iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Dat was inderdaad erg jammer, ook hier aan mijn kant zat er echt flink veel ruimte tussen onze auto's en dus best raar dat je daar nog zo'n ghost contact van krijgt. Helemaal omdat je daar ook zo kansloos rechtdoor bleef glijden over het gras zo de muur in.derx666 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 22:48:
Wij hadden het aan het einde van mijn 1e stint, waar ik Paul tegenkwam, en een ghostcontact had rond turn 10-11. Rechtdoor de muur in. Toen heb ik ook wel even (ongeveer tot het einde van mijn 2e stint) flink gevloekt. Net het moment terug gezien, en had wellicht iets meer ruimte kunnen geven, maar Paul had in principe ruimte genoeg daar, alleen iRacing vond van niet...
Verder was onze race ook behoorlijk bagger.
In de koude Q omstandigheden leek onze setup totaal niet te werken en waren we echt teleurstellend 10e.
In de openings ronde van de race zat ik op diezelfde plek als met jullie 2-wide met de HPD's (ik zat daar toen links) en daar kwam ook een ghost contact van waardoor ik eraf spinde en wonderbaarlijk wegkwam zonder damage.
Achteraan aansluiten en weer plekken goedmaken gedurende de eerste 2 stints wat eigenlijk wel prima ging.
Rond de eerste pitstop wonnen we een plek of 3 en ineens waren we weer 7e en zag het er weer een stuk beter uit met nog ruim 4h te gaan.
Sylvain nam het over en ging ook super, we lagen 6e en liepen nog steeds behoorlijk in op een aantal auto's voor ons.
Echter ging het helemaal mis aan het begin van Sylvain's 2e stint, met de koude bandjes heeft hij toch net iets te hard gepusht denk ik en ging iets te wijd bij het uitkomen van T1, verloor de auto en hop de muur in.
Op zich was de hit niet zo heel hard, maar de voorkant was wel kaduuk en de topsnelheid was weg, dus maar snel de pits in.
Om het nog eens een beetje erger te maken ging hij ook nog de mist in tijdens de repairs en reed te vroeg weg voordat de repairs gedaan waren. Nog steeds geen topsnelheid dus de volgende ronde maar weer de pits in waar we vervolgens wel een nieuwe neus kregen.
Vanaf daar zat de snelheid er wel weer aardig in, maarja we lagen wel weer 12e o.i.d.
Uiteindelijk met hard pushen nog weer terug kunnen klimmen naar p9, wat wellicht nog p8 zou kunnen worden want het lijkt erop dat PRT White wel eens de 70% regel overschreden zou kunnen hebben.
Enfin de pace was er in de race wel meer, maar helaas een teleurstellend resultaat door onze crash en dubbele pit voor repairs. Hopelijk komen we over een maandje wat beter voor de dag in COTA.
Ja nog eens sorry daarvoor. Toen we T1 uitkwamen zat ik al half aan de binnenkant, dus wou ik die inhaalpoging doorzetten tot in T3. Ik zag plots die HPD achter ons een kijkje nemen aan mijn binnenkant, gaf hem wat ruimte daar door iets naar rechts te gaan, maar het circuit heeft daar dat knikje en hierdoor hadden jullie niet genoeg ruimte meer.Scifo83 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 22:55:
Geramd door een GT3, GT1 en HPD. In die volgorde in ieder onze stint van 3 rijders
Die van Joris was eigenlijk nog de minst erge
Domme fout, ik was beter gewoon achter jullie gebleven en alles rustig gedaan in Big Bend.
Voor ons heeft het geen gevolgen gehad, met of zonder dat incident en de straf waren we op exact dezelfde plaats uitgekomen. Voor jullie had het meer gevolgen... Het was wel tof, zo racen met de 4 Corvettes achteraan
Over het verschil in snelheid tussen C6R en Aston, ik begrijp dat de Corvette wat trager gaat zijn, maar de volle seconde per rondje? Na wat uitpluizen blijkt dat het gewicht van de Aston in de sim echt wel te laag is: 1097kg terwijl het minimum gewicht voor de GT1's 1125kg was, zelfs 1150 voor Le Mans. De Corvette zit op 1167kg in de sim. iRDK Assault merkte het ook al op trouwens.
In de GTS lijkt de Audi ook de beste keus. Het kan natuurlijk zijn door dat de snelste teams in de Audi rijden maar je zag in kwalificatie en race toch duidelijk twee groepjes.
Kan best zijn dat het op Cota wat beter gemengd is want een echte BOP valt natuurlijk weinig over te zeggen na pas één race.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Bij race control kwam dit ook ter sprake. Dit moeten we dan wel even aangeven bij iRacing.ThiJor schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 00:22:
[...]
Over het verschil in snelheid tussen C6R en Aston, ik begrijp dat de Corvette wat trager gaat zijn, maar de volle seconde per rondje? Na wat uitpluizen blijkt dat het gewicht van de Aston in de sim echt wel te laag is: 1097kg terwijl het minimum gewicht voor de GT1's 1125kg was, zelfs 1150 voor Le Mans. De Corvette zit op 1167kg in de sim. iRDK Assault merkte het ook al op trouwens.
Als ik bij de classes kijk op de NEO site, moet het gewicht van de AM 1170 kg zijn. Dit is in ieder geval wat ik van de stats pagina heb gehaald.
Het is wel zonde dat niemand dit voor de race is opgevallen.
Hoe kan je het gewicht in-sim bekijken? Telemetrie of gewoon de hoeken in de garage optellen? Zou je dan zsm kunnen testen of dit bij COTA ook het geval is? Als het mogelijk is, al wat screenshots maken voor bewijs.
Inderdaad door de hoeken van de auto op te tellen. Daar zit dan wel nog de rijder bij (ik denk dat ze daar 85kg voor nemen) en de benzine. Ik heb het ter sprake gebracht in de GT1 forums en JB is ook op de kar gesprongen. Ik zal later vandaag screenshots nemen van de auto's zoals in de garage met default setup.Niellie41 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 09:06:
[...]
Bij race control kwam dit ook ter sprake. Dit moeten we dan wel even aangeven bij iRacing.
Als ik bij de classes kijk op de NEO site, moet het gewicht van de AM 1170 kg zijn. Dit is in ieder geval wat ik van de stats pagina heb gehaald.
Het is wel zonde dat niemand dit voor de race is opgevallen.
Hoe kan je het gewicht in-sim bekijken? Telemetrie of gewoon de hoeken in de garage optellen? Zou je dan zsm kunnen testen of dit bij COTA ook het geval is? Als het mogelijk is, al wat screenshots maken voor bewijs.
edit: moet er wel aan toevoegen, kan even goed zijn dat de Corvette meer vermogen heeft. Het wilt dus niet zeggen dat 70kg toevoegen aan de Aston om de gewichten gelijk te krijgen automatisch een goede BoP gaat zijn. Ik wil echt niet in de schoenen staan van de mensen verantwoordelijk voor BoP bij iRacing, NES en de real life races/series.
[ Voor 14% gewijzigd door ThiJor op 17-10-2016 09:50 ]
[ Voor 6% gewijzigd door dabelg op 17-10-2016 10:25 ]
Mercedes AMG GT3: 1330kg
Audi R8 LMS: 1270kg
BMW Z4: 1200kg
McLaren MP4-12C GT3: niet bekend
Ford GT: 1237kg
Een manier om te testen is om te testen of het gelijk trekken van gewicht helpt door bijvoorbeeld de Audi R8 LMS vol te gooien met brandstof en de Mercedes op zo'n brandstof niveau te zetten dat ze gelijk zijn. Al is volgens mij 1 liter brandstof niet gelijk aan 1 kilo, één liter brandstof staat gelijk aan 0,70 kg.
Er kan 120L in de Audi wat gelijk zou staan aan 84kg, dan heb je de Audi op 1270 + 84 = 1354kg.
Dan zou je de Mercedes met 34L brandstof moeten vullen, dan is het gewicht gelijk.
[ Voor 61% gewijzigd door FabiandJ op 17-10-2016 11:10 ]
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Eens, maar dan zal het verschil in gewicht niet meer de bepalende factor zijn. Dan komt het uit op downforce levels/mechanische grip en motor vermogen etc.Phydomir schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 11:10:
Gewicht alleen zegt vrij weinig over hoe snel een auto is natuurlijk.
Audi: 1441.5kg met volle tank en rijder
Merc: 1452.4kg met volle tank en rijder
Ik dacht dat ze 0.75kg/l gebruikten in iRacing en de rijder is 85kg.
Dry weights dan:
Audi: 1266.5kg
Merc: 1277.4kg
Die auto info pagina's op de membersite zijn niet echt accuraat. Bij de Corvette GT1 staat bij het kleine overzicht zelfs de info van de Riley DP, iets wat al verschillende keren gemeld is, maar ze veranderen het niet.
Duidelijk, dan kan je uit die gegevens wel opmaken dat de Audi overpowered is.ThiJor schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 11:18:
Als je dan weer in de garage kijkt naar de cornerweights (want dat is het gewicht gebruikt in de sim) kom je op het volgende uit:
Audi: 1441.5kg met volle tank en rijder
Merc: 1452.4kg met volle tank en rijder
Ik dacht dat ze 0.75kg/l gebruikten in iRacing en de rijder is 85kg.
Dry weights dan:
Audi: 1266.5kg
Merc: 1277.4kg
Die auto info pagina's op de membersite zijn niet echt accuraat. Bij de Corvette GT1 staat bij het kleine overzicht zelfs de info van de Riley DP, iets wat al verschillende keren gemeld is, maar ze veranderen het niet.
Moeilijk te zeggen want vermogen is iets wat we niet kunnen meten in de sim. Ja we kunnen de topsnelheid zien, maar dat is dan ook weer afhankelijk van downforce/drag, je versnellingsbakverhoudingen, rolweerstand van de banden enzovoort. Ze zouden wel wat transparanter mogen zijn daarin.FabiandJ schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 11:19:
[...]
Duidelijk, dan kan je uit die gegevens wel opmaken dat de Audi overpowered is.
Gebaseerd op wat?FabiandJ schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 11:19:
[...]
Duidelijk, dan kan je uit die gegevens wel opmaken dat de Audi overpowered is.
Dat moeilijker te rijden viel volgens mij wel mee. Ik heb geen Audi team zien uitvallen omdat hij zo moeilijk te rijden is, en ook de schade van de curbs heb ik in de race niet teruggezien. Wel zag ik dat de Merc's bijna 1s/ronde verloren op een Audi zonder schade (en dan kijk ik naar IRDK, wat volgens mij een van de snelste Merc teams was). De Audi's die zijn uitgevallen (wat ik gezien heb) was allemaal ten gevolge van een crash met een andere auto.dabelg schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 10:25:
nu voor je de audi extra gewicht geeft kijk ook naar de uitvallers, de audi is ook moeilijker te rijden kan niet zijn dat de mercedes rijders in een zetel de audi's volgen .... , kwam ook in de stream
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
core heeft 'm 2 keer laatste bocht in de muur geduwd + teamgt 2 x tower corner.
als je zorgt dat auto's allebei gelijk zijn van ronde tijden moet je terug teams lten kiezen. de merc is enorm veel stabieler. snelheid is de reden dat we audi gekozen hebben (uit tests bleek dat hij sneller was maar merc stabieler). en cru gezegd (elk team kon dit weten uit tests, wij waren trouwens eerst merc team na build hebben we dit gewijzigd)
Advocaat van de duivel mode: Als je de merc net zo snel rijd als de audi, is hij dan niet net zo instabiel? En moeten daarom de Mercs meer gas gaan geven?dabelg schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 12:59:
mmmm kijk maar core en team gt toch niet de minste teams.
core heeft 'm 2 keer laatste bocht in de muur geduwd + teamgt 2 x tower corner.
als je zorgt dat auto's allebei gelijk zijn van ronde tijden moet je terug teams lten kiezen. de merc is enorm veel stabieler. snelheid is de reden dat we audi gekozen hebben (uit tests bleek dat hij sneller was maar merc stabieler). en cru gezegd (elk team kon dit weten uit tests, wij waren trouwens eerst merc team na build hebben we dit gewijzigd)
en sowieso, als 4 teams crashen in een audi en de mercs niet bv, dan moet je niet de auto de schuld geven. En de crash van core in de laatste bocht kwam denk ik meer omdat hij onder druk stond. De rest kan ik me zo snel niet voor de geest halen, maar dat had net zo goed een Merc kunnen zijn.
En ik kan de Cspec ook wel rond rijden zonder te crashen en/of glijden, maar als ik snel wil, dan tsja ... word ie instabiel. Dan is het toch aan de rijder om op te zoeken hoe stabiel je wilt rijden, en hoe ver en hoe vaak je over de limiet wilt.
Beste is, om 1 rijder te nemen, die 1 week de tijd geven, en dan de tijden gaan vergelijken.
En BoP zal over 9000 jaar ook nog onderwerp van discussie blijven
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
http://www.onwheelstv.com...stroke-during-a-sim-race/
Dan is BoP toch ineens een stuk minder belangrijk...dabelg schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 16:54:
Laten we het niet te zwaar opnemen
Cube Nuroad Race (2022)
Dit is een Nederlander Joey Schmidt waarmee ik heel veel gereden heb ook overkomen tijdens een oval race op Pocono, maar hij heeft het overleeft.dabelg schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 16:54:
Wat vinden we hier van? Een van de twee had een blauwe vlag..
Zeer triest idd.dabelg schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 16:54:
Toch even terug naar de race van zojuist.... WAT EEN FUN
En ik denk dat er iemand de replay van L1 kemmel straight nog even goed moet bekijken en wat excuses mag aanbieden.
Verwijderd
Blauwe auto zoekt het 2x contact op en verliest. Als de blauwe auto ook de blauwe vlag had, dan is zo verdedigen een beetje een dick move...Olaf van der Spek schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 22:31:
[video]
Wat vinden we hier van? Een van de twee had een blauwe vlag..
Ik ook niet. Behalve dan dat de solide blauwe auto naar rechts stuurt terwijl daar al een auto zit.Scifo83 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 07:48:
Ik zie eigenlijk niet wat er mis is in de video. Kan ook aan mij liggen -.-
omdat het 45m was, en je toch niet kon weg draften en tijd verliest met vechten. Dacht ik het slim aan te pakken door lekker achter de kop groep aan te rijden.
Ging lekker, bij de busstop kon ik iedere ronde het gat compleet dicht remmen, en in het infield lekker op veilige afstand. Zag Bas al een paar keer rally rijden namelijk
10-15m te gaan, dus ik dacht me maar eens te gaan willen bemoeien om de leiding. Gat was wel 2s op dat moment omdat de 4 voor me compleet naar elkaar toe draften. Nog altijd geen zorgen. Busstop 1s er af geremt, vervolgens lekker draften tot de aansluiting.
Eerste keer dat ik er goed dicht op zit en niet van plan ben om een gaatje te laten voor de veiligheid maar zelf in gaatjes duiekn om naar voren te komen .... Rijden er een paar tegen elkaar aan in de busstop ... kon geen kant meer op.
Met flink wat schade door gereden op P4. Maar op de rechte stukken was het DRAAAAAMA. In het infield verloor ik niet veel, maar met de witte vlag wel P4 t/m 8 op 2s.
Trappen trappen en nog eens trappen. Blachimont ... 0,8s voorsprong. Dacht nog dat gaan ze nooit dicht remmen/dive bombeb
Vervolgens een beetje klooien, en ik denk dat ik 1 wiel mis, dus een beetje meer klooien. en verrek, ik miste echt mijn rechtervoor wiel. Allleen met dat klooien wel 1 ronde straf gekregen ... boeie
TLDR: ik heb me gruwlijk vermaakt.
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Paul, Bas en ik reden samen richting de bus stop chicane. Ik verremde me waardoor ik de chicane moest afsnijden. Ik kreeg een slow down en zat deze netjes uit. Vervolgens zie ik in mijn spiegel dat Paul en Bas in de clinch liggen waardoor ik toch nog als eerste de streep over kwam. In principe gehandeld zoals het hoorde, maar toch voelde het vreemd om op die wijze te winnen.
Belangrijkste is dat het een leuke race was
Laatste ronde begon al spannend met een achterblijver die we op een lastig punt tegen kwam. Daarna gaf ik wat weinig ruimte aan Paul een paar bochten later waardoor ik hem raakte en heel dwars ging. hierdoor kon Tim ons allebei voorbij steken. Toen met 3 man op de busstop af, Tim verremde zich en ik remde ook veel te laat, maar kon de bocht nog net halen, maar moest zowat stil gaan staan, hierdoor raakte Paul mij ook en bij het uitkomen van de volgende bocht kreeg ik weer een tikje waardoor ik bijna spinde, helaas verloor ik daardoor weer veel snelheid evengoed nog blij met een 3e plek.
Ik heb even de stand geupdate op de tournament site. Ik sta op het moment gelijk met Paul op de eerste plek, kan nog van alles gebeuren dus
Verder niet een hele eventvolle race voor mij, kon redelijk makkelijk wegrijden bij een groepje, maar absoluut niet aansluiten bij de grote groep voor me. Aan het einde nog wel even kunnen vechten.
Wel kudo's voor de set-up van Joep, gedroeg zich bij mij prima voor de volledige 45 min.
Dat was ik helaas. moest remmen voor 2 auto's voor mij, waarna ik de controle verloor en daardoor dwars in Eau Rouge stond en nog aangetikt werd door iemand(weet niet wie) . Na een fastrepair toch besloten om de race uit te rijden ondanks dat ik geen motivatie meer had uiteindelijk 13e geworden en meer zat er niet in.gtrNL schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 14:36:
. Weet niet wie het was, maar op een gegeven moment zat er een MX-5 dwars voor mijn auto in Eau Rouge waardoor ik moest remmen.
Was voor mij de 1e keer op maandagavond dat ik meedeed en hoop als de agenda het de komende week toelaat wat vaker mee te doen.
Kunnen ze niet een split maken,iets zoals een leeuwenkuil, met dit soort gasten?
Overigens snapte ik helemaal niets van de "kwalificatie" op de Nordschleife. Tijdens de training van mijn cleane race met 0 incs reed ik 2.08 en kwam in op de grid op positie 5, geheel conform de gereden tijden. Andere keren als ik bijv 2.09 reed kwam ik helemaal achteraan te staan. De resultaten lieten 0.00 zien met slechts 3 of 4 tijden van anderen die wel waren geklokt.
Gek genoeg wel aardig wat ir en zelfs 0.4 sr gewonnen. Ook dit begrijp ik (nog) niet.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=HVdYmeirJw8]
[ Voor 27% gewijzigd door BobvK op 18-10-2016 16:11 ]
NiceBobvK schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 16:11:
Kwam er toevallig bij uit toen ik op YouTube keek
[video]
Dat zal ook wel met deze tweets te maken hebben lijkt me?
https://twitter.com/iracing/status/788377360345235456
https://twitter.com/IMSA/status/788378551544414208?s=09
Die qualy op Nordschleife is volgens mij echt los. Door een qualification session in te gaan. Hier kan je dan een qualy rijden en dan wordt je later netjes ingedeeld. Hoe het zit en op welke plek je komt zonder, dat is mij ook een raadsel. Misschien afhankelijk van je IR/SR.mowa schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 15:47:
Wat jammer dat het Nordschleife/Skip Barber feest alweer voorbij is. Juist omdat ik net te weinig tijd had om er echt van te genieten. In schaarse tijd die ik had best redelijk kunnen oefenen. Vooral toen ik de reset knop "ontdekte" waarmee het mogelijk is om elke sectie individueel aan te pakken, wat volgens mij niet met andere tracks kan (misschien met le mans?) Desondanks bleef sectie 7 doodeng. Slechts 5x kunnen racen en slechts 2x volledig uitgereden. 1 startte ik vanaf 5e positie en eindigde in 3e met 0 inc., de 2e in de 3e ronde in sectie 8 een fout gemaakt waardoor ik spinde. De overige 3 races werd ik er af gereden waarvan 1, in mijn beleving, vrij opzichtig. Dat was er 1 die ik inhaalde en dat kennelijk niet kon waarderen (in een veld met 18 man waarin ik achteraan startte en naar plek 5 opschoof). Opvallend was dat ik gelijk helemaal kleurenblind werd gescholden terwijl de replays toch duidelijk lieten zien wie de fouten maakten. Wat ook opviel is dat de stats van deze gasten ook duidelijk was wb Nordschleife; niet 1 clean rondje en niet 1 race uitgereden.
Kunnen ze niet een split maken,iets zoals een leeuwenkuil, met dit soort gasten?
Overigens snapte ik helemaal niets van de "kwalificatie" op de Nordschleife. Tijdens de training van mijn cleane race met 0 incs reed ik 2.08 en kwam in op de grid op positie 5, geheel conform de gereden tijden. Andere keren als ik bijv 2.09 reed kwam ik helemaal achteraan te staan. De resultaten lieten 0.00 zien met slechts 3 of 4 tijden van anderen die wel waren geklokt.
Gek genoeg wel aardig wat ir en zelfs 0.4 sr gewonnen. Ook dit begrijp ik (nog) niet.
Zelfs met fast repair was er niets meer aan de auto te doen
Helaas, dat zijn gewoon een stel koplampen die voorbij vliegengtrNL schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 17:33:
Ferrari: nice
Moderne GTE: nicer
Sneak peak voor day-night transitie @ 0:20?: nicest.
Fixed fast repair niet gewoon alles dan?frankivo schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 16:49:
Meh, gisteren net na Eau Rouge iemand van de baan getikt terwijl mijn spotter niks meldde.
Op Le Mans (curbs) in het donker (wat we niet hebben).FabiandJ schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 17:35:
[...]
Helaas, dat zijn gewoon een stel koplampen die voorbij vliegen
Also. I reject your reality and substitute my own. Day-night in de dec-build, ik call het gewoon.
BTW? staat er niet een up2date LMP2 auto op de achtergrond bij twitter? #LMP2/soon???!?!?!?!?!
Ah dat wist ik niet, heb Le Mans zelf nog nietgtrNL schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 19:03:
[...]
Op Le Mans (curbs) in het donker (wat we niet hebben).
Also. I reject your reality and substitute my own. Day-night in de dec-build, ik call het gewoon.
Nice..October 18, 2016 - Ferrari 488 GTE Car Coming to iRacing
Maar al die nieuwe content is wel een dure grap.
Phydomir schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 08:52:
[...]
Ik ook niet. Behalve dan dat de solide blauwe auto naar rechts stuurt terwijl daar al een auto zit.
Een van de twee had een blauwe vlag..
ja een kleine sorry had wel tof geweestfrankivo schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 16:49:
Meh, gisteren net na Eau Rouge iemand van de baan getikt terwijl mijn spotter niks meldde.
Even voorstellen:
Ik, Alaric, man, ietwat belegen, enz.
Allereerst fijn om bij een semi-serieuze race-simulatie groep te zitten. Vorige week mijn eerste race gereden op Laguna. Gisteren kon ik er helaas niet bij zijn. Ik vond de race op Laguna best pittig en merk ook dat ik wat zenuwachtig word als ik gelapt wordt maar dat komt wel goed in de toekomst.
Ik race al een tijdje maar Iracing pas een paar maanden. Ben zeker geen uitblinker(nog niet

Mijn grote probleem is, ik moet het tunen nog helemaal onder de knie krijgen.
Ik lees nu iRacing Car Setup Guide en daar haal ik een hoop uit.
Ook kom ik er nu pas achter dat de manier van remmen zo belangrijk is.
Tips zijn altijd welkom.
Ik rijd momenteel renault 2.0 en mazda-cup toernooi. En af en toe een Proto-GT race of Radical. En heb wel nog de Nordsleife in de Skippy gereden paar dagen terug. Te gek! Helaas... in één van de latere bochten(die zwaar banked is en met betonnen blokken is gemaakt

Maar altijd gaaf de Nordsleife! Toffe track.
Volgende week ben ik er wel weer bij.
Ik zie jullie volgende week op de Grid!
Groet Alarisico
(En belegen bestaat niet, gezien mijn leeftijd

https://imgur.com/a/lfXbB
Verwijderd
gtrNL schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 09:29:
Ik heb een paar foto's gemaakt vanuit de Marshall booth:
https://imgur.com/a/lfXbB
Ik was helaas slachtoffer van de crash op Kemmel en kreeg na een tow met fast repair aan gewoon weer een auto op drie wielen mee. Na het rondje de pits ingereden en toen kreeg ik wel een nieuwe auto; maargoed toen had ik al anderhalve ronde achterstandOlaf van der Spek schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 18:51:
[...]
Fixed fast repair niet gewoon alles dan?
Tot mijn verbazing kon ik daarna wel bijna 40 minuten foutloos meerijden (okee, één keer de draft verkeerd beoordeeld en Krister volgens mij een beetje afgeknepen) en lekker vechten met Krister en Danny....
Ondanks dat ik dacht dat het op Spa niet echt lollig was met de MX-5, heb ik ernstig genoten met het karretje...ook op een lange baan. Uiteindelijk nog een legale 1:52 kunnen rijden, dat kon niet van iedereen gezegd worden
groet,
Eric
Verwijderd
Volgens mij was de kwalificatie (enigzins) random want degenen aan wie ik het vroeg hadden geen kwalificatie gedaan. Hun gereden tijden van de oefensessie werd hun startpositie, zoals ook 1 van mijn tijden.jvaneijk schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 16:29:
[...]
Die qualy op Nordschleife is volgens mij echt los. Door een qualification session in te gaan. Hier kan je dan een qualy rijden en dan wordt je later netjes ingedeeld. Hoe het zit en op welke plek je komt zonder, dat is mij ook een raadsel. Misschien afhankelijk van je IR/SR.
Momenteel tijdens de Grand Touring Cup (Pontiac Solstice, VW Jetta TDI Cup, Ford Mustang FR500S) wordt er op de Nordschleife gereden en uiteraard Industriefahrten fun (MX-5). Kan ik evt ff checken hoe dat zit met de q/startpositie en wellicht een rondje meerijden.
Gisteravond tijdens oefenen met de Skip Barber op Laguna Seca bleek dat ik de hele tijd met 15.8L brandstof heb gereden op de Nordschleife. Die hoeveelheid gebruikte ik tijdens oefenen. Zal denk ik niet enorm veel invloed op mijn tijden hebben gehad omdat het zo'n lange track is.
Ik merkte het al een tijdje maar mijn rempedaal (t3pa) heeft wat kuren. Het heeft 1 of andere deadzone. Het duurt eventjes voor ie reageert en dan gaat ie ineens remmen. Een enkele keer blokkeert ie zelfs ineens voor een kort moment.
Moet iedere keer opnieuw kalibreren, waarna het een poosje goed gaat. Heb drivers verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Heb de stekker naar het stuur losgehaald en bedrading gecheckt. Lijkt allemaal in orde. Pedaal opengemaakt maar ook het mechaniek lijkt in orde.
Kan proberen om van scratch te starten: heb altijd een verse image van een Windows install liggen en een testschijf, daar ff Thrustmaster drivers + iRacing op testen.
Zit nog garantie op, anders ff opsturen en ondertussen Clubsport V3 bestellen.
Zag bij de hoogste split 1 uit '46 (stats ff bekeken maar naam vergeten) die alleen de Skip Barber rijdt en daarom "nog maar" C-klasse is en altijd top 5.Alarisico schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 21:56:
Hallo beste mensen,
Even voorstellen:
Ik, Alaric, man, ietwat belegen, enz.
En heb wel nog de Nordsleife in de Skippy gereden paar dagen terug. Te gek! Helaas... in één van de latere bochten(die zwaar banked is en met betonnen blokken is gemaakt) voor de lange naar rechts draaiende bocht naar het langste rechte stuk, in de laatste ronde... hup, zo rechts de vangrail in!!
![]()
Maar altijd gaaf de Nordsleife! Toffe track.
http://members.iracing.co...ist/3505973.page#10116632Sounds like a fancy new car might be coming to this series but we will not have in time for next season.
Bedoelt hij nu de Ferrari of iets anders?
Erg nuttig stukje van VRS
en ja, volgens mij bedoelen ze een Ferrari('s)
Verwijderd
Nuttig kan ik het niet vinden. zeker de laatste alinea. Wil je een topper worden in sim racen is tijd niet zo heel belangrijk, focus helpt misschien op de auto waar je goed in wil zijn.-PassY- schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 19:16:
https://virtualracingscho...-one/mapping-your-career/
In het begin kun je 'beter' worden door vaardigheden aan te leren als hoe ga je door een bocht en hoe rij je een race.
De laatste seconde is echt alleen maar talent, heb je dat niet, haal je dat niveau nooit.
VerdommeVerwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 22:02:
[...]
De laatste seconde is echt alleen maar talent, heb je dat niet, haal je dat niveau nooit.
Zeer goed stuk inderdaad.-PassY- schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 19:16:
https://virtualracingscho...-one/mapping-your-career/
Multiclass series:
VLN Endurance Championship > Proto GT Series or Kamel GT > IMSA or Neo Endurance Series (a very well-run unofficial iRacing series)

maar jij bent ook geen beginnende rijderVerwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 22:02:
[...]
Nuttig kan ik het niet vinden. zeker de laatste alinea. Wil je een topper worden in sim racen is tijd niet zo heel belangrijk, focus helpt misschien op de auto waar je goed in wil zijn.
In het begin kun je 'beter' worden door vaardigheden aan te leren als hoe ga je door een bocht en hoe rij je een race.
Die was wel gekomen als je niet direct me voor halve idioot had uitgemaakt
In de hitte van de strijd is dat (zeker enkele seconden na de start) wel begrijpelijk en je moet dat soort uitbarstingen altijd met een heleboel zout nemen.frankivo schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 11:23:
[...]
Die was wel gekomen als je niet direct me voor halve idioot had uitgemaakt

Ik moet zeggen dat ik zelf op zo'n moment ff mijn Mic mute zodat ik ff lekker kan &*^%$*&^#*&^ en dan zonder deze teksten terug kom.

Ongeacht de reactie van anderen (hoe ongenuanceerd dan ook) vind ik dat je als veroorzaker van een ongeluk altijd de 'plicht' hebt om na een eventuele afkoelperiode je excuses aan te bieden.
Ja, maar dat is nog veel enger als ik je eraf heb geredenJoepW schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 11:49:
[...]
Ik moet zeggen dat ik zelf op zo'n moment ff mijn Mic mute zodat ik ff lekker kan &*^%$*&^#*&^ en dan zonder deze teksten terug kom.
Ze zijn het motorgeluid van de (dirt) Sprint auto aan het opnemen.Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 13:38:
[...]
Haha dat gaat wel heel verMaar alsnog voel je die echte G-krachten niet...
[ Voor 6% gewijzigd door Niellie41 op 20-10-2016 13:56 ]
Verwijderd
Ah, ik dacht dat het om een of andere innovatieve sim-uitbreiding wasNiellie41 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 13:53:
[...]
Ze zijn het motorgeluid van de (dirt) Sprint auto aan het opnemen.
Mee eens, en normaal doe ik dat ook altijd wel. Maar degene die uit z'n slof schiet mag dat net zo goed doenJoepW schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 11:49:
[...]
Ongeacht de reactie van anderen (hoe ongenuanceerd dan ook) vind ik dat je als veroorzaker van een ongeluk altijd de 'plicht' hebt om na een eventuele afkoelperiode je excuses aan te bieden.
Dus bij deze alsnog: my bad.
YouTube: iRacing F1 @ COTA Geforce GTX 1070 Max Detail
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Naast de rem waren er blijkbaar nog meer problemen. Woensdag een race met de Skip Barber op Laguna Seca gedaan. Ging aanvankelijk prima. 5e gekwalificeerd, 1e ronde de 2e t'm 4e bocht 3 wijd zonder problemen, na 5 ronden waren er van de 19 echter al 10 uitgevallen. In rondje 11 maakte ik ineens een spin zonder dat daar reden voor was, in ronde 12 gebeurde dat in de voorlaatste bocht. De spotter gaf echter pas na passeren van de pit aan dat ik damage had. Het duurde ook 10min voordat de race was gesaved.
Achteraf bleek de cpu continu op 100% te werken, waarvan defender zo'n 50% in beslag nam. Volgens mij was was er sprake van een soort stuttering.
Schone install gedaan (ook om de T3PA te checken) Krijg ik tijdens registreren voor een race een error te zien:"could not connect to server" / "timed out opening communications channel". Lijkt op een netwerk probleem. Heb verkeer in de firewall gecheckt en deze zelfs uit gehad maar bracht geen oplossing.
Vanavond ff verder kijken.
Is iemand bekend met dit probleem en liefst een fix?
Edit:
Krijg net een mail van UPS dat de Clubsport maandag wordt bezorgd.
[ Voor 4% gewijzigd door mowa op 21-10-2016 17:01 ]
https://www.facebook.com/iracing/videos/10154613379206085/
Maar van mij mogen ze de focus op de optimalisatie van de banden op asfalt leggen
Als in deze video van rfactor 2 zie, heb ik zo'n gevoel dat iRacing daar nog veel kan winnen, inderdaad.JoepW schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 20:07:
Ow, ff wat driften fun!
Maar van mij mogen ze de focus op de optimalisatie van de banden op asfalt leggen
YouTube: rFactor 2 in slow motion
Als ik ervaringen mag geloven kan IRacing ook nog veel winnen in het ffb gevoel.
Heb support gemaild maar zal op z'n vroegst maandag antwoord krijgen.
Heb ondertussen iracing in de firewall prioriteit gegeven. Kom dan wel in de practice maar wordt er uit gegooid "Receive throughput fell to unacceptable level". Als ik dan toch in een race kom wordt ik er na 2 rondjes weer uitgegooid.
Opvallend dat dit is ontstaan na W10 update van versie 1511 naar 1607 die is geoptimaliseerd voor windows/Xbox1 games. Wellicht dat mijn portforwarding instellingen in de router "storen" of wellicht moet ik voor iRacing wat instellingen toevoegen.
Ben daarom wat verder gaan zoeken en vond dit op een support pagina. Straks ff proberen.
Verwijderd
Klinkt als een hele slechte netwerk verbinding. Kun je de link quality zien, is die absurd laag?mowa schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 16:33:
Echt niemand..??!!
Heb ondertussen iracing in de firewall prioriteit gegeven. Kom dan wel in de practice maar wordt er uit gegooid "Receive throughput fell to unacceptable level". Als ik dan toch in een race kom wordt ik er na 2 rondjes weer uitgegooid.
Opvallend dat dit is ontstaan na W10 update van versie 1511 naar 1607 die is geoptimaliseerd voor windows/Xbox1 games. Wellicht dat mijn portforwarding instellingen in de router "storen" of wellicht moet ik voor iRacing wat instellingen toevoegen.
Ben daarom wat verder gaan zoeken en vond dit op een support pagina. Straks ff proberen.
Kabel(s) al eens vervangen?
Firewall en port forwarding lijkt me zinloos.
Succes!
iRacing eens verwijderen en terug installeren?mowa schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 16:33:
Echt niemand..??!!
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Bedankt voor het meedenken heren.
Heb UDP poort range 15000-52500 in de router ge-forward. Dit was kennelijk de fix. Net 2 races zonder problemen gereden.
iRacing zou out of the box moeten werken.
Ik vermoed dat het toch iets van W10 versie 1607 is. Wellicht de game dvr. Misschien straks om te testen ff 1511 er weer op want die gaf voorheen nooit problemen en/of de router resetten.
Klopt! Ik heb de afgelopen tijd met rFactor 2 en iracing zitten rijden. Maar rFactor 2 is zo veel beter met het gevoel wat de auto doet. Als je van rFactor 2 naar iarcing gaan dan voelt iracing vlak aan. Echt veel minder gevoel.aicaramba schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 20:53:
[...]
Als in deze video van rfactor 2 zie, heb ik zo'n gevoel dat iRacing daar nog veel kan winnen, inderdaad.
YouTube: rFactor 2 in slow motion
Als ik ervaringen mag geloven kan IRacing ook nog veel winnen in het ffb gevoel.
Misschien kan ik beter gewoon niet qualificeren of heel langzaam, zodat ik van achterin t veld kan starten. Dan laat ik een aantal mensen vanzelf crashen, en houd ik natuurlijk wel een achterstand op gelijkwaardige rijders. En rijd ik de race tenminste uit.
[ Voor 46% gewijzigd door flopdoc op 23-10-2016 10:43 ]
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Gisteren nog een race gedaan op Le Mans in de Ford GT en bij één van de chicanes zat er toen ik begon met remmen een HPD nog 0.6 sec achter me, dus ik ga er dan van uit dat die er achter blijft. Niet dus en ik zie dat hij hem er gewoon tussen probeert te gooien. Dus met flink wat overstuur nog extra bij geremd om de bocht toch nog te halen. Gelukkig is die Ford zo makkelijk op te vangen.
Ik kijk altijd de replay als ik wordt aangereden of als het maar net goed gaat om te zien of ik nog iets anders had kunnen doen. Uiteindelijk gaat het erom dat je geen schade krijgt ook al is het niet jou fout, dus als je het kan voorkomen is dat altijd beter.
Hm.Linc schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 10:55:
Inderdaad gewoon racen, Dan wordt je ook vanzelf beter mensen te ontwijken, ook die je van achter proberen aan te rijden. Je kan het niet altijd voorkomen, maar ik heb vaak genoeg mensen in mijn spiegels zien aankomen vliegen en ontweken waarna ik gewoon kon doorrijden.
Gisteren nog een race gedaan op Le Mans in de Ford GT en bij één van de chicanes zat er toen ik begon met remmen een HPD nog 0.6 sec achter me, dus ik ga er dan van uit dat die er achter blijft. Niet dus en ik zie dat hij hem er gewoon tussen probeert te gooien. Dus met flink wat overstuur nog extra bij geremd om de bocht toch nog te halen. Gelukkig is die Ford zo makkelijk op te vangen.
Ik kijk altijd de replay als ik wordt aangereden of als het maar net goed gaat om te zien of ik nog iets anders had kunnen doen. Uiteindelijk gaat het erom dat je geen schade krijgt ook al is het niet jou fout, dus als je het kan voorkomen is dat altijd beter.
De replay bestuderen is wel een goeie tip. Dank je.
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Was een leuke race tot dan. #19 car, als 11e gekwalificeerd en na een goede paar rondes reed ik 8e. Uiteindelijk 14e gefinished na dat ze mij opeens allemaal weer voorbij schoten. Blijkbaar doet die front wing toch wel iets op de skip
Je overdrijft, gewoon racen, je amuseren, clean rijden en de rest komt wel.flopdoc schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 13:02:
Nog maar een race gedaan, wat meer op de spiegels gelet en nu 6e geworden en wat iR punten erbij. Phew.
die rode bulten op laguna moet je echt vermijden.Alexji schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 14:02:
Is het mogelijk om je front wing te verliezen op de Skip Barber als je te hard zo'n rode curb pakt op Laguna Seca? Geen car contacts gehad, een paar offtracks en toch was m'n front wing weg. Had even moeten checken in de replay natuurlijk.
Was een leuke race tot dan. #19 car, als 11e gekwalificeerd en na een goede paar rondes reed ik 8e. Uiteindelijk 14e gefinished na dat ze mij opeens allemaal weer voorbij schoten. Blijkbaar doet die front wing toch wel iets op de skip
Ja daar ben ik (weer) achter gekomen. Net een race en doe precies hetzelfde, weer m'n bochtensnelheid weg en het ding drafte voor geen meter meer. Iets met ezels en (rode) stenenJoepW schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 15:20:
[...]
die rode bulten op laguna moet je echt vermijden.
Is er misschien ergens een overzicht welke invloed bepaalde schade heeft op de auto's? De Skippy heeft toch nauwelijks downforce van die vleugeltjes?
Gewoon het hoofd koel houden, ik weet het wel.Stancke schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 14:16:
[...]
Je overdrijft, gewoon racen, je amuseren, clean rijden en de rest komt wel.
Nee is redelijk random...Alexji schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 15:24:
[...]
...Is er misschien ergens een overzicht welke invloed bepaalde schade heeft op de auto's? De Skippy heeft toch nauwelijks downforce van die vleugeltjes?
Toch meer dan je denkt. Op Mosport verloor ik 0.2-0.4s per ronde als mijn voorvleugel iets krom was tijdens een TT.Alexji schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 15:24:
[...]
Ja daar ben ik (weer) achter gekomen. Net een race en doe precies hetzelfde, weer m'n bochtensnelheid weg en het ding drafte voor geen meter meer. Iets met ezels en (rode) stenen![]()
Is er misschien ergens een overzicht welke invloed bepaalde schade heeft op de auto's? De Skippy heeft toch nauwelijks downforce van die vleugeltjes?
Cube Nuroad Race (2022)
CHANGE LOG:
Network
- Updated our networking code to better handle delayed packet delivery which is likely caused by "Internet bufferbloat".
Connection Quality
- At this time, the recent "Red Q-Bar Issue" that has been discussed in the forums should be resolved! A very special THANK YOU to the small team of volunteer Members who helped us with testing, tracking, and eliminating this issue for the iRacing community. Thanks guys!
Dynamic Track
- Fixed an issue that could allow the server to essentially create track dust when processing client updates.
Replays
- Fixed a crash error that could occur at the end of saving a replay if the Radio Black Box was active.
Telemetry
- Fixed an issue that failed to update telemetry info on the current driver when viewing a replay.
Virtual Reality
- Fixed several issues related to the particle-based effects and the depth-of-field effects. The fixes address missing particles, particles missing from one eye, lack of depth of field effects, and some resource management inefficiencies.
- OpenVR SDK has been updated to version 1.0.2.
- A temporary workaround that seems to help avoid the crash in SteamVR at shutdown in DX11 when using the HTC Vive has been added.
CARS:
Audi Quattro GTO
- Rear anti-roll bar increment, decrement, and set controls have been enabled in the Options dialog.
Audi R8 LMS GT3
- Updated traction control algorithm based on feedback from a factory GT3 driver.
- Updated aerodynamics with different sensitivities to ride heights.
- GT3 BoP Adjustments:
- - Slightly reduced engine torque.
- - Slightly increased fuel consumption.
BMW Z4 GT3
- Updated traction control algorithm based on feedback from a factory GT3 driver.
- GT3 BoP Adjustments:
- - Minimum weight has been increased by 55 kg to match this car to real-world specifications.
- - Adjustments have been made to aero and engine to recover performance lost due to weight increase.
Ford GT GT3
HPD ARX-01c
- Fixed an issue where the headset and some cockpit pieces would disappear when the car is damaged.
McLaren MP4-12C GT3
- Updated max applied brake pedal force so all GT3 cars require similar pedal force / travel to lock the wheels.
- GT3 BoP Adjustments:
- - Slightly increased fuel consumption.
- Fixed the tooltip for in-car traction control settings adjustments so that they now match the Garage tooltip: Higher settings are more sensitive (intrusive).
Mercedes AMG GT3
Ruf RT 12R
- Updated max applied brake pedal force so all GT3 cars require similar pedal force / travel to lock the wheels.
TRACKS:
Circuit des 24 Heures du Mans
- Gain/Time Checkpoints have been added to prevent cars from swinging out wide entering both chicanes, Mulsanne Corner, and Arnage.
- Flyover will no longer be drawn when "Shader Quality" is set to "Low Detail".
Daytona International Speedway
- Fixed a bump on the outside of T1 in the Road Course configuration.
Ook een update voor LeMans. Morgen na het maandag toernooi maar ff proberen dan.
En misschien een iets betere netcode. Dat zou ook wel fijn zijn...
[ Voor 10% gewijzigd door derx666 op 23-10-2016 22:50 ]
Cube Nuroad Race (2022)
Vaker is het een kwestie van meer geluk dan wijsheid. Van 't weekeinde in mijn 1e van 2 races in split 2 van 4 zat. Daar startte ik vanuit de pit omdat ik te laat aan de start stond, toen besloot ik om aan m'n sr te werken. Na rondje 5 zat er 1 achter me die eerder was gecrasht met een blauwe vlag. Begon wat te zieken en deelde mee dat ik 'm ophield en hij 2 sec sneller was. Als je zo goed bent ga je er toch langs! Maar ik besloot om ietsjes meer gas te geven en reed ook maar 1:39. Dat kon hij kennelijk niet bijhouden. Ik kwam achter iemand die mij weer wat minder snel was, waar ik rustig achter bleef hangen. Die "snelle" zat op een gegeven moment weer achter me en besloot om bovenop me te klappen in bocht 2. Ik was een idioot en remde "raar". Was gewoon frustratie. Allebei naar de pit voor schade herstel. Even later kwam ik 'm weer tegen toen hij z'n voorvleugel testte tegen een bandenstapel. Dat alles leert mij weer dat ik zo'n gast de volgende keer gewoon voorbij laat.flopdoc schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 10:34:
Misschien kan ik beter gewoon niet qualificeren of heel langzaam, zodat ik van achterin t veld kan starten. Dan laat ik een aantal mensen vanzelf crashen, en houd ik natuurlijk wel een achterstand op gelijkwaardige rijders. En rijd ik de race tenminste uit.
Is dus idd een kwestie van vaker racen/ervaring opdoen. En dus een kwestie van tijd hebben. Ik zou graag dagelijks 100 rondjes willen oefenen maar die tijd heb ik helaas niet. En telkens achteraan starten is op zich goed voor je sr maar gaat ten koste van je ir.
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen