruik nu Fast Dash for iRacing maar de reclame daarin is irritant. Ik las dat iRaceDash een hele goede is, maar deze is niet meer in de app store beschikbaar???
Ich liebe es wenn ein plan funktioniert
Ik gebruik nu een paar maanden Joel Real Timing! Je kunt het gratis gebruiken maar voor 15 euro heb je de pro versie en heeft voor mij alle info die ik nodig heb en meer!SanderF1 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 13:57:
Welk programma gebruiken jullie eig als dash? Gebruik nu Fast Dash for iRacing maar de reclame daarin is irritant. Ik las dat iRaceDash een hele goede is, maar deze is niet meer in de app store beschikbaar???
Ik gebruik DashMeterPro reeds van het begin en tevreden van: Google Play: DashMeterPro for iRacers[b][message=48993963,noline]Welk programma gebruiken jullie eig als dash? Gebruik nu Fast Dash for iRacing maar de reclame daarin is irritant. Ik las dat iRaceDash een hele goede is, maar deze is niet meer in de app store beschikbaar???
Er bestaan ook anderen, maar denk dat het op zich niet zoveel uitmaakt welke je gebruikt daar ze dezelfde info (?) geven.
Het dashboard bevat ontzettend veel informatie die ik vrij nuttig vind.
Met name voor de F1 kan je heel goed het gebruik van je ERS battery monitoren.
Daarnaast vind ik het ook erg interessant dat je redelijk wat info van de auto voor en achter je kan zien, zoals laatste + snelste ronde tijd, hoeveel rondes ze in hun stint bezig zijn en een leuke delta graphic waarop je echt heel precies kunt zien of ze sneller of langzamer dan jou bezig zijn (of als ze een grote foutmaken o.i.d.)
En dan natuurlijk verder ook de standaard zaken zoals benzine gebruik e.d.
En ook de timing pagina's zijn erg handig als je voor iemand aan het spotten bent etc. met erg veel informatie beschikbaar.
Toen heb ik me helemaal geërgerd aan het feit dat als je uit een sessie wilt je zo vaak op knoppen moet drukken voor je weer een anders sessie of race kan kiezen.
Als ik het goed heb moet je in totaal 4X ergens op drukken voor je er helemaal uit een sessie bent.
Vraag me echt af of ze dat ooit gaan veranderen.
En dat draai ik dan op m'n huidige telefoon: pricewatch: Alcatel OneTouch Idol 3 5.5 Zwart
Ik heb dus eigenlijk geen ervaring met de performance op een wat ouder apparaat.
ik ben namelijk net begonnen met i racing:D
Valt niets over te zeggen imo, hou het bij de basismodellen anders ga je:Patatbak schreef op donderdag 03 november 2016 @ 17:39:
hallo:D zou iemand een tip kunnen geven voor welke auto ik het best zou kunnen kiezen en track?
ik ben namelijk net begonnen met i racing:D
- Teveel geld zijn aan circuits en wagens als je het niet blijft verder spelen en wordt het een duur grapje
- Sla je teveel stappen over in het kweken van "race skills"
==> Begin met die Skip Barber, dikke fun ondanks de snelheden dat je ermee kan halen + je leert er veel mee op vlak rijden, defensief, wagencontrole, racen op zich
[ Voor 6% gewijzigd door Stancke op 03-11-2016 17:57 ]
Hmm ja ik twijfel nog wel, maar de normale zien er vrijwel qua bouw hetzelfde uit als de normale pedalen die je bij de T300 krijgt. En die staan nou niet echt goed op de grond.aicaramba schreef op donderdag 03 november 2016 @ 08:42:
[...]
Wil je echt de T3PA-pro gaan halen en niet gewoon de T3PA? Volgens mij doet de T3PA echt niet onder voor de pro, behalve dat je de pro-pedalen hangend en staand kan plaatsen. En dit weet ik niet zeker, maar volgens mij zit de 'conical brake mod' niet standaard ingebrepen bij de pro en wel bij de niet-pro.
Lijkt mij een mooi setje pedalen, alleen heb ik gehoord dat Fanatec op dit moment niet heel betrouwbaar is, en alles snel breekt.mowa schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:21:
[...]
Er zitten zelfs 2 verschillende brake mods bij: Een sterkere veer en een rubberen stop. Heb er nog naar gekeken voordat ik voor de Clubsport ging.
Echter heb je voor 5 tientjes meer de nieuwe Fanatec CSL Elite met 90kg loadcell.
[ Voor 31% gewijzigd door Proxzor op 03-11-2016 18:42 ]
Kan je een wat informatiever onderbouwing geven? Ook wb objectivering mbt Thrustmaster vs Fanatec?DirkT schreef op donderdag 03 november 2016 @ 13:45:
Niet om afbreuk aan Fanatec te doen, maar die 90kg loadcell is een broodje aap, het is eerder 5kg.
Neemt niet weg dat het prima pedalen zijn om met loadcells te remmen, gaat heel wat beter dan de gemiddelde potmeter.
Bovendien lijkt het alsof ik zelf net een heel duur broodje van €400 heb gekocht.
Ik gaf een alternatief omdat er niet in die prijsklasse verder niets is. Ik ken zowel de T3PA Pro (ondanks dat ik de T3PA heb) als de CSL Elite niet en kan slechts afgaan op reviews.
Maw. een objectieve kijk van ervaren mensen is gewenst.
De T3PA Pro is wel steviger/zwaarder dan de T3PA, die had ik op een rubberen mat (op een houten vloer) omdat die telkens verschoof.Proxzor schreef op donderdag 03 november 2016 @ 18:41:
[...]
Hmm ja ik twijfel nog wel, maar de normale zien er vrijwel qua bouw hetzelfde uit als de normale pedalen die je bij de T300 krijgt. En die staan nou niet echt goed op de grond.
[...]
Lijkt mij een mooi setje pedalen, alleen heb ik gehoord dat Fanatec op dit moment niet heel betrouwbaar is, en alles snel breekt.
Wb onbetrouwbaarheid en breken weet ik (nog) niets van. Er zijn er die ze jarenlang probleemloos gebruiken en er zijn er die regelmatig problemen hebben. Daarin verschilt het niet van Thrustmaster. De vraag is of deze verhalen objectief zijn. Ik heb sinds kort de Clubsport V3 en die is echt heel solide en zwaar gebouwd. Daar moet echt een olifant op staan wil je 't stuk hebben. Echter lijkt me dat de "gewone" T3PA met normaal gebruik ook jaren moet meegaan ondanks dat er veel plastic in zit.
De Pro vs de Fanatec oogt op het eerste gezicht solider maar zegt niet zoveel, de Fanatec heeft weer andere voordelen.
Ik zou vooraleerst wat reviews lezen en bekijken, die zijn er genoeg. Er zijn in betreffende prijsklasse helaas geen alternatieven. Daarboven zit de Clubsport V3 en daarboven allerlei exotisch spul.
2. Industriefahrten class in iracing. op de nurburgring elke week. IS dit volledig ZONDER ratings oftewel geen IR en SR ?
Problemen zitten vooral in de minder dan geweldige bussen die gebruikt worden op de pedaal as. Ook op de mijne zat na een half jaar al redelijk wat speling.
Ook zijn de hal sensoren niet zo bomproof als Fanatec ze doet lijken. Hoe die dingen vooral heel goed schoon, anders worden ze snel minder nauwkeurig.
Aangezien de CSL-E pedalen nu iets van 219,- kosten, zou ik die altijd aanraden boven de CSP v3. Het extra geld kun je beter sparen, en over een tijd investeren in een setje Heusinkveld Pro pedalen.
Er is geen vergelijk tussen de CSP v3 en de HE Pro. Als je de HE Pro kunt betalen, en je rig is sterk genoeg, ga ALTIJD voor de HE Pro. Die 90kg loadcell van Fanatec is gewoon marketing. Als je 10kg erop kunt drukken voor hem tot de max te drijven is het veel.knightvision schreef op donderdag 03 november 2016 @ 19:51:
Ik zit ook te kijken voor nieuwe pedalen, het zal zijn de clubsport v3 of de heusinkvelds pros......ik vraag me echt af of hier een wereld van verschil tussen zit......anyone?
2. Industriefahrten class in iracing. op de nurburgring elke week. IS dit volledig ZONDER ratings oftewel geen IR en SR ?
De loadcell in de rem van de HE is trouwens een 200kg loadcell. Ook gebruikt HE voor zowel het gas als koppelingspedaal ook een loadcell (van 1Kg die ingedrukt wordt via een veer) om volledig lineair en onderhoudsvrij te zijn.
Ik kan nog een uur doorgaan over waarom de HE's beter zijn dan de CSP, maar ga gewoon anders een naar Groningen en probeer het uit. Neem wel geld mee, want je bent meteen verkocht
[ Voor 47% gewijzigd door derx666 op 03-11-2016 19:57 ]
Cube Nuroad Race (2022)
Ik heb, toevallig, vandaag de Heusinkveld pedalen in het echt gezien en gevoeld maar dit zijn mijn volgende pedalen. Prachtig en sterk gebouwd. ik zou niet twijfelen.knightvision schreef op donderdag 03 november 2016 @ 19:51:
Ik zit ook te kijken voor nieuwe pedalen, het zal zijn de clubsport v3 of de heusinkvelds pros......ik vraag me echt af of hier een wereld van verschil tussen zit......anyone?
De pro's hebben een loadcell van 55kg, de ultimates van 135kg. 55kg is voor de gemiddelde simracer meer dan genog.derx666 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 19:53:
Ik heb zelf de CSP v2 gehad, en ik kan je vertellen dat ze niet zo solide gebouwd zijn als jij denkt.
Problemen zitten vooral in de minder dan geweldige bussen die gebruikt worden op de pedaal as. Ook op de mijne zat na een half jaar al redelijk wat speling.
Ook zijn de hal sensoren niet zo bomproof als Fanatec ze doet lijken. Hoe die dingen vooral heel goed schoon, anders worden ze snel minder nauwkeurig.
Aangezien de CSL-E pedalen nu iets van 219,- kosten, zou ik die altijd aanraden boven de CSP v3. Het extra geld kun je beter sparen, en over een tijd investeren in een setje Heusinkveld Pro pedalen.
[...]
Er is geen vergelijk tussen de CSP v3 en de HE Pro. Als je de HE Pro kunt betalen, en je rig is sterk genoeg, ga ALTIJD voor de HE Pro. Die 90kg loadcell van Fanatec is gewoon marketing. Als je 10kg erop kunt drukken voor hem tot de max te drijven is het veel.
De loadcell in de rem van de HE is trouwens een 200kg loadcell. Ook gebruikt HE voor zowel het gas als koppelingspedaal ook een loadcell (van 1Kg die ingedrukt wordt via een veer) om volledig lineair en onderhoudsvrij te zijn.
Ik kan nog een uur doorgaan over waarom de HE's beter zijn dan de CSP, maar ga gewoon anders een naar Groningen en probeer het uit. Neem wel geld mee, want je bent meteen verkocht
Dit zal misschien wat lullig overkomen voor de mensen die CSP hebben maar vergeleken met HE's is dat echt speelgoed. Ik heb vele jaren met plezier mijn V1's gebruikt maar als je eenmaal met iets in de klasse van HE's hebt gereden is echt echt geen weg meer terug.knightvision schreef op donderdag 03 november 2016 @ 19:51:
Amen. Ik zit zelf rond de helft van de maximale kracht en dat is echt al meer dan voldoende.ThiJor schreef op donderdag 03 november 2016 @ 20:54:
[...]
De pro's hebben een loadcell van 55kg, de ultimates van 135kg. 55kg is voor de gemiddelde simracer meer dan genog.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Ik ben echt veel beter gaan remmen, maar het was wel ff wennen
EDIT: Net even gekeken en had doen CSR Elite pedalen + GT3 RS v2 gekocht voor 280€.
[ Voor 18% gewijzigd door Stancke op 03-11-2016 21:54 ]
Trillen die pedalen ook die HEs pros ? soort rumble?Phydomir schreef op donderdag 03 november 2016 @ 21:34:
[...]
Dit zal misschien wat lullig overkomen voor de mensen die CSP hebben maar vergeleken met HE's is dat echt speelgoed. Ik heb vele jaren met plezier mijn V1's gebruikt maar als je eenmaal met iets in de klasse van HE's hebt gereden is echt echt geen weg meer terug.
[...]
Amen. Ik zit zelf rond de helft van de maximale kracht en dat is echt al meer dan voldoende.
2. Industriefahrten class in iracing. op de nurburgring elke week. IS dit volledig ZONDER ratings oftewel geen IR en SR ? <----- weet iemand dit ook ? ik heb nooit deze fun classe gedaan maar wil eens zo.n race rijden.
My bad, ik dacht dat ze beide dezelfde loadcell hadden, maar heb het net nog even nagezocht. De Pro's hebben een Mavin NA151 60kg loadcell, de Ultimates een Mavin NA151 200Kg loadcell.ThiJor schreef op donderdag 03 november 2016 @ 20:54:
[...]
De pro's hebben een loadcell van 55kg, de ultimates van 135kg. 55kg is voor de gemiddelde simracer meer dan genog.
De 55 en 135 Kg pedaalkracht komt door de verhoudingen van het punt waar je drukt met je voet, en de plaats waar de stang met rubber uiteindelijk vast zit aan het pedaal.
Niels heeft er ooit op (volgens mij) het iRacing forum een heel stuk over geschreven, maar dat kan ik zo snel niet vinden.
Nee... Waarom zou je dat willen? Het eerste wat ik met mijn CSP's gedaan heb toen ik ze uitprobeerde was die stomme motor loskoppelen. Wat een nep en vaag gevoel zeg.knightvision schreef op donderdag 03 november 2016 @ 22:15:
[...]
Trillen die pedalen ook die HEs pros ? soort rumble?
[ Voor 19% gewijzigd door derx666 op 03-11-2016 23:45 ]
Cube Nuroad Race (2022)
Verwijderd
Je spieren trillen eerder dan de pedalen. Ik denk dat m'n rem tussen de 40-50 kg afgesteld staat momenteel met behoorlijk wat travel. Ben nog altijd aan 't wennen, want m'n vorige pedalen heb ik 13 jaar mee geraced.knightvision schreef op donderdag 03 november 2016 @ 22:15:
[...]
Trillen die pedalen ook die HEs pros ? soort rumble?
Ik heb hier een setje nieuwe T3PA pedalen liggen. Zaten bij mijn T300 maar ik heb zelf Fanatec pedalen dus heb ze nooit gebruikt. Iemand interesse?
Inclusief de brake mod? Dan ben ik wel geinteresseerd, ik stuur je een PM!DarkPino schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 08:51:
Hallo!
Ik heb hier een setje nieuwe T3PA pedalen liggen. Zaten bij mijn T300 maar ik heb zelf Fanatec pedalen dus heb ze nooit gebruikt. Iemand interesse?
Vooral de GT3's lijken te willen parkeren in de bocht. Denk je vroeg te remmen om rustig door de bocht te gaan, knal je er als nog vol achterin :\ Of moeten inhouden bocht uit :\ Kwam daarstraks al op het punt om ze maar de bocht uit te duwen
Maar maak me nu al een beetje zorgen als we met de GES in januari naar de Nurburgring gaan. Zal ben ik bang een zwaar avondje worden in race control.
Helaas ben ik bij voorbaat al kansloos omdat ik sowieso 3 races ga missen (en er is maar 1 dropweek die alleen in de eerste paar races gebruikt mag worden) maar het is wel leuk om eens te checken hoe ik er bij sta. Met wat meer oefenen is een top 20 in split 1 wel mogelijk denk ik
Raar dat ze niet splitten om quali tijd als ze toch een losse quali doen. Dan heb je iig de snelsten bij elkaar zitten, nu ben je met een irating van 4800 bij voorbaat al kansloos
Cube Nuroad Race (2022)
En vind het wel ok dat het split op iRating. Je hebt maar 2 pogingen voor een quali rondje dus als je miniem foutje maakt mis je ook meteen de top split, dat zou ook raar zijn.
Gister had ik een zeer aangename race, na een leuke kwalificatie start ik 2e. Na de eerste bocht sta ik gelijk al eerste, maar voordat de carousal aanbreekt zijn er alweer 2 langs me gevlogen want de draft is zeer belachelijk met de skippy's. Ik vraag me af of dit uberhaupt wel realistisch is, maar dat even ter zijde. In de Carousal, komt er iemand van achter me, aan de binnenkant en vliegt al als eerste tegen me rechter achterwiel aan omdat hij te hard gaat. Toen ik dit vroeg na de race werd mij verteld dat ik in zijn race lijn was. Terwijl er al iemand aan de binnenkant was, en hij nog achter mij zat terwijl we uberhaupt de bocht ingingen. Een klein tikje kan ik overleven, ik vloog hierdoor gelukkig niet de bocht uit en alles was wel. Tot 2 seconde later, waar deze vriendelijke bestuurder door zijn eige fout, te besluiten om gewoon naar links te sturen (de carousel is een bocht naar rechts) en gewoon vol in mijn wagen stuurt. Uiteraard vliegen we allebei de baan af en kunnen we towen naar de pit. Helaas ben ik vergeten de replay te saven, dit moet ik mezelf even aanleren want er gebeurd teveel op deze baan waardoor ik nu al geen zin meer heb om iRacing te spelen, ik denk dat ik maar wacht tot de volgende track in ieder geval.
Ik ben zeker niet de beste, maar ik ben ook zeker niet slecht en weet wat mijn grenzen zijn. Maar mensen die beuken er maar op los, of rijden je bewust van achteren aan, in de hoop dat je er af vliegt en dat zij zonder schade weg rijden. Normaal ben ik altijd 1 van de snellere in de race, mijn average lap times zijn lager, en mijn fastest lap is altijd zeer goed. Maar toch is het heel lastig om binnen de top 5 te rijden, puur omdat mensen dingen doen wat mij echt totaal niet bevallen. Daar bovenop is het ook nog zeer makkelijk voor iemand die in principe slechter is, door de draft harder te rijden dan de persoon daarvoor. Resulterend is, dat ookal ben je sneller, kom je niet zo zeer van deze mensen af. Maar deze mensen gaan altijd wel leuk inhalen voor de bocht, en nemen dan de meeste bizarre racelijn om die bocht toch nog te kunnen halen en hinderen dan de rest in hun process. Vaak genoeg schieten er mensen recht voor me, sturen ze letterlijk zodat ze voor mij hangen, en trappen ze vol op de rem waardoor ik ze moet ontwijken met snel wegsturen. Uiteraard is dit niet goed te doen in een skippy, en klap je vaak genoeg de vangrail in of het gras op. Misschien moet ik ze toch maar beuken zoals de rest het doet? Het voelt nu toch meer als een bumper cars race dan een echte serieuzere race.
Dit probleem had ik toch zeker niet bij de mazda series. Daar word je toch veel beter 'beloond' als betere racer. De draft is daar ook aanzienlijk minder, en daar vloog ik alleen de baan af, als ik zelf een fout maakte. Ookal krijg je daar een tikje, meestal gebeurd er niet zo speciaal veel en kan je gewoon door rijden. De meeste crashes daar, komen door de mensen die zelf een vangrail in klappen en dan terug de weg op ketsen. Terwijl bij de skippy's ongelukken puur worden veroorzaakt om mensen uit te schakelen. Laten we hopen dat het puur komt door deze track, want anders heb ik het snel gezien met de skippy.
Ik heb zelf 2 races kunnen rijden deze week en ik herken wat je zegt. Je moet een beetje mazzel hebben met wie je om je heen hebt en voorzichtig zijn in de 1:1 gevechten om ellende te voorkomen. Dat is natuurlijk niet altijd mogelijk, maar als je de echte kamikazes in het begin van de race even laat gaan krijg je die positie vaak wel weer terug als ze zichzelf later alsnog uitschakelen. Ik rij al meerdere seizoenen in de skippy en kan uit eigen ervaring zeggen dat het op andere circuits veel beter gaat, zeker in de top split. Het is de moeite waard om vol te houden!Proxzor schreef op zondag 06 november 2016 @ 00:36:
Ik moet zeggen dat mijn ervaringen met iRacing deze week niet al te goed zijn. Ik denk dat Watkins gewoon echt een bagger track is, want er gaat zoveel fout, en mensen die slechter zijn in rijden worden teveel beloond met de draft.
Gister had ik een zeer aangename race, na een leuke kwalificatie start ik 2e. Na de eerste bocht sta ik gelijk al eerste, maar voordat de carousal aanbreekt zijn er alweer 2 langs me gevlogen want de draft is zeer belachelijk met de skippy's. Ik vraag me af of dit uberhaupt wel realistisch is, maar dat even ter zijde. In de Carousal, komt er iemand van achter me, aan de binnenkant en vliegt al als eerste tegen me rechter achterwiel aan omdat hij te hard gaat. Toen ik dit vroeg na de race werd mij verteld dat ik in zijn race lijn was. Terwijl er al iemand aan de binnenkant was, en hij nog achter mij zat terwijl we uberhaupt de bocht ingingen. Een klein tikje kan ik overleven, ik vloog hierdoor gelukkig niet de bocht uit en alles was wel. Tot 2 seconde later, waar deze vriendelijke bestuurder door zijn eige fout, te besluiten om gewoon naar links te sturen (de carousel is een bocht naar rechts) en gewoon vol in mijn wagen stuurt. Uiteraard vliegen we allebei de baan af en kunnen we towen naar de pit. Helaas ben ik vergeten de replay te saven, dit moet ik mezelf even aanleren want er gebeurd teveel op deze baan waardoor ik nu al geen zin meer heb om iRacing te spelen, ik denk dat ik maar wacht tot de volgende track in ieder geval.
Ik ben zeker niet de beste, maar ik ben ook zeker niet slecht en weet wat mijn grenzen zijn. Maar mensen die beuken er maar op los, of rijden je bewust van achteren aan, in de hoop dat je er af vliegt en dat zij zonder schade weg rijden. Normaal ben ik altijd 1 van de snellere in de race, mijn average lap times zijn lager, en mijn fastest lap is altijd zeer goed. Maar toch is het heel lastig om binnen de top 5 te rijden, puur omdat mensen dingen doen wat mij echt totaal niet bevallen. Daar bovenop is het ook nog zeer makkelijk voor iemand die in principe slechter is, door de draft harder te rijden dan de persoon daarvoor. Resulterend is, dat ookal ben je sneller, kom je niet zo zeer van deze mensen af. Maar deze mensen gaan altijd wel leuk inhalen voor de bocht, en nemen dan de meeste bizarre racelijn om die bocht toch nog te kunnen halen en hinderen dan de rest in hun process. Vaak genoeg schieten er mensen recht voor me, sturen ze letterlijk zodat ze voor mij hangen, en trappen ze vol op de rem waardoor ik ze moet ontwijken met snel wegsturen. Uiteraard is dit niet goed te doen in een skippy, en klap je vaak genoeg de vangrail in of het gras op. Misschien moet ik ze toch maar beuken zoals de rest het doet? Het voelt nu toch meer als een bumper cars race dan een echte serieuzere race.
Dit probleem had ik toch zeker niet bij de mazda series. Daar word je toch veel beter 'beloond' als betere racer. De draft is daar ook aanzienlijk minder, en daar vloog ik alleen de baan af, als ik zelf een fout maakte. Ookal krijg je daar een tikje, meestal gebeurd er niet zo speciaal veel en kan je gewoon door rijden. De meeste crashes daar, komen door de mensen die zelf een vangrail in klappen en dan terug de weg op ketsen. Terwijl bij de skippy's ongelukken puur worden veroorzaakt om mensen uit te schakelen. Laten we hopen dat het puur komt door deze track, want anders heb ik het snel gezien met de skippy.
Sowieso is iets "mis" met de Skip. Vroegah was het werken in de Skip. Nu rijdt die veel te strak. Kan niet met profiel banden. Neem deze auto in Rfactor 2 en je rijdt een compleet andere auto.
Je ziet ook toch ook mensen met een joystick rijden.
Van de week geprobeerd een practice te rijden met de Ruf na 5 keer, maar gestopt. Ze vliegen rechts en links langs je en en nemen je vervolgens mee in hun crash.
Mijns inziens wordt iRacing steeds meer een game en minder een simulatie.
Maar men overleefd wel met veel deelnemers. $$$$$
[ Voor 3% gewijzigd door naish123 op 06-11-2016 09:42 ]
9 van de 10 keer heeft het ook met een stukje zelfreflectie te maken. Vaak blijkt dat de mensen die klagen juist zelf fout op fout te maken. Op een paar uitzonderingen na heb ik nooit problemen met andere rijders. En zit toch alweer een jaar of 6 op iRacing.
Op een goede positie finishen heeft niet alleen te maken met snel rijden. Je moet de race kunnen lezen. Als je ziet dat je er een aantal mensen zijn die de auto minder onder controle hebben of juist opzoek zijn naar een crash dan moet je hier mee leren omgaan.
Misschien een handige tip, als je rijders keer op keer tegenkomt die weinig respect hebben voor andere rijders of gewoon niet capabel zijn om de auto op de baan te houden zet ze dan in je studied list. Deze lijst gebruik ik puur en alleen om dit soort rijders te ontwijken.
Toevallig is er een professionele coureur die op de officiele iRacing forums precies hetzelfde probleem meld, die is deze week ook al 4x uitgeschakeld door iemand anders. Maargoed, het zal wel aan ons allemaal liggenalarma2nd schreef op zondag 06 november 2016 @ 10:59:
Dat is natuurlijk onzin, dat andere mensen niet kunnen rijden heeft weinig te maken met de sim zelf.
9 van de 10 keer heeft het ook met een stukje zelfreflectie te maken. Vaak blijkt dat de mensen die klagen juist zelf fout op fout te maken. Op een paar uitzonderingen na heb ik nooit problemen met andere rijders. En zit toch alweer een jaar of 6 op iRacing.
Op een goede positie finishen heeft niet alleen te maken met snel rijden. Je moet de race kunnen lezen. Als je ziet dat je er een aantal mensen zijn die de auto minder onder controle hebben of juist opzoek zijn naar een crash dan moet je hier mee leren omgaan.
Misschien een handige tip, als je rijders keer op keer tegenkomt die weinig respect hebben voor andere rijders of gewoon niet capabel zijn om de auto op de baan te houden zet ze dan in je studied list. Deze lijst gebruik ik puur en alleen om dit soort rijders te ontwijken.
iRacing trekt nu meer andere mensen aan dan de hardcore simracer.
En, het is toch triest dat het racen bestaat uit het ontwijken van andere racers.
Maar nogmaals op deze manier verdient men wel geld door een grotere groep mensen aan te spreken.
Probeer eerst eens in de top split terecht te komen. Want klagen over racecraft in een andere split heeft weinig nut.Proxzor schreef op zondag 06 november 2016 @ 12:00:
[...]
Toevallig is er een professionele coureur die op de officiele iRacing forums precies hetzelfde probleem meld, die is deze week ook al 4x uitgeschakeld door iemand anders. Maargoed, het zal wel aan ons allemaal liggen
Jou enige doel moet momenteel zijn om die top split te bereikten. Races winnen is minder belangrijk en al zeker geen close racing.
Ik geniet al een klein jaar van het (heel) close racen in de skip. Veel respect en een leuke community.
Nou eerste bocht in Mexico waar Max Rosberg toucheert!!!!! Spa waar Max ook bij betrokken was. Oostenrijk Hamilton en Rosberg. Denk dat in F1 het ook wel eens voorkomt. Maar goed wie ben ikStancke schreef op zondag 06 november 2016 @ 12:26:
Maar hebben die de kwaliteiten om een hoge iRating en SR te verkrijgen? Kans is toch al pak kleiner in hogere splits dan in die kleintjes... maar het zal blijven gebeuren hé, in F1 real life crashen ze toch ook op elkaar?
Realtime Racing of Sim soms kom je in een situatie waar je niet om vraagt maar wel mee te maken krijgt, en ja het is klote dat je SR en IR ermee verliest. Maar blijf alsjeblieft wel positief en gewoon lekker racen heb ook wel eens een tijd gehad dat ik harder naar beneden ging dan naar boven.
[ Voor 21% gewijzigd door PatrickPost1972 op 06-11-2016 12:47 ]
Als je echt met opzet van de baan wordt gebeukt moet je gewoon een protest indienen. Dan krijgen ze gewoon een ban.Proxzor schreef op zondag 06 november 2016 @ 12:00:
[...]
Toevallig is er een professionele coureur die op de officiele iRacing forums precies hetzelfde probleem meld, die is deze week ook al 4x uitgeschakeld door iemand anders. Maargoed, het zal wel aan ons allemaal liggen
Verder vind ik het heel makkelijk om te zeggen dat je sneller bent, maar dat de langzamere je kunnen bijhouden door de draft. Ja de draft helpt heel veel, maar daar moet je gewoon mee leren omgaan als je ziet dat iemand iets doms probeert te doen dan laat je hem gewoon langs zodat hij in z'n eentje van de baan kan vliegen, probleem opgelost
De draft in de Skip is gewoon te sterk, en dat maakt het racen echt niet leuker behalve voor leagues zoals de onze, dan kan het prima, maar voor officiële races is het naar mijn mening gewoon te veel.
Cube Nuroad Race (2022)
Laatste rij gestart, alleen was de start wat rommelig zodat we 3wide het rechte stuk op gingen. Bij het aanremmen zat ik aan de binnenkant, maar de persoon voor mij stuurt in ene naar rechts waardoor ik schrik, spin en 6s achter het hele veld lig op P5 of P6
Heb wel 7 incjes gescored, met 45m alleen maar Q rondjes proberen te rijden. In de allerlaatste ronde als nog P2 kunnen pakken omdat men maar niet kon fuel saven en uiteindelijk mij gewoon ervoorbij moest laten anders zou hij de finish niet halen. Had ie meer getankt, dan had ik hem al bij de pitstop denk ik, zat letterlijk op de bumper bij T1 ipv 4s achterstand voor de pitstop. De andere had ik al redelijk snel binnengehengeld en ingehaald.
Had al bijna P2 en paar keer, maar kon er niet voorbij komen, ook niet met wat hulp van verkeer. Zat steeds aan de verkeerde kant van de volgende bocht.
Maar 45m alleen maar Q rondjes proberen ... ik ben kapot. En het leuke is, men komt lekker opwarmen voor de broadcast, waardoor de sessie ervoor lekker vol en zeer competatief is
P2 dit keer is 120 punten. Sta nu 2de ... overal

EEEEEETEN
Naar mijn gevoel is de draft minder sinds dit seizoen.derx666 schreef op zondag 06 november 2016 @ 15:37:
Het probleem van de draft op banen als WG met de Skip is dat iemand die 1.5-2s per ronde langzamer is toch gewoon bij kan blijven. Ze gewoon voorlaten is ook niet ideaal aangezien ze vaak dusdanig langzaam de bochten nemen dat je ze meteen weer inhaalt. En dan krijg je de divebombs enz. Als je erachter blijft verlies je dus gewoon 1.5s per ronde.
De draft in de Skip is gewoon te sterk, en dat maakt het racen echt niet leuker behalve voor leagues zoals de onze, dan kan het prima, maar voor officiële races is het naar mijn mening gewoon te veel.
Heb jij er de laatste tijd nog mee gereden?
(Om dus op Youtube te smijten)
Er zijn twee standaard programma's om overlays te maken, ATVO en iRTVO. iRTVO is heel oud en wordt niet meer bijgehouden maar werkt nog wel als je precies weet hoe je er mee om moet gaan. ATVO is een stuk beter en is actief in ontwikkeling (mede door mijStancke schreef op zondag 06 november 2016 @ 19:13:
Iemand enig idee of je een "TV" overlay kan gebruiken tijdens een replay?
(Om dus op Youtube te smijten)
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3314657.page
Helaas werkt het niet super in replay mode omdat iRacing gewoon heel weinig data uitspuugt in een replay. Ik weet niet precies wat er wel en niet werkt maar de meeste 'live' data zal niet werken.
https://joel-real-timing.com/index_en.htmlStancke schreef op zondag 06 november 2016 @ 20:09:
Met een kleine timetable (zoals relative in een race) zou ik al heel tevreden zijn.
Relative werkt toch prima in de replay?NickThissen schreef op zondag 06 november 2016 @ 20:36:
Voor een standings tabel is JRT prima inderdaad. Maar die zal met hetzelfde probleem kampen dat er weinig data beschikbaar is, daar kan niemand wat aan doen helaas.
Kun je dat aanzetten in een replay, ja? Dat wist ik ook niet.
[ Voor 3% gewijzigd door aicaramba op 06-11-2016 21:01 ]
Neeeee.aicaramba schreef op zondag 06 november 2016 @ 21:00:
[...]
Kun je dat aanzetten in een replay, ja? Dat wist ik ook niet.
Relative van JRT
Niet serieus in ieder geval. Geen tijd, en de tijd die ik heb gaat op aan de NES (en de LeMans 24h).A1AD schreef op zondag 06 november 2016 @ 18:43:
[...]
Naar mijn gevoel is de draft minder sinds dit seizoen.
Heb jij er de laatste tijd nog mee gereden?
Cube Nuroad Race (2022)
Ik was helaas vergeten de replay op te slaanLinc schreef op zondag 06 november 2016 @ 13:07:
[...]
Als je echt met opzet van de baan wordt gebeukt moet je gewoon een protest indienen. Dan krijgen ze gewoon een ban.
Verder vind ik het heel makkelijk om te zeggen dat je sneller bent, maar dat de langzamere je kunnen bijhouden door de draft. Ja de draft helpt heel veel, maar daar moet je gewoon mee leren omgaan als je ziet dat iemand iets doms probeert te doen dan laat je hem gewoon langs zodat hij in z'n eentje van de baan kan vliegen, probleem opgelost
Dit krijgt inderdaad de info dat ik wil, alleen: die overlay vult mijn hele scherm. Ik zie nergens waar ik het formaat kan aanpassen?
😐
Of een box zoals deze linksboven: YouTube: FR2.0 Wild first lap! Then carnage!
Maar denk niet dat dit te fixen is tijdens een replay... Het gemakkelijkste is natuurlijk wel om de race live te recorden, heb je alle info en geen gekloot meer achteraf, maar heb nu 1 replay staan die,echt wel de moeite is om nog up te loaden
[ Voor 37% gewijzigd door Stancke op 07-11-2016 07:42 ]
YouTube: JRT Tip 05 - Set the Overlays using JRT ConfigStancke schreef op maandag 07 november 2016 @ 07:24:
[...]
Dit krijgt inderdaad de info dat ik wil, alleen: die overlay vult mijn hele scherm. Ik zie nergens waar ik het formaat kan aanpassen?
😐
Of een box zoals deze linksboven: YouTube: FR2.0 Wild first lap! Then carnage!
Maar denk niet dat dit te fixen is tijdens een replay... Het gemakkelijkste is natuurlijk wel om de race live te recorden, heb je alle info en geen gekloot meer achteraf, maar heb nu 1 replay staan die,echt wel de moeite is om nog up te loaden
Misschien dat deze video je verder helpt.
Met OBS capturen en JRT als overlay vanuit een replay werkt het prima.Stancke schreef op maandag 07 november 2016 @ 10:02:
Had deze ook reeds gezien, maar daar heeft hij die overlay gemaakt om op 3 schermen te passen, dan is die grote minder van belang, maar 1 overlay neemt bijna mijn hele scherm in
[YouTube: https://youtu.be/8A4g0kJrECY]
Echt wel hoorProxzor schreef op maandag 07 november 2016 @ 01:10:
[...]
maar Watkins is volgens mij geen hele goede/leuke track om echt te genieten van de skippy.
Maar wat is deze combi FANTASTISCH. Tot nu toe gaf dit het ultieme racegevoel en op deze track moet je ook uiterst concentreren en er is slechts 1 stuk waar je ff een slokje of wat dan ook kunt nemen.
Had verwacht dat je voor de Pro zou gaan.Proxzor schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 03:36:
Inclusief de brake mod? Dan ben ik wel geinteresseerd, ik stuur je een PM!
Zet de mijne eind van de week of volgende week ff op Marktplaats en ondertussen rij ik lekker met m'n broodje aap/speelgoed Fanatecs.
Ik vind Watkins Glen wel een hele mooie track voor de Skip Barber. New Hampshire ken ik (nog) niet maar vooral Sonoma en Imola hebben verschillende secties die garant (kunnen) staan voor schroothopen. Mid-Ohio vond ik 1 van de mooiste tracks voor de Skip en herinner mij geen ernstige ongelukken.
Wat me wel opviel tijdens de FR2.0 race is dat als er een crash plaatsvindt men tenminste gedisciplineerd wacht voordat ze weer de baan op gaan. Tijdens de Skippy races besluiten ze de baan weer op te gaan wanneer het hun uitkomt.
En als er zoveel meer iRacers zijn is het allemaal de schuld van Max Verstappen.
Ik hoor van veel mensen dat er niet zoveel verschil is tussen de pro en de normale set, en aangezien ik de normale set voor een prikkie kan krijgen, probeer ik het wel eerst met die. Als het toch niet zo fijn werkt, ach dan ken ik misschien wel iemand die ik er gelukkig mee kan maken. En met de pro zit er geen brake mod bij, die ik verwacht wel nodig te hebben, aangezien ik zeker al gemerkt heb met deze bagger pedalen, dat ik hem soms toch iets te ver in duw, verder dan dat ik eigenlijk wil. Ik was toch niet van plan om ze hangend te plaatsen, dus dan is het verschil niet zo groot, wellicht word het iets lastiger om ze stabiel op de grond te krijgen, maar daar verzin ik nog wel iets op. In ieder geval is het een verbetering dan de standaard pedaaltjes van de T300.mowa schreef op maandag 07 november 2016 @ 13:06:
Gisteren eindelijk m'n 1e race in de FR2.0 op Oulton Park gedaan. Van de 23 startte ik op plek 18 omdat ik m'n q had verkloot maar reed op een gegeven moment lange tijd op plek 8. 5 rondjes voor het eind had ik nog maar voor 2 rondjes brandstof dus moest ik rustig uitrijden. Tot rondje 20 had ik slechts 2 incs toen er 1 een spin maakte die ik maar net kon ontwijken maar kwam met 2 wielen in het gras waardoor de auto niet meer te corrigeren was en ik in een bandenstapel terecht kwam. Naar pits gesleept maar kon niet meer worden gerepareerd omdat de race over was en had ook geen "gratis" reparatie.
Maar wat is deze combi FANTASTISCH. Tot nu toe gaf dit het ultieme racegevoel en op deze track moet je ook uiterst concentreren en er is slechts 1 stuk waar je ff een slokje of wat dan ook kunt nemen.
[...]
Had verwacht dat je voor de Pro zou gaan.
Zet de mijne eind van de week of volgende week ff op Marktplaats en ondertussen rij ik lekker met m'n broodje aap/speelgoed Fanatecs.![]()
Ik vind Watkins Glen wel een hele mooie track voor de Skip Barber. New Hampshire ken ik (nog) niet maar vooral Sonoma en Imola hebben verschillende secties die garant (kunnen) staan voor schroothopen. Mid-Ohio vond ik 1 van de mooiste tracks voor de Skip en herinner mij geen ernstige ongelukken.
Wat me wel opviel tijdens de FR2.0 race is dat als er een crash plaatsvindt men tenminste gedisciplineerd wacht voordat ze weer de baan op gaan. Tijdens de Skippy races besluiten ze de baan weer op te gaan wanneer het hun uitkomt.
En als er zoveel meer iRacers zijn is het allemaal de schuld van Max Verstappen.
De T3PA stond hier op zo'n rubberen yogamat op een houten vloer, waar nu de Fanatec ook op staat.Proxzor schreef op maandag 07 november 2016 @ 13:24:
[...]
Ik hoor van veel mensen dat er niet zoveel verschil is tussen de pro en de normale set, en aangezien ik de normale set voor een prikkie kan krijgen, probeer ik het wel eerst met die. Als het toch niet zo fijn werkt, ach dan ken ik misschien wel iemand die ik er gelukkig mee kan maken. En met de pro zit er geen brake mod bij, die ik verwacht wel nodig te hebben, aangezien ik zeker al gemerkt heb met deze bagger pedalen, dat ik hem soms toch iets te ver in duw, verder dan dat ik eigenlijk wil. Ik was toch niet van plan om ze hangend te plaatsen, dus dan is het verschil niet zo groot, wellicht word het iets lastiger om ze stabiel op de grond te krijgen, maar daar verzin ik nog wel iets op. In ieder geval is het een verbetering dan de standaard pedaaltjes van de T300.
Toen ik even geleden ook naar de Pro keek, zag ik dat daar wel degelijk een brake-mod op zat. 2 verschillende zelfs. Echter, of er in werking wel of niet veel verschil tussen de normale en de pro zit durf ik niet te zeggen.
Aan gebruikte T3PA zal je voor zo'n €50-60 geen buil vallen.
Word racen om straks mee te kunnen doen. Maar ik hoop er eindelijk weer eens bij te kunnen zijn. Veelste lang geleden alweer voor mijn doen.
SRF op iets was het dacht ik
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Zonder traject controlePhydomir schreef op maandag 07 november 2016 @ 16:16:
SRF op Okayama
Ik heb het opgegeven, zit al een uur te kl*ten maar geraak geen stap verder. Zal vanaf nu dan wel tijdens de race alles recorden, het gemakkelijkste...JoepW schreef op maandag 07 november 2016 @ 11:19:
[...]
Met OBS capturen en JRT als overlay vanuit een replay werkt het prima.
[video]
En wat gaat die iRacing website weer teeeeergeeeend traaaag
Verwijderd
dit valt onder spam/werving zoals te lezen in het Het algemeen beleid #verbodenspam
[ Voor 76% gewijzigd door Gropah op 07-11-2016 23:34 ]
?Verwijderd schreef op maandag 07 november 2016 @ 22:27:
[mbr]Hallo en welkom op GoT,
dit valt onder spam/werving zoals te lezen in het Het algemeen beleid #verbodenspam[/]
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Omdat ik bezig was met pedalen afstellen heb ik de Q over geslagen en achteraan gestart. Ik hoop dat iemand de replay hier kan posten want ik had echt mijn beste start OOIT

Race 2 starte ik P4 maar de persoon voor mij ging erggg rustig van start dus daardoor P3 en met een beetje opportunistische actie in de eerste bocht P1 gepakt, dus voor het eerst aan de leiding tijdens een GoT event
Daarnaast van normale Playseat over gegaan op de Playseat F1 en dat is qua zitpositie voor mij echt een enorme verbetering, alleen staan m'n schermen nog op de ingezaagde IKEA tafel die veel te hoog is, dus m'n kijkhoek is ongeveer 50 graden omhoog, niet handig!
[ Voor 14% gewijzigd door Sanderrr op 08-11-2016 09:49 ]
Ich liebe es wenn ein plan funktioniert
Daar was wat gepost wat we liever niet zien
Was leuk gister. Eerste race hele race met Joep in gevecht geweest, en in de 2e race vooral geprobeerd om bij Dirk te kunnen aanvallen.
Moet zeggen dat ik de SRF zoals ie nu rijd wel weer kan waarderen. Paar seizoenen terug vond ik het een aardige grafbak geworden, maar dit beviel me wel
Xbox
Oh, ik heb niets opgemerkt.
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen