RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Maar gewoon je ding blijven doen, en racen ondanks de pech en ellende is het gewoon leuk.
Moet nog een stuurtje uitzoeken om dr op te zetten. Iemand nog suggesties? ik zie door de bomen het bos niet meer. Zit nu aan een "goedkoop'" fanatec stuurtje te denken om dan met een bodnar usb plaatje om te bouwen....
Alle input/ ervaringen welkom!
[url="http://members.iracing.com/membersite/member/CareerStats.do?custid=213755"]
[url="http://members.iracing.com/membersite/member/CareerStats.do?custid=213755"]
[ Voor 23% gewijzigd door A1AD op 24-10-2016 15:20 ]
- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -
Waarom niet?PatrickPost1972 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 14:58:
Met de aanschaf van zulke apparatuur zou ik er geen fanatec stuur opzetten, ja kijk is bij MOMO, SPARCO, OMP
ik denk dat zeker 40-50% van alle OSW installaties binnen de iRacing community een omgebouwd Fanatec stuur gebruikt. Puur vanwege de kosten. Een BMW stuur kost iets van 300,-, als je daar dan de ombouwkosten bij optelt heb je voor ong 350,- een compleet stuur, met werkende shiftlights en 3x7 segment display. Ook heb je best een berg knoppen, en vooral die mega handige POV incl. draai en push button combo knop.
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Met de aanschaf van zulke apparatuur zou ik er geen fanatec stuur opzetten, ja kijk is bij MOMO, SPARCO, OMP
Daarom het woordje Ik marco
Zie pm.PatrickPost1972 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 15:34:
[...]
Daarom het woordje Ik marcoEn zelf zal ik het bmw stuur niet nemen vind hem iets te groot. Rij continu met het Formule 1 stuur, maar hij mag mijn bmw stuur voor een leuk prijsje overnemen hoor.
Cube Nuroad Race (2022)
check het Rig forum even daar heeft Schuey een mooie buildlog van het ombouwen van Fanatec stuurtje naar OSW / QR1chead schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 13:38:
Morgen komt mn DD OSW setje met simucube en kleine mige van Tomo binnen :-D (jeuj! speelgoed!!)
Moet nog een stuurtje uitzoeken om dr op te zetten. Iemand nog suggesties? ik zie door de bomen het bos niet meer. Zit nu aan een "goedkoop'" fanatec stuurtje te denken om dan met een bodnar usb plaatje om te bouwen....
EDIT:
Hier zijn de links:
Deel 1
Deel 2
[ Voor 14% gewijzigd door jvaneijk op 24-10-2016 18:02 . Reden: Links toegevoegd! ]
Mooi man, have fun!chead schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 13:38:
Morgen komt mn DD OSW setje met simucube en kleine mige van Tomo binnen :-D (jeuj! speelgoed!!)
Tomo? Heb je een link naar de site?
Ik heb mijn set nog niet besteld, maar heb wel een bescheiden stuur van eBay besteld en nu aan het doehetzelven voor schakelflippers e.d., gewoon voor de leuk. Zie bijvoorbeeld: http://www.thingiverse.com/thing:1678086
Sim-Lab is bezig met een stuurtje met shifter en backplatechead schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 13:38:
http://sim-lab.eu/product/gt-steering-wheel/
Die ziet er nice uit! Zou alleen 2 buttons vv voor draaiknoppen (met evt geïntegreerde pushbutton). Dat zou het wat mij betreft wel afmaken.glnk schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 06:16:
[...]
Sim-Lab is bezig met een stuurtje met shifter en backplate
http://sim-lab.eu/product/gt-steering-wheel/
Cube Nuroad Race (2022)
Begin het downforce verhaal iets beter te snappen, maar echt vetrouwen doe ik er nog te weinig op.
iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!
Shit happensDirkT schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:44:
Waren opzich wel twee leuke races gisteren, ik had alleen wel een neiging om in de tweede race iets teveel naar de auto van Marco toe te trekken... Sorry nogmaals daarvoor.
Begin het downforce verhaal wel iets beter te snappen, maar echt vetrouwen doe ik er nog te weinig op.
Ik kon gisteren om wat voor reden dan ook na een aantal rondes en na wat geklooi met de setup die Jos gedeeld had ineens verrassend goed uit de voeten met de Lotus. Auto was makkelijk met een beetje overstuur de bocht in te gooien, en daarna vrij gemakkelijk weer op te vangen. Je moest alleen zorgen dat je uit de buurt bleef van de hoge (rode) curbs en de kuilen (he Joep
1e race kon ik meteen een gaatje slaan, en door wat spins achter me was het gat vrij groot geworden. Het werd aan het einde nog spannend omdat Jens besloot mij voorbij te laten midden in de bocht voor de backstraight. Hij ging alleen zo wijd dat hij op het gras kwam en vlak voor mijn neus de baan op spinde. Die kon ik helaas niet ontwijken, en daarna reed de auto een stuk minder ok
Tip voor de beginnende/onervaren racers: Als je op een ronde gezet wordt, probeer dan niet iemand in een bocht voorbij te laten. Neem gewoon je normale racelijn, ga gewoon op het gas en als na de bocht een recht stuk is, laat dan een stuk na de bocht (dus niet meteen op de exit) je gas een beetje los. Niet ineens geen gas meer geven, want dat verwacht niemand, maar gewoon op 80-90% gaan rijden. Dan kan diegene achter je je makkelijk inhalen. Ga niet van je lijn af !!!!!1111oneone...
Als je al op een recht stuk rijdt en diegene die je op een ronde zet probeert je bv uit te remmen bij de volgende bocht, zorg ervoor dat je van je gas gaat zodra die ander naast je zit. Probeer niet op je normale rempunt te remmen, want dan gaat het ergens in de bocht mis. Rem gewoon wat eerder, zorg dat de ander je makkelijk voorbij komt richting de apex, en sluit daarna gewoon aan. Let wel op dat je hierbij niet alsnog te laat remt, of teveel snelheid mee de bocht inneemt zodat je de ander van achteren aantikt
De 2e race: Rustig gestart van bijna achteraan omdat ik niet slachtoffer wilde worden van 1e bocht ellende. Gelukkig viel het allemaal mee. Na de eerste ronde wat mensen ingehaald totdat ik uiteindelijk achter Bas kwam te zitten. Die remde voor de bocht voor de backstraight wat eerder dan ik verwachtte. Daardoor moest ik ook wat harder remmen, waarvan op zijn beurt Dirk weer schrok en mij niet meer kon ontwijken. Achterwiel beetje krom paar plekjes verloren, daarna nog een keer gespind vanwege het kromme achterwiel. Door de rembalans wat verder naar voren te zetten kreeg ik iets meer controle tijdens het remmen en ging het weer redelijk. Totdat ik voor de 2e keer Dirk tegenkwam
edit: damn, neem me altijd voor om een klein stukje te schrijven, en dat is me ook deze keer weer niet gelukt....
Cube Nuroad Race (2022)
Yep als het goed is komen er 2x CTS288V encoders op. Rotary encoders met pushbuttonderx666 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 07:53:
[...]
Die ziet er nice uit! Zou alleen 2 buttons vv voor draaiknoppen (met evt geïntegreerde pushbutton). Dat zou het wat mij betreft wel afmaken.
http://www.leobodnar.com/...duct_info&products_id=242
Was helemaal vergeten dat er gisteravond wat georganiseerd werd. Normaal wordt er hier een reminder gepost toch? Had natuurlijk zelf even moeten oplettenDirkT schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:44:
Waren opzich twee leuke races gisteren, ik had alleen de neiging om in de tweede race iets teveel naar de auto van Marco toe te trekken... Sorry nogmaals daarvoor.
Begin het downforce verhaal iets beter te snappen, maar echt vetrouwen doe ik er nog te weinig op.
Bedankt voor het melden Nick.. Hoef ik iets minder gefrustreerd te zijn als het weer niet werktNickThissen schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 10:44:
De reden dat apps zoals JRT gisteravond niet werkte is omdat David Tucker een bug heeft geintroduceerd in de telemetry waar rijders die niet in de auto zitten niet meer in de lijst voorkomen..... Lekker handig zo een week voor de Le Mans 24h aangezien de broadcast tools nu ook niet goed werken...
Ik vond het ook leuk.DirkT schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:44:
Waren opzich twee leuke races gisteren, ik had alleen de neiging om in de tweede race iets teveel naar de auto van Marco toe te trekken... Sorry nogmaals daarvoor.
Onverwacht bezoek net voor 20:00, dus om 20:53 alsnog de auto aangeschaft.
In kwalificatie mijn eerste rondjes gereden en kwam net boven de minuut uit als ik het goed heb.
In de eerste race wel wat uitglijders gehad, waardoor ik op pole stond voor de tweede
Werd snel ingehaald, maar kon redelijk volgen op P2. Na een spin reed ik geloof ik op P6 maar uiteindelijk toch nog in de laatste ronde in de muur gezet

Maar toch een leuke auto
Nuttige tips voor langzamere rijders. Verdient een vaste plaats in start van topic oid?derx666 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 10:19:
[...]
Shit happens
Tip voor de beginnende/onervaren racers: Als je op een ronde gezet wordt, probeer dan niet iemand in een bocht voorbij te laten. Neem gewoon je normale racelijn, ga gewoon op het gas en als na de bocht een recht stuk is, laat dan een stuk na de bocht (dus niet meteen op de exit) je gas een beetje los. Niet ineens geen gas meer geven, want dat verwacht niemand, maar gewoon op 80-90% gaan rijden. Dan kan diegene achter je je makkelijk inhalen. Ga niet van je lijn af !!!!!1111oneone...
Als je al op een recht stuk rijdt en diegene die je op een ronde zet probeert je bv uit te remmen bij de volgende bocht, zorg ervoor dat je van je gas gaat zodra die ander naast je zit. Probeer niet op je normale rempunt te remmen, want dan gaat het ergens in de bocht mis. Rem gewoon wat eerder, zorg dat de ander je makkelijk voorbij komt richting de apex, en sluit daarna gewoon aan. Let wel op dat je hierbij niet alsnog te laat remt, of teveel snelheid mee de bocht inneemt zodat je de ander van achteren aantiktDoordat hij jou uitremt zit hij niet op de normale racelijn, en zal hij dus altijd langzamer de bocht in gaan dan normaal.
edit: damn, neem me altijd voor om een klein stukje te schrijven, en dat is me ook deze keer weer niet gelukt....
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Maar over de blauwe vlaggen. Gewoon lekker je lijn houden. En zoals ene Max V. altijd zegt. Op de rechte stukken ingehaald worden kost minder tijd dan in de bochten, Dus ik ga van mijn gas op de rechte stukken als dat nodig is. Al was dat meer in de TR tijd
Zelf veel mee te maken, ware dat ik niet op een ronde gezet word, maar dat de snellere klasses eraan komen. Ik laat me ook liever op de rechte stukken inhalen dan in de bochten
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Zoals gebruikelijk was het weer plug&pray. Na installeren van de drivers en firmware deed ie helemaal niets meer. Na oudere soft/firmware te installeren en weer naar de nieuwere deed ie het weer.
De blauwe vlag staat uigelegd in de official sporting code wat mijns inziens iedere (nieuwe) rijder sowieso eens een keer doorgelezen dient te hebben.
Heb ik juist door mijn recente aan/er/varing extra notie van genomen.
Om precies te zijnis hierboven een oude versie van de Official sporting code te zien. Die had ik namelijk bookmarked. De huidige Official Sporting Code is uiteraard via de iracing startpagina te vinden maar bevat wb blauwe vlaggen niets nieuws.5.1.7.5. Blue Flag (blue with diagonal yellow stripe) – Indicates faster cars are
approaching. This flag is informational only. In all cases, it is the responsibility
of the faster car to safely overtake the slower car. It is the responsibility of the
slower car to maintain a consistent line. It is strongly recommended that a
slower car being lapped makes every reasonable effort to facilitate a safe
pass.
5.2.7.5.
Blue Flag (blue with diagonal yellow stripe) – Indicates lead-lap cars are
approaching, give way. This flag is informational only. In all cases, it is the
responsibility of the faster car to safely overtake the slower car. It is the
responsibility of the slower car to maintain a consistent line. It is strongly
recommended that a slower car being lapped makes every reasonable effort
to facilitate a safe pass.
[ Voor 22% gewijzigd door mowa op 25-10-2016 13:16 . Reden: Toevoeging nieuwe versie Official sporting code ]
Wat me wel opviel gisteren is dat ik na ongeveer 15 rondes gigantisch veel grip verloor. Alsof mijn banden compleet vergaan waren. Is dat omdat ik te veel wheel slip heb? Hoe doen jullie dat? Ook de eerste ronde merk ik dat de grip minder is. Ik neem aan dat dit komt doordat de banden nog niet warm zijn?
In de 1e ronde is de grip altijd wat minder ivm bandentemperatuur. Verder heb ik persoonlijk geen last gehad van enige dropoff in grip, maar dat kan met rijstijl te maken hebben. Als je continu onderstuurt dan worden je voorbanden behoorlijk warm, en verlies je grip (waardoor je meer gaat ondersturen, enz...
Met de lotus lukte het op de een of andere manier dat ik weinig onderstuur bocht in had, door de bocht in te remmen (denk ik).
Cube Nuroad Race (2022)
Het beste wat je er op dat moment aan kan doen is langzamer/netter rijden. En als het de voorbanden alleen zijn, dan kan je ook wel eens te hard remmen, of steeds een wiel blokkeren.
Klinkt heel gek, maar als je iedere bocht op de max remt, dan word er ergens iets te warm. Wil mezelf ook wel eens overkomen namelijk
Helpt dit niet, dan ga je te hard en creeer je net genoeg onderstuur om steeds maar weer meer temperatuur in de banden te krijgen. Alleen met meer onderstuur krijg je meer onderstuur, dus kom je in een cirkel terecht ... tot je een pitstop maakt met bandenwissel

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Dus als ik je goed begrijp zeg je dat mn banden veel te warm worden en ik daardoor grip verlies. En als ze een te lange tijd te heet zijn, dan beginnen ze te slijten? (a.k.a. je hebt nieuwe nodig?)-PassY- schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:37:
Temperatuur zoals Derx al zei.
Het beste wat je er op dat moment aan kan doen is langzamer/netter rijden. En als het de voorbanden alleen zijn, dan kan je ook wel eens te hard remmen, of steeds een wiel blokkeren.
Klinkt heel gek, maar als je iedere bocht op de max remt, dan word er ergens iets te warm. Wil mezelf ook wel eens overkomen namelijkPaar ronde netjes en rustig remmen, en de voorkant krijgt weer grip.
Helpt dit niet, dan ga je te hard en creeer je net genoeg onderstuur om steeds maar weer meer temperatuur in de banden te krijgen. Alleen met meer onderstuur krijg je meer onderstuur, dus kom je in een cirkel terecht ... tot je een pitstop maakt met bandenwisselEn ja, ik heb 1 of 2x dat moeten doen in een 45m race
![]()
Ga maar eens eerst een paar rondjes rijden tot je constante tijden neerzet. En dan een paar donuts draaien. De achterkant zal dan minder grip hebben.
En ja, op een gegeven moment worden ze heeeeeeeeel warm, en heb je geen grip meer. Sindsdien ben ik (lees probeer) netjes met de banden om te gaan. Tenzij ik in het begin iemand probeer bij te houden die veel sneller is en ik tegen beter in het toch probeer
Helpt het? ik denk van wel. Of de concurentie gaat minder hard rijden wegens concentratie of iets, maar vaak aan het einde van de race heb ik wel ietsjes over en kan ik na de pitstop nog lekker pushen.
Dus ja, wees netjes op de banden in iRacing
Dat was ik die je meenam, no worries! Wel jammer dat ik moest towen omdat ik echt geen rondje meer uit kon rijden en de tow zo ong. 2,30min duurde. Weg race. Jammer maar helaas. Nog wel iets geprobeerd, 2e race ging beter maar ook niet ideaal.Kyp5ki schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:42:
Mijn race gisteravond was praktisch voorbij net na het begin. Vergeten rekening te houden met de koude banden waarbij ik na het starten gelijk links de muur in ging en helaas daardoor ook iemand meenam, daarvoor biedt ik mijn excuses aan, rustig terug gereden naar de pits om na de fast repair gelijk een zwarte vlag te krijgen voor te hard rijden in de pits. daarna niet meer in mij ritme kunnen komen en concentratie was ook wel weg dat ik maar besloten heb om te stoppen zodat er niet meer slachtoffers zou vallen
Volgende race Q1 (jeuj eerste keer!), maak een instuurfoutje bij de bocht voor de 2e straight en daardoor krijgt nummer 2 m'n draft om vervolgens aan het eind met 4 auto's breed te rijden, 3x raden hoe dat af liep

Uiteindelijk allebei te vermijden door zelf gewoon beter te rijden
Wie weet met Dirt. Ik kan me voorstellen dat je in een drift sneller de bovenkant van het stuur vastpakt.NickThissen schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 21:18:
Ziet er echt goed uitGoed dat het overpakken pas na 180 graden gebeurt, zo ver stuur je normaal niet en het zou heel raar uit zien in VR als je armen ineens overpakken terwijl je dat niet aan het doen bent
In VR voegt het wel wat toe qua immersie, in Assetto Corsa heb je ook full range animaties en ook al komen ze niet altijd overeen voelt het toch meer alsof je het zelf bent.
Maar ziet er goed uit. Zullen ook wel shift animaties (hopelijk met verschillende op- en terugschakel beweging) en misch. wel handbrake animaties bij komen. Dan nog wat gestures zodat ik m'n arm kan opsteken naar iemand in de Lotus 49 en ik ben gelukkig.
Cube Nuroad Race (2022)
Mijn G27 is niet de jongste meer en ik voel te tandwielen over elkaar gaan bij licht insturen, weet niet of dat bij mn vorige stuurtje ook zo was... Kan ik er zelf nog iets aan onderhoud aan plegen?
Je zou hem open kunnen schroeven en wat vet op de tandwielen kunnen smeren.MartijnA3 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 12:12:
Zo, na een hele lange tijd toch maar weer eens een 3 maanden abbo op iracing genomen. Voelt toch wel als thuiskomen, alles lijkt gewoon te kloppen aan deze sim, dit gevoel heb ik niet bij project cars en Assetto Corsa.
Mijn G27 is niet de jongste meer en ik voel te tandwielen over elkaar gaan bij licht insturen, weet niet of dat bij mn vorige stuurtje ook zo was... Kan ik er zelf nog iets aan onderhoud aan plegen?
Ik heb zelf een G25 ook niet meer de jongste maar ik het eerlijk gezegd nergens last van. Anders dan dat hij af en toe wat warm aanvoelt na uurtje of 2... Maar een 2+uurs race doe ik toch niet dus ook niet zoveel last van. Verder kan ik zeggen wat Jens zegt even openmaken en kijken of er ergens wat vet mist.MartijnA3 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 12:12:
Zo, na een hele lange tijd toch maar weer eens een 3 maanden abbo op iracing genomen. Voelt toch wel als thuiskomen, alles lijkt gewoon te kloppen aan deze sim, dit gevoel heb ik niet bij project cars en Assetto Corsa.
[ Voor 5% gewijzigd door jvaneijk op 26-10-2016 13:22 ]
Ik zag hem aankomen in m'n spiegels, maar dacht dat hij wel beter wist. Man man, had het vast zelf kunnen voorkomen maar dit is wel zuur. Het ergste is dat ik total loss ben en hij doorrijdt zonder enige schade. Vervolgens flikt ie het even later bij iemand weer, weer zonder enige schade zelf. Brakke netcode?
Even een kort filmpje gemaakt. Ziet er raar uit omdat het gecaptured is van het Oculus Rift mirror window:
https://my.mixtape.moe/aeytav.mp4
Ik hield daar iets ruimte rechts omdat ik anders die bocht zo raar moet aansnijden, maar hij zag het als een uitnodiging.
Als 3e gekwalificeerd maar alles wat dacht sneller te zijn ruimte gegeven als ze er zonodig langs wilde. En dan erachter de druk erop houden en ze gingen vanzelf in de fout. Lekker!
Ze hadden het gewoon lone qualifying moeten maken, daar niet van gelaten, maar nu dat spelletje toch bezig is...
Belachelijke keuze inderdaad. Ik doe er liever niet aan mee, maar als de rest het wel doet dan kun je ook bijna niet achterblijven...ThiJor schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 21:10:
Hoe zit het nu met die draftbuddy regels voor de Le Mans kwalificatie? Ik zag net 2 Fords bij elkaar blijven op de rechte stukken en dan gewoon in de muur knallen van zodra de 2de genoeg snelheid had.
Ze hadden het gewoon lone qualifying moeten maken, daar niet van gelaten, maar nu dat spelletje toch bezig is...
Ik ga er ook niet aan meedoen voor de duidelijkheid. Mijn Q tijd is eigenlijk al redelijk goed.NickThissen schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 21:24:
[...]
Belachelijke keuze inderdaad. Ik doe er liever niet aan mee, maar als de rest het wel doet dan kun je ook bijna niet achterblijven...
Daarstraks reed eentje gewoon achter op me in bij het uitkomen van de 2de chicane op het rechte stuk. Moet wel zeggen, heb net een snel rondje van Gabor Mecs om zeep geholpen. Had hem gewoon uit het oog verlorenNickThissen schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 21:49:
Man man man.... Gaan ze achteruit terug de racelijn op rijden in de porsche curves. Aangezien je maar 20 min hebt is dat meteen je hele qualy weg en kun je een UUR wachten. Top geregeld man.

Als je die lijn rijdt zoals die gast krijg je sowieso een slow down. Bovendien was dat een hit and run.Alexji schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 16:50:
Poging 3/3 Le Mans: DNF.
Ik zag hem aankomen in m'n spiegels, maar dacht dat hij wel beter wist. Man man, had het vast zelf kunnen voorkomen maar dit is wel zuur. Het ergste is dat ik total loss ben en hij doorrijdt zonder enige schade. Vervolgens flikt ie het even later bij iemand weer, weer zonder enige schade zelf. Brakke netcode?
Even een kort filmpje gemaakt. Ziet er raar uit omdat het gecaptured is van het Oculus Rift mirror window:
https://my.mixtape.moe/aeytav.mp4
Ik hield daar iets ruimte rechts omdat ik anders die bocht zo raar moet aansnijden, maar hij zag het als een uitnodiging.
Heb vanavond geoefend en aan een practice sessie meegedaan. Ik verwachtte dat er enigszins clean zou worden geracet omdat er zoveel ruimte is maar verbaasde me over het stupide rijgedrag van te veel gasten.
Ik heb erg uitgekeken naar dit circuit met de Skip Barber maar misschien sla ik 'm wel over.
Check hier een stelletje idioten. Een gemiddelde race in Forza is er nog heilig bij.
[ Voor 3% gewijzigd door mowa op 26-10-2016 23:02 ]
Laat eerst beginnende rijders 10 wedstrijden met de AI en een bepaald resultaat halen en dan kun je online gaan rijden. Ik heb het zo vaak meegemaakt; in gaten duiken die er niet zijn, te laat remmen en je voorganger eraf beuken.
Voor mij is dat de reden geweest om een aantal jaar geen online races meer te rijden. Gister met de Ruf ging het eindelijk goed. Maar dan nog zie soms iemand naderen van achter en ik laat ze voorbij wetende dat ze een paar bochten later naast de baan staan.
AI zoals in Rfactor 2 zou top zijn.
Werd zondag nog bijna van de baan gereden door een CDP die het nodig vond om gewoon de baan terug op te rijden. Zal geen naam noemen, maar deze persoon is best goed/snel/beetje bekend. Probleem is soms het temperament van bepaalde inwoners van bepaalde landen
En wie is niet door Enzo Canta van de baan gereden in een Skippy?
Volgens mij draait hij automatische lijsten uit, en als er een nieuwe bijkomt gaat ie racen net zolang tot dat hij hem te pakken heeft
Cube Nuroad Race (2022)
Of dat het hele skip forum weer een Enzo Canta topic had aangemaakt na een SOF race
Kwam er gister achter dat ik nog 1 overwinning nodig heb om op de 50 te komen
Ter ere van dit bijna hoogtepunt maar een leuk screenshot gemaakt

http://www.simracingbay.c...-osw-kit-with-cm110-case/
ray1979 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 21:15:
[...]
Mooi man, have fun!
Tomo? Heb je een link naar de site?
Ik heb mijn set nog niet besteld, maar heb wel een bescheiden stuur van eBay besteld en nu aan het doehetzelven voor schakelflippers e.d., gewoon voor de leuk. Zie bijvoorbeeld: http://www.thingiverse.com/thing:1678086
Scr33x0r schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 13:51:
typisch Italiaans

Wordt tijd inderdaad, bouw eens door gastScr33x0r schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 13:51:
Hahahahaha Enzo... tell me about itGoeie gast verder hoor, maar hij doet soms onnodig domme dingen, kan goed rijden, maar typisch Italiaans.. Ik kan niet wachten tot mijn huis klaar is, kan ik weer gaan racen.. begin het nu echt wel heel erg te missen
Cube Nuroad Race (2022)
Je screenshot doet het niet, dus weinig aanmerkingen.-PassY- schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 13:11:
Ter ere van dit bijna hoogtepunt maar een leuk screenshot gemaaktAls zou Danny denk ik nog wel flink wat op en aanmerkingen hebben over filters, effecten etc etc
[afbeelding]
Maar alvast gefeli met je 50e win.
Ik moet niet aan de bak, er staat een teammaat voor mijNickThissen schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 23:06:
Eindelijk een goed Q rondje voor Le Mans. Tiende sneller dan Joris, je moet weer aan de bak
Livestream: YouTube: 24 Hours of Le Mans // Part 1 (Hours 1-6)
Starten op P44 (iirc)

P7 so far
Tweede race ging ook wel lekker, qualificatie helaas een beetje verkloot waardoor ik 8e van ongeveer 12 stond. Hier reed ik ook zonder moeite op de phoenix international raceway naar voren, maar helaas door een paar foutjes (uit de bocht gevlogen) moest ik me tevreden stellen met een 6e plek. Paar puntjes gepakt en goed opweg naar me Class D. Wel grappig dat ik nog redelijk rijdt tegen mensen die al in Class D of zelfs C zitten, misschien is dat toch een beetje de ervaring die ik in Assetto Corsa heb opgepakt. De Mazda rijdt lekker, al kan hij een beetje verraraderlijk zijn in sommige bochten, maar ik begin toch een beetje het balans te vinden.
Tot nu toe een leuk spel en ben ik al van plaar om een paar wagens/tracks te halen. Zelf zat ik er over te denken een skippy te halen in combinatie met de nordschleife en le mans circuit. Ook zat ik er aan te denken om de Audi R8 LMS te halen omdat deze word gebruikt in een aantal races vanaf Class D en omhoog. Het word wel een beetje prijzig zo dus meer dan dit zal het waarschijnlijk niet worden.
Succes bij de 24hr le mans, het gaat lekker mannen!
Niet om je te ontmoedigen maar de licenses zeggen alleen wat over hoe veilig ze rondjes kunnen rijden, niet per se hoe goed ze zijn. Daar is iRating voor.Proxzor schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 16:55:
Wel grappig dat ik nog redelijk rijdt tegen mensen die al in Class D of zelfs C zitten, misschien is dat toch een beetje de ervaring die ik in Assetto Corsa heb opgepakt.
Vandaag m'n Simetik K2 helemaal in orde gemaakt, check! Ontzettend blij mee. Nu meters maken
Wat voor nut heeft het voor hun dan om een rookie class race te rijden? Puur om hun Safety Rating omhoog te krikken?Alexji schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 18:07:
[...]
Niet om je te ontmoedigen maar de licenses zeggen alleen wat over hoe veilig ze rondjes kunnen rijden, niet per se hoe goed ze zijn. Daar is iRating voor.
Vandaag m'n Simetik K2 helemaal in orde gemaakt, check! Ontzettend blij mee. Nu meters maken
Je hebt minimaal Rookie license nodig om de Global Mazda MX-5 Cup te rijden, en races in de Rookie class tellen mee voor je MPR voor license D. Als je eenmaal license D hebt (of hoger) kun je nog steeds in de Rookie races rijden en je krijgt hier ook SR voor, alleen kun je met die SR niet omhoog naar class C tenzij je al aan je MPR voldoet door bijvoorbeeld 4x een Time Trial te rijden in de skippy.Proxzor schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 18:21:
[...]
Wat voor nut heeft het voor hun dan om een rookie class race te rijden? Puur om hun Safety Rating omhoog te krikken?
De Global Mazda MX-5 Cup is een leuke serie, er zijn altijd mensen van jou niveau door de hoge participatie. Dus heel veel hogere licenties rijden nog gewoon mee in de Rookie MX-5 cup voor de iRating, lol of inderdaad om hun SR weer omhoog te krikken.
We hebben wel een mooi gevecht met Team Buschfink. Afhankelijk van wie er in de auto zit rijden we van elkaar weg of naar elkaar toe. Nu hopen dat onze Amerikaanse vrienden de auto heel houden en dan morgen zien wat er nog mogelijk is :-)
Onze race gaat tot nu toe ook lekker, weinig problemen gehad (aangetikt op de straight door CORE, wtf? Gelukkig geen schade). P6 al een hele tijd (even P4 geweest) en wat leuke gevechtjes gehad, in ieder geval niet 8 uur lang alleen gereden
Robbert rijdt nu zijn stint af, maar verliezen nu 3 a 4 seconde per rondje, dus reparatie zal wel even duren ben ik bang.
Update:
Reparatie duurde maar 1 1/2 minuut en de auto lijkt weer redelijk ok te zijn. We zijn nu wel teruggezakt naar P8.
[ Voor 17% gewijzigd door BobvK op 30-10-2016 02:05 ]
Edit:
Imiddels rijdt Marco nu weer en we zijn langzaam aan het inlopen op P4, nog 47 seconde en we lopen ongeveer 2 seconde per ronde in.
[ Voor 53% gewijzigd door Linc op 30-10-2016 06:16 ]
[ Voor 5% gewijzigd door JoepW op 30-10-2016 09:18 ]
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Vm_9zwiVfMw]
Vanaf de huidige pitsstop
[ Voor 53% gewijzigd door derx666 op 30-10-2016 10:09 ]
Cube Nuroad Race (2022)
(Komt ergens nog een samenvatting uit van de race?)
24 uur editten... Denk het niet....Stancke schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 10:13:
Gaat nog spannend worden voor P1... 4.5 sec gap met P2.
(Komt ergens nog een samenvatting uit van de race?)
Gaat lekker. Gevecht voor P3!derx666 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 10:08:
Liggen comfortabel 4e op dit moment met Nick in de auto.
Als je doelt op de wagen voor ons: Dat zijn de leiders die 3 rondes voor op ons liggen. We maken nu lekker gebruik van hun draft.
P2 en P3 liggen beide een dikke ronde voor op ons, dus op dit moment is het vooral uitrijden en uit de problemen blijven.
[ Voor 3% gewijzigd door BobvK op 30-10-2016 10:33 ]
Cube Nuroad Race (2022)
Kan zijn, maar daar hebben we al wat ervaring mee. Ik vermoed dat we de onderkant van de auto beschadigd hebben op de curbs in de Ford chicane.NickThissen schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 23:22:
Is het niet gewoon track state? Gisteravond reed ik ook 57.7 in race trim maar nu had ik flinke draft nodig om maar in de 58 hoog te raken.
Onze race gaat tot nu toe ook lekker, weinig problemen gehad (aangetikt op de straight door CORE, wtf? Gelukkig geen schade). P6 al een hele tijd (even P4 geweest) en wat leuke gevechtjes gehad, in ieder geval niet 8 uur lang alleen gereden
Bij de 1e bocht van P2 naar P1 met de Skippy op Le Mans, daarna de plek niet meer hoeven opgeven. Toch nog best spannend racen tegen de F3 blackbox
En nog zoveel plekken om tijd te winnen!
Dat is best een goed resultaat

En P2 voor Fenix

Wat een race.
Iedereen echt geweldig gereden (behalve Robbert, die zo nodig weer schade moest rijden

Cube Nuroad Race (2022)
In race 1 de q verpest en dus achteraan gestart maar het ging vrij lang goed. In ronde 4 slachtoffer geworden van een ernstig verkeersongeluk. Ik moet er een halo op zetten.
In race 2 Q5, lag in ronde 2, 2e. Er waren er 3 die met de draft me op de hielen zaten en in bocht 2 boorde er 1 zich in mijn versnellingsbak. Veel schade terwijl hij rustig verder kon rijden en nog 2e werd ook. Heel bizar. Gelukkig zag hij z'n fout in en bood verontschuldigingen aan. Sportief en geaccepteerd en besproken wat er mis ging en wat mijn deel er in was. Zo hoort het.
Race 3 pole position. Een NL'er ging me bij bocht 2 voorbij vanwege mijn slechte start bleef er rustig achter zitten met een 3e in de draft die in mijn beleving op onverantwoorde plekken wilde inhalen. Bleef er op een seconde achter zitten maar die 3e maakte 2x een slow down dus aanhaken, samenwerken en een gat slaan van 10 seconden. In de laatste sector haalde ik m'n landgenoot in maar verknalde om de 1 of andere reden de laatste chicane zodat de winst me met 0.009 ontglipte. Had meteen kunnen blokken maar dat is in mijn beleving onsportief. Bovendien heb ik me opperbest vermaakt. Slechts 1 inc en dikke ir + sr. Bij slechts 1 van de 3 races ietss ir/sr verloren.
Mijn ervaring is om na de rookie races een keuze te maken en voor het resterende seizoen de nodige tracks aan te schaffen. Het huidige seizoen duurt nog 5 weken, dus 5 tracks. Check hiervoor de iRacing race schedule en bekijk de D Class Series waar je uit 7 verschillende series kunt kiezen waarvan de Skip Barber de meest populaire is. Zelf ben ik (voorlopig) in de Skippy blijven hangen ipv door te gaan naar B Class.Proxzor schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 16:55:
Zelf zat ik er over te denken een skippy te halen in combinatie met de nordschleife en le mans circuit. Ook zat ik er aan te denken om de Audi R8 LMS te halen omdat deze word gebruikt in een aantal races vanaf Class D en omhoog. Het word wel een beetje prijzig zo dus meer dan dit zal het waarschijnlijk niet worden.
Maar het zou verboden moeten worden om te multiclass racen op Indy
Even goed nadenken of ik de volgende race wel mee ga doen
Op 1 PC gaat het niet werken. Je moet namelijk met je eigen account racen en tijdens een pitsstop uitloggen en weer uitloggen gaat niet werken qua doorlooptijd. Ieder zat dus gewoon thuis met zijn eigen PC.Stancke schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 16:18:
Gefeliciteerd jongens, diegene die meegereden hebben... Zaten jullie bij elkaar thuis en de vrouwen even buiten gezet voor dit weekend of toch iedereen thuis achter zijn PC?
Hmm, ik heb het zelf niet gezien omdat ik toen net even 3,5 uur heb liggen pitten, maar excuses daarvoor.derx666 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 11:23:
pfff die Miguel Martin van Radicals zou je ook zo een schop verkopen. ff lekker 3 wide maken... Geen wonder dat Radicals zo ver achter ligt als je elke keer zulke risico's neemt. Dat gaat een keer mis... Nu ging het net goed, omdat Krister aan zag komen wat voor een idiote actie hij weer uit ging voeren.
Ik weet wel dat ik zelf eerder ook een inschattingsfout maakte bij Tertre Rouge, waar jullie (Krister) gevolgd door een andere Ford GT reden. Ik dacht dat dat ik beide auto's kon passeren daar, maar zag te laat dat het toch niet helemaal uit kwam waardoor ik het daar 2 wide maakte omdat ik er nog aan de binnenkant zat, ook sorry daarvoor.
Verder was onze race vrij kort. Met een goede start vanaf p4 lagen we zelfs nog even op p2 tot we later weer op p4 rond reden. Echter ging het al mis halverwege de 2e stint, we reden dicht achter Friction die 3e lagen toen we bij de leiders van de GT2 kwamen in de 2e Mulsanne chicane. Friction schoot er nog net langs in de remzone en ik denk dat Inex daardoor net wat te laat remde en de entry mistte.
Wij zaten nog achter de beide Ford's en toen Inex weer op de exit vanaf links de baan terug op reed moest Tortoise wat uitwijken naar rechts en ging ook nog op de remmen staan.
Helaas zaten wij met Sylvain daar vlak achter en eindigden wij samen met de Tortoise auto in de muur.
De auto was helemaal plat aan de rechterkant, maar na ruim 20 minuten aan repairs reed hij nog behoorlijk vlotjes, helaas wel op 5 rondes achterstand.
Omdat we ook niet met de meest sterke line-up reden zijn we gewoon weer verder gegaan om te kijken wat er nog mogelijk was in de resterende race.
Op een paar kleine spins en een crashje tegen een muur waarbij we na 30 seconden ook weer een nieuwe neus op de auto hadden ging het best redelijk en kwamen we uiteindelijk ook weer enigszins in de buurt bij de eerst volgende HPD's.
Nadat mijn tweede dubbele stint erop zat om 4 uur was ik voorlopig even klaar zijn en was er tijd om te pitten. Joeri nam op dat moment het stuur van me over voor de 2 stints, waarna Rob hem weer zou aflossen. Echter die was na zijn eerste stints toch wat moe en is toen even 2,5 uur gaan slapen.
Ik ben toen nog gaan wachten tot hij weer wakker zou zijn, maar toen hij weer terug kwam was hij alleen brakker en vermoeider en gaf aan dat hij niet heel erg wakker was en zich in staat voelde om te rijden.
Omdat het bij mij nog wel ging ben heb ik toen zijn stints maar overgenomen en was ik om 7:30 weer klaar.
Na 3,5u slaap en een frisse douche ging ik maar weer eens kijken hoe het ging, en zodra ik bij m'n pc kwam was het eerste dat ik zag en hoorde paniek op TeamSpeak terwijl onze auto net de Dunlop chicane uit kwam met slechts een halve tank aan benzine.
Ik dacht eerst dat de spotters vergeten waren aan te geven dat er gestopt moest worden, maar schijnbaar hadden ze dat wel gedaan alleen werd er niet getankt?
Toen werd duidelijk dat er vrij veel kon gebeuren in die 3,5 uur want dit bleek al de tweede keer te zijn dat dit bij ons gebeurde en hadden we ook nog eens 2 disconnects gehad.
Omdat Miguel op dat moment al 2 stints gedaan had en ze het ook geen vertrouwen meer hadden in de connectie van Sylvain moest ik dus al direct weer het stuur overnemen net 10 minuten wakker

Vanwege het coastende rondje op een halve tank waren we ook onze 10e plek weer kwijt, dus die laatste 4 stints was dat het enige doel wat we nog hadden.
Het gat was zo'n 2 minuten en nadat we bij de laatste stop ook nog de banden wissel overgeslagen hebben wisten we in die laatste stint van 11 ronden nog het gat van 32 seconden weer dicht te rijden, maar kwamen we net 1 rondje te kort en zijn we uiteindelijk op 2,5 seconde vanaf de top 10 als 11e gefinished.
Enfin al met al was het toch wel weer een leuke race. Het was ook alweer even geleden dat ik een echte endurance race gedaan had (die 6/8h races van NEO zijn toch meer een soort sprint races natuurlijk
Dus een leuke warmup voor de NEO 24h race van komend voorjaar en complimenten aan iedereen hier die ook de hele 24 uur volbracht heeft

Toen ik dan deze morgen terug aanmeldde lagen we 3de, ongeveer een halve minuut achter Shinya Mishimi. Kimmo kon het gat wat kleiner rijden. Toen ik dan instapte heb ik zelf het gat kunnen dichten aan de start van de 2de stint. Omdat het moeilijk is weg te rijden, besloten we om wat brandstof te sparen en te proberen een stint te doen van 13 rondjes. Dat lukte dan ook, maar heel nipt. Ik had nog 0.25 liter over toen ik stopte in de pits
We slaagden er dan in om het gat uit te bouwen tot 45s, maar kregen in de gaten dat het nipt ging worden op het einde van de race. Dat bleek uiteindelijk ook waar toen we ons laatst geplande pitstop deden op 52 minuten van het einde, waardoor we zeker 1, zo niet 2 rondjes te kort kwamen. Ik heb die laatste stint gedaan, gewoon proberen door te rijden zonder te veel risico's te nemen. Uiteindelijk had onze Japanse vriend ook te weinig brandstof waardoor ze zelf moesten pitten voor 1 extra rondje.
Mooie P2 voor ons! Inex was te snel en als Pure niet uitgevallen was, was het een P3 geweest voor ons.
Ook heel mooi resultaat van GoT!
Ik ook nieDirkT schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 10:09:
Gaaf om te lezen heren, en zeker mooie resultaten! Nu ben ik zeker de enige die nog geen 24h ervaring heeft voor het einde van de NES?
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen